oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

  • Pink Petsch: @Schwiiez: "...És minél kisebb részét költod a fizetésednek lakhatásra, annál nagyobb Svájc előnye... (2019.10.20. 23:37) Sakkjátszma a jövőért
  • gabors: @Made in Austria Blog: eloszor is igen megtudnam csinalni ... evekig ?? nem de nem errol volt sz... (2019.10.20. 23:26) Sakkjátszma a jövőért
  • Pink Petsch: @Made in Austria Blog: Ok, értem, akkor marad a kocsi. -Zárójelben, becsekkolni a stuttgarti és a... (2019.10.20. 23:14) Sakkjátszma a jövőért
  • Pink Petsch: @Horthy Miklós cselédje: No ne mondd! Mióta lett Ausztriából nem többségében fehér emberek által l... (2019.10.20. 22:59) Sakkjátszma a jövőért
  • Schwiiez: @star70: Mondjuk egy pék Ausztriában keres évi 20,5 ezer eurót, Németországban 20,6 ezer eurót, S... (2019.10.20. 22:58) Sakkjátszma a jövőért
  • Utolsó 20

Kívül tágasabb!

Gazdagisztán

2018. április 05. 06:30,  Egy angliai buszgarázs mindennapjai 24 komment

2018. április 05. 06:30 Határátkelő

Egy angliai buszgarázs mindennapjai

Nagyon élvezem, amikor egy beérkező írás olyan munkákat mutat be, melyekre általában nem gondol az ember. Pedig egy buszt nyilván mozgatni, takarítani kell a garázsban, és általában nem árt megtankolni sem. Márpedig ezek keményebb munkák, mint elsőre gondolná az ember. Péter mai írása ezt a világot mutatja be, méghozzá az angliai változatát. Jó utazást!

buszgarazs_foto_busandcoachbuyer_com.jpg

„Mivel két cégnél is voltam hosszabb-rövidebb (inkább rövidebb) pozícióban busz shunter, így tudok némileg átfogóbb képet adni erről a munkáról. 

Első körben kinek is ajánlanám? 

Akinek van BUSZ jogsija, de valamiért nem akar vagy nem tud busz cégnél buszozni. Mit értek ez alatt? Otthon buszt vezettél, de nem olyan jó az angolod, vagy elutasított a busz cég itt kint és várnod kell fél évet, de szeretnél depó közelben maradni és mondjuk nem akarsz gyári melót csinálni. 

A fizetéstől nem fogsz elájulni. Egy buszgarázsban többféle pozíció van, amit „takarító cégen” keresztül elérhetsz. Cége illetve busz depó mérete válogatja, valahol az alábbi pozíciók összefonódnak. 

Jellemzően a buszcégek költségcsökkentés miatt kiadják alcégeknek, így emiatt a fizetés, a takarító eszközök vagy a munkaerő száma nem mindig elégséges. Ugye a cég ott próbál meg spórolni, ahol csak tud! 

Szóval lehetsz: 

1, Buszokat parkoló (Shunter) 

Ha a depónak saját telepe van, akkor egy „yard test” után kapsz engedélyt, hogy mozgasd a buszokat. Ha van buszjogsid, előnyben vagy, de akkor is kell a helyi teszt, hogy megnézzék, valóban biztonságosan tudod parkolni, mozgatni a buszt. Hülyeség, de ez van! 

Ha nincs buszjogsid (de van autós), elvileg több idő egy picit, mert meg kell szokd a jármű méretét, illetve hogyan is vidd át a szűk buszmosón anélkül, hogy letörnéd a tükröt, vagy tönkretennéd a mosó szerkezetét. 

Ha a depó olyan, hogy ki kell vinni a buszt az útra, akár csak pár méteres szakaszon is, kell a buszjogsi! Buszt akkor viszel ki az útra, ha a parkoló nem a depóban van, hanem mondjuk egy bérelt/saját részen kicsit távolabb. 

Parkoláshoz (jellemzően tolatás, szépen megadott rendszer alapján) vagy használod a 6. érzéked (kiszállsz, hogy milyen messze vagy :D) vagy ha szerencséd van, akkor van tolatókamera a buszban és látod, hogy mi van mögötted. (Ha nincs szerencséd, akkor nem működik). 

Ami még gyakori, hogy kapsz „banksman”-t, aki figyel helyetted és jelez, hogy merre kanyarogj vagy hol és mikor állj meg. 

Shunterként sokat fogsz sétálni! Rengeteget! Heti 40-60 km-t simán (igaz, ez depófüggő). Így egy normálisabb lábbeli nem árt, vagy valami talpbetét, ha olcsót veszel. 

2, Takarító (Cleaner) 

Ezen belül két részre bontom, mert van, aki sepri a buszt (sweeper) és van, aki felmossa a buszt (mopper). Ezt a kettőt lehet, hogy te csinálod, de lehet, hogy csak a kettő közül valamelyiket. Depója válogatja, illetve a cég, aki biztosítja neked a melót a garázsban. 

Ez egy elég fárasztó meló amúgy, mert sokat sétálsz buszról fel/le, emeletre fel, emeletről le. Valamelyik buszon alig lesz szemét, valamelyik, meg tele van. Nap, járat és évszak válogatja! :D 

Majd megismered, de tipikusan nehéz a péntek/szombat éjszaka, a december, iskolaszezon, stb. 

Tehát sokat fogsz sétálni egy éjszaka itt is. Buszra fel, elmész a végébe, előre sepred a szemetet. Tehát oda-vissza séta! Ha emeletes busz, akkor ez duplán! 

Nagyobb depókban simán van 150-200 vagy annál is több busz. Persze ezt nem egyedül kell megcsinálnod. Mindenhol van lustább vagy lassabb ember. Az idő korlátozott, tehát pörögni kell! Ezért is fárasztó. 

Viszont, ha találsz valamit, akkor az a tiéd (sapka, esernyő, kisebb pénz, stb.), DE a nagyobb dolgokat (telefon, pénztárca) illik leadni, pláne ha iratok vannak benne. Plusz, a busz tele van kamerával és ha olyat veszel magadhoz vagy dobsz ki, amit keresnek (táska útlevéllel például), akkor vissza fogják nézni a kamerafelvételt és ha nálad szakadt meg a lánc, akkor te leszel a leggyengébb láncszem és viszlát! 

De értelemszerűen 1-2-5 font, 20 vagy 50 penny az olyan kevés, hogy na. :) Nagyon fontos, hogy kérdezd meg a főnököd, mi a talált tárgyakra vonatkozó szabály. El fogja mondani, mert ez mindennapos dolog. 

A felmosás kétféleképpen történhet. „Full mop” - azaz teljesen fel kell mosni a buszt, vagy „Spot mop” - vagyis csak ott, ahol muszáj (sár van, kiömlött kávé, stb). Ha úgy látod, hogy rendben van, akkor mész a következőre. 

Amúgy jellemzően a sofőrök kabinja a legszemetesebb, persze busza/útvonala válogatja. Bérletpapír, csokipapír, kólásflakon, kávéspohár (sokszor kávéval, így óvatosan kell vele bánni), gyümölcsmaradvány, stb. – mindegyikkel találkozhatsz. 

Nagyon sokféle dolgot lehet találni egy buszon, de város/utas és sofőre válogatja, hogy mi marad neked. A sofőrök általában végigmennek a buszon, hogy mi maradt ott, leellenőrzik a buszt, kb. mint reggel induláskor. 

Hogy miért mondom, hogy városa és utasa is válogatja? Mert Londonban például az emeletes buszon van, hogy végigmegy valaki ellenőrizni, mi maradt ott - hidd el, láttam a kisképernyőn és akkor még a sofőrnek sincs esélye. :) 

Ja, és a földön heverő cigisdoboz nem feltétlenül eldobott! Illik mindig megrázni, mert rengeteg párszálas, fél- vagy alig hiányos cigit találtam már (én nem cigizek, de továbbadtam). Illetve az ülések és a fal melletti rés is tartogathat meglepetéseket! ;) 

3, Tankoló (Fueller) 

Ha van környezetre ártalmas része ennek a melónak, akkor ez az! Depója válogatja, de nem mindig állítják le a motort, amikor hozzád kerül a busz, mert „sietni kell és nincs idő újra beindítani”. 

Általában véve, amikor hozzád kerül a busz te viszed oda a kúthoz (ami a depó területén van), beolvasod róla egy olvasóval, amit kell, beütöd a gépbe, amit kell (leginkább a mérföld és/vagy busznak a száma) és tankolsz. 

Ha újabb, hibrid emeletes a busz, akkor állj arrébb, mert a nyomás miatt, amikor tele van, akkor kicsaphat és rád megy. 

Ellenőrizned kell az AdBlue-t is és ha kell, akkor fel kell töltened. Ellenőrizni kell általában az olajszintet és ha kell, után kell töltened - és általában kell! Pláne a régi buszokon. 

Egy papíron szépen vezeted a buszba tankolt dízel mennyiségét. Műszak végén leolvasod a tartályról a számokat és leírod a záráshoz, és nyitsz egy másik lapot másnapra azokkal a számokkal. 

Alapvetően nem bonyolult, de fárasztó és nehéz meló. Nagyobb depókban általában két kút van, kisebbekben egy. Átlagban olyan 50-70+ busz megy át 7-8 órás műszakban egy „állomáson”. 

Sok töltőfej (dízel vagy adblue) nehéz és ha frissen kezdesz, akkor nap végére csak nézel ki a fejedből, mert nagyon elfáraszt. Ha olyan az Adblue fej, akkor a ruhád vagy a cipőd tiszta fehér lesz. 

Van olyan depó, ahol kötelező a kormánytakaró használata és agyon van szabályozva minden. Például ha meglátják a telefont a kezedben, akkor rád szólnak. 

Ami teljesen érthető, végülis munkaidő van és buszok mozognak melletted, de sokszor előfordul, hogy sehol semmi mozgás és vársz egy következő járatra valami félreeső helyen, akkor ezt a szabályt nehezebb elfogadni. 

Távolsági buszokon nagyjából ugyanezek vannak, csak kiegészül a WC-tartály ürítésével is például. 

Ja, szünet! Általában itt is első, illetve második félidő van, közte szünettel. Van, ahol 30 perc, van ahol 50. Általában az első félidő olyan 18-19 órától nagyon besűrűsödik, mert akkor jön vissza a legtöbb busz és akkor bolondokháza van. Mindennap, kivéve vasárnap. 

A második félidőben van kb. 1-2 nyugisabb óra, ilyenkor lehet elvégezni azokat a munkákat, amiket nem sikerült első félidőben és utána készültök a második „rohamra”.  Itt megint előfordulhat, hogy sok busz esik be és rövid az idő, máskor alig jön járat. 

A MOT Cleaning 

Takarítás kapcsán érdemes még megemlíteni az úgynevezett MOT Cleaning-et. Az MOT az a műszaki vizsga és arra csilivilire kell kinyalni a buszt. A plafontól a padlóig mindent, sehol nem lehet se por, se rágó, se mocsok, se szemét. Ülések mellett, alatt se! A fék-/gázpedál között sem! 

Ha ügyes vagy és sietsz (vagyis nem nagyon állsz meg), akkor 8 óra alatt be tudsz fejezni egy buszt. Vizeket is cserélned kell, felmosni se csak egyszer fogod… 

Egyébként egy idő után „utálni” fogsz sok mindenkit! :D Aki rágózik, mert ugye depója válogatja, de fel kell kaparni és nem mindig könnyű! Aki kávét iszik, mert a papírpoharakat ügyes módon tudják az ülés mellé vagy változatos helyekre dugdosni vagy csak azért, mert az ital szétfolyt a padlón. 

Utálod azt, aki sört vagy energiaitalt iszik, mert úgy tudja beszorítani az ülések közé/mellé, hogy nehéz a dobozt kiszedni. Azt, aki eszik a buszon, mert széthagyja, stb. :D 

Persze, csak pillanatnyi a harag, mert kis odafigyeléssel megelőzhető lenne, de nem és hát megy a zsörtölődés. 

Amikor nem állandó helyen vagy 

Természetesen ennek van „mobile” változata. Ez annyit tesz, hogy vagy saját járművel, vagy cég biztosította járművel mész különböző depóba mozgatni, takarítani vagy tankolni a buszt, sokszor akár napi 150 km-t is ingázva. 

Ha szerencséd van, akkor fizetik az üzemanyagot (utólag fizetéssel együtt - arányosan egy része így megy az adóba), ha még nagyobb szerencséd, akkor előre fizetik és nem saját zsebből kell szponzorálnod. 

Így ennyi volna, remélem tetszett és ha eleged van, akkor ez is egy munkalehetőség, ha már megvan a buszjogsid.”

HÍRMONDÓ 

Angol nyelvterület, de nem Nagy-Britannia, mi az? 

Rendben, elismerjük, azért ezzel nem szűkítettük le annyira a lehetőségeket, de ha azt is eláruljuk, hogy Európán belül maradunk, akkor mindjárt kisebb a választék. 

Veszélybe kerülhet a magyar gyerekek angliai tartózkodása 

Az Egyesült Királyságban élő uniós állampolgár szülők intézkedéseket sürgetnek, hogy gyermekeik a Brexit után is jogszerűen maradhassanak az országban. 

Mekkora fizetéstől nem érdemes külföldre menni? 

Noha Nyugat-Európa komoly lendülettel szívja el a munkavállalókat a kontinens keleti feléből, sok nyugati országban még így is munkaerőhiány van. Vajon mekkora fizetés kellene ahhoz, hogy a magyarok ne induljanak neki? 

Marad az osztrák ellenőrzés a magyar határon 

Hat hónappal meghosszabbítja a határellenőrzést Ausztria az osztrák-magyar és az osztrák-szlovén határon – értesítette az Európai Bizottságot az osztrák belügyminiszter. 

(Fotó: busandcoachbuyer.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8913810840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2018.04.05. 07:17:45

eleg nehez munka foleg, hogy csak ejszaka lehet csinalni, azert remelem normalisan megfizetik.

Ütvefúró 2018.04.05. 07:51:01

Nem egy fasza meló... Legalább lehet fogyni a sok mászkálástól.

Golf2 2018.04.05. 07:59:52

Buszjogsi van de mennyi a pénz?

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2018.04.05. 08:19:00

@Golf2: 8-11 font közötti órabér van ahogy nézem a hirdetéseket.

Mrs. Clayton 2018.04.05. 09:52:27

Mellesleg a benzinpenz adomentes, a jelenlegi atalany ha jol emlekszem 45p/miles az elso 10000 merfoldre. Aki munkara hasznalja a sajat kocsijat de nem kap ilyen kedvezmenyt a munkaltatojatol az ennyi adokedvezmenyre jogosult. A pool car is adomentes egyedul a ceges auto utan kell fizetni.

Csodabogár 2018.04.05. 10:19:39

Jó poszt, részletesen megismerhettük a londoni buszremizek éjszakai életét.

P.Elliot 2018.04.05. 12:54:49

Ha csak 8-12 fontot adnak ezert a nehez munkaert akkor csinalja csak aki akarja vagy fizessenek tobbet hiszen tonkreveri a labat nehany ev alatt azzal a rengeteg maszkalassal. Ennel mar a sima takaritas is jobb.
Kozben egy pillanatra megneztem a neten hogy itt nalunk mit fizetnek, hat itt is alacsony, 21-27 ezer kozott evente, azt irtak hogy a benefit jo de a munka rengeteg es nehez feljebb, mas munkaba jutni.
Ez alig tobb mint a minimal ber, csodalkozok hogy egyaltalan akad ra ember. Az kellene hogy ne akadjon es majd megemelnek az osszeget.
A posztolonak kivanok egy jobb helyet , persze valahol el kell kezdeni, sok szerencset az eletben, a jovoben, a leiras nagyon erdekes volt, jol megirt poszt, ennyivel is tobbet tudunk a buszpalyaudvar eleterol, igazan erdekes lehetne ha mindenki megirna a maga munkajat, az olvaso tajekozottabb lenne.
Erdekes volt mindenesetre, volt itt egy vonatiranyito is egyszer aki vezeto akart lenni idovel, vajon hol lehet? Az is jo bekukkantas volt a vasuti dolgokba.
Egyebkent a foglalkozasok kozott kisrumpfe volt nagyon erdekes, nem azert mert cukrasz hanem a kavezo ahol dolgozott, azt irta le igen erdekesen, illetve hogy kezdte, mit csinalt, mibol allt.
Voltak mas jo foglalkozasbeli leirasok is de hirtelenul a vonatos mint kozlekedes es a kavezo jott fel az emlekezetemben pedig voltak nagyon erdekesek is.

Hari Seldon 2 2018.04.05. 15:27:03

Ha jól sejtem, akkor ezek a munkákat inkább éjszaka vagy késő este csinálják.
Van amit nappal is kell csinálni, de logikusabb, ha akkor kezelik ezt a nagy busztömeget, amikor a legtöbb áll.

gabors 2018.04.05. 16:21:46

@P.Elliot: "Ha csak 8-12 fontot adnak ezert a nehez munkaert akkor csinalja csak aki akarja vagy fizessenek tobbet hiszen tonkreveri a labat nehany ev alatt azzal a rengeteg maszkalassal. " na ezert csinaljak migransok es nem benszulott angolok amugy errefele is igy van pl subway takaritas vagy buszok ..."kulso" cegek csinaltajak "egyeni maganvallalkozokkal" talan ugy ismered hogy Self Employed nem tul jo adozasilag sem.

ja es nem nagyon fizetnek tobbet mint minimalber + egy kicsi

Arthamyr 2018.04.05. 16:30:49

@P.Elliot: "Ez alig tobb mint a minimal ber, csodalkozok hogy egyaltalan akad ra ember. Az kellene hogy ne akadjon es majd megemelnek az osszeget." - És akkor drágább lenne a buszjegy, ami nem is baj, hisz így is olyan olcsó, hogy szinte ingyen van Angliában. :)

Peter The Great 2018.04.05. 20:42:55

Külső cég csinálja, mivel a buszcégnek így jobban megéri. Az a cég kapja a melót, aki kevesebbért vállalja be. Akinél vagyok perpill £8.60, de másik garázsban £10-en voltam, mint mobile shunter ugye, amiről írtam is. Nálunk egy kutya bérügyileg a sima sepregetős és az is, aki parkolja a buszt. Előző cégemnél legalább, akinek buszjogsija volt, az kapott £9 fontot, akinek nem az csak a szerény minimálbért (akkor £7,50).

Hogy miért csinálom ennyire kevés pénzért? Mert, szerintem, összességében jobb, mint a gyári meló, szabadabb, és vidéki kisvárosban icipicit nehezebb melót találni (legalábbis is), mint mondjuk Londonban és hát "pays the bill".

Nappal csak minimális ember van bent nálunk és ők csak a klasszik takarítást csinálják (felmosó fejek kimosása, wc takarítás, irodák), de valahol délután 16.00ig senki nincs bent sehol, mert ja, este és éjszaka van élet. De, persze a garázsban ettől még a szerelők és mindenki más ott van.

Anno, régen, amikor még frissen voltam itt kint, akkor raktárban kellett picking-packingolni és egy este alatt ott is baromi sokat kellett járni a sorok között és megállás nem nagyon volt. Szóval, szerintem attól egy fokkal jobb, bár igen, a másik, hogyha valakinek megvan a jogsija, akkor miért csinálná ezt?!

Megfogtok lepődni, angolok csinálják, legalábbis vidéken és kevés a "migráns" köztük. Nálunk vagyok én, meg egy lengyel, a többi (6 pedig angol), előző garázsban vagy 8-9 emberből voltam én "nem angol", meg néha egy bolgár gyerek, de ennyi... Ők sem halnak a gyári melóért... :D

Az összeg, amit kínálnak, az nem a buszjeggyel függ össze, hanem inkább a külsős cég kapzsisága, mert miért fizessen többet, ha van olyan hülye, aki így is megcsinálja?! Ennyit kapsz, kell vagy nem?! Itt vidéken, talán a 8.60 még elfogadható, de ugyanez a cég Londonban a metró takarításért is ennyit kínált tavaly, ami viszont valóban semmi, pláne Londonban!

Mrs. Clayton 2018.04.05. 21:16:41

@Peter The Great: nincs abban semmi meglepo h helyiek takaritanak, 70 millioan laknak az orszagban es termeszetesen ebbol egesz keves a gyarigazgato. Egyebkent foleg a munkasosztaly koreiben elvart hogy a gyerek 16 evesen szalljon be a rezsibe, meg az egyeb ellatasaba, vagy ha azt nem is legalabb a sajat zsebpenzet keresse meg. Ez is sokszor kozrejatszik abban, hogy nem tanulnak tovabb a fiatalok es vegul ok vegzik majd az ilyen egyszeru betanitott munkat. Az en volt munkahelyemen a 80 takaritobol vegul egy kulfoldi volt csak. Korabban azert szokott lenni tiz is. Ma mar videken annyira nincs egyebkent ember, mert a kelet-europaiak szepen eltuntek, hogy muszaj jobb penzt igerni mint a minimalber, Londonban ez annyira meg nem latszik, igy ott minimalert is talalni embert.

Peter The Great 2018.04.05. 21:29:45

@Mrs. Clayton: többek között, ezt nem szerettem Londonban, amit írsz az utolsó mondatban. Minimál vagy közeli összegért szúrjuk ki a paraszt szemét. Ha jól tévedek, akkor te is ott kezdtél, aztán lett inkább fontosabb a nagyobb és minőségibb élettér, illetve a "mennyit kapsz a pénzedért".

Itt tök jó látni, hogy az angol is megcsinálja azt a melót, amit Londonban tényleg csak az indiai vagy más EU bevándorló csinál (lásd pénztáros vagy jelen esetben a busztakarítás).

jojó78. 2018.04.05. 22:21:39

@P.Elliot: Jó ötlet hogy mindenki írjon a munkájáról. De azon gondolkozok hogy az enyémről talán nem is lehet nagyon (érdekeset) írni. Én self employed joiner vagyok. Konyhabútorokat csinálunk, illetve építünk be.

gabors 2018.04.05. 23:28:22

@latcho drom: Toronto .... csak nem egy HA-s irt be ??

Virago_1000 2018.04.06. 15:47:02

@kék madár: annyira nem fizetik meg hogy Magyarorszagot erdemes legyen mistta elhagyni.

Virago_1000 2018.04.06. 16:41:32

@Mrs. Clayton: "Az en volt munkahelyemen a 80 takaritobol vegul egy kulfoldi volt csak"
- megdolt a tezis hogy a migrandok vegzik az "alja" munkat. En erre akkor jottem ra mikor kijottem.

wrstjnethn 2018.04.06. 22:03:12

@jojó78.: Engem érdekelne, főleg, hogy gondolkodok a konyha felújításon. Jó lenne tudni, mire kell figyelni. :)

Peter The Great 2018.04.07. 02:35:20

@Virago_1000: valóban, viszont, ha itt élsz kint és eleged van a zsibbasztó gyári melóból, akkor egy alternatíva. A cikket azért írtam meg, mert ugye sokaknak elege van a fővárosi buszcégből és ha ki akar jönni valaki, akkor kis angollal és buszjogsival inkább ez, mint a gyári meló. Persze, nincs bajom az utóbbival, amíg normális a hely és nem egy agency próbálja meg az egyén lehúzni...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.