oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. augusztus 16. 06:30,  Negyven fölött taszított ki a hazám 93 komment

2017. augusztus 16. 06:30 Határátkelő

Negyven fölött taszított ki a hazám

Fiatalon, akár kalandvágyból belevágni a határátkelésbe egészen más, mint ha az ember erre 40 fölött kényszerül rá. Ilyen történet persze volt már a Határátkelőn, most azonban csavarunk rajta egyet, ugyanis egy szintén határátkelésre kényszerül spanyol, Nuria gondolatait osztom meg veletek. Mit mondjak, nincs új a nap alatt... 

Ha te is hasonló helyzetben vagy, és 40 éves korod után lettél határátkelő, írd meg a történeted! A cím hataratkeloKUKAChotmail.com.

no_idosebb_ablakban_foto_pixabay_com_cocoparisienne_1.jpg

Nuria 2012-ben, 41 évesen nem látott már más kilátást, mint hogy szülőhazáján kívül keresse a boldogulást, és a Marea Granate oldalon arról írt, elege van abból, hogy amikor a határátkelésről van szó, mindenki csak a fiatalokról beszél.

„Mikor veszi már észre Spanyolország, hogy 2008 óta sok ezer harmincas, negyvenes és ötvenes is rákényszerült arra, hogy elhagyja a hazáját? Vajon ki alkalmazkodik nehezebben egy új helyzethez: egy 25 vagy egy 42 éves? Ki sajátít el könnyebben egy másik nyelvet, egy 30 vagy egy 50 éves? Ki fél jobban a jövőtől, egy 27 vagy egy 37 éves? És a legfontosabb: ki tud majd visszatérni a szakmájába dolgozni, egy 24 vagy egy 42 éves?” - sorolta. 

Nuriának akkor lett elege mindenből, amikor már az alapvető dolgokra sem futotta a fizetéséből, így 41 évesen úgy döntött, irány külföld! Nem ez volt az első alkalom, hogy külföldön élt, így nem ekkor először kellett lakást keresnie egy számára ismeretlen városban. „De most először éreztem kivándorlónak magam, akit kitaszított a saját hazája”. 

„Ha az Erasmus programmal mész külföldre, nem vagy kivándorló. Ha átmeneti időre vállalsz munkát külföldön, hogy csiszolj a nyelvtudásodon, nem vagy kivándorló. Ha a doktorátust akarod megszerezni egy másik ország egyetemén, nem vagy kivándorló” - sorolta Nuria. 

„De ha a retúrjegy nélkül csomagolsz, ha évek pénzügyi aggodalmával és adósságokkal a hátad mögött, fájdalommal a szívedben, a szakmádból kirekesztve, a jövőtől reszketve, a megélhetésedért remegve indulsz el – na, akkor kivándorló vagy” - tette hozzá. 

Nuria egy idő után beilleszkedett, rengeteg csodálatos embert megismert, és sokat tanult önmagáról, a saját túlélési képességeiről is. Ugyanakkor a létbizonytalanság, és a tudat, hogy odahaza nem kell, hogy a saját hazája tudomást sem vesz azokról a 40 fölötti ezrekről, akiknek külföldön a semmiből kellett újrakezdeniük, el nem múló dühvel töltötte el. 

Ezzel együtt is 40 évesen kimondani, hogy „semmim sincs” sokkal nehezebb és fájdalmasabb, mint 25 évesen; 41 évesen azt érezni, hogy a világ szemében hivatalosan is sikertelen vagy, sokkal jobban fáj, mint 31 évesen. 

Nuria szerint azt is észre kellene venni, hogy ugyan hivatalosan a 15-29 éveseket tartják fiatalnak, az erre az életszakaszra jellemző lét- és egyéb bizonytalanság kitolódott, és sokakat elkísér a harmincas, negyvenes éveikben, sőt később is – csakhogy velük senki sem foglalkozik. 

„Jó ideje már, hogy rájöttem, bizonytalan társadalomban élünk, és próbáltam alkalmazkodni ehhez a helyzethez. Mi több, ma is ezt teszem minden nap. De ami valójában igazán fáj, hogy az ilyen társadalom a lakosság leggyengébb tagjait szolgáltatja ki. Márpedig ha telnek az évek, és neked semmid sincs, akkor nagyon gyengének érzed magad. Huszonöt éves koromban ebbe bele se gondoltam” - írta. 

„Márpedig kimondani és leírni azt, hogy „semmim sincs”, „nincs munkám”, „nincs félretett pénzem”, „kitaszított a hazám” sokkal fájdalmasabb 45 évesen, mint 25 évesen. És nagyon-nagyon fáj” - fogalmazott Nuria. 

„Volt egyszer egy életem Magyarországon, ami maga volt a pokol” 

Persze Magyarországon is jócskán akadnak hasonló példák, talán még hasonlóbbak is. Most hadd villantsak fel pár rövid részletet két korábbi posztból, mert azt gondolom, jól kiegészítik Nuria történetét. 

Hozzá hasonlóan Kinga sokáig próbált a hazájában boldogulni, sok kemény év telt el, mire belátta: nem fog menni, és külföldön kell folytatnia, vagy inkább újrakezdeni

„Éppen betöltöttem az 50-et, amikor elindultam a nagyvilágba. Nálam sem egy hirtelen elhatározás volt, sok ökölbe szorított év telt el és sokszor mondogattam: talán most jobb lesz, majd most más lesz. Nem lett jobb, nem lett más, sőt... egyre rosszabb. (...) 

Lelkem lassan megnyugszik a sok megaláztatástól. Talán egyszer halványodik az emlék is, hogy volt egyszer egy életem Magyarországon, ami maga volt a pokol. (...) 

Még valami... Elindultunk vásárolni gyermekemmel. Már szinte tövig rágtam a körmöm annyira tetszett egy ruhácska, megvegyem... ne vegyem... megvegyem... ne vegyem. 

Végül gyermekem kifakadt, vedd már meg az ég szerelmére!!!! Tisztában vagy te azzal, mennyit keresel, és ez mennyibe kerül???????? És máris visszatértem a jelenbe... hiszen nekem nem kell sóvárognom semmi után. Megvehetem, hát persze, hogy megveszem. 

Nagy szomorúsággal tölt el, hogy ezért kellett megválnom eddigi életemtől, hazámtól. Cserébe kibontakozóban egy élhetőbb élet. Csak az a fránya első lépés ne váratott volna magára annyi ideig." 

„A fene se akart ennyi idősen világgá menni” 

Susanne még Kingánál is később, 58 évesen vágott neki a határátkelésnek, de szerinte ez nem bátorság volt, hanem kényszer. Az ő története ott csatlakozik Nuriáéhoz, hogy 40 évesen már azt mondták rá, hogy öreg, és hirtelen rájött, hogy szinte semmi sem maradt.

„58 évesen elindultam és most itt vagyok Angliában. Dolgozom és tanulom az angolt. Soha nincs késő. Ismerőseim azt mondták, hogy milyen bátor vagyok, hogy így elindultam. A fene se akart ennyi idősen világgá menni, de muszáj volt. (...) 

Mert elegem lett mindabból, ami otthon zajlik. Ahol úgy néznek rám, mint ingyenélőre. Ahol az okosok azt mondják, hogy nem igaz, hogy nincs munka, mert aki akar dolgozni, az igenis talál munkát. (...) 

Munkát kerestem és jelentkeztem sok helyre. 40 évesen azt mondták, öreg vagyok és nem akart senki sem felvenni, rendes, bejelentett munkára. Volt egy kis tartalékom, de nagyon gyorsan fogyott. (...) 

Egyik barátnőm Angliában helyettesített valakit, amíg az szabadságra ment, és aki idősgondozóként dolgozott. Aztán talált állandó gondozói munkát és később engem kért meg, hogy helyettesítsem én őt, amikor 3 hónapra hazajött. 

Londonban voltam 3 hónapig egy 90 éves néninél, bentlakással + teljes ellátás.  Szinte a teljes fizumat hazahoztam. Ez a hivatalos idősgondozói fizetésnek csak a fele, ahogy a minimálbér is magasabb ennél, de ennek is örültem kezdésnek.” 

Nyugdíjasként dolgozni 

Részben ide tartozik egyébként egy friss kutatás eredménye, ami azt vizsgálta, hogyan állnak hozzá az emberek a nyugdíj alatti munkához. Nos, a magyaroknál az jött ki, hogy tízből heten úgy számolnak, nyugdíjasként is dolgozni fognak. 

Nagy kérdés persze a motiváció, azaz hogy valaki azért dolgozik, mert szereti, vagy azért, mert különben nem tudna megélni. A részleteket itt találjátok, annyit azért elöljáróban elárulok, hogy a magyarok a nyugdíjas kori bevételek nagyobb részét még mindig az államtól várják, ami az átlag európai országban nem így van.

HÍRMONDÓ

Az első "hír" legyen az, hogy ma 6 éves a Határátkelő. Ezt csak így csendben jegyzem meg, sok öröm és nem kevés viszontagság (és persze rengeteg, közel 2200 poszt) után. Köszönöm nektek!

Boldog-szomorú magyarok 

Meglepően elégedettek vagyunk az életünkkel, legalábbis egy összeurópai közvélemény-kutatás szerint. Az Eurobarometer adatai alapján ugyanis a magyarok kétharmada elégedett az életével. De azért nem minden tökéletes. 

Még puhább a Brexited 

A jelek szerint a pragmatizmus lassan azért elér mindenkit a Brexit-tárgyalások kapcsán, a brit kormány legalábbis egy olyan javaslattal állt elő, ami nagyban árnyalja a kilépéssel kapcsolatos várakozásokat

Tele a berliniek hócipője a németül nem tudó pincérekkel 

Egyre kevésbé tetszik a német fővárosban élőknek, hogy egyre kevesebb pincér tud németül. Úgy érzik ugyanis, hogy ezzel kiközösítik őket Berlin életéből. Az egyik kormánytag szerint az egész helyzet „őrültség”. 

(Fotó: pixabay.com/cocoparisienne)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Spanyolország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3612751448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DieNanny CH 2017.08.16. 06:39:29

Boldog szülinapot, HÁ!
:-)

Golf2 2017.08.16. 06:49:57

Minél később annál nehezebb.

Határátkelő 2017.08.16. 07:01:54

@DieNanny CH: Kösz. :) Ez legalább annyira a tiétek is. :)

Hari Seldon 2 2017.08.16. 07:34:25

@Golf2:
Nem feltétlenül. 40 évesen az ember már kicsit biztosabban mozog a világban. Elmúlik a világmegváltó hangulata, és nem "rózsaszín szemüveggel" keres magának új országot. - Szóval szerintem sokkal inkább személyiség függő mint életkor függő az, hogy mennyire nehéz (vagy könnyű).

Hari Seldon 2 2017.08.16. 07:37:09

Boldog szülinapot. Én már nem is emlékszem, hogy először mikor keveredtem ide, és mit írtam. Gyanítom, akkor amikor kezdett körvonalazódni a mi költözésünk.

Hari Seldon 2 2017.08.16. 07:47:33

Még puhább a Brexit-hez: hát ez megint egy új kifelyezés a mazsolázásra. A csak egy dolog, hogy 230 még 290 milliárd az export. De a másik dolog, ami fontosabb, hogy mekkora ez az arány. Harmadrészt az hogy az egyik fél mit akar az egy dolog. Negyedrészt továbbra sem látom a brit félnek milyen "ászai" vannak ebben a partiban.

kék madár 2017.08.16. 08:16:36

6 év és mennyi és micsoda kór- es korrajz...

IT Knight 2017.08.16. 08:17:22

Számomra nem derült ki, hogy miért "menekültek" el hőseink Magyarországról.

Én vártam a csattanót a végén, hogy Nuria és Susanne nem is magyarok, hanem valami afrikai országból menekültek.

Amúgy meg: elmenekült a 4,3%-os munkanélküliséggel rendelkező Magyarországról a 21,4%-os munkanélküliségű Spanyolországba? LOL

en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_in_Europe_by_unemployment_rate

Aki meg most "menekül" a politikai helyzet miatt, az hogy-hogy eddig 11 évet kibírt még a Viktátor alatt is, de pont most már elege lett?

IT Knight 2017.08.16. 08:17:28

@Hari Seldon 2: "40 évesen az ember már kicsit biztosabban mozog a világban."

Éppen az idősebbel vannak elveszve a "mai világban". Nem értik, hogy működik a globalizált, digitális gazdaság, nem flexibilisek, nem tanulnak, mindig a régi időket emlegetik.

Határátkelő 2017.08.16. 08:19:28

@IT Knight: Két lehetőség van: vagy poén, amit írtál, és akkor kihagy a humorérzékem, vagy nem érted a leírtakat.

Ez három történet, és egyetlen szó sincs benne arról, hogy bárki is Spanyolországba ment volna Magyarországról.

Hari Seldon 2 2017.08.16. 08:35:23

@IT Knight:
Egyaltalan nincs igy. Egy 40-es egyaltalan nem oreg. Nagyjabol ugyanolyan talyekozott lehet a "modern vilagrol", barmilyen ertelemben is vesszuk.
- Ez a rugalmassag meg sokkal inkabb szemelyisegfuggo.
Van, aki 20 evesen is begyoposodott, mas meg 8x evesen is fiatalos.
(ismerek olyat, nem kozelrol, aki 85 eves, vagy e korul, de olyan lelkesedessel olvassa a IT hireket, meg tanulja a legujabb digitalis fenykepezo izeket, ahogy nagyon keves 20-on eves)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.08.16. 08:47:13

@Határátkelő: 6 év?! S mennyi történet. Boldog, trollmentes születésnapot kívánok. S köszönet a rengeteg munkáért.

IT Knight 2017.08.16. 08:52:20

@Határátkelő: lehet összekevertem egy másik poszttal. csak átfutni szoktam a posztokat igazából, hozzászólni sokkal jobban szeretek.

Muscari 2017.08.16. 08:52:33

@IT Knight: a Nuria eléggé spanyol név, ha nem tűnt volna fel

@Határátkelő: boldog születésnapot kívánok

Muscari 2017.08.16. 08:53:18

@IT Knight: ha nem olvasod a posztot, akkor mihez szólsz hozzá?

TX7AW 2017.08.16. 08:54:39

Boldog szulinapot! Par eve mar ez a reggeli olvasmanyom, koszonet erte.

IT Knight 2017.08.16. 08:54:41

@Hari Seldon 2: biztos van kivétel, de nem ez a jellemző.

kék madár 2017.08.16. 08:54:41

@IT Knight: te meg olvasni sem tudsz, de arrol a cikktol fuggetlen eszement benyogeseiddel neha sikeresen eltereled a figyelmet

puhacica 2017.08.16. 09:35:40

arccal elore a kovetkezo 6ra! :)

40 evesen oreg vagy fiatal? konnyebben valt 25 evesen? nem tudom. nalam szinte csak fiatalabb, 20as eveik elejen jaro kollegaim voltak eddig. elkepzelesuk sincs a jovojukrol. vendeglatoznak, sulit nem fejeztek be, szivnak 3-4 evig a rohadtul megterhelo melokkal, aztan elmennek balira egy honapra, majd hazamennek pl megcsinalni a jogsit. hogy azutan mi lesz... ez egy moldav lany. a masik most megy haza csehorszagba 5 ev kinlodas utan, ugyancsak majd lesz valami alapon. penze annyi van, hogy ha 2 honapig nem talal melot, akkor nincs gond.
nem tudom, hogy alakult volna, ha korabban jovok/jovunk, de ez a tervek, celok, fejlodes nelkuli elunkbeleavilagba mentalitas tolem rettenetesen tavol all. bar az is igaz, hogy mostanaban jobban erzem a nyomast, hogy csinaljuk, haladjunk, igy, hogy mar kozelebb vagyok a 40hez, mint a 30hoz. :) mikor mondjak, hogy jo nekem, mert en mar tudom, hogy merre akarok haladni, tanultam, dolgoztam, stb, akkor mindig arra gondolok, hogy barcsak nekem lenne +10 evem. na, kinel van a bolcsek kove? :D

Hari Seldon 2 2017.08.16. 10:00:43

@puhacica:
Erre (is) gondoltam: Sok embernek 20-on evesen meg laza a vilag. Minden havaj. Tervezes, semmi. Aztan 40 eves koara vagy elkezd panikoni, hogy jaja semmim sincs. Vagy belatja, hogy tevedett, es vegre elkezd komolyabban foglalkozni az eletevel. - termeszetesen ez sem jellemzo mindenkire, de ez is eleg jellemzo.

Hari Seldon 2 2017.08.16. 10:02:37

@Muscari:
Igy van. 50 az uj harminc.
Majd kezdem terjeszteni, hogy mikorra odaerek, mar mindenki tudja a kornyezetemben is... :-)

Herr Géza 2017.08.16. 10:07:12

@IT Knight: "Éppen az idősebbel vannak elveszve a "mai világban". Nem értik, hogy működik a globalizált, digitális gazdaság, nem flexibilisek, nem tanulnak, mindig a régi időket emlegetik."

Na erre valami orbitálisan mocskor trágársággal akartam válaszolni. Maradjunk abban kisfiú, hogy elmész ám te a
..........ba!

Demi78 2017.08.16. 10:32:48

Mit stresszelnek spanyolhonban? Van ott penz, a Barcelonamost kapott 222 millio eurot. Ami focira, forma1re jut penz, akar nalunk is, addig nincs gond, nincs melyszegenyseg, nem kell kivandorolni, megy a szeker.

P.Elliot 2017.08.16. 12:37:41

Boldog szuletesnapot Hataratkelo!
100 ev sok egy embernel de legalabb ennyit kivanok a blognak is.
Ez alkalombol csinalhattatok volna egy valogatast a legemlekezetesebb, a legviccesebb, a legdramaibb beirasokbol, hirekbol, emberi sorsokbol, a legsikeresebbtol es behuzott farokkal hazakullogo soha tobbet nem hataratkeltig is, szoval egy kis valogatast ebbol-abbol meg hogy ki mit tanult itt amitol lenduletet vagy fordulatot vett az elete, volt-e akit felrazott -e es cselekvesre kesztetett es miert.
Szoval egy kis visszaemlekezest a 6 evrol, ki hogy kerult ide, miert maradt, mitol erzi magat ugy hogy a reggeli kavet itt kortyolgassa el elsonek, szoval egy kis beszamolot magatokrol tarsaim...
Reszemrol kepzeletben megfogom mindenki kezet, kepzeletben korbeallva, / annyi kedves ember van itt akit szeretek, nagyon keves akit nem vagy alig, ezek ar szinte el is mentek mar, szoval mindenki kezet megfogva kivanok sikeres es hosszu eletet a blognak.

tanato 2017.08.16. 13:03:32

@Határátkelő: Boldog SZületésnapot kívánok' Hogy elröppent az a hat év'

LittleG (uk) 2017.08.16. 13:18:12

@Határátkelő: Lol. Ugy kommentel, hogy nem olvas. Megiscsak jo otlet volt a hozzaszolasai 90%-at atugrani, mihelyt meglatom, hogy ki irta. Tobbnyire csak a neki valaszolok beirasait latom :)

Szaktanár 2017.08.16. 13:24:15

"Ismerőseim azt mondták, hogy milyen bátor vagyok, hogy így elindultam."

szilárd véleményem a mai napig, h a mo-n maradáshoz nagyobb bátorság kell

Szaktanár 2017.08.16. 13:24:21

@Hari Seldon 2: nem normálisak ezek a britek. h képzelik, h vámunió, meg előnyök, úgy, h közben megtiltják a szabad munkaerőáramlást?! őszintén remélem, h az eu elküldi őket a...pont oda.

Szaktanár 2017.08.16. 13:24:35

@puhacica: azért ha vki 5 év londoni munka után annyi pénzt tett csak félre, h abból 2 hónapot tud fedezni csehországban, akkor tényleg nincs értelme ott maradni, mert vagy őrülten keveset keres, és azt otthon is pont megteheti, ahol legalább a családja ott van, vagy egyáltalán nem tud bánni a pénzzel, és akkor meg szintén mindegy, mennyi időt tölt távol a családjától, sose szedi meg magát, szóval inkább menjen haza hozzájuk.

Hari Seldon 2 2017.08.16. 14:12:59

@Szaktanár:
Valószínű, hogy az lesz. A mostani UK kormánynak nem igen van ász a paklijába. Leforog a homokóra aztán vége. A a fura helyzet van, hogy észre sem veszik, hogy az EU-nak de az USA-nak is jól jött ez az öngól. Ráadásul az előrehozott választások eredménye miatt a Tory-knak végig kell ezt játszani, mert a munkáspárt most már népszerűbb mint ők. - Nem mernek rizikózni Theesa eltávolításával.

somlobodog 2017.08.16. 14:24:55

@IT Knight: leirjam neked 1 és 0-val a posztot hogy megertsd? Bár ha ezt az altalanos iskola 4.osztalyos szintű olvasási feladatot nem ugrod meg te tuti nem vagy IT-s:))) szomoru egy életed lehet:)))

somlobodog 2017.08.16. 14:24:58

@IT Knight: hozzaszolsz valamihez amit nem olvasol. Köszi. Sztem eddig se volt senkinek ketsege a szellemi képességeidet illetoen de igazán fair tőled hogy most minden kételyt sikerült eloszlatni. Így már érthető és helyén kezelhető a kommentelesed.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.08.16. 16:28:13

@Szaktanár: nem fogja elkuldeni sehoca az eu oket, (a briteket), a kezukben az asz, ok a nyerok, en sem tudom miert, de ismersz olyan momentumot a tortenelembol, amibol vesztesen kerultek ki?

puhacica 2017.08.16. 16:33:35

@Hari Seldon 2: hat nezd. van, aki 100 evesen se tervez, van, aki meg mar a pelenkaba is alapos tervezes alapjan csavarint be. :)

@Szaktanár: mondjuk en ezt nem igy nezem, hogy a merleg 2 serpenyojeben a csalad vs. penz van, amennyit en keresek, azert sem erdemes a csaladot hatrahagyni.
de ja, ezzel en nem tudok mit kezdeni, hogy hulyere dolgozzuk magunkat, aztan meg hazamegyunk ures zsebbel.

blackhairlady 2017.08.16. 17:13:20

@Határátkelő: Boldog szulinapot! Az elso blog volt ami felkeltette az erdeklodesemet, azota is olvasom, az elso poszt ota.

En 45 eves voltam amikor kikoltoztunk, aug. 20.-an, 4 nap mulva lesz 7 eve. A csalad otthon maradt resze ment a boglari borfesztivalra, mi pedig 9 boronddel a repterre. Azt kell hogy mondjam, szinte elrepult az ido.

Szaktanár 2017.08.16. 17:18:13

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: mire gondolsz, milyen ász van a kezükben? sztem a bevándorolt, olcsó, és a bevándorolt, magasan képzett munkaerő sokkal többet ad a uk-nek, mint amennyit ők adnak vissza az eu-nak (például félmillió, spanyolhonban héderező brit nyugdíjast, vagy a marmite-ot. szvsz mindkettő nélkül vígan ellenne az eu :D)

@puhacica: igen, ez így valóban elég értelmetlen. 5 év alatt azért már szép kanyarokat lehet venni a karrierben, életben, munkában, szóval annak valóban relatív kevés értelmét látom, ha bárki csak elbohóckodik ennyi időt egy idegen helyen, aztán mégis hazamegy szinte megtakarítások nélkül.
na de hát nem vagyunk egyformák persze.

Határátkelő 2017.08.16. 17:20:01

@Szaktanár: Arról nem beszélve, hogy az elmúlt 70 év sok mindennek nevezhető Nagy-Britannia életében, csak sikertörténetnek nem. Végül is csak egy (sőt: A) világhatalomból jutottak oda, ahol most vannak. Mondom úgy, hogy én alapvetően bírom őket.

Shaktee 2017.08.16. 17:26:22

@Határátkelő: Nemigen volt angliának beleszolasa, opcioja arra hogy megtartsak a Commonwealthet, nem rohatod fel a kul vagy belpolitakajuknak.

Ha érted, bár kétlem..

Szaktanár 2017.08.16. 17:45:27

@Határátkelő: igen, egyetértek. sztem alapvetően két dolog vezetett oda, h megkopott az egykori renomé, az egyik, h az átlagos angol még mindig felsőbbrendűnek gondolja magát, mert ő a született angol, az átlagon felüli angol (lordok, nemesség, fontmilliomosok) pedig még ennél is rosszabbak, ők gyakorlatilag a 18. században élnek, ami a habitusukat illeti, és hát ez a fajta arrogancia és lenézés nehezen vethető össze a modern világgal. na ez az egyik. a másik pedig, h a gyarmati múlt miatt érzett felelősség (bűntudat?) miatt beengedett indiaiak és pakik, meg az eu-ból beáramló, pármillió k- és d-európai egyén azért nem volt egytől-egyig sikertörténet, és bizony kőkeményen rárabolt az szociális ellátórendszerekre, meg levitte a közmorált. szóval azért vhol teljesen érthető, h az angolok beintettek az eunak, de ha nem találnak ki sürgősen vmilyen megoldást a képzett munkaerő megtartására/behívására (és a képzetlen helyettesítésére), akkor játszhatják ezt a grófoskodást, de rövid időn belül meg fogják szívni. mondom mindezt úgy, h én is bírom az angolkákat, ahogy így eltartott kisujjal retardáltkodnak, de azért be kell látni, h ez a világra rácsodálkozó, monoklis-frakkos attitűd eléggé alulmarad a dörzsölt k-európai mentalitással vívott harcban.

Shaktee 2017.08.16. 17:51:03

@Szaktanár:

Semmi koze a "stiff upper lipsnek, az "angol arrongancianak" ahhoz hogy a WW2 atrajzolta a vilag terkepet, s india is fuggetlenné vált...stb

fhdgy 2017.08.16. 18:08:42

@swing gitan: akkor mit mondanál arra, ha én azt mondanám, hogy az angolok a ww1 és ww2-őt is megnyerték, mint háborút, de a békét valahogy mindegyik után mégis elbukták?

Sesamelmo (Q) 2017.08.16. 18:29:48

HA, Boldog születésnapot!!! Köszönjük a munkát.

Bicepsz Elek 2017.08.16. 18:47:19

Ez mar csak igy van. Viszont Nyugaton eloregedik a tarsadalom es sok a hulye igy mindig kell ember aki bemegy dolgozni(hetvegen is).
De Bulgariaban alig van mar faiatal. Magyarorszagon is majd rakenyszerulnek a cegek idosebbeket alkalmazni. Hamarosan ilyen vilag lesz!!

Shaktee 2017.08.16. 18:50:30

@Bicepsz Elek: "De Bulgariaban alig van mar faiatal"

De ott vannak a birca zsenik utanpotlasnak :D

Hari Seldon 2 2017.08.16. 19:01:22

@Bicepsz Elek:
Nem tudom mire gondolsz. De nálunk nem öregszik, és a skandinávoknál sem nagyon, az UK-ban is elg magas a TFR, meg az íreknél is.
A németeknél olaszoknál spanyoloknál valóban kevés a gyerek, de nem egyedül ők nyugat. Lássunk már továbba a Rajnánál! - Ja meg pont a közép európai országokban is kevés a gyerek, köztük a magyaroknál is.

Shaktee 2017.08.16. 19:09:35

@Hari Seldon 2: 2.01 nálatok..

Mennyi az atlag muszlim csalad rátája s mennyi a feher franciake?

Shaktee 2017.08.16. 19:23:13

@swing gitan: Nem kollektálnak a franciák igy.. de ugy tunik egyes adatokbol hogy 2.38% gyerek szuletik a francia muszlim csaladokban

Hari Seldon 2 2017.08.16. 19:27:04

@swing gitan:
Mint tudod, nálunk nincs vallási nyilvántartás, de úgy számolnak a különbség nagyon csekély. Az első generációs bevándorlóknál még a sok gyerek volt a szokás, de második harmadik generációra átveszik a helyi pattern-eket. Példa, mi környékünkön annyi az arány mint az országos átlag, 4% körül van a vélhetően muzulmán hátterű népesség aránya. Egy példa: A gyerekek iskolájában nem látszik ennél több, azaz nem látszik, hogy több lenne mint minden huszadik, vagy inkább annyi se. Másik példa az utcánkban van egy muzulmán család, a gyerekeik a lányok évfolyamába járnak. Két gyerek, és ennyi.

Pizsera Kelemen 2017.08.16. 19:28:49

Se lakásuk, se családjuk 40-60 évesen?

gabors 2017.08.16. 19:30:04

@IT Knight: altalanos iskolas szovegertessel hogy lehet IT-zni ? (ezzel mar a nyoc elemit is nehez lett volna venni)

kezdek megjobban ketelkedeni barmiben amit kommentelsz ...

gabors 2017.08.16. 19:37:35

@Hari Seldon 2: " Én már nem is emlékszem, hogy először mikor keveredtem ide, és mit írtam. " ezt vissza tudod nezni ha vegig evvel a nickkel voltal ott van a profilban ... varj

2012.07.19. óta tag.

elso posztod evvel a nickkel

a

" Az életünk pokol lett 2012.07.19 06:53:00" posztnal van

Hari Seldon 2 2012.07.19 16:12:55
Sziasztok,
Átjöttem én is.
Nem tudom mit csináltam rosszul, de a sima nevemet nem fogadta el ez a nyavalyás... Így most írtam mögé egy 2-est. Így lettem Hari Seldon 2

Remelem segithettem....

gabors 2017.08.16. 19:46:56

@swing gitan: "@swing gitan: +WW1.. " hat ezt azert inkabb 4 July 1776 kell kezdeni onnan csak lefele mentek (vagy amikor betiltottak a rabszolga kereskedelmet ami a gazdagsag alapja volt) ...

a legnagyobb gyarmatot eppen tegnaphoz hetven eve "vesztettek" el augusztus 15 1947 Independence day of India nem egeszen 200 ev !!!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.08.16. 19:49:11

@gabors: na, most kivancsisagbol megneztem a profilom...te jo eg, hogy szalad az ido! O"sidok ota tag vagyok :))

supernem 2017.08.16. 20:09:05

@Pizsera Kelemen: basszameg elszállt a kommentem. Lehet hogy van, de ha kevés a bevétel sok a kiadás cseszheted. Vagy megvárod, hogy a bank elveszi, vagy teszel ellene... Eladtam, eljöttem, nem bántam meg.

puhacica 2017.08.16. 20:11:05

@Hari Seldon 2: amugy annyiszor akartam mar ketdezni, csak mindig elfelejtettem, hogy tesodek hogy vannak? itt vannak meg, jol alakulnak a dolgaik?

Shaktee 2017.08.16. 20:13:00

@gabors: ok, legyen akkor Mohacs :P

Shaktee 2017.08.16. 20:18:55

@Zsuzsi65:

2008.11.06. óta tag.

csitri :P

gabors 2017.08.16. 20:35:43

@Zsuzsi65: "O"sidok ota tag vagyok :)) " ez a blog.hu tagsagot mutatja ha valami mas bloggal kezdted akkor az...

ha az elso kommentedet akarnak akkor az aktivitas allatt ird at a datumo ev-ho-nap jat egy a belepest utani (hozza kozeli datumra

az xxx-ek helyen a te id-t lesz majd

blog.hu/user/xxxxxxx/tab/activity/maxdate/2012-07-30T09:10:46+02:00

most hogy swing gitan bettete 2008-11-08 koruli datomot irj be a bor reszet hagyjad ugy mert kulonben ervenytelen lesz a kerses

gabors 2017.08.16. 20:36:49

@swing gitan: enyem kb egy evvel kesobbi .. :-((((

Latcho Rom 2017.08.16. 20:38:22

@gabors: does not mean a frikkin thing :)

Kelly lemondott már?

Jakab.gipsz 2017.08.16. 20:39:32

Nem kedvelem ezt a blogot, sablonos és sematikus, multikultis.

Határátkelő 2017.08.16. 20:40:11

@Jakab.gipsz: Nem kedvelem ezt a kommentet, sablonos és sematikus, felesleges.

gabors 2017.08.16. 20:53:16

@Jakab.gipsz: "Nem kedvelem ezt a blogot, sablonos és sematikus, multikultis. " fizetnek neked hogy olvasd es kommentelj??? ha nem, legkozelebb ne clickelj... es torold ki a bookmark-ot is ilyen baromi egyszeruen megoldhatod a gondodat a bloggal

whale 2017.08.16. 21:11:05

@IT Knight: Ahhoz képest, hogy funkcionális analfabéta vagy, gecinagy, hogy nagy pofával megpróbálod kiosztani az eszet...:DD
Tökéletesen illusztrálod a tapasztalatomat és a véleményemet a generációdról.
Ego, meg arc az hatalmas, ész annál kevesebb...:DD

Shaktee 2017.08.16. 21:38:59

@gabors: ruszkik visszatették a daily stormer neonáci websitot..

Hari Seldon 2 2017.08.16. 22:56:42

@puhacica:
Köszi a kérdést. Persze, ott vannak ahol régen. Jól vannak.

Hari Seldon 2 2017.08.16. 22:58:17

@gabors:
Ha-ha. Hát nem volt egy épületes komment így elsőre...

somlobodog 2017.08.16. 23:04:52

@whale: ez nem generációs kérdés. Pontosan ugyanannyi a segghulye öreg mint a fiatal

gabors 2017.08.16. 23:14:35

@swing gitan: "ruszkik visszatették a daily stormer neonáci websitot.. " mindenkinek segitnek akik kaoszt okoznak minnel nagyobb annal jobb

amit tegnap muvelt Trump teljesen hihetetlen ordibalt az usjagirokkal szavukba vagott, megcafolta amit eloben mondott szombaton ... meg a Fox-on is huledezett mind a harom kommentator pedig azok meg a punci fogdosast is ki tudtak magyarazni annak idejen ... :-)) most meg valami olyat mondott hogy nem hinne el hogy az elnok igy viselkedit ha nem eloben latna :-)

Latcho Rom 2017.08.16. 23:20:52

@gabors: beyond comprehension..

Minden az orosz tervek szerint megy..

Hari Seldon 2 2017.08.16. 23:22:22

@gabors:
...és köszi hogy kikerested.
(Igaz, megtehettem volna én is)

Jakab.gipsz 2017.08.16. 23:31:44

@gabors: A vacak akkor is vacak ha jól van megírva. Minden hol kolbászból van a kerítés, kivéve itthon, ezt sugallja ez a blog.

Ha valóban jót akarnátok, több gyakorlati tanáccsal látnátok el, a munkát keresőket. Ennyi.

Határátkelő 2017.08.16. 23:43:31

@Jakab.gipsz: Ja, ez a poszt is. Ne zavarjon, hogy a kétharmada egy negyvenes spanyol nő története, aki nem tudott otthon megélni, ezért el kellett mennie. Vagy te sem olvastad, csak kommentelsz?

NorthPier 2017.08.16. 23:55:39

Hat év?! Te jó ég...! Mintha csak tegnap lett volna!
Nincs és nem is volt blog -eddig még-, amit ilyen kitartóan olvastam volna.
Szóval ezért jár egy piros pont nekem is :-)
A te kitartásodért HA valamennyivel több... Boldog születésnapot HA!

NorthPier 2017.08.17. 00:15:32

@somlobodog: "leirjam neked 1 és 0-val a posztot hogy megertsd?"
:-))))

gabors 2017.08.17. 02:52:35

@Jakab.gipsz: " Minden hol kolbászból van a kerítés, kivéve itthon, ezt sugallja ez a blog.

Ha valóban jót akarnátok, több gyakorlati tanáccsal látnátok el, a munkát keresőket. Ennyi. " ebbol is latszik hogy vagy nem olvasod a poszotokat (vagy ha igen akkor IT kollega szintjen vagy szoveg ertesbol) ...

es eleg sok gyakorlati tanacs is megjelenik nemreg volt szo arrol hogy mit kell csinalni a kulfoldre koltozoknek hogy kesobb ne legyen belole szivas ... csak egy pelda ...

megegyszer nem muszaj klikkelni latogasd azt a blogot ami tetszik ... minek olvasol plane kommentelsz barmilye vacak posztra

Határátkelő 2017.08.17. 07:16:26

Köszönöm mindenkinek a köszöntést, de valójában nekem kell megköszönni nektek, hogy vagytok, posztot írtok (írjatok továbbra is!), kommenteltek, olvassátok a történeteket.

Remélem, még sokáig így lesz! :)

DieNanny CH 2017.08.17. 08:41:33

@whale:

Még azt sem tudjuk, melyik generációhoz tartozik.
:-)

para_noir 2017.08.17. 08:59:14

Ritkán kattintok erre a blogra, de akkor mindig kiderül, hogy még mindig a kurva unalmas siránkozásnál tartotok, rettentően unalmas. Találkozunk decemberben :)

Leptis Magnaq 2017.08.17. 08:59:55

El akarom hagyni Magyarországot! Nem érzem hazámnak ezt a bizonytalansági faktorokat állandóan növelő csöppnyi országot, amely a világ ura akar lenni. Békében szeretnék élni, jó viszonyban lenni a rokonaimmal, barátaimmal, szomszédaimmal, nem akarom, hogy a politikai, vallási hovatartozás befolyásolja a kapcsolataimat!Tervezhető jövőt akarok!Minden magyarnak!

Határátkelő 2017.08.17. 09:03:38

@para_noir: És amikor rákattintasz sem olvasod el.

Nagyon vicces látni, ahogyan a sok troll olvasás nélkül, egy cím alapján tolja a szöveget. Neked is elárulom, hogy a poszt kétharmada egy spanyol nő írása.

Nincs mit.

Első avagy Egetverő Arrogancia 2017.08.17. 12:03:03

Boldog születésnapot Határátkelő!

whale 2017.08.17. 13:51:43

@DieNanny CH: Van rá egy papír százasom, hogy Y...:D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása