oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. április 30. 06:30,  Oltás határátkelőként: két szék közt a pad alá 106 komment

2021. április 30. 06:30 Határátkelő

Oltás határátkelőként: két szék közt a pad alá

Több határátkelő jelezte nekünk, hogy egészen furcsa helyzetbe került külföldön. Jellemzően ők azok, akik adott országban magánbiztosítással rendelkeznek és ott egyelőre nem tudják beoltatni magukat. Magyarországon viszont már nincs érvényes TAJ-kártyájuk, ezért (elvileg) ott sem oltakozhatnak, legalábbis ha szeretnék betartani a szabályokat.

oltas_foto_pixabay_com_1.jpg

A klasszikus „két szék közt a pad alá” esetével kell szembenéznie azoknak a külföldön élő magyaroknak, akik valamilyen oknál fogva (például mert magánbiztosítónál vannak) az adott országban egyelőre nem kapnak oltást, Magyarországon viszont már nincs érvényes TAJ-kártyájuk és nem is akarják „okosba’” megoldani.

Mi is kaptunk olyan levelet, melynek szerzője sajnos nem szerette volna, hogy megosszuk, de a lényege az, hogy ő voltaképpen expatként települt ki egy európai uniós országba, ahol a cége fizeti a magánbiztosítás egy részét.

A helyi szabályok miatt így egyelőre ott nem oltakozhat, ráadásul szabálykövető emberként Magyarországon sem fizeti már a tb-t, így aztán haza sem tud utazni, hogy beoltsák.

„Gond egy szál se”

Van persze másfajta hozzáállás is, például „Lajosé”, akinek történetét a Telex írta meg. Az alaphelyzetben az Egyesült Királyságban élő (ott adózó és tb-t fizető) férfi az elmúlt hónapokban Magyarországon ragadt.

Mivel javában zajlik az oltási kampány, úgy gondolta, megpróbálkozik vele ő is: „Lajos az inaktív, de attól még létező tajszámával regisztrált is az oltásra. Amikor bejelentették, hogy a háziorvosokhoz került az oltandók listája, meg is kereste azt a háziorvost, akihez korábban, még Magyarországon lakva tartozott. Ő arról tájékoztatta, hogy nem találja a listán. Gond egy szál se, a háziorvos feltette a listára” – írta az oldal.

Próbáljuk meg félretenni azt, hogy Lajos inaktív TAJ-kártyával regisztrált, miként azt is, hogy a háziorvos ebben segítette és még azt is, hogy a rendszer nem jelezte, hogy ezzel gond lenne és higgyük el, hogy arra gondolt, amit valamelyik politikus mondott, jelesül, hogy a magyar állampolgároknak érvényes TAJ-kártya nélkül is jár az oltás.

Mi lesz a Magyarországon élő külföldiekkel?

Mit tegyen ugyanakkor az a több tízezer külföldi állampolgár, akik Magyarországon élnek TAJ-szám nélkül? Az ő problémájukra a Helsinki Bizottság hívta fel a figyelmet.

Kik tartoznak közéjük? Például a diplomáciai testületek tagjai, az önköltséges egyetemi oktatásban részt vevő külföldi diákok, magán-egészségügyi biztosítással rendelkező, Magyarországra települt külföldi nyugdíjasok, vagy éppen külföldi munkavállalók eltartott, magán-egészségügyi biztosítással rendelkező családtagjai.

„A jelenlegi szabályozás és gyakorlat TAJ-szám nélkül megfosztja őket a védőoltás beadásának puszta lehetőségétől is, figyelembe véve, hogy a vakcinák piaci forgalomban jelenleg nem érhetőek el.

Miközben az érintett külföldi állampolgárok tartósan Magyarország állandó lakosságának részét képezik, évekig, akár évtizedekig az országban élnek, és napi szinten érintkeznek az ország többi lakosával” – hívta fel a figyelmet a szervezet.

A Helsinki Bizottság szerint a járvány idején erősen problémás lehet az, ha nem oltják be ezeket az embereket. Ez talán túlzás, hiszen nincsenek olyan sokan, az viszont érvényes problémának tűnik, hogy vajon ők és a külföldön hasonló helyzetben lévő magyarok mikor tudnak majd feltápászkodni a földről és leülni az egyik székre.

Nyilván lehet azt mondani, hogy leleményes magyar módra miért nem oldja meg Lajos módján okosba’, csak hát egy rendszernek nem így kellene működnie – Magyarországon és máshol sem. Mert ne feledjük, ez nem csak magyar probléma.

(Fotó: pixabay.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: oltás Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr916517726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FutureFry 2021.04.30. 07:32:56

"... ez nem csak magyar probléma ..."
Amerikában most már sok (a legtöbb?) helyen akár minden igazolvány/biztosítás nélkül is beoltanak bárkit (és most már szinte mindig van extra adag is, ha valaki időpont nélkül menne oltatni magát). Mondjuk ez azt is jelentheti, hogy egy delikvens esetleg idősebbnek mondja magát azért, hogy megkapja az oltást úgy is, ha egyébként az (jelenleg) még nem lenne ajánlott (pl. A Pfizer 16 alatt, vagy a Moderna vagy J&J 18 alatt)

Vrancisco 2021.04.30. 08:10:37

Magyarországon Sz. Petike szerint május 1-től bárki kérheti az oltást, értsd: még külföldi is, nem hogy külföldön élő magyar...

CsillaCH 2021.04.30. 09:00:27

@Vrancisco: ez komoly info amúgy? Mármint tényleg mehet bárki? Milyen dokumentumok kellenek hozza?
Kiváncsi vagyok h taj-kártya nélkül igénybe lehet e venni.

Vibi 2021.04.30. 09:17:20

Mar beindult a vakcina turizmus. Be lehet fizetni par ezer eurot, amiert cserebe 3 het wellness hotel a torokoknel es ket kiruccanas Moszkvaba plusz ket dozis Sputnik V is benne van, vagy csak 2x3 napos moszkvai varosnezes egybekotve oktakozassal is foglalhato. Kinek mi tetszik. Allitolag nemetek es svajciak elnek a lehetoseggel.

Csodabogár 2021.04.30. 09:18:12

Egy tipp. Felhívni az országos olto központot, vázolni a helyzetet, feltehetően lenne lehetőség. Nem lesz ingyen.

dikusz. 2021.04.30. 10:09:44

Még vagy ötvenszer le kellett volna írni az "oltakozás" szót...

Vrancisco 2021.04.30. 10:34:57

@CsillaCH: Bocsánat, nem Sz. Petike mondta, ha nem Gulyás Geri, idézem:
"A 24.hu azt kérdezte, hogy mi lesz az itthon tartózkodó külföldi magyarokkal, akiknek nincs TAJ-számuk. Gulyás azt mondta, hogy nemzetiségtől függetlenül bárki regisztrálhat május 1-tő Magyarországon az oltásra."
444.hu-n volt az egyik "gyűjtemény"-cikkben, de most meg nem találom, azóta rápakolódott pár rendkívül eredetei és újdonságot mutató cikk...

Örömhernyó 2021.04.30. 10:35:04

Szóval minden magyar kaphat oltást, az is, aki hátat fordított a hazájának, külföldön fizet TB-t, stb. Tehát akkor mi a gond?
Aki nem fizeti Magyarországon a TB-t, annak is jár az oltás, ez így ki lett mondva. Ettől még van TAJ-számuk.

Vrancisco 2021.04.30. 10:35:10

@Vibi: Törökök elvileg most zártak be 3 hétre, de hogy kb. az utcára se lehet kimenni (Feleségem török kolléganője mondta, családja ott él)...

tpiski 2021.04.30. 10:35:17

Nincs ervenyes TAJ-szamom, de nem kellett semmi okoskodas.

Regisztraltam, hivtak oltani es mentem.

Az egyetlen kenyelmetlenseg, hogy az utolso bejelentett lakcim szerinti haziorvoshoz kellett mennem, ami az orszag szamomra egyik legtavolabbi pontja, Sopron sokkal kenyelmesebb lett volna.

Vibi 2021.04.30. 11:00:57

@tpiski: en azt vettem eszre hogy ha pirosban volt is a taj szamod akkor is attettek zoldbe olyan februar-marcius kornyeken. Felteszem abbol nagy politikai vihar lett volna, ha a sok munkanelkuli aki a tb-t nem tudta fizetni meghal az intenziven es a csalad a ruhaival egyutt kap egy tobb millios szamlat is.

tpiski 2021.04.30. 12:27:28

@Vibi: Az enyem barna volt, tehat torolva lett, meg jo 5 evvel ezelott.

Igy is mukodott a dolog.

Örömhernyó 2021.04.30. 12:27:45

Külföldön élek, lenne lehetőségem felvenni az AstraZeneca vakcinát ingyen. Mégse teszem. Egészséges vagyok, soha nem éreztem magam jobban, sportolok, pár éve abbahagytam az ivást, egyedül a kis túlsúlyom kockázati tényező. Rám a vakcina nagyobb veszélyt jelentene, mint a koronavírus.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.04.30. 14:29:04

@Örömhernyó: azt hogyan szamoltad ki hogy az inaktiv virus veszelyesebb rad mint az aktiv? most eltekintve attol hogy mindenki oltasa kozerdek.

Zoltan_Kovacs 2021.04.30. 14:29:36

@Örömhernyó: Azt elfelejtetted közölni, hogy Malajziában élsz a helyi feleségeddel, brutálisan sokat keresel és még egyéb nyalánkságokat, amivel a jobangel blogtól másokon át idáig lehet találkozni és a teljes életedet el szoktad mesélni, ami persze tökéletes.

Vrancisco 2021.04.30. 14:29:44

Hol látjátok ezeket a szivárványokat a TAJ-számokkal kapcsolatban? (piros, zöld, barna, stb...) Engem baromira érdekelne, hol lehet rendesen utánanézni a státusznak, mert az ügyfélkapus felület egy fos, és hiába függesztettük fel anno őket, feleségem kapott azóta levelet, hogy hónapok óta nem fizeti a TB-t, anyád! :D

Ekrü 2021.04.30. 14:30:05

Azért ritka gusztustalan féreg az aki saját akaratából kint él, onnan kígyót-békát kiabál az országra ,kint fizet adót,tb-t de hazajön az oltásért.
Még akkor is ,ha érvénytelen TAJ számra is adnak oltást.

tpiski 2021.04.30. 14:30:13

@Örömhernyó:

Ez csak azt jelenti, hogy nem tudod felmerni a kockazatot,

A vakcina a gyakorlatban 0 kockazatot jelent, a fertozes es megbetegedes kockazata viszont jelentos.

Ez sima matek, aki ezt vitatja, az vagy hazudik vagy nem erti maga korul a vilagot.

para_noir 2021.04.30. 14:30:26

@Örömhernyó: a korona egyébként nem így működik, még mindig van ez a tévhit, hogy ha sportolsz, meg egészséges vagy, akkor megvéd az immunrendszered. Tök nem igaz, elég megnézni, hogy hány élsportoló esett át a fertőzésen, nem ritkán súlyos tünetekkel, és hogy rengeteg életerős, semmibajom-nemdohányzom-nem iszom típusú ember betegedett vagy halt meg. Az immunrendszerre hivatkozni érvényes lehet agy náthánál vagy influenzánál, a korona más eset, hogy mást ne mondjak, több tanulmány taglalta, hogy a remek immunredszer néha kontraproduktív, a túl heves immunreakció nem ritkán súlyosbítja a betegség lefolyását.

SzZoole 2021.04.30. 14:34:33

@dikusz.: így van, az oltászkodás sokkal szebb szó reá :-))

SzZoole 2021.04.30. 14:36:36

@Zoltan_Kovacs: “ a teljes életedet el szoktad mesélni, ami persze tökéletes”

Meg, vagy igaz vagy nem :-)

lezlidzsi84 2021.04.30. 16:19:06

@tpiski: És ezután megkaptad a védettségi "igazolványt"?

vándor madár 2021.04.30. 17:04:13

@Vrancisco: "Hol látjátok ezeket a szivárványokat a TAJ-számokkal kapcsolatban?"

Sehol, ezt az orvos látja a gépben, meg a TB Igazgatóságokon a központi nyilvántartásban.

www.napi.hu/magyar_gazdasag/milyen-lampak-jelzik-a-tb-t-kinek-kell-fizetnie-az-orvosnal.713342.html

www.neak.gov.hu/felso_menu/lakossagnak/ellatas_magyarorszagon/jogosultsag_az_ellatasra/ellatasra_jogosultsag_igazolasa/jogviszony_rendezesi_eljaras

Az nem elég, ha te felfüggeszted a fizetést. Azt is be kell jelenteni a TB-nél, hogy miért és ezentúl hol vagy biztosítva valamint az igazolást róla.

www.neak.gov.hu/felso_menu/lakossagnak/ellatas_kulfoldon/kulfoldon_munkat_vallalok_bejelentese

SzZoole 2021.04.30. 17:08:55

@Ekrü: így van, teljes mértékben egyet értek veled, egy gusztustalan féreg az ilyen, egy ganyé!!!

Az ilyennek csak akkor adnék az oltásból, ha az új covid tesztet megcsinálja.

Fog egy fültisztitó pálcát, feldugja a segglyúkába, 10 másodpercig tekergeti-forgatja, aztán az orra alá teszi a pálcát, majd vesz egy mély levegőt, ha nem érzi a pálca vattás részére ragadt kenetminta illatát, csak is akkor kaphatja meg a jófajta magyar oltást. :-)))

Vicc volt

Shanarey 2021.04.30. 17:16:00

@vándor madár:

A TB, az adóhivatal jóváhagyása után függeszti fel a TAJ számot.A TB pedig csak akkor függeszti fel, ha a delikvens igazolja a máshol létező biztosítást.

Shanarey 2021.04.30. 17:19:16

@Örömhernyó:

Ez amit leírtál, nettó marhaság, de ez a te életed. Astra Zenecát kaptam itt ahol élek(UK) s mint látható, nem haltam bele. Az oltás elmaradásával az a baj, hogy korlátozni fogják a szabad mozgást azoknak akik nincsenek beoltva.

Shanarey 2021.04.30. 17:24:31

A Magyarisztáni oltás helyzet legújabb fejezete, az az hogy akinek megvan a védettségi igazolvány, az mehet akárhová, legalábbis országon belül, és nyaralhat is. Aki meg külföldön él annak nem lessz ilyen "csodás" védettségi igazolvány, vagyis a túristák mi a fenét csinálnak majd? Mennyire lehet az életszerű, hogy Herr Helmuth Németországból érkezve, szállodai szobát foglal, majd elutasítják, mert nincs védettségi igazolványa, de van neki két oltása, mert nem éppen fiatal. Viktátoréknál már megint elgurult a gyógyszer, és hoztak egy döntést, amelyet alig valaki fog betartani.

lezlidzsi84 2021.04.30. 17:53:04

@Ekrü: És mi van azzal, aki mindkét országban fizet adót (OK, TB csak egyikben lehet), és amúgy nem kiabál kígyót-békát?

Ezopusz1234 2021.04.30. 17:53:20

@para_noir: Ezt így nem lehet általában kijelenteni. Példát mindenre és annak az ellenkezőjére is lehet hozni, de ezzel nem válaszolod meg, mi történik _általában_ egy jó immunrendszerű, fiatal, fitt emberrel, ha találkozik a vírussal. A statisztikák azt mutatják, inkább az időseknél, krónikus betegeknél alakult ki súlyosabb lefolyás - nem véletlenül őket oltják, oltották először.
Ettől még nem értek egyet én sem Örömhernyóval: a vírust elkapni sokkal kockázatosabb, mint BÁRMELYIK oltás. Nem beszélve arról, hogy ha a vírust elkapja, akkor terjeszti is, tehát nem csak saját magát teszi ki kockázatnak, hanem akikkel találkozik, azokat is.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.04.30. 18:04:56

@dikusz.: jaja, igen, ez az a szo, amitol kiraz a hideg :)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.04.30. 18:12:06

@para_noir: "Tök nem igaz, elég megnézni, hogy hány élsportoló esett át a fertőzésen, nem ritkán súlyos tünetekkel, és hogy rengeteg életerős, semmibajom-nemdohányzom-nem iszom típusú ember betegedett vagy halt meg."

Csak azert, mert a media ezeket az eseteket kapja fel, nem azt jelenti, hogy "annyira sok". Kb olyan ara'ny ( szamszeruleg nem neztem utana a statisztikakban, de aranyaiban valoszinuleg helyes), mint ahanyan az oltasok utani komoly mellekhatasok miatt megbetegedtek v meghaltak. Szoval ez a "sok" mindket oldalon kicsit felnagyitott szam.

Arthamyr 2021.04.30. 18:28:18

@dikusz.: Ha ennyit használják, minden bizonnyal rendben van. Persze nekem is "báncsa" a fülemet, de ez legyen a legnagyobb bajunk. :)

Csodabogár 2021.04.30. 18:37:18

@Örömhernyó: Ezt ugyan ki mondta neked? Tudod mi a kockázat? A túlsulyod.

nyuszigonosz 2021.04.30. 18:37:49

@Arthamyr: Pedig nincs rendben, hiába használják annyit. @dikusz.: - nak igaza van!
Szerintem valamelyik buta magát ujságírónak mondó firkanc használta elöször, mások látták, jobbat nem tudtak a nagy eszükkel: maradt ez a szörnyüség.

De mint írod Arthamyr: ez legyen az ember legnagyobb baja. :-)

Arthamyr 2021.04.30. 18:42:36

@nyuszigonosz: Igen, én erre írtam, hogy rendben van. Nem itt kellene kezdeni a rendrakást a világban uralkodó káoszban, ha az foglalkoztatna és lenne beleszólásom. :D

Csodabogár 2021.04.30. 18:45:42

@Shanarey: A külföldieknek is van oltási igazolványa. Ha majd lehet szabadon utazni, akkor ez biztos nem lesz akadály, hogy nem egy kártya, hanem a szép sárga nemzetközi oltási igazolvány. Ha nagyon optimista akarok lenni, akkor az EU hamarosan megalkotja az egész EU-ra érvényes egységes igazolást, ami nyilván egy másmilyen kártya lesz.

SzZoole 2021.04.30. 18:50:15

@Zsuzsi65: egyenesen hányingerkedem emiatt a szó miatt Lehet, hogy hányakozni is fogok, ha hallom még. Vágyakozom rá, hogy többet ne hallakozzam. :-))

dikusz. 2021.04.30. 18:52:53

@nyuszigonosz: Müller Cecília a nyelvújító, ő használta először, ezt a szót, ahogy a "nyunyókát" is.:)

Ezopusz1234 2021.04.30. 19:01:43

@Shanarey: Na igen, mindig megy az aggódás, hogy nem akarják majd elegen beoltani magukat, hogy meglegyen a nyájimmunitás. Ha majd nem mehet koncertre, rögtön megjön az oltási kedv.
De ezen egyébként is felesleges aggódni: ha már mindenki beolthatta magát, aki akarta, akkor a szándékosan kimaradók maguknak vállalják a kockázatot - hiszen a beoltottakra már nem veszélyesek. Szóval terjeszthetik majd egymás között ezt a szrt és ha bajuk lesz, hát ahogy errefele mondják: selber schuld. Szerintem az ellátást is meg kéne tagadni tőlük, lévén a Casco sem fizet, ha benne hagyja valaki a kulcsot a kocsiban és úgy lopják el.

Vrancisco 2021.04.30. 19:01:56

@vándor madár: Azért nem vagyunk teljesen eltévedve a világban, nyilván minden létező hivatalos bizgerét végigjártunk anno, ahogy ezt is lejelentettük az általad is linkelt oldalon, azaz pontosabban a fantasztikus, ezredfordulós minőségű ÁNYK nevű alkalmazáson keresztül, amin keresztül aztán be is küldtük az igazolást. Engem nem is csesztettek azóta, de feleségemnél valamit "jómagyarügyintézős" módra elcsesztek. Persze okosan nem tettük tartóstárba a visszaigazoló üzenetet, így majd futhatunk vele még néhány kört...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.04.30. 19:02:03

@Zsuzsi65: matematikus vagy? fizikus? ezek szoktak mondani hogy 10^-3 az kb annyi mint 10^-8. tokmindegy, kis epszilon, veges.

nyuszigonosz 2021.04.30. 19:03:20

@dikusz.: Aha, akkor nem buta firkász, hanem egy tudatlan - bunkó, müveletlen - nene a szóficam, de inkább szótorzulat alkotója.
Nem tudom mi a nyunyóka, de azthiszem megleszek ezen tudás nélkül is.

SzZoole 2021.04.30. 19:05:13

@dikusz.: "nyunyókát" és ez mit akar jelenteni?

Mondjuk én azt sem értem, hogy a pandemic szót miért kellet magyarosozni pandémiára, mikor van rá megfelelő magyar szó, világjárvány.

dikusz. 2021.04.30. 19:18:10

@nyuszigonosz: @SzZoole:
Ebben az Indexes linkben (mindössze 1:43 perc), hogy mi a nyunyóka:
index.hu/video/2020/05/13/kezecske_orrocska_nyunyoka_csapok_muller_cecilia/

Kicsiknek a mindenhova hurcolt alvósrongya, ha valakit nem érdekel a link.Kevés olyan kicsi van, akinek nem volt ilyen.

Arthamyr 2021.04.30. 19:29:26

@dikusz.: Pacifütyicske popócskába nem volt? :D

FutureFry 2021.04.30. 19:45:12

@Csodabogár: @Shanarey:
Ezt már pár napja itt egy post alatt belinkeltem:
www.nytimes.com/2021/04/25/world/europe/american-travel-to-europe.html
“… Ursula von der Leyen, president of the European Commission, said …“This will enable free movement and the travel to the European Union ... Because one thing is clear: All 27 member states will accept, unconditionally, all those who are vaccinated with vaccines that are approved by E.M.A.,” …”

Gondolom, ha amerikai turistákra meg tudják (majd) oldani, akkor az EU-n belül sem eshet nagyon nehezükre…

FutureFry 2021.04.30. 19:48:07

@Ezopusz1234:
“… Szóval terjeszthetik majd egymás között ezt a szrt és ha bajuk lesz, hát ahogy errefele mondják: selber schuld …”

Ezzel az a probléma, hogy ha terjed (és megbetegíti a nem-beoltottakat), akkor (szép magyar szóval) bennük mutálhat (vagy mutálódhat?) is, akkor meg az ellen esetleg már az oltottak se védettek, és kezdődhet az egész elöről.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.04.30. 19:59:23

@droid_: egyik sem vagyok, csak a jozan esz meg egy kis szkepticizmus a mediaval szemben :))

SzZoole 2021.04.30. 20:02:51

@FutureFry: “ akkor (szép magyar szóval) bennük mutálhat (vagy mutálódhat?)”
Mutálózik vagy mutálódzik :-))

SzZoole 2021.04.30. 20:05:29

@Zsuzsi65: ezt nem rég találtam ki, tudod mi az a csipi-papi? :-)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.04.30. 20:27:39

@Zsuzsi65: es melyik mondatja veled azt az okossagot hogy az oltas "aranyaiban" ugyanolyan veszelyes mint a betegseg?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.04.30. 21:14:49

@droid_: a "kb" ertelme gondolom, vilagos szamodra :)
arra reagaltam, amikor arrol irt valaki, milyen "sok" egeszseges ember halt meg Covid miatt, vs. mennyi ember halt meg az oltasok kovetkezteben.
A fenti ket szituacio barmelyikeben eleg nehez EGYERTELMUEN kimutatni az ok-okozati osszefuggest. Ergo, semelyik eset sem SZAMOTTEVO az osszeshez kepest.
De ha tudsz erre megbizhato statisztikat mutatni, akkor meghajlok az erveid elott :)

Ezopusz1234 2021.04.30. 22:18:10

@FutureFry: a média szereti kelteni a hisztériát ez ügyben, de vedd észre, hogy naponta riogatnak az állítólag rezisztens mutánsokkal, amikről aztán rendre kiderül, hogy véd ellenük is a vakcina. A sajtó szerint mindig van mitől rettegni, de nem kell nekik bedőlni, csak nyomják a riogatást, mert ez hozza a kattintást.
Figyeld meg, ha vége a járványnak, megint visszahozzák a mindmeghalunkklíma témát. Még lehet azt a fogyatékos greta thunfischt is meghívják majd megint a tévébe őrjöngeni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.04.30. 23:00:37

@Ezopusz1234: pontosan! +1
Errol eszembe jutott a "progressive" media es annak nehany ellenzoje kozti harc, ami most itt megy az USA-ban.
Project Veritas (akit tevesen "szelsojobb" stb. jelzokkel illet - termesetesen - a baloldali (liberalis) media) egy David es Goliat harcba kezdett CNN es tarsai (pl. Twitter) ellen, feltarva olyan dolgokat, amelyeket eddig is sejtettuni (pl. CNN szandekosan felrevezeto narrativaja stb.)
Aki tud angolul, erdemes elolvasni ezt a cikket (es ha kepes vagy egy esetlegesen a tiedtol eltero velemeny elolvasasara ;)

www.msn.com/en-us/news/world/james-okeefe-to-expand-his-war-on-cnn-with-lawsuits-more-video/ar-BB1fGEoN

FutureFry 2021.04.30. 23:14:15

@Ezopusz1234: @Zsuzsi65:
Igazad, van, hogy a média szereti az eseményeket “dramatizálni”, színesebben-félelmetesebben tálalni, hogy többen kattintsanak. Viszont a fenti elméletet nem a “sajtó híreiből” vettem, hanem több epidemiológus véleménye alapján mondtam (persze ők is tévedhetnek, és nem kötelező rájuk hallgatni vagy hinni nekik).

blumen56 2021.05.01. 00:30:40

Április 6.-án megkaptuk az oltást a háziorvosunknál.Freisingben /Bajorország/Nem csak mi,hanem más magyar itt élők is.Nagyon örülök neki!Van több rizikó faktorom is.

M. Péter 2021.05.01. 02:06:16

@Ezopusz1234: Van, aki más betegsége miatt nem kaphat oltást. Esetleg az is feltűnt, hogy a sok koronavírusos beteg a többi beteg ellátását is befolyásolta, műtéteket és szűréseket törölték. Ha esetleg elüt az utcán egy autó, jó ha van hely az intenzív osztályon, és nincs tele koronavírusos betegekkel.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.05.01. 08:44:50

@Zsuzsi65: persze, nem sok, tehat kb ugyanannyi. azert valahol melyen van benned egy matematikus.

Örömhernyó 2021.05.01. 08:46:07

@droid_: Ez a mostani vírus az influenzánál kicsit veszélyesebb. A halottak nagy része demens, érelmeszesedésben szenvedő, szívbeteg, rákos, cukorbeteg 80+ éves ember. Őket az influenza is elvinné. Vagy meghalnának maguktól mondjuk fél éven belül, mert 84 évesen daganatos betegséggel már kicsi az esélye, hogy a 85. születésnapját is megéri az ember.

Én nem vagyok se vírustagadó, se oltásellenes. Egyszerűen szkeptikus vagyok.

Miért van az, hogy az indexen is minden nap a címlapon hozzák, hogy ma egy 25 éves is meghalt koronavírusban? Meg mellette 180 fő öreg, beteg, elfekvőben lévő áldozat is volt, de arról nem számolnak be.

Rám ez a vírus jelenleg nem jelent nagy veszélyt. Az AstraZeneca oltasához megint 200-nál több trombózisos, vérrögképződéses esetet kapcsoltak, csak a briteknél! Közülük 41-en meghaltak!!! Ez az oltóanyag rám sokkal veszélyesebb, mint a vírus. Amúgy az AstraZeneca nem is inaktivált vírust tartalmaz tudtommal.

index.hu/kulfold/2021/04/30/209-trombozisos-esetet-regisztraltak-a-briteknel-astrazeneca-utan/

@tpiski: az AstraZeneca vakcináról írtam, hogy azt nem veszem fel. A Pfizer-en elgondolkodnék, de jelenleg azt se kívánom felvenni.

@Shanarey: index.hu/kulfold/2021/04/30/209-trombozisos-esetet-regisztraltak-a-briteknel-astrazeneca-utan/

Ugye mondanom se kell, hogy a te egyedi eseted, hogy nem haltál bele, az semmit se számít. Neked persze számít, de attól az AstraZeneca oltása egy veszélyes oltóanyag.
Nem én mondom, hanem a britek!

@Csodabogár: A túlsúlyom kb. 7 kiló. Zavar, de nem egészségi szempontból, hanem esztétikailag, két hónap alatt leadom. Amúgy elég jó kondiban vagyok, sportolok, túrázok, az emberiség által ismert összes vitamint szedem, napozok, feltöltöm a D-vitamin készleteimet és jókat eszem. Már nem iszom alkoholt, nem dohányzom.

@Zoltan_Kovacs: Nem keresek brutálisan sokat, a helyi párom nagyon ügyes, többet keres, mint én, engem ez nem zavar. Az életem nem tökéletes, régebben azt hittem, hogy tökéletességre kell törekedni, ma már tudom, hogy meg lehet állni félúton és élvezni kell az életet. Nem fogom hagyni, hogy a pandémiahisztéria irányítsa az életemet.

A poszthoz szólva: bármit és mindenkit beoltanak Magyarországon, aki kéri. Akinek TB-tartozása van, azt is, aki Nyugat-Európában mosogatott és úgy köpködött a hazájára, azt is. Tehát nincs téma.

Örömhernyó 2021.05.01. 08:46:41

@Csodabogár: Ja, az EU, ami oltóanyagot se tudott szerezni és elvárta volna, hogy a tagállamok kivárják, míg az EU-s vízfej intézkedik. Majd pont ők fognak egy működő oltási igazolvány rendszert alkotni

Örömhernyó 2021.05.01. 08:46:45

@blumen56: Ha szabad kérdeznem Bajorországban milyen vakcinát kaptatok? Többféle van ott forgalomban?

Ezopusz1234 2021.05.01. 09:57:55

@FutureFry: Oké, elhiszem, hogy előfordulhat ilyen. De az esélyét még csak megbecsülni sem tudja senki. És eddig nem is történt, pedig lassan másfél éve van ez a vírus. 100 éve a spanyolnátha is csinált 3 hullámot, aztán eltűnt. Ha mindig lettek volna újabb meg újabb mutációk, amik újra tudják fertőzni a gyógyultakat, akkor azóta is fertőzne, illetve sokkal több hullám lett volna.
@M. Péter: Arról nem olvastam, hogy lenne olyan, aki valamilyen betegsége miatt _semelyik_ vakcinát nem kaphatja meg az engedélyezettek közül, de ha küldesz linket, akkor köszi.
A kommented második felére meg: pont erről szólt a hozzászólásom: aki nem oltatja be magát és beteg lesz, attól meg lehet tagadni az ellátást - legalább akkor, amikor épp másnak kell a hely.
@Zsuzsi65: Igen, erről olvastam már korábban is. A cnn és társai mára sima propagandasajtóvá silányultak (német megfelelője mondjuk a spiegel). Azt azért tegyük hozzá, hogy pl Trump bőven adott muníciót az ellene folyó sajtóhadjárathoz, ettől még persze gáz a propagandasajtó. Mindegy, most lett nekik bidé meg a kvótanő, úgyhogy mindjárt eljön a kánaán az USA-ban. Az mondjuk szívás, ha az elnöknek minden reggel el kell mondani, hogy ő az elnök, de 4 évig ki lehet bírni :D

Örömhernyó 2021.05.01. 09:58:08

@Zsuzsi65: Nem csak a "jobbos" médiumok és megmondóemberek mondják meg, hogy a CNN egy manipulatív hírgyártó szervezet. Glenn Greenwald, Jimmy Dore, Kyle Kulinski és más balos újságírók is kimondják ezt, persze ők anti-establishment alakok, tehát a mainstream balliberális hatalmi centrum számára ugyanúgy ellenségek lettek.

A CNN-es Charlie Chester szépen beismerte, hogy hogyan működik a propagandagépezetük.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.05.01. 10:58:16

@Örömhernyó: ott van az index cikkeben az is, te sukeboka, hogy az astra is sokkal jobb beadva mint nem beadva. azt mar nem hiszed el mi? csak azt amit elotte irnak ket sorral. mert ilyenek ezek, direkt osszekeverik az igazat az agymosassal, sok jozan esz kell hozza hogy kivalogasd, amiben nalad nincs hiany hiszen majdnem tokeletes vagy. de akkor szamolgassad, hany beoltottbol lett "allitolag" 200 problema, 40 halott, es hany nem beoltott fertozottbol lett sokszazezer problema es 120+ ezer halott? na osszad gyorsan a soknullas szamokat. vegul mindketto kicsi szam, ugyhogy az a nagyobb amit te gondolsz oszt kesz, mi? vagy kb ugyanannyi mint a matekos szerint fentebb.

aki a hireknek direkt az ellenkezojet hiszi el mert a media ugyis hazudik, az ugyanolyan agymosott mint aminek masokat tart.

vándor madár 2021.05.01. 11:51:36

@Ezopusz1234: "Szerintem az ellátást is meg kéne tagadni tőlük, lévén a Casco sem fizet, ha benne hagyja valaki a kulcsot a kocsiban és úgy lopják el."

És aki beoltatta magát és mégis elkapta a fertőzést, sőt meg is halt, az milyen kártérítést kap?
A gyógyszergyártóktól semmilyet, mert eleve így szól a paktum, de a kormánytól, aki az oltást nyomatja és a nem beoltottakat vegzálja és mindenben korlátozni akarja.

www.portfolio.hu/gazdasag/20210425/kiderult-hanyan-betegedtek-es-haltak-meg-magyarorszagon-a-koronavirus-oltas-utan-480174

Örömhernyó 2021.05.01. 12:06:23

@droid_: Magyarázd annak a több száz halottnak, akiket elvitt a holtbiztos védőoltás (nem véletlen, hogy már fel is bontották a szerződést az AstraZenecával az EU részéről).

Én nem a védőoltások ellen vagyok, csak hát védőoltások közt is óriási különbségek vannak. Ezt kellene megérteni. Be kellene ismerni, hogy a brit-svéd vakcina egy hatalmas melléfogás. Eleve a gyártó által mért, állított hatásossága is nevetségesen elmarad a többi vakcináétól. Valami 63%? Tehát a beoltottak kb. 63%-ánák előzi meg a megbetegedést. Cserébe vérrögöket képez és ez halált okoz. Ha az orosz vakcinának lenne ilyen csapnivaló a hatásossága és okozna trombózisos halált, akkor már minden médium tele lenne ezzel a hírrel.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.05.01. 12:06:29

@Ekrü: kicsi trollok,az a gusztustalan féreg aki miatt kimegy az illető és kígyót békát kiabál az országra!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.05.01. 13:34:43

@Örömhernyó: heh, micsoda szanalmas demagog szoveg. magyarazd te is a 120+ ezer halott csaladjainak hogy ez meg mindig kevesbe veszelyes mint az oltas, mert 40-en meghaltak am a 22 milliobol. marmint az oltas utan, nem az oltastol. es fokent beteg, kover, lusta emberek, es oregek akik amugy is meghaltak volna par heten belul. ugye.

muvelodjel, ha a jozan eszed engedi: 82%. sulyos megbetegedes ellen 100%.
telex.hu/koronavirus/2021/03/29/covid-vakcinak-oltasok-tudnivalok-informaciok-minden-ami-fontos-ki-kaphatja-pfizer-moderna-astrazeneca-szputnyik-sinopharm-janssen-cansino-covishield

ettol meg lehet hogy a tobbi mellett ez gyengebbnek szamit, de nem egymassal versenyeznek ezek, hanem a megbetegedessel allitottad szembe. szoval mi lett a szamolas eredemenye? kb ugyanannyi? szinten matekos vagy?

Örömhernyó 2021.05.01. 18:07:07

@droid_: "40-en meghaltak am a 22 milliobol. marmint az oltas utan, nem az oltastol"

Nem csak 40-en haltak meg, ennyien haltak meg legutóbbi a 209, AstraZeneca vakcina által okozott trombózisos esetből csak a briteknél. Az olasz, ír, dán, osztrák stb. halálesetek és a korábbi brit halálesetek ebben nincsenek benne.
Az a vicc, hogy életerős fiatal ápolók is meghaltak emiatt a vakcina miatt. Olyanok, akikre a vírus kevesebb veszélyt jelentett.

Nem csak az oltás után, hanem az oltástól haltak meg az emberek. Kutatások igazolták, hogy az AZ vakcina vérrögképződést okoz.

"es fokent beteg, kover, lusta emberek, es oregek akik amugy is meghaltak volna par heten belul" - Hát pont ez az amiben te nem mondasz igazat. Nem öregek, hanem fiatal ápolónők haltak meg az AZ vakcina miatti vérrögképződés következtében.

Aki 84 éves, rákos, demens, általános érelmeszesedésben szenvedő beteg, azt ha nem a koronavírus viszi el, akkor az alapbetegségei intézik el 4-6 hónapon belül. Nem örül ennek senki, de ez annyira nem váratlan haláleset. De ha egy egészséges harmincas nő halálát okozza a vakcina, az botrányos.

Tudom, hogy rólad a tudományos érvek leperegnek, de azért belinkelem:
index.hu/techtud/2021/04/23/rajottek-a-kutatok-hogy-miert-okozhat-trombozist-az-astrazeneca-vakcina-oltas-koronavirus/

Mellesleg a Johnson & Johnson vakcinája is okoz vérrögképződést, de annak mechanizmusa még nem világos.

Én senkinek nem mondom, hogy ne oltassa be magát (nem vagyok hajlandó az oltakozás szót használni), én viszont nem oltatom be magam.

@dikusz.: Az oltakozás szó engem a bérmálkozás szóra emlékeztet. Mintha valami vallási háttérhatalmi beavatásnak vetné alá magát az illető.
A másik hasonló csengésű szó a hamvazkodás, ami szintén egy katolikus babona.

Ateistaként még a vallási szókincs szavaira emlékeztető szavakat is kerülni akarom.

Ezopusz1234 2021.05.01. 20:16:58

@Örömhernyó: Az AZ-val kapcsolatos fenntartásaidat még értem, azt én sem választanám, itt Németországban nem is adják csak az öregeknek. De pl a Pfizerrel vagy a Modernával mi a gond? Azokat sem adatnád be?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.05.02. 02:51:14

"higgyük el, hogy arra gondolt, amit valamelyik politikus mondott, jelesül, hogy a magyar állampolgároknak érvényes TAJ-kártya nélkül is jár az oltás."
Nem csak politikus mondja ezt, hanem a hivatalos oltóközpont is ezt nyilatkozta a nejemnek, írásban, hogy bátran lehet regisztrálni, hazautazni, érvénytelen taj számra is jár az oltás.
Aztán mikor én kértem meg a fatert, hogy kérdezzen már utána a háziorvosnál, ahová tartoztam, onnan már az az info jött, hogy vissza kell jelentkezni a magyar tb rendszerbe, fizetni azt a nyolcezer-nemtudomhány forintot egy-két hónapig legalább, és akkor kapnánk csak oltást.Mi nem akartunk "okosba" intézni semmit, úgy voltam vele, hogy kifizetjük a vakcinák árát, meg a munkadíjat, ha van ilyen, de többek közt ezen konfúzió miatt sem utaztunk inkább.Meg amíg az ember könnyen kerül "konténerbe", akár oda-, akár visszairányban, addig különben is felejtős.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.05.02. 03:03:14

@dikusz.: Csatlakozom az oltakozás szó elleni brigádhoz, kegyetlenül ostobán hangzik ez a kifejezés.
A nyunyóka szót mi már vagy tizenéve használjuk a családban, de teljesen más értelemben... :D

Montroyal 2021.05.02. 04:50:29

@Örömhernyó: régen voltam itt ... vannak hasonlok mint Te vagy ez mar egy rettegteto oltas reklam oldal lett? mindenki a mainstream médiabol retteg es oltakozik .. nekik sok szerencsét es semmit ne hidjenek el senki sem hal meg az oltastol ja vagy igen a korhazak tele vannak oltottakkal de tenyleg ugy elni nem lehet hogy eddig a médiatol a kamu jarvanytol rettegtek most meg az oltas kovetkezmenyeitol rettegjenek .. nekik jo lesz az UGYANMAR ... aki nem oltatott az meg gondolkozik azert van ...
docs.google.com/spreadsheets/d/1JHvSU2_h4o57svA00EKztPSR22ifiVSTE6d2AdlgR0w/htmlview?fbclid=IwAR2FMTKaHpBhFW_ykvng5MAcz5k7oImAdXr6WW_q5zFk6uAMIfW3pcZxtBw

reszemrol kerulom az oltottakat es ezt az oldalt is sok szerencsét az oltottaknak .. bravo ...

medalerts.org/vaersdb/findfield.php?EVENTS=on&PAGENO=1&PERPAGE=10&ESORT&REVERSESORT&VAX=(COVID19)&DIED=Yes&fbclid=IwAR1WstHgTjw00NbMxVGWF8uKwoTtiwiaOkRoYVvQWy9tiCEFqnDQ8BC9-q8

nalunk Kanadaban a heten hivatalosan elismertek 2oltott meghalt(astra verrogok ) az oltastol .. .. akkor valoszinuleg szazszorosa lehet ... .. koszi hogy legalabb kicsit irtal a kétségekrol is ... a tobbiek ha valaszolnak is, nem olvasom ... mint ahogy hireket sem hallgatok es az 5 percenkenti oltasreklamot is azonnal kinyomom az automban :-)

kék madár 2021.05.02. 07:36:39

@Örömhernyó: kar hogy az emberiseg primitivebb jo 20%-a ugy gondolkodik mint te, ontod a hulyesegeket, csak a "Komment kuldese" gombot nem kene megnyomni

kék madár 2021.05.02. 07:38:30

lehet, hogy leirtatok mar, ha megvan a ket oltasom pl. Guatemelabol, hazamegyek Magyarorszagra, akkor hogy kaphatok oltasi igazolvanyt?

dikusz. 2021.05.02. 07:47:43

@geegee: Meg sem merem kérdezni, hogy milyen értelemben...:)))

Örömhernyó 2021.05.02. 08:22:08

@Ezopusz1234: A Pfizerrel nekem semmi gondom. Moderna szerintem nem sok országba jutott eddig.

Mint írtam, én nem vagyok vírustagadó és nem vagyok oltásellenes.
Csak azt kellene tudomásul venni, hogy az AZ vakcina egy melléfogás. Nem véletlen, hogy mindenki a Pfizerrel akarja beoltatni magát.

A másik dolog, amivel kapcsolatban szkeptikus vagyok, az az, hogy hogyan prrzentálják a haláleseteket és azok számát. Magyarországon mindenki, aki koronavírus fertőzött és meghal, az koronavírus halálesetnek számít.
Aki 84 évesen daganatos betegként szívbetegséggel, általános érelmeszesedéssel, demenciával egy elfekvőben megkapja a koronavírust, meghal, az is koronavírus áldozat. De tényleg az?
Minden nap címlapon hozzák, hogy ma meghalt egy 25 éves vagy 30 éves ember is koronavírusban. Mellette meghalt 200 elaggott ember is, de az nem hír. Csak az, hogy a vírus arat a huszonévesek közt... Egy huszonéves meghalt... Aki mellesleg lehet, hogy Down-szindrómás, szívbeteg, pszichiátriai beteg, kórosan elhízott volt, de ezt sose írják. A félelem légkörét akarják megteremteni, majd megmentőként pózolni, hogy mindenki beálljon a sorba.
Aki szkeptikus, azt rögtön oltásellenesnek, vírustagadónak állítják be. Aztán szervezik a következő békemenetet az ellenzék ellen, mert nyilván miattuk halt meg ennyi ember, mert oltásellenesek (nem azok, de rájuk kell sütni). Megy az agymosás.

Örömhernyó 2021.05.02. 08:22:16

@Ezopusz1234: A Moderna, ahol élek, nem elérhető, a Pfizerrel sincs bajom. Csak arról írtam, hogy az AstraZeneca egy elbaltázott oltóanyag, de aki ezt le meri írni, azt kitiltják, cenzúrázzák stb.
Ha az orosz vakcina okozna annyi halált, mint ag AstraZeneca, akkor Nyugaton már rég ettől lenne hangos a sajtó.
A józan ész talaján kellene maradni.

Örömhernyó 2021.05.02. 09:31:57

@kék madár: Az a ti módszeretek mások elhallgattatására, hogy alapból primitívebbnek állítjátok be a veletek egyet nem értőket.
Szerinted a britek is primitívek, a dánok, olaszok, írek, akik a trombózisos halálesetek után leállították az AZ vakcina használatát?

Mi abban a primitívség, hogy belinkeltem német tudósok kutatását, ami fényt derített arra, hogy hogyan okoz vérrögképződést az AstraZeneca vakcina.

Te a tudomány ellen vagy, tudományos hivatkozásokat nevezel primitívnek?

Te hívő vagy, hinni akarsz a feletted állóknak, akik megmondják neked a tutit.

Én csupán annyit írtam, hogy nem minden vakcina teremtetett egyformán jónak. A Pfizerrel semmi bajom nincs például.

A hírek szerkesztése pedig tendenciózus, manipulatív, erre a lebukott CNN-es főmufti esete is rávilágít, ő maga mondta ki, hogy manipuláltak, hogy Trump elnök urat kitúrják a Fehér Házból. Bident mindenáron épnek és egészségesnek hazudják, a BLM mögé beálltak.
Ez rendben is van, de akkor be beszéljünk pártatlan mainstream sajtóról.
Kimondták: amint vége van a koronvírusnak a klímaváltozással fogják riogatni az embereket.

Fear drives up the ratings

If it bleeds it leads

Ezeket nem én találtan ki, hanem a CNN fejese mondta ki.

Még egyszer: én nem tagadom a koronavírus létezését, nem tagadom az oltások fontosságát, nem tagadom, hogy zömmel 70+ éves, krónikus betegeket visz el a vírus és azt a pár huszonéves halottat emlegeti csak a sajtó.
Van Magyarországon idős rokonom, örülök, hogy beoltatta magát, mert Pfizert kapott.
Ha egy keleti vakcinától hullanának úgy a fiatal nők, mint az AstraZeneca vakcinájától, akkor már világgá kürtölte volna ezt a fősodratú sajtó.

Még egyszer: nem az oltások ellen vagyok! Aki úgy érzi, hogy neki szüksége van rá, az oltassa be magát. Nekem jelenleg nincs, meghagyom a lehetőséget másoknak.

somlobodog 2021.05.02. 17:43:17

@Örömhernyó: :))) szerencsére az ostobaság nem halálos így tovább elvezhetjuk tartalmas eletvezetesi és orvosi tanacsadait

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.05.02. 17:44:27

@Örömhernyó: tehat 22 milliobol 40 halaleset az oltas utan. ezek a brit szamok, te hoztad oket, nem en, ne keverj ide mas orszagokat, amig ezt nem tisztaztuk. szoval mennyi lett a 40 per 22 millio? osszad a szamokat, matekos. aztan megnezzuk hany fovel kell osztani a 120 ezret hogy legalabb ugyanaz jojjon ki. virustol is meghaltak ugyanugy fiatalok is, mint az oltas utan, de ez tokmindgy mert akkora kulonbseg van az oltas es a betegseg veszelyessegeben, hogy kor vagy betegseg szerinti aranyokat vizsgalni ertelmetlen a 40 fos mintan. magad is latni fogod, ha elkeszultel az osztassal.

ja es nehogy tiltakozzal mert az olyan vallasos hangzasu ize (visszahato kepzos ige btw)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.05.02. 17:44:37

@Örömhernyó: "Nem csak 40-en haltak meg, ennyien haltak meg legutóbbi a 209, AstraZeneca vakcina által okozott trombózisos esetből csak a briteknél"

ez meg hazugsag/tevedes, izles szerint. olvass utana.

kék madár 2021.05.02. 18:27:39

@Örömhernyó: mert baromsagokat irsz a covid es az oltas osszehasonlitasakor, ha te tudomanyos cikkeket is olvasol akkor meg szomorubb hogy ennyi hulyeseget es hazugsagot hordasz ossze. A velemenyhez mindenkinek joga van, a tenygyartas es a hazugsagterjesztes viszont nem velemeny. De neked fogalmad sincs a kulonbsegrol.

Ezopusz1234 2021.05.02. 20:20:56

@kék madár: Most nem olvasom el újra az egészet az elejétől, de úgy rémlik, leírta, hogy a vírus főleg öreg és/vagy beteg emberekre veszélyes, ami igaz. Leírta, hogy az Asrazenecával gondok vannak, mert ritkán vérrögképződést okoz és ez néha halálos kimenetelű, ez is igaz. Ha már itt tartunk, az AZ-nál a gyártóval is gondok vannak, mivel nem tartotta be a szerződésben vállaltakat és az EU nem is hosszabbított velük. Leírta, hogy a média - kiemelten a cnn - hazugságokkal és csúsztatásokkal manipulálja a közvéleményt. Ez is igaz.
Amiben szerintem téved, és droid haverod is csak ebbe tudott a saját minősíthetlen stílusában belekötni, hogy az AZ ezzel a ritkán előforduló vérrögképződéssel együtt is kevésbé kockázatos, mint a vírust elkapni. Ettől még több országban nem használják már az AZ-t, Németországban meg csak 60 év felettieknek adják. Biztos mind hülyék az egészségügyi hatóságok ezekben az országokban, vagy?
Szóval kicsit szerényebben, mert tőled még nem sok érvelést láttunk, csak a másik lehülyézését.

kék madár 2021.05.02. 20:28:31

@Ezopusz1234: regebben erveltem is (a TENYEKKEL), csak leszoktam rola, mert a valaszt mindig a sajat kitalalt tenyeikre alapozzak es e vegen eljutunk oda, hogy szerinte a Fold lapos es joga van ezt hinni, egy weboldalon is ezt irjak. Roviden: idopazarlas
Annyi hulyeseget irt hogy barmelyiket el lehetne kezdeni kivesezni, de ezt nem vitanak hivjak

kék madár 2021.05.02. 20:32:01

@Ezopusz1234:
ez talan meg neked is atmegy:
"Az a ti módszeretek mások elhallgattatására, hogy alapból primitívebbnek állítjátok be a veletek egyet nem értőket."

Hatha en azzal., hogy leprimitivezek valakit, el tudnam hallgattani, mar, a vilag osszes diktaturaja de demokraciaja is hozzam jarna tanacsert :)

Ezopusz1234 2021.05.02. 21:08:37

@kék madár: Szerintem te is érzed, hogy ez csak egy retorikai túlzás volt részéről, amivel a hozzád hasonlók vitakultúrájára hívta fel a figyelmet - nyilván nem szószerinti elhallgattatásról van szó.
"es e vegen eljutunk oda, hogy szerinte a Fold lapos es joga van ezt hinni, egy weboldalon is ezt irjak"
Ez sima szalmabáb érvelés, semmi ilyet nem írt. Azokat írta, amiket legutóbb elismételtem, ezekre nem tudtál reflektálni csak fröcsögni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.05.02. 22:17:30

@dikusz.: Jól teszed, én meg elmondani nem merném...
:D

kék madár 2021.05.03. 00:20:13

@Ezopusz1234:
"Szerintem te is érzed, hogy ez csak..."
nem, abszolut nem erzem. Ez kb olyan gyenge erveles reszedrol, hogy miutan leutcalanyozzuk valakinek az anyjat, 1 nappal kesobb meglepodunk a reakcion es hozzatesszuk, hogy de hat csak vicc volt.

Leirtam, hogy miert nem "ervelek" vele, azzal ervelek, akivel valamilyen szinten a tenyek szerepeben egyetertek, meg arrol amirol van ertelme. Ezekrol nincs, orvosok, tudosok elmondtak minek mi a kockazata, mit tudunk eddig, mit nem tudunk, o azoknak az ellenkezojet sulykolja.

"Ez sima szalmabáb érvelés, semmi ilyet nem írt"

Pont ekkora hulyesegeket irt.

Veled se vagyok "egy hullamhosszon" ne eroltessunk, szerintem mas blogon raharapnak majd a provokacioidra, de irjal nyugodtan, nehogy felreerts, nem akarlak elhallgattatni

Örömhernyó 2021.05.03. 06:32:15

@kék madár: Na akkor most idézlek, mert amit itt te megengedtél magadnak az minősíthetetlen.

"kar hogy az emberiseg primitivebb jo 20%-a ugy gondolkodik mint te" - tehát te keztél el általánosítani, hogy én olyan vagyok, mint az emberiség primitívebb 20%-a (két nem bőccsész diplomával, négy nyelvet beszélő kivándoroltként). Szóval te alkalmazod ezeket az általánosításokat, aztán meglepődsz, ha visszanyal a fagyi.
Minden, amit írtam, igaz. Rám jelenleg semmilyen módon nem veszélyes a vírus, az AstraZeneca vakcina gyártóját szántalan hazugságon kapták, szerződéseket szegett, az oltóanyaga vérrögképződést okoz, aminek német tudósok feltárták a mechanizmusát.
Azt is leírtam, hogy a vírus zömmel elaggott, fél lábbal a koporsóban lévő emberekre veszélyes. Ennek ellenére a média mindig kiemeli azt az 1-2 harmincas elhunytat, akik aznap áldozatul estek az alapbetegségüknek és/vagy a vírusnak. Ez mind igaz.
Én azt se írtam, hogy te vagy más ne oltassa be magát. Mindenki döntsön a saját belátása szerint. Csak ehhez sajnos nincs meg a tiszta, világos, manipulálatlan információja az embereknek.
Én úgy döntöttem egyelőre nem oltatom be magamat. Más módon felkészítem a szervezetemet a fertőzés legyőzésére. Ezekről a módszerekről persze nem tájékoztatják a lakosságot, vagy csak szőr mentén.

Arthamyr 2021.05.03. 07:51:29

@Örömhernyó: "Rám jelenleg semmilyen módon nem veszélyes a vírus" - Pl. ez sem igaz.

"oltóanyaga vérrögképződést okoz" - És ez sem igaz.

Inkább ne fárassz senkit ezekkel, ha akarod, értsd meg, amiket leírtál, és fogalmazd meg pontosan, hogy igaz legyen, akkor is, ha úgy nem szól ekkorát. Bár szerintem felesleges, mert az igaz formájuk is irreleváns, leírom miért.

Nagy gond nem volna azzal, hogy nem oltatod be magad, ha csak a te egészséged lenne a tét. Ugyanis az, hogy élsz vagy halsz, nagyon kevés embert érdekel vagy érint, szinte csak a te egyéni problémád és felelősséged.
Viszont azzal, hogy nem vagy beoltva, nagyobb valószínűséggel válhatsz terjesztővé, rossz esetben tünetmentesen, ezzel esetleg maradandó egészségügyi károsodást okozva másoknak. Emiatt kell(ene) mindenkit beoltani. Egy értelmes, felelősen gondolkodó ember elmegy valamilyen oltásért a emiatt, ha az könnyen elérhető.

Ezopusz1234 2021.05.03. 10:23:22

@kék madár: Nem én vagyok, aki provokál, hanem te, például a beszélgetőtársak folyamatos minősítgetésével.

Örömhernyó 2021.05.03. 15:25:09

@Arthamyr: Akkor leírom, hogy még te is megértsd. Itt, ahol élek, az emberek nem oltatják be magukat. Kizárólag azok, akiket erre köteleztek: a koronavírusos betegekkel foglalkozó egészségügyi személyzetet. De sokan közülük inkább felmondanak, mint hogy AstraZeneca vakcinával oltsák be őket (ez elérhető jelenleg).
Ez nem Magyarország, hidd el nem én mondom az embereknek itt, hogy ne oltassák be magukat. Én még nem találkoztam beoltott emberrel. Megjegyzem koronavírusossal se, ismerek/ismertem olyat, aki Magyarországon meghalt koronavírusban (illetve hát az alapbetegségei plusz koronavírus kombinációjában), elhiszem, hogy Magyarországon ez probléma jelenleg, központi kérdés. Nekem nem az, se a környezetemnek nem az. Megjegyzem azért Magyarországon lehet Pfizer vakcinával oltatni. Azt lehet bevállalnám, ha úgy alakulna. AstraZeneca vakcinát semmiképp. Vérrögképződést okoz és sok halált okozott már szerte a világban.
Hatásossága 63%, tehát orosz rulett a szinte semmi előnyért.

Az orosz és kínai vakcinában is jobban bízom.

De jelenleg se vakcina nincs számomra, se vírus nincs körülöttem.

Kitartást kívánok a magyarországiaknak, mert nekik tényleg erre szükségük van. Kitartásra, nem AstraZeneca vakcinára. Nem véletlen, hogy tömegesen utasítják vissza ezt az oltóanyagot az emberek.
Annyi jobb lehetőség van: Pfizer, Sinopharm, Szputnyik V.

Ismétlem, senkit se veszélyeztetek, hisz jelenleg nincs vírus a környezetemben. Ázsia picit más, mint Európa, itt nem annyira nyitottak a határok, nincs nagy jövés-menés, nincs kontrollálatlan migráció békeidőben se.

Arthamyr 2021.05.03. 15:55:01

@Örömhernyó: "Ázsia picit más, mint Európa, itt nem annyira nyitottak a határok" - Igen, és ugye a vírus is Európából indulva terjedt el az egész világon?

"Vérrögképződést okoz" - nem okoz. Ez az állítás nem igaz.

"vakcina nincs számomra" - Ha tényleg nincsen vakcina, akkor rendben van, hogy valaki nem oltatja be magát. Csak te eddig nem erről beszéltél, hanem például erről és hasonlókról:
"Én úgy döntöttem egyelőre nem oltatom be magamat. Más módon felkészítem a szervezetemet a fertőzés legyőzésére."

Örömhernyó 2021.05.03. 17:39:19

@Arthamyr: A vírussal fizikailag szinte nem tudok kapcsolatba kerülni most. A megfertőződésem esélye minimális.
Az Astrazeneca vakcinával beoltathatnám magam, aminek bizonyítottan vérrögképző mellékhatása van. Ennek esélye jelenleg nagyobb, mint hogy koronavírussal megfertőződhetnék.
Miért is kockáztatnék egy trombózist.
Más lenne a helyzet, ha nálunk rendelkezésre állna a Pfizer vagy a Szutnyik V oltóanyag, azoknak kisebb a kockázata és nem 63%-os hatásosságért kellene kockáztatnom az életemet.

Arthamyr 2021.05.03. 22:35:22

@Örömhernyó: "Az Astrazeneca vakcinával beoltathatnám magam, aminek bizonyítottan vérrögképző mellékhatása van. Ennek esélye jelenleg nagyobb, mint hogy koronavírussal megfertőződhetnék." - Ugyan nem tudom, hogy hol, milyen körülmények közt élsz, de nem tartom valószínűnek, hogy ez igaz legyen, hacsak nem valami izolált és ritkán lakott helyen élsz, és nagyon ritkán kerülsz kapcsolatba veled nem egy közösségben élő emberekkel. Ellenkező esetben így jobban kockáztatod az életed, ami nem volna baj, csak másokét is, ami szintén nem volna baj, ha csak hasonlóan gondolkodókét kockáztatnád, de sajnos ez sem így van.

Örömhernyó 2021.05.04. 07:13:38

@Arthamyr: Azzal vádolsz, hogy mások életét kockaztatom. Látatlanban. Jelzem, hogy itt nem én vagyok az egyetlen, aki nem oltatja be magát. Szinte senki nem oltatja magát. Ismétlem: senki. Akinek előírta a kormány, annak be kell oltatnia magát, de sokan inkább felmondanak, minthogy hagyják magukat beoltani.
Itt nem én vagyok a renitens, hanem mindenki így gondolkodik.
Persze ez változhat, ha jobban elterjed az indiai vírusvariáns.

Ingyen oltathatnám magam, ahogy a környezetemben mindenki. Mégse teszem, ahogy senki se a környezetemben.
Ez változhat, de én nem akarom egy trombózissal az életemet kockáztatni.
A vírus jelenleg a kisebb veszély rám nézve. Magyarországon lehet hogy más a helyzet, ezt nem vitatom, ott én is oltatnék (Pfizerrel vagy Szputnyikkal).

Arthamyr 2021.05.04. 12:38:04

@Örömhernyó: Nem vádollak én semmivel, mindössze feltételekhez kötött megállapításokat tettem.

"Jelzem, hogy itt nem én vagyok az egyetlen, aki nem oltatja be magát. Szinte senki nem oltatja magát." - Ez ugye helyesen értelmezve nem azt jelenti, hogy nem kockáztatod senki egészségét. Hanem pusztán azt, hogy más is (szinte mindenki) kockáztatja a tiedet. És sajnos pl. az enyémet is, mivel hiába vagyok beoltva, az nem véd 100%-ban, és ti nem vagytok oda bezárva úgy, hogy ki-be csak teszt után lehet járkálni és nem alapos és rendszeres tesztelés igazolja, hogy ott valóban nagyon kevés a fertőzött. Legalábbis erről nem szóltál eddig, ha igen, akkor minden a legnagyobb rendben (főleg az első esetben), sok sikert a továbbiakhoz. Ha nem, akkor meg áll amit eddig írtam, meg az is, amit mások írtak.

SzZoole 2021.05.04. 16:28:03

@Arthamyr:nebáncsdmá, látod, hogy mindenhez, is, ért :-)

Örömhernyó 2021.05.08. 07:45:00

@Arthamyr: @SzZoole: index.hu/kulfold/2021/05/07/a-hivatalosnal-tobben-haltak-meg-koronavirusban/

Kiderült, hogy a Zorbán rendszer vezeti a legpontosabb statisztikát a Covid halottakról. Mindenhol máshol durván kevesebb áldozat szerepel a statisztikákban, mint amennyi a valós szám lehet.
Ha ezt belekalkuláljuk a helyzetbe, akkor messze nem Magyarországon halnak meg legtöbben ebben a fertőzésben a lakosság arányához viszonyítva. Magyarország csak a 16.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása