oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2022. január 30. 15:31,  Amerikai tükör: modern gyermeknevelés és a titokzatos Olivia 244 komment

2022. január 30. 15:31 Határátkelő

Amerikai tükör: modern gyermeknevelés és a titokzatos Olivia

Többet megengednek-e ma a gyerekeknek a szülők, mint régebben? Meg lehet-e állapítani a kort abból, ki mennyi bőrönddel utazik? Ezeket a kérdéseket feszegeti posztjában P. Elliot, akinek írásában megjelenik egy titokzatos Olivia és egy jóképű cowboy is.

cim_59.JPG

„A bőröndök és a kor

Ma, ahogy a hotelben reggel vártam a férjemet, aki hordta kifelé a cuccokat, elnézegettem az utasokat, akik szintén jöttek kifelé az autóikhoz, és rájöttem, hogy minél fiatalabb valaki, annál kevesebb cuccal utazik.

Például jött egy fiatal lány, karcsú, vékony, 17 év körüli, egyetlen aprócska kis sortban, valami semmiházi kis lenge pólóban, még melltartó sem volt rajta, haja lófarokba kötve, semmi festék rajta, egy papucsszerű szandál volt a meztelen lábán, maga után gördített egy cseppnyi kis bőröndöt, amiben lehetett az összes cucca.

Utána jött egy 50-60 közötti nő, félhosszú nadrág, könyökig érő ujjú felsőrész, minden, csak nem lenge, azon egy nagyon vékony kabátka, szintén könyökig érő. Volt valami kövekből készült nyaklánca, minimum 5 deka festék, krémpúder az arcán.

Szemhéjfesték, ápolt, becsavart haj, melltartó is volt rajta, a bugyi sem egy tanga lehetett, mint fiatalon, zokni volt rajta, egy papucscipő szerű és egy ridikül. A fiatalnak ridikülje sem volt, csak egy kis pénztárca nagyságú vacak a nyakában egy kis piros zsinóron.

Elröhögtem magam, hogy tényleg, amikor fiatal voltam, nagyjából 23 éves, már itt kint, szintén nem hordtam mást, mint egy farmert, egy felsőt, a hajam félhosszú, egy szandált, sokszor semmi táska nem volt nálam, a zsebemben a pénztárcám, vékony, semmifél iromány, kártya, feljegyzés, kreditkártya, szir-szar nem volt benne, csak a jogosítvány és némi pénz, a másik zsebemben egy fésű és kész.

Volt persze táskám, de ha bárhova elmentem, pl. vásárolni vagy ki a parkba, pláne kirándulni, nem hordtam semmit magammal, nem is volt rá szükség, más se hordott, az öregek akkor is sokkal több cókmókkal közlekedtek.

uton.JPG

Szóval bánatosan állapítottam meg, hogy a férjem lehozott két bőröndöt (enyém-övé) és három sporttáskát meg a laptopot, meg az utazós kék táskát, amiben hordjuk a térképeket és az ezzel kapcsolatos dolgokat, füzet, toll, szemüveg, minden nyavalya… megöregedtünk!

Modern gyereknevelés

Ma szintén a hotelben a reggelinél szemtanúja lehettem a mai gyereknevelésnek. A család 7 éves kislány, 8 éves fiú és egy 5 év körüli kölök, akit az apja percenként figyelmeztet valamire. „James, ülj rendesen… James, a kukoricapelyhet nem szórjuk a földre, azonnal szedd fel! James, ne ugrálj, James, gyere ide!”

A gyerek valójában nem rossz, csak mozgékony a csendes viselkedésű családjában, képtelen volt a seggén ülni, minden érdekelte. A nevelés monoton hangon zajlott, már majd’ megőrültem hallgatni – vagy James seggére kellett volna csapni, ha szabadott volna a mai törvény szerint, de nem, vagy hagyni, hogy csináljon, amit akar.

Az anya, egy álmatag arcú nő hallgatagon nézte viszketeg csemetéjét, egy szót nem szólt volna, a hasában már ott lapult egy következő kis James, elég jól látszott rajta.

Később láttam őket a kocsinál, az apa pakolt be mindent, a két másik gyerek várta csöndben, hogy végezzen, az anya is, viszont a kis viszketeg nyújtogatta be az apjának a szerteszét heverő dolgokat, még a hatos csomagolású sörösdobozokat is. James valószínűleg életrevalóbb lesz, mint a testvérei…

Kicsoda Olívia?

Még Dakotában vagyunk, de nem sokáig, holnap áthúzunk Nebraskába. Nem tudom, mit nézünk meg, a férj nézte ki az útirányt, valami hegyek, sziklák. Itt szálltunk meg Sioux Fallsban, megnéztünk egy vízesést, gömbölyű köveken át, alatta, mellette rohan a víz, nagyon hosszan.

Húsz percet mászkáltunk, utána rohanás vissza a hotelbe, mert 104 fok van kint (azaz kb. 40 körül Celsiusban), fúj a forró szél. Ebben az államban úgy látszik, mindig fúj a szél, hiába tetszik annyira, nem hiszem, hogy tudnék itt lakni, pusztán emiatt. Ja, és milyen lehet, ha télen fúj és mínusz 40 Fahrenheit van?

fak.JPG

Fák, ahogy jöttünk, szinte nem voltak, csak dombok, fű, tehéncsorda, fekete színűek. Bölényt nem láttunk, de a férj abból evett burgert egy western cowboy étteremben (én utálom az ízét), a kaja kiváló volt, ezek tudnak főzni, a salátájuk is kitűnő. Én megint egy mártásos ételt ettem.

A meleg miatt gondolom a búzatáblák (nem látni a végüket) nem aranyszínűek, mint Ohioban, hanem vörösek. Mély vörösarany!

buza.JPG

Ahogy jöttünk a 90-es úton több táblát láttunk, hogy Olívia elnevezésű hely várja a férfiakat, gondolom, vagy kupleráj, vagy afféle szexi filmek, esetleg izélhető babák serege látja szívesen a kiéhezett utasokat, főleg a kamionosokat. A férjem szerint maga Olivia… hehe…

Az úton nem sok jármű van, de akadnak néha rendőrök, az egyik kocsi mögöttünk (mi betartjuk a szabályokat), aztán szorosan mellettünk jött, a rendőr bebámult a kocsiba, az előtte lévő beépített kompjuterbe beütötte a rendszámunkat és ellenőrizte, hogy van-e a kocsinak érvényes regisztrációja, biztosítása, nem keresik-e / ellopták, a tulajt esetleg körözi a rendőrség.

Pillanatok alatt ellenőrzött minket anélkül, hogy megállított volna, aztán ránk mosolygott és felgyorsítva eltűnt előttünk. Ha meggondolom, hogy elég egy kattintás és kiad rólunk és a kocsinkról minden adatot a számítógép…

szolo_2.JPG

A jóképű cowboy esete

Ma eljöttünk Kansasból, aztán átmentünk Oklahomába. Ott laknak a cherokee indiánok, illetve több rezervátum van, de nem volt kedvem bemenni. Az állam kopár, legalábbis azon a részén, ahol tartózkodtunk nincsenek termőterületek, minden szinte mező, még tehenet sem láttam, csak néhány ló lapított egy-egy fa árnyékában (ma is volt vagy 42 fok).

Rétek vannak csak, elszáradt fűvel. Végre láttam szénasodrót működés közben, valami traktorféle vontatta, kétoldalt azok a virágfejek valóban kotorták a szénát. Sajnos mire szóltam a férjnek, hogy álljon meg, mert látni akarom, addigra nagyon távol kerültünk tőle, nehézkes lett volna visszamenni. Remélem, találkozom még ilyennel.

dombok.JPG

Egyébként elég sok kis folyócska, patakocska, tavacska van, mélységesen iszapos, koszos, sötét vízű. Mondtam a férjemnek, hogy nem vagyok elragadtatva Oklahomától, különben sem tudok róla semmit.

Egészen addig tartott ez, amíg meg nem álltunk egy régies kisváros központjában megvenni a napi kávéimat (a hűtött autóban nem romlik meg estig sem) és egy jóképű, 50 körüli cowboykalapos, csizmás, farmernadrágos pasi tartotta nekem az ajtót, hogy ki tudjak jönni a kávéimmal.

Rohadt jól nézett ki, a férjem szerint nem, de ő nem számít, mert nem ismer jóképű férfit – vajon minden férfi irigy? Hehehe…. És a McDonald’s-nál countryzene szólt a hangszóróból.

Azonnal felélénkültem kávé nélkül is. Indián képűt is láttam, póló, rövidgatya, hosszú, befont haj, meg hát mai kinézetű embereket. Cowboykalap többeken is volt, igaz, ebben az észvesztő melegben kell, ahogy az ember kilép az ajtón, olyan, mintha mellbe lőnék.

Kentucky a lóversenyen túl

Itt vagyunk Kentuckyban, a híres lóversenyen kívül nem sokat tudok róla és olyan meleg van, hogy nem is igazán akarok tudni, most legalábbis. Celsiusban 46 fok volt, eddig itt volt a legmelegebb, amióta utazunk, el lehet szédülni, ki a nyavalyának van kedve bármit is megnézni.

Pedig az állam nem kopár, itt legalábbis, ahol jövünk, sűrű, magas fák, erdők kétoldalt az úton. Holnap lemegyünk kisebb utakra, mert ott látni igazán a tájat. Persze hűtött kocsiban azért egy szavunk sem lehet, de nem azért jöttünk, hogy csak kocsikázzunk.

to.JPG

Így is sok a turista, még több a gyerek, hiszen most van az iskolai szünet. Nem lehet könnyű velük utazni, az előbb beállt a hotelhez egy kocsi, kizúdult belőle öt gyerek, olyan 3 évestől felfelé 11-ig.

Azonnal a medencéhez rohantak megnézni, ölték az anyjukat, apjukat, hogy fürödni akarnak, a családnak minimum kellett félóra, hogy becuccoljon, a kölyköknek előkotorni a fürdőruhát és 8 körül jár. Lehetetlen, hogy 9-10 előtt ki tudják szedni őket a vízből, aztán darabonként fürdés, ágyba rakás, aztán a szülők indulnak fürdeni.

Előtte még lehet, hogy megkeresik a hotel mosodáját kimosni a vizes fürdőruhákat, szárítani, örülnek, ha 11-re ágyba zuhannak, romantikázni sincs kedvük, idejük, a lehetőségekről ne is beszéljünk.

Reggel ők ébrednek elsőnek 6-kor vagy előbb, ha időben útnak akarnak indulni. Reggeliztetni a gyerekeket, de előbb kiimádkozni az ágyból, aztán nyaralás végére mindketten kinyúlnak.

Emlékszem, amikor a lányom kicsike volt, ilyen volt ott is a műsor, de hogy ne unatkozzon mindig, vittünk egy barátnőt vele. Reggelente nem sokat vacakoltunk, kiemeltük őket az ágyból, betettük a kocsiba az előkészített párnára, takaróra, aludtak tovább.

Vagy két óra múlva ébredtek fel, amikor megálltunk felöltöztetni őket, reggelizni vittük, akkor még nem volt kötelező a biztonsági öv (nem volt több baleset, mint most, érdekes), hátul a kocsi kombi részében szabályos játszószobácska volt nekik.

Ha megunták, akkor előremásztak a hátsó ülésre rakott bőröndök tetejére rakott takarókra, ott üldögéltek és nézelődtek, mint egy vár tetején. Kevesebb baj volt velük, mint a mai gyerekekkel. A mai oda van szegezve az üléséhez, videójátékozik kínjában vagy veszekszik a többivel, unalmában ordít, mindenképpen a biztonsági törvény rabja… olyan más világ lett mára!

kisvaros_1.JPG

„16 éves és terhes”

A tegnapi hotelben is családi „életképet” láttam. Ez olyan szálloda, hogy ad vacsorát is, benne van az árban, kitesznek mindenféle ételt, salátát (új hotelhálózat ez is), sőt alkoholt is, egy pohárral kizárólag, másképpen a férfiakat nem lehetne hajnalig sem elzavarni onnan. Én bort kértem, a férj kólát, hehehe… szóval most láttam élőben egy olyan műsort, ami a tévében is van, hogy „16 éves és terhes”.

Az együtt utazó család, egy harmincvalahány éves sovány, ideges típusú nő (az anya), egy hasonló korú, közönyös képű férfi (az apa), a gyerekek 7-9-11 év körüliek és a nagylány, aki 14-15 év körüli lehetett, vele egy újszülött, még egy hónapos sem lehetett, ott tekergette magát, mint egy kis vöröses kukac a kocsiülésben, amit magukkal hoztak a hotelbe, de nem sírt, cumizott.

A túl fiatal anya sértődött arccal tartotta a babát, mint egy darab fát, időnként visszadugta a szájába a cumit. Az ifjú apa is velük volt, talán 17 év körüli srác, aki az „apósával” beszélgetett, letojta a gyereket és a gyereke anyját.

Az ideges anya, amikor elintézte a kisebb csemetéit az ennivaló területén, átvette a csecsemőt, a térdére rakta, kezdett enni valamit, az ifjú anya képét elöntötte a megkönnyebbülés, azonnal elő a telefonját és üzeneteket küldött, beszélgetett, valószínű a barátnőivel (egyébként mi a francot tudnak annyit beszélni az emberek telefonon?).

Aztán az anyag átadta a bébit az ifjú apának, aki továbbtolta a nagypapának, aki szintén tovább a feleségének, aki végül betette a hordozóba. Az ifjú anya le se szarta, ház ezt azért nem lett volna szabad!

Olyan picike volt, mint aki most bújt ki az anyjából, annak még egy csendes ház hűtött légtere kellett volna, nem 42 fokban utaztatni, az esetleges felszedett fertőzésekről nem is beszélve. És mi az, hogy nem törődtek vele?

kisvaros_2.JPG

Elhiszem, hogy az anya kivolt a saját gyerekeitől is, de akkor adták volna örökbe, ha a két fiatalnak igazán nem hiányzott a gyerek. Egyébként valószínű, hogy nem is merték a családi nyaralásról lehagyni az ifjú anyát, mert nem voltak biztosak benne, hogy el tudja-e látni a gyereket – szerintem nem. Mások is nézegettek rosszallóan, lopva persze, itt nem illik nyíltan véleményt nyilvánítani.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

A végére egy kérés Anditól, akinek megígértük, hogy megosztjuk kérését, hátha van kedvetek részt venni ebben a kis meglepetésben!

"Férjem 40 éves lesz áprilisban, és szeretnék neki a jeles évfordulóra jótanácsokat, születésnapi üdvözleteket összegyűjteni minél több országból, és ebben kérném a segítségeteket.

Az üzenet lehet egy fénykép egy egyszerű "Boldog születésnapot kívánok neked, Isti XY helyről" felirattal és a nevetek vagy pedig valami jótanács neki az élethez. Az üzenetek jöhetnek magyarul vagy angolul ( ha esetleg nemzetközi ismerőseitek is segítenének � )

Ha gondoljátok videóüzenetet is szivesen fogadunk. A képek egy albumba kerülnek majd a videóüzenetekből pedig egy montázs készülne, amit a bulin vetítenénk le, de az eredményt, ha szeretnétek, veletek is szivesen megosztom. Ha készítenétek egy fotót az üzenettel, amit elküldtök nekem az isti40birthday@gmail.com címre, nagyon megköszönném."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2116964576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2022.01.30. 16:01:34

Érdekes storyk,valami Amerika...

P.Elliot 2022.01.30. 23:57:55

@Golf2:
Ez nem igazi topikfele csak orszagjaras kozben megfigyelt dolgok az emberekrol, amikor egy majdani topikhoz gyujtogettem az utazasi elmenyeimet a naplombol.
Feltunt hogy milyen sokat irtam az emberekrol akiket lattam, akikkel talalkoztam, gondoltam valogatok belole egy topiknyit.

Az emberek legalabb olyan erdekesek a szamomra mint a latnivalok es szeretem is oket, erdekesek, furcsak, tajankent valtozok, szokasaik, megnyilvanulasaik, kinezetuk es altalaban a dolgaik.

Gondoltam hogy ti is irtok valamit azokrol az emberekrol akiknek az orszagaban eltek jellegzetessegeket, erdekes lehet hiszen minden ember masfele.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.01.31. 03:52:27

OFFtopic, bocs, de egy kanadai magyar par osztotta meg ezt a videot, es ennek apropojan kerdezem a kanadai magyaroktol, hogy ti hogy latjatok a jelenlegi helyzetet? Kanada vegre tortenelmet irhat! :)
www.youtube.com/watch?v=b4KCTPl9_4c&t=1568s

Vibi 2022.01.31. 10:08:13

azert en emlekszem horror balesetekre a 70-es 80-as evekbol, amit ha tul is elt az illeto, borzaszto modon megnyomorodva. Ha bekotottek volna biztonsagi ovet, egesz mashogy alakult volna az eletuk. Gyerekek eseten meg nem is volt valasztas, mert a hatso ulesen nem is volt ov. Mai esszel teljesen felfoghatatlan. En nem sirnam vissza a biztonsagi ov nelkuli idoket.
A mi gyerekeink nem veszekedtek allandoan es a telefont se nyomkodtak mert akkor meg nem is volt ra lehetoseg, viszont mindig be voltak kotve a gyerekulesbe.
Egyszer sajnos nem es meg is tortent a baj. Azota is tobbszor volt remalmom miatta pedig mar vagy 20 eve volt. Szerencsenek hala nem lett semmi bajuk, de csak egy hajszalon mulott.

Congeria 2022.01.31. 12:17:41

@Zsuzsi65:

A parlamentben január 31.én tervezik tárgyalni azt a nemzetközi truck driverekre vonatkozó mandátumot, amit úgy tudom, Washington már be is vezetett.

Ottawa-ban a parlament előtti tüntetők fele már elvonult, a maradék kezd a szokásos vandalizmus, rablás és verekedésbe belemenni.
Mindez nagyon helyi jellegű, Kanada hatalmas, a truck felvonulás és block még fog tartani egy ideig, bár távolabbi tartományokból is zárkóztak fel, talán Manitóbából, de el fog múlni.

Arról beszélni Kanadában, hogy a szabadságunkért küzdünk, az enyhén szólva röhejes.

A bloggernek meg van a saját véleménye, de azt mondani alig 2 éves kanadai, ontarói tartózkodás után, hogy ez van Kanadában, naivitás és pl. az otthoniak részére félrevezetés. Kanada "elnökét" említi, ilyen nincs, hanem prime miniszter, miniszter elnök. Nem ismeri az ellenzék vezetőjének a nevét. Nem néztem több blogjukat, ezen is alig vergődtem át, széteső, szervezetlen, nagyon egyoldalú nézeteket hangoztat, " kanadai vélemény"-nek beállítva.

A blogger állítása szerint az egész világon támogatják és utánozzák az itteni tüntetést. Hol? A mandátum ellen tiltakoznak, nem az egészségügyi intézkedések ellen, ami ellen nem is lehetne, azt minden tartomány maga dönti el, annak a parlamentje, nem Ottawa.

Zsuzsi, milyen történelmet vársz? Reálisabbnak gondoltalak, nézz körül a te hazádban.

P.Elliot 2022.01.31. 13:00:05

@Vibi: En is emlekszem horror balesetre a 80-as evekbol vagy talan 90-es, regen volt.

Magyar hazaspar barataink kerultek balesetbe, a ferj azt mondta hogy a masik kocsi volt a hibas de nem neztunk utana, eleg volt azt hallani hogy az utkozesnel, / oldalrol/ a feleseget nem tudtak idoben kiszedni a kocsibol a biztonsagi ov fogva tartotta, es bennt egett. A ferj meguszta kisebb plusz nemi egesi serulesekkel, utana soha tobbet nem kapcsolta be magat, ha elkaptak vele megmondta hogy inkabb fizet de nem, volt rendor aki elengedte, volt hogy ugyis fizetni kellett .
Nyugdijban mar regesreg hazakoltozott, nem tudom hogy most hogy tudja megoldani mert a biztonsago ov manapsag mar csipog ha az ember elfelejti bekapocsolni.

Egyebkent rengeteg olyan baleset van ahol ha tuz keletkezik es robbanas varhato hogy nehez kiszedni pillanatokon belul a vezetot vagy utast bar most eleg konnyu a kikapcsolas. Mar ha eleg gyors vagy.
Elol!

Hatul, amikor a vejemekkel megyek bekapcsolom magamat/ eleg rossz erzessel mert ezekben a Ford kocsikban olyan szoros/ nem vagyok kover, normal sulyom van/ a kapcsolgatas.

Szoval, restellem leirni csak csak leirom, tartok ott egy jo nagy ollot mellettem hogy ha maskeppen nem megy elvagom.

A csalad huledezett, mosolygott de nem mondtak hogy minek

Azert abban sem vagyok biztos hogy el tudnam-e vagni. Tul vastag, az ollo ugyan nagy de nem tudom a kepessegeit. Kikapcsolni igy is nehezebb amikor megyunk valahova, vacakolni kell vele egy kicsit.

Amit nagyon nagy dolognak tartok hogy feltalaltak az a legzsak, ugye igy mondjak magyarul. lehet hogy pofan vag de megis az utkozesnel sokat jelent.

Robbanas es eges egyebkent nem is olyan ritka ahogy a hireket nezem, sajnos.

P.Elliot 2022.01.31. 13:05:05

@Congeria: Nem figyelem hogy mi van Kanadaban mostanaban de ez a szabadsagoert kuzdunk, en is rohejesnek tartom....

Shanarey 2022.01.31. 14:00:34

Bőrönd, Nos ez a kényelem egyik oldala. AZ ember tudja mit vitt magával, és hogy van elegendő, s alkalomhoz illő váltás ruha. Aki egy táskával és bakkártyával rohangál ő is kénylmes, csak másképp. Annyi ruhát vesz, amennyire épp szüksége van. A fiatalokra, pedig nem jellemző, hogy több alkalomhoz illő ruhával közlekednének.

Olívia. Nos anno a magyar reklámokban is előszeretettel használtak női neveket az adott termék népszerűsítésére.

A jóképű cowboy esete.

Kedves P Elliot, hány olyan nővel találkoztál, akikre a férjed azt mondta hogy szépek, vagy ha nem is mondta, de megbámulta őket, s szerinted is azok voltak?

Biztonsági öv. Az a szükséges rossz. S ha valaki attól fél hogy benn ragad emiatt, nos lehet kapni erre a célra kitalált vágó eszközöket, amelyek jobbak mint egy olló.

P.Elliot 2022.01.31. 14:37:55

@Shanarey:

"Kedves P Elliot, hány olyan nővel találkoztál, akikre a férjed azt mondta hogy szépek, vagy ha nem is mondta, de megbámulta őket, s szerinted is azok voltak?"

Sokkal talalkoztam es a ferjem is mondta hogy szepek. Egyetertettunk. Ha valaki szep azt en noben magam is megcsodalom hogy nicsak, milyen szep!
Nem irigyen hanem tetszessel es ha az kozeli szemely, meg is szoktam mondani.
Meg masnak is ha beszelgetunk valamiert.

Nem vagyok feltekeny tipus, nem termeszetem a ferjem se feltekeny volt csak nem tetszett neki hogy mas ferfi megnezni valoan szep vagy jokepu, szerintem irigy volt a lelke melyen holott o sem nezett am ki rosszul fiatal korunkban!
Jo sokaig, kesobb sem csak a halala elott 2-3 evvel robbant le.
Ami igazan megcsodalni valo volt az a keze. Mondtam is neki, ilyen szep ferfikezet eletemben nem lattam. Ez az egyetlen igazi szep rajtad, mas nem!
A tobbi alkatresz csak csinos legfeljebb.
Hosszu sima szep formaju ujjak, szaraz es meleg, finom erintesu, na persze az iroasztal nem tette tonkre, a mosogatas sem mert abban nemigazan jeleskedett.
Jolesett megfogni a kezet, csuklojat, jo erzes volt.

Amikor egyszer jellemeztem hogy hogy nez ki es mondtam vegul a kezet hogy az az egyetlen rajtad ami egyszeruen gyonyoru akkor amuldozott hogy tenyleg? Akkor eszrevettem hogy egesz nap a kezeit gyurogette, bamulta, csodalta, eddig errol nem is tudott, pukkadoztam a visszafojtott nevetestol hogy milyen hiu lett..
Amugy nagyon jo ember volt es nagyon jo hazassagot eltunk es nagyon hianyzik azota is..

P.Elliot 2022.01.31. 14:51:31

@Shanarey: Olivia nem tudom hogy mit reklamozhatott mert alig volt rajta valami, csak annyi amiert a rendorseg nem szol es a hivogato ujjai azert eleg egyertelmuek voltak.
Egy noi foto volt es en mondom neked, magaert beszelt. .hehehe...
Nemcsak arrafele lattam ilyet hanem a deli allamokban is volt utszeli nagy hivogato plakat de arra kevesbe emlekszem...

Autos utazasra en mindig annyi ruhat, vackot cipelek hogy a felet sem hasznalom. Valami kenyszeres erzes hogy hatha kell.
Egyszer voltam csak formabonto amikor kiszamoltam hogy a 12 napra nem kell tobb polo csak 12 , a tobbi holmit is levettem kevesre.
A sors fintora hogy nagyonis kellett volna tobb tehat extrat vasaroltam tobbet is es a mosodakat latogattam, /Key West, St. Agustine/...
Repulos utazasnal is estem tulzasokba, milyen erdekes hogy fiatal koromban nem.

Hogy valtozik az ember.

Az a biztonsagi ov elvago szerszam az micsoda? Oszinten erdekelne...

Shanarey 2022.01.31. 14:54:29

A rendőrök, UK ban is így működnek. A rendőrök általi vegzálás, az kelet Európai hagyomány.

Safety belt cutter:

www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313&_nkw=Safety+belt+cutter&_sacat=0

P.Elliot 2022.01.31. 15:15:52

@Shanarey:
Oriasi!
Nem tudtam rola hogy van ilyen! Ezek szerint a csaladom se tudta. Mar meg is van hogy a vejem kozeli szuletesnapjara mit veszek az ajandek melle!
A magam kocsijaba es a lanyomeba is.

Nagyon koszonom az informaciot!

Shanarey 2022.01.31. 15:17:31

@P.Elliot:

Szivesen. Az olló, veszélyes is tud lenni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.01.31. 17:04:09

@Congeria: a vakcinaval es lezarasokkal kezdodott mindenhol a tiltakozas, de ez mar regen nem errol szol, hanem a government overreach-rol.
Vegignezted a videot? Van gyereked, mint pl ennek a hazasparnak, aki meg soha nem latta az ovonoje arcat, mert eletenek 3 evebol 2 ugy telt, hogy mindenkit csak maszkosan lat?
Ha meg mindig azt hiszed, hogy ez CSAK a vakcina mandate elleni tiltakozas, akkor en mar keves vagyok (es nem is szandekom) a meggyozesed.

Shanarey 2022.01.31. 18:05:53

@Congeria:

Maszk hordás, vakcina mánia. Dög unalmas téma. Igazából a maszk hordásnak, ma már sok értelme nincs. Aki akart vakcinát, megkapta, és aki nem akart az nem. De hogy én azért hordjak maszkot, mert oltásellenes emberek is léteznek, az már nagyon idegesít. Én bevállaltam a vakcinát, más meg nem, de majd az idő megmondja ki járt jól. Aki belehal, belehal, aki nem, nem. A kormányok túl reagálják a dolgot, ez igaz. De az hogy ki mehet be az USA-ba, az az ottani elnök dolga.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.01.31. 18:49:24

@Shanarey: Kanadaban oltasellenesek es oltaspartiak fognak ossze, mert most mar nem errol szol a dolog. Nagyon sok beoltott ember is tiltakozik az ellen, ami most mar regen tulmutat Covidon...
Ez egy press conference a konvoj szervezok reszerol
mobile.twitter.com/i/broadcasts/1vAxRkzoeAXKl?t=H0c-DVXsI3tggu7_POo3jQ&s=01

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.01.31. 18:50:28

@Shanarey: ez mar nem arrol szol, ki mehet be az USA-ba...

blackhairlady 2022.01.31. 18:58:50

@P.Elliot: En is imadom az embereket megfigyelni. Legyen az tengerpart, plaza, barmilyen helyzet. Sokszor a karacsonyi oruletben elmegyek az itteni plazaba, van egy gyonyoru oriasi kandallo, korulotte kenyelmes ulohelyekkel, viszem a konyvemet, egy termosz meleg kavet vagy teat, leulok, olvasgatok, es kozben figyelem az ember tomeget, probalok torteneteket kitalalni ki honnan valo, milyen kornyezetbol, milyen hatterrel, a gyerekekkel hogy viselkednek a szuleik, ki hol vasarol (a szatyorbol ugye megallapithato), es probalom kitalalni mit vehetett ott :))) Kicsit morbid, de en elvezem :))))

Ezek a roadtripek a legjobbak a vilagon! Vezessen az at a hosszu hosszu kukorica, buzafoldeken, az erdoben, a sivatagban vagy a hegyek kozott.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.01.31. 19:15:23

@Shanarey: "De az hogy ki mehet be az USA-ba, az az ottani elnök dolga."
Most hallgatom azt a sajto konferenciat, aminek a linkjet feltettem. Az USA-ba valo belepesre vonatkozo programot nem az amerikaiak talaltak ki, hanem Trudeau kereste meg Bident...persze o meg rabolintott...

P.Elliot 2022.01.31. 19:32:56

@blackhairlady:

Orulok hogy te is igy erzed hogy milyen erdekesek az embereket is tanulmanyozni.
Tortenetekkel nem tudok belejuk latni de sokat elarul a viselkedesuk, ruhazatuk, netan a beszeduk.

Nemelyik meg aranyos is.
Valahol Georgiaban vagy talan South Carolina volt, bementem a wc-be mielott felvettem volna a kaveimat a McDonaldtol, / nem vagyok hajlando utazni azok nelkul, nekem csak az izlik/. Az eloterben akkor szaritgatta a mosdonal a kezet egy fekete oregasszony. Senki mas nem volt a helyisegben.

Lehetett olyan jo 70 folott, kicsi, borzaszto vekony, legies kis teremtes, feher kalapban es kosztumben ami a 70-es eveket idezte, latszott rajta hogy ez az unneploje, feher regimodi enyhen magas sarku cipo, odon ridikul, lesirt rola hogy a templombol jon.

Vasarnap es anyak napja volt.

Egyedul volt a helysegben es amikor meglatott odasietett hozzam, kitart karral, olyan szinte udvozult mosolyt regen nem lattam senki arcan, boldog anyak napjat kivant, atolelt, meg meg is csokolta az arcomat.

Templombol johetett ahol a pap szentbeszede teljesen feltoltotte a szivecskejet boldogsaggal, remennyel, unnepi hangulattal ugy hogy szinte tulcsordult benne, ugy erezte hogy ezt muszaj valakivel megosztani, atadni belole.

Meg voltam lepve de nem mutattam, megkoszontem, az olelest ugyanugy viszonoztam, meg is csokoltam es orokre eltettem magamban ezt a tulcsordulo unnepi hangulatot hogy meg van aki tud erezni.

Olyan edes volt, de igazan.
Remelem, sot biztos vagyok benne hogy a gyerekei, unokai is nagyon szerettek ezt a tunderi kis nagymamat.

Amitol el voltam olvadva az a spontan szeretet es unnepi hangulat atadasa.

Zulu4321 2022.01.31. 20:09:35

@Congeria: "A blogger állítása szerint az egész világon támogatják és utánozzák az itteni tüntetést. Hol?"

Europaban tobb helyen, Ausztralia..., USA-t nem is emlitve.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.01.31. 22:09:49

@Congeria:
Egy kis kitekintes a vilagra:

Australia Convoy

Shaktee 2022.01.31. 23:20:00

@Zsuzsi65:

Túróst Zsuzska, itt oltott emberek nem szaladgálnak konfederációs zászlókkal, nem üvöltöznek hótrészegen, szarnak-hugyoznak az utcán, nem gyaláznak meg emlékműveket, nem hordanak szvasztikákat, trump sapkákban.

Donald üzent is nekik tegnap, mint Január hatodikán is..

Lassan de biztosan feljött ide is a trágya délről.

Shaktee 2022.01.31. 23:20:04

@Zsuzsi65: Ezt tudod bizonyítani is? Fox nem játszik…

gabors 2022.02.01. 03:06:41

@Zsuzsi65: DE az amerikaik talaltak ki foleg upstate NY (mar nem emlekszem melyik Congressman nagy buszken meselte) es mas Kanada-hoz kozeli jarasokban lobbiztak azert hog vegre johessenek a Canukuk megint VASAROLNI (cigit italt ruhat meg kajat is ami itt az USA-ban olcsobb nyilvan nem inzulint es hasonlo orvossagot)... szoval NEM Trudeau intezte hanem US Congressman-ek egy csoportja sot annyira nem hogy mikor mar USA engedte akkor meg nem ment a dolog mert a kanadaiak NEM TUDTAK vissza menni az ottani szabalyok alapjan.... akkor valtoztattak ugy a Kanadai szabalyokon hogy 24 (vagy 48 ) oranal rovidebb "tura" eseten visszamehettek ...

De keresd meg hol olvastad/lattad azt hogy Trudeau kerelmezte mindezt mintha ott nem a miniszterelnok dontene hanem a provinciak errol (karanten, maszk meg ilyenek)

gabors 2022.02.01. 03:20:19

@Zsuzsi65: A vilagon mindenutt van eleg hulye (tudatlan,megvezetett, agymosott, politikailag elvakult .... valaszd amelyiket akarod) ez nem amerikai privilegium.....

A vicc mar az hogy Trump mikor hencegni probalt hogy " gyakorlatilag maga szemelyesen intezte a vakcinakat (holott valoban az O adminisztracioja allt bele nem keves penzzel a vakcina fejlesztesbe ami vegul is nagy sikerrel is jart) Mara mar a sajat tamogatoi futyulik ki ha megemliti a vakcinat vagy hogy O maga mar a booster-t is megkapta ....

Amugy szinten a Trump "regime" alatt kapja meg Pfizer a EUA_2021 Decembereben !!!! Moderna egy hettel kesobb !!

Es a Trump hivok ahelyett hogy buszken oltatnak magukat a Trump oltasokkal inkabb benyaljak a Fox propagandat...

Tetszik amugy nagyon hogy az anti-vaxer State Trooper akire Ingrham mint celebritykent beszel meghalt COVID-ban (persze errol egy hang nem volt meg a Fox-on amugy nem az elso nagy anti-vaxer aki meghalt... ott volt a te allamodban a volt ugyesz ...

Azzal semmi gondom hogy valaki igy dont es utanna elviszi a rohadas de HANY embert gyozott meg a baromsagarol (A Fox segitsegevel)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.01. 03:48:43

@Shaktee: ezt a megjegyzesedet nem igazan tudom dekodolni :)...de annyit mondhatok, hogy amint a BLM "bekes tuntetok" kozott is voltak vandalok, ugy minden bizonnyal itt is elofordulnak...persze a mainstream media ezt fogja felnagyitani...de arrol nem beszelnek, hogy micsoda osszefogas es tamogatas kiseri ezt a grass root mozgalmat.

"Lassan de biztosan feljött ide is a trágya délről." Hat, ha a honfitarsaidra igy gondolsz, akkor nem vagy egy nagy hazafi ;) Gondolod, hogy minden "delrol" megy fel? igazan hizelgo, mert valoban nagy az USA befolyasa, de a kanadaiak most vegre ugy erzik, annyi ev utan buszkek lehetnek magukra.
Csak hallgasd vegig a sajtotajekoztatot, ami tartottak...
mobile.twitter.com/i/broadcasts/1vAxRkzoeAXKl?t=H0c-DVXsI3tggu7_POo3jQ&s=01

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.01. 03:55:36

@gabors: tudnal esetleg arrol statisztikat mutatni, hany Trump "hivo" nem oltatta be magat? :) a vakcina papiron a politikai affiliation is rajta van? nem is tudtam :D

gabors 2022.02.01. 04:57:22

@Zsuzsi65: persze itt van egy par link (ha hiszel a statisztiaknak) de sejtem a valaszt ezek mind libernyak fake-news ..... de Te kerted...

www.kff.org/policy-watch/the-red-blue-divide-in-covid-19-vaccination-rates/

www.nbcnews.com/politics/meet-the-press/nbc-news-poll-shows-demographic-breakdown-vaccinated-u-s-n1277514

www.theguardian.com/us-news/2021/dec/17/counties-voted-trump-higher-covid-death-rate

thehill.com/homenews/campaign/567549-poll-nearly-third-of-trump-voters-dont-plan-to-get-vaccinated

itt egy fox ahol azert eleg jol latszik hogy van lenyeges kulonbseg a demokrat es republikanusok kozott de valahogy vakcinarol nem sikerult semmit irni .... (veletlen-e??)

www.foxnews.com/official-polls/fox-news-poll-majorities-favor-mask-vaccine-mandates-as-pandemic-worries-increase

regebbi fox ahol azert meg ki mertek irni hogy kik is utasitjak el leginkabb a vakcinat es ha szerinted ezek a csoportok NEM azok nagyobb valoszinuseggel szavaznak Trump-ra akkor magadnak is hazudsz (egyik csoport a white evangelists 80%+-a szavazott Trumpra a haromszoros hazas es szamolatlan hazassagtorest elkovetett valakire)

gabors 2022.02.01. 04:59:24

@gabors: @Zsuzsi65:

a vege lemaradt mert mar nem volt eleg betum... szoval az emlitett link:

www.foxnews.com/health/fox-news-poll-coronavirus-vaccine-concerns

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.01. 05:06:19

@gabors: really? :))) nbc, guardian, Fox? :)) ez nem statisztika, hanem velemeny media :) en statisztikat vartam volna.
Tudod, science :))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.01. 05:08:05

@gabors: jaj te szegeny, meg mindig Trumpnal tartasz :))))) kb ugy nem tudsz tullepni rajta, mint nehany Trump-hivo 2020-n :)))))

gabors 2022.02.01. 06:11:47

@Zsuzsi65: kb 72 millioan szavaztak ra Te is kozottuk ... es attol igen is tartok hogy megint lesz 72 millio veled egyutt aki ra fog szavazni.... es tobben maradnak otthon mint 2020-ban

Egy negy evet tulelt a koztarsasag meg negyet nem biztos ....

Pont a hetvegen mondta mar nyiltan is ki, hogy igen a cel az volt hogy "overturn the election" vagyis nem pedig hogy elloptak tole nem az eredmenyt akart felulirni....

gabors 2022.02.01. 06:29:30

@Zsuzsi65: tehat Te szerinted NINCSENEK megbizhato kozvelemeny kutatasok ? Az is egy tudomany csak szolok... sot nem is akarmilyen ...

Az fasza amikor nem tetszenek a felmeresek eredmenyei akkor az mar nem is tudomany ...

De ha elolvastad volna voltak ott kemeny szamok is arrol hogy milyen megyekben mekkora az oltakozottsag es az hogyan korrelalt azzal hog Trump vagy Biden gyert (es milyen kulonbseggel). Ez pedig mar tenyleg nem velemeny meg akkor sem ha szerinted megbizhatatlan az adot media. Nem tudom CA-ban van-e ilyen de NY allamban county sot ZIPCODE alapon is egyeseket kozlik a halottakat, fertozottseget es az oltottsagot csak a hulye nem latja hogy a szamok korrelacioban vannak a 2020-as valasztasi eredmenyekkel... (Azt tudom hogy pontosan ez latszik NJ allamban is mas allamoknal nem tudom de hasonlo adatok biztos vannak)

coronavirus.health.ny.gov/zip-code-vaccination-data

Es ezeket fesulik ossze a valasztasi eredmenyekkel azok franya ujsagirok ... szoval vannak nagyon hivatalos adatok

NYC megjelentet hasonlo statisztikakat idorol idore egeszen a valasztasi korzetek szintjen hiszen az oltasoknal ki kell tolteni egy minimalis kerdoivet a covid tesztnel ugyszinten (voltak sokaknak ezzel privacy gondjaik is HIPA es hasonlo kerdesek) de az allam ezt rogziti (maskepp hogyan is lehetne oltasi igazolvany).... De gondolom ennek sem hiszel hiszen NY-ot radikalis baloldali demokratak vezetik....

Ne felejtsd azert el hogy a Fox a sajat "felmeresere" elsokent hozta le hogy Trump veszitett tobb mozgo allamban holott meg tobb nap is eltelt a hivatalos eredmenyekig ... (hamar elfelejtettek a Fox sajat Tucker es tarsai ...) ....

De tudom te nem hiszel ebben sem ....

gabors 2022.02.01. 06:38:29

@Zsuzsi65:

coronavirus.health.ny.gov/vaccination-progress-date

es innen mar megint nem "opinion" csak ossze kell vetni a 2020-as valasztasi adatokkal es teljesen vilagos az osszefugges mar megyei (county szinten is nem is kell valasztasi korzeti szintre lemenni mint a ZIPCODE eseten )

Szoval ilyen adatokbol jonnek ki azok amiket a fenti linkekben eloadnak NEM VELEMENY.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.01. 07:09:01

@gabors: "72 millioan szavaztak ra Te is kozottuk ... es attol igen is tartok hogy megint lesz 72 millio veled egyutt aki ra fog szavazni"

Hat, lehet hogy nagy csalodast kell okoznom neked, de nagyon drukkolok, hogy Trump ne induljon megint :)) nem kell meg egy ugyanolyan oregember, mint Biden :)))
De barmi is lesz, God's in control, szoval nem izgulok kulonoskeppen :)

Golf2 2022.02.01. 08:26:05

@P.Elliot: boldog anyak napjat kivant, atolelt...+1

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2022.02.01. 08:32:16

@blackhairlady: Szerintem nem morbid. :) Én is így szoktam figyelni az embereket. Kitalálni hogy kicsoda az illető, mi a munkája, milyen az élete. Ha nagyon megfog egy-egy karakter akkor "megtartom" írok vele történeteteket, csak úgy magamnak. Jó kis kreatív elmejáték. :)

P.Elliot 2022.02.01. 13:29:56

Micsoda erdekes otlet, megfigyelni valakit es megirni hogy milyennek kepzeled az eletet.

Ez persze akkor jo ha semmit nem tudsz rola es erdekes lenne tudni hogy mit talaltal el belole de azt nem lehet ellenorizni.

Szeretsz irni? Erdekes hobbi lehet ha van ra idod. Kuldj be ujsagba vagy magazinba beloluk egy-egy darabot, csak ugy ingyen egyelore hogy mit szolnak hozza, hatha lekozlik es adnak egy kis kepet arrol hogy erdemes-e komolyabban foglalkozni vele.
Az irok is mind a kepzelet utan mennek, valoszinu ott is van egy alap szemely akibol kiindulnak...

Itt is erdekes lehetne megirni a hozzaszolok maganeletet de azert lehetetlen mert kiadtak magukbol annyit hogy azert titok ne lehessen a mindennapi eletukrol legalabb.
Kivancsi lennek hogy kibe mit kepzelnenk, lehet hogy akadna olyan is aki pofancsapna mert nagyon beletalaltal, hehehe...

Azert meg kep nelkul is elenk lehet kepzelni a hozzaszolokat hogy kicsodak valojaban....

Van itt nehany igen okos fej akit ertekelek es szeretem ha hozzaszolnak....

P.Elliot 2022.02.01. 14:17:54

@ChristineK:
Ezt feljebb neked irtam... Elfelejtettem rakattintani a hozzaszolasomra a nevedet.

SzZoole 2022.02.01. 15:29:36

@ChristineK: @P.Elliot:
“So, Do you judge me before even knowing me?”

Na most képzeljétek el a következő szituációt. Ti mindkettő ültök egy kávézó kinti terasz részén, kávézók és próbáljátok megítélni az embereket első látásra.

A fiam és én is extrém külsővel rendelkezünk. Én 180 centi magas vagyok 88 kiló, sportos testalkatú, kopasz napszemüveges és mindkét kezem a kézfejemtől kezdve fel a vállamig, mellem, hasam és a hátam kb. 75 százaléka tetoválva van.

A fiam 185 centi magas 70 kiló, szikár izmos külsővel rendelkezik. Neki még csak a jobb keze van végig tetoválva. A fül karikája 7cm (3 inch) átmérőjű, szakállas, hosszú haj a fejtetőn viszont oldalt fel borotválja. Kb. úgy néz ki, mint Ragnar a Vikings című sorozatból. A fiam egyetemre jár és tenger biológusnak tanul elég jó eredményei vannak, ha nem lenne most ez a kórság, már Fiji-n vagy New Zelandon kutatna gyakornokként.

