oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. szeptember 09. 06:56,  Város a városban: ahol a pénz forog 85 komment

2012. szeptember 09. 06:56 Határátkelő

Város a városban: ahol a pénz forog

Igen, igen, tudom, már megint London, de hát mit tegyünk... De ez a London egy másik London, legalábbis a brit főváros egy másik, talán eddig kevéssé látott arca. A Canary Wharf az elmúlt két évtizedben lett a város (és tulajdonképpen a világ) egyik legfontosabb pénzügyi, kereskedelmi központja. Anna segítségével ma ide vetünk egy pillantást.

cím_2.jpg

TROLLFIGYELŐ: Trollt láttál? Írj a hataratkelokommentKUKAChotmail.com címre és amint tudok, lépek az ügyben! Tegyünk együtt a Határátkelő kulturált hangnemének megőrzéséért! Történetedet továbbra is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre várom!

„Már látom előre, ahogy jönnek a "már megint egy poszt a szigetekről" kezdetű kommentek... :) Szóval rendben, hogy Anglia, és azon belül is London. De, szűkebben a Canary Wharf.

Szerintem / gondolom nem járnak erre annyit a turisták, hiszem max. a Greenwichez menő DLR-ről (Docklands Light Railway) vetnek egy-két pillantást lefelé, ahogy a kis piros szerelvény össze-vissza kanyarog a nagy szürke és semmit mondó épületek között, csatornák, öblök felett.

Átalakuló utasközönség

Amire a gyanútlan utas felfigyel, az az, hogy az utazóközönség ehhez a környékhez közelítve átalakul elegáns öltönyös-kosztümös emberek fekete-szürke tömegévé. Van öltönyös, öltönyös-turbános, öltönyös-hátizsákos, kosztümös, kosztümös-fejkendős és mindenféle náció.

Az ingujjak alól kivillanó elegáns karórák és okostelefonok tulajdonosai itt dolgoznak. Ez London egyik legnagyobb üzleti központja. Kicsit elszigetelve, kicsit messzebb a belvárostól. Külön világ ez, ahol hétfőtől péntekig hatalmas a tömeg, de hétvégére kiürül és csendessé válik.

(Mielőtt bárki azt gondolná, hogy én is ide tartozom, annak mondom, hogy nem.
Bentlakásos ápolóként dolgozom, és egy itt élő és dolgozó ügyfelem miatt voltam itt 2 hónapot. Personal Assistant-ként kísérem őt mindenhová.)

Főtt rizs és curry

Érdekes ez a világ és sokszínű. Amennyire én beleláttam ennyi idő alatt, azt tudom elmondani, hogy az itt lakók nagy többsége nem eredeti angol. Vagy bevándorló (mindenhonnan), és sokan élnek egy lakásban, vagy X ideig tartó kiküldetésen lévő külföldi, akinek a cége itt bérel lakást. A főtt rizs és curry illat itt is konstans tényező a hazavezető 10 perces séta alatt.

Az itt dolgozók ide járnak valahonnan: DLR, busz, taxi, Boris Bike, de nem autó.
Délután olyan rettenetes a hazaindulók tömege, hogy a metró nem győzi elnyelni őket. Ellenben naponta más utcazenész játssza dalait a metró bejáratánál.

DLR2.JPG

Ha busszal, vagy kocsival érkezik be az ember, akkor az első meglepő momentum, a rendőrszerű egyenruhában feszítő biztonsági szolgálat, akik sávba terelik a járművet, ill. meg is állítják, és megnézik, mi van a kocsiban, megkérdezik hova megy.

Valamint randomszerűen kis textildarabbal törölgetik meg a kocsi kormányát és oldalát, kilincseit. Majd az anyagot egy érzékelő műszerhez érintik. Ha nem találnak rajta robbanópor nyomokat, akkor a sorompó fellendül és mehetek utamra. Átlag 3x egy héten átesünk ezen.

Vezető világcégek vannak jelen

Egy egyirányú és a területet bebarangoló út van, ahol 20MPH a max. De inkább annyi sem, mert az öltönyösök össze-vissza gyalogolnak át egyik oldalról a másikra.
Állandóan látni a biztonsági szolgálat embereit járőrözni, van közöttük kutyás egység is.

A toronyházak sokkal magasabbnak tűnnek, legalábbis nekem, mert a közelben van a City Airport, és jönnek-mennek itt a gépek alacsonyan és sűrűn, kb. 3 percenként. A házak tetején kis villanó jelzőfény van.

Olyan cégek vannak itt jelen mint az HSBC, a Barclay's, a Reuters-Thompson, a JP Morgan, a KPMG ....

Boris Bikes.JPG

Csúcskategóriás üzletek minden mennyiségben

Az üzleti épületek alatt hatalmas és teljességében be- és átjárható földalatti bevásárló központ van.

Ami szokatlan, hogy a föld alatt bolyongva, és nem a megfelelő kijáratot megcélozva, nem az utcán találjuk magunkat, hanem egy cég irodaházában. Sok irodának közvetlen földalatti ki- és bejárata van. Illetve, sok toronyház szabályos átjáróként is szolgál, étteremmel és kávézókkal.

A ruha-, cipő- és ékszerüzletek garmada, a felső(bb) kategóriából valók. Itt él és virul a régi időkből ismert cipőpucoló szolgáltatás, ahol sötétzöld bőr karosszékbe huppanva, újságot olvasva és kávét/teát szürcsölgetve az üzletember várja, hogy a cipője csillogósra legyen pucolva.

Az angolok bolondulnak a méretre szabott öltönyökért. Abból sem kevés üzlet van erre. A kliens anyagot, bélést, színt, fazont, gombot választ és meg monogramot is kap az öltönye belsejébe. És minden, a kliens által tett felvetésre a hatalmas mosoly kíséretében eldúdolt "no problem at all" mondat a válasz. A jelenlegi öltönydivat szerint az egysoros a menő, aminek szigorúan csak az egyik gombja van begombolva.

Illetve, ennyi, de ennyi ruhatisztítót, mint itt, csurig tele munkával sehol nem láttam. (Hol van már az otthoni Patyolat kékjében úszó fehér hattyú? Itt 1 zakó + 1 nyakkendő =13 £)

Mit esznek délben?

Délben megbohémul az egész komoly üzleti világ: ki edzőcsukát és sportruhát húz, szigorúan súlyos hátizsákkal, és csoportosan (kollegákkal) vagy egyedül futásnak ered a betonon, ki a lépcsőn, és egyéb helyeken ücsörög és falatozik.

Amiért otthon anyáinktól egy pofont kaptunk volna gyerekkorunkban, ha látta volna, hogy mit esznek itt ebéd gyanánt, az itt listavezető: bolti szendvics és chips, kólával.

Amúgy a dolgozókat kiszolgálandó remek étkezési lehetőségek vannak itt: mindféle éttermek, bárok, a világ minden ízében. Iszonyatosan finom és friss ételeket ettem én mindenhol a környéken. Az utcai bódék előtt pedig dél és egy között szabályosan kígyóznak a sorok.

Munkaidő után

A munkaidő leteltével a bárok előtti szakaszok tele vannak az angol bankbotrány okozta stresszt sörrel oldó, a nyakkendőtől immáron megszabadult figurákkal. A céges kantin is pazar: nem is tudom, hogy hány féle menü van egy nap, a saláta bár kínálatától és a látványkonyháról nem is beszélve.

After work.JPG

Szokott lenni "Hungarian beef" feeling a jacket potato-hoz (héjában sült krumpli), de még nem mertem bevállalni. A kreol és egyéb konyhák költeményei mindig elcsábítanak.

A cég épületének ötödik emeltén pedig saját Costa kávézó üzemel. Az emeleti teakonyhában van hideg vizes csap, és forró vizet (teának, kávénak) szolgáltató csap is. Mellette cukor, instant kávák, sok féle tea, kakaópor és tejautomata.

Abból tudni, hogy valaki stresszel az irodában, hogy nem bögre teával mászkál, hanem egy teáskannával a kezében siet a konyha felé.

A zsebkendő-probléma

Itt meg kell említenem, nem bírom ki, mert többször felmerült már: zsebkendő és orrfújás. Háááááát.... inkább szipognak. Otthon nem keveset dolgoztam irodában, és minden lány asztalán volt zsepi és a táskákban meg kis tasakos kiszerelés. Itt senkinek nem látok az asztalán. De meg a szupermarketben sincs az a dömping a kis tasakosokból mint otthon.

Ellenben a női wc-ben van céges hajszárító kitéve.

Érdekességképpen írom a végére, hogy az ügyfelemet kísérve jártam a Parlamentben, a TV-ben, a híres Farnborough-i légiparádén (A380-as élő bemutató, Grippenek, Red Arrows, The Blades, stb... repkedtek napokon át a nézőtér felett), és egy valódi angol esküvőn is.

És igen: ha valaki látta a Négy esküvő egy temetés c. klasszikust, akkor azt csak meg tudom erősíteni, hogy a valóságban is így zajlik. Nőkön fura kalapszerű dolgok, és a férfiakon külön erre az alkalomra kölcsönzött öltöny. Mint az angol szolgáltatóipar egyik virágzó ágának jele."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia Canary Wharf

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr604762860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

interpreter 2012.09.09. 08:10:42

Semmi gond a "Londonos"cikkekkel,élvezettel olvasom!

Csak ne a tipikus"nyelvet alapfokon beszélem,már nem birjuk itthon,szar az ország,telivagyunk hitellel,minden munkát elvállalunk,mennyi lehet az esélyünk"tartalom jöjjön!

ffüttyfürütty 2012.09.09. 08:39:53

Élvezetes írás volt, jó, hogy "belülről és közelebbről" láttatod a helyieket. Írj máskor is! :)

Shagrath 2012.09.09. 08:49:58

itt voltam, london legjobb része. De az iskola előtt elsétálva, csak bekötött fejű muszlim gyereket láttam, lassan a félholdat ideje a zászlóra is feltenni.

RoxiSpain 2012.09.09. 08:53:06

Én voltam ott, és nekem tetszett! Jó post volt így vasárnap reggel :o)

Mrs. Clayton 2012.09.09. 09:14:51

Szupi kis írás. A zsepihez annyit tennék hozzá, hogy a korábbi munkahelyemen az irodákban több férfi dolgozott, mint nő. Viszont mindegyik férfi íróasztalán men size papírzsepi volt. A nőkén meg a normál. Persze hogy a homlokukat törölgették vele, vagy az orrukat fújták bele azt nem figyeltem. De azért a papírzsepi kínálat szerintem nagyobb itt, mint otthon. Legalábbis a férjem mindig utálta az otthon kaphatókat, mert neki kicsi volt a méret és vékony is volt a papír. Itt ezt megoldották. Férfiaknak men size.

naan 2012.09.09. 09:54:47

@Jess G: Hm... erdekes... vaksi lehettem, de nem lattam ilyet. Ha megyek boltba tuti megnezem. Ellenben, ha itt mosom ki (veletlen) a szennyessel a pzs-t, akkor az vhogy egyben marad, es nem azik csillo atomra szet, es nem tapad ra mindenre.

karburator (törölt) 2012.09.09. 10:15:10

Érdekes világ, köszönjük az posztot.

Mrs. Clayton 2012.09.09. 10:56:19

@naan: amikor én először szembesültem vele, hogy itt külön férfi méretű zsebkendőt árulnak, rögtön a volt férjem jutott eszembe, akinek kilyukadt, kicsi volt, nem fért bele sem a kezébe, sem amire való, az se, szóval szerintem nagy ötlet, importálható termék Mo-ra

Haloperidol 2012.09.09. 11:05:39

Jo iras volt. Jellemzo a sok muszlim gyerek, szerintem itt is, mint kb mindenhol a nyugati vilagban, ahol muszlim bevandorlok vannak nagyobb szamban, elobb-utobb populacios elonyre tesznek szert, egyszeruen ez hozzatartozik a kulturajukhoz.

Az ilyen hagyomanyos muszlim csaladokban az a leggyakoribb, hogy a ferfi dolgozik, a no meg otthon neveli a gyerekeket, szoval nem gond, ha sok van beloluk egyaltalan. Meg ha a ferfi nem is keres sokat, akkor sem gond, mert egyedul a segelybol is meg lehetne elni, amit a gyerek utan kapnak.

En B'ham-ban elek egy olyan negyed szelen, ahol foleg muszlimok vannak: nap-mint-nap latom a burkaban vagy kendoben az asszonyokat az utcan meg a buszon, ahogyan 2-3-4 gyereket terelgetnek.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2012.09.09. 11:12:13

Én is a zsepi témán keptam fel a fejem. Ekkora zsepiválasztékot otthon sehol nem láttam. A tengerentúlon viszont még nagyobb van. A men size nálunk is favorit, ahogy a párom mondja: az zsepi, nem valami papirfecni. :-))
Az viszont igaz, hogy sokan nem használnak zsepit hiába a nagy választék. Fiam pl a suliban rendszeresen szétosztja a nála lévő készletet, mert a barátainak sosincs. :-)
A cikk különben érdekes volt, irhatna még a poszt irója többet is, szivesen olvasnám.

naan 2012.09.09. 11:34:18

Azt elfelejtettem beleirni erdekesseg keppen, h az angol kresszben szamomra a legnehezebb momentum a korforgalom. Az egy dolog, h ugye minden masik oldalon zajlik es az europai sofor agyanak ez ido mig atall, de: mar a korforgalomba valo belepes elott tudni kell, h hol ohajtunk majd kihajtani belole, ehhez igazodva besorolni a megfelelo savba, es mar ekkor, elore kitenni az indexet, vagy nem, jelezven, h hol hagyom majd el a korforgalmat. Egyszerusitve pl.: elso kijarat balra, akkor bal sav (ha van) es bal index, szemben kijarat : nem indexelunk, csk a kijarat elott kozvetlen, jobbra eso kiajart(ok) jobb sav, jobb index.

r1attee13 2012.09.09. 11:35:29

Mikor Londonban jártam kinéztem ide is... Egész más a hangulat. mint a párizsi felhőkarcolós üzleti negyedben (La Défense), szürke, rohanós... Toltam egy sört, pont a képen látható helyen, s míg Párizsban majdnem minden este kinéztem a felhőkarcolók közé, ide többet nem mentem. Rideg egy hely.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.09. 11:42:10

@naan: Tenyleg van, oke 100as pzs ugy mint otthon, ugy nincs, de kiveheto dobozban, vagy pedig 10-esevel cosmagolt az boven sokfele van. Kicsit jobban szet kell nezni.
Az a "hungarian feeling" meg nem hungarian filling akart lenni?:)

naan 2012.09.09. 11:46:19

@r1attee13: 3 eve nyaron en is eltoltottem egy honapot a Defanse-nal. /Multis kikuldetes./ De bennem vhogy eppen az nem hagyott mely nyomot. Modjuk, azt birtam, h minden nap delben masfel orara hazamehettem a szallodaba ejtozni egyet. :)

naan 2012.09.09. 11:47:55

@tildy:): Jogos. Az akart lenni. K. :)

SilentDreams 2012.09.09. 11:51:11

@r1attee13: Érdekes, hogy kiből mit vált ki ez a hely. Szerintem nagyon megosztó lehet, azt valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy valakinek közömbös lenne.

Először pár éve láttam meg, naná, hogy a DLR-ről Greenwich felé haladva ezt a helyet, és már akkor hirtelen rámtört egy fura érzés: mintha nem is a Föld nevű bolygón járnék.... :)
A kikötő a hatalmas épületekkel, a köztük magasított síneken vezető nélkül cirkáló DLR szerelvények annyira szürrealisztikusan hatottak, hogy tisztára "elhittem", hogy egy sci-fi-be kerültem hirtelen, egyik percről a másikra.
Az idei londoni utamon aztán direkt megvizsgáltam a helyet közelebbről is pár óra erejéig: elvegyültem az öltönyösök között, megcsodáltam az óriási ételválasztékot és kavarogtam a föld alatti bevásárlóközpont labirintusban :)

Majd pedig a "fő téren" órákig csodáltam a fölém magasodó óriási épületeket. Továbbra is nagyon érdekes hangulatot árasztott a hely, ha szavakban kellene megfogalmazni (ami lehetetlen, de próbáljuk meg), akkor: fantasztikus, futurisztikus :), lenyűgöző és hasonlókat tudnék mondani.
Ajánlom megtekintésre, aki Londonban jár. Azért is imádom Londont, mert egymástól a végletekig eltérő ezer arca van, amiből nagyon sok le tud nyűgözni.
Az más kérdés, hogy mennyire szívesen laknék itt, de én biztosan visszatérek még majd ide....

Köszönöm a posztot, jó volt felidézni ezt az érdekes helyet :)

Thor vagyok 2012.09.09. 11:54:25

Kíváncsi vagyok, melyik épületbe jártál be, a piramistetejűben van a saját Costa?
És végre megtudtam, miért van az, hogy alig jár itt autó, holott ez nem az a rész, ahol "büntetést" kell fizetni a napközbeni behajtásért.
Amúgy nekem az a legfurább, ahogy ebédszünetben a sok kis öltönyös juppie hanyattvágja magát öltönyöstől a fűben, a szökőkutak káváján, vagy fejen áll egy fatörzshöz támaszkodva.
Céges kajázó: elsőre meg másodikra is elbűvölő ahogy úgy néz ki mint egy ötcsillagos szálloda ebédlője. De csak pár hét kell hozzá, hogy az ember az összes kaját szívből utálja és nehéz legyen találni valami ehetőt.
Valaki írta fennebb hogy rideg: szerintem ezt az egyet igazán nem lehet ráfogni. Ha rideget akarsz látni, menj a Citybe. Ott elég 5 perc a depresszív hangulathoz és az azonnali fázáshoz bármilyen évszakban. Canary Wharf nagyon barátságos, messziről látszik hogy felhőkarcoló negyed, de ha benne vagy, már nem is látod a felhőkarcolókat, valahol ott vannak fent, de mindenhova besüt a nap, minden csupa szökőkút, park, vízesés, kacsák.

ffüttyfürütty 2012.09.09. 12:00:22

@Thor vagyok: és mi lesz a kacsákkal télen? :DDD (bocs beugrott a Zabhegyező) :)))

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.09. 12:02:12

Na, ha mar igy emlegetitek, el is indulok bevasarolni a crossharbor-i Asdaba. At Canary Wharfon:)

SilentDreams 2012.09.09. 12:04:25

@tildy:): Ha megjöttél, megnéznéd majd az E106-os kérdésemet a blogodon? Thanks :)

naan 2012.09.09. 12:16:26

@Thor vagyok, @SilentDreams, @tildy:)

A Reuters-be jartam, a kepeken a kerekitett sarku epulet, aminek narancs fenyfelirat fut az oldalan, a tozsde indexekkel. Ott van az 5-en a Costa.
96'ban volt egy IRA robbantasos tamadas, azota, ill annak okan van ez a fokozott biztonsagi intezkedes.
A DLR-en soha nem jutottam elso uleshez, a piszok turistak mindig megeloztek. :)
A kedvencem a Zahez nevu torok etterem volt. Ne a nagykoruti falafelesekre gondoljunk... eletem legfinomabb sajttortajat ettem ott.
Igen, valoban rettentoen mas vilag. Elni is erdekes volt ott. Bar a haz aljaban levo ingyenes szauna/uszoda/edzoterem azert nem volt rossz. Van egy hangulata, es sok erdekes program is volt a nyaron, Canary Wharf triatlon, kihelyezett zongorak, amiken barki jatszahatott, auto kiallitas. A Diamond Jubilee elott a kis oblok csurig voltak mindenfele hajokkal keszulven a nagy hajos felvonulasra a Temzen.

Thor vagyok 2012.09.09. 12:22:08

@ffüttyfürütty: Azt még nem tudom, de majd elmondom :)
De szerintem tök viccesek, ahogy őket nem érinti meg itt semmi futurisztikusság. Reggel álldogálnak féllábon a szökőkutakban és álmosan pislognak a rohanó öltönyösökre.
Nekem amúgy az a legmeredekebb, hogy vagy fél km-re a túlsó parton természetvédelmi terület van, kacsa-liba, néha róka oson előttem esti futásnál (nem túl idegesen vagy sietve) és simán lehet olyan fotót csinálni, amin egyszerre van rajta az ősnádas a szürkegémmel és a felhőkarcolók. :)

Thor vagyok 2012.09.09. 12:24:01

@naan: Akkor örvendezzek? Én sokszor ültem első ülésen. Ismerősöknek is úgy reklámoztam, mint a városnézés kellemes alternatíváját szeles-hideg időben :)

naan 2012.09.09. 12:37:40

@Thor vagyok: Mindenkepp! :) En is ezt szoktam csinalni vacak idoben a buszokkal. Parizsban is van vezeto nelkuli metro, az is jo kis elmeny.

SilentDreams 2012.09.09. 12:41:22

@naan: Csak a tőzsdeindexes épületről kb 20 fotóm van, tetszett az oldalán futó frissülő tőzsdeindexes felirat is :))))

Kétszer jártam erre DLR-rel, abból 1x sikerült elől ülni. 50%-os siker azért meg volt :)
Egy kis határozott fellépés és nem megijedni a japán túristáktól! :)

SilentDreams 2012.09.09. 12:46:56

@Thor vagyok: Ha van rá lehetőséged, csinálj ilyen fotókat. Óriási lenne az álmosan pislogó kacsás a siető öltönyösökkel vagy a gépes a felhőkarcolókkal :)

Nekem rengeteg rókás videom van. A Londontól nem messzi lévő városban házhoz jött egy rókacsalád a ház mögötti dombon, ahol nyomon követhettem a róka család életét ősztől, tavaszon keresztül nyárig (télen nem jöttek elő), futkározó kisrókákkal egyetemben :)
Majd egyszer összevágom az erről készült videokat egy természet filmmé... :)
De sajnos felhőkarcoló ezeken nincs :)

SilentDreams 2012.09.09. 12:48:00

@SilentDreams: "gépes a felhőkarcolókkal "

Ez "gémes" akart lenni, sorry :)

Javorka (törölt) 2012.09.09. 12:56:51

Thomson Reuters :) Igy helyes...

Nagyon erdekes iras, szivesen megneznem en is. Eddig csak a "La Défense"-t volt alkalmam megtapasztalni, ott laktam nehany hetig egy szallodaban. Szerintem lenyugozo de unalmas egy hely. Meg a legizgalmasabb a kis antik korhinta volt az uj diadaliv toveben.

naan 2012.09.09. 13:04:38

@Javorka: Mea culpa, de teny es valo a 2008as canadai Thomson-nal valo egyesules ota.
Mondjuk, heti egy alkalommal ott salsa tancolas volt az utcan, nem messze attol a korhintatol. Az azert erdekes volt.

Javorka (törölt) 2012.09.09. 13:19:58

@naan: Na a salsa nekem is bejott volna, de sajna nekem csak par vereb jutott a szokokutban. Igaz, foleg napkozben setalgattam de volt hogy orakig nem lattam egy embert se... csak a szepseges epuletek... azt jatszottam, hogy kipusztult az emberiseg :))

Plantronics 2012.09.09. 13:31:26

Én dolgoztam Canary Wharfon. De az igazat megvallva, a dolgok nagyrésze azért az ottani cégek budapesti irodáiban ugyanúgy működnek. Az, hogy a konyhában kávé, tea van szabad felhasználásra vagy ragtapasz automata, ha feltörné a cipő a lábadat, cipőpucoló gép a folyósón, teljesen átlagosnak mondható egy komolyabb irodaházban. Nálunk patyolat és varrószolgálat is van, de a BKV is kijön a helyszínre hónap végén bérletet árusítani.
Elvileg a dress code miatt az öltönynek sem kéne máshogy lennie, csak mi magyarok még az ilyen cégeknél sem érezzük fontosnak, hogy normálisan öltözzünk fel. (Nem kérem a "tudnék öltözködni, ha lenne miből" kommenteket, most kizárólat az ilyen típusú cégekről beszélek, ahol azért nem átlagkeresettel rendelkeznek az emberek, mégis tudnék mesélni, hogy mennek be néha dolgozni.)
És lassan a céges konditerem is általános lesz.
Valamivel kompenzálni kell azt a rengeteg időt, amit ott töltenek ezek az emberek.

olahzsolti 2012.09.09. 13:55:46

"ez a London,nem az a London"..már felvillanyozódtam,hogy a Dél Afrikai,vagy a Canadai London..nem,nem.megint Uk.:((

ruszofil 2012.09.09. 13:59:08

@Thor vagyok: Valaki írta fennebb hogy rideg: szerintem ezt az egyet igazán nem lehet ráfogni... Ez igy igaz.... Én 2 évig dolgoztam ott és sosem éreztem ridegnek.

zaftos szatira2 2012.09.09. 14:00:20

jacket potato

EZ egy egy rockbanda :D

SilentDreams 2012.09.09. 14:18:48

@zaftos szatira2: Meg egy alap angol kaja is..... ha nincs semmi elfogadható a kajáldában, akkor ebben azért még lehet bízni :)

naan 2012.09.09. 14:29:10

@SilentDreams, @Thor vagyok:
Rokakat en sajna nem lattam. Csk hattyu csaladot.
Igazabol szerettem ott lenni. A kornyek is klassz, ha az ember bringaval bejarja. Sok kis eldugott helyre lehet lelni. Jo program pl apalykor lemenni a Temze partra. A csatornak a kis (lako)hajokkal nagyon jopofak.
DLR: legkozlebb ha arra kuld a ceg. :)

ruszofil 2012.09.09. 14:37:27

@SilentDreams: Szakácsként állitom, hogy az azért elég gáz, ha nincs jobb kaja a kajáldában... :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.09. 14:39:19

@naan: En rendszeresen az elso helyen utazom DLR-en, nem vettem eszre, hogy kulonosebben hajtani kene ra.

Egyebkent itt volt Canary Wharfon a 3D-s aszfaltrajz vilagrekord is.

naan 2012.09.09. 14:42:39

@ruszofil. @SilentDreams: sokszor csalnak am, es nem hosszasan sutik sutoben, hanem csk megfozik, ugy nem olyan finom
De sok eldugott videki csehoban megfordultam, es valoban ez mentett meg az eh halaltol. :)

håll käften 2012.09.09. 14:42:51

A föld mételye,az emberek kizsákmányolója!Remélem nem lesz hosszú életű ez a negyed.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.09. 14:55:47

@håll käften: Nekem miert nincs problemam vajh vele?

McZozo 2012.09.09. 15:05:20

Szerintem nagyon jo a hely a legmagasabb toronyban citi epuleteben dolgoztam nem semmi volt a kilatas az iroasztaltol. Kozvetlen lejarata volt a bevasarlocenterbe ahol a Wasabiba jartam le enni, idonkent meg egyut elmentunk a Wagamama ba az is jo. Amugy az angolok altalaba szendvicset tolnak ebedre. Inkabb munka utan mennek el kajalni meg fokepp inni. Ilyenkor irgalmatlan mennyiseget megisznak. Volt hogy belem is tolteni akartak, de en sose szerettem inni, igy nem is lettunk nagy ivocimborak. Kint meg nem szurke szerintem nagyon szep helyek vannak korbe meg kirandulni is erdemes.

ffüttyfürütty 2012.09.09. 15:07:42

Okkjupáj dö kacsák! :DDD

ruszofil 2012.09.09. 16:11:28

@McZozo: Szeretnének ök rendesen ebédelni is-- bár a szendvicseket tényleg imádják-- de nincs elég idejük és étterem sem a Canary Wharfon.... még szerencse, hogy szeretnek sorbanállni .. akár egy szendvicsért ... :) Ha a munka utáni piálást kihagyod, akkor valszeg nem is fogadnak be..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.09. 16:19:21

@håll käften: hat igen
ezeket tartjuk mi el, dolgozo emberek...

ruszofil 2012.09.09. 16:22:37

@naan: Ajaj, ha fözték-- akkor valszeg magyar volt ott a szakács.. :)

naan 2012.09.09. 16:37:31

@ruszofil: Upsz! De te ugye nem fozod? :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.09. 16:52:24

@naan: mikroban megvan 3 perc alatt:)
majdnem olyan...
ha gyorsan kell koret kis soval tejfollel baconnel
sutoben majd egy ora, plane grillen

az orrfujas amerikaban is hasonlo, ez valami angolszasz balhe lehet

ezek a turbanos-burkas honfoglalok egyszer meg nagy gondot fognak okozni nyugat-europaban, ha mar nem most az
/lsd mannheim /

ruszofil 2012.09.09. 16:52:43

@naan: Nem, nekem szerencsére nem kellett csinálnom... Jobb éttermekben max a személyzetnek csinálják... :)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2012.09.09. 17:22:23

egyet nem értek. Miért mindenki angliába megy, amikor tőlünk egyből balra ott a nyugat kapuja? mindenféle rossz szándék nélkül kérdezem. amilyen munkákat végeznek általában ahhoz nem kell nagyon nyelvtudás.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.09.09. 18:03:31

@házelőtthinta: Két oka van. Egyrészt a nyelvtudás, angolul azért elég sokan elmakognak pár mondatot, németül pedig nem. Oké, hogy nem perfekt nyelvtudás, de a semminél több, ami azért igencsak jól jön. A másik, és szerintem fontosabb indok, hogy az EU csatlakozásunk után Anglia azon kevés országok közé tartozott, ahol már 2004-től nem kellett munkavállalási engedély a frissen csatlakozott országok állampolgárainak, míg pl Ausztriában még évekig igen.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.09.09. 18:04:21

@Plantronics:
`ahol azért nem átlagkeresettel rendelkeznek az emberek, mégis tudnék mesélni, hogy mennek be néha dolgozni`

ha nem ügyfelezel ( vagyis middle vagy backoffice funkció, esetleg trader -nem sales- ) akkor ugyan miért kellene öltönyben-börcipöben ücsörögni ? A C++ kódhoz ? A MUREX-rendszerhez ? A Monte Carlo szimulációhoz ?

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.09.09. 18:06:08

@házelőtthinta: Például azért, mert ha valaki bankban ( befektetési bankban ) akar dolgozni, akkor azt nem teheti meg Ausztriában, mert nem olyan nagy kóceráj az. ( Illetve megteheti, de ugyanazt az állást Londonban sokkal-sokkal jobban fizetik. )

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.09.09. 18:08:03

@håll käften:
Nettó demagógia, bocs.
Ha ez (és hasonló hub-ok, p.l. NY, szingapúr, hong kong, ...) nem lenne, akkor vajon hogy osztanák el a tökét ? A pártfötitkár elvtárs ukáz alapján ?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.09. 18:54:59

@Scaramella va alla guerra: azert az teny a forradalom eloszor a nagytokeseket es a bankarokat fogja falhoz allitani

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.09.09. 18:57:32

@hagyma: Forradalomhoz az eröforrások szükössége kell a fejlett világban. Ez még nem következett be.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.09. 19:10:40

@Scaramella va alla guerra: egyre tobb az inproduktiv dolgozo
es egyre nonek a vagyoni kulonbsegek az ugynevezett szellemi es az un fizikai dolgozok kozott, valamint a tulnepesedes is problemat okoz
minket nem hiszem, hogy erint, bar...
nezdd meg gorogorszagot, mar mar forradalmi a hangulat
nekem nem tunik jonak az europia irany, de lehet ezen valtoztatni
csak nehogy kenyszerbol kelljen

Dr_utcai_arcos 2012.09.09. 22:10:40

Egész kedvcsináló írás volt, kösz!

Thor vagyok 2012.09.09. 22:40:46

@ruszofil: @SilentDreams: Szerintem a kaja förtelem. Én sajna elég leveses vagyok, itt meg nincs egy leves ami folyna, cserébe az összes csíp mint állat. Sót nem tesznek semmibe, de azt már lassan megszokom, viszont a levesbe már kapásból öntöm a vizet a poharamból. Disznólkodás ide, disznólkodás oda, jogos önvédelem is van a világon :) A kaják fantasztikusan néznek ki, gyönyörűen vannak tálalva, de a sült paprikás rizottó fodros salátával és rajta napraforgómagos sütőtökkel csak szép, de elkeserítő szájba véve. Akad egy-egy quiche vagy ilyen olyan rakott valami, amit viszont leöntenek az átok chutneykkal, hogy nagy nehezen lehet csak valamit kipiszkálni alóla. Ja és van még a távolkeleti kaja minden mennyiségben, telenyomva korianderrel, hogy hovatovább ha valaki egyszer felégetné az összes korianderföldet, nagyon hálás lennék neki. Az ugly fish friday-ek a megmentőim és a szendvicsek kb.

naan 2012.09.09. 22:56:09

@Thor vagyok: A levesek nekem is hianyoznak. De a gulyast vmiert mindenki ismeri, es szoktak kerni, h azt fozzek...

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.09.09. 23:04:00

@r1attee13:

PONTOSAN így látom. Illetve nem annyira rideg, Londonon belül még ez is remek, mert legalább más, de a Defensehoz képest igen gyönge. Attól teljesen lázba jöttem először.

Sanz 2012.09.09. 23:51:04

Canary Wharf mellett azért a Liverpool Street és környéke is eléggé klasszikus öltönyös-rohanós hely.
Valaki írt korábban a dress coderól a magyar cégek esetében (hogy szinte sehol nincs), itt viszont tényleg a legtöbb helyen vagy egyenruhát, vagy alap business ruhát (öltöny, ing + nyakkendő/nem nyakkendő) várnak el az embertől, akkor is ha nem találkozik ügyféllel. Szóval igazából a legtöbb öltönyös emberről annyit lehet tudni, hogy irodai dolgozó, de hogy milyen szinten teszi ezt (értsd: felsővezető-e, banki szektorban van-e, vagy csak egy titkárnő), azt azért nem olyan könnyű kitalálni.

Thor vagyok 2012.09.10. 00:41:22

@Sanz: Nálunk hála a jó istennek nincs Canary Wharf egyik legflancosabb részén , a folyópartra nézve. De asszem mindenki olyan büszke és öntudatos attól, hogy EU-intézményben tengeti a napjait, hogy megpróbálják túlöltözni a Londoniakat

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.10. 00:43:16

@Sanz: Vagy nem. IT szektorban pl. nagyon nem, pedig dolgoztam penzigyi cegnel is, ott sem volt nekunk dress code. Sot egyik itteni szakmai munkahelyemen sem volt.

Thor vagyok 2012.09.10. 00:45:38

@Sanz: azt nevezik a Citynek. A fütyi alakú irodaépülettel. Most meg nem messze tőle a minden nyugalmat megbontó Üvegszilánk épülettel. Jó ideje hallgatom az otthoni bölcs leleplező ezoterikusok fejtegetéseit arról, hogy itt minden épület egy sátáni szimbólum és jeladás az apokalipszis tevéinek, hogy ide kell majd először leszállni, de spec ezzel a néhány épülettel és a körülöttük terjengő hideggel és dementorszaggal, hajlok arra, hogy ebben az egyben lássak valamit.

naan 2012.09.10. 01:20:18

@Thor vagyok: A tema ezen vonatkozasaba inkabb nem is szeretek belegondolni se...
Drukkolok a kacsaknak, arra tippelek, h ok maradnak telen is.:) De majd megkerdezem az ott levo kolleganoimet.

Környezettudatos 2012.09.10. 06:51:43

Hát a CITY? Az már felrobbant?

jung 2012.09.10. 07:52:30

96-ban jártam Londonban, sokat metróztam, én is mentem Greenwich-be, felszálltam, beültem az első sorba, néztem a kilátást, aztán bekattant, ha én ülök itt, hol ül a sofőr?

xlngx 2012.09.10. 08:51:13

@naan: Ez a korforgalom szabaly egyebkent nem csak az angoloknal van igy, peldaul a kozel keleten ugyanez az elv van, csak ott nem jobb kormanyosak a kocsik. En Dubaiban jartam autossuliban (hala a magyar politikanak), es ott tanitottak meg nekem hogy hogyan is kell vezetni ezekben a korforgalmakban, azota mar vezettem UK-ben is, es azt kell hogy mondjam hogy ez a legokosabb korforgalmi szabaly ami letezik. Persze az angolok meg ratesznek egy lapattal azzal hogy a savok maguktol kisorolnak teged oda ahol ki akarsz kanyarodni:)
A cikk remek volt, habar Londonban voltam egy parszor de errol a kornyekrol meg nem hallottam:)

naan 2012.09.10. 09:36:44

@xlngx: Sajna, en ott meg nem jartam. De valo igaz, a savok, azok trukkosek. Ha eszreveszem, h elbaktam, akkor is ki kell menjek. :)
Orulok, ha tetszett az iromany.

ruszofil 2012.09.10. 12:22:03

@Thor vagyok: Magyarországon mi megszoktuk, hogy a legtöbb ételt elsózzuk. Kint alig használunk sót, max egy csipetnyit, hogy a jelleget adó alapanyag izét kiemelje... A kész levesnek ,pl. a squash soup-nak-- tök ize van és nem sós.. Meg lehet szokni és valszeg egészségesebb is igy az étel... Bár magamnak én is automatikusan - kostolás nélkül- sózok mindent kint :)

ZmanUK 2012.09.10. 13:41:04

@Sanz: Jaja jogos, en ott dolgozom. Amugy London penzugyi kozpontja tovabbra is a City, Canary Whart pedig masodik helyen van ... meg.

Nekem sosem volt rideg Canary Wharf, es altalaban kethetente en is megyek oda munkaugyben, de meg kell mondjam nekem a City sokkal elettel telibb es termeszetesebb mint Canary.

Dresscode pedig nalunk is van az office-ban, pedig elenyeszo amikor kulsos ugyfelekkel talalkozunk.

Sanz 2012.09.10. 13:58:57

@tildy:):
Szerencsés vagy.
Ahol én dolgozom, hiába a cég profilja a szoftverfejlesztés, mégis kötelező a business dress. Eleinte nem örültem neki, de pár hét alatt megszoktam.
Viszont szerintem még így is sok helyen van dress code, illetve a pénzügyi szektorban (vagy inkább ilyen finance & consultancy) elég kivételesnek számít, ahol nincs.

naan 2012.09.10. 14:58:32

@Zlot: Zlot, te az a posztolo/kommentelo vagy, aki onkentes rendor is?

magyarlanykairoban 2012.09.10. 18:11:12

nagyon jo iras, elvezettel olvastam. Erdekes vilag ez a business, de nekem nem fer ossze a jol oltozott, oltonyos fazon meg a szipogas :D komolyan a sajat tapasztalatokbol es most mar a nem tudom hanyadik cikket olvasva, ahol errol tesz a posztolo emlitest, kezdem azt hinni, hogy az orrfujas csak kis hazankban tartozik az etiketthez...:)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2012.09.10. 18:43:40

@håll käften: majd küldj te is bejegyzést onnan Észak-Koreából, jó? :P

naan 2012.09.10. 19:14:11

@magyarlanykairoban: Nekem is tetszett a ramadan-os irasod. :) Nekem csk 2x volt benne reszem erintolegesen, de az messze nem ugyanaz.

magyarlanykairoban 2012.09.10. 23:23:43

@xlngx: a kozel keleten, mar tisztelet a kivetelnek, de az utakon leginkabb a kaosz van, nem hogy korforgalom, meg autos suli :)

jajjnekem 2012.09.23. 19:03:41

zsebkendo tema: itt konkretan mindenki HALALOSAN beteg folyamatosan egesz evben, de tenyleg, kikopi a tudejet, a legkondik mocskosak es 15 fokos levegot fujnak orkan erejevel (referencia: barclays tower canary wharfban, ropemaker place a cityben).

nem csodalom mondjuk, hogy mindenki beteg, ilyen egeszseguggyel az a csoda h egy ebolajarvany nem vitte meg el az egesz szigetet.

canary wharf amugy szerintem europa legjobb munkahelye, olcson lehet a kornyeken elni (ha birod a gettot) de emellett full luxust is meg lehet talalni, es most mar hetvegen este is vannak nyitva uzletek szep szammal. emlekszem, par eve a cat&canaryn kivul semmi nem volt nyitva 10 utan szombaton.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása