oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

  • Hibás feed URL.

Gazdagisztán

2019. február 25. 06:30,  Ausztrália olcsó(bb) luxusban 89 komment

2019. február 25. 06:30 Határátkelő

Ausztrália olcsó(bb) luxusban

A blog rendszeres olvasói talán még emlékeznek Tódira, aki nagyjából két évvel ezelőtt írt blogot a greenwichi lakásfelújítás érdekességeiről. Nos, párjával azóta is Londonban élnek és dolgoznak, és miután véget ért a lakásfelújítás valamivel több pénzük (és idejük) maradt utazni. Nekik voltaképpen a határátkelés tette lehetővé az utazgatást, nem csak az anyagiak miatt, de azért is, mert Londonból kiindulva sokkal több lehetőség érhető el. Például Ausztrália…

5_sydney_harbour_bridge.jpg

„Ausztráliába egy kivételes akciónak köszönhetően nem mindennapi körülmények között sikerült elrepülni. Tudom, hogy ez és még pár út, amiről írni fogok, még angol ismerőseink szerint is a luxus kategóriába tartoznak, hát még Magyarországról nézve!

Még úgy is, hogy a repjegyekre akkor csaptunk le, mikor nagyon nyomott áron kínálták őket és sok helyen ismerősöknek hála nem kellett hotelt fizetni. Nem polgárpukkasztásnak szánom őket és magunkat akarom fényezni, hanem azt akarom megmutatni, hogy van olyan hely, ahol tisztességes munkával is el lehet ezt érni.

Meg annyi történetet lehet olvasni/hallani emberekről, akik pincérként, gyári munkásként, sofőrként vagy éppen takarítóként dolgoznak külhonban, hogy egy kicsit szeretnék emlékeztetni mindenkit, hogy nem csak mosogatni jöttek ki magyarok Londonba.

És nem csak hátizsákkal, meg hostelben aludva lehet bejárni a világot, el lehet erre a szintre is jutni (na nem mintha mi megengedhetnénk ezt minden útnál) Nem gyorsan, nem könnyen és nem ingyen, de el lehet. Mi a párommal még csak nem is vagyunk a legjobban fizetett szektorok vezető beosztású emberei, csak beosztottak.

A lehetőség

A Qatar Airways 2017-ben ünnepelte megalapításának 20. évfordulóját és ennek örömére október-november tájékán megszórta a piacot olcsósított business jegyekkel.

Mi párommal azonnal nézegetni kezdtük, hova lenne érdemes utazni, aztán rövid hezitálás után azt mondtam, lépjük meg most Ausztráliát, hiszen még egyszer ilyen olcsó business class jegy nem lesz, csak maximum a 25. évfordulón, közelebbi úticélra meg felesleges ellőni a lehetőséget.

Na persze minden relatív, azért az „olcsó” business class jegy is két és félszer annyiba került, mint az economy, szóval mindketten sírtunk, mikor kifizettem a jegyeket. Mármint én és a hitelkártyám, a párom csak örült, mint majom a farkának.

További probléma volt, hogy a Qatar hülye lett volna leárazni a londoni járatokat, ezért oslói indulást kellett választani, így a költségekhez hozzájött egy British Airways-jegy és egy éjszaka az oslói repülőtéren.

Az indulás

A tényleges indulás napján korán keltünk, majd a villámgyors check-in és biztonsági ellenőrzés után már bent is voltunk az ébredező tranzitban. Nem sokat tébláboltunk, az OSL lounge felé vettük az irányt, amit a Qatar Airways (is) használ, majd egy gyors reggelit követően mentünk is a kapu felé.

Rövid várakozás után fülig érő vigyorral szálltunk fel a Boeing 787 Dreamliner gépre a bal kettes ajtón, hogy megtéve a híres „balra fordulást”, birtokba vegyük az üléseket.

Az ajtóknál a hagyományos konyha helyett egy kis fogadótér van kialakítva, ami igen impozánssá teszi a beszállást valamint a tér sokkal szellősebb így. Ez a tér repülés közben egy kis fedélzeti bárként funkcionál, bekészített pezsgővel és rágcsálnivalóval, ahol az utasok nyújtózkodhatnak egyet és beszélgethetnek.

1_business_kabin_boeing_787.jpg

A Qatar Airways egyike azon légitársaságoknak, ahol business és first classon nincs előre meghatározott ideje az étkezésnek, mindenki azt rendel, akkor és annyit, amennyit kíván.

Felszállás előtt a légiutas kísérők felveszik az utasoktól a rendelést, mikor mit szeretnének enni és az előre egyeztetett időpontban megjelennek megteríteni az asztalt. Persze, ezen is lehet bármikor változtatni.

A szék minden része külön elektromosan állítható, beleértve a motoros (!) kartámaszt és az állítható keménységű (!!) deréktámaszt, ami masszírozni is tud (!!!) a levegő ballon fel- és leengedésével. Természetesen a szék teljesen vízszintes helyzetbe hozható és ágyként használható.

A hatórás út után az élménytől még mindig feldobódva szálltunk ki a gépből Dohában helyi idő szerint kora délután, hogy aztán a Hamad International repülőtér Al Mourjan lounge-ában töltsük el az átszállás három óráját.

Dohai várakozás

Először az étterem felé vettük az irányt, hogy megejtsük a harmadik reggelit vagy az első ebédünket, ha úgy jobban tetszik. Az étkezés büfé jellegű, nemzetközi és helyi fogások is megtalálhatóak, természetesen mindig a napszaknak megfelelően. Ami persze nem biztos, hogy egyezik az ember belső órájával.

Miután jóllaktunk, az alsó szinten néztünk körül. A lounge másik végén egy második, bisztró jellegű étterem található, ahol inkább szendvicseket és salátákat lehet fogyasztani. Emögött találhatóak a zuhanyzók és a csendes szoba, ahol rendkívül kényelmetlen lábtartós fotelekben lehet megkísérelni a szundítást.

Talán még az oslói indulásnál is izgatottabban vártuk a beszállást Sydney felé, hiszen ezt az utat az egyik kedvenc géptípusommal, az Airbus A380-nal repüli a Qatar Airways. A felső fedélzeten való utazás privilégiumához az is hozzájön, hogy ezen a gépen a business és first class utasoknak egy komplett bár áll rendelkezésre.

A felszállás után egy háromfogásos vacsorát gondoltam végigenni, ami a kérés nélkül, automatikusan érkező amuse bouche-sal négyfogásra emelkedett. Nos, az adagokról annyit, hogy igazából már az előétel után meg tudtam volna állni, de ebben nyilván az is szerepet játszott, hogy a lounge-ból sem éppen korgó gyomorral jöttünk el.

Ezután hátramentünk és a teljesen felkészített bár fogadott minket. A bárpult S alakban foglalja el teret középen, kétoldalt pedig karfás kanapékon lehet üldögélni, melyekhez természetesen biztonsági öv is jár.

A hátfalat a bár italkollekciója foglalja el, a bárpulton pedig gyümölcsök, zacskós ropogtatni valók, illetve tálkákban kirakott olívabogyó, mogyoró, kesu dió, valamint pohárkákban kínált édes és sós falatok várják az utasokat. Mit mondjak, leesett az állam.

Egy espresso martini felhörpintése után visszatértem a székembe. Még megnéztem egy filmet, majd megkértem a légiutas kísérőt, hogy ágyazzon meg, míg én fogat mosok.

Nem csalódtam a kiszolgálásban: mikor visszatértem, az ággyá alakított ülés, a párna és a takaró felhúzva várt, a légzsákos (!) biztonsági öv gondosan elrendezve az egész tetején, az asztalkán pedig egy kis mogyoró, két szem bon-bon és egy palack víz várt.

2_qatar_business_szek.JPG

Egy bő öt órás alvás után ébredtem, nem mondom, hogy harmatos frissen, de határozottan jót tett. A légiutas kísérőtől kértem egy italt, majd megrendeltem a reggelit, ami igazából fogalmam sincs, az aktuális időzóna szerint minek felelt meg.

Érkezés Ausztráliába

A tizenöt órás repülőút után végre megérkeztünk Sydneybe. Kedves barátunk a repülőtéren felkapott minket és hazafuvarozott, ami végtelenül jól esett, mert nem túl sok erőnk és kedvünk lett volna elkezdeni taxit vagy tömegközlekedést szervezni, főleg nem a csepergő esőben.

Másnap északról dél felé átsétáltunk a híres (és a nyitóképen látható) Harbour hídon. Egy kisebb összeg befizetése után a dél-keleti hídfőben egy kiállítást lehet megtekinteni, ahol a híd tervezésének és építésének története mellett többek között azt is elárulták, hogy a beton hídfők hídpálya feletti részének tulajdonképpen semmi funkciója nincs, tisztán díszítési céllal építették őket.

Egy jelentősebb összeg befizetése után szellemirtónak öltözve a híd vasszerkezetére is fel lehet mászni, ettől azonban a pénzösszeg és a nem kis szél miatt inkább eltekintettünk.

Ebéd után átgyalogoltunk az öböl másik oldalára az Operaházhoz is, ahol meg is tapogattam a közelről inkább homokszínű, mintsem fehér csempéket. Az operaházat körbe lehet járni, sőt vezetett túra keretében belül is körül lehet nézni.

3_sydney_operahaz.jpg

Az operaház keleti oldalán egy félszigeten hatalmas park terül el, ami helyet ad a Government House-nak, a Royal Botanic Gardennek, valamint a felsziget túloldalán egy szabadtéri uszodának.

Mi kigyalogoltunk a kilátóponthoz, ahonnan a híd és az operaház egymás mögött látszik. A parkon átvágva kanyarodtunk vissza a belváros felé, majd egy gyors kávézás után hazaindultunk.

Következő nap kora reggel felkerekedtünk és az öböl északi oldalán maradva elbuszoztunk a Taronga Zooba, egzotikus állatokat nézni. Mindenféle élőlény megtalálható itt, a méretes botsáskától a wombaton át az elefántig. Mi az európai részt kihagytuk, mert nem vonzott a birkasimogatás és kecske etetés, de azon kívül szinte mindent megnéztünk.

Kezdtük a kengurukkal és walabikkal, akik közé be lehetett menni, csak az ösvényről nem volt szabad lelépni. Ezt ők is tudták, ezért némileg távolabb heverésztek az árnyékban.

Volt szerencsénk kacsacsőrű emlőst is látni, fel-alá úszkált az akváriumában. Meglepően kicsi volt, bár igazából ha előtte megkérdezik mekkorára számítok, nem tudom mit válaszoltam volna. Lefényképezni viszont lehetetlen volt, mert éjszakai állatként félhomályban tartották.

Az állatkert után átkompoztunk a belvárosba és ott sétálgattunk. Majd megnéztük a Central Stationt, ami előtt van Sydney egyetlen villamosvonalának végállomása.

Ha már ott van, fel is szálltunk a villamosra és elugrottunk az ázsiai piacra körülnézni meg nosztalgiázni a múlt évi bangkoki piacozás után. Nem sokáig húztuk az időt, ugyanis még napnyugta előtt át akartunk kompozni a híd északi lábához, hogy onnan is készítsünk néhány képet.

4_sydney_uzleti_negyed.jpg

A következő napokat strandolással töltöttük, hétvégén vendéglátóink is csatlakoztak. Számtalan kisebb-nagyobb strand található a város körül, ezek hétvégén megtelnek emberekkel, de hétköznap kevesebben vannak.

Természetesen ahol csak lehet, szörfösök is próbálkoznak a hullámlovaglással. Minden strandon a táblákon kiírt „nyitvatartási időben” kint vannak a vízimentők is, általában tanuló mentőkkel együtt.

Egyik nap pedig autóba pattantunk és meglátogattuk a Blue Mountains nevű kiránduló helyet, ahol nagyon szép vízeséses sziklafal és kis erdei túrák várják a kirándulókat. Mivel ez azért messze van a várostól, kevesebb turista vetődik oda.

Mi egy fél napot töltöttünk a sziklafal körbejárásával, majd átugrottunk a Three Sisters nevű helyre, ahonnan szintén csodaszép panoráma nyílik a környező hegyekre. Erősen hasonlított ez a táj a Grand Canyon-ra, melyet 3 évvel ezelőtt a Las Vegasi utunk alatt látogattunk meg.

Úton Brisbane felé

Miután Sydneyt és környékét jó alaposan bejártuk, ideje volt útra kelnünk Brisbane felé. Eredetileg repülőútban gondolkodtunk, de végül autókázás mellett döntöttünk.

Mivel nem volt kedvünk mosott rongyként érkezni Brisbane-be, ezért eleve úgy terveztük, hogy az utat kettéosztjuk és mindkét irányban megszállunk egy éjszakára. Kiterjedt ismerősi hálózatunknak köszönhetően ez a két éjszaka volt az összes, amiért fizetnünk kellett a több mint két hét alatt.

Odafelé a Coffs Harbour környékén lévő Aanuka Beach Resortra esett a választásunk, ami nem okozott csalódást. Az erdős resort területén különböző méretű házak vannak elszórva, így sokkal hangulatosabb, mint egy szálloda.

A területen két medencés rész is található, teniszpályák és gyerek játszótér/ház mellett, az étkezéseknek a főépület ad helyet, aminek az emeletéről csodás kilátás nyílik a tengerpartra. A terület a tengerparton van, de nem igazán tűnt kiépítettnek és felkapottnak a homokos part. Mi délben érkeztünk és a délutánt a medence partján töltöttük.

Maga a város eléggé csendes, este pedig szó szerint kihalt volt, alig találtunk egy helyet, ahol meg tudtunk vacsorázni. Másnap reggel a csodálatos panorámájú teraszon költöttük el a reggelinket, majd bepakoltunk az autóba és indultunk tovább.

Útközben megálltunk Byron Bay-en strandolni egyet és meglátogatni a Byron Bay világítótornyot. A világítótoronytól még tettünk egy kis sétát a sziklafal széle felé és elértük az Ausztrál kontinens legkeletibb pontját. Ezután indultunk tovább, hogy végre Brisbane-be érjünk.

Brisbane

Másnap már nyitás előtt az utazás fő attrakciójaként várt Lone Pine Koala Sanctuary előtt dekkoltunk, az előző este online megvett jegyekkel. Egyrészt így olcsóbb volt, másrészt az előre váltott jegyekkel soron kívül lehet bemenni, bár utóbbi előnyt nagyban csökkentette, hogy a hagyományos sorban is csak egy pár várta, hogy kinyissanak.

A kígyókat, pókokat itt gyorsan letudtuk, mert nem igazán miattuk érkeztünk. Minket az ausztrál állat- és növényvilágból a legjobban természetesen a koalák és a kenguruk érdekeltek. A koalákat ölbe is lehet venni egy fénykép kedvéért, ami hatalmas élmény, legalábbis a turistáknak.

A kenguruk és wallabyk egy hatalmas területen szabadon mozognak és be lehet menni közéjük megsimogatni őket. Na, ide konkrétan kétszer mentünk be és két óra után sem akartam eljönni. Azt hiszem tényleg az utazás csúcspontja volt ez a program. Láttunk és agyonsimogattunk mindenféle méretű wallabyt és kengurut, sőt még egy egész kicsi erszény lakót is láttunk.

Délután még felkocsikáztunk a Mount Coot-tha Summit kilátóhoz, a város keleti oldalán lévő magaslatra, ahonnan kitűnő kilátás nyílik a belváros felhőkarcolóira, aztán eltettük magunkat másnapra.

A következő napok strandolással teltek, esténként pedig vendéglátóinkkal hol a városban barangoltunk, hol otthon sütögettünk és kártyáztunk. Meglátogattuk a Mooloolaba Beachet, ami a várostól északra található híres Sunshine Coasthoz tartozik és kis magánhangzó túltengésben szenved. Természetesen itt is kint voltak a horizont elengedhetetlen tartozékai: a szörfösök.

Következő nap pedig fájdalmasan korán indultunk, hogy időben a Gold Coastra érkezzünk, ahol - a kellemeset összekötve a hasznossal - a tengerparton álló egyik felhőkarcoló 77. emeletén lévő Sky Point kilátóteraszon költöttük el a büfé reggelinket, miközben a körpanorámában gyönyörködtünk. Ezután az egész napot a strandon töltöttük.

Következő nap hétvége lévén vendéglátóink is csatlakoztak hozzánk és szombaton a városban tekeregtünk, sétáltunk a folyóparton és hajóra szállva megnéztük a városképet a folyóról.

Délután a Bribie sziget keleti oldalán strandoltunk, majd átruccantunk a nyugati oldalra, hogy egy üveg sörrel a kézben megnézzük a naplementét. A naplementében - mint valami giccses filmben - a távolban delfinek felbukkanása tette teljessé a hangulatot.

Ez méltó lezárása volt a nyaralás ezen részének, vasárnap reggel búcsút vettünk vendéglátóinktól, majd megkezdtük a hazafelé vezető hosszú utunkat.

Hazafelé

Vasárnap reggel megkezdtük ezer kilométeres cammogásunkat az ausztrál autópályákon vissza Sydneybe. Ezt a távot is két részre osztottuk és Port Macquarie-ben, egy közepesen unalmas tengerparti kisvárosban töltöttük az éjszakát.

Másnap kora délután már Sydneybe is értünk, leadtuk a kocsit, majd rögtön kimetróztunk a repülőtérre. Az indulásig hátralévő időt a Qantas business loungeban töltöttük, amit a Qatar Airways business utasok is használhatnak. Hát, meg tudnám szokni ezt a módját az utazásnak.

Mikor eljött az ideje, nem kevesebb izgalommal léptünk ismét az Airbus A380 repülő felső fedélzetére, mint az ideúton. Kisimult arccal élveztük az ismételten tökéletes kiszolgálást, bár szomorúbbak voltunk, mint legutóbb, hiszen tudtuk, minden perccel utunk végéhez közeledünk.

Kora reggel landolt gépünk a dohai repülőtéren, most azonban a tranzit helyett kifelé vettük az irányt, mert egy nap szünetet beiktattunk, hogy meglátogassuk Dohában élő magyar ismerőseinket. Mondtam már, hogy kiterjedt nemzetközi kapcsolatrendszerrel rendelkezünk?

Szóval a gépből kilépve a teljesen néptelen arrival loungeban bedobtunk még pár üdítőt, majd a csak lounge használóknak fenntartott útlevél ellenőrzésen átsuhanva kint találtuk magunkat a dohai repülőtér előcsarnokában.

Gyorsan megreggeliztünk, mert kedves ismerősünk már úton volt értünk kocsival. Vele és a többiekkel ismét reggeliztünk egy kicsit, majd boldog semmittevéssel telt a nap.

Eleinte akartak nekünk programot szervezni, de előrelátóan visszautasítottunk mindent, hiszen sejtettük, hogy a tizenöt órás út után business class ide meg oda, azért elég nyomottak leszünk. Ezért csak a ház medencéjének partján heverésztünk és beszélgettünk.

Délutánra be is ütött a fáradtság, így egy török éttermi vacsora után kellőképpen elfáradva mentünk ki a reptérre. Ismét elidőztünk az Al Mourjan loungeban, majd elbattyogtunk a kapuhoz.

Az utolsó business repülésünk megint Boeing 787 géppel történt, ekkor már kétségbeesve számoltam vissza a perceket. Oslóban földet érve nehéz szívvel kászálódtunk ki az ülésből, majd sétáltunk át a British Airways check-in pulthoz. Azt, hogy ezek után milyen volt a kis A320 gép economy ülésén ücsörögve, a fedélzeten vett wrapot majszolni szénsavas ásványvízzel London felé, inkább nem fejtem ki. :)))”

Ha érdekelnek a kalandok részletesebben is, látogass el Utazó Tódi blogjára.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztrália

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3914646075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2019.02.25. 08:32:37

ezek után milyen volt a kis A320 gép economy ülésén...rémes lehetett, pont mint az 1es villamos délutánonként.

almaza 2019.02.25. 09:17:56

1. Sponsored by the Qatar Airways (x)
2. Uhhhhuhu ez erdekes kommenteket fog bevonzani :-)

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 10:01:00

@almaza: Bárcsak úgy lenne! Lehet, elküldöm elküldöm nekik a www.utazotodi.blog.hu linket, hogy toljanak meg valami ajándékkal!

Platonica 2019.02.25. 11:35:24

@UtazóTódi: Noosa Heads-ben nem voltatok? Nekem az volt a No1 kedvenc a Sunshine Coast-on:-)
Delfinekrol jut eszembe, tegnapi setankon talalkoztunk veluk:-) Egy teljes raj? csapat? orjongott a partkozelben, valami nagy buli lehetett:-)

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 12:00:01

@Platonica: Nem, odáig már nem jutottunk el. Rengeteg hely lett volna még megnézni, de ennyi fért bele.

adg 2019.02.25. 12:30:24

“Nekik voltaképpen a határátkelés tette lehetővé az utazgatást, nem csak az anyagiak miatt, de azért is, mert Londonból kiindulva sokkal több lehetőség érhető el. Például Ausztrália…”

Tehat ha az anyagiakat kihuzzuk, akkor miert erheto el jobban Londonbol?
Nekem tokre ugy tunik, hogy Pestrol is van kozvetlen jarat normalis geppel Dohaba, Oslo nelkul.

London2009 2019.02.25. 12:34:52

@adg: de hogyan lehetne kihuzni az anyagiakat?

adg 2019.02.25. 12:45:02

@London2009: “nem csak az anyagiak miatt, de azért is”

Tehat az anyagiakat ertem. Ezert huztam ki.

Platonica 2019.02.25. 13:03:33

@UtazóTódi: Na ezt megertem:-)
Nekem ez is rengetegnek tunik, amit ebbe beleraktatok;-)
Mi konkretan a Sunshine Coast-ra mentunk at vakaciozni, nem messze laktunk Mooloolaba-tol (Caloundra), es onnan csinaltunk mindenfele turakat, mint pl a Steve Irwin Wildlife Park-ja, az Uveghaz hegyek, meg fol eszaknak is par. De sokkal komotosabban adtuk elo, mint ti... Ahogy masik topikban beszeltuk, ez inkabb egyeniseg mint kor kerdese, 20-as eveinkben is elegge slow life-ot eltunk:-)

London2009 2019.02.25. 13:05:27

@adg: azert egyszerubb feltetelezem kimetrozni Heathrowig, mint Budapestrol kirepulni es azonnal atszallassal kezdeni. Bar vegulis Oslobol indultak, tehat ilyen szempontbol majdnem mindegy. Budapestrol azert valoban nem olyan egyszeru utazgatni, mint Londonbol. De szerintem is a legfontosabb faktor a penz.

GyusziPeti 2019.02.25. 13:09:27

Hello adg.
Ahogy irta a szerzo a Qatar Airway kulonleges 20. evfordulojan ajanlott kedvezmenyes business jegyet de csak Oslobol. A legitarsasagoknal bevett szokas, hogy kedvezmenyes aru jegyeket adjanak nehany varosbol (pl hogy noveljek az utasszamot abbol a varosbol).
Igy van az hogy lehet ugyanaz a vegcel, de kiindulva Oslobol a jegy x forint, mas varosbol pedig 1.5x vagy 2x.
Eljutni mamar tenyleg el lehet barhova.
Ja erdekesseg keppen volt nemreg Qatar business akcio Budapest-Tokyo kozott, de mas orszagbol/varosbol ez sokkal dragabb lett volna.
Udv.

adg 2019.02.25. 13:16:34

@London2009: ausztraliaba menni pestrol egyszerubb. Rovidebb is. Kozvetlen jarat van dohaba, szinten qatar, onnan meg ugyanaz ugye.
Mostanaban volt “szerencsem” tobbszor is. Sot, neztem, hogy kornyezo helyekre olcsobb lenne-e, es mind london, becs, meg meg par dragabbra jott ki.
Szoval csak azert kerdeztem, mert ausztralia eseten az allitas nem igaz.
Es ugye a posztolo sem mondta, sot, o meg kulon ”szivatta” magat egy osloi atszallassal, cserebe a business classert.

adg 2019.02.25. 13:21:10

@GyusziPeti: igen, ettol HA felvezetoje meg teljesen fals, de tul van targyalva szerintem. :)

London2009 2019.02.25. 13:27:56

@adg: Aha, ertelek. Ez jol hangzik. Anno en Szingapurban szalltam at. Akkor valoban nem konnyebb Londonbol, akkor Bp-rol is egyszeruen megoldhato. Nem szivatta magat, baromi jol dontott, hogy Business classal ment, meg ha ehhez Osloba is kellett utaznia. Kulonosen a Qatarnak tok vagany a business classa.

adg 2019.02.25. 13:38:03

@London2009: azert tettem idezojelbe. :)
Ha lenne pest szingapur kozvetlen jarat, az baromi jo lenne nekunk, onnan mar csak egy kopesre vagyunk. Most legutobb hazafele adelaidben kellett atszallni, visszafele meg perthben, de hat ez van, ha az enber a vilag vegen lakik.
A szingapuros utak rendre dragabban jonnek ki valamiert.

Mindegy, szerencsere nem napi program, kibirom valahogy. :)

Amugy jo uticelokat valasztott a poszter, byron bay es kornyeke nagyon jo, meg a tobbi is. Kar, hogy a repulesrol tobbet irt, bar vegulis leirta.

Nagy kámpics · http://akinemlepegyszerre.blog.hu 2019.02.25. 13:38:21

Érdekes, mennyire másfélék az emberek.

Én is pont repültem most a hétvégén, és hát egyre jobban rühellem ezt az egész szart. Hajnalban várni kellett még, hogy kinyisson a biztonsági ellenőrzés, ami szuper, gondoltam, mert ha elmegyek majd utána pipikélni, milyen klassz, illatos, tiszta, csendes kis budi fogad majd.

De valami ravaszdi, fürge róka már megelőzőtt, és hangosan fosott mellettem. A reptereken mindig ez van, nulla-huszonnégyben zajlik a nagyüzemi fosás, nyögés, krákogás. Gyanítom, a női részlegen még véreznek is szakmányban.

A következő reptéren meg valaki épp rókázott.

Fel nem foghatom, ezt minek szeretik csinálni az emberek. És ráadásul zabálnak, meg vedelik közben az alkoholt, és aztán elmennek nyögve fosni meg kuporogni.

Baromi fura nekem az egész, képtelen vagyok megszokni.

És akkor itt ez a poszt, a csóka expliciten azért ment utazni, hogy elmehessen zabálni, nyögni, meg (egészen nyilvánvalóan) fosni. Az egészet elhúzva 15 órára, sok pénzért.

Félreértés ne essék, sok boldogságot kívánok neki, és vele örülök, és virágozzék minden virág, de ha _ez_ nem bizarr, akkor semmi sem bizarr.

De jéééj, kesudió, mint a luxus netovábbja. Teljesen paff vagyok.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 13:46:07

@adg: Általánosságban mondom, hogy Londonból sokkal több hely elérhetőbb olcsóbban és/vagy közvetlenül. Pl. New Yorkba közvetlenül repül: British Airways, Virgin Alantic, Delta, American Airlines, Norwegian, stb., ennél Budapest egy kicsivel gyengébben ellátott. Ugyanez Hong Kong, Shanghai, stb.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 13:53:20

@Nagy kámpics: Érdekes, a nyögés meg a fosás nekem speciel kimaradt. Pont azért jó a business class, mert ott nincs mindez. Elkerüli az ember a tömeget, mert van security fast track, prioritz check-in, priority boarding, stb. A lounge WC-je tiszta, csendes, nem zavar más, sőt zuhanyozni is lehet. A felszolgált étel jobb egy fokkal és nem kell vedelni, hanem lassan kortyolgatja az ember a kiválaszott bort.

Ha elolvasod a blogomon az első fejezet első pár bekezdését (utazotodi.blog.hu/2019/02/25/ausztralia_i) abban leírtam, miért nem voltam hajlandó turista osztályon utazni Ausztráliáig.

"Az egészet elhúzva 15 órára, sok pénzért." Szólj, ha tudsz rövidebb utat Ausztráliába!

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 14:00:38

@Platonica: Mi mindig rohanunk, mert úgy jön ki jobb megtérülési arány :) Ugyanannyi idő alatt és pénzért minél több helyet megnézünk, annál jobb. Aztán majd kipihened a munkahelyeden. Ez az út csak a nyitó sorozata a blognak, lesz még más utazás is mindenfelé!

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 14:03:23

@Nagy kámpics: De megsúgom, hogy lesz olyan utazás beszámoló is, ahol elég ramaty állapotban érkeztem meg a célállomásra, ha érdekel hova és mikor, kövesd a www.utazotodi.blog.hu blogot, a facebook oldalam (www.facebook.com/utazotodi) és az insta profilt (www.instagram.com/utazotodi/)

London2009 2019.02.25. 14:30:13

@Nagy kámpics: de hulye vagy! :D Ha van ra modod es ennyire erzekenyen erintenek ezek a jelensegek, akkor javaslom a Business/First Class repulest. A dohai repteren azert a Business Class/First Class lounge tenyleg olyan, hogy lefosod a bokad. A legeslegjobb Business Class amin valaha utaztam pedig a Singapore Airlines volt. De tenyleg masok az emberek. Imadok hosszu jaratokon utazni. Tenyleg vegig eszem, iszom, olvasom, tv-zem es mindezt teljes tiszta lelkiismerettel teszem, hiszen nincs mas dolgom. Normalis esetben nem tudom azt elkepzelni, hogy 10+ orara csak ugy kiveszem magam a forgalombol es egy igazi lajhar modjara felteszem a labam es teszem a semmit. Valamint a hosszu repulo utak elott azert meg mindig van bennem egy kis kellemes izgalom. Hasonlo, mint amilyen gyerekkoromban barmilyen utazas/repules elott volt. Ugyhogy en elvezem, nem tudok raunni!

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 14:39:22

@London2009: @Nagy kámpics: Az Al Mourjan valóban etalon, akkora, mint máshol a teljes tranzit váró. Egy hadsereget el tud nyelni anélkül, hogy zsúfoltnak tűnne. És nem kispályás a belső dizájn! Teljes lounge beszámoló: utazotodi.blog.hu/2019/02/25/ausztralia_ii

Azóta megnéztem a dohai "mezei" business és first várót is, azok nyomába sem érnek, a Qatar nagyon vigyáz az exkluzivitás fenntartására.

Din Serpahis 2019.02.25. 15:04:56

@Nagy kámpics: Ez főleg Dubaiban volt gusztustalan, amikor Seychelles-re mentünk, van egy terminál ahonnan mindenféle harmadik világbeli helyre repülnek, na annál gusztustalanabb klotyót elképzelni is nehéz.

Bezzeg visszafelé a svájci beszállásnál, hihetetlen tiszta, kulturalt wc, virág, halk zene...

London2009 2019.02.25. 15:23:34

@UtazóTódi: egyetertunk! Mi is Greenwichben lakunk, ugyhogy udv a szomszedbol! : )

cattaneo 2019.02.25. 16:24:58

Hát nem tudom lehet, hogy valakinek a luxusított repülés akkora élmény, hogy képes ekkora kitérőt tenni érte... Nekem a nagy lábtér és eldönthető ülés a leginkább értékelhető eleme a szolgáltatásnak, kb. át is aludtam eddig a business utak nagy részét. Egyszer upgradeltek first classra, azt már kifejezetten túlzónak és feleslegesnek találtam: kabininas, szaténpizsama (nem vettem fel lol), totál nem világom luxus kozmetikumok, meg külön ital szelekció többszáz eurós példányokból. Nyilván, ha valaki képes ezért kifizetni egy alsó kategóriás autó árát, szíve ügye... De nekem inkább a economy plus vált be, és ha épp nincs az adott loungehoz hozzáférésem, de kell a nyugi egy hosszabb tranzithoz/munkához, akkor azt plusz 25-60 euro/dollár között bárhol meg lehet kapni.

Nagy kámpics · http://akinemlepegyszerre.blog.hu 2019.02.25. 16:26:01

@London2009:

"Normalis esetben nem tudom azt elkepzelni, hogy 10+ orara csak ugy kiveszem magam a forgalombol es egy igazi lajhar modjara felteszem a labam es teszem a semmit."

Értem, rendben, bár nekem ez is kicsit wtf.
Mint azok a szolgáltatók, ahol fizethetsz, hogy bezárjanak egy szobába, és nem adják oda a telefonod. Vagy az app, ami időzárat tesz a hűtődre, facebook-odra, wifidre, mittomén.

Számomra ez ilyen hebehurgyaság, de ok, értem.

"Valamint a hosszu repulo utak elott azert meg mindig van bennem egy kis kellemes izgalom."

Izgalom az van bennem is, hetekkel előre rosszul vagyok tőle mindig. A rövid utaktól is egyébként. Ha abszolút muszáj valahova menni, akkor értem, hogy könnyebb, ha az embernek van fast track-je meg priority kesudiója, de nem tudna annyi pénzem lenni, hogy így akarjam szervezni az életem, hogy ilyeneket csináljak.

Olyan, mint a drága proktológus. Tök szuper, hogy drága, meg exkluzív, meg a fülembe becézget közben, de azért mégiscsak fölnyúlkál a seggembe. Na, az utazás az számomra dettó ugyanez. :)

Golf2 2019.02.25. 16:34:04

@Nagy kámpics: A lounge wc-én garantált a csend,fosás kizárva.

Nagy kámpics · http://akinemlepegyszerre.blog.hu 2019.02.25. 16:37:18

@Golf2:

"fosás kizárva"

Na, akkor megnyugodtam. :)

geeeteee 2019.02.25. 16:52:12

@Nagy kámpics: Szánalmasan bizarr. Olcsó luxus fingszag duplaáron.
Hiányolom a kenguru, wombat és koalasimogatós képeket.
Rákattintottam Tódi egyik linkjére, "Sajnos nincs megjeleníthető bejegyzés", viszont koldulás az van: "A PayPal gomb segítségével szintén rendszeres támogatást (HUF) állíthatsz be. Így nem szükséges regisztrálnod, de le is maradsz a Patreon tartalmakról (dolgozunk rajta)"
Nagyon kommersz Tódi, ez még a sznobuláshoz is gyenge volt. Sorry.

London2009 2019.02.25. 16:58:40

@Nagy kámpics: ez csak egy hozadeka. Nyilvan nem azert fizettem, hogy fel napig elzarva legyek a kulvilagtol, de ettol fuggetlenul meg igy erzek. Kb. olyan, mint amikor beteg az ember es agyban fekszik egy hetig. Az elso par nap nem tul rozsas, de amint jobban leszek, mar egy guilty pleasurre valik az agyban reggeli meg az egesz nap agyban fekvos tv nezes. Mindenki mas, nekem is vannak olyan barataim, akik nem szeretnek utazni. Nyilvan ilyen esetben csak akkor kell utazni, ha nagyon muszaj. Viszont aki meg szeret vilagot jarni, annak eszebe nem jutnak azok a dolgok amiket felsoroltal a repterekkel kapcsolatban. Meg ertelmezni sem igazan tudom. Szegeny ember, ha epp ott jott ra a hasmars, akkor mit tegyen? :D Illetve mi a gond az evessel, ivassal? Akkor ne utazzunk, ne egyunk, ne igyunk, ne fossunk? Mit ne csinaljunk meg?

Nagy kámpics · http://akinemlepegyszerre.blog.hu 2019.02.25. 17:11:33

@London2009:

"Mit ne csinaljunk meg?"

Szívesen írok listát. :)

De egyébként persze, összeveszni nem fogunk rajta, írtam is, hogy tudom, hogy az emberek nem egyformák.

Ott lenni amúgy idegen helyeken többnyire már én is szeretek, de konkrétan maga az utazás, a helyváltoztatás az olyan, amit gyűlölök. Ezke vanka. :)

London2009 2019.02.25. 17:22:46

@Nagy kámpics: mint irtam, nem te vagy az egyetlen, aki hasonloan velekedik. Nem eloszor hallottam mar hasonlo velekedest, bar a fosas a melletted levo toalettben mint panasz es erv meg uj volt nekem is! :D

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 17:24:05

@geeeteee: Ha meg tudod mondani, melyik link nem működik, akkor javítom. Köszönöm!

Arthamyr 2019.02.25. 17:28:57

@cattaneo: Semekkora kitérőt nem kellett volna érte tennie, csak gondolom spúr volt kifizetni a londoni árat. Szóval így kevésbé drágán csökkentette a hosszú proktológiai látogatás (copyright @Nagy kámpics: ) kellemetlenségét, cserébe azért mégiscsak jóval többet fizetett, és bevállalt egy extra kezelést is, hát egészségére.
Amúgy ez egy érdekes dilemma, mert egy ilyen tizensokórás repülőút igen szar (én már Londonba is utáltam átrepülni, pedig az itt van a szomszédban), viszont olyan sokba kerül az upgrade business classra is, hogy többre jön ki, mint az órabérem. És gondolom az emberek túlnyomó többsége is bevállal egy ilyen szenvedést azért a pénzért, azért nem alap a 200+ fontos nettó órabér még Londonban sem. Nagy szerencse, hogy nem kötelező utazni, így ez a dilemma valójában nem létezik, akinek meg "muszáj" pl. munka miatt, annak a cég azért ki szokta fizetni a business/first class-t.
Meg ok, hogy a repülőn jó, de azért a first classban sincs benne, hogy akkor kicentizem, és a dugó miatt 15 perccel a repülő indulása után érek ki, akkor megvárnak, szóval alapvetően ettől még a procedúra egésze összességében kellemetlen marad. A többszáz euros piák, a kényelmes motorizált kanapé, a 75 colos tévé stb. ugyanúgy meglehet a nappaliban, ezért kár repülőre ülni, és az összes dolog kijön kb. egy-két jegy árából, cserébe minden este (vagy akár egész nap, ha úgy hozza a kedved) használhatod/fogyaszthatod.

Arthamyr 2019.02.25. 17:30:00

@Nagy kámpics: "Ott lenni amúgy idegen helyeken többnyire már én is szeretek, de konkrétan maga az utazás, a helyváltoztatás az olyan, amit gyűlölök. Ezke vanka. :) " +1

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 17:33:21

@geeeteee: A kommentbe beágyazott link nem működött, nem tudom miért. Talán most: utazotodi.blog.hu/2019/01/05/ausztralia_i

Csodabogár 2019.02.25. 17:41:32

@adg: Van ám, nem is rossz, az Emirates jár oda. Ettől függetlenül nekem Ausztrália mindig rohadt messze volt, fel se merült bennem soha az oda utazás, se Pestről se máshonnan.

Csodabogár 2019.02.25. 17:46:10

@London2009: Business classon is igyekeztem mindig a legrövidebb utat választani. Engem se a kaja se az italok nem hatnak meg annyira, hogy miattuk néhány órát + átszállást is bevállaljak.

Shaktee 2019.02.25. 17:50:02

@UtazóTódi: Szabad megkérdezni hogy mibe kóstált a repülőjegy?

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 17:51:14

@Csodabogár: turista osztályon nekem sem, mert azt nem élném túl. Nem azért mert hisztis vagyok, hanem azért, mert nem tudok aludni döntött ülésen, szóval a 27 óra utazás plusz időeltolódás kicsinálna. Tudom, voltam már rosszul sokkal rövidebb repülőút után is.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 17:55:02

@Arthamyr: "A többszáz euros piák, a kényelmes motorizált kanapé, a 75 colos tévé stb. ugyanúgy meglehet a nappaliban, ezért kár repülőre ülni, és az összes dolog kijön kb. egy-két jegy árából, cserébe minden este (vagy akár egész nap, ha úgy hozza a kedved) használhatod/fogyaszthatod."

A strandra a belépő mondjuk 3500 Ft, abból kijön otthon nem is tudom hány m3 víz, szóval elég sokszor és sokáig tudnék a kádban üldögélni annyi pénzből. Mégis kijárnak az emberek strandra. Az élmény miatt!

Shaktee 2019.02.25. 17:55:35

@UtazóTódi: Az kb 6000 cdn kettőnknek...hm, maradok a karibi nyaralásoknál, bár szivesen mennék down under is..

Csodabogár 2019.02.25. 17:57:26

@London2009: Nekem a kedvenc business classom a Lufthansa volt Frankfurtból NewYorkba. A váróból direkt sétáltunk be a repülőbe, na és hogy az ennivalókról is meséljek. Pont éhes voltam és bekaptam egy remek friss ropogós sonkás zsömlét és magam csapolhattam hozzá a sört! Mentünk a Singaporeval is, pont Signapurba, jó volt, de nem annyira. Felszolgált ételek is a Lufthansánál voltak a legjobbak, jobbak még a Swissnél is.
Jómagam utálom a hosszú utakat. Soha sehol nem szeretek 10-12 órát egy helyben üldögélni. Ha szeretnék, itthon is megtehetném sokkal kellemesebb körülmények közt.

Nagy kámpics · http://akinemlepegyszerre.blog.hu 2019.02.25. 18:00:59

@UtazóTódi:

"A strandra a belépő mondjuk 3500 Ft, abból kijön otthon nem is tudom hány m3 víz"

:D
Jogos.

GyusziPeti 2019.02.25. 18:02:23

@UtazóTódi: Hello, Sajna nekem nem mukodik a link.

GyusziPeti 2019.02.25. 18:02:23

@UtazóTódi: nem jok a linkek, sajna a rendszer bele veszi az utolso (be)zarojelet. Igy a link nem mukodik. Javaslom hagyj szunetet a zarojelek elott utan, csak biztos ami biztos.

GyusziPeti 2019.02.25. 18:02:23

@geeeteee: Hello, igazad van a linkek nem mindenhol mukodnek. De rajottem hogy a zarojel miatt a vegen. Azt kitorolve mar nezegethettem is az instan a kepeket a cuki allatkakrol.
www.instagram.com/utazotodi/
De Brisbane-i irasban is talaltam kepeket es reszleteket hogyan sikerult koalat es kengurut simogatnia.
utazotodi.blog.hu/2019/02/16/ausztralia_v

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.02.25. 18:02:23

@Nagy kámpics: vedd észre hogy nem a cashewlounge-dzsal van bajod, hanem a sok emberrel, akik kis helyen sok vért ontanak, esznek-isznak-ürūlnek feszt.

GyusziPeti 2019.02.25. 18:02:23

@Arthamyr: Hello. Rapillantottam gyorsan a jegy arakra. London-Syndey Qatarral repulve most epp £4200 per fo. Gondolom ha ennek a toredeke, vagy a fele a jegy ara Oslobol indulva epp leakciozva akkor azert megeri az extra kitero, nem? Azert a London-Perth kozvetlen jaratat en is kiprobalnam Qantas-on, na az is min. £4100.

Csodabogár 2019.02.25. 18:06:32

@Nagy kámpics: Csak várd meg mire megöregszel. Nekem régen semmi problémám nem volt, repülőn is csak az első alkalommal féltem, mert egy öreg rozoga 30 személyes iljusinon történt.
Mostanában viszont elátkozom magam minden út előtt, hogy minek voltam ilyen hülye, hogy utazom. Ember csak nevet rajtam, mikor fogadkozom, hogy most aztán már tényleg soha többet. Aztán mikor oda érünk, nagyon élvezem és gyorsan felejtem a nyűgömet.
Az idén eddig csak 3 fix út van betervezve. Persze rövidek.:-)

Nagy kámpics · http://akinemlepegyszerre.blog.hu 2019.02.25. 18:07:55

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos:

"vedd észre"

Észrevettem.
Úgy civilben amúgy én is szeretem a kesudiót, és (magunk közt szólva) nyögve fosikálni is szoktam.

Csak a nagyipari élőállat-szállítás verdesi le a lécet. :)

Nagy kámpics · http://akinemlepegyszerre.blog.hu 2019.02.25. 18:08:49

@Csodabogár:

"Az idén eddig csak 3 fix út van betervezve."

Hova, merre?:)

Golf2 2019.02.25. 18:32:11

@Shaktee: maradok a karibi nyaralásoknál...micsoda árak 4200 font,anyád! Nemrég még 30000ft volt 2 hét Kuba kajával szállodával Pestről kár hogy akkor nem mentem...inkább lett napospart repcsivel 3 hét 5000ft ert.

Arthamyr 2019.02.25. 18:36:59

@GyusziPeti: Tódinak megérte, ahogy írta. Én kizárt, hogy 4k-t fizessek egy útért (sőt, lenne az 9k is, mert nyilván nem egyedül mennék, és a reptéren mindig könnyen megy a pénz, pl. mindig veszek egy-két üveg jobb féle italt, de mást is vettem már), ahogy az is, hogy "csak" 2.5k legyen, de cserébe halmozzam a szopást egy kitérővel, inkább maradok a seggemen.
Egyébként egyszer lehet, hogy rászánom magam, csak akkor egy több hónapos útra megyünk, hogy a szívás/élmény arány elfogadhatóbb legyen. Szinte biztos, hogy kis upgrade-s turistaosztály lesz akkor is (jobb kaja, extra lábtér stb.), hacsak nem kerülök be addig a milliárdosok klubjába, amire azért sok esélyt nem látok.

Arthamyr 2019.02.25. 18:40:47

@UtazóTódi: A strand vs. fürdőkád nem ugyanaz, mint a repülő vs. nappali. Egyébként otthonra medence jó megoldás, ha az ember olyan éghajlaton lakik, ahol az év jelentős részében tudja használni (esetleg olyan jól megy a szekér és annyira leszarja az ökológiai lábnyomát, hogy fűtött medencét telepíttet), és van igénye ilyesmire.

Arthamyr 2019.02.25. 18:43:16

@UtazóTódi: Ebben már benne van az "osloi extra" is?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.02.25. 18:48:06

@UtazóTódi: az egesz baratsagos ar :) osszehasonlitom egy Los Angeles- Budapest "fapadossal" (economy), ami fo szezonban most mar sajnos az $1100- 1200 kozott mozog.

cattaneo 2019.02.25. 18:57:07

@Arthamyr: Ha valaki saját zsebből utazik business classon, egészségére, de ha utána végigturnézza az összes barátját a költségeken spórolva... Ennél azért léteznek egyéb, nem mások jóindulatára (khm kihasználására) támaszkodó megoldások, ha már az olcsósított luxusról beszélünk. És igen, aki munkaügyben sokan utazik, a gép napos oldalából könnyebben profitál... kissé igazságtalan egy mezei utazóhoz képest, de a miles alapú upgrade így könnyebben kivitelezhető. Mondjuk 2-3 órás távra bármilyen upgrade teljesen felesleges, silverrel vagy golddal egyébként is jár a priority, és a lounge használat. Ráadásul mindig olcsóbban megvehető beszállás előtt a pultnál, mint jegyvásárláskor. Szóval azért van elég mozgástere az embernek, tényleg csak az egyén döntésén múlik.

Arthamyr 2019.02.25. 19:07:08

@UtazóTódi: Mondjuk az gondolom sokat nem dob rá.

GyusziPeti 2019.02.25. 19:09:57

@cattaneo: Szia. En azert sok helyre megyek azert hogy a bizonyos ismerossel talalkozzak. Nem volt meg olyan baratom aki azt mondta volna nem akar latni, ne menjek. Akkor az nem is barat. Volt alkalom mikor en hotelbe akartam menni, hogy ne zavarjak, de a vendeglatom eroskodott, hogy akkor nem is tudunk annyit talalkozni es beszelgetni. Igy meg legalabb lefekves elott, meg reggelinel is csak tud tarsalogni az ember. En is szivesen latok barmilyen regi ismerost, es sosem gondolnek arra hogy kihasznal, hanem hogy milyen szuper par napot ujra egyutt tolteni annyi ev utan.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 19:10:44

@cattaneo: az ismerősöknél alvás a baráti körömben természetes, ha Londonba jön valaki, nálunk alszik. Már csak azért is, mert több időt tudunk így együtt tölteni, mint ha szállodába menne. Ez független attól, hogy ki mivel utazik.

Arthamyr 2019.02.25. 19:13:34

@cattaneo: Nem csak azért lehet menni a barátokhoz, hogy spóroljunk, én pl. örülök, ha egy barátom/rokonom meglátogat, szívesen látom és feltételezem, hogy a barátaim is ugyanígy örülnek nekem. Meg ugye vannak, akiknek nem tétel ez, gondolom egy PL játékos vagy egy komolyabb cég felsővezetője nem fog turistaosztályon szívni akkor sem, ha nyaralni megy. Ha nem lenne igény a business class-ra ezeken az árakon, olcsóbban adnák, és ahogy láttam, nem kizárólag munkaügyben használják az emberek, persze nem kérdeztem végig őket egyszer sem.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 19:14:17

@Arthamyr: alap esetben én sem fizetnék teljes árat, de mint mondtam két dolog jött össze:
1. Féláron volt a jegy, ez elég masszív árkedvezmény
2. Ausztrália enélkül szóba sem jöhetett volna a fiziológiai határaim miatt

Arthamyr 2019.02.25. 19:21:28

@UtazóTódi: Nekem mondhatod, én nem vagyok utazó ember, évek óta csak akkor utazom, ha valami miatt muszáj, szóval én lehet, hogy akkor sem mennék, ha ingyen lenne (bár akkor addig rugdosna a feleségem, amíg el nem indulunk). :) November óta nem mentem 500m-rel távolabb a lakástól. :D
Persze megértem, hogy te még nem punnyadtál be, és szívesen utazol.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 19:23:00

@Arthamyr: szerintem úgy kell felfogni, mint a nyaralás része és nem mint egy kötelező nyavalya. Egyszer rá lehet szánni a pénzt, élménynek megéri. Persze nyomott áron. Érdekes látni, hogy máshogy is lehet utazni. Csendben, nyugalomban, ahol emberszámba vesznek. Persze ha valaki nem igényli az extrákat, akkor nem érdemes. Van nekem is olyan ismerősöm, aki 3 economy széken elfeküdve jobban alszik, mint én a business ülésben. Tudom, mert megtörtént :)

Arthamyr 2019.02.25. 19:27:44

@UtazóTódi: Nem szeretem gyorsabban költeni a pénzt, mint ahogy keresem, és annyira nincs is leküzdhetetlen vágyam, hogy a világ legtávolabbi részeire elmenjek. De ha egyszer ráveszem magam, akkor tuti, hogy több hónapra megyek, a több hónap mellett meg eltörpül mind a business class költsége, mind az economy 40 óra kényelmetlensége, bármelyiket is válasszuk.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 19:28:16

@Arthamyr: Lehet, hogy majd írok egy cikket, miért kerül annyiba egy jegy amennyibe, kik engedhetik meg maguknak és hogyan. Röviden annyi, hogy nagyon kevés magánember vesz, pláne készpénzre business jegyet. Megvannak a trükkjei, hogyan kell jóárasítani.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 19:30:16

@Arthamyr: nem akarok agitálni, de a hétvégi bevásárlás kifizetésekor is gyorsabban költöd a pénzt, mint ahogy megkeresed! :D

Arthamyr 2019.02.25. 19:36:10

@UtazóTódi: Akkor azért nem (bár ha csak a kifizetést pár másodpercét nézed, nyilván igen). :)

Arthamyr 2019.02.25. 19:38:47

@UtazóTódi: Meg kell nézni, hogy mekkora helyet foglal egy business class utas és mekkorát egy turistaosztályon utazó, és egyből nem is annyira durva az a felár.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.25. 19:56:05

@Arthamyr: igen, az economy utasokból 10 ül egy sorban, businessen négy. Már itt megvan a 2.5-szeres szorzó, és a többlet lábtér, lounge, sokkal jobb és több kaja-pia még sehol sincs. Hű a végén még megsajnálom a légitársaságokat!

kék madár 2019.02.25. 20:14:02

@UtazóTódi: Toni ezt a www-t utoljara 20 eve adtak meg, nem lenne eleg utazotodi.blog.hu/

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.02.25. 20:21:31

Ezzel a "megszallt xy-nal es "kihasznalta"-dologgal tobb forumon talalkoztam. Nem igazan ertem, mi ebben a "kihasznalas". Akkor meg ertheto lenne, ha az illeto hetekig-honapokig ott lakna valaki nyakan, enne-inna a hutobol kerdezes nelkul stb. stb. De a legtobb esetben par naprol van szo :) Es meg a skotokrol mondjak, hogy "skotok" :))

cattaneo 2019.02.25. 20:38:18

@GyusziPeti: @UtazóTódi: Nincs azzal gond, ha az ember haveroknál lakik a nyaralása alatt, kellemest a hasznossal, ugye, főleg ha számít a pénz. Bár egy bizonyos életkor felett az embernek általában már nem akkora a szociális networkje, hogy ez az ottalvás dolog ennyire evidens lehetőség legyen. (Most végig is futtattam magamban az Oz related haverjaimat - volt kollégát, ismerőst nem számoltam bele - és kábé nulla az eredmény.) Szóval, ha ez tényleg nem egy újralátásos quality time experience, akkor inkább keres az ember egy kényelmesebb alternatívát a nappali kanapéja helyett. :-D Meg aztán arra értettem a kihasználást, ha az az alapvetés, hogy legyen olcsóbb a jó, és ennek a barátoknál alvás a feltétele, azért kissé más fénybe helyezi a kontentet. Legalábbis a posztot lehet így is érteni.

kék madár 2019.02.25. 21:47:37

@cattaneo: "akkor azt plusz 25-60 euro/dollár"
vagy inkabb 200 dollar

kék madár 2019.02.25. 22:01:33

@UtazóTódi: "Ha tetszett a blog és szeretnél támogatni, azt megteheted számos módon:"

nem kotozkodni akarok, de miota szoktak valakinek a nyaralasat szponzoralni, hacsak nem Kendall Jennernek hivjak az illetot?

Nyilvan azt gondolod, hogy erdekesen irsz, de meg akkor is?

A legkonstruktivabban: azt gondolom, hogy aki business class-t engedhet meg maganak az nem igazan motivalja az olvasot arra, hogy a zsebebe nyuljon

cattaneo 2019.02.25. 22:37:08

@kék madár: Légitársaság, város lounge és loyalty függő (platinum, silver - illetve visa, master és amex business), illetve nem mindegy, ha guestként vagy pusztán economyval megy be az illető. Utóbbinál a 200 dollár first class szint, visa golfdal töredékért bemész. A normál business lounge bőven 100 alatt kell, hogy legyen. Nekik is érdekük a jobb kihasználtság.

kék madár 2019.02.25. 22:47:46

@cattaneo: ja, en az Atlanti Ocean atrepulesekor hasznalok Economy Plust (nem Dublin-Bangor) es akkor 200 alatt nem jon ki

Csodabogár 2019.02.25. 22:56:03

@Nagy kámpics: Csak közeli célok. Berlin, hajókázás a Dunán és a Rajnán és végül Salzburg. Mindez elosztva aug.végéig. Aztán még bármi lehet, ami nincs messze, csak a program legyen jó.

cattaneo 2019.02.26. 00:26:30

@kék madár: Én a lounge használat díjára gondoltam, de gondolom, ez már lejött azóta. :-) Az upgrade inkább 300 euro körül van transatlanti utakkor, de a reptéren 2-250 körül megkapható. Bár az economy/business budiness/first class upgradeimet a légitársasagok eddig maguktól adták, még a többet utazós idószakomban. Mivel a mostani cégnél nem jár alapból business, az economy plust ezért, ha indokolt, akkor saját kontóra megveszem. Aztán vagy elszámolják, vagy nem (projektfüggő).

kék madár 2019.02.26. 00:54:06

@cattaneo: nem volt nekem egyertelmu, de nem ritka nalam a szovegertelmezesi problema. :)
hat most hogy belegondoltam, csak oda szokott 150 dollar lenni EGY jaratra az upgrade tehat oda-vissza tenyleg 300.
Ha elfer a terdem a 190sok centimmel es nem vag pofan senki a gepen, nekem az mar business :) a mostani korulmenyek mellett

Dikusz 2019.02.26. 08:29:04

@kék madár: 190+ centis embereket nem szoktak(tudnak) az öklükkel arcon simogatni mások, hacsak nem ők is hasonló magasságúak... :)))

kék madár 2019.02.26. 08:44:52

@Dikusz: ulve egy repulon beszorulva ket szeksor koze nincs jelentosege a magassagnak

London2009 2019.02.26. 11:34:47

@Csodabogár: szerintem ha Ausztraliarol van szo, akkor inkabb legyen hosszabb az ut, mint kenyelmetlen... Nekem egyre inkabb a kenyelem a fontos. Az ido ugyis ra van szanva, ha nyaralni megyek valahova, akkor nem sietek. Eleget sietek, kapkodok a mindennapokban. Most gondoltam vegig es szerintem meg soha nem utaztam meg Lufthansaval.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.