Ez a fiamról készült rajz;

i.ibb.co/M7DtHsR/1246-C1-FC-FD10-460-E-80-E7-584-A31898750.jpg

Ez pedig Ragnar;

i.ibb.co/BZgbtGp/EE2-B5-B2-B-FD61-4245-8-FC3-2-D291-F8-CB802.jpg

Na szóval, ti kávéztok és én megállok a kávézó előtt a fekete Mercedesemmel és ki szállunk az autóból, mindketten atlétába öltözve.

Mit fogtok gondolni, 5 év vagy kötél? Vagy mit?

P.Elliot 2022.02.01. 16:24:32

@SzZoole: Hat ez oriasi volt!
Itt fulladozok a nevetestol. Hogy mit irtam volna? Vagy mit gondoltam volna?

Nem sok rosszat mivel itt elegge megszoktam a furcsa kinezetu alakokat, egyetemvarosban lakok, kulonleges hajviseleteket es kevesebb rosszat kepzeltem volna el mint gondolnad mert sok fiatal van itt az egyetemen akiknek vannak rendesen tetovalasai, szokatlan hajviselete de azert nem tobb mint 5 %-ek mert ezek azt is tudjak hogy ha vegeznek ezzel a kulsovel konzervativabb helyen/ melyik nem az?/ nehezebb lesz elhelyezkedni.

Egy tengerbiologusnak nem gond, meg elony is lesz a kinezet mert ott aztan nem torodnek azzal hogy hogy nez ki.

A te majdnem egesz testu tetovalasodon igencsak amuldoznek mert nem ertenem meg hogy mi a fenenek ez?
Ennyi sok!

Beszelj egy kicsit magadrol hogy honnan jutottal idaig, illetve mit talalsz benne kulonlegesnek hogy felfoghassam.

Manapsag persze megszokott hogy szinte mindenkin van valami, van akinek jol all, / keves/, en keptelen lennek megszokni magamon.
Hogy mit irnek rolad latatlanban, biztosan nem azt amit ugy irnek mintha nem ismernelek a neten keresztul hogy ki vagy, hehehe....

Ha muszaj lenne irnom jellemzest most a hozzaszolasod utan, azzal kezdenem hogy a latszat csal, tegyuk csak le azt a kovet a kezunkbol, .

Lehet hogy utana azt is kifejtenem hogy a tetovalt pasas lehetseges hogy a regi elete utan vagyakozik , a tetovalassal potol valamit belole....Nem lehet rossz fiu mar, akkor legalabb a tetkoval had kepessze el az embereket...hehehe..

Viccen kivul, nem tudom hogy mit irnek....

SzZoole 2022.02.01. 16:45:43

@P.Elliot: a tetkoim nagy része személyes jellegű, család, gyerekek, az elmúlás, újra kezdés stb….
Más része a japán kultúrából jött, amit szeretek.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2022.02.01. 17:55:46

@SzZoole: Hogy mit gondolnék első látásra? A rajz alapján az első ami eszembe jutott az az, hogy a fiad gyönyörű. Amúgy az megvan hogy te pont azt teszed amivel minket vádolsz? :) A tetkókról általában az jut eszembe, hogy muti a többit is.

Shaktee 2022.02.01. 17:57:19

@Zsuzsi65: Mi nem világos? Leírtam hogy mit művelnek a freedomriders a városomban. A lakosság undorodik tőlük.

Shaktee 2022.02.01. 17:57:22

@SzZoole: pizzakihordó, esetleg sofőr.

Nem vicc :)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2022.02.01. 17:59:26

@P.Elliot: Igen, szeretek írni. Újságok nem hiszem hogy lehoznák a történeteimet, de nincsenek is ilyen jellegű álmaim. Vannak erre sokkal alkalmasabb írók, én csak egy amatőr vagyok.

SzZoole 2022.02.01. 18:13:53

@ChristineK: én semmivel nem vádoltalak benneteket, ha csak nem arra gondolsz, hogy elsőre ítélek én is. Nos, régebben valóban így volt. De már regen nem, lehet hihetetlen :-)

P.Elliot 2022.02.01. 18:23:17

@Shaktee

Ahogy a teve mester szakacsait nezem szinte nem latok olyat aki ne lenne tetovalt. A legtobb persze visszafogott de van koztuk egy orszagos hiru nagyember/ nem jut szembe a neve/, a kezfejetol felfele kusznak fel a tetovalasok surun mint az indak a borbe szinte belesimulo szurkes szinben, mindig az jut eszembe hogy ugy nez ki mintha belepte volna a kezet, karjat a penesz.

Meg ha valami szines, rajzos abrak lennenek de ez valami borzaszto.

Ezen a pizzafutaron, soforon nevettem. Itt nem is tudom kit lattam agyontetovaltat, az egyik Fedexes pasas annak mind a ket karja meg egyszer jott a villanyleolvaso, annak a laban is volt.
Mast nemigazan.

P.Elliot 2022.02.01. 18:27:02

@SzZoole: Ertem. Magan es csaladi termeszetu, jelentenek valamit.

Megis azt tudom mondani hogy kevesebb szebb lenne.
Amugy jol nez ki a pasasokon a tetovalas ha nem sok es nem feltuno. A felsokart korbefuto lancfele valami az tetszik. Meg a csuklon is. Versenyzon az olimpiai karikak nehany azert van.
A hatalmas abrak, szivek, ez-az nem....

P.Elliot 2022.02.01. 18:30:45

@ChristineK:
Ird meg a csaladod tortenetet amire emlekszel.
Az utodoknak fog tetszeni. Nemcsak azt hogy kik voltak hanem hogy hogy eltek.
Sztorikat roluk!

Magadrol is. Azt is amit nem szivesen mondanal el most ha ugyan vannak, halalod utan meg ugyis mindegy..

En mar elkezdtem irogalni magunkrol meg az emlekekrol hogy en mit hallottam a csaladrol.
Huzigalom a lepelt, hehehe...

SzZoole 2022.02.01. 18:57:13

@P.Elliot: ha szeretnéd felhívlak FaceTime-on és stripper-ek neked, de azért fizetned kell :-)))

CSAK VICC VOLT

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2022.02.01. 19:25:17

@P.Elliot: Azt már régóta tervezem, de még nem sikerült elkezdeni. Egyszer eljön majd annak is az ideje. Csak azt sajnálom, hogy egyik költözéskor a naplóim oda lettek. Az jó kiindulási alap lett volna.

dikusz. 2022.02.01. 20:17:38

@SzZoole: Ugyanazzal a fekete Mercivel, mint amivel a budafoki OTP előtt::)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.01. 22:11:34

@P.Elliot: Ez nem lepel huzogatas, de amikor tavaly nyaron hazalatogattunk Mo-ra, a ferjem jo hosszu hangfelvetelt csinalt anyukammal, foleg a gyerekkori haborus emlekei erdekeltek. Neki mint amerikainak szinte elkepzelhetetlen, min mentek keresztul az ostrom alatt sokan Mo-n. Anyukam es apukam is kisgyerekek voltak, de ezek az emlekek melyen megmaradtak bennuk.

Shaktee 2022.02.01. 23:05:51

Úgy néz ki hogy az albertai határon véget vetett az RCMP a bolhacirkusznak

www.kepfeltoltes.eu/images/2022/02/01/585E5D09833_076B_4E63_AD4.jpeg

P.Elliot 2022.02.01. 23:32:22

@Zsuzsi65:

En haboru utan szulettem, nekem nincsenek emlekeim de anyam szinten meselt dolgokat, a lakasukat szinte porig bombaztak, a butorokkal egyutt, na kepzeld csak el hogy feljott az ovohelyrol es nem talalt semmit csak a romokat.

Ujraepiteni az eletet a semmibol, nagyon nehez lehetett, meg jo hogy a szulei is Pesten eltek, ok a kulso keruletben ahol jobban megusztak, ok segitettek amit tudtak de az nem volt sok.
Aztan apam hazajott a hadifogsagbol es kezdtek talpraallni.
Majd azert leirom hogy mit hallottam ilyen teren is abba a naploba.

Egyebkent most borzasztoan orulnek ha nekem is hagytak volna egy oszinte leirast az osok az eletukrol.

Kulonosen az anyai nagymama, hehehe....van okom ra hogy erdeklodjek , testverei emlitettek egy-ket dolgot amibe szivesen belekukucskaltam volna hogy az akkor az hogy is volt?

Nem itelkezek semmit es senkin. Mindenkinek volt egy elete, elte ahogy a sors hozta vagy ahogy a maga dontese volt.

Iteletnek semmi helye az osoknel szerintem, nem voltunk a borukben, kulonben is mindenki itelkezzen csak a sajatjarol.
Legtobb helyen van mit.

Az apai nagyszuleimrol nem tudok szinte semmit. Gyerekeik kozul csak apam maradt eletben, a masik kettot elintezte a difteria es a spanyolnatha, tanito volt, erdelyi rokonsagunk is van valahol.
Imadom nezni a PBS-en azt a musort amikor a hiresebb emberek, szineszek foleg a szakertovel a multjukat keresik.
Rettento erdekes.
Megfizetni nem tudnam mert ez nem egyszeru DNA, ez itt sulyos ezrekbe kerulhet, maga a szakerto, kutatas, odautazas a helyszinre es a tobbi.

Nem baj, leirom amit tudok, majd talan talalok idovel tavoli rokonokat akik ki tudjak egesziteni vagy javitani a tudast, azzal amit ok hallottak.
Minden ember es csalad elete kesz regeny, ez igy van.

Otletes ember a ferjed hogy "megbeszeltette" az anyukadat.
Jo apja lehet a gyerekeidnek ha meg erre is gondolt hogy megorizze nekik a multat ha arra kellett...

P.Elliot 2022.02.02. 01:53:42

@Shanarey:

Megrendeltem az Amazonon amit irtal, 3 darabot, minden kocsinkba egyet, a vejem nem tudta hogy arulnak ilyet pedig igencsak tajekozott pasas.

Megegyszer nagyon kozonom az informaciot!

blackhairlady 2022.02.02. 04:03:56

@ChristineK: Na erre meg nem gondoltam, nem vagyok egy tul erdekesen fogalmazo, de lehet, hogy kiprobalom a tortenet irast is :))))
Szerintem nagyon erdekes es szorakoztato dolog, orulok, hogy nem vagyok egyedul. Illetve nem vagyunk ketten Elliottal :))

Golf2 2022.02.02. 07:55:50

@SzZoole: Elég karcsú 79kg 185-höz...

Golf2 2022.02.02. 07:56:55

@Golf2: Illetve 70kg 185-höz.

SzZoole 2022.02.02. 08:13:03

@Golf2: vékony de szálkás nagyon, model alkat :-)

Úszik, búvárkodik és szertornázik az egyetemen.

Golf2 2022.02.02. 10:12:01

@SzZoole: Na milyen jól járt,a nyírségben azért más lenne a leányzó fekvése.

P.Elliot 2022.02.02. 13:10:05

Ma jott ki a medve a barlangjabol, itt nalunk a mormota/ meg alszik, tul koran van/, nalatok mit josolt?
Tobb is lakik itt az erdo szelen es bejarnak hozzam kajalni.

Elegge elegem van a telbol, hetvegen hovihar is varhato megint, ujabban minden hetvegen van valami hogy nehogy ki talaljak menni a parka setalni.

Ha a moromota tovabbi telet josol, tolem ne szamitson semmifele repara....

P.Elliot 2022.02.02. 13:24:25

@ChristineK:
En sem irtam mindig naplot es most rettentoen sajnalom, milyen erdekes lett volna az amerikai eletunket a teljes legelejetol leirva latni napi felbontasban.Van vagy 2 ev leirva amikor a gyerekem tini volt mar, / lett tobb idom/, neha belenezek es nagyon erdekes olvasni.

Utazasainkrol csak 10-15 eve vezetek naplot, ennel csak a kirandulasaink voltak erdekesebbek mert azert ugy is nagyon sok mindent lattam es arrol meg nem sok feljegyzes akad, sajnos az az ido, / vagy 30 eve/ volt a legerdekesebb nekem,
olyan helyek, latnivalok amik mar nincsenek is meg...
Mindenesetre elhataroztam hogy igenis ujra naplot irok a csaladnak talan erdekes lesz. Sajnos most a covidos idokben be vagyunk zarva de lesz ez gondolom maskeppen is.
Kulonben is at fogom formalni az eletemet egy kicsit mas formaban, alkalmazkodni fogok a korulmenyekhez es kihuzok az ajton....

Nehogy mar itthon uljek mindorokre!

SzZoole 2022.02.02. 15:05:47

@Golf2: miért lenne más a helyzet? Otthon sem voltam csóró, jó melóm volt és jó kapcsolatok. Pontosabban a jó kapcsolatok a mai napig megvannak :-)

SzZoole 2022.02.02. 15:08:23

@P.Elliot: itt már napok óta 10+ fokok vannak,. Tegnap pl. 14-15 fokos napos idő, kicsit szeles. Én mar napok óta csak egy ingben dolgozok és a nyakkendőm is kicsit lazábbra van kötve :-)

Golf2 2022.02.02. 15:46:14

@SzZoole: Nem neked,hanem a fiadnak. Tenger sincs.

SzZoole 2022.02.02. 15:52:50

@Golf2: abból a szempontból igen, na meg a nyelvtudás sem másodlagos :-)

Egy ideje már a welszi nyelvet is tanulja.

Golf2 2022.02.02. 16:36:03

@SzZoole: "Itthon" a lovári "nyelv" a jövő,mert lassan több dzsenifer és dzsézün potyog mint magyar.Tény.

SzZoole 2022.02.02. 16:52:46

@Golf2: dzsanesz romanesz gadzsokám? :-))

Legutóbb amikor otthon voltam ( október) be kellet menne Nyíregyháza belvárosában az oltási igazolvány elkészítése miatt az önkormányzathoz. (Ez megérne egy külön történetet )

A belvárosban nem lehet autóval bemenni, így a parkolótól kb 5 -6 perc séta az tanácsházhoz :-)

Annyi fiatal brazil volt, hogy ennyit már régen láttam, és mind maci-naciban. Kérdeztem a nővéremet, hogy ezek honnan kerültek ide? Azt mondta, hogy Nyíregyháza tele van velük a mackónagrág meg most a divat.

A fehér fiatalok legtöbbje más városokban tanul, mint pl a tesóm lánya a debreceni egyetemen.

Shanarey 2022.02.02. 17:24:42

@SzZoole:

Oltási igazolványt, én megrendeltem online, és kiküldték az angol címemre,

:-)

P.Elliot 2022.02.02. 17:26:15

@SzZoole:
"Legutóbb amikor otthon voltam ( október) be kellet menne Nyíregyháza belvárosában az oltási igazolvány elkészítése miatt az önkormányzathoz. (Ez megérne egy külön történetet )
"

Meseld el, had okuljunk.

Az hogy brazil az mint jelent Nyiregyhazi vonatkozasban?
Azt amire gondolok csak en sem irom le ha te sem?
Erted!

P.Elliot 2022.02.02. 17:32:04

@Golf2: Tenger azert akad annak aki azt tanulja. Z. fia fog talalni munkat az biztos.

Amin itt en el szoktam csodalkozni az hogy milyen sok meteorologus van, a helyi teveben van vagy 4 vagy tobb/ aztan tisztessegesen azok se nagyon tudjak megmondani a holnapi idojarast, tobbszor mellefognak.

Interjukban, beszelgetesekbewn is sokszor hallottam amikor kerdeztek a foglalkozasat hogy meteorologus.
Ilyen erdekes vagy divatos szakma lenne?
Vagy csak itt fennt az orszagban?

SzZoole 2022.02.02. 17:55:16

@Shanarey: én meg a önkormányzatnál rendeltem meg személyesen, és a tesom küldte ki az angol címemre :-)

Paranoid vagyok na :-))

Shanarey 2022.02.02. 17:59:48

@SzZoole:

Ha nem tettem semmi rosszat, ugyan miért aggódnék.

SzZoole 2022.02.02. 18:09:34

@P.Elliot: ok, long story sort.

Utoljára 2020 februárban voltam Mo.-on, márciusban ugye lezártak mindent.

Októberben amikor mentünk ezek voltak a feltételek Mo.-ra belépésre;
Negatív teszt
Igazolás a meglévő oltásról.

A gépünkön éjszaka 22:20-kor indult és hajnal 2 körül landolt a debreceni reptéren. A rendőr a ezeket az igazolásokat kérte és az útlevelet persze. Átadtam neki a kért dolgokat, forgatta jobbról, forgatta balról és Koltai Róbert stílusban kérdezte; És oltási igazolvány van e?
Mondtam, hogy ott tartja a kezében a negatív teszt eredményével együtt, igaz angolul van, mert 12 éve életvitel szerűen élek és dolgozom a családommal együtt az egyesült királyságban.

Mire a rendőr, és magyar van e?

Mondtam; az nincs, de reggel amint felébredtem az első dolgom az lesz, hogy ezek okmányokkal a kezembe bemegyek a nyíregyházi okmányirodában és kiváltom, mert szabálykövető magyar állampolgár vagyok.

Mire a rendőr; Nagyon helyes, és további szép éjszakát kívánt.

Ennyi.

SzZoole 2022.02.02. 18:12:28

@Shanarey: én sem, csak mindenfélét rám akartak kenni :-)) Na meg azt sem akarom, hogy tele rakják mindenféle magyar propaganda szirszarral a postaládám vagy e-mailben tájékoztassanak a Mo.-i eseményekről :-))

Shanarey 2022.02.02. 18:14:25

@SzZoole:

Nekem azóta sem küldtek semmit, pedig ez kb 8 hónapja volt. Drága a posta :-)

SzZoole 2022.02.02. 18:15:36

@Shanarey: most jönnek a választások, ilyenkor semmi sem drága :-)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2022.02.02. 18:19:55

@P.Elliot: Idén már mi sem akarunk úgy itthon ülni, mint az elmúlt két évben. Egy darabig lehet ezt csinálni, de egy idő után megőrül az ember tőle.

P.Elliot 2022.02.02. 19:05:20

@ChristineK: Jol is teszitek.

En meg csak a tervek korul jarok hogy hogy legyen, nem konnyu, tegnap meg az apos tarsam lett covidos. Szivbeteg, veserakja volt, egyiket ki is vettek, maroknyi gyogyszert szed. Igaz hogy be van oltva de arra is milyen nehezen tudtuk rabeszelni, nem is olyan regen, sajnos elobb kellett volna.

Nem is kerdezni, megragadni es gyerunk oregem amig nem keso. Most csak abban remenykedunk hogy az oltas megis hatott valamennyit es tuleli.

Nincs lelegezteton egyelore de 79 eves, covid nelkul sincs sok eselye ennyifajta betegseg utan hogy igazan helyrejojjon.
Mindegy, megprobalok vigyazni magamra, a programokat majd a nyaron biztonsagosabban megszervezni, egyelore az a kerdes hogy hova, merre, kivel....

Nem nem fogok itthon ulni de vakon se megyek bele mindenbe...

P.Elliot 2022.02.02. 19:06:16

@SzZoole: Hat igen erdekes hogy szukszavu legyek...

SzZoole 2022.02.02. 19:14:14

@P.Elliot: ja, a brazilok azok az emberek, akik a OV-hez hasonló újmagyarok (gypok). :-)

P.Elliot 2022.02.02. 20:16:17

@SzZoole: Hehehe,...a humorodnal vagy.

Tudod egy dolgon csodalkozok csak hogy az orszag elnoken es mas nagyembereken lehet gunyolodni.

Amikor en meg otthon laktam akkor meg Kadar volt a fejes, vagyis szocializmus volt, kivertek volna a fogadat a szadbol es evekre leultettek volna.
Megiscsak masfele szabadsag van mar otthon is, marmint szolas szabadsag.
Ezt csak en tudom igazan ertekelni hogy van mert en csak a Kuss-!-t ismertem.

Meg se mertunk mukkanni!

SzZoole 2022.02.02. 20:24:24

@P.Elliot: miért csodálkozol ezen, közszereplő, demokrácia és szabad vélemény nyilvánítás van.

Ne feled, én sem ma kezdtem. A ‘80-as években voltam tinédzser, hid’ el tudom milyen az, amikor a gumibottal végig vernek valaki hátán.

Nyíregyházán a Kossuth terén ha kettőnél többen beszélgetünk, a rendőr szét zavart minket, mert már 3-4 ember tömegnek számított. Tudnék még mesélni azokról az időkről :-)

P.Elliot 2022.02.02. 20:28:49

@SzZoole: En meg ugy jottem el hogy pofa be mindenkinek!
Na es persze disszidaltam nem csak egyszeruen elmentem mas orszagba dolgozni.
Igazabol minek volt koszonheto ez a hirtelen valtozas?

Moszkva megengedte?

P.Elliot 2022.02.02. 20:30:26

Tudom hogy az oroszoknal is volt valtozas, persze, inkabb csodalkozok mert a mi korunkbeliek ilyet meg csak remelni sem mertek hogy egyszer lesz!

SzZoole 2022.02.02. 20:54:38

@P.Elliot: nem arról beszéltem, hogy ki mikor ment el és hogy. Azt próbáltam mondani, hogy én a ‘80-as években ugyanazt éltem át, mint te a ‘60-‘70-és években, nekünk is pofa be és hallgass volt a nevünk :-)

89-90-ben már lazább volt egy kicsit, akkor jött a demokrácia. Orbán tele szájjal kiabálta a “ ruszkik haza”!!!!

Most meg visszasírja őket…..

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2022.02.02. 20:59:19

@P.Elliot: Remélem rendbe jön az após társ. Sajnos az oltástól függetlenül is vannak akinek nem jól alakul.

Igazad van, nem vakon kell nekivágni a dolgoknak. Ha teheted olyan kiránduló helyeket válasz ami inkább kültéri, nem zárt tér. De neten már mindennek utána lehet nézni indulás előtt én nem csak azt tervezem meg hogy hova menjünk és mit nézzünk meg de hogy hol lehet parkolni, vagy hol van mosdó azt is. Szóval jól ki lehet szűrni azt is hová érdemes menni és ott mire lehet számítani. Itt nálunk sok helyen előre kell bookingolni és korlátozzák a látogatók létszámát. Persze a nyár még messze addig még sok minden változhat.

taga20 2022.02.02. 21:15:38

@SzZoole: kicsit megváltozott a csuti véleménye az évek alatt, az már fiksz;)

www.youtube.com/watch?v=S7RpZ5ObrfQ

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.02. 21:21:42

@P.Elliot: latod, ez egy nagyon relevans dolog. Ugyanis aki atelte, hogy mi volt a szocializmusban, az tudja igazan ertekelni, hogy mit is jelent a szabadsag. Ahogy most nezegetem a hireket Kanadabol, az ottani szervezok mondjak, hogy a "fringe minority" sok resztvevoje kelet-europai bevandorlo, akik meg emlekeznek arra, milyen eszkozokkel eltek a szocialista orszagokban a vezetok...es most NAGYON hasonlokat kezdenek el latni Kanadaban (es persze meg mondhatnank peldakat mashonnan is). Nos, ezert csatlakoztak a demonstraciohoz...es ez nem "bolhacirkusz", mint ahogy Shakti akarja beallitani ;)
Egyebkent kanadai "virtushoz" meltoan nagyon udvariasak es normalisak (egyelore) - es remeljuk, a targyalasok eredmenyt hoznak.
twitter.com/kiansimone44/status/1488964338589315072?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1488964338589315072%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.rebelnews.com%2Frural_alberta_mlas_set_to_discuss_lifting_all_mandates

P.Elliot 2022.02.02. 22:09:57

@Zsuzsi65:

Zsuzsi, En itt szabadnak erzem magamat nem rabnak!

Nyugodt, normalis eletet eltem es elek, nem szeretnem felcserelni ki tudja mire.

dikusz. 2022.02.02. 22:21:12

@P.Elliot: Valahol olvastam, hogy meg tudják egész pontosan mondani az időjárást itthon is, csak azért fizetni kell.

Vannak túrabarátaim, akik magashegyi túrázók, és meglehetősen gyakran járják a hegyeket a környező országokban. Ők a túráik szervezésekor biztos nem a rádióban hallott időjárás-jelentésekből tájékozódnak.

Csodabogár 2022.02.02. 22:37:32

@dikusz.: Sok mindent magad megnézhetsz az időképen és az OMSZ biztos ad ki előrejelzéseket a hegyekre vonatkozóan is, bár itthon mintha nem is lennének magas hegyek.:-(

dikusz. 2022.02.02. 22:46:01

@Csodabogár: A környező országokban járják a magas hegyeket, ezt írtam is.
De az biztos, hogy nem a "civileknek" szóló időjárás-jelentést nézik.

Nekem elég volt az, ha a rádióban meghallgattam, vagy a neten/tv-ben megnéztem milyen idő lesz akkor, ha mondjuk a Bakonyban túráztunk. Nekik ettől több kell.

P.Elliot 2022.02.02. 23:09:15

@dikusz.: Varjal csak, pontosra itt joforman csak aznapra mondjak meg, legalabbis a mi allamunkban, nem ertem hogy miert, amikor meg nekik kellett kiszamitani nekik mert komputer meg nem volt akkor pontosabb kepet mondtak, napokkal elotte.

Ezek szerint masutt is?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.02. 23:12:01

@P.Elliot: Igy van, ezert szeretnenek meg most is sokan ide telepedni. Amikor civics-et tanitottam friss bevandorloknak, Iranbol idemenekult nemzetisegi ormenyek teljesen le voltak dobbenve, hogy ha itt kiallsz az utcara, es azt mondod, hogy utalod xy elnokot, akkor nem fognak bortonbe zarni. Iranban pl emiatt borton jar...

Viszont olyan tendenciakat kezdenek eszrevenni, ami nekik - diktaturabol erkezve - ismeros. Ezert felnek, es kezdik a hangjukat hallatni (tudatos dezinformacio, kormany narrativatol eltero velemenyek korlatozasa stb stb. a mainstream media pedig karoltve egyuttmukodik ezekkel a kormanyokkal.

P.Elliot 2022.02.02. 23:44:53

@Zsuzsi65: En ebben a hangjukat hallatni dologban inkabb azt latom hogy direkt azert erkeztek hogy szart kavarjanak.
Kuldve lettek.
Aki ideerkezett uj eletet akar kezdeni ugye? Hat foglalkozzon azzal hogy kialakitsa a maga uj eletet az uj orszagban. Ne maris okoskodjon es reklamaljon. Menjen haza ha nem tetszik.

De nem akarok politizalni, ezzel be is fejeztem a temat. Amikor a lagerben voltunk akkor a magyarok egy resze sztrajkolni kezdett azzal hogy nekik tobb jar, az olaszok elloptak a penzt amit Amerika adott az ellatasukra.
Hogy honnan szedtek ezt fogalmam sincs, ahelyett hogy orultek volna hogy beengedtek oket az orszagba.
Nagyon rendesen el voltunk latva.
Igen, van egy reteg akit be se lenne szabad engedni semmilyen mas orszagba. Azok akik szeretnek szart kavarni es mindig, mindennel elegedetlenek plusz bele lehet oket vinni barmibe!

Politikarol most beszeltem utoljara.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.03. 01:03:45

@P.Elliot: ertem, en is lezarom a temat, tenyleg tultargyaltuk :) mar csak annyit, hogy a mostani kanadai megmozdulasokban az evtizedek ota ott elok vesznek reszt (beleertve az indianokat is) de mivel bevandorlok teszik ki a lakossag nagy reszet, mast is lattak mar eletukben.
Remeljuk a legjobbakat, pl korlatozasok feloldalasat - ami mar megkezdodott tobb orszagban...Majusban a US Virgin Islands a tervunk, nem akarok mar tesztelessel meg egyebekkel vacakolni :)

P.Elliot 2022.02.03. 01:36:47

@Zsuzsi65: Remelem jo posztot irsz a nyaralasrol, varjuk!

dikusz. 2022.02.03. 06:49:48

@P.Elliot: Üzlet ez is.

Van egy alap -gondolom én-, amit mindenképpen meg kell adni a "köznépnek", és van az, amikor speciális adatok kellenek, mondjuk hegymászáshoz, hajózáshoz, bármihez. Ezekért az adatokért biztos kell, és régen is kellett fizetni.

Én csak azt vettem észre, hogy régebben sokkal pontosabb volt az időjárás-jelentés, mint most.

Shaktee 2022.02.03. 07:51:25

@Zsuzsi65: Tárgyalások?

Valóban, arról hogy mozgósítják a hadsereget.

Shaktee 2022.02.03. 07:51:28

@Zsuzsi65: Te tutira jobban tudod hogy mi van itt.

Justin nem targyal Qanonos, konfederációs zászlót lengető csőcselékkel, nagyon helyesen.

Arthamyr 2022.02.03. 09:02:55

@P.Elliot: @dikusz.: Máshol sem mondják meg pontosan, mert nem lehetséges. A "profi" időjárásjelentés abban különbözik, hogy részletesebb, és pl. ahelyett, hogy egy felhővel félig eltakart napocskát odaraknak másnapra, közlik, hogy melyik órában hány százalékos valószínűséggel lesz milyen fajta csapadék. Vagy ahelyett, hogy leírnák, hogy hány fok lesz, megadnak egy tartományt, szintén valószínűségekkel. És helyileg is részletesebb.

Az kb. összeesküvéselmélet kategória, hogy a "népnek" direkt nem mondják meg a tutit, és pénzért sokkal "jobbat" lehet venni. A nagy médiumoknál, államoknál stb. szinte senki sem tudna és akarna több pénzt költeni erre.
Ha valamiért, akkor azért nem a fentebb említett részletes dolgokat közlik, mert a műsoridő viszont értékes, és nem akarnak egész napos időjárásjelentést, meg lehet, hogy az is benne van, hogy a lakosság jelentős része képtelen lenne értelmezni és hasznosítani a másik fajtát.

Dolgoztam olyan befektetési cégnél, ahol voltak meteorológusok is, és ez nem egyedi dolog a pénzügyi szektorban. Ennek az az értelme, hogy az időjárás alapján bizonyos termékek árának változása előrejelezhető. Természetesen csak a fentebb leírt valószínűségekkel (és mivel az időtávlat hosszabb, jóval pontatlanabbul), de ezt már jól lehet hasznosítani különböző származtatott termékek árazásánál. Pl. a várható időjárás alapján megköthet a cég búzára vonatkozó jövőbeni ügyleteket.
Szóval ilyen "felhasználási területe" is van a meteorológusoknak, meg még sok más, elég fontosak pl. a közlekedéshez, katonasághoz is. És ezeken a helyeken vannak emberek, akik értő módon tudják hasznosítani az előrejelzéseket, és nem hőbörögnek, hogy azt mondták, hogy nem lesz eső, azt mégis esik, hát miféle kóklerek ezek?

Arthamyr 2022.02.03. 09:14:42

@Zsuzsi65: "Egyebkent kanadai "virtushoz" meltoan nagyon udvariasak es normalisak (egyelore) - es remeljuk, a targyalasok eredmenyt hoznak." - Milyen eredményben reménykedsz? Az egyetlen hasznos eredmény az volna, ha szépen hazamennének, beoltatnák magukat, és folytatnák a munkájukat. Na, ez nem túl valószínű.
Egyébként Kanada is azon országok közé tartozik, ahol a túl nagy szabadság előbb lesz probléma, mint a szabadság hiánya. Az ilyesfajta, másokat (és nem kizárólag/elsősorban azokat, akikre nyomást akarnak gyakorolni!) akadályozó/zavaró demonstrációkra a megfelelő megoldásuk a feloszlatásuk volna, csak az a legtöbb helyen nem opció.

P.Elliot 2022.02.03. 12:58:08

@Arthamyr: " Varhato idojaras, termekek ara", latod ez almomban sem jutott volna eszembe hogy erre is hasznalnak meteorologusokat, igy mar mindjart mas!

Ezek a posztok azert is nagyon jok mert annyi mindent es mindenfele targykorben tanulunk egymastol..."Poszt iskola", hehehe.....
Nagyon koszonom az ismertetest!

SzZoole 2022.02.03. 14:49:48

@Zsuzsi65: “ Remeljuk a legjobbakat, pl korlatozasok feloldalasat - ami mar megkezdodott tobb orszagban...Majusban a US Virgin Islands a tervunk, nem akarok mar tesztelessel meg egyebekkel vacakolni :)”

Én már holnap úgy fogok repülni, mint a lezárások előtt 2020-ban és előtte. Nem kell tesztre sem költeni, mert már elég a covid pass, amit a bording card is tartalmazza már, mível chek in-nél be kellet fotózni :-)

Hurrá freedom :-)))

SzZoole 2022.02.03. 14:52:06

@SzZoole: check in, pontosabban, még mielőtt a hiénák rátalálnak :-))

shak shak 2022.02.03. 15:42:27

@Arthamyr: Pontosan arti. Albertában kinyitották a határt egy sávban, nálunk viszon új trumpertruckerek jönnek a hétvégére.

Egyre többet emlegetik a hadsereget, úgy tünik hogy nem lesz más megoldás.

shak shak 2022.02.03. 15:42:31

@Arthamyr: Pontosan arti. Albertában kinyitották a határt egy sávban, nálunk viszon új trumpertruckerek jönnek a hétvégére.

Egyre többet emlegetik a hadsereget, úgy tünik hogy nem lesz más megoldás.

shak shak 2022.02.03. 15:42:44

@Arthamyr: Pontosan arti. Albertában kinyitották a határt egy sávban, nálunk viszon új trumpertruckerek jönnek a hétvégére.

Egyre többet emlegetik a hadsereget, úgy tünik hogy nem lesz más megoldás.

FutureFry 2022.02.03. 16:12:01

@SzZoole: Facemask?
Egyébként Amerikán belül szinte egyik járaton sem kell bármilyen coviddal kapcsolatos igazolás vagy teszt a repüléshez (csak facemask).

SzZoole 2022.02.03. 16:25:13

@FutureFry: igen a maszk kötelező a gépen a repülés alatt.

De azt is ki lehet játszani, ugyanis amikor eszel vagy iszol, nem kötelező használni. Így a fel szállás és landolás közt nem használom, mivel éppen eszek-iszok, egy zacskó csipsz es mogyoró kitart, és közben filmet is nézek :-)

SzZoole 2022.02.03. 16:28:04

Az miért van, hogy az usákoktól kapott üzent értesítőket az e-mail a junkba rakja, az eusoktol meg az inboxba.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.03. 16:37:01

@SzZoole: oh-oh...Putin keze betette a labat ide is?? Vagy Soros?? Vagy Covid?? Vagy OV?? Vagy a Freedom convoj?? :))))))

SzZoole 2022.02.03. 16:45:57

@Zsuzsi65: nem hazudok, itt a bizonyíték!! A te értesítődet is junk fiókba tette!!!

i.ibb.co/WGSKr5n/976-DE820-1150-4-C15-A119-9-F1298527-A0-A.png

Amúgy a ruszkikra tippelek, meg a csinkikre is :-)))

SzZoole 2022.02.03. 16:50:13

@Zsuzsi65: a dikusz értesítőjét viszont inbox-ba, több mint érdekes……..

i.ibb.co/hfx4rYN/2-E39-D735-3-D29-4-EC9-AC35-52-FBC924902-B.png

dikusz. 2022.02.03. 17:57:54

@SzZoole: Csak az én értesítőmet, vagy azokét is, akik itthonról válaszolnak neked?

dikusz. 2022.02.03. 17:59:53

@SzZoole: Ja, és majd mindegyik hozzászólásomnál be kell pötyögni, hogy mit látok, pálmafát, jelzőlámpát, traktort, vagy gyalogátkelőhelyet...

SzZoole 2022.02.03. 18:03:56

@dikusz.: a golfet is megkapom meg mindenki másét aki a kultúra földjéről válaszol nekem :-))

dikusz. 2022.02.03. 18:07:57

@SzZoole: És mindenkiét az inboxba? Halványlila segédfogalmam sincs, hogy mi az oka.

SzZoole 2022.02.03. 18:10:54

@dikusz.: mondom, aki a kultúra földjéről válaszol a kommentemre az inbox, aki meg a kulturáltan, liberalista szabadság földjéről válaszol, az mind junk :-)))

Zulu4321 2022.02.03. 18:19:39

@Zsuzsi65: :-D
Majd csak ebred a tomeg. Nezem a CAN parlamenti kozvetites videoit, azert nem ugy tunik, hogy bolhacirkusz es 'fringe minority' kis ugyletecskejerol van szo. Pl. www.youtube.com/watch?v=Glzj0sQT3_U&ab_channel=DaggsCAN

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.03. 20:19:36

@SzZoole: hat, igy mukodik a demokra....akarom mondani cenzura :)))))

Shaktee 2022.02.03. 21:06:51

@Zulu4321: Ébredjenek délen, menjenek oltakozni.

Shaktee 2022.02.03. 21:06:54

@Zulu4321: :)

Erin O’Tool a konzervatív vezető tegnap bukott meg. Bratyizott a trumpertrakerekkel, részben azért

Ez a hölgy most a temporary vezető, s tökre nem számít hogy mit akar.

A város tárgyalja a hadsereg bevetését, a lakosság támogatásával.

Zulu4321 2022.02.03. 21:07:10

Es nagyon igaz sajnos, mennyire agyon van hallgatva vagy eppen torzitva az igazsag a MSM altal.
www.youtube.com/watch?v=kUq4YCxYbjc&ab_channel=SkyNewsAustralia

Zulu4321 2022.02.03. 21:37:45

@Shaktee: Hat hogy bratyizott volna, az erosen ketseges szamomra a korabban linkelt videot nezve, pont az ellenkezoje tunik igaznak... (dodging all questions)

Nem szamit mit mond Candice Bergen? Nekem ugy tunik, igen nagy egyetertesben tapsol neki a partja:-DD

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.03. 21:51:00

@Shaktee: ezt a velemenyedet "a lakossag undorodik toluk" mivel tudod alatamasztani? a mainstream mediaban olvasott dezinformacioval, vagy esetleg sajat tapasztalatod alapjan? komolyan kerdezem...

Ha esetleg nem csak a mainstream media tudatos felreinformalasat akarod hallani, akkor nezz bele a sajto konferenciaba, amit tartanak.

www.youtube.com/watch?v=elEOtg8dNT0
pl 18.perctol, ahol egy volt RCMP rendor beszel arrol, hogy a dezinformacioval ellentetben
1.a kanadaiak tobbsege tamogatja a demonstraciot,
2. a nagy letszamu rendori jelenlet teljesen rutin (Kanada napon is ugyanez van
3. a media altal sugalltakkal ellentetben a truckers pl elelmet visznek a hajlektalanoknak, vedik az emlekmuveket (ahol a "desecration" annyi volt, hogy baseball sapkat tettek a szobor fejere, meg egy "freedom" tablat a kezebe (lattam fenykepet rola), ellentetben azzal, amikor tavaly nyaron ujjongva dontogettek szobrokat)

Hidd el, ezt az egeszet csak azert mondom, hogy kicsit felnyiljon azoknak a szeme, akiket a (mainstream) media tudatosan felrevezet. Es tisztaban vagyok vele, hogy ez a taktika ugyanigy folyik a masik (jobb) oldalon is (lsd Jan 6).Mindenfajta megtevesztes es tudatos dezinformacio a legaljasabb dolog, amit a politikusok a hatalmuk megorzese miatt csinalnak.

A lenyeg, hogy ne legyunk ennyire hiszekenyek. Hasznaljuk az intelligenciankat es a kritikus gondolkodast...

Shaktee 2022.02.03. 23:15:15

@Zsuzsi65: betelefonálók rádióban, tv-ben, beszélgetve ma reggel az uszodában, boltban hallván hogy az emberek szeretnék hogy Justin mozgósítsa a sereget.

Oltakozzanak s vége lesz az egész bolhacirkusznak.

De húzhatnak lefele a cloroxos főnöködhöz.

Shaktee 2022.02.03. 23:15:18

@Zulu4321: s mit is számít az hogy egy politikus pártja tapsol?

Shaktee 2022.02.03. 23:15:25

“ 1.a kanadaiak tobbsege tamogatja a demonstraciot, ”

Wrong, nem támogatjuk, főleg ebben a városban nem.

Poll: 28% of Canadians support unvaccinated truckers crossing border

toronto.citynews.ca/2022/01/27/unvaccinated-truckers-freedom-rally-poll-canada/

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.04. 06:08:43

@Shaktee: hallgattal mar egyaltalan Joe Rogan musort? o MINDKET oldal kepviseloit meghivja a podcastjaba (pl Sanjay Gupta es Robert Malone), eppen ezert van tobb millios tabora, sot most meg novekszik is, mert azok, akik eddig nem is tudtak rola, a Spotify-rol kivonuloknak koszonhetoen kivancsiak lettek, ki is ez az alak :)))
haha, a negativ reklam jot tett Rogannek :) A Spotify meg nem fog belehalni, ha paran otthagyjak a platformjat. Jonnek helyette ujak :)))

"Spotify has been clear about its intentions to own the podcasting space, and Rogan is one of its biggest stars. Each episode of “The Joe Rogan Experience” attracts around 11 million listeners. He posts four to five episodes each week, and they generally run past the three-hour mark. That’s more than 15 hours of engagement each week from a single show.

Young, meanwhile, attracted a bit more than 6 million listeners each month — and a “listener” can be counted as someone who listened to “Heart of Gold” or “Cortez the Killer” a single time. Plus, Young’s music can be heard on other platforms, such as Amazon Music, Apple Music or Tidal. Rogan is exclusive to Spotify (to the tune, again, of $100 million).

Spotify a hozongok miatt betett egy disclaimert Covidrol...na bumm. COvid disclaimer mar mindenhol van, es az embereket nem erdekli. Rogan musorai viszont igen :) Rogan egy gyonyoru nagy cash cow, mig Neil Young es a tobbi woke "artist" meg majd ha lecsengett ez az egesz, szep csendben visszakuszik Spotify-ra, mert ki akarna onkent lemondani egy kis bevetelrol? :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.04. 06:33:13

@Shaktee: oszinten nem ertelek...vegre buszke lehetnel a valasztott haza'dra, ehelyett bolhacirkusznak nevezed, amit a honfitarsaid tesznek most. Pedig meg a nagy USA-ban is inspiralo, amit most a kanadai emberek csinalnak, nem beszelve egy csomo mas orszagrol. Ha nem a liberalis bubble-ben tajekozodnal csak, hanem korulneznel mashol is, latnad, hogy mekkora osszefogas van nalatok, es az emberek vegre ugy erzik, buszkek lehetnek a hazajukra. Kanada mindig kisebbsegi erzessel kuzdott az USA arnyekaban, es most vegre ra figyel a vilag...

Arthamyr 2022.02.04. 08:53:39

@Zsuzsi65: "A lenyeg, hogy ne legyunk ennyire hiszekenyek. Hasznaljuk az intelligenciankat es a kritikus gondolkodast..." - Pontosan. Viszont ezt te is megfogadhatnád, mert amikor átesel a ló másik oldalára, akkor pont az intelligenciát és a kritikus gondolkodást kukázod ki.
Pl. akkor, ha a "kicsit felnyiljon azoknak a szeme, akiket a (mainstream) media tudatosan felrevezet" kijelentéseket komolyan gondolod. Egyrészt semmi baj nincs a szemükkel, hanem a fentebb említett két dolgot kellene használniuk (viszont sokakban ez nincsen meg, és a gyakran komolytalan), másrészt ezen hiányosságok nem a "mainstream média" hibái. És akármennyire is csípi a szemed a nézőpontjuk, a "mainstream média" jóval megbízhatóbb forrás, mint amiket gyakran idecitálsz (pl. a telegram csoportok és hasonló dolgok). Amit itt tolsz, na az sokkal durvább (tudatos?) dezinformáció, mint amit az általad elítélt "mainstream média" csinál. Amit eleve komolytalan így homogén tömbként kezelni, mitől lesz valami mainstream? Túl sokan fogyasztják? Kicsi/semennyi teret adnak a szélsőségesebb véleményeknek (pl. oltásellenesek, vallási fanatikusok, klímaváltozás-tagadók)?

De lépjünk egyet hátra. Nem feltétlenül azzal gond, amit gondolsz (ha egyáltalán tényleg azt hiszed, amit ide írogatsz), viszont azt csak belátod, hogy nagyon messziről indulsz, így nagyon kevés az, hogy leírod, ezt alaposan le kellene vezetni elfogadottabb dolgokból, nem?
Már akkor, ha valóban szeretnéd, ha a többség (és annak intelligensebb és kritikus gondolkodásra képes része is) ne pattintsa le simán, és tényleg komolyan szeretnéd, hogy "kicsit felnyiljon azoknak a szeme, akiket a (mainstream) media tudatosan felrevezet", és nem csak unatkozol és trollkodsz.

Pl. kezdésből leírhatnád _tömören_, hogy mik a konvojosok pontos (és egységes) céljai, ezeket milyen eszközökkel tervezik elérni, és hogy ez miért volna jó, és mennyire reális.
Én a (mainstream) média gonosz félrevezetéséből még ott tartok, hogy a célok közt van, hogy zavartalanul lehessen kamionozgatni oltatlanul (karantén nélkül stb.). Világosíts fel, ha nem így van.

Zulu4321 2022.02.04. 10:40:04

@Shaktee:
Nem szamit, amit egy MP mond, nem szamit, hogy interim vezetokent mondja, es nem szamit, hogy elvezi a partja tamogatasat... Viszont amit te mondasz, igen... Hahaha, megnevetettel:)

Shaktee 2022.02.04. 10:40:10

@Zsuzsi65: « nalatok, es az emberek vegre ugy erzik, buszkek lehetnek a hazajukra. Kanada mindig kisebbsegi erzessel kuzdott az USA arnyekaban, es most vegre ra figyel a vilag...« 

:)))

Shaktee 2022.02.04. 10:40:19

@Zsuzsi65: Te nem olvasod amiket írok, csak fújod az alt média ostobaságait. Ezért lezárom veled a diskurzust, ne haragudj.

Remélhetőleg a város határán meg fogják állítani a hétvégén érkező majmokat.

Ott dudálhatnak az erdőnek, masírozhatnak a konfederációs zászlóikkal.

Fork over the money: www.cbc.ca/news/politics/questions-answers-gofundme-convoy-1.6338932

montreal.ctvnews.ca/that-s-what-scares-me-quebec-mp-gives-impassioned-speech-condemning-confederate-flags-in-ottawa-protest-1.5765804

youtu.be/1S8pW003veU

Shaktee 2022.02.04. 10:40:22

@Zsuzsi65:

Some trucker convoy organizers have history of white nationalism, racism
globalnews.ca/news/8543281/covid-trucker-convoy-organizers-hate/

Congeria 2022.02.04. 11:40:54

@Zsuzsi65:
Én eddig is büszke voltam az országra, ahol élek. Te is el tudod ezt mondani, amikor vezetőtök éppen háborút akar kirobbantani Európában, csak, hogy megmutassa, milyen fasza legény is ő?
Megvédeni a szövetségesünket! Milyen szövetségese az US-nek Ukrajna? Üzleti a Biden családnak, na meg a fegyvergyártóknak, erre vagy büszke? Kanada nem küld gyilkoló segítséget, csak medical és egyéb felszerelést. Erre is büszke vagyok. Nagyon békés ország, ha csak nem akarják külföldről tüzelni az idióta eszmékkel.

Shaktee 2022.02.04. 12:52:18

@Zulu4321: Nem érted. Candice ezzel a beszédével még jobban lenullázta a szétesett konzervatív pártot.

Arthamyr 2022.02.04. 13:42:14

@Shaktee: A "szétesett konzervatív párt, amit még jobban lenullázott", a székek hány százalékán ül a parlamentben?

P.Elliot 2022.02.04. 14:20:17

@Congeria: Biztos jol latod ezt?
Ha egy kicsit ala nezel a dolgoknak akkor rajossz hogy a leghatasosabb modszer beengedni a mindenfele menekulteket mindenhova es azzal meglazitani a nepet, kozossegeket, eletformat, minden orszagban, Europaban is, Usaban es Kanadaban is.
Utana johet egy belso cirkusz ami nagy dicso szoveggel elkapraztatja a primitivebb reteget es ok ugy erzik hogy hosok lesznek ha resztvesznek benne es maris meglazult minden orszagban az osszetartas.
Ezek utana johet hogy a ketfele huzo, meggyengulo orszagokat le lehet rohanni egy vagy 2 nagyhatalomnak es az oveke lesz a vilag minden orszaga. Persze a nepesseg ebben elvesztodik ketharmad reszben de vagyunk elegen ugye, a sok ember bajnak van, ugy fogjak velni.

Nem gondolom hogy csak en sejtem igy, Amerika nem hulye, marmint ne szold le az elnokot, ne felj csak, nem maga dont, a katonai vezetokkel nagyon at volt ez beszelve hogy hogy lehet megakadalyozni hogy ne igy legyen.
Legalabbis egyelore.

Lehet hogy tul borulato vagyok, egyebkent nem szeretek politizalni, nem is fogok de ez meg utoljara kibukott belolem hogy Bident hibaztatod.
Ha Trump maradt volna akkor megnezhettuk volna magunkat!

Shaktee 2022.02.04. 14:30:14

@Congeria: Tovább élünk mint az amerikaik, boldogabbak vagyunk, nincsenek gettóink minden városunkban, nem megyünk tönkre ha betegek vagyunk, bank szisztémánk erősebb, nem állítunk akasztófát a politikusainknak, és! nem választunk meg idióta bűnözőket elnöknek.

youtu.be/AOnQROgk1IM :)

shak shak 2022.02.04. 15:02:28

@Shaktee: Mire is lennénk féltékenyek?

Arra hogy bármelyik pillanatban kitörhet a polgárháború amerikában?

Congeria 2022.02.04. 15:20:25

@P.Elliot:

Mit keres az US, Biden, a katonai vezetőitek és a fegyvergyártóitok Európában?

A végén Kína nevet, mert amibe belelépnek, ott mindig győznek.

l

SzZoole 2022.02.04. 16:37:35

Ukrajna szeretne felvételt nyerni az Európai Unióba és a NATO-ba is, mivel az új elnök nyugat barát. Putyin viszont nem akarja ezt, ezét támadja Ukrajnát, hogy a határait védje.

Az USA/NATO és az EU pedig védeni akarja a saját határait. Egyáltalán nem vonultak be Ukrajnába csak támogatják őket a tagországokból, mint Törökország,Románia, Szlovákia és Lengyelország, mert attól félnek, hogy Putyin Lukasenkóval ( Fehéroroszország elnöke) karöltve egész Kijevig behatolnak és térdre kényszerítik az Ukrán vezetőséget.

Ha Kína is beszál, akkor nem kis balhé lenne Európába :-(

Szerény véleményem szerint az egész egy fölösleges erőfitogtatás, de az semmit nem számít…….

P.Elliot 2022.02.04. 17:01:05

@Congeria: Mondtam, nem politizalok , leirtam hogy en mit gondolok, te is azt gondolsz amit akarsz.
Ennyi!

dikusz. 2022.02.04. 17:27:12

Inkább beszélgessünk arról, hogy ki hova utazik, mit főz a hétvégén, bármiről, csak ne politizáljunk.
Abból mindig veszekedés lesz.

P.Elliot 2022.02.04. 17:36:01

@dikusz.: Igazad van.
Hetvegen fozni mi nem szoktunk, egyreszt valamerre mindig megyunk es ott ebedelunk valahol valami etteremben, ha itthon vagyunk akkor hozatunk valamit vagy pizzat.

Ha az ido jo akkor grillezni is szoktunk. Mi ugy allitottuk be hogy a hetvege a pihenese, igazabol nem csinalunk semmit a haz korul, ezt mondjuk a kerteszkedesemre nem mondanam.
Arra mindig kaphato vagyok.

Hogy hova utazunk? Sehova!
Most zuhog a szinte meleg eso, egy ejszaka alatt eltunette azt a tenyernyi magas jeges havat de holnap reggelre hideg, jeges idot mondanak, kepzelem hogy mit fog csinalni ezzel a rengeteg vizzel, nem tanacsos menni sehova.

Azt hiszem eloszedem a szines ceruzaimat meg egy kartonlapot , felrajzolom a kertet meg a kozossegit is es szinessel betervezem hogy mit hova fogok ultetni, hogy mutat majd meg ilyesmit.
ezzel siman elmegy a nap, most jut eszembe hiszen ma kezdodik a teli olimpia!

Nezni akarom feltetlenul.
Es te? Csak nem kirandulsz?

dikusz. 2022.02.04. 17:56:07

@P.Elliot: Holnap megyek a Hunyadi-szigetre fát ültetni.

Ősszel voltunk a Háros-szigeten, és a Hunyadi-szigeten vezetett sétán. Fokozottan védet természetvédelmi terület, nem lehet csak úgy besétálni.

P.Elliot 2022.02.04. 18:16:09

@dikusz.: Ismerem a Haros szigetet.
Oda usztam at eletemben eloszor ugy hogy nem csak a part mellett uszogaltam.
Mit mondjak, azt hittem hogy vizbe fogok fulladni, nem sok erom maradt mar felut utan, nagyon hullamos viz volt a viz akkor, fiatal es meggondolatlan voltam.

Szerencsere eszembe jutott hogy jobb ha hagyom lefele sodortatni magamat a vizzel es majd partra jutok, ki is ertem joval lejjebb.

Milyen fat ultetsz es milyen alkalombol?
Udvozletem annak a fanak! Szeretem a fakat . A Hunyadi sziget neve es hogy hol van valahogy nem jon be.

dikusz. 2022.02.04. 18:36:58

@P.Elliot: A Hunyadi-sziget is ott van. Fényképet is készítettem az októberi sétán, és most is fogunk fotózni.
A helyben iskoláztatott fákat ültetjük ki, a Hárosi Life-projekt keretében, szakemberek irányításával.

Shaktee 2022.02.04. 18:38:18

Breaking-Update

150 extra rendőr lesz a hétvégén, letartóztatások lesznek, truckok fel lesznek feltartóztatva a város határán.

A bolhacirkusz bezár hamarosan.

RCMP együtt dolgozik az FBI-al, a fenyegetések, terrorizmus miatt.

Zulu4321 2022.02.04. 18:38:33

@Shaktee:
Es me'g te mondod Zsuzsinak, hogy csak fujja a magaet... nem is arra valaszoltal, amit irtam:-p Szoval en is lezarom veled;-) aztan az ido majd eldonti, ki erti vagy nem a dolgokat.

Azert vannak erdekes fejlemenyek: www.youtube.com/watch?v=FFzsAxeXvQI&ab_channel=MarcelIrnie

(Amugy Greater Toronto nem tunt ellensegesnek a videok alapjan.)

@Arthamyr: Ugy tunik, a kerdesedre nemigen kaptal erdemi valaszt a helyben elo szakembertol... De itt vannak a 2019-es adatok:
en.wikipedia.org/wiki/2019_Canadian_federal_election

Es a fenti video alatt az egyik elso comment (Brian Belchior) egesz jol osszefoglalja, amit Zsuzsitol kerdeztel.

Arthamyr 2022.02.04. 20:12:39

@Zulu4321: Köszönöm, de @Shaktee: -nak feltett kérdés esetében szerettem volna, ha a "mester" maga válaszol. Magam is megtaláltam a választ, mielőtt feltettem a kérdést, de 1. adtam egy esélyt, hogy az nem megbízható (vagy nem fogadja el annak), és valami mást idéz helyette 2. kíváncsi voltam, mit tart lenullázottnak, szétesettnek. Szerintem sok politikai formáció szeretne annyira lenullázott és szétesett lenni, és ez esetben kb. mindenki, aki nem nyer, lenullázottnak és szétesetnek tekinthető, ami nyilvánvalóan nevetséges. Általában ő sem tekinti annak a "veszteseket", ha a számára kedves dolgokat képviselnek...
A @Zsuzsi65: -nak írt hozzászólás esetében is szerettem volna, ha ő válaszol, csak hogy biztos lehessek benne, hogy ő akkor mit is támogat és tart helyénvalónak (és miben reménykedik, amint előtte kérdeztem), mert lehet, hogy csak én értem félre, illetve hogyan kellene jól tájékozódni, hogy az embert ne vezesse félre a gonosz mainstream média és a mocsok politikusok. Meg valahogy azt éreztem, hogy a kritikus gondolkodást kissé félrerakta volna, amikor mindenféle dolgot ide linkelt, pedig azon esetekben sokkal indokoltabb volna a használata, mint a mainstream média esetében (már ha ugyanazt értjük mainstream média alatt).
Elolvasván az általad hivatkozott hozzászólást (mellesleg nem, a youtube komment nem jó infoforrás, bizonyos esetekben még a totál elfogult, lakájmédiának tartott hulladékhoz képest sem), abban azt látom, hogy akkor azért tüntetnek, mert változatos módon korlátozzák azokat, akik nincsenek beoltva. Amit egyébként a mainstream médiából is megtudtam, bár nem ilyen részletesen, de a lényeget igen. Ha így van, az nagyon helyénvaló, és amit fentebb írtam, az a megoldás: hagyják abba tüntetést, oltassák be magukat, a probléma megoldva. Ingyen van, ráadásul (még ha csak elenyésző mértékben is, de) növeli a várható élettartamukat. Ez ugyan nem feltétlenül hasznos dolog, de az ő szempontjukból egyértelműen az (ha a hosszabb és egészségesebb élet az egyén szempontjából előnynek tekintendő). Az viszont mindenképp hasznos dolog, hogy ezzel mások túlélési esélyeit javítják (egyenként szintén elenyésző mértékben, de ugye itt már sok kicsi sokra megy is játszik), és hamarabb lehet enyhíteni a korlátozásokon.

Shaktee 2022.02.04. 21:07:18

Toronto police outline security plans ahead of expected convoy protest

www.cbc.ca/news/canada/toronto/toronto-convoy-covid-protest-1.6339563

Shaktee 2022.02.04. 21:07:26

Three Indigenous chiefs disavow 'freedom convoy' and ceremonies taking place in Confederation Park

ottawacitizen.com/news/local-news/three-indigenous-chiefs-disavow-freedom-convoy-and-ceremonies-taking-place-in-confederation-park

(Csak kis adalék, a Citizen egy jobboldalra hajló média, no féknyúz)

Zulu4321 2022.02.06. 17:50:58

@Arthamyr: Koszonom a reszletes valaszt, bocs, ha nem tudom hasonloval viszonozni. Azert ajanlok nehany linket magam helyett, ami perspektivaba helyezi talan a dolgokat, marmint ami most ott tortenik, es hogy miert is fontos. Nem youtube;) bar igazabol barmilyen forrasba bele lehet kotni igy vagy ugy (nem rad irom, altalaban).
brownstone.org/articles/the-power-of-protest/
Vagy Prof. Julie Ponesse beszede, ami egy kis filozofiai hatteret is ad (mas videoi is jok, marmint szerintem).
brownstone.org/articles/five-freedoms-julie-ponesses-speech-to-the-trucker-convoy/

Es egy masik forras, szinten erdemes elolvasni: www.realclearmarkets.com/articles/2022/02/04/how_a_war_on_misinformation_led_to_a_coronavirus_tragedy_815161.html

P.Elliot 2022.02.06. 18:56:29

Nezi valaki a teli olimpiat?

Van mar egy bronz meg egy negyedik hely Ahhoz kepest hogy 6 magyar versenyzo indult nem is rossz. Lesz akinek egy darab sem fog jutni.
Kinek hogy tetszett a n yito unnepseg?
Bevallom nekem nemigazan. Valahogy nem, nem is tudom meghatarozni hogy miert de jobbat vartam, erdekesebbet.
A gyerekek aranyosak voltak..

Shaktee 2022.02.06. 20:30:54

@P.Elliot: ha nem esik el a magyar kislány a váltóban akár ezüst is lehetett volna..

Nemigen vettem a « cuki » megnyitót, abban az országban koncentrációs táborok vannak..etc.

A ruszki -tatár kislány szuper!!! (Kori)

P.Elliot 2022.02.06. 20:47:37

@Shaktee:
Lattad Putint? Egy percre mutattak a nezoteren, elcsipte a kamera.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.07. 05:12:29

@P.Elliot: neztem a megnyitot - igazandibol nem is tudom, mit gondoljak rola...az szamomra nagyon sajnalatos, hogy pont az olimpia eszmeisege veszett el az utobbi evtizedekben :(
Tudjuk, hogy a gorogok idejen meg a haboruakt is felfuggesztettek az olimpia idejere. Most meg belekeverik a politikat :(( kezdve a 80as evektol, amikor az amerikaiak bojkottaltak a moszkvai olimpiat..most meg a kinaiak mutattak egy jo nagy kozepso ujjat Amerikanak, mert az olimpiai langot egy ujgur sportolo vitte - az a nep, akit modszeresen irtanak.
Na de a politikan tul azert szivesen nezzuk a sportokat. Nalunk a favorit a korcsolya. Tegnap lattunk egy fantasztikus orosz kislanyt (15 eves), es egy ugyancsak fantasztikus japan fiut...szerintem ok lesznek az aranyermesek!

P.Elliot 2022.02.07. 14:30:19

@Zsuzsi65: Engem csak a sport erdekel az olimpiaban, meg az ellensegemet is megtapsolnam hogy idaig eljutott, nem adjak ingyen.

Az olimpiakba a 70 es eves elejen nyultak bele eloszor/ ha nem jol tudnam majd jonnek az okosok es kiigazitanak/ amikor azt a 6 vagy 7 zsido versenyzot lelottek ugy remlik Munchenben.
Ott kezodott hogy az olimpian sincs beke tobbet.

P.Elliot 2022.02.07. 14:31:30

Az a 15 eves kislany egy csoda. Soha meg ilyen nem lattam, meg csak a kozeleben sem.

ferry999 2022.02.07. 15:54:14

Nincs új a Nap alatt:
i.redd.it/jgbwzkax91g81.jpg
Ezzel a képpel az előbb találkoztam.

ferry999 2022.02.07. 15:54:16

Bocsi, a kép címe lemaradt:
Vaccine Protest at Old City Hall Toronto. Nov, 1919

P.Elliot 2022.02.07. 16:07:43

@ferry999: Nincs uj a nap alatt, mi?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.07. 16:22:46

@P.Elliot: igazad van, a muncheni olimpiai merenylet volt talan az elso...nagyon tragikus volt!

P.Elliot 2022.02.07. 16:41:50

Lattatok az olimpiai nyiton Putint hogy aludt? Hehehe.

A kamera elcsipte!
A nyitounnepseg kozepen, ennyire erdekesnek talalta?
Vajon mit szolt a kinai elnok erre?

Vagy nagyon almos volt vagy a vacsorahoz volt jofajta ital vagy csak azt akarta megmutatni a kinai vezetonek hogy nem egy jelentos rendezes?

Mindenesetre mulatsagos volt, nem is gondoltam hogy megjelenik ott.

www.youtube.com/watch?v=eTEnONvkt70 Az 1.28 korulit nezzetek...

Shaktee 2022.02.07. 17:39:20

@P.Elliot: ma is az a kis tatár, utoljára a Katerina Witt dobott így fel!

P.Elliot 2022.02.07. 17:49:28

@Shaktee: Meg ugyanennyi evet versenyezhet ahany eves mire visszavonul. A tobbi korcsolyas kepzelem hogy hogy orul ennek a lehetosegnek hogy lett valaki aki elszedi az aranyermeket toluk.
Eveken at!

Rossz idoben szulettek..

Arthamyr 2022.02.07. 18:56:08

@P.Elliot: Ettől nem kell tartani. Már a következő olimpia sem biztos, hogy meglesz neki, nemhogy a következő 3-4. A jelenlegi rendszerben előnyösebb egy fiatal tinédzser lány teste (a nehéz, értékes, sokfordulatos ugrásokhoz magasra kell ugrani), és az idővel fejlődik a sport is, majd jön a következő.
Persze ez azt kevésbé fogja vígasztalni, aki már most is idősebb, és még hamarabb kiöregszik a sportból.

savanya jóska 2022.02.07. 22:04:53

@Arthamyr: Szeretem benned az örök optimistát artika :)

She will be around for a long looooong time.

Nézel korcsolyát egyáltalán?

Shak_tee 2022.02.07. 22:05:21

@P.Elliot: aha, kell majd kapaszkodniuk..

Arthamyr 2022.02.08. 07:44:04

@savanya jóska: Hát igen trolljocika, neked már a neved is az optimizmus eltéveszthetetlen megnyilvánulása.
Kinek hanyadik kamuregje ez? Úgy kellett ide, mint szar a zsebbe...

London2009 2022.02.08. 11:35:08

@Arthamyr: ez shaktee szazdik regje...

P.Elliot 2022.02.08. 13:29:57

@Arthamyr: "neked már a neved is az optimizmus eltéveszthetetlen megnyilvánulása"

Hat ez oriasi megjegyzes volt, itt pukkadozok a nevetestol...
Ez a nevetes arra is jo volt hogy felfrissultem tole es megis elmegyek uszni/ amirol reggel meg nem tudtam hogy lenne-e kedvem hozza/. a nevetes utan lett!
Koszonom!

Arthamyr 2022.02.08. 13:44:47

@London2009: Ha így van, az utolsó mondatom még mindig megáll. :) Volt egy shaktimentes időszak, kár, hogy vége lett.
Viszont nem foglalkozom a netes szeméttel, és nem fogom nyomozgatni, hogy akkor valaki imperszonálja vagy tényleg ő (amúgy sem tudom, melyik eset a rosszabb :)).
Értelmes, korrekt emberek egy reget használnak egyszerre, ha valaki nem, az már valahogy sáros...

@P.Elliot: Örülök, egészségedre, jó úszást! :) Én is nemrég tértem haza az edzésmunkából.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.09. 03:21:14

@London2009: yep :) neha azon gondolkodom, hogy vajon mennyire lehet skizofren,es vajon hogy tartja szamon, melyik alteregoja mit irt es kinek? :)))

P.Elliot 2022.02.09. 11:01:50

@Zsuzsi65: Te, ezen mar en is sokat gondolkodtam hogy hogy tudjak eszben tartani hogy melyik nevre mit mondtak.

A stilus ugyis magaert beszel, azt nem lehet levetkozni, legalabbis nem sokaig tart mire kibukik hogy na persze, ez megint xy...

En sem hasznaltam csak egyet, ha valamiert valtoztatni kell/ elofordult hogy valahogy kitoroltek egy masik helyen ahol topikom volt, uj nevvel kellett belepni, na ott rogton hirul is adtam hogy en vagyok.

Shak_tee 2022.02.09. 15:00:24

@P.Elliot:

azért vannak a gyakori nikkváltások mert valahol másutt kinyíródnak…aki ismer IRL is (vannak itt ilyenek) nem nehéz megfejteni az újat a stílusom miatt, de másoknak sem..

Puszit küldök a levitézlett Joe Rogannak zsuzsika ;)

Arthamyr 2022.02.09. 16:39:16

@Shak_tee: Kinyíródnak? Máshol annyira vállalhatatlan vagy, hogy törlik miatta a nickjeid?

Zulu4321 2022.02.09. 16:51:19

Ugy tunik, Trudeau feltestvere sem annyira tamogatja 'a rendszert'. Tok ertelmes nyilatkozat szerintem.
www.youtube.com/watch?v=KkNvcyopNW8&ab_channel=GBNews

Shak_tee 2022.02.09. 16:51:22

@Zulu4321: sűrü bocsánatkérések között :)

Zulu4321 2022.02.10. 11:32:18

@Shak_tee: Ha csak a forrassal van baj, ki kell abranditsalak, sok helyen megirtak, Times, Independent, Wall Street Journal, etc take your pick;-) Mint ahogy a visszautasitasrol is beszamolnak. Utanaolvashatsz a szamodra kedves portalokon:)

Amugy nem semmi, a bolhacirkusz milyen lavinat inditott el nemcsak Kanadaban, de szerte a vilagon. Sokan felreertelmeztek pedig a jelentoseget... Ez tenyleg igazi hir, Joe Rogan kevesbe.

Shak_tee 2022.02.10. 11:32:36

Vége a dudálásnak :)

www.cbc.ca/player/play/2001225283709/

60% az adományoknak amerikából érkezett, érkezik.

GOP továbbra is lelkesedik a bolhacirkuszon, úgy érzik hogy most megfogták a liberális kanadaiakat.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.10. 18:16:33

@Zulu4321: go for it, Joe :) voszont valami volt a hatterben, ami miatt Rogan teljesen out of character szabadkozott es bocsanatot kert...ez nem ra vall...rumble.com/vu8rz3-joe-rogan-apologizes-to-outrage-mob.html

Shak_tee 2022.02.10. 19:04:24

Candice Bergen to the truckers: It is over, time to go home.

5 perce.

Shak_tee 2022.02.10. 19:04:26

@Zulu4321: Majd jól odabasz a Rupert Murdoch a foxéknak hogy nem jó a biznicnek - semmilyennek - a balhacirkusz.

Óbégathat a Ted Cruz is a kanadai hősökről.

Zulu4321 2022.02.10. 19:04:36

@Zsuzsi65: Igen, beleolvastam a cikkekbe feluletesen, valami osszeollozott n-word hasznalattal kapcsolatos. Egyebkent nem ismerem ot, hogy ra vall-e vagy nem, de ha van miert elnezest kernie, tegye meg:)

Shak_tee 2022.02.10. 19:04:54

Húzd meg magad Joe egy ideig, jobb lesz..

youtu.be/tzaAuCJ1dqs

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.10. 21:18:03

@Shak_tee: es vege a mandate-nek....egy par helyen :) szoval azert volt valami haszna annak a dudalasnak ;)

"Albertans will no longer need to show their QR code to dine in restaurants or sit at entertainment venues. The changes took effect at midnight Tuesday.

Premier Jason Kenney announced the three-step plan to ease public health measures in the province on Tuesday. As he'd previously promised, the restrictions exemption program — Alberta's version of the vaccine passport — was first to go.

"It is clear that we passed the peak of our current infections about three weeks ago and are now seeing the result as COVID-related hospital admissions are declining," Kenney said at a news conference.

"It has always been the government's approach to keep public health measures in place only so long as they are absolutely necessary to protect public health and our health-care system throughout the pandemic."

...yeah, right. All of a sudden, fel lehet oldani mindent :)
Ha nem lett volna ez a convoy, akkor meg most is mindenki lockdown alatt lenne...
www.cbc.ca/news/canada/edmonton/covid-alta-edmonton-kenney-1.6343576

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.10. 21:32:32

@Shak_tee: "It has always been the government's approach to keep public health measures in place only so long as they are absolutely necessary to protect public health and our health-care system throughout the pandemic."

De rendes toluk! :))))) ket evig "absolutely necessary" vedeni az allami egeszsegugyet..milyen health care system az, amit 2 evig vedeni kell az allamnak? ;)
Bocs, de ekkora labdat nem tudtam nem leutni :DDDDD

Azt hiszem, reszemrol a tema lezarva :)
megyek, elvezem a 28c-t Del-Kaliforniaban :))

kék madár 2022.02.10. 22:11:21

"Ha nem lett volna ez a convoy, akkor meg most is mindenki lockdown alatt lenne..."

veresre dorzsolom a szemem de akkor se latom az osszefuggest. Hol mikor volt lockdown amit a convoy miatt toroltek el?

Foleg, hogy hogy most jonnek LA-be tuntetni amikor mar a maszkot is feloldottak. Teljesen ossze vagy zavarodva, nem tudom kovetni ezeket a zseniket.
(Akik Ottawaban azert tuntetnek mert az amerikai hataron - USA fele - kerik toluk az oltasi igazolast. Egy ZSENIK EZEK!)

Shak_tee 2022.02.10. 23:41:04

@kék madár: detroit is hazaküldött embereket, ottawaban 3000 ember vesztette el a melojat a dudás macskajancsik miatt..stb..stb.

Shak_tee 2022.02.11. 08:12:45

A 911 vonalakat telespammolták amerikából.

Assholes.

meatclone 2022.02.12. 20:55:08

@Zsuzsi65:
Csodalom a turelmedet.
Olyanokat akarsz meggyozni/gondolkodasra kesztetni akik mar evek ota rendszeresen bizonyitottak hogy nem kepesek vagy nem hajlandok erre es meg minimum utananezes is meghaladja a kepesseguket. Fogalmuk sincs amirol beszelnek es csak szo szerint visszaoklendezik a CNN es MSNBC buzz words es talking points.
( bocs ezt nem tudom magyarul)
Ha holnapol a media 180 fokot fordulna, akkor azt szajkoznak habzo szajjal.
A poitikusok ezeket szeretik. NE GONDOLKODJ! !, Majd mi megmondjuk hogy mit kell gondolnod.( es meg ne probalj fuggetlen mediat nezni, vagy informaciot keresni mert az fake news)
Ugy latszik eleg sikeresek, legalabbis en ugy latom amiota ez a bohockodas kezdodott.
Szerintem csak hiabavaloan vesztegeted az energiadat, mivel kult tagokat sosem fogsz meggyozni, meg akkor sem ha leteszed elejuk a bizonyitekot.
“It's Easier to Fool People Than It Is to Convince Them That They Have Been Fooled.” – Mark Twain.
Persze te tudod,. a te idod es a te energiad.

SzZoole 2022.02.13. 09:46:43

@meatclone: “ talking points.
( bocs ezt nem tudom magyarul)”

Olyan beszédtéma, ami az embereket figyelmét egy dologra irányítja és vitát generál, kb. Szerintem.

(Bár én hülye vagyok mások szerint :-)) )

Zulu4321 2022.02.13. 10:26:53

@meatclone:
The general population doesn’t know what’s happening, and it doesn’t even know that it doesn’t know.
— Noam Chomsky

Shak_tee 2022.02.13. 15:02:05

@Zulu4321: chomskyt én nemigen cibálnám elő :))

Zulu4321 2022.02.14. 17:52:25

@Shak_tee: Ne dimenzionald tul;-) Ez egy idezet, ami evtizedekkel kesobb, plane a jelen viszonyok kozott, is megallja a helyet. Nezz a tukor..., akarom mondani nezz korul;-p

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása