oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. szeptember 09. 06:30,  Földönkívüliként Magyarországon 76 komment

2018. szeptember 09. 06:30 Határátkelő

Földönkívüliként Magyarországon

Lakva ismeri meg az ember a másikat, állítja a mondás, ami nem csak az emberekre, de a helyekre is igaz. Mert ki ne szeretne Firenzében (általában: Olaszországban) élni? Na ugye. Pedig amikor ott vagy, a dolog egészen másképp néz(het) ki. Ami igazán érdekes, hogy ez igaz lehet akkor is, ha éppenséggel Magyarországra költözik vissza valaki - mindkettőre látunk ma példát, majd pihenésképp elugrunk kicsit Kubába.

Mutasd be a városod - hova érdemes menni, mit nem szabad kihagyni, mennyire könnyű munkát találni a környéken... Írd meg és küldd el (lehetőleg fotókkal) a hataratkelo@hotmail.com címre! (Sorvezető segítség a poszt végén.)

budapest_3.jpg

„Hazaköltözésünkkor azt gondoltam, hogy nem sok érdekességről tudok majd írni, mert nem érnek majd meglepetések, hiszen minden a megszokott lesz Magyarországon. Azt hiszem, hogy tévedtem" - írja Zsófia, aki a saját bőrén tapasztalja, mivel jár egy hazaköltözés. Lássuk!

„Nagyrészt minden ugyanolyan, mint volt, csak én lettem más, ezért akad még mondanivalóm… 

Azt hiszem elfáradtam a 3 hónapos átmenetben, amíg mindig máshol laktunk, „nem volt otthonunk” és napról napra éltünk próbálva közben tervezni és előkészíteni a jövőt (ki otthon, ki Franciaországban) miközben vártuk, hogy vége legyen ennek az időszaknak – még akkor is ha éppen a nyárról volt szó – és végre legyen újra egy bázisunk. 

Azért nagy mázli, hogy egy jó kis balatoni nyár kijutott nekünk az idén, de az én fejem felett mindig ott lebegett az elintézendő feladatok garmada, így ez csak Korinának volt igazi pihenés én csak igyekeztem úgy tenni, mintha minden szuper lenne, amiben jól ki is fáradtam. (...) 

Bevallom őszintén, hogy gyakran úgy érzem magamat, mint egy földönkívüli, azzal az előnnyel, hogy értem a nyelvet és ismerősek a folyamatok, reakciók, mégis sokszor értetlenül állok előttük.

Franciaországban úgy gondoltam, hogy ha hazajövünk minden problémám megoldódik. Most leginkább a munkára és a társas viszonyokra gondolok ezalatt, mert ez hiányzott kint. (...) 

Egy rövid történetet szeretnék egy kismama munkakeresése kapcsán elmesélni. Úgy gondolom, hogy nem ez az általános hozzáállás Franciaországban sem, de példamutatónak tartom ezt az esetet.

Nantes-ban a lengyel barátnőm már egy ideje munkakeresésben volt és végül fel is vették egy céghez, de nem azonnali kezdéssel. Elutazásom előtt együtt ebédeltünk és bejelentette, hogy 3 hónapos terhes. 

Érdeklődtem nála, hogy akkor mi lesz a munkával, el sem kezdi? Erre az volt a válasz, hogy dehogyisnem, persze hogy elkezdi, majd kb. 1 hónap múlva megmondja, hogy terhes. 

Mostanában kaptam tőle hírt, hogy megmondta a főnökének a terhességet, aki jól fogadta. Emellett egy másik kolléganője is terhes, ugyanakkorra várja a babát, mint ő.  Megoldják. 

Igaz, ott az érem másik oldala, hogy Franciaországban 3 hónap szülési szabadság után visszavárják őket dolgozni. Bevallom, ezt azért én is nagyon szűkösnek tartom. Mégsem hiszem, hogy az összes francia traumatizált, mert 3 hónaposan bölcsibe mennek (a hollandoknál ez 4 hónap, a sógornőm ott él a családjával, így onnan is kapom a híreket). 

Kíváncsi leszek, hogy a hasonló társadalmi normák mentén szocializálódott lengyel barátnőm, aki az első kisfiával 3 évig otthon maradt, vajon visszamegy-e majd 3 hónap után dolgozni, de egyelőre ez a terv! Ha klassz a munkahelye, szerintem vissza fog menni. (...) 

Franciaországban a jól szervezettség a kényelmes ügyintézés és az udvarias fogadtatás alap az állami egészségügyben. Ennek köszönhetően minden vizsgálat egy élmény volt. 

Vérvételre miatt sosem kellett hajnali ötkor kelni, hogy én legyek az első. Nem kellett tolakodni, vagy sasszemmel figyelni más leleményes tolakodót, hogy bejussak az ultrahangra, mert a nevemen szólítottak vagy számot kaptam. 

Az ultrahangon volt képernyő előttem is, ahol láttam a gyereket, míg itthon a kórházban le volt véve az anyukák számára felhelyezett monitor és csak az orvos látta a saját kis képernyőjét, így hogy fiunk lesz azt látni nem láttam csak mesélték. 

Nagy élmény ezúttal itthon viszont a védőnőm, aki 24 éves, motivált, kedves és figyelmes. Még vissza is hív telefonon, ha nem érem el! Ezt muszáj kiemelnem, mert gyakran hallom, hogy a védőnőkről nincsenek jó véleménnyel az emberek Magyarországon, de mondhatom, hogy itt a kiváló utánpótlás! (legalábbis Budapesten Újlipótvárosban!) 

Mégis nagyon fontos számomra, hogy ahol szülök, ott magyarul beszéljenek. Sokan bevállalják a külföldi szülést, én sajnos ehhez nem éreztem magamban elég kurázsit. Az ember olyan kiszolgáltatott ilyenkor, nem hiányzik nekem még a nyelvtudás általi kiszolgáltatottság pluszban még akkor sem, ha minden egészségügyi dolgozó sokkal kedvesebb Franciaországban.” 

A teljes posztot itt találjátok, szerintem érdemes elolvasni!

Olaszország, kösz mindent, de elég volt 

Firenze sokak álma, és kétségtelen, hogy turistáskodni egy kicsit (vagy sokat) nagyon jó ott is, csakúgy mint Olaszország más részein. Ott élni azért már más tészta, miként erre a Végtelen… talán blog szerzője és családja is rájött.

ciao_italia.jpg

„A múlt héten felmondtam. 

Elég volt ebből. 

Elég volt a nagyon stresszes munkahelyemből és a megvívhatatlan csatákból az irodában, elég volt a végeláthatatlan bürokráciából és ügyintézésből itt, elég volt az éjszakákba fulladó nappalokból, a soha-semmire-nincs-idő-ből, a soha nem pihenünkből, a forró nyári napokból, mikor ki sem tudunk mozdulni a lakásból mikor ott sem tudunk maradni, mert kint 38 fok van, bent 31,5, amikor nincs légkondi, mikor a tulajunk szerint ez a lakás nem meleg, annak ellenére, hogy egy tetőtér… a hideg télből és a folyton rossz kazánból, a lakás folyamatos problémáiból, a szolgáltatók szívatásaiból, a szerelők átveréseiből. 

Elég volt itt mindenből. Lelépünk és kész. (...) 

A lakást már rég felmondtunk, mert azt 6 (!!) hónappal korábban kellett. Egy olyan alkalommal mondtuk fel, mikor épp totál kiakadtunk. (Ami egyébként elég gyakran volt, legalábbis az én részemről.) 

Épp átvert a kazánszerelő és legombolt rólunk 130 eurót egy meg sem rendelt szolgáltatásért, amit ráadásul már egyszer kifizettünk másnak. Szóval eléggé ki voltunk akadva emiatt miközben ez épp a sokadik dolog volt azon a héten, ami miatt totál kiakadtam. Aznap mondtuk fel a lakást október végi kiköltözéssel. 

Azóta mondjuk leszakadt az egyik radiátor és kiesett az egyik szekrényajtó, ami miatt elég idegeskedni valónk van, ha jön majd a tulaj ellenőrizni. Bár tökre „természetesen használtuk” a lakást és semmilyen extra dolgot nem csináltunk sem a radiátorral, sem a szekrénnyel, de akkor is. 

Egy szék is megadta magát, mert megették a szúk… De ha ennek a javítását ránkveri, az elég drága lesz, mert itt minden irtó drága. No de ezen már nem idegeskedem, végülis így is úgy is sokat veszítünk ezen az elköltözésen, mint végülis az is irtó drága volt, mikor ideköltöztünk. Szóval nem mondanám, hogy nagyon megérte ez a 1,5 év. Talán ez az első, mikor azt mondom, hiba volt. (...) 

Igyekeztünk összeszedni, hogy mi fog innen hiányozni. Azért nem túl sok minden szerencsére. 

A Levi diab orvosa biztosan, egy tündéri fiatal doktornő. Aztán a kézműves fagyi. G minden nap eszik egy pisztáciát � A fagyizónkban már nem is kell kérnie, tudják, hogy mit kér… a „pisztácia-man”. A scacciata, ami egy kenyérféle. Aztán itt talán vége is a listának. 

Na jó, még a kávé és a kávésfagyi és a sajtok… de szerencsére ezt mind megtalálni bármely más országban olasz importként. 

Azért szerencsére jó kis egészséges olasz étkezésre váltottunk, alacsony-szénhidráttartalmúra (…), megtanultunk még egy nyelvet. (…) Szóval kábé ennyi a mérleg pozitív oldala.” 

A teljes posztot itt olvashatod el, ne hagyd ki! 

Kubai útikalauz 

Kuba sok (na jó, a legtöbb) szempontból egzotikus ország, de messze van Európától, sokak szerint elég drága az út – kész szerencse, hogy a Németországban élő Eszter ebből nem sokat hitt el és belevágott.

kuba.jpg

„Évek óta vágytam már erre az útra, de mivel mindenki azt mondta, hogy nagyon nem olcsó mulatság, plusz itt Németországban eddig gyakorlatilag szinte semmi pozitívet nem hallottam Kubáról, így mindig tologattam. 

A továbbiakban igyekszem bemutatni, hogy 1.: a németeknek egy szavát se kell elhinni, 2.: simán ki lehet normális áron is hozni egy ilyen utat, csak tudni kell, hogy mire kell odafigyelni, picit rugalmasnak kell lenni és pár kényelmi faktorról esetleg le kell mondani, és valamennyi időt és türelmet bele kell invesztálni a szervezésbe. 

Nekem amúgy az utazásszervezés, és az ehhez kapcsolódó internetes kutatómunka az egyik kedvenc hobbim, imádok ezzel órákig, napokig, hetekig is bíbelődni, szóval, ha valaki megdobna egy ilyen főállással, azt nagyon imádnám, FYI. :P (...) 

Air France-szal repültünk Havannába, elég jó áron (nekem 550 EUR volt a jegyem) ami odafelé teljesen oké volt kajaminőségileg és kényelmileg is, bár két mínusz pont volt: a totál bunkó stewardess és a kajamennyiség. 

Visszafelé nyilván pont beletrafáltunk egy sztrájkba, és így kicsit viszontagságosan jutottunk haza (én pl. - ha az Air France-on múlik étlen-szomjan - prágai kitérővel, 9 óra késéssel), amivel az Air France nálam azonnal kiesett a pikszisből. 

Mondanom sem kell, hogy nem sietnek a kártérítéssel, április óta küzdök velük, már 3-szor eszkalálták a kérvényemet telefonos utánakérdezéseim után, de egyelőre egy fityinget nem láttam. (...) 

A közlekedés 

Kuba egy óriási sziget, és bár nyilván gyorsabb és kényelmesebb lenne, de országon belüli közlekedésre a repülést egyáltalán nem ajánlom, nincsenek túl jó állapotban a gépeik, ugye pár hónapja volt is egy borzalmas légi katasztrófa. (...) 

A legolcsóbb a távolsági buszos közlekedés, elég jól le vannak fedve pl. a Viazul nevű busztársaság által a nagyvárosok, és a turisták által leginkább látogatott vidékek. Online le lehet foglalni a jegyeket előre, ki is lehet fizetni kártyával, teljesen kényelmes. (...) 

Sok turista összeáll vadidegenekkel (vannak pl. tökjó FB csoportok, mint pl. ez itt, de olyanok is vannak, akik a repülőn vagy a szállásukon bandáznak össze), és közösen bérelnek egy taxit, akár napokra is. Transzferekre (akár több száz km-es távolságokra is) van már elég sok weboldal, amik igényesek és megbízhatóak. (...) 

Hogyan csináltuk mi? 

Egy ismerős által összeköttetésbe kerültünk egy már évek óta Havannában élő magyar lánnyal, Annával, aki a kubai férjével együtt utazások szervezésével, idegenvezetéssel foglalkozik. 

Leírtuk neki, hogy nagyjából milyen terveink vannak, miket szeretnénk belesűríteni a programba, hozzátette ő is a javaslatait, és aztán végül ő intézett nekünk két különböző kocsit és sofőrt (az egyiket 2, a másikat 3 napra), akikkel bejártuk a szigetet. (...) 

Szállások 

Tiszta szívből ajánlom mindenkinek, hogy magánszállásokat foglaljatok Kubában. Az airbnb teljesen jól működik manapság szállásfoglalásra, de amíg az nem volt elérhető, addig „casa particulares”-ként futottak a helyiek által felkínált szobák és apartmanok. 

Csodálatos családokkal ismerkedtünk meg, kb. mindenhol könnyeztünk kicsit búcsúzáskor. Igen, mi ilyen bőgőmasinák vagyunk, főleg én. :D 

Számomra az egyik legnagyobb élmény Kubában egyébként talán ez is volt: betekintést nyerni az autentikus kubai életbe, időt tölteni helyiekkel, látni hogy élnek, beszélgetni velük, és nem csak valami csiribiri hotelben tespedni, ahonnan az ember lelkileg és szellemileg nem tud semmit magával vinni. (...) 

Pénzügyek 

Pénzváltásra a repteret ajánlom, magasan ott volt a legjobb az árfolyam, szóval havannai érkezéskor szánjátok rá azt a plusz fél órát, hogy ezt elintézzétek, és ne rettenjetek meg a csillió sorbaálló embertől, megéri. 

A José Marti reptéren még a terminálon belül vannak pénzváltó automaták, és kívül pedig "rendes" pénzváltó. Az árfolyam ugyanaz volt mindkettőnél. A városokban már kezdenek elterjedni a bankoknál a bankautomaták, de nagyon kevés van belőlük egyelőre, szóval azzal se nagyon számoljatok, hogy majd vesztek ki pénzt, ha elfogy. 

A hotelek sokkal rosszabbul váltottak, mint a reptéri pénzváltó, és a különböző hotelek által kínált árfolyamok között is mindig volt eltérés. 

Fontos, hogy ne USD-t vigyetek beváltani, mert „büntetőilleték” van rajta, magyarul nagyon rosszul váltják. Ezzel egyrészt azt akarják elkerülni, hogy a csúnya rossz amerikaiak pénzét hozzák az országba, másrészt pedig, hogy „megbüntessék” az emigránsok Kubában maradt családtagjait, akik a hazaküldött dollárt költenék. 

Vigyetek EUR-t, az amerikaiak meg a kanadaiak is sokan otthon átváltják a dollárjukat euroba, és aztán azt váltogatják Kubában CUC-ra. 1 EUR = kb. 1,2 CUC. 

Szeretném felhívni a figyelmet arra is, hogy bár az ember nem gondolná, de a turisták Kubája nagyon drága. 6-7 CUC alatt nem lehet egy embernek megkajálni, de még inkább 9-10 CUC a reális a legfrekventáltabb helyeken. 

A reggelik a magánszállásokon egységesen 5 CUC per fő áron futottak, de azok egyébként minden pénzt megértek, olyan lakomákat pakoltak elénk, hogy csak néztünk. 

A koktélok 3-4 CUC körül vannak, bár a  híres bárok, mint a La Bodedguita del Medio meg az El Floridita, már minimum 5-6 CUC-ért kínálják az italokat.” 

A teljes posztot fotókkal itt találod.

A Bemutatom a városom-sorozat sorvezetőnek szánt kérdései (tetszés szerint alakíthatók) 

Melyik az a hely, ahová először elviszed a városodba látogató ismerősöket? 

Mi a három legjobb ingyenes dolog a városban? 

Hol érdemes enni, ami visszaadja a város ízeit és hangulatát? 

Hol érezhetjük leginkább a város történelmét? 

Minek hagyjunk helyet a bőröndben, azaz mit érdemes vásárolni? 

Mennyire könnyű munkát találni a környéken? 

Milyen szolgáltatások érhetők el a városban? 

Milyen kikapcsolódási lehetőségeket nyújt az adott város (és környéke)? 

Kinek ajánlanád a várost? 

Milyen a jövőképed az adott városban?

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Olaszország Magyarország Kuba

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6314229449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2018.09.09. 06:51:17

"mert 3 hónaposan bölcsibe mennek" viszik őket, ott nézhetik a falat, szoptatás helyett...Nem normális.

Bicikliző medve 2018.09.09. 07:56:01

Firenzébôl mi az új úticél?

Hari Seldon 2 2018.09.09. 08:03:39

@Golf2:
De az, illetve kinek mi az? Nézőpont kérdése. - Valamit valamiért. Ezért van itt ennyi gyerek, ellentétben például a K-K-Európai orszgokkal szemben. Ahol éveket maradnak otthon, már azt is elfelejtették, hogy hol dolgoztak. - Következmény: aránytalamul alacsony a nők munkábaállása, mert a munkaadók nem veszik fel. - Következmény: Kevés gyerek.

A nők itt nem félnek, hogy kiesnek a munkából. Mert hogy valóban nem esnek ki. Következmény: könnyeb(ben) talának munkát később is. Függetlenebbek anyagilag is, és jobban megoldott a gyerekelhelyezés országosan. Következmény: bátrabban gondolhatnak második gyerekvállalásra.

Persze nem mondom, hogy ideális a 3 hónap. Szerintem is jobb lenne 6 hónap. -> Egyébként megoldható a hosszabb otthonmaradás, de sokan nem vállaják.

Din Serpahis 2018.09.09. 08:12:00

De akkor minek mentek egyaltalan az olaszokhoz? Kis utanaolvasassal mindenkinek vilagos lehet, hogy az a hely ecy kulfoldinek agyrem.

Golf2 2018.09.09. 08:20:43

@Hari Seldon 2: "valamit valamiért" mit kap cserébe a baba 1 idegen üvegből cumiztatja nézheti a falat az anyja közelsége helyett.Ja a kedves anya pénzt kap. Nem engedném 6 hónap alatt.

Hari Seldon 2 2018.09.09. 08:30:34

@Golf2:
Hát nem hiszem, hogy azok a gondolzók, akik éjjel nappal kisbabákkal vannak. Sokkal "rutinosabbak" bármilyen gyerek körüli teendő ellátásában. (szerintem még nálam is jobban csinálják az ilyesmit... :-) )
Szinte percenként pelenkáznak cumiztatnak. Biztos, hogy profibban csinálnak minden baba körüli teendőt, mint a "kezdő" anyák döntő többsége.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.09. 09:09:17

A büntetőárfolyam valós oka más.

Az USA-ból egyetlen cég küldhet pénzt Kubába, a Western Union. Azaz pl. banki utalás nem lehetséges, se más módszer. A WU csak USA-dollárban fogad el utalást.

S mivel a határontúli kubaiak 90+ %-az USA-ban él. a WU szinte monopóliymot élvez.

A kubai állam pedig így a gyakorlatban 10 %-os adót vet ki a határontúli kubaiak által Kubába utalt pénzekre.

verkagrafomanka 2018.09.09. 09:39:44

@Hari Seldon 2: pont akartam mondani/kérdezni, hogy Fro-ban nincs congé parental a "gyes" után? Itt Luxiban is 3 hónap a gyes maga (meg a szülés előtt 2, azaz összesen öt), de utána az anyák túlnyomó többsége kivesz 7-8 hó szülői szabit és a gyerek 10-11 hónapos korában megy vissza dolgozni.

Arthamyr 2018.09.09. 09:50:21

"Azóta mondjuk leszakadt az egyik radiátor és kiesett az egyik szekrényajtó, ami miatt elég idegeskedni valónk van, ha jön majd a tulaj ellenőrizni. Bár tökre „természetesen használtuk” a lakást és semmilyen extra dolgot nem csináltunk sem a radiátorral, sem a szekrénnyel, de akkor is.

Egy szék is megadta magát, mert megették a szúk… De ha ennek a javítását ránkveri, az elég drága lesz, mert itt minden irtó drága. No de ezen már nem idegeskedem, végülis így is úgy is sokat veszítünk ezen az elköltözésen, mint végülis az is irtó drága volt, mikor ideköltöztünk. Szóval nem mondanám, hogy nagyon megérte ez a 1,5 év. Talán ez az első, mikor azt mondom, hiba volt. " - Ez komolyan nem látszik a beköltözésnél? Ezt nem hiszem el... Nem az, hogy az a radiátor 51 nap múlva leszakad, a szék szétesik a szuvasodástól 37 nap után, hanem az, hogy úgy általában a lakásnak és berendezésének állapota nem elfogadható?

Arthamyr 2018.09.09. 09:57:48

"Évek óta vágytam már erre az útra, de mivel mindenki azt mondta, hogy nagyon nem olcsó mulatság, plusz itt Németországban eddig gyakorlatilag szinte semmi pozitívet nem hallottam Kubáról, így mindig tologattam. " - Kuba kifejezetten olcsó egzotikus (már ha vehető annak) célpont, nem tudom, miért mondták, hogy nem az. Hova lehet menni pl. a karib térségben, ami lényegesen olcsóbb?

Arthamyr 2018.09.09. 10:01:20

"Kuba egy óriási sziget, és bár nyilván gyorsabb és kényelmesebb lenne, de országon belüli közlekedésre a repülést egyáltalán nem ajánlom, nincsenek túl jó állapotban a gépeik, ugye pár hónapja volt is egy borzalmas légi katasztrófa." - ???! Kezdem érteni, hogy lett drága. :D

Arthamyr 2018.09.09. 10:10:53

Amikor legutóbb voltam, emlékeim szerint nem volt olyan borzalmas eltérés a reptéri és a hoteles árfolyam között. Az meg, hogy drága, relatív. Legfeljebb a helyi árakhoz képest drága, pl. amikor a casa particularban ettünk, az tényleg röhejesen olcsó volt a havannai hotel étterméhez képest, de a "drága", elég menő havannai hotel étterme (ahol csak mi voltunk, mivel szünet előtt 15 perccel értünk oda, de azért kiszolgáltak, és nem is akárhogyan!) is _sokkal_ olcsóbb, mint amit Európában megszoktam.
A 9-10 CUC nem drága, ahogy 3-4 sem egy koktélért. Szerintem ezt már a budapesti árak is verik.

Bredpitt Monika 2018.09.09. 10:30:57

@maxval balcán bircaman: pavlovi reflex: ha meglátom a neved, Vivaldi jut eszembe (most már a múltkori beszélgetés után, amit köszi még egyszer) , most hallgatom is,
viccesnek találtam viszont, hogy mielőtt elkezdődött a zene egy OTP reklámot vágtak be..........hmmmm, hmmmm

www.youtube.com/watch?v=GRxofEmo3HA

Bredpitt Monika 2018.09.09. 10:33:59

@maxval balcán bircaman: szoktam pénzt felvenni WU on keresztül, mindig dollárban veszem fel, kb egy éve azt hiszem, már csak akkor fizetik ki dollárban, ha az USA ban , vagy Kínában adták fel a pénzt,

az USA-t azt logikusnak találom, de Kínát????????????
van erre valami értelmes magyarázat szerinted?

Bredpitt Monika 2018.09.09. 10:43:32

@Hari Seldon 2: "(szerintem még nálam is jobban csinálják az ilyesmit... :-) )"
ez aranyos volt

és nagyon igaz, szerintem is

nekem a szakmám,

mint csecsemő és kisgyermekgondozó olyan béna voltam a saját gyerekemmel, filmet lehetett volna belőle készíteni,

egy jelenet: fürdetem a pár napos gyereket (a köldökcsonk pont a tizedik napon esett le), annyira vigyázok, hogy nehogy vizes legyen a köldök körüli rész,
bejön a férjem a szobába és felkiált: a feje a vízben van a gyereknek
(mivel morbidak vagyunk, ezért ezen később jókat röhögtünk, a gyerek megfulladt, de hurrá, hurrá száraz maradt a köldökcsonk,

vagy a cumi kérdés, az amerikai kórházakban ki van (vagy volt még legalábbis 2004ben) írva, hogy ne adj cumit a gyereknek, nahát én ezt rohadt komolyan vettem, pedig a lányom egy pár hétig este 8-tól 11-ig vörös fejjel ordítozott, végül aztán odaadtuk a cumit, amit ő hat hónapos korában kiköpött és nem kellett neki tovább, okos bébi volt,

szerdán még lent volt a feje, aztán vasárnap már nem volt, ő úgy döntött nem akar kijönni azon a szűk nyíláson, császár is lett belőle, sokkal szebbek a császáros bébik (az mondjuk nem tudom jó e, hogy nem küzdenek meg azért, hogy erre FANTASZTIKUS, CSODÁLATOS világra jöjjenek).....

Bredpitt Monika 2018.09.09. 10:44:35

@maxval balcán bircaman:

átváltottam erre, nem vagyok Vivaldira hangolva, lol

www.youtube.com/watch?v=jZEPIpTpoPs

ez azért tetszik, szerintem annyira jó!!!!!

Bredpitt Monika 2018.09.09. 10:47:18

a budapesti reptéri váltás így néz ki kb: reptéren adnak egy dollárért 220 forintot, a városban pedig 270 et.....

Taxomükke (UK) 2018.09.09. 10:49:39

@Hari Seldon 2: Aki 3 honapos gyereket beadna bolcsodebe, inkabb ne szuljon.
End of.

Bredpitt Monika 2018.09.09. 10:49:44

"Megették a szúk.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Atyavilág, csak nekem bántja a szemem?

Nem inkább megette a szú ????

Bredpitt Monika 2018.09.09. 10:57:01

@Taxomükke (UK): örülök, hogy egyetértünk, szerintem is szörnyű, ha egy ennyire fiatal gyereket bölcsődébe adnak,

www.youtube.com/watch?v=8qJTJNfzvr8 ,

most ezt dobta a youtube, csak mert te szoktál my sweet-ezni (nem gúnyból, szeretetből küldöm)

@Hari Seldon 2:

szakmámból kifolyólag láttam sok gyereket, akik megitták a levét, bár a gyermekotthon azért sokkal rosszabb, de én is kegyetlennek tartom (nyilván sokan kényszerből teszik)
hu.wikipedia.org/wiki/Hospitalizmus

Bredpitt Monika 2018.09.09. 11:09:50

szerelők, helyszín Budapest

dolgozom, csörög a telefon, lányom kétségbeesve hív még augusztusban, anya folyik a konyhában a víz, elázott az alsó lakás, a csaptelep megadta magát, kinyitotta lányom és letört,

szomszédom szerencsére el tudta kötni alul a csövet, szerelő másnap reggel hétre jött, nem tudtuk hogy kell a pincében elzárni a vizet a házban, mert a gondnok nem vette fel a telefonját (24/7 ben szolgálatban kell, hogy legyen) este visszajön a szerelő, már fél kilenc van, mint egy dúvad érkezik,

nekitolatott egy barom és most ha nem kellett volna idejönnie, nem lett volna ez a baleset, kezdek megijedni, hogy kiszámlázza nekem a baleset költségeit,
csapkod mérgében, attól félek, hogy eltöri a szerszámaival a járólapot,
berakja a csaptelepet, amit ő hozott, de látom, hogy elég gagyi, ezért 10ezer forintot számláz, a munkadíj 12ezer , ez rendben van így, de közli velem, hogy nincs meleg víz,

a fenti szomszédnak van, tehát a hiba nálunk van, közli velem, hogy a szomszéd tehet róla, mert úgy elzárták a vizet, hogy most ő nem tud mit csinálni, mondom neki, hogy magánál vannak a szerszámok, nyissa ki

end of story, elment és most nincs meleg vizem, 22ezerért

agyrém

Bredpitt Monika 2018.09.09. 11:15:08

pár hete az egyik szomszédom elsírta magát, hogy nem bírják befejezni a felújítást, mert nem jön a szakmunkás, ahogy megígérte,

másik szomszédom két hónapja burkolót keresett, azt m ondta neki a fickó, hogy márciusban tud jönni,

húgomnál mosógépet köt be a szerelő, ott áll felette a húgom és mondja neki, hogy szerinte rossz helyre köti a csövet, felháborodva mondja neki a szerelő, hogy miért nem mondta előbb,
húgom néz rá csodálkozva, maga a szakember, nem gondoltam, hogy ezt mondani kell,

szomszédom fia hegesztő, már dolgozik, 17 éves , azért nem ment el Svájcba, mert elmondása szerinte 18 év alatt nem dolgozhat, ősszel tölti, utána már megy is

Golf2 2018.09.09. 11:17:55

@Bredpitt Monika: Nem agyrém,csak dzsuvapest,jobb ha megszokod.

Bredpitt Monika 2018.09.09. 11:24:59

az előbb kidobott a rendszer, ezért elbúcsúzom

www.youtube.com/watch?v=nMp4bedPF1o

(a zenéhez annyit , hogy a Szex és New York ból Bignek a kedvenc zenéje, és a szinkron így hangzott blad SVÍT and tírs,
amibe már nagyon sokszor belefutottam szinkronnal kapcsolatban még, hogy rendszeresen összekeverik a G és J-t)

szép napot mindenkinek

ja, az olasz poszt miatt szomorú vagyok, én most nyáron beleszerettem Észak Olaszországba, már holnap mennék, ha lenne lehetőség

Csodabogár 2018.09.09. 11:54:29

@Golf2: Mit gondolsz Kádárék gyese előtt mi volt itthon? Hajnalban a buszon villamoson vitték a csecsemőket a szülők a bölcsödébe.

Csodabogár 2018.09.09. 11:59:05

@Arthamyr: Itthon nem szabad a repülőtéren váltani. Mindig sajnálom a turistákat, mert egyszerüen pofátlan az ottani árfolyam. Máshol nem figyeltem, de pl. Kinában sehol máshol nem lehet váltani,legalább is az ottani guide szerint.

Csodabogár 2018.09.09. 12:02:06

@Taxomükke (UK): Akkor most igen alacsony lenne itt a népesség. Ratko gyerekek mind nem születhettek volna meg, szerinted, mert akkoriban az volta az egyetlen út, Szülni és menni vissza dolgozni.

P.Elliot 2018.09.09. 12:21:41

Ahogy a konyvekbol olvastam a franciak siman kiadtak regen a gyerekeket/ aki megengedhette maganak/ dajkasagba vagy videkre eveken at is ha ugy kellett vagy gondoltak.
Kedvenc ironom S. G. Colette emlekszem irta egyszer hogy milyen kepett vagott a kislanya amikor 6 honap mulva meglatogatta,/ pici koratol evekre ki volt adva/ a latogatas egy-ket hetre szolt csupan, felnottkent igencsak kipakolt rola hogy otet az anyja nem szerette.
3 honap valoban nagyon keves bar a bolcsode, ovoda ha az jo es figyelmes a gyerekeknek orom, szeretnek odajarni a gyerektarsasag miatt. A kisbaba is megszokja bar 1 eves koraig mindenkeppren az anyja mellett kellene hogy legyen, azt kellene hogy lassa elsosorban akit szuletese utan latott a legtobbet.

Aki gyereket vallal annak jo lenne ha nehany honapra lenne gyujtott penze erre a celra hogy ne kelljen beadni a gyereket ilyen koran. Itt altalaban ezt latom hogy meg kevesebb penzu csaladok is felkeszulnek anyagilag erre az idoszakra vagy be van vetve egy-ket nagymama vagy rokon, esetleg a szulok valtasban dolgoznak hogy legyen valami a gyerekkel.
A hazi szerelom este 6-7 korul er haza, a feleseg 9 korul megy egy kozeli szorakozohelyre barpultosnak, a gyerekeket mar a ferj felugyeli este, irto rosszak mint meselte, hehe, anyu nem enged meg nekik annyit mint az apjuk. 3 gyerek van es meselte hogy valoszinu hogy lesz meg mert mind fiu. A feleseg ejfel utan, 1 ora korul er haza, keres kb. napi 200 dollart borravalobol, azt mondta hogy megbolondulna otthon a 3 kolokkel ha nem tudna kilepni valamerre, ez a munka jo, csevegni a vendegekkel, meg szorakozik is, tehat lehet dolgozni meg felvaltva is / holott a ferje eppen eleget keres/ ha valaki akar.

London2009 2018.09.09. 12:25:46

@Arthamyr: 4 het mulva megyunk Kubaba, igy mar utananeztem par dolognak es az elso ami feltunt, hogy a tobbi szigethez kepest baromi olcso. De Londonhoz kepest is olcdo, ugyhogy valoban rossz tanacsokkal lattak el a posztolot...

P.Elliot 2018.09.09. 12:29:27

@Csodabogár: Pontosan. Akkor meg nagyon fiatal lany voltam, a gyes nem lehetett tobb mint 3 vagy 6 honap, nem is tudom. Az biztos hogy vittek a pici babakat de sok uzemnek, gyarnak sajat bolcsodeje, ovodaja volt, ebedszunetben beszaladhattal gyereknezobe egy puszira, olelesre, barmi volt a gyerek korul azonnal szoltak. Filleres dolog volt a bolcsode.
Nem volt az olyan gyilkos azert, igen, a babak aludtak az anyjuk karjaban, valoszinu hogy fel sem nagyon ebredtek arra hogy viszik oket a "dolgozoba".Sokan ott tettek meg az elso lepeseiket, bemutatva az erkezo szuloknek hogy mit tudnak, illetve arra erkeztek neha hogy a csecsemojukon cipocske van es mar nem a babak kozott van hanem ott tipeg a nagyobb csoportban...

Arthamyr 2018.09.09. 13:16:09

@London2009: Igen, bennem is ilyen emlékek vannak. Majd lehet, hogy felfrissítem az információim, mert már fogytán a dohányáru. :D

Taxomükke (UK) 2018.09.09. 13:20:00

@Csodabogár: En a jelenrol beszelek, nem az 1967 elotti idokrol. En 66 vegen szulettem, anyukam mehetett vissza dolgozni, szerencsere nagymamam rendelkezesre allt.

Arthamyr 2018.09.09. 13:22:27

@Csodabogár: Megmondom őszintén, én nem nagyon szoktam pénzváltónál váltani, ha normálisabb országokba megyek. Lehet fizetni kártyával, és a bank teljesen jó árfolyamon vált (meg a legnormálisabb országokban euro van). Azon is érdemes elgondolkozni, hogy ha lehúzós váltóhoz megy az ember, még ott is csak a "veszteség" kis része keletkezik. Pl. a pénzváltás költsége valószínűleg elhanyagolható egy kubai repülőjegy árához képest, azért az 550 euroját (ami egyébként nagyon olcsó) nem hiszem, hogy a legmohóbb váltónál otthagyná...

Csodabogár 2018.09.09. 14:03:41

@P.Elliot: Pontosabban nem volt gyes. Én már kint voltam, tehát 65 után hozták be. A Ratko gyerekek meg kb 50-51 körülkezdtek születni. Az itt posztolók közül, szinte mindenek Ratko gyerek volta felmenője.

Csodabogár 2018.09.09. 14:07:24

@Arthamyr: Nem is emlékszem, mikor kellett utoljára utazáskor pénzt váltanom. Talán a svédeknél kb. 5 éve. Szeretem a készpénzt, a kártyát csak nagyobb összegeknél használom. Tudom, maradi vagyok és öreg.:-)

Latcho Rom 2018.09.09. 14:48:20

Szívesen olvasnám a kubai élményeket tovább..

hazádnakrendületlenül 2018.09.09. 14:48:30

Másfél órája próbálok a facebookon tetsziket nyomni, mindig visszadobnak a manóba szöveggel, megosztani meg főleg nem engednek, nem igaz hogy a gépem rossz vagy a netem lassú ha ezt itt le tudom írni

Bredpitt Monika 2018.09.09. 18:01:52

@Golf2: ebből nem megszokod lesz, hanem megszökés

Bredpitt Monika 2018.09.09. 18:02:36

@maxval balcán bircaman: túl modern? te vagy itt a csodabogár és nem a @Csodabogár:

Csodabogár 2018.09.09. 18:34:15

@Bredpitt Monika: Most beszéltem a stockholmi barátnőmmel, aki azon panaszkodott, hogy a lánya tavasszal kezdett bele egy lakásfelújításba és még mindig kilátásban sincs a vége, mert hol a villanyszerelő nem jön, hogy a vizvezeték szerelő stb. Ez úgy tűnik világjelenség. Neki ezzel csak az a baj, hogy a lánya fél lakása, hozzá van beraktározva.

2018.09.09. 19:01:15

Egyébként ennek az olaszországos családnak a története tök érdekes. Kíváncsi vagyok, mi lesz még velük. :)

Csepp a tengeriben · http://www.vasalobolt.hu 2018.09.09. 19:08:07

@maxval balcán bircaman: Mintha az utazó is ezt irta volna le Birca elaludtál?

Golf2 2018.09.09. 19:30:04

@Bredpitt Monika: Lemondott a Los Angeles-i magyar civil szervezet alelnöke, akit a főkonzul egy kormánykritikus kommentje miatt próbált kirúgatni...A nER keze már odáig ér...Tiszta maffia.

arncht 2018.09.09. 19:47:41

mediterran orszagokat nagyon szeretem... nyaralas kozben. :) odakoltozni? ki van zarva. szerencsere becsben eleg nagy olasz kozosseg van, es szuper ettermek vannak, pizzazok, fagyizok. az elejen nehezen talaltam rajuk, de mar par bejaratott helyem a jo kis napolitanara.

Bredpitt Monika 2018.09.09. 21:15:14

@Golf2: igen, hallottam erről a sztoriról, nem vagyok meglepve, basszus, tiszta röhej, másfél évig küzdöttem, hogy visszakerüljek a közszférába, hogy biztonságban érezzem magam, és most minden nap látom, hogy kell megalkudnod ahhoz, hogy ne legyél a kollégáid ellensége........................

nem tudom mikor fog elszakadni a cérna nálam teljesen, közben meg ami itt van a kerületünkben....... érdemes egyszer megnézni,

bevándorlókkal riogatják az embert, közben a szomszédom nyakláncát világos nappal tépik ki du kettőkor itt a ház előtt,
világos nappal a posta utcájában késsel fenyegetve veszik el egy középiskolás sráctól a telefonját, sorolhatnám

hajléktalanok tömegével élnek itt nyáron, aki erre jár megnézheti mi van a soroksári úti felüljáró alatt, matracokkal nők férfiak, nem tudom hányan vannak,

a városközpontban egyszerűen elfoglalják nyáron a padokat és ott élik az életüket ezek az emberek, hányás, pia , húgyszag, és közben meg próbálsz ember maradni és azt mondogatod magadnak, hogy nekik is kell élniük valahol,

Bredpitt Monika 2018.09.09. 21:18:46

@Csodabogár: végül is egy csomó mindent meg lehet tanulni, én fogom kicserélni legközelebb a csaptelepet, láttam , hogy csinálja a pasi, ott álltam mögötte, nem egy nagy dolog,

a Google sok mindenre jó

sörm 2018.09.09. 21:43:51

Bocs az offért de már ezerrel számolnak a svédek... Rinkebyben 77% a szocikra szavazott :)))))

sörm 2018.09.09. 21:50:41

Körülmények: Sthlm leginkább bevándorlókkal teli negyedében (amit minden külföldi tv az abszolút no go zone-ként mutat be) az amúgy 2x%-os szocikra szavaztak 77%-ban. Persze ebben semmi meglepő nincs, az elsöprő arány mégis vicces.

Mme Seldon 2018.09.09. 22:21:00

@verkagrafomanka:
Én sok babát/kisgyereket látok gyerekorvosként. Nagyon vegyes, hogy az anyák mikor mennek vissza dolgozni. Franciaországban van kéthónapos baba, aki bölcsődébe megy, van, akivel egy éves korig otthon tud maradni az anyja, mindenféle változat előfordul. A congé maternité általában négy hónap, ezután még van a congé parental (ezt az apa is kiveheti). Az anyák néha nem teljes munkaidőben mennek vissza dolgozni (50-70 %-os munkaidők vannak), néha a nagymama vagy a nourrice (hivatalos dajka) vigyáz a gyerekekre, 2-3-ra egyszerre.
Nekem is fura a 'most szült' kolléganőimet 3-4 hónap múlva viszontlátni, de ez itt beválni látszik, a gyerekek nem tűnnek nagyon frusztáltnak.
Szerintem 6 hó-1 év lenne az ideális kor, a magyar gyakorlat szerinti 3 évet (vagy ennek 2-3-szorosát, ha több gyerekről van szó) nagyon soknak érzem a nő számára, amíg kiesik a szakmájából.

Hari Seldon 2 2018.09.09. 22:35:34

valresultat.svt.se/2018/

Ha jól látom, fölösleges volt a nagy rinya a szélsőjobbtól, itt 17,7%-on állnak. Holott még korábban esélyeseknek kiáltották ki, mint legerősebb párt, meg hogy jóval 20% fölött lesznek. Ehhez képest ez elég karcsú eredmény.

sörm 2018.09.09. 23:09:01

@Hari Seldon 2: Bizony, elég meglepő. Ennél mindenki többre számított. Igaz sok hibát elkövettek az utolsó hetekben. Meg minden jobboldali rettegett hogy a Kristdemokratok kiesnek. Hónapokig nagyon a határon vagy az alatt voltak. Így sokan végül csak oda szavaznak, mert ha azok kiesnek akkor esélytelen a kormányváltás. De így is meglepően alacsony az előzetes felmérésekhez képest.

kardio1 2018.09.09. 23:27:08

@sörm: a tendencia viszont növekvő: 12-13%-on voltak legutóbb, nem ?

sörm 2018.09.09. 23:33:48

@kardio1: Persze, így is szépen nőttek azért.

Csodabogár 2018.09.09. 23:38:41

@sörm: Most hallottam, hogy a szélsőjobb "csak" harmadik lett, pedig nagy volt a riogatás, hogy biztos második sőt esetleg még befutó is lehet. Szóval megkönnyebbülten hallottam a híreket.
Ettől persze még az idén se lesz irodalmi Nobeldíj. Az akadémia kész cirkusz.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.09.09. 23:44:20

@Golf2: hat a dolog azert kicsit arnyaltabb...;) Mint LA-ben elo, es es tobb LA FB csoportban olvasgato, tobb velemenyt is lattam-hallottam (hozzateszem, sem a Magyar Hazban, sem a Magtarban - ami egy fiatalabb intezmeny) nem igazan szoktam megfordulni, a velemenyem ig foleg maganvelemeny (nemregen talan mar kommenteltunk is itt rola), ill. amit az itteni kozossegi mediabol latok-hallok.
Perehazy elegge megosztotta az itteni magyarokat, ezt tobben megjegyeztek. Szvsz etikatlan volt a szememben az a huzasa, hogy
1. szaladt a magyar ellenzeki mediahoz es nagyban hangoztatta, hogy itt Amerikaban mas szabalyok szerint elunk, es milyen fontos szamunkra a szolasszabadsag (ez onmagaban persze szep es jo, semmi problema vele)
2. arrol nem ejtett szot, hogy a magyar allamtol (palyazatok utjan) kapott penzeket
3. megis eszebe jutott, hogy azert nem akar elesni a husos fazektol, igy nem art, ha elhatarolja magat(a Magyar Hazat) az alelnoke velemenyetol, es ezt egy sajtotajekoztaton be is jelentette.
Az mar csak koltoi kerdes, vajon gyakorolt-e valamilyen pressziot az alelnokre, vagy az tenyleg onszntabol mondott le ezutan a vihar-a-biliben ugy utan, mikor az itteni magyarok is sajnalatos modon ugyanugy ket taborra szakadtak, mint MO-n...
Kivancsi vagyok, ezek utan helyre all-e a beke a ket tabor kozott itt LA-ben...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.09.09. 23:50:37

Gyeses dolog: Nagyon szép, nagyon jó a magyar 3 évnyi gyes, gyed, faxom tudja épp micsoda, de máshol nagyjából sehol sincs ilyen hosszú otthonlét a nőknek.(Amiket eddig olvastam, azok alapján...És gondolom, nem hazudik senki, minek tenné.)Nem is esnek ki a melóból, szakmából annyira, a főnökök sem veszik tragédiának, és itt a svédeknél még részmunkaidős megoldások is vannak, ha a kismama dolgozni akar, mondjuk 4-6-8 órában, simán megteheti.
Szóval nem biztos, hogy a magyarral szemben a világ összes többi országa csinálja hülyén...
Aki meg tovább akar otthon lenni a gyerekkel, az meg két munkahely közé időzíti.Ehhez meg megvannak a fizetések is, úgy általában.

Kubai poszt: pénzváltáshoz repteret??
Ez komoly?Ha ott van a legjobb árfolyam, akkor a többi helyen mekkora lehet a lehúzás...?Nem biztos, hogy meg akarom tudni...
:-)))))
És a kubai pénz majdnem olyan jó, mint az ojró??
Na, ez a másik asztaqrva...
:D

Arthamyr 2018.09.10. 00:19:24

@geegee: "Kubai poszt: pénzváltáshoz repteret??
Ez komoly?Ha ott van a legjobb árfolyam, akkor a többi helyen mekkora lehet a lehúzás...?Nem biztos, hogy meg akarom tudni...
:-)))))
És a kubai pénz majdnem olyan jó, mint az ojró??
Na, ez a másik asztaqrva..."
Két féle pénz van (legalábbis pár éve még kétféle volt), konvertibilis peso, meg sima. A konvertibilis kb. dollár/euro árban van, régen talán a dollárhoz is volt kötve?
A lehúzás meg nem annyira jelentős/érezhető, mert ok, hogy a váltásnál nagy a margin (már nem emlékszem pontosan, hogy mennyire, illetve tényleg nagy-e), de maga az ország nagyon olcsó, így egy eurodért még így is többet kapsz, mint kapnál kb. akárhol a földközi tenger partján északi partján (ok, a török, görög, bolgár árak lehet, hogy tudnak versenyezni a kubai árakkal, bár amikor először voltunk, még Magyarországról, még ahhoz képest is érezhetően olcsóbb volt).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.09.10. 02:47:24

@Arthamyr: Aham, kösz, na ez így már sokat árnyal.De a számszaki dolgokat már régóta nem tudom felfogni a valutáknál.
Hogy lehet az, hogy egy román lej, meg egy polák zlotyi ilyen 70-75 forintok?Meg hogy egy bolgár leva 150 forint, nagyjából?
Ezek ilyen jó gazdaságok, hogy ilyen durván hozzá lehet mérni az euróhoz?
A skandináv pénzek meg csak ilyen 30-40 forintok körül mennek.
Csak én vagyok ezeken a számokon egyfolytában elképedve?
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.09.10. 02:49:00

A cseh korona is csak ilyen tizenpár fortintnak rémlik.
A bulgár gazdaság, pénzügy ezexerint jó vastag 10-szer jobb, mint a cseh...?
Valahogy nem gondolnám, de lehet, hogy nem vagyok áptudét...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.09.10. 02:57:59

@geegee: Persze, azt tudom, hogy a Bg, Pl, Ro országok leosztották a valutájuk értékét ezerrel, tízezerrel, a 80-as évekéhez képest.A magyarok vajon miért nem osztják le?

tamask 2018.09.10. 06:32:49

3 után bölcsődébe külfik a gyereket? A francia nők nem sokat vacakolnak, orvosilag elalasztatják a tejüket és mennek vissza önmegvalósítani. Nem mondom, hogy 3 évig otthon kell maradni mindenkinek szülés után, de az első év szerintem fontos lenne. A szoptatás nagyon nem divat a franciáknál, meg is látszik rajtuk.

luxxie 2018.09.10. 06:33:35

@geegee: Az égvilágon semmi köze nincs az árfolyamnak a gazdaság teljesítményéhez, pusztán egy tisztán technikai jellegű váltószám. Ha egy tortát ezer szeletre vágsz fel, még nem lesz több tortád, mintha csak tíz szeletre vágnád.

Célkereszt 2018.09.10. 06:34:26

@sörm: Még véletlen dolgozniuk kellene, ha konzik nyernek.

Célkereszt 2018.09.10. 06:34:37

@geegee: Merthogy a régi lej és zlotyi le lett cserélve újra. Bocs, de mi köze egy ország valutája árfolyamának az ország gazdasági állapotához? Egyébként mindkét ország gazdasága előzi a magyart.

Golf2 2018.09.10. 08:38:43

@geegee: Kubába a 80as évek végén is még olcsón lehetett menni 30000ft volt 2 hét szállodával ellátással.30 szorosát romlotta a forint.

Arthamyr 2018.09.10. 08:47:46

@geegee: Ezt ugye nem komolyan kérdezted? :)

Mindenesetre később többen is megválaszolták. Annyit érdemes esetleg hozzátenni, hogy az árfolyam változása és a gazdaság között már gyakrabban van korreláció. De pl. a bolgároknál, ha jól tudom, ez nincs, mivel az eurohoz van kötve az árfolyam:
www.ecb.europa.eu/stats/policy_and_exchange_rates/euro_reference_exchange_rates/html/eurofxref-graph-bgn.en.html

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.09.10. 20:53:45

@luxxie: Ez világos, de valahogy logikátlan.Egy valuta akkor kéne "értékes" legyen, ha jók a mögötte szereplő országok mutatói...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.09.10. 20:55:03

@Arthamyr: De, teljesen komolyan... :D
Miért nem lehet azt megoldani, amit az előbbi kommentemben írtam?

Arthamyr 2018.09.10. 20:56:03

@geegee: Meg lehetne, csak nem akarják.

M. Péter 2018.09.10. 21:48:30

@geegee: Be lehetne vezetne az új forintot, amely 1000 jelenlegi Ft-ot ér, és ez lenne a világ legtöbbet érő pénzegysége, de ettől a magyar gazdaságnak semmivel sem lenne jobb.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.09.11. 10:34:13

@M. Péter: Macsó lenne azért az, hogy 1 Ft=3 Ojró...
:D
Csak éppen a fizetések ilyen 200-300 forintok lennének.És még a váltópénzt is újra be kéne vezetni.(Manapság meg már az ötvenes se ér szinte semmit...)
De ezzel együtt általában mexokták csinálni a nagyon elpocsékult pénzű országok a leosztást.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása