oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. június 28. 06:30,  Ez nem fehér embernek való, avagy rasszista vagyok… akár akarom, akár nem 178 komment

2021. június 28. 06:30 Határátkelő

Ez nem fehér embernek való, avagy rasszista vagyok… akár akarom, akár nem

Mennyire határoznak meg minket saját gyökereink, neveltetésünk, családunk, környezetünk? És hogyan változunk meg a határátkeléssel? Ezeket a kérdéseket boncolgatja Marika írása.

rasszizmus_foto_pixabay_com.jpg

„Naponta szembesülök a saját rasszizmusommal.

Kezdjük az elején. Egy nógrádi községben születtem, ott nőttem fel és ott éltem 32 éves koromig. Minden szépen az elvárások szerint. Nyitott, felvilágosult szülőkkel, akik szabadnak, elfogadónak és modernnek neveltek minket.

Táncoltunk a rádióra, autóstoppolunk a bulikba. De akármi is volt, a vasárnapi misén ott kellett ülni, kómásan, másnaposan, mindegy hogyan. Mint mindenkinek.

Embernek neveltek. Köszönni mindenkinek, aki köszön, akár cigány, akár részeg, akár hajléktalan. Felelni, ha kérdeznek, akár cigány, akár részeg, akár hajléktalan - akkor és ott még nem volt szó menekültekről, színesbőrűekről, melegekről, de tuti rájuk is ez vonatkozott volna. Mert ők is ugyanolyan emberek, mint mi. Csak…

Csak hát ugye, suba a subához… egy „paraszt“ gyerek ne barátkozzon cigánnyal, ne játszanak együtt, van elég rendes gyerek is, tessék azok közül válogatni barátokat, játszópajtásokat.

„A barátom, pedig…”

Aztán jött a nagyvárosi gimnázium, és én még modernebbnek és felvilágosultabbnak éreztem magam, aki kitör a szülei korlátolt életéből és büszkén vallja, hogy mennyire elfogadó és nyitott, hiszen vannak butább, csúnyább (mert persze okos és szép voltam ) barátai is.

Észre sem vettem, hogy mindig megjegyzem, mindig kiemelem, „a barátom, pedig buta”, „a barátom, pedig csúnya”. Magyarázkodtam, de nem is tudtam róla.

Azt gondoltam, hogy büszke lehetek a nyitottságomra és kedvességemre, kövessen hát mindenki, és olyan lesz a világ, mint a Kicsi póni mesékben, ahol mindenki szereti egymást és nem nincs kirekesztés.

Ahol az okos és szép emberek nem rekesztik, ki a butábbakat, csúnyábbakat. Mert annyira fantasztikusak. Mert ÉN annyira fantasztikus vagyok. Büszke voltam magamra.

„Csak 8 általánosa van, de…”

Jött a főiskola. Budapest, és én már erdélyi magyarokkal is barátkoztam. Hiszen ők is emberek. Megjegyzem, fantasztikus emberek. A hiba bennem van. És olyan házban laktam a IX. kerületben, amiben cigányok is laktak. Egy nyitott embernek ez nem derogál. És ha nem csinálsz bonyodalmat, akkor nem bánt ott senki. A cigány is ember.

Felmerül a kérdés, vajon gondolta-e valaki velem kapcsolatban, hogy ha nem csinál bonyodalmat, akkor majd nem bántom őt. És otthon meséltem a román-erdélyi barátokról meg a roma szomszédokról. Közben anyu konyhaasztalánál fényesítgettem a glóriámat.

Suli után vissza vidékre. Házasság egy helyi, templomjáró, szorgalmas vállalkozó fiatalemberrel. A lottó ötös kategória. Akinek az édesanyja a legendák szerint egy „áldott-jó asszony volt” - én már nem ismerhettem meg.

Mint egy tündérmese. Jöttek a gyerekek, lányok, szőkék, okosak, aranyosak. Akiket arra neveltem, hogy minden ember egyforma. Csak ti szebbek vagytok és okosabbak, és persze köszönni mindenkinek, aki köszön…

Új legjobb barátnőm is lett, akinek 8 általánosa van, de ezt ugye egy felvilágosult, nyitott, diplomás nő meg sem említi. Most elég vacak visszaidézni, hogy mégis mindig úgy kezdem: „Csak 8 általánosa van, de…”.

Tirolban nyalt vissza a fagyi

Válás, mert kiforrta magát a gyöngyszem férjem, és csodás vidéki vállalkozóból előléptették rozzant játékgépfüggő alkoholistává. Aztán külföld, a hitelek miatt. Új élet Tirolban. Visszanyalt a fagyi. Rasszisiták. Csak most velünk szemben.

Engem is bántott, de soha senkinek nem kívánom azt a szívfájdalmat, amit a gyermekeim kiközösítése miatt átéltem. Nem tudtam őket megvédeni. Most is hullanak azok a fránya könnyek. 10 év után is.

Miért bántanak valakit, csak mert másik országból jött? Egy ártatlan gyereket. Hát van ezeknek szívük?! Hogy mehetnek be a templomba?! Hogy van pofájuk ehhez?! Még hogy kedves családanyák! Végtelen gonoszság egy ártatlan gyereket kiközösíteni, csak mert külföldi. Sosem bocsátom meg nekik! Soha!

Közben a húgom férjhez ment Angliában. Algír muszlim férje van. Szeretik egymást 15 év után is. A húgom karácsonykor a templomban ül a családdal, a férje dolgozik, mert neki nem ünnep. Irigylem őket a kiegyensúlyozott életük miatt.

Átköltözés Németországba

Tirolban nem bírtuk tovább. Új élet, új értékek. A gyerekek megnőttek, átformálódtak, kitörtek a szülei - itt magamat értem - korlátolt életéből. Az iskola falán hatalmas tábla „Schule ohne Rassismus, Schule mit Courage“ - Iskola rasszizmus nélkül, Iskola bátorsággal.

Kezdtünk beilleszkedni. Jöttek az osztálytársak. Volt közöttük egy nagyon szelíd, kedves, egyszerű kamasz, eldönthetetlen, fiú-e vagy lány, valahogy olyan mindkettő volt, olyan nem is tudom milyen.

Sofie mindenki kedvence, mert kedves, okos, halkszavú, de nem mulya. Sosem láttam sminkkel, mindig csak farmer-póló. Kiforrotta magát. 12.-ben már Sam-nek hívták a tanárai is. Fiúként él, mert ez Sam. Így szereti őt mindenki. És senki-de-senki ne merje őt kritizálni. Egyként áll mellette mindenki, a szülei, a barátai és mi, szülők is. Nem is volt kérdés.

A gyereknek az osztályába jött egy fiú. Afgán menekült. Okos, szelíd, barátságos. A szülei odavesztek. Egy tanár befogadja, sajátként neveli. Egy 17 éves muszlim srácot.

A lányom legjobb barátja bevallja, hogy homoszexuális - ezt mellesleg mindenki réges-rég látta . Semmi nem változott rajta. Egy a csapatból. Ugyanolyan, mint korábban, rendkívül okos és céltudatos.

A szomszédok szírek, azt hiszem, menekültek, de nem tudom biztosan. A kisgyerek sokat hangoskodik, a szülők kedvesen visszafogottan köszönnek a lépcsőházban. Szimpatikusak, zárkózottak.

Ízlik a perzsa báránysült, amit a német barátnőm iráni menekült párja csinál. Istenien főz. Nagyon büszke a hazájára, a perzsa kultúrára. Mesél a divatról, a hétköznapi életről.

Szivárvány felvonulás. Megy az egész osztály. Mert ki kell állni a barátaikért. Menjetek, jó szórakozást és időben haza. Telnek az évek. Nézzük a meccset, a párom marokkói, iraki és német kollégái küldik az üzeneteket. Gól. Vezetnek a magyarok. Mindenki nézi. Jól esik, hogy itt befogadnak.

A vissza-visszaköszönő rasszizmus

Azt hittem, már levetkőztem az előítéleteket. Mégis sokszor vissza-visszaköszön a rasszizmus, amit belém neveltek.

Nem okolom a szüleimet. Az egész rendszert okolom. Nem pártokat vagy időszakokat, hanem a rendszert, ami belőlünk áll, mindannyiunkból. Amiben felnőttünk, ami azzá formált minket, a szüleinket és a gyermekeinket, amik vagyunk. Legfőképpen magamat okolom. Az álszentségem miatt.

Nem vagyok naiv. Vannak fenntartásaim, ellenérzéseim sokszor. De küzdök, hogy ezek ne a bőrszín vagy a vallás miatt legyenek, hanem az egyes emberek viselkedése miatt, mindegy honnan jött és ki fia-borja. Hulljon a férgese, ha lop-csal, mindegy milyen útlevele van.

Vallom, hogy nem kell reklámot csinálni a szexualitásból, de aki látott közösségi oldalt, az tudja, hogy a mai fiatalok tömegesen mutogatják magukat, mint szexuális reklámot - a pucsít-csücsörít képekre gondolok. Nem.

És vallom, hogy egy kisgyermekekre káros a korai mindenféle felvilágosítás. Nekik pöttyös labda, meg gyurma való. De akinek van tévéje és internete, annak a gyereke kb. 10 évesen leiskoláz bárkit az elméleti Káma szutrából. Ez a mai realitás.

Harcolok a rasszizmusom ellen. Minden nap. Csak ez nehezebb, mint a 90 napos diéta. Újra és újra visszaesek. Mert ez a nyári hőség, ez nem fehér embernek való…”

(Fotó: pixabay.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Ausztria Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8416606464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthamyr 2021.06.29. 21:07:14

@arncht: "nem vallja magat tobb ember az idosebb generaciobol homoszexualisnak" - Nem. Amit az előbb írtál, az. Persze akár erre is lehet több logikus magyarázat is, te magad is találsz, ha akarsz. Amúgy mikor/hol/hogy készült a felmérés, ahol ez jött ki?

Átnevelésről szó sincs sehol sem. Nagyon kevés embert (lehet, hogy semennyit) lehet homová vagy heterová nevelni, ha alapból nem olyan... Ahogy arról sincs szó, hogy ne a "normális" nemi szerepekkel ismerkedjen először bárki is, csak ismerkedjen meg a "nem normálisokkal" is, és ne 5-10 évvel a "normálisok" után. Egyébként hogy gondolod, akkor a felsőoktatásban kéne, és közgáz mellé mindenki genderelméletet is tanulna szaktól függetlenül?
A cél legfőképp, hogy fogadja el őket, már gyerekkorban is, ne csak akkor, ha már 18 elmúlt (bár ez utóbbi se lenne rossz eredmény).

arncht 2021.06.29. 21:33:33

@Arthamyr: szvsz az elfogadasnak semmi koze nincs a szexualitashoz, epp ez lenne a lenyeg. Lehet vki elfogado es nyitott, attol fuggetlenul hogy befolyasolod a nemi fejlodeset, mert nem igaz, hogy nincs ra hatassal.

Miert epp csak a homoszexualisok es a transszexualisok, mi van az egyeb elhajlasokkal? A tarsadalom most ezt kipecezte maganak, hogy ez ok, a tobbiekkel epp olyan kirekeszto maradt. Erosen kor, tarsadalom, stb fuggo, mit tartanak meg elfogadhatonak a jelenlegi szinten. Ezert fontos, hogy a tobbseg biologia altal diktalt viselkedese legyen az elsodleges, az sosem evul el.

A nemi nevelessel felkeszitik a gyerekeket, hogy mi var rajuk ha beindulnak a hormonjaik, ha osszezavarod oket, a lelki felkeszites elmarad, es olyan elvarasokat tamasztanak a sajat testukkel szemben, ami max durva beavatkozassal lehet mas. Es vezethet ahhoz, hogy nem elegedett magaval, mas akar lenni gyakran ugy, hogy testileg es lelkileg meg sem erett ra.

arncht 2021.06.29. 21:55:28

@Arthamyr: Teljesen mas, amugy, hogy azt mondjak van ilyen… meg az, hogy ez “normalis”. Nem az, sose lesz az. Normalis az, amit a tobbseg csinal.

Azt kellene megtanitani nekik, hogy ez milyen hatranyokkal jar, mit veszitenek. De ugye ehhez megint nem erettek… igy marad a “normalis” duma, ami teljesen felremagyarazasa az egesznek. Ezek az emberek egy onkent vallalt operacio utan sose elhetnek teljes ugyanolyan eletet, hanem csak kozelebb kerulhetnek egy vagyott dologhoz. Szvsz fontos lenne, hogy kiegyensulyozott embereket neveljunk, akik elegedettek a biologiai identitasukkal, es egy szuk kisebbseg problemajat ne “normalizaljuk”. Elfogadni kell oket, nem kiterjeszteni a problemajukat.

Arthamyr 2021.06.29. 21:56:14

@arncht: " szvsz az elfogadasnak semmi koze nincs a szexualitashoz, epp ez lenne a lenyeg. Lehet vki elfogado es nyitott, attol fuggetlenul hogy befolyasolod a nemi fejlodeset, mert nem igaz, hogy nincs ra hatassal." - Az elfogadásról (és ismeretterjesztésről) van szó, nem a nemi fejlődés befolyásolásáról.

"Ezert fontos, hogy a tobbseg biologia altal diktalt viselkedese legyen az elsodleges, az sosem evul el." - Mindig is ez volt az elsődleges, most is, és ahogy írtad, ezt a biológia elég jól megtámogatja.

"A nemi nevelessel felkeszitik a gyerekeket, hogy mi var rajuk ha beindulnak a hormonjaik, ha osszezavarod oket, a lelki felkeszites elmarad, es olyan elvarasokat tamasztanak a sajat testukkel szemben, ami max durva beavatkozassal lehet mas." - Megint csak nem erről szól, hanem arról, hogy legyenek tisztában azzal, hogy másnak mást diktálnak a hormonjaik. Egy "más" szexuális beállítottságú fiatalt pont az zavar össze, hogy azt hiszi, hogy azzal baj van, amire ő vágyik. Szó nem volt "durva beavatkozásokról", nem is ezt taposták el...

Arthamyr 2021.06.29. 22:01:43

@arncht: Milyen hátránnyal jár, mit veszítenek?

És igen, elfogadni kell őket, de ettől nagyon messze vagyunk, a mostani cirkusz is jól jelzi. Viszont az, hogy ahogy korábban írtad, többen vállalják, azt jelzi, hogy azért nő az elfogadottság az idő haladásával, de még sajnos messze nem "egyenlőek", akkor sem, ha a nyilvánvaló biológiai hátrányoktól eltekintünk.

arncht 2021.06.29. 22:03:22

@Arthamyr: ehhez kepest svedorszagban nem ez a tendencia, tobben vagynak masnak lenni, osszemossak a nemi szerepeket, a nok nem akarnak gyereket vallalni, elhiszik, hogy egyformak a ferfiakkal. Es sok a pan, bi, homo, meg kitudja milyen szexualis.

Persze a biologia bekoszon, es akkor jon a hude nem erzem jol magam a boromben, mert nem ezt tanitottak - az leszek, ami akarok.

Arthamyr 2021.06.29. 22:05:49

@arncht: Ez teljesen rendben van. Csak az a baj, hogy ott annyira szocializmus van, hogy még az is lehet, hogy az átalakítás sem saját zsebből megy... :)

Arthamyr 2021.06.29. 22:10:36

@arncht: Amúgy egy gyorskeresés után (első találat): ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Fertility_statistics
úgy tűnik, hogy a svédek elég jól állnak gyerekvállalás terén, már amennyiben ezt mondani lehet egy fejlett, európai országra.

Arthamyr 2021.06.29. 22:11:21

@arncht: @Arthamyr: Mondjuk szerintem ez nem jó, vagyunk itt elegen, csak általában a szaporaságnak örülni szoktak...

arncht 2021.06.29. 22:13:28

@Arthamyr: a lelki egyensulyukat, es a nemi identitasukat? Gyerekeket tomnek hormonokkal, ha ugy itelik, hogy mas akarna lenni vki lelkileg, taborokat csinalnak ezert. Az en gyerekem egyik heten pokember, masik heten batman akar lenni, ultessek be neki denevergeneket?

Honnan tudna egy fejlodo szervezet, hogy milyen ferfinak es nonek lenni, mielott befejezodott (elkezdodott) volna a nemi fejlodese? Csak erosen befolyasolhato gyerekekrol van szo, nem egy szeleskoru problemarol.

arncht 2021.06.29. 22:15:03

@Arthamyr: merget vennek ra, hogy nem a helyieknek koszonheto :) nem veletlenul vehetsz omar polcot az ikeaban.

arncht 2021.06.29. 22:17:10

@Arthamyr: ennek van nemi koze a bevandorlashoz. Nem veletlenul vehetsz az ikeaban mar omar polcot.

Arthamyr 2021.06.29. 22:21:04

@arncht: Ugye Magyarországon nem arról volt szó, hogy a gyerekek "hormonokkal való tömését" tiltották.

Egyébként biztos vagyok benne, hogy Svédországban sem "tömnek hormonnal" senkit, főleg nem az akarata ellenére. Amúgy be tudnád linkelni, hogy pontosan milyen is a svéd szabályozás, vagy ez is csak szvsz? Mert az én szvsz ez ott sem egyszerű, és főleg nem külső nyomásra történik. Mondjuk ha nem megy könnyen, ne fáradj vele, igazából nem érdekel, mi van a svédeknél sose megyek oda, te hoztad fel őket. Svédország, ha nem lenne ilyen lehúzós adózás, és nem lenne fél évig sötét, remek hely volna, de ez a két dolog sajnos nálam leradírozta a térképről.

Matyika Ápolója 2021.06.29. 22:27:46

@Arthamyr: nyilván ha az űrlénykörmenetre lenne társadalmi elvárás kimenni meg lenne külön űrlényhónap meg űrlényvécé, akkor az űrlények aránya emelkedne, pedig pont ugyanannyi lenne mint előtte.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.06.29. 22:28:23

@Almandin:

"Az európai bevándorlók, mint pl. a magyarok, nem hiszem, hogy problémát okoznak a németeknek. A gond azokkal van, akik kulturálisan inkompatibilis helyekről mennek oda"

Ezt hajtogatom én is már évek óta. A legfontosabb a kulturális azonosság vagy hasonlóság, vagy legalábbis az alkalmazkodni tudás és akarás.

Mi fehér emberek ugyanahhoz a rasszhoz tarozunk, ezt az amerikaiak kaukázusinak nevezik. De ennél lényegesebb, hogy ugyanazon vagy igen hasonló, rokon kultúrkörhöz tartozunk.

"a kelet-európaiakat nyíltan szidják, mert őket még lehet. Más bőrszínűek, más vallásúak szent tehenek, őket kritizálni rasszizmus."

Ez gyönyörűen beleilleszkedik a fehér ember autoflagellációjába, mi több: önfeladásába.

Már jópár éve történt, hogy egy baráti szervezet számára szinkrontolmácsoltam Németországban egy általuk szervezett konferencián a magyar küldöttség tagjainak. A részvevők többsége a szervezet ottani tagjainak lakásaiban szállt meg, költségtakarékosságból, így mi magyarok is. Egyszer a házaspár férfitagja, akiknél én voltam elszállásolva, megjegyezte, hogy pontosan úgy viselkedem, mint a németek, mert a megbeszélt időpontban mindig pontosan érkezem. Aztán alig fejezte be a mondatot, leesett neki, hogy hiszen a családnevem is német. :DD Persze kétlem, hogy ez a gének miatt van, inkább neveltetés kérdése, de tény, hogy a magyar küldöttség többi tagjára ez a pontosság annyira nem volt jellemző.

_z_ 2021.06.29. 22:28:55

@arncht: "ausztriaban pl ovodas korban elkezdik ezzel bombazni a gyerekeket, akiknek fogalmuk nincs arrol, hogy mi az a szexualitas, es meg a normalis szerepeket sem tanultak meg. nem csoda, hogy a gyerekek egyre nagyobb reszebol bizonytalan tinedzser lesz, aki azt se tudja, hogy fiu vagy lany."
Lassan tiz eve elek Ausztriaban de ezt meg nem hallottam. Honnan van az info?

Team Vincent 2021.06.29. 23:29:34

@fhdgy: csak az a baj,hogy a 13 év ns időszak óta van egy kollektív buntudatuk, azóta ahogy mások is írtak bizonygatják erősen túl lihegve hogy ok mások. Persze nagy Frigyes óta a nemet egy szervezett engedelmessegre szoptatott nép aki soha nem kérdőjelezi meg az aktuális parancsot.

Almandin 2021.06.29. 23:29:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez szerintem nem autoflagelláció, hanem képmutatás. Ugyanis még nem büntetik a kelet-európaiak sértegetését. A színesekről és a muszlimokról valószínűbb, hogy nem merik kimondani, amit gondolnak, mert azt súlyosan büntetik.
Amúgy a saját munkásosztályukon szoktak még élcelődni, mert még ők is büntetlenül kigúnyolhatóak. Redneck, white trash a gúnynevük.

Team Vincent 2021.06.29. 23:29:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nekem az tetszik amikor tarsalogsz egy nyugati társadalomból származó emberrel, mindig körülnéz és lehalkítja a hangját amikor a bevándorlás negatív effektusairol beszél. Ennyire agymosottak lettek

kék madár 2021.06.29. 23:59:15

@arncht: jo sok tudomanytalan hulyeseget osszehordtal. Te se mered magadnak bevallani....?

morgo1229 2021.06.30. 06:20:49

Kamu a poszt. Tinedzserek nem mennek pridera. Thats a fact. Nagyon nem pedig mi is erzekenyitett helyen lakunk sajnos. Mikor a gyerek meg altalanos iskolaba jart, elkezdodott, hogy NGO bejottt prezentalni suliba homorol meg transgenderrol. Habzott a szam amikor megtudtam.

morgo1229 2021.06.30. 06:34:15

@Almandin: ott a pont. Brexit nincs, ha nem gyulolnék annyira a keleteuropat. Minket siman lehet szidni meg generalizalni. Ugyanezt megtenned, hogy szadraveszel egy csoportot, arab, muszlim, buzi, etc akkor bortonben vegzed. Minket nyugodtan lehet vegzalni. Meg terdre parancsolni. Hajra Viktor. Szabadsagharc indult a normalissagert. Most elvalik a szar a majtol. Multkor is mikor Viktor mondta egyedulikent, hogy nem fogadjuk el a kvotat a migrancsokbol a Juncker pofonvagta aztan levettek a napirendrol.

arncht 2021.06.30. 06:35:50

@_z_: a fiam most fejezte be az elso osztalyt, tapasztaljuk. De mire szamitasz egy olyan varostol, ahol a nemzeti lobogokat lecsereltek szivarvanyosra. Az allamhatalmat kepviselo epuleteken ilyenek vannak, tisztara, mint a 2vh elott.

arncht 2021.06.30. 06:37:58

@Arthamyr: fenet nem, kanadaban is ez van. Egy pszichologus megallapitja, hogy ez a gyerek nem fiu, hanem lany, es elkezdik a masik nem hormonjaival kezelni.

morgo1229 2021.06.30. 06:40:55

@arncht: lusta vagyok de nezten dokumentumfilmet rola. Nincs linkem. Hogy az oreg amerikai nemvaltok mind mind megbantak a valtast. Tobbseg valtott ujra.

morgo1229 2021.06.30. 06:43:29

@arncht: Meg az a sok karszalag....nemeteknek laasitani kene azokkal a franya karszalagokkal.

morgo1229 2021.06.30. 06:48:09

@luis5: "Most ott tartunk h aki szót mer emelni az agresszív szivárványos nyomulas és propaganda ellen azt bélyegzik kirekesztonek. Így fordul át az elfogadás igénylése agresszív libsi elnyomasba' OTT a pont. Tehat respektalom a velemenyedet mindaddig amig az enyemmel megegyezo.

_z_ 2021.06.30. 06:50:56

@arncht: egyik fiam negyedikes, masik masodikas, es soha semmi ilyet nem tapasztaltunk, es masoktol sem hallottam. Szoval biztoshogy nem altalanos, inkabb csak kivetel.
Melyik varos?

morgo1229 2021.06.30. 06:57:22

@Opi87: "Hanem a fő kérdés az volt, hogyan jutott el a társadalom addig, hogy elfogadta ezt a totális háborút, és lett a társadalom nagyrésze Mitfahrer, nem kis része fanatikus (amúgy meg nagyszerűen elfelejtette ez a generáció, hogy hányan szalutáltak Hitlernek teljes szívvel a háború előtt, utána már könnyű azt mondani, hogy "hát háború volt", ki nem látta előre? "
Most is ez van. Valamiert a nemetek mindent extremben nyomnak. Migrancs simogatast. Buzisimogatast. Nem szabad oket kovetni, mert hibasan gondolkodnak. Nem szabad, hogy ok legyenek az iranymutatok csak mert gazdasagi hatalmuk van. Haboru lesz, ha a szavaidat jol ertem.

arncht 2021.06.30. 07:08:24

@_z_: becs, nem jartal utcan? Mint egy allando melegfelvonulas.

arncht 2021.06.30. 07:21:16

@morgo1229: nekem semmi problemam a melegekkel, mindenki azt csinal amit akar. Ami aggaszto, hogy a kisebbseg problemajat politikailag felkarolva, valasztast nem lehetove teve kinyilvanitjak, hogy ez van, aki ezzel nem ert egyet, kirekesztik, megbelyegzik. A gyerekeket olyasmira nevelik, ami erosen kerdojeles lesz a jovoben. Ezek olyan extremitasok, amik a 2vh elott voltak utoljara, nem nehez parhuzamokat talalni. Az ideologiaknak semmi keresnivaloja sem a politikaban, sem az iskolakban es a nevelesben, sportban, etc. Mindenkinek meg kell adni a valasztas lehetoseget, es ennek kinyilvanitasank jogat. Hiba tovabba az elfogadast osszekeverni a szexualis nevelessel, mert eppen vkinek “olyanja van”, hogy szembe kell menni a biologiaval.

Örömhernyó 2021.06.30. 07:37:54

@Almandin: Angliában ugyanez volt a Brexit népszavazás idején.
A britek utálják a bevándorlókat, mert azok elveszik a "kívánatos" spárgaszedő, csirkebelező, szállodai csicska, kocsmai pohárszedő munkákat, amiket angol ember nem végezne el.
Persze a paki, nigériai, indiai, karibi, marokkói léhűtő nincs a szemük előtt, mert otthon pöffeszkedik segélyből, a counciltól kisírt lakásban. Ki lesz az idegengyűlölet célpontja? A magyar, lengyel, szlovák. Mert kevésbé beszél angolul, olyan munkát végez, ami szem előtt van, fehérbőrű, így leköpése nem bélyegzi meg rasszistaként az angolt.

Matyika Ápolója 2021.06.30. 07:37:58

@Opi87: Szerintem szólj a Coca Colanak, hogy tök fölöslegesen költenek reklámra, mert aki zsigerből utálja a kólát, az ettől nem fogja megszeretni.

Jaa hogy a billegőket meggyőzheti? Ki hitte volna. Na így van ez a propagandával is.

_z_ 2021.06.30. 07:53:33

@arncht: De jartam, es ahol jartam az nem volt ilyen. Talan nem kene a szemelyes tapasztalataidat kivetiteni mindenre es mindenkire.

Arthamyr 2021.06.30. 07:55:52

@arncht: Igen, akarata ellenére megvizsgálják srácot, és ha a pszichológus azt mondja, hogy lány, akkor már lökik is bele a hormonokat. És közben a gyerek is meg a szülei is intenzíven tiltakoznak ellene. Mert hát ilyen hely Svédország meg Kanada is.

Egyelőre írjuk be ezt is az szvsz kategóriába. :)

desw 2021.06.30. 10:19:45

@Almandin:

"Te se tudod azt elképzelni, hogy valaki megváltozhat? Az alkoholnak és a többi drognak személyiségromboló hatása van. Amíg nem szokik rá valaki, addig jó férj, kellemes személyiség, utána egy visszataszító alakká válik. Ha valaki megházasodott, az szerinted már ne válhasson el egy alkesz, vagy más módon magából kivetkőzött embertől se? Vagy te a párod mellett maradnál, ha drogosan, részegen pl. állandóan üvöltene veled, meglopna, ütlegelne, a csatornában fetrengene a saját mocskában és nem lehetne megmaradni mellette? "

Bocs, de hányok! Ezért nem voltam és nem is leszek soha nős.

Ha rákos lesz a férjed, akkor is elhagyod majd? Állandóan csak a kórházba kell vele menni, stb . . .

Egy emberből sem lesz egycsapásra alkesz vagy drogos!

Ha jó lenne az élete a T. kibaszott kurva felesége mellett, akkor nem válna belőle alkesz. De a ribanc feleség/barátnő csak hajtja a férjét/barátját mint a lovat, az a loser seggfej meg próbál megfelelni neki, aztán jön 45 évesen az infarktus és a pia.

MEDVE1978 2021.06.30. 10:21:13

Ahogy látom a kisebbségek védelme egyfajta vallásos agendaként jelenik meg mostanában a nyugati mainstreamben és ez a poszton is nyomon követhető. Olyan mint egy gyónás. Istenem én próbálkozom, harcolok a rasszizmusom ellen, az ellen, hogy természetellenesnek látom a gyereket, aki nemet vált vagy akár a homoszexuálisokat. Ez olyan, mintha állandóan azt mondaná, bűnös vagyok eredendően bűnös, könyörgöm megbocsátásodért.

Holott ez az egész ugye egy szekularizált dolog, tehát a könyörgés tárgya nem Isten, hanem egy megfoghatatlan valami, esetleg áttételesen az a hulladék médiaelit és aktivisták sora, akik az új normalitásként kívánnak beállítani egy ilyen világot. A normális önmagában jelentős mértékben különbözik a követendőtől vagy akár az elfogadandótól, tolerálandótól.

Én nem fogadom el, hogy a homoszexuális vagy a transzszexuális lenne a normális. Utóbbi még azok szerint is közelebb van a betegséghez, akik ebben élnek, hiszen azt mondják, hogy rossz testbe születtek és nemet kell váltaniuk. Ez így is, úgy is egy betegség, akár arról van szó, hogy testképzavaros és így beteg, akár arról, hogy tényleg rossz testbe született. A homoszexualitás nem betegség, ugyanakkor evolúciós szinten nagymértékű előfordulása egyértelműen kontraproduktív (nem szaporodik a társadalom).

Ezek az "életmódok" a fentiekből kifolyólag alsóbbrendűek számomra, mint mondjuk egy heteroszexuális gyermeknemző életmód. ÉS ezt nem kell rögtön kifordítani mindenféle baromságra, minthogy persze a gyerekeit és feleségét verő erőszakos apa mennyivel jobb a rendes homoszexuális párnál. Általánosságban beszélünk, nem konkrét esetekről.

Az etnikai kisebbségekkel kapcsolatosan én is úgy gondolom, hogy mindenki "rasszistaként" születik. Ugyanis a saját közösségünk értékrendjét mindannyian magasabbra értékeljük, mint a más közösségek értékrendjét.

Adott helyzetben teljes mást jelent az egyes emberek megítélése és egyes folyamatok megítélése. Attól, hogy Abdul jó fej a szomszédból és hétvégén együtt főzünk, még rendkívül negatív hatással lehet, ha mondjuk az EU-ba nem X, hanem 10X muszlim ember vándorol be illegálisan. A cigányok is rendkívül komplex jelenség. Attól, hogy Anita, az ismerősöm egy rendes, részben roma lány, aki még egy középiskolát is elvégzett, a cigányok beilleszkedése nem lesz könnyebb és nem lesz mindenki Anita.
A cigányok esetében a kulturális inkompatibilitást leginkább az jelzi, hogy 9 évszázada nem képesek beilleszkedni az európai társadalmakba. A cigányok a XII. században érkeztek meg a Balkánra. Ha valaki belegondol voltak jászok, kunok, besenyők stb. Mind beilleszkedtek, anélkül, hogy érdemi megkülönböztetés lenne velük szemben. Innentől kezdve két eset van: 1. a felsorolt, európai társadalmakba integrálódott kisebbségek "szerencsések", valamilyen komoly oknál fogva a cigányokat a gonosz többségi államok nem voltak hajlandók integrálni. 2. A cigányok oldalán is van valami, ami masszívan akadályozza ezt az integrációt.
Valószínűleg erősen szerepet játszott a 2. pont is a történelem során.

desw 2021.06.30. 10:21:48

@Arthamyr:

Itt egy 4 éves kislánynál mondta baltaarcú apu/anyu, hogy büszke a gyerekére, mert ő már tudja, hogy fiú akar lenni, nem lány

www.youtube.com/watch?v=eaXobQFxb84

kárárámaispj 2021.06.30. 10:22:09

Magyarázza el valaki:
1. Az emberiség egész tudása arra alapul, hogy valaki valahol megfigyelt, felfedezett valamit, és ezt a tudást továbbadta.
Nem kell kitapasztalnom, hogy melyik gomba ehető, nem kell kitalálnom a Thálész-tételt, nem kell kipróbálnom, hogy a medve játék-e. A teljes tudásunk ezen alapszik.
Kivéve a rasszizmus, mert abban az esetben a tapasztalataidat felejtsd el minden egyes alkalommal, ha meg továbbadod másoknak akkor egyenesen bűnt követsz el?
2. Ha a posztban Sofie Samnek képzeli magát, akkor az most nagyon haladó, és bátor és persze ő a legcukibb. Ha Sofie holnaptól Napóleonnak képzeli magát akkor megy a diliházba. Mi a különbség. Egyáltalán mégis - a dilin kívül - mi a bánat az, hogy valaki nőnek vagy férfinak érzi magát. Hogy kell valamelyiknek hinni magát?

Irwine 2021.06.30. 11:18:38

@Örömhernyó:

Ez nagyon ott van :)
Elég átfogóan és reálisan látod a dolgokat :D
Még ha enyhén szólva negatív is a hozzáállásod.
De sajnos úgy van, ahogy mondod...

birka menet 2021.06.30. 16:39:42

@Örömhernyó: "Én Németországot németnek szerettem, nem a szomáliai "kultúrát" akarom ott látni."

De a szomáliai meg a te "magyar" kultúrádat nem akarja ott látni.

Így tehát mindkettőtöknek pakolnia kell, mert egyikőtök se akarja tolerálni a másikat. Meg felfogni, hogy egy megtűrt vendég ne ekézze a másik megtűrt vendéget.

odamondó 2021.06.30. 16:40:00

Egy kérdésem van:

A posztoló vagy bárki szerint van-e evolúció vagy isten teremtett bennünket.

Ha van evolúció akkor lehet rasszizmus és az egyenlőségről papolás egy álszent mese.

Matyika Ápolója 2021.06.30. 16:40:23

@kárárámaispj: heh, láttam valami prank videót, egy egyetem előtt egy ember interjúztatott másokat. Kb. 170 magas fehér 30 éves férfi lehetett az interjúztató.

- Ha azt mondanám, hogy nő vagyok, elfogadnád?
- Persze, tolerancia, stb
- És ha azt mondanám, hogy kínai vagyok?
- Hát de nem vagy az.... de jó, oké, miért ne...
- És ha azt mondanám, hogy 6 éves vagyok?
- ...
- És ha azt mondanám, hogy két méter magas vagyok?
- (kétségbeesve) De hát az már biztosan nem igaz!

komolyan, annyira érdekes volt nézni a kognitív disszonanciát működés közben :)

Opi87 2021.06.30. 16:41:41

@arncht: Szerintem ezt rosszul hiszed. Nem arról van szó, hogy több a homoszexuális. Hanem arról, hogy a társadalomban ahogy elfogadottabb, úgy az eddigi olyan homoszexuálisok, akik amúgy egy "normális", tehát a társadalom többsége által approvált módon éltek volna a múltban, most már sokkal jobban felvállalják magukat. Valószínűleg sokkal több a homoszexuális (igen, a skálán valamennyire) a társadalomban, mint te hiszed, és szerintem sokan még így sem vállalják fel (érthetően, hiszen továbbra sincs teljes elfogadás pl. nálunk). Ha megnézel más kultúrákat pl. rómaiak és görögök, ott ezt eleve teljesen máshogy kezelték, lefogadom sokkal több volt a rómaiak között pl. a mai értelemben vett homoszexuális és transznemű (többek között transznemű császár is volt...), mint amire számítanál.

Ha az állam küzd az ellen, hogy a homoszexuálisok úgy éljenek, ahogy szeretnének, azzal nem fog csökkenni a homoszexuálisok száma, azzal csak a nyíltan homoszexuálisok száma fog csökkenni.

#szájbergyerek# 2021.06.30. 16:42:16

A poszterin "rasszizmusa" abban áll, hogy szebbnek, ügyesebbnek, okosabbnak gondolja magát bárkinél.
Ezt nevelték belé, nem a rasszizmust.

Persze ettől még "barátkozik" olyan emberekkel is, akiket magánál kevesebbre tart, csak elmondhassa mennyire elfogadó, haladó, modern, felvilágosult stb.

Aztán elment más helyre, ahol a helyiek gondolták magukat szebbnek, ügyesebbnek, okosabbnak nála de ettől már potyogtak a könnyei.

Ez nem rasszizmus, hanem nettó képmutatás.

Szóval teljesen felesleges rasszizmussal ostoroznia magát, majd kényszeresen igazolni az ellenkezőjét szír, afgán, meleg stb. ismerősökkel.

Almandin 2021.06.30. 16:42:38

@desw: Nagyon nem ugyanaz a kettő. Ha valakit üt-ver az alkoholista férje, áldozza fel érte az életét? Tény, hogy sok alkoholista részben önhibáján kívül lesz az, de a következmények annyira pusztítóak lehetnek, hogy a családjuk életét is tönkretszik. Amúgy kiderült, hogy akik hosszú távon egy ilyen mellett maradnak és meg akarják menteni, azok kodependensek, társfüggők, tehát ők se egészségesek.
Más: a női alkoholizmust máshogy ítéli meg a közvélemény. Kimutatták, hogy míg a férfi alkoholisták mellett nagyobb részben marad meg a társ, a női alkoholisták többségét elhagyja a párja. A női nem és az alkoholizmus a hagyományos társadalom szemében nem fér össze. Van egy gyanúm, hogy te is elhagynád a nődet, ha inni kezdene. Ugyanis te valószínűleg azt szeretnéd jó patriarcha módjára, hogy ha te leszel egy alkoholista, akkor legyen melletted a nő, még akkor is, ha megvered részegen, de ha a nő alkoholista, és nem főz-mos-takarít, mint valami cseléd, akkor takarodjon, meg eleve mit fognak szólni mások.
A partvonalon kívülről amúgy is könnyű kiabálni. Gondolom, még sose éltél együtt alkoholistával, ezért ítélkezel olyan könnyen.

Opi87 2021.06.30. 16:43:01

@morgo1229: Szerintem olyan háború, ahogy azt a elképzelik egyesek, már sohasem lesz európában. Addig biztos nem, míg globalizált gazdaság van. Az újabb generációk már teljesen összekapcsolódnak kultúrálisan. Esélyes egyfajta kapitalista világkultúra kialakulása, ha még nincs ilyen (vagy még definiálatlan). A "nagy" háborút előfeltétele a nacionalizmus és az elszigetelődés volt. Régen eleve sokkal kevésbé érintkeztek az emberek a saját környezetükön kívülivel. Manapság már nehéz úgy élni, hogy teljesen elszigetelődj mindentől. Persze vidéken, kis falvakban még megvannak ezek a minták, mikor úgy migránsozik meg négerezik hogy olyat max a tévében látott, mindig megmosolyogtat ez, de azért inkább csak szánom őket. Egy más világban nőttek fel, és persze nekik az az etalon, ennyi.

A világ mindig változott és mindig is változni fog. Aki ez ellen harcol, az szerintem a saját világában van el és sohasem érti meg, hogy nem mindenki olyan, mint ő, és a társadalom bizony x darab ember összegéből áll, aki mind különböző.

kárárámaispj 2021.06.30. 20:47:24

@Opi87: "Szerintem olyan háború, ahogy azt a elképzelik egyesek, már sohasem lesz európában."
Nem tudom milyet képzelnek el egyesek. A délszláv háború úgy 15 éve ért véget. Jelenleg is zajlik valami Ukrajna/Oroszország között.
Külön érdekessége, hogy minkét esetben marhára azonos kultúrájú nép utálja egymást, akik mellesleg együtt is laktak, szóval nem nagyon működik az elméleted, hogy nem ismerték a másikat.

Talán fel kéne fogni, hogy ha megismersz valakit, akkor azzal meg is tudod utálni.

És nyugodj bele, ahogy lesz valami komoly szar, rögtön elillan a nagy európai testvéri szeretet. A vírus elég volt ahhoz, hogy recsegjen az unió

Almandin 2021.06.30. 22:12:27

@Opi87: Nekem nem úgy tűnik, hogy egy globalizált kapitalista világkultúra lenne kialakulóban. A muszlim gondolkodás pl. sok mindenben szöges ellentéte a nyugatinak. Pl. a nőket alárendeltnek tartják, nem ismerik a vallási toleranciát, az egész világot muszlimnak akarják átnevelni. A modern kultúrából csak a modern technika átvételére képesek. Nekik ugyanolyan idegen az európai gondolkodás, mint nekünk az övék. Inkább arról van szó, hogy a kultúrák harcolnak egymással. A tömeges bevándorlás azért is veszélyes, mert összeférhetetlen kultúrák akarnak egy helyen élni. A műveletlen falusi migránsozó nyilván egy korlátolt, szűk látókörű ember, aki minden másságtól ösztönből retteg. De ha egy nyitott ember megismeri a más kultúrákat, pont az ismeretei vezethetnek el arra a felismerésre, hogy sok kultúra nem kompatibilis egymással, jobb lenne, ha mindenki megmaradna a saját területén (természetesen egy-egy bevándorló nem probléma, de a tömeges bevándorlás más kultúrkörből feszültségeket gerjeszt).

kárárámaispj 2021.06.30. 23:51:32

@Almandin: "Tény, hogy sok alkoholista részben önhibáján kívül lesz az,"
Nem ismerem a moderálási elveket, de ez egy teljes baromság. Hát mégis ki tolja le szegény alkesz torkán az alkoholt?

Almandin 2021.07.01. 07:32:45

@kárárámaispj: Az alkoholizmus egy összetett probléma. A fő baj, hogy a kultúránk támogatja az alkoholfogyasztást, az absztinensek szinte közmegvetés és gúny tárgyai, de ha valaki belecsúszik a függőségbe, az emberek elfordulnak tőle, szinte leköpik.
www.hazipatika.com/psziche/fuggosegek/cikkek/hogyan_lesz_valaki_alkoholista/20021202114257

somlobodog 2021.07.01. 07:33:09

@Örömhernyó: "A kövérek eljutottak oda, hogy kiirtanák a vékonyakat, mert valamiért zavarja őket a létük. És persze a kövérséget is identitássá teszik. Bármit identitássá tesz az ember, amivel elkülönülhet a környezetétől, előnyt szerezhet az elnyomottak versengésében (Oppression Olympics). "

Maximálisan egyetértek. Jojozva vagyok nehezebb és könnyebb 100-120kg közt, mikor épp hogyan. Izom+zsír vegyesen :). A kövérek bekaphatjak. Egyenek kevesebbet. Van egy 0.0001% aki beteg. Az a kivétel. A többi csak mohó és akaratgyenge. Semmi nem jár nekik. Sőt én extrát fizettetnek velük mindenhol (repülő, busz, biztosítás, stb). Nem identitás ez hanem a mindenre szarás és mohosag materializalodasa

kárárámaispj 2021.07.01. 09:16:02

@Almandin: Hát, ha a házipatika.com a hivatkozási alap, akkor tényleg úgy lehet. :D:D
Annak, hogy a környezet támogatja az alkoholfogyasztást az ég világon semmi köze az alkoholizmushoz. Drogfüggők is vannak, pedig azt aztán nem támogatja senki. Egészen más amiről beszélsz, hogy egy buliban/lagziban amikor mindenki részeg, kilóg a sorból az egyetlen józan, és azt cikizik. Attól még senki nem lett alkoholista.
Abba kéne hagyni ezt az állandó "nem az ő hibája" szöveget.
Nem az alkoholista hibája, hogy iszik, nem a kövér hibája, hogy zabál, nem a hajléktalan hibája, hogy ott van az utcán, nem a szülő hibája, hogy a gyereke egy neveletlen idióta.. Hát de.
Az egész megoldása valahogy ott kezdődik, ha abbahagyja mindenki ezt a nagy álszemérmes felmentést, meg másra mutogatást, és végre szembenéz a dolgokkal.

szekertabor · provo.blog.hu 2021.07.01. 09:47:54

A kulcsszó ebben a történetben nem a rasszizmus, hanem a hűtlenség. Hűtlen lett a családjához, és a falusi közösséghez, amelyik felnevelte, mert nagyobb szabadságra vágyott. Azután hűtlen lett a férjéhez (vagy a férje hagyta el, ez nem derül ki egyértelműen, de a szövegkörnyezetből gyanítom, hogy az előbbi). Azután többszörösen hűtlen lett a hazájához is. Nem értem, hogy valaki, aki soha nem becsülte azokat, akik körülvették, miért gondolja azt, hogy majd pont a (teljesen természetes) faji előítéletektől lesz mentes.

Hari Seldon 2 2021.07.01. 10:57:33

@szekertabor:
Legyen hűséges az alkoholosta férjéhez? Aztán meddig? Amíg meg nem öli? Vagy csak addig amíg mondjuk eltöri a bordáját? Akkor már válhat? Elég korlátolt hozzáálás.

desw 2021.07.01. 12:25:10

@Almandin:

"Nagyon nem ugyanaz a kettő. Ha valakit üt-ver az alkoholista férje, áldozza fel érte az életét?"

Ne áldozza fel, segítsen neki! Nem az egyik percről a másikra válik vki alkesszé, hanem hosszú hónapok és évek alatt.

A gond ott van, hogy a párkapcsolatok nem valódi szerelemről és gondoskodásról szólnak, hanem egyfajta üzletről.

Itt kimarad egy csomó minden, mert nem ment át a szűrőn!

"Tény, hogy sok alkoholista részben önhibáján kívül lesz az, de a következmények annyira pusztítóak lehetnek, hogy a családjuk életét is tönkretszik."

Szóval ha demens lesz anyud (nem kívánom, félre ne érts, de az is piszok szörnyű és megoldhatatlan helyzet), akkor kirakod az út mellé, ugye?

"Van egy gyanúm, hogy te is elhagynád a nődet, ha inni kezdene."

Nem! Én segítenék neki még a legelején, mielőtt komoly gond lenne.

"Ugyanis te valószínűleg azt szeretnéd jó patriarcha módjára, hogy ha te leszel egy alkoholista, akkor legyen melletted a nő, még akkor is, ha megvered részegen"

Nem! Én abban bíznék, hogy segít nekem kikecmeregni a szarból! Számomra arról szól(na) egy normális párkapcsolat, hogy vigyázunk és törődünk egymással.

Opi87 2021.07.01. 12:25:33

@Almandin: Ezt ne hidd. Elmész bármelyik muszlim országba, ugyanazokat a nyugati termékeket fogyasztják. A vallás max csak egy máz, ahogy nálunk is ünnepli mindenki a karácsonyt (de templomba ki jár? Vagy gyónni?). Persze van egy kisebbség, aki meg extrém vallásos, de ez mindenhol megvan. Ahogy modernizálódik egy ország, általában úgy megy egyre távolabb a lokális mintáktól a globálisig. Ez minden fejlődő piac sajátossága. Ahogy megvan az első-második-harmadik generációs bevándorlók között is. Nekem van olyan második generációs szomáliai ismerősöm, aki már magyar környezetben nevelkedett, magyarul beszél, és nincs már semmi kapcsolata az eredeti kultúrájával. A bőrén kívül nem különbözteti meg semmi a többi magyar fiataltól, ehhez elég jól ismerem, hogy ezt kijelentsem.

Hari Seldon 2 2021.07.01. 12:47:35

@desw:
"Ne áldozza fel, segítsen neki! Nem az egyik percről a másikra válik vki alkesszé, hanem hosszú hónapok és évek alatt."

Aha, és meddig segítsen? Amíg ő is rámegy, vagy mondjuk egy év után (amikor mondjuk már a harmadik bordája tört) már elválhat?

Almandin 2021.07.01. 14:26:39

@kárárámaispj: Sejtettem, hogy ilyen választ adsz. A Házipatika.com olyan oldal, amit orvosok írnak. Ma egyébként már ismert, hogy a függőségeknek genetikai alapja is van. Valamint traumatikus életesemények is hozzájárulnak, hogy valaki pl. alkoholista lesz. Amúgy sok alkoholizmus pont az "ártatlan" buliiszogatásból indul ki. Hozzászólásod jól tükrözi a magyar társadalom általános, empátiamentes hozzáállását. Inni illik, mert az is ciki, ha absztinens vagy, de ha valami miatt nem tudsz megállni a lejtőn, megvetnek és elfordulnak tőled. Nagyon érdekes, hogy feljebb egy másik hozzászóló szerint meg az alkoholisták párjainak mindent tűrni kellene, meg azzal hozta párhuzamba, mintha valaki rákos beteget hagyna el. Te meg csak és kizárólag önhibában gondolkodsz. Két véglet. Nagyon nem ugyanaz, ha valaki félreneveli a gyerekét vagy genetikai hajlam nyomán alkoholista lesz.
Ahol beivódott a kultúrába az alkoholfogyasztás, ott mindig áldozatul is esik valamennyi ember neki. Nem bírom a muzulmán életszemléletet, de abban szerintem igazuk van, hogy tiltják a híveiknek az alkoholfogyasztást. Egy nagyon veszélyes drogról van szó.

Almandin 2021.07.01. 14:26:49

@Hari Seldon 2: Szerintem ő úgy gondolja, hogy még akkor se váljon. Olyan nőt szeretne, aki mindent eltűr, de a nőnek semmit se szabad. Az ilyenek szolgát akarnak maguk mellé, nem társat.

kárárámaispj 2021.07.01. 14:26:57

@Opi87:
Igen. És az ilyenek szoktak megjelenni úgy a hírekben, hogy nem érti senki, az egész környezete megdöbben, hogy a csendes kedves fiatalember miért kezdett el allahakbározva késelni..

Almandin 2021.07.01. 14:27:37

@desw: Nagyon nem ugyanaz naponta együtt élni egy súlyos alkoholistával, aki akár még agresszív is, mint valami testi betegségben szenvedő családtagot sorsára hagyni. Volt egy női ismerősöm, rákban halt meg. Kétszer volt rákos, az első ráknál elhagyta a férje, így vált el. Ezt én is elítélem. Az alkoholizmusnál általában azt a személyiségvonást erősíti fel a szesz, ami amúgy is megvan az emberben. Valaki vidámabb, beszédesebb, társaságkedvelőbb lesz tőle, más lehangolt és depressziós, megint más tör-zúz, üt-ver, nemi erőszakol részeg állapotban. Az agresszió minden ember sajátja, de a mértéke különböző. Szocializációnk során megtanuljuk az agressziót kordában tartani. Ha valaki az átlagnál agresszívebb alkat és ráiszik, hajlamos lehet akár bűncselekmények elkövetésére is.
A demencia, súlyosabb elmebetegségek is lehetnek olyan fokúak, hogy a családtagok kénytelenek szaksegítéget igénybe venni. Egy agresszív demenst is van, hogy kénytelenek otthonban elhelyezni, mert rátámad a gondozókra, családtagokra. Vagy annyira demens, hogy felgyújtja a lakást, mert rendszeresen a tűzhelyen felejt dolgokat, gázrobbanást idézhet elő, stb. Pszichiátriai zárt osztályra is azokat viszik be (sajnos a kevés férőhely miatt már nem elég érintettet), akik közveszélyesekké válnak. Az elmúlt évek több tragédiája megelőzhető lett volna, ha még idejében beviszik őket. A kulcsi családirtó pl. valami elmebaj miatt irtotta ki a családja nagy részét. Ha még jóval előtte beviszik a pszichiátriára, ma is élnének a családtagjai.
Természetesen egy kezdődő alkoholizmus még sokszor jól kezelhető, én se azonnal válnék el ebben az esetben. Ha nagyon elfajul, szinte biztos. Szerencsére sosem voltam ilyen helyzetben.

Almandin 2021.07.01. 14:28:03

@Opi87: Egy-két kivételből nem lehet általános következtetést levonni. Másrészt te összekevered a fogyasztási szokásokat a gondolkodással. Attól, hogy az arab ugyanolyan márkájú cipőt visel, mit a német vagy a magyar, meg okostelefonja van, attól még a gondolkodása más. Ha úgy lenne, mint mondod, akkor nem lenne gond a muszlim-európai vegyes házasságokkal, nem lennének terrortámadások, több nemi erőszak a muszlimok részéről. Én pl, a közelmúltban is láttam a kánikulában talpig bebugyolált, kendős muszlim nőket, csak az arcuk, a kézfejük és a lábfej maradt szabadon. De amúgy modern ruhákat viseltek, csak jóval nagyobb testfelületet fedtek el. Ez azért mutatja a gondolkodásbeli különbségeket. Vagy pl. ez az eset:
hvg.hu/itthon/20111027_nogyogyasz_feleseggyilkos
Muzulmánoknál nagyobb az aránya az erős vallásgyakorlóknak, mint a magyaroknál. Itt valóban a kereszténység már csak nagyon felszínesen van jelen a hétköznapokban, talán csak az emberek 5-10 százaléka az, aki valamilyen vallást intenzívebben gyakorol és a fanatikusok aránya egy-két százalék lehet.

Örömhernyó 2021.07.01. 14:28:37

@birka menet: Pubika, érvelésed elég gyenge, ez a pár mondatod tele van logikai hibákkal, én nem akartam megváltoztatni azt az országokat, ahol eddig éltem. Én pont hogy nem akarom a magyar "kultúrát" senkire ráerőltetni. És Németországban a németek és az általuk felépített társadalom miatt élnék, ha ott élnék.
A szomáliai szemében amúgy két európai kultúra alig tér el, annyit vesz észre, hogy a németeknél kap sok pénzt, csak mert odaette a fene. És amint megkapta a segélyt, kezdi az iszlámoskodást, ami elől állítólag menekült otthonról. Ha nem vetted volna észre, én azokat a magyarokat is kerülöm külföldön, akik nagymagyar szájtépést végeznek. De ez még a kisebb baj, ezzel nem akarják elcseszni a befogadó ország társadalmát. Ami nagyobb baj, az az, ha meg akarják honosítani a magyaros mutyizást, klikkesednek, áskálódnak, urambátyám módon osztják le a pozíciókat stb. Ez jellemző a magyarokra, szlovákokra, lengyelekre, törökökre, szírekre, marokkóiakra, kínaiakra, indiaiakra is tapasztalatom szerint. Ez én nem tudom elviselni, amikor a saját otthoni maffiamódszereiket átemelik egy amúgy nagyjából élhető társadalomba.

desw 2021.07.01. 14:28:53

@Hari Seldon 2:

"Aha, és meddig segítsen? Amíg ő is rámegy, vagy mondjuk egy év után (amikor mondjuk már a harmadik bordája tört) már elválhat? "

Nyilvánvalóan a másik fél akarata is kell hozzá. Nehézkes megmenteni vkit, ha az nem akarja.

Persze nőként nyilvánvalóan egyszerűbb bepucsítani egy másik, még egészséges és jól menő faszinak és kukázni a régi elhasználtat, csak aztán ne tessenek picsogni, ha a faszik is ezt az egyszerűbb utat választják és jön a fiatal és ropogós kispicsa a klimaxos kövér helyett.

De továbbra is azt mondom, hogy ha az emberek figyelnének egymásra egy kapcsolatban/családban/munkahelyen, akkor jóval kevesebb ilyesmi probléma lenne.

desw 2021.07.01. 14:29:04

@Hari Seldon 2:

Ja, és mellettem biztos nem fog alkesszé, drogossá, kövérré, . . . válni egy nő sem, mert én figyelek rájuk, és ha kell, akkor kökemény szigorral beleállok a dologba az ő egészségük és a saját életem érdekében. Persze ha esetleg a pia jobban kell nekik mint én, akkor mehetnek, semmi gond.

Már eleve beteg, kövér, alkesz, . . . nőkkel pedig sosem jövök össze, ezeket meghagyom azoknak a férfiaknak, akik rászorulnak.

desw 2021.07.01. 15:20:41

@Almandin:

Nem érted, amit mondok: a család, barátok és kollégák nemtörődömsége is bőven benne van abban, ha vki drogos, alkesz, kövér, . . . lesz.

Persze nem könnyíti meg a segítő szándékú emberek dolgát a mai hülyelibsi módi, miszerint már pl. a kövérség egészségügyi kockázataira sem lehet felhívni a figyelmet, mert egyből beindul a dagi-kommandó és megy a bádiséming mantra.

"Szerintem ő úgy gondolja, hogy még akkor se váljon. Olyan nőt szeretne, aki mindent eltűr, de a nőnek semmit se szabad. Az ilyenek szolgát akarnak maguk mellé, nem társat. "

Ha így gondolnám, akkor megnősülnék, de eszemben sincs. Sose voltam nős és sosem leszek.

Tőlem bármikor le lehet koccolni, (mégcsak nem is cirkuszolok) mert nem akarok olyan nővel élni, aki nem szeret. Akkor inkább egyedül leszek egy darabig, amíg nem lesz újabb szerelem.

Hari Seldon 2 2021.07.01. 17:03:24

@desw:
Fentebb volt, ha egy nő lesz alkoholista, azt sokkal nagyobb arányba hagy el a férje. - Ergo kb tojik rá.
Na akkor, ilyen alapon ő mellette nem kellett volna maradni? Vagy a nő tehet róla, hoyg az lett?

Matyika Ápolója 2021.07.01. 23:36:29

@Opi87: a rómaiak rabszolgákat is tartottak, amiket tárgynak tekintettek. Én nem biztos hogy pont őket venném alapul, hogy mi is a helyes, morálisan vállalható viselkedés.

desw 2021.07.01. 23:36:29

@Hari Seldon 2:

Az már régen rossz és mutatja a nemtörődömséget, ha már alkesz akármelyik fél. Odáig nem jutottak volna el, ha törődnek egymással.

kárárámaispj 2021.07.01. 23:36:29

@Almandin:
"Sejtettem, hogy ilyen választ adsz. A Házipatika.com olyan oldal, amit orvosok írnak. "
Meg akárki. Nem tudományos lap.
"Ma egyébként már ismert, hogy a függőségeknek genetikai alapja is van."
Neeeem, nem a függőségeknek van genetikai alapja, hanem a függőségre való hajlamnak. Nagyon nem mindegy.

"Valamint traumatikus életesemények is hozzájárulnak, hogy valaki pl. alkoholista lesz."
Mindenkinek az életében vannak traumatikus események, ez nem ment fel senkit.
"Amúgy sok alkoholizmus pont az "ártatlan" buliiszogatásból indul ki."
Ennek kb. annyi köze van a valósághoz, mint ha azt mondod, hogy a maratonfutás olimpiai aranya az ember első lépéséből indul ki.
"Hozzászólásod jól tükrözi a magyar társadalom általános, empátiamentes hozzáállását."
Hiszen maguknak csinálják az alkeszok a problémát.

"Inni illik, mert az is ciki, ha absztinens vagy, de ha valami miatt nem tudsz megállni a lejtőn, megvetnek és elfordulnak tőled."
Csak egy sith gondolkodik végletekben, ugye? Ez a két lehetőség volna, hogy absztinens vagy merev alkoholista. A buliban való alkoholfogyasztás nem a lejtő eleje, hogy megindulj rajta. Teljesen két külön dologról beszélünk. Még az sem alkoholista, aki merevre issza magát adott esetben a buliban. A társadalom meg teljesen jogosan veti meg azt, aki nem képes kontrollálni magát.

"Nagyon érdekes, hogy feljebb egy másik hozzászóló szerint meg az alkoholisták párjainak mindent tűrni kellene, meg azzal hozta párhuzamba, mintha valaki rákos beteget hagyna el."
Szerintem nem ezt mondta, de beszéld meg vele.

" Te meg csak és kizárólag önhibában gondolkodsz. "
Mert az. Amíg nem tuszkolják beléd az alkoholt, hanem magad töltesz, addig a saját hibád.
"Nagyon nem ugyanaz, ha valaki félreneveli a gyerekét vagy genetikai hajlam nyomán alkoholista lesz."
Nincs olyan hajlam, hogy alkoholista legyen. A függőségre talán van hajlam- de ahhoz nem kötelező inni. Ugyanúgy mehet szektába vagy AAAbe, vagy gyűjthet bélyeget is vagy sportolhat.
Leginkább ezért van, hogy függőknek másik függőséget kínálnak.

desw 2021.07.01. 23:36:29

@Hari Seldon 2: @Almandin:

A piálás, a zabálás, a drogozás, a vásárlás, . . . egy pótcselekvés. Azért csinálják az emberek, mert egy kalap szar az életük, csak félnek szembenézni ezzel. A cukor, a vásárlás, a pia, . . . adják meg nekik a "boldogságot".

Normális életet kellene élni, csak ugye ehhez tükörbe kellene nézni néha, amit a legtöbb ember nem nagyon szeret, így inkább megy a mások köpködése és a kifogások keresése.

Persze mindenki azt csinál, amit akar, állampolgári jog elbaszni a saját életünket.

Matyika Ápolója 2021.07.02. 05:15:09

@Opi87: "Ha az állam küzd az ellen, hogy a homoszexuálisok úgy éljenek, ahogy szeretnének, azzal nem fog csökkenni a homoszexuálisok száma, azzal csak a nyíltan homoszexuálisok száma fog csökkenni. "

ok de ha a homoszexuálisok úgy szeretnének élni, hogy a szakállas néni bemehessen az óvodába gyerekeket érzékenyíteni, akkor úgy inkább ne. tehát én ilyeneket nem szeretnék:

www.youtube.com/watch?v=P3y3ZIBN7fc

és azért idegesítő pont az óvoda-iskola, mert oda már kötelező járni, nem ilyen fakultatív dolog

felőlem rendezzenek pikniket délután a szakállasnénik, oszt vigye oda a gyerekét aki akarja, de kötelező rohadtul ne legyen, a hittan sem az

Matyika Ápolója 2021.07.02. 05:15:20

@kárárámaispj: "Mindenkinek az életében vannak traumatikus események, ez nem ment fel senkit."

meg merem kockáztatni hogy egy alkesz szülők mellett felnőtt elhanyagolt megvert gyereknek valamivel több traumája lesz, mint a budai csodavillában szeretettel nevelgetett kisbabának, és akkor még a háborús vagy egyéb halálos-betegséges tragédiákat nem is mondtam

és igen, mindent meg lehet oldani akaraterővel, csak nem mindegy mennyivel, és mennyi van

szerintem nem érdemes ilyen gyorsan és hidegen elintézni a függőket annyival, hogy beteg/buta emberek. olyan mint mikor a depressziósra mondják, hogy "szedd má össze magad, nincs semmi bajod".

Arthamyr 2021.07.02. 06:11:49

@desw: Korábban írtad, hogy a politika hatása az ember életére kb. 10%. Na, "a család, barátok és kollégák nemtörődömsége" is ilyesmi kapcsolatban áll azzal, hogy "vki drogos, alkesz, kövér, . . . lesz."
Nem azt állítom, hogy 10%, de bizony ezekről is leginkább az illető maga tehet, nem a családja, és főleg nem a kollégái és a barátai.

Ahogy írtad: "normális életet kellene élni, csak ugye ehhez tükörbe kellene nézni néha, amit a legtöbb ember nem nagyon szeret, így inkább megy a mások köpködése és a kifogások keresése." Mások számára sem kell kifogásokat keresni, hogy azért lettek leépült függők, mert a környezetük nem volt elég támogató. És itt újra fel lehetne tenni a kérdést, hogy a környezetéért ugyan ki felel leginkább, ha nem ő maga?

Mondjuk ettől függetlenül a
"Válás, mert kiforrta magát a gyöngyszem férjem, és csodás vidéki vállalkozóból előléptették rozzant játékgépfüggő alkoholistává."
és hasonló jellegű szövekek ultragázok, de szerintem az egész tele van hasonló hulladékkal. Kár erre így rárepülni. Mennyivel jobb a "Házasság egy helyi, templomjáró, szorgalmas vállalkozó fiatalemberrel. A lottó ötös kategória."? Vagy a "Engem is bántott, de soha senkinek nem kívánom azt a szívfájdalmat, amit a gyermekeim kiközösítése miatt átéltem. Nem tudtam őket megvédeni. Most is hullanak azok a fránya könnyek. 10 év után is."?
A poszt jó nagy arányban tartalmaz megvetendő, szánalmas, bicskanyitogató stb. dolgokat, olyan sokat, hogy inkább hagyni kellett volna a fenébe (ha már valaki valamiért megírta), de úgy látszik, ez kell a blog.hu népének.

desw 2021.07.02. 07:08:05

@Arthamyr:

A család és a barátok dolgot nem úgy értettem, hogy ha apám és a haverok alkeszek, akkor én áldozat vagyok és én is alkesz leszek.

Ezt úgy értettem, hogy mindenkinek az életében vannak mélypontok, amikor jól jöhet családi/baráti segítség, akik nem várják meg, amíg elsüllyed az ember.

Családot viszont nem választhatunk magunknak, és a barátokról és szerelmekről is csak akkor derül ki, hogy valójában milyenek, amikor beüt a szar. A jóban-rosszban-ból a jóban biztos meglesz, a rosszban-ról viszont csak utólag derül ki.

Egyre ridegebb világban élünk, ahol norma lett mások, akár a családtagok kihasználása és átverése is!

"A poszt jó nagy arányban tartalmaz megvetendő, szánalmas, bicskanyitogató stb. dolgokat, olyan sokat, hogy inkább hagyni kellett volna a fenébe "

Igazad van!

kárárámaispj 2021.07.02. 12:29:33

@Matyika Ápolója: Már bocs, én nem elintéztem a függőket annyival, hogy betegek, hanem azt, hogy nem másban kell keresgélni a hibát, meg okolni társadalmat és genetikát, hanem felfogni, hogy saját maguk tehetnek az alkoholizmusról.
Senki más.
Függőségre való hajlamot öröklött? Miért nem a maraton futásra kapott rá vagy az imádkozásra? Ja, mert sokkal kényelmesebb és kellemesebb kocsmában játékgépezve berúgni...

A trauma pedig leginkább egyénfüggő. Mindenki mást vesz annak. Szóval lehet, hogy téged nem érint meg annyira ha megvernek az iskolában, mint engem ha az aranyhörcsögöm megpusztul.
A budai csodavillákból is jönnek alkeszek/drogosok szép számmal, van rá ezer példa.

kárárámaispj 2021.07.02. 12:29:39

@desw: "Családot viszont nem választhatunk magunknak, és a barátokról és szerelmekről is csak akkor derül ki, hogy valójában milyenek, amikor beüt a szar. "
Mint ahogy magadról is. Beütött a szar, és rögtön elkezdesz a sörnyitó felé kacsingatni, vagy megoldást keresel a problémára?

szekertabor · provo.blog.hu 2021.07.02. 12:30:00

@Hari Seldon 2: "Legyen hűséges az alkoholosta férjéhez? Aztán meddig? Amíg meg nem öli? Vagy csak addig amíg mondjuk eltöri a bordáját? Akkor már válhat? Elég korlátolt hozzáálás."

Az alkoholizmus ugyan eléggé tönkre tudja tenni a családokat, de önmagában a hűtlen elhagyást nem indokolja. Amiről te írsz, az nem az alkoholizmus, aminek a történetben az egyetlen kísérőtünete a játékgép-függőség volt, hanem a garázda magatartás.

És igen, hűség tekintetében korlátolt a hozzáállásom. Nem nevezhető hűségesnek az, aki magától, tehát nem kényszer hatására elhagyja a férjét, feleségét, otthonát, hazáját. Lehet rá elegáns kifejezéseket is találni (nyitott, kozmopolita, korszerű, stb.) De attól még az ilyen ember hűség dolgában nem példamutató. És nem azért, mintha én az lennék, hanem egyszerűen a szó jelentéséből következően.

Almandin 2021.07.02. 16:12:19

@szekertabor: A te logikád szerint még az is hűtlenség, ha valaki elköltözik. Pl. nem abban a lakásban öregszik meg, ahova a szülei a születése után hazavitték. Egy Határátkelő blogon meg azzal előállni, hogy külföldre költözni hűtlenség, na, ez valami ásatag középkori gondolkodás.
A házastársi hűség sem követelhető meg vakon, minden helyzetben, engedmények nélkül. Ha valaki szenved a házasságában, maradjon benne halálig, rontsa el a hátralévő életét is, mert valami avítt szabály erre kötelezi? Nemcsak az alkoholista esetén válhat valaki, ha elhidegül, szerintem az is elég. Szép, ha egy pár valóban harmóniában él halálig, de ez sajnos ritka. Régen azért volt kevés, vagy bizonyos körökben nulla válás, mert társadalmi-gazdasági, sőt, vallási kényszerek kikényszerítették az együtt maradást. Ez a holtomiglan-holtodiglan egy szép ideál, eszme, ami a valóságban nemigen működik. Én is a saját bőrömön tanultam meg, hogy így van. Eszméknek alávetni az életünket, a legnagyobb őrültség és a gyakorlat mást bizonyít. Ott van pl. a kommunista eszme, ami papíron leírva szépen mutat, a valóságba való átültetése meg katasztrófához vezet. Vagy a mai világban a multikulti is egy ilyen dolog.

Almandin 2021.07.02. 16:12:39

@Matyika Ápolója: Ne csodálkozz. Ők az átlag magyar mentalitás. Azt nem látják, hogy az akaraterő mennyiségét is befolyásolja a genetikai örökség, valamint egyes pszichés betegségek, mint pl. a depresszió, pont az akaraterőt támadják meg.
Nem csodálkozom, hogy annyi nálunk az öngyilkos, ilyen empátiaszegény társadalomban még rúgnak is egy nagyot a földön fekvőbe segítség nélkül. Utána magukban tetszelegnek, hogy ők bezzeg mennyivel különbek, nekik bezzeg van akaraterejük, mintaszerű mintapolgárok, akik akkor rúgnak be, amikor kell (buliban), de meg képesek állni. Ők tökéletesek, nincsenek hibáik, akinek bármilyen függősége van, az egy sz.r ember, ők KÜLÖNBEK.

desw 2021.07.02. 16:12:46

@kárárámaispj:

"Mint ahogy magadról is. Beütött a szar, és rögtön elkezdesz a sörnyitó felé kacsingatni, vagy megoldást keresel a problémára? "

Engem nem érint, mert túlságosan szeretem az életem ahhoz, hogy elbasszam piával.

Az nyilvánvaló, hogy az alkesz is bőven benne van a dolog, nemcsak a környezete.

Én csak annyit akartam volna mondani, hogy pl ott a férj, aki elkezd piálni pl melóhely, stressz, . . ., erre meg még az asszony is elhagyja segítés helyett.

kárárámaispj 2021.07.02. 18:39:39

@Almandin: "az akaraterő mennyiségét is befolyásolja a genetikai örökség, valamint egyes pszichés betegségek, mint pl. a depresszió, pont az akaraterőt támadják meg."

Na, hurrá. Akkor bárki bármikor hátradőlhet, a nagy Almandin megmondta, hogy a függőség is genetikus, az akaraterő is az, szóval kedves alkoholisták, ti aztán fel vagytok mentve minden alól, igyatok, szívjatok, ti nem tehettek róla...
És utána rögtön elkezdi ekézni a társadalmat.... komolyan hihetetlen.
Hátha felfogod. A hízásra való hajlam genetikus. Ez nem azt jelenti, hogy akiben megvan az mindenképp elhízik, akinek meg mások a génjei az nem fog elhízni. Nem. Ez azt jelenti, hogy hajlamod van rá, tehát ha zabálsz és nem sportolsz akkor igen, kövér leszel. De nehogy már ne tehessen arról a dagadt, hogy zabált és fetrengett a tévé előtt, és mutogat a genetikára. Igen, szar ügy, ha a genetikai lottón ezt nyerted meg, nem ehetsz büntetlenül csokit meg csipszet, meg többet kell mozognod mint egy szerencsésebb alkatúnak, és nem hízol el.

Na figyelj. A depresszió biztos rossz dolog, és az egyik megoldása az alkohol. Meg van másik húsz megoldása/kezelése is. A szegény depressziós választhat - ha az alkoholt választja vagy a drogokat, vagy akármi mást.
Természetesen a legkönnyebb berúgni.

Almandin 2021.07.02. 22:30:58

@kárárámaispj: Ezt javaslom elolvasásra:
www.boldog-gyermek.hu/alkoholizmus_a_csaladban.html
Az okok mindig összetettek. Nem szabad saját magunkról se úgy gondolkodni, hogy mi olyan tökéletesek vagyunk, hogy nem lehetünk alkoholisták, nem hízhatunk el, stb.
A család feladata, hogy szakemberhez irányítsák a beteget. Ne akarjon senki alkoholistát házilag, otthon kezelni. Különösen ne úgy, hogy hibáztatja. A hibáztatással csak egy senkinek fogja magát érezni, még lejjebb kerül. Ha az alkoholista agresszív, nem szégyen megszakítani az együttélést.

kárárámaispj 2021.07.02. 23:32:09

@Almandin: Bocs, ne haragudj, egyre jobbak a linkjeid. boldog-gyermek.hu - mi lesz a következő? Ufó magazin?

"Az okok mindig összetettek. "
Mi az, hogy összetett okok? Basszus, az egész abból a marhaságból indult ki, hogy tényként közölted, hogy részben másokat kell okolni ha valaki alkoholista lesz. Hát nem.
Nem kell a szöveg a traumákról meg a családról, meg a társadalomról. Akkor lehetne mást okolni, ha az a másvalaki lenyomná a torkán a piát. Amíg ez nem így van, addig a saját bűne. Nincs összetett ok, egy ok van, hogy nekiáll és iszik. És ez nem másnak a hibája.
"Nem szabad saját magunkról se úgy gondolkodni, hogy mi olyan tökéletesek vagyunk, hogy nem lehetünk alkoholisták, nem hízhatunk el, stb."
Na, a másik nagy élethazugság. Alapvetően nem mondta rajtad kívül senki, hogy ha valaki nem alkesz akkor ő tökéletesnek hiszi magát, mint ahogy azt sem mondta senki, hogy nem lehet bárkiből alkoholista vagy drogos vagy kövér. Pont ezt mondom, hogy a létező legkönnyebb út, és ha holnaptól a problémáimat nem megoldom, hanem berúgok helyette akkor nyilván nekem is egyenes az út az alkoholizmusba. Mint ahogy mindenki másnak is. De akkor ez nem az én hibám? Nem én tehetek róla?
"A család feladata, hogy szakemberhez irányítsák a beteget. "
Hát persze. A beteg meg csak legyen és igyon, aztán várja, hogy gyógyítsák meg, ugye? Neki nem kell tenni semmit, hiszen ő áldozat.. Furcsa, de ez a gondolatmenete minden egyes alkesznak. Vele nagyon kicsesztek. Soha egyik sem magában keresi a problémát.
Kövértől sem lehet azt hallani, hogy lusta vagyok és zabálok. Neem, mindig van egy alkati, genetikai ok, minimum egy pajzsmirigyprobléma, ja, ideje sincs, meg pénze sincs egészséges ételeket enni, futócipőre meg kondibérletre. Mindig minden más a hibás, csak ő nem.

Matyika Ápolója 2021.07.03. 09:35:05

@Almandin: ez az "átlagmagyarozás" nekem nagyon nem jön be. cigányozni, zsidózni nem illik, akkor szerintem ezt a magyarozást is lassan elhagyhatnád.

ezzel együtt kárár fenn van alaposan a morállovon. egyesek nehezített pályán mennek, és ja, elbuknak, ha te nem, örülj neki, veregesd meg a vállad, én is pont ilyen hülye voltam jó sokáig.

desw 2021.07.03. 09:35:18

@kárárámaispj:

""A család feladata, hogy szakemberhez irányítsák a beteget. "
Hát persze. A beteg meg csak legyen és igyon, aztán várja, hogy gyógyítsák meg, ugye? Neki nem kell tenni semmit, hiszen ő áldozat.."

Hülyeséget beszélsz! Senki sem mondta, hogy a betegnek semmi teendője nincs.

A mentális betegségek kezelése azért nehéz, mert a beteg nem fogja fel, hogy beteg. Egy alkesz sem gondolja, hogy ő beteg és alkesz. Ezért kell külső, családi és baráti segítség, mert ebből egyedül kijönni szinte lehetetlen.

desw 2021.07.03. 09:35:29

@Almandin:

"Az okok mindig összetettek. Nem szabad saját magunkról se úgy gondolkodni, hogy mi olyan tökéletesek vagyunk, hogy nem lehetünk alkoholisták, nem hízhatunk el, stb.
A család feladata, hogy szakemberhez irányítsák a beteget. Ne akarjon senki alkoholistát házilag, otthon kezelni. Különösen ne úgy, hogy hibáztatja. A hibáztatással csak egy senkinek fogja magát érezni, még lejjebb kerül. Ha az alkoholista agresszív, nem szégyen megszakítani az együttélést."

Egyetértünk!

kárárámaispj 2021.07.03. 10:53:37

@desw:
"Senki sem mondta, hogy a betegnek semmi teendője nincs."
Már bocs, pont arról megy a vita, hogy az az állítás, hogy más a hibás. Kenegetjük a felelősséget. A másik mondat meg az, hogy a családnak kell segítenie. És ha a család nem teljesíti ebbéli kötelességét, akkor hagyni kell a francba?
Azon lehet segíteni, aki hagyja, hogy segítsenek neki.

"A mentális betegségek kezelése azért nehéz, mert a beteg nem fogja fel, hogy beteg. Egy alkesz sem gondolja, hogy ő beteg és alkesz. Ezért kell külső, családi és baráti segítség, mert ebből egyedül kijönni szinte lehetetlen."

Na, most az van, hogy az alkoholizmusnak vannak szintjei meg többféle definíciója. E szerint az is alkoholizmus ha napi rendszerességgel iszol este egy sört. Az ilyen ember a definíció szerint alkoholista, (szerintem nem,) és esetleg ő sem tudja, hogy alkoholista lenne. Az alkoholbetegek azért tudják, hogy azok. Csak hát ugye megint ott a probléma, amit meg lehet oldani nehezen és szenvedősen, meg ott a könnyű út a pia.

desw 2021.07.03. 12:38:48

@kárárámaispj:

Figyu, b+, egybites agyad van? Csak két véglet van, semmi nincs közötte? Csak fekete vagy fehér, csak 100%-ban a beteg a hibás vagy 100%-ban a család? Olyan nincs, hogy a beteg ÉS a család IS hibás????

"E szerint az is alkoholizmus ha napi rendszerességgel iszol este egy sört."

Ez baromság! Olvasd újra a definícióját!

Almandin 2021.07.03. 16:48:19

Kis olvasnivaló, szomorú látletet a társadalmunkról:
agostonlaszlo.hu/milyenek-a-magyarok-eredmeny/
Ez se véletlen:
divany.hu/szuloseg/szules-vajudas-kiabal/
Nyugaton szerintem, ha egy orvos vagy szülésznő ilyen módon alázná meg a pácienst, nagy kártérítést kellene fizetnie emberi méltóság sérelme miatt. De a "primitív", természeti népeknél sem elfogadott a szülő nő sértegetése, megalázása. Itt pedig mindennapos. Sokan elvégzik az orvosit, mert jó eszük van, de viselkedéskultúrát nem szednek fel hozzá. Prosztó bunkók maradnak diplomával is.

Almandin 2021.07.03. 16:49:08

@Matyika Ápolója: Magyarként benne élek a magyar társadalomban és látom a hibáit. Sok idegesítő van a magyar mentalitásban. Ezt kimondani szerintem nem botrányos. Más népek szokásait is meg lehet amúgy kritizálni. Attól, hogy nem minden magyar egyforma, lehet olyat mondani, hogy az átlag nagyrészt milyen. Itt elég nagy az irigység, a primitív bunkóság, a szellemi igénytelenség. Akinek nem inge, ne vegye magára. A szellemileg igényesebb embereket ez mindig zavarta. Sok híres költemény is szól erről, Janus Pannoniustól Ady Endréig. Utóbbinak pl. van két verse is, ami rögtön eszembe jut. Az egyik a híresebb, A magyar Ugaron, a másik, A Hortobágy poétája.
magyar-irodalom.elte.hu/sulinet/igyjo/setup/portrek/ady/ugar.htm
magyar-irodalom.elte.hu/sulinet/igyjo/setup/portrek/ady/hortpoet.htm
Adyt a verseiért egyenesen lehazaárulózták. Aki nem egy hamis, patetikus, idealisztikus módon közelített a saját népe felé, az megkapta. Nyilván ma is.
Orvosok és pszichológusok hada beszél arról, hogy sokan azért nem kérnek segítséget pszichés problémák esetén, mert a társadalom megbélyegzi őket. Itt a tökéletesség látszatát kell adni, ha valaki erre nem képes, akkor belerúgnak. A látszat a fontos. Ha kifelé minden rendben van, akkor sokak szemében az se számít, ha valaki titokban leissza magát esténként, vagy veri a feleségét, megerőszakolja a gyerekét, stb. Sokszor az áldozatoktól is elvárják, hogy hallgassanak, nehogy belerondítsanak a családi idillbe azzal, hogy néven nevezik a problémát.

Almandin 2021.07.03. 18:16:47

@Almandin: Kedves bloggazda! Jó lenne, ha sorrendben kerülnének fel a hozzászólásaim, mert pl. logikailag egymásból következett a kettő, te meg fordítva tetted fel. Tehát a "kis olvasnivaló" a második, amit a magyar átlag mentalitás illusztrálásra és az előző hsz. folytatásaként tettem fel.

Arthamyr 2021.07.03. 18:58:32

@Almandin: "Itt elég nagy az irigység, a primitív bunkóság, a szellemi igénytelenség. Akinek nem inge, ne vegye magára. A szellemileg igényesebb embereket ez mindig zavarta." - Nem gondolom, hogy szellemileg olyan nagyon igénytelen lennék, de nem zavar. Ahogy pl. a földi gravitáció vagy az sem, hogy a hangyakolóniák milyen rendszerrel építik a bolyaikat. Ezek a környezet adottságai, sokkal érdemesebb elfogadni őket, mint mondjuk felköltözni egy űrállomásra. :)

kárárámaispj 2021.07.04. 12:21:16

@desw: Valószínűleg többet olvastam a témában mint te, meg a másik okos.
Az nem válasz, hogy "olvasd újra a definíciót, mert baromság".
Megint mondom, van olyan definició, hogy aki naponta megiszik egy sört az alkoholista. Ugyanis a hangsúly a rendszerességen van. Kicsit kevered az alkoholbeteg és az alkoholista fogalmát.

"Csak fekete vagy fehér, csak 100%-ban a beteg a hibás vagy 100%-ban a család? Olyan nincs, hogy a beteg ÉS a család IS hibás????"
Nem, nincs olyan. Akkor lenne olyan, ha a gyereknek az anyja csak és kizárólag sört adna inni, és rászokna. Kövér kisgyerekeknél még lehet mutogatni a szülőkre, hogy mivel tömik szerencsétlent, de AMÍG felnőtt emberekről és alkoholról beszélünk, addig nincs olyan, hogy akárki más hibás abban, hogy nekiállsz inni. NINCS.
Az én életem, az én problémáim, nem kenhetem senkire, hogy megoldás helyett iszok. Akkor sem, ha genetikailag akármilyen vagyok.
Tényleg nem látod, hogy mennyire eredménytelen ez az állandó másra mutogatás?

kárárámaispj 2021.07.04. 12:21:28

@Almandin: Azért te sem vagy ám semmi.
A dívány.hu-n elolvasod Fenyvesi Zsófi cikkét, és ebből be is általánosítasz mindenkit. Bravó.
Akkor általánosítsunk máshol is.
Kezdem: Az osztrákok a lányaikat a pincében tartják és erőszakolják. Mind.

Almandin 2021.07.04. 16:38:50

@kárárámaispj: 44 év élettapasztalata mondatja ezt velem. Te meg olvasd el figyelmesebben, amit írtam. Sehol se írtam, hogy mindenki olyan lenne, valamint akinek nem inge, ne vegye magára.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása