oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. január 19. 06:44,  Három gyerekkel Kanadába 112 komment

2016. január 19. 06:44 Határátkelő

Három gyerekkel Kanadába

Családostul mindig nehezebb elindulni, abban az esetben pedig ha három gyerek van (mint a mai poszt szerzője, Martee esetében), különösen nagy kaland – már csak a gyerekek miatt is. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a célállomás a közelinek nehezen nevezhető Kanada, akkor külön le a kalappal. Lássuk tehát, hogyan indul el egy ötfős család Észak-Amerikába és hogyan telik az első időszak!

Írd meg, hogyan telik egy napod, készíthetsz fotókat, akár videót is! Azt gondolod, az életed nem annyira érdekes, hogy megérjen egy posztot? Nagyon tévedsz! A sorozat korábbi darabjait itt találod. Az írást a hataratkeloKUKAChotmail.com címre küldheted el. Köszi!

cim_53.jpg

„Egy olyan három gyerekes házaspár vagyunk, akik eddig pár napnál hosszabb időre nem hagyta el szülőhazáját. Néha viszont éreztük úgy, hogy egy kis változás igenis feldobhatná az életünket és szívesen kipróbálnánk magunkat új körülmények között is. Ráadásul milyen jót tenne a gyerekeknek a nyelvtanulás, egy idegen kultúra, életforma megismerése! Angolul mind a ketten beszélünk, én franciául is, így nyelvi akadálya sem lenne a dolognak.

Három gyerekkel az ember azonban nem indul csak úgy neki a vakvilágnak – ha csak nem muszáj. Ezért, amikor 2014 elején felmerült férjem munkahelyén az a kérdés, hogy érdekelné-e külföldi munkavállalás ugyanannál az anyavállalatnál úgy, hogy segítenek a kiköltözésben és egy hónapig a lakhatást is megoldanák számunkra az adott városban, úgy éreztük, hogy ennél biztosabb módja nem lehet egy család számára a világlátásnak!

Sanghaj vagy Montreal

Két várost ajánlottak fel, ami számításba jöhetett: az egyik Sanghaj, a másik Montreal.

Sanghajtól egy kicsit tartottunk – ez számunkra már a „túl idegen” kategória. Viszont Montrealról sok helyen olvastuk, hogy az egyik legeurópaiasabb város Québec City után Észak-Amerikában. Úgy gondoltuk, hátha itt nem érezzük majd annyira távol magunkat az Otthontól.

Ezután elkezdhettünk szervezkedni, egyeztetni, valamilyen szinten lezárni a magyarországi életünket, de nem véglegesen, hisz akkor még azt hittük, hogy egy évre szeretnénk csak kihasználni az ideiglenes munkavállalási engedély nyújtotta lehetőségeket… azóta ezt az egy éves periódust már kétszer meghosszabbítottuk…

1_89.jpg

Családosan előtte nem repülgettünk erre-arra, maximum férjemmel talán kétszer. Mondanom sem kell, hogy felejthetetlen élmény volt számunkra és a gyerekek számára is, hogy a cég business classra foglalt jegyet ötünk számára!! Ki is élveztük, mert valahogy sejtjük, hogy hamarosan ilyen élményben nem igazán lesz részünk. :)

Izgalmas kezdetek

Kimerülten, de boldogan érkeztünk meg 2014. július elején a Montreal-Pierre-Eliott-Trudeau Repülőtérre, ahonnan taxival szerettünk volna eljutni arra a címre, ahol a bérelt lakás kulcsát leadták egy portán – elvileg. Itt ugyanis egy kis hiba csúszott a gépezetbe: a kulcs nem volt ott.

Kicsit kínosan éreztük magunkat a portás bácsi előtt – most érkeztünk öten, természetesen nincs használható telefonunk, amin utána érdeklődnénk a dolognak, a gyerekek már nyavalyogtak hisz itt is este kilenc körül volt már és egyáltalán – akkor most mi legyen??!!

A hatvan év feletti bácsika teljes természetességével magáénak érezte a problémánkat, egyből telefonált az USA-ba a megadott elérhetőségre és nyomozta ki nekünk, hogy a szóban forgó kulcs egy másik címen van!

Segített újabb taxit hívni és kivinni a bőröndöket és még Ő kért elnézést, hogy vajon mit gondolunk mi majd erről az országról, ha ez az első tapasztalatunk?!

Régen voltunk már bárkinek is olyan hálásak, mit akkor neki!

Persze, pár nap múlva nagyon megörültünk a nagy ajándékcsomagnak is tele csokival és rágcsával, amit a lakásbérlő cég elnézéskérésképpen postázott a számunkra.

2_65.jpg

Az első benyomások

Az első hónapot a belváros szívében tölthettük. Mivel nyári szünet volt, én a gyerekekkel igyekeztem felfedezni a várost, férjem pedig megérkezésünk után 2 nappal már ment is dolgozni.

Szerencsére neki elég ismerőse volt a montreali csapatban, hisz interneten már előtte is dolgoztak együtt, így nem egy vadidegen helyre csöppent be. Munkatársai nagyon segítőkészek és készségesek voltak, ha bármiben kértünk segítséget.

Az ilyen belvárosi sétálgatásaink során többször is meglepődtem, mikor munkából hazafelé tartó emberek megálltak mellettünk és mosolyogva mondták, hogy milyen szép család, milyen aranyos gyerekek, vagy például mikor a tűzoltók, rendőrök integettek a szirénázó kocsiból a gyerekek mellett elhaladva. Ezt nagyon élvezték!

Így összességében az első benyomásunk a montrealiakról, hogy kedvesebbnek, mosolygósabbnak, türelmesebbnek és toleránsabbnak tűnnek – kimondottan a gyerekek felé mutatnak nagy türelmet és megértést.

3_59.jpg

A beilleszkedés

Anyuka lévén elsődlegesen attól féltem, hogy mennyire viseli majd meg a gyerekeket a nagy változás. (Hisz akkor úgy gondoltuk, hogy ha nagyon megszenvedik a gyerekek, akkor maximum én majd visszaköltözöm velük, a férjem marad, és majd csak kibírjuk azt az egy évet valahogy.)

Először is: eddig kertes házban laktunk és ezt le kellett cserélni egy kb. fele akkora lakásra.

Másodsorban: kisvárosból jöttünk, ahol max. 10 000-en laknak, és Montreal egy Budapest nagyságú város.

Harmadszor: már megvolt mindenkinek a kis ovis, iskolás közössége, baráti köre, itt pedig újra kell kezdeni a kapcsolatok építését. Hisz mondhatni egy rokon, barát, család, koma stb. centrikus család vagyunk.

Negyedszer: idősebb fiam beszélt már akkor is valamennyit angolul, de a kisebbik egy szót se, és nem is mutatott hajlandóságot arra, hogy érdekelné az angol. (a kislányunk még csak akkor tanult magyarul is beszélni)

Mindezek ellenére, a beilleszkedés olyan simán ment nekik (is), hogy ennél egyszerűbben és zökkenőmentesebben meg sem tudtam volna álmodni!

4_43.jpg

Sikeresen beilleszkedtek az itteni iskolarendszerbe, ahova szívesen járnak. Hamar lettek barátaik - több nemzetiségből is. Könnyen kapcsolatot teremtenek felnőttekkel is.

A kisebbik fiam, aki 7 éves lesz, akkor kevesebb, mint fél év alatt tanult meg angolul beszélni – igaz nem hibátlanul, de folyékonyan.

A kislányom pedig egy kiegyensúlyozott kiscsoportos, aki párhuzamosan tanul magyarul, angolul és franciául, és teszi ezt olyan természetességgel, mintha ez lenne a világ rendje.

Hogy jól érzik magukat számomra az is bizonyítja, hogy noha másfél éve itt vagyunk, nem kellett még orvoshoz fordulnom velük, ami valljuk be, nagyon jó hír egy olyan családban, ahol a gyerekek jelenleg 12, 6 és 3 évesek.”

Aki többet is szeretne megtudni róluk, vagy Montrealról, az kattintson bátran Martee blogjára!

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Kanada

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr658284352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

©________ 2016.01.19. 07:46:00

Es a nagyobbik gyerek?

HardPötty 2016.01.19. 07:49:50

Egy kérdés az Európán kívül élőknek: Hogyan kezelnek, emlegetnek, tekintenek vagy hivatkoznak rátok? Európaiként vagy magyarként?
Mert ugy Angliában simán magyarnak mondanak, de hogy megy ez a kontinensen kívül.
Mit mondanak a "nénik"?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.19. 07:52:53

Előszónak kiváló.
Jól írsz, ne hagyd abba tudsz te meg ide rittyenteni hasonlóan jó posztot.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.19. 08:01:36

Egyébként egyszerű a történet.
A férj elindult a Lenini úton és megcsinálták a szerencséjüket.
Teljesen rendben van a dolog.
A féleség meg jól ír. Csak irhatna meg többet.

adg 2016.01.19. 08:19:32

Kellett volna meg kicsit folytatni. :)

@HardPötty: Aki ismer, az a nevemen hivatkozik ram. Nem kulonosebben szamit nekik, hogy honnan jottunk, ugysem tudja megjegyezni altalaban. A szokasos small talk kereteben rakerdeznek, es annyi, akik jobban ismernek, azok nagyjabol tudjak.
Ma pl voltam sved es finn is, sokszor megprobaljak kitalalni. Sokszor meg en mondom, hogy tippeljen, mokas, hogy miket gondolnak.

A multkor egy benszulott csavo kapott el, vele is ezt jatszottam, franciatol a belgaig minden voltam, meg angol is, ami azert egy kicsit legalabbis furcsa tipp. Vegul feladta, de meglepoen sok europai orszagot felsorolt, bar azt nem tudta, hogy melyik hol van. Pl a szlovakia utan montam neki, hogy pont alatta, erre jott a belgium.
Szoval egyszer ketszer felmerul, majd sehogysem befolyasol semmit a tovabbiakban.

Taxomükke (UK) 2016.01.19. 08:23:53

Szuper tortenet, gratulalok!
Orulok, hogy azt irtad, fel ev utan folyekonyan beszelt a gyerek, nem "perfekt"...

HardPötty 2016.01.19. 08:24:57

@adg: értem és köszi a választ. Gondoltam hogy nem egész nap mondogatják hogy ott jön a magyar. Csak pl egy amikor bemutatnak és megemlíti, arra voltam kíváncsi. ☺

martee 2016.01.19. 08:29:14

@diggerdriver:
Köszi :) Ha bővebben is érdekel Montreal és a történetünk, akkor a blogomon olvashatsz még rólunk!

martee 2016.01.19. 08:30:54

@Praliné.:
A nagyobbik gyereknek annyiból volt egyszerűbb a helyzete, hogy Ő valamilyen szinten beszélt már angolul. Így a suliban gyorsan lettek barátai.
Ami kicsit nehezebben ment, a sport. Évek óta vív és olyan csapatba került, ahol az edző csak franciául beszél. Kezdetben feszélyezte a helyzet, de hamar felszedte a szakszavakat és most már ezzel a nyelvvel se áll hadilábon :)

adg 2016.01.19. 08:35:02

@HardPötty: Van egy felvideki kollegam, vele szoktuk ugratni egymast. O azt mondja nekem, hogy "ti magyarok", en meg totnak hivom olyankor.

Korabbi fonokom szorakozott ezzel, hogy idonkent a szarmazasa szerint szolitott embereket, de csak vicc volt. Ask that bloody Irish fella! meg hasonlok. Ha valami szokatlan megoldassal rukkoltam elo, akkor It must be some fuckin' Hungarian sollution. Ilyenek.
Csereben o sem sertodott meg, ha en mondtam valami otletere, hogy ez biztos valami primitiv ozi modszer. :)

martee 2016.01.19. 08:35:52

@HardPötty: Nekem az a tapasztalatom, hogy igyekeznek találgatni az akcentus alapján, hogy honnan származunk. Sokszor az orosz jut eszükbe... És többször előfordult, hogy kiderült, van valami kapcsolatuk Magyarországgal: valamelyik nagyszülő, szomszéd, ismerős kapcsán.

HardPötty 2016.01.19. 08:42:02

@martee: köszi a választ. Érdekes Angliában is kérdezték már tőlem hogy orosz vagyok e. Ennyire hasonló lenne az akcentus? Illetve volt olyan is hogy a magyar beszèdet gondoltàk annak...

adg 2016.01.19. 08:51:37

@HardPötty: Ja, az kimaradt, hogy nem emlitik meg bemutataskor. Gyakran vannak olyan meetingjeink, hogy nincs is ausztral a tarsasagban. Az irodaban van ket magyar, egy filippino, egy gorog, egy bolgar, egy kinai, egy azsiai eredetu es 3 feher ausztral. Nulla erdekesseggel bir a teny, hogy valaki nem idevalosi. :)

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.01.19. 09:06:53

nagyon erdekes volt, es szuper hogy minden siman ment!

@HardPötty: kazahsztanban magyarok vagyunk elsorban ... soot, szerintem mar a posztomban emlitettem is, hogy mar hallottam olyat is hogy a magyarok europaban elo kazahok

szoval nem europaiak vagyunk na :D

Evain 2016.01.19. 09:09:53

@adg: nekem egész konkrétan a következőt mondta pénteken egy holland kollégám, miután hallott telefonon magyarul beszélni: olyan, mintha visszafelé játszanák le a szöveget. :D

Evain 2016.01.19. 09:10:42

Ja, és azige, 5 főre business class Montrealba? Melyik cég ez? Gyorsan beadom a jelentkezésem. :D

HardPötty 2016.01.19. 09:11:37

@adg: az én főnökasszonyom fontosnak tartotta elmondani hogy magyar vagyok amikor körbe vitt a munkahelyemen hogy bemutasson. Bár mi nemzetközi suli vagyunk és a vilàg minden tàjáról vannak itt tanulni dolgozni. Ha új ember jön és nem angol akkor tögtön mondja a főnökasszony. De ez lehet az ő "sajátossága".

Hari Seldon 2 2016.01.19. 09:17:50

Jobb lett volna ha kicsit hosszabb.

„Viszont Montrealról sok helyen olvastuk, hogy az egyik legeurópaiasabb város Québec City után Észak-Amerikában.”
Ez valószínű azért van, mert Észak Amerikában ez a környék lett először betelepítve (aztán persze az angolok betelepülés jóval nagyobb mértékű volt). Még a napkirály korában elkezdődtek a tervszerű építkezések. A stílust pedig átadták. Az angol részen nem volt ilyen adminisztratív program.

„Kimerülten, de boldogan érkeztünk meg 2014. július elején a Montreal-Pierre-Eliott-Trudeau Repülőtérre, ahonnan taxival szerettünk volna eljutni arra a címre, ahol a bérelt lakás kulcsát leadták egy portán – elvileg. Itt ugyanis egy kis hiba csúszott a gépezetbe: a kulcs nem volt ott.
Kicsit kínosan éreztük magunkat a portás bácsi előtt – most érkeztünk öten, természetesen nincs használható telefonunk, amin utána érdeklődnénk a dolognak, a gyerekek már nyavalyogtak hisz itt is este kilenc körül volt már és egyáltalán – akkor most mi legyen??!!”

Jó kis kaland. Tudom milyen az, ha hosszú út után fáradtak a gyerekek.

„vagy például mikor a tűzoltók, rendőrök integettek a szirénázó kocsiból a gyerekek mellett elhaladva. Ezt nagyon élvezték!”

Akkor a ti gyerekeitek sem voltak még túl nagyok. Nálunk a „poubelle-to” (azaz poubelle autó – szemetes kocsi) a kedvenc. Kiáll a három lány és vadul integet. Azok meg vissza.

Bredpitt Monika 2016.01.19. 09:26:23

De rövid volt.
Ez egy nagyon szép határátkelős történet.
Nekem a szívem csücske Kanada egyébként is. Szerintem az egyik (ha nem a number one) legjobb ország a bolygónkon.

A gyerekek meg egyből franciául és angolul is megtanulnak.
Azt lehet tudni, meddig fognak ott élni ? Erre nagyon kíváncsi lennék.

Én , aki visszajöttem a lányommal most nagyon drukkolok a gyerekeknek, hogy jó sokat tudják élvezni a Kanada adta lehetőségeket. Nekem az a tapasztalatom, ha valaki kint kezdi a sulit és utána jön haza akkor van nagy megdöbbenés. De nem a vészmadárkodás a célom természetesen. Nagyon drukkolok a családnak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.19. 09:48:23

Nulla fok van és az angolok fagynak megfele…
:))))))))))))))))))

Herr Géza 2016.01.19. 10:06:07

@diggerdriver: Jelentem -10 °C nálunk (az éjjel -16°C volt) és a németek már elövették a télikabbátot... :)))

Herr Géza 2016.01.19. 10:06:54

@Herr Géza: Hehe, az a "kabbát" jó lesz kabátnak is...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.19. 10:08:31

@adg: hehe, ilyen itt is előfordult. Uram a francia kollegájával szokták cikizni egymást, ő a fecking Eastern European, Jean-Philippe (akinek egyébként orosz a nagymamája!) a cheese eating surrender monkey névre hallgat. Én a kollégámat West Brit-ezni szoktam (tősgyökeres dublini), ő le-lengyelez. A mexikói kolléganőnktől pedig mindenki kapott egy "Mexican Wrestler"-nevet, én pl. a sonkarajongásomnak köszönhetően lettem Jamoni.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.19. 10:11:52

@martee: mai napig őrzök két kézírásos receptet egy kanadai francia hölgytől, jellegzetes kanadai kajákat kértem tőle. Azt hittem, majd küld valami linket, de nem, leírta a kedvenc receptjeit és elküldte nekem a fiával... Szép ország. Sok sikert!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.19. 10:14:24

@Herr Géza:
Akivel találkoztam ma az mind fuckin' cold-ozott.

London2009 2016.01.19. 10:24:17

@diggerdriver: Jajj, ezen nevetek en is. Ma reggel 8-kor volt egy meetingem (ez nalunk irto koran van). Tegnap mondta a fonokom, hogy nyugodtan dolgozzak otthonrol. Nem varja el, hogy ebben a nagy hidegben hajnalban bejojjek! Nem edespofa? :DDD
Mondtam neki, hogy kemeny fabol faragtak, -10 alatt meg sem erzem a hideget, valamint a kelo nappal en is kelek. Dont worry! :D

©________ 2016.01.19. 10:26:39

@Herr Géza: a norvegok meg kivették a sztéket a hútőből grillezéshez:DDD
vagy azok a finnek?
mindegy.

Karma17 2016.01.19. 10:42:50

Penteken Eszak-Irorszagban sarga figyelmeztetest adtak ki a "nagymerteku havazas" miatt. Ez volt az a homennyiseg, amire edesanyam azt mondja, hogy arra eleg, hogy a macska laba fazzon. 2 azaz ketto centimeter ho esett. Ennek kovetkezteben reggel az autopalyan olyan dugo volt, hogy a busz befele 20 percet kesett. Mondanom se kell az autopalyan max. a leallosavon lehetett nyomokban havat latni :)

Mondjuk cserebe szombat ota 7 fok van megint.

London2009 2016.01.19. 10:44:06

Engem aposom hiv Mrs. Goulashnak. De, hogy miert, azt nem tudom. Ebbol mondjuk mara mar leginkabb csak a Mrs. G maradt. Mrs. G igy meg Mrs. G ugy.
Nekem az a tapasztalatom, hogy rengetegen voltak az utobbi evekben Budapesten turistakent, vagy szeretnenek menni, vagy epp most keszulnek menni stb. Ugyhogy altalaban mindenki annyit mond, hogy jajj, milyen szep Budapest, aztan mar lapoztunk is. Az fordul elo meg gyakran, hogy elfelejtik, hogy honnan is jottem es gyakran lengyelnek, bolgarnak vagy barmi egyeb kelet europainak titulalnak. Aztan mikor mondom, hogy magyar vagyok, de no worries, akkor percekig kernek bocsantot, hogy jajj, ne haragudjak, de kiment a fejukbol. Legutobb meg az uram is azt mondta a magyar vizvezetekszerelomre az apjanak, hogy a polish plumber. Mondtam neki, hogy te megorultel, milyen polish plumber? Erre, hogy jajj, sorry, de most beszelt a batyjaval, vagyis nem, az apjaval, a lengyel, ja nem a magyar festorol, o ize, vizvezetekszerelorol, hogy holnap, ja nem, holnaputan… Na mondom jolvan akkor, now calm down :D

Karma17 2016.01.19. 10:45:38

Mikor decemberben mentunk ki a repuloterre, hogy utazzunk haza, a taxisofor megkerdezte, hogy honnan jottunk, mert hallotta, mikor egymas kozott a felesegemmel beszeltunk, es azt felismerte, hogy nem lengyel. Neki sokkal jobban tetszett a hangzasa a magyarnak, mint a lengyelnek, azt mondta, a lengyel nyelv olyan "kemeny" hangzasu, es valahogy ugy ereztem, hogy nem kulonosebben szereti oket, de ennek kozvetlenul nem adott hangot, csak nekem volt ez az erzesem :)

Evain 2016.01.19. 10:53:30

@diggerdriver: azt én is. Ezzel a hőfokkal már nem kompatibilis a motorfelszerelésem. Az akkus kesztyű az max nulla fokot tud "ellenmelegíteni" 45 km/h-nál.

Valaki küldjön el melegebb éghajlatra. :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.19. 10:56:25

@Karma17: itt álltam vigyázzban, sóval és fagyállóval felszerelkezve, vártam a havat. Erre semmi. A nárciszaim ellenben mindjárt nyílnak

adg 2016.01.19. 10:57:33

Ki panaszkodott az idojarasra:
kepkezelo.com/images/4lor3zf3vc9w4uithmfo.png

Semmi baj vele. :)

Karma17 2016.01.19. 10:58:37

@adg: Erre nagyon panaszkodnek :)

SzZoole 2016.01.19. 10:59:24

Tetszik a post,en is szivesen laknek ott,Montival biztos jol kijonnenk,bar nekem a nyugati oldal Vencuver valahogy jobban bejon.
Lehet,hogy csak azert mert ott lakik egy baratom baratja,es Ö sokat meselt rola.Hivott is mar,hogy menjunk oda,segitene sok mindenben,2007 nyaran volt is ra lehetosegem,de hat olyan messze van es hideg

illango pillango 2016.01.19. 10:59:27

@Herr Géza: A lidl viszont már a Húsvétra készül! Jövő héttől elkezdik árulni a nyulacskás, tojásos csokikat. Januárban.

Karma17 2016.01.19. 10:59:29

@kisrumpf: Nekunk is van cserepben valami hagymas ize, de mivel tavaly telan/tavasszal meg nem laktunk itt, ezert nem tudom mi lehet, na majd iden meglatjuk :)

Karma17 2016.01.19. 11:01:15

Ja meg van egy szilvafank, amit nemsokara neki kell allnom megmetszeni, mert rendkivul ossze-vissza van nove, es tavaly mar volt rajta egy kisvodornyi szilva, hatha iden is lesz. Tele volt leveltetuvel, azt hittem nem lesz rajta egy ep szem sem, viszont erdekes modon egyetlen fergeset sem talaltunk benne.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.19. 11:05:05

@Karma17: ha arasznyi, akkor nárcisz. Ha ötcentis, akkor krókusz :-) Rendes szilva? Olyan kék, ovális, amiből lekvárt főznek otthon?

SzZoole 2016.01.19. 11:12:08

@London2009: jol meg tisztel vele aposod:(
Ha engem Mr. Goulashnak hivna,en Mr. Pudinghead-el "tisztelnem" vissza.

SzZoole 2016.01.19. 11:13:29

@illango pillango: le vagytok maradva,itt mar a nagyobb uzleteben hetek ota kint vannak a husveti aruk:)

SzZoole 2016.01.19. 11:17:46

@kisrumpf: lekvaaarrt,hova gondolsz?
PALINKAT
Hova vezetne a vilag,ha a draga jokiss szilvat lekvarba pocsekolnak:)))
Nem sokara lesz a .... szulinapod,

Karma17 2016.01.19. 11:23:19

@kisrumpf: 5 centis, akkor krokusz lesz, barmi is az :)

Van rendetlen szilva is? :)

Egyebkent besztercei szilva: barnaesfiai.hu/noveny/besztercei-szilva-122-es-150

Amibol lekvart foznek, (legalabbis az Erdohaton, ahonnan szarmazom) az a nemtudom szilva: www.veddamagyart.info/elelmiszer/2007-nemtudom-p3-szilva-nemzeti-fajtajegyzek-csengodi-meggy

London2009 2016.01.19. 11:29:55

@Zoole[uk]: Jajj, nem, o ezzel csak viccel. A csalad mas tagjainak is vannak hasonlo becenevei. Ezzel csak kedveskedni probal. Nyugi! :D

SzZoole 2016.01.19. 11:30:05

@kisrumpf: whisky?Fujj,azzal a kommersz lorevel?
Mondjuk egy jo kis tobb eves/evtizedes MacAllan Gold-to szivesen megkostolnak

adg 2016.01.19. 11:32:11

@kisrumpf: ez a west brit nem rossz, kiprobalom, ha lesz megint valami ir kollega.
A multkor a kamarank elnoket bucsuztattak, es kulon kiemelte a bucsuztato, hogy milyen remek munkat vegzett, es milyen jol megtalalta a hangot a kollegaival, annek ellenere, hogy "he speaks a language other than English."

Az egymas akcentusa a masik orok frocliforras. Az ir srac vette fel a telefont, es mondta hogy xy majd jon next 'mondéj'. Az ausztral meg ket asztallal arrebrol raszolt finoman, hogy " 'mándáj', bloody irish"

SzZoole 2016.01.19. 11:33:33

@London2009: en nyugodt vagyok,nem engem gunyol vegulis

adg 2016.01.19. 11:34:34

@adg: csak a lenyeg maradt ki, szoval a kamarank SKOT elnoket bucsuztattak...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.19. 11:40:09

@Zoole[uk]:
Ez jóóóó
:)))))))))))))))))))))))

Esetleg horseheadnak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.19. 11:41:00

@Karma17:
A leveltetveket a hangyák viszik fel a fára.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.19. 11:42:21

@kisrumpf:
Lekvárt???
Milyen kificamodott gondolkodásod van neked.
PÁLINKÁT…

Herr Géza 2016.01.19. 12:00:52

@illango pillango: Láttam. A szokásos örület minden évben. De mindig meglepödünk... :)))

London2009 2016.01.19. 12:04:42

@Zoole[uk]: Ne, tenyleg felreerted. Ha ismerned, nem gondolnad egy percig sem azt, hogy gunyol. : )

martee 2016.01.19. 12:18:20

@HardPötty:
Igen! A magyar nyelre gyakran hiszik azt, hogy orosz! Utána meg megkérdezik, hogy - Akkor melyik szomszédos ország nyelvével rokon? Melyik európai nyelvre hasonlít?

Csodabogár 2016.01.19. 12:25:07

Üditő poszt. Minden szép, jó és teljes siker. Mondjuk én a gyerekekek beilleszkedésén nem csodálkozom, azok mindig mindenütt feltalálják magukat és vihar sebesen magukba szívják a nyelvet. Remélhetően folytatódik a sikerszéria. Szerintem soha nem fognak hazajönni, max. látogatóba.

Csodabogár 2016.01.19. 12:26:01

@Zoole[uk]: Az idén korán lesz húsvét, igyekezni kell!
Itt még néhol áll a karácsonyfa az üzletekben.:-(

martee 2016.01.19. 12:32:44

@Hari Seldon 2:
Igen! És milyen pozitív élmény nekik!!

Ha már a rendőrségről és a tűzoltóságról beszéltünk, akkor azt is elmesélem, hogy az iskolában az első hét az ikább esetlegesen felmerülő problémák megbeszélésével telik.
Az első napon már a segélykérő telefonszámokat tanulták, hogy mit kell tenni, ha tűz ütne ki az iskolában, mi a kivonulási terv vagy például mi a teendő, ha erőszakos támadás éri az iskolát.
Az első dolog, amit megtanultak, hogy a rendőr és a tűzoltó a barátod...

SzZoole 2016.01.19. 12:38:55

@London2009: nekem mindegy,a Te csaladod

martee 2016.01.19. 12:43:44

@Bredpitt Monika:
Szerintem is nagyon szép és nagyon élhető ország!
Hogy meddig maradunk? - Jelenlegi tervek szerint még másfél évet.
És teljesen reálisan látod a kérdést: vajon olyan sima lesz-e a visszailleszkedés, mint idefele volt? Ezen már én is sokat töprengtem.
Attól tartok, hogy nem....

SzZoole 2016.01.19. 12:44:15

@Csodabogár: naja,de itt alig mulik el karacsony es mar januar elejen feltoltik az uzleteket husveti termekekkel.

martee 2016.01.19. 12:45:53

@Herr Géza:
Nyertünk :)
Mínusz 17-re ébredtünk és a szél miatt mínusz 27-nek érződik!!
Ilyenkor egy isten áldása az iskolabusz, ami pont az épületünk előtt áll meg :)

martee 2016.01.19. 12:48:08

@kisrumpf:
Hát erre most nagyon irigykedem!!!!
Egy igazi kincs!!!!

P.Elliot 2016.01.19. 13:02:07

@adg: Errefele ahol lakok meg sosem hallottam hogy nemzetiseg szerint neveznek az illetot.
Munkatarsak kozott keresztnev megy, az hogy magyar vagy masfele azt csak akkor mondjak ha valami arravalo vonatkozas van vagy jott egy magyar akinek jelzik hogy van itt meg egy orszagjabelije is.
Az hogy valakire a nemzetisege mellett valami fura jelzest is tennenek/

"Korabbi fonokom szorakozott ezzel, hogy idonkent a szarmazasa szerint szolitott embereket, de csak vicc volt. Ask that bloody Irish fella! meg hasonlok. Ha valami szokatlan megoldassal rukkoltam elo, akkor It must be some fuckin' Hungarian sollution. Ilyenek.
Csereben o sem sertodott meg, ha en mondtam valami otletere, hogy ez biztos valami primitiv ozi modszer. :) "

Hat ilyen stilust itt nem engednek meg, csak elso figyelmeztetes van, masodik meg fonoknek sincs,... kifele...

P.Elliot 2016.01.19. 13:05:03

Jo poszt csak ektelenul rovid, abszolut semmit nem tudtunk meg hogy hogy eltek meg ezt az idot amit eddig kinnt toltottek.
Ha mindig tologatjak a hazamenetelt abbol maradas lesz majd a gyerekek nem fognak akarni hazamenni, vagy ha igen akkor visszavagynak, illetve ertelme se lesz oket visszakenyszeriteni egy tobb jovot ado orszagbol.

martee 2016.01.19. 13:36:42

@P.Elliot:
Igazad van, lehet tényleg rövidre sikeredet a poszt. Ennek az az oka, hogy írok egy blogot az itteni életünkről, amiben beszámolok az esetlegesen felmerülő nehézségekről, furcsaságokról, érdekességekről.
Ezt inkább egy bevezetőnek szántam hozzá...
Esetleg, ha időd engedi, látogass el az oldalamra, és abból kiderül, hogy eddig nagyon jól érezzük magunkat :)

tableno 2016.01.19. 13:42:08

@martee: nem gondolkodtok rajta, hogy végleg ottt maradtok?

Herr Géza 2016.01.19. 13:42:31

@martee: Oké, küldöm a kerek hangszórót....
Nálunk a péntek volt durva. Akkor még nem volt nagyon hideg, ellenben olyan szél, hogy kiléptem az ajtón és fölkent a garázs falára, pedig erösen 100+ vagyok kilóban.... Szóval inkább a -16°C, de szél nélkül....

Herr Géza 2016.01.19. 13:48:06

@adg: Pedig az a "some fuckin' Hungarian solution" néha nagyon nyerö tud lenni, ahol a hibajavítás túlnyomórészt úgy müködik, hogy addig cserélgetjük az alkatrészeket, míg meg nem javul. Vagy rögtön cseréljük az egész kütyüt....:))))

adg 2016.01.19. 14:25:36

@Herr Géza: Miutan megtanultam a helyi szokasokat, altalaban elfogadta a megoldasaimat. Viszont meg kell hagyni, nagyon jok az ozik az egyszeru megoldasok kitalalasaban. Legalabbis akikkel eddig talalkoztam. Neha tulegyszerusitik a dolgot es atcsap igenytelensegbe, de altalaban nagyon jok.

martee 2016.01.19. 14:48:50

@tableno:
Először egy évre gondoltuk, hogy kijövünk. Azután adódott a lehetőség még egyre. Sokat tépelődtünk rajta - család, barátok otthon vs lehetőségek itt - és most egy harmadikat is beválalltunk.
De jelenleg azt gondoljuk, hogy haza szeretnénk majd menni....
A tökéletes az lenne, ha ideteleportálhatnánk a barátokat, családot stb. :)
A kisebbik fiam egyszer készített is egy teleportáló dobozt, de még nem az igazi :) Van még másfél éve tökéletesíteni ;)

skye8 2016.01.19. 14:49:06

Erdekes iras, Martee-tol kerdeznem hogy nem merult fel a letelepedes gondolata? ha jol emlekszem 4 evig lehet temporary worker-kent dolgozni Kanadaban...

blackhairlady 2016.01.19. 14:59:55

@HardPötty: En erre azert nem tudok valaszolni, mert a jelenletemben meg sosem hivatkoztak ram, a hatam mogott meg fogalmam sincs mit mondanak :)

blackhairlady 2016.01.19. 15:01:00

@adg: en meg csak orosz voltam:))

blackhairlady 2016.01.19. 15:03:12

@adg: Ez tetszik, sertodes nelkul igy viccelodni, jo helyre kerultel:)

blackhairlady 2016.01.19. 15:04:38

@martee: Ez nalunk is igy van, szinte mindenkinek vannak magyar ismerosei, rokonai, vagy jart mar Magyarorszagon.

Nagyon tetszett a posztod, nagyon sok sikert kivanok nektek a tovabbiakban is! :)

Bredpitt Monika 2016.01.19. 15:06:42

@martee: Mi megy a tv-ben? Csak kíváncsiságból, mert arra emlékszem, hogy 91-92-ig én az amerikai sorozatokon éltem és nagyon jó volt nyelvtanulás szempontjából.

Kanada mintha nem is lenne az Egyesül Államok szomszédja, annyira mások az emberek, meg a mentalitás, de valahogy úgy emlékszem sajnos ott is dőlt az amerikai borzalom a tv-ből.

Azért is érdekes, mert én sajnos nem jártam a francia nyelvterületen, talán ott még inkább látszik az óriási különbség.

Nekem már New Orleans is nagy különbség volt pl New Jerseyhez viszonyítva. A vendégszeretet, a hozzáállás kapcsán.

Van e lehetőség letelepedni később, ha elég időt töltöttek ott hivatalosan?

blackhairlady 2016.01.19. 15:09:45

@Karma17: Nalunk ilyenkor mar iskola szunet lenne kihirdetve :)

blackhairlady 2016.01.19. 15:14:49

@adg: Nagyon vidam helyen dolgozol te, hallod :)))))))))))))

blackhairlady 2016.01.19. 15:20:20

@martee: De aranyos :) Ha mukodni kezd, lesz sorozat gyartas? Mert akkor szeretnek egyet magunknak, 4 fo befogadokepessegut :D

martee 2016.01.19. 15:51:47

@ladyamerica:
Felveszem a rendelést és az elsők között értesítelek, ha sikerül a dolog :) Hátha beüt biznisz!!!!

martee 2016.01.19. 15:53:57

@Bredpitt Monika:
Fogalmam sincs...
Nem akarunk Tv adásra előfizetni... A gyerekeket így is elég "leszedni" a képernyőről (Ipad stb), így csak olyan filmeket, mesét néznek, amit kiválasztunk....

Bredpitt Monika 2016.01.19. 15:56:38

@martee: Ez jó ötlet. A Netflix nagyon jó szerintem, teljesen reklám mentes és nagyon nagy a választék rajta.

Akkor további sok sikert nektek, köszönjük a posztot .

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.19. 16:25:41

@adg: hogyismondjam. Akkor próbáld ki ha nagyon jóban vagy vele, mert az első alkalommal belevörösödött, mikor mondtam neki. Kicsit eltúloztam a viccet. Másodszorra már nem volt gond. Utána már csak akkor dobtam be, ha nagyon lengyelezett.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.19. 16:27:59

@Karma17: Az írek nem eszik sütiben a szilvát, vagy a lekvárt, ui. inkább szorulás elleni gyógyszert látnak benne, kár beléjük. Nekem nagyon hiányzik gombócba, sütibe, ecetes szilvát is csinálnék...

tableno 2016.01.19. 16:42:13

@martee: és ha legalább addig maradnátok, amíg meglesz a permanent residency? Akkor ha hazaköltöztök, és nem jön be, még mindig visszamehettek...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.01.19. 18:17:49

@HardPötty:" Érdekes Angliában is kérdezték már tőlem hogy orosz vagyok e. Ennyire hasonló lenne az akcentus? Illetve volt olyan is hogy a magyar beszèdet gondoltàk annak..."

itt az ocean masik oldalan altalaban egy kalap ala veszik a Kelet-europai" akcentusokat. Valoban van egy kis hasonlosag, a hangjaink egy resze hasonlo. A finom kulonbsegeket nem szoktak meghallani, mert nincs nagyon osszehasonlitasi alapjuk. A tobbseg csak a filmekbol ismeri ezt a tipikus akcentust :)

blackhairlady 2016.01.19. 19:19:07

@martee: Koszonom, az adatok kuldom privatban :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.19. 20:20:34

Lehet hogy felajánlom érte cserébe Napóleon gyerekkori koponyáját

kepkezelo.com/images/qxon7z4gk22buez6xv1z.jpg

Andy73 2016.01.19. 20:46:04

Gratulálok a családnak, és a leíráshoz különösen. Különösen az tetszik benne, hogy tényszerű, jó stílusban leírja a történetet, a lényegre törekedve, és kerülve a politizálást.
Egyszerűen éltetek egy adódó lehetőséggel, nem pedig elmenekültetek innen, mint ahogy jó néhány poszter írja, leszólva a szülőhazáját és az itt maradtakat.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.19. 20:50:58

naaaa.... én nem akarok egy egész blogot végigolvasni, nincs erre időm, kérek egy rendes posztot :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.19. 21:00:35

@martee: ez nagyon szimpatikus :-) valahol olvastam, hogy ezt a tűzoltó a barátod dolgot azért is szokták vagy kellene drillezni, mert éles helyzetben ha megjelenik egy tűzoltó full menetfelszerelésben, az annyira ijesztő tud lenni a pici gyerekek számára, hogy még jobban elbújnak és a hívásra se jönnek elő.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.19. 21:03:55

@martee:
ez tetszik, olvasam valamikor valahol, hogy ezt a tűzoltó a barátod dolgot azért szokták vagy legalábbis kellene drillezni, mert éles helyzetben simán előfordul, hogy a full menetfelszerelés láttán egy pici gyerek úgy megijed a tűzoltótól, hogy elbújik, nem jön elő a hívásra, és ezért nem tudnak neki segíteni.
(fucking blog.hu)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.19. 21:05:28

most persze előjött mind2x :-(

adg 2016.01.19. 23:35:20

: @P.Elliot: "Hat ilyen stilust itt nem engednek meg, csak elso figyelmeztetes van"

Semmi banto nincs benne, oda vissza is ment, senki nem sertodott meg rajta. Errefele lazzabbak egy kicsit a nepek, nincs meg akkora PC terror es nem latnak bele az emberek mindenbe valami megtorlando sertest.
A bloody meg az f szo az sok ausztralnal nem ritkabb, mint a the, ha valaki meg ir, hat akkor ir.
Soha nem ereztem, hogy banto vagy lealacsonyito lett volna. Nagyon sokat koszonhetek neki, o volt az elso fonokom itt, megbizott bennem anelkul, hogy barmit is tudott volna rolam. Meg a papirjaimat sem latta, diplmamat, semmit. Elhitte.

@ladyamerica: mar nem, annak a cegnek vege, elment az oreg nyugdijba. Masik cegnel vagyok azota, itt egy kicsit visszafogottabb a hangulat, nem rossz, de nem megy a zrika ilyen szinten.

@Zsuzsi65: a masik magyar srac az irodaban velem magyarul beszel, a felesegevel meg szlovakul. A tobbiek nem tudjak megkulonboztetni a kettot. Kerdeztek mar parszor, hogy ertem-e a masikat, nehezen hittek el, hogy ez ket kulonbozo nyelv, nekik annyira egyforma volt. :)

martee 2016.01.19. 23:54:29

@Dragonlady (Bp, Hun):
Nem baj, hogy kétszer is megjelent :) Így jobban megjegyezzük! A suliban is szokott lenni próbariasztás és akkor is kijönnek, segítenek kivonulni a gyerekeknek stb.
Ha tényleg lenne vmi, akkor lehet nem lenne olyan fejetlenség...

Obszerváló 2016.01.20. 00:25:07

A cég biztosítja az állást, lakást bérel, business class-on repülnek oda cégköltségen...
Nem mondom hogy "így könnyű", de finoman fogalmazva a legtöbb magyar nem ilyen starthelyzetből indul külföldön....

Igaz Barát 2016.01.20. 04:06:21

@Obszerváló: Itt Kanadában törvény van rá, hogy amelyik cégen keresztül megszerzed a munkavállalási engedélyt, annak kell fizetnie az utazásodat oda-vissza. Külön nincs leírva, de ha jól tudom, munkahelyet is kell biztosítaniuk a számodra. A lakás az tényleg plusz.

Egyébként engem is mindig orosznak hisznek, kivéve Montrealban az olasz hókotróst, ő svédet tippelt. :)

©________ 2016.01.20. 09:05:49

@Igaz Barát: te leszel szives posztot irni, nemcsak ilyen rovidke kommentet:D

2016.01.20. 14:25:22

fura, hogy a magyarok mindig az európaiságot keresik amerikában, hogy jobban érezzék magukat, kisebb legyen a honvágyuk. akkor miért mennek oda? (ez most nem a cikkíróra vonatkozik)

martee 2016.01.20. 17:52:49

@KUNTYI: Csak a saját véleményemet írhatom: mikor költözünk valahova, akkor igyekszünk olyan helyet találni, ahol a környezet szép, barátságos, számunkra otthonos.
Magyarországról szerintem el lehet mondani, hogy építészetileg a legtöbb város, de még a kisebb falvak is mutatnak valami szépséget, meghittséget.
Na mármost ha egy tipikus észak-amerikai utcaképre gondolsz, akkor mit látsz? - kocka épületek, barnás tégla borítással a legtöbb helyen.. Olyan Minecraftos feeling :)
Szépnek egyátalán nem nevezhető. Viszont Montrealban épp az tetszik, hogy van olyan része, ami egész "szép" - még európai szemmel is :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2016.01.20. 20:44:12

@HardPötty: Nem hinnem. Minket folyamatosan ozinak neztek a beszedunk alapjan.

2016.01.21. 12:05:31

@martee: mindenkinek más az otthonos. egy kanadainak, amerikainak az az otthonos, amit évek óta lát maga körül.

DieNanny CH 2016.01.21. 16:16:17

@KUNTYI:

"mindenkinek más az otthonos. egy kanadainak, amerikainak az az otthonos, amit évek óta lát maga körül."

Nem érzed ebben az ellentmondást? Merthogy "egy" amerikainak lehet, hogy az az otthonos, de a másik százmilliónak nem biztos...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása