oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. április 27. 06:30,  Mi tetszik a magyaroknak az Európai Unióban (és mi nem)? 61 komment

2019. április 27. 06:30 Határátkelő

Mi tetszik a magyaroknak az Európai Unióban (és mi nem)?

A magyarok szerint a külföldi munkavállalás lehetősége az uniós tagság egyik legnagyobb előnye. Olyannyira, hogy a pozitívumok között a harmadik helyen áll egy friss felmérés szerint. Ami a jövőt illeti, minden ötödik magyar azt várja az EU-tól, hogy biztosítsa az unión belüli munkavállalás, tanulás és utazás szabadságát.

cim_222.jpg

Mindez egy, a napokban nyilvánosságra hozott, 1000 ember megkérdezésével készült reprezentatív felmérésből derült ki, amit március első felében végzett a Policy Institutions a Závecz Research közvélemény-kutatóval közösen. (A teljes elemzést itt érhetitek el.)

Mivel az Európai Unió nélkül a határátkelés is egészen más lenne, úgy gondoltam, érdemes kicsit közelebbről megnézni, mit gondolnak a magyarok a szövetségről és mit várnak el tőle a jövőben. 

Mit jelent az Európai Unió? 

Talán az egyik legérdekesebb kérdés rögtön az, hogy mit jelent a magyarok számára az Európai Unió. Mivel ez egy nyitott kérdés volt (azaz nem megadott válaszok közül lehetett választani), az is kiderül belőle, mi jut elsőként az emberek eszébe az EU-ról. 

Nos, a legtöbben (16 százalék) a Magyarország gazdaságára gyakorolt pozitív hatásokat említették, ezek között szerepelnek az uniós forrásokból megvalósult fejlesztések, a pályázati lehetőségekre és a pénzügyi támogatások. 

Nem meglepő módon ezt követi a migráció (12 százalék - semleges vagy negatív felhanggal), majd az unió közösség jellege, a valahová tartozás élménye, aminek ilyen kiemelt helye szerintem kifejezetten fontos dolog. 

Szintén a 10 százalék körüli említés szintjén mozog a „határok nélküli Európa” (azaz hogy útlevél nélkül, szabadon lehet utazni), majd ezt követi a külföldi munkavállalás és tanulás lehetősége a maga 7 százalékával. 

Ami a negatívumokat illeti ebben az esetben elsősorban egy rosszul működő, óriási túlszabályozott gépezet képe rajzolódik ki, míg a pozitív válaszokból egy erős, szolidáris, békét hirdető közösség tárul elénk. 

A magyarok szeretik az Európai Uniót 

A válaszokból az derül ki, hogy az Európai Unió megítélése egyértelműen pozitív a magyar társadalom körében. A magyarok csaknem kétharmada (65%) pozitív véleménnyel van a közösségről, és mindössze minden negyedik megkérdezett (25%) értékeli negatívan az Európai Uniót. 

A messze leggyakoribb válasz (minden második) az „inkább pozitív” volt, ami azt jelenti, hogy kevés a „rajongó, inkább a mérsékelten pozitív hozzáállás jellemző, ami talán nem is olyan nagy baj. 

A nők és a férfiak között egyaránt nagyjából kétharmad körül mozog a pozitívan hozzáállók aránya. A 30 év alatti fiatalok esetében tízből hét (73 százalék), az idősebbek esetében tízből hat (60-65 százalék) gondolkodik pozitívan az EU-ról. 

Gondolom, nem véletlenül, a 30 év alatti korosztály gyakorlatilag már a magyar EU-tagságba nőtt bele, nekik már természetes, hogy külföldön lehet tanulni, dolgozni, míg az idősebbek esetében talán nem annyira. 

pozitiv_vagy_negativ_korosztalyok.jpg

A pozitív hozzáállás olyannyira igaz, hogy ha most vasárnap tartanának Magyarországon szavazást az uniós tagságról, akkor a megkérdezettek kétharmada (63 százaléka) szavazna a tagság mellett, míg minden ötödik ember (19 százalék) ellene. 

A Fidesz-szavazók a legkevésbé elkötelezettek, de még így is minden második (54%)  a tagság mellett van és csak minden harmadik (29%) lépne ki. A jobbikosok körében már csaknem kétharmados (64%) az EU-tagság támogatottsága. 

A baloldali és liberális pártoknál döntő többségben vannak a tagságot pártolók: a szocialisták 76 százaléka, momentumosok 83 százaléka, LMP-sek 85 százaléka, míg a DK-sok szinte teljes szavazótábora (95%) a tagság mellett foglalna állást egy képzeletbeli népszavazáson. 

Ami az EU jövőjét illeti, a megkérdezettek 46 százaléka vélte úgy, hogy jó irányba mennek a dolgok, 38 százalék gondolta azt, hogy nem jó úton halad a közösség. 

A tagság legnagyobb előnyei 

A pénz. Jó, ezt nyilván lehetne szépen „gazdasági előnyöknek” nevezni, de a helyzet az, hogy a magyarok fele úgy véli, a Magyarországra érkező uniós támogatások, általában véve a közösség magyar gazdaságra kifejtett pozitív hatása a legfontosabb tényező. 

Ha már gazdaság: a magyarok többsége (57 százalék) bevezetné az eurót Magyarországon, a harmada viszont nem adná a forintot. 

Körülbelül ugyanannyian (14-15 százalék) említette a szabad utazás és a külföldi munkavállalás lehetőségét, ami azért érdekes, mert ez nyitott kérdés volt. Azaz a határátkelés a TOP3-ban van az EU előnyeit tekintve a magyar lakosság szerint. 

elonyok.jpg

A tanulmány rámutat, hogy nem jelent meg viszont hangsúlyos helyen az európai értékek védelme, azaz az uniós tagságot a magyar társadalom elsősorban a materiális dimenzió miatt tartja előnyösnek. 

A tagság legnagyobb hátrányai 

Szintén nyitott kérdést tettek fel a hátrányok kapcsán, amire körülbelül minden harmadik ember a migrációt jelölte meg. (Meglepetés. Ja, nem.) A második helyen a szuverenitás (26 százalék) szerepelt, mármint olyan értelemben, hogy a válaszadók szerint az Európai Unió túl sok dologba akar beleszólni. 

A harmadik érdekes módon a magyar tagság gazdasági hátránya lett (15 százalékkal), ami abból a feltevésből táplálkozik, hogy a csatlakozás óta csökkent volna az életszínvonal Magyarországon, leépült a gazdaság és az ipar, valamint az európai piacra való belépésünk hátrányosan érintette a magyar mezőgazdaságot. 

Gyakorlatilag elhanyagolhatóan kevesen (2 százalék) említették a határátkelést hátrányként, szerintük a külföldi munkavállalás lehetősége káros, mert elszívja hazánkból a munkaerőt és szétszakítja a családokat. 

hatranyok.jpg

Érdekes viszont (jegyzi meg a tanulmány), hogy a hátrányok számbavétele során jóval kevesebb válasz érkezett (881), mint amikor az előnyök felsorolására kérték az embereket (1400). 

Milyen legyen az Európai Unió? 

Na, ez aztán egy igazán érdekes kérdés volt, ahhoz azonban, hogy eljussunk a válaszig, érdemes megnézni, mit is testesít meg a magyarok szerint az EU most. A leggyakrabban a gazdasági fejlődést jelölték meg, emellé az EU-n belüli szabad mozgás és az emberi jogok védelme fért fel. 

Minden harmadik válaszadó megemlítette a külföldi munkavállalást és tanulást (32%), valamint az emberi jogok kérdését (31%), minden negyedik megkérdezett pedig a béke zálogaként, illetve a demokrácia és jogállam védelmezőjeként tekint az Európai Unióra (27-27%).

kepviselt_ertekek.jpg

A legtöbben (minden ötödik válaszadó) úgy gondolja, az Európai Uniónak a jövőben a demokrácia védelmét kellene legmarkánsabban felvállalnia, ha viszont azt nézzük, összességében mely téma került a leggyakrabban az első három közé, akkor egyértelműen a jólét és az életszínvonal-javítás hangsúlyosabb képviseletét várja a magyar társadalom a leginkább a jövőben az Európai Uniótól. 

A válaszadók 43 százaléka említette a gazdasági fejlődés célkitűzését, 35 százalék pedig az életszínvonal javításának erőteljesebb uniós törekvését látná szívesen a jövőben. 

A materiális javak iránti igény után a demokrácia és jogállam védelmét (34%), az emberi jogokat (32%), valamint a békét (30%) állítanák az EU működésének középpontjába a magyarok. 

kepviselendo_ertekek.jpg

Kedvező megítélés 

Azt lehet tehát mondani, hogy a magyar társadalom (minden brüsszelezés ellenére) pozitívan látja a magyar uniós tagság első 15 évét, mi több, a jövőben is ilyesmire számít. 

Az már egy érdekes kérdés, hogy mivel ez a pozitív hozzáállás elsősorban gazdasági előnyökön alapul, mi lenne akkor, ha ez a helyzet megváltozna. Mert az elvárás továbbra is az a legtöbb magyar részéről, hogy az Európai Unió a jólét és az általános életszínvonal emelkedését jelentse.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: felmérés Magyarország Európai Unió

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6514788350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shanarey 2019.04.27. 07:29:54

1000 ember megkérdezésével, Nincs több kérdésem.

Határátkelő 2019.04.27. 08:38:18

@Shanarey: Akkor neked nem nagyon van meg, mit jelent a reprezentatív felmérés... Nem az emberek száma a döntő, hanem hogy reprezentálják a népességet.

Csodabogár 2019.04.27. 13:09:02

"kérdést tettek fel a hátrányok kapcsán, amire körülbelül minden harmadik ember a migrációt jelölte meg. ("
Meg kellett volna kérdezni, hogy mikor és hol láttak migránsokat.
Persze a magyar nép nem szereti a pirézeket, de lassan valahogy helyre kellene tenni a fejekben a dolgokat. Főleg azt, hogy belépni valahova, ez esetben az únióba nem csak javakkal jár, hanem kötelezettségekkel is. Attól 100-200 migránstól, akiket be kellett volna fogadni, nem lett volna senkinek kisebb a bankszámlája. Egy tagság szolidaritással is jár, nem csak az előnyök élvezetével.
Sajnos józan irányú propagandát sehol nem látok, csak az ellenkezőjét.:-(((((

takarék-láng 2019.04.27. 13:24:19

"Történelmi csúcson az Európai Unió támogatottsága a tagállamokban"

-csak azt a statisztikat hiszem el, amit magam hamisitok. Mondta egy sokak altal jogosan gyulolt sokat szivarozgato "allamferfi".

takarék-láng 2019.04.27. 13:24:29

@Csodabogár: "Sajnos józan irányú propagandát sehol nem látok, csak az ellenkezőjét."

- hat mert a jozan kisebbsegbe szorul, az atv, 444, index, rtl klub es a tobbi mellett.

yourmomtits 2019.04.27. 14:31:00

nekem pl tetszik, h nincsenek határok, és masszív fidesz szavazóként maximálisan egyet tudok érteni Gyurcsány "Egyesült Európai Államok" gondolatával

taga20 2019.04.27. 17:26:18

@feketeeper: mészaroslölö és bandája melyikben van?

geeeteee 2019.04.27. 19:06:55

@yourmomtits: Nem fáj? Túlontúl tudathasadásos állapot. Hiszen teljesen szemben állnak.

Shanarey 2019.04.27. 19:07:18

@feketeeper:

Ha már ilyen "okosat" kérdeztél, akkor mesélj, az hol szerepel az EU alapokmányaiban, hogy a pénz, az jöhet s legyen jó sok, de milyen dolog az hogy érdekli őket, mire is költi el valójában az a bizonyos FideSS GMK, s mennyi jut ebből vissza a FideSS oligarchák zsebébe?

taga20 2019.04.27. 20:06:59

@Shanarey: "1000 ember megkérdezésével, Nincs több kérdésem."

ezé a kommentedért még nem kértél bocsánatot!

na kezgyé!:)

taga20 2019.04.27. 20:27:49

@Határátkelő: gyula, nem gondolkodtál még el azon, hogy utó moderálást csinálsz?

én bírom amit itt csináltok, drukkolok is nektek, de van néhány arc, akik a pusztulásotokat akarják.

nekem sincs kedvem reflektálni, ha órákat kell várnom, hogy megjelenjek.
(tudom, néha minősítetlenül nyilvánulok meg)

de ez egy izgalmas oldal, csak ez így nem jó.

mindemellett lehet, hogy nincs igazam, csak segíteni próbálok nektek.

baráti üdvözlet, taga.

semmi közöm hozzád, de ez érdekelne.
előre is köszönöm a válaszod.

Határátkelő 2019.04.27. 20:34:40

@taga20: Elgondolkodtam. Volt úgy is és nem működött. Látom azt is, hogy máshol mi megy és semmi kedvem utólag bogarászni a mocskolódásokat, márpedig a magyar blogoszféra nagy részét ez jellemzi (pláne egy ilyen témában).

Szerintem semmit nem ad a blog értékéhez 200 darab komment, ha annak a 70 százaléka érdektelen vagy egyenesen gyomorforgató. Aki normálisan kommentel, annak megjelenik a hozzászólása.

A blog pusztulását nagyon sok éve akarják, mégis itt van. Ha valakit a gyűlölet boldogít, az nem az én bajom.

taga20 2019.04.27. 20:47:58

@Határátkelő: értelek, de nem értek veled egyet.

én is többet kommentelnék itt, de nincs kedvem órákat várni.
(tudom, minősíthetetlen vagyok néha)

de érdemben hozzá szólnék, ha fésztufész tudnánk perlekedni, vagyis kapásból osztanánk egymást.

vágom, hogy te valami idilli kommentelést várnál, de ilyen rég nincs.

tényleg a jó szándék vezet, mert néhány hulladék a veszteteket akarja, és ezt nem bírom.

ja és! "Ha valakit a gyűlölet boldogít, az nem az én bajom."

nem tehetsz úgy. mint ha nem lenne!

Határátkelő 2019.04.27. 20:54:17

@taga20: Nem gondolom, hogy a blog értékéhez bármit hozzáadna az, ha itt emberek kapásból "osztanák egymást". Nekem ez nem hiányzik. A normális vita jó dolog, de az, ami más helyeken megy, az nem. Itt is vannak mindenféle véleményű, világlátású emberek, szabadon kommentelhetnek, ha akarnak, amíg normális hangvételben csinálják.

Mások gyűlölködése nem érdekel. Nevetségesnek tartom, ha valaki egy blog miatt gyűlölködik. Részemről ennyi.

taga20 2019.04.27. 22:13:56

@Határátkelő: nem értek veled egyet, de értelek.

és el kell fogadnom a véleményedet.

sok sikert neked és a blogodnak.

én olvaslak, és kommentelek ennek ellenére.

zenét bírod? tessék!:)

www.youtube.com/watch?v=Y1aEGtreQWM&list=RDY1aEGtreQWM&index=1

yourmomtits 2019.04.27. 22:14:24

@geeeteee: dehogy, ez így a normális. aki egy állításnál nem az állítás tartalmával vitatkozik hanem azzal a személlyel aki mondja, az hülye.

Burgermeister 2019.04.27. 22:24:57

Ugyis kilépünk, bár már most is többet fizetünk be mint amit kapunk, amikor a kapunk nulla lesz vagy majdnem nulla kilépünk a picsába.

taga20 2019.04.27. 22:57:55

@Határátkelő: még egy kérdés. vájtlisztet nem akarsz csinálni?

érdemes lenne!?

taga20 2019.04.27. 23:07:12

@Határátkelő: és hogy lehet oda bejutni?

Határátkelő 2019.04.27. 23:08:22

@taga20: Normális hangvételben kommentelni egy ideig és utána eldől, hogy felkerülsz-e.

Shaktee 2019.04.27. 23:08:55

@Burgermeister: Mert hagyjátok hogy a csúti malac lenyúlja a sleppjével.

Shanarey 2019.04.27. 23:20:10

@taga20:

Dehogy kezdek, ezer ember az semmi, főleg hogy az alanyok kiválasztásának egy fő szempontja az gyorsaság, és a pénz, amit a felmérés készítésére szánnak.

Ennyi erővel például: Nos képzeld el hogy van egy Elektromos autó kiállítás. Ha a látogatókat megkérdeznék, a jövőt illetően, s akkor az lenne a fő motívum hogy ez a jövő, és ez a legjobb az emberiségnek, és a városlakóknak is. Ám ha ugyanezt a kérdést tennék fel egy átlag nagy autó kiállításon, ott az átlag eredmény nem lenne ilyen szép.

Shanarey 2019.04.27. 23:25:38

@feketeeper:

Miért, nem ingyen van? :-) Ha nem akkor pláne az a kérdés hogy miért lopják el, ráadásul úgy hogy a kormány még segédkezik is ebben.

taga20 2019.04.27. 23:49:33

@Határátkelő: nem fog menni, me a fityeszdroidok kihozzák belőlem az embert:)

de kösz a választ.

taga20 2019.04.27. 23:50:26

@Shanarey: bakker, ne égesd má magad!

én élvezem, de te nem voltál ekkora fasz régebben:)

Shanarey 2019.04.28. 00:12:39

@taga20:

Statisztika ügyben, az a bajom, ami annak idején annak a szivaros fickónak is probléma volt.

Na meg az az egyszerű okosság hogy az "átlag" ember, nem "átlag" fizetést keres.

:-)

Hari Seldon 2 2019.04.28. 08:08:30

"Ami a negatívumokat illeti ebben az esetben elsősorban egy rosszul működő, óriási túlszabályozott gépezet képe rajzolódik ki"
bezzeg, ha egyszerűsíteni akarnának, mert "túlszabályozott", akkor a sok keleti bűnöző-diktátor sivalkodik a legjobban, hogy Brüsszel dönt. - Most akkor az meg akkor nem lenne jó egyeseknek.

chrisred 2019.04.28. 11:02:43

@feketeeper: Nem hálálkodni kellene, hanem arra felhasználni, amire kapjuk. Az Unió tagállamai számára fontos közcélok megvalósítására, és nem a hatalomhoz közel álló magánszemélyek zsebének kitömésére.

chrisred 2019.04.28. 11:02:44

@takarék-láng: A náci propaganda szerint, miven kétségbe vonta azokat a számokat, amiket Goebbels hamisított.

chrisred 2019.04.28. 11:02:44

@feketeeper: Ilyen jogi kategória nem létezik, mert oxymoron. Akit egy ország befogad, annak a tartózkodása nem lehet illegális.

2019.04.28. 11:25:13

@taga20:

Hé odvas, még mindig bé’ akarsz lépni a szervezetbe? :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Há’ nincsen bratyofelvétel?:-)))))))))))))))))))))))))))))))

fhdgy 2019.04.28. 12:16:58

Az uniós tagság azon előnyei, amiket itt felhoztak, ( jelen pillanatban, sajnos ) szerintem csak másodlagosak.

Határok nélküli EU, szabad munka vállalás, stb., kétségtelenül jó, ezt egy pillanatra sem vonnám kétségbe.

Az EU olyan, amilyen, lehet kritizálni, DE:

nagyon félek, hogyha nem lennénk az EU tagjai, akkor Szálasi testvér, Rákosi elvtárs roppant irigy lehetne, mert megvalósult volna az, amit ők csak rosszul vagy csak rövid időre (szerencsére ) tudtak elérni.

Tetszik, nem tetszik, ez az ország túlságosan ki van szolgáltatva egyetlen, szerintem elmeháborodott, ember kényének-kedvének.

Az EU valamilyen szinten kényszerzubbonyt jelent.

Nem hiszem, hogy véletlen lenne a mániákus brüsszelezés!

Azt mégsem lehet ordítani, hogy vegyétek le rólam azt a qrva kényszerzubbonyt!

nemecsekerno_007 2019.04.28. 15:11:07

A legnagyobb előny egyben a legnagyobb hátrány is: a szabad munkavállalás. Aki kimegy dolgozni annak hiányoznak a járulékai a magyar nyugdíjrendszerből, helyette az ottani nyugdíjakat termeli.
Ezt a részét nagyon nem gondoltuk át lehet, hogy EU-s szinten kéne szabályozni...

gabors 2019.04.28. 15:29:02

@Burgermeister: "Ugyis kilépünk, bár már most is többet fizetünk be mint amit kapunk" az ilyen hulyesegeket nem kene mar terjeszteni meg a fidesz sem mer mondani ....

ez nem igaz sot egyik (harmadik) legtobb netto penzt kapott Mo ebben a ciklusban ... (az elozoben is netto volt csak joval kevesebbet hivtak le)

ezenkivul meg az EU Investment banknal is netto-ban alunk vagyis tobbek kaptunk mint befizettunk (es plane jol jartunk mert ott meg a kamat is alacsonyabb mint a piaci kamat)

azt nem tudom hogy ha a kovetkezo ciklusban ha esetleg nem kapunk penzt akkor kilep-e a fidesz vagy inkabb hagyja valaki masra az osszeomlast hogy Viktor Jr, legyen utanna (szerintem tovabbra is netto lehuzok leszunk bar valszeg az osszeg csokken hiszen az eloszthato penz jelentosen csokke a brexit miatt)

tireless treehugger 2019.04.28. 15:52:51

A legjobb az itthon hogy nem olyan mint otthon, és az hogy egyre kevésbé olyan. És minél inkább nem olyan annál inkább tetszik. (És aztán minél jobban tetszik annál inkább teszek azért hogy ne legyen olyan.)

2019.04.28. 16:14:55

@beiwagen:

Nemtom, te monmekk :-)

Fikalnyik Eugén 2019.04.28. 17:25:46

@feketeeper:
"Melyik EU-s alapokmányba van rögzítve, hogy a tagállamoknak kötelessége illegális migránsokat befogadni? "

EUMSZ 77-80 cikkely

"Az Unió e fejezetben meghatározott politikáira és azok végrehajtására a szolidaritás és a felelősség tagállamok közötti igazságos elosztásának elve az irányadó, ideértve annak pénzügyi vonatkozásait is. Az Unió e fejezet alapján elfogadott jogi aktusaiban, minden olyan esetben, amikor erre szükség van, megfelelő módon rendelkezni kell ennek az elvnek az alkalmazásáról."

Az előszobája pedig részünkről a Csatlakozási szerződés (2003) és a Lisszaboni szerződés (2009) volt. És ezt a szabadságharcos gazdád is megszavazta...

2019.04.28. 18:37:00

A magyarok, legalábbis azok, akik féltéglával verik a mellüket származásukat hangoztatván, nem bírják a migránsokat. Ezer éve meg elvárták, hogy őket, mint az akkori rabló hadjáratok legjobbjait, befogadják Európába. A migri nem bírja a migrit, szép.
Vajon, ha az ősi magyar földről felkerekedne a leszármazottak egy olyan kétszázezres tömege, hogy idejönne letelepedni Magyarországra, akkor mi lenne? Csak azért kérdem, mert az erdélyi gazdasági bevándorlókból egyszer csak teljes jogú magyarok lettek, anno. Sőt, még azokból is, akik el sem jöttek, csak a szavazatukat küldték.

csortu 2019.04.29. 08:53:39

@Határátkelő: Totál respektálom az álláspontodat, csak akárhogy nézem, az egyik oldalra kileng a radírod. Példának okáért tisztelettel kérdezem, Tarlós szavazóinak alig burkolt lepatkányozása alant miért nem pengeti meg a cenzor csengettyűjét? Én abszolút az értelmes párbeszéd híve volnék, csak sajnos amikor ilyesmit látok, akkor felmerül bennem, hogy minek? Ha a vitapartner alapból lepatkányozza a másik oldalt, akkor milyen párbeszéd lehetséges? Sajnos felmerül bennem, hogy nem is cél az értelmes beszélgetés, csak a konzerv panelek dobálása maradt itt is.

csortu 2019.04.29. 08:53:40

@yourmomtits: Teljesen ugyanígy vagyok. Ez a cikk nagyon jó apropó lehetne arra, hogy a két oldal kibeszélje ezt a témát, de sajnos az agyatlan trollkodás lehetetlenné teszi a prábeszédet. Kár.

Határátkelő 2019.04.29. 09:00:08

@csortu: Bocs, de én most még egyszer végigfutottam a kommenteket és nem láttam még burkolt patkányozást sem. Ha láttál, kérlek jelezd.

Arthamyr 2019.04.29. 09:47:29

@csortu: Nincsenek Tarlós szavazói lepatkányozva. @Tarlós elvtárs patkányos városa: nickjében mindössze a Budapesten az egyes források szerint megnövekedett patkánylétszámra utal.
Másrészt a nickeket nehéz moderálni, még lehetséges, amikor beküldik a kommentet, de ha utólag módosítja valaki (sajnos lehet, és sokan élni is szoktak vele).
Harmadrészt a "két oldal" nem képes kibeszélni "a témát", ezt a 21. században már nem nagyon lehetett, és méginkább a szétszakadás és a szélsőségek felé tartunk. Tágulnak az elfogadottság határai, dőlnek a tabuk (és ezek világméretű dolgok), kicsit félve várom, hogy mikor kezdik el lebontani pl. a magántulajdon intézményét.

yourmomtits 2019.04.29. 13:03:36

@csortu: sajnos ez sok témánál van így :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.04.30. 20:45:30

@Határátkelő:
@taga20:

Én ide nem írok csúnyán,mert kibaxnak/nem jelenek meg úgysem,meg tisztelem a blogot,bloggert ,türelmét.

juletræ 2019.05.01. 07:14:48

@Csodabogár:

Nézd, migráncsügyben a dolog eléggé árnyalt.

1. Versenyképes tudással rendelkezö emberek migrációjára nemcsak hogy szükség van, de ezt támogatni is kell. ( Persze ez is kockázatkkal jár, p.l. a kémikus PhD-k, akik felrobbantották a londoni metrót 2005-ben, vagy az ASML kínaiai, akik 2015-ben kalibrációs szoftwert loptak és elcsaklizták a SAMSUNG-ot, mint ügyfelet. De szerintem még ezekkel a kockázatokkal is megéri).

2. A tanulatlan/szegény ÉS más kulturájú emberek migrációja legalább is véléményes. Ezek az emberek elöreláthatóan k.b. 43000 euroba kerülnek életük során

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/wat-kosten-asielzoekers-nou~bfe0671c/

Ezt a költséget az adózók fedezik, mert a cégek adót optimalizálnak. Viszont ennek a migrációnak az esetleges hasznai föleg a cégeknél csapódnak le ( nem kell a szakképzetlen munkásokért Kínába menni, stb).
Társadalmi költség p.l. az is, hogy a migráncsok ugyanazért a forrásokért versenyeznek, mint az adott ország alsó osztálya. ( P.l. elhülve nyilatkoztam, hogy az egyik migráncs a leideni sorháza kertjéböl nyilatkozik, és a házat az önkormányzattól kapta.). Nyilván ez az adott ország "antirasszista, haladó baloldalát" kevéssé érinti, mert ök nem ezekért a forrásokért állnak versenyben. A Ny-Eu jobboldal meg nem szívesen terheli meg a multikat adóval, hogy ugyan már ök is vállaljanak részt a megnövekedett terhekböl - pláne, hogy a gazdaságnak jól megy.

3. Eléggé sajnálatos, hogy a magyar rezsim ezt a kérdést használja fel az EU ellehetlenítésére és a saját, 80 éves ideológiájának a támogatására.

Az viszont nem kevésbé sajnálatos, hogy Ny-Eu-ban is hasonló hisztérikus hangok ( mind jobbról mind balról ) nyertek teret és a racionális, számító párbeszédet illetve kalkulációt lehetetlenné teszik. Sajnos ebben a tekintetben is nem K-Eu veszi át a nyugati normákat, hanem az elmaradott K-Eu viselkedésmód szorítja ki az értelmes vitát, racionális érvelést és gondolkodást Ny-Eu ból.

Én személy szerint támogatom a képzett emberek bevándorlását, de a csónakos emberek ellen vagyok. Mert azok pénzbe kerülnek, és nagyobb a velük kapcsolatos kockázat. A magyar rezsim demagógiája és agresszív hazudozása ( p.l. Brüsszel és a migráncsok összemosása) felháborító - már csak ezért is ki lehetne M.o- az EU-bol rúgni, szerintem.

juletræ 2019.05.01. 07:24:23

@Tarlós elvtárs patkányos városa:

Disztingváljunk.
Sok (ex)magyar p.l. azért ment ki, mert (a) olyan szakértelemmel rendelkezett, ami ott és akkor keresett volt (b) kintlétük elsö hónapjától adót fizettek/fizetnek ( és többet adtak az adott ország kincstárának, mint amennyit onnan kaptak ) és (c) arra törekednek, hogy az adott ország normáit és értékeit átvegyék.

Tehát nem a WW-t kontanthjaelp-et dézsmálják, nem pampognak hogy a Zwarte Piet rasszizmus, nem akarnak Sziriába kiutazni dzsihádot játszani, és kvalifikált munkát végeznek. Át akarják venni az itteni életfelfogást, mert úgy vannak vele, hogy ök itt, az itteniek között akarnak élni, és sem nem Magyarországon ( a magyar értékek közt és felfogás szerint), és pláne nem Közel-Keleten ( az ottani értekek és felfogás szerint).

tsabus UAE 2019.05.01. 09:11:49

@juletræ: Kb. korrekt amit írsz. Nekem is az egész migrációs üggyel leginkább az a bajom, hogy egy hisztériát gerjesztettek köré.
Egy csapat csinovnyik nyugodtan, emberi körülmények között, szépen elbírálná, hogy ki menekült, ki migráns. Aztán a migránsok közül kiválasztaná azt, aki hasznos (és biztonságos) lehet az ország számára, beilleszthetőnek látszik a társadalomba és némi képzés (ismeretek a kultúráról, az államigazgatás működéséről, elméletben/gyakorlatban), aztán vizsga és pár évig nyomon követés (antiszociális és/vagy bűnöző magatartás esetén vissza a feladónak) - utána akár tőlem állampolgár is lehetne. Ezzel pont le is lehetne tudni a migráns kérdést.
Menekülteket szintén be lehet fogadni ideiglenesen, de náluk is működnie kellene valamilyen képzésnek, nyomon követésnek, mint a migránsoknál.
Egyszerűen nem is értem, miért kell ezen sokat rugózni. Ha valakinek az lenne az érdeke a vezetésben, hogy a dolgok működjenek, akkor a fent leírtakat csinálná végig, valamilyen formában. Ezek helyett inkább hisztéria, embertelenség és rengeteg pénz kidobása kampányokra. Tehát, a magyar kormánynak nem érdeke egy működő, hasznos, igazságos és emberséges menekültpolitika kialakítása...

chrisred 2019.05.01. 16:01:26

@tsabus UAE: "Egy csapat csinovnyik nyugodtan, emberi körülmények között, szépen elbírálná, hogy ki menekült, ki migráns."

A menekült is migráns. Csak az a különbség, hogy a menekült státusz államok feletti, nemzetközi jogi kérdés. Míg azt, hogy melyik állam kit és milyen feltételek alapján tekint az országában bevándorlónak, a saját nemzeti hatásköre.

juletræ 2019.05.01. 17:20:22

@tsabus UAE:

A migráció alapvetö veszélye, hogy a bevándorló/migráncs nem a mi kulturánkkal ill. az új országgal, hanem a régi kulturával/országgal lojális.

A muszlimok esetén ez nyilvánvaló. Ott ez inkább érzelmi/ösztönös síkon zajlik, és mindenki tudja mit jelent.
Sajnos ez megvan a kínaiaknál is. Pár éve a T Eindhoben-en volt ügy, h. kínai vendéghallgatók/doktoranduszok kutatási eredményeket loptak.
Az ASML-nél 2015-ben ugyanez szintet lépett: fotolitográfiai berendezések kalibrációjához szükséges kódot loptak el és ezzel az ASML-nek hátrányt okoztak. ( Vlsz. a kínai kommer párt is megkapta a lopott szajrét.) . Ez tejlesen hideg számításon alapszik, és sokkal veszélyesebb, mint a muszlim ügy.

Bevándorlásra szükseg van, de nem járht kockázatelemzés nélkül ( a p.l. kisfiam nydansk. ). követelmenyeket kell állítani a bevándorlókkal szemben [nyelv ismerete, nuku talibánkodás, fogadó ország kulturájának csont nélküli átvétele, fogadó országgal szembeni teljes mértékú és feltétel nélküli lojalitás, gazdasági hasznosság, stb] , azoknak észerüeknek és teljesíthetöknek kell lenni, és be kell öket vasalni. Nem teljesítésnek pedig következményekkel kell járnia. [ útlevél, tart. eng. elvesztése, deportálás, X évig tartó belépési tilalom, stb].

Pontosan, nem rugózni kell ezen: kialakították az álláspontjukat a fideszesek, jó, egyet is lehet vele érteni, nincs itt semmi látnivaló, lapozzunk.
Gyülölködésböl és _nem_ mondásból még senki nem lett gazdag. K+F-böl, megfelelö ipar-EU-s, külügyi, stb stratégiából, szinergiák kihasználásából inkább.

Megjegyzem, intgerációs úgyekben sok mindent láttam már. P.l. tunéziai orthodox muszlimot jobban integrálódni a Ny-Eu társadalomhoz, mint K-Eu/izraeli származásút, illetve törökországi törököt. ältalában elmondható,h. a K-Eu kvalifikált bevándorlók igen jól integrálódnak: megértik h. mi miért van, és nemcsak h elfogadják ezt, hanem még jónak is tartják.

Arthamyr 2019.05.01. 17:43:02

@chrisred: "Csak az a különbség, hogy a menekült státusz államok feletti, nemzetközi jogi kérdés. Míg azt, hogy melyik állam kit és milyen feltételek alapján tekint az országában bevándorlónak, a saját nemzeti hatásköre." - Nincsen államok felett semmi, csak opcionális ajánlások, amiket vagy betartanak, vagy sem. Jó példa erre, hogy kb. a legnagyobb hatalommal rendelkező államok, akik szabályokat írhatnak, és precedenst teremtenek: az ENSZ BT állandó tagjai milyen arányban szarják telibe a nemzetközi jogot, ha a saját érdekükkel ellenkezik.

Szóval ezt praktikussági okokból nyugodtan figyelmen kívül lehet hagyni, ahogy teszik is, ahol van fontosabb dolguk ennél (a rohingják nem menekültek voltak?), és elkezdeni alkalmazni valamilyen formáját a @tsabus UAE: és @juletræ: által felvázolt megoldásoknak. Bár ez a vissza a feladónak dolog nem tudom, hogy menne, mert 1. a feladó miért fogadná vissza 2. honnan tudható, ki a feladó, emiatt praktikus már a határon (tengeren) megállítani őket, és ott elbírálni, hogy kit kell beengedni.

chrisred 2019.05.02. 07:46:29

@Arthamyr: "Nincsen államok felett semmi, csak opcionális ajánlások, amiket vagy betartanak, vagy sem. Jó példa erre, hogy kb. a legnagyobb hatalommal rendelkező államok, akik szabályokat írhatnak, és precedenst teremtenek: az ENSZ BT állandó tagjai milyen arányban szarják telibe a nemzetközi jogot, ha a saját érdekükkel ellenkezik."

Ezzel az erővel azt is mondhatod, hogy a Btk. nem létezik, mert vannak bűnözők, akik megszegik, ha az érdekük úgy kívánja.

Arthamyr 2019.05.02. 09:14:01

@chrisred: A Btk-t az emberek túlnyomó többsége elfogadja, önkényesen nagyon kevesen hagy(hat)ják figyelmen kívül. Az azt megszegő bűnözőkre is vonatkozik, ritkán kerülik el a következményeket, ha a megszegés bizonyított.

Na azok az "nemzetközi jogi" dolgok, amikre utaltál, nem ilyenek. Az államoknak nagy mozgástere van abban, hogy kit tekintenek menekültnek, ezek közül kit fogadnak be és ezt milyen módon teszik. Pl. Izrael, ami ott van egy ilyen szaros vödör mellett, miért nem fogad be sok menekültet, mint a szomszédos Jordánia?
Ha az államok nem jóságosan járnak el, akkor is legtöbbször a többi állam fejesei (meg egyéb emberek) csak összeráncolják a szemöldöküket, a menekültek "eltűnnek", aztán az élet megy tovább. Mi lett a rohingjákkal? Mi történik, amikor Kína növeli a területét, az USA kavarja a szart a világ minden részén, az oroszok magukhoz csatolják egy idegen ország területét majd polgárháborút szítanak benne? Ezek pl. jól illusztrálják, mennyit is érnek ezek az államok felett álló dolgok, és mennyire állnak államok felett. Államok felett csak a náluk erősebb államok állnak, amiket heterogén csoportok irányítanak a saját érdekeiknek megfelelően.

chrisred 2019.05.02. 10:03:49

@Arthamyr: "Pl. Izrael, ami ott van egy ilyen szaros vödör mellett, miért nem fogad be sok menekültet, mint a szomszédos Jordánia?"

Hány szíriai kért menedékjogot Izraelben?

Arthamyr 2019.05.02. 10:26:29

@chrisred: Pontosan! :) Ez az államok rendelkezésére álló eszközök közül van.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása