oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. szeptember 09. 06:33,  Ápolóként egy brit kórházban 122 komment

2020. szeptember 09. 06:33 Határátkelő

Ápolóként egy brit kórházban

Az ápolói szakma talán soha nem volt olyan nehéz, mint idén, amikor tavasz óta a Covid-19 járvánnyal is meg kellett küzdeniük a kórházakban dolgozóknak. Közéjük tartozik Muscari is, aki egy brit vidéki kórházban csinálta végig a járvány eddigi részét.

cim_ok_6.jpg

„Jó régen jelentkeztem már, de most különleges helyzet van. Nagy-Britannia az elsők között van a világon a fertőzések és a halálozások számát tekintve is, ami nagyon szomorú, mert hogy én is itt élek. Számunkra nagyon gyorsan valósággá vált az, amit az otthoniak leginkább csak a tévéből ismernek.

Tavaly óta kórházi ápolóként dolgozom. Mikor először megjelent a vírus az országban, akkor már tudtam, hogy hamarosan közelebbi ismeretséget kötök vele, főleg, hogy egy akut osztályon dolgozom.

Először március közepén jelentek meg a Covidos betegek nagyobb számban nálunk. Mivel sem rendes tesztelés nem volt, sem normális ppe (personal protective equipment, azaz védőfelszerelés) útmutatás, így hamarosan elkezdett a staff is megfertőződni. Én március végén estem ágynak, végül két héttel és közepes erősségű tünetekkel megúsztam.

Pontosan tudom, hogyan kaptam el és azt is, hogy szerencsére ma már ennek nagyon kicsi lenne az esélye. Március végén még csak nagyon kevés tesztet végeztek.

Az idős bácsi és a fertőzés

Volt egy betegünk, egy 95 éves demens bácsi, akit valami teljesen más probléma miatt hoztak be. Egy hatágyas kórteremben feküdt, elég sok gondoskodást igényelt, mert nagyon zavart volt, állandóan ki akart mászni az ágyból, levetkőzött stb, szóval állandóan ott voltunk mellette. Köhögött is egy idő után, de hát az idős emberek sokszor köhögnek.

Aztán csináltak neki egy mellkasröntgent, itt lett gyanús, de akkor már kb. 4-5 napja bent feküdt. Ekkor teszteltük és azonnal elkülönítettük. Akkoriban még több napot kellett várni az eredményre. Jól emlékszem, vasárnap volt, mentem dolgozni, a műszakátadáson pedig jött az eredmény, hogy a bácsi pozitív.

Egyből tudtam, hogy ha most nem kaptam el, akkor sosem fogom. Aznap délután már köhögtem, ilyen furcsa irritáló érzés volt a torkomban, sose éreztem ilyet azelőtt. Éjjel már lázas voltam, tudtam, hogy nincs mese, ez az.

Később jött a borzasztó köhögés, egy mondatot nem tudtam végigmondani, mert állandóan köhögésbe fulladt a beszédem. Olyan érzésem volt, mintha valaki ült volna a mellkasomon, és ezért nem tudtam rendesen lélegezni. Olyan gyenge voltam, hogy nem tudtam egyedül kimenni vécére. Alig volt étvágyam.

Velem együtt kb. 5-6 kollégám lett beteg szinte egyszerre, mi mind ettől a bácsitól kaptuk el. Sose fogom elfelejteni a nevét. Végül viszont, hihetetlen módon a bácsi túlélte!

cim_302.jpg

Aimee esete

A többi kollégám, orvosok, nővérek nagy része is végül előbb-utóbb elkapta. Van, aki tünet nélkül megúszta, és van, aki 3 hétig volt lélegeztetőn. A kettő között pedig egy csomó átmenet.

Az a szokás alakult ki, hogy amikor egy egészségügyi dolgozó elhagyhatja az intenzívet, akkor a többiek sort állnak a folyosón és tapsolnak, ahogy tolják ki. Több ilyen videót is láttam belső csoportos chateken, de a Facebookon is.

A legszomorúbb azonban eset Aimee-é, aki mindössze 39 éves volt, nővérként dolgozott a szomszédos osztályon. Ő nem tudta legyőzni a vírust sajnos.

Épp a minap tartottak neki egy megemlékezést a kórház udvarán, ahol angol szokások szerint kapott egy padot, amin rajta áll a neve. Akik itt élnek, szerintem hallottak róla, mert a képe bejárta az egész brit sajtót. Azóta összesen több mint 300 NHS dolgozót ragadott magával a vírus.

A legrosszabb pillanatok azok voltak, amikor a saját közvetlen kollégámat kellett ápolnom. Azt az érzést nem kívánom senkinek, bizony nem bírtam ki sírás nélkül, hogy olyan állapotban láttam őt. Nem sokkal azelőtt együtt dolgoztunk, most pedig csak járókerettel tudott lábra állni, mert az intenzíven töltött 3 hét alatt nagyon legyengült.

Munka a sűrűjében

Azt, hogy az elején mennyire ki voltunk téve a vírusnak mi se jelzi jobban, mint az, hogy előfordult, hogy az intenzíven fekvő emberek fele egészségügyi dolgozó volt. Aimee-n kívül egy közeli kisváros háziorvosa és még egy másik egészségügy dolgozó is meghalt nálunk.

Csak hogy érzékeltessem, hogy mekkora volumenű volt a dolog. Kis vidéki kórház vagyunk. Március és május között 3 teljes osztályon voltak covidos betegek, ez kb. 50-60 ágyat jelent. Plusz az eredetileg 9 ágyas intenzívet háromszorosra bővítették, jelenleg már ez valamivel kevesebb.

Dolgoztam egy párszor a sűrűjében, ezeken a covidos osztályokon. Nem könnyű hosszú ujjú, teljesen zárt műanyag „köpenyben” , FFP3 maszkban, plexipajzzsal a fejemen több órán át tevékenykedni, általában szakad az emberről a víz.

Az ilyen speciális kórtermek ajtaja mindig zárva van, kivinni szinte semmit nem lehet, csak mint veszélyes hulladék. Ezért például a járóképes betegek sem mehetnek ki se vécére, se mosakodni, meg sehova, mindent bent kell elintézni.

Üveges ásványvizet kapnak, papírtányért, műanyag poharakat és evőeszközöket, ami utána mind megy a kukába. Sokan voltak közülük olyan készüléken, ami egy szorosan illeszkedő maszkon keresztül, nagy nyomással „pumpálja” be az oxigént a beteg tüdejébe.

Ez borzasztó kényelmetlen, zajos, és a kommunikációt és az evést, ivást is megnehezíti. Akit lehetett, azt időnként a hasára fordítottunk, ez valami miatt pozitívan hat. A szerencsésebbek csak sima oxigént kaptak, a filmekből is jól ismert műanyag csövön keresztül.

A helyzet most

Mára már sokkal jobb a helyzet, jelenleg egyetlen covidos beteg sincs a kórházban, közben minden beteget 3 naponta tesztelünk. Minket is tesztelnek időről időre. Azóta sokat szigorodtak a védőfelszerelés használatának szabályai, a maszkviselés, stb., van is elég mindenből, így mindenki nagyobb biztonságban van.

Reméljük, ez a második hullám kevésbé lesz súlyos, eddig úgy tűnik, hogy így lesz. Lehet, hogy a vírus gyengül, ezen kívül most sokkal inkább a fiatalok fertőződnek meg, akik enyhébb tünetekkel megússzák, ráadásul szerintem azok, akik a veszélyeztetett csoportba tartoznak, már jobban vigyáznak magukra.

Mindenesetre fel vagyunk készülve rá, ha ismét nagy számban kerülnének kórházba a vírus által megbetegített emberek. Véleményem szerint sokkal jobban, mint a tavasszal.”

Utazd be a világot a Határátkelővel!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Kilátás a Schloss Fuschl Hotel egyik szobájából �: @erikaa.kertesz #austria #ausztria #europe #europa #fuschlsee #fuschl

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: járvány Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9816195166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mme Seldon 2020.09.09. 07:22:46

Nagyon jó írás.
Úgy tűnik, hogy most újra magas az újonnan megbetegedettek száma, viszont jóval kevesebben kerülnek kórházba és kisebb a halálozási arány is. Talán változott a vírus: kevésbé súlyos tüneteket okoz, az is lehet, hogy mégicsak kifejlődött valami kollektív immunitás (Amire a svédek számítottak).
Utólag vissszatekintve sok intézkedést másképp kellett volna csinálni (pl védőfelszerelés hozzáférhetősége, hamarabb kellett volna bevezetni a távolságtartási szabályokat).
Nálunk a franciaországi regionális kórházban is három Covid osztály volt plusz az intenzív osztály tele, magas volt a halálozás is.
Nálunk gyerek coronavirusos beteg gyakorlatilag nem volt, a gyerekosztályon az egyéb betegek száma is jelentősen csökkent (a karantén alatt kevesebb volt az egyéb fertőző betegség, asztmások se nagyon voltak).
A gyerekgyógyászati járóbeteg rendelés szünetelt két hónapig, emiatt elmaradtak a védőoltások és elég sokáig tart az elmaradt konzultációk pótlása.

dikusz. 2020.09.09. 07:28:06

Mennyi ideje volt az idős bácsi a kórházban? A saját lakásából hozták be, vagy idősotthonból?

Muscari 2020.09.09. 08:50:49

@dikusz.: szia. 4-5 napja volt ott, mire kiderült, hogy mi az ábra. Ha jól emlékszem, akkor otthon lakott, nem idősotthonban.

Ami az idősotthonokban történt, arra nincsenek is szavak. Több, mint 20 ezer lakó halt meg pár hónap alatt.

fhdgy 2020.09.09. 09:07:25

" Mivel sem rendes tesztelés nem volt, sem normális ppe (personal protective equipment, azaz védőfelszerelés) útmutatás ..."

Kontra:

"Azóta sokat szigorodtak a védőfelszerelés használatának szabályai, a maszkviselés, stb., van is elég mindenből, így mindenki nagyobb biztonságban van..."

E kettő dolog számomra maga a döbbenet. Én a kis agyammal úgy gondoltam eddig, hogy az egészségügynek előre kidolgozott szabályai, eszközei, módszertana van előre nem látható dolgokra is.

Az, hogy nem volt rendes tesztelés, még valamennyire érthető, mert az addig ismeretlennel szemben nem voltak tesztek.

De, hogy ne legyenek védőfelszerelések, tiszta, egyértelmű szabályok, ez nekem érthetetlen.

A szabályoknak "fiókban" kellett volna lenniük, adott pillanatban csak "előhúzni" kellett volna őket.

Muscari 2020.09.09. 09:15:02

@fhdgy: elvileg van egy hatalmas raktár erre a célra az országban. Az elmúlt években azonban itt is megszorítások voltak, ezért ezt a készletet lecsökkentették. Egyedül kesztyű volt elég, abból az öltözetből, amit a képeken viselek viszont hiány volt.
Azokat a műanyag arcvédő pajzsokat, amik fent lógnak mögöttem, na azokat iskolás gyerekek készítették és adományozták a kórháznak.

A tesztelés csúszása pedig Boris hibája, sokáig nem vette komolyan, hogy bővíteni kellene a kapacitást. Sajnos nem bukott bele ebbe sem ☹️

Muscari 2020.09.09. 09:17:48

@fhdgy: ja és kb hetente változott, hogy mikor mit kell hordanunk. A maszk az kb május óta kötelező.
Alapból egy vérnyomásméréshez például semmi ppe nem kellett régen. Ma már ezt is maszkban, kesztyűben és műanyag kötényben végezzük.

Din Serpahis 2020.09.09. 09:20:10

Összességében elmondható, hogy az, ahogy a nyugat europai kormányok kezelték az első hullámot az egész egyszerűen szánalmas. Lett volna két hónapjuk felkészülni, pontosan lehetett látni, hogy mi történt kínában, Hozzá lehet csapni a brigádhoz a WHO-t is, az ő "közreműködésük" gyakorlatilag minősíthetetlen.

Valahogy úgy érzem ezek a társadalmak iszonyat módon el vannak puhulva, egyszerűen nem hiszik el, hogy bármi rossz történhet velük. (Ez itt Svájcban nagyon szembeötlő, de szerintem máshol is ez van.)

fhdgy 2020.09.09. 09:33:11

@Muscari: Én május közepén voltam ( Mo.-on ) kénytelen pár napot kórházban dekkolni. Semmi Covid, csak nagyon konzervatív problémával.

A Covidból annyi látszott, hogy nem hagyhattuk el az osztályt, nem jöhettek látogatók.

Maszk, teszt, védőfelszerelés stb. a mesében sem volt.

Utána kellett volna mennem három hét utókezelésre, de amikor megláttam a körülményeket, meg elmondták a szabályokat ( amik a lepkefing kategóriába estek ), akkor lett ugyan egy kis veszekedés, de én azt mondtam, hogy inkább otthon, csendben, békésen akarok elpatkolni. A szabályok, amiket elmondtak, gyakorlatilag börtönt jelentettek, semmi mást.

Csodabogár 2020.09.09. 09:38:02

Végre egy tárgyilagos beszámoló. A hivatalos írások általában kizárólag rémségekről szólnak, pedig ugye vannak akiknek nem sulyosak a tünetei és van 90 éves aki meggyógyul.
Engem érdekelne, hogy van-e arról valamilyen teória, hogy ki mitől milyen súlyos formában lett beteg, sőt, hogy a fiatal kolleganő miért halt bele.
Én valahogy az idősotthoni halálozásokon nem csodálkozom. Aki ott van, eleve idős és feltehetően már van egyéb baja is. Zárt közösségben él, semmi külső ingernek nincs kitéve, az immunrendszere a padlón van. Ez természetesen csak az én nagyon hétköznapi magánvéleményem. Szerintem, mint leendő idősotthon lakónak, az, hogy szabályosan a szobáikba zárták be itt Pesten az öregeket, sokkal ártalmasabb mint bármilyen vírus. Magánzárka! Börtönben is büntetés.

Muscari 2020.09.09. 09:58:12

@Csodabogár: egy faktor látszik biztosnak. A nullás vércsoportúak sokkal kisebb arányban betegedtek meg. A férjem se kapta el, pedig ő ápolt végig. Ellenanyag sem volt a vérében, velem ellentétben.
Ami viszont súlyosabbá tette a lefolyását az az elhízás, a cukorbetegség (a halálos áldozatok harmada cukorbeteg volt!) és a D vitamin hiánya.
Valamint az, ha valaki a kisebbséghez tartozik, főleg az ázsiaiakat sújtotta nagyon.

fhdgy 2020.09.09. 10:03:33

@Muscari: Ezt a nullás vércsoport infót nagyon köszönöm!

Én nullás vagyok. Hogy voltam-e valaha influenzás, nem tudom, de 10+ éves korom óta biztos, hogy nem.

Pöffetegecske 2020.09.09. 10:29:01

@Din Serpahis: El vannak puhulva? Így is lehet ezt gondolni, de szerintem sokkal normálisabb állapot, mint folyamatos mentális nyomás alatt élni, hogy azúristenit mi lesz, ha beüt a ménkű. Pont Svájc több okból jó példa, én pl. sehol nem tapadztaltam azt a féle nyomasztást, mint Magyarországon, cserében egész élhető maradt az ország. Egy efféle katasztrófára nem lehet felkészülni, mert akkor arra a védekezésre megy a pénz, ami mehetne egyéb normális dolgokra. De visszatérve Svájcra, meg a hidegháborús időkre, a komplett kórházbunkerekre, a lakótelepi defibrillátorokra, amik mindenki számára hozzáférhetőek jellemzően játszóterek mellett, ezek mind megvannak, vész esetén pedig kiüríthetőek, hozzáférhetőek. De nincs évente több levonulási gyakorlat, nincs tartalékfelhalmozási terv és gyakorlat stb. Ami megmaradt, az pl. a szirénarendszer próbája. Lehet folyamatos feszültségben, meg készenlétben élni, de jobb szerintem nem. Ráadásul a magyar idióta szabályoknak láthatóan pont nincs eredményük, míg Svájc a jóval lazább korlátozásaival egészen jól tartja a frontot. Én nem akarok nagyobb pszichózist, felelősen védem magam és másokat, de élni is szeretnék. Ha ez punnyatag, hát vállalom.

fhdgy 2020.09.09. 10:46:32

@Pöffetegecske: A mai modern társadalom sok szempontból szerintem is elpuhult, de a koronavírus szerintem egy más tészta.

Maximum a koronavírus kezelése, nem maga a vírus, a "puhányok" reakciója.

Maga a koronavírus, azt kell, hogy mondjam, "normális" dolog.

Az influenza vírus állandóan változik, mi ez, ha nem maga az evolúció? Jó vagy rossz, az egy másik dolog.

Másik oldalról a Föld napjainkra tényleg egy sárgolyó lett. Hol van már Verne nyolcvan nap alatt a Föld körül világa?

A földi élet homogenizálódik. Ami a Föld másik felén megjelenő járvány, pillanatok alatt beteríti az egész Földet. Olyan nagymértékű az utazás, az áruforgalom, hogy ez nem is lehet másképp.

Az izoláció a múlté!!!

Din Serpahis 2020.09.09. 10:51:19

@fhdgy: Azért vess egy pillantást Svájc tavaszi esetszámaira, meg hogy hányan haltak meg eddig a covid miatt. Hetekig ment a tökölés, hogy akkor most le lehet-e zárni az olasz határt, gyakorlatilag korlátozás nélkül jöttek Milanoból Zürichbe a vonatok, ment a vita, hogy akkor most miért felelős a kanton miért a központi kormány... siralmas. Az itteni magyar ismerőseimmel egyöntetűen azon a véleményen vagyunk, hogy Svájc leszerepelt, különösen annak fényében, hogy minden lehetőségük meg lett volna, hogy kizárják a járványt. (Ezt egyébként a svájciak is így gondolják, sokat tanultak is belőle) Csak hát tudod hogy van, az okos más kárán tanul, a hülye a sajátján.

fhdgy 2020.09.09. 10:55:52

@Din Serpahis: Tedd még hozzá, hogy az ostoba meg egyiken sem!

Én egy picit másképp tudom.

A bölcs más kárán, az okos a sajátján, az ostoba meg egyiken sem!

fhdgy 2020.09.09. 10:58:28

@Din Serpahis: Nem ismerem a svájci dolgokat, így tőled kérdezem, mint aki ott él:

Volt hisztéria?
Volt nemzeti konzultáció, a nagy érdeklődésre való tekintettel augusztus 31.-ig meghosszabbítva?
Stb.
Stb.

Din Serpahis 2020.09.09. 11:02:11

@fhdgy: Nem gondolnám, hogy vírus ügyben ez a kulcs kérdés, sokkal inkább az, hogy hányan haltak meg.

fhdgy 2020.09.09. 11:11:35

@Din Serpahis: Ha van egy járvány, ami halált is okozhat, ott sajnos "természetes", hogy halottak is lesznek.

A főkérdés szerintem, hogy mennyire tudják megfelelő hozzáállással minimalizálni az esetek számát.

Ez sok mindentől függhet.

Pl. a rendelkezésre álló anyagi eszközök, össztársadalmi fegyelmezettség, stb.

Ezekkel volt-e probléma?

Vagy egyszerűen pechjük volt, mert pl. Milánó, Como környéke túl közel volt?

Muscari 2020.09.09. 11:21:34

@fhdgy: én ezen a nemzeti konzultáción teljesen ledöbbentem. Ennél kevés populistább dolgot csinált a kormány. Hogy lehet az emberekkel "konzultálni" egy olyan dologról, ami a tudományos szakértőkre tartozik?

fhdgy 2020.09.09. 11:30:51

@Muscari: Van itt még más is, amin le lehet döbbenni! -:(

Pl.: Robottal töltötték ki a nemzeti konzultációt!!!

index.hu/belfold/2020/09/09/nemzeti-konzultacio-robot-hadhazy-akos/

Ha nem is az egész, csak valami igaz belőle, akkor nincs miről beszélni.

Technikailag egyszerű a dolog, én is írtam már több robotot.

Ezt is meg tudnám csinálni nagyon rövid idő alatt, csak adjanak egy megfelelő adatbázist. Az adatbázis pedig megfelelő helyen rendelkezésre áll. A kérdés csak az, hogy kinek, milyen cél érdekében adják oda vagy sem.

desw 2020.09.09. 12:37:15

@Din Serpahis:

"Összességében elmondható, hogy az, ahogy a nyugat europai kormányok kezelték az első hullámot az egész egyszerűen szánalmas."

Utólag könnyű okosnak lenni.

Jó megoldás nincs / nem volt, csak így rossz meg úgy rossz.

Ha egyből lezártak volna mindent, akkor pont itt a HA-n ment volna a károgás, hogy "Ingázó vagyok, nem bűnöző!"

Meg aztán összehangolt intézkedéseknek van csak értelme. Pl hiába egyénieskedett Svédország . . .

"Lett volna két hónapjuk felkészülni, pontosan lehetett látni, hogy mi történt kínában"

Már akkor elkésett lett volna minden intézkedés, mert a utazók addigra már széthurcolták a világban.

"Valahogy úgy érzem ezek a társadalmak iszonyat módon el vannak puhulva, egyszerűen nem hiszik el, hogy bármi rossz történhet velük."

Ebben egyetértünk! (csak talán nem ugyanarra gondolunk). Régóta mondom már, hogy láthatóan és sajnos kellene már egy jó kis (világ)háború éhinséggel, árramkimaradással, vízhiánnyal, . . . hogy ismét értékelni tudjuk, amink van.

desw 2020.09.09. 12:37:25

@fhdgy:

"A szabályok, amiket elmondtak, gyakorlatilag börtönt jelentettek, semmi mást."

Érdekes ez! Van sapka - nincs sapka! Nem lennék politikus.

Ha a társadalom védelme érdekében korlátozó szabályokat hoznak, akkor basszák meg, mert én független vagyok és én mindent jobban tudok.

Ha nem csinálnak semmit és nem védenek meg minket, akkor azért basszák meg.

Atocha1 2020.09.09. 12:37:38

Idôsek otthonában dolgozom Svédországban. Egy részlegen a hatból tört ki a betegség még májusban. 4 személyzet (köztük én is) és 5 idôs lett beteg. (Egy részlegen 8 idôs van). A személyzet mind felgyógyult, az idôsek közül 3 halt meg, 2 meggyógyult. Azóta nem történt megbetegedés az otthonban, a legkisebb tünetre is tesztelnek.

Vrancisco 2020.09.09. 12:38:16

Na ezek pl. végre baromi érdekes adatok :) Köszike! Én mondjuk AB+ vagyok, de még az életben nem voltam se influenzás se tüdőgyulladásos, lázas is talán egyszer az elmúlt 15 évben (33 leszek októberben). Viszont oltva sem voltam soha influenza ellen, ahogy nem is leszek (ez ellen sem, Danke...).

takarék-láng 2020.09.09. 12:38:22

Akkora a jarvany, hogy a szerzodeses munkaerot lapatra tettek, a nightingale pedig mind ures.

Kedves Muscari, kerdezni szeretnem, miert talalkoztam a kollegaiddal a Covid- ellenes tunteteseken?

desw 2020.09.09. 12:38:37

@fhdgy:

Az is lehetséges, hogy vki ellenzéki csinálta ezt, nem?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.09. 12:39:12

weboldalak hasznalatanak automatizalasara kesz rendszerek vannak, nem kell rajta semmit megirni, mivel a regresszios teszteles teljesen szokvanyos feladat webes programozoknak is (marmint ahol szamit is hogy mukodjon es ne rontsak el menet kozben sem), pl
www.selenium.dev/
aki ezzel foglalkozik, biztos tud ezer peldat.

ha nincs semmi hitelesites, akkor ez tenyleg eleg komolytalan, barki generalhat barmilyen tartalmat tomegesen.

Muscari 2020.09.09. 12:41:24

@Mme Seldon: most nézem, hogy a válaszom egy része eltűnt. Azt akartam még írni, hogy nálunk is nagyon hasonló most a helyzet.

Muscari 2020.09.09. 12:48:19

@takarék-láng: az én kollégáimmal biztos, hogy nem találkoztál. Mi másképp harcolunk ellene, nem az utcán. Nem tudom, hogy miről beszélsz, hogy kiket küldtek el. A bank staffnak egy ideig rosszabb volt, de annak is megvan az oka. A nem covidos betegek egy jó darabig jóval kevesebben voltak. A rendes osztályok, de még a sürgősségi is félig üres volt, mert az emberek féltek bejönni a kórházba. Olyan dolgokkal, amit nem éreztek életveszélyesnek egyszerűen nem mentek orvoshoz. Alig hittünk a szemünknek, hogy mennyi üres ágy volt. Ennek azonban már vége, újra van sok elérhető shift es az osztályok is tele vannak.

Taxomükke (UK) 2020.09.09. 12:55:12

@desw: "... kellene már egy jó kis (világ)háború éhinséggel, árramkimaradással, vízhiánnyal, . . . "
Te nem vagy normális.

Din Serpahis 2020.09.09. 13:30:18

@desw: Na most én rohadtul utálom az Orbán kormányt, de ahogy márciusban reagáltak az mintaszerű volt. Ha ezt az olaszok is időben meglépik vagy mondjuk a spanyolok, a nőnapi tüntetés helyett, sokkal kevesebb ember halt volna meg.

dikusz. 2020.09.09. 13:43:17

@desw: Az utolsó bekezdést gondold át kérlek, mert elég utolsó megjegyzés volt...

négyzet 2020.09.09. 13:55:43

@Din Serpahis: Nem is az elpuhulás, hanem az abba vetett hit, hogy ebben a globalizált kereskedelmi világban mindig minden elérhető lesz pénzzel, hogy úgyszólván az áruáramlás folyamatos. Így nincsenek is nagyobb készletek biztonsági okokból sem felhalmozva, nyilván sok pénzbe is kerülne, és biztos sok menne kárba ezekből a cuccokból, de most mégis jól látszott ennek hiánya.
Itt Svédországban cikkeztek róla, hogy Svédországnak sem voltak megfelelő tartalékai felszerelés terén, de egyébként a finneknek sokkal inkább voltak, és ez is jelenthetett különbséget abban, ahogy tavasszal a járványt sikerült kezelni.
Arra is jól rámutatott a járvány - bár már jól el is felejtettük -, hogy a mezőgazdaság és az élelmiszeripar is bedőlhet egy ilyentől, pl. a hiányzó vendégmunkások miatt. Nem látom, hogy bárhol foglalkoznának ezekkel a kérdésekkel, miután az akut probléma eltűnt. Szeretném azt hinni, hogy születnek ezután stratégiák arra, hogyan kellene legközelebb járványkezelést csinálni..

fhdgy 2020.09.09. 15:00:36

@desw: Nem a politikusokról írtam, hanem a kórházi helyzetről!

fhdgy 2020.09.09. 15:02:10

@desw: Egy ellenzékinek honnét van meg az adatbázis???

Golf2 2020.09.09. 15:06:32

Borzalmas ez az egész,és még sokan nem veszik komolyan.

négyzet 2020.09.09. 16:04:09

@desw: Valószínű is, hogy ellenzéki csinálta a videót bemutatandó, hogy mennyire hiteles ez a cucc. Hogy direkt-e vagy ennyire amatőr... én nem hiszem, hogy 2020-ban kormányzati szinten lehetséges ennyire amatőr dolgot véletlenül csinálni.

Csodabogár 2020.09.09. 16:22:22

@Muscari: Vércsoportomról dunsztom sincs, viszont valahogy az első pertől kezdve nem aggódtam amiatt, hogy elkapom-e vagy sem. Inkább a hivatalos propaganda aggódik hivatalosan, az "öregek" védelme miatt.
A vércsoportot rögvest elfelejtem. Már százszor megkaptam, valahol biztos kallódik is egy igazolás róla. A kolleganőd érdekelt, mert feltünő volt, hogy milyen fiatal volt és mégis....

Csodabogár 2020.09.09. 16:29:38

@fhdgy: Ráadásul az öregotthonok lakói haltak meg, ami csak annyit jelent, hogy néhány hónappal előbb következett be az, aminek be kell ugyis következnie. No meg azt se tudjuk, hogy a halottak közül mennyien haltak meg a vírustól és mennyien a vírussal, a már meglévő betegségeik miatt.

Kivűlről nézve Svájc se viselkedett másként, mit a szomszédai. Micsoda hiszti lenne,ha úgy álltak volna a dolgokhoz mint a svédek, akik szerintem kivételesen normálisak voltak, bármennyien is szidják őket.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.09. 16:44:05

@fhdgy: milyen adatbazas? random neveket irnak be, random eletkorral, random email cimmel.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.09. 16:44:54

amugy egy kozepesen ugyes informatikus egy unalmas delutan alatt osszerakja a weboldal masolatat a sajat gepen, beallitja a kedvenc automata kitolto programjat, es tetszoleges mennyisegu "leleplezo" videot gyarthat vele.
(ettol nem lesze kevesbe komolytalan az igazi oldal, ha nincs rajta semmi ellenorzes - csak gondolatebreszto azoknak, akik mindent elhisznek amirol az interneten kep vagy video van, pl 2 millios berlini tuntetest)

Platonica 2020.09.09. 17:12:56

A lelegeztetokrol egyre inkabb azt olvasni, hogy tobbet artottak, mint hasznaltak. Sot par napja lattam hivatalosan is elismerni, hogy amiota nem hasznaljak kezelesben, visszaestek a komplikaciok, talan a halalesetek is, most nem akarok hazudni. Azert ez elgondolkodtato.

Muscari 2020.09.09. 17:20:32

@Atocha1: itt is az volt a legnagyobb baj, hogy az otthonokban egy jó darabig egyáltalán nem teszteltek. Az idős lakók pedig sokszor hazavitték a vírust a kórházból.

Muscari 2020.09.09. 17:25:13

@Platonica: így van. Ma már sokkal inkább azt a megoldást használják, amit a posztban is említettem. Ezeket NIV-nek, none invasive ventilation-nek nevezik. Ehhez nem is muszáj az intenzíven feküdni, nálunk az osztályon is szoktuk használni. Annyi kell csak, hogy a beteg egy külön szobába el legyen. Ezen kívül kétféle szteroid is nagyon hasznosnak bizonyult, és közben folyamatosan kutatják az új lehetőségeket.

Muscari 2020.09.09. 17:29:29

@Csodabogár: azért sokszor nem csak néhány hónappal korábban haltak meg! A cukorbetegség például nem visz el pár hónap alatt, de a Coviddal kombinálva már nagyon veszélyes. COPD-vel is lehet még hosszú évekig élni, de ha a Covid ráerősít, akkor az is hamar végzetes lehet.
Én dolgoztam idősotthonban is. Az nem úgy néz ki, hogy oda meghalni mennek be az emberek. Sokan 5-10 évig is eléldegélnek egy ilyen otthonban.

Muscari 2020.09.09. 17:30:43

@Csodabogár: nem tudok róla, hogy lett volna bármilyen krónikus betegsége.

M. Péter 2020.09.09. 17:43:45

@Platonica: Azóta többet tudnak az orvosok a betegségről és a gyógyításáról. Vagy azt mondod, hogy valaki már februárban, márciusban adatokkal alátámasztva tudta, hogy van a lélegeztetőgépnél jobb kezelés?

M. Péter 2020.09.09. 17:56:58

@Csodabogár: Ha valaki öregek otthonában lakik, az nem jelenti az, hogy hónapokon belül így is, úgy is meghalna. Becslések szerint a covid-ban meghaltak a várhatónál átlagosan 12 évvel korábban haltak meg, de még a 70 év felettiek is átlagosan 5 évet vesztettek az életükből.

Platonica 2020.09.09. 18:16:29

@M. Péter: Hogy mit mondok, ott van.
Az is teny viszont, hogy az elso veszjelzesek ventillator ugyben mar aprilis elejen elkezdtek jonni.
Az elgondolkodtatot arra irtam, h vajon hany ICU-s halaleset lett Covid-19 cimen elkonyvelve, holott esetleg a helytelenul alkalmazott technika 'eredmenye' volt.

Platonica 2020.09.09. 18:22:47

@M. Péter: Ehhez hozzatennem, hogy sajnos gyakran az allt a hatterben, hogy a 'gyanus' tuneteket mutato idos bentlakot kvazi magara hagytak, amellett, hogy ugye el volt zarva a szeretteitol is, akiktol erzelmi-fizikai tamogatast nyerhetne. Nem annyira furcsa ezek tukreben, hogy rament egy normal korulmenyek kozt veszelytelenebb betegsegre is (ami sokszor alaptalanul a Covid-19 halaleset statisztikaban lett elkonyvelve).

Muscari 2020.09.09. 18:27:09

@Platonica: azok az emberek akkor is a covidba haltak bele. Akkor még azt gondolták, hogy ez a legjobb megoldás. Nem volt műhiba, vagy félrekezelés, mert az akkori protokollt követték.

nyuszigonosz 2020.09.09. 19:04:53

Nagyon jó, hogy van ez a mai poszt, és olyan írta, aki tényleg tudja miröl ir.

Platonica 2020.09.09. 19:16:26

@Muscari: "azok az emberek akkor is a covidba haltak bele"
Azert ezzel ovatos lennek.
Igen, protokollt kovettek, amirol azota bebizonyosodott, hogy hibas volt, tudokarosodast okozott. Nem veletlenul hagytak abba, minek kovetkezteben csokkent a halalozasok szama, lasd alabbi cikk.

www.telegraph.co.uk/news/2020/09/03/covid-death-rates-dropped-doctors-rejected-ventilators/

Szoval nem mernem ratenni a nyakamat (mas se), hogy miben is haltak meg azok a szegeny betegek. Ep tudovel azert nagyobb esellyel gyogyulnak fol, hasonloan a Covid betegek donto tobbsegehez.

dikusz. 2020.09.09. 19:31:28

@Muscari: Ha egy beteg, aki végstádiumú áttétes rákban szenved, vesebeteg, szívbeteg, és kimutatták nála a koronavírus fertőzést, miért mondják azt, ha meghal, hogy a covidba halt bele?

Csodabogár 2020.09.09. 19:42:14

@M. Péter: Régen éltem Svédországban, de voltak és még vannak is ott nagyon öreg barátaim. Mind otthon él. A svédeknél valahogy meg van szervezve, hogy pl. a barátnőmhöz minden reggel megy valaki és felhúzza rá a gumiharisnyát. Aztán van aki bevásároljon, van akik hetenként takarítanak és természetesen naponta kapja az ebédet is. Ezekért a szolgáltatásokért kell egy havi összeget fizetni. Otthonba a férje is akkor került, mikor elkezdett éjszakánként felkelni és volt, hogy 1 ékszaka többször is elesett. Ha elesett kihívta a barátnőm a szolgálatot, akik össze szedték a földről. Mikor ez már sok lett, beutalták egy otthonba. A barátnőm meg maradt otthon és bejár minden nap látogatni.
Persze lehet, bár nehezen tudom elképzelni, hogy vannak olyan otthonok is mint felénk, ahova bemennek mert nem akarnak már háztartást vezetni.

Virago_1000 2020.09.09. 22:33:51

@Muscari: Tehat ennek a covid-jarvany elnevezesu false-flag akcionak akkor mi is lehet a valodi celja (koltoi kerdes), az egeszsegugy, vagy az oktatas leepitese, a gazdasag bedontese, az emberek egymastol valo elidegenitese. a mentalis betegsegek novelese, vagy ezek kombinacioja?

www.england.nhs.uk/statistics/statistical-work-areas/ae-waiting-times-and-activity/

www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-e-nhs-hospital-england-covid-19-outbreak-a9513691.html

Virago_1000 2020.09.09. 22:33:51

@Golf2: "Borzalmas ez az egész,és még sokan nem veszik komolyan. "

-vannak, akik kezdetektol, vannak akik csak mostantol (jobb kesobb, mint soha), hisznek inkabb a tapasztalasaiknak, mint a tv-nek, internetnek, medianak.

Virago_1000 2020.09.09. 22:34:04

@Platonica: "A lelegeztetokrol egyre inkabb azt olvasni, hogy tobbet artottak, mint hasznaltak. "
- de tobb fejpenzt fizettek a lelegeztetogepek hasznalataert, Amerikabol vannak erre adatok.
A 70 eve ismert malaria elleni Hydroxykolokyn hatasos gyogyszer, csak mar lejart a szabadalma.
Szinten hatasos, ha turbozod magad vitaminokkal, nem vagy tulsulyos, mozogsz, es NAPFENYEN TARTOZKODSZ. Errol a media lebeszel.
A rendesivirt vagy a meg nem letezo oltast eroltetik. A Rendesivir $600/ fo, az NHS igeretet tett 80 mill. adag vasarlasara, ez csak Anglia lakossaganak eseteben $48.000.000.000 dollar bevetel.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.09. 23:17:12

@Virago_1000: az oltassal beultetendo csipeket ne feledd.

Muscari 2020.09.10. 06:55:52

@dikusz.: ezeket a kérdéseket mindig azok teszik fel, akik próbálják elbagatellizálni a vírus veszélyességiét. Azt senki sem kérdezi meg, hogy miért nem kerül rá a Covid a halotti bizonyítványra akkor, ha az illető meghal, mielőtt visszajön az eredmény, még akkor sem, ha az pozitív.

Muscari 2020.09.10. 06:57:47

@Virago_1000: látszik, hogy milyen hatásos a napfény, Brazília, India, Olaszország vagy Spanyolország ezért is maradt ki a járványból teljesen...

desw 2020.09.10. 07:36:13

@fhdgy:

"Egy ellenzékinek honnét van meg az adatbázis??? "

Nem hinném, hogy a rendszer ellenőrzi a beérkezett adatokat vmi kormányzati adatbázisban, így szerintem csak generálsz kamu neveket és emailt és annyi.

dikusz. 2020.09.10. 08:55:13

@Muscari: Nem bagatellizálom el, ezt kérlek ne tételezd fel rólam.

Csak annyit szerettem (szeretnék most is) volna megtudni tőled, ha egy olyan beteg (akinek az összes baja külön-külön is rövid időn belül halálos) lesz covidos, akkor miért az kommunikálják mindenhol, hogy a Covid-fertőzésbe halt bele?

Honnan lehet azt tudni, hogy az volt az ok, és nem valamelyik súlyos betegség? Erre szerettem volna választ kapni saját volt érintettségem okán, semmi hátsó gondolat nem volt a kommentemben.

Platonica 2020.09.10. 10:14:12

@dikusz.: Sajnos itt rengeteg hamis statisztika szuletett a 'died of' ill. 'died with' osszemosasa miatt, es me'g mindig nem tiszta a kep. De azt hiszem, ez szinte mindenhol igaz.

Muscari 2020.09.10. 11:28:56

@dikusz.: akik meghaltak, azok közül igen kevesen voltak végstádiumú betegek. Az, hogy valaki rákos, cukorbeteg, COPD beteg, az nem azt jelenti, hogy rövid időn belül meghal. Még a rákbetegek életét is jócskán meg tudják már hosszabbítani. A Covid konkrétan légzési elégtelenséget okoz, nem jut a szervezetbe elég oxigén. Így ezek a betegek lassan megfulladnak.

Az előbb említett betegségek közül csak a COPD végződik így, de azzal is több évtizedig élnek, mielőtt meghalnak. Így hiába volt valaki rákos, lehet tudni, hogy nem a rák vitte el, hanem a Covid, mégpedig abból, ahogy meghal.

desw 2020.09.10. 11:51:43

@négyzet:

"Valószínű is, hogy ellenzéki csinálta a videót bemutatandó, hogy mennyire hiteles ez a cucc. Hogy direkt-e vagy ennyire amatőr... én nem hiszem, hogy 2020-ban kormányzati szinten lehetséges ennyire amatőr dolgot véletlenül csinálni. "

Ez így amatőr, az tuti.

De a kormány miért így csinálná? Miért a weboldalon keresztül kínlódnának?

chrisred 2020.09.10. 11:52:31

@Mme Seldon: Teljesen laikusként úgy gondolom, hogy az emberek immunrendszere nyár végén erősebb, mint a téli időszak után. A déli féltekén most vannak a tél végén, és arrafelé, Dél-Amerikában és Ausztráliában nagyon megnőtt a halálozások száma a tavaszi időszakhoz képest.

Etniez 2020.09.10. 11:52:41

@dikusz.: figyelj, leírom lassan, hátha megérted.

Nálunk szerencsére csak egy beteg halt, meg. Volt vesebaja(4 stage), vérnyomás, gondja és az spo2 szintje is 92 körül volt.
Így élt nálunk már 8 éve.
Elkapta a covidot és 3 nap múlva meghalt.

Na, mibe halt bele?

odamondó 2020.09.10. 11:52:46

Van viszont egy rossz hírem: akik túlélték a covidot is meg fognak halni. 100%.

Mighty Duck 2020.09.10. 11:52:57

@négyzet: A finneket remélem csak viccből, vagy tájékozatlanságból hozod pozitív példaként!

Ugyanúgy nem volt semmi az országban és nem teszteltek senkit, a közös EU-s tesztbeszerzésről 2 héttel lecsúszott az ajnározott Sanna Marin-kormányzat, a szükséghelyzeti tartalékban lejárt (és így felhasználhatatlan) védőfelszerelés volt és sikerült sebtében hamis kínai maszkokat venni egy csalásért elítélt közvetítőn keresztül. Az óriási szerencse az volt, hogy a home office ajánlás után sokan leléptek a nyaralókba és egyébként is kicsi a népsűrűség.

Etniez 2020.09.10. 11:53:00

@Muscari: nálunk az antitestek alapján 78%-a a dolgozóknak elkapta a covidot.
Én nem, pedig az elején ffp3 maszk nélkül ápoltunk covidosokat, egyikük még arcba is köhögött engem.

takarék-láng 2020.09.10. 11:57:24

@Muscari: "látszik, hogy milyen hatásos a napfény, Brazília, India, Olaszország vagy Spanyolország ezért is maradt ki a járványból teljesen"

-
A logikadat kovetve, a maszk is haszontalan, mert muszlim orszagokban egyetlen no sem betegedett meg.

Tovabba, egyreszt nem vagyunk ott, ellenorizni nem tudjuk, a media pedig azt mond amit akar. En nem tapasztalok jarvanyt, pedig nagyvarosban elek ( igaz, a kulso reszen) es a szomszedaim 90%-a nyugdijas, egyikuk sem lett beteg.

Amikor influenza jarvany volt, akkor kb az osztaly fele hianyzott. Munkabol most senki sem hianyzik.
Ne erts felre, nem tagadom a virust, de jarvany nincs, varunk az elso hullamra, de nem jott el.

dikusz. 2020.09.10. 13:05:12

@Etniez: Ezt meg lehetett volna normális stílusban nem gúnyolódva írni, akkor még meg is köszönném.
Viszont így nincs miért megtennem. További szép napot, és kérlek ne pazarold rám az idődet, nem kell, hogy válaszolj.

Etniez 2020.09.10. 14:12:24

@dikusz.: ne aggódj, nem is teszem.
Ez az utolsó.

Platonica 2020.09.10. 14:20:00

@dikusz.: Teljesen ertheto a reakciod... Es hat az info is 1 azaz egy db esetrol szol egy egesz otthonban(??). Sajnalatos egy is, de sokat elmond a hiszteria kontra valosag aranyairol:-( Plane a leirt hatterrel, egy komoly vesebeteg, akinek az oxigen szaturacioja 92, kvazi az immunrendszer jocskan kompromittalt, egy normal influzenza vagy hasonlo betegseg is elvitte volna:-( Ez a tokeletes pelda az eletkor plusz komorbiditasra.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.09.10. 18:28:49

@Platonica: nos, a UK adatait ismerem. Mintegy 55 ezer a halottak száma, akik érintettek voltak Covidban. Ez tisztítva 43 ezer, ami most a hivatalos. De a statisztikán is jól látszik a hatás, a heti 10 ezer halotthoz képest április elsô két hetében 21 ezer, és egész augusztusig szignifikánsan magasabb. Nem lehet mással magyarázni. Közúti-és munkahelyi balesetben kevesebben haltak meg, mint az átlag. Az éves halálozás pneumoniában és influenzában 38 ezer. Covidban eddig 43 ezer. Nem, a pneumonia és influenza külön szâmítódik.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.09.10. 18:28:53

@Virago_1000: a d vitamin hatása nem bizonyított. Nem magyarâzza például, hogy Spanyolországban vagy Olaszországban miért haltak meg tòbben, mint Svédországban.

yotta 2020.09.10. 22:46:11

@dikusz.: "Honnan lehet azt tudni, hogy az volt az ok, és nem valamelyik súlyos betegség?"

Több súlyos betegsége volt? Igen!
A halála napján meghalt volna, ha nem kapja el a SARS-2-t? NEM!
De elkapta, ezért ez az utolsó csepp volt a pohárban a végső ok és ez kerül be a statisztikába.

Vén motoros 2020.09.10. 22:46:12

@M. Péter: Ellenpélda: két rokonunk, az egyik 90, a másik 88 éves korában halt meg, (Nme most, nem COVID-ban). 15 évet (a férfi) és csaknem 20 évet (a feleség) töltöttek el a Dayka Gábor utcai otthonban. Marhaság az, hogy az otthonba az öregek meghalni mennek.

kárárámaispj 2020.09.10. 22:46:12

Azért tök jó, hogy X kommentelő elmond egy bezzegországot, Y megcáfolja, hogy ő ott él, és nem úgy van, nem ment olyan jól a védekezés.
Aztán Z mond egy másik bezzegországot, amit Q cáfol meg, mert ő ott él. De mind a négyen egyetértenek abban, hogy itt nálunk minden szarabb, bár egyikük sem itt él....
Elképesztő ez a blog.

M. Péter 2020.09.10. 22:55:54

@Mme Seldon: A fertőzöttek száma nagyon gyorsan meg tud ugrani, mint Magyarország és több más ország példája is mutatja, ez arra utal, hogy nincs elég magas szinten a lakosság immunitása.
Angliában márciusban csak azokat tesztelték, akik elég betegek voltak ahhoz, hogy kórházba kerüljenek, ha így találtak napi 5000 fertőzöttet, akkor nyilvánvalóan volt 10-szer, 20-szor annyi, akiket nem is teszteltek. Most pedig napi 175000 tesztet végeznek, és ennyiből találnak 2500-3000 fertőzöttet. Sok fiatalt tesztelnek, és férfiak között a 15-44 év közti korcsoportban a legmagasabb a pozitív tesztek aránya. A fiatalabbak kevésbé betegednek meg súlyosan, de ettől még persze megfertőzhetnek másokat.

blackhairlady 2020.09.10. 23:13:31

@Muscari: Nagyon jó kis posztot írtál, külön köszönet a válaszaidért:)
Az én 20 éves fiam még a tavasszal kapta el, 7 napot volt kórházban, ebből 4 napig oxigent kapott, az oxigén szintje a béka segge alatt volt. Nála hányással, hasmenéssel kezdődött, aztán magas láz, és ő is pont azt mondta mint te, mintha a mellkasán ültek volna. Sosem felejtem el, azt mondta, hogy úgy érezte, még a haja is fáj. Ő is leginkább hason feküdt, igy volt a legelviselhetobb. 10 kilot fogyott a 7 nap alatt.
Remélem teljesen rendbe jöttél :)

Fülig José 2020.09.10. 23:32:09

@kárárámaispj: na, én elmondom, hogy itt (mo.) minden szarabb. a kammer hatarzár, a kammer statisztika, a kammer védekezés. most megnyugodtál?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.10. 23:32:09

@yotta: a mi lett volna ha kerdesekre sosem derul ki a valasz, nem lehet azt allitani hogy barmi tortent vagy nem tortent volna. masreszt a halala napjan mindenki meghal ugye, ezt azert egesz biztosan lehet tudni.

Etniez 2020.09.10. 23:32:09

@yotta: Ő nyilvánvalóan vírustagadó és valószínűleg valamelyik konteójához keresi az a félreérthető szót, amit kiragadhat és naugyézhat.
Ezért írtam neki csak ennyit, úgy is felesleges. Nem a tényekből állít fel teóriát, hanem a teóriájához keresi a "tényeket".

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2020.09.11. 00:00:29

@dikusz.: a kronikus betegség a diab is. Nem abba hal bele

dikusz. 2020.09.11. 01:33:00

@Muscari: Most vettem észre a válaszod, pedig figyeltem, de úgy látszik nem eléggé...

Nem vagyok értetlen, egy egyszerű kérdést tettem fel, laikusként az első hozzászólásomban.
Egy közeli családtag betegségeit kellett volna felsorolnom, és nem azt, amit leírtam eredetileg. Most megteszem az elejétől, időrendben: inzulinos cukorbetegség, COPD (oxigénpalack már kellett), lábamputáció, életmentő epeműtét, szívelégtelenség, azonnali pajzsmirigyműtét, a másik láb amputációja, közben háromszor MRSA-fertőzés.
Ebben az esetben is, ha elkapja a Covid-fertőzést, az lett volna a halál oka (ami első körben szepszis volt, a másodikban már szívelégtelenség)?

Nem kötözködöm, tényleg érdekel a véleményed.

somlobodog 2020.09.11. 06:06:10

@kárárámaispj: mégis olvasod a blogot ahogy látom rendszeresen sőt kommentelsz is. Ha utálod a krumplit de a faluban krumplit osztanak akkor odamesz, bezabalsz a krumplibol, haza is viszel majd anyazol hogy szar? Igazán okos ember lehetsz.

Platonica 2020.09.11. 09:32:15

@Igazamvanvagyigazamvan?: Sajnos az 'ismert' adatok korul eleg sok a kerdojel. Ezert nehez barmilyen konkluziot megfogalmazni.

kárárámaispj 2020.09.11. 10:30:35

@somlobodog:
Nos, lehet, hogy te egy olyan ember vagy, aki azt szereti hallani és olvasni, amit te magad is gondolsz. Szeretsz egy burokban élni, és saját magad kis elvtársaival körbevenni magad, majd együtt szidni valakit. Te dolgod, dagonyázz a többivel.
Az intelligens emberek viszont kíváncsiak a másik oldal véleményére, olyan emberek nézetire, akik más szögből látják a világot, merőben mást gondolnak, más az értékrendjük. Esetleg belekérdeznek, hogy az abszolút hülyeségnek tűnő, irreális marhaság tényleg igaz-e, vagy kijavítanak egy hazugságot.

Hogy te is megértsd, itt a krumplis hasonlatod:
Ha nem eszel soha krumplit, akkor honnan tudod, hogy utálod? Krumplit osztanak, mész, zabálsz, mert érdekel, hogy a többiek mégis mit szeretnek ezen.

kárárámaispj 2020.09.11. 10:30:45

@dikusz.:
"akinek az összes baja külön-külön is rövid időn belül halálos) lesz covidos, akkor miért az kommunikálják mindenhol, hogy a Covid-fertőzésbe halt bele?"
Nem azt szokták mondani, hogy a covidba halt bele, hanem azt, hogy meghalt a coviddal fertőzött.

Egyébként mennyi a rövid idő? Egy nap? Egy hónap? Egy év?

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.09.11. 10:30:59

@Platonica: az adatok trendeket mutatnak. Kòvetkeztetéseket le lehet vonni, azokat cáfolni, vagy alátámasztani. Az, hogy egy youtube video elégséges a hivatalos statisztikák cáfolására, mert "mainstream" , meg a "tudjukkik" azért eléggé pszicho, nemde?
Az, hogy meghalt 43 ezer ember a UK-ben, hogy a halottak száma szignifikánsan magasabb, mint bármikor a spanyolnátha óta, nem vezethető le másból.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.09.11. 10:31:04

@Etniez: ha tüdőrákosként valaki halálos autóbalesetet szenved, mibe halt bele? Dohányzásba?

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.09.11. 10:31:10

@Muscari: szia. Engem érdekelne a véleményed arról , hogy mennyire igaz az, hogy elmaradt mûtétek miatt nőtt a halálozási ráta. Tényleg haltak meg emberek, mert nem kaptak ellátást vagy ez is hoax?
Az én családom kapott Hertfordban , bár az ambuláns volt.

Platonica 2020.09.11. 12:05:58

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Bar youtube videokbol IS lehet tajekozodni (van szinvonalas es alapos is), deleteznek egyeb forrasok is arra, hogy vajon mennyire megbizhatok a jelenleg propagalt adatok (mind az esetszamra, mind az excess mortality-re vonatkozoan). Nem en kerdojelezem, hanem azok, akiknek ez a szakterulete (pl aprilisban valtoztattak a szabalyon, h Covid-19 eseten nem ket orvos kell a halotti bizonyitvany kiallitasahoz, eleg egy, akar olyan is, aki nem is talalkozott a pacienssel, ill. a Covid halalok megallapitasahoz aka'r egyetlen _videon keresztuli diagnozis_ is eleg a halat megelozo 4! hetbol..., az idosek otthonara vonatkozo UJ szabalyok me'g morbidabbak, es akkor a post mortem vizsgalatok hianyossagait me'g nem is erintettuk).

Szoval maradok annal, hogy sok a kerdojel. De azert van feny az alagut vegen, mintha eledezne a kritikai gondolkodas, pontosabban eddig is ott volt, de mintha jobban nyilvanossagot kapna. Tobb orszagban orvoscsoportok, jogaszok kezdemenyeznek birosagi eljarasokat a korona tulkapasok ugyeben, mint pl a kotelezo maszkhordas, megalapozatlan statisztikakra epitett eroszakos es ertelmetlen karantenpolitika, stb.

kárárámaispj 2020.09.11. 14:14:39

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"hogy elmaradt mûtétek miatt nőtt a halálozási ráta. Tényleg haltak meg emberek, mert nem kaptak ellátást vagy ez is hoax?"
Most komolyan el tudod képzelni, hogy igaz?
El tudsz képzelni olyan orvost, aki az életmentő - halasztást nem tűrő műtétet elhalasztja, mert a kórház másik szárnyában vírus van?
Ilyen izé szervezetek becsléseket adnak ki, hogy "becslés szerint sokan féltek elmenni az orvoshoz, és ezért elmaradt a műtét... stb."
Ez megint olyan dolog, hogy komolyan el tudod hinni?
1. Az milyen betegség, ami 1-2 hónap alatt elvisz, de előtte nem is tudtál, hogy műteni kell?
2. Fáj a hasad, mert perforál a vakbeled, de te nem hívsz mentőt, mert hátha vírus van?

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.09.11. 16:27:12

@Platonica: "Lancet orvosi folyóiratban megjelent tanulmány szerint ugyanakkor a megfertőződött gyerekek közül néhányan a többrendszerű gyulladásos szindróma (multisystem inflammatory syndrome in children - MIS-C) jeleit és tüneteit mutatták, noha a koronavírus okozta betegség tüneteit nem észlelték rajtuk"

Pro és kontra.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.09.11. 16:27:17

@kárárámaispj: nem, én nem. De ez az egyik legfőbb érve sokaknak. Vàrom a megerősítést. Mellesleg háziorvoshoz a mai napig nem lehet bejutni, telefonon rendel...

Platonica 2020.09.11. 18:46:03

@Igazamvanvagyigazamvan?: Oszinte leszek, fogalmam sincs, ez hogyan kapcsolodik az en valaszomhoz.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.09.12. 01:47:38

@Platonica: Tobb orszagban orvoscsoportok, jogaszok kezdemenyeznek birosagi eljarasokat a korona tulkapasok ugyeben, mint pl a kotelezo maszkhordas, megalapozatlan statisztikakra epitett eroszakos es ertelmetlen karantenpolitika, stb"
Így.

Platonica 2020.09.14. 10:20:38

@Igazamvanvagyigazamvan?:
_Nehany_ gyermek MIS-C jeleit es tuneteit mutatta aszimptomatikus Covid-19 hordozokent egy kutatas szerint.

Ez tenyleg relevans az altalad idezett reszhez?
Am legyen.

Muscari 2020.09.14. 12:42:05

@blackhairlady: nagyon sajnálom a fiadat, remélem, hogy most már jól van és nem maradt vissza semmi. Ti nem kaptatok el tőle ezek szerint? Én is fogytam, de csak két kilót, mert egy kis kaját azért leerőltettem.

Muscari 2020.09.14. 12:43:45

@dikusz.: ha légzéselégtelenségben hal meg, akkor igen, sőt valószínűleg a sepsis esetén is.

Muscari 2020.09.14. 12:47:21

@Igazamvanvagyigazamvan?: szia. Csak tervezett műtéteket hakasztottak el, a sürgős, életmentő beavatkozásokat nem. Ugyanez a vizsgálatokkal.
Engem még március elején akart a háziorvos gyomortükrözésre küldeni, azóta sem voltam.
Volt viszont betegünk áprilisban, aki vért hányt, őt azonnal megtükrözték. Kb így működik.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.09.14. 14:08:13

@Platonica: megvilágítom: az esetek egy részében biztos, hogy nem covidos eseteket is covidosnak regisztráltak, más esetben viszont bizyos, hogy vovid okozta megbetegedéseket nem regisztráltak. A legjobb példa talán India. Aki nem kerül kórházba, sőt orvos sem látta, meghalhat a covid miatt, úgy, hogy nem kerül be a statisztikákba, fóleg, mivel elégetik.

dikusz. 2020.09.14. 14:49:51

@Muscari: Köszönöm a válaszod.

Platonica 2020.09.14. 16:10:08

@Igazamvanvagyigazamvan?: 'az esetek egy részében biztos, hogy nem covidos eseteket is covidosnak regisztráltak, más esetben viszont bizyos, hogy vovid okozta megbetegedéseket nem regisztráltak.'
Bocsi, de ez hogy kapcsolodik az altalad idezett Lancet cikkhez? Ott egyertelmuen Covid-19-rol volt szo, de aszimptomatikus esetekrol. Es epp az osszefuggesekre hivta fol a figyelmet. Ezert nem ertheto az idecitalasa.
Indiahoz: Ha nincs diagnozis es orvos se latta a halal elott, akkor ez megint mire pelda? Talalgatasra? Inkabb maradne'k a tenyeknel.

Platonica 2020.09.14. 16:49:11

@Muscari: Ezt jo hallani!
Viszont azt is hozza kell tenni, hogy pl a kemoterapias kezeleseket szuneteltettek jo ideig, es ennek sajnos megvannak a kovetkezmenyei. Diagnosztikus vizsgalatokkal is ez a helyzet, biopszia, egyeb...
Pont ma cikkeztek a mar meglevo, illetve varhato nagyon durva hozadekrol:-((
"-Figures reveal that admissions for seven deadly non-coronavirus conditions between March and June fell by more than 173,000 on the previous year
-The data for England shows there were nearly 6,000 fewer admissions for heart attacks in March and April compared with last year
-Health experts said the statistics were 'troubling' and warned that many patients may have died or suffered long term harm as a result."
(Khazi felvetel 173 ezerrel esett vissza tavalyhoz kepest 7 eletveszelyes betegseg teruleten; pl szivroham tunetekkel 6000 korhazi felvetellel kevesebb marc es aprilis kozott; eg.u-i szakertok figyelmeztetnek, h sok beteg veszthette eletet ill. szenvedhet maradando kovetkezmenyeket a fenti adatok tukreben.)

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.09.14. 17:37:07

@Platonica: a gyerekeknél sem a covid statisztikában jelentek meg a számok. Most vizsgálják visszamenőleg, ugyanis szeptemberben derült ki az eset, a vírus pedig januártól itt van.
A covid halálesetek száma egyértelmůen alulbecsült. India, Brazília, Afrika országai, stb.

Bredpitt Monika 2020.11.21. 19:28:40

@blackhairlady: nem semmi, remelem jol van a fiad, en lemaradtam valamiert errol a cikkrol, de most mar en is tudom milyen a fertozes,
nezz ra a mai napra, oda belinkeltem valamit, hatha valakinek meg hasznos lesz, nekem segitett

hataratkelo.blog.hu/2020/11/21/gyerekszaj_magyarnak_lenni_ausztriaban

udv
Moni

Bredpitt Monika 2020.11.21. 19:32:56

@Muscari: koszi, hogy megirtad, amugy nem is tudtam, hogy apolokent dolgozol mar, vigyazz magadra

nekem fogalmam sincs hol kaphattam el, de csinaltam 3 v 4 nappal az agynak doles elott egy hulyeseget, betertem egy mekibe, hogy eszem egy poharas fagyit, a talcarol lecsuszott a pohar es raborult az asztalra, a jo kis karamellas reszenek annyi volt, gondolkodtam egy kicsit, de vegul felforditottam a poharat es megettem a fagyit....
ki tudja mi volt azon az asztalon

de hat, aki egy altalanos iskolaban dolgozik es napi harom orat utazik, az is ki van teve a fertozesnek

Muscari 2020.11.21. 19:40:00

@Bredpitt Monika: a nyakamat teszem rá, hogy az iskolában kaptad el. Egy otthoni ismerősömnek a hétéves kislánya vitte haza, az osztályfőnöke volt pozitív.
Van még elég tanár nálatok? Meg diák? Nálunk már több iskola bezárt, mert nincs elég tanár. A többi iskolából meg egész évfolyamok vannak karanténban.

Bredpitt Monika 2020.11.21. 20:42:54

@Muscari: azon a heten, amikor beteg lettem volt egy nagyon kohogo kislany az osztalyunkban, de ki tudja, elsosorban ugy latom, hogy cseppfertozessel terjed, de nem veletlenul mondjak, hogy surun kell kezet mosni, en kezdtem ovatlan lenni, penzzel fizettem szendvicsert, aprot elvettem, ugyanazzal akezemmel megfogtam a szendvicset, ugy hogy nem mostam kezet......

a suliban akik gyanusak voltak, azoktol nem hiszem, hogy elkaptam, mert tul sok volt a lappangasi ido, az egyik kolleganom lanya lett pozitiv, o pedig jott dolgozni, mert a haziorvos azt mondta nem tudja betegallomanyba venni.....

a masik kolleganomnek nagyon covidos tunetei voltak, de vegul negativ tesztjet oktober 8 an kapta meg, en meg 24 en lettem beteg, de ki tudja, ha megis pozitiv volt, megfertozhetett kesobb is, mert ott volt a suliban es sokat beszelek vele, es vagyok vele egy legterben...

Bredpitt Monika 2020.11.21. 20:46:41

@Muscari: nektek mondtak valamit arrol, hogy meddig vedett az , aki elkapta? marmint azok, akik valoban produkaltak tuneteket is, ahogy te es en is......nekem egyebkent a kohoges nem volt olyan intenziv, mint nalad, szarazan kohogtem, de nem volt veszes, egy horghurut sokkal jobban megvisel.....

ja, es en az elso ket napban baromi sokat tusszentettem, pedig az ugy latom, hogy egyaltalan nem jellemzo a covidra......

Muscari 2020.11.22. 16:46:13

@Bredpitt Monika: sajnos nem tudják pontosan megmondani. Pár hónapot valószínűsítenek. Az biztos, hogy nekem 3 hónappal később is voltak antibodyk, azóta sajnos nem teszteltek többet.

Bredpitt Monika 2020.11.22. 19:08:23

@Muscari: itt most azt mondja Nyunyoka, hogy hat honap, azzal vigasztalom magam, hogy legalabb az influenza szezon alatt nem leszek beteg meg egyszer........

blackhairlady 2020.11.22. 21:38:10

@Bredpitt Monika: Koszi, szerencsere jol van, de neki es nekunk is voltak sotet gondolataink :(

Lattam mar tegnap :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása