oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. július 01. 06:46,  Hogyan jussunk ki Svájcba? 499 komment

2013. július 01. 06:46 Határátkelő

Hogyan jussunk ki Svájcba?

A mai poszt kifejezetten hasznos lesz azoknak, akik ápolóként szeretnének munkát vállalni Svájcban, de szerintem másoknak sem lesz érdektelen. Kétségtelen ugyan, hogy egy nagyon keresett szakmáról van szó, de az elintézendők listája és a tény, hogy azért nem kevés pénzt rá kell áldozni az engedélyek beszerzésére és a letelepedésre, másoknak is elgondolkodtató lehet.

ápoló.jpg

„Svájcról szeretnék nektek írni, azon belül is egy szűk réteg, a diplomás ápolók elhelyezkedési lehetőségeiről. Célom, hogy más ne járja végig azt az utat, amit én végigjártam, mert ha nem élne rokonom ebben az országban, akkor bizony igen hamar mehettem volna haza, ugyanis anyagilag hatalmas befektetést jelent az itteni elhelyezkedés, még lakbér és ellátás fizetése nélkül is.

Az elején szeretném leszögezni, hogy diplomás ápolóként nagyon könnyű Svájcban munkát szerezni, így tehát érdemes megpróbálni. Én a soha nem használt német nyelvtudásommal (B2 szintű nyelvvizsgával) három munkahely közül választhattam és volt köztük magánklinika is.

Mindezt összesen 6 elküldött önéletrajzzal, a küldéstől számított három héten belül (beleértve, hogy eközben mindenhol túlestem az interjún és a próbanapon).

Nos, akkor kezdjük az elején! A diploma (bár az újabbak mellé már Europass is jár) itt nem érvényes, el kell ismertetni a svájci Vöröskereszttel (SRK). Ezt jobb otthonról elintézni, mert az ingyenes elővizsgálat (amivel már lehet munkát keresni és találni) 2 hónapig tart, utána 500 CHF befizetését követően újabb három hónapot kell várni az elismertetésére.

Mindezek előtt még az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivataltól is be kell szerezni egy (ha jól emlékszem) 22 000 forintba kerülő papírt, aminek 1-2 hónap az átfutási ideje. Az SRK igénylőlapján minden szükséges papír fel van sorolva, melyeket le is kell majd fordíttatni (németre, franciára, olaszra, vagy angolra).

Ezután lehet elkezdeni a pályázatok küldözgetését. Ehhez össze kell állítani egy dossziét, aminek az első lapja egy motivációs levél, utána jön az önéletrajz, majd bizonyítványok, és végül az ajánlólevelek.

Én svájci címmel küldtem el őket, de szerintem ebben a szakmában magyar címmel is lehet esély, ha valaki a motivációs levélbe beleírja, hogy szívesen kiutazik egy interjúra és próbanapra.

Ha megvan a megálmodott munkahely, jön a tartózkodási engedély intézése. Ehhez a munkahelyen kívül egy svájci lakcímre is szükség van. Én lakást is nagyon hamar találtam, mert először WG-ben (közös albérletben) szerettem volna élni. Saját lakást szerezni sokkal nehezebb lehet.

A lakcímet a helyi önkormányzatnál (Gemeinde) be kell jelenteni, ha a munkahely nem intézi el a tartózkodási engedély igénylését, akkor itt a bejelentkezéssel együtt el is indíthatjuk minden további nélkül. Természetesen ez, illetve maga a lakcímbejelentés is pénzbe kerül.

Svájcban az embernek kötelező egészségbiztosítást kötni. Ha van munkahely, akkor balesetre kötnek ők, így anélkül lehet ezt igényelni. Ezen a linken lehet megnézni, hogy ez mennyibe kerülne a különböző biztosítóknál, illetve itt lehetőség van ajánlatkérésre is.

Nyitni kell egy bankszámlát is, de ez már nagyon egyszerűen megy (feltéve, hogy nem hoz össze a sors egy olyan bankkal, ahol csak órás tanácsadás után kötnek veled szerződést – bár tény, hogy ez nagyon ügyfélbarát gondolat).

Tudom, kevés ember számára lesz hasznos ez az írás, és csak remélni tudom, hogy a többieket sem untattam – ha mégis, elnézést! :)

Végezetül még annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy minden anyagi befektetés hamar megtérül, tehát ha valaki beszéli valamelyik hivatalos nyelvet (bár lehetőleg ne a rétorománt), és érez magában indíttatást, ne habozzon!"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: egészségügy ápoló Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr735385356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enrobag 2013.07.02. 00:47:09

@Kovermadar: nem volt semmilyen kérdés:-))) A gyerekeimről írtam, hogy pár év külföldi munka után az ottani jó keresetük "kiegészíti" az itthoni alacsonyabb keresetet. De semmiféle tanácsot vagy tippet nem akartam adni. A te életed, éld úgy ahogy akarod és ahogy jó neked. Nekik van már egyébként lakásuk, nem kell arra spórolniuk.)
@Amarante:
persze, van aki nem bír és van aki nem akar kitelepülni. Na persze aki "nyakig ul a szarban", az uccu eredjen futásnak amíg tud. Hálistennek én megúsztam eddig, nem ültem semeddig (még bokáig sem) a szarban:-)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 00:47:15

@Igényes: dol a szadbol a szar...
fujod a magadet
@zopilote: Te honnan tudod mennyit iszok es mikor?
Te vagy a hobo eletmuvesz nem en
na ha deportaltak is, akkor a bacsika 2 ev utan sem intezte a papirjait
mondom hogy tulbonyolitassz:)
80-ban kiment es 2011-ben deportaltak
ertelmes csavo lehet

@Amarante: poennak szantam:)

@Kovermadar: es emellet a fel orszag rohan londonba
ez van

Igényes 2013.07.02. 00:47:46

@Amarante: Nekem semmi bajom hagymával. Tényleg. A kisebbrendűségi komplexusa amit a fellegekben járással próbál kompenzálni, néha zavaró. Olyankor piszkálom egy kicsit, hogy ácsimár.
De tulajdonképpen megértem hogy miért csinálja. :) Nincs ezzel gond.
A lényeg, hogy boldog ott, ahol van.

zopilote 2013.07.02. 00:47:53

@hagyma:
Gyarban en sem dolgoznek, meg 100 $ - os oraberert sem. Van akinek nem all az egyenisegehez.:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 00:49:53

@Amarante: a HBK az fuggetlen es freedom meg minden amit akarsz, de barki tagja lehet , aki fizet egy korso sort es csak heti 6 nap pocskondiazza az egyesult allamokat, a hetediken pihen

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.02. 00:51:27

@Igényes:
Ertek mindenhol van es jobbara mindenhol mas. Az egyeni preferenciarol nem is beszelve.

Valtozatlanul tartom, hogy egy eletunk van, ne csesszuk el.

Van egy ismerosom, nalam bo 10 evvel idosebb. Mindig oriasi langgal egett, ha a hazafiassagrol volt szo. Aztan teltek az evek. Rajott, hogy mindegy merre fordul (jobb vagy bal), a viz, amit a nyakaba kap igy is ugy is jeghideg. Mara a lang kialudt, inkabb nosztalgikus jellegu.
Sajnalom, mert kulfoldon ennel sokkal tobbre jutott volna.

Nem szeretnek igy jarni en is :(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 00:51:55

@zopilote: hat pedig arra gondoltam eleg nyugodt eletforma lenne egesz jo penzzel, de ha nem akar nem megy
most a fedexnek dolgozik, vezet 100-200 merfoldet naponta a hegyekben
ez is egy vonulat, hogy itt lep elore es vesz truckokat es majd neki vezetnek
ebben van penz
O dolga
meglassuk

Amarante 2013.07.02. 00:52:20

@enrobag:

kicsit homalyosan fogalmaztam:az orszagra gondoltam meg leginkabb a politikusaira a hullamzo trutyiba:):):)

Jobban at kene gondolniuk,hogy mikor kinek,mit mondanak.Mondjuk az sem lenne rossz ha mindekozben az orszag erdeket tartanak szem elott.

enrobag 2013.07.02. 00:55:58

@Amarante: hááát, erre rá nem jöttem volna, hogy a politikusokra gondoltál:-)))
De ne is izgasd magad miattuk (mármint a magyar politikusok miatt) túl vagy te már rajtuk:-))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 00:56:15

@Kovermadar: mindenki maskepp csinalja
en pl nem kulfoldre akartam menni, hanem amerikaba jonni
senki ne kerdezzze miert
tudja a tokom
es bejott
kemenyen dolgoztam , de ami a legfontosabb itt ismertem meg a kedvesemet
ha tildy elvei szerint jarok el, ma szegenyebb lennek egy Maryvel, Mary szegenyebb egy fantasztikus pasival, az USA szegenyebb egy rendes adofizeto allampolgaraval
tehat mindenki jol jart:)

Amarante 2013.07.02. 00:56:26

@hagyma:

Akkor jobb a baratuszoke,mert egyutt isszuk a sort es azt pocskondiazunk akit es amit akarunk:):):)

zopilote 2013.07.02. 00:57:41

@hagyma:
84 - ben jott ki (irtam fentebb, hogy 29 eve) 2 ev utan megkapta a papirokat, itt nem green card van, hanem " landed immigrant status" es SIN a SSN kanadai megfeleloje. 88 - ban megnosult, ra 4 evre komoly cege lett (15 - 20 alkalmazott ) de 97 - ben egy rosszul sikerult uzleten 300 ezer dollart bukott, erre elkezdett inni. Itt kezdodott a lejto. Parszor meg megemberelte magat par evre, de visszaesett es olyankor hibat hibara halmozott. Azert deportaltak, mert nem ment el egy targyalasra sem. Tisztabb valamivel?

enrobag 2013.07.02. 00:58:34

@Kovermadar: közben meg is válaszoltam: eszem ágában sem lenne tanácsot adni, hogy mennyit és hol bírjál ki. Dehogy, soha senkit nem próbálnék meggyőzni arról, hogy másképpen élje az életét, mint ahogy ő maga akarja. A gyerekeimről volt szó, ahogy már írtam is.

Igényes 2013.07.02. 00:59:06

@zopilote: Pedig látod, ahelyett hogy örülnél, hogy enni kapsz, meg van egy gyártető a fejed felett... verni is csak néha vernek. Olyan élhetetlen meg hálátlan vagy.

@Kovermadar: Nálam nincs szó hazafiasságról, sosem értettem, hogy mi az. Most sem érdekel. Egyszerűen... ami itt van, az sok. Nagyon sok. Most ugyan félig süllyedt a pottyantós budiba, és a többség még a tetejére is szart, de még mindig ragyog. És ez itt tart.
Meg hogy különösebben tőkém sincs nekiindulni, de azt még talán megoldanám valahogy. Többre jutnék külföldön? Mennyivel? Jó, eljárnék egy évben háromszor nyaralni, lenne mondjuk egy házam, vagy több házam, esetleg pár kölyköm... ezeket itt is elérhetem, ha nagyon akarom. De nem akarom nagyon, elég ami van.
Ami miatt mehetnékem támad néha, az a magyarság nagyobb részének ólajtó mentalitása, meg hogy mindent átsző a politika, az aljasság meg a mocskolódás. Valamint idegesítően sok az egy négyzetméterre jutó barmok száma. De ennek az a kezelési módja, hogy kurvakemény szelekció van, és akinél bármilyen problémás jelenséget tapasztalok, azt kiszórom. És úgy, hogy ne legyen kedve visszajönni.

Amarante 2013.07.02. 00:59:07

@enrobag:

Neha lougrasban kommunikalok:):):)

Nem izgulok en senkiert,foleg ertuk nem.Sot igazabol halasnak kene lennem, mert ha masmilyenek,akkor ma nem lennek itt:):)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:00:40

@zopilote: nem igazan erdekelnek a reszletek, annyi fura, hogy ennyi ev nem volt eleg az allampolgarsaghoz
de akkor meg is erdemli
/itt meg zold kartya eseten is oda kell tenni magadat, hogy deportaljanak, jelzem, inkabb lecsuknak/

szoval tovabbra is a nagybacsi partjan allok, hacsak Ot is nem deportaltak:)/

zopilote 2013.07.02. 01:01:18

@hagyma:
Csak hogy en is kotozkodjek mar egy kicsit: ha annyira " amerikaba " vagytal vilag eletedben, illo let volna kicsit megtanulni angolul elotte, nem nemetul:) Az, hogy az atkosban nem engedtek, BS, van maganuton valo tanulas is, onszorgalombol. Valami nem tiszta itt kerem:)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.02. 01:02:13

@hagyma:
Benned akkor az Amerika kep volt az eros.

Bennem eloszor Amerika, aztan AUS es NZ, aztan CAN. Mas kerdes, hogy vegul SV lett. Nekem ezek alapjan talan a "mindegy, csak el innen" volt az eros.

/igen, irigylem, hogy neked sikerult es maximalisan elismerem/
(azt nem tudom, hogy most is mennek-e... nem ismerem elegge es lehet felnek mar elengedni az itteni eletemet. de hogy holnap mit fogok gondolni, azt senki sem tudhatja :) )

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:04:47

@Igényes: te csak gondolod hogy evente haromszor jarnal nyaralni, meg lenne hazad izibe
muhhaha
ha ezt itt megtehetned,, sosem kellene otthonrol elhuznod, mert akkor otthon is
itt az atlagember kemenyen dolgozik az atlageletszinvonal fenntartasaert
ami
berelt lakas, kocsi, kaja, stb.

Igényes 2013.07.02. 01:05:01

@Kovermadar: Feljebb vagy nála. Jóval.

zopilote 2013.07.02. 01:06:54

@hagyma:
A ven fax meg mindig el, raadasul itt Calgaryban:( Nagyon odavolt a british felesegevel, kozben kiderult a holgyrol, hogy egy irish luvnya, akit felkurt egy paki, azert jot at Kanadaba:) Ettol fuggetlenul egy rendes no, vele nem volt semi problemank:) A paki lanyat szerettek volna, ha elveszem, szerencsere nem jot ossze. Azota a csaj is joval 40 felett jar, van neki 4 gyereke 6 apatol:) Mondtam mar, hogy szerencses csillagzat alatt szulettem, nem? :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.02. 01:07:06

@Igényes:
Most mar kivancsi vagyok az ertekekre. De komolyan, hatha tanulok valamit.

Amarante 2013.07.02. 01:07:56

@hagyma:

Akkor azt mondod,hogy Amerikaban is pont olyan szar, mint Mo-on??
Vagy csak nagyon regen jartal otthon:):)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:08:39

@Kovermadar: nagyon egyszeru tortenet a blogban is le van irva
untam a banant
szakitottam a nommel
oszt kijottem
de teny mar 18 evesen erosen gondolkodtam, hogy disszidalok, de nem mertem
ez egyreszst nagy hiba volt, masreszt most akkor nem lenne Marym

ma mar minden mas, majd egesz europaban mindenki odamegy ahova akar es tud, az en idomben nem igy mukodott
jelzem magamat iusmerve, ha most lennek 18 es ugyanigy nyitva lennenek a hartarok europbana akkoris idejonnek illegalisnak:)

Igényes 2013.07.02. 01:08:43

@Kovermadar: Úgy általában, vagy kimondottan magyar vonatkozásban?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.02. 01:09:34

@zopilote:
Szoroztam, osztottam, de a 4 gyerek 6 apatol valahogy nem jon ki :)

Amarante 2013.07.02. 01:10:13

@Kovermadar:

En ertem:):) Ez egy kulonleges angolszasz talalmany:):

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.02. 01:10:57

@Igényes:
Kimondottan magyar vonatkozasban. De ugy altalaban is akar. :)

Igényes 2013.07.02. 01:11:08

@hagyma: Nem rólatok van szó, hagyma. Engem tényleg nem érdekes az usa, mint lakóhely. Esetleg nyaralás szinten egyszer, meg pár ismerőssel találkozni, akiket nehéz onnan kirobbantani.
A magyarországhoz képest másholról beszélgetünk.

Amarante 2013.07.02. 01:11:14

@Igényes:
Magyar vonatkozasban:):)Engem is erdekelne:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:11:37

@zopilote: ez a negy gyerek hat apatol ez nekem kicsit bonyolult
Nelson Mandula is 27 evet volt bortonbe megis van vagy 27 gyereke....
fene sem erti
@Amarante: ezt egy szoval sem, es regen jartam otthon, de itt kicsit mas a szabadsagolas
evi haromszor hogy menne mar el egy atlagcsalad nyaralni?
a meloddal mi lesz?
a nyaralas draga
jo az evi - ketevi egynek is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:13:34

@Igényes: ne haragudj, de a magayrok el vannak neha varazsolva, ugy gondoljak a nyaralas az JAR nekik
hat lofasztmama

Amarante 2013.07.02. 01:14:39

@hagyma:

Csak csendben jegyzem meg,hogy egy Mo-i atlagos csalad nagy valoszinuseggel,hogy 0alkalommal szokott eljarni nyaralni.Esetleg nagyszulokhoz,rokonokhoz,baratok egymashoz,de ugy igazi nyaralast kevesen engednek meg maguknak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:15:04

eszmeletlen jo oldalast sutottem, mikozben itt targyalunk:)
igazi magyar bbq szosz nelkuli
julius 4 korul vagyunk
nincs melo

zopilote 2013.07.02. 01:15:20

@hagyma:
Ezzel kapcsolatban csak annyit meg: Kanadaban az ittas vezetes kizaro ok a bevandorlasnal. Lehetsz tolvaj, piti betoro, bevandorolhatsz, de az ittas vezetes halalos bun. Ez ilyen orszag.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.02. 01:16:05

@hagyma:
Ott hogy van?
Egyaltalan hany nap van?

Nalunk 23 alap. Aztan akkor veszem ki, amikor akarom (felteve hogy nincs nyari szunet a gyarban - az szivas).
Mi van a munkaval addig? Termelem a profitot az ev 235 tovabbi munkanapjan. Ennyi jar. Majd a valtom tulorazik, ha akar (aposssl vagyunk egy gepen, szeretunk tulorazni a dupla oraberert :) )

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:17:06

@Amarante: nem tudom
de azert olvasom eleg sokan huznak tuneziaba, meg a horvatokhoz stb.
nincs ezzel baj
en teljesen nyaralasellenes vagyok mar regen
ha van idonk elmegyunk 3-4-5 napra valahol orszagon belul
ez a 12 nap florida meg ilyenek hidegen hagynak
na ez jo kis kepzavar lett, hogy florida hidegen hagy:)

Amarante 2013.07.02. 01:20:50

@hagyma:

Persze ez nem mindenkire vonatkozik:)A tobbseg azert nem nyaral,orul hogy van a seneken egy lik oszt meg szelel:)
A nyaralasi penzt meg jol elviszi a szeptemberi iskolakezdes:(

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.02. 01:21:08

@hagyma:
Azert az USA foldrajza es Magyarorszag foldrajza nem pont ugyan az. Mo egy godor Europa kozepen. Se egy rendes hegy; se rendes tavak (ok van kb. 3); se sivatag, sem semmi. Van egy alfold meg par pattanasnyi bucka elszorva itt ott.

Az USAbol lehet en sem kivankoznek ki :)

zopilote 2013.07.02. 01:21:59

A 4 gyerek 6 apatol celzas akart lenni arra, hogy a holgyike szeret dugni:) Es ellenzi az abortuszt:) De azert egy hazat leakasztott mar egy volt ferjtol, pedig eleteben nem dolgozott meg:) A legnagyobb fia pedig olyan, mint Lenin: csak a borton meg a borton meg a borton:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:22:05

@zopilote: hat ha betoro lettem volna tuti nem kapom meg , de egy, nem balesetet okozo ittas vezetes nem donthette romba Maryvel fellobbano szerelmunk gyumolcset
@Kovermadar: hat itt bonyolult
mas a kozszfera
mas a magan
ugye en az utobbiban melozok, tehat a tulaj vallakozo
honaprol honapra nol a szabadsagod orajai/sic/ attol fugg mennyi melozol
de nincs fix
pl amikor idejottunk Kentuckybol 3 eve 0 naprol indultunk, mert a szabadsagot a ceg adja
hat ugy belegondolva egy atlagember nem igazan jut egy evben 14 nap fole es azt ki is kell venni kovetkezo ebv majusig, tehat nem halmozhatod es kezded nullarol
/de mondom a kozszfera meg a nagyivu menedzsereknel maskeppen van, de micsak a koznep vagyunk/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:23:27

@Kovermadar: hat nem is nagyon, amugyis utalok repulni, de USA-n belul sem rajongok a tengerpartert
ez van
ilyen vagyok

Amarante 2013.07.02. 01:24:37

@Kovermadar:

Nem ertem hogyan lett tiszta amerikai,amikor mindeg magyar kajakat foz es eszik:):)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.02. 01:25:52

@hagyma:
Ertem.
Ugy valoban neccesebb a dolog. A 14 nap az majd 3 het, esetleg egy unneppel meglehet.

Ebbol barhonnan nezem 2 kellemes utazos dolog johet ki, de benne a riziko, ha valami varatlan tortenik, akkor mi lesz.
Ertheto akkor.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:27:09

@Amarante: en nem lettem tiszta amerikai csak siman amerikai
az oldalas meg itt az egyik kedvenc eledel, rogton a csirke, a steak es ahamburger utan, sot inkabb mellett
csak ok jobban szeretik szosszal
de szeretik annelkul is
es nem is volt itthon szosz...
/a mindig meg eros tulzas, a heten offos vagyok, holnap marhaporkolt lesz, azutan 2 honapig nem foz senki semmit:)/

zopilote 2013.07.02. 01:28:05

En nagy hive vagyok a nyaralasoknak, de meg nagyobb az edes semmitevesnek:) Ezert nem is dolgozom 6 honapnal tobbet egy evben. Az idei kivetel lesz - ha nem jon kozbe semmi - mert tetszik a ceg, ahol dolgozom jelenleg.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:28:08

@Kovermadar: emmellett persze kerhetsz szabadnapokat, csak nem fizetik
elmehetek en holnap is 3 honapra, de kb 2-3 hetet fizetnek
ez van

Igényes 2013.07.02. 01:28:50

@Kovermadar: @Amarante: Nos, ezek főként olyasmik, amik főleg nekem számítanak. Egyrészt alapvető emberi értékek, mint az összetartás (állítólag nincs, pedig csak egy komolyabb krízishelyzet kell hozzá, ami mindenkit érint, és egyből ott lesz), a komplex gondolkodás, a tradíciók tisztelete (ilyen is van, még ha folyamatosan gyengül is), az általános tájékozottság a világról, a tudás értéke, a papír értéke (igen, ez nekem is pozitívumot jelent, nem csak tökinek), hogy rengeteg minden van, és általánosan hozzáférhető ami ezt segíti elő... a csodaszép dolgok mindenhol, a természet szépsége, ami anélkül is megvan, hogy vitrinbe pakolták volna. A zene, a műveltségünk, a művészetünk, minden ami átszövi a mindennapokat... ez ugyan kívülről is elérhető, de benne lenni teljesen más.
Szokás azt mondani, hogy csak a rosszat vettük át a nyugattól a rendszerváltás óta; ez nem igaz, bár az igen, hogy ezzel sokan nem tudnak élni. Rengeteg jó dolog jött be, és ezek mellett van még valami fura dolog, amit nem tudok definiálni, pedig nagyon próbálom. Valami néplélek szerűség, ami csodálatos, ha az egyes emberektől elvonatkoztatva nézed.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.02. 01:29:13

@Amarante:
Mert ami jo az jo :)

Mi nem eszunk semmit, ami vizben el. Ezzel a sved ennivalok 80%-a kiesett :)
A vadhus is necces (eddig 1* ettem). Ezzel meg 15% kiesett
Marad a sved husgolyo :)

Viszont eszunk mindenfelet, amerikait, olaszt imadjuk, gorogot is es sok magyart is.

Igényes 2013.07.02. 01:29:29

@hagyma: Jah igen, ez is. Hogy jár a nyaralás. :D

Igényes 2013.07.02. 01:31:47

@Igényes: Meg az is, hogy bármit megtehetsz, és bárki lehetsz. Csak rajtad múlik.
De szerintem ejtem a témát, mert még rájövök hogy szeretem az országot, pedig az milyen ciki lenne már.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.02. 01:36:57

@Igényes:
Ezek valoban jo dolgok.
Es szomoru latni a dolgok szeteseset.

A muveltsegre mindig azt mondom, hogy egy baj van vele az esetunkben. Nem nagyon van masunk.
Kepzeld el ugyan ezt a muveltseget (altalanosan) egy pl. Svedorszagban... de ahogy itt az nincs, ugy Mon sved ipar nincs.

Mindenesetre szoktam elvezni, hogy az en korlatozott tudasomat (muveltsegemet) nem nagyon fogjak meg, illetve megdobbennek, hogy ezt megis honnan :)
(Vakok kozott felszemu, ugye? :) )

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:38:05

@zopilote: azert , most nincs kedvem utananezni, de ha valaki elvesz mondjuk egy canadai not es utana kozlekedesi szabalysertesen kapjak, meg a vegleges zoldkartya elott/ tudom ott maskeppen hivjak/ kotve ketlem /legyen az ittas vezetes/ hogy elszakitjak a canadai felesegetol...

Amarante 2013.07.02. 01:39:01

@Igényes:

Meg fogsz lepodni,de ez mindenhol megvan:):)
Te szereted az orszagot es tetszik vagy sem hazafi vagy:) Csak nem az a melldongetos fajta.

Bennem nem volt ilyen erzes mig ki nem jottem.En itt talaltam ra a haza igazi fogalmara es nem a penz miatt erzek igy.Vicces de Mo-on jobban kerestem,mint itt viszont itt minden mast megtalaltam, amit otthon nem.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.02. 01:39:13

Azt hiszel elteszem mara magam :)

A tengerentuliaknak jo etvagyat, a kornyekbelieknek jo ejt ;)

enrobag 2013.07.02. 01:40:15

@Igényes: szépen összeszedegetted! Talán egy apróság még: könnykicsordulósan csak itthon lehet nevetni akár egy idegennel is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:41:50

@Igényes: en jokat moszolygok, mikor az indexen megjelenik, hogy x ember az iden nem tud menni nyaralni
tudod mennyi nem tud itt????
nem egyet ismerek, aki meg az allamon kivul sem volt
az elet nem habostorta
mi azert megyegetunk, de latod magyarorszag meg nekunk is eros tervezes kerdese
kozos idopont a szabadsagra
az ara sem mellekes, a kiesett napok, az ajandekok az otthoni koltsegek...
mondjuk egy iegn jo kocsi ara ramegy a 2 hetre majd es ilyenkor az ember meggondolja
persze aki milliomos, az milliomos
stb

Amarante 2013.07.02. 01:42:02

@Kovermadar:

kovetem a jo peldat:):):)

Holnap velletek ugyanitt:):):)
Jo ejt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:43:46

@enrobag: oh nem
fetrengtem en mar itt a rohogestol:)
pedig nem vagyok nagy nevetos tipus

zopilote 2013.07.02. 01:44:21

@Igényes:
Kb fel oraja hivott egy masik haverom - tanar volt otthon, itt epitoiparban dolgozik - es panaszkodott, hogy valami hianyzik neki, de nem tudja, hogy mi. Jol keres, szep lakasban lakik, szeret enni, szerencsere elvalt, de van ket szep lanya, az egyik orvosnak tanul, mar van microbiologiabol master fokozata. Szoval boldog, de hianyzik neki valami. Es ez a valami Magyarorszag, a magyar emberi kapcsolatok minden elonyevel es hatranyaval. Teljesen megertem, en is igy vagyok. At is megyek most hozza kicsit beszelgetni. Ritkan jarok emberek koze, kb 2 havonta. Csak 2 magyarral tartom a kapcsolatot, egyik a Tanar a masik egy munkatarsam, aki odahivott a jelenlegi ceghez, de vele nem jarok ossze.

Igényes 2013.07.02. 01:44:33

@Kovermadar: Tudod rengeteget gondolkodtam, hogy miért kúrtak ki velem azzal, hogy pont ide születtem. Most jöttem rá. Szóval köszi, hogy megkérdezted. ;)

A nem nagyon van másunkhoz; én úgy gondolom, a legtöbb ember megtalálja, hogy hogyan boldoguljon.. bár tény, hogy ehhez nem nyolc óra munka kell, meg az is, hogy ez máshol talán könnyebb. Tulajdonképpen az is egy boldogulási út, hogy elmégy. Majd visszajössz. Lehet hogy Te még nem érzed, de vissza fogsz. :)
Inkább azokkal van a baj, akik addig várják a sültgalambot, amíg el nem fogy az összes csirke. Meg persze azokkal, akik annyira kis egyszerűek, mint a faék. De velük sehol nem lehet sokat kezdeni.

Igényes 2013.07.02. 01:47:34

@Amarante: Nem tartom magam hazafinak. Nem tudom mi az, ahogy elnézem, a többséggel aki ezt állítja magáról, inkább nem közösködnék.
Ezek teljesen racionális, és kényelmi szempontok, talán az utolsót leszámítva.

@enrobag: Igen. :)

zopilote 2013.07.02. 01:49:35

@hagyma:
Nem eltek egyutt az utobbi par evben. Nem csak a a sok ittas vezetessel volt a baj (volt olyan is, hogy elhajtott a baleset szinhelyerol), hanem azzal, hogy nem ment el egy targyalasra sem. Arra is harapnak, es nem csak iitt, hanem az USA - ban is gondolom. Ez az igazsagszolgaltatas lexarasa szerintuk.

Igényes 2013.07.02. 01:49:56

0@zopilote: A pénz általában csak addig nagyon fontos, amíg nincs belőle elég. Persze kell, és mindig jó ha több van, ha meg több van, akkor még több, és isten ments, hogy egyszer ne legyen.
De amint az alapszükségleteid (lakás, kaja, ruha, közlekedés, szórakozás) számodra megfelelő minőségben megvannak, az egész természetessé válik. Akkor jönnek elő ezek a szempontok.

zopilote 2013.07.02. 01:52:17

@Igényes:
Sokan igy voltak ezzel az elejen - meg en is - hogy soha tobbe Magyarorszag, meg hasonloak, de az ido mulasaval, kb 25 ev utan mas megvilagitasba kerulnek a dolgok, atertekelodik ez is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:58:03

@zopilote: hat ha itt nem megyek el targyalasra kijon a rendor es bevisz a bortonbe, vagy a lakaosmra vagy a munkahelyemre es ha nem talal korozest ad ki
na az ittasan okozott baleset, meg cserbenhagyas az mar buncselekmeny
itt nem tudom mi lenne hazassag eseten meg zold kartya elott...
ha a zoldkartya megvan nem veszik el, hanem lecsuknak es nem utasitanak ki
itt ez van
hat ha az allampolgarsag is megvan, akkor nagyon-nagyon extrem esetben foszthatnak meg tole, ugy ahogy barmelyik amerikait

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 01:59:13

@zopilote: mondjuk tenyleg nem erdekel, de felfoghatatlan, hogy miert nem lett allampolgar

Igényes 2013.07.02. 02:02:19

@zopilote: Majd visszajöttök, ha úgy érzitek. Sok minden változott és folyamatosan változik, és néha rohadtul instabil az egész... de amíg meg lehet találni azokat az utakat, amik élhetővé teszik, addig érdemes maradni. És talán sikerül tenni valamit azért, hogy kicsivel élhetőbb legyen.

zopilote 2013.07.02. 02:03:23

@hagyma:
Igen, egy magyarorszagi latogatas nem olcso dolog, meg nekem is bele szokott kerulni 7 - 10 ezer dollaromba egy egy honapos latogatas, ha a kiesett fizetest is beszamitom. Es voltam mar otthon legalabb 20X. De nem lehet mindent penzzel merni.
@Igényes:
Nekem volt mar sokszor, hogy nem volt penzem, vagy csak nagyon keves. Iden marciusban is lenullaztam magamat, kenytelen voltam elmenni dolgozni. Radasul aprilis elejen meghalt az Edesanyam, a temetesere sem tudtam hazamenni:( Ez nagyon megutott, de tultettem magamat rajta. Ilyen is van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 02:05:34

@zopilote: nem lehet mindent penzzel merni, csak az van, hogy kurvara semmi kedvem hazamenni:)
Mary akar
most vegigeszem a rokonsagot, pialunk egyet a regi haverokkal, ha talalkozunk
oszt jovunk vissza
es mint mondtam repulni is utalok
Mary miatt megyunk kizarolag

zopilote 2013.07.02. 02:20:13

Na, mentem, szevasztok, tovabbi jo " beszelgetest ".

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 03:24:41

@zopilote: ezt nem ugy kell elkepzelni, hogy felebredtem ereggel es azt gondoltam, megyek amerikaba
es napi szinten
ez egy folyamat volt
sosem gondoltam igazan, hogy tenyleg itt vegzem
es altalanos otodiktol nemet-orosz tagozatos voltam
hogy vettem volna mar fel a szocializmusban egy angol nyelvet
hat nalad celtudatosabb vagyok, de nem ennyire
de most mar turhetoen beszelek angolul
viszont oroszoul es nemetul minden elfelejtettem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 05:00:35

amugy a foton a novernek es betegnek ki van szedve a szemoldoke es tuti angol a nover mert semmi melle'ba name tagje a legnagyobb kidudorodas
na joejet

2013.07.02. 05:12:23

@hagyma: "ha belesutod browniesbe, mi baja lesz a tudodnek?"

Akkor semmi, hacsak nem a hash brownie-t tömted a pipádba. :)

2013.07.02. 05:35:57

@Igényes: "Hogy fosnak nevezem az usát, azt leginkább tényszerűnek mondanám."

Most már nagyon kezdesz fidesz agit propnak tünni....

Minden nap világgá kürtölöd az Ámerika ellenességed, provokálsz, kötekedsz....

Hmmmm.....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 05:42:11

@cougarcat: hat a hash browns, meg a brownies eleg eletero etkezesi cellal elkeszitett etel
hash browniet nem is gazan ismerek
vagy ez most vicc volt?:)
akkor most nevetek
de csak halkan, mert Mary alszik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.02. 05:44:33

@cougarcat: ez nem feltetlen fideszes jelenseg
olyan 14 eve elojott a a magyrokbol, hogy utaljuk amerikat
ehhez tartjak is magukat

2013.07.02. 05:51:38

@hagyma: Vicc volt, persze :)

"ez nem feltetlen fideszes jelenseg
olyan 14 eve elojott a a magyrokbol, hogy utaljuk amerikat
ehhez tartjak is magukat"

Áááá, értem. De olyan kicsinyes dolog. Főleg akkor hülyeség ha nincs az égvilágon semmi tapasztalatuk róla.

2013.07.02. 05:53:59

@hagyma: Hey, elolvastam a blogodat, nagyon tetszett!!

2013.07.02. 06:00:49

@hagyma: "hash browniet nem is gazan ismerek"

Várjál csak, ezen túlfutottam. A hash brownie az amiről azt irtad hogy belesütik a füvet a sütibe....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.02. 07:50:39

@enrobag:
Nem, félreértettél.
Nem nekik kéne ekmenni hanem nekünk nem.
Nagy különbség.
Csak ahhoz olyan gazdasági feltételeket kéne teremteni.
Persze a kialakult helyzetért mindenki felelös csak a magyar emberek nem.

Igényes 2013.07.02. 10:52:04

@cougarcat: Tényleg? Hű, na látod, ezt most bóknak vettem. :D

Nem is minden nap. ;) Én a hagyma féle amerikát utálom, ha nem jött volna át egyébként. A valódi gondolom nem ilyen.

A fidesz meg... ők mióta amerika ellenesek?

enrobag 2013.07.02. 11:02:55

@diggerdriver:
Valszeg tényleg félreérthettelek.
Előfordul az ilyesmi. Ezt a hozzászólásodat se értem sajnos. Vagy ezt is félre :-(((

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.02. 11:03:51

@cougarcat:
Dehülyevagy! :)
Elszívni egy brownie-t??? :D

@Igényes:
Ne fogadj arra, hogy visszamegyek valaha is.
Nincsen okom rá, mint mondtam a családom itt van vagy sajnos már nem él. Barátaim sosem voltak ott.
Nincs miért odamennem...

De ezt majd a halálos ágyamról megüzenem :) Mennyi idős vagy? Én 29, nem tudom ki húzza tovább :)

Igényes 2013.07.02. 11:14:26

@Kovermadar: Kicsit több. 35.
Nem fogadok, de akár meg is tehetném. Nem is jósolgatok, majd meglátod. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.02. 11:47:18

@Igényes:
Valami oka kellene, hogy legyen.
Szerinted mi lenne az az ok, amiért visszamennék?

Igényes 2013.07.02. 14:14:05

@Kovermadar: Aha, a titkos csodafegyverünk. De hogy mi az, az titok. (különben nem lenne titkos. Érted, ugye?)

2013.07.02. 17:28:57

@Igényes: "Tényleg? Hű, na látod, ezt most bóknak vettem." :D

:)

"Nem is minden nap. ;)"

Jó, OK.

" Én a hagyma féle amerikát utálom, ha nem jött volna át egyébként. A valódi gondolom nem ilyen."

Rendben van, ez már legalább valami perspektiva. Részemről értem hogy miért szeret ott élni, úgy ahogy. De nem vagyunk egyformák.

"A fidesz meg... ők mióta amerika ellenesek?

Én úgy tapasztaltam hogy azok, de hagyma szerint régebbre nyúlik a dolog.

De hogy engem is megértsd: ha egy kanadai kategórikusan a szemembe bökné hogy Mo. egy fos anélkül hogy azt legalább egy bizonyos személyes tapasztalatra épitette volna, akkor ugyanúgy zavarna és nem hagynám szó nélkül.

2013.07.02. 17:30:55

@Kovermadar: "Dehülyevagy! :)
Elszívni egy brownie-t??? :D"

:))

Igényes 2013.07.02. 20:59:26

@cougarcat: Én megint vagy 3 órát aludtam, szal kiszaszott megértő vagyok ma. Túl fáradt vagyok ahhoz, hogy bármi más legyek.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.02. 21:33:24

@hagyma: ellenben gerinces es korrekt maradsz. Kinek mi a fontos.

never77 2019.07.05. 09:39:51

Szia!
Nagyon hasznos,jó cikk,köszönjük szépen!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása