oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Gazdagisztán

2016. január 11. 06:45,  Minden útközben derült ki 329 komment

2016. január 11. 06:45 Határátkelő

Minden útközben derült ki

Alighanem a legbosszantóbb dolgok egyike, amikor az ember megpróbál mindenre gondosan felkészülni, megtudni minden lényeges dolgot, nehogy valami gond adódjon. Persze a bürokrácia malmai néha furcsán őrölnek, pláne, ha a helyzet is bonyolultabb az átlagosnál. Igen, ma ügyet intézünk, méghozzá Skóciában és Magyarországon. Zita története következik.

Neked is adódtak határátkelőként nehézségeid a hivatalokkal? Vagy éppen a kellős közepén vagy egy nehéz ügynek? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

burokracia_4_foto_flickr_com_christian_schnettelker.jpg

„Párom és én Skóciában ismerkedtünk meg, majd gyermekünk született és össze is házasodtunk, szintén Skóciában, házasságunkat későbbiekben Magyarországon anyakönyveztettük.

Már lányunk születése előtt elkezdtünk érdeklődni a londoni magyar konzulátuson telefonon az időpontokról, foglalásról, anyakönyvezésről, stb., illetve a honlapjukat csak én magam legalább ötször átolvastam, mely információk vonatkoznak a mi esetünkre.

Elkezdtük összeszedni a dokumentumainkat, felkészülni. Későbbiekben többször is érdeklődtünk telefonon, mert tudtam, hogy amit szeretnénk, nem lesz egyszerű, mert elvált voltam és tisztában voltam azzal is, hogy kellenek majd a válási iratok is. Ezért pontosabban szerettem volna tájékozódni, nem egy automatától, hanem emberi hangtól, de mindinkább lerázni próbáltak.

Londoni gondok

Abban az időben úgy lehetett a londoni magyar konzulátusra telefonálni, hogy csak egy megadott napon lehetett hívni a megadott telefonszámot egy vagy kettő óra hosszáig.

Pár email-váltás után kaptunk is időpontot még abban az évben (amely csak később válik fontossá, hogy miért), de nem tudtunk elutazni anyagi okok miatt. Szülési szabadságon voltam, kevesebb volt a bevételem, csak a párom fizetésére lehetett számítani, de az erre a londoni kiruccanásra nem lett volna elegendő. Ismerősünk nem volt Londonban, ahol „elcsövezhettünk” volna egy pár hónapos babával.

Aki külföldön él az tudja, hogy milyen egy konzulátusi időpontra megjelenés, főleg ha távolról kell odautazni (jelen esetben az ország északi részéről kb. 750-850 km), számos procedúrát von maga alá: parkoló, ha autóval megyünk, tömegközlekedés ismerése, idegen hely, sorolhatnám.

Mindemellett elvárják a pontos megjelenést, mert ha nem, akkor várhat az ember több hónapot is, és a költségekről ne is beszéljünk. Nem beszéltünk még arról sem, hogy babakocsival sem egyszerű mindenütt a közlekedés.

Addig volt minden rendben, míg végül semmi sem

Gyermekünk 2012 nyarán született és fontos lett volna a születésétől számítva egy éven belül beadni az anyakönyvezést, mert mint utólag kiderült, az apai elismerő nyilatkozatot a gyermek születésétől számítva csak egy éven belül fogadják el.

Azzal tisztában voltunk, hogy kell apai elismerő nyilatkozat, de azt nem tudtuk, hogy a gyermek születésétől számítva egy éven belül be kell adni. Senki nem figyelmeztetett, pedig többször is írtunk, hívtuk a fent említett hivatalt.

Végül kaptunk számunkra is megfelelő időpontot 2013 szeptemberében (a születéstől számítva egy évre és kettő hónapra). Átvették a kérelmünk, megjegyezték, hogy minden rendben van. Egy hónappal később hívtak a konzulátus dolgozói, hogy minden rendben van. Azután eltelt három hét és megint hívtak, hogy semmi sincs rendben.

A sokkoló hír

Közölték velünk, hogy a gyermekünket a volt férjem nevére írják, a volt férjemet írják be apának a születési anyakönyvi kivonatba, az ő vezetéknevét fogja megkapni, csakis így készülhet el az útlevél és minden okirat a magyar törvények értelmében. Mondanom sem kell, hogy sokkot kaptam a hír hallatán.

Mivel nem egyeztünk ebbe bele, aláírattak velünk egy papírt, hogy visszavonjuk a kérelmünk, a díjat meg visszafizetik, mintha semmi se történt volna. Természetesen a hivatal mossa a kezeit, mert nem volt teljeskörű tájékoztatás a részünkre, holott felhívtam a figyelmüket arra, hogy elvált vagyok és csodálkoztam is rajta, hogy a válási papírokat nem kérték el, amikor ott voltunk személyesen az irodában.

Több emailt is váltottam az akkori konzullal, amire nem vagyok büszke, mert mint egy anyaoroszlán próbáltam küzdeni a jogainkért, gyermekemért, de csak egy mondat csengett a fülembe, amit a konzul írt egyik levelében, hogy menjek a magyarországi bíróságra és ott idézem: lobogtassam a papírjaimat - persze én voltam az értetlen!

Amit nem vettek figyelembe

A válásom és a gyermek születése (fogantatási idő) között nem telt el az a bizonyos idő (több, mint 200 nap), és így a magyar törvények értelmében a volt férjemre anyakönyvezték.

Nem vették figyelembe, hogy a törvénynek kettő része van: A és B, azt sem vették figyelembe, hogy a volt férjem elköltözött UK-ból, amit iratokkal igazolni tudtunk, akitől csak gondolatátvitel formájában lehettem volna állapotos 3000 km-ről.

Azt sem vették figyelembe, hogy ki volt az anyával a fogantatási időtől számítva és az előtt, illetve hogy ki volt az anyával a szülésnél és a születés utáni időszakban. Mintha megszűnt volna létezni a törvény második fele csak az első, és azt egyszerűen ránk erőszakolták. Utánajártam, hogy más európai országokban is volt ez a törvény, de már eltörölték.

Ügyvédet kellett fogadnunk, de még az ügyvédünk sem tudta megmondani, hogy ennek mikor vagy hogyan lesz vége.

Több bírónak, bíróságnak is írtam, kértem a véleményüket, gyámhivataloknak, ügyintézőknek, doktori címmel ellátott egyéneknek még az Emberi Erőforrások Minisztériumába is írtam, mindenki csak kertelt, senki pontos választ nem tudott mondani, lepasszoltak.

Pedig az ügyintézők közül volt egy, aki az ügyem olvasatán nagyon szeretett volna velem kapcsolatba lépni és segíteni, de hivatalból nem tehette meg! Persze utólag kiderült, hogy mennyire szurkolt nekünk a távolból ismeretlenül.

Belépnek a skót törvények

Mindenki figyelmen kívül hagyta, azt a törvényt, ami a skót anyakönyvi kivonaton szerepel, egy 1965-53-3-as és 53-1-es skót törvény mi szerint az anyakönyvi kivonaton szereplő adatokat nem lehet átírni, megváltoztatni, mert az büntetlenül nem marad.

Sőt még az Országos Fordítói Iroda is úgy fordította le az anyakönyvi kivonatot, hogy az apróbetűs részeket nem fordította le. Erről bizonyíték is van, ott hever valahol a KEK KH-nál. Ennek ellenére átírták a magyar törvényeknek megfelelően.

Akkor ebből adódóan meg szeretném kérdezni, hogy állami szinten megy az okirathamisítás? Akkor most a magyar bürokraták közül melyik becses személy fog börtönbe vonulni a skót törvények alapján, amelyet a skót anyakönyvi kivonaton ír és érvényben van? Költői kérdés volt...

Persze, hogyha magyarországinak akarom tudni a gyerekem, világos, hogy a magyar törvények szerint kell eljárni. Később kiderül, hogy megérte-e, de az egy másik történet lesz.

Az ügyvédünk javaslatára a volt férjem nevére kellett anyakönyveztetni a gyermekünk, majd azt bírósági úton megtámadni (közös megegyezéssel) és újra anyakönyvezni.

A bíróság nem engedélyezte, hogy külön-külön menjünk a bírósági meghallgatásra, mindannyiunknak személyesen, egy időben kellett megjelenni, gyermekkel.

Fel kellett adni skóciai életünk

A gyermekünknek viszont csak ideiglenes útlevelet adtak, ami egyszeri beutazásra szól csak. Mivel azt sem tudta megmondani senki, hogy meddig kell Magyarországon maradni, és mikor lesz ennek vége, fel kellett adnunk a skóciai lakásunk, életünk, munkát, mindent és haza kellett költöznünk.

Hazajönni se volt hova, először, ez később megoldódott. Végül is a lányunk adókártyáját küldték meg legelőször! Csodás, végül is semmit nem lehet kezdeni csak egy adókártyával. Kettő hónap volt a személyi igazolvány, egy hónap az útlevél, és négy hónap a tb kártya.

A skót anyakönyvezetőnél fél órát töltöttünk és tíz fontot fizettünk, senki még csak meg sem kérdőjelezte ki a törvényes apa. A magyar esetben összes költség körülbelül három millió forint volt és kettő és fél év!

A UK-s útlevelet nem tudtuk kiváltani gyermekünknek, mert nem ismerték el az anya 7 éves tartózkodását, ahhoz fellebbezni lehetett volna ügyvéddel, az apának akkor még nem volt meg az ötéves tartózkodása.

Végül is Magyarországon éltünk a bírósági ügyünk után egy évet, de visszaköltöztünk Skóciába, miután mindent hivatalosan elintéztünk.

Edinburghban is van magyar konzul, de hitelesítésen kívül semmi mást nem vállalt abban az időben, amikor nekünk kellett volna a segítség. Voltunk az edinburgh-i magyar konzulnál: idős ember volt, magyarul nem tudott (nem baj, mert mi tudunk angolul, csak sok más magyar nem biztos, hogy tud), nem tetszett neki, hogy gyerekkel mentünk, mert túl hangos volt a gyerek illetve nekem kellett figyelmeztetnem a konzult, hogy rosszul töltötte ki a papírjainkat és megköszönte, hogy szóltam, mert ez a londoniaknak biztos nem tetszett volna.

Az eljárás lefolytatásánál senki sem kérdezte meg, hogy nekünk van-e erre pénzünk vagy mire számítsunk egyáltalán. Minden „útközben” derült ki, a költségek is. Végül kettő és fél évig nem jöhettünk haza Magyarországra.

Szándékosan nem írtunk neveket, pontos dátumokat, pedig minden részlet megvan.

Természetesen azóta a törvény is módosult, a konzulátusokon is már más az eljárás ilyen vagy ehhez hasonló helyzetben, remélhetőleg emberibb, mint amin mi keresztülmentünk.”

(Fotó: flickr.com/Christian Schnettelker)

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: ügyintézés Magyarország Nagy-Britannia Skócia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr968260164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoole rebooted 2016.01.12. 16:43:20

@Herr Géza: mi a fenet eszel azokon a hybrid szarokon???

©________ 2016.01.12. 16:46:59

@Zoole[uk]: az ulesfutes nem vasziszdasz, meg a levegofujas sem, engem inkabbazfgott meg, hogy elszivja a segged alol aforro paras levegot esnem ragadsz bele az ulesbe.

Herr Géza 2016.01.12. 16:49:55

@Zoole[uk]: Le tetszett maradni. Az Acura a Honda luxusmárkája (úgy, mint a Lexus a Toyotáé ill. az Infiniti a Nissané). Az NSX-et az USÁ-ban Acura NSX-ként árulják, nálunk Honda NSX, mert az Acura sajna nincs jelen Európában.
Láttam bizony az újat, ott van az rendesen, de ezek az autók már nem az én világom. Persze jól meghajtani, azt igen, de hétköznapi közlekesésre nem igazán alkalmasak.
Volt szerencsém a 90-es évek elején az elsö NSX-hez, elképesztö élmény volt, pedig egy Honda Prelude-böl ültem át. De az már akkor túl sportautó volt. Ki-bemászni még 30 évesen sem volt egyszerü, úgy érezted, hogy az aszfalton ülsz, a rugózása meg olyan kemény volt. hogy ha átmentél két egymásra tett gyufaszálon, akkor elharaptad a nyelved. De ahogy ment... Azok más dimenziók voltak....

Herr Géza 2016.01.12. 16:51:16

@Zoole[uk]: Próbálj ki egy jót. Mondjuk ebben a kategóriában. Majd megtudod... :))

Zoole rebooted 2016.01.12. 16:51:46

@Praliné.: az en (kepzeletbeli) talicskam ezt is tudja,meg még 8 felekeppen lehet az ules poziciojat allitani:)))

Herr Géza 2016.01.12. 16:53:48

@Zoole[uk]: Was ist lóf@sz ?? Mi, mikor, miért, hogyhogy, stb? Priviben a HÁ-n keresztül??? Komolyan érdekel...

Mr Long 2016.01.12. 17:01:31

@Herr Géza: Mit szoltak a nemetekl a mai isztambuli tortenetekhez? Elvezik a multikultit?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 17:41:01

@Zoole[uk]:
Valóban mindent tud.
Csak cipőkanállal kell felhúzni.
Azon ritka autók közé tartozik amelyik kívül nagy belül kicsi.
Persze ha akkora lennek mint te én is olyat vennék.

Zoole rebooted 2016.01.12. 17:46:06

@diggerdriver: elol kenyelmes,hatul meg kit erdekel:)))
Tudod,hogy a csaladom milyen oriasok,Judit 152 centi Juditka 156 centi,nekik meg a kutyanak kenyelmes.
Meg hat a mondas is ugy tartja,hogy;Asszonynak,kutyanak hatul a helye

blackhairlady 2016.01.12. 17:46:14

@Zoole[uk]: @Herr Géza: @diggerdriver: @Golf2: Beszeltek itt mindenfele hifikrol meg ulesfutes meg anyamkinja, de mi van a legfontosabb parameterrel, a SZINEVEL? Az smafu? :D

Zoole rebooted 2016.01.12. 17:48:03

@ladyamerica: kivul iridium silver,belul meg bézs:)

Golf2 2016.01.12. 17:58:48

@Zoole[uk]: Azt írtad hogy jobb átülni az S-be.Hát én is az S mercit dicsértem a Lexus ellenében.Sajnos gyakorlati tapasztalatom nincs csak 20 éve olvasok autòkròl.A talicskát a japán autòkra írtam a nagy mercikhez képest.

Herr Géza 2016.01.12. 18:02:00

@ladyamerica: Tudjuk. Az autó legfontosabb paramétere..:))))))))

Zoole rebooted 2016.01.12. 18:24:41

@Golf2: ha bekotnek a szemed es ugy ultetnenek be a ket autoba nem venned eszre a kulombseget.
Az autos szakfolyoiratokrol meg annyit,hogy ahany tesztelo/ujsagiro,annyi velemeny.Ami tetszik az egyiknek az nem a masiknak.
Pl.a Lexus kuszoben a szep keken vilagito Lexus felirat az egyik szerint szep,mig a masik szerint giccs.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.12. 18:36:05

@Zoole[uk]: Én aztatat kérdezném, hogy fog-e változni a szöveged?
Ez lesz-e az új: vannak az autók...és vannak ezeken felül a Lukszusok. :D
A Merga meg most már elmehet a p....ba a foschtalicskáival...Ugye? :D

Herr Géza 2016.01.12. 18:49:19

@Golf2: Rosszul értetted, a BMW-kel szemben dicsőítette az S-Klassét... Mondjuk ott úgy lenne fair, ha a 7-esekhez hasonlítaná. De ez úgyis olyan dolog, hogy mindenkinek más a szempontja. Sarkítva: az alaszkai favágónak hiába bizonygatod, hogy csakis a Merdzsó-S az igazi.......

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 18:59:27

@ladyamerica:
Ez volt a nap beszólása.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Na figyelj ide apura Mókuspocok.
Mi itt a fiúkkal arról beszélgetünk hogy melyik nő milyen az ágyban.
Te meg a sminket forszírozod.
Hidd el ott már a smink nem lényeges szempont.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Zoole rebooted 2016.01.12. 19:02:02

@geegee: neeeem,azert az S marad az etalon:)))

Zoole rebooted 2016.01.12. 19:06:04

@Herr Géza: 7-ben is ultem,az S ulese kenyelmesebb es a rugozasa jobb,simabb,de ezt a BMW fanok is elismerik.
Vezethetosegben ebben a kategoriaban nincs kulombseg.

DieNanny CH 2016.01.12. 19:16:52

Még csak idáig olvastam:

"Az ügyvédünk javaslatára a volt férjem nevére kellett anyakönyveztetni a gyermekünk, majd azt bírósági úton megtámadni (közös megegyezéssel) és újra anyakönyvezni."

??????????????

Azt nem lehetett volna, hogy az anya nevére anyakönyvezik - hiszen a volt férj sem írt alá apasági nyilatkozatot -, majd kicsit később a valódi apa "örökbe fogadja és nevére veszi" a saját gyerekét?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 19:32:16

@Herr Géza:
Jól mondtad. Az Infiníti, az Acura, a Lexus csak márkán belül prémiumautók.
A valódi prémiumautósághoz kicsit több kell.
Nézzük meg a három VALÓDI prémiummárkát. Mind méretosztályokban mind motorválasztékban mind extrakínálatban olyan variációs lehetőséget KÍNÁLNAK amit a többi meg sem közelít. Egy VOLVO S80 megfelel simán egy E class Mecedesnek de az E class végtelen variációs lehetőséget KÍNÁL a VOLVO-hoz képest. mindegyik japán vagy svéd kiváló autó de nem prémiumautó.

Golf2 2016.01.12. 19:37:14

@Zoole[uk]: Szerencsés vagy hogy ennyi jò kocsiban ülhettél.17 kocsim volt eddig de csak átlagkocsik.S osztály max.a bakancslistán lesz.

Zoole rebooted 2016.01.12. 20:00:51

@diggerdriver: az LS 600 a premium autok kozze tartozik,mindent tud amit egy 7 series,S Class vagy az A/S8.
5 meter feletti hosszusaga van es egy ujj ara £90 ezer felett van.
Ugyenez S Class ara £150-160 ezer
7 series BMW £70-80 ezer
A/S 8 szinten £70-80 ezer.
Az uj S Class Maybach £200+

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 20:28:54

@Zoole[uk]:
Nem, nem tud mindent. Hányféle motorral kínálják a Lukszuszt és a három prémiummárka megfelelő osztályú modelljeit?

A Honda NSX az a sportkocsik legfelső ligájába tartozik. Nem a gagyi Lambó meg Ferrari ligába, hanem a Kőnigsegg és McLaren ligába.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 20:30:15

@Zoole[uk]:
Egyébként igazad van, prémiumautó. Csak különbség van a prémiumautó és a prémiummárka között.

Zoole rebooted 2016.01.12. 20:33:40

@diggerdriver: ha jol tudom benzines/hybrid es csak benzines van beloluk.

Herr Géza 2016.01.12. 20:41:06

@Zoole[uk]: De az új 7-esben még nem. Az új S-hez azt hasonlítsd. Meg majd jövőre az új A8-ast. Szóval nagyjából ugyanazokat a generációkat kéne nézni.

blackhairlady 2016.01.12. 20:44:50

@diggerdriver: Nem igy van az. Hat mit latsz meg eloszor, a motort vagy a szinet?:)))) Nagyon fontos dolog az, hidd el:DDD
@Herr Géza: Jol latod, koszonom, hogy megerositettel :)))
@Zoole[uk]: Jonak tunik. Bar nalam a fekete az auto szine, minden mas csak masodosztaju lehet:D

Zoole rebooted 2016.01.12. 20:45:47

@Herr Géza: az ujban tenyleg nem,de,de mar kint van az uj S Class Maybach,ezt uberelje az BMW/Audi kiserozenekar

Zoole rebooted 2016.01.12. 20:48:24

@ladyamerica: az elso S Class-om obsidian black volt,nem vagyok valogatos,de feketet never ever.
Csak addig szep,mig kigurulsz a mosobol.

Herr Géza 2016.01.12. 20:56:44

@diggerdriver: Nono, túlzásokba ne essünk. A Königsegg és a McLaren még egyel magasabb kategória, mint az NSX. Az pont a Porsche, Lambo, Ferrari kategóriában nyomul. Már az ára is más dimenzió, mint az igazán nagyoknál: nálunk olyan 150k -ba kerül majd. És hibridmotoros..... :))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 21:09:11

@Herr Géza:
Azért én látok itt 10 Kőnigsegget meg 10 McLarent mire egy NSX-et.
sőt nem is tudok mondani még egy ilyen ritka sportkocsit.

©________ 2016.01.12. 21:11:52

@diggerdriver: mokuspocok, az a lexus is 250, amiben ultem, meggypiros volt, egeszen pontosan ral3003, belso bore vanszinu, es gyonyoru volt a kuszobvilagitasa.
Gozom sincs, mennyivel tud menni, esnem is erdekel:-):-):-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 21:14:48

@Praliné.: az egy gyönyörű és kúrva jó autó. Nincs vele semmi baj. Énvelem van a baj hogy ilyen nagymarhára nőttem. Nem férek bele.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 21:18:23

@Praliné.:
Amúgy ha fel kéne sorolnom milyen extrák számítanak nálam akkor a tempomat, ülésfűtés, fényre sötétedő tükör, menet közben behajtható visszapillantók. Ennyi. Amelyik autóban ezek benne vannak abban már minden egyéb is ami kell.

Lőtéri Kutya 2016.01.12. 21:26:35

@diggerdriver: Inkább Nissan GTR szint lesz az új NSX. Maximum Lamborghini Huracán, Ferrari 458 GTB, de szerintem ezek alatt lesz. Bár az ára is barátságosabb ezekhez képest.

Herr Géza 2016.01.12. 21:49:35

@diggerdriver: Igen, a választható extrák önmagában egy fejezet. A német autóknál óriási a feláras cuccok listája (egy többé-kevésbé jól mutató "x eurótól" feltüntetése mellett...), de úgy bele lehet bonyolódni a konfigurálásba, hogy elmegy a kedved az egésztől. Mert extracucc, mint a tenger, de ha nekiállsz akkor szép sorban jön elő, hogy a jobb oldali külső tükröt csak hamutartóval, mitfárer oldali ülésfiókkal és csomagtartóhálóval, valamint a legmagasabb szintű navigációs cuccal együtt rendelheted meg, és ha azt mondod, hogy nekem igazából csak a tükör kéne, de üsse kő, akkor szépen kiderül, hogy azzal az 5 szóba jöhető felnivel viszont, amit a lehetséges 31-ből kiválasztottál ez a csomag pont nem kombinálható. :))))) Reboot-olsz, átértékeled a fontossági sorrendedet, újrakezded és rossz esetben oda jutsz, hogy az általad kiválasztott 5 fontos extra össze sem hozható, vagy ha igen, akkor megvettél még mellé 15 olyan vackot, amit az életben nem fogsz használni, részben azt sem igazán tudod mire jó.
Az autó ára közben lazán eléri a 2X-et. :)))
A japánok ettől a stressztől megkímélnek. Van két-három felszereltségi szint, szintenként 2-3 motorral, váltóval, van még pár tényleg extra extra, és vége. De cserében a legmagasabb szint az összes extrával együtt is alatta marad a 2x-nek. Ez utóbbi verziót hívják ugye full extrásnak a nepperek otthon, míg ugyanez a fogalom a németeknél ma már kamu, hiszen az "összes" extrát fizikailag sem tudod berakni az autóba...
A Volvo S80 ráadásul most nagyon kilóg a sorból, nálunk összesen 2 motorral (egy benzines, egy dízel, mindkettő négyhengeres) és két felszereltségi szinttel árulják. Szóval méretre tényleg E-Klasse lehetne, de a két nyamvadt négyhengeres motorral nokedli az egész. Majd az S90, talán....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 21:58:20

@Herr Géza:
Mernekedsemmisejó...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Herr Géza 2016.01.12. 22:18:33

@diggerdriver: És tudod miért? A világon összesen 18.000 db-ot adtak el belőle, de pl. N.o.-ban csak 271-et, Svájcban is ilyesmi mennyiséget, GB-t nem tudom. 2005. óta nem gyártják, de már a 97 utáni 2. "kiadás" sem volt nagy siker, főleg a kuplungja miatt. Meg azért az a 3.2 literes motor (a Legendben is az dobogott) a sportautós konkurrencia mellett nem volt egy igazán nagy dobás. Inkább pont azt szerették benne, hogy még vállalható kompromisszumot képviselt a kényelem-sportosság-hétköznapi használat terén.

Herr Géza 2016.01.12. 22:24:14

@diggerdriver: Hát, nehéz is nekem autót eladni...:)))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 22:25:40

@Herr Géza: Akkor ne add el...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 22:27:26

@Herr Géza:
Azért a hétköznapi használatot elég korlátozottnak látom.
Akkor már inkább a Nissan GTR felel meg ennek a háromnak.

Shanarey 2016.01.12. 22:41:38

@diggerdriver:

Ez kell Hintának, hogy legyen esélye barátnőt találni.

:-)

blackhairlady 2016.01.12. 22:41:44

@Zoole[uk]: Tisztan kell tartani es akkor szep :)

Zoole rebooted 2016.01.12. 22:43:44

@Herr Géza: @diggerdriver:
Az alap gt-r 0-100 2.8 mp.
A nismo gt-r 0-100 2.2 mp.
Ezt Meg az £1 millas Veyron vagy mclaren sem tudja.

blackhairlady 2016.01.12. 22:44:38

@33621: ha valaszthatnek sosem vennek ilyen szinu autot. Mas kerdes ha emglepnenek vele, akkor nagyon tetszene:D

Zoole rebooted 2016.01.12. 22:45:42

@ladyamerica: az itt azt jelentene,hogy napi 2-3 alkalomal kellene mosoba vinni.

blackhairlady 2016.01.12. 22:45:48

@diggerdriver: minek ekll menet kozben behajtani a tukrot?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 22:47:36

@ladyamerica:
Ha Londonban élnél nem kérdeznél ilyet:)))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 22:50:26

@Zoole[uk]:
Igen, a japók eltaláltak valamit amit senki más. Újraírták a súly-lóerő fizikáját.

blackhairlady 2016.01.12. 22:50:57

@Zoole[uk]: De hat a mercid nem fekete volt?
Nekem a munkabajaros es a jatszos autom is fekete, es csillog mint a salamon micsodaja :D Na jo, a munkabamenosnek enm:))))

blackhairlady 2016.01.12. 22:53:00

@diggerdriver: De nem ott elek, ezert kerdezem

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 22:56:04

@ladyamerica:
Itt olyan szűk utcák vannak a parkoló autók és az egy sávra kényszerített kétirányú forgalom miatt hogy az autók jelentős részének sérült a tükre. Én is eltörtem már az enyém.

blackhairlady 2016.01.12. 23:00:58

@diggerdriver: Na de menet kozben? Mert azt ertem hogy ha leparkolsz akkor behajtod, de vezetes kozben Is, aztan ha kiersz akkor vissza?

Shanarey 2016.01.12. 23:10:47

@ladyamerica:

Az angliai utak 80%-a már létezett több száz évvel ezelőtt is. A településekre, ugyanez jellemző. Ráadásul errefelé nem szokás az hogy ha az utca egyik oldalán parkol több autó, akkor senki nem áll a másik oldalra. De itt, nem a fenét, és még szembe jövő forgalom is van.

Shanarey 2016.01.12. 23:13:39

Ja és még valami hogy az utcák régen is szűkek voltak, és az utcafronton épült házak amelyek egymás hegyén hátán vannak, sose szélesítették. Amelyik nem volt elég széles, onnan kitiltották az autókat, vagy egy irányú utca lett, ami szélesebb, az kétirányú, de az átlag Magyar városi úthálózathoz képest még ezek is szűkek.

Herr Géza 2016.01.12. 23:16:13

@diggerdriver: jajdehülye te :))))))))))))))

Herr Géza 2016.01.12. 23:26:21

@diggerdriver: Én is, de ezt pont a másik irányból kell nézni. A McLaren-ek, Königsegg-ek felől. Ahhoz képest tényleg utcai darab. Meg sok fanatikus azt mondja, hogy az igazi sportkocsiba nem kerülhet ABS, TCS, meg a többi hárombetűs; az automata váltó, a navi, meg a klíma meg már-már szentségtörésnek számít. Na ez viszont mind megvolt/megvan az NSX-ben.
A Nissan GT-R az viszont rényleg direkt konkurrens.

Herr Géza 2016.01.12. 23:29:45

@diggerdriver: Pedig ott a direkt német konkurrens. Csak egy kicsit sokkal drágábban. :))))))))

blackhairlady 2016.01.12. 23:41:19

@Shanarey: jesszus :) akkor tenyleg hasznos extra ez arrafele

blackhairlady 2016.01.12. 23:46:20

@Shanarey: a fiam azt mondta az elso alkalommal amikor itt jart latogatoba es autot vezetett, hogy egy atlagos utca is olyan itt mint otthon az autopalya :) de hat van az a mondas, hogy texasban minden nagyobb :DDD

Shanarey 2016.01.12. 23:52:50

@ladyamerica:

Amerikában az utakat és a városokat a jövőnek építették, Európában pedig csak toldozzák foldozzák, mert nincs hely a bővítésre, illetve a kisajátítás az egy macerás dolog.

:-)

Lőtéri Kutya 2016.01.13. 00:19:36

@diggerdriver: A Porsche csinált már ennél jobbat is, ha technológiát nézzük, lásd 918 Spyder, de ez magasabb ligában játszik és már mindet eladták.
Porsche modellpalettához mérve, körülbelül a 911 Turbo vagy Turbo S környékén lehet az új NSX.

blackhairlady 2016.01.13. 00:25:23

@Shanarey: itt is vannak am toldozasok, a regi varosreszekben lehet hogy mar a nemletezo vesekovem kijott volna, van is kulon pothole figyelo oldal, de osszessegeben nagyon jo a helyzet.

©________ 2016.01.13. 08:30:44

@Zoole[uk]: nekem egy is eleg, de az jo legyen:D

©________ 2016.01.13. 08:33:37

@diggerdriver: en kiegeszitem meg az elektromis ablakjal meg a kozpontu zarral meg a klimaval. onnantol jo lesz.
az emberem üzeni, h kell meg kartamasz, h ne a taskamat tegyem kozepre:D:D:D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.13. 08:41:25

@Praliné.:
Igazad van de pont azért irtam hogy amiben az en extraim benne vannak abban mar minden egyéb ami kell. Nem nagyon van ülésfűtés tekerős ablakkal.
Következő autóm kartámaszos lesz. Komolyan.

Herr Géza 2016.01.13. 13:19:56

@diggerdriver: A következö lesz csak kartámaszos?? Ember, hol élsz? Kartámasz nélküli autóba már utasként se ülök be...
.)))))))))))))))))))

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.13. 13:43:31

@diggerdriver:
Legközelebb a hasonlitaidat adassd ki...
Szerintem abból is meg tudsz majd elni...
:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.13. 14:27:27

@Herr Géza:
Ne forszírozzuk a fostalicskáidat…
:)))))))))))))))))))))))

blackhairlady 2016.01.13. 14:54:13

@diggerdriver: Van meg egyaltalan tekeros ablakos auto? Marmint uj gyartasu, nem 15 eves.

Zoole rebooted 2016.01.13. 19:04:09

@ladyamerica: igen fekete volt,obszidian fekete,csak me felejsd el,hogy itt kicsit mas idojaras van,mint feletek

blackhairlady 2016.01.13. 19:51:33

@Zoole[uk]: na de hát arrol volt szó hogy ez csak egy téves sztereotípia nem is esős az a z ország :)))

Herr Géza 2016.01.14. 13:35:36

@diggerdriver: Mé' mi a baj? Már a nejem 10+ éves Citroen C3-ban is gyárilag volt.... De az 1993-as Honda Accord-omban is anno...:)))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.14. 13:40:55

@Herr Géza:
Nekem a Wartburgokban még nem volt.
:)))))))))))))))

adg 2016.01.14. 13:56:24

Az elso autom egy 1300-as nagypolski volt. Abban nem volt konyoktamasz.
Azota szerintem minden automban volt, talan az asszony yarisat kiveve, de lehet, hogy abban is.
Itteni korulmenyek kozt a legfontosabb felszereles a jo klima es a magfelelo szinezett ablak. Nem valami gagyi folia, hanem rendes, ami nem angedi olyan hamar felmelegedni az autot.
Ha emelle van meg egy automata valto meg egy tempomat, es eleg nagy a kocsi es a motorja is, akkor az nekem mar jo auto.

©________ 2016.01.14. 14:30:04

@diggerdriver: az én "egyetlen 15 éves autómban" sincs:DDD

Herr Géza 2016.01.14. 17:48:11

@diggerdriver: A duplakereklámpás 1500-as Ladámban sem volt... Abban a kardánbox is utólag beszerelt ungarische kivitel volt. Olyan kazettatartós... :)))))))))))))))) Az utolsó könyöktámasz nélküli autóm a Samara volt. 92-ben adtam el, ha nem tévedek... Azóta mindben volt, gyárilag.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.