oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. május 07. 06:30,  Elszakítva a családtól: elegük van az ausztriai magyaroknak 117 komment

2020. május 07. 06:30 Határátkelő

Elszakítva a családtól: elegük van az ausztriai magyaroknak

Ausztriában és Németországban is rengeteg magyar él, akiket a járvány az elmúlt hetekben elszakított az otthonuktól. Köreikben egyre nagyobb a felháborodás, miként azt egyikük, Zé rövid levelében megírta. Közben vannak, akik már aláírást gyűjtöttek a magyar gyakorlat megváltoztatását kérve.

csalad_idosebb_anya_lanya_foto_pixabay_com_longleanna.jpg

„Arra gondoltam, hogy lehetne egy poszt az Ausztriában és Németországban rekedt magyarokról, akik azért nem láthatják a családjukat, mert 2 hét karantén vár rájuk, ha megpróbálnak hazalátogatni.

Számomra az a felháborító ebben a dologban, hogy szinte már mindenki kivétel, az ingázó, a vállalkozó, az üzletember stb... Otthon újraindult az élet, kávézók, éttermek, strandok nyitva, mindenki oda megy, ahova akar.

Aki meg itt, Ausztriában él nagyrészt, de a családja otthon van, rákényszerül a maradásra, mert a munkája miatt nem tud 2 hét karantént bevállalni. Ausztriában alig vannak új megbetegedések, ami persze nem jelenti, hogy nincs jelen a vírus, de szerintem nem jelentünk fenyegetést már senkinek.

Én például családommal Tirolban élek egy kis faluban, ahol él kb. 400 fő, szinte senkivel nem találkozunk, két ló a szomszédunk, nincs senki a közelünkben amióta kirobbant ez a vírus.

Szeretnénk hazamenni par hétre, de nem akarom, hogy az egyéves gyerekemet napi kétszer felverje a kaputelefon a rendőri ellenőrzés miatt és nem szeretném, ha be lenne zárva egy erkély nélküli 60 m2-es lakásba.

Jó lenne, ha az enyhítéseknél ránk, külföldön élő magyarokra is gondolnának! Vannak szüleink, rokonaink, akik nagyon varnak minket, szét vagyunk szakítva és nem tehetünk semmit.

A zárt Facebook-csoportokban nagyon sokan mérgelődnek emiatt, jó lenne, ha valahol legalább egy nyilvános cikk, vagy poszt születne ezzel kapcsolatban! Ez itt egy központi probléma.”

„Életben tartani” a hazavágyókat

Ezt írta tehát Zé és szinte az ő levelével párhuzamosan érkezett egy aláírásgyűjtés linkje ugyanebben a témában. Abban azt írják, hogy miután a magyar határokat márciusban a Covid-19 miatt lezárták, a külföldön dolgozó magyarok csak a 2 hetes karantént vállalva léphetnek be az országba.

„A mai világban a munkahely elvesztését senki nem meri kockáztatni. De az nem megoldás, hogy családok hónapokat ne találkozzanak.

Hány ezer ember van, aki ingázó, de nem heti, hanem 2-3 havonta tud jönni csak a munkája miatt, de ez most még több lenne. Ezek az emberek nem vállalkozók, nem üzletemberek, csupán családfenntartók, ami talán a LEGFONTOSABB. Ezért kérjük a 2 hetes karantén lazítását vagy egy dátumot, ami legalább „életben tartaná” a hazavágyókat.

Amit jelenleg csinálnak annak semmi értelme. Az ingázók is bevihetik a vírust, mert az ingázó papír nem ad ellene védettséget. Akik nem ingáznak, azok is dolgozó emberek és önök arra kérnek minket, hogy válasszunk a munka és a család között.”

A petícióban azt kérik, hogy a magyar állampolgárok számára ne legyen kötelező a 14 napos hatósági karantén és fogadják el a külföldön elvégzett hatósági Covid-19 tesztet is.

Update: a petíciót közben lezárták.

(Fotó: pixabay.com/longleanna)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: járvány Magyarország Ausztria Németország koronavírus

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1015664606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fhdgy 2020.05.07. 07:42:21

Nem vagyok lelkes híve ezeknek a korlátozásoknak.

Oda-vissza lehetne kérdéseket feltenni és azokat így vagy úgy megválaszolni.

El kellene dönteni, hogy tényleg szükség van-e rájuk, indokolt-e az egész vagy sem. Ha igen, akkor be is kellene őket tartani, ha meg nem tartjuk be, akkor mire az egész cécó?

Egy közeli rokonom kamionos. Menetrend szerint jár Olaszországban, Svájcban,Németországban, Ausztriában, néha meg Mo.-on is. Pihenőre is haza-haza jön. Kapott papírt, hogy létfontosságú dolgozó ( Schlüsselarbeiter ). Egy ilyen papír birtokában ő felül áll a víruson?

Másik oldalról, kizárható-e, hogy egy szülő meglátogatása nem jelenti-e azt, hogy végre együtt lesz a család és végérvényesen ( a föld alatt )?

Ki tudja ezeket a kérdéseket hitelt érdemlően megválaszolni?

Akinek elhunyt egy közeli hozzátartozója, nyilván elégtelennek tartja az intézkedéseket, akinek kutyabaja sincs, sem a környezetének, az nyilván rettenetes túlzásnak.

arncht 2020.05.07. 07:59:38

en sem voltam otthon febr vege ota, de egyetertek az intezkedesekkel... az elejen felvallrol vettek, meg is lett az eredmenye. a fertozes nem tunt el egyelore.

Talasz 2020.05.07. 08:26:31

Osztrák munkáltatói igazolással jössz-mész, amennyit akarsz.......

Antal Jozsa 2020.05.07. 08:26:38

Ausztriában nincsen két hetes karantén szintúgy a beutazóknál?

dikusz. 2020.05.07. 08:33:46

És ha a petícióban követelik hogy azt fogadják el, akkor az el lesz fogadva?
A tiltásért nem kell külföldön dolgozni, elég Budapesten élni. Aki a fővárosban él, és pl vidéken van nyaralója, nem mehet le, és nem aludhat ott.

Vagy ha Zé Budapesten él a 60 nm-en, és a szülők vidéken laknak, akkor nem látogathatja meg őket. Még akkor sem, ha vállalja a két hét karantént, mert nem kocsikázhat le vidékre. Biztos lehet ugyanis abban, hogy tudni fog a hatóság arról, hogy leosonkodtak a kocsival. Ha a balatoni nyaralójukban vannak, akkor az önkormányzat "járőrkocsija", vagy a jóakaró szomszéd jelzi azt a hatóságnak. Vagy az országúton a rendőrök szólítják le.
Gyakorlatilag a fővárosból, Pest megyéből ki sem lehet mozdulni.
Azt mindenesetre elérték, hogy a főváros-vidék örök ellentét kiéleződött.

dikusz. 2020.05.07. 08:35:03

@arncht: Mármint Magyarországon vették félvállról?

fhdgy 2020.05.07. 08:36:51

@Talasz: Tudok rá példát. Mondjuk rá írta a sógor, hogy fertőtlenítő gyártás. Aha, igaza van, szeszfőzde! -:)

arncht 2020.05.07. 08:40:20

@dikusz.: nem, az elejen a vilagban...

fhdgy 2020.05.07. 08:45:00

@dikusz.: Karácsony szerint nem igaz, hogy a pestiek nem mehetnek...

index.hu/belfold/2020/05/06/karacsony_gergely_kormany_egyuttmukodes_orban_viktor_nyilt_level/

Erre persze rá lehetne fogni, hogy mert Karácsony ...

Erre viszont mit lehet mondani?

Hittek az Oktatási Hivatalnak, most váltóruha és pénz nélkül kell érettségizniük

index.hu/belfold/2020/05/06/romania_ketegyhaza_gyula_gyulavarsand_erettsegi_hataron_tuli_magyarok_koronavirus_karanten/

Korlátozások? Nemkorlátozások? Talán egyik sem lenne nagyon nagy baj, csak ne érezné azt az ember, hogy össze-vissza beszélnek.

dikusz. 2020.05.07. 09:39:44

@fhdgy: Láttam már korábban mindkét cikket, amit belinkeltél.
A budapesti korlátozásról: azt próbáld el magyarázni az autópályán/vonaton/buszon annak, aki az ellenőrzést végzi -és feltehetően nem rendelkezik jogi végzettséggel-, hogy nincs leírva a tv-ben egyértelműen, hogy nem mehetünk ki a fővárosból. Gondolod, hogy elfogadja az érvelést? Nem fogja...
A fiam a barátaival készülne le a barátok balatoni telkére sütögetni. Most úgy néz ki, hogy a baráti házaspár a nem egyértelmű rendelkezések ellenére mégsem mer elindulni, pedig ők aztán ismerik(és értik) a jogot.
És nem utolsó sorban október óta tényleg büntiben vagyunk...

A gyulai eset: ismerem azt a középiskolát, többször szálltunk már meg a kollégiumban (egyszer megkérdezték tőlem, miért nem beszélünk románul, ha ott szállunk meg...). Itt meg kell, hogy mondjam, a diákok bizony hibáztak. Jól ismerik az oda-visszautazás buktatóit, még békeidőben is előfordulhat, hogy a határon szívatják, akkor pont most miért ne tennék? Miért nem tudták eleve úgy intézni, hogy az érettségi idejére a koleszban maradnak?

Csodabogár 2020.05.07. 10:14:25

@fhdgy: Szokásommal ellentétben tegnap végig olvastam ezt a cikket és a hozzá tartozókat is. Semmivel nem lettem okosabb. Mi van ha a szegény pesti embernek nincs nyaralója, de mégis vágyna felülni a vonatra és elmenni valamerre, kiülni egy teraszra, egy jót ebédelni és aztán haza jönni? Erről nem szól semmi.
Németeknél kezdik nyitogatni a határokat, persze főleg Franciaország, Luxemburg és Hollandia irányába.
Rohadtul úgy érzem magam, mint mielőtt disszidáltam.:-(

Egon Krenz 2020.05.07. 10:18:36

Nem tudom mit nyafognak, járvány van. Különben is Tirol a legfertőzöttebb Ausztriában.

Nyugati lány 2020.05.07. 10:56:37

@Antal Jozsa: de igen, visszafele is 14 nap karantén van

fhdgy 2020.05.07. 11:14:05

@Csodabogár: Ne haragudj, de én isten bizony leírtam itt, amikor elkezdődött a kerítésépítés, hogy az körbe fog érni, utána pedig nem azt lesz hivatott megakadályozni, hogy a migráncsok bejöhessenek, hanem a rohadékok, akik disszidáláson törik a fejüket, hát ne tudjanak disszidálni!

Egy kis kerítés, egy kis vírus, aztán véget ér a magyarok legújabb kori kalandozása. -:)

Gondold meg, hogy akarsz-e disszidálni! Nem sokáig hezitálhatsz! -:(

fhdgy 2020.05.07. 11:17:11

@dikusz.: Jó, én csak annyit tennék hozzá, hogy ez az ország mindig ilyen, az utóbbi időben meg egyre ilyenebb. Amikor csak egy picit is megkapirgálod a felszínt, akkor kiderül, hogy semmi sem az, aminek látszik.

svajcineger 2020.05.07. 11:42:33

A problema engem is erint. Ket honapja nem voltam otthon. Ilyen meg nem fordult velem elo, miota hataratkeltem.
Tenyleg legalabb azt jo lenne tudni, hogy vajon meddig tart meg a karantenosdi.
Szivesen alairtam volna en is apeticiot, de mar lezartak... Vajon, miert?

sörm 2020.05.07. 12:07:54

En sajnos nem tudok szimpatizalni a posztoloval. Ha valaki ugy jart hogy a sajat gyerekevel nem talalkozhat az szivszorito, megertem. De hogy tavolabbi csaladdal nem, azt ki kell birni par honapig.

Azert sem ertik sokan, mert Magyarorszagon nem okozott meg sokakat erinto tragediat a virus, relativ keves a halaleset, ezert sokaknak nem megy a fejebe miert a korlatozas. De azert van keves halott, mert vannak korlatozasok. Es akkor hozhatom peldanak Stockholmot, ahol mindenki leszar mindent, es majd mindennap jön egy-egy szivszorito uzenet hogy kinek a kije halt meg. Pedig az en ismerosi köröm nem is azokbol a varosreszekbol kerul ki amik a legjobban erintettek. Bakker nem kellett volna a nagyit kuldeni az iskolaba a gyerekert, meg most is elne.

Ez egy olyan szituacio amikor aldozatot kell hozni, mindenkinek. Ahhoz kepest hogy hanyan haltak meg, hanyan veszitettek el a munkajukat, megtakaritasukat stb az hogy valaki nem mehet haza Ausztriabol Magyarorszagra mar ket honapja.... Bocsanat de kit erdekel.

Persze problemasabb ha pl haldoklik az nagymama, a lelki terhet megertem, de sajnos akkor annal inkabb nem lehet latogatni.

vándor madár 2020.05.07. 12:39:15

@dikusz.: "A fiam a barátaival készülne le a barátok balatoni telkére sütögetni. Most úgy néz ki, hogy a baráti házaspár a nem egyértelmű rendelkezések ellenére mégsem mer elindulni, pedig ők aztán ismerik(és értik) a jogot."

Egész idő alatt pont arról van szó, hogy a csoportosulásokat el kell kerülni. Akinek van máshol ingatlana az odamehet, de nem csapatostól másokkal.

"A budapestiek és Pest megyeiek, aki az ingatlanát alapos indokkal elhagyhatja, az a fővárost és Pest megyét is elhagyhatja, vidéki ingatlanába is lemehet, csak tartsa be a védelmi intézkedéseket."

blikkruzs.blikk.hu/aktualis/kozugy/kormanyinfo-a-kormany-legujabb-donteseirolbudapestiek-is-mehetnek-videkre-ha/89tfnt6?utm_source=hirkereso&utm_medium=hirkereso&utm_campaign=hirkereso

dikusz. 2020.05.07. 12:48:05

@vándor madár: 11:01 perckor jelent meg a blikkben a hír. Én 9:39:44-kor írtam a cikket.

Azt én is mondtam nekik, hogy ne csoportosuljanak, nem is fogják tenni.

vándor madár 2020.05.07. 12:58:26

@dikusz.: "11:01 perckor jelent meg a blikkben a hír. Én 9:39:44-kor írtam a cikket."

Ebben igazad van. Az alábbi cikkben meg van fogalmazva, hogy ez eddig sem volt tiltva. A hirekben pl. egyfolytában szerepelt, hogy bizonyos médiaszemélyiség boltot nyit a Balatonon és azt renoválják s.k., meg másokról is volt szó, akik ott tartózkodtak, de garantáltan nem ott laknak.

zsurpubi.hu/cikk/10726-karacsony-gergely-felhivta-a-figyelmet-hogy-a-hatalyos-kormanyrendelet-szerint-a-budapestiek-is-mehetnek-a-balatonhoz/

Róbert öáúnth 2020.05.07. 13:10:05

És ha visszajövök,ismèt 2 hét karantèn van Németországban.Ez így már 4 hèt !!! És még nem is volt szabadság benne,csak bezárás....

GeneralRammer 2020.05.07. 13:10:11

@Egon Krenz: Nem nyafognak,csak intelligensen leírták a tényeket.
Ha egy kicsit utána olvasnál tudnád,hogy hülyeséget írtál...

Csodabogár 2020.05.07. 13:10:14

@fhdgy: Ha 10 évvel fiatalabb lennék, már nem lennék itt, mert nagyon rosszul viselem ha korlátoznak a szabad mozgásomban.
Valamint dedósnak néznek és ez egész Európára vonatkozik, aki nem képes saját eszére hallgatva élni saját életét. Valószinű abnormális a szabadság szeretetem.

Csodabogár 2020.05.07. 13:11:36

@Egon Krenz: OK akkor te maradj otthon, rettegj, fertőtlenist meg minden. Ettől több millió ember még mozoghatna szabadon.

Csodabogár 2020.05.07. 13:17:26

@sörm: Stockhoémban se olyan vészes a helyzet. Napi szinten olvasom, mert nagyon érdekelt, hogy miként is lehetne csinálni, anélkül, hogy egyrészt psychésen, szociálisan és gazdaságilag padlóra küldjenek mindent.
Ha a nagyi fél, ne menjen a gyerekért az iskolába, ha elment, akkor vállalta.
Változatlan meggyőződésem, hogy a shut down többet árt hosszú távon, mint a vírus.
A szabadság a legnagyobb kincs egy ember életében, nem szabadna egyetlen államnak se ebbe beavatkozni.

Csodabogár 2020.05.07. 13:18:58

@dikusz.: Azért a Blikk nekem nem egy megbízható hírforrás.:-(

dikusz. 2020.05.07. 13:30:33

@Csodabogár: Nekem sem. De ilyennel még ők sem jönnének, ha nem volna alapja.

Albu 2020.05.07. 13:58:25

@dikusz.: Az egy román nemzetiségi középiskola.

Az EU majd mindent megold, légiesednek a határok, nem kell útlevél, pénzt váltani… : D mondjuk ez tipikus turistaérvelés volt mindig is. : (

fhdgy 2020.05.07. 15:16:35

@Csodabogár: Tudod, meg is értelek, meg nem is!

Követelhetjük magunknak, hogy elmehessünk ide meg oda, de igazából jó lenne, ha a kisajtóig is el tudnánk menni. -:)

Jó, egy kicsit túloztam, elismerem!

Legyen egy kis béke, egy kis nyugalom, ne ugasson mindenki mindent, és már szebb lesz a világ.

Én valahogy azt érzem, hogy azok rinyálnak legjobban, akik nem is tudják igazából, hogy miért rinyálnak.

Amikor, jó régen, jogosítványt akartam szerezni és tanfolyamra kellett járni, volt elsősegélynyújtás is. Ott az oktató azt mondta, hogy ha baleset ilyen-olyan részesei leszünk, akkor nem azokkal kell első sorban foglalkozni, akik a leghangosabban jajgatnak.

Ha van erejük jajgatni, akkor nincs velük nagy baj. Figyeljünk azokra, akik csendben vannak. Ők a veszélyeztetettek!

Szerintem, most is a csendes többség a szenvedő alany!!!

Vrancisco 2020.05.07. 15:44:56

@sörm: Agyrém ez a média által felfújt hiszti, ami a járványból lett... Egyáltalán nem annyival rosszabb a helyzet Svédországban, mint amennyivel szabadabbak az emberek ebben a helyzetben! Szomorú történetek mindig is voltak és lesznek, ha van járvány, ha nem, csak most divat lett ezeket mindenki arcába tolni, mert most #maradjotthon van, és megy a katasztrófa turizmus, ha már ennyire ráérnek az emberek! Szerinted mennyivel több ember fog tönkremenni, és a járvány közvetett hatásai által utcára kerülni, meghalni, akár éhezésben, akár öngyilkosságban, stb.???
Szerinted meddig lehet feltartani 100 milliókat, milliárdokat pár ezer megmentése érdekében?
Lehet sokáig tolni a "minden élet számít" PC-t, de ha majd átborul a bili, akkor majd lehet fogni a fejeket.
Hála az égnek, úgy néz ki, erre rájönnek lassan a kormányok is, és "tetőzést" kamuzva (valójában valószínűleg felkészítették az egészségügyet) rászabadítják a népre az egészet szépen, hétről-hétre, mert nem lehet megtenni, hogy még hónapokig #maradjotthon-ozunk! És nem csak a hazalátogatásról szól ez, vagy hogy nekünk az esküvőbk is úszott szépen...
Én fejlesztőmérnök vagyok Németországban, autóipari cégnél, most még meg van oldva a Kurzarbeit-tal, meg home office-szal a dolog, de szerinted meddig lesz erre pénz? Szerinted meddig kapnak fizetést azok, akok most még egyáltalán kapnak?
Lehet tolni a fene nagy együttérzést, de egy ponton túl bizony át kell majd értékelni az eddigi megszokásokat. Jól lehet, én könnyen ugatok, mivel már a viszonylag fiatal, 60 alatti Édesanyámon kívül nem nagyon maradt olyan családtagom, aki akár csak a közelében lenne a veszélyeztetett "mezőnek", noha, nem is hallottam az elég tág magyarországi és németországi ismerősi körben koronásról, de még az ő ismerőseik se tudnak ilyenről: na ennyire nagy a "density"... Fiatalokis halnak meg? Amennyi eddig komolyan érintett volt, annyi minden más betegségben is az, ez tény!
A korlátozás is lassíthatott valamit, lehet, sosem tudjuk meg valószínű (bár az említett Svédország elég jó példa, hogy nem lesz nagyságrendekkel nagyobb a baj, nagyságrendekkel kisebb korlátozásokkal sem), de értelmetlen, mert az elkerülhetetlent próbálja elkerülni, miközben a takaró alatt már lávából van a padló.
Nem erre van berendezkedve a XXI. század társadalma, evolúciósan nem így működik már az ember, hogy ezt meg lehessen tenni. Ha ez az ezreket megölő vírus így kicsinálja a világot agyilag, akkor, ha egy igazán komoly vírus szabadulna el, gyakorlatilag lehúzhatnánk a rolót, és mehetnénk a kamrába a fejszéért, mert akkor bizony annyi volt a jelenlegi civilizációnak...

Walter Jenőné Erika 2020.05.07. 15:44:57

Decemberbe voltam Magyarorszagon.
Azota a karanten miatt sajnos lehetetlen utazni. Szeretnem mar meglatogatni a gyerekeimet , unokaimat es a beteg apámat. (Jó lenne még életbe látni

gabors 2020.05.07. 15:56:06

ez megint mi a faszsag kedves posztolo ????

"az Ausztriában és Németországban rekedt ..."

per sorral lejjebb...

"Aki meg itt, Ausztriában él nagyrészt,..."

baszod nem REKEDTEL ott TE ugy dontottel hogy ott akarsz elni hogy miert azt TE tudod ... de most hogy valami kenyelmetlenseggel is jar akkor mar picsog ....

az reked valahol aki pl uzleti uton volt nincs ott munkaja lakasa NEM OTT el es most az orszag nem engedi be DE ILYEN nem igen volt ha jol tudom ...

sörm 2020.05.07. 16:44:29

@Csodabogár: Erről többször beszéltünk már. Én tiszteletben tartom hogy a liberalizmus a vallásod, jól is hangzik hogy az állam ne korlátozzon. Csakhogy az államnak per definitionem az a feladata hogy korlátozzon. Nem mész oda ahova akarsz és nem teszed azt amit akarsz. Ha beköltözöl a lakásomba az akaratom ellenére az állam szervei tenni fognak arról hogy eltakarodj. Ha megölsz mert olyan kedved volt az állam meg fog büntetni. A kemény munkával megkeresett pénzem igen jelentős részét elveszi mielőtt a számlámra érkezne. Az állam rengetegféleképpen korlátoz minket. De ennek köszönhető hogy ki merünk menni az utcára, merjük ingatlanba fektetni a pénzünket vagy hogy te nyugdíjat kapsz. A nagy kérdés nem az hogy az állam ne korlátozzon, hanem hogy hol a határ az a szféra között amibe beleszól az állam és hol van az amibe már ne.

Az én értékrendemben egy járványhelyzetben abszolút van intézkedési joga az államnak. Szerinted nem. Nem kérdezem meg mi lett volna ha egész Európában nem vezetnek be korlátozást, nem készítik fel az egészségügyet stb. Úgyis csak spekuláció lenne.

Hogy mennyire vészes a helyzet Stockholmban azt megint ízlés kérdése megítélni. Valóban nem halt meg a lakosság 70%-a. De mostanra a város összes idősek otthona fertőzött, mert ugye nem volt szabad korlátozni a népet attól hogy látogassák a nagyit... Aztán hullanak mint a legyek. A zsidó idősek otthonából nem tudom az aktuális számokat, két hete volt a hírekben hogy a kilencvenvalahány lakóból harminc meghalt, köztük az összes maradék Auswitz túlélő (aki benn élt). Egy társadalomban a te szabadságod az én korlátom. Ha hozzád beviszik az unokák az idősek otthonába a vírust én is elkapom. Annak az ára hogy a te unokáid szabadon mászkáljanak könnyen az lehet, hogy az enyémek sosem látnak engem többé.

A régióhoz mérten a svéd számok katasztrofálisak, úgy is hogy már a socialminister is rászólt az ÁNTSZre hogy túl sok halottat nem számolnak bele. Nyilván mindenhol szépítik a számokat persze, nem csak itt.

fhdgy 2020.05.07. 17:00:38

@sörm: Néztem 2019-es halálozási statisztikákat Mo-ot illetően. Átlagban napi 355 halt meg. Most kb. 10 ember hal meg, akit a korona vírus számlájára írnak. Mivel az elhunytak általában idősek és más súlyos betegségben is szenvedtek, lehetséges, hogy igazából csak napi öt eset írható a vírus számlájára.

Sok vagy kevés? Ha nem vagyok benne az öt-tízben, akkor nem sok, ha benne vagyok akkor nagyon sok.

sörm 2020.05.07. 17:22:13

@Vrancisco: Igen, pont ezt írtam, hogy te nem veszed komolyan hogy mi történhetett volna, mert nem vagy érintett. De azért nem vagy érintett, mert korlátozások voltak. Teljesen egyértelmű hogy a korlátozások azért voltak hogy az egészségügy felkészüljön, egyetlen kormány sem állít mást. Mindenki tudta hogy amint készen állnak lazítanak majd, a betegség nyilván új erőre kap, de már van esélye az egészségügynek kezelni. Senki nem tervezte hogy 1-2 évre lezárja egész Európát.

Hasonlítsd össze a svéd adatokat a régió vagy akár Európa más országaival, lakosságszámhoz viszonyítva. Pár napja a hatodik legjobban sújtott ország volt a világon. Kár hogy nincs területi kimutatás, mert ha ha csak a Stockholm régiót néznénk biztos hogy még előrébb lennénk, hiszen az ország területileg legnagyobb része eddig még elég jól megúszta. Sokkal kevesebb korlátozás, eredmény jóval magasabb halálozás. Azért tűnik kevésnek mert alacsony a lakosságszám.

Hogy megéri-e azt ki-ki saját értékrendje alapján döntse el. Én személy szerint nagyon együttérzek sokakkal akik elveszítették a munkájukat. De nulla empátiám van és felfújt médiahisztinek tartom egy csomó cég vinnyogását hogy kell a segély vagy csődbemegyünk. Felháborítónak tartom, hogy a svéd cégek brutál nagy százaléka márciusban pánikszerűen nyereségként kiosztotta minden pénzét. Most meg üres a kassza, töltsük meg adópénzzel. Anyátokat. Nem értem hogyan nem illegális nyereséget kiosztani mielőtt egy cég felhalmoz elég tartalékot ahhoz, hogy 3-6 hónapig bevétel nélkül is ellegyen. Most nyilván nem az 1-2 éves cégekről beszélek, ahol erre még nem volt esély, őket mentsük. De amikor meghívják a legmenőbb három belvárosi étterem tulajdonosát sírni a tévébe, 20-30 éve menő éttermekről beszélünk ahova hetekkel előre be kell jelentkezni, hogy csillagászati áron egyél valamit. 10 zsíros esztendő után, amikor lehetett volna normálisan gazdálkodni, félretenni.... Nem, a tulaj zsebébe ment minden az utolsó fillérig, aztán KÉT HÉTTEL a csökkent (nem nulla) vendégszám után rinyál a tévében. Kapni fognak sokmilla adópénzt, kapzsiságukat és felelőtlenségüket jutalmazandó. De a személyzetet akkor is kirúgják, mert most könnyen megy, a szakszervezet is lapít. Na ez a felfújt hiszti, nem az hogy hányan halnak meg. Meg ott is korlátolt az empátiám a bankok és magánszemélyek felé is, amikor átlagos fizetésre csillagászati lakáshitelt adnak, ami bedől az első egy-két hónapban, mihelyst egy fizetés kiesik a családban. A bank felelőtlenül hitelezett, bukja csak. A család meg megtanulta hogy középosztály nem vesz luxusvillát, ha közben egy-kéthavi fizetés kiesése esetén nem tud enni adni a gyereknek. Ez a műhiszti, mert nem a járvány hibája hanem saját felelőtlenségből ered. Ha valaki megfertőződik egy vírussal és meghal afelé erősebb a szimpátiám.

négyzet 2020.05.07. 18:35:35

Hát igaza van, ha az ingázó ingázhat, akkor miről beszélünk...
Meg Gulyás mondta tegnap talán, hogy mehetnek a budapestiek a vidéki ingatlanjukba. Akkor?

négyzet 2020.05.07. 18:39:05

@Vrancisco:
"ha egy igazán komoly vírus szabadulna el, gyakorlatilag lehúzhatnánk a rolót, és mehetnénk a kamrába a fejszéért, mert akkor bizony annyi volt a jelenlegi civilizációnak..."

Kb igen.

Egon Krenz 2020.05.07. 19:21:58

@Csodabogár: Szeretem amikor emberek szélsőségekben tudnak gondolkodni. Rettegni, na persze. Legfeljebb a rendelkezéseket betartani, nem pedig magyarosan sírni.

gabors 2020.05.07. 19:31:29

"jo" hir a virus bejutott a Feher Hazba is .. most meglatjuk mennyire is kell barkinek is komolyan venni az elnok egyik szolgaja aki a kajat szolgalta fel szemelyesen neki is pozitiv COVID tesztet produkalt ... meglatjuk jared mit tud hirtelen leszervezni ...

befujhatna a szel a virust a kolostorba is lehet OV is maskepp latna a vilagot egy kicsit

négyzet 2020.05.07. 20:44:41

A spanyol náthának is második hulláma volt a durvább, és:

The second wave of the 1918 pandemic was much more deadly than the first. The first wave had resembled typical flu epidemics; those most at risk were the sick and elderly, while younger, healthier people recovered easily. By August, when the second wave began in France, Sierra Leone, and the United States,[101] the virus had mutated to a much more deadly form. October 1918 was the month with the highest fatality rate of the whole pandemic.[102]

/wikipedia

négyzet 2020.05.07. 20:45:24

@fhdgy: Az van, hogy semmi rendszer nincs ezekben az intézkedésekben.

nemhüje 2020.05.07. 20:51:06

@Csodabogár:
Mégse lett volna szabad eljönni Floridabol. Ott van szabadság, ha kultúra nincs is.
#FloridaMorons 

fhdgy 2020.05.07. 21:25:01

@négyzet: Lehet, hogy van rendszer ezekben az intézkedésekben, csak az értelmes emberek nem ismerik fel, mert csak a hülyék számára logikus.

Félre a viccel: isten irgalmazzon nekünk, ( mondom én, az ateista ) ha valami tényleg komoly vészhelyzet lenne, mert semmi másra nem számíthatnánk, csak isten irgalmára ( megint csak ateistaként ), mert láthatjuk, hogy ezektől csak mennyire telik.

Szeretném hangsúlyozni, hogy a sors kegyeltje vagyok, semmiben nem lett se jobb, se rosszabb nekem a koronavírus miatt.

Nincs miért rinyálnom, nem is teszem, de
"Nem magamért sírok én: testvérem van, millió,
és a legtöbb oly szegény, oly szegény,
még álmából sem ismeri, ami jó."

Csodabogár 2020.05.07. 21:29:06

@sörm: Nekem az ilyesfajta sirámok nevetségesek. Persze én a korom miatt már megéltem egyet s mást. Pl. elmentem otthonról és 9 évig nem mehettem haza. A szüleimet 3 évig nem engedték ki. Nem volt se internet se semmi, csak a méregdrága telefon, ami úgy működött, hogy központon keresztül kellett hívni a pesti számot, aztán várni amíg kapcsolták. Ez rendszerint órákig tartott. Persze rendszeres levélváltás volt, papiron kézzel írva, amit egészen nyilvánvalóan más is olvasott.
Szóval nekem ne nyafogjon senki, hogy hű meg ha!

Csodabogár 2020.05.07. 21:36:03

@fhdgy: Én az év végi számokra leszek kiváncsi. A németeknél azt mondta valaki, hogy szerinte nem lesz kimagaslóan sok a szokásoshoz képest. Mert ugye influenza járvány mindig van, csak nem foglalkoznak vele.
Ezzel együtt nem tagadom, hogy ez most komoly járvány, de nem kellett volna ennyire beszigorodni. Pl. a kisiskolásoknak és ovodásoknak feltehetően nem volt muszáj bezárni az intézményeket, mert 10 év alatt alig van megbetegedés. A kedves szülök meg bediliznek a gyerekeiktől otthon a lakásban. Az öregeket meg hagyni kellett volna. Aki fél az bezárkózik, aki nem az meg menjen ahova akar. A média valósággal megfélemlítette az embereket. Szerintem!!!

fhdgy 2020.05.07. 21:50:26

@Csodabogár: Tudom, hogy tautológia, de tisztesség és becsület nélkül nincs tisztesség és becsület!

Nálunk pedig nincs egyik sem! Ők megszavazták, hogy még több legyen nekik a pénz. Pont most??? Nekik szabad, nekik szabad, a többi meg dögöljön meg.

Undorító!

Vrancisco 2020.05.07. 22:23:34

@Csodabogár: Ez a "bezzeg az én időmben" sajnos most nem hat meg sokmindenkit... A ma 30-40 körüliek, akik igen jelentős mértékben fenntartják a gazdaság nagy részét, nem éltek meg "ilyen" időket, ettől nem hisztisek vagy kevesebbek... és az ő életüket vágja teljesen tönkre ez az egész hiszti. Majd amikor nem lesz nyugdíj, mert nem lesz miből, kiből kitermelni, akkor majd felértéklődik, hogy megérte-e pár ezer, amúgy is a végét járó ember életének védelméért 100 milliók életét a szakadék szélére sodorni, és a gazdaságot talán évtizedes szinten hazavágni...
Baromira nem arról van szó, hogy most épp ebben a pillanatban a családunkkal lennénk Magyarországon, és holnapután esküvőnk lenne, és most jó, ha júniusban esetleg haza tudunk látogatni március eleje óta...ezt lenyeljük...
Hanem lesz-e miből fizetni a lakást és a kaját 3-4 hónap múlva...
Nekünk van tartalékunk, ha nagyobb gebasz lesz, de az életünkre gyűjtünk, saját otthonra, a jövőnkre! Mert nem adott anyu és apu, ahogy amúgy Magyarországon ma jellemző (öröklök nagyitól, stb...)
Egy életünk van nekünk is, amire ennek most hatalmas hatása (lehet), ha úgy alakul, és ez nem vicc, ezt nem lehet elsöpörni azzal, hogy #maradjotthonbaszdmeg, meg óvjunk életeket... édes istenem, milyen életeket? 100 ezres városban 100-as nagyságrendű megbetegedés... hol élünk???
Mintha kb. kimegyek kirándulni, és akkor emiatt 4 km-rel arrébb meghal 10 ember, aztán én is összeesek és lebomlok atomjaimra... Pillangóhatás mi?

puhacica 2020.05.07. 23:11:26

@sörm: "De mostanra a város összes idősek otthona fertőzött, mert ugye nem volt szabad korlátozni a népet attól hogy látogassák a nagyit... Aztán hullanak mint a legyek." - ezzel en nem tudok mit kezdeni. mindenhonnan az dolt, hogy az idosekre kifejezetten veszelyes a virus, ha elkapjak, jo esellyel belehalnak. nekem nem kell ahhoz allam, hogy tudjam, nem fogok az idos szeretteim kozelebe menni. sot, ha az allam azt mondta volna, hogy kifejezetten ajanlja, akkor is tavol maradtam volna. hogy felnott enbereknek ennyi esze legyen... aztan meg csodalkoznak, hogy hullanak az oregek.

puhacica 2020.05.07. 23:20:01

@Vrancisco: "Nekünk van tartalékunk, ha nagyobb gebasz lesz, de az életünkre gyűjtünk, saját otthonra, a jövőnkre!" - ugyanebben a cipoben jarunk. meghalt az egesz megyeben valami 70(hetven) enber. hogy mennyi ment tonkre, es ha nem indul be a szezon, mennyi fog meg, az meg le van szarva. a lenyeg, hogy mindenkimaradjonotthon, kulonben mindmeghalunk. :(

Csodabogár 2020.05.07. 23:52:29

@Vrancisco: @puhacica: Tulajdonképen ugyanaz mondjátok, csak más szavakkal, mint én. Túlzásba vitték egészségügyet a gazdaság terhére. Ha fiatal lennék sokkal inkább félnék a saját gazdasági összeomlásomtól, mint attól, hogy megkapom a vírust.
Ma láttam egy rövid riportot pl. Bangladesből. Ott is leállítottak mindent, nyilván okkal, mert az ottani eü nyilván nem bírná el a tömeges megbetegedést, a munkásnők viszont az utcán vannak, hogy dolgozni akarnak, mert nincs mit enni. Leállt a divat ipar, ott ülnek az elkészült árun, ami már nem kell senkinek. Majd esetleg jönnek az új megrendelések, ha egyszer az USA-ban és Európában megindul az élet. Az egész jövő olyan nekem mintha egy nagy sötét lukba néznék. Titeket tökéletesen megértelek, de azt aki azon nyafog, hogy 2 hónapja nem tudott haza utazni, azt nem.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2020.05.08. 00:54:25

@Csodabogár:

Ez a mostani helyzet szinte rosszabb mint egy tényleges háború. Annak legalább általában látni a végét, vagy hogy legalább közeledik.
Most a nagy semmi van, zuhanás a semmibe. Senki nem tudja meddig tart, csak zuhanunk a semmibe.
Egyetlen olyan állatfajról se tudok akik az öreg beteg egyedeiért a fiatal életerős egyedeket bedobja a tűzbe. Ez nem normális amit csinálunk. Természetellenes.
Én eleve azt csináltam volna csak hogy az idősebbekre vezettem volna be korlátozásokat.

Persze ezt nem lehet megcsinálni mert emberellenes fasisztának minősítenek, de nem normális dolog tönkretenni gazdaságokat egyetlen járvány miatt sem. Egyszerűen nem normális.

El kell engedni mint a spanyolnáthát és az életnek mennie kell tovább. Ha nagyon sok halott lesz, hát ez van, de még mindig ez, mint a társadalmak összeomlása.

Bredpitt Monika 2020.05.08. 08:45:19

@svajcineger: ha az irdala.hu ra gondoltal, akkor en ezt talaltam (igaz meg tegnap, bocs)

irdala.hu tol

"Kérek mindenkit, hogy készítsen print sceen-t, amikor látja, hogy leáll az uniós aláírófelület. Ezzel bizonyíthatjuk Brüsszelben, hogy mi történt.
Ide küldjétek a screenshotot: hibasoldal@gmail.com"

amugy

ez szinten a fb rol, az irdala.hu tol tegnap hajnal 12.15 kor

"Jelen állás szerint, ha a papíron beérkezett aláírásokat is hozzáadjuk, akkor ELÉRTÜK, sőt MEGHALADTUK az 1 MILLIÓ ALÁÍRÁST! Ez hatalmas eredmény! Tegnap 12 óra alatt 100.000 aláírás jött, hála Nektek! Mindenkinek nagy köszönet érte!

Marty Mcfly 2020.05.08. 09:39:15

Teljes fejetlenseg, idiotizmus es kovetkezetlenseg az osszes kormanyrendelet (jelzem nem csak MO-on), egyik rendelet uti a masikat.
Miert nem lehet a hazautazni akaroknak egy 24 oras gyorstesztet sajat koltsegre(!) csinaltatni es akkor hivatalos papir lenne rola, h mi a helyzet: aki pozitiv, 2 het karanten, aki negativ, mehet szabadon a korlatozasi szabalyok betartasa mellett.
Mas meg tenyleg jar-kel otthon es fertoz... nonszensz!

Marty Mcfly 2020.05.08. 09:39:21

@Vrancisco:
Ez azert nem ilyen egyszeru, mint ahogyan felvazoltad, de alapvetoen egyetertek veled!

Baleszka 2020.05.08. 09:39:37

Az az egészben a leg bosszantóbb hogy az ismerőseim nagytöbsége minden hétvégén hazajár. A határon se oda se vissza nem ellenörzik. Az igaz hogy kaptak egy papirt a cégüktől ha mégis ellenőriznék őket, hogy ingázók. De könyörgöm hogy lehet valaki ingázó ha egész éves szerződése van és a határtól 400 kilóméterre dolgozik. Gondolom ha én mennék haza biztos hogy két hétre karanténba vágnának. De én kivárom még azt nem mondják hogy lehet menni , pedig mindenkim otthon van. Ezt kéne tenni mindenkinek, három négy hónap nem egy akkora idő.

Nancsibacsi 2020.05.08. 09:40:28

"Arra gondoltam, hogy lehetne egy poszt az Ausztriában és Németországban rekedt magyarokról, akik azért nem láthatják a családjukat, mert 2 hét karantén vár rájuk, ha megpróbálnak hazalátogatni."
Egyrészről a 2 hét alatt pont láthatod a családodat, másrészt a 2 hét karanténtól el lehet tekinteni, ha akkreditált laborban készült negatív teszted van, illetve igazolásod arról, hogy az elmúlt 2 hétben karanténban voltál a másik országban.

"Otthon újraindult az élet, kávézók, éttermek, strandok nyitva, mindenki oda megy, ahova akar."
Na igen, csak nem mindegy, hogy honnan. Magyarországról, azon belül is vidékről. Mert pl. a Budapesti vagy Pest megyei az nem mehet se kávézóba, se strandra.

"Szeretnénk hazamenni par hétre, de nem akarom, hogy az egyéves gyerekemet napi kétszer felverje a kaputelefon a rendőri ellenőrzés miatt"
Van már app, amit telepíthetsz a telefonodra, és kiváltja a rendőri intézkedést. Amúgy se fognak éjszaka felcsörögni kaputelefonon.

"és nem szeretném, ha be lenne zárva egy erkély nélküli 60 m2-es lakásba."
Mindenki másé is be van zárva. Aki nincs karanténban az is csak alapos indokkal mehet ki a lakásból, és nincs hová menni, mert parkok, játszóterek lezárva. Szóval maximum sétálni leviheted, naponta 1x - ha nem vagy karanténban - ennyit buknál.

Fel kéne fogni, hogy Magyarország Ausztriához képest szegény ország, mégis itt kb fele haláleset van, mint Ausztriában. Ez emberfeletti teljesítmény, és ehhez kellett azok "teljesítménye" is - a vezetők jó döntésein és az EÜ dolgozók profizmusán túl -, akik azzal járulnak hozzá ehhez, hogy otthon ülnek a seggükön, és nem picsognak. Mert volna miért picsogni - főleg akinek a gyereke is otthon van, és így kell dolgoznia. De kussban van a NORMÁLIS ember, mert tudja hogy most kussban KELL lennie. Nekem pl. van itthon egy 4 éves óvodásom, akire a poszt szerzője felnézhetne, mert sokkal jobban tűri a poszternél a jelenlegi helyzetet, holott csak néha kap 1-1 ölelést, vagy 5 perc figyelmet - és nem olyan követelőző, mint a poszter. Meg van egy 12 évesem, aki pár hét alatt felnőtt lett, és veszi lefelé a házimunkával és a picivel járó terheket a vállunkról - amellett hogy kitűnő tanuló. Szóval tessék példát venni róluk, és befogni a pofát.

]{udarauszkasz 2020.05.08. 09:40:53

Hol lehet ezt alairni?? Nekem a fele csalad kint el, fele Magyarorszagon.

DFK 2020.05.08. 09:40:56

Tényleg szánalmas a poszt. Kérem, én itthon vagyok Budapesten és én se láttam már egy ideje a szüleimet, nagyanyámat. Mert a/ nem lehet a szabályok szerint, b/ van annyi eszem, hogy nem kockáztatom az egészségüket, életüket. A hozzászólásokból az is kiderült, nemcsak itthon, hanem ha visszamennek Ausztriába, ott is 2 hét karantén várja őket; vagyis nem csupán Magyarország "szivatja" őket. Arról nem is beszélve, hogy ha már nem csak a kenyér vajas oldala jut a nyugatra menteknek, akkor megindul a nyígás a részükről. Ez azért sokat elmond...

desw 2020.05.08. 09:41:13

Kíváncsi lennék, hogy a most a gazdaság lassulása miatt aggódók közül hányan támogatták korábban Greta Thunberg kisasszonyt, hányan köpködték a gyárakat a környezetszennyezés miatt, hányan okolták a politikusokat, hányan akarnak elektromos autót, hányan voltak überzöld környezetvédők . . .

Pedig igazából mi hiányzik most az életünkből? Étel van, víz van, villany van, süt a Nap . . . Ja, a túlfogyasztás hiányzik, mi?? Amivel tönkrebasszuk a környezetünket. Nice!

Na ja! Mindenki mások korlátozásával környezetvédő. Ha már a saját életünk változik, akkor már nem is annyira fontos ez!

DFK 2020.05.08. 10:52:07

@desw: ott a pont! teljesen így van.

négyzet 2020.05.08. 11:11:06

@puhacica: Volt itt a blogon egy korábbi posztnál hozzászólásokban valaki, aki svéd öregotthonban dolgozik, és mondta, hogy hiába kérték, nem mindenki fogadta meg, hogy ne járjon látogatni, tiltani pedig nem tudták. Többek közt náluk egy magyar nő nem tartotta be. De ez csak a probléma egyik fele. A másik, hogy a személyzet is bevihette a vírust, és az öregotthonok vezetése vagy az önkormányzatok nem léptek időben, már ha tudtak volna hatékonyan egyáltalán. Mert ha ki is szűrik, aki beteg, személyzetnek lennie kell az öregek körül, aki ellátja őket. A védőfelszerelésben sem lehetnek betegen a dolgozók, ha van is. Szóval annyira nem világos, mi lehetett volna a jó és gyors megoldás. Az biztos, hogy változtatni fognak az idősotthonok működtetésén, de itt nem sietnek az emberek jogainak nyirbálásával.

puhacica 2020.05.08. 11:58:40

@Csodabogár: ezt a nemmehetekhaza jajgatast en se ertem, nekem tokmindegy, ugyis evente 1x megyunk, most majd kicsit kesobb. viszont valamennyire egyutt tudok erezni azokkal, akik mennenek, nekem is van olyan baratnom, akit ez a helyzet megvisel. vagy peldaul el tudom kepzelni, hogy sokan azert valasztottak ausztriat, mert onnan gyakran haza lehet ugrani a csaladhoz, ok most biztos meg vannak love.
talan ezert is vagyok azon az allasponton, hogy mindenki eleg nagy ahhoz, hogy el tudja donteni, tart-e a betegsegtol vagy sem. aki fel, akire veszelyes lehet, az maradjon. de a tobbit kar bezarni.

@négyzet: pont ezert kellett volna az idosekre fokuszalni. ha mar a kedves rokon annyira hulye, akkor legyen, aki megallitja oket - intezmenyi vagy allami szinten.
a dolgozokra nem tudom mi lenne a jo megoldas, mert a virus oda is bejutott, ahol szigoru lockdown van ervenyben.

eMJe 2020.05.08. 12:52:28

120km-re lakok a fiamtól, mégse látogatom. Sokan ugye azt nem értik meg, hogy ez nem értük van, hanem azért, ne hordják szét a vírust. Ehelyett mennek a Balatonra, biztos ami biztos, ha ott nem lenne.
Viszont ezekkel a fél megoldásokkal én sem értek egyet, ebben igazad adok.

desw 2020.05.08. 12:53:00

@puhacica:

"talan ezert is vagyok azon az allasponton, hogy mindenki eleg nagy ahhoz, hogy el tudja donteni, tart-e a betegsegtol vagy sem. aki fel, akire veszelyes lehet, az maradjon. de a tobbit kar bezarni. "

Ez akkor lenne igaz, ha mindenki csak és kizárólag a saját egészségét kockáztatná így.

Csomó idős és beteg (=> veszélyeztetett) ember él egyedül vagy minimális segítséggel, akik kénytelenek elmenni a boltba, stb, így nagyobb eséllyel fertőződhetnek meg mászkálós és tünetmentes emberektől.

Husz_János_Puszita 2020.05.08. 12:53:15

En mar nem birom ezt az össznepi nyafogast, komolyan. Jarvany van, törtenelmi idöket elünk, a vilag lezarva, birjatok mar ki majus vegeig, amig enyhitenek a hatarzarakon. Mi lenne, ha haboru lenne es bombaznanak, akkor is menne a hiszti?

Husz_János_Puszita 2020.05.08. 13:55:56

@svajcineger:

Kurz sajtotajekoztatoja. Juniustol be van tervezve a hatarzar enyhitese, ha ilyen jok maradnak a szamok.

Husz_János_Puszita 2020.05.08. 13:55:56

@desw:

Igy van. A korlatozasok ertelme masok es egyuttal sajat magunk vedelme. Ha mindenki rohangaszik össze-vissza, azzal mindenkit veszelyeztet.

Husz_János_Puszita 2020.05.08. 13:55:56

Friss info, hogy valoszinüleg csak a 2 het karantenon enyhitenek ugy, hogy negativ teszttel kell kivaltani, a becsi repteren pl. 200 euroba fog fajni, de a miniszter szerint ezt a közeli jövöben bele kell kalkulalni az utazasok araba.

svajcineger 2020.05.08. 16:06:22

@Husz_János_Puszita:
Ezt a repteri tesztelest nalunk is bevezethetnek!

apro_marosan_petergabor 2020.05.08. 16:26:02

@Vrancisco:
Értem, rendes szociáldarwinista vagy, ebből lett a rasszizmus, fasizmus...

apro_marosan_petergabor 2020.05.08. 16:26:07

Türelem,
a társadalom létét szabályok teszik áttekinthetővé, garantáják az egyedek fejlődését, biztonságát. Ezek a szabályok járvány idején általában szigorodni szoktak.
Európa nem egy lakatlan sziget, több száz millióan élnek itt, ezért aszabályokhoz alkalmazkodni kell.

élhetetlen 2020.05.08. 17:29:53

@vándor madár: És egy máj. 2-I cikk. "Nem fér bele, hogy elutazzon vidékre és ott folytasson szabadidős sétát, kiváltképp nem aludhat ott. Budapesten és Pest megyén kívül élőkre, azonban nem vonatkozik ez a korlázotás." –fogalmazott a kormányszóvivő. magyarnarancs.hu/lokal/a-budapestiek-nem-mehetnek-videki-nyaralojukba-plane-nem-aludhatnak-ott-129400 . Mert ha a pesti a lakásából, ahol otthon volt, és nem érintkezett tömegekkel, és lemegy a ház előtt álló kocsijához, és azzal lemegy a saját nyaralójába, akkor fertőz. Hát még, ha ott is alszik, akár két hónapig. A második legfertőzöttebb terület Fejér megye, de Székesfehérvárról mehetsz a Balatonra, nem fogsz fertőzni. Még csak annyi, az lett volna korrekt, hogy, ha Pest megyéből nem lehet csak úgy kimenni, akkor bejönni se lehessen, de erről szó sem volt. Persze biztosan annyit változott a vírushelyzet pár nap alatt, hogy ezért törölték ezt a rendelkezést.
@fhdgy: “Lehet, hogy van rendszer ezekben az intézkedésekben, csak az értelmes emberek nem ismerik fel, mert csak a hülyék számára logikus.”. Tökéletes megfogalmazás. Erre egy példa, amit fentebb írtam.

Bredpitt Monika 2020.05.08. 18:11:33

@svajcineger: bocs, baromi figyelmetlen voltam, nyilvan te egy masik alairasrol beszelsz......pl a mai poszt temajahoz kapcsolodva, jo reggelt nekem

2020.05.08. 18:41:28

Németországban élő magyarként valahogy én sem érzem át a problémát. Vis maior helyzet állt elő, ez van. Majd karácsonykor találkoztok, de csak akkor, ha most ülsz a seggeden az országod szabta határokon belül. Nem viccből találták ki a kormányok, hogy hónapokra vágják haza a gazdaságukat.
És nagyon nem tetszik ez a posztbeli hozzáállás, emlékeztet Dumpfuckistan redneck idiótáira.
Egyébként, ha lenne olyan opció, én szívesen megfertőződnék, hogy túl legyek rajta. Mert valszeg, előbb-utóbb én is elkapom (pár hónap vagy év alatt), de a hivatalosan lezárt életben, egyszerűbb lenne átesni rajta.

2020.05.08. 19:02:43

@Vrancisco: Egyetlen dolgot felejtesz el .. egy járványhelyzetben nemcsak a fő járvány (jelen esetben a Covid-19) a szívás, hanem az eddig is velünk élő, összes többi, könnyebben vagy nehezebben kezelhető betegség. Amelyek ellátására egy járvány esetén az egészségügyi intézményeknek nincs kapacitásuk. Ez már kiderült az eddigi szűk 2 hónap alatt is, a kevésbé felkészült egészségügyi rendszerek esetében, mint pl. a magyar is.
De ha igazán meggyőző esettanulmányokra vágysz, olvasgasd az ebola-járvány mellékhatásairól szóló jelentéseket. Persze, tudom, ez Afrika, kit-érdekel, viszont a mechanizmus ugyanaz. Ott könnyen orvosolható szülési komplikációkba haltak bele, például, mert az ebola járvány lekötötte a teljes (bár valóban szegényes) egészségügyet). Magyarországon meg még kórházi ápolásra szoruló betegeket küldtek haza (olykor meghalni), amikor Vitya most a másik oldalon reagált túl.
Katonai kifejezéssel ezeket a megelőzhető haláleseteket járulékos veszteségeknek hívják. De nem szeretnél te egy katonai rendszerben élni, ahol ez bevállalható.

puhacica 2020.05.08. 20:07:13

@desw: jo, ez valid erv, elfogadom. viszont mondd meg nekem, hogy lesz akkor ezutan? teljesen lenullazzuk a gazdasagot, csomo mas beteget/betegseget nem kezelunk, a gyerekek maradnak otthon, a csaladon beluli eroszak es az ongyilkossagok szama no, karoltve a lopassal/vandalizmussal... mert a virus nem fog majus vegen vagy augusztusban kisetalni az eletunkbol. es vakcina se lesz 1-1.5 even belul.

Atocha1 2020.05.08. 20:14:06

@négyzet: Én írtam. Nálunk még mindig nincs megbetegedés (nincs az egész kommun-ben). A személyzet is eléggé meglepően egészséges.

2020.05.08. 20:43:42

@puhacica: Nem, nem nullázzuk le a gazdaságot, éppenséggel ezekkel a 1,5-2 hónapos lezárásokkal nem tesszük azt. Ha jól figyeltél az európai eseményekre a témában, az országok megkezdték a lazítást. A leállás fontos volt, éppen a más, már velünk élő, kezelhető betegségek szenvedők esetében is, hogy az egyes országom egészségügye ne mondja be az unalmast, mert hirtelen 2-3-4 vagy ennél is többszörös covid-beteg zúdul rájuk, a már meglevőkön kívül.
Ezzel a járvánnyal meg kell tanulnunk együtt élni legalább 2 évig. De ha el akarjuk kerülni a Walking Dead-féle szcenáriókat, az egészségügyet bedöntő helyzeteket, akkor szükség van a korlátozásokra. A józan paraszti ész alapján. Én őszintén, azon csodálkozom, hogy ezt egyesek nem értik meg, hogy ennyire nincs veszélytudatuk. Mert fontosabb fodrászhoz menni ... Dumpfuckistanban ... Remélem, az EU nemcsak a kínai turistákkal lesz óvatosabb a jövőben beengedésileg, hanem a Narancsember Földjéről érkezőkkel szemben is. Annyi idiótát, amennyit ott egy államban erőlködés nélkül összeszedsz, egész Európában nem találsz.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.08. 20:58:45

ulsz a kadban, nem akarod leforrazni magad, alig engedsz meleget. aztan latod, hogy ez eleg langyoska, kicsit jobban megnyitod a meleget. de nem tokig, meg akkor biztosan rafaragsz. valamennyit engedsz rajta, aztan majd meglatod, milyen.

nagyjabol ezt probalgatjak itthon is, mashol is. nem azert mert elmult a veszely, hanem azert mert ugy nez ki, eleg ovatosak voltunk, amikor lattuk masok hogyan egetik meg magukat, mert nem szamitottak a jarvanyra. masodlagos hogy mi alapjan lazitanak a korlatozasokon. olvastuk itt nemreg, hogy van ahol abc sorrendben lehet boltba menni, az is egy modszer. a blog.hu gipszjakab meg szabadon szakertheti hogy "hadde akkor nem fertoz vagy mi", "de ott ez a szam magasabb akkor azok miert" es tarsai.

2020.05.08. 21:23:38

@Atocha1: Rohadt nagy mázlitok volt mindeddig ... én viszont a 19-re már nem húznék lapot, ha érted, hogy mondom ....

puhacica 2020.05.08. 21:53:15

@Pink Petsch: igenam, csak annyira behuztak a kezifeket, hogy mostmar mindenki is ugy fel van keszulve - ertsd: be van szarva -, hogy akkor se megy egeszsegugyi intezmeny kozelebe, ha amugy igencsak ott lenne a helye. es ez a lazitassal se fog sokat valtozni.
mint korabban irtam, nalunk az egesz megyeben meghaltak kb. 70-en. es ez az egyik legszegenyebb county, amit ugyanugy lezartak, mint minden mast. ahol elunk, eddig 2 etterem zart be vegleg. minden masodik csalad a turizmusbol el. nekik azert nem emlitenem, hogy nem nullazodott le a gazdasag.
mert ez a lenyeg, arnyalni, szetnezni, hogy hol mi a helyzet. es az alapjan, az ottani igenyekre szabva szabalyozni. mert ez, ahogy most van, nem jo.

es hidd el, pont leszarom a fodraszt, az en fejemnek annyira mindegy.
az meg, hogy peldaul az amerikaiakat milyen orjongve probalod egysegesen hulyenek beallitani, egy rohej. de tegyuk fel, az amcsik mind hulyek, ne engedjuk be oket europaba. rogton ki is ugrik a virus a kicsi kontinensrol, mert azonnal belatja, hogy minket, osi kulturaval, mindent is tudassal felvertezett nepeket nem is erdemes megfertoznie. kar, hogy ezt eddig nem tudta, szolhatnal neki, aztan akkor leszallhatnank vegre errol a nyomorusagos temarol.

desw 2020.05.08. 22:06:03

@puhacica:

"viszont mondd meg nekem, hogy lesz akkor ezutan? teljesen lenullazzuk a gazdasagot, . . . "

Egy tavaly szeptemberi (még nem volt COVID) Greta Thunberges cikkhez ezt írtam:

disqus.com/home/discussion/444hu/greta_thunberg_kiosztotta_a_vilag_vezetoit_az_ensz_klimacsucsan/#comment-4627591051

"D E M A G Ó G A K I S C S A J!

Mi lenne, ha benzin fejadag lenne?
Mi lenne, ha betíltanák a repülgetést ide-oda? Nem lenne luxus-esküvő és nyaralás a Maldívon.
Mi lenne, ha fejadag lenne minden ételnél?
Mi lenne, ha kizárólag helyi kaját ehetnénk? (Európában nem jönne banán, mangó, . . . )
Mi lenne, ha nem lehetne évente 3-nál több bugyit és pólót venni?

Mi lenne, ha minden családban csak egy tévé, autó, számítógép, . . . lehetne??

Biztos, hogy a politikusokon múlik ez?"

És milyen igazam volt!

A politikus mit tudna tenni? Megtiltaná nekünk azt, amiről magunktól nem akarunk lemondani. Jééé! Pont ez van most, és nem tetszik!

A COVID-19 előtti időkben köpködtétek / köpködték a politikusokat, hogy nem lépnek a környezetszennyezés csökkentéséért, most meg megy az aggódás a korábbi rendkívül pazarló és szennyező életünk miatt, holott 30 éve nem volt ilyen tiszta a levegő, ilyen kevés autó az utakon, ilyen sok szabadidő a családdal, . . . és van étel, víz, villany, . . . Mi is hiányzik akkor??

Szóval normális esetben (ha nem az ember lenne a legbutább állat a Földön), akkor most elgondolkodnánk, hogy hol is b@sszuk el a környezetünket, és újraszerveznénk az életünket, de ugye ez esélytelen.

]{udarauszkasz 2020.05.08. 22:06:21

@Husz_János_Puszita: de nincs haboru. Ezek az intezkedesek tobb ember halalat okozzak majd, mint a koronavirus. Csak a munkanelkulisegbol kifolyolag az ongyilkossagokat, ehezest, fagyhalalt telen, altalanosan leromlo egeszsegi allapotot el lehet konyvelni mindenfele egyeb okokkal. Pedig siman visszavezetheto lesz ezekre az intezkedesekre. Boven eleg lett volna, ha ezerrel tesztelnek, maszk, es tavolsagtartas mindenkinek, ahogy ezt most pl. Ausztriaban uzik.

Atocha1 2020.05.08. 22:14:56

@Pink Petsch: ennek semmi köze nincs a mázlihoz, már ha érted hogy mondom...
Mi járvány nélkül is súlyosan beteg embereket ápolunk, többeket fertőző betegséggel. Ettől függetlenül bármikor bekerülhet a vírus, ezt nem vitatom.

treffhetes 2020.05.08. 22:30:45

Szerintem a cím megtévesztő, mert nem az ausztriai magyaroknak van elegük, hanem a tiroli hegyek között magát egyedül érző poszternek!
Pedig most már jó az idő és az ottani hagyományoknak megfelelően akár jól is érezhetné magát a hegyek között.
Gondolom az étkezés sem akkora gond, meg feltételezem, hogy a szállásáról sem akarják kirakni a gyerekével.
Apropó gyerek. Nehezen értem meg miért akar mindenáron, havonta, egy egyéves gyerekkel ekkora utat megtenni. Ez egy nettó, legújabbkorú, faszság, mert mi lenne már ha a szegány egyéves csak az Alpokat látná ilyen idős korában? (amire persze később nem is emlékszik majd)

Na de inkább, hogy ne pofázzak bele más érzéseibe és valami pozitívat is mondjak.
Nekem a mostani időszak lehetőséget nyújt, hogy sokkal többet együtt legyek a szüleimmel és a bátyámmal. Pedig sokszáz kilométerre vagyunk egymástól, de az internetes eszközöknek hála minden nap beszélgetünk, van hogy közösen főzünk, láthatom a gyerekeket ugrálni, elmesélhetjük, hogy kivel mi történt aznap. Sokkal többet tudnak rólam, mint korábban, amikor erre nem értünk rá.
Szóval a javaslatom az, hogy, ha eddig ezt nem tetted volna, tölts minnél több időt a szeretteiddel és beszélgess velük sokat.. az interneten. Így a gyereked, ha mindennap hallja, a nagyszülője hangját ugyanúgy meg fogja jegyezni, mintha fizikailag is ott lennétek velük. Ha gondod van, örömöd, oszd meg velük.
Az idősebbek nem hülyék, ha valami fontos nekik(pl az unokájukat, gyereküket látni minden nap), akkor megtanulják a bonyolultabb dolgokat is.
Néha ugyan elkeserednek, ha valami nem úgy megy, de kis türelemmel hamar mindenki (nem csak a kisgyereked :-) ) a használatra.
Nekünk, hosszas kisérletezés után, az iPad jött be.
Jó a hangja, a kamerája, nagy a képernyője és az összes csevegőprogram fut rajta. Ezen kívül elég egyszer megtanulni a kezelését, utána kb mindig ugyanúgy müködik.

Lerakod a kredencre, asztalra, földre (hogy jól lássák amit csináltok) és máris olyan, mintha ott ülne. (+1 érdemes őket is rászoktatni, hogy egy helyre, pl dohányzóasztalra, tegyék le és mindig üljenek oda, hogy ti is lássátok őket és ne az állandóan forgó, remegő képüket nézd közelről, mert nem tudja jól tartani)
Nem olcsó muri, de durván véve kb 2-3 hazalátogatás árából kijön(ráadásul részletre is megkapod)
És akkor aztán minden nap élvezheted a szeretteid társaságát, ők meg a tieitekét :-)
Uff

puhacica 2020.05.08. 23:31:41

@desw: jo, hat vegul ez is egy valasz. hogy mikor kopkodtem, azt nem tudom, de biztos mindenki kopkodott, igy en is. maskepp ez egy felettebb buta es durva kinyilatkoztatas lenne, de ilyet biztos nem irnal.

fel kene mar fogni, hogy ez egy virus, nem a megvalto es nem is varazslat. az enberek nem fognak megvaltozni, nem lesznek jobbak, kedvesebbek, kornyezetvedobbek. ez bullshit. meg az eddiginel is nagyobb utemben kezdenek majd fogyasztani (mar akiknek marad mibol), ez mar most latszik.

szoval: mi a megoldas?

Exploiter 2020.05.09. 01:05:27

@Pink Petsch:

Valami nagyon más filmet nézhetünk.

Ami most történt az annak az analógiája, hogy valakinek beszakadt a körme, mire óvatosságból levágta inkább a lábát.

Mindenki az olaszokkal példálózik.
Meghalt több tízezer ember.
A társadalom elvesztett mennyit is? Mondjuk százezer emberévet?
Mert ugye a legtöbb már így is a várható élettartamon túl volt.

Cserébe úgy megijedtek, hogy kukázták az ipart, a szolgálatásokat meg mindent, a turistaszezon érthető okokból elmarad.

Idén sanszos, hogy csődbe mennek, de talán egy újabb évtizedes nyomorgással megússzák.

Hány tízmillió emberévet követel majd a csökkenő életszínvonal, stressz, meg tömeges kilátástalanság... a kutyát nem érdekli, mert az nem olyan látványos mint a kórházban sorakozó betegek.

Egy pár év múlva azért majd érdemes megkérdezni őket, hogy megérte-e.

desw 2020.05.09. 08:28:21

@puhacica:

"fel kene mar fogni, hogy ez egy virus, nem a megvalto es nem is varazslat. az enberek nem fognak megvaltozni, nem lesznek jobbak, kedvesebbek, kornyezetvedobbek. ez bullshit. meg az eddiginel is nagyobb utemben kezdenek majd fogyasztani (mar akiknek marad mibol), ez mar most latszik."

Ezt írtam én is, hogy mivel az emberek buták, mint a segg, így nem lesz változás a környezetvédelemben. Viszont akkor lássuk be azt is, hogy totál álszent dolog akkor a CO2 miatt aggódni, és dollár száz- és ezermilliárdokat áldozni álmegoldásokra (villanyautó, napelem, stb)

"szoval: mi a megoldas? "

Passz! Viszont válság jött volna 1-2 éven belül amúgy is, mivel ismét hitelből és túlfogysztásból lett felpörgetve a gazdaság. Ez a COVID-19 csak meggyorsította ill. előrehozta ezt.

desw 2020.05.09. 08:28:25

@Exploiter:

Válság jött volna 1-2 éven belül így is, úgy is, szóval édesmindegy! Legalább előbb túlleszünk rajta, nem lesz még 1-2 év agónia.

nemhüje 2020.05.09. 08:28:38

@puhacica: a megoldás? Tessék imádkozni! Mert jó eséllyel a vírus velünk marad nemcsak jövőre, de még 2022ben is. Addigra jó eséllyel meglesz a vak cina. Amíg az nincs meg, nem áll vissza a rend. Marad a tili-toli, húzd meg, ereszd meg. Ami értelmes, tekintettel arra, hogy a lefékezett terjedés csak 1%-ot takarít el, míg a szabadjára engedett, tömeges fertőzöttség egy nagyságrenddel több áldozatot követelne.

Husz_János_Puszita 2020.05.09. 12:04:36

@Pink Petsch:

Van most egy masik nagyon jo tarsadalom szatira, Avenue 5, a jövöben jatszodik egy privat ürhajon. HBO-s.

Husz_János_Puszita 2020.05.09. 12:04:36

@]{udarauszkasz:

Mikor eheztel vagy faztal utoljara?

Nem, a nyavajgas azon megy, hogy osszebb kell huzni magunkat, nem lesz meg a legujabb ajfon, nem wellnessezhetünk vagy ruccanhatunk at egy masik orszagba kedvünk szerint. Atmenetileg. Ennyi evolucios szökevenyt es konzumidiotat meg nem hordott hatan a föld, mint amit a joleti tarsadalmak kineveltek.

Felnött ember el tudja halasztani a vagyai beteljesüleset es felelösseggel viseltetik a közösseg mas tagjaival szemben pl. idösek, nyugton marad a feneken. Ha mindenki igy tesz, exponencialisan csökken a fertözesek szama. Sok gyerek erettebben kezeli a szitut, minr egy csomo felnött.

puhacica 2020.05.09. 14:15:34

@Husz_János_Puszita: szerintem ez nem ilyen egyszeru, hogy akinek nem tetszik ez a stayhome rendszer, az konzumidiota es pont. rengetegen jarnak hasonlo cipoben, mint mi, ingatlanvasarlas elott, kozben. vagy epp beindulo vallalkozasba fektettek penzt, energiat... hosszu evek munkajat vagtak gallyra nagyon sok esetben ezzel a panikszeru, abszolut nem atgondolt lezarassal. mi ertelme peldaul a stayhomenak, ha kozben a vilag minden tajarol fogadunk gepeket es az utasaikat ellenorzes es karanten nelkul engedjuk ra az orszagra?
szoval a fodrasz-kfc-zara haromszogon azert ez joval tulmutat.

Exploiter 2020.05.09. 14:19:18

@Husz_János_Puszita:

A felnőtt ember el tudja dönteni, hogy neki személy szerint mi a megfelelő és kurva ideges lesz, ha mások felülről akarnak ebbe az egészbe.

Ez a közösségi hangyaboly szemlélet rohadt menő az ázsiai kis hangyák esetében, de a nyugati emberbe beletört a bicskája a kommunizmusnak, fasizmusnak és minden hasonló kísérletnek ahol a közösség valakik által elképzelt érdekei határozták meg az egyén alapvető életét.

Ezt a mostanit sem lehet majd fenntartani.

Ha valakinek nem tetszik, az menjen Szingapúrba, hogy robotok baszogassák a parkokban, ott lehet úgy élni, mint egy rovar nyugodtan.

desw 2020.05.09. 15:51:20

@Exploiter:

"A felnőtt ember el tudja dönteni, hogy neki személy szerint mi a megfelelő . . . "

:DDDDDDDDDDD Ez le tudtad írni röhögés nélkül????

Pl. a devizahitelesekre gondolva én is így gondolom. :DDD És majd jönnek szép lassan az elmúlt pár év forinthitelesei is. Legalább lesz egy csomó olcsó lakás megint!

". . . és kurva ideges lesz, ha mások felülről akarnak ebbe az egészbe."

Öntudat az már megvan, már csak az egyéni felelősségvállalás hiányzik.

Nem pofázzon bele senki, hogy dohányzol-e, piálsz-e, motorozol-e, dagadt vagy-e, tanulsz-e, . . . de ha elkúrod, mert mégsem vagy annyira felnőt és okos, mint gondoldtad, akkor jöjjön az állambácsi => többi adófizető és mentsenek meg, ugye?

Ráadásul a COVID esetében messze nemcsak a saját egészségedet és éltedet teszed kockára, ezért kell a lockdown

Exploiter 2020.05.09. 19:12:23

@desw:

Igen az állambácsit azért fizetem, hogy megoldjon dolgokat.
A példáid nagyon jók, miért is nem tilos dagadtnak lenni, motorozni?
De még dohányozni sem?
Mert az államot nem azért tartjuk, hogy belepofázzon dolgokba.
Pedig az rohadt vicces lenne, ha jönne a rendőr és kiütné a kezedből a big macet.

Öntudat nélkül a minek él bárki, csak lökdösik ide-oda mint egy darab szart.

“Ráadásul a COVID esetében messze nemcsak a saját egészségedet és éltedet teszed kockára, ezért kell a lockdown”

Ígérem, hogy tőlem mindenki addig ül otthon rettegve, amíg akar nem fogok hozzá bemászni az ablakon a következő két évben.
Azt már nem is mondom, hogy inkább örülne, hogy én hajlandó vagyok kockáztatni az egészségem és a többi millióval együtt valóban meg tudjuk majd óvni attól, hogy elkapja, ha már túl vagyunk rajta. Plusz még adót is fogok fizetni hogy legyen miből kapnia a segélyt meg a nyugdíjat közben.
Szörnyű önzés.

desw 2020.05.09. 21:10:37

@Exploiter:

"Igen az állambácsit azért fizetem, hogy megoldjon dolgokat."

Kapaszkodj meg: pont ezt csinálja. Azért van lockdown, hogy ne egyszerre legyen több tízezer beteg, mert azt az eü nem bírná el.

"A példáid nagyon jók, miért is nem tilos dagadtnak lenni, motorozni? De még dohányozni sem?"

Erről beszélek! De ha száguldozol a motoroddal és felcsavarodsz a szalagkorlátra, akkor persze jöjjenek és mentsenek meg, kerül amibe kerül. Mit szólnál, ha pl a helikopteres mentésért kiszámláznák a 20 millát?

Vagy ha kövérre zabálod magad, és cukros leszel vagy szétmegy a csípőd, akkor adják a jobbik gyógyszert és műtsenek meg, pedig ugye nem fizettél több eü járulékot, mint azok, akik vigyáznak az egészségükre.

"Mert az államot nem azért tartjuk, hogy belepofázzon dolgokba."

Érdekes világ lenne, ha mindenki azt csinálhatna, amit akarna, ha nem lenne semmilyen szabály.

"Öntudat nélkül a minek él bárki, csak lökdösik ide-oda mint egy darab szart. "

Nem az öntudat a baj, hanem az egyéni felelősség hiánya.

"Ígérem, hogy tőlem mindenki addig ül otthon rettegve, amíg akar nem fogok hozzá bemászni az ablakon a következő két évben.
Azt már nem is mondom, hogy inkább örülne, hogy én hajlandó vagyok kockáztatni az egészségem és . . . "

Ha mászkálsz, akkor több esélyed van elkapni ill. továbbadni a vírust => te a mások egészségét IS kockáztatod. Csak ez a baj. Kutyát nem érdekli, hogyha megölöd magad, de másokat nem ölj meg.

Exploiter 2020.05.09. 23:14:54

@desw:

Ezt a vitát már nagyon unom.
Tényleg.
Nagyjából az egész magyar blogkommenter csapatból pár százalék lehet, aki nem azon az állásponton van, mint te.
Már párszor majdnem meggyőztetek, hogy én megyek szembe az autópályán, mert nem lehet, hogy mindenki más hülye, meg a who hülye, meg a kormányok hülyék, meg a szakértőik hülyék, csak én nem.
De mégis kitartok amellett, hogy de, mind hülyék vagytok. A who is, aminek az ajánlásai körülbelül hetente dőlnek meg, a kormányok is és a szakértők is és ti is.

A világon, soha, de soha nem történt még olyan, egyszer sem, hogy egészséges embereket, a populáció nagy részét zárták volna be egy fertőzés során, nem pedig a betegeket.
Soha, de soha nem történt még olyan, hogy a teljes gazdaságot leállították volna egy akármilyen betegség miatt.
Soha, de soha nem történt még olyan, hogy teljes országok gazdasági, politikai stabilitását feladták volna azért, hogy megpróbáljanak megfékezni egy olyan, nem jelentős halálozási arányú betegséget, amiről tudjuk, hogy ezer meg egy van és úgyse fogjuk megállítani, mert teljesen lehetetlen.

Soha nem történt még olyan, hogy a teljes társadalmat, minden szokást, tradíciót, alapvető emberi ösztönöket próbálunk átalakítani, megtiltani, szabályozni, törvénnyel büntetni, csak azért, hogy elérjünk valamit, aminek semmilyen tudományos alapja nincsen.

Szóval azt hittem, én vagyok a hülye, de szerencsére egyre több orvost, kutatót tálalni, aki pont ezen a véleményen van.

Ez a cucc mindjárt elmúlik, most már nyáron csak tengődik majd. Aki továbbra is állatként akar élni addig, tegye, leszarom, az ő dolga.

Ősszel sanszos, hogy megint felbukkan, mert igen, ez a szar pont úgy viselkedik, ahogy egy ilyen betegségnek kell.

Nem fog megfertőzni mindnekit. Nem fog megölni mindnekit. Nem fogja bedönteni az egészségügyet, a világon sehol nem dőlt be, csak és kizárólag az olaszoknál, ahol minden negyedik ember öreg. A spanyoloknál nem dőlt be, az usaban nem dőlt be, kínában nem dőlt be, itt se fog. Most döntöttük be poénból mi magunk.
Nem fognak százezrek meghalni.
Még egy hatvan éves embernek is van 9x% esélye, hogy túléli. Egymillió adat és forrás van már erre.

Szóval elég volt ebből. El kell kezdeni kimászni a szarból végre.

]{udarauszkasz 2020.05.10. 09:33:15

@Exploiter: nem te vagy hulye, de ez nem is a jarvanyrol szolt, sot, a jarvany is csak egy resze egy mestersegesen krealt valsagnak.

treffhetes 2020.05.10. 09:34:22

@Exploiter: Igazából már én is unom a baromságokat, amiket itt terjesztesz.
Ez az alternatív valóság keresés és a tények, rendszeresen szelektív értelmezése sajnos megviseli az azt sokat fogyasztó emberek kognitiv képességét. Erre te egy kitűnő példa vagy.
Nem "helikopter" vagy te, csak fogalmatlan, aki ráadásul még okoskodik is.
Már a "soha, de soha..." résznél látszott, hogy a történelemből is az alternatív valóságot fogyasztod. Az influenza, a feketehimlő, a pestis neked semmit nem modnanak, pedig igen komoly pusztítást végeztekl és jelentős korlátozást, illetve társadalmi változást okoztak. De neked "soha, de soha..."
Az "Ősszel sanszos..", "nem fog megfertőzni mindenkit" fogalmazásodon is látszik, hogy bagatelizálni akarod a járvány működését, mert nem érted a terjedését. Ugyanilyen korlátoltak miatt van még mindig nagyon sok AIDS-es, pedig már régen felszámolhatták volna.
Továbbá a "Spanyolországban és amerikában sem dölt össze" eposzod pedig inkább kegyeletsértő, mint értelmes. Erről próbálj meg az érintett családokkal beszélni elöszőr!

Az ostoba, önző felelőtlenséged reklámozása káros. Mások életével játszol és még terjeszted is a hülyeséget.
Hát kérlek, hagyd abba és menj vissza az alternatív valóságodba.

Exploiter 2020.05.10. 10:51:00

@treffhetes: Na tessék, már megint, majdnem elgondolkoznék azok, amit mondasz, ha nem teszed hozzá az utolsó bekezdést.
Érzelmekkel nem lehet vitatkozni.
Az érintett családok minden felháborodása se teszi semmissé azt a tényt, hogy new yorkban ott állt két kórházhajó, ami csendben elúszott mert nem jutott rá beteg, a lélegeztetőgépeket elajándékozzák, a szükségkórházakba szintén nem fekszik senki, cserébe a kórházak financiális problémákkal küzdenek, mert egy-kettő terhelten kívül a többibe nem jut beteg.
Ez nem az én agymenésem, az a kormányzó teszi közzé, aki egy hónapja még az asztalt verte a szövetségi kormánynál, hogy adjanak több erőforrást, mert nagy a baj.

Az én alternatív valóságomban olyan emberek vannak, mint pl ez a faszi

youtu.be/cwPqmLoZA4s

Ioannidis is a Professor of Medicine, of Health Research and Policy and of Biomedical Data Science, at Stanford University School of Medicine and a Professor, by courtesy, of Statistics at Stanford University School of Humanities and Sciences.

Pont olyan hülye helikopter, mint egy sehonnai kommenter.

Exploiter 2020.05.10. 11:37:52

@]{udarauszkasz:

Most összeesküvés elméletekbe tényleg nem akarok belemenni, de ezt a kérdéskört még egy évtized múlva is vizsgálni fogják.
Miért így reagált a nép, milyen hátasa van a telekommunikációnak az ember valóság érzékelésére, milyen hatása van a szociális médiának, melyik szereplő mit és miért csinált pontosan.
Mi volt a valódi szerepe a whonak, kínának, a nemzetközi szervezeteknek.
Nagyon sok fontos és nehéz kérdés.

]{udarauszkasz 2020.05.10. 21:38:36

@Husz_János_Puszita: faztam, es eheztem is eleget. Ezek az elhamarkodott korlatozasok, milliok munkahelyet, es szazezrek eletet fogjak kovetelni. Nem azt mondom, hogy bele...junk az egeszbe, de komplett uzletagakat egyik naprol a masikra kikapcsolni, es arra szamitani, hogy ez nem fog atgyuruzni minden masra, es majd gombnyomasra ujraindithato lesz a gazdasag, varazsutesre teremnek elo a semmibol ujra a munkahelyek. Utoljara a vilaghaboru okozott ilyen merteku karokat, mint a karanten. Ausztriaban pl mindent megkapok, mig Magyarorszagon mindennek ezerrel megy fel az ara, felteve, hogy megkapod.

desw 2020.05.11. 07:53:38

@]{udarauszkasz:

"A lockdown veget o mar nem eri meg. Es meg lesz meg jopar ilyen a lockdown miatt. "

Az öngyilkos(ok) személyéről inkább nem mondok véleményt, mert a mimóza lelkű píszí bloggazda úgysem engedné át, ahogy egy korábbi HSZ-emet is kidobta.

A saját életével mindeki úgy játszik, ahogy akar. Ezzel az öngyilkossággal ő nem ölt meg másokat, viszont lockdown nélküli mászkálással ti megölhettek másokat is.

Válság mindenképpen jött volna 1-2 éven belül. Az autó- és az építőipar beleállt volna a földbe amúgy is.

Nem mellesleg jóval tisztább a levegő (várjámá', nem ezért kiabáltak és tüntiztek a sötétzöldek pár hónapja Gréta kisasszonnyal???), amelynek köszönhetően kevesebb ember fog meghalni a légszennyezetség miatt.

]{udarauszkasz 2020.05.11. 09:20:34

@desw: majd ha nem lesz munkad, es vegignezed, ahogy eloszor nem lesz kocsid, aztan lakasod, aztan feleseged, aztan kajad, aztan megfagysz telen, akkor majd te is kimesz az utcara. A koronavirus lesz a legkisebb baj, mert majd jon a tbc, a kolera, a ruhesseg, a tetvek, a nyomor, az ehezes(mint jopar videki faluban mar most, ropke 2 honap alatt)

desw 2020.05.11. 14:14:01

@]{udarauszkasz:

Ja, és nem mellesleg mit érnénk azzal, ha Magyarországon nem lenne/lett volna lockdown? Az egész világ leállt, az autógyárak, a túrizmus, . . .

Milyen munkád van, ami a magyar lockdown miatt állt le?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.11. 18:54:01

@]{udarauszkasz: szerinted mar egy honappal ezelott ehinsegnek kellett volna lennie, ugyhogy egy ideig ne nagyon josolgassal.

]{udarauszkasz 2020.05.11. 21:04:02

@droid_: szerencsere nem lett igazam. Habar a szegenyebb regiokban maskepp velekednenek errol szerintem. Sok orszagban fosztogatni kezdtek, amig az emberek meg tudjak huzni magukat, es beosztani a tartalekokat, addig rendben van. Egy masodik hullamot koveto lockdownbol mar sokan nem allnanak talpra. Kamionozom, de ha az en munkam is megszunne, en se tudnek talpraallni, eleg volt a 2009es valsag. Nem sokon mult az eletem, maradjunk annyiban. Sokszor az utolso heten talaltam munkat, volt, ahol elfelejtettek kifizetni az embereket, ilyesmi. Fiatalabb koromban az ehezes is bekoszont, a nyomorral karoltve.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása