oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. augusztus 08. 06:30,  Gyorskajával a világ körül 187 komment

2018. augusztus 08. 06:30 Határátkelő

Gyorskajával a világ körül

A gyorskaja az gyorskaja a világon mindenhol, köszönjük szépen, nincs itt semmi látnivaló, tessék tovább haladni. Kivéve, hogy ez nem igaz, hiszen vegyük bármelyik nemzetközi láncot, egy kicsit mindegyik mást ad a világ különböző részein, alkalmazkodva a helyi ízléshez, szokásokhoz. Szaladjunk hát egy gyors kört a világ körül ebből a szempontból, utána pedig kíváncsi leszek, nektek milyen tapasztalatotok van ezen a téren!

cim_foto_pixabay_com_ritae.jpg(Fotó: pixabay.com/RitaE)

Legkésőbb a Ponyvaregény óta tudjuk, hogy még a McDonald’s sem ugyanazt árulja az Egyesült Államokban, mint Amerikában…

A Meki és az összes hasonló lánc arra épít, hogy sokan külföldön járva is a megszokott, otthonos ízeket keresik és biztosra akarnak menni. (Én speciel nem tartozom közéjük, szívesebben próbálom ki mindenhol a helyi különlegességeket, egyébként sem bírom a gyorskaják nagy részét.) 

Csakhogy aki arra számít, hogy ugyanazt kapja egy adott láncon belül bármerre is járjon a világban, azt érhetik meglepetések – írta a brit Kelly, aki angolt tanítva járja a világot. 

Nyilván a brand és maga a koncepció minden országban ugyanaz, a kaja viszont már nem feltétlenül, és nem is csak az olyan „kis különbségekről” van szó, amikről a John Travolta által alakított karakter beszélt Tarantino klasszikusában – szóval nem csak abban különbözik egy párizsi meki mondjuk a Los Angeles-itől, hogy lehet-e sört kapni, vagy hogy majonézben tunkolják-e az emberek a krumplit ketchup helyett. 

Ezek a multik ugyanis nem csak arra játszanak, hogy nagyjából ugyanazt a kaját lehessen náluk megenni Moszkvától Sydney-ig, azzal is tisztában vannak, hogy mindenhol kell annyit alakítani a menün és az ételeken, hogy az idomuljon a helyi ízléshez és szokásokhoz. És ha ez azt jelenti, hogy a Fülöp-szigeteken sült csirkét és spaghettit kell árulni, ám legyen. 

Az alábbiakban jöjjön pár érdekes példa. 

Kína 

Kínában az egyik vezető nemzetközi gyorsétterem-lánc a KFC. A menü viszont meglehetősen egzotikus, noha az ember azt gondolná, hogy a csirke és csirke és kész, nem igaz? Hát nem igaz. 

Kezdjük ott, hogy a távol-keleti országban a csirkemell mintha nem lenne annyira népszerű, mint Nyugaton, jobban mennek a porcosabb, inasabb részek. Ami elég meglepő tud lenni, ha az ember úgy harap bele, hogy erre nincs felkészülve. 

A klasszikus amerikai káposztasaláta helyett vagy mellett lehet szezonális zöldségeket rendelni, bambuszrügyet, lótuszt, és a reggeli kínálatban is akadnak Európában vagy Amerikában szokatlan tételek (például rizs porridge). 

A McDonald’s viszont a klasszikus nyugati menüre esküszik Kínában, és nem alaptalanul. Régebben bepróbálkoztak ugyan a rizsburgerrel (más ázsiai országok tapasztalata alapján) és a KFC-vel is megpróbáltak versenyre kelni csirkefronton, de kiderült, hogy az ő helyi vevőik nyugati ételeket akarnak, úgyhogy jórészt maradtak a hagyományos burgerek – írta egy korábbi cikkében a CNN.

Japán 

Talán sokan emlékeztek a híres (hírhedt?) japán fekete burgerre, amiben nem csak a zsemle volt fekete, de benne a sajt is, amihez azért kell némi elszántság.

fekete_burger.jpg

Szemben Kínával, Japánban a McDonald’s kifejezetten a különlegességekre ment rá, így aztán bevezették a Teriyaki McBurgert, amihez hínáros shaker kapható, de van Croquette Burger vagy Baconos Krumplis Pite is. 

Szintén a távol-keleti országban a Pizza Hut jó pár éve árulta a Double Rollt, ami hát egy ilyen izé… félig pizza-félig minihamburger hibrid volt, eszetlen sok kalóriával és hihetetlen feltétekkel. 

japan_double_roll.jpg

Dél-Korea 

Ha már Ázsiában járunk, maradjunk is ott még egy kicsit! Amikor a Dunkin' Donuts úgy döntött, meghódítja a dél-koreai piacot, ráment az „együnk reggelire bagelt és doughnutot!” vonalra. 

Kicsit persze megbindzsizte a dolgot, így aztán olyan vörös babos és rizses fánkot csakúgy, mint édesburgonyás muffint vagy szezámos tofukarikát, inni pedig 12 magos lattét is lehet. 

India 

Érdemes egy kis kitérőt tenni Indiába, annál is inkább, mert ez nem kis kihívásokat tartogat a nemzetközi láncoknak. A hinduk nem esznek marhát, a muszlimok sertést, míg a lakosság egy igen jelentős része eleve vegetáriánus. Ahogy mondani szokás, erre varrjanak gombot. 

Varrnak is, és a fenti felsorolásból már látszik, hogy alighanem a KFC van a legjobb helyzetben, mert a csirke az csirke, de azért biztos, ami biztos alapon árul veg thalit, zöldséges rizses vegyestálat, és csicseriborsós burgert is a vegáknak. 

Van Subway is, de sok szerencsét annak, aki marhát akar a szendvicsébe, és a sonka is csirkéből készül. Hasonlóan dobta a McDonald’s a marhahúst a burgerből, bevezette helyette a bárányhússal (mostanában már inkább csirkével) készült Maharaja Mac szendvicset. 

india_maharaja_mac.jpg

Még egy érdekesség, olyan szigorúan szétválasztják a vega és a húsos ételeket, hogy azokat külön konyhában külön személyzet készíti. 

Európa 

Visszatérve Európába, a spanyol McDonald’sokban reggelire a helyi specialitásnak számító paradicsommal megkent olajos pirítós (tostadas con tomate/aceite) kapható, míg Olaszországban brióst és palacsintát árulnak. 

Oroszországban a Burger Kingben a halas Fish King a király, a finneknél viszont a Mekiben a Ruis Feast a különlegesség, aminél rozsos zsemlébe kerülnek a kerülni valók. 

A már emlegetett Párizsban volt a Le P'tit Moutarde, egy kisméretű burger mustárszósszal, ami mellé banános karamellás shake-et lehetett fogyasztani. Holland példa a McKroket (rántott krokett egy zsemlében – hát tudja a fene…). 

Az olaszoknak viszont saját, csak az országban árusított speciális burger is jutott (állítólag igazi Parmigiano-Reggiano sajttal), a görög gyorséttermekben zsemle helyett pitával adták a húst és a köretet, Izraelben pedig ott a McKebab. 

Szóval ti be-benéztek-e valamelyik gyorsétterem-láncba és ha igen, milyen meglepő tapasztalatotok volt?

A nap idézete

„Ahányszor hazajön, kiakad, hogy itt milyen ingerültek és bunkók az emberek a mindennapokban, a kinti udvariassághoz képest. Pár nap alatt már mindig kényelmetlenül érzi magát és menne vissza."

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: étel élelmiszer Japán Dél-Korea Kína India

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8314166723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Olliék 2018.08.08. 07:41:22

Tudja a fene. Mi nem vagyunk oda a ezekért, de megdöbbent, mennyi gyerekes család jár oda enni.
Én a világ végén is kisvendéglőbe mennék a helyi ízekért.

Hari Seldon 2 2018.08.08. 07:46:07

Nem szereted a gyorskaját? Hát pedig ha lesz három majd értékeled, hogy van bent klimatizált játszótér. - a gyerek(ek) elvannak, te pedig nyugodtan beszélgethetsz a társaddal. - Mondjuk a McDonalds nem jó, mert csak külsõ játszórész van, és az most nyaraláskor nagyon forró. Meg különben is, ott a leggyengébb az ennivaló.

Olliék 2018.08.08. 08:15:00

@Hari Seldon 2: Csak kettő van, sajnos nem értük el a normát.

Hari Seldon 2 2018.08.08. 08:26:41

@Olliék:
Hát a kettõ is jó. - Én csak példaként mondtam, hogy van olyan helyzet, amikor a szülõk békésen tudnak beszélgetni amíg a gyerek nem megy olyan helyre, ahol nem látom, és viszonylag biztonságos helyen van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.08. 08:31:46

Nálunk nagyobb gyorskaja-evő nemigen van.

Sose értettük azokat, akik a gyorséttermeket ideológiai alapon fogják fel, mögöttük a liberalizmust látják. S egyébként meg ha így lenne, akkor ez csak még egy ok lenne bemenni: a kisember bemegy a hatalmasok étterembarlangjába és a teret magáévá teszi.

A nyelvi terror ellen viszont küzdünk. Pl. a Subwayben az "iceberg" terméket salátának nevezzük.

Amikor meg a gyerekek kicsik voltak, sose ejtettük ki a "happy meal" szót, helyette a "gyerekmenü" szót használtuk.

Csodabogár 2018.08.08. 08:34:33

Mondhatni nulla tapasztalatom van. Mikor először jártam New Yorkban, úgy gondoltam illik bemenni egy McDonaldsba. Nos olyan pocsék volt, hogy meg se ettem és azóta is ívben kerülöm az ilyen helyeket. Viszont a nép biztos szereti, különben nem boldogulnának az egész világon a, szerintem, pocsék kajájukkal.

Golf2 2018.08.08. 08:34:35

@Hari Seldon 2: El kell menni játszóházba (pénzbe kerūl) velük az egészséges étkezés fontosabb a gyereknek.

Olliék 2018.08.08. 08:48:17

@Hari Seldon 2: Anno mi este csavarogtunk. Tele volt az utca este 7-8kor babakocsistól kisiskolás korig, mert napközben elbújt mindenki.
Ezekről a helyekrtől azóta ver a víz, amióta meg lettünk hívva egy mekis szülinapi buliba. Csak úgy repültek a kalóriák, és a hostess nem értette,miért akarok különcködni,hogy az én 8évesem narancsot ihat csak kóla helyett. És nekem spec nem tetszik, hogy apró gyerekek szürcsölik a fél liter kólát. Bár ez mindenki magánügye.

Arthamyr 2018.08.08. 08:51:25

A gyorséttermek helyfüggetlenül nem jók. Igazából ezek kompromisszumos megoldások, ha az embernek valamiért nem tud jobbat szerezni (pl. nincs ideje, pénze). Semmilyen minőségi szempontot nézve nem ad jobb ételt, mint amit otthon magának el tud készíteni az ember. És ez nem csak a cikkben szereplő nagy láncokra igaz, ugyanúgy igaz a kis elvivős étteremre (takeaway), ahol ilyen kis ráfordítással járó tömegkajákat árulnak.
Nem azt mondom, hogy kerülni kell ezeket, és sosem venném igénybe, de nem tesz magával sok jót, aki mondjuk heti 3x innen oldja meg az ebédjét. Bár tapasztalataim szerint elég sok ember van, aki kb. leszarja, mit eszik/iszik.

Arthamyr 2018.08.08. 08:53:46

@Olliék: :D Mert szerinted a "narancsba" nincs baromi sok kalória, főleg azt nézve, hogy milyen könnyen csúszik? :D

Olliék 2018.08.08. 09:14:27

@Arthamyr: De. De koffein nincs. Cukor, kaloria és koffein egy délutän 5 orai buliban maga a pokol este a szülönek.

Arthamyr 2018.08.08. 09:22:49

@Olliék: Na azért, akkor mégsem a röpködő kalóriákkal volt a legnagyobb gond. :) Csak mert egy kóla és egy 100%-os narancslé közt nincsen ám olyan baromi nagy eltérés sem cukortartalmát, sem kalóriatartalmát tekintve. Azt adom, hogy a narancslében kevesebb a koffein. Sőt, simán lehet, hogy a cukormentes kóla "jobb", mint a narancslé kalóriában/cukorban, a koffeinben gondolom nem.
Persze ha frissen facsart az a narancslé, akkor lehet kicsit jobb a helyzet, de nem gondolom, hogy a mekiben azt árulnák (vagy ha igen, biztos jóval drágább, mint a sima narancslé/kóla), meg lehet, hogy a gyerekek jobban szeretik az iparit (cukor ftw!).

Arthamyr 2018.08.08. 09:33:00

@Arthamyr: @Olliék:
Ha már itt vagyunk, ránéztem:
www.mcdonalds.hu/termekek/italok/coca-cola
www.mcdonalds.hu/termekek/italok/100-cappy-narancsdzsusz
www.mcdonalds.hu/termekek/italok/100-sio-almale
Olyan óriási különbség nincs, de tényleg kicsit rosszabb a kóla, mint a narancs, de pl. az alma még rosszabb. Az egyértelmű győztes:
www.mcdonalds.hu/termekek/italok/coca-cola-zero
Egyébként ez is érdekes, akkor ezt elvileg úgy lehetne inni, mint ha vizet innék koffeintablettákkal? :) Kétlem...
Sajnos a koffeintartalom nincs feltüntetve, de ahogy tudom arra tolerancia alakul ki, pl. ha valaki napi 3 kávét/teát iszik rendszeresen, az máshogy (kb. sehogy) reagál rá, mint az, aki "tiszta".

Olliék 2018.08.08. 09:42:36

@Arthamyr: Mekis szülinapi buli. Sajtburger, krumpli és üdítő. Majd a fagyasztott és felengedett torta, mert vinni nem lehet. A kalória ebben sok, nem az italban. Úgy komplett sok, ha beleszámítod, hogy a gyerek már aznap reggelizett,tízóraizott, ebédelt,uzsonnázott, majd este benyomta még egyszer az egész napi mennyiséget. Szerintem sok. Egyszer,egyszer oké, de ezek a helyek fullig vannak gyerekekkel.

Arthamyr 2018.08.08. 10:13:02

@Olliék: Én nem aggódnék annyira a gyerekek kalóriabevitele miatt, nekik azért a növekedési hormon nagyon sokat segít. Megeszik a sütit, és izmuk nő tőle. :D Ha sportolnak (vagy akárcsak sok mozgással járó dolgokat játszanak) is, döbbenetes mennyiségű kalóriát tudnak hasznosan felhasználni és beépíteni a kis testükbe. Egyébként egyetértek, mint már első hozzászólásomban írtam, ezen helyeknek az az előnye, hogy gyorsak és olcsók, nem az, hogy mennyire jók, de nem elsősorban a röpködő kalóriák miatt. Ha otthon csinálsz bulit a gyerekeknek, sem feltétlenül jössz ki sokkal jobban kalóriailag, max. ha nem adsz nekik enni/nem azt adod nekik, amit a gyerekek általában szeretnek. :)

puhacica 2018.08.08. 10:13:36

felevente 1x esunk be valami mekibe, tobbnyire akkor, amikor autopalyan er utol bennunket az ehhalal. mindig cheeseburgert veszek, es fura, hogy ugyanolyan, mint a magyar, de valahogy megse ugyanolyan.

az a japan feka burger erdekes. szerintem megkostolnam.

Olliék 2018.08.08. 10:23:12

@Arthamyr: Nyilván. Mi mondjuk abszolút nem adtunk, vagyis nagyon odafigyeltünk a cukorbevitelre, mert egy délutáni süti ( a a jó vajkrémes,marcipános) és éjfélkor még a csilláron himbálóztak a kismajmok. Az enyémek hyperérzékenyek voltak a cukorra. Szerencsére mára kinőtték elmennek este 10-kor aludni, és másnap morcosak ha 10-kor ébresztő van.

2018.08.08. 10:36:55

Ahol én lakom, ott nincs gyorsétterem. De még egy kínai kajálda vagy török sincs.

A sziget túloldalán egy olasz pár nyitott egy pizzériát, az tartja bennem a lelket. Az, meg a mérhetetlen akaraterőm.

Éhes vagyok.

A nem túl távoli jövőben felülök majd egy szép, csillogó repülőre, és ahol leszállok, úgy bezabálok szemétből, hogy visszafelé daruval tudjanak csak beemelni. Sóhaj.

csortu 2018.08.08. 10:38:01

Gyorséttermet én akkor hgasználom, ha valahol utazom, és gyorsan enni kell, nincs idő rendes helyet keresni. Ilyenkor tudom, hogy a Mekiben, KFCben, stb kaját lehet kapni, nem porszívót. Ennyi. Ha valahol van időm, mert elég időt töltök ott, akkor kigúglizom, hogy ott hol kell enni rendes kaját, itthon meg sose mennék ilyen helyre.
Ami tetszik, hogy a finneknek van saját gyorsétterem lánca (Hesburger), amik külföldön jól kijelölik a finn gazdasági befolyási övezetet. Pl a via baltica-n észak felé autózva a lengyel-litván határt elhagyva az első gyorsétterem egy Hesburger. Szoktam is mondani, hogy itt kezdődik a finn impérium. Mondjuk a kaja ott se jobb, mint a Mekiben.
Egyik évben valami foci esemény volt, amikor kocsival gyerekekkel jöttünk észak felé, akkor a srácok sportot csináltak abból, hogy minél több országból gyűjtsék be a foci témájú üvegpoharakat, amit a mekis menükhöz adtak.

London2009 2018.08.08. 11:15:11

Nekem tobbszor mentette meg az eletemet a McDonald’s vagy egy takeaway curry, amiert ezuton is szeretnem a halamat kifejezni. Nem egyszer esett meg, hogy nagy nehezen es segitseggel jutottam el a McDrive-ig, de mar amikor meglattam a sarga M betut, mar akkor elkezdtem jobban erezni magam es tudtam, hogy oke, nem lesz gond, valoszinuleg most mar eletben maradok. Egyszeruen ha masnapos vagyok, akkor kesz vegem van es nem tudok mast enni csak valami szemetet. Amikor megkerdezi a holgy, hogy mit adhat, akkor csak annyit tudok az egyszeruseg kedveert mondani, hogy szepen kerem adjon mindenbol egyet ami a menun van es ha 60 font lesz, az sem gond, mert ez most elet vagy halal kerdese! Na jo, ezt csak ugy egyszer kiprobalnam, de altalaban egy BigMac menu extra large, 5 chicken strips, egy sajtburger, Coke zero es BBQ szosz es egy epres milkshake. Mindezt a parkoloban eszem meg, illetve altalaban a felet sem, mert epp annyi erom volt, hogy a McDrive-ig elvanszorogjak, de hazamenni mar csak a kukakaja utan fog menni! McDonald’s, koszonom, hogy vagy nekem!

Dikusz 2018.08.08. 11:27:07

@Nagy kámpics: Most lett kész a rakottkrumpli, kérsz? Szívesen adok.:)

Csodabogár 2018.08.08. 11:35:50

@Nagy kámpics: Nagyon sajnállak.:-)))
Azért egy jó olasz pizzéria, felér 100 hamburgeressel, nálam.
Rendes éttermek sincsenek azon az elhagyatott szigeten? Főzni se tudsz? Aki éhes az megtanul főzni igen gyorsan.

Csodabogár 2018.08.08. 11:39:15

@Dikusz: Én közelebb vagyok, elhozod?:-)

Csodabogár 2018.08.08. 11:41:11

@Csodabogár: Csak hülyéskedek persze. Itt van a hűtőben a vasárnapról maradt borjupaprikás + nokedli. Uborkasaláta is van hozzá.
De tény, hogy a rakott krumplit nagyon szeretem.

2018.08.08. 11:45:47

@Dikusz:

Úú, egy jó kis rakott krumpli de jó lenne. Nyam-nyam. :)

@Csodabogár:

"Főzni se tudsz? Aki éhes az megtanul főzni igen gyorsan."

Hát igen, a saját főzt van a menün, nincs azzal semmi baj, csak unalmas.

Vendéglők egyébként vannak, pazar tengeri vackokkal... de azért egy jó kis török még elférne. :)

Arthamyr 2018.08.08. 11:48:32

@Olliék: Azt meg tudom érteni, ha morcosak, ha ébresztő van, igazuk van! :)

Olliék 2018.08.08. 12:24:18

@London2009: Hát a jó öreg húsleves qvarelin kombó már nem divat? Zacskóslevrssel is működik,de akkor anyu nem főzött a családra :D

Olliék 2018.08.08. 12:26:53

@Arthamyr: Egyszer kipróbáltuk természetes ébredéssel. Ökölbe szorított kézzel ebédeltünk a zurammal. Fél kettő után elő bújt az első, kettő után kikabát a másik,hogy nem lehetne halkabban??? A végére csak röhögni tudtunk rajta.

London2009 2018.08.08. 12:36:05

@Olliék: Nem tudom, biztos mukodik az is. Azt hiszem errol a beidegzodesemrol az oktogoni 0-24 oras McDonald’s tehet. Hanyszor vezetett oda az utunk az ejszaka kozepen es rendeltunk ket sajtos burit elvitelre! Persze egy jo kis kebab is a versenyben van a Szerajnal. :D

Arthamyr 2018.08.08. 12:37:35

@Olliék: Egy idő után szerintem normalizálódna a helyzet, nyilván elsőre nem így fog menni, mert simán lehet alvás deficit, előző napi későn fekvés stb. Én több, mint egy évtizede természetes ébredéssel kelek, leszámítva pár ritka alkalmat, amikor valami miatt fel kell kelni. Manapság simán lepihenek napközben (pl. ebéd vagy edzés után) 30-60 percre. Alapvetően egészségesebb és kellemesebb.
Persze nem akarom más faszával verni a csalánt, ha nekem is lesz gyerekem, majd kipróbálom vele is.
Nekem bevált, meg igazából egy olyan embert sem ismerek, aki áttért erre, és azt mondja, hogy nem jó.

Arthamyr 2018.08.08. 12:38:43

@London2009: Egy jó török nekem a mai napig be szokott figyelni, ha arrafele kolbászolok illuminált állapotban. :)

Dikusz 2018.08.08. 12:39:44

@Csodabogár: Igen, nagyon szívesen.:)

Dikusz 2018.08.08. 12:46:39

@Nagy kámpics: a r.k. legkönnyebben elkészíthető ételek közé tartozik, még főzni se kell tudni nagyon hozzá, hamar megvan.:)

Lett volna módom nemrég tengeri herkentyűt tolni az arcomba, de nem tudtam rászánni magam (még).

London2009 2018.08.08. 12:47:40

@Arthamyr: igen es padlizsansalata! Ha Pesten vagyok egy Szeraj kotelezo.

Dikusz 2018.08.08. 12:52:43

@London2009: Ha jól tévedek, az Oktogonon lévő meki helyén lévő bárban égette annak idején Máté Péter két végén a gyertyát.
Mondjuk ezt most nem tudom mire fel írtam, de már mindegy.

Arthamyr 2018.08.08. 12:53:52

@London2009: Teljesen jó, csak nem kell belőle rendszer csinálni. Volt kollégám, aki egész héten ilyenen élt. Elment valami közeli helyre, vett valamit elhozni, 10 perc alatt betermelte, aztán ment is a következő meetingre (esetleg a meeting közbe ette meg).

Dikusz 2018.08.08. 12:53:52

@London2009: Ma kell készítenem ajvárt, vagy zakuszkát, pünkt ez a fontos alapanyag hiányzik.

Arthamyr 2018.08.08. 12:55:51

@Dikusz: Lehet, hogy meglepődsz, de azt is simán el lehet rontani, pl. némely vendéglátóhelyen olyan kolbászt/szalonnát használnak hozzá, amit jó érzésű ember a kutyájának sem adna, még a végén felfordul tőle a jószág.

Hari Seldon 2 2018.08.08. 12:56:02

Azt egyébként nem értem, miért szemétkaja? Merthogy rossz ízū? Való igaz, a McDonalds szendvicsek nagyon rosszak. De a KFC vagy a Burger saendvicsei jobbak. - ÉS miután szem elõtt vannak, nem engedjelek meg maguknak, hogy romlott ételt adjanak. Egy rossz PR pillanatok alatt lenulláz egy nagy hálózatot. Így jóval nagyobb émelmiszerbiztonság elemi érdekük.

Arthamyr 2018.08.08. 12:56:48

@Dikusz: Mi általában bolti ajvárt használunk (itt is kapható a magyar boltban, pont tegnap ettem), azzal mi a gond?

London2009 2018.08.08. 13:00:59

@Dikusz: :DD
Elhiszem neked! Biztos igy volt!

London2009 2018.08.08. 13:02:26

@Dikusz: ebbol egy szot sem ertettem, de ez is biztos igy van!

London2009 2018.08.08. 13:02:55

@Hari Seldon 2: ezt most komolyan kerdezed vagy viccbol? Az izevel pont nincs szerintem semmi gond, tok finomak!

2018.08.08. 13:05:45

@Dikusz:

"a r.k. legkönnyebben elkészíthető ételek közé tartozik"

Igen, finomat csinálok még én is, amikor van miből. Itt nem lehet tejfölt sem kapni, meg rendes kolbászt sem... lehet, hogy majd nézünk valami alternatív receptet azért. :)

arncht 2018.08.08. 13:13:23

Osztrakoknal a burger kingben nincs chicken whopper, a mekiben a bananos turmix olyan rohadt edes, hogy osszeragad a szad :) de egy csomo aprosag van, es a szezonalis ajanlat mindig mindenutt mas.

Olliék 2018.08.08. 13:14:14

@Arthamyr: Az a jó kis porcogós lecsókolbászos menzás rakott krumpli :D

Dikusz 2018.08.08. 13:20:40

@Arthamyr: A mostaniba tettem ****-kolbászt. Semmi baja nincs a képződménynek, de nekem nem ízlik, a rakottkrumpliban sem.
Ezen szent alkalommal megfogadom, hogy dombon ülő fűcsomó legyek, ha még egyszer veszek ebből a sz@rból.

Annyi a gond vele, hogy meg szeretném csinálni, minden alapanyag megvan hozzá, a padlizsánon kívül. Anélkül meg nincs ajvár.:)

London2009 2018.08.08. 13:22:23

@Nagy kámpics: nincs rendes kolbasz? Tejfol helyett en sour creamet hasznalok, ami majdnem tejfol. Nincs ott creme faiche vagy valami ilyesmi? Kulonben nekem krumplit nem volt egyszeru talalnom, ami jo a rakott krumplihoz. Itt Angliaban van kb. 100 fele krumpli es mind teljesen mas. Ugyhogy vegul talaltam egyet ey jo par probalkozas utan, ami nem ereszt magabol egy liter vizet fozes kozben, nem tul puha, nem ilyen, nem olyan es igy egesz pofas rakott krumplit tudok sutni. Persze kb. egy evben egyszer, mert finomnak finom, de nem egy tul jo kaja kulonben, semmilyen szempontbol.

Dikusz 2018.08.08. 13:24:05

@London2009: Ha csak a hozzászólásomat nézem előzmény nélkül, az a tiszta igazság, hogy én sem értem.
Aztán megnéztem, hogy mire is hadováltam össze mindezt, a padlizsánsaláta/Szeráj kommentedre írtam, amit @Arthamyr-nak küldél.

London2009 2018.08.08. 13:25:12

@Dikusz: mi az az ajvar???
Kigugliztam, de azt hiszem, hogy en is dombon ulo fucsomokent fogom vegzeni, mert igy sem tudom, hogy ez mi.

Arthamyr 2018.08.08. 13:25:43

@Dikusz: No igen. :) Érdekes, hogy sok, egyébként jó kolbászt tönkre lehet tenni azzal, hogy felmelegíted, megsütöd, megfőzöd stb., szóval erre speciális kolbász kell. Szerintem nem hülyeség bele helyette a szafaládé/virsli sem kolbász helyett.

Az ajvárt meg csak azért kérdeztem, mert jobb biztosra menni, hátha valami nem tűnt fel, illetve a hazai üti a boltit valamiért.

Arthamyr 2018.08.08. 13:30:08

@London2009: Szószszerűség, főként paprikából meg padlizsánból, fűszerekkel. De mivel ebben kevesebb a "töltőanyag" (pl. olaj, liszt stb.), többet lehet belőle enni, mint pl. ketchupból. Én tegnap kb. ujjnyi vastagon kentem a kenyérre... Az üvegre azt írják hogy hideg köret, ahhoz szerintem túl tömény, viszont így kiegészítésnek vagy mártogatósnak kiváló.

London2009 2018.08.08. 13:34:49

@Arthamyr: ez az amit Horvato-ban adnak a kajak melle vagy teljesen melle lottem?

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.08.08. 13:36:11

@London2009: Az ajvár a szerb zakuszka :-) Elkészítése: kályhán sült padlizsánt valamint apróra vágott pritamin paprikát és hagymát olajban üvegesre sütni, és paradicsommal a felismerhetetlenségig összefőzni, üvegekbe rakni, celofánnal lekötni és dunsztolni(meg ne kérdezd, hogy mi az!) . Aztán télen kenyérre kenve, paradicsommal, hagymával megenni.
:-)

Arthamyr 2018.08.08. 13:37:21

@London2009: Igen, a déli szomszédoktól származik, ha jól tudom.

Arthamyr 2018.08.08. 13:39:36

@London2009: Én eddig azt hittem, hogy a sour cream tejföl? Mi a különbség?
És a creme fraiche is teljesen jó tejföl pótlásra, ahogy írod.

London2009 2018.08.08. 13:44:00

@Hobbiszakács: a dunsztolast jol ismerem, bar meg eletemben nem csinaltam, csak otthon lattam. Az iden eloszor fogok probalkozni kovaszos uborkaval, amit raadasul magam termeltem/termeltunk.
Tavaly pedig csinaltam legalabb husz uveg szeder lekvart es a szedret mi szedtuk. Ennyiben kimerult az uveges es eltevos dolgokkal kapcsolatos tudomanyom. : )

London2009 2018.08.08. 13:45:34

@Arthamyr: a sour cream surubb, de izre szerintem ugyanaz. Uh, azert azt most alig varom, hogy penteken megegyek egy egesz uveg hazi tejfolt a piacrol. Imadom!

2018.08.08. 13:47:46

@London2009:

"Nincs ott creme faiche vagy valami ilyesmi?"

Nincs sajnos. Főzőtejszín van.

Ami a kolbászokat illeti, chorizo jellegű dolgokat kapni, nincs velük különösebb baj, leszámítva, hogy nem jók.

Most hogy mondod, egy jó kis hurkát is de levernék. Vagy egy lecsót. Egy kis ecetes almapaprikát.

Ejj, ha nagy leszek, bélpoklos kívánok lenni.

2018.08.08. 13:47:51

@Olliék: errol a cukor/gyerek dologrol ugy tudom bebizonyitottak, hogy csak a szulok latjak az osszefuggest, de amugy nincs.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.08.08. 13:47:59

Érdemes körülnézni az arab lakott vidékek élelmiszerboltjainak a konzerv részlegén: a múltkor sült (és megpucolt) padlizsánt találtam, üvegben potom áron. (Stockholmban minden nagyobb boltban van. A baba ganoushoz, a libanoni konyha egyik termékéhez) kell.)

Valódi, "kormos" ízű. Majonézt hozzá, sót, citromot és borst és mixerrel egy perc alatt kész a padlizsánsalánata.

Arthamyr 2018.08.08. 13:48:28

@London2009: Sűrűbb, mint melyik tejföl? :)
Most, hogy mondod, lehet én is betermelek egy kis twaróg-ot, ha nem leszek lusta bemenni a boltba érte.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.08.08. 13:51:51

@Arthamyr: Anno, hoztak nekem tíz kiló, akkoriban nehezen beszerezhető padlizsánt. Két napig tűrtőztettem magam, aztán elővettem Édesanyám receptjét. A történethez tartozik, hogy belealudtam a főzésbe, és messze földön híres zakuszka kerekedett belőle. Olyan volt mint a folyékony selyem...

Arthamyr 2018.08.08. 13:52:01

@Nagy kámpics: Na ezt nagyon gyorsan hagyd abba! :) Paprika van itthon, de pl. hurkát itt képtelenség szerezni (a pudding, ami a legközelebb van hozzá, de az nem ugyanaz), a magyar bolt sem tart. :/

Arthamyr 2018.08.08. 13:55:06

@LepesMez: Az a szülőknek, akik látják, pont elég baj. :D

2018.08.08. 13:55:35

@Nagy kámpics: belpoklos = lepras, nem?

Dikusz 2018.08.08. 13:57:02

@London2009: szakember mondta meg helyettem, hogy mi az.
Először a szabadkai piacon vettem ajvárt, tulajdonképpen padlizsánkrém, mindenféle fűszerezéssel.

Arthamyr 2018.08.08. 13:57:10

@Hobbiszakács: Folyékony selyem.:D Elmehetnél whiskeyszöveg-írónak.

2018.08.08. 13:57:33

@Arthamyr: de szegeny gyerek hulye indok miatt nem kap delutan/este csokit vagy fagyit :(

2018.08.08. 13:59:20

@LepesMez:

"belpoklos = lepras, nem"

Az eredeti jelentése ez, tudtommal, de ma már nagyétkűt, falánkot jelent elsősorban.

De mindegy, szívesen vállalom a leprát is, csak zaba legyen. :-)

Arthamyr 2018.08.08. 14:01:00

@LepesMez: Annyi baj legyen, mi sem kaptunk, legalábbis nem napi rendszerességgel. :)
A gyereknek ugyan sok baja nem lesz az édességtől, de ha rászokik az édes ízekre, aztán huszonévesen is mértéktelenül fogyasztja, annak már a legtöbb embernél lesz eredménye.

Dikusz 2018.08.08. 14:01:39

@Arthamyr: Tudok szerezni jó kis hurkát, ismerős hentestől, lecsót meg nemsokára csinálok. Khmmm... egy kérdés még: a töltöttpaprikával hogy állsz? :)))

2018.08.08. 14:03:10

@Hari Seldon 2: nem tudom, hogy mennyire szemet kaja, de pont az ilyen "tisztan taplalkozok" szoktak sokkal nagyobb baromsagokat csinalni (pl tisztitokuranak egy napig nem esznek es DESZTILLALT!! vizet isznak….)

szerintem alkalmankent (pl hetente 1-szer), meg ha rosszabb is mas kajaknal (amit nem tudom igaz-e), szerintem semmi baj nem lesz belole.

ugyanigy a gyerek alkalomszeru (pl szulinapi) hulyesegevese. ha nem mindennapos, a macskaszaros homokozobeli homokevesnel, amin minden gyerek atesik, tuti nem rosszabb :D

Arthamyr 2018.08.08. 14:06:06

@Dikusz: Megeszem azt is, jó friss, lehetőleg még langyos kenyérrel. De akkor már inkább töltött káposzta, na az egész más, az kötelező program mindkét szülőnél, ha megyünk haza. :)
Ha hazaköltözünk, majd mi is csinálunk hurkát, kolbászt. Hurkát nem szoktuk hozni, mert nagyon gyorsan fogy, meg nem is tudom, hogy szabad-e. A kolbász késztermék, elvileg azzal nincs gond, de ebben sem vagyok biztos. Kolbász miatt még sosem kapcsoltak le mondjuk, de az itt is kapható, szóval nem kritikus a beszerzése.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.08.08. 14:11:48

@Nagy kámpics: Hm...tejföl? Egy liter 3%-os zsírtartalmú tej ha "megalszik" akkor kb 3/4 dl tejföl képződik a tetején. Azt leszedve - esteleg több adagból összegyűjtve) marad az aludttej, amit jól összekeverve meg lehet inni.) Érdemes lenne próbálkozni....

Arthamyr 2018.08.08. 14:18:39

@LepesMez: A minap ittam desztillált vizet (kilukadt a falkonja, és leittam a szintig, hogy ne folyjon ki), nem volt olyan rossz, mint amire emlékeztem. :)
Egyébként teljesen igazad van az alkalmankénti "szemétevéssel", sőt! Egy ember csinált is magán kisérletet, bár kis csalással (ivott proteinshaket és evett vitamint a szemét mellé):
www.medicalnewstoday.com/articles/207071.php

2018.08.08. 14:22:44

@Hobbiszakács:

És ehhez semmit sem kell csinálni? Az ember otthagyja a tejet, és lesz rajta tejföl teljesen magától? Ha igen, kipróbálom. :)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.08.08. 14:28:00

"A friss tejet öntsük ki egy tálba, és meleg helyen hagyjuk megaludni. Eleinte érdemes üvegtálat használni, hogy lássuk a változásokat. 2-3 nap elteltével fölözzük le az aludttejet, akkor amikor a tej határozottan fázisokra vált szét. A tejföl a legfelső réteg, amit ha megkóstolunk, határozottan tejföl íze van..."

Innen ollóztam:

utajovobe.eu/hirek/elelmezes/1958-tejfol-hazilag

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.08.08. 15:02:06

Remélem, hogy sikerül összeszedni egy rakottkrumplira valót.
:-)
Az előbb említett padlizsánsalátából (másnéven vinetta) kimaradt az apróra vágott hagyma (esetleg fokhagyma.) Egyesek olajjal, mások majonézzel készítik. Az utóbbi esetén - ízlés szerint - citromlevet is kell tenni a keverékbe. Kenyérre kenve, tőről szakított, napmeleg paradicsommal jó.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.08. 15:07:02

@Arthamyr: más a tejtartalma, creme fraiche-ben több. Éppen ma nézegettem a boltban. 2-3 % csak. Az angol tesco-s sour cream pl éppen jó állagú.

London2009 2018.08.08. 15:10:05

@Arthamyr: Hurkat egyedul Londonban eszek! Mar tradicio lett, hogy Karacsony masnapjan Hungarian sausage-ot eszik a csalad. Iden nalunk lesz a Karacsony, ugyhogy lehet, hogy egy nappal elorebb hozom, hogy ne kelljen belehalnom a fozesbe. Megrendelem a magyar boltban es meg ki is szallitjak. Dobbenet, hogy a dubliniban nincs. Latok itt egy nap piaci rest!
Ja, es annyit beszeltunk a hamburgerrol, hogy ebedre ettem is egyet a GBK-ben. :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.08. 15:10:17

@Hobbiszakács: még nem volt ebéd, csak mondom.... isteni lehet

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.08. 15:12:31

@London2009: vannak itt magyar hentesek, akiktöl lehet rendelni hurkát, ha nem vagy rest kiautozni érte a város szélére. A magyar boltot kerülöm, mióta olyan sz*r halszeleteket kaptam tölük karácsonyi halászléhez, hogy késöbb a macska is elfordult töle.

London2009 2018.08.08. 15:14:39

@kisrumpf: evek ota ugyanarrol a helyrol rendelem es mindig Karacsony elott. Le sincs fagyasztva, frissen jon Mo-rol es nagyon finom. Bar nem vagyok egy nagy hurkaevo vagy szakerto, de ez megfelel nekunk.
Ja, most jottem ra, hogy szerintem @Arthamyr: -nak szantd a kommented!

Arthamyr 2018.08.08. 15:15:34

@kisrumpf: Az feltűnt, hogy van különbség a creme fraiche és a sour cream közt, de esküszöm az utóbbi nekem teljesen tejföl. Persze nem ettem közvetlenül egymás után a kettőt.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.08. 15:17:14

@London2009: neki is, kicsit... a piaci résre válaszoltam. Szerintem ök is Maoról hozzák, volt egy lelkes, az még ide is szállitotta. Aztán valahogy leszoktunk ezekröl, bár most, hogy mondod... hurka, friss kenyérrel, uborkával...

catnip cupcake 2018.08.08. 15:21:15

@London2009: igen, az oktogoni non-stop meki:) jópárszor előfordult, hogy buli után megálltam ott sajtburgerre (szigorúan 2 db, se több, se kevesebb)

A másik fast food kedvencem a Wendy's volt (kb. 2003 körül szűnt meg Mo-on), csilis bab, szögletes húspogácsa a burgerben... mmm...

Itt (Anglia) nem nagyon járok ilyen helyekre, mekiben és hasonló helyeken kb. negyedévente egyszer megyek, persze közben néha becsúszik egy kebab takeaway vagy pizzarendelés.

Van egy fast food lánc itt, ami régebben jelen van mint a meki: a Wimpy. Nagyon vicces élmény, a kaja kb. mint a meki, viszont kihozzák az asztalhoz, rendes tányéron és evőeszközökkel. Kicsit olyan amerikai diner akar lenni.

London2009 2018.08.08. 15:21:24

@kisrumpf: Ja, ertelek! Amig Magyarorszagon eltem is egyszer egy evben ettem hurkat, meg most is, ugyhogy nagy valtozas nem tortent hurka ugyben. Igazabol ez onnan jott, hogy na legyen valami magyar kaja, aztan rajottem, hogy nincs kedvem ket napig fozni, igy a legjobb csalas a hurka! Amit raadasul mindenki imad, mert az szerintuk haggis. Az mas kerdes, hogy en a haggist sokkal jobban szeretem, mint a hurkat. : )

Arthamyr 2018.08.08. 15:22:07

@kisrumpf: Mi ajvárt, majonézt, kolbászt, savanyúságot szoktunk ott venni, néha egy üveg bort. Ezeknek a minősége nem függ a bolttól. Meg nekünk ugye gyalog nincs annyira messze, és egyik említett termékkel sem volt gond.

Mivel nem rendelkezünk autóval, mi az esetek többségében restek vagyunk kimenni a város szélére. Meg ok, hogy itt emlegetitek, akkor egyből megkívánok egy jó hurkát (+ lila káposztát), de magamtól nem jutna eszembe. Van, ami nincs, de van helyette más, pl. sokkal nagyobb gondban leszek otthon hal- és steakfronton.

catnip cupcake 2018.08.08. 15:24:29

@London2009: "Ja, es annyit beszeltunk a hamburgerrol, hogy ebedre ettem is egyet a GBK-ben"

amikor az előbb leírtad a másnapos meki menüdet, még pont ebéd előtt voltam és erősen elgondolkoztam egy meki-ebéden:) de aztán győzött a józan ész és elmajszoltam a kis szendvicsemet:D majd legközelebb...

London2009 2018.08.08. 15:25:54

@catnip cupcake: Igen, egyertelmuen ket sajtburger, se tobb, se kevesebb! : )
Nekem a McDonald’s-os latogatasaim szama egyenes aranyban van a berugasaim szamaval. :D
Pizzat ritkan szoktam rendelni, de a takeaway curryt meg a szutyok kebabost imadom. Marmint van egy nagyon jo kebabos a kornyeken, nem WoodGreen/Harringay szinvonalu, de majdnem. Egy large chicken shisht barmikor, barhol elfogadok.

Arthamyr 2018.08.08. 15:28:00

@London2009: Mi kipróbáltuk a sushist, ami nemrég nyilt a halbolttal szemben (onnan van az alapanyag). Az sem elit étterem, de teljesen jó volt. :)

London2009 2018.08.08. 15:28:46

@catnip cupcake: A GBK azert nem McDonald’s. Mindig bunless kerem es akkor igy siman belefer. Sot, ha jobban meggondolom, szinte meg egeszseges is!

London2009 2018.08.08. 15:29:29

@Arthamyr: hogy jon ide a sushi kerem?

Arthamyr 2018.08.08. 15:30:53

@Nagy kámpics: Majd számolj be róla, kiváncsi vagyok!

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.08. 15:32:52

@Arthamyr: szerintem összebarátkozol egy hentessel, s már az sem gond :-)

Ajvart majd magam, vinettakészités is tervben van, nagyon felgyűltek a joghurtos uvegek, nincs szivem kidobni öket. Lecson is gondolkodtam, csak nem kapok rendes paprikát. Gondolom, éppen abban a magyar boltban van :-D

Arthamyr 2018.08.08. 15:33:01

@London2009: Takeaway az is. :) Ezeknél le sem lehet ülni, egy szoba méretű helyen van benn pár ember, ott csinálnak mindent. :)

London2009 2018.08.08. 15:35:02

@kisrumpf: ultess! Iden kiserleteztem tv paprikaval. Magrol lettek kis palantaim es mar egesz nagyok. Kivancsi vagyok, hogy a vegeredmeny milyen lesz. Meg egyelore hagyom oket noni.

Arthamyr 2018.08.08. 15:36:58

@kisrumpf: Lecsóhoz tv. paprikát vettünk a magyar boltba, teljesen rendben volt (csak ne hasonlítsd össze az árát az otthonival). :)

Az a baj, hogy a magyar hentesnek én aztán magyarázhatom, hogy milyen steaket szerezzek, kb. olyan, mint amikor az írnek magyarázom, hogy milyen magyar hurka vagy spanyol sonka kellene. :)

London2009 2018.08.08. 15:38:54

@Arthamyr: javaslom ket hentes latogatasat a jovoben. Lehet, hogy ez lesz a megoldas a problemara!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.08.08. 15:39:59

A gyorsételekről jut eszembe. Amikor az első Főzelékfaló megnyílt a Nagymező utcában, akkor oda ugrottam be tökfőzelékre és rántott csirkére/gombára. És volt madártejük is! Aztán megnyílt egy másik, a Ferenciek templomával szemben, eleinte ott is jól és gyorsan/olcsón lehetett enni. Legutóbb kellemetlen meglepetésben volt részem: a főzelékek lisztes kulimájszok, a kiszolgálók látványosan utálják a létüket, amin az sem enyhít, hogy elsőnek a tegnapról maradt ételt adják el. (Feltételezem, hogy legkorábban három órakor kell menni, akkor frissek, forrók és ropogósak a rántott húsok.)

Arthamyr 2018.08.08. 15:40:24

@London2009: Azt hogyan? Majd kirepülök az ír henteshez steaket venni? :D Most meg elugrom Magyarországra kis hurkáért?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.08. 15:40:46

@London2009: nevetni fogsz, megtettem! Hungarian wax pepper, szépen nönek is, csak éppen a terméstöl vagyok messze. 5 tö fért a community gardenbe, abból egy behalt a höség idején a másik 4 virágzik... el vagyok maradva!

@Arthamyr: hallottam ilyen sztárolt hentesekröl, akiknél van ezmegaz, igaz, Bp-en vannak.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.08. 15:43:13

@Hobbiszakács: elszúrták őket? Kedvencek voltak nyaraláskor, az és a Lord Sandwich, hidegburkoló... ó régi dicsöségünk...

Arthamyr 2018.08.08. 15:43:51

@kisrumpf: (Sajnos?) nem sokkal sűrűbben fogok előfordulni Budapesten, mint most. De majdcsak megoldjuk. Egyébként is a hal még nagyobb gond lesz. Lehet megtérek vegetáriánusnak? :D

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.08.08. 15:48:50

@kisrumpf:
El.
:-(
Átpártoltam a Vakvarjúba. De az már nem gyors, csak jobb. Piros pettyes, lekopott zománcú lábosban hozzák ki a levest. Kell ennél több?
:-)

London2009 2018.08.08. 15:49:01

@Arthamyr: egyelore amig Dublinban elsz ez nem lehet problema. Van magyar es ir hentes is!

London2009 2018.08.08. 15:53:18

@kisrumpf: ez a neve? Sosem lattam/hallottam meg, de akkor utana jarok! Sikerult akkor ezek szerint itt palantat venned? Szuper!
Nekem iden a paprikakkal volt a legnagyobb sikerem. Bar azok 100%-osan az en gondozottjaim voltak. Annyi lett, hogy azt sem tudom mit csinaljak veluk. A sctoch bonneteket mar szaritom. :D

London2009 2018.08.08. 15:53:56

@kisrumpf: @Hobbiszakács: mar evek ota nagyon levitezlett a Fozelekfalo. Egyetemista koromban volt jo talan utoljara. : (

Arthamyr 2018.08.08. 15:54:12

@London2009: Magyar nem tudom, hol van. Szerintem akikről @kisrumpf: beszélt, azok is csak ír boltokban/meat factoryban dolgozó magyar hentesek, meg annyit nem ér a hurka, hogy 2 óra alatt szerezzem be. :) Ha persze elérhető közelségben van hurkát áruló hentes, azt szívesen igénybe vesszük.
Az évi egy nekünk is megvan, és végülis igazad van, olyan sokkal több nem is kell. Minden héten nem ennék, az biztos...

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.08.08. 16:02:31

@London2009: Akkor megnyugtattál... :-)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.08. 16:16:39

@London2009: magrol, kérlek, magrol. Igy jött fel a helyi magkereskedönél, hungarian wax és van hot wax, az már más kategoria ;-) de mint mindennel, megkéstem vele, ezért idén nem lesz belöle lecso, csak szendvicsmelléklet.

@Arthamyr: ez a faszi nem hentes, hütökocsival jön-megy, s hozza a termékeket. A másikat látod, nem tudom, egyet probáltunk. A magyar hentesek Roscrea-ban csontoznak, a husgyárban, ahogy tudom :-) magyar a fél város.

London2009 2018.08.08. 16:36:34

@kisrumpf: ez rohadt jo! No azert good luck, olyan jo nyar van, hogy meg siman utolerhetik magukat.

Arthamyr 2018.08.08. 16:53:57

@kisrumpf: Ja, a húsgyárosokról én is hallottam, meg arról, hogy ott mekkora mocskoskodás van, hogy ki kerüljön a jó részlegekre, tiszta maffia.
Mi a sima tescoban vett chilipaprikának ültettük el a magját, az is kihajtott, kár, hogy az egy hónapot víz nélkül nem bírták ki.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.08. 17:08:31

@London2009: orom van, este tokfozelek lesz, most hozta a szomszed, mazlistanak van allottmentje.

@Arthamyr: az enyemet tavaly locsolta tul a tulbuzgo vendegunk. Gringo killer volt a neve, ket kicsi zomok chilit hozott. Csak az egyik fogyott el :-D

Csodabogár 2018.08.08. 17:26:53

@Dikusz: Tengeri herkentyűk egy résez nagyon finom, de pl. a kagylókat nem szeretem, viszont a rárkot minden nagyságban és formában.
Rakott krumplihoz leginkább egy jófajta kolbász kell, bár csináltam 1 hónapja kb. és pocsék volt a krumpli, amit bele tettem. Szóval szakácstudomány nemigen kell csak megfelelő hozzá valók.

Csodabogár 2018.08.08. 17:31:51

@London2009: Nekem pl. pocsék az íze is meg az egész állaga. No meg az evésnek ezt a módját nem szeretem. Már kicsi koromban se voltam soha semmit kézzel enni. Csirkecomb csak papirba csomagolt véggel meg ilyesmik. Kicsit kényes voltam.:-)

Csodabogár 2018.08.08. 17:34:35

@Dikusz: Sarki közért esetleg? Nálunk a sarki CBA-ban lárram a napokban csodás padlizsánokat. Én kirántva szeretem, de sajnos ember nem kedveli.

London2009 2018.08.08. 17:37:58

@kisrumpf: gondolkoztunk mi is az allotmenten, de ahhoz tul sokat vagyunk tavol. Igy a szomszed szivesen meglocsolja a kertet, amikor nem vagyunk, de allotmentet nem hiszem, hogy lenne pofam megkerni. :D
Ez a tok egy irto jo otlet! Azt nagyon szeretem es itt ugye nincs, de meg nem jutott eszembe. Jovore az lesz! Foleg, hogy iden probalkoztam brokkolival, de nem lett jo, ugyhogy tok lesz belole!

Csodabogár 2018.08.08. 17:40:18

@Nagy kámpics: Hova a csodába költöztél, hogy még lecsónak való sincs? Élhetetlen egy hely lehet.:-)

Csodabogár 2018.08.08. 17:54:17

@Arthamyr: Majd ha itt leszel szólj, aztán megmondom, hogy hol kapsz minden féle steaket, magyarázat nélkül is.
Ugyanezt a hentest pl. hurkabeszerzésre nem ajánlom.

Arthamyr 2018.08.08. 18:25:02

@Csodabogár: Köszi, de sajnos nem Budapest közelében leszünk.

2018.08.08. 18:41:08

@Csodabogár:

"Hova a csodába költöztél, hogy még lecsónak való sincs?"

Az egyik azori-szigetre. Szeretek itt nagyon, de az tény, hogy a dolgok (ételek, ruhák, akármik) beszerzése szempontjából nehezített pálya. :)

Dikusz 2018.08.08. 20:42:59

@Hobbiszakács: Egy főzelékfaló volt a Sas utcában is, nem tudom jártál-e náluk. Valamivel később nyitották meg, mint a Nagymező utcait. Igen hamar bezárták, kicsi hely volt, ahhoz a helyhez túl olcsó is, a "séf" pedig egy meglehetősen visszataszító figura volt, meglehetősen ápolatlan. A rakottkrumplijuk nyers volt, ahogy összedobálták a tepsiben, úgy adták ki, még csak át sem sütötték.

zoldzeller 2018.08.08. 20:47:51

Nalunk a gyerekek evente mondjuk 1x eljutnak mekibe/burger kingbe/wendysbe, mert az apjukat meggyozik, hogy amugy epp ehen halnanak es azt aztan hetekig unneplik.

Azt hogy valaki utazas alatt miert megy be a mekibe azt vegkep nem ertem, akkor inkabb egyen az utcai arusnal ahol a helyiek sorban allnak.

Dikusz 2018.08.08. 20:56:38

@Arthamyr: gondos gazdája voltál akkor a csilipaprikádnak, talán jobban jártál volna, ha vízbe állítod.:)))

Dikusz 2018.08.08. 20:58:25

@kisrumpf: Első olvasatra azt hittem, hogy a vendégetek volt a gringo killer, és ő hozta a két kis csilit:)

Dikusz 2018.08.08. 21:06:06

@Csodabogár: Rákot utoljára akkor ettem -majd' ötven éve-, amikor itthon szovjet importból lehetett kapni. Kicsi, ujjpercnyi rózsaszínes rákocskák voltak, jó büdösek, de attól még finomak, akár az albán kagylók.:)

Közértben, pláne a CBA-ban, vagy a CBA prímában nem szoktam vásárolni, drágák. Padlizsánt a Nagycsarnokban szoktam venni, vagy amikor átmegyünk Romániába, onnan. Átszámítva alig 100 Ft/kg áron adják, és jó minőségű.

Arthamyr 2018.08.08. 21:17:57

@Dikusz: A sima locsolás is megtette volna, csak 1 hónapig nem voltunk itt, így csak kiraktuk, nem gondoltuk, hogy aszály lesz.

Arthamyr 2018.08.08. 21:19:30

@Dikusz: Az albán kagyló nem volt büdös, pont olyan volt, mint a dán meg a spanyol amit manapság veszek, csak nevetségesen olcsó volt. Pedig még azt is el tudom képzelni, hogy az nem tenyésztett volt.

Csodabogár 2018.08.08. 21:24:05

@Nagy kámpics: Biztos nagyon klassz. Nekem alapból nem való semmilyen sziget, mert ott én bezártnak érzem magam. Klauszrtofobiám amúgy nincs, de hogy megyek el ha hirtelen valami miatt menni kell egy szigetről.
Remélem azért nem éhezel, biztos sok minden van ott, ami itt nincs.

Shenella 2018.08.08. 21:31:16

@Dikusz: az igazi ajvarban nincs padlizsan, az a pindjur, az ajvar az sult paprika, so, olaj.

Csodabogár 2018.08.08. 21:33:20

@Dikusz: Én ott vásárolok ahol közel van. Nagycsarnok fél nap és haza is kellene cipelni a cuccot. De mint mondtam, magamnak egyedül ha nem vagyok egyedül, akkor nem főzök, ember meg nem szereti.:-(

Arthamyr 2018.08.08. 21:36:05

@Shenella: Az is ajvár fajta. :) Az internet szerint egyébként a pindjur a paradicsommal, a malidzano a padlizsánnal gyarapított. Viszont amit tegnap ettem, arra ajvár volt írva (nem malidzano vagy pindjur), és volt benne padlizsán is, jelentős mennyiségben.

Shanarey 2018.08.08. 21:37:50

Gyors kaja? Csak és kizárólag, ha nagyon éhes vagyok, s más nincs a közelben. Emiatt aztán utoljára efféle ételt, kb 4 éve ettem, Inverness-ben.

Magyarországon, anno a gyerekek miatt jártunk efféle helyekre,s a Burger King volt a nyerő, mert a kaja finomabb volt mint a McDonalds-ban.

Magyarisztán 2018 "terror" veszély:

24.hu/belfold/2018/08/08/betomott-a-ketfarku-egy-katyut-felcsuton-ot-rendorauto-vonult-ki-egyszerre/

Shenella 2018.08.08. 21:54:46

@Arthamyr: igaz, aztan mar en is rajottem, de mar elkuldtem. Viszont nalam az ajvar az csak sult paprikas lehet. (Kedvenc marka: Bakina tajna)

Shenella 2018.08.08. 21:57:54

Evente max 1x megyek Mekibe. Amikor otthon maradok megfazva es nincs erom fozni. Meki a legkozelebbi etterem.

Arthamyr 2018.08.08. 21:59:19

@Shenella: Sajnos nem lehet javítani a hozzászólást. :/ Én nem ismerem a különböző márkákat, eddig vettünk egy Podravka nevűt, az bevált (ettől persze még lehet rossz, csak nekünk ízlik). Tavaly nyáron a szabadkai piacon vettünk egy üveg házi ajvárt, az viszont nem ízlett, sokkal olajosabb volt.

Shenella 2018.08.08. 22:11:26

@Arthamyr: en szeretem a darabos ajvarokat. Ha otthon szeretnek csinalni, akkor szeptember kornyeken megallunk es veszunk egy zsak piros paprikat (ez a tipus viszont nem sok helyen kaphato a volt jugoszlav orszagokon kivul, tobbfelet probaltam mar, de egyik sem volt az igazi) es megsutjuk.

Arthamyr 2018.08.08. 22:13:03

@Shenella: Eddig még sosem próbáltam otthon, majd lehet, hogy jövőre... :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.08. 22:17:56

@Dikusz: albán kagylokonzerv - elsö találkozásom a "luxus"-szal :-D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.08. 22:18:34

@gabors: "Mi az a meki ? :-)"

haha, valahogy en is igy vagyok vele:) ez az egy gyorskajalda, amit meg autos kirandulasokkor is kerulunk. Inkabb Subway, ha van utban. Viszont van egyetlen egy burger lanc, aminek a burgerjet meg tudom enni, ez az In-N-Out. Nalam gyorskajanak szamit meg a chipotle (mexican), Habit (burger - nagy ritkan ebedet veszek ott), Domino's Pizza (raszoktunk az online rendelesre, de max. 2-3 havonta 1x). Mi el vagyunk kenyeztetve itt LA-ben, mert annyi etterem ( kis helyi csaladitol kezdve a nagyon fancy-ig) van, hogy gyozze vegigkostolni az ember...:)

kék madár 2018.08.08. 22:47:03

@Zsuzsi65:
In-N-Out
Jersey Mike
Rubios
A tobbiben nem ertek egyet :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.08. 23:00:58

@kék madár: Rubio's remlik, de Jersey Mike-rol nem is hallottam, legalabbis a kozelunkben nincs :)

zoldzeller 2018.08.08. 23:20:29

@kék madár: az In-N-Out koruli felhajtast nem ertem - bar en a burgereket nem igazan szeretem.
A Chipotle szerintem finom, bar ez talan nem klasszikus fast food mint a Taco Bell.

Nekem pl a Satrbucks is fast foodnak szamit miota elkezdtek kajat is arulni, kedvezobb alternativa mint a McDonalds es ugyanoyan gyors.

kék madár 2018.08.08. 23:56:07

@zoldzeller: az In-N-Out olcso es viszonylag jo minoseg es egy adag hype. En se orulok meg erte, de inkabb mint pl. a Five Guys.
@Zsuzsi65: Rubios san diegoi de mar orszagosan terjed

tudom sznob vagyok, de ha mar gyorsetterem, akkor a Whole Foodsban mindig talalok valamit reggelire :)

zoldzeller 2018.08.09. 00:03:55

@kék madár: ugye-ugye? Szerintem is teljesen rendben van a whole foods kaja. Mi amugy is eleg sokat eszunk onnet csaladilag, pl grill csirke vacsorara stb.

Dikusz 2018.08.09. 00:09:36

@kisrumpf: Azt hittem, hogy már csak én emlékszem rá.:)
Igaza van @Arthamyr: -nak, tényleg nem volt büdi az albán kagyló.
A szovjet rákkonzervre emlékszel? Akkor lehetett kapni, és ugyanolyan "luxus" volt, mint a kagyló.

Viszont ami szintén nagyon népszerű volt, a szovjet dobozos sűrített tej. Össze sem lehet hasonlítani a most kaphatókkal, viszont a húgom tud rendelni most is. Kereskedelemben nem kapható, de van egy nagykereskedő akitől manapság is meg tudja venni, most már orosz termékként.

Dikusz 2018.08.09. 00:10:58

Azt azért megmondhatná nekem valaki, hogy a "bigmeket" hogy kell enni úgy, hogy ne kenje össze magát...

Dikusz 2018.08.09. 00:13:55

@gabors: Mondhatnám azt, hogy az Omegás Kóbor János művészneve (Mecky), de a blogon ma a McDonald's-ot becézik így itthon.

Dikusz 2018.08.09. 00:17:44

@Arthamyr: pont ajánlani szerettem volna, hogy Szabadkán lehet jóval olcsóbban házi készítésű ajvárt kapni, nekünk bejött egyébként.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.09. 00:58:08

@kék madár: "tudom sznob vagyok, de ha mar gyorsetterem, akkor a Whole Foodsban mindig talalok valamit reggelire :)"

Igen, sznob vagy :)) eddig azt hittem, csak a Silicon-volgyiek ilyen nagy health freak-ek :)))))) www.youtube.com/watch?v=-_7HVTtQDwU

kék madár 2018.08.09. 01:15:05

@Zsuzsi65: ez jo volt. en azert a ketto kozott vagyok. Napi 1-1.5 junk, 1.5-2 healthy

zoldzeller 2018.08.09. 01:16:18

@Zsuzsi65: naaa;)) mondjuk annak ellenere, hogy nem tartom magam sznobnak, de nem tudom elkepzelni, hogy az ebedem rendszeresen subway/meki szendvics legyen...

kék madár 2018.08.09. 01:17:57

@Dikusz: szerintem ra kell kiabalni a bigmekre, hogy "ossze ne kend magad", es altalaban szot fogad. Ritkan eroszakot is be kell vetni, de a legtobb jol viselkedik elsore

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.09. 01:26:40

@zoldzeller: "nem tudom elkepzelni, hogy az ebedem rendszeresen subway/meki szendvics legyen..."

Na jo, azt mondjuk en sem :)) otthonrol viszem a kis ebedemet mindig:) gyorskaja nalam tenyleg csak utazasok idejere korlatozodik, mert a 11 ev amerikai elet leszoktatott a hagyomanyos magyar szendvics-pakolasrol :))) (ok, neha azert meg elofordul :)) A vicces, hogy barmikor, ha valakit lattam itt elohuzni a tipikus "magyar" szendvicsnek kinezo kajat, tudtam, hogy hazamfiaval van dolgom :)))

zoldzeller 2018.08.09. 01:35:38

@Zsuzsi65: mi szoktunk szendvicselni (turazashoz, ferjem hetvegen biciklizishez, fiuknak suliba stb). Nem tudom tipikus magyar szendvicsek-e... salatalevel van bennuk, de Piros Arany az nincs.

De ertem mire gondolsz, ha pl autoval megyunk valahoval akkor mi sem pakolunk kajat. Es itt jon be, hogy a Starbucks az elmult 1-2 evben nekem fast food lett, miota aruljak azokat a kis dobozos kajaikat.

.

kék madár 2018.08.09. 01:55:29

@zoldzeller: @Zsuzsi65: en (kiszamoltam) tobb mint 4000 szalamis szendvicset vittem el otthonrol es ettem meg (tobbnyire) altalanos elso osztalyatol egyetemi eveim kozepeig, mara leszoktam rola :)

Dikusz 2018.08.09. 05:54:16

@kék madár: :)))
Ez magas labda volt, én sem hagytam volna ki.:D

De még mindig nem tudom, hogy kell enni a bigmeket. Vesz az ember lánya, vagy fia egy kilométer magas hamburgert, hogy harap bele (a hamburgerbe:) ?

kék madár 2018.08.09. 06:15:41

@Dikusz: en kessel villaval eszem a hamburgert, de meg ugy is leeszem magam

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.08.09. 06:18:32

@Dikusz: Ott nem voltam. Az Operettszínházzal szemben hol jó, hol pedig rossz hangulatú nénikék szolgáltak ki.

somlobodog 2018.08.09. 08:33:13

@kék madár: Ha már chain: shake shack. A gombás Burger. Legjobb:). Nem franchise hanem minden bolt saját.

Arthamyr 2018.08.09. 08:42:06

@Dikusz: Pont úgy, mint a gitárburgert... :)

kék madár 2018.08.09. 09:10:20

@somlobodog: nekem nem jott be, nagyon zsiros, nehez, maradok az In-N-Outnal, 3 havonta egyszer

kék madár 2018.08.09. 09:12:01

@somlobodog: erdekes adat: bar a McDonalds franchise, a telek amire az ettermek epulnek nagyreszt McDonalds tulajdonabban vannak

FutureFry 2018.08.09. 09:13:56

@London2009: Jó régen London azon környékén ahol majd egy évig laktam volt egy nagyon jó “takeaway” (amerikaiul: “takeout”) török kebabos amit csóró zöldfülűként talán havonta egyszer engedhettem meg magamnak (ezzel is megtörve a Sainbury’s “economy sausage” diéta monotómiáját (ami nevéhez méltó minőségű volt)). Aztán a kebabost bezárták (“health code violations”).
Pár évvel ezelőtt (közel 20 évvel később) bejártam fél Londont de nem találtam olyan jót - bár így utólag belegondolva valószínű csak a nosztalgia meg az akkori spórolós életmód értékelte fel bennem, hogy milyen finom is volt. De az is lehet, hogy olyan kebabost kellet volna keresnem, ami már az eü. hatóságok látókörébe került :)

Dikusz 2018.08.09. 09:16:34

@Arthamyr: óóóó mizéria, ó donna Klára! (tudod-e, melyik meserajzfilmből van ez az idézet?) :))))

Most takaríthatom a monitort a kávétól.:)

Dikusz 2018.08.09. 09:19:46

@kék madár: szerintem is csak így lehet. El nem tudom képzelni, hogy valaki egy emeletes hamburgerbe csak úgy bele tudjon harapni, nekem még egy földszintesbe is kihívás.:)

Arthamyr 2018.08.09. 09:29:09

@Dikusz: Nekem kimaradt, vagy ha nem, akkor sem emlékszem rá.

Dikusz 2018.08.09. 09:40:35

@Arthamyr: Pampalini (lengyel rajzfilm) mesesorozat, kb 40 éve készült.

Arthamyr 2018.08.09. 09:41:36

@Dikusz: Hallottam róla, elképzelhető, hogy láttam is, de nem emlékszem rá.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.08.09. 10:02:11

@Dikusz: nem csak te, nem vagyok am annyival fiatalabb! Nekem tenyleg az volt a luxus, ha azt vehettem a kis fizumbol. Reg volt, de meghatarozo emlekem.

Occam beretvája 2018.08.09. 10:07:48

@Dikusz: Már hogyne lenne.
Van pesten jó pár Arbat és van Szmak(CMAK) bolt .Itt egy link
ahol rendelhetsz.Tényleg sűrűbb mint a magyar tubusos ( amit mi anno pléhcicinek hívtunk).
cmak.hu/index.php?route=product/product&path=78&product_id=9144

Dikusz 2018.08.09. 12:44:49

@Arthamyr: Azt hiszem, most egy kicsit túltoltam a biciklit...

Dikusz 2018.08.09. 12:56:46

@Occam beretvája: Tényleg, nem is gondoltam rá, hogy van Arbat, és CMAK bolt.
Megnéztem a linket, ugyanilyen van itthon. A tetején van egy címke, amin származási helyként Németország van ráírva.:)))

Golf2 2018.08.09. 17:08:36

A New Yorkban lakók egyék a burgert olcsó...

somlobodog 2018.08.15. 07:45:05

@kék madár: igen, tudom. Az üzlet nemcsak a burger hanem az ingatlan is. Az összes ingatlan értéke kB 30 milliárd (30 billion) dollar. Durva. De a legszebb a depreciation amivel a taxet sporoljak :) zsenik.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása