oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Gazdagisztán

2019. július 01. 06:30,  Ájlávhángeri 65 komment

2019. július 01. 06:30 Határátkelő

Ájlávhángeri

Sajátos hangulatú írást küldött Sándor, aki voltaképpen mintegy tételesen sorol fel (nem csak) Magyarországról jó pár dolgot, ami tetszik és ami nem. Kíváncsi vagyok, mit gondoltok az írásáról – bennem sok kérdőjel felmerült, de hát legalább lesz miről beszélgetni, vitatkozni.

Neked mit jelent a magyarság? Hogyan viszonyulsz Magyarországhoz, miként gondolsz rá, amikor külföldön vagy és milyennek látod, amikor hazalátogatsz? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

budapest_3_kicsi.jpg

„Ami engem illet, 72. éve élek a Duna-Lajta mentén, 22 országban jártam eddig. Gimis koromban „orrvérzésig” menni akartam, innen el... - utólag jöttem rá, amikor már szabadon lehetett menni, a baj az volt, hogy be voltunk zárva. 

1980-ban voltam először nyugaton. Egészen más érzés volt oda és onnan, mint például Csehszlovákiába vagy Lengyelországba látogatni. 

Sok éven át még sírhatnékom lett hazajövet, úgy tűnt, valami elveszett. Aztán 1989-ben Hollandiában sporttársaim marasztaltak. 

Érdekes, akkor már az buggyant ki belőlem: NEKEM VAN HAZÁM!! - talán azért is, mert irritált, hogy annyira lenézően kezeltek mint magyart. Azt gondolták, mi nem ismerjük a fürdőszobát, és a Szovjetunió szerves része vagyunk. 

Ma már az (is) nagyon bosszant, hogy a szovjet sírkertek a temetőkben elhanyagoltak. Hová tűntek az egykori elvtársak? 

Ma már tudom, miért jobb Nyugaton. Kulturáltabban élnek ott az emberek. Sokkal kevésbé keresnek kiskapukat, mint itthon, van állampolgári fegyelem, munkafegyelem. 

Ma már azért jó hazajönni, mert vár az itthoni komfort, ugyanakkor magunkat, magyarokat nem szeretem. 

Mondok egy példát. Friss történet a dunai hajóbaleset, a koreai turistákkal teli kis hajó legázolása. Milyen jogon engedték ki az országból a gázolót alapos vizsgálat nélkül? 

Látom, hogyan építget 2-3 hónapig egy utcát 8-10 ember. Láttam Finnországban, Németországban hogyan végez el hasonló munkát 2 (kettő) ember néhány nap alatt. 

Lehangoló, hogy mindenünket elpazaroljuk. 

Csak, kizárólag a privát kényelem miatt jövök haza örömmel, egyébként, ha lehetne, még most, „100 évesen” is letelepednék Svájcban, Csehországban, Görögországban, és jönnék haza néha nosztalgiázni. 

Mi nem tanulunk semmiből, új és még újabb trianonokat harcolunk ki magunknak. 

A rendszerváltás idején teli pofával ordították az új-demokraták (átvedlettek): „TOVÁRIS  KONYEC!” 

Az „elvtársak”, a szovjetek maguktól mentek el, és mi semmivel nem lettünk magyarabbak, a Baccardi Beach, meg a pina colada, a pénzmosó butikok korszaka következett. 

Kádár idején jobb volt. Szomorú, hogy őt ma is elárasztja egy mocskolódó áradat. Abban a szovjet szorításban ő valóságos csodákat művelt (Helmuth Schmidt és M. Thacher véleményét idéztem).”

Kövesd a Határátkelőt a YouTube-on is, iratkozz fel, ne maradj le semmiről!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6514918692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HakapesziM 2019.07.01. 07:20:59

Régen minden jobbvót.

Golf2 2019.07.01. 08:02:14

Van benne valami...

Csodabogár 2019.07.01. 09:17:37

Avassuk szentté Kádár elvtársat.:-(((((

Nyugaton is jobban körül kell nézni. Ott lakva másként néz ki sok minden. Csak kis apró példa Svájcban a 3. kerületben átépítették a villamos megállót. Közel 2 évig tartott. Még ma se tudom miért.

Szerintem, különösen a posztoló korában már, jobb itthon élni és ki- kiutazni nézelődni.

blasiusii 2019.07.01. 10:17:20

ez most csak valami trollkodás, vagy ez komoly, hogy ide kikerült??

takarék-láng 2019.07.01. 10:17:29

@Csodabogár: a kozelemben 5 km kerekparut epitese 1.5 evig tartott. Es az eredmeny, hogy lassitottak a forgalmat, megszuntettek a jobbra balra kanyarodast egy forgalmas csomopontban, tehat keruloutra kenyszerul az arrajaro, egy masik csomopontban pedig uj lampakkal lassitanak, oriasi dugokat es legszennyezest okozva.

takarék-láng 2019.07.01. 11:20:36

'Sokkal kevésbé keresnek kiskapukat, mint itthon, van állampolgári fegyelem, munkafegyelem. "
- ebbol a mondatbol is lejon, hogy a kedves apam korabeli posztolo max turista volt nyugaton, de nem.elt ott.

takarék-láng 2019.07.01. 11:21:04

@blasiusii: uborkaszezon van. Sot lesz is, egyre tobbszor.

Ezert fordit egyre tobbszor kulfoldi blogokbol a bloggazda, holott azok nekunk magyaroknak totalisan irrelevans informaciokat tartalmaznak.

Határátkelő 2019.07.01. 11:26:46

@takarék-láng: Mégis ideesz a fene. Egyébként pontosan ugyanannyi fordítás van, mint 1,3 vagy 5 éve, dehát tőled senki sem várja el, hogy igazat mondj.

takarék-láng 2019.07.01. 12:15:41

@Határátkelő: nem nekem, hanem neked van szukseged elomoderaciora a szamodra kellemetlen tenyek elhallgattatasa erdekeben.

Sokszor meg az olyan kommentjeim sem mennek at, amelyek az altalad definialt moderalasi alapelveknek is megfelelnek.

Határátkelő 2019.07.01. 12:21:01

@takarék-láng: :D :D Nyilván. Kész szerencse, hogy senki sem akadályoz meg abban, hogy jobb, minőségibb blogot csinálj, tele releváns tartalommal.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.07.01. 13:21:07

Szóval a posztoló szerint régen a Nyugat teljesen más volt, mint Csehszlovákiába menni, de ma már Csehországba költözne. Ezután elég erős, hogy Kádár alatt jobb volt és a szovjetek után nosztalgiázni...

Buchhalter 2019.07.01. 13:37:10

Ennyi sületlenség a posztoló részéről : Kádárt csak hagyták az oroszok ,persze szigorúan megbeszélve,hogy meddig mehet el.Igazi kis zsinóron rángatott báb volt. Gyerekként még éltem a Kádár rendszerben .Annyira nem sírnám vissza. Berlinben elég botrányos volt a Tegelhof reptér átadása.A többszörösére szaladt el az árra és az átadással is rengeteget csúsztak.Szóval ez a 2 ember ugyanazt a munkát hagyjuk.Lehet valamikor 20 évvel ezelőtt még igaz lehetett.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.01. 14:09:22

Na,jönnek majd a trollok,hogy mi ez a libsibolsi nyavajgás már megint ezen a sorosista hazaáruló blogon?!XD

littke 2019.07.01. 14:09:25

Hát én 1969-ben, 26 évesen léptem le. Az írással nem értek egyet. Szerintem az ország nagyot fejlődött, persze Kanada vagy Svájc nem lett.

Shaktee 2019.07.01. 14:45:15

@takarék-láng: és mikor is költözöl haza?

Dikusz 2019.07.01. 14:57:18

@Jules Chak:
"Miért jó a szenilisnek?
Mert minden nap új ismerősre talál :-))"

És miért rossz?
Mert mindenki idegen neki...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.01. 17:10:08

@Buchhalter: Ha olyan jól sikerült volna a rendszerváltás,akkor nem "sírnánk vissza" a Kádár rendszert.Amit vitya most hoz vissza nekünk.

gabors 2019.07.01. 17:42:38

@takarék-láng: "Sokszor meg az olyan kommentjeim sem mennek at, amelyek az altalad definialt moderalasi alapelveknek is megfelelnek."

Inkabb az a gond hogy ennyi ido utan sem erted meg hogy a bloggazda donti el hogy mi "felel meg" es hogy szerinted mi megfelelo NEM RELEVANS (azert persze rendszeresen probalkozol es panaszkodsz ... nem ertem miert....)

gabors 2019.07.01. 17:51:12

Happy Canada Day !
Joyeux jour du Canada ! (a google szerint)

a kanadaba szokott hazaaruloknak :-) es az osszes tobbi canuck-nak is :-) (termeszetesen)

Shaktee 2019.07.01. 18:35:30

@gabors: Gros merci pour toi! :)

nyuszigonosz 2019.07.01. 18:55:35

@Buchhalter: Amire te gondolsz, na az nem a Tegel.
Az ( még) müködik. :-)

A majdani Willy Brandt / Berlin Brandenburg/ Airport, na az amire azthiszem gondolsz, és amit még 2006-ban kezdtek építeni és azóta sincs kész és amit az a nagyravágyó és a többi tartomány pénzadományait - ja mert Berlin, na ott soha nincs pénz, mármint saját de a többi tartományét bárhová el lehet süllyeszetni - két kézzel eldobáló akkori berlini föpolgármester Wowereit kezdett építtetni, és a Wowereit / szerencsére/ sincs már :-) elnyelte a süllyesztö, :-) de az óriás-projet, ahol egyfolytában átadási idöpont korrekció van, na az hogy mikor lesz kész, azt az isten tudja. Vagy az sem.

Jó, ilyen idöhúzós tán 10x annyiba kerülö mint az elején megállapított építkezés volt az Operaház Hamburgban is, de az végül tényleg elkészült. Nagy sokára. :-)

Shanarey 2019.07.01. 19:51:17

@Csodabogár:

Nos akkor mesélj, szerinted mi az oka annak hogy a Budapesti nagy körutat átlag 3-4 évenként "felújítják" Mi az oka annak hogy a Várbazár néven elhíresült egyebet hány évig építették, s közben többször át is adták? atlatszo.hu/2016/08/29/tobbszori-atadas-megduplazodo-koltsegek-igy-ujult-meg-a-varkert-bazar-az-unio-penzebol/

M. Péter 2019.07.01. 20:45:40

@Buchhalter: Van Tegel, volt Tempelhof (már bezárt), és amelyik még most is épül, pedig eredetileg 2011-re tervezték a megnyitását, az a Berlin-Brandenburg repülőtér Schönefeld mellett.

gabors 2019.07.01. 22:31:10

@Shaktee: Gros merci pour toi!

De nada !

ulpius66 2019.07.01. 22:32:14

@Dikusz: "Miért jó a szenilisnek?
Mert minden nap új ismerősre talál :-))"

...és mért jó a mazohistának?

Mert ami rossz, az neki jó!

Ami jó, az neki rossz.....tehát jó!

Csodabogár 2019.07.01. 23:16:19

@nyuszigonosz: Hamburgban nem operaház épült, hanem az Elbfilharmonie = hangversenyterem.
Viszont a berlini operaház felújítása Unter der Linden, az 12 évig tartott és senki nem gondolta, hogy ilyen sokáig fog tartani.
Sajnos úgy tűnik, hogy a mi pesti operaházunk is követi a példát.:-(

Csodabogár 2019.07.01. 23:22:26

@Shanarey: Várbazár eleve egy halott dolog. Már új korában se volt alkalmas semmire, a később műtermnek kiadott helyiségek kifűthetelenek vizes faluak stb. voltak. Kár volt most megint erőlködni vele.

A nagykörúton iszonyu forgalom megy éjjel nappal. Igy ennyire leterhelt utat mindenütt javítanának állandóan akár csak a német autobahnokat. A körut alatt megy egy csomó vezeték főleg a vízcsövek hajlamosak időnként megadni magukat, amikor is hirtelen valahol beszakad az út. De főleg a villamossineket cserélgetik gyakran, amit meg lehet érteni. Én még nem találkoztam sehol olyan vonallal, bár biztos van, ahol 2-3 percenként mennek a villamosok, rendszerint tömve.

Shaktee 2019.07.02. 00:41:56

@Csodabogár: Használta sok művész a műtermeket...az ifiparkról már nem is beszélek.

gabors 2019.07.02. 01:19:12

@Csodabogár: "A nagykörúton iszonyu forgalom megy éjjel nappal. Igy ennyire leterhelt utat mindenütt javítanának állandóan akár csak a német autobahnokat."

De ez nem valami uj meglepo dolog ENNEK megfeleloen kellene megtervezni a felujitast es ugy elvegezni ... .na persze akkor nem lehetne minden masodik evben ellopni a 10%-ot az adott felujitasbol ...

" De főleg a villamossineket cserélgetik gyakran, amit meg lehet érteni. " A fentieken kivul SEMMI mas magyarazata nincs arra a terhelesre kell tervezni es kivitelezni ami van (megint csak nem valami termeszti katasztrofa a forgalom hanem mart evtizedes valosag.)

Pl New Yorkban NEM szedik fel a subway sineket pedig van forgalom itt is 24/7 foleg az express vonalakon

Shaktee 2019.07.02. 02:49:09

Happy Canadian 4th of July! These Canadians are always having to prove they’re “different” than us. They won’t celebrate Thanksgiving in November when it’s supposed to be! Their 4th of July is on July 1st! Dumb! And they pay no co-pays, no deductibles — in fact, there are no doctor bills - EVER! You cannot get a gun clip that will hold a hundred bullets! They’re so backwards, they still use paper ballots when they vote! Their president has so little to do, he wanders around the airport greeting immigrants and refugees. Seriously! Today’s their “independence” day — which they achieved without killing a single British soldier! Wussies! And what are they doing instead of fireworks for tonight? Releasing doves? Are they even a real country? People are dying just waiting in line to see doctor! So what if they live 5 years longer than we do? You call that living? Give us our basketball trophy back!!

Micheal Moore
:)

Európai téridő 2019.07.02. 07:47:28

Hogy ez a vekengés mekkora egy marhaság! Kicsit olyan, mint a néhai Ludas Matyiban a "Le a bürokrácia"-rovat, vagy néhai Fehérklára és más "kollégák" bírálós "publicisztikái".

morph on deer 2019.07.02. 07:47:41

@takarék-láng:
”- ebbol a mondatbol is lejon, hogy a kedves apam korabeli posztolo max turista volt nyugaton, de nem.elt ott.”

Ebből meg az, hogy hülyeségeket beszélsz.
Az a fajta sunyi próbálkozás mindig, mindenhol, hogy mindenáron “jobban járj” annyira nem jellemző, hogy nyugodtan hungaricummá lehetne nyilvánítani.
Csak nézd meg, hogy mit művel a pávatánctanár miniszterelnökünk, hogy mást ne is említsek...
Na erről a mentalitásról van szó.

Elementáris 2019.07.02. 07:47:59

Aki nem élt a Kádár-rendszerben, nem tud róla relevánsan nyilatkozni. A mi volt jobb- mi nem, csak azok érthetik akik átélték.
Bár, lényegében szerintem a múlton kár keseregni, vagy kár felturbózni- elmúlt. Éljük meg a mai napot és tervezzük a holnapot. Ó, nem vagyok ilyen költői, de úgy látszik a mai nap ezt hozza ki belőlem. :)
A szociális környezetünk is befolyásolja azt, hogy miként látjuk a világot. Én imádok csendes, eldugott, kevés ember által látogatott helyekre menni, de totál el tudom magam szeparálni a tömegtől egy palermói strandon is.

midnight coder 2019.07.02. 08:15:50

@Online Távmunkás: Kádár alatt sok minden jobb volt, és sok minden rosszabb. Pl. a közbiztonság egyértelmûen jobb volt, nem voltak tele hajléktalannal az aluljárók és a tömegközlekedés, nem voltak idióta "civil" szervzetek a bolygóra káros környezetvédõktõl a túltolt különféle jogvédőkig. A másik oldalon persze itt volt a jó cuculizmus minden árnyoldala, leginkább a béka segge alatti életszínvonal. És amúgy szerintem akkortájt Nyugaton is jobb volt átlagpolgárnak lenni mint manapság.

Buchhalter 2019.07.02. 08:23:32

@nyuszigonosz: bocs ,nem néztem meg a pontos nevet.Volt még egy balhé . 2009 márciusában Köln egyik metró bővítésénél összeomlott a levéltár és páran meg is haltak. Amikor ott voltam fél évig 2015-ben még mindig állt az építkezés . Azóta is állhat?

nyuszigonosz 2019.07.02. 08:59:27

@Buchhalter: Igen, emlékszem arra a szörnyü levéltár összeomlásra, meg pár ház is a környékén összeomlott.
9 évvel késöbb meglett a bírósági tárgyalás is ezügyben.

Na és hogy a kölni metró felújítása plusz új metróvonalak üzembe helyezése mikor lesz?
Ez a 17-s vonal, ahol a szörnyü beomlás volt, ez kb. 2023-ban lesz kész, az egész felújítás meg 2026/2027.
( rossz nyelvek szerint majd 2627-ben, mivel a kölni dómot is 500 évig építették, hát akkor ezt még egy kicsit tovább )

Buchhalter 2019.07.02. 09:43:34

@nyuszigonosz: köszi az infót.Én inkább villamos párti vagyok.Sokan úgy látjuk,hogy ahol a felszíni közlekedést leterelik csak autók lepnek el mindent.A hírekben azt látom,hogy több nagy német városban is inkább a villamos vonalakat fejlesztik (hosszabbítják a pályákat ,ritkán új vonalak) Bielefieldben van egy orvos haverom és azt írta ott is az egyik pálya kap pár új megállót a külváros fele. Aachenben is próbálkoznának a Campus fele egy vili vonalat a pályaudvarról ,de a helyi busz lobi elég erős.Valaha ott is 15 vonal volt.Teljesen felszámoltál a Merci nyomására most meg rájöttek,hogy mennyivel egészségesebb lenne a levegő a büdös buszok helyett.

nemecsekerno_007 2019.07.02. 10:31:11

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Ha jól sikerült volna a rendszerváltás akkor Dobrev Klára max. mosogatni mehetne Brüsszelbe, Fletó meg egy szimpla porszívóügynök lenne...

droid_ 2019.07.02. 10:31:17

@gabors: nem értek hozzá, de a hőingadozás pl messze nem ugyanaz egy föld alatti pályán, és a vasúti sínek ránézésre is ötször vastagabbak.

midnight coder 2019.07.02. 10:31:29

@Buchhalter: A tömegközlekedés mindig csak tömegnyomor, az egyetlen kivétel a metró ami tényleg gyorsan és kényelmesen tud elvinni viszonylag akár messzire is. A villamossal, busszal mindig csak a szopás van, hol leszakad a vezeték, hol baleset miatt áll, nyáron meg lehet fõni amíg a megállóban vársz rá, és akkor is amikor utazol rajta. Ráadásul a metróban meg lehet oldani, hogy ne jöjjenek le a hajléktalanok, a villamoson pedig ott utaznak veled a 40 fokban is.

chrisred 2019.07.02. 11:22:32

@nemecsekerno_007: De pont azért csináltak a jókáder elvtársakból rendszerváltó politikusokat, mert nem értettek semmihez.

Void Bunkoid 2019.07.02. 11:22:44

@midnight coder: valamint a metróalagút akár atombunkernek is alkalmazható.

A villamos meg önfeledten fog sugározni még 80 év múlva is :)

Terézágyú 2019.07.02. 11:22:56

Emberek, példa mindenre van nyugaton is.
Kint is csúsznak a beruházások.
De!
Tíz beruházásból hány csúszik nálunk, és hány nyugaton?

Arthamyr 2019.07.02. 11:41:51

@midnight coder: A felszíni tömegközlekedés is működhetne, csak nagyobb elsőbbséget kellene élveznie (pl. még véletlenül sem lenne autókkal osztott villamospálya, a buszsávok megfelelő használatának szigorú betarttatása, a kereszteződések megfelelő kialakítása és hasonlók).
Kíváncsi lennék, ha megnéznénk, hogy mi mekkora helyet foglal az utakon/időben hány százalékban használja, milyen számokat látnánk. Tippre jóval 50% alatt van a tömegközlekedési eszközök idő/hely aránya...

Nyilván annyira nem lehet annyira hatékony, mint a metró, mivel az 3d-ben egymás alatt-felett keresztezheti egymást és totál saját környezetben megy más által zavartalanul, de azt drágább kiépíteni. És nem opció, ha "hirtelen" kell valami rugalmas megoldás, egy új buszvonalat relatív hamar létre lehet hozni, ahogy egy létező útvonalát is módosítani, a metróét jóval nehézkesebb. Arról nem beszélve, hogy van olyan hely, ahol egy buszjárat is kihasználatlan, oda a metró teljesen értelmetlen.

Eugene Horse 2019.07.02. 13:56:37

Az értelmetlen posztok között is dobogós. Kádárromantikás bezzegnyugdíjas, mindenki kedvence az ilyen :)))))

kardio1 2019.07.02. 14:13:10

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: egy nem régi poszt alá írtál egy szovjet viccet. Tetszett ! Itt egy hasonló :
A 60-as években egy szovjet iskolában, tanév vége felé, biológia órán : tanárnő felmutat egy kitömött mókust, és kérdezi a gyerekeket, mit látnak. Többen is jelentkeznek.
- Na, Aljosa ?
- Róka !
- Nem, nem az ! Nézzétek meg jobban ! Iván ?
- Medve ?
- Nem, már hogy lenne medve, az egész máshogy néz ki ! Gyerekek, gondolkozzatok, egész évben róla tanultunk !
Mire a hátsó sorban félénken jelentkezik a kis Zsenya:
- Tán csak nem maga a nagy Vlagyimir Iljics személyesen ?

Bambano 2019.07.02. 14:22:13

A kádárkorszakban az érzetem nekem is jobb volt. Jónak éreztem a korszakot, miközben nem tudtam, hogy belül mennyire rohadt a rendszer. Nem tudtam, hogy a szomszédaid közül az egyik biztosan besúgó, nem tudtam, hogy az életszínvonalat brutális adósság felhalmozásával érjük el, stb.

Az akkori valóság megismerése erősen árnyalja a képet.

Terézágyú 2019.07.02. 15:23:07

@Bambano:
"Nem tudtam, hogy a szomszédaid közül az egyik biztosan besúgó"

Nono....

midnight coder 2019.07.02. 15:23:34

@Arthamyr: A felszíni tömegközlekedés mindig is kiszámíthatatlan lesz. Nem csak az autók miatt, de Pl. egy elütött biciklis miatt is ugyanúgy megáll a villamos. Nem beszélve arról, hogy az elemeknek is jobban ki van szolgáltatva a rendszer. Igen, drágább, de klasszisokkal nagyobb utasközönséget tud kiszolgálni sokkal-sokkal kényelmesebben és megbízhatóbban.

midnight coder 2019.07.02. 15:23:40

@Bambano: Azért nem kicsit örülnénk, ha ma annyi lenne az államadósság mint 89-ben... A gond inkább azzal volt, hogy a béketáboron kívül nemigen tudtunk sok mindent nyereségesen termelni. Ami aztán még nagyobb gond lett, hogy ami ilyen volt, azt is szétlopták a szorgos kezû jóelvtársak a gengszterváltás alatt, illetve hogy túl hamar és túl könnyen adtuk fel a keleti piacainkat és az oda termelő cégeket.

gabors 2019.07.02. 15:29:58

@droid_: "@gabors: nem értek hozzá, de a hőingadozás pl messze nem ugyanaz egy föld alatti pályán, és a vasúti sínek ránézésre is ötször vastagabbak."

en sem ertek igazan hozza de mernokkent megint csak annyit mondok hogy a terheles ismert most mar evtizedek ota hoingadozast nem tegnap hoztak ide az ufok amirol senki nem tudott, meg gondolom vannak mas technikai problemak is DE azokat is figyelembe veve KELL a sineket meg minden al-epitmenyt megtervezni. Sot figyelembe kell nyilvan venni az adott villamosok sulyat rezgeseit stb ... ezek kozul egyik sem megoldhatatlan/elorelathatatlan dolog. Ha nem lehet villamost uzemeltetni a koruton (mert ez is lehet a valasz) akkor meg NE legyen villamos meg kelll oldani maskepp. De az totalis baromsag hogy 2-3 evente teljesen cserelik a sineket es hasonlok. Meg a vadi uj egyhetes sin eltorik mert MELEG van ????

Arthamyr 2019.07.02. 15:45:27

@midnight coder: "klasszisokkal nagyobb utasközönséget tud kiszolgálni" - igen, és épp ez a hátrány bizonyos esetekben. Nem lehet a mátyásföldi kertesházas övezet minden 3. utcasarkán metrómegálló (és még ezeknél sűrűbb helyeken sem), míg buszokkal pl. ez is lefedhető.
Egyébként ne érts félre, szerintem is metró ftw, de azért a felszíni közösségi közlekedés is javítható lenne nagy mértékben, ha lenne rá komoly szándék.
Persze a legjobb megoldás az lenne, ha kevesebben utaznának.

Az elemek, a balesetek meg valóban probléma, amiből az előbbi nem igazán kezelhető. Mint a hely és időfoglalásról, a balesetekről is érdekes lenne statisztika, szerintem sokkal ritkábban résztvevői (főleg hibáztatható résztvevői) a tömegközlekedési járművek (főleg a kötöttpályások) a baleseteknek, hát még ha a szállított emberek arányát is nézzük...

droid_ 2019.07.02. 16:42:45

@gabors: metrohoz hasonlítottad, erre válaszoltam. azt itt se gyakran cserélik.

midnight coder 2019.07.02. 17:19:52

@Arthamyr: Az elemeket azért említettem, mert a metró kivédi, a villamos meg nem. A tömegközlekedés sofõrei valóban kevesebb balesetet okoznak (mert többet vezetnek, és kevesebb is van belõlük), de nekem aki a villamosra várok kb. tökmindegy hogy ki okozta a balesetet ami miatt áll a forgalom.

Efrajim Canuck 2019.07.02. 17:20:39

Na, a vén komcsi. 3,60-as kenyér kell? Gyere át Kanadába, itt megkapod, csak dollárban. Útépítés? Olyan szar utakat sehol nem találsz, mint Québecben. Akkora kátyúk vannak, hogy el lehetne bennük temetni Demszky Gábort egy Combinóval együtt. Nem a mellékutcákon, a gyorsforgalmi utakon! És ha egyszer nekiugranak a felújításnak, azt az utcát hosszú időre el lehet felejteni. Itt, a munkahelyem előtt március óta faltól falig, egy kilométeren át le van bombázva Montréal egyik fő belvárosi utcája. Átadási határidő? 2023!! októbere. Addig nincs utca, csak kerítéshegyek és csatatér. Oké, ez tényleg egy nagyszabású felújítás, de a munkahelyemről hazafelé is tavaly óta kerülgetek egy gödröt, amire rábaszarintottak egy acéllemezt, meg mellé két terelőkarót, oszt' jóvanaz. Az otthoni brazil gépsor már rég lefedte volna!

Occam beretvája 2019.07.02. 18:28:58

@Shaktee: Drága Életem.Ezeket a terveket még a Főváros Hercege idejében készítették.Akkor még aluminium forgózsámolyos kivitelű
Combínókra. De mivel ezt a konstrukciót a villamos gyártás Rolls Royce-a a Siemens elkúrta, és a zsámolyok sorra repedeztek,így a
megegyezvén az előző tolvajokkal az olcsóbb ámde jóval nehezebb acél zsámolyos kivitelt szállították.E miatt valamint hogy ha nem gumiágyas lenne a teljes sínszerkezet ami olyan rezgést okozna hogy hogy az összes belpesti naccsága folyamatos orgazmusban leledzene jóval gyakrabban kell a pályát újra építeni. Evvan.
Ezt azért ne vedd készpénznek mivel az íllető akitől az info származik csak egy egyszerű a projecten dolgozó mérnök, és nem valami allrounder Helsinki Bizottságos.
Ha érdekel:m.magyarnarancs.hu/belpol/a_siemens-botrany_wie_sagt_man_a_te_nyelveden_teszem_a_zsebedbe-66336
vagy k-monitor.hu/adatbazis/cimkek/combino-villamosok-beszerzese

Csak a yamaha 2019.07.02. 18:29:03

Nincs semmi baj Mo-val..Ha sógor/koma jó barát vagy,és persze a tűz közelében vagy..

Vicc nélkül és politika mentesen meg..Ha majd nem lesz ekkora "mosó gép"..zseb..mutyi..kenő pénz..na akár akkor jó/jobb is lehetne..SZ V SZ.

Arthamyr 2019.07.02. 18:33:39

@midnight coder: Viszont ha az egyéb aktorból kevesebb lenne/a tömegközlekedés védettebb/szeparáltabb lenne, akkor jelentősen csökkenne a probléma.
Már ha a balesetek jelentenék a legnagyobb problémát... Mondjuk nem vagyok up-to-date, mert kb. 9-10 éve nem tömegközlekedek rendszeresen, de amikor napi rendszerességgel használtam, akkor sem ez tűnt a legnagyobb problémának.

És tökmindegy, az továbbra is áll, hogy nem gazdaságos mindenhova metrót építeni, ahhoz kell egy kritikus tömeg az utasszámban, ami fölött megéri.

Csak a yamaha 2019.07.02. 21:40:57

@Efrajim Canuck: ..és akkor miért nem jössz haza...ITT sincs ám kolbászból...És nem mert megennék;-)De azért benne van a típikussírokmertOTTdrágaa bármi..Miiiiiiiiiiiiiiiiiiii..;-)..(

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.