oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. július 18. 06:30,  Most a határátkelők szüleibe rúgtak bele 157 komment

2019. július 18. 06:30 Határátkelő

Most a határátkelők szüleibe rúgtak bele

Számomra felfoghatatlan okokból néha egyes közéleti (jellemzően kormányközeli) szereplők úgy érzik, nem árt kicsit megalázni a külföldön élő és dolgozó magyarokat vagy a hozzájuk közel állókat. Ami azért furcsa, mert 15 évvel az uniós csatlakozás után akár el is lehetne végre fogadni, hogy a határátkelés és a hazatérés az élet természetes velejárója.

Neked mit jelent a magyarság? Hogyan viszonyulsz Magyarországhoz, miként gondolsz rá, amikor külföldön vagy és milyennek látod, amikor hazalátogatsz? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

idos_emberek_foto_pixabay_com_huskyherz.jpg

Akinek kivándorolt a gyereke, az valamit elrontott” – ezt a csodálatos mondatot nem más fogalmazta meg, mint Takaró Mihály. Ja, hogy esetleg még nem hallottatok róla? Akkor elég legyen annyi, hogy a kormány őt bízta meg a Nemzeti Alaptanterv „hazafiasításával”. 

A Horthy-rajongó és hát finoman szólva is érdekes elveket valló irodalomtörténész (aki egyes írókat származásuk alapján zárna ki a magyar írók köréből) nemrégiben a 28. Jókai Mór Nyári Egyetemen tartott előadást Komáromban. 

Az Új Szó cikke szerint egyebek mellett arról beszélt, hogy az óvónők és a pedagógusok felelőssége óriási, nem direkt módszerekkel, de jó példával nevelik magyarrá a gyereket. 

Takaró Mihály sok mást is mondott (például hogy a magyarság sorsvállalás és tudatos kultúravállalás, nem genetikai kérdés, amivel akár még egyet is lehet érteni), de ami minket érdekel az az „apró lépések fontossága”. 

A NAT átírásával megbízott férfiú egyebek mellett arra buzdított, hogy mindenki tegye fel a kérdést magának, ő mit tett a magyarság megmaradásáért, hány gyereket szült, kivándoroltak-e a gyerekei, mert ha igen, akkor valamit elrontott a kedves szülő.

Túl azon, hogy az utolsó bekezdés nettó hülyeség, emellett kifejezetten sértő is azokra nézve, akiknek a gyermekei ilyen vagy olyan (döntő többségben anyagi) okokból a határátkelés mellett döntöttek. 

Nem csak én érzem sértőnek, hanem azok is, akik a Határátkelő Facebook-oldalán már kifejtették a véleményüket. Volt olyan négygyermekes édesanya, aki elismerte, hogy valóban folyamatosan elront valamit, „leginkább azt, hogy 3 diplomával, 2 nyelvvizsgával sz...s 200.000, azaz kettőszáz-ezerért képes vagyok egy falusi iskolában tanítani. Ezentúl is a GYEREKEKET nézve és nem agyament, nemzetáruló dilettánsok által összebarkácsolt - kicsit sem nemzetépítő és nem nemzeti alaptantervet. Szégyen, hogy egy - sem minket, sem más magyar családokat nem ismerő - kesztyűsbáb minősíteni mer engem, vagy bármely magyar családot, ahol a gyerek külföldön dolgozik. Szégyen. Nemzeti szégyen. Nemzeti szégyen az is, hogy az „elit” kiveszi az általa tönkretett közoktatásból a gyerekét és nem érzi a saját bőrén, mi is történik”. 

Ez a vélemény egyébként több kommentben is visszaköszönt, jelesül, hogy „gondolkodni tudó, kreatív, empatikus emberekre” nincs szükséges az országnak, ami lehet, hogy túlzás, de azért jelzi, valami nem stimmel.

„Akinek kivándorolt a gyermeke, annak a kormánya(i) valamit elrontott/tak” 

Akadt olyan vélemény is, amely szerint a mindenkori kormányok hibája is a kivándorlás, mert élhető országot kellene inkább csinálni, akkor nem vándorolna ki annyi ember. 

„Normális fizetések kellenének, amiből meg lehet élni. Mármint abból is, amit a pénztáros vagy a raktáros kap. Napi nyolc óra munkáért. Ahol nem kötelezhetik túlmunkára. Ahol nem kell kétszer több ideig dolgozni egy hamburger áráért (órákban mérve) vagy egy lakás áráért (években mérve) mint másutt Európában. 

Normális orvosi ellátás, működő műtők, mentők... Olyan oktatási rendszer, ahova nem utál menni a gyerek, meg nem olyasmit oktatnak, ami a szülők tetszésével ellentétes. 

Vonatok, amik nem késnek, viszont télen fűtöttek nyáron meg légkondicionáltak. Hivatalok, ahol, ha mondjuk útlevelet akarok most csináltatni vagy jogosítványt megújítani, akkor nem augusztus végére kapok csak időpontot. 

Olyan ország kéne, ahol a bűnösöket lecsukják, az ártatlanokat meg nem. Ahol nem lopnak a politikusok meg a haveri körük sem (vagy ha igen, akkor lásd előző pont).” 

Volt, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy ennyi határátkelő esetében már butaság arról beszélni, hogy a szülők rontottak el valamit, hiszen 1-1,5 millió ember (mármint ennyi szülő) esetében ez nem reális. 

„Néhány száz embernél lehetne ilyen dolgokról beszélni, hogy elrontotta. (…) Legfeljebb azt rontották el, hogy életrevalónak neveltek, s nem akarták, hogy mi is egy értelmetlen diktatúrában éljünk! 

Nagyon bosszantó, hogy ilyen nyilatkozatok születnek, kvázi ítélkeznek több millió magyarról, miközben magukba kellene nézni. S igazából nekünk, és a mi gyerekeinknek ott kellene élni és azt az országot építeni, bár én inkább Európai Unió párti vagyok, de az egységes Európa úgy tűnik, csak egy álom marad.” 

„Nem lehet ítélkezni úgy, hogy a körülményeket nem ismerjük” 

Akadt, aki a történelem kivándorolt nagyjait (Puskás Ferenc, a Hollywoodban karriert csinálók nagy része, a sok magyar Nobel-díjas) említette fel, illetve a szüleiket, akik szintén „valamit nagyon elrontottak”. 

És hát persze rengeteg embernél ott vannak az anyagi indokok. „Kivándorolt gyerek vagyok és nem azért, mert az édesanyám elrontotta a nevelésem, hanem mert nem tudtuk fizetni a lakástörlesztőt.” 

Egy másik vélemény: „Ekkora arcátlanságot!! Lealázni a szülőket!? Hogy merészeli!? Aki elment, az mind dolgos, becsületes ember szeretne lenni. Igenis nagy kihívás idegen országban bizonyítani. Amikor kint megkérdezik, miért, akkor az ember csak szégyenkezve kerüli a választ. Elképesztő!” 

„Én sem akartam, hogy a gyerekem kint boldoguljon, de mikor a lét a tét!!!! Nagyon is meggondolt lépés volt. Nem lehet ítélkezni úgy, hogy a körülményeket nem ismerjük. Ez a kijelentés nem kicsit esik rosszul” – írta valaki. 

„Engem a szüleim úgy neveltek, hogy éljek a tudásommal és a lehetőségekkel, csak otthon lehetőség nem maradt. Van, amikor valakinek szűkös lesz egy ország, mert lehetőséget sem kap arra, hogy bizonyítson, fejlődjön, tanuljon. Nem a szüleim szégyene, hogy máshol láttak bennem fantáziát. 

Valamint az sem a szüleim szégyene, hogy egy infarktusos beteget alkoholistának néz a rezidens és 1 óra várakozás után a sürgősségi folyosóján meghal, vagy hogy 40 év munka után egy építőmérnök nyugdíjából 3 láda sört sem lehet venni. Már csak anyukám van, „hála” a „páratlan” magyar egészségügyi ellátásnak. Szóval, vitatkoznék azzal, hogy ki és mit rontott el.” 

Végül érdemes elolvasni egy hazatért határátkelő véleményét is: „Kétszer is éltünk külföldön két gyermekkel, mindig hazajöttünk, pedig felajánlott zöld kártya várt volna az egész családra. A lányunk Londonban végzett egyetemen és hazajött. 

Szóval megalapozottan és elfogulatlanul mondhatom, hogy menjen a fenébe, aki ilyent mond/gondol!!! Igenis van az a helyzet és lehet olyan vágy, amikor az ember NEM jön haza. 

Nekünk az volt a vágyunk, hogy hazajöjjünk, de ettől nem lettünk nagy hazafiak vagy bármi, egyszerűen nekünk itthon is volt szakmai jövőnk és nagyon szoros kapcsolatunk a családdal. Nem nacionalista bullshit volt mögötte. 

A hazámat, nyelvemet nem úgy kell szeretnem, hogy felállítok egy jó magyar képet és aki kicsit is kilóg abból, az már bűnös, hibás... hova vezet ez???” 

Tényleg, hova vezet ez?

(Fotó: pixabay.com/Huskyherz)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6414968460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.07.18. 13:01:39

@fhdgy: Ez már egy nagyon régi, és szerintem hamis álérv az Orbán-rezsimmel szemben.
Viszont még nem olvastam tételesen kifejtve, hol, mit és mennyit lopnak.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.18. 13:01:45

"-A fiam két éve kiment külföldre és most milliomos.
-Akkor te valamit nagyon elbasztál!"

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.18. 13:01:49

@Gerusz: Te még élsz?:))
Régen mintha lettél volna a bőrön is.

2019.07.18. 13:01:58

@Auralianus: Ha Magyarország piacgazdaság, akkor egy piacgazdaságban nem a kereslet-kínálat határozza meg a béreket? Vagy ha nem az, akkor nem a másik közkedvelt értelmezés, a munkáltatók, és a munkavállalók közötti alku?
A mindenkori kormányzatnak természetesen a jogi szabályzókon keresztül van lehetősége ezt némileg befolyásolni, de a kérdés, milyen mértékben teheti ezt meg. Véleményem szerint, az Orbán kormány az, amely az elődeihez képest nagyon nagyban hozzájárult ahhoz, hogy Magyarországon dinamikusan emelkedjenek a bérek. Nem is igazán tehet mást, mert a magyar gazdasági növekedés egyik motorja a fogyasztás folyamatos erősödése.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.18. 13:02:05

Amúgy meg ezek az emberek csak akkor rontották el amikor 2010-ben bíztak a fidesz nevű maffiaszövetségben és hozzásegítették őket a kétharmadhoz.Azóta megbánták.

Amúgy a skiccpalinak nem él az egyik lánya külföldön?

gabors 2019.07.18. 13:06:11

@Bredpitt Monika: "amikor megveszem a jegyet, a penztar kint van, a festmeny meg bent......"

felre ertesz ... CSAK arra ertettem hogy a felhasznalok fizetik/fizettek meg hogy ilyen jo kis kulturalis kikepzesben reszesulhetnek .. es nem TE vagy ugyes hanem a furdo igazgatoja aki a cege nyereseget ilyen hasznos nepnevelo dologra hasznalja fel (epithetne akar stadiont is) ...

es hiaba vagy bosszus bizony te a jegyed megvetelevel tamogatod es tartod ezt fent ... pont erre ertettem hogy ugyes (marmint a rendszer)

gabors 2019.07.18. 13:07:04

@Bredpitt Monika: "az ugyesrol meg annyit, hogy amikor valaki rafinalt modon bejut a hazadba es megeroszakolja a kozeli rokonod, akkor is azt mondod, hogy jujj de ugyes......baromi idegesito tudsz lenni...."

mar bocs de valami elgurult ma reggel ???

gabors 2019.07.18. 13:09:12

@Bredpitt Monika: "hogy miert kell ezzel traktalni egy furdovendeget "

erre meg csak annyit hogy vannak sokan itt is akik megirtak mar tobbszor hogy a tobbseg erre szavazott es azok ezt nem is erzik "traktalasnak" hanem nagyon orulnek hogy megvalosulni latjak a jobb jovot ...

puhacica 2019.07.18. 13:12:08

@kardio1: hogy mi a teny, azzal varjunk meg egy kicsit szerintem.

miert nem a szeles tomegekrol szolt a kijelentes? nem mondta, hogy a csongradi/kekszemu/diplomas csaladok gyerekeirol van szo. azokrol a szulokrol beszelt, akiknek a gyerekei kulfoldre mentek. a tieidrol is, csak szolok.
szoros, osszetarto csaladbol pedig pont annyian mennek el, mint a szethullottakbol, ugyanis az osszetartas-osszetartozas nem orszaghatarokon mulik.

Auralianus 2019.07.18. 13:21:59

@feketeeper:

Ellentmondásos a válaszod logikája. Ha a kormány nem felelős a problémákért, akkor az eredményekért sem dícsérhető (és viszont).

Ha elfogadjuk a tételt, miszerint a béreket a piaci kereslet-kínálat alakítja, akkor a bérek emelkedéséért a kereslet-kínálati viszonyok alakulása felelős és nem a kormány.

Ha viszont a bérek emelkedése a kormány érdeme, akkor ezt tényszerűen a munkaerőkínálat szűkítésén keresztül érte el (hiszen az összes foglalkoztató azt ismételgeti, hogy hiány van szakképzett munkaerőből). Hogy ez milyen arányban tudható be a kivándorlási kedv növelésének és milyen arányban a szakképzés leépítésének, az persze vitatható.

Persze az is lehet rosszul értelmeztem valamit... másként látod?

Platonica 2019.07.18. 13:43:22

@Gerusz:
Hat itt eleve 'drinking culture' van az egyetemek korul, nem kell kergetni senkit. Kimondott komoly problemat okoz a hallgatoi mentalis egeszseg egyre romlo helyzete.
Persze nem mindenki esik aldozatul, en is bizom a nevelesi hatterben, amit a gyerekunknek biztositottunk (osszel kezd).

Az egy-ket elit egyetemtol eltekintve, irto keves a contact time, nagyon magukra hagyjak a hallgatokat, ami aka'r lehetne jo is, ha celzatos lenne (independent research, etc), de az egyetlen cel, h minel tobb penzert minel kevesebbet kelljen nyujtani (es tudvalevoleg draga is). Grade inflation, rengeteget lehet olvasni errol mostanaban.
Ket baratunk tanit a bristoli egyetemen (egyik magyar), ok pl. azt mondjak, nem kuldenek angol egyetemre a gyerekuket (max Oxbridge?).
Orulok, ha neked jo tapasztalatod volt.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2019.07.18. 13:57:12

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Igen, előfordultam ott is, amíg még bloghus volt. Meg egyszer-egyszer itt is, bár általában akkor érkezek, amikor a commentfolyam már átcsapott a szokásos parttalan személyeskedésbe, akkor meg már max. a Hollandiáról szóló cikkekhez szoktam hozzászólni. Inkább a 4-et trollkodom mostanság, a Disqusnak hála ott az elöl lévő kommentek általában relevánsak (bár többnyire a kormány anyázásának hosszabb-rövidebb változatai). És persze össze lehet csukni egész válasz-fákat, az elég sokat segít.

@Platonica: Ja, mondjuk az Anglia. Ez is erősen országfüggő nyilván, Hollandia ugyan nem ingyenes, de - EU-s polgároknak - relatíve olcsó, és az oktatás minősége is elég jó - mesterképzésen (de hallomásból tudom, hogy már BSc-n is) féléveken átívelő csoportos projektek voltak, hetente beütemezett megbeszélésekkel a tanár jelenlétében. Persze ez Maastricht, más egyetemeken valószínűleg másként megy. Magyarországon is volt egy-egy csoportos projekt, de a tanárok leszarták.

_z_ 2019.07.18. 13:57:39

@fhdgy: Nem mintha en akarnam mosdatni a jelenlegi kormanyt, de ez bekezdesed a rendszervaltas ota barmikor születhetett volna:
"Sok-sok ezer milliárd forint vándorolt a haveri vállalkozói kőr zsebébe. Ezek az emberek nem az eszükkel, a rátermettségükkel, a hozzáértésükkel keresték meg azt a pénzt, így az max. csak vagyont képez, de tőkét nem. Rengetek pénzt elszívtak a gazdaságból, de nem jött belőlük létre a piacon megélni képes vállalkozás. Ezek bevételi forrása nem a megtermelt érték, csak az ellopott pénz."
A jelenlegi kormany csak tökelyre fejlesztette ezt a rendszert. Eppen ezert szerintem nem csak Orbanek hibaja ez a helyzet, hanem mindenkie a rendszervaltas ota. Akkor született ez a mai "elit", a regi elvtarsakbol, meg az uj, zavarosban okosito vallalkozokbol. Az ebböl indulo evolucionak kepezik ök a legmagasabb fokat. Ettöl meg nyilvan most ök teszik, amit tesznek, nincs mentseg, de erre az iranyra nem most kanyarodott ra az orszag.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.18. 14:21:20

@feketeeper: Amúgy jó hogy emelkednek a bérek,de az árak is.
Ha szobafestőt hívok,akkor neki is többet kell fizetnem,tehát ugyanott vagyok.

Husz_János_Puszita 2019.07.18. 14:21:29

@Mester.Tamás:

Szerintem ne olvasgass FB hirfolyamot, annyira nem sötet a kep :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.18. 14:21:32

@kardio1:
-Professzor úr!Igaz,hogy ön veri a feleségét?
-Kikérem magamnak!Még csak adjunktus vagyok!

Husz_János_Puszita 2019.07.18. 14:21:44

@feketeeper:

Nem az Orban kormany erdeme a GDP- es bernovekedes, az egesz tersegben konjunktura van, gyönyörüen futnak együtt a grafikonok. Ilyenkor nem szabadna allami transzferekkel rapörgetni, föleg ingatlan lufit fujni, mert jajj konjunktura utan mindig jön a lassulas. Akkor legyen majd legeny a gaton.

2019.07.18. 14:22:24

@Auralianus: Egy piacgazdaságban nem a kormány határozza meg a konkrét béreket. Vannak kormányzati eszközök a amelyekkel befolyásolni lehet a bérszínvonalat, de konkrét munkabér meghatározására csak a kormányzati szférában van lehetőség. Tehát az a fölvetés, hogy Magyarországon a kormány felelős azért, mert alacsonyak a bérek, nem állja meg a helyét. Ha erre lehetőség lenne, akkor magától következne a kérdés, hogy a német, svéd, vagy az amerikai kormány hogyan csinálja ezt.
Ugyancsak föl kellene tenni a kérdést, hogy ha ez a kormányon múlik, akkor ez miért csak Magyarország esetében igaz. Mert a többi volt szocialista országokból nagyon sokban a lakosság arányában magasabb a kivándorlási ráta, mint Magyarországon.

Arthamyr 2019.07.18. 14:35:15

@_z_: A baj, hogy a jelenlegi nem is akart elkanyarodni, sőt, inkább rálépett a gázra. Az sem igazán számít, hogy 10-30 éve mások (akik remélhetőleg soha a büdös életben nem kerülnek a hatalom közelébe) mit csináltak.
Ettől el kell függetleníteni, ha a kormány teljesítményét értékeljük. Nyilván nem nehéz találni olyan viszonyítási alapot, amihez képest ez is jól mutat, de kártékony, mert kisebbíti a kormány bűneit.

gabors 2019.07.18. 14:42:35

@feketeeper: "Egy piacgazdaságban nem a kormány határozza meg a konkrét béreket. Vannak kormányzati eszközök a amelyekkel befolyásolni lehet a bérszínvonalat, de konkrét munkabér meghatározására csak a kormányzati szférában van lehetőség."

Ez azert nem teljesen igaz amikor van minimalber meg minimal jovedelem .... amikor ezt a KORMANY (illetve a part) emeli akkor ez emeli az osszes fizetesi szintet (persze foleg az alsobb szintekre van direkt befolyassal de minden hajot emel az ar)

Auralianus 2019.07.18. 14:47:59

@feketeeper:

Ok, akkor egyetérthetünk abban, hogy a bérszínvonal nem a kormány erénye / hibája.

Az már egy kicsit érdekesebb kérdés, hogy miként viszonyul a bérszínvonalhoz a megélhetős. Ott ugyanis már a kormány már sokkal nagyobb beleszólással bír. Ha az adórendszer pl sávosan progresszív, az ÁFA alacsony, akkor az alacsonyabb jövedelemkategóriákba tartozóknak könyebb...

... ha viszont az ÁFA magas, az adórendszer egykulcsos / kétkulcsos, lineáris és emellé adókedvezményekkel operálnak, akkor az alacsonyabb jövedelemkategóriákba tartozóknak nehezebb...

...tehát a megélhetés alakulásába a mindenkori kormánynak igenis jelentős beleszólása van.

_z_ 2019.07.18. 14:58:33

@Arthamyr: Fene se akarja kissebiteni a büneiket (meg ök sem, mert ugye következmenyek nelkül minek is…). De ettöl meg a jelenlegi helyzetben az elözö kormanyok is benne vannak. Az sosem kissebiti a bünt, hogy mas is bünözik (sok "hazafi" mindenek felett allo erve, hogy a Gyurcsanyek is loptak…).
Viszont eddig egyetlen egy kormanynak se lett volna ekkora (sem idöben, sem eszközökben) lehetösege ezt a rossz irany megtörni. Nekik lenne a rendszervaltas ota a legnagyobb eselyük, tenylegesen jo iranyba kormanyozni az orszagot. De nem teszik, söt, ahogy te is irtad, meg a gazra is ralepnek, es ez bizony az ö bünük.

Buchhalter 2019.07.18. 14:59:40

@feketeeper: Érdekes. De azért azt még megkérdezném, 2010 előtt ez sokkal jobban működött? Mert én arra emlékszem, hogy az első Orbán kormány idején 50%-al megemelték a minimálbért, amit az őket követő Medgyessy kormány igyekezett nagyon gyorsan elinflálni. Ezt nagyon benézted ember! Ezen ostobaságot a Medgyesi féle kormány csinálta és csak a közszférában + 13 havi nyugdíj,úgy hogy már úgy is mínusz hegyekben volt az államháztartás.A bukásuk garantált volt. A Fideszt meg kár védened.Bár már ezerszer leírtuk de neked még egyszer : az egészségüggyel nem foglalkozik,sőt szarabb lett.Az ágazat béremelései nem versenyképesek . Oktatás lebutítása ,pártkatonák , bejuttatása zsíros pozíciókba. A közalkalmazottakkal való teljes kiszúrás ( megemelt óraszám,elvont juttatások stb)És egy óriási ingatlan lufi generálása egy sor rossz és átgondolatlan döntéssel .

2019.07.18. 15:00:09

@Husz_János_Puszita: 2008 előtt is konjunktúra, és pénzbőség volt. A Gyurcsány kormánynak mindebből egy államcsődre tellett.

fhdgy 2019.07.18. 15:13:10

@_z_: Azt is írtam a hozzászólásomban, hogy "A gazdaságpolitikai szabályozó eszközök pedig igenis, az adott kormány kezében vannak." Az adott kormány pedig az, amelyik éppen regnál!

Így nincs se hanyagolt, se kitüntetett kormány az általam leírtakban.

Meg utaltam, hogy van történelmi múlt is, meg örökség.

Magyarul, egy kormány se vonhatja ki magát a kritika alól, maximum vastagon lehet elmúlt 40 évezni, meg manapság elmúlt 8 évezni stb.

fhdgy 2019.07.18. 15:22:24

@Auralianus: A bér színvonalra is van a kormánynak ráhatása, ha nem is direktben, de áttételesen, a gazdaságpolitikán keresztül. Persze, ez nem úgy értendő, hogy holnap reggel 08:00-tól 100 %-kal emelkednek a bérek.

Nem alkalmas itt ezt részletesen kivesézni, csak címszavakban:

High-tech-et kellett volna bevonzani, nem betanított-segédmunkát.
Fejlesztés, innováció kellene ezerrel, nem összeszerelő üzemek.
Minőségi oktatás kellene
Jó infrastruktúra kellene, utak, vasút stb. A vasút kritikán aluli, az utak, az autópályákat ( bár ott is van kívánni való ) valamelyes kivéve, tengelytörőek.

stb. stb.

Auralianus 2019.07.18. 15:35:10

@fhdgy:

A saját árnyékát senki sem képes átugrani...

A high-tech ipar nem barátja a korlátozott demokráciának.
A minőségi oktatás pénzbe kerül (amit ha nyugdíjra költesz, nem marad másra, mint pl oktatás+egészségügy)...

Az infrastruktúrát pedig nem csak felépíteni, de fenntartani is tudni kell... a jelenlegi magyar infrastruktúra pedig végletesen torz, mert az ország pénzügyi lehetőségeihez képest a közlekedési infrastruktúra túlméretezett, drágán épített és borítékolhatóan fenntarthatatlan...

... rövid távon viszont csodásan turbózza a GDP-t ha sehová nem vezető kisvasút, ürességtől kongó autópálya (M6) vagy ha jachtkikötő épül...

_z_ 2019.07.18. 15:52:26

@fhdgy: Akkor ezt ertettem felre: "A jelenlegi kormány egy nagyon súlyos dolgát emelem most csak ki:"

Shanarey 2019.07.18. 16:26:01

Magyarisztán 2019, ezen nincs mit csodálkozni. nem kedvelnek minket, mert leléptünk, nem kedvelnek minket, mert látjuk az ordító különbséget, és aljas módon véleményünk is van. Mi látjuk a különbséget, Magyarország és a hanyatló nyugat között. A mi pénzünket nem tudják ellopni, s a mi nevünkben nem lehet összevissza hazudni. Nem tudom ki emlékszik de jó pár éve volt itt egy utópisztikus poszt, egy magyarországra haza látogatásról. Sajnos nagy esélye van annak hogy valóság lesz belőle.

Arthamyr 2019.07.18. 16:33:22

@Auralianus: Azért Japánban, Dél-Koreában, Szingapúrban akad high-tech ipar. Sőt, Kínában, Oroszországban, egyes olajmonarchiákban is. A demokrácia talán az állampolgári vállalkozókedvre van hatással? Ha egy autoriter rezsim szeretne high-tech ipart, simán létre tudja hozni/importálni tudja kézivezérléssel. Egy diktatúra sokkal rugalmasabban tudja az erőforrásait átcsoportosítani, mert kevésbé kell foglalkoznia a lakosság pillanatnyi jólétével.

sZulamith 2019.07.18. 16:57:14

Rendszerváltás idején mentem külföldre dolgozni, mert jöttek az addig lapulok "rendet tenni". Biztam magamban, és nem hagytam, hogy rabszolga legyek. Külföldön az voltam, de megérte mert kifizettem az itthoni lakásomat Boldog voltam amikor hazajöttem, mert bármilyen ügyem volt, készséges segiteni akaró emberekkel találkoztam. A rendőr sem rögtön büntetett, mint Németországban. Az egészségüggyel sem volt semmi gondom, azonkivül, hogy rossz volt a kórházi koszt. :)

Aztán minden megváltozott. Ha tehetném ma kint maradnék, mert nekem is egy életem van, és szeretném ezt a rövidke emberi életet nem a napi megélhetésért küzdve megélni.

Shaktee 2019.07.18. 17:08:35

@Arthamyr: autoriteres de nagyon rugalmas Mészáros Lujo elvtárs? :DD

2019.07.18. 17:23:59

@gabors: Na ez nagyon nem igaz. A minimálbér emelése nem fejt ki feszítő hatást fölfelé. A gyakorlat egyáltalán nem arról szól, hogy ha 10%-al megemelik a minimálbért, akkor automatikusan ugyan annyival nőnek a fölötte levő bérek is. Már csak azért sem, mert a valóságban nagyon kevés munkavállaló dolgozik ma minimálbérért.
A fehérgalléros szférában, ha nincs munkaerőhiány, általában a 2-4%-os béremelés az általános.

2019.07.18. 17:23:59

@Auralianus: A megélhetés a megkeresett jövedelem elköltést jelenti. Az nem ugyan az, mint a munkabér meghatározása.
Én egyébként nem értek egyet az egykulcsos adóval, sőt magával a bérjövedelmek adóztatásával sem. Én is azt vallom, mint sokan mások, hogy a fogyasztást, a tőkejövedelmeket, és a vagyont kell adóztatni. Ehhez az első lépés a gazdaság kifehérítése. Ebben Magyarország az élen jár.

2019.07.18. 17:23:59

@fhdgy: El tudnád magyarázni, hogy ha szerinted Magyarországon Orbán ellopja az Uniós pénzeket, továbbá rendkívül rossz gazdaságpolitikát folytat, hogyan lehetséges az, hogy a kormány a költségvetés terhére mintegy 3000 milliárd forinttal előfinanszírozni tudja a befogadott, és elbírált Uniós,és hazai támogatású pályázatokat? Mindezt úgy, hogy a brüsszeli átutalások csak hónapok, esetleg évek múlva vérható.
Ha ehhez még hozzátesszük, hogy mindezek ellenére az első féléves teljes költségvetési hiány mindössze 26 milliárd forint. Ez ugye azt jelenti, hogyha holnap Brüsszel elutalná a már elbírált, nyertes pályázatok utáni összeget a támogatási keretből, akkor a magyar költségvetés közel 3000 milliárd többletet mutatna.

Ezt hogyan lehet megcsinálni rossz gazdaságpolitikával?

Golf2 2019.07.18. 17:28:24

orbán kormányfő ezúttal egyszerű turistaként utazott a Wizz Air Milánó–Budapest-járatán – írta a Hvg.hu egy utas fényképei nyomán...testőrök nélkül!!! A rohadt életbe,ezt kihagyni...

Shaktee 2019.07.18. 17:29:48

@feketeeper:

"Ezt hogyan lehet megcsinálni rossz gazdaságpolitikával?"

ahogy errefelé mondják: they cooking the books.

Nem ""szerinte"" lop Orbán, hanem minden rangos kozgazdasz szerint, lajtan innen s tul.

Golf2 2019.07.18. 17:35:06

@Shaktee: hajdu-csicska magára merte hagyni itt valami nem kóser ilyen többet nem lesz...

Golf2 2019.07.18. 17:38:48

@Shaktee: azért a golyóálló mellény+erényöve biztos rajta volt...

Csodabogár 2019.07.18. 17:53:33

@puhacica: Köszönöm. Ilyenkor örülök, hogy nem olvasok semmi hazai oldalt. Már rég gutaütést kaptam volna.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.07.18. 18:09:05

@puhacica: haha, megneztem a festmenyt :))) teljesen olyan, mint az 50-es evek "kohasz-martinasz-epitjuk a szocializmust" propaganda alkotasai, Rakosi rendelesere :)

Shaktee 2019.07.18. 18:10:15

@Csodabogár: ez is hazai oldal szivem :-)

Jan Kovalens 2019.07.18. 18:26:55

@Csodabogár: igen, Magyarország élhető. Csupán a fejed kell hozzá a homokba dugni. Ne láss, ne hallj, és boldog leszel Budapesten! Ja, és ne is szagolj, akkor a kutya piszok is alig zavar.
Sokan nehezen értik ezt meg. Pedig kiválóan lehet élni Budapesten is, mindig mondom.

Jan Kovalens 2019.07.18. 18:26:56

Tessék mondani, miért olyan fontos Senkiházy Noname Pokróc Mihály véleménye? Ki törődik vele? Csakúgy mint a NERrel. Mit számít, mit köhögnek Orbán király talpnyalói és udvari bolondjai? Ez az ország és opportunista népe ilyen bohócokat választ, ilyeneket érdemel.

Európai téridő 2019.07.18. 18:26:56

Kedves Anyuka, kedves Apuka, nyugodjanak meg, mert az az ábra, hogy:
"Értsd meg, ennyit adhatok,
Értsd meg: Emberből vagyok." (LGT: Erőgép)

Jan Kovalens 2019.07.18. 18:26:56

@feketeeper: ugye nem hallottál róla hogy mekkora lakossági pénzek áramlanak mostanában extra magas kamatozású magyar államkötvényekbe? Százmilliárdos plusz kamat terhet jelent az államnak, mert jóval a jelenlegi, piaci kamatok felett ígér.
Ugye tudod, hogy ki fogja ezeket a kamatokat fizetni (te, meg a brüsszelbol haza menekült lányod és a jövőben születő unokaid), és kik lesznek a haszonélvezoi (a jómódú magyarok , akik már eddig is rendkívüli módon vannak támogatva, lásd pl. egykulcsos szja)?

Hari Seldon 2 2019.07.18. 18:31:55

Kb nem tud érdekelni. Legfeljebb azért nevetséges, hogy az ilyen sötétség médiát nyilvánosságot kapott.
De már ez sem meglepő. A maradék tisztességes jobboldali értelmiség már nem létezik a maffiapárt holdudvarában. Hol van még az első Orbán kormány, néhány jószándékú, ámde naív értelmisége?
Ma Németh Szilárd és Varga Judit féle törtető alakok fröcsögnek, meg például ez a Táska...
- És az autokratikus rendszerek természetéből fakadóan mindig lesz lejjebb.
Másrészt messze van attól, hogy egy ilyen színvonalú ember "értékelését" én sértésnek vegyem.

gabors 2019.07.18. 18:58:22

@feketeeper: "A gyakorlat egyáltalán nem arról szól, hogy ha 10%-al megemelik a minimálbért, akkor automatikusan ugyan annyival nőnek a fölötte levő bérek is. "

persze ezert is NEM irtam ezt ... :-(

2019.07.18. 19:04:37

@Jan Kovalens: Ha külföldi hitelekkel finanszírozná magát a magyar állam, azt milyen kamatra kapná meg, van erről konkrét információd? Ezt a hitelt nem kellene visszafizetni? Magyarázd már meg légyszíves, miért baj az, ha a magyar állam működését, a magyar emberek finanszírozzák, miért baj az, ha a magyar emberek kapják meg az ezért járó kamatot, és nem külföldi bankok, vagy spekulánsok?
A Gyurcsány kormány által fölvett brutális IMF hitelt ki fizette vissza, talán Gyurcsány?
A lányom egyébként Szentendrén dolgozik, nem Brüsszelben.

Arthamyr 2019.07.18. 19:16:16

@Jan Kovalens: Senkinek nincs tiltva, hogy államkötvényt vegyen. És az által, hogy a lakosságnál van az államadósság, csökken az állam kiszolgáltatottsága. Azzal is, ha mondjuk deviza helyett a saját valutában van az adósság. Ezen felül is inkább a saját állampolgárait hízlalja az állam, mint külföldi nagybefektetőket, akik esetleg nyomás alá is helyezhetik. Ez egy teljesen valid stratégia, persze jó lenne látni, hogy pontosan mennyi is az a "százmilliárdos plusz kamatteher". Ennek valószínűleg sokszorosát lopják el, és sokszorosát pazarolják el, beleöntve a nagy ellátorendszerek feneketlen kútjaiba.

Nyilván a jó az lenne, ha nem lenne adósság, de így is picsog mindenki, hogy nincs szociális háló, egészségügy stb., így pár szűkös év(tized)et a legjobb kormány sem tudna eladni a népnek.
Ezért pont kár ekézni a kormányt, ezt kb. jól csinálták.

Hari Seldon 2 2019.07.18. 19:47:09

@Jan Kovalens:
Egészben az a vicc, hogy a rosszabb kamatozásu papírokat váltják át rá. Gyakorlatilag alig jött be új pénz. - Ilyen mekkmesterek.

Golf2 2019.07.18. 19:49:35

@Shaktee: A HVG-n már írják hogy a fele "turista" a gépen TEKes volt, megrendezett színjáték,vajon hogy került Milánóba...

Shaktee 2019.07.18. 19:53:28

@Golf2: marinéni nem olvas hvg-t :-) igaz a csudabogi sem :P

Shanarey 2019.07.18. 20:36:43

By the way, Határátkelő, szedd már elő azt az utópisztikus posztot ami arról szólt hogy hazánk fia sok év után hazalátogat és mit talál. Biztos akad majd olyan aki még nem olvasta.

Shaktee 2019.07.18. 20:47:41

@Shanarey: a digger ugatos kutyásat? :-)

O1.G 2019.07.18. 21:38:53

@Arthamyr: így is picsog mindenki, hogy nincs szociális háló, egészségügy...Gyere haza nemfiatal te tényleg ide való vagy!

Shaktee 2019.07.18. 22:04:59

@O1.G: a picsogós duma elég avétos

Múlt évben 34 ezer ember halt meg idő előtt otthon. Gondolom az Arti fazonnak senkije, különben nem használná ezt a szót.

O1G /fapados

Jan Kovalens 2019.07.18. 23:30:25

@feketeeper: @Arthamyr: már megszületett a MÁP PLUSZ szőkites mint kifejezés is:
alapblog.hu/ezermilliard-forint-map-plusz/

Ez sokkal drágább forrás, a külföldieknek és nem csak lakosságnak szánt papírok több százalékponttal olcsóbban értékesíthetők.
Egyáltalán Nem baj hogy magyar lakosság is jegyezhet állampapír. A baj a mérték, hogy bármi áron, sok százmilliárdos költséggel érik el, hogy az elszabadult unortodox Pannon Napóleon és hoppmestere még kisebb piaci kontrollt kapjon lázálmainak megvalósítása közben. Mert eddig a piac pofán verte orbánékat, ha túl nagyot mérték álmodni. Nem vagyok boldog, ha majd piaci kontroll híján a legvarepitesuket csúcsra tudják járatni. Mert a valóság akkor is kopogtatni fog, és nagyobbat fog esni, nemcsak Orbán király, hanem vele az egész ország.

Persze, a csókosok, egy szűk kör jól jár vele, ahogy megszoktuk orbanisztanban. Az extra kamatot, az árát meg fizeti mindenki, a minimálbéresek is. Persze, nyilván vehetnek ők is kenyér meg tej helyett állampapírt.
Ha nincs pénzük kenyérre, vegyenek kalácsot!

index.hu/gazdasag/2019/05/30/jon_az_allami_szuperbefektetes_oruljunk_es_szomorkodunk/
www.napi.hu/tozsdek-piacok/ongolt_lott_az_allam_a_szuperkotvennyel.687719.html

Jan Kovalens 2019.07.18. 23:30:50

@feketeeper: tudjuk, Quercus, mar mesélted, hogy nem bírta az egyik lányod a brüsszeli tempót és inkább hazaköltözött.

Arthamyr 2019.07.19. 00:57:21

@Jan Kovalens: A piaci kontrollal az a gond, hogy a piacot az érdekli, hogy a kockázattal arányos hasznot húzzon. A Blackrock, a Templeton és a barátaik nem foglalkoznak az olyan "apróságokkal", hogy beszántják az akadémiát, szétbarmolják az oktatást, klientúrát építenek, kisajátítják a médiát. Nincs gond, amíg a pénzük jó helyen van. Tehát nincs rá garancia, hogy a helyes irányba hatna, és a "megfelelő" dolgokért verné pofán Orbánékat, az is lehet, hogy még rosszabb irányba kényszerítené őket időnként. Azért csak látod te is, hogy olyan nagy sallerokat nem kaptak a külföldtől, pedig lett volna miért, volt is fenyegetőzés, csak a tettek és a büntetés maradt el.
Orbán király nem fog esni, de ha igen, már megérte. Orbán király nyomtalan és permanens eltűnése fél évi GDP-t is megérne, főleg ha pár kulcsfigura is eltűnik vele együtt...
A felső linkelt cikkben 8400 milliárd lakossági állampapírról beszélnek. Kb. 5% a kamat (egyszerűsítve, feltéve, hogy mind MÁPP és végig megtartják), kizártnak tartom, hogy nem lakossági befektetők 2.5-3% alatt vesznek forint állampapírt, így ez kerül mondjuk 200 milliárdba évente. Ez a magyar államháztartásban aprópénz.
Egyébként a forint állampapír tényleg nem lenne baj, ha külföldi, nagy befolyású befektetőknél lenne, mert az még kezelhető (kérdés, hogy mekkora igény lenne rá mondjuk 4%-on). Viszont devizában veszélyes, és jó, hogy ez a kitettség csökkent (és jó lenne, ha még tovább csökkenne). A devizaadósság gyorsan "be tud pörögni" (elterjed az ötlet, hogy nem fenntartható=>kockázatosabb adós=>nagyobb kamattal lehet megújítani=>még erősebb lesz a fenntarthatatlanságba vetett hit=>...), és nem lehet vele semmit kezdeni, lehetett pár ilyen példát látni mostanában is, nem is kell nagyon keresgélni. Míg pl. Japánban nagyon magas az államadósság, és ez önmagában - egyelőre - nem probléma, mert arányaiban kicsi a külső kitettség.

A kamatfelárat az adófizetők fizetik. A minimálbéresek meg kevés adót fizetnek, így ők csak kis részét fogják fizetni.

Shaktee 2019.07.19. 01:14:14

@feketeeper: Jó téged is látni Q bácsi!

Add át szivélyes üdvözletem a tesóknak, kubikosnak, a munchhausen földimnek, s persze a birkucnak is.

Gyere gyakrabban! :D

M. Péter 2019.07.19. 01:43:21

@Platonica: Ha Oxbridge-be nem jut be a gyerekük, akkor hova küldenék? A jó brit egyetemek (Oxfordon és Cambridge-n kívül pl. Imperial College, UCL, Edinburgh, Warwick, Manchester) a különféle nemzetközi rangsorokban is jó helyeken szoktak lenni. Ha nem tetszik nekik, hogy mi van Bristolban, vagy úgy általában az angol egyetemeken, attól másutt lehet még rosszabb is a helyzet.

M. Péter 2019.07.19. 01:48:05

@Arthamyr: Képzeld el, hogy évi 200 milliárdból hány stadiont lehetne építeni.

kardio1 2019.07.19. 07:04:56

@Shaktee: nagyon bátor vagy ! Annyira, hogy félkézzel eszed a nápolyit.

2019.07.19. 09:16:59

@Jan Kovalens: Azt meg tudod mondani, hogy az elmúlt 9 évben hány száz, vagy inkább ezer cikk jelent meg arról, hogy Orbánék mindent rosszul csinálnak, és napok kérdése, hogy összeomoljon a rendszer?

Platonica 2019.07.19. 09:51:20

@M. Péter: Mindketten nemzetkozi kepzettseguek, UK-n kivul is jartak/dolgoztak egyetemeken, gondolom, innen az osszehasonlitasi alap. (Nekem amugy me'g Oxbridge-dzsel is vannak kerdojeleim hehe, mint ahogy a nemzetkozi es egyeb listakrol sem tudom, mennyire mervadoak.)

Arthamyr 2019.07.19. 10:10:18

@M. Péter: Attól függ milyet, van, amiből egyet sem és ugye azoknak fenntartási költsége is van, meg is oldották, hogy erre is mehessen pénz, ami egyébként közpénz jelleget ölthetett volna.
Na pl. ennél (is) egyértelműen jobb helyre kerül a pénz ilyen módon, és mint írtam, nem ingyen, kap érte valamit az állam.

Bicikliző medve 2019.07.19. 12:06:02

@Husz_János_Puszita: Az enyembol sajnos unios penzt meg kapnak...

Shaktee 2019.07.19. 12:45:10

@kardio1: suis terroriser mon chum :)

Bicikliző medve 2019.07.19. 15:41:53

@feketeeper: "A Gyurcsány kormány által fölvett brutális IMF hitelt ki fizette vissza, talán Gyurcsány? "
Azt nem az einstandolt magannyugdijunkbol fizettek ki? Kodos a memoriam, de valami meg remlik tiz evvel ezelottrol.

Arthamyr 2019.07.19. 16:50:13

@Bicikliző medve: Arra azért nem lett volna elég tudtommal (kb. 14 mrd eur vs. kb. 3000mrd huf). Azt másra égették el, szép lassan beleolvasztották a költségvetésbe.

2019.07.19. 17:18:40

@Arthamyr: Ha jól emlékszem 2000 milliárd adósságkonszolidációra ment. Egyébként valóban vissza lett csatornázva a költségvetésbe, ahonnan korábban kiszedték.

Jan Kovalens 2019.07.19. 18:12:51

@feketeeper: elég baj, hogy folyó kiadásokra költotte el Orbán a nyugdíjcélú megtakarításokat. Még nagyobb baj, hogy spekulációra, meg "nemzeti vagyon" építő lazalmaira. Ugyanis több száz milliárd Ft nyugdíj pénzből vett MOL részvényeket.
Ja, és törlesztett államadósságot is, de sajnos a devizás állomány a törlesztés után se csökkent, mert kiváló és kiszámítható gazdaság politikajuknak köszönhetően beszakadt a forint árfolyama.

Jan Kovalens 2019.07.19. 18:13:06

@feketeeper: én egy ilyen cikkel se találkoztam. De ha te igen, oszd meg velünk.
Nem ártana kicsit árnyaltabban gondolkodni, és különbséget tenni aközött, hogy összeomlik a rendszer illetve hogy kontraproduktív, pazarló és káros egy intézkedés.

Tisztább pillanataidban te is elismered, mennyi kárt okoz Orbán és mennyit lop (ld.pl a Mészáros birodalombol csak idén kivett 20 milliárd Ft feletti osztalék, ami egyértelműen fogyasztásra megy, még véletlen se beruházásra, Nemzeti tőkés osztály helyzetbe hozásara).

Jan Kovalens 2019.07.19. 18:13:18

@Arthamyr: igen, a piaci kontroll elsősorban a kormány gazdasági tevékenységére vonatkozik.

A külföldi hitelezők (magyar kormánytól független intézményi befektetők) jelenlétének megelőző szerepe is van: nem kell nekik ütni ahhoz, hogy Orbán viselkedjen. Meggyőződésem, hogy nélkülük az elmúlt években is számos Matolcsy lazalmot láttunk volna a gyakorlatban kipróbálva.

Ha "csak" 200 milliárdba kerül a népnek az, hogy Orbán és Matolcsy bátrabban és szabadabban álmodhat unortodox megoldásokat, az se kevés, egy négytagú átlagos családnak évi 80.000 Ft, aminek a többség biztosan tudná jobb helyet.

Arthamyr 2019.07.19. 18:20:37

@feketeeper: Az emberek nyugdíjcélú megtakarítása nem volt a költségvetés része, így onnan nem szedhették ki. Idővel fel lehetett volna számolni a felosztó-kirovó rendszert (nyilván kellett volna még jópár lépés hozzá), erre most már halvány esély sincs.
Sajnos a kormánynak jól jött egy kis extra mozgástér, meg extra elmutyizható pénz. Így lett a (becsületesen) megkeresett, a jövőt biztosító, felelősségteljes megtakarításból egy államosítással ködös közvagyon, majd idővel mindenféle ügyes mutyival a klientúra tagjainak magánvagyona. Gyakorlatilag ellopták, súlyosbítva azzal, hogy hosszú időre konzerválták a szar nyugdíjrendszert.

Arthamyr 2019.07.19. 18:36:17

@Jan Kovalens: Ez 80k úgy jött ki, hogy leosztottad? Csak mert akkor enyhén félrevezető,
1. nem minden magyar család, nem minden magyar ugyanannyi adót fizet
2. nem csak a magyaroktól van bevétele a költségvetésnek.
Szóval nem, ez nem 80k/év, és az sem jelentős, akinek igen, annak nem kellene, hogy 2 gyereke legyen.

Orbán sajnos akkor sem viselkedik, ha ütik, mert nem az üti, aki fájdalmat tud neki okozni. Azt sosem fogjuk megtudni, hogy mit láttunk volna, ha nem struktúrálják át az államadósságot. Mondjuk más országokban azért lehetett csúnya dolgokat látni, és ritkán (sose?) azért, mert a hitelezőknek nem tetszett, hogy "bántják" a lakosságot. Ahogy a példának hozott Japán esetében meg látszik a másik verzió működése.
Eddig is Matolcsy és Orbán unortodoxiájában élt Magyarország, szóval ebben akkor nagy változás nem lesz.

Jan Kovalens 2019.07.19. 19:53:22

@Arthamyr: igen az átlag már csak ilyen dolog. Attól hogy 1,4 gyereke születik ma átlagosan a magyar nőknek, viszonylag sokan vannak, akiknek nem pont ennyi sikerül.

Évi 200 milliárdból pl. lehetne wc papírt venni meg szappant a kórházakba. De ha szerinted Orbán látszat-függetlenségének, látszólagos mozgásterenek biztosítására hasznosabb elkölteni (a gazdagok zsebébe tenni, ahelyett hogy közcélú értelmes állami feladatot látnának el belőle) fejenként és évente 20.000 Ftot, a te dolgod.

Arthamyr 2019.07.19. 21:25:21

@Jan Kovalens: A magyar állam függetlensége, és ami fontosabb finanszírozásának sérülékenysége és Orbán uralma két, egymástól független dolog, az egyikben bekövetkező változás semmiféle változást nem implikál a másikban.
Mint írtam, simán lehet, hogy még nagyobb baromságokba hajszolná bele, ha elkezdené szorítani a cipő pénzügyi oldalon. És így is megbukhat, ha valami értelmes alternatíva felbukkan.

Sajnos nem én osztom be a befizetett adót, de valóban nem az erre költött pénzzel van a legnagyobb gondom. Ugyanúgy lehetne spórolni pl. nem építve belgrádi vasutat a kínaiaknak, stadionokat, vagy kevesebbet/nem lopva. És akkor az igazán húsos tételekről nem is beszéltem: a nagy szociális ellátórendszerekbe ennek sokszorosa megy el, a potyautasok sokkal többe kerülnek, leginkább miattuk nincs wc papír meg szappan a kórházakban.

És ismét korrigálom, amit írtál, nem a gazdagok zsebébe megy, nincs követelmény, hogy csak a százmilliós vagyon felett vehet államkövényt valaki (már ha a százmilliós vagyon gazdagságot jelent manapság).

Arthamyr 2019.07.19. 21:27:14

@feketeeper: Nem a "nyugati multik" meg a "tőke" adott 2.8 millió szavazatot a Fideszre...

Arthamyr 2019.07.19. 21:36:49

@feketeeper: "Oda állni a már, illetve a leendő nyugdíjasok elé, és közölni velük, hogy miután a gyerekeik, unokáik úgy döntöttek, hogy már maguknak gyűjtenek nyugdíjas éveikre, így nem tudja az állami nyugdíjalap a továbbiakban finanszírozni a nyugdíjak kifizetését, ezért azt folyamatosan csökkenti? Vagy egyre több hitelt kellett volna fölvenni a finanszírozásra? Vagy a költségvetési alrendszerekből kellett volna átcsoportosítani a nyugdíjak kifizetésere" - Nyilván ennek kombinációjára lett volna szükség, és kötelezően bevezetni. Pl. a váltás előtti éveket elszámolni, és ezért valamilyen időarányos nyugdíjat biztosítani; az egyéb helyekről kipótolni (pl. az egészségügy is lehetne legalább részben egyéni finanszírozású, akkor ott is keletkezhetne extra bevétel/kisebb költség). Az nonszensz és fenntarthatatlan, ami most van. De ez a hajó elment (és a lakosság sem szívesen ugrana neki megint, nehéz is lenne eladni), én kíváncsian várom, hogy hogy fogja fizetni a nyugdíjakat a Magyar Állam, engem sajnos nem fog érinteni, mivel én biztos nem fogok kapni egy fillért sem.

Arthamyr 2019.07.19. 22:14:12

@Jan Kovalens: Ja, és én nem írtam semmit az átlagról, mást írtam, hogy szerintem miért nincs rendben a fejenkénti 20k.

Jan Kovalens 2019.07.19. 23:31:50

@Arthamyr: Magyarországon sajnos érvényes, hogy az állam egyenlő Orbán Viktor és udvartartása.
Törvénytelen? Holnapra atirjuk a törvényt, visszamenőleges hatállyal.
Alkotmányellenes? Nyolcadszor is módosítjuk az "ercnel maradandóbb", általunk fabrikált alkotmányt. Problem solved. Welcome to Hungary (orbanistan)!

De facto a leggazdagabb decilisbe tartozók vásárolják az államkötvények nagy részét. Ha a valóságismereted nem teszi lehetővé ennek belátásat, nézd meg a felméréseket, hogy az alsó nyolc decilisben mennyi államkötvényt, sőt pénzügyi eszközt birtokolnak.
Attól hogy te nagylelkűen megengeded a mélyszegénynek meg a vagyoni szempontból középen lévőknek, hogy vásároljanak, még nem lesz hozzá meg a forrásuk.

Jan Kovalens 2019.07.19. 23:32:07

@feketeeper: igen, el kellett volna kezdeni csökkenteni a nyugdíjakat. Mint ahogy ez is fog történni, csak egy generációval később és ők, a mai 30-50 évesek sokkal nagyobbat szívnak vele, mintha idejében elkezdik a csökkentést és hosszú időre szetteritik. amikor a mai középkorúak nyugdíjasok lesznek, a mostani nyugdíjak negyedét fogják kapni.

Persze ez a jelenben népszerűtlen intézkedés lett volna. Így Orbán királyunk kihátrált belőle. Ahogy az egészségügy reformja téren se csinál semmit. Cserébe kapunk stadiont orrverzesig, meg állítólag a felcsúti kisvasút is meghosszabbítasra kerül.

Arthamyr 2019.07.19. 23:53:14

@Jan Kovalens: A leggazdagabb decilis nem gazdag, ennyi erővel én is gazdag vagyok, ami nevetséges gondolat. A leggazdagabb 1% talán, bár ezt sem gondolnám feltétlen. Az a gazdag, aki több milliárdos vagyonnal rendelkezik.
És igen, nyilván az alsó decilisekben lévőknek nem az a legfontosabb döntése, hogy milyen eszközökbe fektessék a megtakarításukat, nem ez az előrelépésük kulcsa, mert először munkára fogható tőke kell. Ahogy a minimálbéresnek is az az elsődleges feladata, hogy megszűnjön minimálbéres lenni.

És nem, a Magyar Állam nem egyenlő Orbán Viktorral és sleppjével, még akkor sem, ha épp most (és még jó darabig) kellemetlenül nagy befolyásuk van felette. Ennek ellenére az állam erőforrásainak nem Orbán és belső köre fogyasztja, használja, hanem a nagy számú egyéb (még akkor is, ha ők sokkal fejenként sokkal többet fogyasztanak).
De még ha így lenne, sem jelentené szükségszerűen azt, hogy a külső sérülékenység hatására "jobban" végezné a kormány a munkáját.

Arthamyr 2019.07.19. 23:58:02

@Jan Kovalens: A szép, hogy ezzel szinte maradéktalanul egyetértek. :)

Shaktee 2019.07.20. 01:19:00

Király Gábor verse : Szóltam

Szóltam, hogy jönnek a fasiszta celebek,
szóltam, hogy nem lesz jó, ha a szart lenyeled,
szóltam, hogy ki fogják lopni a szemedet,
azt mondtad, nyugi, mert ezek nem ilyenek.

Szóltam, hogy te leszel bűnbak a bankoknál,
szóltam, hogy rosszabb lesz Budapest Bangkoknál,
szóltam, hogy leköpnek költői esteden,
azt mondtad, nem kéne ördögöt festenem.

Szóltam, hogy ki fogják rúgni a mamádat,
szóltam, hogy elő lesz írva az alázat,
szóltam, hogy nevükre íratják hazádat,
azt mondtad, nem eshet meg ez a gyalázat.

Szóltam, hogy több lesz az erőszak szervezet,
szóltam, hogy lapít majd minden szakszervezet,
szóltam, hogy lesz majd itt bankszámla zárolás,
azt mondtad, unalmas már ez a károgás.

Szóltam, hogy te leszel hibás az árvízért,
szóltam, hogy nem kapsz majd gyufát se száztízért,
szóltam, hogy rajtad verik le a havazást,
azt mondtad, hagyjam már abba a savazást.

Szóltam, hogy viszi az egyház a sulikat,
szóltam, hogy mérnökök helyett majd kulikat
képeznek ezerrel, s bezárják a gyárat,
azt mondtad, ilyen a kereslet-kínálat.

Szóltam, hogy felbontják minden leveled,
szóltam, hogy feltörlik a padlót teveled,
szóltam, hogy nem lesz a várad a te házad,
azt mondtad, béke van, nyugi, ne parázzak.

Azt mondtad, nem érint téged, ha úgy lesz se,
azt mondtad, védje meg magát a férgese,
azt mondtad, ráérek, hiszem, ha látom,
így jártál, megszoptad, édes barátom.

Király Gábor

kardio1 2019.07.20. 08:58:45

@Shaktee: fantasztikusan sokoldalú a volt válogatott kapus ! :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.20. 10:34:00

@Shaktee: Még a régi szép műrettegéses időkre emlékeztet.
Hát jobb volt mint most.

@kardio1: XD

Shaktee 2019.07.20. 15:22:19

@Dikusz:

“Én azért élek itt, mert itt vagyok honpolgár, csak itt, sehol másutt. Más életem nincs, csak amelyik ide van beépítve, és mint honpolgár részt tudok venni valamiben. Valamilyen hatása csak van annak, amit mondok, csinálok, az álláspontomnak, a gondolkodásomnak.” Heller Ágnes

Nagy hatásod volt. Hiányozni fogsz...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása