oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. november 28. 06:30,  Miért költöztél épp abba az országba, ahol élsz? 124 komment

2020. november 28. 06:30 Határátkelő

Miért költöztél épp abba az országba, ahol élsz?

Sok minden lehet hatással arra, melyik országot választjuk határátkeléskor. Jellemzően a megkereshető pénz dönt, esetleg a nyelvtudás, a munkalehetőség, az otthontól való távolság, a szerelem vagy esetleg csak a szerencse – a mai poszt egyfajta beszélgetés kezdete is lehet arról, ki miért éppen oda költözött, ahova.

ferihegy_1_1.jpg

„Sajnálom, hogy ezt kell mondanom, de nem volt Nagy Terv. Egyszerűen ez egy nagyon elbűvölő, érdekes hely, ami idővel beléd eszi magát és minden évvel egyre jobban szereted.

Ahogy az ember öregszik, természetesen megváltoznak a prioritások és olyan dolgokat kezdünk értékelni, ami egyetemistaként vagy huszonévesként nem számított.

Kezdve a város, a természet, a hely szeretetével, amiből aztán kinő a munkaerőpiac, a munka-magánélet egyensúlyának megbecsülése. Ki tudja, mit hoz a jövő?”

Ezeket a sorokat egy külföldieket tömörítő zárt Facebook-csoportban olvastuk (az ország és a város voltaképpen mindegy is), és a határátkelés egy klasszikus példáját mutatja be: ahogyan az ember egyetemistaként, vagy fiatalként kalandvágyból elköltözik egy országba, hogy aztán az évek során az egyre mélyebben a részévé váljon, mígnem egy nap azt veszi észre, hogy ott ragadt.

Akik régóta követik a Határátkelőt (vagy vannak külföldön élő ismerőseik), nyilván sokszor találkoztak azzal, hogy „egy-két évre jöttünk, ennek 8-10 éve”. Alighanem rengeteg magyar él ma úgy, immár jó pár éve külföldön, hogy eredetileg csak egy-két évre ment, kilábalni az anyagi nehézségből, egy kis pénzt összegyűjteni, amiből otthon meg lehet venni egy lakást vagy elindítani egy vállalkozást – csak aztán éppen teltek az évek, ők pedig ott maradtak.

Nyilván a leggyakoribb válasz az, hogy valaki azért költözött egy adott országba, mert ott ajánlottak munkát, esetleg annak az országnak a nyelvét beszélte.

Aztán ott vannak a kalandvágyók, akik egyszerűen ki akarják próbálni magukat. „A családom egész életemben túlságosan óvott és féltett. Aztán amikor 2012-ben befejeztem az egyetemet, minden meggyőző erőmet bevetettem és sikerült.

Az első percben otthon éreztem itt magam, amúgy igazán. Megnyugodtam és ez a mai napig tart. Boldog vagyok, hogy ez a döntés és ez a hely esélyt adott arra, hogy az legyek, aki mindig is szerettem volna lenni és annak szentelhessem az életem, amit szeretek.

Persze vannak dolgok, amiket sosem fogok megérteni, ilyenkor az ember csak alkalmazkodik, aztán úgy csinálja a dolgait, ahogy szeretné. Imádom a szabadságot” – fogalmazott egy másik hozzászóló.

Aztán persze akadnak (és nyilván ők vannak többen), akik hosszas mérlegelés után választanak, figyelembe véve az adott ország vagy város egészségügyi és oktatási rendszerét, a biztonságot, az életszínvonalat és a megélhetési költségeket.

Hat ok

Nyilván akármennyi okot fel lehet sorolni arra, miért költözik valaki külföldre. Lehet több, vagy kevesebb, de például ezen összeállítás szerint éppen hat van.

1. Munka

Nincs nagyon rajta mit ragozni, a legtöbben nyilván azért mennek, mert többet tudnak keresni egy másik országban, jobb a megélhetés.

2. A család megélhetése

Ehhez elég szorosan kapcsolódik az, amiért megint csak sokan mennek (akár egyedül) külföldre: biztosítani a család megélhetését. Nem kis árat kell ezért fizetni, hiszen ilyenkor a család szétszakad – és csak remélni lehet, hogy ez az állapot minél hamarabb véget ér.

3. Tanulás

Sokan mennek külföldre tanulás céljából, amiben sokat segítenek különböző európai uniós programok is. Ilyenkor az ember elmerül egy új kultúrában, és az ember személyisége is olyan irányba fejlődhet, amire korábban nem feltétlenül számított.

4. Levegőváltozás

Az is előfordulhat (bár ez alighanem magyarok esetében ritkább), hogy valaki egyszerűen azért megy külföldre, mert szeretne mást megtapasztalni, egy kis levegőváltozást, kisvárosból nagyba, vagy éppen fordítva költözne.

5. Újrakezdés

Van az úgy, hogy az ember kalandvágyból, az újrakezdés reményében vág neki a határátkelésnek, vagy egyszerűen csak be akarja bizonyítani magának, hogy képes megállni a saját lábán.

6. Szerelem

Ilyenre is láttunk már példát, nem is egyet: valaki beleszeret egy másik ország szülöttébe és odaköltözik hozzá. Ennek az élethelyzetnek is megvannak persze a maga szépségei és nehézségei egyaránt, hiszen egyáltalán nem biztos, hogy a beilleszkedés olyan könnyen megy majd, ráadásul nem csak egy új országba, kultúrába kell beilleszkedni, hanem egy új családba is – ami meg is könnyítheti, de meg is nehezítheti a helyzetet.

Barangold be a világot a Határátkelővel!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: határátkelés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1316304796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2020.11.28. 08:12:42

Így alakultak a körülmények :-))

fhdgy 2020.11.28. 08:42:46

Szerintem 7., nyomós, indoknak fel kellene venni azt, hogy CSAK!

1983-ban felmerült, hogy céges kiküldöttként Pozsony vagy Prága, esetleg Moszkva. Hajszál híján majdnem össze is jött, de utolsó pillanatban kútba esett.

Ez után egy másik cégnél dolgoztam, ott csak az jöhetett szóba, hogy az irodában melyik íróasztal legyen az új "állomáshelyem".

Jött megint egy munkahely váltás. Ott Jemennel kecsegtettek. Erre várva hat hónapig kaptam a fizetést, de még dolgozni sem kellett. A cégnek nem jött össze a szerződés, így ez is kútba esett.

Ettől kezdve csak magányos farkasként gondolkodtam a külföldi munkával kapcsolatban.

Programozóként az angol szakirodalom számomra elég jó volt, logikus lett volna angol nyelvterületet választani, de eszembe sem jutott.

A németet középiskolában kifejezetten utáltam, meg is esküdtem, hogy német soha!

Az oroszt sem csíptem, de nem utáltam annyira.

1985 körül kezdtem el felkészülni, hogy itt az idő magányosan megindulni.

Német nyelv utálata ide vagy oda mint ország semmi más meg sem fordult a fejemben, mint Németország.

Elkezdtem tanulni németül!!! Én, aki utálta. Azóta megszerettem, bár azt nem mondom, hogy hű de meg is tanultam.

Én 1987 februárig nem utazhattam nyugatra a katonatiszti múltam
miatt. Így 85-től tényleg csak felkészülés volt, mert tudtam, hogy 87-ig úgy sem mehetek.

87 Húsvét utáni héten már Kölnben voltam munkát keresni.

Lett is volna munka, de disszidálás volt a feltétel, amit a feleségemmel csípőből elutasítottunk.

Utána csak 2001-ben jött össze Németország.

Miért Németország? Hát CSAK!

Din Serpahis 2020.11.28. 09:17:30

Svájcba egyértelműen a pénz miatt jöttem, itt a legjobb az IT fizu Europában. Ettől függetlenül számított az is, hogy tudok németül, meg amúgy fantasztikus hely és imádom.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.11.28. 09:56:07

@fhdgy: nekem Anglia volt a mániám sokáig!
Némettől féltem mert egy fazon mesélte hogy őt berakták a tanulók közê mert nem volt jó a munkája (ott az számított hogy szép legyen míg itthon ugye a mennyiség volt a lényeg).
Viszont most még inkább németbe mennék.
De ott meg az éghajlat nem tetszik hogy fél êvig fáznék!
El tudnék viselni egy angol nyelvterületet mondjuk Ausztrália vagy Államok déli része.
Itthon ugye hónapokig jó idő van aztán hónapokig fázom.
Egész nyáron tök jól elvoltam míg a többiek meg akartak halni.
Pár hete meg egyik délután rákérdeztem a többiektől hogy ti nem fáztok?
A válasz:-Takarodj innen!

svajcineger 2020.11.28. 10:01:31

Csak a pénz miatt. És még ma is csak ezért vagyok itt. Az országért különösebben nem vagyok oda.

Golf2 2020.11.28. 10:27:26

@fhdgy: feleségemmel csípőből elutasítottunk...Kár volt,szerintem.

fhdgy 2020.11.28. 10:45:58

@Golf2: Figyu!

Elmeséltem már itt, de röviden még egyszer!

A feleségem apja katonatiszt volt, magas, kényes beosztásban. El tudod képzelni, hogy mi várt volna rá? Ez volt a feleségem indoka.

Az enyém egy kicsit bonyolultabb volt.

Apám a mai Horvátországban született magyarként. 1941-től már magyar huszárként az orosz fronton volt, majd 44-től hadifogság.

1946 nyarán hazaengedték volna, Jugoszláviába, ha jugoszlávnak vallotta volna magát.

Nem, ő magyarnak. 49 nagypénteken engedték el, Magyarországra nem akarták beengedni, mert hogy Jugoszláv, pedig magyar állampolgár volt már.

50-től 56-ig rendőri felügyelet alatt volt, mert hogy Titó láncoskutya bérence.

Hogy nézhettem volna valaha is a szemébe???

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.11.28. 11:00:55

@svajcineger: én spec a hazámért ne vagyok oda!
De amilyen balfasz vagyok,csak itt fogok megdögleni!

Csodabogár 2020.11.28. 11:14:24

Svédországba disszidáltam, hogy miért oda? Mert oda szólt egy nem egészen valódi meghívó levelem, amire a vizumot kaptam. A város szép volt, nekem való sok szinház opera stb. Az emberek is kedvesek voltak, de a politikájuk nagyon nem tetszett. Amint lehetett Németországba mentem, mert mindig az volt a tervem. Aztán, mondjuk szerelemből, keveredtem Svájcba. Csodálatos volt a házasságom plusz jól is kerestem, de tudtuk, hogy nem akarunk öregségünkre ott maradni. Pesten szeretek élni.

Golf2 2020.11.28. 11:37:48

@Csodabogár: Na csak megtudtam amit kérdeztem.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2020.11.28. 12:59:32

Miért költözik valaki külföldre?
Mik a különbségek a két ország között?
Hazaáruló aki külföldre költözik?
Milyen karrierek épithetök Hollandiában?
Milyen nehézsegekkel lehet szembesülni?

youtu.be/Uw8qoG7mrKc

arncht 2020.11.28. 13:21:05

a magyarok szvsz szeretnek magyarok lenni :) ha egy jobb anyagi korulmenyek kozott elo orszag lenne valoszinuleg nem sokan vandorolnanak el.

nalam egyszeru - a munka, otthon nem kaptam megfelelot a megszuno helyett.

littke 2020.11.28. 15:05:09

1969-ben megnősültem, és abba a kora kádári rendszerben nem akartam tovább élni (egy éve Csehszlovákiába vonultak be), szóval Jugón keresztül disszidáltunk. Kanada volt a cél, majd nem olyan gazdag mint az US, de annak terheit nem hordozza a válán.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.11.28. 15:54:10

Csak hogy a trollokat etessük,nem kéne benyomni azt,hogy csak azért megyünk hogy ne itt legyünk ebben a. ...s..... ......ban?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.11.28. 15:54:16

@arncht: ahhoz képest,hogy nem vagyunk mobilak egész jól teljesítünk.belehúztatok rendesen!

swfla 2020.11.28. 15:54:24

volt egy par orszaghoz szerencsem... mindig az eletkorulmenyek diktaltak a dontest:
- volt ahova a penzert
- volt ahova mert az esett kezre (gazdasagi valsag -> szukulo munkaeropiac -> de ide pont befernek meg)
- volt ahova a korabbi orszagban a vizummal valo kekeckedes miatt (kinek van kedve minden evben bizonytalanra hosszabbitani?)
- volt ahova a klima miatt
- es volt ahova mert a csalad miatt az volt a legjobb dontes (szemben a korabbi hellyel)

Arthamyr 2020.11.28. 22:07:02

"Miért költöztél épp abba az országba, ahol élsz?" = Miért költöztél oda külföldre, ahol élsz?

Az eredeti címmel a hat ok közül igazából egyik sem...

arncht 2020.11.28. 22:41:48

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: a tobbi keleteuropai orszaghoz kepest nem veszes.

Visceroid 2020.11.29. 09:47:20

Orbán elől menekülni kell! Lassan már kelet felé is megéri!

Szamiz67 2020.11.29. 09:48:07

Évek óta képzem magam, hogy külföldön töltsem a nyugdíjig hátralévő időt. A miértek:
1. Egzisztenciális dolgok (megélhetés, nyugdíjas évekre spórolás)
2. Az egyre kevésbé elérhető és működő magyar egészségügy, munkavállalóként és betegként is benne vagyok, riasztó sebességgel csökken az állami eü. teljesítőképessége és válik kiszámíthatatlanná, hogy mely intézményben, osztályon mire számíthatsz.
3 Az értékrendem konzervatív része belefáradt Orbán Viktor állandó izgatásra, ellenség felmutatásra, csatára, harcra, háborúra, közpénzlopásra épülő rendszerébe, hogy az alaptörvény már szinte bármikor változhat, akár 5 percen belül egy egyéni képviselői indítványra, hogy Orbán Viktor arca van választás idején vagy 600 KESMA kiadvány,, a közmédia pártmédiává süllyedése, az egész Türkmenisztán, Belorusszia szintű, szerű működésre, a vallásos, hit alapú közéleti hozzáállás miatt. Az egészségügy, az oktatás, a szociális szféra anyagi ellehetetlenítése, a szegény, leszakadó emberek magára hagyása miatt, ahogy nyílik az olló a NER milliárdosok és hűbéresek, meg a legalsó társadalmi rétegek között, hogy a magyar népesség 8 de inkább 9 tizede európai értelemben szegény, leszakadó, de jó esetben is stagnáló.

Platonica 2020.11.29. 09:59:06

@Szamiz67: Es hogyan kepzed? Hova keszulsz?

midnight coder 2020.11.29. 11:23:38

@Szamiz67: Ezzel már elkéstél, legalábbis ha a 67 a születési dátumod. Ahhoz, hogy kinn valódi egzisztenciád legyen (= ha egy évig nincs melód akkor se legyél hajléktalan), azért ott is kell pár év. Ráadásul az öreg munkavállalókért sehol sem kapkodnak.

Congeria 2020.11.29. 11:23:53

@littke: Hasonlóan, mint te, házasság 1967, az átkos kádári rendszer elöl sikerült megszökni Kanadába. Jó hely ez, de most már hiába szeretnék Mo-n élni, az itt felnőtt családot nem hagyhatom el.

Pöff 2020.11.29. 12:04:16

mindig a pénz, a munka, az életkörülmények

életkörülmények alatt lehet a szerelem is, vagy az élettér minősége.

Pöff 2020.11.29. 12:04:29

@Congeria: nem lett jobb hely, sőt.
lásd:
@Szamiz67:
35 évesen át kell gondolnom, hogy akarom e ezt tovább folytatni itt vagy sem.
Se gyerek se család, egy lakást nagynehezen szüleim segítségével összekapartam ,de ennyi. Olyan cégekkel meg hozzá állással, hogy kiírhatnák hogy rabszolgatelep.
Totálisan jövőkép nélkül. és nagyon sokan vagyunk így.

moloy 2020.11.29. 15:11:24

"...mígnem egy nap azt veszi észre, hogy ott ragadt."
Arra pedig sokkal később jön rá, hogy leszármazottai már nem magyarok. Visszavonhatatlanul.

AlexAston 2020.11.29. 15:11:24

Érdekesen működik itt a moderálás. Az Orbán vagy egyéb politikai nézetek, érdemi hozzászólás nélkül, azok megjelennek, de más meg nem, ha nem arról szól, hogy kint jobb, mint idehaza...

AlexAston 2020.11.29. 15:11:24

@Pöff: nekem induló tőke és szülői támogatás nélkül is összejött a lakás, válás után, most meg 42 évesen 60 millió lesz kertes házra, bérből és fizetésből, hit nélkül.
Semmiféle mutyi, vagy politika nincs a háttérben, csak haracsolás nélküli élet, és a munka tisztelete.

Hórukk 2020.11.29. 15:11:24

Én 50 évesen elvesztettem a munkámat, éppen válófélben voltam, úgyhogy szétnéztem hová keresnek embert. Svédországba kerestek, azóta itt vagyok és elégedett vagyok. Még az éghajlattal is.

SzZoole 2020.11.29. 16:04:08

@AlexAston: szülői támogatás és induló tőke nélkül válás után 60 millás ház? Nagy gratula :-))

Andersen sem tudna szebb fairy tales-t irni :-))

Pöffetegecske 2020.11.29. 16:22:39

A gyerekeim miatt. Azt akartam, hogy normális társadalomban nőjenek fel.

dikusz. 2020.11.29. 17:07:17

@SzZoole: És mindezt 42 évesen. Lehet hogy Lölö szólt hozzá? (vicc volt)

SzZoole 2020.11.29. 17:43:49

@dikusz.: egy Munchausen veszett el benne :-))

AlexAston 2020.11.29. 18:18:05

@dikusz.: 22 év munka után úgy gondolom, ha nem jön össze ennyi, nagyon rosszul csinálok valamit. Persze nem veszek 3 évente új autót, meg évente csúcs mobilt sem, stb.
Van egy 7 éves saját tulajdonú családi Skodám és ennyi. Az még 5-6 évig autó lesz várhatóan.
Inkább a gyerekekre költöm a pénzt. Úgy is az a lényeg.

Szerintem aki akarja, bőven eléri ezt, vagy még sokkal többet is.

SzZoole 2020.11.29. 18:49:09

@AlexAston: én veled vagyok, aki 42 éves korára, 22 év munka után nem tud birtokolni egy 7 éves Skodát és nem tudd venni egy 60 millás hazát, az annyit is ér :-)))

Skodálatos :-))

dikusz. 2020.11.29. 19:41:28

@AlexAston: Ahhoz, hogy 42 éves korodra mindez meglegyen, vagy a szülői segítség volt nem kicsi, vagy nagyon jó szakmád van, ugye?

SzZoole 2020.11.29. 19:52:39

@dikusz.: látod, te valamit rosszul csináltál. Több mint 40 év munka után mégy egy skodád sincs :-))

Vicc vokt

boborján20 2020.11.29. 20:17:51

@SzZoole: ne a te tyúkszaros életedből indulj ki!:))

nézd meg récsölt vagy a tiborcgyereket, még 35 sincsenek, asztán má csilliárdjaik vannak! hoppá!

merdzsolatos, nem?:)))

AlexAston 2020.11.29. 20:18:08

@SzZoole: én ezeket csak azért írtam le, mert el lehet érni. Sot, jóval többet is. Es latom, hogy jóval többet is elérnek mások.
Mélyszegénység határán nőttem fel a nyóckerben, közép iskola után nem tudtam felső oktatásba menni, hanem mennem kellett dolgozni. Főiskolát később végeztem el levelezőn.
Akinek már csak annyi megadott, hogy el tud végezni azonnal egy felső oktatást, már előrébb indul az életben nálam.

Persze rinyálni, meg mindent a külső tényezőkre fogni könnyű. Tenni a dolgokat már nehezebb, ezt aláírom.

De aki szerint idehaza nem lehet önerőből boldogulni, az hazudik, és/vagy lusta, vagy hülye, vagy mittomén. Vagy nem elég neki egy kényelmes élet, és luxusnak vágyik.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.11.29. 20:18:13

@AlexAston: akkor nem sokan akarjak. de lehet hogy mastol is fugg.

AlexAston 2020.11.29. 20:18:20

@dikusz.: nem tudom, mi a jó szakma.
Projekt managerként dolgozom. Es nem kell nagy pénzekre gondolni, meg bruttóban sem éri el az 1 milliót a fizetésem, nagyon nem.
Csak nem szórom el, hanem gyűjtöm, mert sosem lehet tudni alapon szeretem, ha van tartaléka az embernek.

SzZoole 2020.11.29. 20:40:44

@boborján20: jaj pandacsöki, sokan csak álmodnak erről a tyukszaros életről, mint amit én élek :-))

SzZoole 2020.11.29. 20:45:02

@AlexAston: nyóckeres vagy, mond meg a kopasz Lajosnak, hogy Zolika üdvözli Nyíregyházáról :-)))

Nem akarlak elkeseriteni, de nekem a havi bevételem nettóban is a duplája a te havi bruttódnak :-))

dikusz. 2020.11.29. 20:51:32

@SzZoole: Vicc volt, de ez a valóság.

Soha nem is volt autónk, én nem tudok vezetni (mindenkinek jobb így), a férjem hivatásos volt, ő meg nem akart, elég volt neki a napi sok óra 30+évig.
Azt, hogy nem jól csináltam sok mindent, nagyon jól tudom, viszont ezen már nem lehet segíteni...

dikusz. 2020.11.29. 20:59:20

@AlexAston: Szakmát azért írtam, mert akkor még nem írtad azt, hogy estin végezted a főiskolát.
Viszont azt is tudnod illik, ha mélyszegénységben nőttél fel, hogy ez a jövedelem, amit írsz, nem átlagos, és nem csak a nyóckerben nem az. Büszke lehetsz -minden okod meg is van rá-, hogy a nehéz körülmények ellenére eljutottál eddig, de azt ne felejtsd el, hogy honnan jöttél. Mert a hozzáállásod alapján nagyon úgy tűnik, hogy ezt teszed.

AlexAston 2020.11.29. 21:50:23

@droid_: nem tudom, de nem hiszem, hogy 20 év munka viszony mellett nem lehet mondjuk minimum nettó 300-350e Ft-ot megkeresni manapság, ha nem lusta lumper az ember. Ekkora pénz felett, főleg, ha van egy másik kereső is a családban, már kényelmesen lehet élni szerintem.
Én ebből indulok ki. Persze valaki mosolyog ekkora pénzen, mert hetente költ ennyit. Az más, és az jó eséllyel kimegy külföldre, hogy még többet keressen. De én bérem kevéssel is, ami elegendő a bolguláshoz.
Cserébe minden barátom és a családom is itt van mellettem.

Montroyal 2020.11.29. 22:24:06

@AlexAston: Minden Skoda 3 napig tart ... nekem is volt meg az atkosban ... autonyeremeny
beteten nyertem az elso huzasnal .. akkor el is adtam a szokasos felarral es vettem egy lelépéses tanacsi lakast ( 8kerben )

Montroyal 2020.11.29. 22:37:10

miert ? mert ez az egy orszag fogadott el ... USAba regisztraltam de 89ben amikor Bécsben ram kerult a sor mar nem akartak rolam tudni mondvan cserelodott a rendszer MO-on ... Kanadabol 2 hét alatt megjott a levél ; mehetek ... befogadnak ... bar majd egy évet vartam az utazasra ... Bécsben illegalitasban ...mert mar ott sem akartak befogadni a rendszervaltas miatt ... akkoriban nem volt konnyu kerulni kellett a rendoroket mert visszadeportalnak ...

svajcineger 2020.11.29. 22:51:12

@Montroyal:
A kanadai befogadó nyilatkozat ellenére kiraktak a lágerből?

AlexAston 2020.11.29. 23:35:26

@dikusz.: pedig én csak annyit írtam, hogy lehet boldogulni idehaza. És mindenki azzal jött, hogy csak, ha politikai, vagy családi segítség esetén lehet.
Pedig szerintem nem.
Persze mindenkinek mást jelent a boldogulás szintje.

AlexAston 2020.11.29. 23:35:37

@Nagy kámpics: én azt mondtam, ennyi (300-350e) kell legalább egy "boldogulós" élethez. Szerencsére ennél többet keresek valamivel.

Illetve nem azt mondtam, hogy 60 millió kp. jött össze, hanem ennyiért tudok (tervezek) venni. Ehhez az is kell, hogy a 2013-ban 9 millióért vett lakás kb. 2,5x annyit ér ma.

No meg nem tudom, ki, hogy van vele, de általában az ember párban él. Ezt is írtam, hogy párban könnyebb boldogulni.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.11.29. 23:35:49

@AlexAston: 20 ev munkaviszonnyal sem csak akaras kerdese. tovabba "van egy másik kereső is a családban" vs "nekem induló tőke és szülői támogatás nélkül is összejött a lakás, válás után" khm. @Nagy kámpics: nagyjabol beirta a tobbit amit akartam.

Montroyal 2020.11.30. 04:22:12

@svajcineger: be sem fogadtak 88 jun .. a kapuban azt mondta az or magyar utlevellel meg a sorompot is engedjem el es menjek mert mar nem fogadnak be magyarokat ... nem volt szerencsem par nappal elotte allitottak le ... a caritason keresztul leregisztraltam USAba . mire ram kerult volna a sor mar 89 volt es be sem hivtak a kovetsegre ... szerencsere Kanadaba mint onsponzoros 2 hét alat elfogadtak (15 ezer $ elkuldve )

dikusz. 2020.11.30. 06:25:42

@AlexAston: Ha mindenki azzal jött, akkor a "hiba az ön készülékében van".
Ha csak annyit írtál volna, hogy lehet itthon boldogulni, az még rendben is lett volna, de te többször is kihangsúlyoztad mennyit keresel, és tágra nyitott szemmel csodálkoztál, hogy nem ez az átlag.

AlexAston 2020.11.30. 07:51:30

@droid_: meg mindig nem értem a problémátokat.
Amit írtam, egyik sem induló tőke és szülői támogatás.

Congeria 2020.11.30. 07:51:30

@AlexAston: Igazad van, egyet értek.
Én is a nyóckerben nőttem fel, már gimnazista koromban korrepetáltam, pént keresve. Egész életemben tanultam és dolgoztam. Egyetemi éveim alatt is. Sajnos, az átkos rendszer miatt menekültem el, de addigra Budán társasházban lakás, balatoni telek, Fiat autó, néhány külföldi utazás is megvolt. Saját erőből, keményen dolgozva.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.11.30. 07:51:30

@AlexAston: "Ehhez az is kell, hogy a 2013-ban 9 millióért vett lakás kb. 2,5x annyit ér ma."

akkor megsem csak akaras kerdese, hanem hatost is kell hozza dobni parszor. nem tudom milyen buborekban kell elni ahhoz, hogy az ilyen nem iszom cukros uditot es nem dohanyzom, igy barki szerezhet 60 milliot 40 eves korara aki akar tipusu bolcsesseget valaki komolyan elhiggye maganak. pedig csak utana kene szamolni hogy ha nem esik le itt-ott par tizmillio akkor nem jon ki a matek tavolrol sem.

persze lehet hogy csak trollkodas az egesz.

Szamiz67 2020.11.30. 07:51:30

@Platonica: Német nyelvterület, képalkotás egy speciális területe, amelyre vagy befutok 50+ évesen, vagy nem...

Szamiz67 2020.11.30. 07:51:30

@midnight coder: Igen, igazad van, ezért is képezem magam a egy speciális szakterületre, amely hiányszakma és a német munkaerő piacot is figyelem, hogy hol van a legnagyobb hiány ilyen jellegű munkaerőből. 7 év képzés 1 (tervben van egy MA is) szakirányú diploma lesz benne, meglátjuk.
50%-nál több esélyt én sem adok magamnak, még úgy sem, hogy vannak kint ismerőseim ezen a területen. Ha nem jön össze, akkor maradok, amellett is vannak persze érvek.

AlexAston 2020.11.30. 07:51:30

@dikusz.: egyik kollega irta, hogy nem jut egyről a kettőre, szülői segítséggel is épphogy.
Erre írtam, hogy minden segítség nélkül is lehet, ha (szerintem) akarja az ember, meg odafigyel.

Nyilván a jelen lévő kivételek, de én azt látom, hogy mindenki elkölti a pénzt, meg ha van is neki. Pl. cigi, kávé, energia ital, cukros víz, ásványvíz, tippmix, mindig új teló, stb. Ha ezt összeadja az ember, rájöhet, hogy havi szinten akár 100-150e Ft is elfolyik a semmire.

Platonica 2020.11.30. 09:28:04

@Szamiz67: Kepalkotas, marmint orvosi diagnosztikaban? Csak mert irtad, h eu-ben dolgozol. Mindenesetre sok sikert!

Platonica 2020.11.30. 09:31:11

@AlexAston: Ezt most vegigfuttottam, de csak a kave/asvanyviz igaz ram, a tippmixrol mondjuk nem tudom, micsoda:-D

svajcineger 2020.11.30. 09:57:04

@Montroyal:
Igen, abban az időben már valóban így ment. Van is egy könyv erről az időszakról.

Arthamyr 2020.11.30. 10:31:52

@AlexAston: Azért ebből nehezen jön össze havi 100-150k (ok, összejöhet, ha sokat bukik tippmixen az ember, vagy a nem részletezett stb. rész kövér). De ez annyira nem számít, mert az olyan, nehezen kontrollálható dolgokkal többet bukik az ember, hogy kedvezőtlen kamatozású hitelt kap, amikor szüksége van rá, nem olyan a személyisége/alapképességei, ami alkalmas megfelelő karrier befutására, drágán tud lakást bérelni, amikor még a hitel önrészére sincsen pénze stb. Amúgy én is azon gondolkodtam el, amit @Nagy kámpics: írt, és szerintem sem triviális ez a 60 millás tehermentes ház + egyéb "apróságok" elérése 40 körül jelentős szerencse és külső segítség nélkül, főleg gyerekek mellett.

@Szamiz67: Ha egészségügyben dolgozol, akkor annyira nem releváns, amit @midnight coder: írt, abban a szektorban mindig keresnek munkaerőt. A képzésed viszont terjedjen ki a megcélzott ország nyelvének (és az angolnak?) elsajátítására is, anélkül a hajadra kenheted még a speciális szakterületet is (kivéve, ha isten vagy, de akkor meg nem képzésen sajátítanád el, hanem te volnál a szakterület egyik úttörője és te képeznél másokat és valószínűleg akkor is beszélnél valami idegen nyelvet). Amúgy a speciális terület "kétélű fegyver", mert a lehetőségeid is beszűkíti, bár az is igaz, hogy 50+ évesen már ez a reális és értelmes út.

AlexAston 2020.11.30. 11:23:14

@droid_: igen, bárki. Sőt, többet is. Vannak barátaim akik 1,5-2x annyit keresnek, mint én. Nem vagyok rájuk irigy.
Beszéltem olyan dohányossal, aki havi 60e Ft-ot füstöl el. Ehhez meg a kave, meg egyéb luxus dolgok, és bove 100e felett járunk. Add össze, mennyi pénz ez évente.

AlexAston 2020.11.30. 11:23:41

@Platonica: sportfogadás.
Qrva sokan művelik. Nem véletlenül mondjak, hogy a szerencsejáték a szegény ember különadója...

AlexAston 2020.11.30. 12:51:04

@Arthamyr: pont ezt mondom, hogy az ember nem kontrollálja, hogy mennyi pénz megy el a semmire. És én úgyatom, a legtöbbször pont azok szórják, akik tulajdonképpen nem tehetnék meg.

Golf2 2020.11.30. 13:05:51

@Montroyal: Nagy mázlid volt 15000 dollárért,új élet.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.11.30. 14:23:00

@AlexAston: ezert mondom hogy buborek. te es a barataid nem barki aki akar. barki aki akar nem rak felre havi 2 kilot kiscsirke koratol kezdve fixen, gyerekek mellett foleg.

Arthamyr 2020.11.30. 14:30:49

@AlexAston: Félreértetted, lehet, hogy pontatlanul írtam. Azért írtam, hogy "nehezen kontrollálható", mert szerintem ezeket a dolgokat a többségnek, akik szívnak miatta, nem lehet felróni.
Pl. az, hogy nem kapsz hitelt, és emiatt bérelni vagy kénytelen, és ahonnan a munkád reálisan végezhető, ott drága a bérlés, nem "pénzszórás", de hatalmas különbség ahhoz képest, ha valaki tud venni egy lakást egy kedvező hitellel.
És ilyen "semmire", pl. a kedvezőbb és kedvezőtlenebb feltételekkel biztosított lakóingatlanok közti költségkülönbségre mennek el iszonyat pénzek, nem arra, hogy valaki megiszik naponta pár kávét vagy eltippmixel átlagosan heti 3000 forintot. És bizony egy korai, kedvező/kedvezőtlen feltételekkel megszerzett szükséglet esetén simán bejátszik a lavina-effektus is...

dikusz. 2020.11.30. 15:22:30

@AlexAston: De nem mindenki van olyan helyzetben, hogy el tud spórolni havi 150e Ft-ot, és kevesen vannak abban a helyzetben, amit te a saját erődből elértél.
Tanultál, dolgoztál azért, hogy elérj arra a szintre, ahol most tartasz. Csak közben elfelejtetted azt, hogy nem ezüstkanállal a szádban születtél.

Pöffetegecske 2020.11.30. 15:30:12

@AlexAston: Ha netalán ebben a vírusos időben kórházba keverednél, ne felejtsd el, hogy aki forgat, meg ágytálaz, az jó eséllyel másfélszer annyi igen kuli munkáért kap max. 200-300 ezret egy hónapban, míg te projekt menedzselsz és osztod az eszet, hogy nem kell cigikávézni.

AlexAston 2020.11.30. 20:16:32

@Arthamyr: ja, értem. Okés, ez más, persze.
Van pár barátom, Miskolc, vagy környékéről jöttek Pestre, egyetem után, jó pár évig közös albérletben laktak. Szerintem ez jobb megoldás, mint rögtön lakást venni hitelre. Persze nyilván ez sem opció mindenkinek.

AlexAston 2020.11.30. 20:16:41

@droid_: nem is kiscsirke koromban raktam félre ennyit. De mar akkor sem szortam a pénzt, pedig örültem, hogy végre van egy kevés. De sokan rögtön veszik a használt BMW-t, meg megy a rongyrázás, ahogy van pár hónap munkaviszony. 2008-ban látszott is az eredménye, hozy mennyi megtakarítása volt az átlagnak, pedig mindenki vette fel a hiteleket, mintha nem lenne holnap. Aztán meg persze jött a rinya, hogy szemet bankok... Ilyen az ember. Sosem magában keresi a hibát.

AlexAston 2020.11.30. 20:16:46

@dikusz.: nem.
Pont azért tartok talán itt, mert tudom, honnan jöttem, és ezért minden Forintot megbecsülök.

AlexAston 2020.11.30. 20:16:58

@Pöffetegecske: pedig cigi/kávé/energia ital kemény több száz ezer Forint egy évben ha nem millió súrolja. És azok is élnek vele, akik hó végén párizsit vesznek, üres zsömlével.
Márpedig a cigi és a kávé luxus cikk, csak nem úgy tekintenek rá az emberek.
És akkor e mellé jön még ez, meg az, amit nem is számol az ember.

Flaggx 2020.11.30. 20:17:24

@AlexAston: 18 évesen el kellett költöznöd albérletbe, egy másik városba, hogy legyen munkád?
Csak mert ha nem, akkor úgy persze kijön a matek. Nekem 2006tól 2013ig albi fizetésből simán meg lett volna a 9 millás lakás fele vagy több is...
De nem mindenki indul ám el Bpről az életnek. Van nekem is olyan ismerősöm, aki Bpről indult, 26 éves koráig nulla forintot kellett kifizetnie a fentiekre, úgy azért el lehet indulni a boldogulás útján.
Mindazonáltal lényegében az összes magyarországi barátom, ismerősöm alá odapakolták szülők a lakást, vagy megörökölték azt, és nem értik én miért falcoltam le az országból.

Arthamyr 2020.11.30. 21:51:45

@AlexAston: "Van pár barátom, Miskolc, vagy környékéről jöttek Pestre, egyetem után, jó pár évig közös albérletben laktak. Szerintem ez jobb megoldás, mint rögtön lakást venni hitelre." - Olcsóbbnak olcsóbb az ilyen, a jobb már más kérdés. Én tuti nem laknék ilyenbe. Egyszerűen nem megy. Ehhez az kell, hogy legyen olyan ember, akivel kölcsönösen toleráljuk egymást hosszabb ideig, és hasonló élethelyzetben legyen. Ilyen ember még talán lett volna, de az élethelyzet jókor jó helyen nem volt meg. Ahogy írtad, nem opció mindenkinek, sőt, elég kevés embernek az.

Egyébként én nem vitatom az általad vázolt helyzetek létezését, csak nem gondolom, hogy ez lenne a többség. A dohányosok, kávésok többsége hiába tette volna le a cigit, kávét, nem lett volna 40 éves korára 60 millás háza. Ha megfeszülnek sem lett volna.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.11.30. 22:55:19

@AlexAston: de kiscsirke korodban is, atlagban. lasd fent. ha nem egyenletesen, hanem egyre tobbet raktal felre, mondjuk az egyszeruseg kedveert linearisan novekvoleg, akkor ha pl 50k-val kezdted amikor kiestel az iskolapadbol, akkor ma 350-et kell felreraknod (jelenertekben, mint eddig minden). persze ha beesik itt-ott tizmillio akkor nem. barki megkeres annyit hogy 350k ne hianyozzon havonta, cigi es kave nelkul de gyerekkel, valassal, kocsival? aki csak akar, gondolom.

kave es cigi tudod mennyi annak aki felet se keresi annak amit szerinted barki felrerak? 20-25k vagott dohanybol, sajat fozott kavebol. 20 ev alatt siman osszejon egy hiteles panel kezdojere a havannan. ha ketten vannak.

felreertesek elkerulese vegett, en sem szemely szerint rolad irok, elhiszem hogy veled ez tortent, hanem altalanossagban, de leginkabb arrol a barkirol akinek csak akarnia kell szerinted.

kék madár 2020.12.01. 00:22:31

ezt a kave dolgot nem ertem, mondjuk napi 1000 forint. Mas sörre, borra, avokadora elkolt ketszer ennyit. Ebbol egy panellakas eloszobaja se jon ossze 10 ev alatt.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.12.01. 07:33:07

@kék madár: az internet szerint egy presszoba 20 gramm kave kell. kilos 2000 ft-os kavebol kijon 50 adag, ez 40 ft per adag. kell hozza meg viz, aram, izles szerint korty tej vagy kanal cukor/edesito. ket kave naponta, az havi 3000. nagyjabol stimmelhet is, nalam havi egy kilos az elegge realis, most hogy fulltime wfh van, csak azt iszom (a cegnel ingyen van, regen magyar kkv-nal mindig mas vitte, szerintem az is elegge elterjedt modszer).

Szamiz67 2020.12.01. 07:33:07

@Arthamyr: Köszönöm, egyelőre német szakmai közép, angol közép van, a németre rájön még félév intenzív szakmai mielőtt pályáznék és a rég elfeledett, de azért nem reménytelen oroszt is szeretném legalább alap ügyfél/beteg kommunikációs szintre hozni. A specifikáció csak extra, van már pár év általános szakmai tapasztalat mögöttem.
Meglátjuk, nem égetek fel semmit itthon magam mögött, rádobok 1-2 hónap kinti, németországi álláskeresést, tájékozódom, ha nem megy, akkor erősödött az itthoni 'piaci' pozícióm és ennyi. Üdv. :)

AlexAston 2020.12.01. 07:33:07

@Nagy kámpics: volt mama hotel elején, nem tagadom. 5 éves közép iskola után nem mentem el togton albérletbe. Örültem, hogy lyuk van a seggemen, és van egy kis pénzem végre. De viszont én úgy voltam otthon, hogy hazaadtam pénzt, nem ingyen élő módon. Bar mielőtt első feleségem megismertem (és 5 évig együtt éltünk volna), többször költöztem el más kapcsolatok miatt.
Szerencsére második feleségem kiválóan főz, de előtte sem jártam haza ételért. Bar néha meghivtak minket (és mi is őket). Ez is számít? :)
Második feleségem, akitől vannak a gyerekek is, talán még nálam is mélyebb szintről jött, a szüleitől sosem szamíthattunk segítségre, nemhogy bármi pénzre.

Szóval igen, ha ezt nézzük, elején volt pár év, amikor a szüleim segítettek. Bar definiálni kell a segítség fogalmát. Mert van olyan barátom, akinek induló tőkét jelentett, meg milliós tandíjak fizetését, és/vagy kocsikat is.

AlexAston 2020.12.01. 07:33:07

@Arthamyr: ezért írtam, hogy ők együtt jöttek el Miskolcról, egy iskolából, egy élethelyzetből.

De ugye sok elvandorolt emberke is úgy megy külföldre, hogy egy lakásba megy vad idegen emberekkel, hogy spóroljon a hazai árakhoz képest horror albérlet díjakon. Ahhoz képest itthon egyetemi társakkal, stb. gondtalan az élet egy albérletben szerintem.

AlexAston 2020.12.01. 07:33:07

@droid_: nagyon megálltatok az én példámnál.
Ha 60 millió helyett mondjuk 40 millióról beszélünk, az is qrva sok pénz szerintem.
Nem tudom mennyi a vágott dohány és a házi kávé. Én csak a környezetemben latom, hogy napi több kávé és fel doboz/teljes doboz körül fogy naponta. És munkahelyen nem a házi kávét isszák. Hanem veszik.

AlexAston 2020.12.01. 07:33:07

@kék madár: napi 1000Ft semmire szerintem elég sok pénz, ha még plusz napi 2-3x ennyi elmegy cigire, energia italra, sörre, stb. sz pedig már rengeteg.
Nem azt mondtam hogy ebből jön össze, de egy jelentős része összejöhet ezek nélkül. Add össze.

Arthamyr 2020.12.01. 08:00:24

@Nagy kámpics: Érdekes, amiket írsz, de nem értek egyet. Az, aki az egyetemi tanulmányai végéig, meg utána még mondjuk a munkahelye stabilizálódásáig a szüleinél lakik, szerintem nyugodtan mondhatja, hogy "szülői segítség nélkül" jutott oda, ahova. Ez nem szülői segítség, hanem felnevelték a szülei, ellátták funkciójukat, teljesítették, amit vállaltak.
Nyilván ez mérhetetlenül több segítség annál, hogy valakit 18 évesen páros lábbal kirúgnak otthonról. Ami meg nagy segítség ahhoz képest, hogy a szülei abuzálták már 10 éves kora alatt is, és aztán állami gondozásba került.

A mai Magyarországon (és Európában?) azt gondolom, hogy az első az egészséges és elvárható norma. A második (kissé) idejétmúlt, és akinek a gyereke azért nem vehet részt a felsőoktatásban, mert nem képes/hajlandó támogatni, az szerintem nem volt jó szülő, és/vagy túlvállalta magát. A harmadikat meg ugye a törvény is szankcionálja (jó esetben, jobb helyeken).

Viszont az első sincs kanyarban sem ahhoz képest, ha azt kapja, annyi bónusszal, hogy már gyerekkorában is megkap minden szart, nem ismeri a lemondást, majd megkínálják egy értékes/használható ingatlannal, és/vagy beszállhat a jól menő családi cégbe, esetleg szülői kapcsolatokkal kap egy olyan állást, ami sok évvel löki előre a karrierjét.

Mi így 40+ évesen is átmegyünk anyósomékhoz kajálni majdnem minden héten egyszer.
De ennek nincsen (anyagi) jelentősége. Onnan tudom, hogy egyrészt előtte meg 8+ évig nem nagyon mentünk át, mivel 2000 km-rel arrébb laktunk, és kurvára nem történt semmi változás (pénzügyileg) azóta, hogy van heti 0.75 ingyenebéd.
Másrészt mondjuk ők is átjönnek kb. havi egyszer, és akkor nem csak ők, hanem 6-12 fős családi hepaj van, és nem krumplis tésztát meg hasonlókat kapnak, hanem pl. szarvasból vagy minőségi marhabélszínből készült steaket, és azért az italokból sem a legalsó polcosat kapják mellé (amúgy semmi bajom a krumplis tésztával, mi is szoktunk csinálni és szeretjük, csak az árkülönbséget szemlélteti itt). Vagy esetleg veszünk egy kocsit egy rokonnak, esetleg az alulhasznált 1 éves iPhonet adjuk oda ajándékba. A család azért van (normális esetben), hogy segítsünk egymásnak, a szülő-gyerek-unoka kapcsolat meg aztán tényleg ilyen, ahogy te is írtad.
És hát nem a heti egy-két kaja árának megspórolásával jön össze az, ami, hanem nálunk pl. abból, hogy olyan messzire költözünk a szülők segítő kezeitől, hogy a kapcsolattartás kimerült havi 2 videochatben meg évi egy visszalátogatásban. Persze nem a messze költözés a lényeg, hanem az, hogy megfelelő helyre, de ennek a mellékhatása az volt, hogy igencsak takarékra tekertük a kapcsolattartást.

Ugyanitt tartanék, ha 18 évesen anyám kirúg otthonról? Biztosan nem pont ugyanitt, de arra is megvan az esély, hogy előrébb, igaz, ez a kevésbé valószínű. Én kb. az első verziót kaptam, annyi módosítással, hogy csak főiskola meg haza kellett adnom valamennyi pénzt, de azt gondolom, ha ezt egy özvegy tanárnő képes megadni két gyerekének is, akkor simán tekinthetjük elvárható minimumnak, kiindulási alapnak. Ha ma valaki megtagadja a gyerekétől a felsőoktatásban való részvételt, az alulteljesít, mint szülő. És ez akkor is így van, ha jó sok ilyen van és nem ritkaság.

Arthamyr 2020.12.01. 08:02:03

@AlexAston: Sok így megy, de kevés örül neki... :) Ez nem egy jó megoldás, és csak speciális élethelyzetekben működhet, ritkán nem játszik közre komoly kényszer.

Arthamyr 2020.12.01. 08:04:03

@Szamiz67: Sok sikert! Így biztos nem fogsz rosszabbul járni. :)

AlexAston 2020.12.01. 11:02:04

@Arthamyr: ezt nagyon jól össze foglaltad. Ez lenne a normális szülői oldalról. Én kötöttem mindkét gyerekemnek baba kötvényt. Havi 5e Ft fejenként, ami nem nagy pénz, de 20 éves korukban jól fog jönni. Én a felének is örültem volna. De remélem ennél még többet fogok tudni adni majd nekik akkor, amikor kell.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.12.01. 11:02:24

@AlexAston: igen, a te munkahelyeden a te kornyezetedben, a te munkatarsaidon ezt latod. mashol meg maskepp van. a kavefozes koltseget mar irtam, a vagott dohany, bar nem elek vele, gyors szamolassal kb harmadaba kerul mint a cigaretta, aki nem igy tudja nyugodtan javitson ki (egy szal cigi kb 1 gramm, ebbol eleg nagy resz a fustszuro plusz papir, dobozonkent 19 szal, legyen valahol 12-14g per doboz vs kb 400ft/10g vagott). ecigi pedig meg ennek is talan fele koltseg, ez meg sajat tapasztalat, persze nem 10 milliliterenkent vasarolva hanem rendes mennyisegben.

Golf2 2020.12.01. 17:26:15

Off. Police break up "gang bang" involving 25 men including at least 1 MEP as well as diplomats in central Brussels bar...Buzibárban bukott le a homokos(fideszes) szájer.Ezt is magyarázzátok ki fideszvédők...

Golf2 2020.12.01. 17:29:36

@Golf2: 1 komment...Miféle emberek a vezetőink? Egészen elképesztő miféle alakok képviselik a magyar embereket. Kizárt, hogy a pártvezetés ne tudta volna, hogy drogos buzeráns az egyik alapító prominensük. A fidesz minden, csak nem nemzeti-konzervatív párt. Ismételten óriási szégyent hoztak az országra.

Arthamyr 2020.12.01. 17:47:36

@Golf2: Én is most olvastam. Ha ebből minden igaz, akkor az különösen pikáns, hogy a magyar kormánypárt (jóérzésű emberek szerint gusztustalanul) erőteljesen fellép a melegek ellen is, a drogok ellen is, papíron meg iszonyatnagy családbarát (ami a gyakorlatban inkább abban merül ki, hogy a saját családjuk szétlopja az országot), aztán ez már nem az első emberük lenne, aki nem teljesen a családos ember legszebb iskolapéldája, kapcsolatba kerül a drogokkal, de ő bónuszból ráadásul egy melegbuliba kötött ki? :)

Persze a drog nem az övé, és nem tudja, hogy ki rakhatta be a táskájába. Ezt a kártyát vajon én is kijátszhatnám, ha találnak a tatyómban némi illegális pszichoaktív anyagot? Egyébként ha nem kamuzik, az sem sokkal jobb, mert akkor meg rettenetes hülyeségről tesz tanubizonyságot. :D Nem tudom, melyik rosszabb, ha valaki ennyire hülye, vagy ha ilyen a jelleme?

Mindenesetre kíváncsian várom, hogy ebből mi és mennyi lesz igaz, ha a melegbuli meg a drog is megáll, egy hangos taps (aztán egy még hangosabb kiröhögés) azért jár nekik... :)

SzZoole 2020.12.01. 18:03:40

@Golf2: jaj ez nagyon gáz.......

www.theguardian.com/world/2020/dec/01/belgian-police-arrest-25-men-including-mep-as-sex-party-breaks-curfew-coronavirus

Azt írja, hogy az első emeleti ablakon próbált kimászni és elmenekülni a razzia elől, amikor egy járókelő észrevette......)))))))

JAJJJJJJ DE NAGYON GÁZ.......

A rendőrök ecstasy-t találtak nála, de Józsinknak fogalma sincs, hogy hogy került oda.....)))) hahahaha

Az alaptörvényben is ő segített (volna?) megalkotni, hogy ‘férfi csak nővel házasodhat’......
Hahahaha KÖCSÖG JÓSKA HAHAHA :-))))

Arthamyr 2020.12.01. 18:14:14

@SzZoole: a guardian baloldali, így ellenséges médiának minősül. :)
De látom te már elkezdted a kiröhögést. :D

SzZoole 2020.12.01. 18:22:24

@Arthamyr: ezt olvasd, ezen kacagni fogsz te is :-)))))))))

Az esemény Brüsszel belvárosban történt a Rue des Pierres-en.

“ Rue des Pierres in Bruxelles, a road which runs from Boulevard Anspach, intersects with Rue du Midi and eventually connects with Kolenmarkt and Rue de l'Etuve. Home to a number of gay bars, rainbow pride flags above the street are in preparation for a gay pride march.”

Jajjj, hát nem csodálatos, hogy buzi Jocó írja a törvényeket a férfi/nő házasságról......

Józsikám úgy látom, hogy te a szopott fasz mindkét oldalán szeretsz állni/térdelni :-))))))))))))))))))))hahahaha)))))))))hihihihihihi

Remélem ez az eset végre fel nyitja az emberek szemét.......

kék madár 2020.12.01. 18:26:06

ezt a b*zizast nem lehetne abbahagyni? Ha igy folytatjatok, lemondom az elofizetesem

SzZoole 2020.12.01. 18:31:19

@kék madár: jaj de prűdnek teccik lenni :-))

kék madár 2020.12.01. 18:35:12

@SzZoole: orulok, hogy magadra vetted, neked szantam :)

Arthamyr 2020.12.01. 18:41:25

@SzZoole: Ha ilyen sokan voltak, akkor ott nem volt térdelés, hanem inkább vonatoztak. XD

Attól sajnos nem kell tartani, hogy felnyitná az emberek szemét. Nem hinném, hogy a stabil Fidesz szavazók jelentős részéhez ez eljut, és ha el is jut, nem fogja őket zavarni, főleg, amíg olyan az alternatíva, amilyen, és olyan a választási rendszer, amilyen.

SzZoole 2020.12.01. 18:42:06

@kék madár: mivel én írtam azt az obszcén szót :-)

SzZoole 2020.12.01. 18:45:05

@Arthamyr: végülis igazad lehet, meghát az is lehet, szükség lesz egy “melegügyi” miniszterre is :-)))

Arthamyr 2020.12.01. 18:57:53

@SzZoole: Globális felmelegedés van, hát persze, hogy szükség lesz rá. :)

kék madár 2020.12.01. 19:10:43

@Arthamyr: komolyra forditva a szot, szerintem a Borkai nagyobb gaz volt. Es ne legyenek illuzioink, ez csak a jeghegy csucsa,. (kihagyom a vicceket, hogy olvad a jeghegy, meleg van, stb.)

Arthamyr 2020.12.01. 19:50:28

@kék madár: Nem tudom, miért volt nagyobb gáz? Szerintem mindkettő pont eléggé gáz (már ha Szájerről igazak a hírek).

És igen, ez csak a jéghegy csúcsa minden bizonnyal. Engem nem zavar, ha egy politikus a saját neméhez vonzódik, mert nem befolyásolja a munkáját. Az sem, ha kokainozik, vagy akkora partiarc, hogy mindig van nála egy kis eki, addig, amíg ezt a szabadidejében teszi, és nem épül le tőle úgy, hogy ez negatívan befolyásolja a munkavégzését. Esetleg egyedülálló emberként kurvázik, olyan helyen, ahol ez legális.
De ha így él, akkor eléggé álszent dolog pörgetni a melegellenes retorikát, és a mérsékelt, hagyománytisztelő családos ember szerepében tetszelegni, és nem olyan politikai formációban kéne tagnak lenni, ami papíron ezeket az értékeket vallja. Hanem mondjuk legyen aktivista, aki a melegek jogaiért és a droglegalizációért küzd. :)

svajcineger 2020.12.01. 21:03:07

Én csak ennyit mondok:
SOROS !!!

svajcineger 2020.12.01. 21:18:45

@SzZoole:
Tuti, hogy ő áll a háttérben. Ki más? :)

svajcineger 2020.12.01. 21:20:51

Errefelé nem nagyon szólnak a hírek Magyarországról, de most még itt is a címlapon vagyunk.

SzZoole 2020.12.01. 21:23:50

@svajcineger: szerintem meg Dart Véder :-))

kék madár 2020.12.01. 21:32:49

@Arthamyr: sot ha valaki meleg, esetleg drog fuggo akkor szocialisan erzekenyebbnek kene lennie, ami egy politikusnal elony.

"Mindent a nemzeti kereszteny, konzervativ, csaladi osmagyar,
heteroszexualis, onmegtartoztato, drogmentes ertekekert"
- mondta Szejer Jozsef es kibicegett a brusszeli rendororsrol

Arthamyr 2020.12.01. 21:48:54

@kék madár: Miután bekötözték a kezét. :D

Golf2 2020.12.02. 08:35:47

@SzZoole: végre fel nyitja az emberek szemét.......Semmi nem lesz elsikálják mint a borkait,ha meg is említik akkor is csak sima házibulit vall be.Tényleg csak a legalja megy fideszesnek.

Golf2 2020.12.02. 08:41:58

@SzZoole: Vona Gábor szerint az uniós vétó miatt vadászta le egy külföldi titkosszolgálat Szájer Józsefet...már kezdődik a mosdatás.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása