oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. június 10. 08:15,  Magyarország 2.0 – a fejekben megmaradtak a korlátok 170 komment

2016. június 10. 08:15 Határátkelő

Magyarország 2.0 – a fejekben megmaradtak a korlátok

Akkor vágjunk is bele, ma megjelenik az első, a Magyarország 2.0 pályázatra érkezett írás (nyugalom, senki sem maradt le semmiről, június 19. éjfélig még jöhetnek a posztok a hataratkeloKUKAChotmail.com címre, minden további részletet itt találtok!). Beküldője, wien74 úgy látja, elsősorban a szabálykövetés terén lenne mit eltanulni az osztrákoktól – de lássuk a részleteket!

Szavazni a poszt végén és a Facebookon lehet!

ausztria_becs_palyaudvar_foto_flickr_com_clay_gilliland.jpg(Fotó: flickr.com/Clay Gilliland) 

„A pályázat kapcsán komolyan gondolkodóba estem. Az szép, hogy a jobbításon töprengünk, de vajon akarja-e Magyarország, hogy egy szép, új világ köszöntsön rá?

Sajnos sokszor úgy érzem, hogy a „balsors, akit régen tép” és a mindennapos kesergések mögé bújva a magyarokban még nem érett meg az elhatározás, hogy nekik pontosan mi is lenne jó. Mert sokaknak ma is minden pont úgy jó, ahogy van.

Ha egy munkavállaló minimálbéren van bejelentve, nem gond, hisz mindenki ezt teszi. Ha a kisember „megcsinálja okosba”, az is rendjén van, mert a ranglétra felsőbb fokán sincs ez másképp. Ha a kórházba még a WC-papírt is a betegnek kell bevinni, hah, ez van, máshol még rosszabb.

Folyton ez az örökös lemondás, beletörődés. Pedig egyáltalán nincs semmi sem rendben! Hisz ha minden stimmelne, nem lenne most munkaerőhiány, nem lenne elvándorlás, hisz ki akarná otthagyni a Kánaánt. A határok eltűntek ugyan, de a fejekben megmaradtak a korlátok.

És ha már a változtatni valóknál tartunk, a legfontosabb: a hozzáálláson kellene változtatni! Hogy igenis nem mindegy! Ne legyen mindegy! Ne legyen elég az „elvagyunk-minek-ugráljak”-közhangulat. Ha ezen sikerülne túljutni, az már óriási dolgokat eredményezne. Mondjuk összefogást, tenni akarást. Országos szintű változást.

Tegyük fel, hogy eljutottunk idáig. Erre már lehet(ne) építeni. Na, ekkor kell jó alaposan körülnézni, hogy a környező országokban mit csinálnak jobban, eredményesebben. Nyugodtan lehet lopkodni az ötleteket, átvenni a bevált dolgokat, az előremutató példákat.

Rendezettség és szabálykövetés

Nem kell messzire mennünk, már a Lajtán túl is szembetűnő a különbség. Nem tartom magamat kimondottan osztrák-szakértőnek, de az elmúlt közel másfél évben két fontos dolgot figyeltem meg: a rendezettséget és a szabálykövetést.

Gyakorlatilag az egyik a másikból következik: hisz ha a szabályokat betartjuk, rend lesz. Minden téren. Mert milyen jó lenne Magyarországon is azt látni, hogy a szemét a helyére kerül és az utcák tiszták.

Nincs kátyú, mert már az első aszfaltozáskor rendben belekerül minden szükséges anyag (nem csak a fele) és nem a fő-, vagy alvállalkozó kerítésének alapjába folyik bele az „okos-beton”. Hovatovább az útnak van széle is…

Ehhez persze kell pármillió ember, akiknek mindez fontos. És másik pár millió, akik figyelmezetik a megtévedt kisebbséget, hogy: „Te figyelj, ugyan menj már el a szemétlerakóig és ne az erdőszélre borítsd le a sittes utánfutódat!”.

Nem pénz kérdése

Itt tudatosan pár millió emberről beszélek, nem forint milliókról. Mert könnyű a „nincs rá keret, nincs elég pénz” kifogás mögé bújni. Vagy jön az „elmúlt negyven év” meg a „vesztes oldal” lemez. Legtöbbször nem ezen múlik!

Jártamban-keltemben volt időm alaposan megfigyelni az osztrák mentalitást, ami egyértelműen lokálpatrióta. Fontos a helyi kis közösség, számítanak egymásra az emberek, sőt számítanak egymásnak az emberek.

Nem érzem az irigységet, a magamutogatást sem a házakon, sem a kertekben, sem a helyieken. Ami közös, hogy mindenki rendben tartja a sajátját, vigyáz a környezetére, a tisztaságra, legyen az a kerítés töve, a patak partja vagy akár a főtér.

Sokszor halljuk Magyarországon, hogy ami mindenkié, az tulajdonképpen senkié. Ez itt másképp van. Valószínűleg ez egy másképp szocializálódott nép, de tény, hogy az itteni szemlélet rácáfol az otthon hangoztatottakra. Itt valahogy mindennek van gazdája vagy legalábbis mindenki figyel a sajátjára és talán ebből áll össze a nagy és működőképes egész.

Nincs adóbevallás, csak visszaigénylés

A szabályok betartása is kulcsfontosságú. Legalábbis itt. Magyarországon mindenki a szabályok kijátszására megy, szinte nemzeti sporttá váltak ezek a megkerülő hadműveletek. Mert az nem lehet, hogy annyit adózzak! Minek adjam az államnak, úgysem sáfárkodik vele megfelelően!

Így aztán az a kevés becsületes adófizető persze nem tudja kitermelni a teljes ország fenntartásához szükséges adó milliárdokat, ergo: nincs elég bevétel az államkasszában. Kérdem én: nem lehetne esetleg, hogy mindenki szabálykövető, becsületes és rendesen adózik? Akkor a végén mindenki jobban jár.

Ausztriában a példának okáért nincsen adóbevallás sem. Csak adó visszaigénylés. Mert alapvetően abból indul ki az adóhivatal, hogy a munkáltató által lejelentett jövedelem stimmel. Úgyhogy a kedves adófizetőnek csupán a kedvezményekkel kell foglalkoznia, csakis azzal, ami visszajár. Hisz minden mást korrektül lejelentett már a munkahely.

Visszatérve a minimálbéres trükközésekre, ez ebben az országban kizárt: ugyanis a kollektív szerződés szabályozza a kötelezően adandó bért, szépen táblázatba foglalva ágazatonként.

Teljesen érthető módon egy tapasztalt profi többet kap, mint egy kezdő, ugyanis a ledolgozott évek számával egyenesen arányos a fizetés is. A munkaerő anyagilag (is) meg van becsülve, ellenkező esetben az Arbeiterkammer lép fel elég keményen.

Mások az arányok

Az otthoni „Jobb ha csöndben húzod az igát, mert találunk a helyedre gyorsan mást” fenyegetése itt nem lóg Damoklész kardjaként a dolgozók felett. Persze vannak kivételek, vannak itt is hibák, de nem ez a jellemző.

Ez sem egy makulátlan ország, csak épp az arányok mások. Nagyon nem mindegy, hogy a százból öt jár tévúton, akit jól megbüntetnek, vagy épp 90, akik nyugodtan sunnyoghatnak, mert szemet hunynak felettük.

De a szabálykövetés sokkal kisebb dolgokban is megmutatkozik. Mivel autóval járok dolgozni, az autópályák kocsi áradatát is jól ismerem. És ez nem a tülkölős, letolós Mercedeses kaland, hanem a beengedem-hisz-ő-is-csak-haladni-akar mintapéldája.

A sebességkorlátozás sem üres tájékoztatás, itt tényleg (szinte) mindenki visszavesz, ha a tábla azt kéri. Mondjuk az autópályák is abszolút rendben vannak, lehet rajtuk haladni, nem figyelmeztetnek táblák a lassításra – legalábbis nem úthibák miatt – mint az M1-en…

Fejben dől el

Szóval mi elég gyorsan beleszoktunk ebbe az új felállásba. Szeretem a derékig érő (sövény)kerítéseket, a le nem lakatolt rollereket a suli előtt, a tágas iskolaudvart, a kulturált öltözőket, a defibrillátort a templom előterében, a tiszta környezetet, a nyugodtabb életvitelt.

Szóval van még tanulnivalója Magyarországnak, a magyaroknak. Mi külföldre szakadt hazánk fiai mintát tanulunk. Sőt, a gyerekeinknek már ez a természetes. Jó esetben haza is kerül ebből valami, feltéve, ha átmenthető. Ha vevő rá valaki. De mint már fentebb említettem, ez is, mint oly sok dolog, fejben dől el.

Mi mindenképp drukkolunk neked, Ungarn! Innen, a Lajtán túlról…”

AMIT TUDNI KELL A SZAVAZÁSRÓL

A szavazás menete: voksolni a Tetszett vagy a Nem tetszett gombra kattintva lehet.

Emellett szavazhattok a Facebookon is, ott jobb híján a lájkok száma dönt majd.

Mivel a két felületet nagyon nehéz összehasonlítani, ezért a sorozat legvégén a 3-3 legtöbb szavazatot kapott írás egy-egy rövid részlettel egyetlen posztban jelenik majd itt meg, és végül az ott kapott voksok döntik el a közönségdíj végső sorrendjét.

Emellett lesz egy másik díj is, azt az az írás kapja, ami a Határátkelőnek a legjobban tetszik.

Mindenkinek felhívnám a figyelmét, hogy az alapcél nem a versengés, hanem az, hogy kirajzolódjon egyfajta kép arról, mit is gondolnak, éreznek Magyarországgal kapcsolatban a határátkelők, hazatérők, vagy az éppen költözést fontolgatók.

HÍRMONDÓ

Százmilliárd forint az egészségügyi elvándorlás ellen

Az emberi erőforrások minisztere bejelentette: megszületett a bérmegállapodás az egészségügyben. Ez csaknem 100 ezer egészségügyben dolgozót érint és összesen 100 milliárd forintba kerül két év alatt. Az elmúlt négy évben mintegy 500 milliárd forintot fordítottak az egészségügy fejlesztésére, idén és jövőre további 100 milliárd forint kerül az ágazatba. Ez a miniszter szerint azt jelenti, hogy 2012 és 2019 között csaknem megduplázódik az egészségügyi szakdolgozók bére. (Minden továbbit itt találtok.)

A Brexit már most odaver az uniós munkavállalóknak

A brit munkaadók szövetsége szerint részben a Brexit miatti félelmek nyomán kevesebb alkalmazottat vesznek fel a brit cégek. Mindez annak ellenére van így, hogy a gazdaság sok területén munkaerőhiány van. A munkaadók szerint ugyanakkor bár „a nagy-britanniai cégek szinte a gazdaság minden szektorában munkaerőhiánnyal küzdenek… a vállalatok bizonytalanok és az EU-népszavazás előtt vonakodnak új dolgozókat felvenni”. (A teljes cikket itt olvashatod el.)

Bécs vagy Budapest: hol könnyebb az élet a számok szerint?

Az nem újdonság, hogy az osztrák főváros gyakorlatilag mindenben drágább a magyarnál, és az sem, hogy a fizetések is jóval magasabbak. Az viszont nagyon nem mindegy, hogy a kettő hogyan viszonyul egymáshoz, azaz a kérdés: a magasabb árakat ellensúlyozza-e a magasabb kereset?

Míg Magyarországon a Numbeo alapján 173 ezer forintos nettó havi átlagkeresettel számolhatnak az emberek, addig ez a határ túl oldalán 585 ezer forint, vagyis közel 240%-kal magasabb.

A Numbeo számításai szerint Bécsben körülbelül havi nettó 500 ezer forintos jövedelemre lenne szükség ahhoz, hogy fenntartsuk azt az életszínvonalat, amit Budapesten 300 ezer forintból megengedhetünk magunknak. (A teljes írást itt találjátok.)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Ausztria Magyarország 2.0

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr288796178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shanarey 2016.06.10. 08:32:34

"Bal sors akit régen tép" erre mondta egy félig kubai munkatársam hogy a magyarok zenéi olyan sírósak hogy ebbe ö bele tudna betegedni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.10. 08:37:06

@Shanarey:
Igen. A magyar lélek pontos leképezese a himnuszunk.
Szöveg nélkül temetésen simán megállná a helyét.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.10. 08:39:22

Amúgy jó poszt volt nagyon jól megírva.
Idealista poszt de ez a pályázat témájából következik.
Az enyém ugyanilyen idealista.

HardPötty 2016.06.10. 08:49:21

Írnék egyet én is, de nem tudom hogy egy sci-fi fantasy írás, hogy szerepelne. :)

kardio1 2016.06.10. 08:49:43

Nem volt egy rossz írás. Tetszett.
Csak egy apróság. Rendszeresen járok az osztrák autópályán. A 130-at többé kevésbé betartjak, de ahol útépítés miatt van plusz sebességkorlatozás, ott mindig feltartom a sort, ha figyelembe veszem a táblát.

Golf2 2016.06.10. 09:12:30

Rosszak a tapasztalataim az osztrák rendőrökkel.

HardPötty 2016.06.10. 09:14:02

@kardio1: mert a sorban már nem osztrákok vannak és türelmetlenek ;)

Kiég3tt 2016.06.10. 09:28:08

Haha, majd ha a kritikus tomeg meglesz a Magyarorszagra koltozott nemet, osztrak es egyeb nyugati emberekbol a menekultek kapcsan, talan majd ok segitenek abban, hogy az ahitott ertekrend valtas megtortenjen

kardio1 2016.06.10. 09:43:35

@HardPötty: szóval csak külföldiek vannak az osztrák autópályán ?

fhdgy 2016.06.10. 09:51:39

@kardio1: Nem! Csak a rendetlenkedők a külföldiek! Az angyalok osztrákok.

Egyébként a németek is azt mondják, hogy akik szemetelnek, nos, azok a külföldiek. Egy német nem tenne ilyet.

A magyarok véleménye szerint is a nem magyarok miatt tart ott Mo., ahol.

Taxomükke (UK) 2016.06.10. 10:26:58

Teljes mertekben egyetertek azzal, hogy nagyon sok minden, amiben javitani lehetne, nem penzkerdes, hanem gondolkodasmod, hozzaallas kerdese.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.06.10. 10:50:06

@Golf2: Nekem nincsenek tapasztalataim az osztrák rendőrökkel...:)))

macamuca [IHUN] 2016.06.10. 10:55:40

Fejében dől el
Mintát tanulnak
Másként szocializálódtak
Mindennek van gazdája
Kb ezek a kulcsszavak. A lényeg.
Ehhez idő kell. Nem pár év, hanem pár évtized. Nos, nekem (és sokaknak) nincs időm (idejük) kivárni. Hogy 20-30 év múlva másként lesz. Más szemlélet lesz az általános, megváltozik a (köz)felfogás sok dologban és ez a mindennapok apró-cseprő és nagy(obb) horderejű dolgaiban észrevehetően (!!!!) jelen lesz.
Ez a változás kívülről (hazatelepülők által) szerintem nem átvihető. Az, hogy máshol mit csinálnak másként és miért jobb, az ma is-most is tudható: a net korában bőven van információ mindenről=lehet(ne) átvenni, elkezdeni utánozni, a helyi szokásokhoz/lehetőségekhez idomítva. HA van rá igény. De nincs. Most még nincs.... Ha lesz rá igény (a fejekben...), akkor kezdődhet el a változás a tettekben is, melyeknek aztán látszatja is lesz (megintcsak idővel).
Komolyan mondom, remélem, hogy ez meg fog történni. Tán még az én életemben....
De addig, amíg ez az igény megszületik a fejekben és elkezdődik a (z észlelhető) változás, nos, addig én (és sokak) máshol élem az életemet. Keserves volt rájönnöm, hogy az embereket nem lehet szép szavakkal, magyarázatokkal, érvekkel más felfogásra rávenni (=átnevelni). Ezért írtam, hogy kívülről nem lehet indukálni a változást. HA lesz belső igény, mégpedig sokaknál, pontosabban a többségnél, akkor kezdődhet majd el.
Hogy ez mikor lesz, nos, ezt kivárni nem volt/nincs időm. Bocs, de 1 életem van, és azt szeretném úgy leélni (a hátralévő időt), ahogyan én szeretném. Ez volt esélytelen Mo-on, ezért jöttem el.

Remélem, hogy az említett változás meg fog történni.
Mert ha nem..............

Taxomükke (UK) 2016.06.10. 10:55:46

@Vityo641(AT): Bojkottaljak a boltodat? Mind vegak?
:))

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.06.10. 11:18:21

@Taxomükke (UK): ... :)....hát...erre a megközelítésre nem gondoltam...

2016.06.10. 11:27:31

Ez a 'nincsen adobevallas' igy elegge felrevezeto. Gondolom arra gondol a szerzo hogy ha valaki alkalmazott es nem vallalkozo, akkor nem kell kulon adobevallast kitolteni, nem arra hogy nem letezik egyaltalan adobevallas az orszagban.

olvaso.nl 2016.06.10. 11:30:57

@macamuca [IHUN]: ez az egyik legjobb megfogalmazas eddig hogy miert jottem el onnan, koszi!
+1

kardio1 2016.06.10. 11:35:10

@fhdgy: akkor megint csak oda jutottunk, hogy osztrakiaban csak külföldiek közlekednek a pályákon, mert utjavitasnal általános, hogy mindenki gyorsabban megy.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.06.10. 11:44:45

@Mirjam2: Pedig szo szerint igy van... Elég 3-5 évenként beküldened az ,,elszámolásodat,,... Ekkor általában vissza kapsz pénzt...gyerek után...pendli díj ???...(mi a vihar ez lefordtiva)...

fhdgy 2016.06.10. 11:44:57

@kardio1: Áh, rosszul látod! Vannak osztrákok is, csak ők menekülnek a külföldiek elől és azért kell gyorsan menniük, hogy a fránya külföldiek utol ne érjék őket!

Golf2 2016.06.10. 11:46:17

@Vityo641(AT): Addig örülj.Nekem is csak 89ből maradt emlèk de az keserű.

fhdgy 2016.06.10. 11:49:31

@Vityo641(AT): Németországban az ingázók ( Pendler ) adókedvezményt kapnak tudtommal, attól függően, hogy milyen messze laknak a munkahelyüktől. Azt hiszem, hogy 20 km.-től indul a kedvezmény. Ez a pendli nem a Pendler, pendeln magyaroschítása?

puhacica 2016.06.10. 11:55:04

brexit: szerintetek erdemes eurot valtani a nyaralashoz meg a szavazas elott? egy hetre ra megyunk, tehat lassan mindenkepp valtanunk kell, csak nem tudom, hogy mivel jarunk jobban.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.06.10. 12:15:22

@fhdgy: De az...csak a magyar megfelelőt nem tudom hozzá...
Mindjárt jön. Geza is...hogy miért írom a főneveket kis betűvel...
Mar most szolok...mert slendrián vagyok...
:))))

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.06.10. 12:17:16

@Golf2: Biztos nem voltál szabály tartó
(most ez miért két szó...) en vagyok hülye...vagy csak túlkoros????.....

arncht 2016.06.10. 12:19:06

Ez gondolom nem becsre vonatkozott :) mintha becsnel kezdodne a balkan... salzburg is egy mas vilag.

fhdgy 2016.06.10. 12:30:15

@Vityo641(AT): bejárási költség

Magyarországon alap esetben a munkáltató fizeti a bejárási költség azt hiszem 80 %-át, ha a dolgozó nem azon a településen lakik, ahol dolgozik.

A német rendszer szerintem jobb, mert nem terheli a munkáltatót plusz költség, nincs egy csomó fölösleges adminisztráció stb. A dolgozó kap ott egy összeget, úgy gazdálkodik vele, ahogy akar. Pl. ezért elterjedt No.-ban a telekocsi rendszer.

Akkor most Mo. 2.0-hoz: Mo.-on ez nem biztos, hogy rendesen működne, mert szerintem a dolgozók jellemzően minimum Vlagyivosztokban laknának.

nyuszigonosz 2016.06.10. 12:32:23

@Vityo641(AT): Pendler - ingázó
Pendlerpauschale - ingázási átalánydíj

nyuszigonosz 2016.06.10. 12:33:38

@Vityo641(AT): Vagy a munkába járás - munkahely elérésének költsége.

2016.06.10. 12:44:18

@Vityo641(AT): Marmint ha vallalkozo vagy, akkor nem kell evente adobevallast csinalnod? 3-5 evenkent fizeted az adot? Ez biztos?

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.06.10. 13:00:28

@Mirjam2: Bocsi én a féleségemből indultam ki , aki normális munkavállaló...
En meg egy nagyképű,simlis,kizsákmányoló vállalkozó vagyok...
Elnézést a megtévesztésért ..:))))))))

2016.06.10. 13:56:03

@Vityo641(AT): Most mar vegkepp nem ertem. A feleseged alkalmazott, es neki is kell beadni adobevallast, csak nem evente hanem 3-5 evente egyszer? Nekem teljesen mindegy mert en nem tervezek Ausztriaban dolgozni, de ez esetleg hasznos info lehet azoknak akik igen. UKben egyszeru a helyzet: ha alkalmazott vagy nem kell adobevallast keszitened, ha vallalkozo (is) vagy akkor pedig evente egyszer igen.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.06.10. 14:03:50

@Mirjam2: Lehet évente...két évente...három évente ...
...,, Elég 3-5 évenként beküldened az ,,elszámolásodat,,... Ekkor általában vissza kapsz pénzt...gyerek után...ingazasi díj...de megteheted évente is...nem bevallás...elszámolás...mint ahogy írták a többiek is...

kardio1 2016.06.10. 14:10:48

@fhdgy: Jól van, jól van, igazad van :-)

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2016.06.10. 14:15:19

Ez bizony teljesen jogos post. A fejekben van itt nagy gond, ha ott rend lenne, akkor nem lehetne pl. ilyen kormányunk sem. És bizony mindenkinek először a saját portáján kéne "söprögetni", összeszedni a kutyaszart, nem eldobni a csikket, más dolgát nem elvenni, meg ilyen alapvető dolgok, amiket még mindig képtelenek vagyunk betartani. Szóval röviden és egy szóval: BALKÁN. Ezek vagyunk, sőt lassan már a balkán is fejünkre nő.

nyuszigonosz 2016.06.10. 14:20:55

@Mirjam2: A munkavállaló adóját eleve levonják, nem saját maga fizeti, így nem szükséges adóbevallást csinálnia, ha nincs más bevétele, de: a visszaigénylés az, ami miatt, ha az ember munkavállaló, beadja az adóhivatalba a papírjait:
- ingázási költségek - visszakapja
- Werbungskosten - munkavállalással kapcsolatos kiadások, 1.000 Euró-ig nyugta nélkül visszaigényelhetö, csak fel kell tüntetni, mire kellett, ha magasabb összeget kellett rákölteni, nyugtákat odarakni.
- ha az ember valamilyen civil szervezetnek vagy hasonlóknak adományt- pénzt utalt át, árvízkárra erre-arra, visszakapja a nyugta ellenében, de anélkül is, ha odaírja, hogy az eltelt adóév alatt nyugta nélkül több helyen x összeget adott koldusnak, Vöröskeresztnek tudomisén kinek...
Na a teljesség igénye nélkül ez az, amiröl @Vityo641(AT): beszélt. (írt).

Narina 2016.06.10. 14:27:00

En ma mar beragtam magyarra, igy nem erdekel a megmentesuk, de veletek szivesen diskuralok! :D Az biztos, hogy az eletben nem fogok szolni senkinek, hogy ne keruljon bajba. Ma olyan stilusba lettem kioktatva, olyantol aki frissen erkezet a munkahelyemre es olyanba amit nem is neki mondtam, hogy vegen mar kozoltem, hogy ezert nem fogok a budos eletbe megegyszer egy honinak segiteni. Minden nap ki es be csekkolunk telefonon a kozpontba. Ehhez van egy szam. A payroll number. Azon felul van egy account number ami csak szimplan minket jelol a vallalatba. A kettot az adminisztracio rendszeresen megkutyulja. Igy van aki az a.n.-t kpja meg a p.n. helyet amivel nem tud bejelentkezni. Ezt jelezni kell. Na most a kurva kenyelmes kedves MAGYAR kollegina kozolte, hogy minek szoljak ugy is tudjak, hogy itt vagyok, meg nem is erdekel, hogy meg van e rendesen, mikozben en a masik kolleganonek akartam el mondani, hogy, ha nincs rendesen meg akkor elobb utobb nem lesz fizu. Nekem van csak gondom ezzel?

szaszo71(D) 2016.06.10. 14:30:36

30 Cent/km Németországban, amit levonhatsz az adóalapból mint kiadás. 4000 Euroig bemondâsra elhiszik, semmilyen kimutatás nem kell hozzá.

kardio1 2016.06.10. 14:31:37

Teljesen OFF, de a mai naphoz jól kötődik:
ALLEZ, LES BLEUS!
:-)

Narina 2016.06.10. 14:38:13

@szaszo71(D): Nahat! Az tok jo! Legalabb nincs az mint otthon, hogy csak egy berletre kaphattam kedvezmenyt azt is hozza csapva az adozas elotti osszeghez. Persze ez lehetett valalat fuggo.

Buchhalter 2016.06.10. 14:40:53

A poszt nagyon jó volt.Ehhez csak hozzá csapnám a mai és tegnapi állásinterjúimat sommázva.Tegnap egy nagy múltú patinás nevű magyar cégnél kezdtem . Ma már persze németeké.Beszélj németül egy kicsit angolul,jaj de jó hogy 10 éves tapasztalatod van!És a fekete leves : fizu - mondtam a legutolsót.Sokallták!Alku lefele,lássák hogy lehet velem alkudozni.Megálltunk nettó 190-nél, de nem volt ez se meggyőző.Aztán benyögték,hogy vannak még jelentkezők,majd hívnak Okés. Második cég teljesen magyar a belváros közepén.Ugyanaz az alkudozás.Persze lefele.Ma egy állami cégnél voltam 140 nettó és sírtak nekem,hogy több pozícióban is keresnek embereket,mert többen felmondtak.Ilyen béreknél csodálkoznak?Én az ötletelés is jobbítás helyett már újból távolba réved a tekintetem.Pedig nagy lokál patriótának tartottam magam,de a mindennapos kilátástalanság és jövőtlenség nem csábít az otthonmaradásra vagy kitartásra.Egy ismerősöm most jött haza családostul Németországból főleg honvágy és család miatt.Eltelt egy hónap,de ők is sok mindenen meglepődtek : elszaladtak az albi árak.Egy mérnők haverom meg szintén a felkínált itthoni fizukon akadt le.Most már ő is kivágyik.

Narina 2016.06.10. 14:44:38

@Buchhalter: Oszinten sajnalom! :( Nagyon szeretnem, ha jobban alakulna az eletuk!

2016.06.10. 14:46:07

@Vityo641(AT): @nyuszigonosz: Ja hogy nem 'bevallasnak' hivjak hanem 'elszamolasnak' - de attol meg ugyanaz, nem? Angolul meg 'tax return'-nek hivjak, magyarul ez az adobevallas. Persze lehetne ennek a pszichologiai hatteret elemezgetni, hogy magyarul miert 'bevallani' kell az adot :), de most nem pont erre gondoltam, hanem hogy mindenhol be kell szamolnod rola valamilyen formaban hogy mennyit keresel, kulonben minek alapjan fizetsz adot? Pl. ha eleg az 'elszamolast' 3-5 evente leadni, akkor adot is csak 3-5 evenkent fizetsz? Most vallalkozokra gondolok, nem alkalmazottakra.

fhdgy 2016.06.10. 14:49:32

@Buchhalter: Kérlek ne vedd személyeskedésnek, amit most itt mondani szeretnék neked és kérdezni tőled.

Lehet, hogy az emlékeim csalnak, de úgy emlékszem, hogy kb. kettő éve látlak itt kommentelni. Meg kell, hogy valljam, az elején elég meredeknek tartottam a hozzászólásaidat, az utóbbi időben, már erős fél éve, mintha megváltozott volna a véleményed Magyarországról.

Én emlékszem rosszul vagy tényleg történt valami?

Narina 2016.06.10. 14:52:04

@fhdgy: Ohm esetleg haza koltozott?!

nyuszigonosz 2016.06.10. 14:55:56

@Mirjam2: Steuererklärung-nak hívják a dolgot.
Az osztrák részét nem tudom, de itt mindenki aki munkavállaló, minden évben elintézi az adóügyeit is. Hiszen általában visszakap valamit, miért várna vele éveket.
Vállalkozások is évente.

2016.06.10. 14:56:11

@Narina: Ha meg nem szoltal volna, akkor te lennel a bunko. You can't win :(

fhdgy 2016.06.10. 14:58:44

@Narina: Lehet, nem tudom, de tényleg nagyon kíváncsi vagyok a véleményére!

Elég sok kommentelő van itt, akikről már puszta emlékezetből is sok mindent tudok, bár ugye az emlékek kopnap, frissülnek.

Lehet, hogy szakmai betegség, de már többször gondoltam arra, hogy írnom kellene egy programot magamnak, amivel el tudnám tárolni a kommentelő társákról a számomra érdekes infókat. ( Megnyugtatok mindenkit, hogy nincsenek ártó szándékaim és eddig még lusta is voltam hozzá )

nyuszigonosz 2016.06.10. 14:59:27

@Mirjam2: Amúgy a vállakozásoknál sem úgy van, hogy akkor adót egyszer egy évben fizetsz, mert: fizethetsz adóalapot minden hónapban, vagy minden negyedévben és az adóév befejeztével a Steuererklärung alapján - vagy ráfizetsz még, vagy visszakapsz.
De ezt is a teljesség igénye nélkül írom, millió mindent lehet az adóügyekben alapul venni, milyen válalkozás, mennyien dolgoznak, meg ilyen mindenféle.

2016.06.10. 15:00:02

@nyuszigonosz: Igen, ez az adobevallas, amirol beszelsz. A magyar forditasa a Steuererklarungnak adobevallas.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.06.10. 15:01:24

@Mirjam2: Nem...nem adóbevallás...
Nekem mint vallakozo...eves beszámolási kötelezettségem van...
Könyvelő...egyeztetés...(simlis vállalkozóként...) kozmetikázás...:)
Egyébként ram is...es minden munkavállalóra igaz a tény... 11 000€ -ig minden ( netto) bevétel adómentes...
A munkavallaloknak a 13. 14. Fizetés (???) is adómentes...( nem emeli a 11000 -es határt)...
Szóval ...gyorsan beleszoktam a jóba...
...koszonet nyuszinak ( bocsi...:) ) a részletes leírást...nekem nem ment volna igy az összefoglaló...de hat csak egy tanulatlan mosogatóból felkapaszkodott vállalkozó vagyok...:))))))

2016.06.10. 15:03:35

@nyuszigonosz: Ertem. Angliaban, legalabbis maganvallalkozoknal, ugy van hogy evente egyszer csinalsz adobevallast, es annak alapjan kell fizetned adot egy osszegben (en legalabbis eddig mindig igy csinaltam, nem tudom van-e mas opcio). Havonta egy kis osszeget kell fizetned nyugdij- ill. tarsadalombiztositasra.

Narina 2016.06.10. 15:05:27

@Mirjam2: Tudod nem ez volt az elso, hogy komolyabb dologban is segitettunk masoknak utana meg mi lettunk a szemetek. Persze a hatunk mogott. Megtudom erteni nehany regi motoros szemleletet, hogy belesz@rik es nem foglalkozik senkivel. En meg meg csak 2 eve vagyok kint, de mar hajlok ra, hogy segitsen a fene. Persze nem csak zizik vannak nalunk sem, de gyenge a szazalek nagyon, akire azt mernem mondani, hogy tenyleg nem ver at. Jo lehet tenyleg nem kellet volna beleutni az orrom, de nem akartam senkinek rosszat.

fhdgy 2016.06.10. 15:06:42

@Vityo641(AT): Nem is értem, hogy nyuszigonosz miért választott ilyen gonosz nevet magának. Tanusíthatom, hogy sokkal jobban illene hozzá a legkedvesebb, legaranyosabb nyuszi név!

Ha minden magyar kül- és belhonban hozzá hasonló lenne, akkor már régen Magyarország 100.0-ról folytathatnánk itt az eszmecserét!

Narina 2016.06.10. 15:09:08

@fhdgy: En spec kivancsi lennek egy ilyen progira, mert en is infogyujto vagyok csak a varandosagom idejen a lanyom elvitte az agyam 70% at es nem adta vissza csak a 20 % at, de legalabb nem elveszett a kolkom, igy a memoriam nagy reszet is! NEhezen tarol mar infokat. Oreg a hardver is meg a szoftver is. :D

fhdgy 2016.06.10. 15:14:32

@Narina: Bocs, de újfent szakmai ártalom, ha azt mondom, hogy egy jó software bármilyen hardware esetén is csodákra képes.

Persze, a rossz is, csak fordított írányba! -:(

Narina 2016.06.10. 15:15:04

@fhdgy: Akad, de sajat boron tapasztaltam, hogy olyan maflasokat adnak, a kedves segitsegert kuncsorgok, hogy az elettol elmegy az ember kedve!
A nevvel kapcsolatban en is egyet ertek Onnel. Szerintem se gonosz az a bundis joszag! :D

Narina 2016.06.10. 15:19:28

@fhdgy: Hinye, van meg mit tanulnom! Gyenge meg a szintem. A technika, meg nem az en asztalom, annak is orulok, hogy nem keverem a kettot, de itt meg is alltam. Persze, hogy segitene, de ez a nyavajas softwer mar igen csak regi rosszul is lett megalkotva, eleve hibassan, igy csak nagyon nehezen update-tel. :D

2016.06.10. 15:19:50

@Vityo641(AT): Ez mar egy sokadik eset mikor irok egy artatlannak velt megjegyzest ide a HAra es hosszas, ertelmetlen beszelgetes lesz belole... Amit te elszamolasnak hivsz, az az adobevallas, tehat van adobevallas, csak masnak hivjak, mert ugye a nemet nyelv nem magyar es mas szavakat hasznalnak ugyanarra a dologra. Ez olyan mintha en azt irnam, Anglia egy szuper orszag mert nincsen bunozes (ja, 'crime' az van de az nem bunozes). En a magam reszerol kiszalltam a temabol, ma megtudtuk hogy Ausztria szuper orszag, meg adobevallas sincs (csak Steuererklarung ami, valljuk be, sokkal jobban hangzik :))). UKben is adomentes az elso 11 ezer font, de vallalkozokent ettol meg kell adobevallast (ja, bocs, nem, hanem Tax Returnt!) kesziteni, akkor is ha pl. minusz beveteled (veszteseged) van, vagy nulla jovedelmed.

2016.06.10. 15:22:29

@Narina: Persze, teljesen normalis dolog hogy szoltal. Ha nem hallgat rad, nem a te hibad.

Narina 2016.06.10. 15:29:40

@Mirjam2: Na igen a szavakon valo lovaglas. Mindegy. Az allam fele idorol idore le kell adni egy papirt(vagy tobbet) bevetel, kiadas,szamlak stb amit szepen az illetekes iroda ellenoriz, majd iktat es tarol, ehhez pedig gond eseten hozza tud ferni, hogy tisztazza vagy epp nem tisztazza a delikvenst . Lenyegtelen ezt hogy hivjuk, de pl nekem is az jutott eszembe rola mint neked. No e van.

Narina 2016.06.10. 15:30:26

@Mirjam2: Ilyenkor azert inkabb azt erzem, hogy nem vagyok teljesen normalis. :D

fhdgy 2016.06.10. 15:31:51

@Narina: Ne legyél ennyire pesszimista. Annak idején én is féltem a német nyelvtől, mint a tűztől, mert azt hittem, hogy nagyon nem nekem való. Aztán, amikor az élet egy kicsit arra sarkallt, hogy szeretem, nem szeretem, de kell, akkor teljesen más lett a viszonyunk. Jó, én is 49 évesen kerültem vele közelebbi viszonyba és ilyenkor már nem várhatók csodák, ennek ellenére mégis csoda, hogy relatíve milyen messzire jutottam.

Tehát: ne add fel Te sem!

Narina 2016.06.10. 15:35:09

@fhdgy: Eszembe sincs, csak meg nem talaltam olyan tanart aki ne kapot volna stroke-ot tolem. :D

montroyal ( CAN qc) 2016.06.10. 16:27:42

bizony a fejekben .. mert ott meg mindig a kommunizmus maradvanyai vannak ... majd par uj generacio utan

a baj csak hogy az atkosban nem lehetett lopni( nagyot es nyiltan ) a penzek lenyulasat csalasnak es sikkasztasnak hivtak amiert borton jart .
uj generacio .. akik most vannak a politikai es gazdasagi hatalomban, legfeljebb csak hatulgombolosak voltak ..
vagy a kovetkezo genaracionak mar loptak milliardokat a szuleik, tehat ok mar beleszuletnek, beleulnak a penzbe ... es azt akik ott vannak nem engedik ki a kezukbol ha valaki megis felkapaszkodik , hat neki is lopni kell ezerrel ..
na valtozas csak rosszabra lesz es mindig van lejjebb de nem az elitnek .. azok szarjak le ..
ja es ha valami( valakik) uj , jobb jonne a politikaban a gazdasagi hatalmat ugy is megtartjak az oligarchiak .. es kezukben levo penzel olyant tudnanak artani alatenni , adosagot hagyni a kovetkezo banda politikusoknak , hogy a nep visszasirna a mai tolvaj mocsok politikusokat ..

Bredpitt Monika 2016.06.10. 16:29:35

Jaj, ne!!!! megint ez a tetszett nem tetszett gomb.
Hol vannak az ötletek ???????
Én ezt nem értem.

Bredpitt Monika 2016.06.10. 16:42:15

A fejekben.....

Ma álltam a buszon, ami keresztül megy Csepelen, Pesterzsébeten, Kispesten és Kőbánya a végállomás...szóval jó kis járat, na.

A babakocsis részen két roma család állt gyerekekkel. Egy 65 körüli nő rászólt az egyik gyerekre, hogy ne szemeteljenek (szotyit ettek).
A két család egyébként nem ismerte egymást, csak a buszon jöttek össze egy beszélgetés erejéig. Innentől a 65 körüli nőt, csak öregasszonynak hívták.

Nem volt egyébként semmi ronda beszéd, meg ilyesmi, de elgondolkodtam azon, amit az egyik család férfi tagja mondott, aki egy csecsemőt tartott a kezében:

"MIért a gyerekekre kell rászólni, a felnőttek is szemetelnek."

Aztán elmondta, hogy (a szavaiból arra következtettem, hogy közmunkás) kirendelték őket egy helyre, hogy szedjék fel a szemetet.....nem hallottam, hogy hová pontosan.
Mondta a magáét végig, egyébként teljesen normális hangnemben, hogy ha másoknak lehet szemetelni, akkor miért pont rájuk kell szólni.

Valahol megértettem, mit akar mondani. Én is kíváncsi lettem volna, hogy a hölgy rászól e pl. egy kigyúrt kopasz fiatal emberre, hogy ne szemeteljen.

Ezért is van itthon rendetlenség, minden téren, a fejekben, az utcákon, mert az emberek egyedül maradnak. Rendeletek jönnek, de nincsenek betartva, mert nincsenek betartatva.

Én sokszor hívtam rendőrt egy időben bizonyos dolgok miatt. Egy csomószor az volt a válasz, hogy ez nem az ő hatáskörük, hanem a közterület fenntartóé. Ugyanakkor meg azt olvastam egy éve kb. a helyi újságban, hogy a közterület fenntartó heti négy órában van szolgálatban itt, a mi kerületünkben.

nem tudom azóta változott e a helyzet, de az van, hogy az emberek egymás között próbálnak rendet rakni, de az ugye nem működik, bezzeg Szingapúr.........

Bredpitt Monika 2016.06.10. 16:43:28

Tök jó, most írtam egy hosszú hozzászólást és nem látom sehol.

alexwine 2016.06.10. 16:57:46

"Az otthoni „Jobb ha csöndben húzod az igát, mert találunk a helyedre gyorsan mást” fenyegetése itt nem lóg Damoklész kardjaként a dolgozók felett."
Ez nagyon jó, sokat tapasztaltam. Remélem most majd visszanyal a fagyi, ugyanis nagyon sok ágazat és szektor küzd majd munkaerőhiánnyal és többé nem lesz
olyan könnyű kibökni, hogy "találunk a helyedre gyorsan mást".
Egyébként jó írás, sok igazság van benne. A mi népünk lassú nép, mindig utolsó pillanatban eszmél és akar hirtelen rendet tenni. Figyeljétek meg, amikor már
késő lesz majd akkor lesz hirtelen kapkodás minden szinten. Addig is a politikus tovább lop, a vállakozó főnök meg beül az Audiba 'mer azt azé nem fogja csak úgy feladni hogy a maradék alkalmazottnak többet adjon csak hát így pék, nővér, orvos, programozó, mérnök, eladó stb. meg szépen elköszön tőle és az országtól!

Buchhalter 2016.06.10. 17:41:22

@fhdgy: voltam kint a feleségemmel fél évet tavaly.hazajöttünk,mert a meló annyira nem volt jó,ill a páromnak nagy honvágya volt + a szülei ráhatása.De azóta itthon nem hogy jobban mennének a dolgaink csak még rosszabb lett.Lehet csak szimplán pech szériánk lenne?De nem hiszem.

Pitya21 2016.06.10. 17:42:24

@alexwine: Nekem nem ez a meglátásom. Napi szinten nézem az álláshirdető portálokat, de nem látom meghirdetve azt a rengeteg állást, ami betöltetlen. Nem tűnik valósnak az a munkaerő hiány, amiről mostanában mindenhol hallani.
A munkabérről továbbra is szemérmesen hallgatnak a cégek, vagy a ködösítés megy ("versenyképes" "kiemelkedő"), és általában a pályázótól várják el a minimális bérigénye megjelölését.
Azokon a helyeken viszont, ahol feltüntetik a várható fizetést, szinte semmivel sem nőttek a felajánlott bérek.
Így soha nem fogják a hazai bérek megközelíteni az európai átlagot.

fhdgy 2016.06.10. 17:51:05

@Buchhalter: Értem és sajnálom, hogy így alakult. Köszönöm a válaszod!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.10. 17:55:32

@macamuca [IHUN]: "Ehhez idő kell. Nem pár év, hanem pár évtized"

Pontosan igy van! Azt hiszem, nagyon sokan tisztaban vagyunk azzal, hogy szemleletvaltas tobb generacios ido...csak a kornyezetembol indulok ki: az 50s evekben a szegregacio meg javaban tombolt az USA-ban. Jo 60 evnek kellett eltelnie (meg egy karizmatikus ember kezdemenyezesenek megtortennie), amig eljutottunk oda, hogy az USA-nak fekete elnoke van. Ugyanakkor valoszinu, hogy a rasszizmus teljes eltunese illuzio.

2016.06.10. 18:07:59

@Bredpitt Monika: Mondjuk ez se magyar sajatossag... Londonban siman agyonvernek a buszon ha raszolsz a szemetelo gyerekre (persze nem mindig, de nem is szoktak nagyon szolni semmi miatt, nem mernek az emberek kockaztatni). Pl. eszembe jut egy eset mikor reggel a vonatallomason raszolt egy angol no a roman pasira hogy ne dohanyozzon (tilos egyebkent ott dohanyozni) es a pasi a sinek koze lokte, nagy szerencseje volt hogy kihuztak meg mielott beallt a vonat. Es ez csak egy pelda a sok kozul.

szalka240 2016.06.10. 18:13:05

Az autópályás témához. Ausztriában szerrintem nem mindegy, hogy mivel közlekedik az ember. Amíg a régi autómmal jártam, magyar rendszámmal, 110 és 120 között volt az utazósebességem, mindenki nagyon türelmes és előzékeny volt. Amióta új(abb) autóval járok, német rendszámmal, 130-cal közlekedek, és rendszeresen le akarnak tolni az útról, mégpedig osztrák rendszámos autók. Magyarországon természetesen még többen, rendszámtól függetlenül. Németországban viszont csak az útépítéseknél szoktak tolakodni és csak a kamionok.
És ami még nagyon feltűnő Ausztriában, Bécs és Linz között elég hosszan 3 sávos az autópálya. Az legtöbb osztrák nem képes kimenni a külső sávba, még akkor sem, ha kamion a láthatáron sincs.

Bredpitt Monika 2016.06.10. 18:17:00

@Mirjam2: Jézusom.

A dohányzás téma, úgy látom mindenhol eléggé megosztja az embereket (kivéve persze Szingapúrt).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.10. 18:21:17

@Narina:
Akkor nekem szerencsém van. Akinek segítettem mind udvariasan megköszönte és azóta is a legjobb barátságban vagyunk. Pedig engem aztán sokan megtaláltak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.10. 18:29:50

Jön valaki holnap a Potters Bar-i car bootra?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.10. 18:32:48

@diggerdriver:
Na várjatok mert lehet hogy mégis szombat.

olvaso.nl 2016.06.10. 18:39:26

@Bredpitt Monika: kiveve szingapurt?
ott nem osztja meg az embereket a dohanyzas?

2016.06.10. 19:04:33

@Bredpitt Monika: A, nemcsak a dohanyzas. Pl. ott volt a pasi esete aki beszolt a buszon egy csovesnek hogy ne dobaljon csipszet a baratnojere, es erre elorantott az illeto egy kest es agyonszurta. Ha akarsz meg ilyen sztorikat hallani, olvass rendszeresen londoni hireket! :) De tenyleg, Mo. szerintem nem olyan rossz ilyen szempontbol (foleg mivel az emberek alapvetoen hozza vannak edzodve hogy 'kioktatjak' oket, nem feltetlenul reagalnak annyira agressziven mint pl. UKben ahol ez nem elfogadott).

DieNanny CH 2016.06.10. 19:27:07

@olvaso.nl:

Ott úgy tudom, közterületen eleve tilos a dohányzás. Meg a rágózás. Meg még sok minden.
De ez alapvetően tetszik nekem...

olvaso.nl 2016.06.10. 20:07:23

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ja en a megosztas reszet nem ertem:) mert azert eleg sokan dohanyoznak ott meg
lehet amugy kozteruleten cigizni csak eldobni a csikket kerul sokba (300 sgdrol indul) pl a kulvarosban a hawker centerekben az oreg kinaiak ugyanugy cigiznek a tiltott helyeken es leszarjak a torvenyt kb

jojó78. 2016.06.10. 21:56:58

@diggerdriver: Vasárnapi Bordoni Car boot sale? Én lehet kinézek. Te? :))))))

2016.06.10. 21:57:25

@alexwine: Ha tényleges munkaerőhiány lenne mindenhol, a fizetéseknek rohamosan emelkedniük kellene. Ezzel szemben semmi ilyesmi nem történik. Ami Mo.-n utoljára fog bekövetkezni, az a fizetésemelés lesz. Amúgy az rendben van, hogy majd egyszer fizetést fognak emelni, de ha nem lesz senki, aki dolgozzon, akkor kinek akarják odaadni? Ez nekem még mindig egy miafasz kategória. :D

Szerintem a szakemberhiány pontosan 5 meg 10 évvel ezelőtt is ugyanúgy probléma volt, mint most, csak most már a kivándorló tömegeknek köszönhetően is még jobban érződik, tehát hatalmas szenzációt lehet belőle csinálni a médiában. Hogyan lehetséges az, hogy hatalmas munkaerőhiány van, mégis hatalmas a munkanélküliség is? (A hamisított/kikozmetikázott statisztika nem érdekel.) Ha tényleg minden szinten hiányzik a munkaerő, akkor nem lehet strukturális munkanélküliséggel magyarázni a jelenséget.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.10. 22:05:40

@jojó78.:
Oda a varjú is három napi hidegélelemmel repül.:)))))))))))))))))))))))))))))

jojó78. 2016.06.10. 22:08:47

@diggerdriver: Nincs az messze. Ha nem gáz az M25 csak 1:20 perc tőletek :))))) 1 napi hideg kaját állok............várjunk csak, mennyit eszel százon? :)))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.10. 22:08:48

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Úgy hogy van az országban egymillió képzetlen munkaerő. A munkaerőhiány és a munkanélküliség nem zárja ki egymást mert semmi közük egymáshoz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.10. 22:10:00

@jojó78.:
Jobb ha nem tudod. Zolikát már kiettem két S Mecedes árából.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Bredpitt Monika 2016.06.10. 22:12:44

@olvaso.nl: ez csak amolyan hulyules, montroyal most volt vilagkoruli uton, es o is irta, hogy milyen szabalykoveto mindenki, ott pl nem szemetelnek ugy az emberek, mert nagy a buntetes, a lenyeg, hogy kicsit csapongo vagyok neha....sokszor
a cigirol nekem mindig a szemeteles jut eszembe, a szemetelesrol meg Szingapur
szoval kicsit zaza vagyok

2016.06.10. 22:16:23

@diggerdriver: Azt én tudom jól. De a gyárba, a szalag mellé sincsen ember. Akkor itt valami nem stimmel.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.10. 22:22:49

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Az azért van mert a gyárat nem Tiszaburán és Borsodbótán építik fel.
Ott építenek gyárat ahol olyan emberből van sok aki a szalag mellett is tud teljesíteni. Csakhogy már ők is elfogytak.

Bredpitt Monika 2016.06.10. 22:30:25

Eleg ijeszto, amiket irsz, hat nem vagyom az odakoltozesre

Taxomükke (UK) 2016.06.10. 22:49:09

@diggerdriver: Persze, mert felnek, hogy kiirod oket ide meg a blogodra.
Vagy szolsz a kivarrt haverodnak es hidegre teszi oket.
Csak vicc volt!!!

SzZoole 2016.06.10. 22:50:33

@diggerdriver: az is udvariasan megköszönte akit az éjszaka közepén kellet koltoztetned?:)))
Elmeseled @Narina: -nak a sztorit?:)))

kardio1 2016.06.10. 23:15:42

OFF
Nyertünk! És ráadásul a románok ellen. Duplán jo :-)
ON

puhacica 2016.06.10. 23:32:39

@Bredpitt Monika: en nem elek itt reg, csak masfel eve, de meg csak hasonlot se lattam, pedig utaztam ejjel is eleg sokat. sot, epp a napokban "kert meg" egy egesz busznyi utas egy not, hogy huzza mar le a belet, mert haladnank. senkinek sem esett bantodasa. de az is lehet, hogy csak szerencsem volt eddig.

puhacica 2016.06.10. 23:33:56

@kardio1: az miert jo, hogy a romanok ellen nyertunk? egy gol kettot er vagy mi?

nyuszigonosz 2016.06.10. 23:34:15

@kardio1: Akkor az Equipe Tricolor megnyerte a kezdést. :-)
(Les Bleus - kékeknek otthon hívják öket, nálunk meg így.)

Meg hallom a szemetet is elvitték Párizsból és a tömegközlekedés is müködött.

nyuszigonosz 2016.06.10. 23:36:06

@puhacica: Nem te meg én meg mi nyertünk, hanem Kardio és Seldon meg a Grande Nation.

puhacica 2016.06.10. 23:39:00

@nyuszigonosz: akkor azert volt furcsa, hogy miert is jatszunk mi kekben... :D

kardio1 2016.06.10. 23:46:25

@puhacica: nemcsak francia állampolgár vagyok, hanem magyar is :-)
A románokat meg hagyományosan "szeretjük".
Itt egyébként a románok kapcsán leginkább a koldusokra, meg a tolvajokra asszocialnak.

puhacica 2016.06.10. 23:56:15

@kardio1: micsoda szep hagyomany!

SzZoole 2016.06.11. 00:07:00

@kardio1: a franciáknak azer sikerült csak kettőt rúgni,mert kozben figyeltek az öltözőt is?:))
Csak vicc volt,vagy nem?

Szegény románok,ma egy angol srac akivel egyutt dolgoztam leciganyozta őket,azt mondata a románok Európa ciganyai es nem ez volt az elso angol akitől ezt hallom.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.11. 00:22:03

@Zoole[uk]: Persze hogy megköszönte. Milyen szépeket írt rólam...
:))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.11. 00:23:00

@puhacica:
Ez kész:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.11. 01:11:04

Kicsit off, de cask azert, mert a foci EB-t emlegettetek :) Biztos lattatok mar, nekem nagyon vices volt :)
index.hu/video/2016/06/09/eb2016_nevek_kiejtes_valogatott_csapat_dzsudzsak/

Taxomükke (UK) 2016.06.11. 07:02:12

@kardio1: NyerTÜNK?
Te, en azt hittem, te nemzeti erzelmu magyar vagy.... osszekeverlek valakivel?

kardio1 2016.06.11. 07:35:10

@Taxomükke (UK): Persze, hogy magyar vagyok, mindig is az maradok. De Franciaország sokkal többet jelent nekem, mint az összes többi ország Magyarországon kívül. Ha magyar-francia meccs lenne, természetesen a magyar csapatnak szurkolnék.

kardio1 2016.06.11. 07:40:01

@puhacica: nem kell mindent véresen komolyan venni. Nekem is van román kollégám, teljesen jól elvagyunk. Persze történelmi kérdésekről nem beszélünk.
A foci meg foci.

Bredpitt Monika 2016.06.11. 08:16:08

@Mirjam2: eleg ijeszto amit irsz, most latom, hogy nem neked cimeztem feljebb ugyanezt, puhacica mar megnyugtatott

SzZoole 2016.06.11. 08:16:32

@kardio1: "történelmi kérdésekről nem beszélünk."

Miert nem?Kivancsi lennek az ő verziójara Kolozsváral kapcsolatban.
Biztos írtam mar,hogy volt egy román kollegám,joghallgató Kolozsváron es itt csak a pénzt gyűjtötte a tanulmányai befejezésére,aki a bemutatkozás utan azzal nyitott,hogy mi magyarok miert mindjuk,hogy Kolozsvár magyar város volt,meg hogy Mátyás király magyar király volt.

Bredpitt Monika 2016.06.11. 08:18:54

@puhacica: engem New York kal ijesztgettek regebben es soha semmi inzultus nem ert Budapest en annal tobb

Buchhalter 2016.06.11. 09:12:33

@alexwine: a könyvelők és pénzügyesek is elfognak köszöni.A szakmámból már többen csak külföldi multinál hajlandóak dolgozni vagy szakmát váltanak.Én is éppen ezen ügyködöm.A kettő közül valamelyik opció.Te melyik szektorban dolgozol?

Buchhalter 2016.06.11. 09:12:33

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: sok mindenben igazad van.Az ellenzéki média felfúja ,de azért van benne igazság.A kormányunk és a gazdasági elitünk az utolsó pillanatra mindig kitalál vagy ad egy kis morzsát.De ez már sok embernek nem jön be.Lásd pénzügyesnek már lassan 200 nettót se akarnak adni Pesten.Annyiból sajnálom,de csak vegetálni lehet.Vagy örököltél egy lakást és akkor elvagy a pároddal.Én és a párom nem örököltünk.Pest külkerületében egy panel rezsivel együtt 100 ezer havonta.A nyugatot már ebben majdnem utól értük.A képzettebb munkaerő szép lassan szivárog el.Nem egy embert ismerek aki kint volt és honvágyból visszajött,de ami itt várta inkább szép lassan,max 1-2 év után örökre elment.A gyerek adókedvezmény is csak arra volt jó,hogy lassítsa a születés szám csökkenést.Tömeges gyerekvállalás nem indult be.ikerként elkönyvelni az évi 1-2 ezerrel több kis babát szerintem nevetséges.

Bredpitt Monika 2016.06.11. 09:17:58

@montroyal ( CAN qc): teljesen jo, ugy latom a szex nincs Tiltolistan, nagyon jo a polo,

Bredpitt Monika 2016.06.11. 09:23:43

@Buchhalter: en mar masfel eve jottem haza es nem tervezem az elhuzast, viszont most tenyleg latom milyen elkeserito a helyzet, de bennem ez pont azt inditja el, hogy most mar azoknak, akik itt akarnak elni tenyleg valtoztatni kell a dolgokon,
TENYLEG

2016.06.11. 10:29:33

@kardio1: "Persze történelmi kérdésekről nem beszélünk."

Elég nagy baj.

2016.06.11. 10:34:50

@Buchhalter: Szinte mindegy, hogy ki volt kormányon, a melós meg a vállalkozó szopta meg mindig (adózás terén). Azok, akik ezt az egész kabaré országot üzemeltetik. Teljes mértékben hülyének vannak nézve.

2016.06.11. 10:47:05

@Bredpitt Monika: Nem lesz semmiféle változás, na nem azért, mert én nem hinnék benne, hanem azért, mert bármi mögül hiányzik az a kritikus tömeg, amire esetleg odafigyelne bármelyik hatalmon lévő kormány is. Az már bizonyos, hogy a húsos fazék közelében lévők nem fognak és nem is akarnak semmin se változtatni, hiszen akkor odalenne a "kifogyhatatlan" pénzcsap, meg a hatalom. Utolsó leheletükig ragaszkodni fognak hozzá. Tehát az az út nem járható. A magyar társadalom viszont annyira megosztott, és híresen széthúzó bármilyen kérdés terén, hogy hiú ábránd azt gondolni, hogy majd ez a jelenség hirtelen megváltozik, és minden jóra fog fordulni. Az emberek mentalitása borzalmas, de ha csak egy dolgot kellene kiemelnem, mi az igazán nagy baj, az a PASSZIVITÁS. Minden jó, úgy ahogy van, nem szabad semmit sem kritizálni, gondolkodni meg aztán végképp nem, mert az liberálbolsevik értelmiségi dolog.... :))) Itthon már annyira sikerült átmosni pártideológiával az emberek agyát, hogy képtelenségnek tűnik ezen változtatni. Ahogy azon sem tudsz változtatni, hogy kirángass bárkit is a passzivitásból.

Főgebra 2016.06.11. 11:27:28

@Bredpitt Monika:
"...azoknak, akik itt akarnak elni tenyleg valtoztatni kell a dolgokon, "

26 év alatt hány általános sztrájkot hozott össze ez a "végletekig megnyomorított, megalázott " társadalom?

Ja, hogy egyet sem? Ragaszkodunk a hagyományokhoz!

2016.06.11. 11:37:40

@Bredpitt Monika: Nem probalok senkit ijesztgetni. New Yorkban nem tudom mennyi ideig eltel, melyik reszen, milyen rendszeresen hasznaltad a tomegkozlekedest stb. Az biztos hogy ha a statisztikakat megnezed, latni fogod hogy Mo.on sokkal kevesebb az eroszakos buncselekmeny mint a legtobb mas orszagban. A 'beszolas', fenekfogdosas stb. Budapesten az en tapasztalataim szerint is gyakoribb mint Londonban, ez az en egyeni tapasztalatom, mint ahogy az is hogy valodi fizikai agresszionak a veszelye Londonban joval nagyobb mint Bp.en.

2016.06.11. 11:45:11

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: +1. Ehhez jon meg az 'azt nem lehet, mert...' hozzaallas.

adg 2016.06.11. 11:50:32

@Zoole[uk]: legkozelebb mondd meg neki, hogy azert, mert Matyas magyar volt. Viszont ne aggodjon, ott van nekik az izig-verig olah avram iancu, arra buszke lehet, o az egesz roman tortenelem esszenciaja. :))

SzZoole 2016.06.11. 12:02:42

@adg: Utanna olvastam a wikin ki ez a hires roman,ez is egy igazi szarkevero magyargyulolo volt.

adg 2016.06.11. 12:12:40

@Zoole[uk]: o a nemzeti buszkeseg. Szinte a legutolso faluban is van szobra, magyar telepuleseken tobb is, altalaban farral forditva a magyar temploknak.
Eleg termeketlen lehet egy nemzet, ha egy ilyen alak a legfobb peldakepek koze kerulhet. :)

SzZoole 2016.06.11. 12:16:24

@adg: nem ertem miert roman hiresseg,tobb koze volt a magyarokhoz es magyar teruletekhez,mint romanhoz,so what?

adg 2016.06.11. 12:29:20

@Zoole[uk]: hu.m.wikipedia.org/wiki/Avram_Iancu

Itt a magyar vonatkozasu esemenyek vannak kiemelve jobban. Egy aljadek volt, annyi koze volt a magyarokhoz, hogy Erdelyben szuletett, ott is pusztult, es gyulolte a magyarokat es ezrevel irtotta. Nem sok egyenes csata ovezi nevet.

SzZoole 2016.06.11. 12:34:55

@adg: olvastam mit muvelt Bem csapataival,hatulrol,lesbol tamadta oket,gerlla modszerel.....
Tenyleg buszkek lehetnek a romanok.....

DieNanny CH 2016.06.11. 13:32:33

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

"Hogyan lehetséges az, hogy hatalmas munkaerőhiány van, mégis hatalmas a munkanélküliség is?"

Lehet, hogy könyvtárosból, meg juhászból, meg buszsofőrből Dunát lehet rekeszteni, viszont tanárból, eladóból, meg cipőfelsőrész-készítőből hiányzik cirka 10 ezer ember.

Én így tudom elképzelni.

M. Péter 2016.06.11. 15:21:03

@Zoole[uk]: Ha egy magyar hadvezér akármilyen taktikával legyőzte volna az osztrák és orosz hadseregeket, akkor most nemzeti hős lenne.

Szafarov Azerbajdzsánban hős, Magyarországon gyilkos.

adg 2016.06.11. 15:47:07

@M. Péter: fegyvertelen es vedtelen falvak kiirtasa normalis helyeken nem szamit hosi tettnek, semmilyen korulmenyek kozt. Vagy amikor felszolitjak az embereket, "adjatok meg magatokat, es elve maradtok", majd amikor ez megtortenik, akkor az immar fegyvrteleneket valogatott szadizmussal megis kiirjak. Valahogy szinten nem a hosiesseg jutna eszembe.
Amennyire tudom, mar a romanok is kezdik maskent ertekelni a szerepet.

SzZoole 2016.06.11. 16:01:11

@M. Péter: valoban,ez nezopont kerdese.

Ki az a Szafarov,az is egy szabadsagharcos forradalmar?

SzZoole 2016.06.11. 16:46:42

@M. Péter: ja,hogy a baltasgyilkosrol van....az tenyleg egy nemzeti hos.....
Mint a felazsiai rokona aki elbalterezte

Buchhalter 2016.06.11. 21:25:18

@Bredpitt Monika: ha lenne egy karizmatikus lázadó egyéniség aki elindítana egy gerilla hadviselést,hidd el sokan csatlakoznának hozzá.De ez egyelőre csak ábránd.

Narina 2016.06.12. 09:49:33

@Zoole[uk]: Johet a sztori sracok! Bar, ha nem happy a kimenetel, akkor inkabb nem tudom.

SzZoole 2016.06.12. 09:54:56

@Narina: kérd meg @diggerdriver: -t,hogy mondja el,tanulságos történet,egy 'igazbaratrol' szol:)))

Narina 2016.06.12. 10:33:51

@Zoole[uk]: Ez kinosan hangzik draga! Majd minya megbuvolom, hogy csacsogja el.

SzZoole 2016.06.12. 10:39:13

@Narina: dehogy kínos,tanulságos,rendkívül tanulságos:)))

Amúgy illene a mai poszt ajánlójoz.

SzZoole 2016.06.12. 12:01:48

@Mirjam2: persze tudod kiről van szo,de hogy alvó oroszlán lenne?
Inkabb egy piti tyuktolvaj

SzZoole 2016.06.12. 13:57:35

@Mirjam2: ertem en,hogy gőzgép,de mi hajtja?

Bredpitt Monika 2016.06.12. 14:15:57

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: @Főgebra:

komolyan mondom, hogy azokat akik csak ezt a negatív mantrát tudják ismételni szűrőre fogom tenni, mert ez a másik magyar sajátosság, művészi módon tudják az emberek azokat lehúzni magukhoz, akik akarnak valamit tenni végre, most éppen ti is ezt a vonalat hozzátok, ennél már az is jobb ha csendben maradtok

A SZAVAKNAK EREJE VAN !!!!!!!!

Egyébként meg igen, sajnos egyet kell érteni sok mindennel azzal kapcsolatban , amit fent leírtatok.

AZZA NEM HOGY NEM LESZ VÁLTOZÁS. DE LESZ. NAGYON ÉRIK A DOLOG.

Bredpitt Monika 2016.06.12. 14:30:21

@Buchhalter: tökéletesen egyetértek, és pont ez a lényeg, nagyon beletaláltál a közepébe, pont olyan figurák kellenek, mint a fekete ruhás ápolónő, akinek levelek mentek, hogy ne hagyja abba, amit csinál, mert az emberek tudnak vele azonosulni,

a milliárdos politikusoknak nehéz hinni (bár ha megnézzük mi folyik az USA ban éppen, akkor ezt is meg lehet cáfolni, )
igazából egy gyökeres szemlélet váltás kellene, illetve ha maradunk a hagyományos politikánál, akkor - el sem hiszem, hogy leírom , de - a bal oldalnak muszáj lesz összefognia a Jobbikkal,

itt van az LMP , egy barátságos párt, akiben hittek emberek és most nem tudott állást foglalni Schiffer András, inkább elvonul, mert az elveit nem akarja feladni, se MSZP. se JOBBIK. Sajnálom, hogy elvonul, de egyben az is világos, hogy így mint béna kacsa funkcionáltak volna. Néha igenis választani kell, és bizony úgy tűnik nem lehet más a politika, mint szennyes, néha fel kell adni az embernek az elveit.

Ja és most , hogy látom a saját szavaim. Én, aki adtam voksot a Fideszre és meg is védtem őket nagyon sokszor, mostanra látom igazán, hogy ha erre még ezután is voksot adnak az emberek, akkor gyakorlatilag arra adnak engedélyt a jövőbeni politikusoknak, hogy a lopás, rablás belefér. Nagyon rossz úton járunk.

Nekem pl. van egy barátom, aki őszinte Fidesz párti. Kíváncsi vagyok, hogy mikor fogja megérteni, azt, hogy azért vesztették el nyolc év után a lakásukat,m ert az is egy nagy humbug volt, hogy megvédjük a lakáshiteleseket. Hol lettek megvédve?

Forintosítva lett a hitel, de többet kellett nekik kifizetni havonta, mint amennyi a nettó fizetése. Inkább feladták az egészet, mert még így is 17 évig kellett volna fizetniük.

Bredpitt Monika 2016.06.12. 14:32:35

@flash.gordon: igen, itt vagyok és leszek is egy darabig

2016.06.12. 14:34:58

@Bredpitt Monika: Az, hogy te mivel hitegeted magadat, az csakis a te dolgod. De engedtessék meg, hogy merjek másképp látni dolgokat. Lesz változás, nem kérdéses. Majd pár évtized múlva. Talán. Pozitív v. negatív irányba, nem lehet tudni. Ha neked van időd kivárni, meg talán/ha/esetleg fogalmakra bármit is itthon alapozni, akkor hajrá.

Lesz 2 év múlva választás. Majd megnézzük a végeredményt, aztán visszatérünk erre a nagyon érik már dologra.

Bredpitt Monika 2016.06.12. 14:44:05

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
megint emlélkeztetlek arra, amit a menekültügyes poszt után írtál, a jó meleg székből nem lehet megváltani a világot, mégis itt vagy és leírod ezerszer is ugyanazokat a negatív gondolatokat,

NINCS ÉRTELME

Annak lenne, hogy a pozitívakat leírod ezerszer.

ANNAK TÉNYLEG VAN.

Mi a jó ebben neked? Őszintén. Inkább tanuld az angolt, és helyesen teszed, hogy kipróbálod magad máshol.
Menj inkább sétálni egyet. Én most elviszem fagyizni a lányom.
Kérlek szépen, házi feladat: erre csak valami pozitívval válaszolj.

"Az, hogy te mivel hitegeted magadat, az csakis a te dolgod"

Ez a megjegyzésed erősen személyeskedőre sikeredett. Ezzel pedig végleg nem tudok mit kezdeni. Az ilyen emberekkel nem szoktam vitába szállni. Szóval, kérlek szépen, nem akarlak elveszíteni, szűrőre kerülsz kegyetlenül, ha most nem írsz valami pozitív dolgot.

Pl írd már le, hogy haladsz az angollal. Angolul persze.
Come on!!! Let's be enthusiastic for a change. Please, please, I do not want to loose you.

Bredpitt Monika 2016.06.12. 14:47:34

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Helyesen .I do not want to lose you.

Ezt sokszor elírom.

Bredpitt Monika 2016.06.12. 14:52:13

@Mirjam2: Manhattanben volt, hogy éjjel mászkáltam egyedül, és nem tudtam hol fogok aludni, Qeens-ben laktam egy olyan helyen, ahol a feketék tüzet raknak az aszfalton, egyedül mentem haza sokszor a metró megállóból éjfél körül, szóval nem volt egy életbiztosítás, igazából csoda , hogy soha nem volt afférom,

jaj, de az egyetlen ami ért, egy részeg feketétől 32 éves koromban:

erősen dülöngélve közölte velem: You know, you should wear a bra, honey. Na, azóta viselek is.

2016.06.12. 16:18:53

@Bredpitt Monika: Szűrjél, ki nem szarja le. :D

Narina 2016.06.13. 19:26:34

@diggerdriver: Mi volt a sztori a halas delikvenssel amirol Zoole beszelt. A segitseg nyujtassal kapcsolatban. Valami ejszakai koltozesrol hablatyolt a kollega! :)

Muscari 2016.06.15. 09:25:07

@kardio1: irtam privatot, nezd meg, legyszi.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása