oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. június 22. 06:30,  London-Budapest csiki-csuki – miért költöztem vissza Magyarországról Angliába? 187 komment

2020. június 22. 06:30 Határátkelő

London-Budapest csiki-csuki – miért költöztem vissza Magyarországról Angliába?

Renáta egyike azoknak, akik több külföldön töltött év után visszaköltöztek Magyarországra, ám egy idő után kiderült, hogy egyszerűen nem stimmel neki mindaz, amit a szülőhazájában talált. Így aztán meghozott egy nem könnyű döntést…

Te hazaköltöznél? Inkább maradnál külföldön? Érted azokat, akik visszatérnek vagy fel nem bírod fogni, miért teszik? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre a véleményed!

no_szomorkas.jpg(A kép illusztráció)

„Régóta követem az oldalt, és úgy éreztem, leírom a történetem. Bár nem egy sikersztori, de reméljük, azzá válik egyszer.

Az egyetem elvégzése után, egy sporttudományi diplomával a kezemben úgy éreztem, nem szeretnék minimálbérért elhelyezkedni, így jelentkeztem egy 4 hónapos Erasmus gyakorlatra, amit Londonban töltöttem.

A 4. hónap végeztével eszem ágában sem volt még hazaköltözni, gondoltam gyűjtök még tapasztalatot és majd ha ez elég, egy jobb fizetés reményében hazaköltözök.

Időközben realizáltam, hogy a sporttudományi ág nem érdekel, annál inkább a logisztikai vagy business management vonal. Ennek függvényében helyezkedtem a gyakorlatom leteltével.

Két év után Budapesten

Eltelt két év. Történt aztán, hogy az akkori párkapcsolatomnak vége lett, így jobb alkalmat, vagy épp ürügyet nem is találhattam volna arra, hogy Magyarországra költözzek és kipróbáljam a nagybetűs otthoni, felnőtt, önálló életet.

Budapesti első munkahelyem egy kisebb logisztikai vállalkozás, a második egy multinacionális cég. Mindkettő olyan keserédes élmény. Azt éreztem, hogy a kapcsolatépítés Magyarországon más, súlyozottan számít a ki-kivel van jóban faktor szemben a valós készségekkel.

Olyan más volt visszacsöppenni ebbe a mentalitásba, munkamorálba. Mikor a rosszabb dolgok nyernek teret a beszédtémákban, nem a jók. Tudom, vannak pozitív és boldog emberek is, viszont most a nagy átlagról írok. Talán ez a magyar sors? Ijesztő.

Emlékszem, mikor az otthon töltött második hónapom egyik estéjén felhívtam anyukámat, és azt mondtam, hogy én nem sokáig fogom itthon bírni, itthon nem jó. Persze Londonban sem volt kolbászból a kerítés, de annyival másabb volt a környezet és amit elhiszek magamról.

Azt tanácsolta, várjak fél évet, tisztuljon le az első sokk és nyugodt fejjel döntsek. Eltelt másfél év, rengeteg kérdés maradt a fejemben. Hezitáltam.

Miért érzem magam feszültebbnek, szomorúbbnak, kilátástalanabbnak? Hiszem, jó munkahelyem van, van hol laknom, olyan jut is-marad is alapon rendben vagyok, megismerkedtem egy sráccal, találkoztam a barátaimmal, családommal, jó az otthoni nyár, miért érzem mégis ezt.

Talán a politika is befolyásolta az érzéseimet, mivel úgy hiszem egy burkolt diktatúrában élünk, korrupt módon, ahol egyre nehezebb az én generációmnak a szüleim és nagyszüleim által emlegetett becsületes munkával életet építeni. Mert a középosztály lecsúszik. Pénz pénzt csinál, de mi van, ha nincs elég tőke?

Számolgatás – London vs Budapest

Számolgattam, rengeteget. Tartva a jelenlegi életszínvonalat, a nem rossz-nem túl jó fizetésemmel, mit tehetek meg a következő 5-10 évben majd. Önerőből. Egy 20 millió forintos lakást vettem alapul, bár tudjuk, hogy budapesti viszonylatban manapság ez kevés. Legalább 5-6 év kellene ahhoz, hogy a legalább 20% önerőm legyen.

Ekkor végre eladósíthatom magam 20 évre egy hitellel. Végső soron, 50-55 éves koromra kifizetem, bár ez az életszínvonal rovására mehet. Nyaralás budgetből, vagy inkább nyaralni se menjek külföldre.

Londonban sem más a helyzet, viszont ha egyszer úgy dönt az ember, hogy hazaköltözik, a Londonban vs Budapesten kisporolt 30%-a fizetésnek egy teljesen más összeg, bármilyen valutában mérve.

Sorjázó kérdések

Kezdett szürreális, fojtogató lenni ez az élet. Dolgozzak itt, ahol megvan a szociális jólét, vagy menjek inkább vissza? Talán én nem csinálom jól, mert dolgozni és élni szeretnék, értelemmel, mégis azt érzem, hogy ez nem elég. Vagy én nem vagyok elég.

Válasszak életszínvonal vagy félretett pénz között, és ezalatt azt értem, hogy az ember megteheti, hogy minőségi alapanyagokat vásároljon, néha szórakozzon, évente beleférjen egy-két európai kirándulós hétvége. Olyan nagy elvárások ezek? Szerintem nem kellene, hogy azok legyenek.

Dolgozni kell, élni kell, célok kellenek, de mégis olyan igazságtalan, hogy két, teljesen más életút járható be lakóhelyet tekintve kevesebb, mint 2000 km különbséggel.

A döntés

Szorult a hurok. Anyukám már érezte az előző hónapok alapján, hogy bármikor felhívhatom, hogy bejelentsem, visszaköltözök és nem várok többet. 2020 januárjában kiköltöztem Londonba, ismét.

Bár élnék a jövőben bárhol máshol is, viszont ezt a helyet már ismertem. Nem abba kommersz Londonba jöttem, ahol a magyarok vendéglátósok, idénymunkások, takarítók csupán, hanem ahol versenybe lehet szállni az itteniekkel a munkaerő piacon szellemi munkásként. Hiszem, hogy ez más országokban is kivitelezhető lenne.

Talán jól tudok helyezkedni, vagy szerencsém van, de újból egy multinacionális cégnél sikerült munkát találnom, továbbá az igényeimet biztosítva majdnem az otthoni fizetésemet tudom félretenni.

Bár a jövőm megalapozása kapcsán itt sem egy év múlva tudnék házvásárlásba fogni, viszont a lehetőségem meglenne rá, továbbá ha egyszer hazaköltöznék, a pénzem többet érne.

A mentalitásuk egyik előnye, hogy rengeteg jó példát hallok-látok, és a reménytelenségből újra reménytelivé váltam, hogy lehet belőlem több, mert én is képes vagyok rá. A lehetőségeimet, nem a korlátaimat látom. Végre.

A motiváció visszaszerzése

Úgy érzem biztosan jó döntés volt, ilyen szempontból visszaköltözni. Az anyagi biztonságon túl, ez az az érzés, ami leginkább ideköt. Ahogyan érzem magam, amennyire motivált tudok itt lenni. Kár, hogy otthon nem tudtam így élni. Talán ez az, amit a legjobban sajnálok.

Nem mindenki ért velem egyet, aki akar, bárhol tud érvényesülni és boldog lenni. Bár ezt leginkább a keresett szakmákban dolgozó ismerőseimtől hallom. Egyetértek velük, lehet én is így érezném, ha más pályát választottam volna. De ezen már felesleges gondolkodni, hanem az adott feltételekből kell tudnom építkezni.

Remélem érdekesnek találtátok az oda-vissza csiki-csukim, szerintem sokan érzünk így, akik külföldön élünk.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország London Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9615903542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2020.06.22. 07:45:16

Logisztika jó meló, jó alap fizetés+ bónusz és a túlórát is jól fizetik, sok szerencsét :-)

sZulamith 2020.06.22. 08:16:43

" Azt éreztem, hogy a kapcsolatépítés Magyarországon más, súlyozottan számít a ki-kivel van jóban faktor szemben a valós készségekkel."

Nem kell ide nemzeti konzultáció elég egy ilyen posztot elolvasni.

dikusz. 2020.06.22. 08:27:01

Sok sikert, Renáta!

De a legnagyobb tisztelettel megkérdezném, hátha tud rá valaki válaszolni: a sporttudományi diploma az mire jó? Mit remélnek azok a fiatalok, akik egy ilyen diplomával indulnak neki az életnek, pláne, ha külföldön keresik a boldogulásukat, ott ez a diploma mire jó?

Golf2 2020.06.22. 08:46:52

@SzZoole: jó meló, jó alap fizetés+ bónusz...De meddig...

Golf2 2020.06.22. 08:53:08

@dikusz.: ez a diploma mire jó?... Arra hogy bejusson a minisztériumba ahol majd a tanácsadói gondolkodnak helyette.

Golf2 2020.06.22. 08:54:31

@dikusz.: Nem a hölgyre,hanem általában a diplomára értettem.

fhdgy 2020.06.22. 09:00:08

@dikusz.: Mi az, hogy pl. személyi edző?

Ha van egy réteg, akinek erre van szüksége és meg is tudja fizetni, nem is akárhogy, akkor ugye már lehet diplomás, sőt tudományos személyi edző, ez pedig már extra.

fhdgy 2020.06.22. 09:08:23

A csiki-csuki megvan, de az okokat igazából nem írta le a poszterina. Vannak célzások az anyagi dolgokra, de nincs igazán kimondva, hogy azért ment vissza.

Miért nem lehet az okokat leírni? Nem lenne egyszerűbb?

Aztán feltettem magamnak a kérdést, hogy én miért nem éreztem magam jól, amikor hazajöttem Németországból, miért volt jó visszamenni, mért volt megint rettenetes újra itthon? ( szóval, nekem is volt csiki-csuki ).

Most kapaszkodjatok! Van egy érzés, hogy miért, de még magamnak sem tudom pontosan megfogalmazni.

Tudom magamnak magyarázni, de úgy, hogy más is megértse, főleg, ha még nem élt külföldön, hát úgy nem tudom.

Csodabogár 2020.06.22. 09:39:35

@fhdgy: Személyi edzőnek jó. Akár még királyi férj is lehet belőle, lásd Svédország.:-)

Persze edző az semmi a coach az igazi! Pályát tévesztettünk anno.:-)

SzZoole 2020.06.22. 09:49:22

@Golf2: meddig? Tövig, ha érted mire gondolok :-))

fhdgy 2020.06.22. 09:58:02

@Csodabogár: Eredetileg a coach a sportbeli edzőt jelentette, nem?

Aztán mára új értelmet is nyert, a sporton kívüli világban is.

Nem mi tévesztettünk pályát, inkább a szüleink. A hatvanas években, főleg falun, a sportolni szinonimája volt a naplopásnak.

Anyám hallani sem akart arról, hogy kézilabdázzak, én szerettem volna, pedig az általános iskola kézi csapatából még válogatott férfi kézilabdázó is kikerült. Lehettem volna én a másik? Ki tudja?

Ma olyan dolgokból lehet jól megélni ( legálisan ), amiket 20-30 évvel ezelőtt elképzelni sem tudtak az emberek vagy a bűnnel vagy a tágabb értelemben vett prostitúcióval azonosítottak volna.

fhdgy 2020.06.22. 09:59:59

@SzZoole: Perbál mellett van egy falu. Egészen odáig?

dikusz. 2020.06.22. 10:16:51

@fhdgy: Sporttudományi ágat írt a hölgy, ezért nem gondolom, hogy valamilyen edzői szakot végzett volna el. Inkább kutatómunka lehet, nem?
Ráadásul közben realizálta, hogy nem is érdekli, ezt végképp nem értem. Akkor mire tudja használni a diplomáját?

Mindenesetre, mint mondtam az előbb is, örülök annak, hogy időben pályát módosított.

ulpius66 2020.06.22. 10:33:35

Egyetemi körökben köztudott, hogy "aki mindenhez hülye (orvos, tanár, közgazdász, jogász, stb...) az elmegy bölcsésznek"!

Gondolom ez a sportmenedzseri állás is ilyen "bölcsészféle" lehet!

svajcineger 2020.06.22. 10:38:52

Nehez dolog ez a kulfoldi let. Legalabbis nekem egyre inkabb az. Szivem szerint mar holnap indulnek haza, de nem tehetem. Ordogi kor, 22-es csapdaja.

ulpius66 2020.06.22. 11:03:07

Nagyon-nagyon jó, hogy ennyien külföldre mennek dolgozni!

Legalább nem Magyarországon növelik a munkanélküliek, a segélyből élők számát!

Nem a hazai adóforintjainkból élősködnek!
(ezt az egészet abból gondolom, hogy ez a mantra megy, hogy "Magyarországon NEM TUDTAM ELHELYEZKEDNI"....GONDOLOM, AKKOR ITTHON MUNKANÉLKÜLI LENNE.....)

fhdgy 2020.06.22. 11:47:30

@dikusz.: Én egy kicsit földhöz ragadt vagyok ( vagy nem is kicsit ), ezért valaki elmagyarázhatná, hogy hol a határ egy jó edző és sporttudós között. A sporttudós az edző edzője?

fhdgy 2020.06.22. 11:52:22

@svajcineger: Mitől ( lett ) nehéz? Mi tart vissza?

Vagy csak a kutya is rossz helyen fekszik?

Ma nekem is ilyen napom van. Legszívesebben mennék valahova, valamiért csak nem tudom, hogy hova és miért! Csak!

Herr Géza 2020.06.22. 13:06:46

A fő kérdés az, hogy visszafizeti-e szülei nyugdíját, meg a taníttatását, meg a pelenkái állami támogatását, meg a satöbbit... :) Meg ugye nem jön haza a TB terhére fogat húzatni?
Sorry, muszáj volt, a törzstrollok még alszanak. :D

svajcineger 2020.06.22. 13:49:10

@fhdgy:
Mindig is nehez volt. Csak most bizonyos korulmenyek (egeszsegugyi gondok) meg nehezebbe teszik.

fhdgy 2020.06.22. 14:20:16

@svajcineger: Kívánom, hogy álljon vissza a régi rend és legyen minden jó!

Csodabogár 2020.06.22. 14:51:45

@dikusz.: Szerintem egyszerüen, úgy általában, könnyebbnek képzelte el az életet mint amilyen lett. Nekem az ilyen sport akármi diploma kutyafüle. Legyen papírja és jól hangzik, hogy "egyetemre" járt. Régen az ilyesmit a Testnevelési Főiskolán tanították. A zenét meg a Zeneakadémián, de ma már minden egyetem, mert az talán jobban hangzik egyesek szerint.
Na megyek tornázni, ahol egy EÜ főiskolát végzett gyógytornász fog kínozni egy órát.:-)

Golf2 2020.06.22. 15:32:03

@SzZoole:A fővárosi prostituált- és drogpiacot is uralja az alkoholista milliárdost karmaiban tartó....makai-klán. Hallottál róluk?

Shanarey 2020.06.22. 16:46:39

@ulpius66:

Mesélj mester, honnan ez a sok okosság? S netán bizonyítsd, hogy a külföldről hazatérők, nem kapnak munkát, s mennek segélyért. Anno Magyarországon, csak akkor nem dolgoztam, ha épp nem volt kedvem, s ez megy nálam Angliában is.

Shanarey 2020.06.22. 16:48:26

@Csodabogár:

Remélem, megérem azt a kort, amikor a sok egyetemet végzett személy nem talál szakembert, az egyéb ház körüli munkákra, mert mindenki egyetemre ment.

nyuszigonosz 2020.06.22. 17:05:14

Engem érdekelne, hogy a poszt írója miért ezt a szakot választotta, mit tervezett végeredményben ezzel a végzettséggel dolgozni.
Na mert utána néztem, hogy ez úgy mit is jelent ténylegesen: megint csak egy hangzatos név, a gyakorlati életben / majdnem/ semmit nem takar.

Az, hogy most valami mással foglalkozik, ez szinte adott volt. Igen, mással is megtörténik, hogy még a képzés alatt rájön, hogy más érdekli de olyankor átlép egy olyan szakra és végül azt végzi el, ami itt nem történt meg, így tényleg érdekelne miért ezt a töltelék szakot választotta és tanulta.

Csodabogár 2020.06.22. 17:06:34

@Shanarey: Egy jó megbízható iparos, jelenleg itthon biztos sokkal jobban keres, mint sok egyetemet végzett akárki. Na és ha jó és megbízható, akkor nem is sajnálom tőlük a pénzt, mert megérdemlik.

Shanarey 2020.06.22. 17:08:32

@Csodabogár:

Igen, ez így van, de a mai fiatalokat, a szülők többsége arra ösztönzi hogy tanuljanak tovább, s ha lehet menjenek egyetemre.

SzZoole 2020.06.22. 17:10:04

@Golf2: ismerek Makai nevű embereket, de azok nyiregyiek és mind tisztességes törvénykövető és adófizető állampolgárok :-))

Amúgy nem értem miért nekem címzed ezeket a kérdéseket az éjszakai életben ismert figurákkal kapcsolatban? Én is egy tisztességes törvénykövető és adófizető állampolgár voltam valamikor :-)))

Shanarey 2020.06.22. 17:10:45

@nyuszigonosz:

Mert neki egyetemi végzettség kellett. További célok nem voltak, emiatt is ugrott bele az Erasmusba, majd felejtette ott magát Angliában.

nyuszigonosz 2020.06.22. 17:12:24

@Shanarey: Szerintem megéred azt a kort. :-) Mivel már most is nagyon sok mindenkinek semmire nem használható elméleti tudása ??? van ( ha van) valami használhatatlan semmiröl. :-)

Felhasználható szaktudás meg semmiröl.

Huszon pár évesen is sokaknak állítólag három egyetemi végzettségük is tud lenni ( így az interneten olvasgatva tünik fel)

Legyen, nem irigylem, de végeredményben még egy szöget a falba sem tudnak beverni egy égöt sem kicserélni... viszont a sok egyetemi végzettséggel sem tudnak a végzettségükböl adódó, ahhoz kapcsolható munkát találni, mert az a munka, amivel pénzt is lehet keresni, és adott esetben mindenre a szakembert kifizetni tudni, na az az ilyen és hasonló töltelék semmi tanulmányokkal megtalálhatatlan.
Na de lehet az egyetemi végzettséggel rendelkezem szöveget írni/ mondani.

2020.06.22. 17:13:50

@dikusz.: Leginkább személyi edzőségre jó egy-egy gymbe, hacsak nem akar feltétlenül tornatanár lenni az illető ....

fhdgy 2020.06.22. 17:22:07

@Shanarey: Ne ess át a ló másik oldalára! Nem lesz neked orvos, jó lesz egy asztalos is koporsókészítőnek?

fhdgy 2020.06.22. 17:23:15

@svajcineger: Ha egészség van, minden van!

2020.06.22. 17:23:28

@fhdgy: A hotel, ahol dolgozom egy épület-komplexumban van egy edzőteremmel ... több az alkalmazottjuk, mint nekünk (leszámítva a tanulókat a mi oldalunkról). Igény van a gym-ekre, mert divat vagy menő vagy a tököm tudja mi, egymás 2 méteres körzetében összeizzadni a légteret a futópadon, vagy a súlyemelő-izén ... De mivel az emberek többségének, akik ilyen helyekre mennek, gőzük sincs pontosan mit akarnak, és azt hogyan kellene, szükség van olyan szakképzett személyzetre az edzőtermekben, akik elmagyarázzák nekik, meg a gépek működését is.
Egyébként írtam neked üzenetet az itteni regisztrációs mailcímedre a posztom kapcsán, mert voltak kérdéseid, majd csekkold.

Shanarey 2020.06.22. 17:23:37

@fhdgy:

Nekem oké. Ha már meg kell halnom, ne egy kontár miatt, utána meg nem mindegy?

2020.06.22. 17:31:22

@svajcineger: Miért? A svájci melód miatt?

nyuszigonosz 2020.06.22. 17:34:21

@fhdgy: Hát az orvosi egyetem elvégzését ( és a további sinte egy életen át tartó tanulást mint szakorvos) szerintem nem lehet összehasonlítani olyan újonnan kitalált egyetemi képzésekhez mint amilyenek manapság sokhelyütt vannak.

És vannak még egyetemi képzések, amelyek tényleges használható szaktudást adnak.

Meg a többi.

svajcineger 2020.06.22. 17:43:00

@fhdgy:
Igy van. Es az ember ezzel csak akkor szembesul igazan, mikor gond van.

2020.06.22. 17:43:21

@nyuszigonosz: Én az egyetemi képzés után pár évvel jöttem rá, hogy amit gyakorlatban kínálni tudna a szakképzettségem megélhetésileg, ahhoz nekem nincs gyomrom. De végeredményben hasznos volt. Gyakorlati szempontból is, mert a politikai körökből kimenekülve, az egyetemi diploma jelentett zöld kártyát az azt követő munkahelyemre Szatmáron. (Majd szerencsére összefutottam egy sörteraszon a megyei napilap akkori főszerkesztőjével, aki emlékezett rám még az egyetem előtti időkből, amikor sepsiszentgyörgyi újságíróként a Tusványosi, akkor még Bálványoson megrendezett Szabadegyetemen találkoztunk. És melót ajánlott ...)

2020.06.22. 17:51:15

@svajcineger: Mintha pár éve említetted volna, hogy a melód eléggé specifikus szociális terület. Gondolom, erre Magyarországon ma nincs olyan mértékben szükség, hogy meg tudnál élni belőle ....

fhdgy 2020.06.22. 17:54:06

@nyuszigonosz: Én csak a ló másik oldalát kritizáltam és szélsőséges példát igyekeztem rá hozni. Lett volna még szélsőségesebb is, de az már kegyeletsértő lett volna.

svajcineger 2020.06.22. 17:57:33

@Pink Petsch:
Specifikus szocialis terulet??? Haat nem ez az elso dolog, ami eszembe jut rola. :-)
Bar az teny, hogy anyagilag sokkal rosszabbul jarnek otthon. Ha egyaltalan kapnek melot. Ja meg, ha egeszseges lennek....

ulpius66 2020.06.22. 18:04:31

@Herr Géza:

Figyusz!

mennyi idős vagy te?

... és még mindig ennyire naív vagy???????
(miből fizetné a pelus árát, ha Londonországban is segélyből él????)

nemecsekerno_007 2020.06.22. 18:04:31

@Herr Géza: Mamahotel-függők, csoportterápia:
- Fogjátok meg egymás kezét és mondjátok együtt, hangosan; Nem nekem kell fizetni anyám nyugdíját. Nem az én felelősségem az egészségügy ellátása. Nem lopok annyit a közösből mint Mészáros Lőrinc.

ulpius66 2020.06.22. 18:04:31

@Shanarey:

Nyuszikám!

A gyermekeim (van belőlük három...) is voltak Erasmussal Dániában és Spanyolban, meg dolgoztak az USA-ban és Helsinkiben is (0,5 és 1,5 évet) hazajöttek és itthon szépen boldogulnak.....

Van akinek bejön a "nyugat" és ezt isteníti, helyes legyen sikeres és boldog!

A pumpa akkor megy fel bennem, amikor ezt az egészet "politikai köntösbe" burkolják, hogy "mert az Orbán" "meg a hazai helyzet" stb, stb....nyilván a legkönnyebb a saját butaságukat, nemtörömdömségüket, lustaságukat, szerencsétlenkedésüket a kormányra fogni......BEZZEG LONDONBAN!

midnight coder 2020.06.22. 18:04:31

@nyuszigonosz: A probléma szerintem még mindig az a régi szocialista beidegződés, hogy ha van valamilyen diplomád, akkor íróasztalod is lesz hozzá. Ami mondjuk akkor igaz volt, de ma már nem garancia sok mindenre. Mondjuk, ha valakinek nincs kimondottan jó esze és tehetsége, elhivatottsága egy dologhoz ami diplomát igényel, akkor mindenki jobban jár, ha bölcsész helyett mondjuk asztalos lesz, vagy villanyszerelő és szénné keresi magát itt Pesten is, de kinn is. Csak hát az is az ország fejlettségének az egyik mutatója, hogy hány százaléka diplomás a lakosságnak. Pedig az szvsz sokkal jobb mérőszám, hogy hányan használják a diplomájukat amit szereztek. A hölgynek is az a baja szerintem, hogy szerzett egy semmit érő diplomát, és most mint szellemi segédmunkás tologatja az excelt valahol, és ezt Londonban még mindig jobban fizetik mint itt.

2020.06.22. 18:10:51

@svajcineger: Bocs, valamiért ez maradt meg bennem ...
De ha egészségügyi problémáid vannak (merthogy azért visszaolvastam), akkor valóban jobban teszed, ha maradsz a sejhajodon. És nagyon remélem, hogy nem krónikus betegségről van szó.

2020.06.22. 18:12:02

@ulpius66: Érted, mi az a "trollolloloooo ....!" ? Csak kérdem ...

nyuszigonosz 2020.06.22. 18:12:25

@Pink Petsch: Mint fent is írtam: nem probléma, ha valaki mással foglalkozik, mint amit eredetileg elkezdett tanulni.

De ha valamit elkezd tanulni: tán azért, mert valami konkrét olyan munkát képzel el akkor, amivel foglalkozni szeretne és amihez pont az a képzés szükséges, ezért is kérdeztem a poszt írójától, ö mit tervezett ezzel a konkrét képzéssel dolgozni.

Meg van az is, mikor valaki a szakmájában kezd el dolgozni és akkor jön rá: mégsem ez az igazi, jobb lenne más.

Én az eredeti képzéshez mindig valami továbbit még hozzátettem. :-) Munka mellett. Van amit azért, mivel azzal is akartam még foglalkozni a munkám mellett, vagy átállni a késöbbiekben arra, valamit mert a körülmények változtak és kellett, jól jött, mégsem lengetek x egyetemi végzettségröl szóló papírt. :-)
Viszont az összes képzésnek valahol hasznát veszem. :-)

2020.06.22. 18:13:14

@ulpius66: És akkor, mit lépsz, ha tényleg?

nyuszigonosz 2020.06.22. 18:15:38

@midnight coder:
Igen, ez is belejátszik: egyetem - iróaszta / pecsét és örökké tartó jól fizetö meló. :-) volt valaha az elképzelés, de ez a gyakorlatban már jó régen nem így van, mégis mind többen tanulnak istentudja mit ami sehol nem használható, de egyetemi végzettséggel rendelkeznek. :-)

SzZoole 2020.06.22. 18:19:02

@ulpius66: “ A pumpa akkor megy fel bennem, amikor ” a wc mellé ülök :)))

Bocs ezt nem tudtam kihagyni

fhdgy 2020.06.22. 18:27:11

@nyuszigonosz: Nekem a hadseregben a 70-es években nemcsak íróasztalom volt, hanem naponta kettő órára számítógépem is. Ez akkor nagyon nagy szó volt.

És mégis leszereltem, mert nem akartam fölösleges ember lenni. A programozás akkor a seregben teljesen értelmetlen volt.

Utána olyan programokat csináltam, amikkel szerettek az emberek dolgozni.

Volt értelme a munkámnak. Nem az íróasztal, nem a számítógép, hanem az elvégzett munka.

fhdgy 2020.06.22. 18:34:46

@Pink Petsch: Nekem is volt ( remélem csak volt ) egy kis eü. ( nem is annyira kis ) problémám május első felében.

Azt kell mondanom, hogy nagyon flottul mentek a dolgok. A körülmények is normálisak voltak. Kivéve a kaja. Volt pl., hogy reggelire kettő kifli és kettő dkg vaj. slussz!!!

A háromhetes utókezelést viszont kihagytam! Amikor megláttam a körülményeket, azt mondtam, hogy ebből nem kérek és sarkon fordultam.

dikusz. 2020.06.22. 18:46:07

@Herr Géza: Kellett neked szellemet idézni...

dikusz. 2020.06.22. 18:49:01

@nyuszigonosz: @Shanarey: Nem az ilyesféle diplomát nevezik büfé/ruhatár-szaknak?

Shanarey 2020.06.22. 18:51:03

@dikusz.:

Nem akartam ily csúfan fogalmazni, de a válasz igen.

Ilyenekkel van tele a McDonalds, na meg Hintával :-)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.22. 18:53:52

sporttudos es szemelyi edzo, peldak arra, mit is fognak dolgozni az emberek, amikor a robotok elveszik a munkajukat.

(nem) kicsit vicces ugyanakkor, hogy a posztolo szerint burkolt diktaturaban elunk, megis kitanulhatta ezt a mesterseget, pedig a kommentelok es a diktator szerint is jobban jarna mindenki ha lennenek normalis szakmunkasok.

2020.06.22. 18:56:04

@nyuszigonosz: Én is foglalkoztam egyetem mellett extra-cuccokkal... leginkább szervezési területen ... szép kis listám lett a licenciátusom végére ezekből. Aztán próbálkoztam vagy 2 évig a szakmámban, de az idő teltével rájöttem, hogy el fog jönni az a pont ebben a fajta karrierben, amikor szembe kell köpnöd önmagad, mindazt, amiért elvégezted ezt a szakképzést, és mindazt, amiért egyáltalán ezt a szakképzést választottad. Akkor mentem el menedzser-asszisztensnek egy IT céghez. És aztán jött újra az újságírás az ismerős főszerkesztő révén.
A posztoló meg valszeg a sport egy vagy több válfaja iránt érzett olyan mértékű érdeklődést, hogy szimpla hobbiként többre specializálja magát. De a versenysport már túl sok lett volna neki, valszeg. Nem minden tornászlányból lesz Nadia Comaneci .... ;)

Herr Géza 2020.06.22. 18:57:13

@nemecsekerno_007: Hülye vagy kisfiam. De ezen nem is csodálkozok.
Mamahotel? Ennyit az értelmi képességeidről... Ha csak halványan is emlékeznél a kommentjeimre, akkor tudnád, hogy hasperkábé apád lehetnék.
Mondjuk szégyellném is magam rendesen.

Herr Géza 2020.06.22. 18:58:36

@dikusz.: :D Biztos voltam benne, hogy a “nyugdíj” témára ugrik...

2020.06.22. 18:59:01

@droid_: Khm, nem egészen értem a diktatúra-felfogásodat: szerinted az a diktatúra, amikor csak szénbányásznak tanulhatsz? Gőzöd sincs. édesapa, de a legkevésbé sem ....

2020.06.22. 19:00:06

@Herr Géza: Nem bírtad ki, he? :DDDDD

Herr Géza 2020.06.22. 19:00:42

@ulpius66: mondjuk lehetnék ulpius62 :)

dikusz. 2020.06.22. 19:06:29

@Pink Petsch: Ez a sporttudományi diploma nekem -a neve alapján legalábbis- olyasmit jelent, hogy például valaki trisztán tudományos alapon (Kazal László - Borkóstoló, talán ismered) elemezze egy életen át, hogy a magyar válogatott miért vesztette el az 1954-es foci VB-döntőt, miközben halványlila segédfogalma nincs, hogy ez a kettedik foci-vb ezüstünk...
Úgy gondolom, hogy tesitanárnak/szakedzőnek kell a TF, személyi edzőnek pedig bőven elég, ha elvégez egy OKJ-s tanfolyamot.

svajcineger 2020.06.22. 19:18:03

@Pink Petsch:
Hogy krónikus-e? Egy "kis" gerinc, egy "kis" térd... A melómhoz nélkülözhetetlen lenne.

Csodabogár 2020.06.22. 19:24:56

TF már nincs, hanem egyetem lett belőle. Így ma ha valaki valami sporttal kapcsolatos dolgot akar tanulni, akkor egyetemre kell járni. Ma már minden egyetem. A szinművészeti főiskola is meg a Zeneakadémia is, meg a TF is.
Minden esetre a posztoló leányzó, mély hallgatásba burkolózik. Soha nem tudjuk meg mit tanult a sport egyetemen.:-)

Csodabogár 2020.06.22. 19:25:51

@svajcineger: Gerinchez nem értek, de a térden elég könnyű segíteni.

SzZoole 2020.06.22. 19:31:14

Halljátok, azért ez nemkicsit diszkriminatív !

Anno amikor én csúfságoltam az ilyen ruha és büfészakos semmire semvaló diplomásokról meg a diplomás kétkezi jóképességű asztal/budipucolo munkásokról, akkor többen rám ugrottak, hogy hogy képzelem ezt!!

Ez hallatlan, vérig vagyok sértve!!!

Csak vicc volt

dikusz. 2020.06.22. 19:34:43

@Pink Petsch: Vagy Iván, a kenukirály.:) Méltó ellenfele volt a mi kenukirályunknak.
Bocs, a sportot ifjúkoromban nagyon kedveltem, bár nem sok tehetségem volt hozzá.

fhdgy 2020.06.22. 19:34:44

@Csodabogár: Valamikor volt olyan felfogás, hogy gimibe az megy, aki még nem tudja, hogy mi akar lenni és így nyer időt aztán majd eldől.

Szerintem nem halálos bűn, ha valaki olyan szakot választ, aminek később direktben nem veszi hasznát. Sokszor az is nagy érték, hogy megtanul tanulni.

Majd az élet adja magát. A poszterinánál ez hogy néz ki? Nem tudom, de talán kiderül.

Etniez 2020.06.22. 19:46:54

@Shanarey: Ő is egy bloghu szerte ismert fidesztálib, eszerint kell értelmezni a mondanivalóját.

A témához: Karácsonykor (ha-ha) ment haza egy itteni ismerős nő, van munkája meg minden, de nem érzi jól magát.
Elmúlt az első hónapok köde, azóta depressziós egy kicsit. Nem lennék meglepődve, ha hamarosan visszatérne.

Lóránt Csuhai 2020.06.22. 19:47:15

Az a legszebb, hogy a hozzászólók 90%-a csak nyaralni volt külföldön és többnyire annyit tud hozzátenni, hogy aki Angliában van, az mind mosogat. Megjegyzem, hogy amúgy én nem értem, hogy miért London a célpont, amikor sokkal élhetőbb városok is vannak. Manchestert tudom ajánlani....

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.22. 19:53:07

@dikusz.: michelle ferrari egy masik szakirany ugyanitt.

nemecsekerno_007 2020.06.22. 19:53:29

@Herr Géza: Ennyi? Ez elég gyenge. Aztán ne kezdj majd brekegni ha lecsapolják a mocsarat.

négyzet 2020.06.22. 19:56:06

Szerintem tök jó a tesi. Én onnan valami mozgásterápiás irányba mozdulnék, gyógytorna, személyi edzőség. Van erre igény, Észak- vagy Nyugat-Európában gondolkodva persze.

négyzet 2020.06.22. 20:00:46

Másrészt pedig: nem kell szégyellni, a generációs kilátástalanság az, amiről szó van, a kiszolgáltatottság, amit minden épeszű ember megpróbál csökkenteni valahogy. Az ingatlanpara nekünk is nagy ösztönző volt. Nyugodj meg, posztoló, ahogy telnek az évek, ez csak rosszabb érzés lett volna.

Mohojojo 2020.06.22. 20:07:42

Sok sikert, biztosan jól döntöttél. (Különben sincs rossz döntés, csak különböző nehézségű út, irány)

Megjegyzés: lehet, hogy londonon belül nem tudsz házat venni 5 év múlva, de kicsit messzebb az árak nem olyan tragikusak.

2020.06.22. 20:27:40

@SzZoole: Dehogy volt vicc ... ;) Nem mellesleg, igazad is volt a humán tudományok 70%-a nem ad azonnal készpénzre váltható szakmát ... legfeljebb a látókört tágítja, ha ugyan ...

2020.06.22. 20:31:49

@Herr Géza: Ja, hát generáljunk kommenteket az aktuális HA-nak, megérdemli, mert hozza a homokozót nekünk már egy évtizede ;)

2020.06.22. 20:43:14

@Etniez: Hm, szerintem vissza fog. Két, azaz kettő darab embert ismerek személyesen, akik miután úgy döntöttek, hogy visszaköltöznek Magyarországra , ott is maradtak a mai napig. Viszont annál több ex-kollégám van, aki megkeres, hogy ugyan, tudok-e valami melólehetőséget Németországban, mert otthon nekik befagyott a vendéglátás minimum 1 évre. És mind úgy hagyta itt Németországot, hogy faszom-a-dajcsokba-ezt-a-pénzt-otthon-is-megkeresem-és-nem-ugat-nekem-fritz.
Legutóbb épp novemberben próbáltam meg lebeszélni arról egy kollégámat, hogy ne őrüljön meg, és ne menjen vissza Budapestre, mert a szakmai körülmények javulása csak a munkaerőhiánynak tudható be, és 1 évre sincs biztosítva, ha beüt valami gikszer. Nagyon sajnálom, hogy ilyen rohadt hamar igazam lett. Már március elején írt nekem, hogy nem-e tudok valami melót itt, mert úgy néz ki, lapátra teszik. Lapátra is tették. Ha maradt volna a seggén, akkor a 3 hónapot átvészeli itt röhögve ... már ahhoz képest, hogy most otthon erősen megszívta. Na ja, de OTTHON van. Dejóneki ...

fhdgy 2020.06.22. 20:43:59

@Pink Petsch: Én alapvetően reál beállítottságú vagyok, de bölcsész dolgokkal nem vagyok ellenséges.

Maximum a határokkal. Pl. céltalannak tartom arról vitatkozni, hogy hogy egy fáraó lába mennyire volt görbe. Vagy azon vitatkozni, hogy Hannibál melyik melyik hágón ment át. Óra perc másodperc nem kell? Esett-e az eső? Kicsit, nagyon, mennyire?

svajcineger 2020.06.22. 20:45:59

@Csodabogár:
Gondolod? Ebben azért ne légy biztos!

fhdgy 2020.06.22. 21:06:08

@svajcineger: Bocsi, de a térdet a MÁV ingyen vállalja. A gerinc azért problémás, már ha nem gumiderekú politikusról van szó! -:)

blackhairlady 2020.06.22. 21:09:05

@dikusz.: Ugyanolyan mintha altalanos kozgazdasagi menedzseri szakot vegzett volna csak specifikusan a sportra koncentralva. Rengeteg helyen el lehet vele helyezkedni, mineden sport egyesuletnel szukseg van kozgazdasagi ismeretekre.
De mas agazatban is siman elfogadjak es ertekelik.

blackhairlady 2020.06.22. 21:10:06

@fhdgy: A sport tudos ahogy te nevezed es az edzo ket teljesen kulonbozo szakma

SzZoole 2020.06.22. 21:11:55

@Pink Petsch: mellesleg már igazán behúzhatnál a csövedbe

fhdgy 2020.06.22. 21:13:56

@blackhairlady: Azt hiszem, hogy személyi edzőt írtam én, meg az edző edzőjét. Ez szerintem még nem ugyanaz, de lehet határeset.

Egyébként régen láttalak itt!

Már bő két éve megint Somogyországban élek.

blackhairlady 2020.06.22. 21:14:34

@Csodabogár: Lehet, hogy neked igy tunik, de pont annyira nehez vagy konnyu mintha pl. a Kozgazon vegezned el a menedzseri szakot. En amugy azt sem erzem negativnak, hogy ha valaki azert vegzi el, hogy legyen egy diplomaja. Hasznat veheti nagyon sokszor meg elete soran.
Nem is ertem miert jo egyeseknek lenezni akarmilyen diplomat is. Barmit tanul az ember, abbol csak profitalhat.

blackhairlady 2020.06.22. 21:16:36

@fhdgy: Mindegy milyen edzo, az egy teljesen mas szak a Testnevelesei Egyetemen belul, ahogy irtam is, egyfajta kozgazdasagi szak. A fiam is ott vegzett, ezert tudom :)
Igen, tudom, hogy ott laksz, olvasom 2-3 naponta a posztokat :)

blackhairlady 2020.06.22. 21:20:41

@nyuszigonosz: "Legyen, nem irigylem, de végeredményben még egy szöget a falba sem tudnak beverni egy égöt sem kicserélni... viszont a sok egyetemi végzettséggel sem tudnak a végzettségükböl adódó, ahhoz kapcsolható munkát találni, mert az a munka, amivel pénzt is lehet keresni, és adott esetben mindenre a szakembert kifizetni tudni, na az az ilyen és hasonló töltelék semmi tanulmányokkal megtalálhatatlan."

Hat ez nagyon nem igy van. Ezt nagyon furcsa volt olvasni toled, altalaban te sokkal nyitottabb es elfogadobb szoktal lenni.

blackhairlady 2020.06.22. 21:26:24

@dikusz.: "Ez a sporttudományi diploma nekem -a neve alapján legalábbis- olyasmit jelent, hogy például valaki trisztán tudományos alapon (Kazal László - Borkóstoló, talán ismered) elemezze egy életen át, hogy a magyar válogatott miért vesztette el az 1954-es foci VB-döntőt, miközben halványlila segédfogalma nincs, hogy ez a kettedik foci-vb ezüstünk...
Úgy gondolom, hogy tesitanárnak/szakedzőnek kell a TF, személyi edzőnek pedig bőven elég, ha elvégez egy OKJ-s tanfolyamot."

Erre most szerettem volna irni valami olyan szellemeset amit teirtal, de inkabb visszafogtam magam :))

fhdgy 2020.06.22. 21:28:50

@blackhairlady: Jó, nagyszerű!

Légy szíves mondd el, hogy mire lehet használni egy ilyen végzettséget! Mondjuk Mo.-on ill. egy gazdag országban.

blackhairlady 2020.06.22. 21:35:11

@Csodabogár:
Azert lett egyetem a TF, mert hozza kapcsoltak a Semmelweis Orvostudomanyi Egyetemhez. A diploma is az o nevukkel szerepel, nem TF-kent.

blackhairlady 2020.06.22. 21:47:49

@fhdgy: Mindenre ahol kell egy gazdasagi es szervezesi ismeretekkel rendelkezo ember. Barmilyen teren.
A fiam pl.egy a nemet Bosch budpesti kirendeltsegen dolgozik ezzel a diplomaval. A sport itt csak specifikussag de nem csak ott lehet allast keresni.
De amugy kismillio sport csapat van, a legkisebbektol a legnagyobbakig akik ennek a diplomanak a mester fokozataval rendelkezo embereket alkalmaznak sport igazgatonak gazdasagi szakembereknek, akik szponzorokat, penzt hoznak be a sportba.

fhdgy 2020.06.22. 21:56:30

@blackhairlady: Jó, értem.

Kötözködés nélkül már csak azt kérdezem, hogy miért van a névben az, hogy tudós?

Sport menedzsert, sportszervezőt stb. simán elfogadok.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.22. 22:00:21

amugy ha nem szajhagyomany utjan okosodunk, akkor megnezhetjuk a tf honlapjan. nincs sporttudomanyi szak. van ellenben

GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI INTÉZET

Sportgazdasági és Döntéstudományi Kutatóközpont
Sportmenedzsment Tanszék
Társadalomtudományi Tanszék
Pszichológia és Sportpszichológia Tanszék
Sportjogi Tanszék

szervezeti egysegekkel, tovabba

SPORT- ÉS EGÉSZSÉGTUDOMÁNYI INTÉZET

Molekuláris Edzésélettani Kutató Központ
Egészségtudományi és Sportorvosi Tanszék
Kineziológia Tanszék
Sport-táplálkozástudományi Központ

szervezeti egysegekkel, ami itt relevans lehet. az elvegezheto szakok ugyanitt kikereshetoek vagy a felvi.hu-n osszesitve (nem csak tf): https://www.felvi.hu/felveteli/szakok_kepzesek/szakleirasok/!Szakleirasok/index.php/szakterulet/11

ezek alapjan egyaltalan nem mondanam, hogy menedzser vagy kozgazdasz. attol fugg milyen szak. a sima edzo ugyanugy belefer mint ferrari es tarsai, es meg sokan masok.

(a nagybetut masoltam, nem fejez ki semmit a kommentemben)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.06.22. 22:05:44

@Shanarey: "Igen, ez így van, de a mai fiatalokat, a szülők többsége arra ösztönzi hogy tanuljanak tovább, s ha lehet menjenek egyetemre."

Ez nalunk itt az USA-ban is kezd problema lenni. Abban a videoban, amit nemreg tettem fel itteni (konzervativ vs liberalis fekete fiatalok vitajarol, ez a problemakor is felmerult.
Ok is azt mondtak, hogy a mantra az utobbi ev(tizedek)ben az volt, hogy MUSZAJ diplomat szerezni, mert csak azzal lehet elobbre jutni. OK, ez lehet, hogy par evtizede meg igy volt, amikor sokkal kevesebb volt a diplomas. Akik ebbe a csapdaba estek, azok magukra vallaltak egy nagy rakas diakhitelt, amit azota is nyognek.
Ha ehelyett azok, akik egyebkent nem vagytak diplomara, kitanultak volna egy jo szakmat a kozepiskola elvegzese utan, sokkal jobban jartak volna.
Manapsag egy jo szakember aranyat er, es legalabb annyit keres, mint egy diplomas!

blackhairlady 2020.06.22. 22:15:21

@fhdgy: Ez egy osszefoglalo neve a tanszeknek szerintem.

fhdgy 2020.06.22. 22:18:07

@blackhairlady: Tanszék nevében elfogadom.

A posztban szereplő sporttudományi diploma azért még csípi a szemem.

blackhairlady 2020.06.22. 22:28:41

@fhdgy: Hat, erre mit mondjak, nem ítés diploma, az biztos :)))))

De amugy nem kell elfogadni csak egy kicsit nyitottabbnak lenni es nem mindjart leszolni valamit amit nem is ismerunk.
Ha sport, akkor szemelyi edzo, oszt annyi.

2020.06.22. 22:30:15

@blackhairlady: De, ez pontosan így van ... mondom én, aki politológiát végzett. Hasznos volt? Nagyon: 100%. Megértem a különböző országokban történő társadalmi folyamatokat, ha rájuk szánok némi időt tanulmányozni? Igen, 90%-ban. Meg lehet engem etetni olcsó propaganda-fogásokkal? Nem: 97%. Értem, és felfogom, továbbá értelmezni tudom a politikai-társadalmi.gazdasági folyamatokat is? Csak a főcímek alapján: 70%. Elolvasva az adott cikket: 85%. Pluszban kutatómunkát végezve: 98%.
Hasznos az én tudásom? Igen: 100% Megvéd engem attól., hogy bedőljek bármilyen propagandának? Igen: 97%.
A mai világban meg tudok élni ebből, csak az objektivitást szem előtt tartva, semmilyen politikai alakulat zászlaja alá nem beállva? Ja,, az esélye kevesebb, mint 10%.
De nincs nálam a Bölcsek Köve. Nekem van egy elképzelésem, ami szerintem legalább 80%-ban működne, és ez a szociál-demokrácia, de ez csak az én vízióm ...

2020.06.22. 22:34:13

@SzZoole: Ahham, aztán a cső végén vár asszony két angol muffinnal, meg egy benedict egg-el .. köööösziiiii .... :))))

2020.06.22. 22:36:38

@SzZoole: De érted, pont "dikusz".t? Tényleg jobban járt ...

SzZoole 2020.06.22. 22:38:30

@Pink Petsch: ne csináld, felfogod qurni az agyad és megint kibaszatod magad, ér annyit? Nem!!

fhdgy 2020.06.22. 22:40:53

@blackhairlady: Nem IT oldalról közelítem a kérdést.

Mondjuk kettő oldalról:

Ha egy sporttudományi diplomával Hollywoodban személyi edző lehetnék, akkor elhiszed, hogy sokkal magasabb polcon lehetnék mint egy menő IT-és? Én a személyi edzőt valahogy így értettem, ha nem is Hollywoodban, de egy gazdag országban, ahol igen is, megfizetik az ilyet.

Ha a tudomány oldaláról közelítve, akkor egy anekdota:

Egy filozófia, közgazdaságtan, történelmi materializmus előadás azzal kezdődött, hogy ez meg ez azért tudomány, mert van saját módszertana, saját ez meg saját az meg aza. Az első kettő óra előadás ezzel ment el.

Egy analízis előadás ezzel szemben azzal kezdődött, hogy legyen adva egy f(x) függvény...

blackhairlady 2020.06.22. 22:43:56

@fhdgy: De ha nem szemlyi edzosegrol beszelunk akkor mindegy melyik orszagban vagy, nem? Szerintem ez a lenyeg :))

2020.06.22. 22:48:25

@SzZoole: Áááh, az agyam már felqúrtam .. megjelenik itt havonta egyszer, és rögtön beleszáll a legnormálisabb kommentelőbe ... Dikusz sosem fog neki visszavágni, de valakinek kell, hogy elmenjen a kedve ettől az oldaltól.

fhdgy 2020.06.22. 22:51:13

@blackhairlady: Nem tudom, hogy pontosan hogy érted a kérdést!

Az ország, a környezet sok mindent végletesen befolyásol.

Ha Mo.-on én lennék a legkitűnőbb holdrakéta tervező, azt hiszem, hogy rövid úton felkopna az állam.

Ha ugyanez lennék Houstonban, nem hiszem, hogy filléres gondjaim lennének. -:)

Egyszerűen fogalmazva, jókor kell jó helyen lenni, különben megette a rosseb!

SzZoole 2020.06.22. 22:51:20

@Pink Petsch: szerintem Dikusz letudja kezelni diplomatikusan, nem olyan elveszett bárany ő

2020.06.22. 22:53:12

@SzZoole: Ő ignorálja, de ettől csak vérszemet kap ...hát, ne kapjon ...

SzZoole 2020.06.22. 22:58:44

@Pink Petsch: ignorálod te is, sokan azt teszik hidd el :-)

Jó ejt

2020.06.22. 23:00:14

Ha-ha, tenyleg a lany vegzettsege a legerdekesebb kerdes a poszt alapjan?

van egy mondat a posztban, ami tokeletesen ide illik:

"Olyan más volt visszacsöppenni ebbe a mentalitásba, munkamorálba. Mikor a rosszabb dolgok nyernek teret a beszédtémákban, nem a jók"

ebbol is latszik, hogy a posztiro dontese jo volt a kulfoldi folytatassal.

2020.06.22. 23:03:36

@SzZoole: Most már igen, mert közöltem, amit akartam ...
Szép álmokat!

2020.06.22. 23:08:28

@Rayovac: Nem a legérdekesebb, de nem is ignorálható, ugyanis általa jutott ki első körben Londonba.
Az meg hogy a blog olvasóinak egy része, akik nem up-to-date-k a mostani fancy-de-semmi-gyakorlati-haszna-nincs "felsőfokú" diplomagyárak gyakorlatában, rákérdeznek ... nos, ezt igazán nem vetheted a szemükre ...
Szóval, mi is a kérdésed tulajdonképpen?

dikusz. 2020.06.22. 23:10:27

@SzZoole: Ki ugrott rád? :) (viccvót)

2020.06.22. 23:11:26

@droid_: "kicsit vicces ugyanakkor, hogy a posztolo szerint burkolt diktaturaban elunk, megis kitanulhatta ezt a mesterseget, pedig a kommentelok es a diktator szerint is jobban jarna mindenki ha lennenek normalis szakmunkasok"

igen, a szabad szakmavalasztas a szabadsag egy jele, az pedig, hogy eppen most szantjak be az Indexet, az meg annak a jele, hogy egy burkolt diktatoraban elnek ott az emberek.

lehet talalni mind a ket serpenyobe peldakat, csak sokak szerint a diktatoros serpenyobe egyre tobb cucc kerul - es paran nem akarjak megvarni, amig atbillen - tobbek kozott emiatt mentem el onnan en is.

Nomad_ 2020.06.22. 23:12:59

@Shanarey: Annyira birom ezt a felfogást...
Mert aki mérnök mondjuk az csak vezényel a jómunkásembereknek mint 100 éve. Nem az van hogy a mérnök is kúszik az aknában ha kell meg bepiszkolja a kezét, csak mondjuk esetleg érti is amit csinál.... mert nyilván az orvos se dolgozik, csak mereng, hisz’ egyetemre ment.
Miért mindig annak van véleménye akinek fogalma nincs....

fhdgy 2020.06.22. 23:19:04

@Pink Petsch: Az én szemüvegemen keresztül az a kérdés, hogy az ember elégedett-e.

Mi kell az elégedettséghez? Egy kis siker, hogy mi az és mennyi kell , mindenki maga dönti el. Meg kell egy kis pénz, hogy mennyi, megint mindenki maga dönti el.

Én most elégedetlen vagyok! Nem nagy a kívánságom, csak annyi, hogy legyenek jó kecskéim. De nem adatott meg ebben az évben sem.

Van pl. egy, ami nekem gyönyörű, olyan aranyos. Erre kiderült, hogy tenyésztési szempontból kudarc. Mintha kést forgattak volna bennem.

Gyönyörűek a kecskéim, a bogár seggre esik rajtuk, úgy ragyog a szőrük. Szeretem őket, imádom őket, de kudarc.

Elégedjek meg azzal, hogy szeretem őket vagy olyan siker akarok, amit mások is elismernek?

No, ez a nagy kérdés!!!

2020.06.22. 23:20:19

@Pink Petsch: az en kerdesem az, hogy ha ennyire szerette a sport koruli dolgokat, vajon jo feszes-izmos segge van e, de ezt nem illik kerdezni, meg szinten nem annyira a posztba vago.

puhacica 2020.06.22. 23:20:34

@blackhairlady: koszonom, kb az egyetlen ertelmes hozzaszolo te vagy a mai felhozatalbol.

a masik szarozasa az nagyon jol megy, foleg azoknak, akik foiskolat/egyetemet max kepen lattak.

dikusz. 2020.06.22. 23:22:20

@blackhairlady: Nem kellett volna visszafogni magad. De nagyot tévedek, ha azt hiszem, hogyha nem fogod vissza magad, az nem válik előnyömre? :)))
(csókoltassa -a fogalmazásom láttán- Lőrincze tanár úr?)

2020.06.22. 23:28:13

@Nomad_: igy van. a legjobb autoszerelok szinte mind mernok vegzettseguek - de ugy altalaban a legjobb szakemberek mernok vegzettseguek, legyen szo barmilyen szakmarol.

az egy dolog, hogy jobban ertik, hogy mit raknak ossze-mit csinalnak, de van egy mentalitasbeli kulonbseg is nagyon gyakran, ami hatassal van a vegeredmenyre.

ha mar testnevelesrol/edzoskodesrol van szo, szivesebben vennek tanacsot olyantol, aki erti is a molekularis csoda biszbaszokat, es tudom, hogy van eleg esze hozza, hogy nem szivja be szuro nelkul az aktualis divat-baromsagot, aztan adja tovabb nekem.

de most azt veszem eszre, hogy en is a szakmakrol beszelek, pedig pont ezen rohogtem ket hozzaszolassal ezelott :)

blackhairlady 2020.06.22. 23:29:29

@dikusz.: Igazabol kesobb mar leirtam amit eloszor neked szantam.
Ha nem tudod mirol van szo akkor miert kell mindjart lefikazni? De tenyleg? Nem akartam csunyat irni, ne aggodj, az a teged megvedo szemely stilusa, de elegge degradalo volt a hsz-ed olyan szemelyekre nezve akik egyaltalan vettek a faradsagot es megcsinaltak ezt a szakot. Na meg mondjuk szemelyes erintettsg miatt is :))

blackhairlady 2020.06.22. 23:30:36

@puhacica: Minden ruhatar szak ami nem IT, jobb ha tudod.
Ja,elfelejtettem mar, hpgy ezt te nagyon is jol tudod :)))))

dikusz. 2020.06.22. 23:34:07

@Pink Petsch: @SzZoole: Miért gondolom azt, hogy most jobb lett volna, és ezután jobb lesz az (legalábbis nekem) ha csöndben maradok ezután?

2020.06.22. 23:35:08

@fhdgy: Ahham, és mit akarsz? Az Év Kecsketenyésztője lenni? Vagy egy gazda, aki élvezi az állatai társaságát, és jól megél az általuk biztosított cuccokból, mint tej, sajt ... és ilyenek, de ezeket te jobban ismered.
Mondok én neked valamit. Nem tudom, milyen kép alakult ki rólam itt az évek folyamán, már olyan szempontból, hogy mennyire jön be nekem az anyagi siker. De egy dolgot elárulok ..... tavaly novemberben egy egész hónapot egy budapesti hostelben laktam. Tele lett a tököm pont hirtelen Németországgal, az akkori lehetőségeimmel, és egy hónapon keresztül 9 másik vadidegen emberrel aludtam együtt egy polgári nappali méretű szobában. Akkor mentem decembertől az ausztriai Ischgl-be. Ahol január közepéig bírtam a full alkesz séfet. Eljöttem Ausztriából Freiburgba, egy 2 hetes airbnb lakásba egy állásinterjú ígéretével. Aztán kialakult ....
Nos, mindezzel csak azt akartam mondani, hogy először magaddal tisztázd, mit akarsz? Én például az "otthon" érzetét akartam. Félve írom le, hogy talán, megtaláltam.
Te, mit akarsz?

2020.06.22. 23:38:45

@dikusz.: Mert túl normális vagy ehhez a világhoz ;)
De ha megkérhetlek, ne maradj csendben, a te józan meglátásaid nagyon is szükségesek. Nekem feltétlenül, mert hajlamos vagyok elszállni, kell olyankor egy értelmes hang, ami visszarángat, hogy hé-ha-hó-hahhhóóóóóó!

blackhairlady 2020.06.22. 23:43:20

@dikusz.: En nem szeretnem, ha csondben maradnal. De ha valamivel nem ertek egyet amit irsz, akkor gondolom ugyanigy en is leirhatom a gondolataimat vele kapcsolatban. Es azert az a hozzaszolasod nagyon lekicsinylo volt, ha elolvasod, szerintem megerted, hogy miert reagaltam ra. Nem irtam semmi olyat amiert most meg kene sertodnod, de ha ugy gondolod, akkor szived joga.

kék madár 2020.06.22. 23:49:10

en csak a cikkhez szeretnek hozzaszolni: Soros!

fhdgy 2020.06.22. 23:50:32

@Pink Petsch: "Te mit akarsz?"

Legyek őszinte? Nem tudom!

Eddig a kecskékbe bele öltem több több mint kettő évet és több mint nyolc millió forintot.

Volt maximum egy millió Ft bevételem, tehát anyagilag tök kudarc.

Nem látom a végét, de nem tudom abbahagyni!

Nem akarok az az év kecske tenyésztője lenni, mert jelen pillanatban irreális. A realitásokat nem szabad figyelmen kívül hagyni.

Most csak annyit szeretnék, hogy látszon a fény az alagút végén!

Van egy-két kecském, amik nem olyan szelídek, amilyeneket én szeretnék. A 29-ből a döntő többség olyan szelíd, amiért mindent elviselek. A többit is szelídnek akarom!

puhacica 2020.06.22. 23:53:01

@blackhairlady: persze, en ne tudnam, a bufeszakos diplomas "wc pucolo"? mondjuk nekem legalabb volt mar diplomas allasom, mas meg csak "wc pucolo" volt. es az is marad. :D

az a legeslegjobb, hogy amit irtal, hogy minden tanulmany jo valamire, el se jut az agyukig. hogy peldaul a foiskolan/egyetemen nem csak a bufesseget tanulja meg egy bufeszakos, hanem megtanul ervelni, kerdezni, tanulni, osszefuggesekben gondolkodni, idegenekkel beszelni, idegenek elott beszelni, csapatban dolgozni, onalloan dolgozni... nem makogas szintjen, nem "sanyi, baszd ide a villaskulcsot" szinten.

dikusz. 2020.06.22. 23:56:23

@Pink Petsch: Éééén? Én egy szerencsétlen öregasszony vagyok, aki összevissza beszél, tisztára, mint Repülős Gizi (bár tizedannyi eszem lett volna, mint neki)...
Tényleg -nem haragszom meg érte-, ha leírjátok, hogy hülyeséget beszélek, de most tényleg nem értem, hogy mit írtam rosszul.
Most is az a véleményem, hogy a posztoló hölgy szerzett egy diplomát (nem állítottam azt, hogy ezért nem kellett sokat tanulnia), amivel a való életben nem sokra megy. Viccen kívül: nem jól látom?

2020.06.23. 00:00:47

@Rayovac: Ja, hogy egyébként rárántanál, ha éppen arról lenne szó ... Akkor ezt mondd, aranyapám, és ne ködösíts! :P

fhdgy 2020.06.23. 00:04:05

@dikusz.: Viccen kívül: lehet, hogy jól látod, de az is lehet, hogy nem!

Ismerni kellene a körülményeket, hogy ítélhessünk, de nem ismerjük.

Ha elrontott valamit, de a tévedés árán rájött, akkor minden rendben!

Mi a siker? Amikor a kudarcsorozat megszakad!

kék madár 2020.06.23. 00:06:59

@fhdgy: nem azt a kecsket kapjuk amilyet szeretnenk, hanem amilyet megerdemlunk :)

dikusz. 2020.06.23. 00:07:51

@blackhairlady: De miért fogtad vissza magad? Mi az, amit nem jól láttam? Nem sértődtem meg, amiért leírtad a véleményed, miért is tettem volna? Sőt, kérlek arra, hogy írd le, mi volt az, amit nem jól látok.

kék madár 2020.06.23. 00:08:38

@dikusz.: @blackhairlady: ti meg osszeveszni se tudtok rendesen

fhdgy 2020.06.23. 00:12:37

@kék madár: Bár úgy lenne!

Én nem állatokat látok bennük, hanem szinte már embereket!!!

Lehet, hogy ez a hiba?

Ha igen, akkor vállalom!

blackhairlady 2020.06.23. 00:13:21

@dikusz.: "Most is az a véleményem, hogy a posztoló hölgy szerzett egy diplomát (nem állítottam azt, hogy ezért nem kellett sokat tanulnia), amivel a való életben nem sokra megy. Viccen kívül: nem jól látom?"

Mar ez sem igaz. A holgy nem talalt maganak megfelelo munkat, de magara a diplomajara nem igaz, hogy nem sokra megy vele a valo eletben.

De kimasolom neked amit irtal:
" Ez a sporttudományi diploma nekem -a neve alapján legalábbis- olyasmit jelent, hogy például valaki trisztán tudományos alapon (Kazal László - Borkóstoló, talán ismered) elemezze egy életen át, hogy a magyar válogatott miért vesztette el az 1954-es foci VB-döntőt, miközben halványlila segédfogalma nincs, hogy ez a kettedik foci-vb ezüstünk...
Úgy gondolom, hogy tesitanárnak/szakedzőnek kell a TF, személyi edzőnek pedig bőven elég, ha elvégez egy OKJ-s tanfolyamot."

Ez egyreszt egy nagyon nagyon degradalo megjegyzes, kvazi teljesen butanak nezed azokat akik ezt tanultak, masreszt pedig nem igaz.
Aztan jottel meg a bufe-ruhatarozassal is.

Harmadszorra pedig @puhacica -nak teljesen igaza van, a legbufebb szak is ad valamilyen pluszt amit anelkul nem biztos, hogy valaha is megtanulna.

2020.06.23. 00:14:21

@fhdgy: Ahham, szóval anyagilag havi kábé 1000 euróba került neked a kecske-tartás a 2 év alatt. Hm, végül is, ez egy közepesen költséges hobby ... már, ha van egy nettó 3000 eurós bevételed, ami neked simán lehetne itt, Németországban az eredeti szakmádban.
Mondd csak, biztos, hogy anno jól döntöttél? (Tudom, egyszer már megorroltál rám e kérdés miatt, de gondold át újra ...) És biztos, hogy most már a magyar ugar temet el?

blackhairlady 2020.06.23. 00:16:05

@kék madár: Ez is egy kepesseg, ugy tunik nekunk nem megy. Van erre szakosodott foiskolai/egyetemi szak? :)))

fhdgy 2020.06.23. 00:17:09

@kék madár: Volt most egy kecském, ami kiváló minősítésű lehetett volna. De beteg lett! Ötvenezer Ft-ot költöttem rá, amikor már világos volt, hogy menthetetlen. Én megtettem, az én lelkemen nem száradhat! Elpusztult, de én, amit lehet, megtettem.

kék madár 2020.06.23. 00:21:29

@fhdgy: en par napot eltoltottem egy kecskevel (eskuszom semmi nem tortent, nagyobb tarsasagban voltunk) es tok intelligens, kulturalt leny volt, megertem, hogy igy erzel. De azert ennyivel zarjuk le, sose lehet tudni.... :)

blackhairlady 2020.06.23. 00:25:22

@kék madár: Ah,ok, megyek, megkeresem es megnezem, alkalmas vagyok-e a felvetelre :))

fhdgy 2020.06.23. 00:27:42

@Pink Petsch: A válaszom : igen, igen, meg megint igen!

Hülye vagyok? Igen!

Tudom? igen?

Abbahagyom? No, azt nem!

Ahhoz meg kellene ölnöm a 29 kecskét! Bármit, de azt nem!

Logikus? Nem! De nem érdekel!

Az ezer EUR kb. jó becslés!

Megorrontottam rád? Ne vedd fel! Annyi idős vagy mint a lányom!

Félek, hogy közelebb állsz hozzám, mint a lányom!

A kérdésed átgondoltam, többször mint gondolod!

A válaszom: nem ölhetem meg a kecskéimet!

dikusz. 2020.06.23. 00:33:06

@kék madár: énmiattam? Nem akarok én összeveszni senkivel.

dikusz. 2020.06.23. 00:47:12

@blackhairlady: Mindjárt hajnali 1:00 óra van.
Már nem tudom, hogy mit szerettem volna írni, de valami nagyon okosat, amit ha délelőtt 10:00 órakor visszaolvasok, tudom, hogy mit is akartam írni. Mindenesetre azt hiszem, hogy mindenki jobban jár, ha most nem írok semmit.
Később meg valószínűleg senkit nem is érdekel.

dikusz. 2020.06.23. 00:50:33

@Pink Petsch: Az álcám úgy látszik jól sikerült.:)))
Mindenesetre a való világban sokakat elgondolkodtattam már, hogy valóban megvan-e az ép eszem.
Sokszor én is elbizonytalanodom, vagy mégsem? Nem is tudom...:))

blackhairlady 2020.06.23. 00:52:21

@dikusz.: Nem fontos irnod semmit, en csak valaszoltam.
" Sőt, kérlek arra, hogy írd le, mi volt az, amit nem jól látok.".

fhdgy 2020.06.23. 01:14:06

Eltettem magam holnapra, vagyis mára!

FutureFry 2020.06.23. 01:20:22

@Rayovac: “… legjobb autoszerelok szinte mind mernok vegzettseguek …”
Ja, mint anno a Magliozzi testvérek (of Car Talk fame), akik az MIT-n végzeztek mérnökként, aztán autószervízt nyitottak:
youtu.be/hJ12-5jEw8I?t=157

kék madár 2020.06.23. 01:29:45

@FutureFry: egy ideig hozzajuk hordtam a roncsaimat, mivel ertettek hozza, meg olcsok is voltak, de foleg viccesek

FutureFry 2020.06.23. 01:45:27

@kék madár: Szerintem jó volt az eredeti alapötletük is (“do-it-yourself” szervíz, azaz dolgozhatsz a kocsidon az szerszámaikkal):
goodnewsgaragecambridge.com/about-us/
És igen, vidám társaság (ahogy a régi rádióműsoruk is bizonyítja), de a szervízirodájuk falán is mindenféle vicces dolgok voltak (vannak?) kitéve (ami részben a műsornak küldött levelekből vettek), én erre emlékszem (amit már korábbról is ismertem):
“When I die, I want to go quietly in my sleep like my grandfather, not screaming in the night like the passengers in his car.”

kék madár 2020.06.23. 02:15:34

@FutureFry: nekem a kedvenc tortenetem veluk az, amikor a Microsoft meghivta oket egy konferenciara keynote speakernek. Megkerdeztek, mennyit fizet ezert a Microsoft?
A valasz: 10 ezer dollar plusz a teljes utikoltseg.
Mire ok, lehete 20 ezer dollar?
Valasz: lehetne.
30 ezer?
Valasz: legyen 30 ezer.
Jo, koszonjuk
Akkor jonnek?
Nem, olyan idiota rendezvenyt ahol ket lokott bohocert 30 ezer dollart fizetnek, messzirol kerulunk.

Mikkamak 2020.06.23. 07:42:28

@Zsuzsi65: Nem középiskola után lehet csak szakmát tanulni, hanem már közben is. Legalábbis az USA-ban. Ha megnézed a gyerek óraválasztási lapját (jó nagy), egy csomó gyakorlati tantárgy is választható, sőt vannak iskolák, melyek kifejezetten ilyesmire fekszenek rá.

Tény, hogy jelenleg humán diplomákkal nem sokra lehet menni, kivéve, ha az ember tanári pályára vágyik (legalábbis az USA-ban).
Amiből viszont nincs elég az a mérnök (mindenféle) és a számítástechnikai szakemberek. Persze ezekhez jó, ha az embernek megy a matek.

Ha pedig ráböksz egy tetszőleges menő nagyvállalatra, jó eséllyel mérnök alapította és nem közgazdász, vagy ilyen-olyan menedzser szakot végzett emberke - csak az érdekesség kedvéért.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.23. 07:42:33

@Rayovac: ha azt kerdezem, milyen erzes egyeterteni orban viktorral, az provokacio?

Golf2 2020.06.23. 07:54:45

@SzZoole:miért nekem címzed...Hát nem voltál Hófehérke,vagy igen?

SzZoole 2020.06.23. 08:30:00

@Golf2: ???

Nem tudom miről beszelsz, komolyan

2020.06.23. 09:00:25

@Mikkamak: "Nem középiskola után lehet csak szakmát tanulni, hanem már közben is. Legalábbis az USA-ban."

azert azok nem olyanok, mint egy magyar kozepiskola. Legtobb highschool-ban van sokfele tantargy, de azok tobbnyire csak kostolok, 1-2 evet tud tanulni belole a gyerek - nekem szakkozepiskolaban egymasra epulo szakmai tantargyaim voltak 4 even keresztul.

Vannak speci "magnet school"-ok, amelyek egy temara rafekudnek, ezert ott adott teman belul (pl egeszsegugy, vagy kozgazdasagtan) nagyobb a valasztek, mint egy normal highschool-nal - es ha szerencsed van, akkor van a kozeledben ilyen olyan temakorben, ami erdekli a gyereket.

Ezzel szemben magyarorszagon a 1-2 varossal odebb szokott lenni megfelelo kozepiskola (legalabbis az en idomben 30 evvel ezelott volt), es ezek olcson biztositanak szallast is. Itt az usaban egy boarding schoolra ramegy az ember vagyona, es ezek jellemzoen nem is noverkeket meg fogaszati aszisztenseket kepeznek.

amit magyarorszagon kozepiskolakban (nem szakmunkaskepzokben) tanitanak, szerintem itt sokszor tenyleg csak kozepiskola utan egy, community college-ban egy associate degreet szerezve a temabol, esetleg egy erre szakosodott education centerben lehet tanulni - legalabbis nekem ez jott le.

de mondjad, ha maskeppen tudod (nem vagyok 100%-ig biztos, hogy jol tudom)

2020.06.23. 09:11:32

@droid_: "ha azt kerdezem, milyen erzes egyeterteni orban viktorral, az provokacio?"

Nem provokacio - van sok dolog, amiben egyetertek orban viktorral, attol fuggetlenul, hogy utalom az arcat, egy hazug, manipulativ, erkolcstelen seggfejnek tartom, es azt gondolom, hogy osszessegeben hatalmas karokat okoz mind magyarorszagnak, mind europanak.

Nem focidrukkerkent allok a politikusokhoz, hogy van kedvencem, akinek mindent benyalok, a tobbinek meg fujjogok akar mit mondanak.

Mondjuk olyan politikusok vannak, akiket annyira idiotanak tartok, hogy nem is tartom erdemesnek rajuk figyelni (pl kasler vagy kosa), de orban viktor nem ilyen, meg pl szijjarto sem, aki meg orbannal is jobban irrital, megis, neha neha elofordul, hogy azt mondom igaza van, vagy pl egy 444-es cikket olvasva azt gondolom, hogy "jol van fiuk, azert most nem o volt a fo f@sz, meg ha egyebkent tenyleg az"

dikusz. 2020.06.23. 09:48:27

@blackhairlady: Köszönöm is a választ. És remélem nincs harag.

dikusz. 2020.06.23. 10:02:11

@Pink Petsch: Ha az életem folyamán tudtam volna használni a józan eszemet (már ha volt egyáltalán valamennyi) nem ott tartanék, ahol most vagyok.
Meggyőzni másokat a saját vélt, vagy valós igazamról pedig sosem akartam.

Inkább attól tertok, hogy az említett effektus pedig lehet olyan is, hogy "ó b+, ez(mármint én) megint milyen hülyeséget irkált itt össze... :)))

FutureFry 2020.06.23. 16:12:10

@Rayovac: Nekem is az a benyomásom, hogy az amerikai college-k/university-k első szemesztereiben gyakran a középiskola lemaradásait/hiányait próbálják valamennyire behozni (ha csak valaki nem vett fel AP tantárgyakat már a középiskolai évei alatt)
en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Placement

gabors 2020.06.23. 23:15:59

@FutureFry: de szerettem a musorukat neha meg ismetelik de az egyik sajnos Alzheimer-ben szenved (ha meg el_)

csuda jok voltak a hetvegi be-telefonalos musoraik

gabors 2020.06.23. 23:26:43

@FutureFry: ez igy van amikor 30 eve friss diplomaval bementem itt egy graduate school advance math oraira nem akartam hinni a szememnek....olyanok mentek mint a magyar kozepiskolaban igaz matekbol fakultacios voltam ... de semmikeppen nem volt egyetemi szintu a dolog ...

persze nem MIT volt de graduate school ... .ESL diakkent x orara be lehetett jarni ugyanugy mint rendes diak csak creditet nem kaptam de minden feladatot megcsinalhattam tanar kijavitotta a dogaimat is stb... a nyelv miatt nagyon jo volt bar sok ujat nem tanultam sem fizikabol se matekbol se programozasbol ....

dikusz. 2020.06.23. 23:53:04

@blackhairlady: Azt nem tudom.:) De jártam már úgy olvtársal, hogy volt véleménykülönbség köztünk, és aztán soha többé nem állt velem szóba.

Arthamyr 2020.06.26. 11:28:46

"Miért érzem magam feszültebbnek, szomorúbbnak, kilátástalanabbnak?"
Pl. ezért:
"Számolgattam, rengeteget. Tartva a jelenlegi életszínvonalat, a nem rossz-nem túl jó fizetésemmel, mit tehetek meg a következő 5-10 évben majd. Önerőből. Egy 20 millió forintos lakást vettem alapul, bár tudjuk, hogy budapesti viszonylatban manapság ez kevés. Legalább 5-6 év kellene ahhoz, hogy a legalább 20% önerőm legyen.

Ekkor végre eladósíthatom magam 20 évre egy hitellel. Végső soron, 50-55 éves koromra kifizetem, bár ez az életszínvonal rovására mehet. Nyaralás budgetből, vagy inkább nyaralni se menjek külföldre."
Ez hiába hangzik rosszul, de alapvetően a lakosság nagy részét nézve simán megállja a helyét. Ezen nem érdemes rágodni, mert senki sem fogja jobban érezni magát tőle.
És hiába "Londonban sem más a helyzet", mert "ha egyszer úgy dönt az ember, hogy hazaköltözik" (vagy bárhova máshova), "a Londonban vs Budapesten kisporolt 30%-a fizetésnek egy teljesen más összeg, bármilyen valutában mérve."

És ezeket a dolgokat nehéz csak úgy figyelmen kívül hagyni, ha egyszer tudatosul valakiben.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása