oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. május 13. 06:30,  Kuss a határátkelőknek 88 komment

2018. május 13. 06:30 Határátkelő

Kuss a határátkelőknek

Gyakorlatilag a modernkori határátkelés kezdete óta az egyik legneuralgikusabb kérdés, hogy a külföldön élő magyarok beleszóljanak-e és ha igen, milyen mértékig a magyarországi kérdésekbe. Mondjuk a magam részéről nem értem, miért ne mondhatnák el a véleményüket, de hát tudjuk, bőven akadnak olyanok, akiknek ez csípi a szemét. Mindenesetre a mai egyik történet erről szól, de ellátogatunk Norvégiába is, ahol egészen érdekesen ünneplik a középiskola végét az érettségizők, majd elnézünk még Angliába is a tavaszt ünnepelve.

leragasztott_szaj.jpg

„Neked könnyű! Ne szólj bele!” – ugyan hány határátkelő fejhez vágták már ezt a két rövid mondatot, amikor a külföldi életről és a magyarországi helyzetről volt szó?! Megkapta a mindenkilaci szerzője is, sőt, ennél többet is

„Vitába keveredtem. Hol máshol, mint a cicaharcok arénájában, a virtuálgladiátorok élet-halál harcában: Facebook-kommentben. A vértelen vita vége nagyjából az lett, hogy jobb lenne, ha aktuális magyar társadalmi kérdésekben inkább nem mondanék véleményt. Hogy miért? Mert külföldön élő magyar vagyok. Tehát ez az új címkém. Úgyhogy a nevem: kuss. 

Mert aki külföldön élő magyar, az nem értheti igazán az igaz magyar emberek igaz szenvedését. Aki távol él a hazájától, annak könnyű. Ugye. Magyarázni. Meg osztani az észt. A hazai helyzetről. Meg demokráciáról. Vagy bármiről. Miközben eszi a kerítést (érted, kolbász) és tömi az euro milliókat a párnahuzatba. Csak otthon nehéz. De ott nagyon. 

A címkét egyébként viszonylag könnyedén nyertem el, nem kellett túl sok kritériumnak megfelelnem. Az sem számít, hogy nem is vagyok valójában külföldön élő magyar, hiszen csak az év egy részét töltöm a határon túl. Az sem számít, hogy ez csupán két éve van így, és előtte lehúztam én is a magam harminc évét a kis magyar valóságban. Igen. Két éve még mindent sokkal jobban értettem. 

„Ha nem szavaztál, akkor mit magyarázol?” – jön az újabb kritérium, aminek meg kellene felelnem a szabad véleménynyilvánítás jogának gyakorlásához, a kérdezőt rég nem érdekelve, hogy a valóságnak (szavaztam) mennyi köze van a rólam (jelen esetben külföldön élő magyarok egy példánya) kialakított képhez. 

„Lehet menni tüntetni.” – Ha voltam, persze az sem jó. Nem számít. Nem tüntettem elég jól. A Parlament még áll, a Kossuth tér sincs felégetve és felhintve sóval. 

„Nem is Magyarországon adózol és dolgozol.” – És egyébként az megvan, hogy Magyarországra az EU-s kasszából folynak (még) a pénzek, tehát ha valaki külföldön adózik, abból a hazai sta… kórházak is épülnek? 

Mi lehetne tehát a végső érv? Mi az igazi probléma velem, a külföldön (nem) élő magyarral? Mi az, amiért még véleményt sem mondhatok a hazai politikai, társadalmi helyzetről? Amiért, ugyan megteszem a magamét, hogy jobb legyen, mégsem teszek eleget? 

„Mert nem itt vagy, hanem ott. Próbálj meg itt boldogulni.” 

Mondjuk ki tehát: nekem egyszerűen könnyebb. 

Aki külföldön dolgozik annak könnyebb. Hiszen azért ment el. Nem? Persze. Biztosan ezt gondolja Zoltán is, miközben hat vendégmunkással osztozkodik a szállásán és megy mindennap láncfűrésszel szabdalni a marhát a holland vágóhídra. Vajon ő is tudja, hogy neki könnyebb? Hogy nem volt munka a környékükön, ezért lépett le? Na tessék! Ha igazán kemény lenne, otthon maradt volna. Akkor aztán jogosan panaszkodna, lehetne a hazai helyzetről véleménye. 

Ahogy a több százezer külföldön dolgozó magyarnak is. 

Mi, „külföldön élő magyarok”. Mi lettünk a társadalom új cigánysága. Amikor a szavazatunk kell, akkor a legjobb barátaid vagyunk. A haverok, a rokonok, a király arcok. Akik jól tették, hogy belevágtak. Akiket lehet emlegetni egy bús beszélgetés során. „Hallod, ők elhúztak”. „Igazuk van”. „Ők megcsinálták”. „Ha tehetném, mennék én is.” „Á, én nem tehetem”. Hiszen mindenki ismer rendes külföldön élő magyart is. 

De ők azok, akik ha nem értenek veled egyet, akkor mehetnek a levesbe. Akikkel csak a baj van. Akik inkább ne is szavazzanak, mert miért döntenek a te életedről is. Azt sem tudják, mit beszélnek. Ott a távolban, ahol terem a pénz, dolgozni sem kell érte. (...) 

Ez jár a fejemben akkor is, amikor egy német kisváros határában, a szakadó esőben, bőrig ázva bontjuk a kürtőskalácsos bódét, miután három nap alatt ledolgoztunk 38 órát. És ez jár a fejemben akkor is, amikor végre bemászunk aludni a lakókocsiba. Amiben itt, Németországban lakunk." 

A teljes posztot itt olvashatod el.

Érettségi Norvégiában 

Zajlanak az érettségik, ami felettébb komoly stresszel jár diáknak, szülőnek egyaránt. Előbbinek persze valahogyan ki kell ereszteni a gőzt, és ezt északon a Norvég életünk blog posztja szerint egészen látványos módon teszik.

norveg_2.jpg

„A lényege, hogy az érettségizők (osztálytársak/barátok együtt - azért nem mindenki tehetné meg ezt még itt sem) kapnak (szülőktől, szponzoroktól?) egy leginkább furgont, esetleg egy buszt, amit saját ízlésük szerint dekorálnak (a minél nagyobb hangcucc csak hab a tortán). És ezzel az érettségit megelőző jó egy hónapos bulisorozat kezdetét veszi. 

A napjaikat a furgonokban töltik leginkább, járnak-kelnek buliznak (tanulnak? valamit biztosan...). De elég kulturáltan teszik, vagyis az átlagos napokon a többi embert nem zavarják (gondolom minden térségnek van egy kialakult bulihelye, ahol összeröffenek ezekkel a verdákkal), tehát amit mi látunk belőle az jópofa, de hogy mi történik a színfalak mögött, azt már csak az tudhatja, aki végigélt egy ilyet. Azért, gondolom... 

A dekorációk fontos eleme, a főszereplők megnevezése. Gyakran van az autókon, a kinek köszönhetjük (apa, anya, egyebek) lista is. Persze valami vicces nevet mindenképpen próbálnak adni a verdának. 

Igen jellemzőek a régebbi amerikai furgonok, persze azért szép számmal találni Transportert is, de mindenféle típus előfordul. 

Belül egyedileg átalakított az összes. Elég csak kétpontos öv az ülésekre, gondolom kevésbé szigorúak a forgalomba helyezés szabályai, de ez nem biztos. 

Az autós része biztos amiatt alakult ki, mert így nagyobb a szabadsága a felnőtt világba lépő fiatalságnak, vagy mert így is tele van veteránokkal Norvégia, és a sok apuka így éli ki fantáziáját legálisan. Utóbbit nem hiszem, de találni a képek között olyat, ahol látni némi megszállottságot is. 

A buszos megoldás szerintem azért sem jó, mert egy 18 éves nem kaphat jogosítványt hozzá, tehát itt valakit kölcsönözni kell, az nagyon nem ugyanaz, mint egy saját autóval menni kötöttségek nélkül, bár a hűha faktor nagyobb. 

Elsőre úgy tűnik, micsoda pazarlás pár hónapért (mert azért fel kell készíteni az autót), de az az igazság, hogy ezek az autók évek óta ezért léteznek. Az érettségi után eladásra kerülnek, simán ki lehet hozni nullára egy ilyen dolgot. 

Változatos árakon cserélnek gazdát, 30.000-90.000 korona nagyjából befedi a kínálatot. A nem leamortizált példányok a rendszer részei maradnak, örök a körforgás. Talán így lehetne letesztelni a különböző típusokat, melyik hogy bírja a strapát... 

Gondolom sokakban felmerül a kérdés, vajon mennyire veszélyes ez a többi közlekedőre nézve? 

Azt kell, hogy mondjam, semennyire (inkább a rengeteg idős sofőr, ha körbenézek). Nagyon kevés balesetet olvasni/hallani, szerintem eléggé le vannak fektetve az írott és íratlan szabályok. Vajon Magyarországon működhetne ez így?” 

A teljes posztot rengeteg képpel itt találjátok, finoman szólva is érdemes átkukkantani.

Májusköszöntő angol módra 

Anglia a május köszöntésében is külön utakon jár (miért éppen abban ne tenné…), és ez több tekintetben is megnyilvánul. Az viszont biztos, hogy kertészkedni még mindig nagyin tudnak – derül ki (ez is) a London Budapest Metro blog írásából.

london.JPG

„Mifelénk nem a május elseje a szabadnap s kíváncsi voltam, miért nem szeretnek megemlékezni a chicagói munkásokról. Leginkább arra gondoltam, hogy talán azért, mert az túl bolsevik szagú lenne a Monarchiának, s a Guardian napilapot leszámítva, ahol a törzsolvasók addig szeretnék egymás vállára dőlve zengeni az Internacionálét amíg rá nem jönnek, hogy ha nekik jár avokádós teljeskiőrlésű piritós, akkor mindenkinek jár és ezt az ő magánvagyonukból vonnák le, szóval rajtuk kívül valóban nem nagyon erőltetik a munkásosztály küzdelmeit. (...) 

Anglia különutas. A Munka Ünnepe helyett 1978 óta a hónap első hétfője a munkaszüneti nap (már akinek), May Day-nek hívják - nem összetévesztendő azzal, amikor egybeírva üvöltik, hogy Mayday, Mayday, na akkor helyzet van. 

Leírások szerint pogány ünnep az eredete, Flóra római istennő dicsőségére alapították. Majálisfával, tánccal – Morris Dancing, Május Királynő - egy fehérbe öltözött, virágkoszorút viselő leányzó – választással, s feltehetően tetemes mennyiségű fermentált ital elfogyasztásával vígadunk. (...) 

Igen, a május a életöröm diadala és nagyon ecetesnek kell lenni, hogy ne vegyük észre a szépséget még a nagyvárosban is. Egy biztos, az angolok tudnak gazolni, édibédi kertészetben messzi időzónában nincs párjuk. 

Itt köztereken valahogy úgy dugdossák a gumókat, magokat, hogy amint az egyik virág, például a nárcisz elnyílik, már bújik is ki a soros növényke, s így hónapokig élvezhetjük a színek és illatok tarkaságát. (...) 

Május ajándéka a May tree avagy common hawthorn, magyarul a Wiki szerint egybibés galagonya a neve de attól még tényleg szép virág, illetve abszolút kedvenceim, az orgona és a bazsarózsa – mindkettő csupán 2-3 hétig kényeztet minket, de az akkor érzékszervi orgia. 

Még mindig nyílik a bluebell, az Angol Kékcsengő, állítólag a kései fagyok egy hónappal eltolták a virágzását. A Regent’s Park különösen elbűvölő, a tavasz bokrait hamarosan a Queen Mary rózsakert hihetetlen palettája váltja fel. (...) 

Mindennek fényében a májust köszönteni kell! Itt az ideje egy rendes pedikűrnek, az utcán zsűrizhetjük a szürrealista tetoválás remekeket, s ne feledjük, elvileg kibuliztuk a napi 8 órás munkaidőt míg gyerekeink iskolában lehetnek, nem pedig a gyárszalag nyeli be a fél karjukat.” 

A teljes írásért ide kattints!

Hazatér a magyar blöffkirály, akinek teljesen megváltozott az élete egy hét alatt.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Magyarország Norvégia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4613909256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beflower 2018.05.13. 07:52:28

Friss élményeim alapján/pénteken jöttem el egy hetes szabadságrólMagyarországról/.Igen kellemetlen tapasztalatokkal:Már a határon kezdetét veszi a külföldön élő magyarok "szivatása" a pénzváltóknál irreális árfolyam van/§5.07-én 297-Ft-ot adtak egy euróért! Tragikomikus, középárfolyam 313 volt.Nem beszélve arról,hogy 64l-ert tankoltam a z 55l-es tankba!Minek foglalkozzak én az otthoni átverésekkel,politikával:
Mikor saját honfitársaikkal ezt csinálja a sok lehúzós "vállalkozó?
Harcoljatok csak a józan ész ellen,de nélkülem.Üdvözlettel Bajorországból.

Golf2 2018.05.13. 08:08:00

@beflower: A reptéren csak 240et adnak a hivatalos! pénzváltóban az euróért...200at a dollárért.

Golf2 2018.05.13. 08:10:28

Szerintem meg az agymosottaknak kuss.

puhacica 2018.05.13. 08:56:13

o igen, a rozsakert! az a latvany es illat es a viragok nevei... meses :)

adg 2018.05.13. 08:57:17

@beflower: kulon arfolyam van a magyaroknak? Vagy kulon penzvalto? Vagy hogy oldottak ezt meg?

@Golf2: kik az agymosottak? Hogy legyen eldontve, hogy kiknek legyen kuss?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.13. 09:14:17

Ősi ballib mítosz, hogy "ne szavazzon, ha nem adózik", "kuss, ha nem itt él".

Évekig ezt gágogták, s most meg össze vannak zavarodva.

Ennyi az egész.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.05.13. 09:20:24

Nem az a durva, hogy a külföldön élő magyaroknak ezt mondják, hanem az, hogy ezzel párhuzamosan az erdélyieknek és kárpátaljaiaknak megengedik, hogy szavazzanak akkor is, ha sose éltek Magyarországon...

@beflower: Ez nem magyar specialitás, a határon és a reptéren mindenhol lehúzós a pénzváltó és az ATM is, ha külföldi kártyával használod.

DieNanny CH 2018.05.13. 09:22:33

Igen, és azzal együtt, hogy azt mondják, ne szóljunk bele, a következő mondatuk meg az, hogy a világlátott emberek majd hazajönnek és rendet tesznek azt országban. Aztán, ha valaki hazakeveredik, és próbál változtatni, akkor pedig azt kapja meg:
- Mégis mit akarsz? Ne álmodozz! Ez nem Svájc/Anglia/stb.

grisa1 2018.05.13. 09:44:29

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Nem unod még, hogy mindenhová bebégeted a birkaságaidat? Karakterpénzt kapsz, vagy csak ennyire meggyőződéses birka vagy? Unalmas kikopott szőrű birka vagy! Ne erőltesd a bégetést tovább!

Golf2 2018.05.13. 09:53:08

@adg: Azok az agymosottak akik szerint kuss a határátkelőknek.Akkor nekik is.

Csodabogár 2018.05.13. 10:10:39

@beflower: Semmilyen határon sehol nem szabad pénzt váltani. Tankolni is okosabb valami faluban, mint az autópályán a határnál. Ezt már a csak picit rutinos utazók is tudni szokták.

Csodabogár 2018.05.13. 10:14:52

@Online Távmunkás: Ez természetesen így van, de akkor szegény Belflower hogy szóljon be pl. a franciáknak, hogy nahát, hogy lehúztatok.:-)

Shanarey 2018.05.13. 11:00:16

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Nem ősi és nem ballib mítosz, nem is oly régen még Áder is ezt mondta, persze akkor még nem volt köztársasági elnök.

coub.com/view/138ne5

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.13. 11:53:02

@grisa1:

Csak leírtam a tényeket: ballib oldalon születt meg mindez, ahogy pl. az idegenellenességet is ők fokozták fel. lásd népszavazási kampány.

arncht 2018.05.13. 11:55:25

Egy kulfoldon elonek persze hogy lehet velemenye, es mivel mas a kornyezet, mas a hozza eljuto informacio is. Viszont szavazni nem engednem. Mindenki szavazzon ott, ahol el. Majd ha hazakoltozott, lehet szavazni is.

Shanarey 2018.05.13. 12:23:44

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Mi köze ennek a te állításodhoz?
Amúgy pedig a te haverod, kérdezd meg tőle.

Csodabogár 2018.05.13. 12:48:08

A svédek az érettségi mulatságot nagyban csinálják. Platós teherautókat bérelnek és iszonyatos zajjal furikáznak a városban. Én úgy hittem, hogy mindez a vizsgák után van, mert mindegyiken szokott lenni fehér sapka, amit az érettségizettek viselnek. Mindez igen praktikus, mert a bérelt teherautó soffőrel jár, így a diákok piálhatnak amennyit akarnak. Mindez stockholmi élmény, sok évvel ezelőttről. Majd talán jönnek a még ott élő svéd magyarok és javítanak.

Shanarey 2018.05.13. 12:48:35

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

A baj már megint az nálad, hogy a dátumok szerint Áder előbb mondta ezt, mint az a bizonyos népszavazás megtörtént. Áder a népszavazás előtt 9 évvel mondta ezt.

Shanarey 2018.05.13. 12:53:39

@arncht:

Engem ez nem zavarna, ha így lenne, de a jelenlegi kormánynak ez nem érdeke, vagyis esélytelen.

Hari Seldon 2 2018.05.13. 13:08:10

Norvégiában ennyire megszokott, hogy egy 18 évesnek van jogsija? - OK, mondjuk nekem is 17 éves korom óta van, de emlékeim szerint akkor (sem) volt annyira elterjedt.

Mrs. Clayton 2018.05.13. 13:32:53

@Hari Seldon 2: ne viccelj mar, ma a kozepiskolak parkoloi a diakok kocsijaival vannak tele. En mire beerek mar nincs is helyem, meg kell varnom a deli szunetet h kimenjenek a a six formerek ebedert mert akkor be tudok allni egy parkolohelyre. Csodalkoznek ha ez barhol mashol nyugat europaban maskent lenne.

nyuszigonosz 2018.05.13. 13:36:40

@Hari Seldon 2: Szerintem nem ez a feltünö, hiszen itt is általában 18 évesen mindenkinek, aki akar, van jogosítványa, söt 17 évesen is akár. Inkább az, hogy Norvégiában elöre isznak a medve börére. :-) Míg ez a medvebör bizony "elúszhat" esetleg.
Ünnepelnek, mielött igazából lenne mit. Nem volt ez sem mindig így ott, valaha akkor ünnepeltek, mikor legalább az írásbeli érettségik után voltak, és nem így.

Hari Seldon 2 2018.05.13. 14:05:21

@nyuszigonosz:
Hát nem tudom, de szerintem az érettségi a "mi időnkében" nagyon laza volt.
- Persze, nem tudom most milyen, de szerintem, egy átlag 18 éves aki az iskolába járt és nem mellé, most is erölködés nélkül megcsinálja.

Virago_1000 2018.05.13. 15:06:14

@beflower: maradj is kint, a szolasszabadsag hazajaban, ahol nincs cenzura, itthon nem hianyzol senkinek!

@arncht: "Viszont szavazni nem engednem. Mindenki szavazzon ott, ahol el. Majd ha hazakoltozott, lehet szavazni is. " - Vegul is nem vitathato, viszont az angolok es franciak altal az akkori nemzetkozi jogot ignoralva, elcsatolt reszeken elok nem tehetnek rola, hogy kozel 100 eve levalasztottak oket.

savanya jóska 2018.05.13. 15:06:18

Vártam ma reggelre a beigért szír esküvőt, erre az aszpergeres birka bégetése fogadott :(

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.13. 15:06:23

@Shanarey:

Az, hogy azzal érveltél, hogy ezt mondta Áder. Azaz nyilván számodra abszolút igazság az ő szava.

Virago_1000 2018.05.13. 15:06:36

" És egyébként az megvan, hogy Magyarországra az EU-s kasszából folynak (még) a pénzek, tehát ha valaki külföldön adózik, abból a hazai sta… kórházak is épülnek?"

- es az eus kasszaba honnan folynak be a penzek, rovidlato baratom?

Csodabogár 2018.05.13. 16:05:07

@Hari Seldon 2: Előző lakásom itt Budán, 18 évvel ezelőtt egy privát gimnázium mellett volt. Örök harc volt, a drága diákokkal, hogy ne álljanak a garázsom elé.

puhacica 2018.05.13. 16:54:46

@Shanarey: szerintem add fel. ugyis lenyom, mint a belyeget. a termeszetes jo vele van, mi lehet ellene? a tenyek? ugyan mar! :D

nyuszigonosz 2018.05.13. 17:00:24

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Neked problémáid vannak a szövegértéssel. Ilyen óvodás alatti szinten akarod kikerülni azt, hogy butaságot írtál, és föleg valótlanságot, és tényekkel szembesülve inkább nem alarod látod azokat.

Shanarey 2018.05.13. 17:02:52

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Egyáltalán nem az, mellesleg jó szokásodhoz híven kitérsz a válaszadás elöl.

Ismerve téged, nem csoda hisz mindig is ilyen sunyi voltál.

Te írtad azt hogy ösi ballib mítosz, na erre linkeltem neked Ádert aki a népszavazás előtt 9 évvel, vagyis 1993-ban mondta. Nos akkor vagy linkelj nekem egy sokkal korábbi forrást, vagy ahogy máskor is szoktad, amikor nincs igazad, tűnj el innen a hülyeségeiddel.

somlobodog 2018.05.13. 17:30:44

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: életedben nem írtál még tényeket. Csak véleményt. És a tények hiánya miatt vagy alkalmatlan a vitára. Na ez egy tény. Érted?:))

DieNanny CH 2018.05.13. 18:03:00

@Virago_1000:

"elcsatolt reszeken elok nem tehetnek rola, hogy kozel 100 eve levalasztottak oket."

Na, de most mi legyen a kritérium? Hogy ki mennyire szereti Mo-ot, és ezáltal (szavazás) segíteni akar, vagy hogy életvitelszerűen ott él? Sőt, vannak olyan nem magyar á.polgárok, akik szintén ott élnek.
Ezt kellene rendezni a fejekben.

Tke 2018.05.13. 18:10:57

A Határátkelők szavazati jogáról szóló vitában akadnak érvek pró és kontra, nyilván az a kérdés, hogyan súlyozzuk az egyes szempontokat.
Reflexből és érzelmi alapon nemet mondanék. Kint élő jóbarátaimra gondolva és a kérdésen elgondolkodva azonban erős igennel szavazok.
Az tény, nyugaton sokkal jobban mennek a dolgok, az anyagiakon túl is. Aki kiment és kint maradt, az megállja a helyét az új környezetben - ami önmagában kvalitás. Ezen kívül a bőrükön érzik, tehát élik és tudják a különbséget. Azt a különbséget, amit nekünk, itthon maradóknak is érdekünk eltüntetni vagy ledolgozni. Ennek alapján szavazati véleményük minket segítő információ, amit saját érdekünkben meg kell becsülni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.05.13. 18:59:46

@nyuszigonosz: @Hari Seldon 2: Magyarországon is az érettségi előtt megy a bolondballagás, szerenád, ballagás, stb.

Hari Seldon 2 2018.05.13. 19:53:28

@Online Távmunkás:
Igen, igen. Mi is kornyikáltunk... :-) Zengett az utca.

Zoltan Hazafi 2018.05.13. 20:10:29

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A migránsellenesség - jaj - az ugye nem idegenellenesség? Ki is vitte tökélyre? Ki plakátolta ezerrel?

nyuszigonosz 2018.05.13. 20:10:30

@Online Távmunkás: Csak ez mind nem egy hónapig tartó bulisorozat, mint Norvégiában. :-)

Zoltan Hazafi 2018.05.13. 20:10:34

@DieNanny CH: A nemzetnek a nemzetgyűlésben (lenne) a helye. Az országnak (annak népének) pedig - az országgyűlésben.

Olliék 2018.05.13. 20:33:32

@latcho rom: Ezer a dolgom a hétvégén, holnap délután küldöm.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.13. 22:03:15

@latcho rom:

Ez manapság nyugaton jellemző: Norvégiában tavalyi eset hogy keresztény szülőktől elvették a gyerekúket mert a liberális norvég köztársaság szerint a keresztény nevelés káros.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.05.13. 22:39:53

@Csodabogár:
Ez meg mindig igy van, nagyon jopofa. :)

Azt is hallottam, bar lehet varosi legenda, hogy van, amikor egy jovobeni munkaado / iskolai szponzor fizeti a teherautot. Mondjuk egy gepesz-szakiskola (talan mint Magyarorszagon egy gepesz technikus szakkozepiskola) eseten a Scania, Volvo...

Lehet csak legenda, de latok benne logikat.

2018.05.14. 00:32:36

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: ja, ez teljesen hihetonek tunik. van egy linked esetleg?

de egyebkent a kereszteny neveles szerintem is karos a gyerekre - ha nem is annyira, hogy el kelljen valasztani a szulotol.

Olliék 2018.05.14. 06:59:38

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ebben mi a meglepő? Nevelhetsz bármilyen vallási tan alapján gyereket, amíg nem veszélyezteted. Pl szélsőségesen olvasod a tanod, és azt hirdeted.
Magyarországon most politikai kereszténység van, wmerg ez most a bomba üzlet.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 07:32:54

@Zoltan Hazafi:

A magyar jogi hagyományban nincs ilyen. "Nemzetgyűlésnek" a valamiért nem teljes országgyűlést szokás nevezni. Azaz a nemzetgyűlés nem több, hanem KEVESEBB az országgyűlésnél.

Ezért volt nemzegyűlés a magyar parlament neve 1920-1926 és 1944-1947 között.

Az előbbi esetben Horthyék az egészet ideiglenesnek tekintették a Károlyi-Kun-rendszer lebontásának folyamatában, s csak 1926-ra lett módosítva az alkotmány a rendszer rendes kiépüléséről, 1920-ban még csak a fő alapok lettek meg: lásd, a királyság visszaállítása király nélkül, Trianon aláírása, a megbukott rendszer tetteinek átnézése, korlátozott hatalmú államfő választása, stb.. A fő hivatkozás egyébként az volt, hogy amíg nincs 2 ház, addig nem teljes a parlament, s a felsőház csak 1926-ban lett visszaállítva.

Az utóbbi esetben meg Mo. nem számított még nemzetközi jogilag szuverén államnak, ezért volt "országgyűlés" helyett "nemzetgyűlés". A párizsi béke aláírása után azonnal ismét lett országgyűlés.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 09:09:15

@Olliék:

A gond csak az, hogy ez így abszurdum.

Van egy állameszme, ez a Norvégiai Köztársaságban az ultraliberalizmus, s minden tilos, ami ezzel alapjaiban ellentmond.

Itt konkrétan a kiindulópont az volt, hogy a gyerekl kikotyogta az iskolában, hogy a szülei arra tanítják, hogy a homoszexualizmus bűn. Erre indult be az állami gépezet, majd egyéb "hibákat" is találtak a nevelésben.

Timi A METÁL MENYASSZONYA 2018.05.14. 09:30:18

Aztán az megvan, hogy bármikor hozhatnak ránk vonatkozó akár negatív törvényeket is, amiknek betartása állampolgárként kötelező érvényű? Akkor is, ha kölföldön élsz. Csak gondoltam szólok.
Külföldön meg külföldiként nem szavazhatsz, akármilyen régóta is élsz és adózol ott. Ha teleszülöd az adott országot, akkor sem. Mert nem vagy állampolgár. Sőt, az ott született gyerekeid sem azok.

Olliék 2018.05.14. 09:51:17

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Jaj Cunikám! Éljen a sötét középkor.
Már a pápa is képes volt felismerni, hogy a homoszexualitás évezredek óta velünk van. Van aki üldözi,van aki elfogadja. Európa jelentős része elfogadja. Norvégia nem tudom mely csoportba tartozik. De a kereszténység tudtommal az elfogadásra tanít. És minden normális szülő az elfogadásra tanítja a gyerekét, ezt hívjál jól szocializált gyereknek. Aki nem lesz felsőbbrendű, mert nem meleg.

adg 2018.05.14. 10:30:28

@Timi A METÁL MENYASSZONYA:
“Aztán az megvan, hogy bármikor hozhatnak ránk vonatkozó akár negatív törvényeket is, amiknek betartása állampolgárként kötelező érvényű? Akkor is, ha kölföldön élsz. Csak gondoltam szólok.”

Kosz, hogy szoltal. Mire gondolsz amugy?

“Külföldön meg külföldiként nem szavazhatsz, akármilyen régóta is élsz és adózol ott. Ha teleszülöd az adott országot, akkor sem. Mert nem vagy állampolgár. Sőt, az ott született gyerekeid sem azok.”

Hat ez meg azert elegge nem igy van. Sok helyen pl szavazhatsz kulfoldikent helyi valasztasokon.
Aztan ha ott akarsz elni, akar allampolgar is lehetsz a legtobb orszagban, es mindenrol szavazhatsz.
Es van, ahol az ott szuletett gyereked automatikusan allampolgar lesz, na erre varjal gombot. Nem is egy ilyen hely van. Gondoltam en is szolok.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 10:51:11

@Olliék:

Eleve a kérdés nem az, hogy mi legyen a homoszexualitás megítélése, vedd észre, hanem az, hogy egy szülőnek joga van-e a gyerekét olyan álláspont alapján nevelnie, melyet esetleg a norvég közvélemény számára erősen kisebbségi.

Tegyük fel, hogy hülyeség a homoszexualitást elítélni (én nem ezen az állásponton vagyok, de ez most mindegy), ez jelenti-e azt, hogy aki az ellenkezőjét tanítja, annak nem lehet gyereke?

Ha a szülő arra neveli a gyereket, hogy a Föld lapos, el kell venni tőle a gyerekét például?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 10:51:46

@Olliék:

A kereszténység egyik alapja a bűn NEM elfogadása.. az meg, hogy a jelenlegi római pápa mást mond, csak azt jelzi, ő egy krisztustagadó eretnek...

Olliék 2018.05.14. 11:06:44

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Nem érted! A gyereket gondolkodó emberré kell nevelni úgy ,hogy a családi és vallási szokásokat tovább vigye, és a maga életére formálhassa, a saját értékrendjébe helyezhesse. Elnézést a csúnya beszédért, de ha én egész életben buzizok, cigányozok, zsidózok stb... Esélytelen,hogy a gyerekeimnek önálló gondolata legyen a témáról.

Olliék 2018.05.14. 11:08:30

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Pont hogy nem eretnek. Hanem próbál egy egyensúlyt fenntartani, mert a fanatikusok fél.perc alatt lángba borítanák Európát. Helyesen teszi.

Herr Géza 2018.05.14. 11:32:36

@Olliék: Hát, nagyon rosszul látod: VEDD ÉSZRE :D, hogy a “A kereszténység egyik alapja a bűn NEM elfogadása.” Igaz, a gyóntatófülkében töltött negyed óra, meg 3-5 miatyánk elmormolása után bármely bűn megbocsájtást nyer....
A pápát meg ugyan a katolikus egyház az érvényes “törvényei” alapján megválasztotta ugyan, de ez az “eretnek” addig csak lapított, majd a hatalom birtokában rögvest krisztustagadóvá vált. Sztem tuti ballibsi is a csávó... Atomot rá....
:DDD

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 12:13:22

@Olliék:

Egy keresztény, főleg egy keresztény főpap nejm akarhat egyensúlyt a jó és a rossz között. Ő azért van, hogy fanatikus elfogultsággal kiálljon a jó mellett.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 12:13:26

@Olliék:

Önálló gondolat akkor van leginkább, ha a gyerek sokféle véleményt hall. Ha mind az iskola, mind a szülők csak a liberális álláspontot súlykolják, honnan lesz alap a gondolkozáshoz?

Timi A METÁL MENYASSZONYA 2018.05.14. 12:13:38

@adg: nem a helyi választásokról beszélünk.
Az állampolgárságot bizonyos feltételek teljesülése esetén veheted fel. (X éve ott kell élni, dolgozni, satöbbi)
Állampolgár akkor lesz a gyerek, ha legalább az egyik szülő az. Ha ti enélkül is megkaptátok, akkor örüljetek neki. Mi nem. Igaz, nem is harcoltunk a hatóságokkal, hogy márpedig adják meg. Egyébként elképzelhetőnek tartom, hogy ezt országonként máshogy szabályozzák.

Olliék 2018.05.14. 12:40:31

@Herr Géza: Mos mond meg. Egyszerűen képtelenek az önálló gondolkodásra. De mindig a másik a hülye. Pff.

Olliék 2018.05.14. 12:41:57

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ez így van. Sokféle véleményt. De az az egy vélem3ny,hogy bűn, máris csak az az EGY vélemény, amiben felnő és sose lát MÁS véleményt.

Olliék 2018.05.14. 12:43:39

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Már miért ne akarhatna egyensúlyt? Akkot minek van jelen az utcán a vallás? Miért van ott a politikában, nyakig a háborúkban. Ja, ezt lehet,azz meg nem? Vagy ez érdekem,az meg most pont nem?

adg 2018.05.14. 13:30:59

@Timi A METÁL MENYASSZONYA: igen, elkepzelheto. Pont erre akartam ravilagitani. Nyilvan teljesitettunk minden feltetelt, es igy megkaptuk harc nelkul is. Es van egy sor orszag, ahol az ott szuletett gyerek megkapja az allampolgarsagot, akar a szulok statuszatol fuggetlenul, pl usa, mig mashol a szulonek legalabb permanent residentnek kell lennie, pl NZ, es nem kell, hogy allampolgar legyen a szulo.

2018.05.14. 13:32:49

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: meg csak felig olvastam el a belinkelt cikket de:

- Nem azert vettek el a gyerekeket, mert a homoszexualitasrol xy-t allitottak (a keresztenyseg tanai alapjan)

- azert vettek el a gyerekeket, mert eros volt a gyanuja, hogy verik oket otthon. (ami norvegiaban keresztenysegtol fuggetlenul tiltott)

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 13:49:42

@Olliék:

Egy norvég iskolába járó gyerek nem lát más véleményt, mint a keresztény álláspontot? Viccelsz?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 13:49:58

@Olliék:

A kereszténység egy bizonyos, határozott álláspontot képvisel.

Nem semlegességet sokféle álláspont között, nem sokféleségét. Ahogy pl. a liberális eszme is határozott, kőkemény elvekkel rendelkezik.

Miért lenne jó egy olyan keersztény főpap, aki NEM képviseli a keresztény elveket? Ez kb. olyan, mintha egy liberális azt mondaná, ő nem biztos benne, hogy helyes-e a magántulajdon szentsége vagy az egyneműek házassága, hanem inkább szeretne valami köztes állláspontot, ami nem annyira határozott. Miféle liberális lenne az, aki nem hisz a liberalizmus alapjaiban?

Olliék 2018.05.14. 18:10:28

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Miért nem térnek vissza az eredeti tanokhoz?
Ugye nem kell minden hívónek tudni olvasni....
A.tudomány pedig.maga az isten ellenes fertő.
Nagyon helyes, hogy alkalmazkodik a vallás,máskülönben még mindig nem lenne pl a higiénia.

kardio1 2018.05.14. 18:19:46

@LepesMez: a Barneverket (norvég gyámhatóság) tevékenységével kapcsolatban korábban elég sok szó esett ezen a blogon a túlkapásaikról Norvégiában élő olvtársaktól (sajnos ők is eltűntek innen). Volt olyan eset, amiről max beszélt.

kardio1 2018.05.14. 18:25:23

@Olliék: a higiéniát illetően rossz irányba vagdalkozol. Az Ószövetségi előírások jelentős hányada mögött higiéniai okok is fellelhetők (pl. étkezés előtti kézmosás, fertőző betegek elkülönítése stb.).
A legrosszabb higiéniai helyzet Európában a 17-18. században volt, a felvilágosodás idején.

savanya jóska 2018.05.14. 18:53:10

@LepesMez: Pontosan. A putyini terrorra nem reflektalt birka komank, ahogy szokta

Olliék 2018.05.14. 20:22:18

@kardio1: Akkor azt a részt nem túl gyakran olvasták fel nekik.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 21:15:01

@Olliék:

Az eredeti tanokat tartjuk. S nincs miért változtatni, alkalmazkodni.

Mi a gond a tudománnyal?

Shanarey 2018.05.14. 21:44:17

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Nem ballib volt, hanem politikus. Ez a ballib dolog főleg a te agyadban létezik. Amúgy mihez képest ballib az a ballib, avagy akkor van jobblib is?

Gratulálok, mily sok idő kellett hogy találj egy majdnem jó választ.
Gyurcsány 15 éve, Áder pedig 25 éve mondta.

kardio1 2018.05.14. 23:38:16

@Olliék: a Tóra egészét olvassák a zsinagógában, ha erre céloztál. Szóval de, olvasták ezt is nekik.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.15. 07:10:04

@Shanarey:

Ballib = magát baloldalinak hazudó liberális.

A Fidesz az alapításától a 90-es évek közepéig ballib volt.

Egyébként magát a "ballib" szót a ballibek találták ki, lásd a "fasiszta" Antall elleni Charta-tüntik.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.15. 07:10:22

@Shanarey:

Te hivatkoztál arra, hogy igaz, mert Áder is ezt mondta, nem én, emlékeztetnélek erre...

Most meg csúsztatva igyeklszel kibújni a TE SAJÁT érved alól, azt nekem tulajdonítva, miközben éppen én cáfoltam meg.

svédnyugger 2018.05.15. 09:18:06

Néhány adat ami nem stimmel:
Norvégia nem köztársaság, hanem királyság.
A keresztény nevelésben nevelt gyerekek pl. nem vehettek részt bizonyos iskolai órák látogatásában, nem létesíthettek kapcsolatot más gyerekekkel, szigorú szülôi fenyegetés mellett, amibe a testi fenyítés is szerepet játszott.

Herr Géza 2018.05.15. 09:47:35

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Nyuszifül, a szokásos ferdítéseid:
“Ez manapság nyugaton jellemző: Norvégiában tavalyi eset hogy keresztény szülőktől elvették a gyerekúket mert a liberális norvég köztársaság szerint a keresztény nevelés káros.”
A Barnavernetnek nyilvánvalóan vannak túlkapásai, de egyetlen egy vitatható esetben sem az volt az indoklás, hogy “a keresztény nevelés káros”. Ettől függetlenül, egy ország egy intézményének néhány valóban vitatható intézkedése miatt még messze nem állíthatod azt, hogy “ez manapság nyugaton jellemző”.
Arról nem is beszélve, hogy Norvégia továbbra is királyság. Akár tetszik neked ez a definíció, akár nem.
Hú de fel lennél háborodva, ha valaki meg azt állitja, hogy Magyarország de facto királyság, ugye? Indoklás: mert ez tény. Pont. Vedd észre. Pont. Ha még mindig nem hiszed, akkor itt a link: herr geza.blog.hu/magyarorszag marpedig kiralysag.pont

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.15. 11:44:25

@Herr Géza:

"A Barnavernetnek nyilvánvalóan vannak túlkapásai, de egyetlen egy vitatható esetben sem az volt az indoklás, hogy “a keresztény nevelés káros”."

Persze, mert ez nyíltan nem merik kimondani.

"Ettől függetlenül, egy ország egy intézményének néhány valóban vitatható intézkedése miatt még messze nem állíthatod azt, hogy “ez manapság nyugaton jellemző”."

Sajnos állíthatom. Nyugaton egre erősebben tombol a keresztényellenesség. S ennek a norváég eset csak egyik példája.

"Arról nem is beszélve, hogy Norvégia továbbra is királyság."

De facto nem az. Az, hogy magukról azt állítják, azt én se vitatom. Dehát ezen az alapon bárki szabadon állíthatja azt is magáról, hogy néger, miközben mondjuk rózsaszínű a bőre, a hajas szálas, stb., azaz a néger rassz egyik meghatározó jegyével se rendelkezik.

"Hú de fel lennél háborodva, ha valaki meg azt állitja, hogy Magyarország de facto királyság, ugye?"

Dehát de facto nem az, a királyság ismérvei nincsenek jelen.

0214 (törölt) 2018.10.02. 16:54:16

@LepesMez: Nem nekem szólt a kérdés, de mivel az már az általános műveltséghez kellene, hogy tartozzon milyen állapotok vannak ezen a téren Norvégiában, gondoltam segítek pótolni a hiányosságot. www.atv.hu/kulfold/20160218-vilagbotrany-allami-gyerekrablasok-norvegiaban 24.hu/kulfold/2016/05/03/sulyos-vitak-a-norveg-gyermekvedelmi-szolgalat-korul/

0214 (törölt) 2018.10.02. 18:21:24

Azt még magam sohasem hallottam, hogy nem lehetne beleszólni az itthoni történésekbe annak, aki külföldön dolgozik vagy él, de hallani se hallottam még mástól sem, aki hasonlóan kint tevékenykedik, hogy ezt tapasztalta volna.
Ettől függetlenül még előfordulhat, hogy egy butába botlik valaki, netán ő maga provokálja ki a környezetéből ezt a reagálást.
Aki kint van mindössze annyiban különbözik az itthoniaktól, hogy többet keres. Az viszont nem teszi jobbá az embert, arra is általánosságban igaz, mint a diploma birtoklásra, hogy aki bunkónak születik az is marad, bármennyi diplomája vagy pénze van. De sokszor nem sikerül az embereknek jól kezelniük azt a helyzetet, hogy hirtelen sokat keresnek és ebből komoly problémái származhatnak. Nem egyszer találkoztam már olyan helyzettel, hogy azt mondta az illető, hogy amikor elmegy valahová megfagy körülötte a levegő. Némi elemzéssel viszont kiderül, hogy ő fagyasztotta meg.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása