oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. június 11. 06:30,  Kőkemény első lépések Angliában 76 komment

2019. június 11. 06:30 Határátkelő

Kőkemény első lépések Angliában

Sokszor leírtam, leírtátok már itt, a blogon is, hogy nyelvtudás nélkül nagyon necces belevágni a határátkelésbe. Necces, de (mint Éva története is bizonyítja) nem lehetetlen. Persze neki volt háttere Angliában, de ezzel együtt én továbbra is azt mondom, hogy sok veszélytől és nehézségtől kíméli meg magát az, aki nem kockáztat akkorát, mint ő. Más kérdés, hogy neki bejött.

mosogato_foto_pixabay_com.jpg

„Mindenkinek aki egyszer úgy dönt, hogy hátra hagyja addigi életét és új korszakot nyit egy másik országban, megvan a saját kis meséje. Nos, nekem is...

2015. december 20.-án érkeztem angol földre. Én a szerencsésebbek közé tartoztam, mert akkor már egy biztos háttérre érkeztem anyukámhoz és testvéreimhez, akik évekkel előttem jöttek. 

Egy kétéves kislánnyal és egy bőrönd ruhával, nyelvtudás és munka nélkül indítottam. Nem vagyok egy félős típus, de azért volt para rendesen. A yes és a no is dadogva ment, szóval az Ni-interjút el tudjátok képzelni. 

Januárban már volt munkám, igaz csak részidőben tudtam elhelyezkedni, de ez abszolút nem volt baj. Elkezdtem magánházakat takarítani egy hölgynek és mellette esténként kitchen porterkedtem. 

Az első lépések nagyon nehezek voltak, de rengeteg dolgot tanultam meg a munkatársaimtól és ők is tőlem, hiszen igazi tájszólással, de ment nekik magyarul az édesanyám feneke nem tetszésének nyilvánítása. 

Volt, hogy öngyújtó helyett lángot kértem a Tesco cigispultnál, volt, hogy kéztörésnél nem értettem, hogy ott kéne maradnom a röntgengép mellett, helyette kisétáltam a teremből. 

Volt, hogy bless you helyett glass you-t mondtam sokáig, míg egyszer fel nem világosítottak, hogy az nem az... és volt, hogy azt mondtam, nem megy ez nekem, feladom. De ehelyett kitartottam. 

Aztán, hogy nagyot ugorjak a történetben, magánvállalkozó lettem, azaz ezután már vállalkozóként takarítottam a magánházakat. 

A nyelvtudásom még nagyon messze van attól, hogy jól beszéljek, de mégis valahogy megértetem magam és ha kell, kézzel-lábbal mutogatok, csak végre valaki megértse, amit mondani szeretnék. 

Én mindig azt mondom, amikor látom, hogy magyarok kiabálják le a másik fejét azzal, hogy „el ne indulj otthonról, ha nem beszéled a nyelvet”, hogy de igenis bárki képes elérni, amit szeretne, csak akarni kell.”

(Fotó: pixabay.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6114887798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2019.06.11. 08:51:27

A bevezető megvolt. Hol a történet?
Mindenesetre a kitartásához gratula a poszternek.

Platonica 2019.06.11. 09:17:51

@ChristineK: Talan nem tortenet akart lenni, csak a nyelvtudassal kapcsolatos felvetesre egy valasz. Hogy igy is lehet.

Es tenyleg gratula, hogy nem adta fel OP, azert hatterrel egyutt is nehez lehetett.
Multkor irtak itt, hogy par ev utan mar tuti beszel annyira vki, hogy ki tudjon lepni egy szamara nehez helyzetbol jogi es egyeb utvesztok ellenere is. Hat, OP is jo pelda arra, hogy igen, lehet, de ugy gondolom, o is sokat kamatoztatott a meglevo kapcsolati tokebol azert. (Ami teljesen rendben van termeszetesen!). De total egyedul, ennyire keves (nulla?) kezdeti nyelvtudassal valoszinuleg nem ment volna vagy legalabbis jobban benneragadt volna egy nemkivanatos szituacioban.

Elizabeth72 2019.06.11. 11:07:36

Ennyi volt a tortenet? Ok..

London2009 2019.06.11. 11:30:13

Ha valakinek az az alma, hogy takaritono legyen, akkor ez biztos igy van, hogy el lehet erni nyelvtudas nelkul is. Bar az is biztos, hogy en inkabb Budapesten kerestem volna takaritonoi munkat, hiszen alig lehet talalni jo takaritonot es majdnem annyi bert kapnak, mint itt. Igy megeloznem a hazi trollokat es en mondom azt, hogy ezert igazan kar volt “angol foldre lepnie”, mert ezt megtalalta volna Mo-n is. Kiveve persze ha a csalad egyesitese volt a cel.
Azert megmosolyogtato ez a “maganvallalkozo lettem”. Feltetelezem, hogy korabban ugynoksegen keresztul dolgozott, idovel viszont lett eleg magan takaritoi munkaja. 10 fontot kapatlagosan egy takaritono orankent amibol meg adozik jobb esetben, ugyhogy jo sokat kell azert dolgoznia, hogy eleldegeljen. Feltetelezem, hogy meg fiatal a posztolo, igy sok sikert kivanok egy szebb jovohoz.

Csodabogár 2019.06.11. 11:43:36

Igazi "magán vállalkozó" takarítókkal Amerikában találkoztam. Igen kényelmes volt nekem, mert hoztak mindent magukal, még porszivójuk is volt, mert számomra hihetetlen, de nem volt természetes ott, hogy van a lakásokban porszívó. Adót tutti nem fizettek, feketén dolgoztak mind.
De igazad van, én is szivesen fizetnék többet is, mint amit itthon kérnek, ha tényleg jól és alaposan takarítana valaki. Én azt szeretem ha a takarítónő maga látja a koszt és nem kell belevernem az orrát. Ilyet sajnos itthon még nem találtam. Nem vagyok egyedül, mindenki keres elképzelésünk szerinti takarítónőt és meg is fizetné, de nincs:-(.

London2009 2019.06.11. 12:00:54

@Csodabogár: tisztaban vagyok vele. Noveremnek is evekbe telt, mire talalt valakit, aki ugyesen takarit, szepen vasal stb. Azota aranyba van foglalva a neve. Teljesen ledobbentem, hogy mennyire korul van ugralva, mire mondta, hogy en ezt nem ertem, de ez a no egy kincs. Itt ezzel szemben Temzet lehet rekeszteni beloluk. Az ugynokseg kuld valakit, ha nem felel meg, kuld masikat, addig amig valaki be nem valik. Hozzam ot eve jar ugyanaz a no, akivel evekig meg csak nem is talalkoztam. Na es megtudtam, hogy a mai napig a 10 fontos berbol meg ki kell fizetnie az ugynokseg dijat meg az adot is. Mondtam neki, hogy felolem nyugodtan lemondhatja az ugynokseget es jarhat hozzam a “sajat szakallara”. E mellett meg egy nagy aruhazban is dolgozik, hogy valahogy kijojjenek.

Arthamyr 2019.06.11. 13:03:31

@Csodabogár: "Nem vagyok egyedül, mindenki keres elképzelésünk szerinti takarítónőt és meg is fizetné" - Ezen mindig csak mosolygok... Ha eleget fizetsz, lesz, aki megcsinálja az elvárt módon. Ha alkalmanként 5k eurot, én is elvállalom (vagy a feleségem, ha mindenáron takarítóNŐ kell). És nyilván ennél olcsóbban is van rá ember...

London2009 2019.06.11. 13:20:32

@Arthamyr: ez azert nem teljesen igy van. Hidd el, hogy nem a penzen mulik a legtobb esetben es meg sincs ra megfelelo munkaero. De ez nem csak a takaritasra igaz. Lehetne sorolni egyeb szakmakban is a hasonlo torteneteket. Legalabbis nekem ez volt a tapasztalatom mo-i hazfelujitas kapcsan Budapesten. A legtobb munkata egyszeruen nincs megfelelo ember.

Platonica 2019.06.11. 13:37:06

@London2009: Kedvenc poenom idegsebesz ismerosunk, akit par eve arokasas kozben leptunk meg otthon. Egyszeruen nem talalt embert ra, pontosabban a sokadjara lefixalt, lemondott, ujraszervezett brigad utolso pillanatban megsem jelent meg, kenytelen volt maga elkezdeni, mert vmi kovetkezo lepes miatt nem lehetett halogatni... (Itteni anesztes prof ismeros is igy jart, mondjuk, furdoszoba csinaltatas kozben, de o nem vette at a stafetat, csak ult otthon kenyszer-szabadsagon a kh-i munkaja helyett, es malmozott, h hatha megis felbukkannak...)

Es igen, amugy a tesomek is pontosan abban a cipoben vannak, amit leirtal bejarono ugyben. Minden penzt megadnanak, csaladtagkent kezelik, stb. Par eve Erdelybol sikerult olyan munkaerot talalniuk, aki tenyleg szuper volt, de aztan ferjhez ment, es haza. Azota nincs nekik megint. Otthon tenyleg ilyen a helyzet, nem lehet az ittenivel ossze se hasonlitani legalabbis ebben a bizniszben.

Arthamyr 2019.06.11. 13:46:20

@London2009: De van. Ha 10x akkora bérért, mint a tied, akkor tuti lesz (vagy ha nem, akkor 100x, 1000x), ha eleget fizetsz, a világ tetszőleges részéről kapsz embert, ha nem egyedi dolgokat vársz. A takarítás meg a hasonlók azért nem olyan dolgok, amit a világon három ember képes megfelelően elvégezni, aki már mind leszarja a pénzt, így ha nincs kedvük, nem csinálják meg.

Arthamyr 2019.06.11. 13:49:11

@Platonica: Mi már 250 euros órabérért megfontoljuk, nekik ez belefér a "minden pénzt megadnának"-ba?

Dikusz 2019.06.11. 13:54:51

Azért annak, aki úgy megy ki külföldre, hogy az édesanyja, és a testvére évek óta a választott országban él, tehát van hova mennie, van segítsége a különböző ügyek intézéséhez, netán már elő is készítették neki a munkahelyet, klasszisokkal könnyebb boldogulnia nyelvtudás nélkül, mint annak, akinek senkije nem él az adott országban.
Szerintem -lehet nem jól gondolom- össze sem lehet hasonlítani a kettőt.

Shaktee 2019.06.11. 14:20:02

Valami lemaradt a posztbol HA?

Platonica 2019.06.11. 14:53:55

@Arthamyr: Ezek folosleges fantazmagoriak, amiknek majdnem nulla a valoszinusege, szoval ez nem vitaalap, bocsi...

@Dikusz: Na en ugyanezt probaltam mondani multkori idosgondozo poszotolo kapcsan. Hogy a ketto nem ugyanaz a kategoria, es igenis letezik olyan, akinek sem kapcsolati tokeje, sem nyelvtudasa (fejlodesre pedig minimalis esely a nagyon is beszukitett kommunikacios lehetosegek kapcsan), ezert nehez tovabblepni. Az megint mas kerdes persze, hogy igy is megeri-e, de ezt nem nekem kell eldonteni.

London2009 2019.06.11. 14:58:06

@Arthamyr: koszi a tanacsot, azert nem igerem, hogy megfogadom. Baromi eletszeru, hogy mondjuk 2000-es oraber helyett fizessek 20,000-et vagy 20k-es napidij helyett 200k-et. Esetleg van valami egyeb otleted, ami hasznalhato is? :D
Egyebkent pedig probaltal mar Bp-en hazat felujitani vagy, hogy a cikknel maradjunk, jo takaritonot talalni? Ha igen es ezzel kapcsolatban van relevans tapasztalatod, akkor ne tartsd magadban!

Csodabogár 2019.06.11. 15:10:47

@Arthamyr: Sajnos nincs így. Általában 1500 - 2000 HUF az amit kérnek. Szívesen adnék többet, de nem lehet megbízható embert találni, aki ügyes, szorgalmas stb. na és magától látja hol a munka. Én nem akarok mögötte állni és dirigálni. Nem szoktam meg, régen olyan járt hozzám, hogy szinte soha nem találkoztunk mert én dolgoztam. Kulcsa volt a lakáshoz és akkor jött mikor meg voltunk állapodva. Vadidegentől félek is. Volt egy nagy betörés nálam, akkoriban egy idegen takarított, aki tudta, hogy elutazunk, mert le kellett mondanom őt az út miatt. Mindenki azt mondta, hogy a nő volt a tipp adó. Rendőrséget nem érdekelte. Szóval tök idegen nálam már nem jöhet szóba, de ha tudsz valakit aki megfelel a követelményeknek csak szólj.

Arthamyr 2019.06.11. 15:12:33

@Platonica: Minek? Annak 100% a valószínűsége, hogy megfontoljuk, és annak is több, mint a nulla, hogy meg is csináljuk, ráadásul megfelelően.

Azt sejtem, hogy a "minden pénzt megadnának" nagyon messze van ettől az órabértől, ami, ha utánaszámolok, nem sokkal több annál, amit kényelmesen itt ülve megkereshetek, olyan munkával, amiben néha még örömöm is lelem. Emiatt házhoz menni valamiért, amit kb. sosem csinálnék szívesen.
Amikor az emberek jó órabérről beszélnek, mindig az adott szakmában eddig (!) megszokotthoz viszonyítanak, és itt a probléma. Ha bejárónőként Budapesten csak havi 1 milliót lehetne keresni, nem lenne hiány belőle. Kíváncsi lennék a bejárónők legfelső decilise mennyit keres átlagosan, szerintem ők is kiábrándítóan keveset.
Szóval valószínűleg az ismerőseid nem hajlandóak kimagaslóan sokat fizetni és/vagy nagyon specifikus igényeik vannak.

Arthamyr 2019.06.11. 15:39:02

@London2009: Miért ne lenne életszerű? Egyébként nem kell ennyit, de ha 2000 helyett 2500-at fizetsz, akkor nagy változás nem lesz. Budapesten nincs semmink, így számunkra nem probléma, vidéken megoldottuk, gondolom ugyanígy megy Budapesten is, csak drágább. Vagy ismerned kell valakit, vagy szabad szemmel is láthatóan a piaci ár felett kell fizetni, de a legjobb, ha kombinálod ezt a kettőt, és akkor terjed a jó híred, mindenre lesz embered, és sok "barátod" lesz... :)

@Csodabogár: Akkor hirdessél, hogy 5000-et adsz (vagy ha az sem elég, akkor 10000-et), és ez legyen annak függvénye, hogy számodra elfogadhatóan elvégzik a munkát (pl. legyen próbaidő). Keress céget, ami ilyesmivel foglalkozik. Aztán ha valaki a piacon megszokott többszörösét keresi nálad, nem fog lelépni. Ha nem akarsz vadidegent, akkor te tudod, milyen az ismeretségi köröd, ki hajlandó elvégezni ezt és mennyiért. Én nem élek Budapesten, és nem is tervezem, az ismerőseim számodra amúgy is vadidegenek lennének. Szerintem még az is megoldható, hogy amíg nem vagy otthon, felelősséget vállaljanak a lakásért, bár gondolom az jó drága lesz, és figyelni kell rá, hogy érvényesíthetőek is legyenek a jogaid (jó szerződés és biztosítékok kellenek).
Ha nagyon akarsz, bérelj egy jobb hotelben lakosztályt, ott megoldanak mindent. :)

Ha ilyen 2000 forintokkal dobálóztok, ez bruttó 2000*8*20=320000 forintra jön ki (optimistán úgy véve, hogy mindig van munkája, és keveset kell hozzá utaznia vagy azt is beleszámlázhatja), ami azért annyira nem jó, kb. ez a magyar átlagfizetés, úgy, hogy neki kell ügyfeleket felhajtani, az összes céges admisztrációs terhet ő viseli, házhoz megy stb., tehát akkor már sokkal jobban megéri elmennie valahova alkalmazottnak. Ha feketén csinálja, akkor annak minden hátrányával és előnyével jár. Nincs túl nagy megtartó ereje, nem karrier, kényszerből foglalkozik vele, aki csinálja.
5000 forint már sokkal jobb, de ott is azért megvan a hátrány, hogy kell találnia melót, így ha más nem fizet 5000-et rajtad kívül, még mindig elég szarul jár. Ha cégnél van, akkor a cég egy csomó pénzt lehúz abból, amit fizettek. A havi 800000 bruttó sem egy egetverő fizetés, mert jópár piaci szektorban ennél többet visznek haza a tapasztaltabb alkalmazottak, de az már nem olyan vészes.

London2009 2019.06.11. 15:56:39

@Arthamyr: szerintem forditva ulsz a lovon. Egyaltalan nem keresnek rosszul a takaritonok. De majd megkerdezem pontosan, hogy mennyit fizet orankent a noverem. Nem emlekszem mar. De nekem is ez a 2000 HUF koruli osszeg remlik. Peldaul az en videki varosombol rengetegen jarnak fel takaritani Bp-re, foleg az idosebb korosztalybol. Egyaltalan nem az a baj, hogy nem lehet talalni, hanem, hogy jot nem konnyu talalni. Egyebkent meg ugy van, ahogy @Csodabogár: irja. Nagyon bizalmi munka, nem is olyan egyszeru jol csinalni, mint ahogy azt sokan gondoljak. Na es Mo-n sokszor szerintem az all takaritononek, aki semmi masra nem alkalmas. A kommented masik felenek megint nincs sok ertelme. Ha egy takaritono megkeresi a magyar atlagbert, az miert nem jo? Altalaban ezt a munkat minimalberrel szoktak honoralni. Kulonben is, szazszor jobb munkanak tartom, mint peldaul a munkat a gyartosoron, tobb muszakban. Szerintem valtozatlanul nem a berrel van gond, hanem azzal, hogy nincs megfelelo ember. Nem azert takaritanak rosszul mert nem kapnak eleg penzt, hanem azert, mert olyanok, amilyenek.
Egyaltalan nem ugy megy semmi Bp-en, mint videken. Na es rosszul gondolod, egyaltalan nem olyan konnyu Budapesten megoldani semmit, amihez szakember kell. Ja es mar azt sem tudjak, hogy mennyi penzt kerjenek es meg igy is csak vacak embert talalsz az esetek tobbsegeben.

Platonica 2019.06.11. 16:06:38

@London2009: Hagyjad, ugyse hiszi el;-))
Ugy latom, nem megy at, hogy a) miert nem eletszeru hulyesegekkel dobalozni, b) ha nincsenek relevans tapasztalatok, akkor ka'r levegobe lovoldozni.

Arthamyr 2019.06.11. 16:17:39

@London2009:
1. "Egyaltalan nem keresnek rosszul a takaritonok." - Ez relatív. Nem véletlenül megy el az ember inkább random irodai alkalmazottnak.
2. "Egyaltalan nem az a baj, hogy nem lehet talalni, hanem, hogy jot nem konnyu talalni."
a. "Ha egy takaritono megkeresi a magyar atlagbert, az miert nem jo?" - Az átlagos bérért átlagos teljesítmény jár, nem jó.
b. "Altalaban ezt a munkat minimalberrel szoktak honoralni." - A minimálbérérért meg minimális. :D
c. "Na es Mo-n sokszor szerintem az all takaritononek, aki semmi masra nem alkalmas." - Azért, mert a munka milyensége és a javadalmazásának kombinációja pont ennyire vonzó.
Szóval a bérrel is gond van. Nyilván ha nem lenne munkaerőhiány, akkor sokkal többen "leereszkednének", és olcsóbb lenne.
3. "Nagyon bizalmi munka, nem is olyan egyszeru jol csinalni, mint ahogy azt sokan gondoljak." - Ez ellentmond annak, amit a 2. alatt soroltakkal írták. Ha nem is olyan egyszerű jól csinálni, mi a túróért lenne érte normális az átlagfizetés? Meg azért vedd hozzá, hogy én erősen ideális körülményeket írtam (mindig van munkája, keveset utazik, szabadúszó, jó adózási konstrukciója van stb.), tehát a 2000-es órabérrel számolva nem nagyon fog kijönni az átlagbér, és az alkalmazottságnak nagy előnyei vannak. Ugyanannyi bevétellel jobban megéri alkalmazottnak lenni, mint szabadúszónak.

Minden kommentemnek van értelme, max. aki olvassa nem képes felfogni, de ez nem az én bajom... :) De mindegy, akkor fizessétek az átlagot, és kapjátok az átlagot, a ti dolgotok. Azon meglepődnék, ha lenne sok olyan ember, aki 2k-t kér, te meg a megbecsülésed jeléül közlöd vele, hogy szívesen adsz 5k-t is ezen túl (csak hogy biztosított legyen, hogy marad), azt mondaná, hogy köszi, de elég a 2k. :D
A szakinál nyilván más a helyzet, mert arra nincs rendszeresen szükséged...

London2009 2019.06.11. 16:31:31

@Arthamyr: ma valami bajod van vagy unatkozol?
Mar az elso pont egy akkora hulyeseg, hogy nem is ertem mondom, hogy mi van ma veled.
Szerinted aki takaritononek all az lehetne irodai alkalmazott? Nyilvan valogathat a sok munka kozul, de o inkabb ugy dont, hogy takaritononek all. Tele van otthon diplomaval, nyelvtudassal, szakkepzessel a polc, de o inkabb ugy dont, hogy takarit.
A takarito oruljon ha az atlagbert megkeresi, miutan ennek a munkanak a berszabasa altalaban a minimalber. Ne viccelj mar a 800k-s orultsegekkel. Tudom, hogy ez a mondanivalod alapja, hogy mindig a piac szabja meg az arakat, ami reszben igaz is. Szerintem a 2000/2500-as oraber teljesen rendben van. Talalni is sikerult, nem is egyet vegul. Mint irtam, nem a berezessel van a gond, hanem valoszinuleg mindenkinek mas az igenye es kenyes a takaritonojere.

Arthamyr 2019.06.11. 16:48:52

@London2009: Szerinted mikor megy egy munkára minőségibb munkaerő,
1. ha 320k-t keres, vagy ha 800k-t?
2. ha minden nap bemegy a munkahelyére, ott lepörgeti 8 óráját, majd hazahúz, vagy ha ide-oda utazgat, összevissza, fragmentált munkaidővel?

London2009 2019.06.11. 16:56:46

@Arthamyr: szerintem nem sok takaritonovel talalkoztal meg eletedben. Az a baj, hogy most dolgom van, meg is untam ezt a diskurzust, ugyhogy ezt meghagyom koltoi kerdesnek inkabb.
Amit te itt negativumkent probalsz feltuntetni, az az egyik elonye. Altalaban ez egy kiegeszito munka es a rugalmassag az egyik legjobb benne. Nyugdij, gyerekek, masik munka mellett csinaljak plusz penzert.

Arthamyr 2019.06.11. 17:10:34

@London2009: Hát, nem ebben a szektorban dolgoztam. Tudtommal te sem, vagy tévedek?

Ha ilyen szuper jó, akkor miért van az, hogy te nemhogy nem csinálod a másik munka mellett plusz pénzért, de még fizetsz is azért, hogy más csinálja meg helyetted? :/

@Platonica: Te talán takarítóként működtél, hogy ilyen sok releváns tapasztalatod van? Egyébként elhiszem, sőt, tudom, hogy szar fizetést adnak a takarítóknak, csak aki adja, az sajnálja a pénzt, és úgy gondolja, hogy ezért ennyi jár. :)

Azért szóltam hozzá, mert itt "szerényen" ilyen minden pénzt megadnának, meg megfizetném jól kijelentések is röpködtek, aztán kiderül, hogy nagyon nem, mert ezekkel nagyon talán, közel optimális esetet feltételezve ki lehet gazdálkodni az átlagfizut. Ez nem a minden pénzt megadnának kategóriája... Talán visszább kellene venni ezekből a "szerénységekből", és akkor nem lenne szükség ilyesfajta korrekcióra.

London2009 2019.06.11. 17:25:03

@Arthamyr: most ez a kerdes komoly? Szerintem pihenj le es igyal egy whiskeyt.
Feltetelezem, hogy a kerdest viccnek szantad, de ha tenyleg igenyed van a hulye kerdesre hulye valaszra szivesen leirom, hogy ha plusz munkara lenne szuksegem (nincs), akkor sem a takaritas lenne az egyetlen munka, amihez tudnek nyulni, hanem inkabb valami olyan, ami a profilomba vag. De soha ne mondd, hogy soha. Ha hirtelen nyelvtudas nelkul talalnam magam egy idegen orszagban, akkor szazszor inkabb ez, mint egy gyartosor mellett acsorgas egy hideg hutohazban ejszakankent.

Shaktee 2019.06.11. 17:38:41

@London2009: Ha jol fozol hozzam barmikor johetsz :-)

Platonica 2019.06.11. 18:01:47

@Arthamyr: Szerintem te abszolut kontextuson kivul gondolkoztal, az a gond. A fent emlitett idezeteket fizetesre vonatkozolag minden ertelmes ember az adott szituacioban ertekeli (ahogy itt is kiderult a hsz-okbol). Ha te nem, akkor ne csodalkozz, hogy senki nem vesz komolyan;-)) Az effele posztok nem veletlenul valtanak ki unalmat, ertetlenseget az emberekbol, mert ki szereti a direkt felrerteseket, csurcsavarasokat, urambocsa kotozkodes izu megszolalasokat?

Dikusz 2019.06.11. 18:53:32

@Arthamyr:
Azért gondolom te is tisztában vagy azzal, hogy a "minden pénzt" megér mondást nem kell szó szerint érteni. Ebben az esetben azt is tudod, hogy nem kell szó szerint érteni. Nem hiszem, hogy magyarázni kellene a mondás jelentését.
Egy másik példa jutott eszembe, sok találó közmondásainkból egy kevésbé szalonképes:
"A pofám leszakad...) - ugye nem kéred számon attól, aki ezt mondta, hogy nem is szakadt le az arca?

Dikusz 2019.06.11. 19:01:22

@Platonica: Ezt pampogom én is.:)

De azért az ebben a posztban szereplő Évát egy lapon említeni azzal, akinek tényleg nincs évek óta külföldön élő rokona, barokkos túlzásnak tartom. Egyszerűen nem ugyanaz.
Óriási a különbség, mert ő közeli hozzátartozóihoz ment ki, valószínű elő is készítették neki a kiköltözést. Az induláshoz neki nem kellett -gondolom én- idegentől segítséget kérni, hogy tolmácsoljon.

Csodabogár 2019.06.11. 19:04:54

@London2009: Tudod nekem az lenne az igényem, amit a kinti 8 elemit végzett takarítónő magától is tudott. Látta, hogy piszkos az ablak, akkor megpucolta, látta, hogy be kell kenni a parkattát, egy 100 éves intarzia parkettás lakásban laktunk, bekente. Soha nem kellett utasítanom vagy kérnem, mert tudta magától. Először itthon is volt egy ilyenem, de sajnos 10 évvel idősebb volt nálam, már nem látott rendesen és bottal járt. Én szégyeltem, hogy még hagyom dolgozni. De ő akart jönni, neki ez volt az élete, no meg a gyerekek unokák stb.
Az utódok beszélgetni akarnak velem, ami még nem lenne akkora baj, de képtelen a kezük és a szájuk is járni egyszerre. A floridai lányok, úgy dolgoztak mint a vihar és közben boldogan dumáltak, mert kiváncsiak voltak a hazai hírekre.
Jelenlegi lakásomban nincs intarziás parketta, nagyon is kényelmesen lehetne tisztítani, ha akarnák. De a közelmultban jöttem rá, hogy a szőnyeget fölporszívózta a nő, mellette meg ott maradt minden. Nem hinném, hogy túlzott igényeim vannak.

Csodabogár 2019.06.11. 19:08:24

@Arthamyr: Az alap az, hogy képes-e valaki tisztességes munkára vagy nem.
Régen volt itthon a mondás, hogy ugyan, ezért a bérért nem érdemes rendesen dolgozni. Ezt én soha nem tudtam elfogadni. Ha elvállalok egy munkát, akkor ha rossz a fizetés akkor is tisztességesen dolgozom. Nekem se állt mindig módomban maximális fizetésért dolgozni,de ez nem befolyásolta az elvégzett munkám minőségét.

Arthamyr 2019.06.11. 19:12:17

@Platonica: Igazad van, hogy így szokták érteni. Viszont én teljesen szándékosan próbáltam arra rámutatni, hogy a takarítás még így is rosszul fizetett (és az optimálisan, szabadúszóként elért 300k+ valószínüleg el sem éri a _budapesti_ átlagfizetés) és nem túl kellemes munka (bár azt is adom, amit @London2009: írt, jobb, mint a szalag vagy a hűtőház vagy a szerverszoba), aminél ráadásul komoly elvárások is vannak, amik felett hajlamosak sokan elsiklani, és alapvetőnek tekinteni. Pl. a megbízhatóság és lelkiismeretesség, amik teljesen indokolt elvárások, de egyáltalán nem alap munkavégzésnél, még sokkal nagyobb presztizsű, jobban fizetett munkáknál sem. Van sok olyan, aki úgy takarít, hogy @Csodabogár: -nak "bele kell vernie az orrát", és ezt úgy kezeli, hogy kevésbé finnyás klienseket keres, pl. igénytelen állami cégeknél, iskolákban takarít. Ez kb. minden szakmára igaz, és ahol nincs komoly differenciálás a megbecsülésben a teljesítmény alapján, nem ellenőrizhetőek előre az emberek, ott lutri lesz az egész. Főleg olyan időszakban, amikor mindenhová lasszóval fogják az emberek, és évek óta emelkednek a fizetések és a megélhetési költségek is.

Szóval vagy jobban zsebbe kell nyúlni, vagy megmarad az esély, hogy lelép az ember. Pl. ha sok jól fizető kliense lett volna az ismerőseid bejárónőjének, _lehet_, hogy inkább megragadtak volna ott, jelenlegi körülmények között az általatok emlegetett fizetések még mindig kényszerpályává teszik ezt, nem pedig olyan munkáva, amire hosszú távon lehet alapozni, és a társadalom széles rétegei megfontolják, hogy ezzel foglalkozzanak.

Csodabogár 2019.06.11. 19:16:15

@Dikusz: Szerénytelenség nélkül mondom, hogy én kipróbáltam milyen a nulla svéd tudással és nulla ismeretséggel odacsöppenni Stockholmba. Annyi pénzem volt, hogy 1 hétre ki tudtam fizetni egy szobát és tudtam naponta venni 2 zsömlét.
Így én is rögvest takarítással kezdtem, mert kaptam lakást és ennivalót is. Nem volt könnyű!

Arthamyr 2019.06.11. 19:18:46

@Csodabogár: De azt ugye te is tudod, hogy az emberek jelentős része (többsége?) nem így áll hozzá? Ezért is lesz belőle takarító, és nem végez valami olyan munkát, ahol rendesen megfizetik.

Én zömmel pénzügyben, IT-ben dolgoztam, ezek elég jól fizetett szektorok (legalábbis a takarításhoz képest), és rengeteg igénytelen, tróger, lusta, buta embert láttam (már nem olyat, aki ezek közül mind volt :D). Nem szir-szar cégeknél, hanem kb. az élvonalban. :)

Shanarey 2019.06.11. 19:19:26

A poszt okána költői kérdés. Magyarországon, meg lehet élni a takarítói állásból, pláne úgy hogy anyuka egyedül van egy kis gyerekkel?

Magyarországon a takarító mint munka le van degradálva. Emiatt aki mégsem csak azért akar takarítani mert "csak arra alkalmas" annak hosszú és fáradságos meló lesz ennek az ellenkezőjét bebizonyítani. Angliában csak egy picit működik másképp.
Itt "tisztelik" a takarítót, azért is szemetelnek, hogy a takarító, nehogy munka nélkül maradjon. S mindeközben még jófejnek is hiszik magukat.

Magyarországon, amely mint tudjuk "kánaán" azért nincs elég szakember, avagy takarító, mert aki tényleg dolgozni akar, és jól azok többsége már lég lelépett abból a bizonyos kánaánból.

Arthamyr 2019.06.11. 19:19:59

@Dikusz: :D Nekem a múltkor majdnem leszakadt a pofám. Jó egy hétig fájt utána.

Arthamyr 2019.06.11. 19:21:27

@London2009: Előtte gyúrni kellett, most elgondolkodom whiskeyfogyasztáson. :)

Shanarey 2019.06.11. 19:58:22

Nem mellesleg, Magyarországon egy takarító, ha számla nélkül üzemel, annak minimum 3000 Ft / óra lenne a megfelelő díjazás. Számlával, kb 4500+áfa. Egy lakás kitakarítása, minimum 2 óra, ehhez számítva az utazási időt, Átlag napi 2-3 lakásnál többet egy takarító csak akkor tud megoldani, ha naponta több mint 10 órát akar a munkával és az utazással eltölteni. Angliában a 10 Font /óra hasonló okok miatt kevés.

Dikusz 2019.06.11. 20:22:33

@Csodabogár: Nem is kétlem, hogy nem volt könnyű, le a kalappal mindenki előtt, aki nyelvtudás nélkül külföldön kezd új életet úgy, hogy nincs ismeretsége
De a posztban szereplő Évának volt, tehát nem a nulláról indult. Lakhatása volt, valószínű munkája is, mire kiment, és segítsége is az ügyintézésben. Nem a semmire ment ki.
A takarítással nem volt bajom.

Dikusz 2019.06.11. 20:23:16

@Arthamyr: Akkor válts fogorvost!.:)))

nyuszigonosz 2019.06.11. 20:40:12

@Shanarey: Ez az az ár/érték összefoglalás, ami reális és föleg elismeri ezt a munkakört is, hiszen föleg a privátházakban/lakásokban takarítás az nagyon összetett dolog, lényegében sok szaktudást is igényel.

Ezeddig csak az "ákármennyit fizetnék/fizetnének, de nincs senki" szövegek voltak, meg föleg sokat elárul az is, amikor valaki szinte egy lélegzetvétellel ugyan mindent megadna, de " A takarito oruljon ha az atlagbert megkeresi, miutan ennek a munkanak a berszabasa altalaban a minimalber. "

Hát a privát takarítás - adózva vagy anélkül, - ott bizony nem az szabja meg a bérezést és nagyon minimálisan, aki "mindent megadna" csak ne kerüljön semmibe és örüljön a takarító, hogy takaríthat utána.
Nem, ez megegyezés, akár szerzödés/ bejelentés vagy a takarítást szolgáltató adózik mint vállalkozó és aki tökéletes munkát vár el, az fizessen is rendesen érte.

Dikusz 2019.06.11. 20:44:30

@Shanarey: Olyan takarítóról -aki egyedül dolgozik- még nem nagyon hallottam, hogy vállalkozóként dolgozik.

Shanarey 2019.06.11. 20:47:02

@Dikusz:

Egy olyan országban, ahol akkor is fizetsz adót, ha nem dolgozol, ez szinte evidens.

Dikusz 2019.06.11. 20:53:04

@nyuszigonosz: Egyik hozzászólásomban írtam már, hogy ez a "mindent megadnék" egy szólás csak, elég gyakran használják is a hétköznapi beszédben. Nem kell szó szerint venni.

Igazad van, megállapodás kérdése (akár szó-, akár írásbeli), és kettőn áll a vásár. Ha keveset adnak a munkáért, akkor nem vállalja el az, aki dolgozna, ha túl sokat kér, akkor meg nem bízzák meg a munkával.
Itthon nagyjából mindkét fél tisztában van azzal, hogy mennyit szoktak fizetni a takarításért/idősgondozásért/kutyasétáltatásért..

nyuszigonosz 2019.06.11. 21:05:06

@Dikusz: Pedig érdemes lenne elgondlkozni azon, hogy ha valaki tökéletes munkát vár el, akkor a fizetésnek is ehhez megfelelönek kell lennie, és nem abból kell kiindulni, kb mennyit fizet más, ( aki esetleg panaszkodik az otthagyott koszon, a széttört velencei tükrön a mosógépszagatta tisztaselyem függönyön, elromlott gépeken, helyetelen tisztítószertöl tönkretett akármin... )

A próbatakarítás sem megvetendö dolog.

Te írtad, hogy szólás, az ezt ma többször is használók ugyan nem, de hát szólásokból nem lesz felhötlen munkakapcsolat.

Dikusz 2019.06.11. 21:55:26

@nyuszigonosz: Azért csak kell valamilyen irányár, hogy mondjuk a takarítás mit foglal magában.
Mivel nem vagyok benne, és keresnék háznál takarítást, nem tudom mennyi az amiért még megéri elvállalni.
Más a rendszeres takarítás, és más egy nagytakarítás, nyilván a tarifa is más.

Arthamyr 2019.06.11. 23:18:51

@Dikusz: Azért gondolom kellene némi differenciálás. Simán el tudom képzelni, hogy két ugyanakkora területű lakásban 5-10-szeres differencia is indokolt legyen a bérezésben, mert értékes berendezés van, ami szaktudást igényel (pl. különböző műszerek), esetleg műtárgyak, drága bútorok. A 2000 az alja, ennél vidéken is többet fizetünk, nem értem miért pont ezen kellene optimalizálni az ember költségeit. Kellenek megbízható emberek, és őket meg kell becsülni. Ha mindenkivel így jársz el, akkor nincs olyan, hogy nem jön a szaki, mert hirtelen beesett valami jobb projekt neki, és mint mondtam, ez olyan szempontból is jó, hogy az embernek helyben híre kél, és a többi szolgáltató is előre fogja tudni, hogy ki a "prémium ügyfél", akire érdemes jobban figyelni.
Emellett azt gondolom, hogy az átlagos költségért nem várható el kimagasló szolgáltatás, semmilyen területen. Meg mindig engem vádoltok empátiahiánnyal (nem ok nélkül :)), akkor miért esik olyan nehezetekre elképzelni, hogy 2 órát takarítani meg mellé egy órát utazni 5000 forintért nem akkora főnyeremény manapság Budapesten (arról nem beszélve, hogy aki London2009 szülővárosából jár Pestre, az nem 1 órát utazik oda-vissza).

Jó látni, hogy nem vagyok teljesen egyedül azzal, hogy ezt is indokolt lehet (lenne?) jól megfizetni, talán @nyuszigonosz: hozzászólásai jobban befogadhatóak, mint az enyémek.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.06.12. 09:17:34

@Shanarey:

"Magyarországon a takarító mint munka le van degradálva."

Nyugaton gondolom tapsolnak a takarítóknak..ugyanúgy ott is a társadalom alja az ilyen munkát végző.

Persze megint jön a szokásos sláger hogy itthon nem lehet megélni, Nyugaton bezzeg a takarítónő is dőzsöl. Ismerjük már.

Platonica 2019.06.12. 10:46:58

@Horthy Miklós cselédje: Nem, nem dozsol, de nem is a tarsadalom alja. Mint ahogy kf-on sem.

Az en takaritom egyebkent egy pasi, 5 eve dolgozik nekunk.

Vki irta, hogy egyedul nem szoktak maganvallakozni, de o pont ilyen, neha talan besegit neki az elettarsa, de alapvetoen az o vallalkozasa, sajat kis cegneves furgonnal, szamlazva, legalisan. Illetve most hallottam, hogy az ablakmosonk fia is ilyen ceget alapitott (hm de furan hangzik), XY Ltd Specialist Cleaning. Egyedul csinalja.

Ocsibogyo79 2019.06.12. 11:38:40

Azért az, hogyha valaki ilyen biztos háttérrel megy ki, szerintem nem nagy durranás. Össze sem lehet hasonlítani azzal, ha az ember totál egyedül van (vagy legalábbis nem várja senki) és magának kell megoldania mindent. Akár van nyelvtudása, akár nincs....sokszor, ha azzal kezdődik egy bejegyzés, hogy baráthoz, családhoz ment ki az illető, el sem olvasom a dolgot, mert úgy nem akkora a "kaland" szerintem.... Én egy évet voltam Angliában, itthonról sikerült megszervezni előre a munkát és a szállást is és mindkettővel jól jártam, semmi gond nem volt (valószínűleg szerencse is kellett ehhez). Mindenesetre nyilván összehasonlíthatatlan lett volna, ha a családomhoz költözhetek ki.

Platonica 2019.06.12. 11:52:45

@Ocsibogyo79: En konkretan nem is szerettem volna csaladhoz, barathoz kikoltozni. Mi is mindent magunk inteztunk. Munkaszerzodes mar otthon megvolt, utazas elott kijottunk hazat berelni, hogy kisgyerekeskent mar a biztosba erkezzunk.
Amilyen szivesen segitek ujonnan jovoknek, annyira nem vagyok/vagyunk jok a masokra tamaszkodasban, alkalmazkodasban, tudom magunkrol:-x

Azt viszont egyaltalan nem osztom, hogy 'igy nem nagy kaland', ahogyan az OP csinalta. Nyelvtudas nelkul, kisgyerekkel egyedul allo szulokent? De igen, az. Elismeres jar erte.

Ocsibogyo79 2019.06.12. 12:35:09

@Platonica: én mondjuk nem bántam volna, ha van valaki, akinél lakhatunk, de itt inkább a családomra gondolok, velük kapcsolatban nem éreztem volna úgy, hogy szívességet kérek.

Őszintén persze, nyilván kaland kisgyerekkel akkor is, ha a saját családjához megy az ember, de nekem mondjuk olyan a viszonyom a szüleimmel, hogy ez kb annyi lett volna, mintha átköltözöm az ő lakásukba itt Mo.-on. Eleve ha ott a nagyszülő, gondolom, tud segíteni abban, hogy vigyáz a picire, amíg a szülő állást keres vagy dolgozik, illetve feltételezem, hogyha a családtagok beszélik a nyelvet, az álláskeresésben és az ügyintézésben is segítenek eleinte. Szóval valamennyire nyilván kaland, de ég és föld lehet ahhoz képest a helyzet, mintha az ember egyedül futna neki a dolognak. Gondolom, nyelvtudás nélkül kisgyerekkel totál ismeretlenbe, segítség nélkül talán nem is sokan vágnak bele ilyesmibe, de kíváncsi lennék ilyen sztorira is, ha van valakinek. Az elég kemény lehet.

London2009 2019.06.12. 12:57:04

@Shanarey: jol osszefoglaltad a lenyeget. Nagyon egyetertek.
Kulonben szerintem is keves a 10 font/ora. Ettol fuggetlenul legutobb azt meselte nekem, amikor kerdeztem, hogy milyen az uj munka a Sainsbury'sben, hogy elmegy, de azert a privat takaritas konnyebb es jobban fizet. Erdekes.
@Platonica: a mi ablakmoso sracunk minden egyeb specifikus tisztitassal is foglalkozik. Peldaul kocsibeallo tisztitasa, plusz feltoltese homokkal, csatornatisztitas stb.

Muscari 2019.06.12. 14:19:37

@Horthy Miklós cselédje: nalnk atakarito is emberszamba van veve. Ha valaki bejarono, ot van, hogy csaladtagkent kezelik, a sajat szememmel lattam.

Platonica 2019.06.12. 14:21:32

@Ocsibogyo79: Igen, ezt irtam en is korabban, hogy nem ugyanaz a kategoria egyszal egyedul vagy hatterrel, egyetertunk.
Amugy feltetelezem, hogy akikhez jott, dolgoznak, mind az anyukaja, mind a testver, szoval a nagymama nem feltetlenul bebiszitterkedik a 2 evessel, legalabbis a tobbgeneracios lengyel csaladoknal, akiket ismerek, igy van. Ettol fuggetlenul nyilvan be tudnak segiteni es a nullahoz kepest az is vmi.

En nem is a szivessegkeresre gondoltam csaladdal kapcsolatban, hanem arra, hogy egyutt tuti nem szeretnek/tudok lakni masokkal akar csalad, akar nem.
@London2009: a mi ablakmoso bacsink is csinal tobbfelet is, ez egyebkent egy nyugdij melletti biznisz neki, majdnem hobbi, tok jo fej, allandoan utazgatnak a felesegevel a vilagban, meg vitorlaznak, fogalmam sincs, mi lehetett regen, de nagyon muvelt, tajekozott, jokat szoktunk dumalni:-) A fia sokkal limitaltabb, meglepo.

Buchhalter 2019.06.12. 15:38:24

@London2009: szerintem menj el óránként bruttó 2000 Ft -t dolgozni azt meglátjuk,hogy mennyire ízlik a leves.Van Ígényes munkaerő akit meg kell jól fizetni és nem szemétkedni meg kukacoskodni vele.

élhetetlen 2019.06.12. 16:29:29

@Arthamyr: “Akkor hirdessél, hogy 5000-et adsz (vagy ha az sem elég, akkor 10000-et), és ez legyen annak függvénye, hogy számodra elfogadhatóan elvégzik a munkát”. Nem Magyarországon élsz. “A havi 800000 bruttó sem egy egetverő fizetés, mert jópár piaci szektorban ennél többet visznek haza a tapasztaltabb alkalmazottak”. Nem, ennyit az ifjú titánok visznek haza, egy 58 éves örüljön, ha átszervezésnél nem kirúgják, csak átrakják valahova 50 ezerrel kevesebb bruttóért. Hazavisz 400-at, fizessen ki belőle 50-t öt óra munkára? Más. A magán takarítók általában nem főállásban csinálják, és nem számlával. 10 évig járt hozzám valaki, 70 nm, 4 óra alatt végzett, 11 eft. (ápolónő egy pszichiátrián, neki a takarítás a pénzen kívül megnyugvás is, mondta, a felmosóval nincs konfliktus). “Elkérte” egy pár emelettel lejjebb levő nő, 120 nm, + egy 30-as kislakás. Több pénz, egy kiszállással. Lejárt a lakáshitele, már nem kell az aprópénz, itt hagyott. A több pénz, és a megbízhatóság. Esetleg előbb szedi össze a pénz a továbbálláshoz. Ne feledd el, Anglia célország, Magyarország dobbantó. Egyik barátnőmnél öt évig takarított egy Erdélyből áttelepült nő. Aztán odébbállt az összes ékszerrel, kp-vel. Igen, azt mondta a barátnőm, hogy ennyi pénzért ő is takaríthatott volna, csak eszébe sem jutott ott hagyni hetente egy napra a saját IT cégét, hogy takarítson. Cégek. Csak közvetítenek. Kiküldenek valakit, nem tudja kezelni a porszívót. Én sem, az előző taki választotta, én úgy voltam vele, hogy ő használja, vegyen, amit akar, fizetem. Fél óra, amíg megtalálom a használatit, másik fél, amíg kiolvassuk, és voltak más problémák is. Másik takarítót kérek, de unom már, hogy minden alkalommal el kell mondanom, hogy ez a felmosó, ez a portörlő. A harmadik, port törölni ugyan nem tud szárazon, de az üveges szekrény üvegét jól összekente valamivel. A bejárati ajtó rácsán fél centis por, de az nincs rajt a listán, hogy azt is le kell törölni.Mindegy, közel lakik, kényelmes neki. egy gyerekkel van otthon, beviszi az oviba, takarít, érte megy, Hátha eljutunk odáig, hogy mit szeretnék. aztán a balhé. Takarírási napon felszól a kapu elől, hogy ketten jönnének, mert ő a lakásomban betanítana valakit, mondtam, nem örülök, és mire felértek a nyolcadikra, már mondtam, hogy nem. És kitört az ostobaság, és az önérzet keveréke. Akkor ő is mondhatja, hogy nem takarít. Nem mondhatja, kifizettem, vállalta, míg nekem senki nem fizet azért, hogy “gyakorló terepnek” használja a lakásomat. Itt maradt, mikor mondtam, hogy értse már meg…, akkor , ő “takarítani” jött, nem beszélgetni, ne szóljak hozzá. Ne kussoltasson már a saját lakásomban, úgy, hogy a portörlőt sem vette kézbe. 10-kor jött, fél óra cirkusz, 12-kor elment. Hívom a céget, hogy lemondanám a szolgáltatást, ja, még nem lehet, mert du.-2-ig még takarítanak nálam. Kettő után sikerült. Hosszú lett, de ez van itthon.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.06.12. 17:13:57

Bár az angolt csupán töröm,
Takarítok, ez nagy öröm!
Itt az anya meg a tesó,
Velük sikerült csak e show.

Vigyoromra van egy nagy ok,
Maszek cleaner woman vagyok,
Kinek "never give up" elve
Miatt van a zsebe telve!

(seprűtánc!)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.06.12. 19:12:04

@Shaktee: Köszönöm az örömödet! :)
Amúgy van valami infó arról, hogy az illető hölgynek mi volt itthon a foglalkozása?

sírjatok 2019.06.12. 21:41:00

@Shanarey: "le van degradálva"

a degradál már eleve hordozza azt a jelentést amire gondolsz, a "le" szó fölösleges, amúgy ja, hortimikinek van igaza, a szokásos duma hogy külföldön MEGBECSÜLNEK, itthon meg mágikus módon nem is olyan könnyen lehet megélni nulla végzettséggel, kisgyerekkel, egyedül, szóval ebből is látszik hogy szar az ország

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.06.13. 02:02:55

@Frady Endre: Haha, Fracska Endre. :D
Legyél szíves az enesón is ilyen jó kis kínrímeket faragni, ha kérhetem.Persze az ott releváns témákban.
És kéretik mögé írni a puzséros, stb ál-kritikákat is!
:-)))

Arthamyr 2019.06.13. 06:43:12

@élhetetlen: Nagy szerencse, hogy számomra nem ez van Magyarországon sem. :)
Inkább nem is írom le, mennyire nem értek egyet rengeteg gondolatoddal, és főleg miért nem.
Úgy látszik, én egy szebb és jobb világban élek, mint itt a legtöbben, még Magyarországon is, ez van, de nézzük a jó oldalát: legalább én örülök neki. :D

hülyegyerek12 2019.06.13. 08:11:39

Nálam (szombaton, ez nem tudom felárat jelent-e?) egy teljes napot, azaz 6-8 órát tölt a takkernő mimnden hjéten... Budapest, 2019, 20ezer Ft, és makulátlan munkát végez, nem mellesleg megbízható... Érdeklődtem sokat, ez kb a realirtás. Biztos van olcsóbb és drágább is, de ennyiért a tapasztalatom szerint lehet találni.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.06.13. 08:11:55

@Platonica:

Magyarországon is tud jól élni egy ilyen takarító magánvállalkozó. Ha meg azt nézzük hogy az alkalmazott takarító hogy él, az Nyugaton is a társadalom perifériáján él. Csak valamiért ha Nyugaton takarítasz akkor = téged megbecsülnek, épül a fényes jövőd, ha meg otthon = jövőtlen vagy, nyomorogsz, stb.

@sírjatok:

Csak a szokásos...itthon lenéznek, kint meg megbecsülnek és vörös szőnyeget terítenek eléd minden műszak előtt, mert te ott kitchen porter vagy, az azért nem semmi, ráadásul Londonban.

Mennyivel jobban hangzik mint tányérmosónak lenni egy kőbányai krimcsiben.

Platonica 2019.06.13. 09:32:08

@Horthy Miklós cselédje: Nem tudom, ezek ilyen eroltetett kategorizalasok. En tartozkodne'k tole, ha lehet, mindket iranyban.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.06.13. 09:41:09

@geegee: NSO-n azért nem szeretek nagy szellemi erőfeszítéseket tenni komment ügyben, mert sok példa volt rá, hogy ha a szerkesztő a hozzászólásban iróniát észlel pártunkkal és kormányunkkal kapcsolatban, akkor nyomtalanul eltünteti a beírást. Sajtószabadság, ó! :)

London2009 2019.06.13. 11:31:54

@Buchhalter: feltetelezem, hogy ezt a kommentet nem neked szantad?

London2009 2019.06.13. 11:39:46

@hülyegyerek12: megkerdeztem en is a noveremet, mert kivancsi voltam, hogy mennyit fizet pontosan es nala is pont ugyanez van. Egy teljes napra megy a holgy es 20k HUF-ot kap. Annyi orat van ott, ameddig vegez mindennel es nagyon szuper munkat vegez.

London2009 2019.06.13. 11:41:37

@Arthamyr: videk meg mindig mas, mint Budapest. De orulj neki ha neked nem ez a tapasztalatod. Az enyem vegyes, van sok jo es sok rossz is.

kokoro 2019.06.17. 22:05:49

- Én mindig azt mondom, amikor látom, hogy magyarok kiabálják le a másik fejét azzal, hogy „el ne indulj otthonról, ha nem beszéled a nyelvet”, hogy de igenis bárki képes elérni, amit szeretne, csak akarni kell. -

Manapság már páros lábbal rúgják ki az -Ni elbeszélgetésről- az angolul nem tudókat (London egyes részein biztosan) ha most jönne a hölgy sokra nem jutna az akarás vággyával.

Aki nem tud semmit angolul az garantáltan szenvedni fog évekig pláne mikor a saját kollégád rádhúzza a vizes lepedőt te meg nem tudod megmagyarázni a főnöködnek miért hazudik.
Aki meg nem volt lusta felirattal nézni a kedvec sorozatát és tud valamit angolul az meg hamarabb halad.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása