oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. október 08. 06:30,  Úgy térnek vissza a magyarok Ausztriából, hogy egyre többen mennek ki 200 komment

2019. október 08. 06:30 Határátkelő

Úgy térnek vissza a magyarok Ausztriából, hogy egyre többen mennek ki

Ha a címnek első olvasásra nincs értelme, az nem véletlen. Annak sem sok, hogy miközben (elsősorban a kormánytól és a hozzá közel álló szervezetektől) azt halljuk, hogy egyre több magyar tér haza, eközben például az osztrák statisztikák mást mutatnak.

ausztria_magyarorszag_forras_youtube_com.jpg

Érzékelhetően elkezdtek visszatérni Magyarországra a nyugat-európai országokban, például Ausztriában dolgozó magyarok.

A legújabb osztrák statisztikák szerint sose dolgozott még olyan sok magyar nyugati szomszédunknál, mint tavaly.

A két mondat ugyanazon a napon (konkrétan hétfőn) volt olvasható a magyar sajtóban. Az elsőt a kormányhoz közeli Munkástanácsok Országos Szövetségének elnöke mondta az állami televízióban, a második pedig egy statisztika.

Palkovics Imre azt elismerte, hogy a szabad munkaerő-áramlás miatt pontos adatok nincsenek (ugye ez igaz már a kivándorlásra is, pláne igaz a hazatérésre), de a társadalombiztosításból és egyéb bejelentésekből is érezhető, hogy egyre többen térnek vissza.

A Munkástanácsok elnöke szerint a korábban „kiürült” építőiparban és vendéglátásban is megjelentek a munkavállalók. A legtöbben Németországból és Ausztriából jönnek vissza – mondta az MTI szerint.

Palkovics Imre úgy vélte, hogy a visszaáramlás oka a magyar bérek 77 hónapja tartó szakadatlan emelkedése. (Más kérdés, hogy ez még mindig csak a nyugat-európai országok átlagbéreinek körülbelül negyedével, harmadával egyenlő.)

Azok a fránya osztrák statisztikák

Az idilli képbe némileg belerondítanak a legfrissebb osztrák statisztikák, melyek szerint sose dolgozott még olyan sok magyar Ausztriában, mint tavaly, nagyjából 92 ezren.

Az évtized kezdete és 2018 között 3,5-szeresére nőtt a magyarok száma, az emelkedés pedig folyamatos volt. A legtöbben az élelmiszeriparban és a vendéglátásban dolgoznak.

A helyzet annyira rossz Ausztriában, hogy tavaly már nagyon komoly hiány volt munkavállalókból a vendéglátóiparban, még decemberben is kerestek embereket. A közvetítők szerint ráadásul akik eddig jellemzően télre mentek hüttékbe dolgozni egyre gyakrabban maradnak nyárra is, mert a tulajdonosok érdeke egy stabil munkavállaló megtartása.

Javuló osztrák ajánlatok

Akkora a munkaerőhiány Ausztriában, hogy a tulajdonosok ott tartják az embereket nyárra is, még ha nincs is munka, mert félnek, hogy nem mennek vissza, ami a teljes szezonkezdetet hazavághatja.

Emellett az elmúlt egy-két évben javulnak az ajánlatok is. A Pénzcentrum talált több, 1800 eurós bért kínáló munkaadót is, amire még mindenféle pótlékok is jöhetnek, ráadásul kínálnak napi háromszori ingyen étkezést egész hétre és ingyen szállást, ingyenes mosási és szállítási lehetőségeket.

Mi a helyzet Magyarországon?

A helyzet az, hogy Magyarországon a vendéglátósok még mindig az átlag alatt keresnek. A statisztika szerint körülbelül a nemzetgazdasági átlag kétharmada körül vannak a fizetések, más kérdés, hogy ebben a szektorban elég jelentős szerepet játszanak a borravalók, amik viszont aligha szerepelnek a statisztikákban.

Ezzel együtt a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöki tanácsadója, Kovács István szerint „a munkaerőhiány komoly kihívást jelent a szállodáknak, és folyamatosan keressük a megoldást a problémára”.

Lehet még tovább bonyolítani a dolgot, hiszen több munkaközvetítő is úgy érzékelte az utóbbi hetekben, mintha elkezdett volna emelkedni a külföldön élő, de hazaköltözésen gondolkodó magyarok száma.

A Pannon-Work Zrt. vezetője szerint elsősorban olyanokról van szó, akik Nagy-Britanniában és Ausztriában vállaltak munkát.

A Prohumán 2004 Kft. vezérigazgatója is úgy tapasztalta, hogy elindult egy kisebb visszavándorlás, igaz, aki már régóta kint él és gyökeret vert, az nem jön haza, de motiváltabbak lettek azok, akikben még meg van a hajlandóság a visszatérésre.

Pocsék magyar fizetések

A képet tovább árnyalja, hogy ugyan három éve minden évben 10 százalék fölött nő a magyar átlagfizetés (idén júliusban már bruttó 360 ezer forintnál is több volt), csakhogy alig van olyan ország a 28 tagú EU-ban, ahol ennél kevesebbet kapnak az emberek.

Ha a nettó béreket nézzük, akkor az uniós statisztikai hivatal adatai szerint 2010-ben 6256 euró volt a magyar éves nettó átlagbér, ennél kevesebbet akkor csak a litvánok, a lettek, a románok és a bolgárok vittek haza.

A 2018-as adatok 8630 eurós nettó magyar átlagbért mutatnak, ennél rosszabbul csak a lettek, románok és bolgárok keresnek. A litván nettó bér viszont tavaly már megelőzte a magyar fizetéseket.

Ha csak a régiót nézzük, akkor Szlovákiában 9237, Lengyelországban 9512, Csehországban 11 266 euró a nettó fizetés. Az unió átlaga pedig csaknem a magyar nettó háromszorosa, 24 700 euró.

(Nyitókép forrása: YouTube)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Ausztria hazaköltözés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8115208122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2019.10.08. 06:39:51

303 ft 1 Euró, ezt magyarázzák meg.(MNB nyakig benne van)

Hari Seldon 2 2019.10.08. 07:32:52

Az, hogy a "kormányközeli" munkástanács, meg a hasonlóan megfelelési kényszerben szenvedő kölcsönző céget "ezt érzékelik", attól még nem feltétlenül van így. - Különösen, ha egy fideszközeli ember mondja. (a korábbi cikkben a közvetítő a "kitántorgók" kifejezést alkalmazta, az pedig tudható, hogy ki használja)
- Egyébként meg még az is lehet, hogy lesz olyan év, ahol lesz egy nagyobb visszaáramlás, hiszen nem lehet folyamatosan csak egy irányba menni. Egyszer be fog állni egy egyensúly. Attól kezdve évről évre nagyjából annyian költöznek el Magyarországról, mint ahányan vissza.

Hari Seldon 2 2019.10.08. 07:34:50

@Golf2:
303Ft? - Lassan les az már 340 is.
Egyébként ez a másik néphülyítés: kapnak fizetésemelést, de azonnal el is inflálják.

Csodabogár 2019.10.08. 07:56:25

Tegnap a pénzváltók 326 forintot adtak 1 euroért. Csak hogy kicsit helyre rakjam az itt megjelent végleteket.

Golf2 2019.10.08. 08:03:24

@Hari Seldon 2: Elírtam, a dollárra gondoltam,az euró 333 körül van.

Golf2 2019.10.08. 08:05:12

@Csodabogár: Nem véglet,téves kezdet.

Hari Seldon 2 2019.10.08. 08:08:19

@Csodabogár:
Azaz a "vétel" ennyi.
A középárfolyam ennél jó öt hat forinttal több, és ahhoz képest még öt hat forinttal több az "eladási árfolyam.
Csak hogy helyére tegyem a dolgokat.
- FYI: ha árfolyamról van szó, akkor legtöbbször a középárfolyamról beszélnek.

Arthamyr 2019.10.08. 08:45:08

"A helyzet az, hogy Magyarországon a vendéglátósok még mindig az átlag alatt keresnek. A statisztika szerint körülbelül a nemzetgazdasági átlag kétharmada körül vannak a fizetések, más kérdés, hogy ebben a szektorban elég jelentős szerepet játszanak a borravalók, amik viszont aligha szerepelnek a statisztikákban."

"Emellett az elmúlt egy-két évben javulnak az ajánlatok is. A Pénzcentrum talált több, 1800 eurós bért kínáló munkaadót is, amire még mindenféle pótlékok is jöhetnek, ráadásul kínálnak napi háromszori ingyen étkezést egész hétre és ingyen szállást, ingyenes mosási és szállítási lehetőségeket."

A helyzet az, hogy ezek szerint kb. Ausztriában is. Miért lenne nagyon másképp Magyarországon? Ahol talán a turizmus is kisebb része a nemzetgazdaságnak (nem ellenőriztem le, de pl. Ausztriában van az Alpok jelentős része), és emiatt (is) a vendéglátóipar nagy része amúgy sem kritikus fontosságú, hol itt a probléma?

Virago_1000 2019.10.08. 08:46:12

Kellenek a kommentek, maskent meghal a blog.

"Más kérdés, hogy ez még mindig csak a nyugat-európai országok átlagbéreinek körülbelül negyedével, harmadával egyenlő. "
- aki kint el,tudja, hogy ez hazugsag. A gyurcsany eraban volt meg talan igaz. Ma kb 50% a kulonbseg, ami rogton elolvad, ha a megelhetest nezzuk.

Virago_1000 2019.10.08. 08:46:12

" helyzet az, hogy Magyarországon a vendéglátósok még mindig az átlag alatt keresnek."
- ausztriaban is a helyi atlag alatt keresnek. Mi ebben az ujdonsag.

Virago_1000 2019.10.08. 08:46:12

@Hari Seldon 2: "Egyébként ez a másik néphülyítés: kapnak fizetésemelést, de azonnal el is inflálják."

- horn gyulaek, bokros lajosek idejen 30-40% volt az inflacio.

Virago_1000 2019.10.08. 08:46:12

@Hari Seldon 2: "közvetítő a "kitántorgók" kifejezést alkalmazta, az pedig tudható, hogy ki használja)" - Jozsef Attila eloszor

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.10.08. 08:48:58

Az építőiparban tényleg megjelentek a munkavállalók az utóbbi másfél évben, bár az én térképemen nem nyugaton van Ukrajna és Bulgária, ahonnan a legtöbben jönnek, ráadásul azzal se vádolnám őket, hogy tudnak magyarul...

Talasz 2019.10.08. 09:30:52

....és a statisztikában nem szerepel az a több ezer magyar, aki nem az osztrák TB rendszerben, de kint él, és dolgozik.....

Hari Seldon 2 2019.10.08. 09:34:18

@Virago_1000:
Ja, másik gazdasági környezetben. Tudod akkor volt valami olyan, hogy a "szocialista ipar" összeomlása.
Ma meg elvileg világgazdasági növekedés van.
Másrészt engem nem vigasztal, hogy ha és amikor el akarok hozni onnan x vagyontárgyat, azért nem annyi Euro-t kapok, mint akár egy éve. Ezt normális helyen lopásnak hívják.

Pöffetegecske 2019.10.08. 09:56:31

Zürichben a Landesmuseseumban megtekinthető egy időszakos kiállítás a migrációról. Nagyon érdekes, és több magyar vonatkozása is van a cseppet sem könnyed kiállításnak. Ami talán a napjainkban izgalmas, hogy a helyi nyilvántartások alapján megtekinthető a bevándorlók száma adott nemzetenként, köztük a magyarok adataival. Nem tűnik úgy, hogy egyeztettek volna az Orbán adminisztrációval...

Arthamyr 2019.10.08. 09:57:44

@Golf2: Ha már megszokott módon ide akarsz offolni (off, mert határátkelőként nem fogom elsírni magam, hogy Magyarországon többet ér az eurom, már ha különösebben érdekelne), azt is leírhatnád, hogy a "nyakig benne levő MNB-nek" a monetáris politika mely eszközeivel kellene fellépnie ez ellen, és ez miért és kiknek lenne jobb, mint a 340 forintos euro.

Buchhalter 2019.10.08. 10:00:42

@Virago_1000: elég sok ostobaságot összehordasz! Az nem baj,hogy Ausztriában az átlag bért még jobban felnyomja a 13-14-dik havi fizetés? Tehát az 50 %-od az inkább 25 % Főleg ha azt veszed alapul,hogy a szaktudást nem igénylő munkakörökben is adnak nettó 1200-1300 €-t.Azt szórózd csak be 330 Ft-tal.Cirka nettó 400 ezer Ft. Magyarországon hasonló körökben adnak nettó 120 körül.Hozzá veszed a plusz két havi fizetést és máris 3-4 szeres a különbség.A megélhetési költségekkel se gyere,mert brutálisan elszálltak a lakhatási költségek .Az eü ellátás szar,vagy mehetsz drága maszek orvoshoz.Egy 15 perces szemészet vizsgálat 15-20 ezer Ft.Szerintem itt abba is hagyom ,hátha ennyi elég is neked.

fhdgy 2019.10.08. 10:01:43

@Pöffetegecske: Vannak helyek, ahol az igazssággal egyeztetnek.

Ha ez az egyeztetés elmarad, akkor lép a helyébe a bandafőnökkel való egyeztetés.

Arthamyr 2019.10.08. 10:02:12

@Hari Seldon 2: Annak, hogy egy "vagyontárgyért" pl. Franciaországban mennyi eurot kapsz, nem sok köze van a forint-euro árfolyamhoz. Ennek csak akkor van jelentősége, ha forintért eladod, és azt váltod át eurora.

Arthamyr 2019.10.08. 10:08:36

@Buchhalter: Miért kéne a szemészetet vizsgálni? Egyébként ha ez valami audit, akkor 15-20 ezer forint nem is sok érte, és elég gyors, ha megvan 15 perc alatt. :)

Ismertem pl. a csillagszórót, de nem tudtam, hogy van "forintszóró" is, ez a te új találmányod? Ilyen szóró nekem is kellene, az egyik szobám teleszórhatná húszezresekkel. :)

Hari Seldon 2 2019.10.08. 10:14:19

@Virago_1000:
Igen, tudjuk. És? Ez mennyiben releváns a mai helyzetre?

Hari Seldon 2 2019.10.08. 10:18:32

@Arthamyr:
Igen, pont erről beszéltem.
Merthogy mit kezdjek az ottani még megmaradt lekötéseimmel? Pl.
(Előbb utóbb el kell onnan hozni. Ahogy kifutnak. stb)

Arthamyr 2019.10.08. 10:44:15

@Hari Seldon 2: A lekötés (ha ez alatt lekötött betétet értesz) befektetés, és mint ilyen, kockázatokkal jár. Az egyik ilyen realizálódott, de ez is leginkább amiatt érint fájdalmasabban, mert külföldre költöztél, és ennek ellenére sem számoltad fel ezeket utána több évig.

Csodabogár 2019.10.08. 11:26:19

@Pöffetegecske: 1956 után a magyar volt a 4. legtöbbet beszélt nyelv Zürichben. Azóta azok már nagyjából kihaltak, akik akkor mentek oda.

Golf2 2019.10.08. 11:37:01

@Arthamyr: Direkt csinálja a bandzsatolvaj akárhányszor előkerül,megszólal, azonnal zuhan a forint, nyilván ő is euróban van.

Arthamyr 2019.10.08. 11:48:12

@Golf2: Ha befogta volna a pofáját amióta ő a jegybankelnök, akkor még mindig 295 forint lenne az euro? És ha neki jó a gyenge forint, akkor miért nem gyengíti jobban? Lehetne 500 forint is az euro, akkor mekkorát kaszálhatna, ha "ő is euroban van".

Esetleg arról is megoszthatnál valamit, hogy "a monetáris politika mely eszközeivel kellene fellépnie ez ellen, és ez miért és kiknek lenne jobb, mint a 340 forintos euro". Vagy annyi titok, hogy kuszaszem egyenesen néz, pofa befog, és akkor a forint erős lesz, mint a svájci frank? :)

Buchhalter 2019.10.08. 11:50:06

@Arthamyr: Magyarországon átlag fizetésből sok a 15-20 ezer Ft egy 15 perces vizsgálatért ,főleg ha vonnak a fizetésedből TB járulékot.Ellenben Ausztriában az adódért ez jár és magasabb színvonalom.Fölvetted egy bizonyos kötözködő öregúr stílusát.Az a hely már foglalt és neked nagyon nem áll jól.Maradj a befektetési tanácsaidnál.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.10.08. 12:09:34

@Buchhalter:

Ausztriában havi nettó 1200 eur egy szar fizetés. Abból ugyanúgy csak tengődni lehet mint itthon a gyenge bérekből.
Átszámolgatni forintra teljesen felesleges, ezt már sokszor megbeszéltük.
Ausztriában teljesen más dimenzióban vannak az árak is.
Hiába hangzik marha jól forintban, amikor beszédülsz fogyasztani bárhová ott és többszörös árat fizetsz. Ahogy szinte mindenért.
Nem azt kell összehasonlítani csak hogy a párizsi meg a kenyér mennyibe kerül, meg a műszaki cikkek.
Ha társbérletezel, mindenen spórolsz, persze, több pénzt lehet spórolni mint itthon, a több fizetésből.
Csak felvetődik a kérdés hogy azért mész ki Nyugatra hogy megvonj magadtól mindent, hogy maradjon egy kicsit több pénz hó végére?
Érdekes, én itthon is tudok spórolni, pedig gagyi munkám van és nem 6 emberrel lakok együtt, hanem egy emberrel. Tehát simán meglövöm sok nyugaton élő magyar lakhatási nívóját, mert a többségnek egynél több lakótársa van kint.

chrisred 2019.10.08. 12:37:51

@Virago_1000: Szerette is Bokrost mindenki az országban.

fhdgy 2019.10.08. 12:40:37

@Arthamyr: Akkor nézzük egy kicsit folyamatában.

Ha egy ország gazdasága jól teljesít, évek távlatában, akkor a pénze egyre inkább felértékelődik, ha rosszul teljesít, akkor leértékelődik.

2010 óta a forint rendesen és folyamatosan értékelődik le. Ezek után mi értelme van a "Magyarország jobban teljesít!" szlogennek?

Golf2 2019.10.08. 13:06:27

@Arthamyr: miért nem gyengíti jobban...nem akarnak nagyobb felzúdulást,apránként teszik tönkre a népet.

_z_ 2019.10.08. 13:13:09

@Horthy Miklós cselédje: Ez nem lesz igazabb attol, ha sokszor mondod el.

Buchhalter 2019.10.08. 13:19:05

@Horthy Miklós cselédje: ha igazad lenne és persze szokás szerint nincs ,akkor a kint dolgozó cirka 100 ezer magyar vagy hülye és nem tud számolni,vagy az van ,hogy te nem szeretsz dolgozni.Olvasni sem tudsz ,mert nem írtam azt ,hogy a nettó 1200 € jó fizetés,de akinek nincs végzettsége mint például neked is ,ennyire van paraméterezve az Ausztria munkaerőpiacon.Magyarországon nettó 120 ezer.Az átszámolósdi pedig nem mindig igaz,hogy nem ad egy képet két ország megélhetési költségeiről.Erre inkább a kormány pártolók szeretnek hivatkozni.A szövegedből azt is kihagytad,hogy Ausztriában van 13-14 havi fizetés.És Ausztrián belül is teljesen mások a megélhetési költségek.Valahol jobb ,valahol olcsóbb.A te szinted a kevés pénz kevés munka, szoba bérlés, olcsó alkohol ,vacak kaja, turkálós ruha.

Arthamyr 2019.10.08. 13:25:08

@fhdgy: Próbálj meg egy kicsit tovább gondolkodni.

"Ha egy ország gazdasága jól teljesít, évek távlatában, akkor a pénze egyre inkább felértékelődik, ha rosszul teljesít, akkor leértékelődik." - Ez valamennyire igaz, de azért nem abszólut és kizárólagos igazság. 2004-ben a dollár drágább volt (kb. 10%-kal), mint 2011-ben...

A szlogennek meg fogalmam sincs, mi értelme van (már azon túl, hogy befolyásolja a kevésbé értelmes szavazók egy részét), nem én találtam ki.

Arthamyr 2019.10.08. 13:32:37

@Horthy Miklós cselédje: Hát igen, az emberek többségének van házas- vagy élettársa, meg sokaknak gyerekei is, ezért ők is másokkal laknak együtt. De ettől még ha amennyire objektíven lehet, összehasonlítjuk, még mindig jobban élnek, mint te.
És igenis van értelme átszámolni az eurokat forintba (ezt nem beszéltük meg sokszor, max. páran sokszor kijelentették), főleg azt, ami a hó végén megmarad. Nagyon nem mindegy, főleg hosszú távon, hogy a család havi 600 vagy havi 6000 eurot takarít meg.

_z_ 2019.10.08. 13:45:06

@Horthy Miklós cselédje: Csak ismetles keppen:
"1200 nettó volt a teteje, eurban, havonta."
Grazban böven 500€ alatt (van 350€-ert is) lehet egyszobas lakast berelni. A maradek 700€-bol szerintem el lehet lenni egyedül, nem nyomorogva, plane ha a 13.-14. havit hozzaszamolom. Budapesten 1 szobas lakas 90e Ft (van 40e-ert is, de 90e alatt semmihez sincs kep, ugyhogy odakepzelem, hogy miert nincs), azaz a 200e-bol marad 110000e. Ez kb. a fele a grazinak (meg 13-14. havi nelkül is, pedig az havi több mint 200€ plussz). Minden mas fele annyiba kerül, hogy ugyan az az eletszinvonal?
hataratkelo.blog.hu/2019/06/24/mert_magyar_vagyok?full_commentlist=1#comments

fhdgy 2019.10.08. 14:16:36

@Arthamyr: én emlékszem arra, amikor egy EUR 0,8 USD volt. Most 1,0987, tehát a dollár sokat gyengült az EUR-ral szemben.

Ez az én meggyőződésem szerint azt jelenti, hogy tízen egynéhány évet tekintve USA-hoz képest az EU gazdasága erősödik. Nem véletlenül kapkod fűhöz-fához trampli trump.

Arra is emlékszem, amikor 1 EUR 235 HUF volt. Ez pedig azt jelenti, hogy Mo. az EUR övezethez képes lejtmenetben van, szlogenek ide vagy oda!!!

Arthamyr 2019.10.08. 14:18:16

@Golf2: Miért akarják a "népet" tönkretenni?

A lényegre nem válaszoltál: "a monetáris politika mely eszközeivel kellene fellépnie ez ellen, és ez miért és kiknek lenne jobb, mint a 340 forintos euro"? Pl. ha már így felhoztad, a "népnek" mi lenne jobb?

Arthamyr 2019.10.08. 14:53:58

@fhdgy: Az egy dolog, hogy neked van ilyen meggyőződésed, de még ha el is fogadjuk egyelőre, mit kezdesz azzal, hogy pl. 10 éve 1.42 dollár volt 1 euro, most meg csak 1.1? Vagy azzal, hogy trampli Trump hatalomra kerülése óta minimálisan változott az usd/eur? A BGN-EUR árfolyamból mit olvasol ki? :D

sírjatok 2019.10.08. 15:01:22

Ez a cikk hol van attól, hogy egy határátkelő elmondja a tapasztalatait meg ilyesmi? Ez egy nettó politikai cikk, kirángatott statisztikákkal, köze nincs semmihez.

Etniez 2019.10.08. 15:01:52

@Virago_1000: már bocs, de hülyeség amit írsz, nézz körbe az eurostaton mielőtt másokat okosítasz.

sírjatok 2019.10.08. 15:02:03

@fhdgy: Ehhez képest mikor szuper erős volt a forint a szocik alatt, akkor sikerült egyből 5 besorolást rontani a hitelminősítőknél, és még egy frankó IMF hitel is kellett ahhoz, hogy ne menjünk csődbe. Mágikus, pedig mindenki tudja, hogy ez ilyen egyszerű, hogy az erős forint jó, a gyenge forint rossz, csak a sok hülye közgazdász nem érti.

sírjatok 2019.10.08. 15:02:14

@Golf2: Ja ja bár megint lehetne devizahitelezni, bár megint lehetne 10+% államháztartási hiányt csinálni, bár megint 30% lenne az infláció, mint a remek szakértői kormányok idején. Ez a buta nép nem érti, hogy most éppen tönkreteszik, le kell váltani a népet, ki kell nyomtatni az internetet és elvinni falura is.

Virago_1000 2019.10.08. 15:02:43

@Hari Seldon 2: "Ja, másik gazdasági környezetben. Tudod akkor volt valami olyan, hogy a "szocialista ipar" összeomlása."

Ilyen nem volt. A szocialista ipart - ami teny es valo, elmaradottabb volt, de eletkepes volt abban a kornyezetben. Parancsra lett tonkreteve, hoztak pl. Olyan torvenyt, hogy azon cegek ellen, amelyeknek 2 honapnal regebbi kifizetetlen szamlaja van, csodeljarast kell inditani.
Mutass nekem olyan ceget a mai vagy akkori nyugaton

Virago_1000 2019.10.08. 15:02:55

@Arthamyr: igen, megszoktuk hogy a golf es a tobbi penzugyi analfabeta sir, holott a gyenge forint kedvez a magyar gazdasagnak es az ott levo multiknak is. Csak az odavissza utazgato ideiglenes v allando hataratkeloknek nem, de ez a marginalis meretu csoport miert erdekeljen mar barkit is?

Virago_1000 2019.10.08. 15:03:19

@Buchhalter: " a szaktudást nem igénylő munkakörökben is adnak nettó 1200-1300 €-t.Azt szórózd csak be 330 Ft-tal.Cirka nettó 400 ezer Ft. "

- Ez napi cca 16.000 ft, ennyit otthon egy culager megkeres siman. Igaz, nem biztos, hogy bejelentve.

"Magyarországon hasonló körökben adnak nettó 120 körül"
- reg jartal otthon asszem. Vagy minden ismerosod nyugdijas/munkanelkuli bolcsesz.

shaktele 2019.10.08. 15:03:33

@Horthy Miklós cselédje: "pedig gagyi munkám van"

Az indexen azt irod hogy napi 24 orat marokmarcsával toltesz, hogy fizet ez a gagyiság?

_z_ 2019.10.08. 15:22:52

@Virago_1000: Inkabb napi 20e, es a bejelentett/nem bejelentett azert nagyon nem ugyan az, kar összehasonlitani. Bejelentett helyen az Alföldön ha nem is 120e, de sokkal-sokkal közelebb van hozza, mint a 400e-hez.

Golf2 2019.10.08. 15:24:56

@Arthamyr: Azt mondja az MNB hogy nem emel kamatot és rögtön gyengül a forint.Tehát emelni kell. A népet meg kell fogni anyagilag akkor nem ugrál és rögnél marad. De ha másképp látod mondjad.

Arthamyr 2019.10.08. 15:37:17

@Golf2: Arra voltam kíváncsi, hogy szerinted mit kellene csinálni. Azt mondod, kamatot kellene emelni. A kamatemelés következményeinek örülne a "nép" szerinted?

Én nem tudom biztosan, de annyiban látom másképp, hogy szerintem még a "nép" körében sem okozna osztatlan elismerést egy kamatemelés. "Megfelelő" feltételek teljesülése esetén egy kamatemelés simán okozhat egy, a devizahiteles bulihoz hasonló katasztrófát, a kérdés csak az, hogy mennyien, mennyire és milyen feltételek mellett adósodtak el az alacsony kamatok aranykorában...

Buchhalter 2019.10.08. 15:38:30

@Virago_1000: öcsi,itthon vagyok és minimál bérekről beszélünk! Te meg egyből okádod a parasztvakítást : culáger + fekete bér.Ezeket helyén kellene kezelni. Te is egy nagy nagy segédmunkás lehetsz ezzel a felfogással.Hivatalosan bejelentve a segédmunkás Bruttó 149 000 Ft ez nettó 100 000 körül van.Senkit sem érdekel a fekete béred! Abból a szerencsétlenek nem lesz nyugdíja és TB ellátása és még munkanélküli segélyre sem jogosult.Fizetett szabadság szintén nem jár.Soroljam még a fekete munkád hátrányait?Ja és a magyar építőiparban a culágereied egyre kevésbé beszélik a magyart ( ukrán,szerb,roma),És a minőséges sokszor meg is látszik.Tré hozzáállással ne csodálkozz ha vacak minőséget kapsz.Tőled is megkérdezem : ha annyira szar Ausztriában akkor miért jó mégis cirka 100 ezer magyarnak kint dolgozni? Szerinted hülyék,vagy nem tudnak számolni? Nem lehet ,hogy te állsz ehhez a dologhoz kicsit szemellenzősen ostobán?!

Golf2 2019.10.08. 15:39:05

@Arthamyr: a "népnek" mi lenne jobb? Az elmúlt 4 évben biztos vagyok benne hogy duplájára nöttek az árak,lakás,élelmiszer,tehát kb.25% az infláció de 20 biztos.A nyugdíjat 4 év alatt kb.15%al emelték összesen tehát kevesebb mint a felit éri,ugyanez vonatkozik a közalkalmazottak nagy részére is.Mint itthon élő ezt látom, pont.

Arthamyr 2019.10.08. 15:45:10

@Virago_1000: Én ilyet nem írtam, hogy a gyenge forint kedvez a magyar gazdaságnak, és nem is osztom ezt a nézetet.
Azt sem tudom, hogy a határátkelőknek ez miért rossz (pl. aki odavissza utazgat Ausztriában dolgozva Magyarországon élve, az most kapott egy kis fizetéskiegészítést).
Ez leginkább annak rossz, akinek a bevétele forintban van, a költségei meg euroban, és sehogy sem védi magát az árfolyamváltozás ellen. Na ezek nem tudom kik/mik, de tényleg marginális csoport lehet.

Golf2 2019.10.08. 15:55:37

@Arthamyr: Nem értek hozzá,csak azt mondom amit érzékelek: 94ben ha betettem 1 milliót az OTPbe 1 év múlva 1310000et adtak vissza(31% volt a nettó kamat),és az árak nem mentek jobban fel mint most.Most az az 1 millióm már csak 100000et ér pont tízszeres a pénzromlás plusz kamat sincs.Tehát a pénzem semmit se ér szinte,ha nem költöttem el időben.

Arthamyr 2019.10.08. 15:57:24

@Golf2: Négy év alatt duplájára nőttek az élelmiszerárak (tehát egy család duplaannyit költ ugyanarra a kajára mint 4 éve)? Ez azért kissé erős kijelentésnek tűnik. A lakást nem érdemes túl nagy súllyal beleszámolni a nyugdíjasok vásárlói kosarába, mivel nem nyugdíjasként fognak az emberek lakást venni, és nem akkor van szükségük nagy lakásra/házra, drága helyeken.
Egy komolyabb kamatemelés, ami megfogná az árfolyamot (félretéve azt, hogy minek, hiszen elhanyagolható az általad állított 20-25%-os infláció mellett, szóval sokminden nem változna), elég masszív hitelköltség növekedést okozna, növelve mind az aktív korú lakosság, mind az állam (megintcsak az aktív korú lakosság) terheit. De legalább az euro olcsóbb lenne. :)

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.10.08. 16:00:30

@Buchhalter:

Érdekes, errefelé nettó 200 körül van a legtöbb olyan munka ami Ausztriában az 1200 eur nettós. Biztos van 120 nettós fizu is valahol. Borsodban mondjuk.

@_z_:

Nem ugyanaz a színvonal. Viszont érdekes Grazot Budapesttel összevetni. Béccsel lenne igazságos inkább. Nyugaton jobb az életszínvonal, de nem sokkal jobb. Főleg nem ma már, itthon is fizetnek már azért.

Arthamyr 2019.10.08. 16:18:15

@Golf2: Ahhoz, hogy te a betétedre 31% kamatot kapjál, az kellene, hogy valakinek mondjuk 40%-os kamattal ki tudjanak helyezni hitelt. Ugyanis az OTP-nál sem Csányi szarja a pénzt, hanem leegyszerűsítve magasabb kamatért adnak kölcsön, mint amennyiért ők kapnak kölcsön. Az ilyen 2 (és 3) számjegyű kamatok leginkább a fejletlen vagy az épp összeroskadóban lévő gazdaságú országok jellemzői, általában hasonló mértékű inflációval karöltve, ahol annyira nem frankó élni.
Biztos, hogy ugyanilyen sasszemmel figyelted a lakásárak változását '94-ben, mint most? Csak mert mi '88-ban egymillióért vettük a házunkat, ott 10 év alatt egy tízszeres árnövekedés is simán befigyelt, ami ugye jóval több, mint a 4 év alatt duplázás...

gabors 2019.10.08. 16:23:53

@fhdgy: " Ezek után mi értelme van a "Magyarország jobban teljesít!" szlogennek?"

ezek elott sem volt sok ertelme :-)

Brix 2019.10.08. 16:41:39

@Arthamyr: Nem most, hanem korábban kellett volna kiissè kamatot emelni, akkor nem alakul ki ekkora ingatlanlufi, mint ami most van. Ebben az inflációs spirálban , amikor negatív a reálkamat, mindenki ingatlanba fektetett, ezért irrealis mèrtèkben drágultak a lakások ès újraindult a lakosság eladósodása...A cseh alapkamat 2% kicsit több mint 2% körüli infláció mellett, a lengyel 1,5%- os ...Körülbelül itt lenne reálisan a magyar is, ez még egy hatèkony bankrendszer mellett olcsó hitekezèst ad ès egyúttal megfelelő árstabillitast... Az irreális alapkamat oka , hogy egyre gyengèbb a forint, hiszen nincs èrtelmes pènzügyi befektető, aki ebbe a trendszerűien gyengülő devizába fektetne , illetve 3000 milliárd forint csak a külföldiek short allamanya ellenünk..Az persze lehet, ha most beáll egy recesszió, akkor csökkenhet majd az infláció mèrtèke, de a 100 ezer forint feletti lakbèr -árak ès a 25 - 30 millióért kínált 50 èves panel árak a nyakunkon maradhatnak...( Vidèki nagyváros)
A másik lènyeges kèrdès: egy trendszerűen gyengülő devizával soha ez èletben nem lehet utólèrni nem hogy Nyugat- Európát ,de mèg a közvetlen V4 riválisokat sem... A 380 euro körüli átlagnyugdíj az bizony csak nyomort jelent, akárhogy számítják a vásárlóerejèt.. ..., Hiába számolja a KSH a nyugdíjas inflációt 3-4% - nak ...Azt senki sem hiszi el , látván az 5-10-15%- al dráguló èlelmiszerárakat, amire a havi kiadás 70-80%- a elmegy...

Golf2 2019.10.08. 16:54:47

@Arthamyr: Pedig 31% volt,és még a kamatot se tudtam elkölteni olyan olcsó volt minden.Olcsón vettetek házat mert 89ben a 2szobás panel óbudán 1.3volt,94ben kb.2.5.most 30. A csányi és a többi most is ad kölcsön 25!%ra látom a tévében kamat 5-25%...Úgy hogy ő nullát fizet a betétre ez az uzsora nálam.Nem nyugdijjas szemmel számoltam csak ők szívnak nagyot mert alig emelik évek óta.

Buchhalter 2019.10.08. 16:59:26

@Horthy Miklós cselédje: ami itt 200 ezer az Ausztriában 1500 €.Hiába próbálkozol sehogy se akar kijönni a te matekod. A bér mellett még elég sok ok van,hogy 100 ezer magyar Ausztriára szavazott.Jobb egészségügy,jobb oktatás,minőségibb étel és ruha cirka hasonló árakon.Kiszámíthatóbb élet , a jogbiztonság stb.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.08. 17:01:28

@Arthamyr: Ööö..egyik helyen 180 órát dolgozol,a másikon meg 300-at?

Brix 2019.10.08. 17:02:01

@Horthy Miklós cselédje: Csalókák a KSH által publikált magyar bèradatok. A legfrissebb statisztikak szerint, 360 ezer ft- ra emelkedtek a bruttó átlagbèrek , ami családi adókedvezmèny nèlkül kb. nettó 240 ezret jelent..Miközben 10- ből 7 ember bère alatta van a statisztikai atlagbèrnek.. Ha medián bért számítanának , akkor kb. a fentebbi bèradatok 78-80 %- ával kellene számolni , amely a legtöbb ember reális bèrezèset mutatná ( ugyanannyian keresnek többet, mint kevesebbet) Így már rögtön csak havi nettó 190 ezer körüli összeg jön ki...Mivel az Alföldön vannak a legnèpesebb megyèk, ha Budapestet nem számítjuk , ez egy reális összeg lehet...Más kèrdès , hogy bizonyos szakmákban a kivándorlás ès az èpítőipari boom miatt most most extra kereslet van, de ez messze nem az egèsz ország...Alapvetően azért mèg mindig jobb egy nettó 1200-1300 eurós - ami Nyugat- Ausztriában 1400-1500 euró-segèdmelósbèr , 13-14 havi juttatással , mint a kelet- magyarországi 500-700 euró nettó...De, nálunk mèg létezik a 330 eurós nettó bejelentett munkabér is...Na abból èljen meg valaki, ha tud...A legolcsóbb garzon, egy szobás lakás 70-90 ezer \ hó - tól indul Debrecenben ...Rezsi mèlkül...

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.10.08. 17:32:42

@Buchhalter:

Te milyen matekról beszélsz? Én arról beszélek hogy itthon is meg lehet élni, mondom, én segédmunkával is tudok félre rakni. Akkor hol van itt nyomor? Érted, ha marad is pénz hó végére. S nem krumplis tésztán élek.

@Brix:

Én nem mondtam hogy nem jobb Nyugaton az életszínvonal. Csak ma már közel sem annyira egyértelmű hogy egyáltalán megéri e hazát, szívet cserélni érte, ennyi.
Itthon is meg lehet élni, itthon sincs már az a nagy munkanélküliség, ami volt régebben.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.10.08. 17:32:42

@Golf2: oszt melyik a nagyobb emelkedes, 89-94 kozott duplajara, vagy 94-tol maig tizenketszeresere? csak hogy kicsit gondolkodjal is

(megfejtes: ma 80 millio lenne ugyanaz a panel, ha 89-94-es kanaan, amikor azt se tudtad mit csinalj a rengeteg kamattal, folytatodott volna).

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.08. 17:45:34

@Virago_1000: neked is le kell futnod a szokásos köröket...

Csak a yamaha 2019.10.08. 17:45:34

@Horthy Miklós cselédje: Érdekes a látás módod..Otthon a szar /alap fizúból miből mit /milyet veszel..!??Persze Ausztriában sem rázod/játszod..stb..Na de zongorázni lehet a különbséget...Amúgy a lakás bérlésről meg....Úgyan annyiért bérlem itt kint,mintha Magyarba bérelnék..És mindenestől és a mérete is akkora,és hivatalosan ...

Fülig José 2019.10.08. 17:52:48

látom, sikerült egymásnak esni. király...
az esetleg nem jöhet számításba, hogy valaki azért lép le, mert elege van a 0-24 órás hisztiből? a folyamatos gyűlölködésből?
vagy mondjuk bosszantja, hogy hetente megbukik egy fideSSes kiskutya, aki Boívia komplett gdp- jét sikkasztotta el tavaly, de a haja szála sem görbül? esetleg aki nem szeretné, hogy a gyereke egészsége a puszta a szerencsén múljon, lévén az illibsi eü.-ben csak meghalni lehet? vagy ugyanennek a gyereknek piacképes tudást szeretne a napi forradalmi dalok éneklése helyett? esetleg nem csak pofázik a keresztény értékekről, hanem tenne is értük...?
miért számolgatjátok a lóvét? nektek nem érne meg havi akármennyit egy kis nyugalom? he?

Virago_1000 2019.10.08. 17:53:16

@Arthamyr: "Én ilyet nem írtam, hogy a gyenge forint kedvez a magyar gazdaságnak, és nem is osztom ezt a nézetet."
- kar, mert a lenyeg, hogy ha szar a forint, akkor olcsobban termelnek a nalunk levo multik. Tovabba, mivel kevesbe eri meg kulfoldon elkolteni, ezert inkabb itthon koltik el az emberek, tehat osztonzi a magyar gazdasagot, csokkenti a kulfolditol falo fuggeset.

Zarojel: Sose feledd, a penz egy fikcionalis dolog, annyi erteke van csak, amennyire megbiznak benne. Ez a bizalom viszont valos, vagy valotlan fikciokon alapszik. Eppen ugy, mint a reszvenyarfolyamok, kitalalt mesterkelt fikciok. Zarojel bezarva.

"Azt sem tudom, hogy a határátkelőknek ez miért rossz"
- azon hataratkelolnek, akik ft-t valtanal valutara, es azon hataratkelolnek, akik kulfoldre mennek nyaralni, rosszabb. De ez kit erdekel, kevesen vannak. Viszont osztonzi az itthon nyaralast, erositve a magyar gazdasagot.

Azonban kifele, amint fentebb irtam azert jo a gyenge forint,mert a kulfoldi cegek olcsobban termelnek nalunk.

Virago_1000 2019.10.08. 17:57:02

@Golf2: "4ben ha betettem 1 milliót az OTPbe 1 év múlva 1310000et adtak vissza(31% volt a nettó kamat),és az árak nem mentek jobban fel mint most.Most az az 1 millióm már csak 100000et ér pont tízszeres a pénzromlás plusz kamat sincs.Tehát a pénzem semmit se ér szinte,ha nem költöttem el időben."

- hat meg szep mert 94ben a bokros amokfutasa alatt 35% volt a kamat es az inflacio is, ezert inkabb mindenki a bankban fialtatta a penzt. Halott colt az orszag, munkanelkuliseg az egekben, termeles nulla.
Most, hogy alacsony a MNB kamat, (nagyon helyesen ) mindenki inkabb ertektargyakba pl lakasba fektet. Ezert megnott a kereslet a lakasokra, annyira hogy az arak is.

Sajnos amig hozzad hasonlo a lakossag tobbsege, addig bele lehet huzni oket megegyszer is a devizahitelbe.

Virago_1000 2019.10.08. 17:57:10

@Arthamyr: "Csak mert mi '88-ban egymillióért vettük a házunkat, ott 10 év alatt egy tízszeres árnövekedés is simán befigyelt, ami ugye jóval több, mint a 4 év alatt duplázás..."

- magyarazhatsz ennek a szerencsetlennek, hiaba,vissza fogja sirni a bokros lajost.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.08. 18:13:06

fideszéknél meg nem értik,hogy: mijafaxért mennek ki a zemmberek,hiszen mindig szarrá nyerjük magunkat!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.08. 18:13:10

@Fülig José: Gondolhatod,hogy itt is meg kell próbálni védeni a vezért!
Lásd alattad az újfent próbálkozót!XD

Csodabogár 2019.10.08. 18:26:01

@Arthamyr: Nemigen foglalkozom ezekkel a dolgokkal, de azt persze én is érzékelem, hogy az árak másznak felfele, persze nem a duplájára. Viszont azt is látom, hogy az emberek nagy örömmel vásárolnak és sokat. Járok, szinte naponta vásárolni, tehát tudom miről beszélek. Számomra is rejtélyes a dolog, miután itt meg máshol is mindenki csak panaszkodik.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.08. 18:37:33

@Virago_1000: viki is sokat köszönhet Bokrosnak csak még mindig nem csókolt érte neki kezet.
Ezzel tartozik neki.

Bloodscalp 2019.10.08. 18:37:47

@Horthy Miklós cselédje: segédmunkával félre raksz...ez jó

És közben még gyártasz pár fake accountot hogy írj pár hülyeséget ála fidesz

Latcho Rom 2019.10.08. 18:37:50

@Csodabogár: A levegő is jobb nálad a hegyen :-)

Fülig José 2019.10.08. 18:37:59

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: tudod, amíg vannak olyan entitások akikkel el lehet hitetni, hogy Bécs elesett, nem csodálkozom semmin. ;-)
Mark Twain mondta állítólag egyszer: "az utazás az előítélet halála", és milyen igaza volt, nézd meg a 2.5 millió röghözkötött paraszt országát. szegények a falut jeltő táblàn túl életükben se jártak, még az apjuk se, de rettegnek a pirézektől, gyűjtenek Eszmeraldának és megdönthetetlenül hisznek a lápi fáraóban...mindezt a XXI. században, Európa közepén.
lássuk be: szép teljesítmény.

élhetetlen 2019.10.08. 18:57:17

@Arthamyr: "népnek" mi lenne jobb? Nem akarok a csatátokba beavatkozni, csak erre a kérdésre reagálok. Tudom, nem kell mindig kaviár, de, mint a nép egyszerű gyermeke, szeretem az avokádót reggelire. Két perc alatt kész a krém, mehet a kenyérre. Ehetnék paradicsomot is, vagy nyers krumplit, hogy ennyi idő alatt elkészüljön a reggeli, de ez más kérdés. 5 éve még lehetett kapni 100 ft-ért egy darabot, most a Tesco-ban, ami a CBA-hoz képest olcsó, 450 a legolcsóbb, de van 700-ért is darabja, és ez sok élelmiszernél jelentkezik. Ezért nem jó a népnek a gyenge forint. Az államnak meg azért jó, mert az EU-s pénzek euróban jönnek, forintra átváltva több pénzt fizetnek ki az építkezésekre, és ez szépen javítja a mutatókat. Bocs, hogy beledumáltam.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.08. 18:57:17

Amúgy faszé' néztek mindenféle statisztikát?!
Mé' nem olvassátok inkább a pravdát?!:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.08. 18:57:17

@Fülig José: De legalább tudják,hogy mindenki csak mosogatni megy ki...!:))

2019.10.08. 18:57:33

@Virago_1000: Eszembe sincs itthon nyaralni, annyi a tuskó magyar a wellness szállodákban, külföldön is kerülőm a hazánk fiait.
A gyenge forint akkor jó, ha főleg exportáló ország vagyunk és az olajat, nyersanyagokat magunk termeljük. Mivel sokat importáló ország vagyunk, a gyenge forint hasznát egy szűk réteg élvezi, főleg a multik, de a hátrányait pl. drága üzemanyag, viszont mindenki.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.10.08. 19:04:09

@Csak a yamaha:

Ugyanúgy élek nagyjából mint kint, annyi hogy itt a lakhatásom kicsit gyengébb. Ugyanúgy meg lehet élni itt is. Az igaz hogy a kevesebb fizetésből kevesebbet lehet félrerakni, de a nyomor, amit propagálnak sokan, az nem létezik itthon.
S én tényleg a legalja vagyok a piacnak, képzetlen vagyok, ha én meg tudok élni itthon, akkor bárki. Csak költözni kell ha adott helyen nincs meló!

@Bloodscalp:

Igen, félrerakok belőle. Pont úgy mint kint. Nem érzem hogy sokkal rosszabbul élnek itthon mint kint éltem. Valamivel gyengébb a nívó, ezt elismerem, de nem sokkal gyengébb.

Én már nem mennék ki sehová, egyszerűen nem éri meg itt hagyni ezt az országot jelenleg szerintem.

Ez az ország jó hely!

Visceroid 2019.10.08. 19:04:14

Jaj, hát jönnek vissza az emberek! Beérett a NER! Ami eddig szar volt, az most hirtelen jó lett! Ja, nem.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.08. 19:04:18

@élhetetlen:
@roli101:

Jaajmáár gyerekek!
Most miért romboljátok le az ő kis világukat?!

De mondjuk nem hinném hogy feladják...!:))

élhetetlen 2019.10.08. 19:04:34

@Arthamyr: Bocs még egy kör. “ Miért akarják a "népet" tönkretenni?”. Nem akarják,csak tesznek a népre. Az MNB hatalmas nyeresége miből is lehet? Termelni nem termel. Megkapja az eurót adott pillanatban, gyengíti a forintot, és azt az eurót már drágábban adja a bankoknak. A nyereségből meg telik Matolcsi doktorképző egyetemére a várban, (amit most lakossági tiltakozásra bezárattak, mert inkább kocsmaként működött. Borház egy egyetem részeként?), és pár alapítványra, mert megkeresték azt a pénzt. Hát valahogy így.

shaktele 2019.10.08. 19:15:44

@Horthy Miklós cselédje: jujj de unom a rossz vakerod recskamatyi.

ojhhhhhhhhhh

élhetetlen 2019.10.08. 19:57:59

@sírjatok: “és még egy frankó IMF hitel is kellett ahhoz, hogy ne menjünk csődbe. “. Hát igen. Most nem kell IMF hitel a “mi bankunktól”, jó az orosz, a kínai, és tökéletes a tökéletesen veszteséges letelepedési kötvény, stb. És sokan nem értik, hogy ez milyen jó is nekik. A buta nép azt is látta, hogy milyen jó az egységes rezsicsökkentés, a bevezetés után többen írták, hogy, na, ugye,nem omlott össze a szolgáltatás, pedig volt, ahol már egy éven belül állami támogatás kellett, az adónkból, de nem fogták fel, hogy, ha tíz évig nem marad pénz a karbantartásra, akkor össze fog omlani. De csak a megvezetett néppel van gond, a vezetés tökéletes. minden szép, minden jó.

sóhegy049 2019.10.08. 19:58:52

Jót vitatkoznak egyesek, de ami nyilvánvaló, az nyilvánvaló. El lehet most itthon is lenni, ha előtte legályázott a Zember, mindegyhol 10 évet, ahol rendes bért kapott, lakott, evett, ivott, új autót vett,... MEGTAKARÍTOTT! Azt' most hazajött. Hazajött, mert azt a pénzt be lehet ám pörgetni a sok marhának az új lakásába, felújított paneljába, aki felvette a csok-ot és rá a hitelt. :-) Na itt lehet most egy szeletet vágni a tortából, még 2-3 évig, utána tipli vissza! Akik meg nyomatják a "faszajaszarforint", azok nem zabálnak? 3-4 hetente csúszkál fel 4-5%-al az élelmíszerek ára, de saját magának is hazudik... :-P Ez egy viccország lett, de lehet jókat röhögni.

okleveles naiv 2019.10.08. 20:01:32

Ez a duma az átlagfizetés emelkedéséről nyilván igaz, de...

Láttam egy friss cikket (portfolio 2019.10.07.) arról, h kb két helyen az országban (Bp és Győr) munkaerőhiány van, és emelik a fizukat, viszont 9 megyében munkanélküliség és bőven átlag alattiak a fizuk, szóval nem olyan 1xű a képlet - és amúgy nem csak a fizuról van szó, hanem a munkáltatói hozzáállásról is, hogy miért megy vlki külföldre, és miért nem jön haza.

Az egy szezon alatt meggazdagodni akaró balatoni "vállalkozó" pedig nem vállalja be azt, amit az osztrák kollégái, h a szezonon kívül is fizeti a melósokat (és nem azért, mert nincs rá pénze, mert évente új bömösre futja magának is, meg az asszonynak is), h szezonban tuti ott legyenek, inkább szezonban kitapossa a lelküket is, aztán ha már senki sem megy hozzá dolgozni, akkor sír a médiában, h nincs munkaerő.
Ha eleve kevesebbet fizet a dolgozónak, plusz nem becsüli meg, ráadásul cserébe szarrá dolgoztatja őket, ne csodálkozzon, ha lelépnek Ausztriába, aztán nem jönnek haza dolgozni, csak a kormányzat papírjain.

Amúgy meg aki állam bácsi statjainak és kijelentéseinek hisz, az kb meg is érdemli, elvégre már csilliószor bizonyították, h Igazmondó Ignác nem az ő csapatukban focizik.

kék madár 2019.10.08. 20:05:46

@Virago_1000: vegulis a gyenge forint azert is jo,mert igy rohadt keveset ernek a magyar fizetesek es amit importalnak meg qrva draga lesz. De hungaricumbol tudnak venni sokat, csak gorenje meg vw polo ne legyen a listan.

gabors 2019.10.08. 20:15:51

@Horthy Miklós cselédje: ket idezet toled mindketto a mai poszt alatt ... most akkor mi van ?

"Tehát simán meglövöm sok nyugaton élő magyar lakhatási nívóját,"

"Ugyanúgy élek nagyjából mint kint, annyi hogy itt a lakhatásom kicsit gyengébb."

kék madár 2019.10.08. 20:16:15

@Horthy Miklós cselédje: neked be van allitva az ebresztoora, hogy 3 hetente bedobd ugyanazt a szoveget a 4 es fel negyzetmeteredrol? Ettol neked egyebkent jobb lesz?

élhetetlen 2019.10.08. 20:18:51

@Arthamyr: Még egy kör, sajnos nem bírom szó nélkül. “ Négy év alatt duplájára nőttek az élelmiszerárak (tehát egy család duplaannyit költ ugyanarra a kajára mint 4 éve)? Ez azért kissé erős kijelentésnek tűnik.”. Nem erős kijelentés, hanem tény. Nézd meg, milyen látványosan nő a kiskereskedelmi forgalom. Csak nem azt nézik, hogy hány kilóval több kenyeret vettek, csak azt, hogy mennyivel többet fizettek érte. A kamatemelés? Aki fix kamatra kötött szerződést, azt nem érintené. Aki meg egy életen keresztül rakott félre öregkorára, és a kamat jó lett volna kiegészítésnek, az most semmit nem kap. És nem mindenki alkalmas arra, hogy tőzsdézzen, adjon, vegyen, és ne bukjon. A hosszú távú lekötés meg nem játszik már, mert bármikor kellhet a pénz. “De legalább az euro olcsóbb lenne. :)”. vagy az élelmiszerek szállítása, ami megjelenik az árakban, vagy….

shaktele 2019.10.08. 20:18:55

@kék madár: s az uj hungaricumot se feledd, a fidess csik kolát!

kék madár 2019.10.08. 20:22:23

@shaktele: es a katamaranos adriai wellness turat

Arthamyr 2019.10.08. 20:34:22

@Golf2: Nem mondtam, hogy nem volt ilyen, csak leírtam, hogy ennek mi a feltétele (amúgy más módon is lehet, de az sem jobb). Az meg gazdasági képtelenség, hogy hosszú távon 31% kamatot kapjál a betétedre, és mellé ne legyen infláció. Ez teljesen abszurd és nyilvánvalóan fenntarthatatlan, ha ez lenne, kb. 3-4 évet dolgoztam volna életemben, a többit meg leélném kamatból, egyre gazdagabban. :D

Arthamyr 2019.10.08. 20:42:17

@Brix: Korábban lehetett volna emelni, vagy nem kellett volna ennyire lecsökkenteni (amikor még megvolt az egészséges félelem a devizahitelezés után), de ugye politikai okokból nem tették. Most már többen be fogják szívni. Kíváncsi lennék, mekkora az átfedés azok közt, akik a devizahitelt is beszopták, meg most is nagy a kitettségük a kamatemelés felé... :D
Mondjuk az ingatlanár-robbanást nem állította volna meg, talán picit mérsékelte volna egy magasabb alapkamat, az ellen másféle intézkedésekre lenne (lett volna?) szükség.

Arthamyr 2019.10.08. 20:51:33

@Virago_1000:
Nem érdekel, mennyiért termelnek a multik. Az sem, hogy hol éri meg elkölteni a multinál megkeresett pénzt. Attól még, hogy drágább az iPhone, nem fogják a magyar vetélytársat választani. Ahogy mondjuk a magyar tonhalat vagy banánt sem fogják venni a külföldi helyett. De ez igaz olyan termékekre is, ahol simán csak versenyképtelen a hazai, mert szar, vagy drága, ezen nem fog érdemben segíteni egy kis árfolyamelőny.
Nyaralni meg nem kötelező, évek óta nem voltam nyaralni, semmi bajom nem lett tőle, és teljesen jól érzem magam.

Arthamyr 2019.10.08. 20:54:11

@élhetetlen: Ez már közelebb van az igazsághoz. "Jópofa", amikor kuszaszem veri a mellét, hogy a MNB mekkora hasznot realizált. :)

Arthamyr 2019.10.08. 21:01:17

@élhetetlen: "Nem erős kijelentés, hanem tény. Nézd meg, milyen látványosan nő a kiskereskedelmi forgalom. Csak nem azt nézik, hogy hány kilóval több kenyeret vettek, csak azt, hogy mennyivel többet fizettek érte. " - ezt nem értem. Ha 2kg kenyeret veszek a tavalyi 1kg helyett, nyilván több, mint a duplájába fog kerülni.
Azért évente egyszer visszaevett a fene, és elég kevés terméknél láttam azt, hogy négy év alatt duplájába került volna, ingatlanban is érdekelt voltam, mind vevői, mind eladói oldalon, még ott sem láttam ilyen (átlagos) emelkedést (bár van tudomásom olyanról, ami tényleg így emelkedett, csak sajnos nem én adtam el :)). Ok, beismerem, hogy nem vezettem excel táblát ezekről, de azért csak feltűnt volna, ha mondjuk a ugyanaz a sör 650 helyett 1300 forint vagy ugyanaz a ház 20 helyett 40 millió...

Lpadre 2019.10.08. 21:01:48

@Horthy Miklós cselédje:
"Átszámolgatni forintra teljesen felesleges, ezt már sokszor megbeszéltük.
Ausztriában teljesen más dimenzióban vannak az árak is.
Hiába hangzik marha jól forintban, amikor beszédülsz fogyasztani bárhová ott és többszörös árat fizetsz. Ahogy szinte mindenért.
Nem azt kell összehasonlítani csak hogy a párizsi meg a kenyér mennyibe kerül, meg a műszaki cikkek."

Van egy ilyen közgazdaságtani huncutság, amit úgy hívnak, hogy vásárlóerő paritás, (purchase power parity avagy PPP) ami a nemzetközi életszínvonal-összehasonlításokra használnak. Tartalmazza úgy a nemzeti összterméket, mint az árszínvonalat. Az OECD statisztikákban az egy főre eső GDP vásárlóerő paritáson nézve Ausztriában 52137 dollár, míg Magyarországon 31903 dollár. Itt van egy laza 1.6-os arányszám. Ha az osztrák 1200 EUR-ból indulunk ki, akkor az a magyar árszínvonalon 750 EUR-nak, vagyis a KSH átlag nettó 250 eFt-nak felel meg. Ami ugyan nem jó, de annyira nem is szar.

taga20 2019.10.08. 21:01:56

@shaktele: dzsoker, hogy tetszett? érdemes megnézni?

shaktele 2019.10.08. 21:02:00

@kék madár: jelszo: fityesz csik kola csak a szoke ribi kereszteny seggirol

Arthamyr 2019.10.08. 21:11:21

@élhetetlen: Még erre: nem tudom, mennyien kötöttek fix kamatra szerződést. Csak felvetettem, hogy a nép egy része valószínűleg nem (mert pl. látta, hogy sokkal nagyobb a törlesztő), és 10+ évre szerintem igen kevesen kötöttek fix kamatos szerződést.
Aki meg egy életen keresztül rakott félre, az még mindig beljebb van, mint az, aki nem. Semmiképpen sem javasolnám ilyen embereknek, hogy tözsdézzenek. Ha forintjuk van, vegyenek államkötvényt, az most elég kedvező feltételekkel elérhető, és relatív biztonságos. Esetleg ingatlant, ha olyan helyen laknak, és adják ki, vagy segítsenek a gyerekeiknek. Vagy egyszerűen fogyasszák le, ha ettől mérhetően javul az életminőségük, pl. javítsák ki a házukat, amiben élnek, vegyenek igénybe normális egészségügyi szolgáltatást, utazzanak stb. Rengeteg mód van a pénz felhasználására, és nem 60+ évesen kell bankot robbantani, hacsak valaki nem ért hozzá és ez a hobbija (ők viszont nem valószínű, hogy egy életen keresztül raktak volna félre, és pont most ne tudnának mit kezdeni a pénzzel, mert alacsonyak a betéti kamatok :))...

Arthamyr 2019.10.08. 21:14:36

@Golf2: A 25%-os hitelek szerintem fedezetlen, rövid távú (fogyasztási?) hitelek. Ritkán éri meg ilyet felvenni, és a hitelezőnek is jelentős kockázata van vele, ez is bele van árazva.
Az a pejoratív uzsora megnevezést másra szokták használni, az uzsorás másképp menedzseli a kockázatot és a nem fizető hitelfelvevőt, mint a törvényes pénzintézetek. :)

élhetetlen 2019.10.08. 21:31:53

@Csodabogár: Jó, hogy nem kell foglalkoznod ezekkel a dolgokkal, és az árak adott terméknél nem duplázódnak, adott terméknél meg triplázódnak. “az emberek nagy örömmel vásárolnak”. Igen, úgy örülök, hogy a padlizsán kilója szezonban is kilencszáz forint, ami kb. két darab, hogy még csujogatok is. Ja, nem. “és sokat”. Gondolom, amennyi kell nekik. Nem hiszem, hogy akkora a jólét, hogy azért vásárolnak, hogy a bolt előtti kukába dobják a fele árut, csakhogy fogyjon a pénzük.

shaktele 2019.10.08. 21:31:57

@taga20: Nem voltam oda érte.

Gyenge a forgatokonyv, 2 oran at a joaquim fejen tancol a kamera. Imadom a csavot, de ez sok volt...de Niro nagyon jo volt...a zenek is.

De az koltoi tulzas hogy ez a film kozel jonne a taxi driverhoz, utal ra sokat, de csak annyi.

shaktele 2019.10.08. 21:31:59

@taga20: Ha epp lázado hangulatban vagy, akko erdemes :P

Golf2 2019.10.08. 21:39:31

@Arthamyr: Ilyen durva áremelésekre nem emlékszem a 90es években,kivéve a bokros miatti talán 95ös durva újautó áremelésre(20-30%).De most a kaját emelik szinte hetente,a szolgáltatásokat pláne,szóval alapdolgokat.A népen az átlagfizuból élőket értem.

Golf2 2019.10.08. 21:57:21

@Arthamyr: ugyanaz a ház 20 helyett 40 millió...kevés. Saját konkrét példáim:2013 tehát 6 éve: Óbudai panel 9m most 30, fillér utcai(2ker) 4 szobás garázssal 33m most 85,Károly kertre néző (5ker) 3szobás 30m most 90. Tehát a jó helyeken 6 év alatt 300% a növekedés.

Dikusz 2019.10.08. 22:04:09

@Arthamyr: Azért azt nem hiszem, hogy ne tudnád @élhetetlen: mit értett "a 4 év alatt dupla" áron. Még véletlenül se gondolom ám azt, hogy kötekszel...:)))
Egy kiló kenyérért fizet 2 kg árát. Amúgy ha "évente egyszer hazaesz a fene(*mosolygás szmájli a fogalmazásért*´), akkor fel kellene hogy tünedezzen számodra, mennyit emelkedtek az élelmiszerárak (ha nem is mindegyik a négyszeresére).

Az utóbbi heteket, és az alapvető élelmiszereket nézve nem kicsit emelkedtek az árak: kenyér, tej, hús. A zöldség-, és a gyümölcs árakról nem is beszélve. Szezonban a paradicsom, paprika kilója nemigen volt 600 Ft alatt, a tavalyi 200 Ft-hoz képest...
Tovább is van, mondjam még?...

Csodabogár 2019.10.08. 22:15:56

@élhetetlen: Pechemre én már felnőtt voltam az 50-es években, így sajnos tudom milyen amikor az embereknek nincs pénzük. Többnyire reggel vettünk, mi dolgozók, egy forintért kenyeret, ami közel egy kiló volt és az volt a napi kaja. Munka után otthon meg a krumplisnudli váltogatta a krumplistésztát. Hús hétvégén mutatóba. Szóval akik ma vásárolnak a különböző élelmiszer áruházakban azok nem igazán szegények és sírásra nincs okuk.

_z_ 2019.10.08. 22:23:47

@Horthy Miklós cselédje: Te laktál anno Grazban, és most Budapesten. Ezért lett anno ez a kettő összehasonlítva (sem akkor, sem most nem reagáltál az állításaid cáfolatára).
Egyébként az sem a teljes kép, ha Béccsel hasonlítjuk őssze, mert Ausztrában teljesn más a munkaerőpiac, sokkal kevésbé központosult, és ezért sokkal kisebb a külőnbség a főváros és a vidék között.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.10.08. 22:23:51

igen, a 25%-os szemelyi kolcsont gyakorlatilag bemondasra adjak, kell hozza egy minimalberes, nem probaidos allas, magyarorszagi lakohely, es becsszo hozom majd, kb ennyi.

a lekotott befektetes nem veszik el, ha ido elott kell felmondani. allampapirnal kamat se teljesen, ha jol emlekszem. kulonbozo osszegekre osztva kulonbozo futamidore, ezt gondolom nem kell magyarazni. ha meg az egeszre lesz hirtelen szukseg, akkor ugyis a kamat lesz a legkisebb gondja. altalaban egyszeri szerzodeskotes utan netbankban lehet intezni mindent.

kivancsi lennek a termekekre, amik a duplajaba kerulnek.

btw kiskereskedelmi forgalmat volumenben meri a ksh is (gyk. araktol fuggetlenitve)

élhetetlen 2019.10.08. 22:23:58

@Arthamyr: “Ha 2kg kenyeret veszek a tavalyi 1kg helyett, nyilván több, mint a duplájába fog kerülni.”. Reméltem, hogy érthető, amit írtam, ezek szerint nem lett az. “nem azt nézik, hogy hány kilóval több kenyeret vettek, csak azt, hogy mennyivel többet fizettek érte.”, Tehát az idén is csak egy kiló kenyeret vesz egyszerre, mert nem kell több, és, ha nem is a tavalyihoz, de a három évvel ezelőttihez képest a dupláját fizeti, és a statisztikában ez úgy jelenik meg, hogy mennyivel többet fogyasztott. Pár évvel korábban nem volt jellemző az ezer forintos kilós ár a kenyérre. Most a rusztikus olívás kenyér (1 158,00 Ft/kg), és a fél kilósban van durván öt szem bogyó felaprítva. A sört nem tudom, de már említettem az avokádót, ami pár éve még száz forint colr, most 450 , de már hétszázért is kapható darabja, stb.

_z_ 2019.10.08. 22:36:33

@Horthy Miklós cselédje: "Ugyanúgy élek nagyjából mint kint, annyi hogy itt a lakhatásom kicsit gyengébb." Ugyanúgy. Nagyjából. Kicsit gyengébb. Persze... Tudod mi az ugyan az? A körök, amiket itt futsz. Nem egyszer, nem kétszer lettél már megcáfolva itt (is), de továbbra is lepereg rólad minden, és erőlteted tovább. Ha tanulásba vagy munkába fektetnél ennyi energiát, talán nem kéne segédmunkából élned. De ha ez neked jó így, akkor hajrá tovább, csak ha kérhetem, akkor csendben.

gabors 2019.10.08. 22:59:49

@M. Péter: '@Golf2: @élhetetlen: Itt lehet nézegetni az árakat:"

az elso oldalt megnezve a csirkeszarny a nyero az lement .... :-)))

Arthamyr 2019.10.08. 23:04:06

@Golf2: Az átlagfizuból élők jelentős része hiteleket nyög, mivel abból nem lehet megvenni manapság egy lakást/házat, gyorsabban drágul, mint ahogy spórolni tudnak (ha meg bérelnek, az még nagyobb szívás). Szerintem eléggé alájuk vágna egy kamatemelés.

Mint írtam, én is láttam ilyen ingatlant (fontos dolog, hogy az ingatlan annyit ér, amennyiért gazdát cserél, nem pedig amennyiért hasonlók elkelnek vagy amennyire felbecsüli valaki - pl. érdekelne az a hemzsegő és aktív vevőkör, aki 90 milliókat penget ki ingatlanra :)), csak nem ez az átlag, és az átlagember sem pont akkor fog ingatlant venni, amikor a legnehézkesebb (ugye ez függ attól is, hogy ki hol tart az életében, értelemszerűen kevés embernek kell pont most venni). Annyi remélem megvan, hogy a 6 év alatt háromszorosára növekedés az lassabb ütemű, mint a 4 év alatt duplájára? Nem mintha nem lenne ez is baromi sok, nyilván az.

@Dikusz: A paprika, paradicsom ára több dologtól függ, és nem (szigorúan) monoton növekszik. Bizisten nem tűnt fel ez a duplázás, ez lehet azért, mert Magyarországon viszonylag ritkán veszek alapanyagot, és így is nagyon olcsó az írországihoz képest. Az éttermekben meg nem tapasztaltam a 4 év alatti duplázást.

@élhetetlen: Kenyeret, tejet pont szoktam venni viszonylag rendszeresen, ha Magyarországon járok, és egész biztosan nem volt ekkora áremelkedés ott, ahol én veszem. 7-8 év alatt sem biztos, hogy megduplázódott az ára, mondjuk mi pékségben vesszük, lehet, hogy ott eleve "drága" volt, számunkra meg elhanyagolhatóan olcsó. Nem annyira érdekel a statisztika maga, azt értelmezni kell, és az a legfontosabb, hogy ezt ki hogy teszi. Arra használható, hogy alátámasszál vele valamilyen kijelentést (viszont ha úgy van a statisztika, amiről beszélsz, nyilvánvalóan nem használható az állításod alátámasztására, én meg nem használtam eleve :)). Az avokádo ára nem feltétlenül a helyi inflációtól emelkedik (ahogy a paradicsom sem). Az olyan cégeknél, amik kereskednek ilyen dolgokkal (vagy belőlük származtatott pénzügyi termékekkel) pl. nem véletlenül foglalkoztatnak meteorológusokat is időnként. :)

Egyébként visszatérve az elejére, csak golf2 legelső offos kijelentését szerettem volna kissé más megvilágításba helyezni, meg az esetleges

"erős valuta <=> erős gazdaság => gazdagabb emberek => boldogabb emberek"
vagy
"emelni kell a kamatot => jobb lesz a népnek"

jellegű összefüggésekkel kapcsolatban némi kételyt ébreszteni az erre fogadóképesebb olvasókban. Nem célom bebizonyítani, hogy nem volt olyan dolog, aminek duplájára emelkedett az ára valamelyik négy évben, mert volt ilyen. Azt viszont vitatom, hogy egy "átlagember" fogyasztói kosarának költsége megduplázódott volna négy év alatt...

Rugovicsvalagba 2019.10.08. 23:04:28

@Virago_1000: Na nehogy már 50% legyen. És nehogy már elolvadjon a különbség.

élhetetlen 2019.10.08. 23:04:35

@Arthamyr: “Aki meg egy életen keresztül rakott félre, az még mindig beljebb van, mint az, aki nem.”. Csak egy kicsit van beljebb. Természetesen nem tőzsdézek, mert nem értek hozzá. Nem veszek ingatlant, mert annyi megtakarításom azért nincs, ha eladnám a balatonit, akkor lenne, és van cég, aki kiadná, ránézne adott összegért, de ki tudja, holnap milyen törvényt hoznak, megéri-e. Államkötvényt nem veszek, mert bármikor kellhet a pénz. “ vegyenek igénybe normális egészségügyi szolgáltatást” Nincs normális egészségügyi szolgáltatás. Most fizettem ki 46 eft-t egy kórház urológusának, mert a területileg illetékes egyetemi oktató kórházban nincs urológia, és reumatológia sem. Majd fogok kapni még egy laboreredményt, amiből már van öt az idén, de nem fog kiderülni, hogy mitől fáj itt hátul, vese tájon a valami már február óta. Aztán kereshetek ortopéd szakembert, mert lehet, hogy ez a fájdalom a csípőből ered, és, ha protkó kell, akkor vagy várok hónapokat, éveket, vagy fizetek másfél millát egy magánkórházban. Tíz millát könnyű elkölteni, de mi van, ha később egy idősek otthonára szorulok, ahol ennyi a belépő? Mivel nem tudom, mi lesz, most csak ülök, és nézem, hogy a megtakarításomat elinflálják, miközben hivatalos infláció alig van.

négyzet 2019.10.08. 23:39:56

@sírjatok:
Mondjuk én megnézném, hogy szarja össze magát ez a kabinet, ha jön egy izmos válság. Még lehet, hogy hamarosan meg is lesz.
Nem mellesleg 2011-ben közel álltak hozzá, hogy felvegyenek egy IMF-hitelt. Persze csak "készenlétbe", hát persze.
piacesprofit.hu/kkv_cegblog/imf_vs_magyarorszag_ha_harc_hat_legyen_harc/

Arthamyr 2019.10.08. 23:43:52

@M. Péter: Érdekes lista... Ez alapján viszonylag kevés dolog drágult 10 év alatt a duplájára. Mondjuk az ingatlanár nincs benne. Meg ugye KSH, amiben sokan nem bíznak. Sokkal jobb pl. az, hogy én emlékezetből megsaccolom, hogy mennyi volt a törölköző 10 éve. :D

Arthamyr 2019.10.08. 23:55:36

@élhetetlen: Az államkötvényt viszonylag gyorsan pénzzé teheted, ha szükséged van rá... Meg nem kell (és nem is okos ötlet) az egész megtakarításodból azt venni, de ha van mondjuk 10 milliód, kár ingyen hitelezni vele a banknak, vagy égetni az EU gyorsnaszádjának kazánjában. Ausztriában van normális eü. szolgáltatás, vagy Svájcban, meg még jó pár helyen a világban, de ezek közel vannak. Mondjuk az sem garancia a gyógyulásra, de ott ügyfélként fognak kezelni, és lesz erőforrásuk az ellátásodra, amíg neked is van a szolgáltatás kifizetésére.

Ha nincsen családod, vagy nem akar/tud segíteni, az eltartási szerződés opció lehet, ha van elfogadható mennyiségű vagyonod (pl. egy hasznosítható ingatlan). Ha nincsen semmid és senkid, akkor sajnos késő bánat, lehet reménykedni idegenek áldozatkészségében és jóindulatában.

élhetetlen 2019.10.09. 05:58:04

@Csodabogár: “Szóval akik ma vásárolnak a különböző élelmiszer áruházakban azok nem igazán szegények és sírásra nincs okuk.”. Ez igaz, de az igazán szegényeket talán nem látod az élelmiszer áruházakban, és lehet, hogy a drágulás őket jobban sújtja (helyi egy kereskedő, vagy nála veszel, vagy sehol). Mindezt úgy írom, hogy MÉG nem vagyok szegény, ma a whisky mellé jégkrémet is rendeltem, de tudom, látom, hogy nem ilyen egyszerű a világ. Te nem látod. Ennyi.

élhetetlen 2019.10.09. 05:58:38

@M. Péter: @gabors: Van egy rossz szokásom, nem a statisztikákban nézem az árakat, hanem az az általam elérhető boltokban. Ma rendeltem a Tescotól, csak pár tojás van a statisztikai áron, és nem számoltam, de kb. 90 százalék ötven ft/db fölött van. Te vedd a statisztikát, élj azon, én kénytelen vagyok kaját venni,és említettem már a 900 ft-s padlizsánt.

élhetetlen 2019.10.09. 05:58:45

@Arthamyr: “Azt viszont vitatom, hogy egy "átlagember" fogyasztói kosarának költsége megduplázódott volna négy év alatt...” Vitasd!, Semmin nem változtat.

Virago_1000 2019.10.09. 05:59:32

@élhetetlen: " Most nem kell IMF hitel a “mi bankunktól”, jó az orosz, a kínai, és tökéletes a tökéletesen veszteséges letelepedési kötvény,"
- mirol hablatyolsz?

az egyetlen hitel, amelyet az allam felvesz, a "szuperkotveny".
ami nem fog ugralni az inflacio miatt.

@Arthamyr: "Nem érdekel, mennyiért termelnek a multik. Az sem, hogy hol éri meg elkölteni a multinál megkeresett pénzt. Attól még, hogy drágább az iPhone, nem fogják a magyar vetélytársat választani. Ahogy mondjuk a magyar tonhalat vagy banánt sem fogják venni a külföldi helyett. De ez igaz olyan termékekre is, ahol simán csak versenyképtelen a hazai, mert szar, vagy drága, ezen nem fog érdemben segíteni egy kis árfolyamelőny.
Nyaralni meg nem kötelező, évek óta nem voltam nyaralni, semmi bajom nem lett tőle, és teljesen jól érzem magam. "

- errol beszelek, a fontos dolgokat forintban, a hazai mezogazdasag, ipar megtermeli neked, ezeket nem erinti az inflacio. Legalabb addig is a magyar gazdasagot tamogatod.Analfabetaknak pedig kar magyarazni.

Virago_1000 2019.10.09. 05:59:41

@élhetetlen: "A sört nem tudom, de már említettem az avokádót, ami pár éve még száz forint colr, most 450 , de már hétszázért is kapható darabja, stb. "

meg tudsz lenni avokado nelkul is, eleink sem ettek, es tovabb eltek. Hanynom kell az ilyen ostoba panaszoktol.

élhetetlen 2019.10.09. 06:00:14

@Arthamyr: Kicsit másképp látom a dolgokat. Az államkötvény eladása macerásabbnak tűnik, minthogy a megnevezett kivegyen a számlámról, ha kell. Nincs családom , a szüleim már meghaltak, a 11 évvel fiatalabb öcsém meg most májusban. Eltartási szerződés szóba sem jöhet nálam, van egy hetven nm-es Gellérthegyre, Jánoshegyre panorámás lakásom, a déli oldalon 36 nm-es terasszal, egy balatoni nyaraló a strandtól két háznyira. Nem partmenti, de rálátok a vízre. Ennél kevesebbért is öltek már. Nem tudom, mi lesz, a tíz milla vagy egy öregotthonnál köt ki, ahol szintén igyekeznek eltenni láb alól, hogy újra eladható legyen a szoba, vagy összeszedek annyi orvosi papírt, amivel Dániában kezdhetek valamit, hogy kapjak egy altató szurit. Itthon nem fogják engedélyezni a kért eutanáziát. ennyit erről, és erről ne beszéljünk többet. Jó?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.10.09. 06:53:35

OFF...kis magyar valosag LA-ben (aka eljen es viragozzak a burokracia! :)))
Szoval a sztori:
(Bocs, kicsit hosszu)...Ezuttal LA Konzulatus ;) olyan erzesem van, hogy az ugyintezes naluk hit or miss. Ha minden papir ok, akkor siman megy minden, de ha barmi is egy kis utanajarast jelent (ertsd: megnezni a rendszerukben az adatokat), akkor messze vannak az ugyfelbarat ugyintezestol, es a rugalmassag ismeretlen fogalom szamukra. Eljen a burokracia! ;)
Szoval a sztori: 17.5 eves lanyomnak a februarban lejart utlevelet akartam megcsinaltatni, elkerulendo az 1 even tuli lejaratot (bar jovo marciusban mar lehetne felnott, 10 eves utlevele, de akkor mar 1 even tul lesz a lejarat, es ilyenkor igazolni kell a magyar allampolgarsagot - hajra burokracia:-).
Azt a tajekoztatast kaptam, hogy vigyem be a mostani utlevelet es anyakonyvi kivonatat, es megnezik, "mit tudnak tenni". Ha megsem megy a 10 eves, akkor 5 eveset csinalnak neki.

Amikor odaadom az ugyintezonek az utlevelet es az AK-t, azt mondja, csak 5 eveset lehet csinalni, mert meg kiskoru. Ok, akkor legyen az. Igen am, de ehhez kell igazolni, hogy az en gyerekem (!), szoval kell az en utlevelem is. Persze errol nem tajekoztattak telefonon (en naiv, a Konzulatus weboldalat nem tanulmanyoztam ;)
Mondom az ugyintezonek, hogy a szamitogepen ott az osszes adat es a 2014-ben, az akkori utlevel kerelemmel benyujtott okmanyok masolata. O csak ragaszkodik az eredeti okmanyokhoz.
Akkor huzzuk elo a "can I speak with your supervisor" kartyat, gondoltam naivan :)
Elojon a "konzulasszony", neki is eloadom a tortenetet, mire kegyesen belenez a szamitogepbe, latja az adatainkat, majd hatramegy a masik szobaba, es hallom, hogy az ugyintezovel beszel: "...nem vagyunk kotelesek elokeresni a papirokat"...(en meg magamban WTF?? Akkor mi a munkajuk a konzulatuson?)
Az ugyintezo megint elojon, es keri az EN utlevelemet, mire mondom neki, hogy a telefonban errol nem tajekoztattak, mert ha tudom, elhoztam volna magammal.

Szoval, long story short, NEM tudtam megcsinaltatni az utlevelet ma. Az ugyintezo meg azzal "vigasztalt", hogy jovore 10 eves utlevelet csinaltathat a lanyom, es "90%, hogy nem lesz semmi problema a lejart utlevellel, mert benne van aktivan a rendszerben, es "csak" egy formanyomtatvanyt kell kitoltenie". Majdnem mondtam neki, hogy ezt irasba tudja adni? :)
Hat, ezek utan megtanultam a lecket: 1.ha megyek valaha is a konzulatusra, a letezo osszes magyar okmanyomat viszem (visszuk), aztan mazsolazgassanak belole, ami kell nekik :)
2. a magyar burokracia el es virul, attol fuggetlenul, milyen orszagban teljesitenek kulszolgalatot, az effektiv es ugyfelkozpontu kiszolgalas at NEMvetelere ugy latszik belso korlevelben mindenkit koteleznek :)))

Koszi, hogy vegigolvastatok!

kék madár 2019.10.09. 07:05:53

@Zsuzsi65: de van amerikai utleveluk is, minek nekik a magyar?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.10.09. 07:08:56

@kék madár: EU-ban konnyebb utazni (belepni) ezzel. Es esetleg kesobbiekben ( orokles stb Mo-n) kellhet egy magyar ID

kék madár 2019.10.09. 07:09:54

@Virago_1000: bizony amikor mi felnottunk es telen mezitlab mentunk be a ziskolaba a tanyarol, nem sirtunk mint a mai gyerekek, ha nem volt wifi a puszta kozepen

kék madár 2019.10.09. 07:11:37

@Zsuzsi65: ja.....
en meg soha nem eltem at semmilyen nehezseget az EU-ban az amerikai utlevellel, de ha ti igen, hol, hogyan?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.10.09. 07:16:53

@kék madár: lanyom utazott amerikai baratnovel, es neki sokkal gyorsabb, egyszerubb volt EU-ba belepni, az amerikai lany hosszu sorban, es kerdezgettek. Tudom, ki lehet birni, de masik ok, hogy tudom mekkora macera ill neha lehetetlen mo-i ugyeket intezni min.2 magyar ID nelkul. Szoval ha barmikor szuksege lesz ra a lanyomnak, legalabb legyen utlevele.

kék madár 2019.10.09. 07:24:43

@Zsuzsi65: ugyintezes otthon - mindig az utazasom fenypontja. Altalaban az utolso elotti napra hagyom, hogy ne menjen ra ket hetem.

adg 2019.10.09. 07:51:30

@kék madár: legutobb egy szatyor utlevelet meg szemelyit inteztunk otthon, kis lakcimkijelentkezzessel kombinalva. 2 felnott 4 gyerek felallasban. Meglepoen flottul ment.

kék madár 2019.10.09. 08:01:40

@adg: legkozelebb tegyel bele par vizesarkot meg harmasugrast is: gyamhivatal, foldhivatal, korhaz, nyugdijfolyosito stb
:(

Golf2 2019.10.09. 08:03:37

@M. Péter: Ez a statisztika hazugság.

adg 2019.10.09. 08:07:06

@kék madár: azert annyira nem kivanom halmozni az elvezeteket. Viszont a korabbi tapasztalataimhoz kepest eleg porgosen ment minden, es tok normalisak voltak.

Itt nehezebb volt korabban ket utlevel a csajoknak, nem usztuk meg canberrai kirandulas nelkul. :)

Arthamyr 2019.10.09. 09:32:00

@élhetetlen: Mint ahogyan az sem, hogy te meg kijelented. Nincs így, azt kész, ezen egyik sem változtat.

Arthamyr 2019.10.09. 09:36:56

@Zsuzsi65: Én nyáron csináltattam az útlevelem. 10 éveset akartam, azért is fizettem (+konzuli díj), kb. 9.5 éves lett, mivel valamiért pont a születésnapomon jár le. A konzulátuson azt mondták, hogy a rendszer automatikusan tölti ki, és panaszommal forduljak a belügyminisztériumhoz. :/ Már most érzem, hogy milyen jó móka lesz.

konrada 2019.10.09. 10:21:55

Nem tudom volt-e (mert nem olvastam végig a kommenteket):
De mindkét állítás igaz lehet, még abban az esetben is, ha %-osan nem változik a kimenők-visszatérők aránya:
Ti.: ha átlagosan minden 4. tér vissza (ennyi kb. van, mert azért kint sincs kolbászból a kerítés, és nem is mindenki akar kint letelepedni, csak induló tőkét, gyakorlatot szerezni) akkor speciel a dupla annyi kimenőre dupla annyi visszatérő jut, szóval egyik statisztika sem hazudott!;)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.10.09. 10:22:10

a tesco rendelesben az is jo, hogy visszakeresheto. nalam az elso "tojas" szot tartalmazo visszaigazolo level amit talaltam 2015 szeptemberi (nahat pont 4 ev, toroltem volna a regieket?),
"Tesco Finest friss tojás L 10 db 469 Ft"
ugyanez jelenleg 529 Ft
bevasarlas.tesco.hu/groceries/hu-HU/products/2004120360744

ebbol ket dolog kovetkezik szamomra.
1. a tesco budapesti ara a ksh altal szamolt orszagos ar felett van es volt
2. az aremelkedes a budapest tesconal kb megfelel a ksh adatainak

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.10.09. 10:54:08

@Arthamyr: Voltak idők, amikor minden év január elsején ara ébredt a másnapos magyar lakosság, hogy 10-15 %-kal nő a villany, víz, gáz, tk. fogyasztói ára..

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.10.09. 10:54:12

@Virago_1000: Mert ugye a jattot sose számolják hozzá..

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.10.09. 11:33:42

@Arthamyr: 2010 óta nem emelkedtek, vagy csak minimálisan..

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.10.09. 11:55:59

@_z_:

Mondom, én hasonlóan élek itthon, mint kint éltem. Mit kell ezen megcáfolni? Ezt tapasztalom. Azt nem értem hogy a kicsit jobb életszínvonal miatt miért kéne ész nélkül kiköltözni a nyugati országokba, itt hagyva mindent.
Közel sem olyan egyértelmű ma már hogy egyáltalán megéri kicuccolni bárhová is.
Engem a nyomorpropaganda idegesít, amit nyomatnak erről az országról nagyon sokan. Aztán a nyomor valahogy sehol sincs...

_z_ 2019.10.09. 13:00:51

@Horthy Miklós cselédje: Az a kerdes, hogy mi neeked a "hasonloan", meg a "kicsit jobb eletszinvonal", de ezeket a köröket mar sokan megfutottak veled.
Nyomor van. Magyarorszag nem egyenlö Budapesttel.

élhetetlen 2019.10.09. 14:23:09

@Golf2: Már 6 éve nyugdíjas vagyok. Én még 60 évesen mehettem nyugdíjba, utána kezdték félévekkel emelni a korhatárt.

élhetetlen 2019.10.09. 14:23:50

@Arthamyr: Bocs, figyelmetlen voltam. “egy "átlagember" fogyasztói kosarának költsége megduplázódott volna négy év alatt...””. Igazad van, én a megélhetésre gondoltam, kaja, gyógyszerek, stb. Lehet, hogy a tv olcsóbb lett, de azt nem veszek hetente. Ez van, beszélgetünk a dolgokról, de sem a te, sem az én véleményem nem változtat semmin, sajnos.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.10.09. 14:24:00

@_z_:

Azt jelenti a kicsit jobb hogy ott valamennyivel több pénzt lehetett félretenni, de egyáltalán nem éltem sokkal jobban, az ittenihez képest.
Ja, Budapesten nincs, máshol meg van?
Érdekes, nekem a borsodi ismerőseim se nyomorognak. Pedig egyik se JAVA programozó.
Ha meg a szabolcsi faluban nincs munkád, lehet költözni nem?

Mindig ezt fújja mindenki hogy legyél mobilis. Országon belül is lehet menni a munka után.

]{udarauszkasz 2019.10.09. 14:24:11

@Horthy Miklós cselédje: en mondjuk dupla olyan jol elek Ausztriaban, mint Magyarorszagon. Itt se er bele a kolbaszkerites a tejfol aljara, mert szalkas deszkabol van, de legalabb meg lehet elni. Nincs tanakodas, hogy a rezsinek melyik felet napoljuk el, mint Magyarorszagon... Vagy, hogy mit eszunk a fizetesig hatralevo 2 hetben. En ezt tapasztalom. Es akkor meg nem is a csucskeresetet kapom.

Arthamyr 2019.10.09. 15:27:38

@élhetetlen: Én is a megélhetésre gondoltam, és ebben a tévé is benne van, mondjuk húsz évente (vagy az életben) egyszer, ahogy a lakhatás meg a gyógyszerek is.
Szerintem egyáltalán nem sajnos, hogy a véleményem nem változtat semmin, sőt, kifejezetten örülök neki, hogy így van. A francnak hiányozna a felelősség, hogy a véleményemmel romba dönthetem milliók/milliárdok életét. Szar lenne, ha a véleményem miatt meghalna mondjuk ötmilliárd ember, azt a maradék fele engem hibáztatna miatta, meg nem is biztos, hogy olyan nagyon nyugodtan aludnék...

Arthamyr 2019.10.09. 15:36:26

@Horthy Miklós cselédje: De, egyértelműen megéri kicuccolni a sokaknak. Te nem tartozol ezek közé. Az alacsonyan képzett, nem túl tehetséges, nem túl törekvő, de cserébe átlagos elvárásokkal rendelkező embereknek tényleg nem feltétlenül éri meg. Szerencsére a népesség kis hányada ilyen, így a többieknek lehet keresnivalója.

élhetetlen 2019.10.09. 15:48:41

@Virago_1000: “ mirol hablatyolsz?” Pl. a Budapest-Belgrád vasútról kínai hitelből. Vagy az a hitel nem hitel? 444.hu/2019/06/12/295-milliard-juthat-meszaros-lorinc-cegeinek-a-budapest-belgrad-vasut-epitesebol . Vagy a letelepedésikötvények, amiről Varga képes volt azt mondani, hogy mennyi bevétele származott belőle az országnak. Pedig ha valaki pénzt kér kölcsön, annak nem bevétele, hanem adóssága keletkezik.
A másik, az avokádó. Csak arról van szó, hogy egy nagyon olcsó reggeli drága lett. Meg lehet lenni nélküle, sőt zöldségleves nélkül is, jó az üres rántott leves is, ugye? De hányjál nyugodtan, csak utána moss fogat, mielőtt emberek közé mész.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.10.09. 15:48:54

@]{udarauszkasz:

Érdekes, nekem nem kell "elnapolni" a rezsit, meg fejet vakarni hogy mit eszek hó végén, pedig gagyi munkám van, nem jól fizetett.
Itthon is meg lehet élni.
Nem tagadom hogy Nyugaton jobb az életszínvonal, de aki dolgozik tisztességesen és keresi a lehetőségeket, az meg tud élni itthon is, nem is olyan rosszul.
Aki pedig szorgalmas és tanul is, szépen gyarapodhat is. Pont úgy mint Nyugaton.

gabors 2019.10.09. 16:53:29

@élhetetlen: rossz szokas nem eszrevenni a smile-t ... ja gondolod veletlenul "emeltem" ki a csirkeszarnyat ????? :-))))

gabors 2019.10.09. 17:00:10

@Zsuzsi65: "Koszi, hogy vegigolvastatok!"

komolyan kerdezem milyen gyakorlati elonye van egy magyar utlevelnek (jo tudom hogy igy az allampolgarsag igazolasa sokkal konyebb bar eredeti AK ha az magyar kb ugyanaz, de ezenkivul ???)

van valami hivatalos kotelezettsege egy magyar allampolgarnak hogy legyen magyar utlevele is ? Ilyesmire gondolok hogy Mo-ra ki-be utazas eseten mint USA vagy Kanada eseteben ?

gabors 2019.10.09. 17:05:44

@kék madár: "@Zsuzsi65: ja.....
en meg soha nem eltem at semmilyen nehezseget az EU-ban az amerikai utlevellel, de ha ti igen, hol, hogyan?"

nekem mar volt ilyen esetem egyszer a felesegemmel nem tudtunk atmenni szlovakiaba valahol az ipoly menten. Mert vannak (vagy voltak) olyan helyek ahol vagy szemelyi vagy eu-s utlevel kelett es neki csak USA-volt. Tudom volt masik hely de kb 40 km-rrel tovabb kellett volna menni annyit mar nem akartunk ezert autozni... lehet ilyen mar nincs de 2004-ben volt.

élhetetlen 2019.10.09. 17:09:49

@Arthamyr: Én azért bevállalnék pár döntést, főleg az egészségügyben. A nyáron több cikk is megjelent, hogy több kórházban is légkondi nélkül műtenek, mert bedöglött, rossz minőségű, nem szellőzik a műtősruha, merev, szakad a varró cérna, mert közbeszerzéssel az olcsóbbat veszi meg az, aki soha nem műtött, nincs elég egyszer használatos eszköz, fertőtlenítő szer, és a dolgozók alulfizetettek. Most a kormány 249 elektromos Volkswagent vesz a kórházaknak, és 132 töltőállomást is telepítettek, ami jó is lehetne, ha nem lennének fontosabb dolgok. És, ami meg sem jelenik a sajtóban, két hete találkoztam egy ismerőssel, mondja, meghalt a felesége. Valami kis problémával került kórházba, és bekapott egy fertőzést, amibe belehalt. Vagy a haver haverja, aki egy köröm benövéssel ment be, aztán húsevő baktériumot kapott, és amputálni kellett az ujját. (Persze, a haver ezt akkor mesélte, mikor vitt be a gerinc műtétre, nem voltam még eléggé betojva). Az informatikai felhő. Ha valaki otthon felejti a recepjét, majd a gyógyszerész leszedi a felhőből. Ez is sokba került, de nem sokat segít a betegellátáson. Költenek az egészségügyre, csak nem arra a részre, amire kéne. De a felelős (Kásler) szerint, csak a tíz parancsolatot kéne betartanunk, akkor nem lennénk betegek. Bocs, ez hosszú lett.

gabors 2019.10.09. 17:10:22

@adg: "Itt nehezebb volt korabban ket utlevel a csajoknak, nem usztuk meg canberrai kirandulas nelkul. :)"

amiota "biometric"-esek az utlevelek CSAK szemelyesen lehet intezni azelott bekuldted a regit fenykep urlap zsozso es kuldtek az ujat 1-6 honappal kesobb ... szep uj vilag ez :-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.10.09. 17:13:59

@gabors: ahigy irtam, EU-n beluli utazasnal lehet elony, es esetleg kesobb EU-s study abroad vagy barmi ilyesmi. Ami a "kotelezettsegeket" illeti, fogalmam nincs:) azt tudom, hogy ugyanazzal az utlevellel kell be es kilepni egy orszagbol/ba.

élhetetlen 2019.10.09. 17:57:11

@gabors: “az elso oldalt megnezve a csirkeszarny a nyero az lement .... :-)))”. Csak tudod, ez lehet gúnyolódás is, mint a csirke farhát a nyugdíjasoknak. Nem vagyunk egyformák, mikor még anyám vágta a saját nevelésű csirkéket, akkor is az enyém volt a szárny, és most is úgy főzöm a csirkepaprikást, hogy négy szárny és két combfelső. Nálam az ehetetlen, az a csirkemell. Az öcsém szokott néha grill csirkével beállítani, a mell akkor is megmaradt. Jó esetben egy tejfölös, mustáros mártással meg tudtam etetni másnap a barátnőmmel. De az is lehet, hogy még mindig nem értelek….

gabors 2019.10.09. 21:02:00

@élhetetlen: "De az is lehet, hogy még mindig nem értelek…."

tobbet lattal bele mint amit irtam de nem gond ... viccen kivul semmi masra nem akartam utalni (marmint vicces hogy na van ami lement a csirkeszarny) de mint kiderult te pont azt szereted igy ez szamodra akar jo vicc is lehetne ...

amugy nem tudtam hogy nyugdijas vagy addig mig valaki ra nem kerdezett es a valaszodbol kiderult ... lehet ezt mar korabban is megirtad de nem olvasok mindent minden nap el ...azt hogy Csodabogar meg a haboru elott szuletett annyiszor leirta hogy torzskozonsegnek mar beegett az agyabe evekkel ezelott. valszeg fogok emlekezni rad is ezutan ... de vannak ismereteim a nyugdijasok nem konnyu eleterol mert szuleim elnek Mo-on nalad kb 10 evvel idosebbek es megosztanak hasonlokat mikor beszelgetunk ...

adg 2019.10.09. 23:42:59

@Zsuzsi65: @gabors: igen, eu belepes sokkal gyorsabb forgalmasabb idoszakban. Tavaly az eusok szepen haladtak keresztul az eu-s savban, mi masfel orat acsorogtunk, mert nejemnek nem volt ervenyes mar a magyar, es nem volt kedvunk itt meghosszabbittatni.

Amugy nem tudom, van-e olyan szabaly, hogy azzal kell kilepni, amivel beleptel, de iden en magyarral leptem be, hogy gyorsabb legyen, viszont kifele nem hasznalhatom, mert nincs vizumom, nem engednek fel a gepre. Csak az ozival johetek ki.
Lanyom pl beprobalkozott a magyarral, es egybol szolt neki a csaj, hogy nincs vizum a rendezerben.

Auban meg ugy van, mint az usaban, ha van helyi utleveled, azt kell hasznalnod ki/belepesre. Pont a vizum (hianya) miatt.

M. Péter 2019.10.10. 01:39:33

@kék madár: @Zsuzsi65: Tervek szerint 2021-tő lesz valamil ESTA-szerű dolog a schengeni övezetben, magyar útlevéllel meg lehet spórlólni majd néhány eurót. Allítólag komolyabban fogják ellenőrizni, hogy mennyi ideig tartózkodnak a látogatók. Nem EGT vagy svájci állampolgárok egy hat hónapos időszak alatt legfeljebb 90 napot tölthetnek a schengeni övezetben vízum nélkül, és olyanokat lehet olvasni, hogy a németek, hollandok, skandinávok ezt komolyan veszik, és kilépéskor kiszámolják, hogy mennyi ideig volt ott az illető, és bepecsételik az útlevelébe, ha túllépte a 90 napot, míg a spanyolok lazábbak.

gabors 2019.10.10. 03:35:01

@adg: "Auban meg ugy van, mint az usaban, ha van helyi utleveled, azt kell hasznalnod ki/belepesre. Pont a vizum (hianya) miatt."

USA-ban (es Kanadaban) ennel szigorubb ha allampolgar vagy NEM hasznalhatod kilepesre a masik utlevelet KELL hogy legyen USA utleveled igaz csak valami polgari szabalyt szegsz meg vagyis nem nem "criminal offense" de azert gondolom egy $10,000 buntit vagy ilyesmit kar kockaztatni ... valoban regebben usa ugy 10 eve meg lehetett menni masikkal is sot vissza is lehetett jonni masik utlevellel de ez mostmar szabalytalan...

adg 2019.10.10. 03:55:50

@gabors: hm, mintha ugyanazt irtam volna.
az “azt kell hasznalnod” es a “NEM hasznalhatod a masikat” szerintem ellegge ugyanazt jelenti.

adg 2019.10.10. 04:01:37

Jo, azt nem irtam, hogy kell lenni helyi utlevelnek, ez felreertheto.
De igy gondoltam. Ha ap vagy, csak helyi utlevellel lepheted at a hatart, mert a vizumodat abban a pillanatban torlik, ahogy megvan az allampolgarsag.

gabors 2019.10.10. 05:12:33

@adg: na akkor kezdunk egyeterteni ... :-)

az usaban eleg sok immigrans csinalta hogy usa utlevele nem volt haza meg ment a "regi" utlevelevel ... hiszen oda azzal nem kellett es ha visszafele sem kellett vizum akkor meg plane jo volt ...

ezert szabalyoztak mint irtam kb 10 eve hogy egyertelmu es jobban kovetheto legyen ...

de ez inkabb az EU-ban problemassabb mert mondjuk usa-bol megyek Mo-ba belepek magyar utlevellel mert csak konnyebb ugy utanna minden ellenorzes nelkul akar Amszterdamig el tudok mennie es ott mar usa utlevellel lepek ki mikor felszallok a repulore .... (ha kozuton megy az ember lehet egyszer sem lesz utlevel vizsgalat kozben mert meg akar magyar szemelyim is lehet (van is )

M. Péter 2019.10.10. 10:30:48

@gabors: Valamikor 100 dollár volt a büntetés, nincs kedvem utánanézni, hogy változott-e, de nem büntettek, csak figyelmeztettek.

M. Péter 2019.10.10. 11:19:57

@élhetetlen: Én pedig a piacon szoktam tojást vásárolni, ott pedig olcsóbb, így jön ki az átlag.

Herr Géza 2019.10.10. 15:52:40

@M. Péter: „ és olyanokat lehet olvasni, hogy a németek, hollandok, skandinávok ezt komolyan veszik, és kilépéskor kiszámolják, hogy mennyi ideig volt ott az illető, és bepecsételik az útlevelébe, ha túllépte a 90 napot..“
Sorry, de ez csak vicc, vagy urban legend. A határokon, - mi az ? :D- , a kutya sem foglalkozik az útleveleddel (pláne az EU-Citizen sávban/folyosóban), a „pecsét“ szó meg lassan már csak az idegen szavak szótárában szerepel.

peter3374 2019.10.10. 17:12:21

Persze, hogy jonnek visszafele is, plane az epitoparban dolgozok.... Segedmunkas mar lassan napi 20.000Ft-ert is keves van, egy festo, burkolo meg elker napi 40-100.000Ft koruli osszeget..... Egy jo traktoros netto 300.000 alatt kirohog.... Aki tenyleg ert hozza az meg ha sokat dolgozik 4-500.000-et is hazavisz.

Sics68 2019.10.10. 17:12:30

@Csodabogár: A csórókat nem látod a boltokban. Meg hát minden ember olyan mint a hold: a mosolydós oldalát mutatja inkább ... a sötétet nem.

Golf2 2019.10.10. 18:33:03

@élhetetlen: Mázlista, minket már csak 65től engednek lazsálni.Ha pénz gondod van vehetsz 2 kissebb lakást és 1et kiadni és elutazgatni belőle.

élhetetlen 2019.10.10. 19:41:09

@M. Péter: Sajnos nekem már az egy megállóra levő piac is messze van. Marad a házhozszállítás.

élhetetlen 2019.10.10. 19:41:10

@Golf2: Nem, nincsenek anyagi gondjaim. Gondom a járással van. 16 éve elgázoltak egy zebrán, a bal térdem tönkrement, a jobb azóta jobban kopik, mert féllábazok a lépcsőn. Mondták, hogy rohamosan romlani fog az állapotom, de 15 évig húztam. Még tavaly is lenn töltöttem a nyarat Balatonon, aztán megroppant egy gerinccsigolya, májusba megműtötték, de még fáj, az idén már csak költöttem rá. Az utazgatás már szóba sem jöhet. Két lépcső korlát nélkül, és megállt a tudomány, a távgyaloglás sem megy, örülök, ha a lakásban tudok totyogni. Az maradt, hogy nézem a régi útifilmjeimet (Rodosz-Ciprus-Izrael hajóút, Marokkó, nílusi hajóút, stb.). Azért nem szívesen válnék meg a lakástól, mert itt úgy érzem magam, mint egy gólyafészekben, nem szeretném egy szomszéd ház falát, vagy ablakát nézni. Valamit majd lépni kell, de egy idősek otthona nem nekem való, (barátkozni mindenkivel, vagy kiutálnak), stb. Valamikor úgy képzeltem, hogy nyuggerként elhúzok Görögorszába, vagy Spanyolszágba egy tengerpartra, de ebben az állapotban már ezt nem merem.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.10. 19:56:11

@Virago_1000: Jaja,nagyapóéknak is jó volt a zsíroskenyér hagymával.Akkor nekem miért ne lenne jó?
Meg minek annak a gyereknek tablet,ha nagyanyóéknak jó volt a kézzel varrott baba?Nem igaz?Egyéb hasonló okosság?
Persze azzal a babával sincsen semmi gond,nem leszólás.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.10. 20:52:27

@peter3374: Dehát miért dolgoznék 600 ezerért 180 órát odakint,hogy ha idehaza 300 órával megkereshetem a havi 4-500 ezret,nem igaz?
Még valami?

peter3374 2019.10.11. 16:25:06

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: az epitoiparban dolgozo aki hazajott maszekolni, az nem fog 300 orat dolgozni..... ledolgozza a maga kis 8 orajat es megkeresi a napi 30-50.000-et. Egy nm fal festese 1000-1200Ft....
Az, hogy sokkal jobban lehet kereseni mint amikor elment, azzal egyutt, hogy sok embernek elege lett a kintletbol eredmenyezi azt, hogy hazajonnek meg kevesebb penzert is.
Sokan vannak akik hiaba vannak kint evek ota, meg mindig ledolgozzak napjukat es mennek "haza" a szallasra a tobbi munkassal egyutt... Ok sokan vannak es soha nem fognak beilleszekedni kint, nekik ha van itthon szamukra eleg penz akkor jonnek haza, itt hannak a haverok, csalad. Nyilvan aki megtanulta a nyelvet, nyitott a vilagra, felepitette az egzisztenciajat az nem fog visszajonni.....

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.10.11. 19:19:11

@peter3374:

Szóljatok diggernek is erről, ő még úgy tudja hogy 150 nettót keresne otthon gépkezelőként.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.11. 19:19:11

@peter3374: Az építőiparban odakint rendes bejelentett melója van,itt meg megoldja okosba!
A bolti eladó nem biztos,hogy kialkudja a napi 30 ezret itthon,odakint meg jobban el van.
A többi stimmelhet.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása