oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. március 06. 06:30,  Németországi szülés: „hotelszoba” és magyar orvos 171 komment

2019. március 06. 06:30 Határátkelő

Németországi szülés: „hotelszoba” és magyar orvos

Egyre több magyar gyerek születik külföldön, azaz egyre több magyar nő szül külföldi kórházban. Ez történt Vandával is, aki a németországi Baden-Württemberg tartomány egyik kórházában adott életet kisfiának. Sokat elárul a jelenlegi helyzetről, hogy ott is volt magyar doktornő... (A fotókat köszönöm Vandának.)

folyoso.jpeg

„Szerintem bárki, aki külföldön szült más és más, jó, rossz, vagy vegyes érzelmekkel távozik a kórházból. 

Az én esetem 2017 novemberében történt, amikor a kisfiam úgy gondolta, hogy a kiírt időpontnál két héttel előbb jön. 

Nekünk esélyünk se volt így a kórházba bejelentkezni vagy információs estre menni. A nőgyógyászom alapból későn, a 37. héten adott bejelentkező lapot a kiválasztott kórházba. 

Kértünk időpontot, de még az időpont előtt megrepedt a burok. Sok magzatvíz itthon folyt el, aztán irány a kórház. 

A flegma doktornő 

Kedvesen fogadtak hajnali 3 órakor is, azonnali vizsgálatokat kezdtek, ahol egy flegma fiatal magyar doktornő megállapította, hogy felesleges volt jönni, hiszen ez vizelet, nem pedig magzatvíz!! 

Már itt felment bennem a pumpa. 

fogado.jpeg

Aztán tovább vizsgáltak és persze hogy magzatvíz volt. Vajon mit gondolt a doktornő? Esetleg azt, hogy literszám magam alá pisilek?? 

No, menjünk tovább! 

Mivel német nyelvtudásom szinte nulla volt, így testvéremék velem voltak szüléskor is, vagy angolul beszéltem, amit nagyon nem díjaztak. 

A szülés 

Nem kevesebb, mint három napig vártak, hogy magától meginduljon a szülés. Eközben minden műszak mást mondott, más volt a vélemény. 

szoba_1.jpeg

Amikor a szülés még mindig nem indult meg, akkor kaptam egy nap alatt három adagra elosztott indítót, ami megtette a hatását. 

A vajúdáshoz biztosított hatalmas szoba jó kedvre derítő festményekkel, rajzokkal volt díszítve, ami nagyon tetszett. 

kad.jpeg

A férjem velem volt végig, de 20 percenként jöttek ellenőrizni és nézni nst-t. Kádban is lazulhattam, profi Hebamme (szülésznő) volt jelen, aki mindenben segített. 

A „hotelszoba” 

Jött a szülés, profin levezették, a babát egyből megkaptam és kis idő múlva visszatoltak minket a kétfős szobába. Itt két nő tartózkodik egy „hotelszobában”, nem 5 vagy 6. Azért írom, hogy hotelszoba, mert úgy is néz ki. 

Van benne egy korszerű privát fürdőszoba, ágy, asztal az étkezéshez, sólámpa és sorolhatnám. A szekrények nagyok, bőven lehet pakolni beléjük. 

furdo.jpeg

A nővérek mind nagyon kedvesek voltak, annak ellenére is, hogy keveset tudtam németül. Mindent mondtak, mit csinálnak épp a babámmal vagy velem. 

Mivel távozásunkat megelőző este besárgult a kisfiam, így kékfény alá kellett tenni, de nem vitték el tőlem!! Ehelyett az én ágyam mellé hoztak kékfénnyel ellátott inkubátort és ott lehetett velem végig a kisbabám. 

baba.jpeg

Ez nagyon jól esett, az pedig külön érdekes, hogy ennek itt ez a rendje. 

Az étkezés 

Az étkezésről annyit, hogy teljesen megfelelő, egy heti táblázaton kell bejelölnöd, mit szeretnél enni. Három fajtából lehet választani reggelit, ebédet és vacsorát is. A folyosón a tea, kávé, ásványvíz ingyenes a látogatóknak is. 

kaja_2.jpeg

kaja_1.jpeg

A babának semmit nem kellett vinni, csak azt a ruhát, amiben aztán hazavittük. Minden egyebet kap az anyuka és a baba is. 

Összességében jót tudok mondani az itteni szülésről, leszámítva néhány tévedést, egy-két flegma orvost, ami és akik előfordulnak bárhol. Ez az én kis lerövidített történetem.”

(Fotó: pixabay.com/PublicDomainPictures)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: szülés egészségügy Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3114670353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2019.03.06. 07:18:43

Kék fény...miket kitalálnak.

tanato 2019.03.06. 08:11:18

Éppen néhány hete ment ki egy közeli ismerős, nagyobbik lányom gimism osztálytársnője és barátnője Németországba dolgozni/Ő szülész-nőgyógyász szakorvos/Na nem véglelgesen csak a párját aki mérnök egy multinál Drezdába helyezték 2-3évre.Drezda mellett dolgozik egy kisebb város szülészeti osztályán.Elküldtem neki a cikket FB-on,hátha érdekli.Amit eddig elmondott,hogy ég és föld a két ország szülészete úgy általában/Na jó nem vagyunk egy súlycsoportban/A másik meg hogy rengeteg török es egyéb muzulmán nő keresi meg,ők nem szeretnek férfiak előtt intim dolgaikról beszélni.EZ akkor is így volt amikor még Pesten dolgozott.ott is a muzulmán nők női orvosokat kerestek.
2. pont:Egy kis régiség.Még 83-85-ig.amikor még azt gondoltuk az ideiglenesn itt állomásozók még legalább 300 évig maradnak/Még Gorbi sem volt hatalmon/Akkor én dolgoztam újszülött osztályon is,sok császármetszsen és egyéb nem normális lefolyású szülésen részt vettem/Iker,farfekvés,koraszülés,ilyeneknél gyermekorvosnak kötelező volt részt venni.SZóval anno Kecskeméten rengeteg szovjet tisztfeleésg szült,szerették úgy időzíteni a szüléseket hogy Mo.-on történjen jobban bíztak ide mint a SZU kórházaiban./ahol általában vatta meg meleg víz sem volt sokszor/
Magyarul persze nem beszéltek azoka nők mint ahogy a poszterina sem németül.sOK ÉRDEKES SZITUÁCIÓ VOLT amikor magyarral kevert orosz kifejezésekkel meg főleg kézzel lábbal kommunikáltunk velük..

Hari Seldon 2 2019.03.06. 08:36:44

@Golf2:
Pedig évtizedek óra gyakorlat ez. Valamikor 50 éve egy svéd nővér észrevette, hogy a nyitott ablak melletti gyereknek hamarabb múlik el a "kékessége". - Később rájöttek, hogy melyik öszetevőtől, és egyszerűsítették, és "téliesítették" ezzel a megoldással.

tanato 2019.03.06. 09:20:19

@vanda m.: Igen kék fény nagyon gyakran alkalmazzák.Újszülött e llátásban/meg a rendőrautókon is persze,más okból.

Golf2 2019.03.06. 10:55:14

@vanda m.: így hivják nem? Szia nem tudtam,régen csak a tévében volt.

_Luthien_ 2019.03.06. 10:57:23

Milyen szép tiszta helyiségek! Az általam látott magyar kórházakban sajnos már egy gőzborotva is kevés lenne, hogy az évek-évtizedek alatt lerakódott koszréteget felszámolja - ezt a napi 1-2 nedves moppal törölgetés már nem oldja meg.
Viszont egy pesti kórházban már több éve is volt ilyen mobil kék ágy, nagyon jó találmány.

Marty Mcfly 2019.03.06. 10:57:24

Felesegem is Baden-Württemergben szült 2x is.
Össze sem lehet hasonlitani az otthoni körülmenyekhez. A posztiro altal felvazolt pozitivumok abszolut megalljak a helyet, en meg a negativumokat is kicsit atsatiroznam: bar mi beszeltünk nemetül, de a növereknek/orvosoknak az angol sem volt problema es bizonyos helyzetben maguktol angolra valtottak a job erthetöseg miatt.
Raadasul az elsö szülesnel a mi "hotelszobank" egyszemelyes volt, tehat a felesegemet es a kicsit abszolut nyugalomban tudtam latogatni. A masodik 2 szemelyes volt, es en nem is tudok ennel több kismamas szobat...
A posztironak annyi jotanacs a jövöben, h korhazat nem a 37. hetben kene valogatni... igy ne csodalkozzon, hogy nem vart esetkent fogjak kezelni, es nem ö lesz a prioritas! Felesegem mar az elsö trimeszter vegen tudta, hogy melyik korhazban fog szülni.

vanda m. 2019.03.06. 11:37:56

@vanda m.: És az informacios hebamme-vel való találkozás az mikor megtudjátok beszélni hogy 1 fős,vagy 80 € ért pluszba családi szobát kértek e.
Ott mindent elmondanak,megmutatnak.
Amire nekem így esélyem sem volt.
Első trimeszterben elég bátor dolog szerintem eldönteni.
De mindenki maga tudja.
Én nem bánok semmit,minden jó volt,úgy ahogy...és a kisfiam egészsége a legfontosabb ,mint minden szülőnek.

vanda m. 2019.03.06. 11:39:28

@vanda m.: ja és nektek akkor szerencsétek volt az angollal.
Nálam nem díjazták.
Volt aki azt is mondta ( nőver) hogy nem beszél angolul.
Ez van.

vanda m. 2019.03.06. 11:46:10

@_Luthien_: szia
Igen tiszta minden.
Napi többször,igeny szerint takaritanak.
Meg minden sarkon ott az alkohol,folyamatosan kötelező a kézfertőtlenítés is.

Golf2 2019.03.06. 11:55:05

Off. Angliában szükségállapotba torkollhatnak a késes támadások.2019 jan-feb. 35 halálra szurkálás London Manchester...

Buchhalter 2019.03.06. 12:18:34

Jó kis poszt,hol vannak az ügyeletes kötözködök?Hehe

vanda m. 2019.03.06. 12:34:47

Ja és igen ,az ágy mellett az a kis monitor tv..nem tudtam csak utolsó nap

London2009 2019.03.06. 13:21:04

@Golf2: gondolom ezt a magyar mediabol szedted. Bravo! A Brexit miatt is szuksegallapot lesz, sot mar elelmunk is alig van. Teljes dogrovason vagyunk. Csak tudnam, hogy miert foglalkoznak ennyit a magyarok itt velunk a szigeten? Mindig Mo-rol kell ertesulnom az aktualis horrorisztikus brit viszonyokrol.

Golf2 2019.03.06. 13:30:44

@London2009: Sajid Javid brit belügyminiszter az országszerte elszaporodó késes támadások miatt szerdán tanácskozásra hívta össze a jelenség által leginkább érintett települések – köztük London, Liverpool, Manchester – rendőri vezetőit.

Platonica 2019.03.06. 13:39:37

@London2009: Te meg a Vig ozvegyre jarkalsz, ahelyett, hogy elbujva sirnal otthon, vagy netalan elkezdened az elelmiszer- es gyogyszerfelhalmozast a gondosan megasott bunkeretekbe:-)))

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2019.03.06. 13:43:48

@London2009: érthető és igazad is van.
ez a házmester-hozzáállás elképesztő zavaró, de nem feltétlen hungarikum.
pl itt ez a késeléses ügy: persze, ahogy ez a hírből kiderül, tényleg probléma lehet ez Londonban és Manchesterben, de össze is hívnak rá konferenciát, azaz foglalkoznak vele.
ezzel szemben mo-on az elmúlt években igencsak nőtt a gyilkosságok száma - történt valami kormányzati vagy minisztériumi szinten? nyilván semmi.

ha most saját élőhelyemet nézem:
egy éve itt hordozta körbe a véres kardot lézerjani. konkrétan ugyanazon a sarkon, ugyanannál a würstelesnél pár hete is szívélyesen kokettáló bécsi nyugdíjasok majszolták a kolbászt.
ehhez képest egyik ismerős mivel szembesül pesten a fogásznál? hogy már szólnak a müezzinek bécsben.

hát a jó édes fidesszopó kurva anyátokat, azt.

tanato 2019.03.06. 14:22:58

@adamskij: Szinte mindennap új gyilkosság történik szerény kis hazánkban.Ennek a kommunikálása az hogy az emberek egy mai gyilkosság híre hallatán azzal foglalkozzanak, így a tegnapi vagy azelőtti esetek feledésbe merülnek,mivel arról már nem beszélnek semmit.

Lordmotor 2019.03.06. 14:23:15

5 hete született a kisfiam Szombathelyen. Nyilván nincs más kórházról személyes tapasztalatom, de a fent leírt német állapotoktól max annyiban maradt el a Markusovszky, hogy nem volt ingyékávé a látogatóknak. Bár dilettáns orvosok sem voltak megjegyzem...

bekezsu 2019.03.06. 14:23:19

Mindenesetre érdekes, hogy az odakint jól megfizetett, ámbár bunkó magyar doktornő nem tudta megkülönböztetni a magzatvizet a vizelettől.

alalala 2019.03.06. 14:23:31

"Nekünk esélyünk se volt így a kórházba bejelentkezni vagy információs estre menni. A nőgyógyászom alapból későn, a 37. héten.."

Mi akkor voltunk, mikor kiderült, hogy gyerek lesz. Elvégre ha nem tetszik a korház, akkor még lenne idő másikat is megnézni. Na meg nem akartunk lottózni és az utolsó előtti pillanatot megvárni.

"Össze sem lehet hasonlitani az otthoni körülmenyekhez."

Persze, hogy nem. Mint ahogy az árával sem. Olcsó húsnak meg... ;)
Amúgy egyetértek azzal, hogy a magyar állapotok szánalmasak. (de ez itt nem a politika helye)

Metálvörös 2019.03.06. 14:23:33

@Golf2: 2004-ben a Bajcsyban már volt mobil kék fény, a lányom volt alatta.

Thunder_th 2019.03.06. 14:23:44

A feleségem itt egy német városban 3 magyar anyanyelvű nőgyógyász közül választotta ki a legszimpatikusabbat. Habár beszélünk németül is mindketten, de azt mondta, hogy ez érzékeny terület ezért jobb lenne ha az anyanyelvén tudna konzultálni a nőgyógyásszal.

Shaktee 2019.03.06. 14:30:39

@Golf2: Ne írj ilyet, nincs ott se kés, se sav, megmondta a lajhárka...
:)

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.06. 14:53:20

@tanato: ezeknek az ugró bugris politikusoknak letelemuk a válsághelyzet. Nehogy valaki azt higgye hogy nélkülük is felkelne reggelente a nap.

Magyarországon például nemrég hosszabbítottak meg a migrációs válsághelyzetet. Nyilván indokolt, tekintettel az országot elozonlo milliós menekültáradatra.
Kész szerencse, hogy a veszélyt elharitando kaptunk egy szép kerítést is. Ami szintén indokolt volt, meg lehet nézni, mi lett azokból az országokból ahol nincs olyan felelősségteljes vezetés, ami szögesdróttal örvendezteti meg a polgarait, például Ausztria. Ha jól tudom, azóta be is vezettek náluk a Shariat, talán az Origon vagy a Magyar időkben olvastam.

Pedig hány stadiont lehetett volna a kerítésmilliárdokból építeni felcsutra, megvalósítva a nép régi, titkolt vágyát egy tizenkét méteres szoborral áldott miniszterelnökünkrol!

Marty Mcfly 2019.03.06. 14:53:32

@alalala:
nem olcso hus, hiszen kint nincsen ara, mert fedezve van minden költseg (!) a biztositasodbol...
de mondok jobbat: halapenz nem letezik. sehol nem varta el senki, hogy boritekot dugdossunk a zsebebe. a jofejsegböl vitt Magyar rud szalamit alig akarta a szüleszorvos elfogadni

London2009 2019.03.06. 15:11:11

@Golf2: @tanato: @adamskij: @Platonica: Ezek altalaban gangek egymas kozotti leszamolasa. Az emberek altalanos hozzaallasa, hogy hadd keseljek egymast, legalabb kevesebb lesz beloluk. Nem azt mondom, hogy ez helyes, de egy normalis kornyeken lako londoninak, ennyire jatszik szerepet az eleteben ez a “keseleses valsaghelyzet”. Meg lehet nezni a cikkekben, hogy altalaban fiatalkoru, fekete, onkormanyzati lakotelepeken elo sracok kozott tortennek ezek az esetek. Azt se felejtsuk el, hogy itt tobb, mint 8 millio ember el. Ugyhogy ehhez a szamhoz merve is el lehet donteni, hogy mekkora problema ez a valosagban.
A robbanoszerkezetektol is rettegunk. Olyannyira, hogy holnap a City repterrol repulok Svajcba. De azt meg mindig nem ertem, hogy miert foglalkoznak ilyen terjedelemben es bulvar szintre lebutitva ennyit azzal, hogy mi van itt felenk? Allandoan van valami hir es termeszetesen alaptalan riogatas, hogy itt micsoda borzalmas vilag van es meg csak most jon a java. Megbocsathatatlan amit agymosas szinten vegeznek Mo-n. Itt egy pelda erre. Egy volt osztalytarsam erdeklodott, hogy mikent lehet Wimbledonra jegyet szerezni. Elmagyaraztam, meg mondtam neki, hogy mi iden megyunk a Roland Garrosra is. Erre mondta, hogy oh, oda nem, Parizsba kizart. Annyi ott a migrans (ez volt a szohasznalat) es hatalmas a terrorveszely, nem szeretnenek felrobbani. Oke. A masik visszatero kerdes, hogy na es mi van a Brexittel? Itt sosem tudom megallni, hogy ne kerdezzem meg, hogy a rosszindulaton kivul teged ez Mo-n mi a feneert erdekel? Egyszeruen nem ertem, ez van.

London2009 2019.03.06. 15:13:05

@Shaktee: Lajharka nem egy gettoban el...; )

Shaktee 2019.03.06. 15:15:53

@London2009: Tudjuk hogy egy többszörös úrinő vagy :)

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2019.03.06. 15:18:45

@London2009: pontosan erről van szó.
ugyanezt a jelenséget a Rákosi táncegyüttes Középkor dalában éneklik el szépen, sőt ott a megbújó indítékra is némi fény derül: "jó neked ott a földeden rohadnod, paraszt, el ne menj, máshol csak a vész és félelem vár rád. kussolj és dógozz, meg ne szólalj."
kvázi vissza két évszázaddal az időben.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2019.03.06. 15:21:38

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: azért a deutschnazik csak felhúztak némi kerítéskét itt-ott. mondjuk szerveztek összbalkáni értekezleteket is, amin egy kivételével minden meghívott ország küldöttsége részt vettek.
szabad a gazda, melyik futsalbajnok nem volt jelen.

БУММЕР 2019.03.06. 15:24:05

Mi Svàjcban szültünk lassan 1 éve!

Tiszta, rendes és minöségi! Itt, mivel minden horror dràga (igen, magad fizeted az eü-t is) igy nincs flancolàs és mindennek a kihordàsi ideje hosszu igy mindenböl minöségre a maximumot veszik!

Az ételek elfogadhatoak voltak és böségesek (Magyar gyomor nehezen emészti az ételeiket joizuen)!

Napi 3x takaritanak a gyerekosztàlyon!

2 àgyas szobàk vannak, ha kéred (és fizeted/van hely) akkor 0-24 bent lehetsz/alhatsz a csalàdoddal amig haze nem mehetnek!

1 kivétellel mindenki beszélt angolul is(SIC!, h hulye orszàgunkban az orosz utàn az angolt verték az emberekbe), igy a feleségem is értett mindent, az orvosok tökéletesen az àpolok elfogadhatoan, a TAKARITOK érthetöen!

A szülés folyamata (a terhesség megàllapitàsàt követöen) DIJTALAN! A svàjci àllam àtvàllalja mind a terhesgondozàst mind a szülési proceduràt és bentlakàst, HA dolgoztàl elötte és fizettél adot! Igaz a terhesség megàllapitàsa és az elsö vizsgàlta 980CHF-volt zsebböl, de ez itteni viszonylatban nem sok, valamint otthon sem kerül kevesebbe az ellàtàs maga!

A vérvétel idöpontra, kedvesen, érzéssel!
A vizsgàlatok kulturàltan, informativan, idopontban!
A szülés nàlunk sajnos nem ment simàn de minden rendben volt egészségileg!

Maximàlis profizmus, kedvesség és figyelmesség!

A legszebb, h a Hebamme a kollégàm növére volt!
Ennyit jelent, h kistérség!

A védönö kedves, 6. alkalom utàn màr nem is jött làtva, hogy hiàba elsö gyerek minden megfelelö és rendben van mint a babàval mint a mamàval!

A hàziorvos szerencsénkre a màsik lépcsöhàzban rendel, igy nem kell messzire menni! Szintén profi és kedves!

Ez egy olyan joléti tàrsadalom ami a Németen is tulmutat igy nem lehet sem velük sem Mo-al összehasonlitani!

Nekünk csak jo tapasztalataink vannak itt (igaz a sulyponti nagy gyermekkorhàz màr közel nem ennyire emberközeli, de 26.000 vs 460.000 föt kiszolgàlni màs struktura és kapacitàs)!

NEM tudom elfogadni, hogy Mo.-n kosz és mocsok van mindenhol! Nem màrvàny kell, csak tisztasàg! Nem kell, hogy tisztàra nyaljàk a popsimat, csak bànjanak az emberekkel méltosàggal! Korhàzban a valamilyen okbol elesett emberek tartozkodnak (igen, egy szülö nö is borzasztoan elesett, föleg az elsö gyermeknél), sajnàlom, de nem mentség az alulfizetettség!

Szégyen, hogy ha összeadjuk, hogy mennyi pénzt kell oep rendelésen az orsvos/aszisztens/védönö zsebébe tömködni, a végén ott tartunk, hogy egy közepes magànkorhàzba is eljàrhat az ember, ahol szàmlàra rendes ellàtàst kap!

Marty Mcfly 2019.03.06. 15:25:49

@London2009: @adamskij:
miert kell szetoffolni a posztot? vagy eltevedtetek?
az admin helyeben mar reg kiraktam vna a szürötöket

Platonica 2019.03.06. 15:29:50

@London2009: Azert remelem, fogtad, h en ironikusan irtam, amit;-)

Pont nem ugy gondolom, hogy kicsit is maskeppen kellene elnunk az eletunket, plane nem paranoiasan rettegni hasonlo cikkek miatt, amikor a re'mhirek alvalosagabol semmit nem tapasztalunk a hetkoznapjainkban.
Sajnos viszont nemcsak a magyar lapok vannak tele ezekkel, itt is lepten-nyomon beleutkozik az ember a mediaban. Az mar mas kerdes, hogy engedi-e, hogy befolyasoljak ezek.

London2009 2019.03.06. 15:30:25

@Marty Mcfly: miert is? Vagy ma csak szulesrol lehet irni?

London2009 2019.03.06. 15:32:35

@London2009: igen, termeszetesen atjott az ironia! Megyek is vissza a bunkerembe. Ott legalabb a hirek sem talalnak meg.

Arthamyr 2019.03.06. 15:34:07

@London2009: Az nem rosszindulat, hogy várja valaki, hogy "nagyot szóljon" a brexit. Egyszerűen pl. számomra (is) ez lenne hasznos, szeretném, ha az euszkeptikus szavazók egy elegendően elrettentő példát lássanak maguk előtt ahhoz, hogy kissé pro-eubb irányba terelődjenek a dolgok.
Meg persze a saját nyomorom is kevésbé tűnik sanyarúnak, nem a Svájcban magukat szarrákereső, gyönyörűen rendezett városokban élőkhöz hasonlítom, hanem mondjuk a londoni "kollégához" (aki persze eddig azért szintén szarrákereste magát :)), aki amiatt szív, mert megszűnik a passporting.
A bulvár (és a "bulvárosítás") is mindig népszerű lesz, mivel nem kell rajta gondolkodni, és így könnyű előállítani. :)

London2009 2019.03.06. 15:40:45

@Arthamyr: biztos en vagyok akkor erzekeny, de szerintem van benne egy adag rosszindulat. Kicsit ez a legszebb orom a karorom tipusu. Nyilvan megkerdezik, hogy na es mi lesz a munkammal, van e allampolgarsagom stb.? Miutan mar tanultam ezekbol az esetekbol, igy mire idaig jutna a kerdessorozat mar el ott sem vagyok. Kulonben meg en euszkeptikus vagyok, igy tobb okbol varom mar, hogy verge boruljon a bili.

Shaktee 2019.03.06. 15:41:27

@London2009: :))

Maradj má, te, Tegnap kérdeztem hogy kiket láttál a Ronni Scottnál?

Platonica 2019.03.06. 15:42:13

@Arthamyr: 'Az nem rosszindulat, hogy...'

Hm, hm... nem tudom, minek aposztrofalod akkor a hozzaallast, hogy 'hadd szivjon' az is, aki a Remain-re szavazott...
Mert hogy majdnem annyian voltak szegenyek ugye.

tanato 2019.03.06. 15:43:18

@London2009: A migránsveszély miatti halálfélelem érzése életben tartása,a magyar médiában élet halál kérdése a jelen rezsim továbbélése szempontjából.Főleg így választások előtt.

Marty Mcfly 2019.03.06. 15:47:36

@БУММЕР:
nem lehet a nemettel sem összehasonlitani? ne haragudj, de nem irtal semi olyat, ami különb lenne Svajcban, mint Nemetorszagban. Nem kell szuperlativuszokban beszelni, mert gondolom a svajcinal is van a vilagon job egeszsegügyi ellatas-ez nem egy verseny, böven eleg lenne ezen dolgoknak a negyede is, hogy normalis ellatast kapjanak az emberek barhol a vilagban.
van a minimum, es kesz...

Marty Mcfly 2019.03.06. 15:47:47

@London2009:
különbözö blogok es posztok vannak különbözö temaban. a londoni keseleses, indexes cikk-barmilyen szomoru is-nem ide tartozik. de gondolom mivel irni tudsz, olvasni is, ezert kenytelen vok feltetelezni, hogy direkt trollkodsz itt.
amugy nekem mindegy, majd az admin kitesz, ha akar

Határátkelő 2019.03.06. 15:58:35

@Marty Mcfly: Itt mindig is szokás volt a poszt témáján kívül egyéb aktuális témákról beszélgetni, ez nem számít trollkodásnak.

Platonica 2019.03.06. 15:59:49

@Marty Mcfly: ???
Biztos te is tudsz olvasni, hogy a teljesen OFF posztokat kik raktak ide keselesrol, robbantgatasrol... Csak erre valaszoltak a UK-ben elok. Ebben mi a trollkodas??

2019.03.06. 16:01:46

@Golf2:

Jaja, ki is adnak egy új mese könyvet róla;

Minden napra egy szúrkálás........

Platonica 2019.03.06. 16:01:59

@Határátkelő: Plane hogy nem is a kedves posztolo altal letrollozott hozzaszolo inditotta el az egeszet:-x
Es me'g o beszel iras/olvasaskeszsegrol...

London2009 2019.03.06. 16:04:23

@Shaktee: oh, igen. Legutobb a Bokantet hallgattuk. A barataink tagok, ugyhogy utana a felso szinten jo kis buli volt elozenere.

London2009 2019.03.06. 16:06:25

@Marty Mcfly: igen, direkt trollkodok! Fejen talaltad a szoget!

alalala 2019.03.06. 16:12:26

@Marty Mcfly: "nem olcso hus, hiszen kint nincsen ara, mert fedezve van minden költseg (!) a biztositasodbol"

Akkor csak van ára, ráadásul nem is kevés, mert sok pénzt fizetsz érte :P
Ha privát vagy, akkor meg van az előnye, hogy mindennek látod az árát is (cserébe mondjuk mindenért sokkal többet is szabad fizetned, de ez már megint politika.. :D)

Shaktee 2019.03.06. 16:20:12

@CyberTroll: Bár te nem vagy többszörös úriember zotyika, mégis burokban élsz :)

vanda m. 2019.03.06. 16:26:13

Mindenki azr ír,amit szeretne.
Igaz ami poltika végig sem olvasom...ez a téma kimerithetetlen.
Én leírtam mit tapasztaltam.
Olyanról is tudok aki azt mondta itt németben soha nem.szülne.
Az okokat nem írom,az már az ő dolga.
Nekem első gyermekem,nincs más szülészetről tapasztalatom.
De örimmel olvasom ha máshol is vannak hasonló dolgok,akár előreegyeztetéssel.
Én nem kértem.a kádas részt,hanem hebamme ajánlotta,mikor már nagy fájdalmaim voltak.
Az hogy velem pont egy magyar dr volt lekezelő,az is lehet hogy éjjel mentunk és épp bal lábbal kelt.

Marty Mcfly 2019.03.06. 16:33:17

@alalala:
persze... ugy ertettem en is, hogy fizeted a biztositast.
csak kontrasztot akartam allitani, hogy itthon ugyanugy fizeted, csak messzirol nem azt kapod, mint a nemet ellatasban

London2009 2019.03.06. 16:35:01

@Shaktee: kerdes, hogy mit ertesz burok alatt? Tisztesseges allast, lakast egy normalis kornyeken?

Arthamyr 2019.03.06. 16:40:30

@London2009: @Platonica: Végülis ketten mondjátok, én meg egyedül vagyok. :)

Egyébként ha opció lenne, annak örülnék legjobban természetesen, ha szelektíven azok "bűnhődnének", akik előidézték ezt, de ez nem lehetséges. Sőt, még jobban örülnék annak, ha visszacsinálnák az egészet, elsősorban brit presztizsveszteséggel, majd rendesen beállnának a sorba, de erre sincs jelentős esély.

Ez inkább csak arról szól - a részemről - hogy van egy kedvezőtlen esemény, aminek további jelentős kedvezőtlen hatása lehet (pl. kedvet kapnak és megerősödnek az euszkeptikusok, és jelentősen meggyengül vagy végső soron szétesik az eu), de nem alaptalanul lehet benne reménykedni, hogy mégis valamennyire hasznos eredménye legyen. Nem arról, hogy bárki "feleslegesen" szívjon. Az már egyébként is valószínű, hogy a többség szívni fog (és nem is csak a britek), most már csak az a kérdés, hogy ki mennyire, ha lehet, én azokat a forgatókönyveket szeretném inkább látni, ahol én kevesebbet szívok.

blackhairlady 2019.03.06. 16:41:09

@Határátkelő: akkor en is offolok :)))
Lesz valamikor folytatasa Zoli amerikai kalandjainak? :)

London2009 2019.03.06. 16:50:44

@Arthamyr: egyaltalan nem artana az EU-nak ha a jelenlegi formajabol “szetesne”. Valoszinuleg ugyis ez fog tortenni elobb vagy utobb es az erosebb gazdasaggal biro orszagok majd letrehoznak egy uj kis EU-t. Jelenlegi formajaban az EU hosszu tavon tarthatatlan. A Brexit csak a kezdete ennek a folyamatnak. Ezt figyelembe veve minel elobb tortenik valtozas, annal jobb. A britek szempontjabol pedig sokkal jobb egy kisebb sokk most, ami majd szepen, termeszetes medrebe visszarendezi a gazdasagot, mint sem egy kesobbi baromi nagy sokk, amitol szetpukkad a lufi es hatalmasat durran. Majd meglatjuk, nagyon sokan egy uj valsagot vizionalnak, aminek mar eleg sok jele mutatkozik. Ilyen megkozelitesbol jobb a briteknek egy par kisebb “valsag”, mint egy jo nagy nyakleves egyszerre.

Arthamyr 2019.03.06. 17:08:08

@London2009: Nem értek egyet, persze azért nem kizárt, amit írsz sajnos. Bízom benne, hogy sokáig nem fog bekövetkezni, baromira nem kívánnék EU-n kívül élni, nincs kedvem vízummal utazni, vámokat fizetni, elveszteni a jogot szolgáltatások/termékek fogyasztására, macerásabban üzletelni külföldiekkel, valutákat konvertálni, jobban kiszolgáltatva lenni a helyi szabályozóknak stb.
Az különösebben nem érdekel, hogy mi lesz a britekkel, viszont ha sikerül úgy kilépniük, hogy alig érezhető negatív hatás, és rövid időn belül minden rendben lesz, mintha mi sem történt volna, akkor a brexit tényleg csak kezdete lesz az EU szétesésének. A brexit kiválóan demonstrálhatja, hogy milyen előnyökkel jár az EU tagság (amik jó része megszűnik a kilépéssel), amiket tagként sokan nem látnak/értékelnek.

2019.03.06. 17:08:36

@London2009: haggyad má a eccerüt, csak megpróbál bullyzni egy kicsit :-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.03.06. 17:12:29

@London2009: a (bulvar) media mar csak ilyen: szenzacio hajhasz...mindent felnagyit, eltorzit a klikkvadaszat alapszabalyai szerint. Idonkent jokat mosolygok, mikor kaliforniai/los angelesi/USA hireket olvasok, kb.ugyanolyan ferditesben mint a rolatok szolo angliai "veszhelyzet".. pl a lovoldozesek nagy resze nalunk is gang haboru, a termeszeti "katasztrofak" nagy resze -bar teny, hogy neha valoban tragikus- evente visszatero, es igy nem szokatlan - jelenseg.

vanda m. 2019.03.06. 17:13:59

@Marty Mcfly: Hát sajnos igen.
Nővérem otthon magyarba él,ott szült,meg gyerekek többször voltak kórházban...sokat jártam oda is mint látogató... tudom mi van ott.
Itt se minden arany ami fénylik.
Nem istenitem Németet,de ha már politika...otthon nagyon elcseszték a saját zsebük miatt...

London2009 2019.03.06. 17:16:02

@Arthamyr: Jo, ha Dublinban maradsz, akkor ez a veszely nem fenyeget. Te koltozol az EU periferiajara, reszben amiatt, hogy ki tudd hasznalni a viszonylagos olcsosagat. Valamit valamiert… Kulonben kaptam a valasztoirodatol egy levelet, hogy regisztraljak, mint EU-n kivul elo allampolgar. Tobbszor elolvastam, nem is ertettem, hogy mire gondolnak, aztan rajottem, hogy majusban mire jonnek az EU parlamenti valasztasok mar EU-n kivuliek leszunk. Marmint elvileg, biztos csak a halal ugye. Ugyhogy semmi panic, majd beszamolok, hogy milyen az elet az EU-n kivul! : )

Shaktee 2019.03.06. 17:20:14

@London2009: inkább arra hogy hun tartja a fejét ;)

London2009 2019.03.06. 17:24:31

@Zsuzsi65: Ez rendben van, addig amig az ember a bulvar sajtoban olvas ilyesmit. De sajnos Mo-n mar valamire valo kozszolgalati media szinte nem is letezik. Minden at van itatva a politikaval, nincs fuggetlen media. Igy leginkabb vagy partkozeli media, ellenzeki media, meg bulvar van. Nem is csoda ez a hatalmas merteku elbutulas es a jeghegy csucsa lehet csak a migrancsoktol valo retteges.

Arthamyr 2019.03.06. 17:30:49

@London2009: Dublin is sokkal szarabb hellyé válik, ha szétesik az EU. Így is elég hitvány az áruellátás a kontinenshez képest, belegondolni is rossz, mi lenne EU nélkül, ha még adminisztratív akadályok is lennének a földrajzi mellett. Az ír gazdaság is összeroskadna pikk-pakk, jelentős részben az EU-nak köszönhetőek az itteni sikerek. Csak ingatlanból százezreket buknánk egy EU kilépéssel/széteséssel...
A magyar helyzet még egyértelműbb lenne.
A mi családi/vagyoni/munkaerőpiaci helyzetünkkel sajnos Dublin nem jó opció, egyiken sem lehetséges változtatni jelentősen, emellett az éghajlatot sem szeretjük maximálisan.
Téged annyira nem fog érinteni szerintem, mert te felső középosztályban vagy (vagy még feljebb). Bár az érdekes lehet, hogy hogyan változik majd a céged jelenléte és ezzel kapcsolatban a munkád. Én örülni fogok, ha majd megírod milyen "odakint", jobban érdekel/informatív, mint az, hogy mennyit késelnek a bulvár szerint...

London2009 2019.03.06. 17:49:42

@Arthamyr: Dublin oriasi nyertese az EU-nak. Azt gondolom, hogy ha az EU szet is esne es valoban letrejonne egy kis EU, abban Irorszag benne lenne.
A ceg ahol dolgozom amerikai, de a teruletem viszont EMEA. Ugyhogy egy valsag biztosan erintene. No nem biztos, hogy ugy, hogy szazaval kuldenek el tolunk az embereket, de miutan leginkabb jutalekbol elek, igy ketlem, hogy szarnyalna a business. A felso kozeposztaly fole feltetelezem, hogy szuletni kell. Mindenesetre megtisztelo mar maga a gondolat is. : )

Csodabogár 2019.03.06. 18:06:09

@London2009: Ne csüggedj, én is innen szoktam értesülni a hazai rémségekről.

London2009 2019.03.06. 18:14:03

@Csodabogár: haha. Ne mentem is a szinhazba, mino meglepetes. Remelem nem robbantanak fel vagy keselnek meg. Ciao!

Arthamyr 2019.03.06. 18:14:26

@London2009: Egyértelműen, szerencsére ezt az írek is így gondolják, így itt elég gyenge (volt eddig legalábbis) az anti-eu mozgalom, jelenleg esélytelen lenne egy irexit. Tegnap adtuk be a papírokat az állampolgársághoz egyébként. :) Ha komolyan megroggyan az EU, akkor lehet, hogy az ír állampolgárság többet fog érni a magyarnál, de sosem árt, ha az embernek több választási lehetősége van. Az EU-tól masszívan eltávolodó Közép/Kelet-Európának semmiképpen sem örülnék, mert hiába költözünk el onnan, a rokonaim, barátaim nem importálhatom Írországba.
Az csak definíció kérdése/vagyon kérdése, hogy mi a felső-középosztály és hasonlók. Én egyrészt nem tudom, mi a pontos definíció, másrészt a te helyzetedet sem ismerem pontosan, de azért nyilván a jobban szituáltak közt vagytok, a jövedelmetek jóval az átlag felett van (a mediánig meg már alig láttok le :)), és a fogyasztás alapján is nyilvánvaló ez, tehát a felső-középpel biztos nem lőttem fölé.
Az meg nagyon érdekes lesz, hogy mi lesz a biznisszel, mert minden finance cég masszív nyertese az EU-nak, az amerikai vállalatok is elgondolkodnak, hogy ezt-azt átrakják EU-s országba. Ha nincs válság, csak nehezebben tudtok üzletelni az EMEA-ban (vagy már ettől önmagában valamiféle válság lesz? :)), már az is szívás lehet.

tanato 2019.03.06. 18:28:25

@Arthamyr: 1708.-ra Big lájk,az EU tagságot tényleg akkor tudna/főleg egy magyar/értékelni ha megszünne.Újra határállomások,vámosok, hosszú veszteglés,vízum,szabad költözés vége,minden országban pénzváltás stb. Olyan ez mint az egészség vagy az ivóvíz,csakk akkor értékeljük értékelnénk amikor nincs, első esetben betegségben második esetben sivatagban

Csodabogár 2019.03.06. 18:35:41

@London2009: Bevallom a brexit engem is érdekel, mert kétségkivűl kihatással lesz egész Europára, persze nem itt érdeklődöm utána, hanem olvasom a kinti híreket.

Csodabogár 2019.03.06. 18:42:07

@Marty Mcfly: A svájcinál főleg olcsóbb ellátás van sokfelé. No és ott se mindegy, hogy Zürichben valahol szülsz vagy egy privátkórházban. Dolgoztam mindkettőben, így tudom miről beszélek.

Csodabogár 2019.03.06. 18:49:30

@London2009: Azért remélem nem lesz igazad. Részemről mindig is nagy EU párti voltam, persze tőlem ugyse fogja senki se megkérdezni, hogy mi legyen. A britek szerintem jobb lett volna ha be se lépnek, soha nem szerették az EU-t, ők magasabb rangú népnek képzelik magukat, tőlem akár lehetnek azok is. Tény, hogy az első pillanattól kezdve akadékoskodtak. Nekem meggyőződésem, hogy nem fognak jobban járni ha kilépnek és az egészségügybe se fog dőlni a pénz.:-)

Csodabogár 2019.03.06. 18:54:33

@London2009: Nem kell oda születni. Be is lehet házasodni. Aztán esetleges gyerekeid már a királyi családba is házasodhatnak. :-)

gabors 2019.03.06. 19:34:03

lez mi ? "sólámpa"

"A szekrények nagyok, bőven lehet pakolni beléjük. "

par sorral lejjebb

"A babának semmit nem kellett vinni, csak azt a ruhát, amiben aztán hazavittük. Minden egyebet kap az anyuka és a baba is. "

akkor mi a turot lehet/kell a szekrenybe pakolni ... bekoltoznek a rokonok ???

gabors 2019.03.06. 19:44:07

@Golf2: "Off. Angliában szükségállapotba torkollhatnak a késes támadások.2019 jan-feb. 35 halálra szurkálás London Manchester..."

azt nem irtak hogy ezek fiatal drug bandak leszamolasai (altalaban) ...

ha lofegyverekhez jutattnak oket akkor joval gyorsabban es hatekonyabban csokkene a szamuk :-)

Antal Jozsa 2019.03.06. 19:52:38

@БУММЕР: inkabb irj ekezetek nelkul :-) svajc tenyleg jo de itt is a penzrol szol minden. Anyosom itt volt svajcban latogatoban rosszul lett orvoshoz vitte felesegem.alapos vizsgalat megtortent az orvos kiallitotta a szamlat kb 300 frank.azt is mondta hogy ezt a penzt soha nem fogjuk latni magyarorszagtol EU-s biztositasi kartya ide..oda.. Ugy is lett :-) Nem fizettek ki. Egy jo tanacs nyilvan nem szivja meg mindenki mert valszeg random modon vkinek kifizeti az otthoni eü biztosito a kulfoldi surgossegi ellatast de jobb ha mindenki kot magara balesetbiztositast. Mas dolog hogy a 300 frankkal az eves minimum onreszt sem erte el anyosom es egy itteni svajcinak is 300 frank szoval egy turista nem jarhat jobban de az allamkincstar nem ezzel indokolt a papirokat nem kuldtuk el 15(!) napon belul :-)

Antal Jozsa 2019.03.06. 19:52:52

@БУММЕР: meg vmi...regebben olvastam hogy valaki eltunt Svajcban az erdoben es kuldtek a keresesere egy csapatot, valami veremben megtalaltak az illetot..az ujsagcikk utolso mondata az volt hogy meg az nincs letisztazva ki fizeti a mentoakcio koltsegeit (a keresett szemely gondolom ) .... meg 1 vmi mikor otthon vagyok az tunik fel h milyen sok a mentoauto mivel itt alig latni mert baromi draga ... penz penz penz....de az teny hogy szuper az ellatas az orvosok normalisan kedvesen beszelnek az emberrel csakhat penzes

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.06. 19:53:02

@tanato:
"Ne szülj gyermeket te szűz anya"

' Ha a Föld minden lakója hirtelen olyan fogyasztási szinten kezdene élni, mint egy átlagos amerikai, akkor öt bolygónyi természeti erőforrásra lenne szükségünk, hogy az a szint fenntartható maradjon. Magyarországon ennyire nem durva a helyzet, de ökológusok számításai szerint az ország erőforrásai csak kb. 7 millió embert képesek ellátni fenntarthatóan a jelenlegi fogyasztási szinten.

Az tehát jól látszik, hogy a jelenlegi létszám mellett nemhogy ökológiailag fenntartatlan, de öngyilkosság is lenne arra törekedni, hogy a világ minden lakosát a fejlett nyugati országok fogyasztási szintjére próbálnánk felemelni.

Ez alapján természetesen fenntartatlan az is, ha éppen a fejlett országok bevándorlással vagy a szülések ösztönzésével próbálnak harcolni a természetes fogyás ellen, hiszen ez pont azt jelentené, hogy a bolygó legmagasabb fogyasztási szintjein vonunk be új embereket a fogyasztásba, ami sokkal nagyobb ökológiai terhet jelent, mintha a Kongói Demokratikus Köztársaságban születik sok gyerek.'
tldr.444.hu/2019/03/01/se-magyarorszagnak-se-mas-orszagnak-nincs-szuksege-se-tobb-gyerekre-se-bevandorlokra

A cikk kifejti azt is, miért nem várható se a nyugdíjrendszer, se - a munkaerőhiány miatt - a gazdaság összeomlása a csökkenő humán Nemzeti biomassza eredményeképpen.

gabors 2019.03.06. 19:53:13

@London2009: hat errol azert a BBC is eleg hosszan irt eppen (lehet onnan vettek at a magyarok)

www.bbc.com/news/uk-47472928

de lehet ok sem tudjak olyan jol mint te.

Marty Mcfly 2019.03.06. 19:53:23

Hataratkelo: miert is kellett cenzuraznod, amit irtam? Kicsit egyoldalu a velemenynyilvanitas...

Határátkelő 2019.03.06. 19:54:19

@Marty Mcfly: Ha nem tudod, az elég baj. Talán próbálj meg nem lemenni egy bizonyos színvonal alá.

tanato 2019.03.06. 20:01:14

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: Köszi,már belenéztem a cikkbe de még nem olvastam végig.A lényeg volt erre már 100 éve is ötlet hogy bennszülöttek maradjanak csak meg az őserdőben vadászva,gyűjtögetve élni,egy szál semmiben,majd mi civilizáltak meg 1000 szer magasabb színvonalon-Meg Dél-kelet ázsiában maradjanak csak riksahúzó kulik a sárgák mi majd csak ülünk a riksában.
Csak már akkor sem akartak a gyarmati népek a nekik kijelölt életszínvonalon élni.

gabors 2019.03.06. 20:06:59

@Marty Mcfly: "különbözö blogok es posztok vannak különbözö temaban. a londoni keseleses,":

lehet uj vagy ?????

par mas posztot is megnezhettel volna ... mielott ilyen nagy arccal megirod hogy mit tegyen mar az admin

amugy van itt bloggazda es csak az O dontese szamit, az egyelore nem hogy Te eppen mit tartasz trollkodasnak

blackhairlady 2019.03.06. 20:38:50

@London2009:
Szinte mindegyik nagy hir csatorna foglalkozott ezzel a keselos temaval ma.

Arthamyr 2019.03.06. 21:03:57

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: Ez egész emészthető, nagy kár az ilyenekért, főleg a végére: "Emellett, minden gazdag országnak kötelessége a túlnépesedett, háborús és szegény országok felzárkózását segíteni, hogy a vándorlást hajtó kényszerek megszűnjenek, és a világ igazságos legyen".
De még ezekkel együtt is sokkal jobb, mint a mainstream. Kár, hogy akiknek a szava számít nagyon nem ebben gondolkodnak, még akkor sem, ha a mainstreamtől esetlegesen eltérnek. :)

gabors 2019.03.06. 21:10:30

@blackhairlady: "@London2009:
Szinte mindegyik nagy hir csatorna foglalkozott ezzel a keselos temaval ma."

na de azok csak fake news-ok, ugyan mar !!! nincs ebben semmi tavaly csak mintegy 40,000 keses tamadas volt amibol alig 285-en haltak meg

igaza van London2009 ez semmi egy akkora nagy orszagban raadasul ezek tobbsege csak szegeny (nem feher) banda tag :-) minel kevesebb marad beloluk annal jobb (persze O is fizeti a gyakran nem olcso korhazi kezelesuket)

lapozzunk :-(

Platonica 2019.03.06. 21:28:51

@Arthamyr: az angol upper-middle class eleg sajatos ertelmezesu, alt. szukebb, mint ahogy sokan gondoljak.
Sokkal inkabb a csaladi hatter, mint a jelenlegi munka/fizetes hatarozza meg. Generaciokra visszanyulo vagyon, statusz, kizarolag maganiskolaztatas, stb ilyesmik 'szuksegesek' hozza. Ja, es sokszor az is ott van burkoltan, hogy arisztokrata rokoni szalak a tagabb csaladon belul.
A gyerekemnek tobb ilyen osztalytarsa is volt az elozo magansulijaban. Egyik srac nagypapaja pl a kiralyno eskuvojen volt a gyurut vivo page boy:-) A masiknak meg a dedpapajat utottek lovagga, 2. vilaghaborus generalis volt:-D Gyerekek, unokak Eton-ba jartak. Na ok a tipikus upper middle class:-)

blackhairlady 2019.03.06. 21:45:42

@gabors: Szerintem nem vagy tisztaban a fake news definiciojaval.

Arthamyr 2019.03.06. 22:04:55

@Platonica: Ez mennyi, százalékosan, illetve hol helyezkedik el, vagyonilag?
És ezt csak az ezen definició szerint beletartozók gondolják így, vagy "természetesen" is látszik a plusz erőforrásokból, pl. vagyon/hatalom/képzettség stb.-ben?
Elég idejétmúlt meghatározásnak tűnik, de ehhez valóban ide kell születni, mert kb. a definíció része, bár lovaggá ütnek manapság is embereket...

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.06. 22:04:57

@tanato:
Most hallgattam egy magyar feminista teológus nővel egy beszélgetést, érdekes dolgokról beszélt, pl. Jézus nő apostolarol. Az osegyhazban egész más volt a nők megítélése, nem a Pál apostol féle "asszony hallgasson a gyülekezetekben".

Miközben a zsinaton a pápa a meleg párok integrációjának megkönnyíteserol kérdezte az embereket, a magyar katolikus "egyház" nem volt hajlandó még a kérdéseket sem eljuttatni a hívekhez. (Azért az idézőjel, mert valójában a klerus, élén Erdő Péter középkorban ragadt bíborossal, bojkottálta a pápai utasítást, az egyház pedig nem a vezetést, hanem a híveket jelenti elsősorban.)

Azt is vicces volt hallani, hogy a kath. egyház hivatalos álláspontja szerint egyedül a ( megbízhatatlan) naptár módszer fogadható el fogamzásgátlási módszerkent. A legviccesebb a logikátlan indoklás hozzá.
www.youtube.com/watch?v=OuOmM-aoFpk

tanato 2019.03.06. 22:11:55

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: Köszi a linket.A magyar nagy egyházak most inkább állami irányítás alatt vannak,nem egyházi alatt.

Platonica 2019.03.06. 22:21:41

@Arthamyr: azert nehez behatarolni sztem, mert nem elsodleges/kizarolagos a vagyon, illetve ha van, akkor is elegge diszkreten kezelik. Konkret osztalytarsrol en jo darabig ketelkedtem, hogy tudjak-e fizetni a tandijat a 4 gyerek utan hehe. Kozben meg...

Az egesz middle class-t mondjak 25% korulinek.

Ah, persze, manapsag is megy a cim osztogatas... Tavaly osszel megismerkedtem egy pasival egy kavezoban, kiderult, az apjat (aki amugy migrancskent erkezett az orszagba a XX. sz. elejen:-D) a 70-es evekben utotte lovagga a kiranyno. Na errol a pasirol se mondtam volna meg ranezesre, hogy ilyen csaladbol jon. (Mellesleg Delfont-nak hivjak, Londonka'nak biztos ismerosen cseng:-))

gabors 2019.03.06. 22:24:30

@blackhairlady: nem is egy hanem HAROM felkialto jel is volt ott .... de nem volt eleg latom.:-) <----------------

en amugy semmive sem vagyok tisztaban :-)<----------------

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.06. 22:26:50

@Arthamyr: több ilyesfele könyvet kéne olvasnod, mert szisztematikusan alulértékeled az egymástól nem nagyságrendekkel különböző vagyoni helyzetű egyénekbol álló társadalom előnyeit:
makewealthhistory.org/2018/07/03/book-review-the-inner-level-by-richard-wilkinson-and-kate-pickett/

Hasonlóképpen, a világ is lényegesen kellemesebb hely lenne, ha nem érné meg egyik országból a másikba vándorolni, mert otthon csak a küszöböt rágod vagy konkrétan ehenhalsz.
Ezért, még ha ez ma utópisztikusnak is hangzik, legalább célként meg kellene jelölni, hogy csökkenjenek az országok közötti INDOKOLATLAN anyagi különbségek.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.06. 23:04:34

@tanato: nem vagyok benne járatos, főleg nem a katolikusoknal, de elég szomorú, ha így van.

Arthamyr 2019.03.06. 23:17:08

@Platonica: És akkor azon kívül mi van, nekem az nagyon vékonynak tűnik? 65% lower, 10% upper, vagy mi? :S

Arthamyr 2019.03.06. 23:27:44

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: A kulcs az, hogy mitől különbözik nagyságrendekkel a vagyoni helyzetük, és az, hogy ezt a (szerintük, nem szerintem) nem kívánatos egyenlőtlenséget hogyan kívánják felszámolni, illetve milyen eredménnyel, mellékhatásokkal végzik.

blackhairlady 2019.03.06. 23:32:26

@gabors: a felkialtojel az miota jelent :) -t?

gabors 2019.03.06. 23:59:25

@blackhairlady: "@gabors: a felkialtojel az miota jelent :) -t?"

nezd meg jobban volt ott :-) meg -:( is abban a posztban de mindegy ....

mint irtam mar semmivel sem vagyok tisztaban :-)

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.07. 00:46:12

@Arthamyr: én megelégednek azzal ha belátnad / megértened, hogy jobb lenne egy a mostaninal kevésbé egyenlőtlen helyen élni. Persze úgy, hogy (majdnem) mindenki megteszi, ami tőle telik ("mindenki képességei szerint" :) ).

Fogalmazhatunk úgy is, hogy akik becsületesen 'odateszik' magukat a tágan értelmezett munkában (vagy másként: hasznos tagjai a közösségnek), azok anyagi jóléte között ne legyen nagyságrendi különbség.

Óriási, felszabadító érzés például amikor nem kell attól tartanod hogy meglopnak, kirabolnak. És ez mintegy melléktermékkent adódik.

rooklin 2019.03.07. 01:54:28

Szintén Baden-Württemberg, a pozitív tapasztalatok ugyanezek, negatívak pedig nem voltak. Egyetlen árva dolgot sem tudnék mondani, amin javítani lehetne. Ja, de, adhatnának rögtön érkezéskor wifi jelszót. Mindenesetre ennél jobb körülmények között se Svájcban, se drága magánklinikán, se sehol nem lehet szülni.

Sziralisa 2019.03.07. 07:53:08

@adamskij: A stílus maga az ember....

desw 2019.03.07. 07:53:31

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos:

"Fogalmazhatunk úgy is, hogy akik becsületesen 'odateszik' magukat a tágan értelmezett munkában (vagy másként: hasznos tagjai a közösségnek), azok anyagi jóléte között ne legyen nagyságrendi különbség. "

Légy úttörő, kezdd el te. Holnaptól fizess Magyarországon svejci munkadíjat a gázosnak, az autószerelőnek, a fodrásznak, . . .

" Óriási, felszabadító érzés például amikor nem kell attól tartanod hogy meglopnak, kirabolnak. És ez mintegy melléktermékkent adódik. "

Ez konkrétan semennyire nem függ össze az adott ország globális gazdagságával.

Most éppen a gazdag Angilában' akarnak válsághelyzetett kihirdetni a sok bicskázós gyilkosság miatt, pedig ugye mennyire gazdagok.

vanda m. 2019.03.07. 07:58:01

@gabors: szia
A személyes holmim egy sport táskányi volt.
Plusz ha te nem akarod használni az adott kórhazi rugdalozókat akkor vihetsz bőven ruhát a picidnek is.
Ezért nagyok.

vanda m. 2019.03.07. 08:02:00

Vagy ha egy anyukának pl nem megfelelő a betét amit kap,vagy a pelenka a picurnak,akkor hozathat be pelenkát,egyebet és nem az éjjeli szekrényében kell tárolni.
Mert bizony volt mellettem egy jó fej ,aranyos,de flancos kismama aki aztan egy nap 6x öltöztette a babáját a saját hozott ruhákba,és akkor jól jön a nagyobb öltözőszekrény.

Platonica 2019.03.07. 08:18:12

@Arthamyr: errol eleg sok vita van. Tuti mashogy kategorizalnak mostanaban, mint mikor me'g en tanultam errol.
Nem tudom, a "7 social classes" ismeros-e esetleg, ez szokott visszakoszonni az elmult evekben a temaban.

www.telegraph.co.uk/news/uknews/12037247/the-seven-social-classes-of-21st-century-britain-where-do-you-fit-in.html

Arthamyr 2019.03.07. 08:56:23

@Platonica: Már London2009 is belinkelte, és írta is, hogy ő a survey alapján elite, de szerinte meg nem.

2019.03.07. 11:14:18

@desw:

"Ez konkrétan semennyire nem függ össze az adott ország globális gazdagságával."

Azzal nem, de a társadalmon belüli vagyoni egyenlőtlenségekkel igen. Ebben alighanem a dr. láncfűrésznek igaza van, és a vagyoni egyenlőtlenség meg a mindenféle bűnözés közötti korreláció egy tény.

Az egyesült királyság például lehet, hogy gazdag, de lényegesen egyenlőtlenebb hely, mint Mo., plusz még az osztályrendszerük maradékával is birkóznak. Hogy mennyire lopnak ott, azt nem tudom, de betippelem, hogy bőséggel.

London2009 2019.03.07. 11:21:58

@Nagy kámpics: Ezt szerintem nem jol latod. A lopas az inkabb kelet-europai sajatossag. Itt eleg volt egy kepviselonek annyival megbuknia, hogy kiderult, hogy a sajat autojaba tankolt a ceges helyett. Nem stadiont epitett a sogoraval stb. Ami pedig az egyenlotlensegeket illeti, addig amig ilyen jol el es ennyire szeles a kozeposztaly, addig ez egy nagyon egeszseges tarsadalmi berendezkedes. Magyarorszaggal ossze sem lehet hasonlitani, miutan ott a tisztessegesen dolgozo reteg is szukolkodik. Itt ez nem igy van. Ha az ollonak az egyik vege majdnem ehen hal es ebbol sok van Mo-n, akiket a melyszegenysegben elokent kategorizalnak, a masik vege pedig multimillardos, kozepen pedig mar alig van valaki, az sokkal nagyobb gond. Itt az emberek tobbsege jol el.

London2009 2019.03.07. 11:35:27

@Arthamyr: @Platonica: amit te definialtal az az upper class. Ott valoban sokat szamit a szarmazas, de azert oda is be lehet kerulni penzzel, lasd Middleton noverek, akiket nem veletlenul csufoltak Wisteria Sistersnek. A middle classba mar beletartozik az alabbiak szerint mar az a csalad ahol van evi 57k disposable income.

To qualify as middle class via Pew's income-based model, a family of four in the UK would need a cumulative disposable income of between just over £19,000 - £57,350 in 2010 rates.

Ebbe a kategoriaba esik a lakossag 64%!

The UK’s middle class made up 64 per cent of the population in 2010, a rise of 6 per cent over the two decades.

E folott van az upper middle class es az upper class. Ennel kevesebbet keres a lakossag kevesebb mint 20%-a, azok lenyegeben a minimalberen vagy juttatasokon elok. Az upper income-ba esik olyan 15% koruli, amiben benne van a legfolsobb 5-6%.

Igy az upper middle classba boven beleesik ket atlagon felul kereso, az upper classba mar tobbszoros milliomosnak illik lenni, illetve egy lovagi cim sem art valoban. : )

London2009 2019.03.07. 11:38:35

@gabors: @blackhairlady: Arra valo tekintettel, hogy az osszes “vezeto media” mult heten lehozta a csatornafedobe szorult tulsulyos patkany menteset, igy abbol, hogy mi kerul be hirkent vegbemeno kovetkeztetest nem vonnek le. Kulonben is azt kerdojeleztem meg, hogy miert foglalkoznak a hirrel Magyarorszagon es keltik a riadalmat.

Arthamyr 2019.03.07. 11:50:48

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: Mit számít neked (meg úgy általában), hogy én mit látok be?

Ki dönti el azt, hogy ki hasznos tagja a közösségnek, és mennyire?

Én nem érzem ezt felszabadító érzésnek, hogy nem kell tartani attól, hogy meglopnak, mert egész felnőtt életemben megloptak, a törvény erejével, így már volt időm hozzászokni. A kirablástól meg elég ritkán kellett tartanom, és erről is azt mondhatom, nem különösebben felszabadító érzés, sok éves tapasztalat után.

Arthamyr 2019.03.07. 12:02:15

@London2009: Miért lenne kelet-európai sajátosság? Lopnak mindenhol, Latin-Amerikában is, Ázsiában is, Afrikában is, talán jobban is, mint Kelet-Európában.

@Nagy kámpics: És szerintem nem igaz, hogy a legfontosabb tényező a vagyoni egyenlőtlenség. Korreláció van biztos, azt nem is vitatom, de ha csinálsz egy nagy egyenlőséget, cserébe fokozod a szegénységet, csökkented az oktatás minőségét, sokkal nagyobb eredményeket lehet elérni a bűnözés fokozásában. :)

London2009 2019.03.07. 12:02:56

@London2009: ezt elirtam. "A middle classba mar beletartozik az alabbiak szerint mar az a csalad ahol van evi 57k disposable income." Ez mar a felso hatara erdekes modon. 19k az also. Hmmm...

desw 2019.03.07. 12:03:35

@Nagy kámpics:

"Azzal nem, de a társadalmon belüli vagyoni egyenlőtlenségekkel igen. Ebben alighanem a dr. láncfűrésznek igaza van, és a vagyoni egyenlőtlenség meg a mindenféle bűnözés közötti korreláció egy tény."

Korábban ezt írta @Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos:

"Ezért, még ha ez ma utópisztikusnak is hangzik, legalább célként meg kellene jelölni, hogy csökkenjenek az országok közötti INDOKOLATLAN anyagi különbségek. "

Ezért gondoltam, hogy a globális jólétre gondol.

Mellesleg a londoni feketék és a magyar rejtették nem azért bicskáznak, mert csórók. Persze a bőrszín és a bűncselekméynek összefüggéséről aztán végkép nem lehet beszélni, mert jön a píszí kommandó. (átmegy ez itt?)

Szóval a tippem az, hogy a szegénység nem egyenlő a bűnözéssel. (én most egy nagyon szegény országban vagyok, és a piacon az eladó utánamhozta a visszajárót, mert elsőre elszámolta magát, nekem meg nem tűnt fel)

desw 2019.03.07. 12:03:43

@London2009:

"Ami pedig az egyenlotlensegeket illeti, addig amig ilyen jol el es ennyire szeles a kozeposztaly, addig ez egy nagyon egeszseges tarsadalmi berendezkedes. Magyarorszaggal ossze sem lehet hasonlitani, miutan ott a tisztessegesen dolgozo reteg is szukolkodik. Itt ez nem igy van. Ha az ollonak az egyik vege majdnem ehen hal es ebbol sok van Mo-n, akiket a melyszegenysegben elokent kategorizalnak, a masik vege pedig multimillardos, kozepen pedig mar alig van valaki, az sokkal nagyobb gond. Itt az emberek tobbsege jol el. "

Egyetértünk! Magyarországon a legnagyobb gond a középréteg hiánya, és emiatt döglődik az alacsonyabb/kevésbé képzett réteg.

Azért tud Angliában Mohamed krumplisütéssel 10 fontot keresni óránként, mert van egy széles középréteg, aki ennek a többszörösét keresi és könnyedén ki tudja ezt fizetni.

London2009 2019.03.07. 12:04:46

@Arthamyr: Igen. Csak miutan Mo.-rol meg a britekrol volt szo igy erre reagaltam. Akkor mondjuk ugy, hogy nem igazan nyugat-europai sajatossag. A korrupcio nem a rothado Nyugaton tombol.

Arthamyr 2019.03.07. 12:19:32

@desw: Azért az erős kijelentés lenne, hogy valaki azért bűnöz, mert cigány/néger. :)

Ez is olyan, hogy biztos erős korreláció van, de nem a biológiai adottságok az okok. Igenis sokkal fontosabb a csóróság és a hulladék környezet, amiben felnevelkedtek. Ha egy cigánygyereket kiskorától normális környezetben nevelnek, nem hinném, hogy mérhetően nagyobb eséllyel lesz belőle tróger, mint egy fehér gyerekből...

2019.03.07. 12:23:01

@London2009:

"Ezt szerintem nem jol latod. "

Mit, egész pontosan?

"A lopas az inkabb kelet-europai sajatossag."

Már miért lenne?
Nem akarok nagyon sok időt beletenni ebbe a kutakodásba mostan, de első pillantásra:

Lopások száma 100 ezer főre vetítve 2016-ban:
Uk -- 2283
Mo. -- 960

www.theglobaleconomy.com/rankings/theft/

Betörések száma:
UK -- 350 körül
Mo. -- 200 körül

i.imgur.com/LfRIpcE.png

Autólopások:

UK -- a UK éppenséggel listavezető Európában, 370 000(!) ellopott autó évente
Mo: 2012-ben 6920, 2017-ben 1125(!) ellopott autó

Szóval lopnak ott is, sőt.
De hé, késes támadások ide vagy oda, nálunk több a gyilkosság. 2016-ban UK: 1,2 gyilkosság per 100 000 fő, nálunk 2,07.

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate

"egy kepviselonek annyival megbuknia, hogy kiderult, hogy a sajat autojaba tankolt a ceges helyett."

Ez tök jó. Ettől még a uk is szuper egy következmények nélküli országnak tűnik, már ami a politikusokat illeti. ¯\_(ツ)_/¯

2019.03.07. 12:26:00

@desw:

"Szóval a tippem az, hogy a szegénység nem egyenlő a bűnözéssel."

Csak a pontosság kedvéért: nem, nem a szegénység (vagy a gazdagság) a lényeg, hanem a vagyoni egyenlőtlenség.

2019.03.07. 12:28:08

@Arthamyr:

" mert egész felnőtt életemben megloptak, a törvény erejével, így már volt időm hozzászokni."

Naa, itt most összemosod a két dolgot, pedig tudod, hogy a láncfűrészes mire gondolt.

"Korreláció van biztos"

Igen, ez tudható tény.

London2009 2019.03.07. 12:31:23

@Nagy kámpics: azt gondoltam, hogy lopas alatt az intezmenyesitett lopast, a korrupciot erted, ami Mo-n zajlik, nem pedig a bolti lopasok, betoresek szamat. Akkor ezek szerint masrol beszelunk. Nezd meg hol all Mo. az ilyen korrupciot mero listakon.
"Autólopások:

UK -- a UK éppenséggel listavezető Európában, 370 000(!) ellopott autó évente
Mo: 2012-ben 6920, 2017-ben 1125(!) ellopott autó"

Azert feltetelezem, hogy itt tobb autobol lehet valasztani, mint a 10 millios Mo-n. Bar ez a 370k baromi soknak tunik. Az 1125 meg nevetsegesen kevesnek, szinte hihetetlen az a szam. De oke, akkor a UK egy szar, kovetkezmenyek nelkuli, korrupt, veszelyes orszag! :D

2019.03.07. 12:41:03

@London2009:

"azt gondoltam, hogy lopas alatt az intezmenyesitett lopast, a korrupciot erted,"

Nem, a dolog, ugye, láncfűrészes mondatából indult ("felszabadító érzés például amikor nem kell attól tartanod hogy meglopnak, kirabolnak"), nem a korrupcióról volt szó.

"De oke, akkor a UK egy szar, kovetkezmenyek nelkuli, korrupt, veszelyes orszag"

Na jó, de én ezt egy árva szóval sem mondtam ám, még csak nem is nagyon gondoltam.

2019.03.07. 12:46:00

@London2009:

De nyilván nem veszekedni akarok, csak gondoltam, nincs olyan nap, amit ne dobna fel néhány random statisztikai adat. :)

kardio1 2019.03.07. 12:54:55

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos:
"Ne szülj gyermeket, te szűz, anya ne szoptass csecsemőt..."

London2009 2019.03.07. 12:58:49

@Nagy kámpics: ah ok, akkor elbeszeltunk egymas mellett. Mindegy, elofordul. Nincs olyan nap amit ne dobna fel egy kis veszekedes a statisztikakon. : )

kardio1 2019.03.07. 13:02:49

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos:
A természetes családtervezés az elfogadott, nem a naptármódszer. Egyébként pedig az előbbi megbízható.
Pál apostol ideje maga volt az ősegyház.

Platonica 2019.03.07. 14:17:56

@Arthamyr: a teszt nem tul finoman kalibralt, mi is elite-re jovunk ki, es en sem tartom relevansnak, ha globalisan nezzuk.

@London2009: nem, en nem az upper class-t definialtam. Vegig az upper middle-rol irtam.
Az upper class az mindenkeppen a penz- vagy ver szerinti arisztokracia, tradicionalis ertelemben foleg az utobbi.

A Pew model csak az income-ot veszi figyelembe, ami sztem nem eleg szofisztikalt. Ennel arnyaltabb a kep. (Nem is beszelve a 19-57 margin-rol...)

London2009 2019.03.07. 14:42:43

@Platonica: az upper middle classba nem kell beleszuletni. Az ket jo fizetessel konnyeden hozhato.

Platonica 2019.03.07. 14:52:25

@London2009: Oke, nem feltetlenul egyforman gondoljuk. Szerintem bizonyos ertelemben bele kell szuletni, ahogy a wiki is irja.
"The upper middle class in Britain traditionally consists of the educated professionals WHO WERE BORN INTO higher income backgrounds, such as legal professionals or executives. This stratum, in England, traditionally uses Received Pronunciation natively. A typical Mosaic geodemographic type for this group would be cultural leadership...
Children of this group are often educated at a preparatory school until about 13 years old and then at one of the "major" or "minor" British public schools which will typically charge fees of at least £11,500 per year per pupil followed by one of the most prestigious universities, often within the Russell Group."

A gyerekemre mar jobban igaz lesz (minusz RP a csalad reszerol hehe).

Arthamyr 2019.03.07. 14:58:47

@Nagy kámpics: Nézd, én nem nagyon jártam, és egyáltalán nem éltem olyan helyen (mert minek, főleg ott élni, ha a világ jelentős része nem ilyen, komoly erőfeszítéseket kell tenni, hogy ilyen helyre kerüljek), ahol reális veszély volt, hogy kirabolnak. Ez még Magyarország nagy részén is csak a no-go zónákra jellemző, ha. Szóval ezért nem adom annyira, amit a láncfűrészes írt. A meglopás meg érdekes, amikor pl. átvernek valamivel (pl. a mester trehányul csinál meg valamit, vagy egyszerűen csak nem veszel észre valamit és többet fizetsz), az semmivel sem jobb, de ha szigorúan nézed, az nem lopás.
És amivel összemosom, az okozta messze a legnagyobb veszteséget számomra, és soha nem fognak tudni tőlem egy rablással annyit elvenni (ok, ha mellékhatásként meg is ölnek, akkor igen), mert többet vesztettem vele, mint amekkora az összvagyonom lesz az életem bármely pontján. :/

A korreláció meg korreláció. :)

Arthamyr 2019.03.07. 15:01:51

@Platonica: Az income tényleg értelmetlen. Viszont a vagyon is. Igazából az élete során átlagos/medián fogyasztását/életminőségét kéne nézni az embernek, de ez kissé nehézkesebben mérhető, mint az income vagy akár a vagyon.

London2009 2019.03.07. 15:08:26

@Platonica: Ilyen szinten igen, bele kell szuletni. De te fentebb arrol irtal, hogy cimek kellenek, arisztokratak stb. Az pedig nem az upper middle class kriteriuma. Az upper middle classba eleg egy ertelmisegi hatter, megfelelo education, kapcsolati rendszer es nyilvan foglalkozas/jovedelem. Mi ezt a ferjemmel mindketten hozzuk. Upper classba ujra kellene szuletnunk vagy jobban kellett volna hazasodnunk. :D Ettol fuggetlenul szerintem az is beletartozik az upper middle classba, aki ha maganak nem is, de a gyerekenek mar ezt tudja biztositani. Ezert irtam erre Middletonekat. Hagyomanyosan egy generacion belul egy osztalyt lehet “ugrani” a szakemberek szerint. Nekik sikerult working classbol a Royal Familyig.

Arthamyr 2019.03.07. 15:10:02

@Platonica: Az internet és a social media korában a cultural leadership szempontjából mennyit érnek ezek a dolgok? :) A valódi leadershiphez feltétele az is, hogy van aki követi.

Meg ha belegondolsz, mennyivel jár előbb az, aki egy jogászdinasztiába születik, átmegy ezeken a drága sulikon, majd lesz belőle egy közepes ügyvéd, aki persze nagyon jól elvan a családi kapcsolatokkal, mint az, aki nem születik bele, de sztárügyvéd lesz. Gyakorlatban semmivel.

London2009 2019.03.07. 15:13:30

@Arthamyr: Nem ertelmetlen az income. Ha veszunk egy essexi brokert, akinek az apja komuves volt, de o baromi jol helyezkedett es milliomos lett. Konkret peldara gondolok, a ferjem unokatestverenek a ferjere. Elvett egy megfelelo feleseget, gyonyoru hazban elnek, gyerekek magansuliba jarnak, autok hada stb., ok egyertelmuen upper middle class. A penzzel konnyen jonnek a kapcsolatok is. C’est la vie.

Arthamyr 2019.03.07. 15:36:31

@London2009: "milliomos lett" - ez egy vagyoni kritérium. "gyonyoru hazban elnek, gyerekek magansuliba jarnak, autok hada" - ez szintén.

Volt pár év, amikor én Írországban felső 1-1.5%-ba tartoztam pusztán income alapján (a SILC számait nézve). Viszont ez csak rövid ideig tartott, és nem egyedül vagyok a householdban, így egyáltalán nem lenne helytálló kijelenteni, hogy oda tartozom, mert vagyont tekintve meg sehol sem vagyok. Önmagában az income baromi csalóka mutató, ahogy a vagyon is, bár az egy fokkal jobb, de abból meg 0-nak kell számolni a bevétellel összemérhetőt, így önmagában az sem mond sokat.
Persze ha nagyon sok, az jelez valamit, pl. nyilván egy élsportoló, aki heti 200k-t keres, fog rendelkezni komoly vagyonnal, ahogy egy szerencsés embernek, aki 20 milliós vagyont örököl, nyilván lesz belőle bevétele is, és mindkettő kényelmesen és gazdagon élhet élete végéig (hacsak nem különösen hülye, mert azért akad olyan is :)).

London2009 2019.03.07. 15:45:51

@Arthamyr: tetszik vagy nem tetszik, penzzel sok ajtot ki lehet nyitni. Ennyi volt a mondanivalom lenyege. Ok mar egyertelmuen nem a ferj apukajanak a tarsadalmi kozegebe tartoznak, mas a barati kor, masok az igenyek, a gyerekekrol nem is beszelve. Na es ezt nem szuletessel, hanem a ferj keresetevel ertek el. Az mas kerdes, hogy a ferjem unokatestvere jomodu, ertelmisegi csaladbol szarmazik es az elejen nem is orultek kifejezetten ennek a hazassagnak, aztan tessek.

blackhairlady 2019.03.07. 16:02:11

@London2009: En is arra probaltam valaszolni, hogy nem csak Magyarorszagon hanem pl. az USA-ban is foglalkoznak vele. Ez mar csak egy ilyen műfaj. Gondolom a brit ujsagok, hircsatornak is foglalkoznak mas orszagok belpolitikajaval.

London2009 2019.03.07. 16:07:52

@blackhairlady: nem a teny lepett meg, hogy foglalkoznak vele Mo-n, hanem a stilus.

blackhairlady 2019.03.07. 16:19:55

@London2009: Ezt nem ertem. kinek a stilusa? A magyar hirportal pont azt irta mint a tobbi vezeto hirportal is, szerintem szorol szora leforditottak. :) A valsag megbeszelest pedig a miniszter hasznalta. A cikk pedig kifejezezetten kiemeli, hogy hol tortennek ezek a keses tamadasok.

London2009 2019.03.07. 16:35:36

@blackhairlady: magyar hireknek mar csak a focimeit olvasom altalaban. De oke, akkor nem bulvarositottak ezt kivetelesen. Elhiszem neked!

Arthamyr 2019.03.07. 16:40:47

@London2009: Sok pénzzel persze, de attól, hogy mondjuk egy-két évig nagy bevételed van, nem lesz sok pénzed, még bőven lecsúszhatsz a középosztály alá is pár év alatt, és a statisztikák ezt mutatják jellemzően, nem mondjuk egy 1-2 évtizedes időtartamot, ami alatt már korrekt vagyont fel lehet halmozni.

Platonica 2019.03.07. 16:44:53

@London2009: most gyorsan visszakerestem, ezt irtam korabban:
"Sokkal inkabb a csaladi hatter, mint a jelenlegi munka/fizetes hatarozza meg. Generaciokra visszanyulo vagyon, statusz, kizarolag maganiskolaztatas, stb ilyesmik 'szuksegesek' hozza. Ja, es sokszor az is ott van burkoltan, hogy arisztokrata rokoni szalak a tagabb csaladon belul".
Szoval me'g a 'sokszor' is csak tavolabbi rokoni szalakat jelent, mint nekem par ismerosomnel pl, de abban egyetertunk termeszetesen, hogy nem szuksegszeru feltetel magahoz a kategoriahoz.
@Arthamyr: hm, school tie fogalma ismeros, nem?;-))
Itt tenyleg nem (csak) magaert az oktatasert jarsz jo presztizsu maganiskolakba, hanem hogy ugyanazon 'klubhoz' tartozz, belterjes legyel. Tokmindegy akkor, hogy csak kozepes ugyved vagy egyeb leszel:-)
Na jo ez igy sarkitott, de tenyleg megdobbentoen igy mukodik. Kasztos. Nagyon-nagyon kivancsi leszek a gyerekem elmenyeire a 'fellegvarban' hehe.

Arthamyr 2019.03.07. 16:49:14

@Platonica: Majd számolj be róla, ha nem sérted vele a magánélethez fűződő jogaikat. A belterjesség elérhető, a kérdés, hogy megéri-e, ezt meg majd az élet eldönti.
Korábban én is gondolkodtam, hogy elmegyek egy MBA-t elvégezni, ugye az szinte deklaráltan kapcsolatépítésre való, és több ügyfelem tulajdonosa/vezetője is rendelkezik ilyennel, szóval lehet benne valami.

London2009 2019.03.07. 16:51:58

@Arthamyr: nem egy-ket evrol volt szo, mar lassan az 50-es eveiben jar a ficko.

Platonica 2019.03.07. 16:57:08

@Arthamyr: ah, en nem hiszek a belterjessegben:-(
Nem is ez motivalta az eddigieket sem, ha erted, mire gondolok. Nem is olyan helyekre jart eddig a gyerek. A top uni-ra meg az esze vitte be:-) Bizom benne, hogy lesznek joparan hasonszoruek ott:-)

London2009 2019.03.07. 16:57:25

@Platonica: @Arthamyr: szerencsere nagyon sok peldat tudok, ami cafolja ezt. Olyan igaziakat, hogy a szegeny legeny elment szerencset probalni es meg a hercegno szivet is elnyerte tipusuakat. Ertsd, ugyanodaig jutott, mint az akinek felmillio fontba kerult a tanittatasa. No nem azt mondom, hogy nem letezik ez a kasztrendszer de szerintem meg mindig ossze van itt mosva helytelenul az upper class es az upper middle class. Egy csomot tudnek meselni, de az a baj, hogy most sajnos mennem kell. Bye!

Arthamyr 2019.03.07. 16:59:41

@London2009: Tökmindegy, a lényeg, hogy az összes ilyen income alapján történő besorolás az éves/havi bevételt nézi, mert az áll rendelkezésre, ezekre mondtam, hogy nem túl jók. Nyilván az utolsó 10-15 év bevétele sokkal pontosabb lenne, de sosem láttam, hogy ezt használták volna cikkekhez, elemzésekhez, és abban sem vagyok biztos, hogy bárkinek rendelkezésre áll.

London2009 2019.03.07. 17:03:05

@Arthamyr: De nem csak income-ot neznek! Csomo kerdes van. Education, szulok foglalkozasa, sajat vagy berelt haz, megtakaritas merteke, befektetes merteke, ethnicity stb. stb. De ha jol ertem ezt @Platonica: tanulta, ugyhogy o biztos jobban ert ehhez. Mar nagyon kitargyaltuk ezt a temat! Na tenyleg huztam.

Platonica 2019.03.07. 17:05:20

@London2009: Szerintem nincs osszemosva, csak nem ugyanazt ertjuk alatta, mashogy kategorizalunk. Az enyem kicsit komplexebb, leginkabb az idezett wiki-hez kozelit, a tied inkabb gazdasagi, income alapu. Ezert is irtam me'g tegnap, hogy eleg sok vita van errol, nehez egyertelmuen meghatarozni.
Es en is eleg sok peldat tudok a sikeresen 'szerencset probalo' tipusbol is!! Ettol a tendeciak me'g tendenciak.

Es igen, tudom, hogy lesznek sorstarsak, nagyon jofej kolkokkel talalkoztunk a felvetelikor, ismerosok kozt is tobben Oxbridge-es, klassz emberek:-) Csak azert vagyok szomoru kicsit, mert a szukebb barati korebol viszont csak o jutott be.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.07. 18:57:39

@kardio1: a magyar katolikus lexikon szerint
'a tüneti-hőmérőzéses módszer a felmérések szerint az eddig ismert természetes családtervezési módszerek közül a legbiztonságosabb, és a gyakorlatban is versenyképes az ún. modern, nagy hatékonyságú, de erkölcstelen fogamzásgátló módszerekkel'

http://lexikon.katolikus.hu/T/természetes%20családtervezés.html

'Az egyes fogamzásgátlási módszerek megbízhatóságát az úgynevezett Pearl-index (PI) segítségével lehet meghatározni. Ez azt mutatja meg, hogy 100 nő közül, akik az adott módszert alkalmazták, egy év alatt hány esett teherbe.

A Hőmérős módszer Pearl-indexe: 14-47, azaz a Hőmérőzessel fogamzást gátolni akaró 100 nőből akár 47-nek egy even belül gyereke születik.
Összehasonlításkeppen a modern, hormonális alapú tabletták Pearl indexe 0,1-2, azaz durván százszor eredményesebb velük a terhesség elkerülése.
http://www.drkertes.hu/vizsgalatok/fogamzasgatlas/fogamzásgátlókról-részletesen

Aligha nevezhetok a katolikusok által tűrt 'természetes' fogamzásgátlási módszerek eredményesnek vagy hatékonynak.

Egyébként a másik 'természetes' módszer, a naptár módszer is pontosan ugyanolyan Pearl index-szel bír, mint a Hőmérőzes, azaz éppen olyan megbízhatatlan.

Ha valaki ezekkel gatolja a fogamzást, 30 év alatt durván 5-15 nemkívánt terhességgel számoljon!

alexasscot 2019.03.07. 19:49:41

Milyen felelotlenseg mar ugy gyereket vallalni egy idegen orszagban, hogy nem beszeli az Anya az orszag nyelvet..

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.07. 19:50:03

@Nagy kámpics: a 'random' statisztikákhoz egy megjegyzés:
Az idézett számok Szerintem nem támasztják alá azt a tényt, ami egyébként intuitivan belátható (nevezetesen hogy a hasonló anyagi helyzetüek jóval kevesebbet fognak egymástól lopni, mint a nagyon szegények a gazdagoktol).
Dánia szerintem kifejezetten pozitív példa egyenlőség szempontjából, pedig a számaid alapján ott kellene a legnagyobb egyenlőtlenségnek lenni (mert ott a legtöbb a burglary).

A devil a detailekben. :)
Ezek a számok a rendőrségen bejelentett ügyeket mutatják. Lehet, hogy mondjuk a dán rendőrségen jobban törődnek a bejelentésekkel és hatékonyabban derítik fel az ügyeket, mint mondjuk a magyar rendőr.

Ha két alkalommal feltörik a lakásod Magyarországon, S teszel utánuk feljelentést, majd a rendőrség érdemi nyomozás nélkül pár hét múlva lezárja az ügyet, a harmadik eset után jó eséllyel nem fogsz fáradni a feljelentéssel. És voila, máris csodásan alacsony lesz a rendőrségen bejelentett betörések száma, miközben esetleg a bejelentett ügyek hússzorosat adja a be nem jelentett bűncselekmények száma, mély rejtve marad a rendőrség inkompetenciaja miatt.

De ez csak egy tipp. Általában egy csomó ok van, amik hatása együtt jelentkezik az ilyen statisztikákban. És mint itt is, simán lehet hogy egyeb, kiszűretlen tényezők miatt rejtve marad vagy akár látszólag megfordul az összefüggés.

vanda m. 2019.03.07. 20:54:14

@alexasscot: szia
Itt nagyon sokan ( magyar felelőtlen szülők is)

tanato 2019.03.07. 21:23:55

@vanda m.: A gyerkőc terveitek szerint MO.-on vagy NO.-ban fog felcseperedni.?Már csak az általam belinkelt tanulmány miatt is kérdem,amiben azt feszegetik hogy a kint született magyar gyerekek egy része szüleivel együtt hazatér,amikor iskoláskorba lép,

vanda m. 2019.03.07. 21:27:13

@tanato: Szia
Terveink szerint maradunk itt,maximum pár ev múlva kisebb faluba költöznénk,családi házba.

tanato 2019.03.07. 21:48:33

@vanda m.: Szia!
Köszi az infót! Érdekel a demográfia,az itthoni is meg az EU-s is,benne akint született magyar gyerekekkel.Én már 2011 óta olvasom a blogot,majd próbálok infókat szerezni az akkoriban kint született magyar gyerekekről akiknek a szülei anno ide kommenteltek.

desw 2019.03.07. 22:53:39

@Nagy kámpics:

"Csak a pontosság kedvéért: nem, nem a szegénység (vagy a gazdagság) a lényeg, hanem a vagyoni egyenlőtlenség. "

Több lesz a bolti lopás és a bicskázás, ha Mészáros méggazdagabb lesz?

kardio1 2019.03.07. 23:55:54

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos:
Ebből írtam a szakdolgozatomat, tudom, miről beszélek.
Másfelől te egyszer idézed a katolikus lexikont a TÜNETI-hőmérőzéses módszerről, majd közlöd a naptármódszer hatékonysági indexét. Almát keversz körtével. A hormonális fogamzásgátlóknál nem árt számításba venni a vénás és artériás tromboemboliás események (pl tüdőembolia, stroke) rizikóját is, ezek a természetes családtervezésnél fel sem merülnek. Az igaz, hogy ez utóbbi módszer stabil párkapcsolat, házasság esetén használható leginkább.

kardio1 2019.03.08. 00:04:11

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: még valami: a természetes családtervezési módszer nem igazán a naptár figyelésén, vagy a hőmérséklet mérésén alapszik, hanem leginkább a méhnyaki nyákcsap állagának megfigyelésén (nem igényel belső önvizsgálatot). További előnye a tablettához képest, hogy mivel az ovuláció időpontjának meghatározásán alapszik, így nemcsak a fogamzás elkerülésére, hanem annak elősegítésére is használható.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.08. 14:37:51

@kardio1:
ha meg akarod ismerni a tüneti Hőmérőzes hatékonyságát, olvasd el újra, figyelmesen, amit írtam.
Nevetségesen alacsony.

a természetes módszerek egyike igazán a Hőmérőzes, a másik a naptár, a harmadik a hüvelyi nyák megfigyeléssel, de vannak továbbiak is. ha hihetünk a már idézett katolikus lexikonnak:
'A Billings-féle ovulációs módszer, mely csupán a méhnyaknyák megfigyelésén alapul, Eu-ban nem terjedt el számottevően, mert a gyakorlati megbízhatósága éppen ezen a kontinensen maradt el a konkurrens módszerekétől. '

A nyák megfigyeléssel tehát még a nevetséges 14% és 47% közötti aránynal is több nő esik teherbe egy éven belül. A katolikusok úgy látszik e téren is a középkorban ragadtak.

Megjegyzem, ahány nőgyógyász, szinte mindegyik oldalán más adat szerepel ugyanazon módszerekre. a Billings-féle nyák vizsgálós módszerrel tipikus esetben 20-24% esik teherbe egy éven belül. a cdc szerint ezek a fertility awareness típusú módszerek mind közül a legkevésbé megbízhatóak:
www.cdc.gov/reproductivehealth/unintendedpregnancy/pdf/contraceptive_methods_508.pdf

kardio1 2019.03.08. 20:41:25

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos:
Mondtam már, hogy ebből írtam a szakdolgozatomat ? Annak az volt a lényege, hogy összehasonlítottam az ovuláció időpontját két módszerrel: az egyik egy hormonteszt volt, ami direkt ennek meghatározására szolgál, a másik meg a természetes családtervezés. Hogy, hogy nem, meglehetősen pontos volt az egyezés. Az persze igaz, hogy ez a módszer igényel egyfajta elkötelezettséget, nem lehet "bármikor, bárkivel", amikor csak kedvünk szottyan rá. Ha korrektül csinálod, megbízható módszer, mellékhatása nincs.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása