oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. október 17. 06:30,  „Hol van Magyarország? Az a harmadik világ?" 130 komment

2019. október 17. 06:30 Határátkelő

„Hol van Magyarország? Az a harmadik világ?"

Elég komoly felzúdulást keltett múltkoriban Világpolgár angliai posztja, finoman szólva is kapott hideget-meleget, de legalábbis alaposan megosztotta az olvasókat és a kommentelőket. Összeszedte az akkor és azóta felgyülemlett válaszait és posztban reagált a véleményekre.

abingdon.jpg

„Szeretnék reagálni néhány kommentre és szeretném alátámasztani az előző cikkben írottakat tényekkel is. Egy felmérés alapján a turisták a magyarokat udvariasnak, az angolokat bunkónak tartják.

Nem látszik a Brexit eredménye?

Én nagyon sok bezárt üzletet láttam az utóbbi években, az újságok szerint elég sok munkahely és bank vont ki milliárdos nagyságrendű tőkét az országból. Tovább az angol font az utóbbi két évben máris óriásit zuhant. Szerintem csak a vak nem latja.

Konkrétan nagy cégek mentek tönkre, boltokat zárnak be. Nem akarok konkrét neveket emlegetni, utána lehet járni, ezek publikus adatok, rá lehet keresni, „companies bankrupted 2018 uk”.

Azért linkelnék pár, a témát taglaló írást, például a Guardianról, a CNBC-ről, a Financial Timesról vagy a BBC-ről.

Tehát ez nem csak vészmadárkodás, a helyzet igenis komoly. Ebben a cikkben például a fotót érdemes nézni, egész utcányi kiadó üzlet. Mindez érezhető az utcákon is mindenhol.

Munka a londoni Cityben

Ahhoz sok szerencsét. Lehet, hogy valakinek összejön, de alapból London nagyon drága. Ahhoz, hogy a Cityben valaki megvesse a lábát, valami nagyon komoly munka kell.

Amikor azt írom, hogy drága, akkor az nagyon komolyan drága, mint például New York vagy Svájc. New York drágább, a Central Park mellett például 5000 dollárnál kezdődnek az albérletárak, természetesen havonta.

London belvárosában ez könnyedén 2000-3000 font, kivéve, ha valaki egy szobát akar megosztani valakivel a külvárosban. Vagy szerencsével egy kis szobát. Ha 400-500 font körül megússza, akkor szerencsés.

New York külvárosában 2000 USD is reális ár, bár nem szobára, ennek is utána lehet járni. Tapasztalataim alapján ezek természetesen körülbelüli árak, de nagyjából lefedik a valóságot.

Marhaság, amit Magyarországról és az angolszász kultúráról írtam?

Orbánéknak igaza van abban, hogy korlátozni kell a bevándorlást.

Egyébként meg az se zavarjon senkit, hogy magyar bérekért velünk dolgoztatnak európai piacra az európai átlagbér töredékéért. Aztán meg jön a panasz, hogy keveset keresnek az emberek.

Tönkreteszik a mezőgazdaságunkat, rontják az élelmiszerek minőségét. Bizony sok olyan magyar probléma van, amit kimondottan a nyugati tőke okoz. Látszik, hogy nem veszik észre. Csak érzik, hogy az ország nem úgy működik, mint kéne.

Durva párbeszédek

Arra meg, hogy bennem van a hiba, meg hogy én vagyok rasszista leírok néhány párbeszédet, ami köztem és néhány angol között zajlott. Ez durva lesz, de ezek annyira meredek dolgok, hogy egyszerűen emlékezni fogok rájuk.

Bar ezt senki nem tudja ellenőrizni, mert egyéni tapasztalatok, de le lehet vonni a következtetéseket. Ezek között az emberek között bizony voltak angol egyetemi hallgatók. Nem is kevés.

Néhány ökörség angoloktól idézve, de vannak ilyenek bőven. Ha valaki szerint az ilyen emberekről nem írtam reális elemzést, akkor nem tudom, mit mondjak. Ez nem kamu, ezek személyes tapasztalatok.

Jönnek az idézetek, kapaszkodjatok meg! Csak néhány a nagyon durvák közül.

1. „Téged azért fizet az angol állam, rohadt külföldi, hogy feltakarítsd a szaromat!"

Ennek egyébként folytatása is volt. Három kocsi üldözött és tojással dobáltak, hogy hagyjam el az országot. Ennek voltak következményei is, de az egy másik történet. Ki a rasszista?

Mit fizet nekem az angol állam? Max én az adót. Ezt nem tudom, hogy kombinálták ki.

2. „Te fogsz mosogatni, mert te vagy a külföldi."

Mi ez, ha nem rasszizmus? Vagy nevezzük származási alapú negatív diszkriminációnak.

3. „Felveszünk raktárba, mert jól beszélsz angolul."

Ez egyébként egy ügynökség volt. Tudni kell, hogy felsőfokú végzettséggel rendelkezem és több idegen nyelvet is beszélek. Köszönöm szépen, hogy dolgozhatok raktárban. :) Most inkább nem írok semmi csúnyát erről.

4. „Te lengyel vagy? Olyan lengyel akcentusod van."

Igen? Jó tudni. Max magyar akcentusom, de magyar vagy lengyel az egykutya. Nyelvben főként szerintük.

5. „Mindent mi angolok találtunk fel.”

Ezt is jó tudni. Megint lehet írni, hogy én vagyok a rasszista, meg a magyarok teremtették a világot. Erre a megjegyzésre én felhoztam a magyar Nobel-díjasok számát, meg a brit Nobel-díjasok számát is, de kiemeltem, hogy a brit lista nagy százaléka nem angol.

Ennek nagy sértődés lett a vége, de akkor is igaz. Tele van mindenfele nációval és Gábor Dénes is rajta van.

6. „Mi találtuk fel a focit.”

Hát igazából ezt is vitatnám, de mindegy.

7. „Gasztronómiai nemzet vagyunk."

Jó tudni ezt is. Egyenek ők Fish and Chipset minden nap. Még a sültkrumplira is ecetet raknak. A húsos pitéket meg szintén kihagynám.

8. „Hol van Magyarország? Az a harmadik világ?”

Ehhez nem fűzök kommentárt. Köszönjük szépen ezt is.

9. Végül egy vicces párbeszéd egy csapat angolé egyetemistával

- Mit mondtál, honnan jöttél? Hamburgból?
- Magyarország. Hamburg az egy város. (Angolul ugye Hungary és Hamburg…)
- Hol van? Magyarországon?
- Nem. Németországban.

Alapszintű földrajzi műveltség egyetemen esetleg?

A 6x6-hoz elővették a számológépet. Többet tudtam Shakespeare életéről a magyar általános iskolai tanulmányok nyomán, mint egy dráma szakos angol egyetemista. Szerintem azért ez nagyon ciki. Ki is volt az a Petőfi Sándor?

Nem mi magyarok teremtettük a világot. Ezt senki nem állította. Ilyeneket az angolok szoktak állítani. De azért vannak találmányaink és tudományos eredményeink.

Ha ezt valaki magyar létére nem tiszteli, az szerintem mondjon le a magyar állampolgárságáról és költözzön Angliába. Ez vicc. De szégyellheti magát. Aztán meg lehet sírni, hogy otthon milyen rossz. Esetleg nem veszik észre, hogy miért rossz.

Egyébként meg az általam írtak kamu mivoltáról annyit, hogy az egyéni idézetek kivételével minden információ publikus és ellenőrizhető. Nem mondom, hogy tévedhetetlen vagyok. Ez az én véleményem, de egy rasszista, dolgokat eltúlzó őrült sem vagyok.

Egyébként ez megint egy angol tulajdonság, hogy ha megmondod a véleményed és az esetleg kiritkus, akkor rögtön rasszista vagy bunkó vagy.

A kedves Világpolgár majdnem anyanyelvi szinten beszéli az angolt. Más idegen nyelveket is beszél folyékonyan. Felsőfokú végzettséggel rendelkezik több területen és van helyismerete több országban is. Ezért lett Világpolgár.

Az angoloknál nem kis százalékról van szó az idegengyűlölet terén, hanem kb. 51 százalékról, ami megint bizonyítható a Brexit szavazás miatt. Egyébként szerintem ennél is többen utálják a külföldieket, csak ők is szeretnek utazni Európába vagy valami hasonló okuk van.

Ha jól emlékszem, a kilépni akarók aránya ennél magasabb volt Angliában, az 51 százalék úgy jött ki, hogy Skócia és Észak-Írország EU-párti.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5615227206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2019.10.17. 07:31:40

hat ez az elozonel is zagyvabb volt

Hari Seldon 2 2019.10.17. 07:53:21

@kék madár:
Lehet, hogy csapongó volt...
- de most jó pár ponton hozott fel hivatkozást a korábbi állításáért. Úgyhogy szerintem az rendben van, látszik hogy dolgozott a témán.
- Ezzel együtt nem mindenbe értek vele egyet.

arncht 2019.10.17. 08:25:30

A bevandorlast nem korlatozni, hanem kontrollalni kellene az alapjan, hogy mennyire hasznos az illeto. Ahogy kanadaban vagy ausztraliaban csinaljak, nem az a lenyeg, hogy honnan jossz, hanem hogy mit tudsz letenni az asztalra.

Amit most az eu csinal az baromi nagy felelotlenseg, a harmadik vilagbol par evtized alatt beozonlo embertomeg nem fog asszimilalodni, es mivel tobbsegben lesznek a nagyvarosokban, siman csak leelik a szocialis halot (foleg a muszlim csaladmodellel - 1 ember adozik, 5 meg nem, szemben az europai 2:1, 2:2 arannyal), es elobb fogjak befolyasolni a helyi politikat, mielott beilleszkedtek volna. Europa nagyvarosai egyket evtizeden belul megvaltoznak, es en szkeptikus vagyok, hogy a jelenlegi szocialis hatteru joleti tarsadalom fenntarthato mas mentalitasu emberekkel. Ki fogja a sok adot befizetni?

Europa olyan gazdasagi es szocialis pupot vesz a hatara onkentesen, es politikai jopofizasbol, ami evtizedekre hatranyos helyzetbe loki a vilaggazdasagban.

_Luthien_ 2019.10.17. 08:59:58

Az Egyesült Királyságban élnek 66 millióan. A posztolónak több év alatt mondtak néhány orbitális butaságot. Ebből levonja a közvetkeztetést, hogy az angolok idegengyűlölőek és buták. Gratulálok a logikához. Elég komoly érvelési hiba a saját egyéni tapasztalatból levont általánosítás.
Ezzel az erővel a magyarokról is elmondható (lenne) ugyanez, hiszen én is láttam már köztük butát, szélsőségest, lustát, gyűlölködőt - de nem hinném, hogy ebből egy nemzetre vagy országra kellene következtetést levonni.
Kíváncsi lennék, van-e valamilyen egyéni sérelem a leírtak mögött...

Virago_1000 2019.10.17. 09:00:09

Vilagpolgar te az elmedben vagy beteg. Ismerek munkanelkuli pszichologusokat. Ajanljak egyet?
Facebookon magyart is talalsz.

Hari Seldon 2 2019.10.17. 09:01:11

@arncht:
Nem tűnik fel, hogy senki nem akarja beengedni?
Egyszerűen csak jönnek. - Egyébként közel sem annyi, mint amennyit sokan képzelnek.
OK, Merkel 2015-ben beengedte őket, meg a svédek. Senki nem állítja, hogy az jó döntés volt. Lehetett volna még három hónapig Budapesten parkoltatni őket, aztán majd csak lesz valami. Ja várj, Orbán buszoztatta őket az osztrák határra, miután csinált magának pár jó vágóképet a Keleti Pályaudvar környékéről.
Ettől függetlenül például mi már az olasz határon nem engedtük át Venitmiglia - Menton határon. Kaptak is a franciák akkor hideget meleget a médiától. De nem foglalkoztunk vele.
Egyébként ez a német ipar "projektje", mert a német társadalom nagyon erősen öregszik, és lassan kevesebb a munkaerő, mint nálunk (sarkítva) Oka: ott évtizedek óta nem megy a TFR 1,5 fölé, míg nálunk nincs akkora mértékű ipar (ellenben szolgáltatás erősebb) , és folyamatosan 1,9-2,0 körül van a gyerekszám. Nálunk több gyerek születik már régóta mint a 20 millióval népesebb Németországban. Ez durva. Ezért vannak a németek bepánikolva. De attól még nem kell azt mondani, hogy minden európai ország ezt akarja, mert nem. Dániába például sokkal nehezebb letelepedni egy EU-n kívül érkező menekültnek, a svédek meg szinte hívják őket...
- Szóval arra akartam kilyukadni, hogy erősen országa válogatja.

Platonica 2019.10.17. 09:41:52

Hm, jo par pontban nem ertek egyet, de csak kettot emelnek ki.

A 'High Street' halodasarol mar Brexit problemak elott is cikkeztek, tudni kell, hogy a helyzet romlasahoz kevesebb koze van, mint az online vasarlas rohamos elterjedesenek. Utobbirol mindenki tudja, hogy milyen mertekben valt elerhetove es kenyelmesse (ingyenes szallitas/visszakuldes, stb). (Emellett a plazak elterjedese is bejatszik me'g.)
Elemzok (es jozan paraszti esz) szerint ezek tettek be elsosorban az amugy is kisse archaikus berendezkedesu High Street uzleteknek. Ez egyebkent a kep kapcsan linkelt cikkben is ott van, mint ahogyan a Deutchse Bankkal kapcsolatosan is GLOBAL CULL-rol beszelnek, vagyis problemakrol vilagviszonylatban, ami (erdekes modon:-x) erinti a UK-t is. Utobbihoz nem kell me'g nagyon olvasottnak sem lenni, sztem eleg vilagos a gazdasagi recesszio, v affele tendalas vilagviszonylatban is.

Masik, ami feltunt: 51% Brexit szavazo = 51% idegengyulolo. Azert ez enyhen szolva csusztatas. Biztos sokaknal belejatszott, de hogy nem mindenkinel ez volt a fo motivacio, az is tuti. (Az en szvsz egy jo nagy tobbsegnel mindenkeppen az alulinformaltsag eredmenye, mint ahogy kesobb, a kep tisztulasaval azert maskepp alakultak az erovonalak.)

Golf2 2019.10.17. 09:41:55

@Hari Seldon 2: Egyértelműen a merkel adott tevét alájuk.A keletnémet banya iszonyú kárt okozott.

fhdgy 2019.10.17. 09:48:24

"Tönkreteszik a mezőgazdaságunkat..."

Ezzel erősen vitatkozom. Nem vagyok agrárbáró, de van egy kis érdekeltségem a mezőgazdaságban és az átlagnál talán több tapasztalatom is.

Nem rinyálni, csinálni!

Az tény, hogy az EU sok mindent megváltoztatott. Sajnos a fejekben nem tudott érezhető változást elérni.

"Mint azt Orbán Viktor a Türk Tanács ülésén kijelentette: sok magyarban van kipcsak vér, a magyarországi kipcsak törzseknek önkormányzata van, örökös elnökük Nurszultan Nazarbajev."

link : index.hu/techtud/2019/10/16/kipcsak_kun_turk_tanacs_orban/

Mit lehet erre mondani? Ahol sötétség uralkodik, ott ne várjuk, hogy az ország alkalmazkodni tud. Nem csodálkozom, hogy nem tudja kihasználni, még a tálcán kínált lehetőségeket sem.

Virago_1000 2019.10.17. 09:48:39

@_Luthien_: "Elég komoly érvelési hiba a saját egyéni tapasztalatból levont általánosítás."

- aki az angolok kozt csak a legeslegaljaval kerul kapcsolatba, az ezt tapasztalja. Az itt leirt tapasztalatok az angolok max 0.05%-ra lehetnek igazak.

Az eu ellen NEM az idegengyulolet miatt, hanem az eu diktatorikus volta miatt szavaztak. Es nem angolok foleg.
Hanem nagyvarosi tobbedgeneracios ex-gyarmati bevandorlok es azok gyerekei.

labirintus1 2019.10.17. 09:48:48

Hát ez tényleg súlyos volt.

A példáira reflektálnék. Azért elég meredek a magyar oktatást, meg a magyar műveltséget dicsérni, a zuhanó Pisa eredmények tükrében. Egy mai cikk: 24.hu/belfold/2019/10/17/oktatasi-es-kepzesi-figyelo-olvasas-matematika-szovegertes-alulteljesitok/

Gábor Dénes pedig 20 éves korában elköltözött Magyaroszágról, részben az antiszemitizmus miatt (ha már idegengyűlölet) és az összes tudományos eredményét külföldön érte el. A külföldi siker kb. minden magyar Nobel-díjas "magyar" tudósról elmondható Szentgyörgyi kivételével.

Platonica 2019.10.17. 09:56:49

A keseru szemelyes peldakat nagyon sajnalom, senkinek (sehol) nem szabadna ilyesmit megelnie. De tenyleg csak azt tudom mondani, hogy nem jellemzo v tipikus. Sem a referendum elott, sem utana nem talalkoztunk ilyesmivel, ha vmivel, akkor inkabb az ellenkezojevel.

puhacica 2019.10.17. 10:25:25

erdekes, ez olyan lehet, mint amikor en azt erzem magyarorszagon, hogy bunko az elado, a buszsofor, az utcaenbere... mas meg ebbol semmit nem lat. valoszinuleg egyszeruen csak nem passzolok abba a kozegbe. vilagpolgar meg az ittenibe nem passzol.
a lassan 5 ev alatt en 2x tapasztaltam kifejezetten a nemidevalosagomnak szolo beszolast - egy masodgeneracios lengyel zsido komatol es egy del-amerikai notol, aki oroszorszagbol fogadott orokbe egy gyereket. :D

viszont sokkal tobb olyannal talalkoztunk, akik elfogadnak bennunket. volt, aki elmondta, hogy ok generaciok ota textilkereskedok, a vagyonukat a kemeny munka mellett a kulfoldiekkel valo egyuttmukodesnek koszonhetik, ezert tisztelik oket. van, aki megkerdezi, hogy miert london, es mikor elmondjuk, hogy mi a terv, sok szerencset kivannak. vagy meselnek a magyarokkal valo jo tapasztalataikrol.
de ezek jellemzoen felso kozep+ kategoriabol valo nepek.
viszont tesomnak videken mar nem ilyen szivarvanyos a tapasztalata.

2019.10.17. 10:41:10

Nem kételekedem hogy így van.
De legyen itt egy jó példa is: Spanyolországban a caminon megismerkkedtem egy angol házaspárral, mondtam magyar vagyok. A ferj minden évben megy Budapestre a Tavaszi festivalra mert zenerajongo. Boldog voltam, hgy.pont egy ilyennel hozott össze a sors.

Taxomükke (UK) 2019.10.17. 10:51:08

Nem utalja a kulfoldieket 51%.
Sok brexites szereti a kulfoldieket meg a multikultit, csak nem tetszik neki, hogy "Brusszelbol diktalnak".

fhdgy 2019.10.17. 11:03:26

@Taxomükke (UK): Nem én mondtam, de maximálisan egyetértek!

Ezek után csak egy kérdésem van: miért csodálkozunk, ha nekünk az EU-ból azok a dolgok jutnak, amiket nem igazán tartunk jónak, a jóból meg kimaradunk?

fhdgy 2019.10.17. 11:19:47

@Taxomükke (UK): Eszembe jutott még valami:

Én szeretném, ha az angolok ( nem UK-ra gondolok, mert pl. Skóciára nem vonatkozik ) végre kívül lennének.

Orbán nagyobb bajkeverő, de szerencsére súlytalan.

Ha már nem lesznek az angolok, akkor Magyarország lesz a legnagyobb bajkeverő.

Meddig bánik velünk az EU kesztyűs kézzel, mikor lesz elegük belőlünk, és mikor mondják, hogy eddig és ne tovább?

Tudom, hogy nem egyszerű, de én már az EU helyében úgy kivágnám Magyarországot, mint macskát ...! Tudod, hogy kellene folytatnom?

arncht 2019.10.17. 11:42:37

@Hari Seldon 2: menekultkent? dehogynem... hatalmas biznisz az embercsempeszes. sokat nem tesznek ellene, hogy ne jojjenek, hogy egyaltalan lehetoseguk legyen eldonteni. igy keletkezik egy szep kis szurke reteg, akik tobb evtized alatt a lakossagnak egy jelentos reszet jelentik, raadasul nagyobb varosokba koncentralva.

de igazabol ez nem az elmult evek eredmenye, hanem az elmult par evtizede, akik hivatalosan telepedtek le. most kezdenek gondolkodni, hogy lehet nem lesz olyan jo, ha a nagyobb varosokban kisebbsegbe kerul az adott orszag, sot vhol xedik kisebbsegge degradalodik. igy nehez lesz barkit is integralni, plane iranyitani oket. majd lesz egy szep kis elegye a harmadik vilagnak es nyugatinak, de ez biztos nem fog ugyanolyan szinten teljesiteni gazdasagilag.

Arthamyr 2019.10.17. 12:14:22

@arncht: Mindig öröm olvasni, hogy valaki a gazdasági teljesítményért és a szociális hálóért egyszerre aggódik.

arncht 2019.10.17. 12:34:25

@Arthamyr: nem nehez, ha napi szinten tapasztalja az ember. Ketsegeim vannak, hogy olyan nyugdijat kapok ausztriabol par evtized mulva, mint amit most fizetnek.

Igazabol akiket bevandorlokent beengednek, ket dolgot kellene merlegelni, gazdasagi elony es tarsadalmi kockazat. Mennyi hasznot termelnek, es milyen konnyen illeszkednek be, ez alapjan lehetne egy sorrendet csinalni, es feltolteni a hianyzo letszamot.

gabors 2019.10.17. 13:00:19

@Hari Seldon 2: "és folyamatosan 1,9-2,0 körül van a gyerekszám."

ott mar gyakorlatban is megy az armcht altal emlitett muszlim orszagszerzes ... mert nem a "feher" "europai" "kerezteny"eknek van 2+ gyerekuk hanem a alladin es a 40 baratjanak .... most eppen csendesek a favellak mert huvos van de jovo majusban ujra egni fognak az autok ....

jennyferrush 2019.10.17. 13:02:40

@arncht: ahaha mert Magyarorszag egy szinten van Kanada meg NZ iranti bevándorlasi kedvvel. MO transitorszag. Csak ahhoz kell h nem EUs, EUs tartozkodast kapjon. Nincs abban a helyzetben h valogasson.

jennyferrush 2019.10.17. 13:02:45

Amugy a rasszizmus nem borszin es mas fizikailag lathato kulonbsegen alapulo negativ megkulonboztetes? Nem ertem a rasszizmus emlegeteset hacsak nem olyan rasszbol szarmazik a koma ami nem kaukazusi.

jennyferrush 2019.10.17. 13:02:51

@puhacica: azert mert a 'felso kozep+ kategoriabol valo nepek' jok small talkban nem azt jelenti h kedvelik is a kulfoldit...

Fringe minority with unacceptable views 2019.10.17. 13:03:41

Egyetertek a durva parbeszedekkel. A Labour party, Corbyn elvtarssal az elen, gyakorlatilag institutionalizza az antiszemitizmust. Remeljuk, hogy a kovetkezo valasztason a Labour oda kerul, ahova valo; sullyeszto. Es akkor van remeny, hogy ne legyen Franciaorszaghoz hasonloan keseru sorsa a helyi zsidoknak es nem kell tomegesen elkoltozni az orszagbol.

arncht 2019.10.17. 13:21:52

@jennyferrush: most hogy jon ide magyarorszag? a nepszeru europai celorszagokrol beszelek, hogy milyen altalanos bevandorlaspolitikat kellene folytatniuk, ha ebben latjak a kiutat. rugalmasan szabalyozhato lenne.

magyarorszag mas helyzetben van, pl fel kellene keszulni az idosebb munkavallalok megbecsulesere. az eloregedo tarsadalom a nepesseghullam eredmenye, ami vegigvonult a korfan. ha beall egy atlagos nepessegszintre egy orszag, kiegyenlitodne a szocialis halo terhelese.

de egy gazdasag sem no az egig, elobbutobb mindegyiknek kell mas kiutat keresni, csak a gazdagabban megtehetik, hogy elcsabitsak a szegenyebbektol az emberforrast.

Virago_1000 2019.10.17. 13:35:55

@fhdgy: "Meddig bánik velünk az EU kesztyűs kézzel, mikor lesz elegük belőlünk, és mikor mondják, hogy eddig és ne tovább?"

- addig amig az eu "tamogatasok" tobbszorosen csorognak vissza a nyugati multik zsebebe.
A vilag mukodeserol kevesebbet tud on nalam, hiaba 2x annyi idos. Sajnalattal allapitom meg, az elettapasztalat nem aranyos a korral.

Virago_1000 2019.10.17. 13:42:11

@puhacica: "de ezek jellemzoen felso kozep+ kategoriabol valo nepek. 
viszont tesomnak videken mar nem ilyen szivarvanyos a tapasztalata."

- Ugy latszik, te is a "tapasztalataidat" (akarom mondani sztereotipiait) a ballib mediatermekekbol gyujtogeted be, es sosem jartal angliaban. A fent idezett mondatod elarul mindent, tapasztalatod annyi sincs mint a mai poszt irojanak.

A felso-kozep + ugyanis videken el, a maradas mellett szavazott tobbnyire. Csak ok engedhetik meg anyagilag a videki eletet.
Masik ballib ellentmodas: a videkiek rasszistak ezert szavaztak a brexitre. Na de videken nincsen is merheto mennyisegu bevandorlo, akkor miert is lennenek rasszistak?

Beleleveredsz ebbe, mint egyszeri gyerek a hozentrogerba.

Virago_1000 2019.10.17. 13:42:29

@fhdgy: "Tudom, hogy nem egyszerű, de én már az EU helyében úgy kivágnám Magyarországot, mint macská"

- meg soha senkit nem vagtak ki es nem is fognak. Elobb veszik be azerbajdzsant, mint hogy kivagjanak valakit. A mierteket az elobbi onnek cimzett kommentemben irtam le.

arncht 2019.10.17. 13:54:03

hosszutavon az eu eros gazdasagai jarnak jol, a szatelitorszagok leszakadnak... ez igy van kitalalva. senkit sem a ket szep szemeert vettek be, hanem kiszamoltak pontosan, hogy mennyit nyernek, es mennyit veszitenek. a tamogatasokkal gyk az egyik zsebukbol atrakjak a masikba a penzt.

magyarorszagnak szvsz nincs nagyon mas lehetosege, hogy szohoz jusson, hogy folyamatosan kiabal. olyan, mint eszakkorea. ki a fenet erdekelne, hogy mit csinalnak a vilag masik felen a sajat kis gazdasagukban? viszont ha atommal stb fenyegetoznek, maris leulnek veluk az asztalhoz, olyan nagyhatalmakkal kerulnek hasonlo szintre, akik szoba se allnanak egy ilyen kis allammal. az atom itt eszkoz, nem cel. magyarorszag is kapaszkodik valamibe, hogy legyen beleszolasa a dolgokba.

puhacica 2019.10.17. 14:01:30

@Virago_1000:
ha valaki, en belelatok abba, hogyan es hol elnek. de meselj meg, kerlek! :D

Herr Géza 2019.10.17. 14:06:46

@Virago_1000: A gyógyszer megvolt ma? Nem úgy tűnik:
“- addig amig az eu "tamogatasok" tobbszorosen csorognak vissza a nyugati multik zsebebe. ” Ollé, miért nem ebben a biznicben dolgozol?
“- Ugy latszik, te is a "tapasztalataidat" (akarom mondani sztereotipiait) a ballib mediatermekekbol gyujtogeted be, es sosem jartal angliaban.”
Aha. Régebb óta él ott, mint te. Már ha egyáltalán szupermanager vagy egy híres angol multinál, ahogy korábban többször állítottad. A Cleaning Manager by Tesco sem piskóta... Mennyi új WC-kefét szereztél be a héten? :)))

puhacica 2019.10.17. 14:16:29

@Herr Géza: es te azt honnan tudod? lattal mar engem angliaban? :D

Platonica 2019.10.17. 14:19:22

@Virago_1000: A felso-kozep + ugyanis videken el, a maradas mellett szavazott tobbnyire. Csak ok engedhetik meg anyagilag a videki eletet."

???

Te jo eg. Te mit ertesz videken?
Es akkor hol elnek a tobbiek, a nem felso-kozep??

Herr Géza 2019.10.17. 14:33:31

@puhacica: :) Csak van egy ismerősöm, akinek a rokonának ismerőse látott téged arrafelé... De lehet, hogy nem is igaz. Szóval Pesten mosogatsz pakiknak? :D

London2009 2019.10.17. 14:41:15

@Taxomükke (UK): szerintem is az. Megorult amikor elvesztettek a 2008-as valasztasokat.

Herr Géza 2019.10.17. 14:43:26

@Virago_1000: Tőled idézem: “Beleleveredsz ebbe, mint egyszeri gyerek a hozentrogerba.”
Neked máris sikerült “beleveredned”, hagyd inkább a dakota közmondásokat, nem állnak jól.

2019.10.17. 14:43:54

@Se vasalo se munka:

Vasaló úr meg, kérem, fáradjon a nyulambulanciára.

London2009 2019.10.17. 14:44:11

@Virago_1000: a felso, kozep videken el. Sure.

puhacica 2019.10.17. 14:46:11

@Herr Géza: el ne hidd nekik!
neeeem, a pakikkal lakni szokas, nem tudtad?

London2009 2019.10.17. 14:50:02

Iszom a posztolo szavait. Aki az altalanos iskolaban tobbet tanult Shakespeare-rol, mint mas az egyetemen, no kerem, az ilyen emberre igazan erdemes hallgatni!

Az orok kerdes: mi a fenet keres a posztolo itt?
Ha van diploma, nyelvtudas, akkor o miert nem a Cityben dolgozik?
Irigyseget, frusztraciot es vegtelen ostobasagot selytet az irasa.

Herr Géza 2019.10.17. 14:52:12

@Herr Géza: Bocs, idézni csak hűen: “beleleveredni” sikerült. És persze nagyon nem tudok komolyan venni valakit, aki emellett leírja azt is, hogy “hozentrogerBA”. Ált. isi 8.-ik osztály megvolt?

Herr Géza 2019.10.17. 15:13:15

@puhacica: Pont arra akartam utalni, hogy van lejjebb is: nekik dolgozni (asztal alatti kutyaként, of course...) :)))

jennyferrush 2019.10.17. 15:16:41

@arncht: ja ertem. Sorry ezt en neztem be.

jennyferrush 2019.10.17. 15:16:45

@puhacica: a igen. Azzal inditasz h a te tapasztalatod mas. Nem idegengyulolet. De a pelda amit hoztal az csak small talk. Ez mindoszesen annyit jelent, h jobban elrejti amit gondol, mint a 'hat elemis'. Britek sajat bevallasuk szerint is passziv agresszivek.

Virago_1000 2019.10.17. 15:17:07

@Platonica: "Es akkor hol elnek a tobbiek, a nem felso-kozep??"

- a varosokban. A lakossag 90%-a.
Angliaban elsz?

gabors 2019.10.17. 15:21:36

@Virago_1000: "- addig amig az eu "tamogatasok" tobbszorosen csorognak vissza a nyugati multik zsebebe."

ez egy myth pl mennyi csoirgott vissza a lelatokbol vagy a vilagiasi projecketobol (amit vegul megsem EUs) penzbol fizettek .. .a terkovek sem csorognak vissza ... lehet sorolni mert ezrevel vannak a projectek falusi vendehazak az ugynevezett turizmushoz csuti vasut ezekbol CSAK az oligrachaknak csorgott nem is keves ebbol semmit nem lattak a multik ...

a felzarkoztatas nyilvan erdeke a tobbi orszagnak abbol a szempontbol hogy novekszik a piac (mert novekszik a vasarlo ero stb) de ez kozel sem jelenti hogy az EU penzbol kozvetlenul csurogna vissza barmelyik multinak ..

blackhairlady 2019.10.17. 15:29:04

@Se vasalo se munka: Küldtem neked múltkor egy emailt Amerikában kapcsolatban, megkaptad?

gabors 2019.10.17. 15:30:07

amugy ha ilyen szar ez a UK posztolo jobban jarsz ha mihamarabb koltozol valahova mashova ahol nincs se rasszistak es hulyek olyan tomegben mint ahol eppen elsz ...

adg 2019.10.17. 16:06:56

El van baszodva a kommentbox. Meg a radar es az egesz blog.hu.
Pl kenytelen vagyok irni egy komment, hogy felkeruljon a poszt a radarra, ahol valoszinuleg nem fogom tudni elolvasni, mert az idiota hatter miatt nem latszanak a betuk.
Ja, a kommentbox akkora, hogy ket sor fer bele, soronkent kb 20 karakterrel.
Na mindegy.

adg 2019.10.17. 16:21:08

@Se vasalo se munka: Hat nyilvanvaloan te se jartal meg nagybritttaniaban, ha ezt el is hiszed. Sot, mashol se jartal mar jo reg, azt hiszem. Ideje lenne pedig, ha nem csak a harol akarsz tajekozodni, hogy mi van a vilagban.

Rugovicsvalagba 2019.10.17. 16:34:16

"Marhaság, amit Magyarországról és az angolszász kultúráról írtam?

Orbánéknak igaza van abban, hogy korlátozni kell a bevándorlást."
Kérek tőled egy pontos számot, hogy hány bevándorló van Magyarországon és hányan akarnak itt letelepedni.
Ezzel tedd párhuzamba, hogy letelepedési kötvénnyel hányan jöttek.
Köszi.

Virago_1000 2019.10.17. 16:34:35

@gabors: a fidesz kormany annyi tamogatast es adokedvezmenyt adott a multiknal, amely a vilagon is peldatlan.
Ami ehhez kepest az oligarchak zsebeben marad, az kb statisztikai hibahatar.

index.hu/gazdasag/2018/02/02/piketty_magyarorszag_multik_tokekivonas_eu-tagsag_megeri_rendszervaltas_privatizacio_neoliberalizmus/

Ha regen jartal Maguarorszagon, akkor valoszinleg nem tudod, hogy turistak kozt nagyon felkapott hely lett budapest. Mar tobbe nem keveri ossze az angolok 95%-a a koszos szaros bukaresttel. Tobbseguk mar jart itt es visszakivankozik.
A turizmus a legdinamikusabban fejlodo sikeragazat jelen pillanatban, a helyiek ennek nem mindig orulnek.

Kipper 2019.10.17. 16:34:47

"Ahhoz, hogy a Cityben valaki megvesse a lábát, valami nagyon komoly munka kell."

Londonban elni es dolgozni nagyon nem ugyanaz. En is a City-ben dolgozom, de a kollegaim tobbsegehez hasonloan ingazom: Herttfordshire, Bedfordshire, Cambridgeshire, Essex, Kent stb. Szoval a londoni ingatlanarak valoban magasak, de ettol meg lehet ott jol fizeto munkat talalni.

Kipper 2019.10.17. 16:35:05

@Virago_1000: Szerintem is videken el a felso-kozeposztaly java, olyan helyeken mint Cuffley vagy Chorleywood.

Fringe minority with unacceptable views 2019.10.17. 16:35:16

@blackhairlady: nem
Nincs meg a passwordom se a nyusziambulaniciara

Kipper 2019.10.17. 16:35:33

„Téged azért fizet az angol állam, rohadt külföldi, hogy feltakarítsd a szaromat!"
„Te fogsz mosogatni, mert te vagy a külföldi."

Mit csinal eppen Vilagpolgar, amikor ezt vagjak a fejehez? Egyszeruen nem tudom elgepzelni ezt a szituaciot. Nalunk az EU minden orszagabol van egy-ket emberke, de soha semmi inzultust nem lattam.

Egyik kolleganom is Brexit-re szavazott, mert szerinte gazdasagilag a UK jobban jar, ha az USA-hoz kozeledik, de ettol meg ugyanolyan baratsagos "a bevandorlokkal"; nem velunk van baja. Mivel mindketten kozgazdaszok vagyunk, ezen remekul el tudunk vitatkozni, minden masban jobbara egyetertunk.

Ja, es itt mindenki tudja, hol van Magyarorszag, pedig ott nincs telephelyunk.

Fringe minority with unacceptable views 2019.10.17. 16:36:11

@adg: Oda nem tudok belepni. Folyamatosan robotnak vagyok titulalva

Csodabogár 2019.10.17. 17:06:33

@arncht: Mi lenne a megoldás a menekültekkel? Dobjuk mindet a tengerbe? :-(
Biztos nem igazán jó, amit az eu csinál, de van jobb ötlet?

Hari Seldon 2 2019.10.17. 17:17:19

@gabors:
Nem így van. Nagyjából pár tized százalék a különbség. Korábban jóval nagyobb volt a különbség (ez igaz, ezért beégett a köztudatba).
Generációról generációra veszik át a helyi pattern-eket.
Ugyanis: nekik is meg kell élni az országban, és miután van TB itt is, nincs szükség a törzsi szokások fenntartására, ami gazdaságilag SEM éri meg nekik. Az itteni muzulmányok sokkal jobb körülmények között élnek, mint például a magyarországi cigányok.

- Plusz egy fogas kérdés: HA nálunk a muzulmányok ennyire felvinnék az átlagot, akkor hogy hogy nem viszik fel a németeknél? Ők "direkt" csak 1,2 gyereket vállaltak, hogy a a muzulmányok felvigyék 1,5-re?
vagy más országban? Ja, azt nem tudjuk...

Csodabogár 2019.10.17. 17:30:26

fhdgy, Igazad van, de azért remélem erre az én életemben nem kerül sor.

HA valami zűr van, válaszolni nem enged a blog, de új hsz-t írni, enged.

Platonica 2019.10.17. 17:35:42

@Virago_1000: Gondoltam, mast ertunk a videken. Nalam inkabb fovaros-videk kontrasztkent szerepel.

Ettol fuggetlenul sem ertek egyet, mert Londonnak is megvannak az igazan affluens keruletei, amit tenyleg kevesen engedhetnek meg, de pl a felso-kozep mar igen, van is beloluk ott jo par (lasd wiki).
Azt is hozzatennem, volt egy (ha jol emlekszem) oxfordi professzor, aki elemezte, hogy a tipikus Leave szavazo = idosebb kozeposztalybeli angol, aki Del-Angliaban el.

(Es, igen, en is itt elek a UK-ben, 14 eve:-)

puhacica 2019.10.17. 17:55:43

@Se vasalo se munka: nezz ra az e-mailedre, amivel ezt a fiokot regelted.

puhacica 2019.10.17. 17:59:57

@jennyferrush: nem tudom, hogy hol olvasod, amikre reagalsz, de jo szorakozast! :D

lüke 2019.10.17. 18:25:49

MO 2% a bevándorlók száma egy recens EU felmérés szerint

midnightcoder2 2019.10.17. 18:25:50

@Arthamyr: "Mindig öröm olvasni, hogy valaki a gazdasági teljesítményért és a szociális hálóért egyszerre aggódik."

Lehet gazdasági teljesítmény nélkül szociális hálót építeni, de nem lesz jó vége.

shaktele 2019.10.17. 18:25:50

Anglia, London szép és jó, senki háta megett nem súgnak össze a britek :-))

Nade mivan a Brexittel, állitólag done deal?

shaktele 2019.10.17. 18:25:50

@Se vasalo se munka: nem jol latod ezt Karel.

Amugy RIP, mert elhunyt par hete a Gott mester.

lüke 2019.10.17. 18:25:50

@ poszt:
3. Világ....
A második 1990 megszűnt,vannak futottak még...
Így hogyan lehetünk a3. világban

Platonica 2019.10.17. 18:27:38

@puhacica: En is nagyon csipem, amikor alkalmankent megkapom, hogy 'ja, csak te nem veszed eszre, hogy igazabol mit gondolnak, tartanak rolad' :-DD Ez annyira klassz es helytallo ismeretlenek szajabol az en ismeroseimrol, akikkel alkalmasint mar evtizedes kapcsolat fuz ossze:-DD

London2009 2019.10.17. 18:54:52

@Platonica: soha nem mond ilyet nekem senki, max itt a HA-n.

Platonica 2019.10.17. 19:13:43

@London2009: Eloben nekem sem. Virtualisan volt mar pelda ra:-)

Fringe minority with unacceptable views 2019.10.17. 19:35:07

@shaktele: szolajl a UK Equality and Human Rights Commissionnak, hogy szerinted a Labour nem antiszemita. Mert ok nem igy gondoljak.
Meg a Labour zsido MPjei. Itt a legujjabb gyongyszem: news.sky.com/story/i-wont-back-corbyn-for-pm-veteran-labour-mp-quits-party-over-antisemitism-11837309

gabors 2019.10.17. 20:09:21

@Hari Seldon 2: lehet hogy igazad van amit irsz hogy ott jobban elnek a mohamedanok mint mo-on a ciganyok de ez nem sokat jelent ...

amit en talaltam az kb az hogy MA Franciaorszagban a lakossag 20% (igen egy minden otbol) kulfoldi eredetu vagy maga kulfoldi vagy legalabb egy szuloje nem franica szuleteso ... ezek tobb mint fele mohamedan es novekszik ...

ez nem baj csak erdemes tudni ... lehet ahol elsz ez nem latszik meg a bevandorlok (eu-bol) sem szeretnek valamiert mohamedan kornyeken elni en is utalnam 5 hallani a muezzint orditozni ...

puhacica 2019.10.17. 20:16:52

@Platonica: persze. de raadasul szerintem teljesen egyertelmu volt, hogy ezek small talkok, hetkoznapi szituaciok, mint amilyenekbe a poszter is belekeveredett. csak engem nem dobalnak tojassal es nem zavarnak el mosogatni. alapvetoen pozitiv benyomasaim vannak, es azt hiszem, hogy meg tudom itelni, hogy csak bajolognak vagy tenyleg kellemesebbe akarjak tenni azt a par percet, amit egyutt toltunk. raadasul a legszemelyesebb dolgaikba latok bele, es neha szamomra is megdobbento parbeszedekbe keveredek. szomoruba, vidamba, mikor hogy. de attol ezek meg nem lesznek meghitt barati beszelgetesek.

ezert irtam, hogy en nemtom mikre reagal itt fentebb a nagyontapasztalt. ¯\_(ツ)_/¯

Fülig José 2019.10.17. 20:20:55

"Egyébként ez megint egy angol tulajdonság, hogy ha megmondod a véleményed és az esetleg kiritkus, akkor rögtön rasszista vagy bunkó vagy."
ellemben orbánisztánban, ha szóvá teszed a foci(?!)ba öntött csilliárdokat hungarofób vagy, ha biciklizel egy hipszter buzi, ha nem fröcsög a nyálad miközben ordítva gyülölködsz egy rohadt sorosbérenc.
félkegyelműek mindenhol vannak.

arncht 2019.10.17. 20:37:22

@Csodabogár: a menekulteket? Engedjek be, majd a veszely elmulasa utan beleesnek a bevandorlo korbe. Hasznos marad, nem az, mehet haza.

De ami a foldkozitengeren folyik azaz embercsempeszet nyugati allami tamogatassal... nem jonnenek, ha nem utaztatnak oket jo penzert. Vissza kell oket vinni afrikaba, van ott eleg biztonsagos allam, pont a vilag masik felen erzik magukat biztonsagban... nah meg persze.

Taxomükke (UK) 2019.10.17. 20:47:20

@Kipper: Lehet, hogy valami lepukkant eszak-angliai kisvarosban lakik es a kocsmaban ezeket vagjak a kulfoldiek fejehez.
Nalunk Surreyben 7 ev alatt nem tapasztaltam ilyet.
Mondjuk nem is nagyon mozgok olyan korokben, ahol ez a stilus divik.

négyzet 2019.10.17. 21:15:07

Szerintem minden országban van 10-30% idegengyűlölő. Vagy legalábbis a potenciál bennük van, és erre építenek is populista pártok.
Másrészt igen, az ilyen országok szülöttei, mint a brit mondjuk sokszor nem igazán kíváncsiak más kulturákra. Elvannak magukkal (telve). Egy kis országból jönni esetleg nagyobb nyitottságot adhat.
Az engem is bánt némileg, hogy mennyire nem néznek ki semmilyen kulturát Magyarországból pl. Hogy itt irodalom, zene, színház stb van. Meg amikor ugyanaz a kolléga nem tudja megjegyezni, hogy nem Bulgáriából jöttem... Ciki. De nem nekem.

shaktele 2019.10.17. 21:21:17

@Se vasalo se munka: off vagyok ebben, majd lesem jobban

Spiritual 2019.10.17. 23:01:26

Overgroundon egyre több az angol kéregető. Nem lehet úgy a Liverpool street és Walthamstow között menni, hogy ne legyen tarháló. Egyetlen rasszista élményem volt 2014-ben talán. Anyukámmal beszéltem telefonon, erre két idióta tinédzser csaj aprót kezdett elém dobálni. Azt hitték a majmok, hogy majd felkapkodom a píket. Szépen mentem tovább és le se szartam őket. Harmadik világ... A gp-m azt hiszi. Semmilyen leletet nem fogadott el, mert azt mondta, hogy a magyar orvosok nem értenek hozzá. Afrikai, azt nem tudom ő hol szerezte a diplomáját... Egyébként az angolok kedvesek és udvariasak, főnökömék még a politikai helyzettel is elég rendesen tisztában vannak. Nálunk ki van írva a rota, mindenki tudja mikor kell neki megsétáltatnia a porszívó elefántot. Boltok bezárása... Szerintem ez folyamatos, de ez nem írható egyértelműen a brexit számlájára. Egymás nyakára nyitják a boltokat, hajszobrász, meg ollómester fodrászatokat, pontosan ugyanolyan kinézetű éttermeket, tökéletesen ugyanazokkal az ételekkel ugyanabban a sorrendben... A vállalkozó is egy szakma a szakmán belül. Mitől tudok más és jobb lenni, mint a környező tök egyforma öt... Még mindig azt látom, hogy a piac eltartja a nem annyira versenyképes vállalkozást is. Sok helyen jelentős a pazarlás.

négyzet 2019.10.17. 23:38:02

@arncht: Sokszor nincs hova visszamenni, az itt a gond. Szerintem sokan mennének.

London2009 2019.10.18. 01:45:28

@kardio1: ahogy leirtam rajottem en is ugyhogy ne is idegesits... Pedig azt gondoltam, hogy olyan nem lesz velem, hogy x ido utan romlik a helyesiras, lassabban jonnek a szavak aztan tessek.

Hari Seldon 2 2019.10.18. 01:58:30

@gabors:
Igen. És tudod mi a legnagyobb külföldi közösség ebbe a 20%-ban? Portugál, olasz, és lengyel. Ez mind bele van számítva abba a százalékba. Franciaország a 20-ik század folyamán rengeteg bevándorlót fogadott a dél-európai országokból. Ezt ugyanúgy nyilvántartják.
Muzulmánok aránya kb 4-7%. Ebből 20% egyáltalán nem vallásos, egy elemzés szerint 2,5-3 millió körül lehet a magukat vallásosnak valló muzulmánok aránya. És mint mondtam, nem jelentős a különbség. - Egyébként érdekes adat, hogy erre rávilágítsak, hogy a legnagyobb kibocsátó arab országoknál (Marocco, Tunézia) a TFR szintén 1,8,-1,9 körül van, sőt a "rettegett" Törökországban is 2,0... Szóval ott is erősen beindult a jó értelembe vett individualista szemlélet. - Nyilván nem megy egyik napról a másikra, de az irány jó.
És akkor ne beszéljük arról, hogy köztük is beindult egy erős individualista személet. Természetesen egyenlőre lassan, de a keresztényeknél sem indult be gyorsan anno.
Íme, egy példa:
www.youtube.com/watch?v=eXk0u5NEhTs
Lehet azt mondani, hogy persze ez csak "egy". -> DE: képzeld el magad a 20-ik század eleji bármelyik európai országba, lehetségesnek tartod, hogy ott bármelyik keresztény közösségben egy ilyen srác (csaj) előkerülne? Kötve hiszem.

Hari Seldon 2 2019.10.18. 02:04:44

@gabors:
Ja és a müezzinről:
A múltkor voltunk egy telefonelőlap cserén egy szervizbe. Természetesen muzulmán alkalmazott. (elég jellemző, hogy ilyesmikkel foglalkoznak)
Na ott volt egy szórólap, hogy "gyűjtés a XXX-i mecset megmentésére" (rossz állapotú épület, elfogyó közösség).
- Mondjuk az nem volt kielemezve, hogy azért kell, mert máshova költöztek, vagy ilyesmi, de attól még érdekesnek találtam.

Hari Seldon 2 2019.10.18. 02:12:06

Na, mi előbb kezdjük a vakációt egy nappal. Mindjárt indulunk a repülőtérre.

gabors 2019.10.18. 02:42:49

@Hari Seldon 2: azert remelem nem adtal ... :-) nem baj ha lebontanak egy ket mecsetet az EU-ban .....

gabors 2019.10.18. 02:47:02

@Hari Seldon 2: "A múltkor voltunk egy telefonelőlap cserén egy szervizbe(n). "

ha tudnam mi az hogy telefonelolap meg annak csereje ..... es miert pont mohamedanok csinalnak ilyet ... de mindegy is....

:-)

Dikusz 2019.10.18. 06:24:14

@London2009: Nekem is romlik, csak más okból...
De az vigasztal, hogy hamar rájövök(még).:)))

Burgermeister 2019.10.18. 06:51:10

tipikus setét amerikaiak, azok ilyenek

arncht 2019.10.18. 07:06:35

@négyzet: en szkeptikus vagyok, hogy az afrikaiak nagyon vissza akarnanak menni... ok ide akarnak jonni, jol elni.

Arthamyr 2019.10.18. 09:04:14

@arncht: Értem én, hogy szerinted mit kellene csinálni, és az miért lenne jó az állam/ország szempontjából. Valamennyire egyet is tudok érteni vele, szerintem is hasznos lenne a szigorúbb szelekció, ami az Európán kívüli fejlett országok többségében jellemző.

Csak arra az ellentmondásra próbáltam rámutatni, hogy aki maga "hasznos" az általad leírtak szerint, annak a nagyvonalú szociális rendszer púp a hátán. Pl. nem különösebben érdekli, hogy annyi nyugdíjat fog-e kapni, mint amit most fizetnek, és annak örülne legjobban, ha semennyit sem kapna, és ezért semennyit sem kellene befizetnie, mert egész biztosan kevesebbet fog visszakapni.

Szerintem a beengedett népséggel nem az a legnagyobb baj, hogy "leelik a szocialis halot". Vannak jó országok különböző szintű szociális rendszerekkel, ahogy szar országok is.

arncht 2019.10.18. 10:01:11

@Arthamyr: ilyen kulturalis hatterrel es beallitottsaggal nagy homogen blokkokban pontosan olyan szintet lehet fenntartani, mint ahonnan eljottek, a befogado orszag nem hiszem, hogy erre vagyik. hogy valtoztatni tudjanak ezen, asszimilalni kellene oket. amellett, hogy rengeteg penzt visz el a kepzesuk.

az asszimilacio ekkora sebessegu nepessegcserenel nem fog megtortenni, mert elobb eltunik a befogado nepesseg es vele a mentalitas, attitud, mint ahogy a masik tobbsegbe kerul. az europai nagyvarosokban pedig pontosan ez tortenik, gettosodni fognak a keruletek, ahol mindenki kialakitja a maga kis kornyezetet, ami neki kenyelmes, a regi lakosok meg elkoltoznek mashova - az osztrak nagyvarosokban ez zajlik. 20 ev mulva alig fogsz az utcan osztrakot latni becsben, az is jo esellyel videkrol jott fel.

arncht 2019.10.18. 10:10:03

vagyis papiron azok lesznek, mert ide soroljak az egymas kozott hazasodo, ket-harmadik generacio utan is alapvetoen torokul beszelo, klikkesedo csoportokat. akik ugyanugy erogant eltetik, ugy, hogy sose eltek torokorszagban.

a hirekben arrol sok szo nemi esik, hogy pl amikor megindult a torok tamadas a kurdok ellen, a belvarost rohamosztagosok leptek el, mert egymasnak estek az itt elo kurdok es torokok. es ez nem az elso eset, korabban kurd uzleteket tamadtak meg - ilyenekre van komolyan szukseguk?

Arthamyr 2019.10.18. 10:11:46

@arncht: Nagyjából egyetértek, ez tényleg probléma.

A többségbe kerüléssel, meg ezzel mondjuk nem igazán: "20 ev mulva alig fogsz az utcan osztrakot latni becsben, az is jo esellyel videkrol jott fel." Bécs bizonyos részeire biztos igaz lesz (lehet, hogy már most is az?), de nem Bécs egészére. Ahogy a többségbe kerülés is a szegregátumokban lesz leginkább igaz.
A problémás migránsok jellemzően nem a legdrágább helyekre telepednek le.

London2009 2019.10.18. 10:21:14

@arncht: @Arthamyr: a szigoru szelekcio az egyetlen megoldas az en velemenyem szerint is. Kifejezetten felelmetes volt amikor az a sok ember ozonlott at a hatarokon mindenfele ellenorzes nelkul.

London2009 2019.10.18. 10:23:44

@Dikusz: regen olvastam magyarul konyvet, mindig angolul olvasok leginkabb. Azt hiszem itt az ideje egy kicsit magyarul is olvasni. Nem szeretnem ha ez a folyamat elkezdodne...:S

Platonica 2019.10.18. 10:31:22

@London2009: En eleg szigoruan ugy osztottam be, hogy egy angol, egy magyar:-) Persze igy is tulsulyban az angol, mert ez a beosztas csak a szepirodalomra vonatkozik, amit este, lefekves elott olvasok, szakmai szoveg, egyeb non-fiction kizarolag angolul megy.

Dikusz 2019.10.18. 10:38:48

@London2009: Abban biztos vagyok, nem hagyod, hogy elkezdődjön. Nekem se az olvasás hiányával van bajom, hanem a korral.

arncht 2019.10.18. 10:48:19

@Arthamyr: illetve sajat tapasztalattal is rendelkezem... a gyerekem x eve jar osztrak oviba, de a mai napig nem beszel folyekonyan nemetul, mert alig van osztrak az ovodakban, pedig mi egy eleg jol szitualt kornyeken lakunk.

igazabol nem is ertem oket, pontosan tudjak az aranyokat, megsem tanitjak oket nemetul, hanem angolul... mikozben sok diaknak problemaja lesz az iskolaban az nemetnyelvu oktatassal.

ha elmesz egy korhazba a nemet mellett kinnt van sokminden angolul, arabul, torokul, es vmilyen delszlav nyelven. a gyerekkorhazban meg nem tulzok, ha az irom, hogy nem hogy osztrak, de europainak kinezo is joval kevesebb van. nah ok lesznek a jovo. a jelenlegi iskolai helyzet a kozeljovo.

Platonica 2019.10.18. 10:53:31

@arncht: Nem semmi szamok...
A gyerekem sulijaiban (az elso 10 evben) o volt az egyetlen diak, akinel az 'otthon nyelve' nem angol:-D
Lehet, h az utolso kettoben is, csak ott mar nem ismertem annyira a korulmenyeket:-) Most az egyetemen mar legalabb nem log ki ebbol a szpontbol:-)

Arthamyr 2019.10.18. 11:13:08

@arncht: Az iskolában nem német nyelven tanítanak? Az is a németül tanítás egy formája... Mellesleg szelekciós mechanizmus. Nagyon helyesen azt szeretnék, hogy az oktatási rendszerből kikerülő emberek beszéljenek idegen nyelven, az angol pedig a leghasznosabb nyelv egyelőre. Aki meg egy német nyelvű országban élve nem képes megtanulni németül, és emiatt problémája lesz a német nyelvű oktatással, az majd kihullik az oktatási rendszerből. Azt gondolom, hogy teljesen jogosan veszik a közoktatásban evidenciának az ország hivatalos nyelvének elégséges szintű ismeretét.

Én elhiszem neked, hogy "európainak kinéző" gyerek is "jóval kevesebb" volt, mint egyéb, ahol és amikor te voltál. Azt viszont furcsálnám, ha mondjuk 10 (vagy 5) évnél fiatalabb korosztályban "európainak kinéző" (ez persze egy érdekes definíció:)) gyerek élne Ausztriában, persze ettől még lehetséges, de meglepő lenne. Mondjuk engem annyira nem foglalkoztat, én nem az alapján ítélem meg az embereket, hogy hogyan néznek ki...

arncht 2019.10.18. 11:38:57

@Arthamyr: engem sem az erdekel, hogy honnan jottek, es hogy neznek ki, hanem az, hogy mit tesznek le az asztalra, es tesznek kornyezetukert.

az iskolaban nem nemet nyelvet tanitanak, hanem nemetul tanitanak mindent. ez nagy kulonbseg, tudod mekkora hendikep, ha nem ertesz meg mindent? az nyelvi hianyossagok miatt az egesz elete felrecsuszhat, ha nem a kepessegeinek megfelelo helyre kerul be. mindket szuloje diplomas, nyelveket beszel, nyilvan nem penztarost akarunk belole faragni a sarki kozertben.

csak ugy mondom, hogy a mai iskolai felveteli beszelgetes ugy zajlik: tudjon a gyerek szamolni min 20ig, leirni a nevet, ismerje a betuket, tudja magat lerajzolni. es meg egy percet nem jart iskolaba. az teljesen termeszetes, hogy folyekonyan beszeljen nemetul.

mi jaratjuk nemetre (egy eves kora itt el!), ovoda utan, hogy megtanuljon rendesen nemetul. ez nem a szelekcio resze, hanem annak a jele, hogy mennyire nincsenek tiszaban azzal, es felkeszulve ra, hogy mi zajlik a sajat fovarosukban. milyen hosszutavu programjuk lehet ezutan az asszimilaciora?

Arthamyr 2019.10.18. 12:19:34

@arncht: "az teljesen termeszetes, hogy folyekonyan beszeljen nemetul. " - Az. Ausztriában jogosan vehető annak, ezt oldja meg szülő.

arncht 2019.10.18. 12:23:44

@Arthamyr: x evnyi ovodanak nem erre kellene felkeszitenie? ausztriaban az is jogosan elvarhato lenne, hogy osztrak emberek vegyek korul... vagy nem? ha nem, akkor miert varnak el tole, hogy folyekonyan beszeljen egy olyan nyelvet, amit alig beszelnek korulotte?

a gyerek mit gondolsz, honnan akasztja le a nyelvtudasat? tanfolyamokon? te mennyire jartal, hogy megtanulj magyarul magyarorszagon?

Arthamyr 2019.10.18. 12:48:39

@arncht: Ausztria nagy részében osztrák emberek vesznek körül.

"te mennyire jartal, hogy megtanulj magyarul magyarorszagon?" - Semennyire, a családom megtanított. Mint mondtam, ez jogos elvárás Magyarországon, ahogy Ausztriában is az iskola részéről. Persze ahol sok a bevándorló, ott nem árthat valami felzárkóztató osztály a gyerekeknek (voltak, akik írtak is itt ilyesmiről Németországból pl.), de alap, hogy aki iskolába jár, az tud németül, meg az is, aki évek óta ott él (ha nincs így, az az adott egyén sara, gyerek esetében a szülei sara, nem az államé).
De igazából aztán nekem tökmindegy, mivel nem fogok Ausztriába menni, és téged sem akarlak meggyőzni semmiről. Ha te úgy látod, hogy Ausztriában kisebbségben vannak/lesznek a német nyelvűek, a te dolgod.

arncht 2019.10.18. 13:11:43

@Arthamyr: ugy latom fogalmad nincs arrol, amirol beszelsz. A gyerek hallas utjan, kommunikalva tanul egy nyelvet, nem tanfolyamokon. Szuleitol, kortarsaitol, ovodai neveloktol. A szulei az anyanyelven beszelnek, a kortarsai meg mindenfele nyelven. A gyerekek megertetik magukat egymassal, nem akadnak fenn azon, hogy nem ertenek mindent, amit mondanak.

Az ovodaban azt tanacsoljak, hogy otthon az anyanyelven beszelj vele, az ovodaban nemetul. Ebben igazuk is van, mert a gyerek amugy se magyarul, se nemetul nem tanulna meg rendesen. Az elmeletben az a hiba, hogy a gyereket nem eri annyi nemet impulzus, ami lehetove tenne, hogy rendesen beszeljen ennyi ev utan. A kov lepcsoben meg azt a szintet varjak el, mintha rendes nemet kozegben lett volna. Mi kovetjuk azt, amit ok kovetendonek tartanak, es a gyerekunk is eleg intelligens, igy vmi hiba van a rendszerben.

Meg fog tanulni anyanyelvi szinten nemetul, nagyon megnehezitik a dolgukat, es jogos az aggodalom hogy ez hogy befolyasolja a tanulmanyi eredmenyeit.

London2009 2019.10.18. 13:25:16

@Platonica: @Dikusz: regebben en is igy csinaltam, hogy egy angol, egy magyar, egy spanyol konyvet olvastam. De ellustultam es szinte csak angolul olvasok. Na de majd most!

Arthamyr 2019.10.18. 13:31:52

@arncht: Attól, hogy te nagyon nem értesz vele egyet, vagy nem érted, még ez az állítás nem lesz igaz: "ugy latom fogalmad nincs arrol, amirol beszelsz." Ha tényleg így látod, rosszul látod, megesik. :)

Viszont mint mondtam, annyira nem érdekel a téma, már eddig is sokkal többet foglalkoztam vele, mint amennyire érdekel, és amúgy is elég messzire sikerült terelni a ponttól, amit eredetileg véleményeztem (szociális rendszer/hasznosság => ... => bevándorló gyerekek oktatása). A bevándorló gyerekek oktatásáról biztos találsz mást, aki szívesebben beszélget veled, én nem kívánok mélyebbre merülni a témában, mert nem foglalkoztat a dolog. Az álláspontom valamennyire leírtam, nem szereztem olyan új információt, ami a felülvizsgálatára késztetne, így tartom hozzá magam, jelentősége amúgy sincsen, hisz nem én vagyok a szabályozó, és nem is zavar a jelenlegi állapot.

Platonica 2019.10.18. 13:55:15

@arncht: Sokmindenben egyetertek, de ez az elvarhato lenne azert egy kicsit eros. Igazabol ti valasztottatok uj elo kornyezetet, feltetelezhetoen, mert x dologban jobbat-tobbet nyujt, mint Mo. De van, amiben nem, maga az orszag is kimondott gondokkal kuzd pl - ahogy latom- az oktatas teren az altalad emlitettek, linkeltek miatt.

Ugy tunik, ez a package resze, tokeletes sehol sincs.
Es persze abszolut megertelek, mert a gyerekunkon keresztul vagyunk a legerzekenyebbek, legsebezhetobbek, no meg sokszor hallom, a valtasra pont a gyerekek jovoje az egyik indok. Persze, hogy rosszul esik, ha pont ott latunk akadalyokat.

Viszont, ahogy irod, mar a kezdetektol megprobaljatok kompenzalni a rendszer hianyossagait. Szerintem is minden oke lesz hosszabbtavon, me'g ha nehezitett is a palya. Tapasztalatbol is mondom, mert mi is megkuzdottunk az itteni sulis dolgokkal, ha mas jelleguek is voltak a problemak:-)

Platonica 2019.10.18. 13:59:27

@London2009: Ah, a harmadik nyelvem mar sajna reg nincs azon a szinten, hogy az altalam kedvelt irodalmi muveket es szinten olvassak... Nekem is lenne mit potolni:-x

London2009 2019.10.18. 14:09:33

@Platonica: nekem is sokat segitett a par eve csatlakozott uj spanyol kolleganom es igy a napi non stop csacsogas. Mar nagyon elkezdett megkopni, de igy gyorsan visszajott es meg tovabb is fejlodott! ☺️

Platonica 2019.10.18. 14:17:59

@London2009: Beszelgetni me'g mindig oke (lenne), de csak hetkoznapi szinten. Egyik kozeli baratommal is azt veszem eszre, h az angol dominal, mert a temak sokkal magvasabbak, mint ahol en leledzek sajna, igy atvaltunk. Pedig regen..., na mindegy, ez most igazabol nem prioritas:-) De a gyereknek magamat allitom nem kovetendo peldanak, hogy ne hagyja veszni a 3. nyelvet, ha mar elert egy jol mukodo szintet:-)

Warlimont 2019.10.18. 14:44:59

A posztolo rasszistanak irt szövegei valojaban nem rasszistak, mert egy rasszhoz tartozunk. Pont ez a baj a svedekkel is, hogy afrikait, arabot nem lehet "betamadni", mert ajaj, de kelet-europara barmit lehet mondaniuk, sajnos teszik is, mert minket nem ved a rasszista kartya, söt semmilyen kartya sem.

négyzet 2019.10.18. 14:56:54

@arncht: Ha ez valóban így lenne, akkor tömeges mértékben kerülnek az iskolába olyan gyerekek, akik nem tudnak eléggé németül, és akkor az iskolák ezzel kell, hogy kezdjenek valamit. Annyi gyerek "másságát" nem lehet már lesz@rni.
Egyébként itt svédiában is egyik ismerős gyereke kezdte a sulit idén ősszel, a szülők pedig aggódtak a svédje miatt, pedig itt született, de hát ők csak magyarul beszéltek vele otthon. Kiderült, hogy teljesen oké a nyelvtudása. Mármint nyilván a 6 éves szintjéhez mérten, és nem várnak tőle többet.

Platonica 2019.10.18. 16:05:54

@négyzet:

A cikk, amit korabban linkelt arncht pont ezt mutatja. Marmint hogy tomeges nem nemet ajku kezdi az iskolat 6 evesen. Es no az aranyszam. Ezt nem kell nagyon tulgondolni, hogy ha vajon az iskolat ennyien kezdik, akkor elotte oviban is hasonlo a helyzet, mar ha jarnak egyaltalan, otthon meg lehet nemcsak hogy nem hasznaljak a nemetet, de nem is tudnak a szulok.
Konkluzio: jo nagy gondban lehet az iskola, a tanar. Es igen, kell valamit tenni, de ez pont az a terulet, ahol eleg lassan ernek be a valtozasok:-(

Buchhalter 2019.10.18. 17:02:12

@fhdgy: nem fogják kivágni : piac vagyunk és rengeteg EU cég invesztált be itt tőkét + ezerrel megy a minőségi munkaerő elszívása.Max amikor a fizetőképes réteg és az elszipkázandó munkaerő már elfogy ,minimálisra csökkentik a pénzcsapokat. Optimális esetben ez még simán 10-15 évig elmegy.rosszabb esetben 5 év.

M. Péter 2019.10.18. 20:36:50

@Buchhalter: AZ EU-ból nem lehet kirúgni egy tagállamot. Amúgy a brit kilépéspártiak is azzal etették a népet, hogy majd a német autógyárak rábeszélik a német kormányt egy remek kilépési egyezményre.

Buchhalter 2019.10.19. 12:15:03

@M. Péter: igazándiból kinrk van magas szinte haszna a Brexitből? amerika,Oroszország? Nekik biztos nem annyira jó egy egységes Európa.De már Törökországnak se annyira.Utóbbi is üres zsebbel rrégiós nagyhatalommá szeretne válni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.10.19. 21:53:40

Atya isten, ostoba barmok, már nem csodálkozok semmin.Ez a fh@szvirág Borisz, oldalán az agyhalott Farázzsal robbantották ki az egész brexitet.Most meg a sok nagytudású mexavazza miniszterelnöknek...Húzódik ez az egész cécó már hány éve is?
De sajnos nem jobb a helyzet máshol se, az agyatlan svédek visszaszavazzák a szocialistákat, az usákoknak is sikerült megválasztani ezt a bugris Trumpetet (jó, ez nem mostanában volt), az olaszoknál most éppen migribarát a kormány egy óriási pálfordulás után...A németeknél Mertkell, a fhansziáknál Macaron...
Voltak már ennél hülyébbek hatalmon vajon valaha is??
Egész Európa kezd elhülyülni, de valami katasztrofálisan.
Régebben volt egy benyögés, hogy a világ ikúja állandó, csak éppen egyre többen vagyunk rá.
Most is igaz.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása