oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. október 02. 06:44,  Mit taníthatnak a határátkelők Magyarországnak? 185 komment

2015. október 02. 06:44 Határátkelő

Mit taníthatnak a határátkelők Magyarországnak?

Tisztában vagyok vele, hogy a kérdés provokatív (szánt szándékkal az), de remélem, legalább annyira elgondolkodtató is. Nekem egy cikk kapcsán jutott az eszembe, és arra jutottam, van annyira érdekes, hogy érdemes legyen itt, a blogon is felvetni.

irorszag_dublin_grafton_street_foto_donaldytong_1.jpg
 Az említett cikk a The Irish Times Generation Emigration oldalán jelent meg és Liam Kennedy professzor, a Clinton Institute for American Studies igazgatója jegyezte. Ez az a szervezet, amely tavaly jelentést tett közzé az ír diaszpóra helyzetéről, szóval alaposan benne van a témában.

Lévén professzor jegyezte, meglehetősen bonyolult maga a cikk is, én inkább csak röviden összefoglalnám (aki akarja, itt eredetiben is elolvashatja).

Egyetlen mondatban összefoglalva, Liam Kennedy azt írja, a külföldön élő írek nem csupán gazdasági erőforrásként kellene, hogy fontosak legyenek Írországnak, de sokat taníthatnának szülőföldjüknek toleranciáról, sokszínűségről – általában véve a előítéletmentes gondolkodásmódról.

Azért a teljes képhez persze az is hozzátartozik (teszem hozzá én), hogy Írországban teljesen más hagyományai vannak a kivándorlásnak, mint mondjuk Magyarországon – egyáltalán, vannak hagyományai, nem véletlen, hogy a kormányon belül is külön miniszter felügyeli a területet, és több program is fut, amely a külföldön élő íreket köti össze az anyaországgal.

Kölcsönös függésben

Ugyanakkor azt Liam Kennedy is elismeri, hogy a két fél kapcsolata egyáltalán nem feszültség nélküli, az anyaország és a határátkelők viszonya a sajátos történelmi viszonyok miatt régebbi időkre nyúlik vissza, mint maga az állam, ugyanakkor az utóbbi években (elsősorban a gazdasági válság óta) alapvetően átalakult.

Az elmúlt pár évben ugyanis az ír kormány a gazdaság stratégiailag (és külpolitikailag) fontos tényezőjeként tekint a külföldön élőkre, és kifejezetten törekszik arra, hogy intézményesítse ezeket a kapcsolatokat, mert rájött arra, hogy ebből a hazai gazdaság és társadalom is profitálhat.

Az írek persze csak felismerték azt, hogy a globalizáció következtében egy egyre összetettebb kölcsönös függési viszony jött létre az emberek, államok, piacok között. Márpedig ha innen nézzük, akkor a külföldön élők valójában élő kapcsolatot jelentenek a különböző országok között.

Noha a cikkben Liam Kennedy elfilozofál napjaink menekültkérdésén is, én ebbe most nem mennék bele, inkább írásának azt a részét emelném ki, mely szerint az ír kivándorlásra probléma helyett lehetőségként kellene tekinteni.

Olyannyira, hogy Írországban az akkori elnök, Mary Robinson már 1995-ben arról beszélt, hogy a diaszpórával fenntartott kapcsolat segíthet az ír társadalomnak toleranciát, a sokszínűség és előítéletek nélküli gondolkodás tiszteletét megtanulni. Ez alighanem elférne a mai Magyarországon is.

Másfajta szemlélet 

Érdekes lehetett az a dublini konferencia is, melynek házigazdája a külföldön élő írekért felelős miniszter, Jimmy Deenihan volt, és melyen 17 országból 140 önkéntes és civil szervezet képviselői vettek részt. Liam Kennedy szerint, noha a találkozó nem volt minden feszültségtől mentes, viszont egyértelműen jelezte az állam és a külföldön élők közti kapcsolatok fejlődését.

A nagy elvi vita Írországban mostanában az azonos neműek házassága kapcsán zajlik (ami egy erősen vallásos katolikus országban tulajdonképpen érthető is), és ebből a szempontból is érdekes lehet, milyen másfajta szemléletet, értékrendszert visznek be a nemzeti vitába a külföldön élők.

„Szükségünk van arra, hogy a diaszpóra (miként az országunkban élő külföldi diaszpórák is) ne csak gazdasági szövetségesek legyenek, de tükröt is tartsanak nemzeti felfogásunk és tévedéseink elé” – fogalmaz a cikkben a professzor.

Mi a helyzet Magyarországon? 

Ennek kapcsán az jutott az eszembe, vajon melyek azok az értékek, gondolkodásbeli különbségek, esetleg másfajta életszemlélet, világlátás, amelyet az immáron huzamosabb ideje (több éve) külföldön élő magyarok sugározhatnának Magyarország felé?

Az is nagy kérdés persze, van-e ilyesmire igény bármelyik oldalon? Kormányzati részről egyelőre ez inkább mintha csak szavakban létezne, az intézményesülés jele egyelőre nem nagyon látszik (a Gyere haza fiatal program másról szól), és ami legalább ilyen meglepő, hogy a többi politikai, társadalmi erő sem nagyon tud mit kezdeni a jelenséggel.

A másik oldalon, a határátkelők között vajon ti éreztek-e arra bármilyen késztetést, hogy az egyéni (jellemzően gazdasági), családi segítségen túlmutató kezdeményezések is szülessenek? Nekem egyelőre úgy tűnik, igen messze van egy olyan szervezett párbeszéd lehetősége, mint ami Dublinban zajlott.

A kérdés tehát adott: szerintetek mi az, amit a határátkelők akár szemléletben, akár gondolkodásban, akár a hétköznapok gyakorlatában hazavihetnének Magyarországra?

(fotó: Donaldytong)

A moderálási alapelveket itt találod, Írországról pedig itt olvashatsz még többet.

Negyven fölött lettél határátkelő? Mi vett rá az elindulásra, milyen volt a megérkezés, hogyan sikerült beilleszkedni? Mit szólt hozzá a környezeted? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre körülbelül 500 szóban (hosszabb persze lehet), segíts a hasonló helyzetben lévőknek!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Írország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1007878888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2015.10.02. 06:53:29

Szerintem pozitivabb szemléletet adnak.

tnt 2015.10.02. 07:11:49

éppen tegnap halottam 1 jó történetet ... ismeretségi körben valaki kint volt az USA-ban ahol kisebb tőkét gyűjtsön és itthon vállalkozzon de a kinti normák szerint... ahogy hazajött nagyon hirtelen elfelejtette ezt az eredeti célkitűzést ... és hamar visszatért az itthoni vállalkozások gyermekbetegségeire...:-)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.10.02. 07:42:40

"Kormányzati részről egyelőre ez inkább mintha csak szavakban létezne,"
Ezzel vitatkoznék. Lehet, hogy nem annyira látványos, mint az ír, de apró lépések (jellemzően kulturális téren) már vannak.
Kérdés, hogy van-e rá nagyobb igény. A privát életben sokszor kaptam tányéromra, hogy ne szóljak bele, mert nem élek otthon/könnyen beszélsz, stb.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.10.02. 07:45:49

Más világszemléletet, más szempontokat. De ezeken keresztül a saját értékrend megerősítését is.

Ezért is igencsak hasznos egy országnak, ha lakossága kitántorog, mobilis. Ez olyan gazdagságot hoz egy országnak, mely sokkal többet ér, mint az ideiglenes gazdasági veszteség.

Természetesen, ha a kitántorgás meghalad egy bizonyos arányt, az már káros.

Mo-nak is nagy hasznot hozott a 2011 óta erősödő kitántorgási hajlam. Aki volt máshol, az hazavisz sok új dolgot aztán.

Még a Mo. elleni tévhitek is erősen csökkennek a kitántorgás miatt. A magyar ballibek e téren csúnyán pofára estek: a kitántorgók ugyanis NEM állnak az ő oldalukra, sőt fordítva: aki elment, az éppenhogy realistábban kezdi látni a magyar valóságot, s nevet a ballib rögeszméken.

rumitom 2015.10.02. 07:59:41

a ha jol ertem amerikaban elo professzor meglatasa csak annyibol erdekes, hogy sajat tapasztalatom szerint europaban az irnel elfogadobb, baratsagosabb es nyitottabb tarsadalom nincs. es itt most nem a torvenyi szabalyozasra gondolok lsd meleghazassag, hanem az embereknek a masikhoz (egymashoz es kulfoldiekhez) valo viszonyara.

mindezt ugy hogy 10 eve dublin meg csak egy nagy falu volt, sok szempontbol persze most is az, egy nemzetkozi falu, de a helyiek meglehetosen jol turik szerintem hogy a belvarosban angolt mar nem igen hallani.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.02. 08:52:15

Gyűjtsünk Bircanak szinonimákat a "kitantorogni" szóra. ......

Mr Long 2015.10.02. 09:25:49

Nem tudom mit, de meglepottem ma a buszon es osszezavarodtam eloszor amikor egy bacsi ASDA ACES sapkaban szallt fel...

Mr Long 2015.10.02. 09:27:42

@Mr Long: Vagy sapkat ad az orszagnak. :)

Shebelle 2015.10.02. 09:33:42

Vannak dolgok, amit megkell tapasztalni ahhoz, hogy ténylegesen megéljék, elhiggyék h. mi is az, mint pl. első szerelem, a sikeres vizsga, a szülővé válás érzései stb. Szerintem a külföldre költözés is az. Nyilván valamilyen szinten lehet beszélni róla, fel lehet rá készülni, de mindez csak lepkefing ahhoz képest, amit érez az ember akkor, mikor ezeket megélni. És miután ezeket megélni sem biztos hogy fog tudni erről beszélni olyanoknak akik ezt nem érezték. És nem is fognak hinni neki....

.....de lehet rossz úton járok, én így vélem. Egyszer valaki itt az oldalon írta, hogy mindenkinek felkéne írni egy receptre egy bizonyos ideig tartó külföldi létet....

skye8 2015.10.02. 09:41:45

Tolerancia Es sokszinuseg.....az is beletartozik hogy a muszlim nok fekete burkaban tehetik le az allampolgarsagi eskut, muszlim tobbsegu cegekben karacsonyfat nem allitanak sot Meg kimondani sem szabad hogy karacsony. Nem beszelve a team buildingekrol ahol pizzat halal helyrol kell rendelni. Vagy a sok stupid LGBT film Amit minden torontoi filmfesztivalon terjesztenek, kozben visitoznak hogy figyeljen mar rajuk valaki ( lasd rainbow parade Es hasonlo visszataszito melegfelvonulasok).

Mr Long 2015.10.02. 09:45:33

@skye8: ""muszlim nok fekete burkaban" ki tudja, hogy ki van alatta? Vagy en is maszkalhatok simaszkban a bankban? esetleg full face bukosisakban???

Sanyi9 2015.10.02. 09:46:19

"hagyományai vannak a kivándorlásnak" - ez mit jelent? Milyen hagyomanyrol van szo?

Magyarorszagrol is vandorolnak ki embere vagy 150 eve. Irorszagbol 200 eve.

skye8 2015.10.02. 09:50:26

@Mr Long: igen amig par sertodott bankrablo le nem lo :))))

adg 2015.10.02. 10:20:49

@skye8: "Tolerancia Es sokszinuseg..." + "muszlim tobbsegu cegekben karacsonyfat nem allitanak"

Tokeletes pelda. :)

Bredpitt Monika 2015.10.02. 10:28:09

Azok akik hazajönnek (nyilván számít az is hogy honnan) elég sok mindent taníthatnának.

- A játszótér a gyerekeknek épült, nem a kutyáknak
- A cigarettát nem dobom el úton útfélen, keresek egy kukát (ezt Amerika egyes részein is meg kell tanítani)
- Ha liftbe pisil a kutyám feltakarítom magam után
- Nem rázom a szomszédom fejére a lábtörlőt az erkélyről
- NEm várok másoktól segítséget, ha nem muszáj
- Nem hallgatok hangosan zenét a tömegközlekedésen
- Nem azért kell jegyet venni vagy bérletet, mert jön az ellenőr
- Addig nyújtózkodom ameddig a takaróm ér
- Amikor már alig bírok enni adni a gyerekemnek, akkor tényleg elgondolkozom azon, hogy miért is nem bírok leszokni arról a kurva cigiről.......

Sanz 2015.10.02. 10:28:34

Nekem még mindig megvan az a kissé idealista elképzelésem, hogy majd 2022-re alakul egy jórészt külföldről visszatért magyarokból álló párt, akik majd a baloldalon létrehoznak egy új, progresszív pártot. Először bejutási küszöb (5%) körül lesznek, de idővel lehet, hogy megerősödnek.
Persze így is nehéz lesz ellensúlyozni a nagyrészt előítéletes és idegenellenes többségi társadalmat...

Bredpitt Monika 2015.10.02. 10:34:41

@Sanz: "az a kissé idealista elképzelésem,"

Hát ez aranyos, azt hittem csak én szeretek álmodozni.
Van egy szomszédom, aki pártot akar alapítani, a jövő héten fogom megnézni mi a párt programja. Már most azt látom rajtuk, hogy az elsődleges feladat befeketíteni a Fideszt (ami éppen lehetne akár a mivagyunkafaszapárt is ).

Jól hangzik egyébként amit leírtál szerintem, de elég nehéz elképzelni, hogy azok akik hazajönnek valahonnan és a máshol megszerzett kis vagyonukat itthon akarják élvezni éppen abba fognak majd, hogy politizáljanak.

wuaaa 2015.10.02. 10:34:57

@Bredpitt Monika: "Nem azért kell jegyet venni vagy bérletet, mert jön az ellenőr"

Hanem? :)

Bredpitt Monika 2015.10.02. 10:38:27

@wuaaa: Értékelem a humorod, ha tényleg érdekel a válasz komolyan meghirdetek egy életvitel tanácsadás tanfolyamot, ami ingyen lesz.
Na jó, nem ingyen, mondjuk mindenki mutat valami érdekeset cserébe (pl Zoli a tetkós hátát).

Bredpitt Monika 2015.10.02. 10:46:21

"Az is nagy kérdés persze, van-e ilyesmire igény bármelyik oldalon? "

Mire van igény?
Amikor a versenyszférában már kiöregedettnek számítottam és ráfanyalodtam az állam segítségére gondoltam teszek valamit mint önkéntes.
Írtam 27 általános iskolának egy levelet, amiben az állt , mint önkéntes szívesen elbeszélgetnék a gyerekekkel a kialakult magyar cigány ellentétről. Tudtam nagyon jól, hogy ez kissé bátor dolog és ki vagyok én, hogy beengedjenek egy iskolába egy ilyen kényes témáról beszélgetni.

Ami engem nagyon , nagyon megdöbbentett, hogy a 27 iskolából (direkt olyan kerületeket választottam, ahol a probléma nagyon is jelen van) egy iskolatitkár válaszolt (nagyon pozítiv hangnemben). 27-ből 1. Szép. Ő azt javasolta, hogy menjek inkább középiskolákba. De hát pont az volt a lényeg, hogy középiskolában már jóval kisebb számban látsz roma tanulókat.

Kb ennyire van igény a párbeszédekre és ez egy kimeríthetetlen téma. Örülök, hogy ez is szóba kerül és nem a menekültkérdés a fő téma, mert most aztán lehet sunnyogni megint és nem beszélni a problémáinkról (most kaptam az LMP től egy felhívást, tüntetés lesz hétfőn a földtörvény kapcsán).

Most átrohanok a nigériai család barátaimhoz, akiket éppen két magyar apuka akart átverni, pénz elvették a munkát meg szartak befejezni, megyek tolmácsolni szegénynek.....aztán jövök vissza (mindenki döntse el hogy ez jó hír vagy rossz).

skye8 2015.10.02. 10:46:40

@adg: Aussie-ban is ez a helyzet? A volt miniszterelnokotokrol Julia Gillard-rol jelentek Meg olyan hirek hogy adapt or leave-et uzent a muszlimoknak, nem tudom igaz-e?

skye8 2015.10.02. 10:53:24

@Bredpitt Monika: majdnem minden pontodra Van peldam kulhonbol, kiveve a liftbe pisilo kutyara Es a labtorlo kirazasara. A tobbi eset szerintem megtortenik a hires fejlett eszak-amerikaban is.sot Meg rosszabbak, lasd az iskolai lovoldozesek tegnap oregonban.

Mr Long 2015.10.02. 11:06:11

@Bredpitt Monika: "Nem hallgatok hangosan zenét a tömegközlekedésen" - ez nem magyar szokas, hanem altalanos

SzZoole 2015.10.02. 11:07:19

"A kérdés tehát adott: szerintetek mi az, amit a határátkelők akár szemléletben, akár gondolkodásban, akár a hétköznapok gyakorlatában hazavihetnének Magyarországra?"

Hogy mit?Hat semmit,ugyanis az egesz vilag tanul Magyarorszagtol,mert ott vannak a legszebb nok,etelek,borok a legokosabb emberek stb.stb......

SzZoole 2015.10.02. 11:15:35

@Bredpitt Monika: Monix,nem csak a hatam van levarva

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2015.10.02. 11:17:53

@Sanz: Hát... én spec nem költözök vissza, amíg a jelenlegi politikai elit ki nem hal (és itt szó szerint értem a kihalást, nem csak visszavonulásnak). Az meg nem 2022-ben fog bekövetkezni... amekkora az utánpótlásuk, ez valahol a Nap vörös óriássá fúvódása és az univerzum hőhalála között fog eljönni.

HardPötty 2015.10.02. 11:27:53

A legfontosabb dolgok amiket sugározni kell (kellene) haza:
1. Örülni a másik sikereinek és nem irígykedni rájuk.
2. Támogatni a küzdeni akaró embereket és nem eltántorító tanàcsokkal hátráltatni.
3. A politika nem mindenek felett való csak egy szükséges dolog az èletben.
4. A pozitív életszemlélet nem kiváltság hanem elhatározás kérdése.
5. A nehézségek mérete nem tántoríthat el a leküzdésüktől. Segítséget kérni hozzá nem szégyen.
Stb.

Bredpitt Monika 2015.10.02. 11:33:52

@HardPötty: Köszi, én ma negatív hangulatban vagyok úgy látszik, így is lehet, ahogy te felvázoltad és igazából csak így kellene.

Az egyezkedés a nigériai anyuka és a két magyar munkás ember között, hű de nehéz volt, mire eljutottunk oda, hogy írjuk már le ki mivel tartozik a másiknak...........

És azok a számlának nevezett kis cetlik........szegény anyuka.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.02. 11:35:02

@skye8: ez egy vicces hozzászólás, az első felében para amiatt, hogy mások esetleg nem torelálják a mi szokásainkat, majd a második felében para amiatt, hogy másokat tolerálni kéne :D

Mr Long 2015.10.02. 11:35:37

Kulonben miert a kulfoldot megjart embereknel van a bolcsek kove?
A politikai elitet meg a nep valasztja, mint kukfoldon is, szoval ha nem tetszik le kell cserelni, ahogy mas orszagokban is teszik.

Bredpitt Monika 2015.10.02. 11:35:59

@skye8: Mi volt már megint? Nem nézzük a híradót egy ideje. Elég volt belőle.
A férjem tegnap a leginkább azzal a hurricánnal volt elfoglalva, ami úgy tűnik vészesen jön feléjük, azt jósolják olyan mint Sandy. Én most ezért aggódom, de majd P. Elliotnál rákérdezek, lassan ő is felébred szerintem.

Bredpitt Monika 2015.10.02. 11:37:57

@Mr Long: Általános? Amerikában biztos, hogy nem, ott még azért is rád szólnak a vonaton, ha hangosan beszélsz. Legalábbis én itt ragadtam le, utóbbi időben autóval jártam, de az biztos, hgoy a rádiótelefont ott máshogy használják az emberek, mint itthon.

adg 2015.10.02. 11:46:55

@skye8: itt fent nem divat az ilyen hulyeseg. Sose hallottam, hogy valamit azert ne csinaljon valaki, mert az boztos megbant valaki mast. Ez eleg normalis kornyes, nem cirkuszolnak a muszlimok sem, masok sem. A jehovak amikor megtudtak, hogy magyarok vagyunk, valahonnan elokapartak az aktuali ortoronynak a magyar valtozatat, kinyomtatva. Mondjuk oda kerult, ahova az angol, de azert kedves gesztus. :)

Szoval nincs ilyen errefele. Eddig. Szerencsere.

Ellenben nagyobb varosokban hallottam mar ilyet, pl amikor a sydney repter arra hivatkozva nem allitott karacsonyfat, hogy az serto masoknak. Aztan botrany lett, es azota ha jol tudom ujra van karacsony arrafele is.

A julia idezet meg biztos kamu. Mar hallottam juliatol, john howardtol, kevintol es tonytol is. Furcsallom, hogy malcolm-mal meg nem terjed, pedig mar ket hete o a pm.
Ja, meg volt ez mar kanadai polgarmestertol is, eleg hasonloan, meg a banat tudja kitol.

skye8 2015.10.02. 11:49:24

@Zka : pontositok - peldaim azt hivatottak erzekeltetni hogy masoknak joguk van a sajat szokasaikat rakenyszeriteni egy olyan orszagra ahol a burka nem hagyomanyos a karacsonyfa viszont igen. Ha ez neked normalis, oszinte reszvetem.
Masodik resz - a melegek szamomra kozombosek, A harsany felvonulasaik viszont izlestelenek, es torekveseik hogy magukat uLdozotteknek allitsak be - Siralmasak. Volt transszexualis munkatarsam, nem volt vele semmi baj, viszont a gyerekeit megneznem 10 ev utan, milyen lelki traumakkal nottek fel,hogy eloszor Jeremy majd Melanie nevelte oket. itt sok altalanos iskolaban arra tanitjak a gyerekeket hogy ok fogjak a sajat nemiseguket megvalasztani, a szuloket ova intik hogy kislanynak vagy kisfiunak szolitsak oket, mert ez a szerencsetlen gyerek joga hogy majd eldontse kifele mifele.

skye8 2015.10.02. 11:54:31

@Bredpitt Monika: egy allitolagos IRA szimpatizans lovoldozott egy oregoni koleszben tegnap. A rendorok lelottek a pasast.ujabb szep pelda az agymosottsagra. Most mar nem lep Meg hogy az isis europai fiatalokat rekrutal a felszabadito munkajara.

skye8 2015.10.02. 11:56:51

@adg: Ja olvastam en is nem facebookos forrasokban hogy gillard beszede kamu, el is szomorodtam :)))))

Bredpitt Monika 2015.10.02. 12:04:17

@skye8: "Most mar nem lep Meg hogy az isis europai fiatalokat rekrutal a felszabadito munkajara. "

Ezt nem értem.

London2009 2015.10.02. 12:13:51

Hmmm… Nekem mondjuk Budapest sok szempontbol pont ugy jo, ahogy van. Egyaltalan nem szeretnem ha olyanna valna, mint London peldaul. Nekem tetszik ez a homogen kozeg es akkor hivjanak idegengyulolonek, nem erdekel. De ez szerintem pont egy pozitivum Kelet Europaban. Aki multikultira vagyik, mehet Londonba, Parizsba. Nekem neha kifejezetten feludulest nyujt a multikultibol valo kis budapesti szunet. Tehat ezt a nagy elfogadast mas nepekkel, vallasokkal szemben, pont nem vinnem haza. Tudom, hogy nem divatos mostansag ezt mondani, de nem baj, en vallalom.
De hogy miket vinnek haza? Peldaul a kozlekedesi kulturat. Egyszeruen ez tenyleg igaz, hogy en lepek ra valaki labara es tolem kernek elnezest. Meg talan azt, hogy nem erzem azt, hogy itt ervenyes lenne a: “mondj igazat, betorik a fejed” mondas. Azt latom, hogy nem lehet mindent lenyomni az emberek torkan es ez jo.
Tisztaban vagyok vele, hogy az esetek tobbsegeben ez penz kerdese is, de meg mindig meglepodom mennyire rendben vannak tartva az allomasok, kirandulohelyek. Milyen szinvonalasak a kavezok, uzletek stb. Tetszik az, hogy nem tudom mennyit keresnek, milyen partra szavaznak a kollegaim, barataim. Egyszeruen felszabadultabbnak erzem itt magamat is es masokat is.

skye8 2015.10.02. 12:26:37

@Bredpitt Monika: azt akartam mondani hogy az ilyen agymosott fiatalokat mint ez az oregoni lovoldozo hasznalja fel az Isis is. Usd be a Google-ba 'Isis european recruits' es latni fogod mirol beszelek.

P.Elliot 2015.10.02. 12:41:12

@adg: Ugyanebbol az okbol New Yorkot mar nem dekoraljak ki ugy mint mas evekben karacsonykor es amig eddig minden evben aradt ki az uzletekbol a karacsonyi zene most alig halllassz ilyet, a varos osszehuzta magat hogy ne sertse meg azokat akiknek mas a vallasuk. Tavaly voltam bennt utoljara karacsonykor, soha tobbbet ilyen idoszakban nem fogok menni csak maskor mert elfacsarodik az ember szive hogy mi lett ott bennt ebbol az unnepbol.
Es nem a zsidok kifogasoltak, zsido uzletek is kidekoraltak a zeneztek a vendegeiknek, nem, semmi kifogasuk nem volt a karacsonyi hangulat ellen....En azt hittem hogy csak itt van ilyen de ha mar Ausztraliaban is feljott a tema akkor mar nem tudok mit mondani. Egyszeruen elkepeszto.

Virago_1000 2015.10.02. 12:43:12

@skye8: igy igaz. A toleranciarol akkor esik csak szo amikor a feher ember karara van. Az rasszizmusellenesseg a tolerancia mindig csak a feher embereknek van.kihangsulyozva, tanitva, a feher emberek hatranyba szoritasa celjabol. Vajon miert? Koltoi a kerdes. A "massag" melletti eroszakos propaganda csak tetezi ezt.
Annyibol melysegesen tisztelem az.iszlam kulturat, hogy a devianciat nem turik meg.

Haloperidol 2015.10.02. 12:44:12

Én látok pozitív változásokat pl a kutatás területén. Nem régóta dolgozom az MTA-TTK-n (jó pár év külföldi kutatómunka után), és a régebben ittdolgozó kollegák mondták, hogy a Lendület program sokat segített, és hogy a nyugati kutatási szemlélet is lassan-lassan kezdi kiszorítani a régi komcsi beidegződést.
Pl az utóbbi időben az új igazgatóság 5 MTA kutatócsoportot oszlatott fel mert nem tudtak elég pályázati pént behozni, nem publikáltak eleget, és a laborhelységeiket most az új, anyagilag erősebb, fizetőképesebb csoportok között osztották fel újra.

Remélem, hogy ez kezdete lehet esetleg annak, hogy tényleg kicsit felemelkedjen a magyar tudomány, amiről leginkább csak a közvélemény hiszi azt, hogy világhírű és világszínvonalú.

Főgebra 2015.10.02. 12:44:25

@Bredpitt Monika:
Az IRA-val szimpatizál, de válogatott a tanulók közt a vallásuk szerint.Akim azt mondta, hogy katolikus, annak mondta , hogy most fogsz találkozni az isteneddel és agyonlőtte!!
Mi ez, ha nem agymosás?

P.Elliot 2015.10.02. 12:53:02

Hogy mit vinnek haza Magyarorszagra kulfoldrol? Pl. azt a szemleletet hogy ne azert akarjon elerni valamit senki mert ha a szomszednak van akkor neki is kell, akar hatalmas kuzdelem aran is. Hogy mindenki el ahogy akar, ahogy tud, ne az legyen a felnezes, lenezes hogy a masiknak tobbje van. Hogy ne azon merjek le a masikat hogy pl. uj kocsija van amit lehet hogy adossagra vett de ott sargitja vele a szomszedokat hogy neki milyen jol megy.
Udvariassagot egymas irant, a kozlekedesnel nem megrohanni a kocsit hanem erkezesi sorban szallni fel ra.
Egy kis megertest egymas irant minden tekintetben.
Mosolyt, tobbet,

snygg panda (törölt) 2015.10.02. 12:54:00

Itt most sok mindent lehet mondani (írni), de röviden csak annyit tennék hozzá, hogy ha én bármit megpróbálnék hazavinni innen Svédországból, akkor hamar eltaposnának vagy elnyelne a magyar káosz.

Csak próbálnék kulturált svéd stílusban végigvezetni a nagykörúton...

Vagy teszem azt átmenni a szólni a szomszédoknak a hangos zene miatt. Itt kint is volt rá példa, a kedves szomszédunk nem győzött bocsánatot kérni, és azóta is messziről köszön előre, hogy lássuk nem valami barbár állat. Otthon még nem volt olyan szomszéd, aki ilyen esetben ne küldött volna el az anyámba és egyéb helyekre.

Gondolom értitek a lényeget: "egy ilyen helyre próbálj maroktelefonnal bemenni és kirabolni" :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.02. 12:56:46

@P.Elliot: tesóm mondja h az obiban már múlt héten karácsonyi dekoráció. IKEA mellett mindig már halottak napja előtt. Na nekem meg ez a gusztustalan.
(Az én muszlim 30% buddhista 70% iskolamban volt karácsonyfa. )

snygg panda (törölt) 2015.10.02. 12:56:55

@skye8: a tolerancia nekem pont arról szól, hogy tolerálom a muszlimok kendőjét, ők meg tolerálják a karácsonyfámat... Milyen jó lenne, ha így működne. De ennek inkább az ellenkezőjéről szoktam hallani, hogy már mindenki hiperérzékeny mindenre, és mindenki tiltakozik minden szarság ellen! :)))

Hari Seldon 2 2015.10.02. 13:02:20

OFF

Ha már migráció: Holnap hajnalban megyek Magyarországra, és hétfőn jövök haza.
Ezzel kapcsolatban megkérdezném ki tudja, hogy most a magyar - osztrák és osztrák - német határon mi a helyzet?

ON

wuaaa 2015.10.02. 13:11:20

@snygg panda: Na, ha már szóbakerült Svédország... Broen, harmadik évad, első rész azzal kezdődik, hogy megölnek egy leszbikus nőt, aki nemileg semleges óvodát hozott létre. Azt hittem, csak a film kedvéért találtak ki ilyesmi, de azért a biztonság kedvéért rágugliztam... és hát nem. Sőt, annyit fejlesztettek is a nyelvükön, hogy a "han" (hímnemű) és a "hun" (nőnemű) névelő (vagy mi?) mellé létrehozták azt, hogy "hen", ami semleges megjelőlés. Nahát, micsoda hiánypótló újítás. (a filmből sem hagyták ki)
Nem tudom, hogyan csinálják a svédek ezt az önszopató tömeghipnózisukat, repülőből permeteznek-e vagy a földből sugárzik valami, de ijesztő. Hol fog tartani a társadalmuk 30-40 év múlva?

wuaaa 2015.10.02. 13:14:15

@Hari Seldon 2: Ha valami gáz lenne, csak tartsd magad elé a gyereket.

SzZoole 2015.10.02. 13:21:41

@P.Elliot: Ez komoly???Mar az igeret/szabadsag es a lehetosegek foldjen is igy betojnanak a muszlimoktol?
Ez a tolerancia nagyon egyoldalu dolog:(

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.02. 13:22:18

@London2009: én itthon is csak pár emberről tudom, hogy mennyit keres (azokat is jellemzően én tudakoltam meg), nem egészen értem a dolgot.

adg 2015.10.02. 13:24:11

@P.Elliot: nem tudom, mennyire van ez. Pont azt mondtam, hogy errol az egy esetrol hallottam, de ebbol is botrany lett, es kovetkezo evben kiraktak a karacsonyfat.
Olyan szinten biztos nem megy a cirkusz, mint eu egyes reszein.

Itt fent a vilagvegen van karacsonyfa. Vagy valami olyasmi. Kicsit mas, mert ezer kilometerekre nem el fenyofa, ezek a tuskes plasztikkupok meg csak azert emlekeztetnek a 35 fokban a karacsonyfara, mert felhivjak a figyelmem a vasarlasi szuksegletek kielegitesenek fontossagara, es mellekelnek hozza rendes karacsonyi kepeket is, rendes karacsonyfaval, jingle bellel, allIwantforchristmasisyouval meg hoval, amit evek ota nem lattam szerencsere, csak kepen. Marmint havat.

Virago_1000 2015.10.02. 13:26:07

@Bredpitt Monika: "Addig nyújtózkodom ameddig a takaróm ér
- Amikor már alig bírok enni adni a gyerekemnek, akkor tényleg elgondolkozom azon, hogy miért is nem bírok leszokni arról a kurva cigiről......."

- az elso pont: errol a magyarok oktathatnanak inkabb hiszen nyugaton ahol konnyebb hitelhez jutni az emberek elnek is vele.
- 2. Pont: ez altalanossagban igaz az angolokra is. Mas nemzetrol nem nyilatkozom hiszen nem elek veluk.
Szinten lenne mit tanulniuk tolunk a tisztadsg ill. A kornyezetre valo vigyazas terkinteteben pl nem szemetelek akarhol.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.02. 13:26:27

@P.Elliot: ez a túlzott PCskedés tök felesleges és kontraproduktív szerintem is. Remélem elmúlik majd a divatja.

skye8 2015.10.02. 13:27:25

@Virago_1000: igy van, sot a feher embernek illik rosszul erezni magat ha sajat (olvasd kereszteny/europai) szokasai mellett ki mereszel allni. Sem a kozvelemeny sem a politikusok sem a rendorseg nem fogja tamogatni, tul PC-k ehhez.

Virago_1000 2015.10.02. 13:28:23

@Bredpitt Monika: a magyar cigany ellentet kizarolag a ciganysag hibaja. A magyar tolerans es vendegszereto nep alapvetoen.

skye8 2015.10.02. 13:36:13

@snygg panda: szerintem Meg eppen a bevandorlok hipererzekenyek (legalabbis itt kanadaban), a befogado lakossag nyitott az idegen kulturak fele. Ezt a nyitottsagot hasznaljak ki egyes csoportok pl. a muszlimok. Volt lakotarsam meselte hogy kollegai kozott van aki 6szor is imadkozik naponta a meeting room-ban, munkaidoben. Ugyancsak o meselte, hogy egyes departmentokban a fonokok (maguk is arabok) kizarolag irani Es pakisztani embereket toboroznak. Mi ez ha nem Visszaeles, nepotizmus?

nyuszigonosz 2015.10.02. 13:37:15

@Hari Seldon 2: Amit felraktam, az még a G7 Elmau miatt volt, de a mostani dugók sem semmik.

P.Elliot 2015.10.02. 13:37:31

@Dragonlady (Bp, Hun): Mert a ti muszlimjaid meg buddhistaid tudjak hogy mi az hogy tolerancia. Igy kellene mindenutt.
Itt nem tudok karacsonyi dekoraciorol hiszen meg hatravan a Halloween meg a Halaadas de nyugi, egyes uzletek kipakoltak mar a tavalyi maradekot, nehany het csupan hogy megerkezzen az uj cucc es teljes gozzel fogjak arulni. Szerintem nehany ev kerdese csupan hogy soha el se pakoljak.
Nyugi, itt is folyik a haborgas miatta hogy mire jo ez?

adg 2015.10.02. 13:38:02

Amugy eszembe jutott, hogy volt par eve egy hibbant no, vagy ferfi, vagy nem is tudom mar mi volt eredetileg. Atmutette magat a masiknak, majd az sem volt jo, es kitalalta, hogy akkor o semleges lesz. Talan ferfikent indult.
Na es a semlegesseg nagyon megtetszett neki, es elkezdett harcolnina semlegesek jogaiert. Egesz odaig jutott, hogy az ud-del-walesi hatosagok engedtek neki, es megkapta a papirjaiba, hogy semleges nemu. Aztan orszagos akcioba kezdett, hogy ki van rekesztve, mert meg egy semleges budi sincs sehol, meg amugy is, es egyebkent, es mindazonaltal.
Szep lassan eljutott az ugye szovetsegi szintre, es ott valami nagyobb hatosag ugy dontott, hogy hulyeseg az egesz, dontse el, hogy akkor fiu vagy lany akar lenni.

Hogy innen ered-e azt nem tudom, de mar en is talalkoztam olyan nyomtatvannyal valami ugyintezes kapcsan, amiben ez szerepelt: Sex: m/f/other
Kivancsi lennek, mennyien irjak az utobbit.

---------------------------------
Es hogy en mit vinnek haza? Talan a "no worries" meg a "she'll be right" hozzaallast. Azt hiszem, egy centi sikerem nem lenne vele. :)

Tke 2015.10.02. 13:39:43

"mi az, amit a határátkelők ... hazavihetnének Magyarországra?"
A jó példa. Mega példamutatás.

P.Elliot 2015.10.02. 13:44:58

@adg: En meg egyszer, egyetlenegyszer szeretnek olyan helyen karacsonyozni ahol dogivel van ho. Hogy terdig sullyedjek bele es az unnepen zuhogjon. Hogy kinnt botorkalhassak benne kozben egy-egy hopelyhet elkaphassak a szammal, meg erezzem az arcomon ahogy elolvad. Evek ota nincs mar itt karacsonykor ho. A csaladom meg nem akar ezen az unnepen utazni, csak itthon akarja tolteni es velem.Tehat meg sem szokhetek. Itt eletemben egyszer volt szerencsem olyan hohoz es pont karacsonyeste amit elkepzelek. Forintos nagysagu hopelyhek es olyan erossegu szel hogy a puha osszetorlodott hobol hatalmas nagy puha gombocokat formalt es fujta, gorgette maga elot, meg filmen sem lattam ilyet.
Valami fantasztikus volt!
Jo lenne megegyszer ilyet latni...Csak egyszer legalabb. Akkor fogtam fel hogy a blizzard szo mit takar....

Evain 2015.10.02. 13:47:31

@Zka: szerintem arra utalt, hogy tipikusan magyar szokás a másik fizetésére rákérdezni. Felénk meg még családon belül is illetlenség.

Bredpitt Monika 2015.10.02. 13:49:14

@P.Elliot: Ezen most meg vagyok lepődve. Nekem az a tapasztalatom, hogy a karácsony Amerikában már elkezdődik Hálaadás után rögtön, de inkább már előtte, és nincs hiány sem dekorációból sem karácsonyfából.

Bredpitt Monika 2015.10.02. 13:50:13

@Virago_1000: "a magyar cigany ellentet kizarolag a ciganysag hibaja. A magyar tolerans es vendegszereto nep alapvetoen. "

Ez most valami vicc volt, ugye? A kizárólag szóra gondolok egész pontosan.

adg 2015.10.02. 13:51:43

@P.Elliot: szerintem lepd meg a csaladodat egy karacsony kirandulassal, valami havas helyre. Meg az is lehet, hogy jol sul el a dolog, es hogy olcso ajandek nem lesz, az is tuti. :)

Mr Long 2015.10.02. 13:51:44

@Evain: Nem, nem szokas. Apam tudja a csaladban aszonyon kivul mennyit keresek, anyam sem tudja. Meg ket baratomnak en mondtam, amikor beszeltunk arrol, hogy visszakoltozok.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.02. 13:51:54

@Evain: na jó én meg arra utalok, hogy nem szokás, legalábbis felénk nem. Az, hogy én néha kíváncsi vagyok az egy dolog, de nem népszokás :D

Mr Long 2015.10.02. 13:53:59

@adg: orvosi kerdoiv ukban, ferfi no, nem mondja el. Kibaszott nagy titok am!

Bredpitt Monika 2015.10.02. 13:54:03

@Virago_1000: Az addig nyújtózkodom míg a takaróm ér független a hitelkártyáktól, én nem erre gondoltam. Én azt látom, hogy az emberek elég nagy része nem akarja tudomásul venni, hogy a számlákat kellene kifizetni előbb és talán utána venni egy okos telefont a kilenc éves gyereknek.

Mr Long 2015.10.02. 13:57:47

@Bredpitt Monika: Pont az uk balance transfer kartyak engedik meg azt, hogy legyen a gyereknek telefonja, meg uj ruhai, meg kulonben is az allam majd fizeti a lakbert.

Evain 2015.10.02. 13:57:58

@Mr Long: akkor viszont én sem értem, hogy mire gondoltál :D

Mr Long 2015.10.02. 14:01:05

@Evain: Nem magyar szokas, bizonyos embereke.

adg 2015.10.02. 14:03:23

@Mr Long: hat most kepzeld el, hogy valaki megtudna John nemet? Megiscsak borzaszto lenne, kinek mi koze hozza. Es ha netan urologushoz megy, vagy mehnyakvizsgalatra, akkor hogy fogja titokban tartani? :)
Vagy letagadja? Doktor ur, faj a jobb herem, de amugy no vagyok, megvizsgalna? Holgyem, a makk egeszseges.
Uram, jo hirem van, megjottek az eredmenyei, nincs petefeszekcisztaja.

Na mindegy, sullyed a vilag, ennek ennyi. A remeny halt meg utoljara. :)

TilosazA (UK) 2015.10.02. 14:03:24

@Bredpitt Monika: Nem tudom, vicc volt-e, én jót nevettem rajta mindenesetre. :)))

P.Elliot 2015.10.02. 14:04:05

@Zoole[uk]: Nem tudom hogy betojnak-e vagy mi miatt hagyjak.Semmi mas vallas nem kifogasolt eddig hogy miert van karacsony.
Zsido munkatarsainknak mindig kellemes unnepeket kivantunk amikor nekik volt, az indiaiaknak is meg a tobbi osszesnek. Soha meg csak fel sem jott hogy miert enekelik a csendes ejt es a tobbieket a keresztenyek.
Egyszer irtam a karacsonyi gyerek korus koszontesrol amikor elkisertem a gyerekeket. Volt koztuk indiai es zsido is, jottek. A zsidot kulonosen ismertem mert atjart hozzank jatszani, hozta az anyjat is sokszor aki ozvegy volt es mindig raert, az evek folyaman jo baratsagba keveredtunk, ok ortodoxok voltak de se a gyereknek, se az anyjanak nem volt kifogasa az ellen hogy a gyerek menjen az iskolaval karacsonyt koszonteni es enekelni. Most visszagondolva egyszer tiltott meg valamit, a 7 eves lanyanak hogy segitsen nekunk karacsonyfat disziteni mert pont akkor jottek at mert hogy ez nem az o unnepuk, azonnal tegye le a diszeket, kicsit ugy hangzott hogy attol tartott volna hogy a kislanynak nagyon megtetszik a vallas es idovel el fogja utasitani a magaet.
A gyerek persze nem tette le, nagy vihancolasok kozepette akasztgattak fel a diszeket vegul en szoltam erte hogy tedd le szepen. Az a diszitgetes fel van veve filmre. a gyerek letette, illetve adogatta csak es mutatta hogy hova tegye a lanyom.
De ennyi volt az osszes, a lany meg most is zsido vallason van es nem lett tole baja hogy reszt vett kereszteny unnepi szokasokon.
Engem mar hivtak meg zsido unnepre, / mert nekem ugye mindenfele ismerosom van, meg muszlim is aki ugyan katolikus volt de attert hogy felesegul vehesse a muszlim baratnojet/ hirtenenul nem is jut eszembe oktoberben volt, hogy micsoda szep unnep volt. Az asztal korul imadkozo, osszehajlo fekete ferfikalapok a lobogo gyertyak kozott, a nok feje kendovel letakarva, a mezzel megkent kis kalacsdarabok amit nyujtottak felem, mind a szertartas resze, szep volt, kellemes emlek.

Bredpitt Monika 2015.10.02. 14:04:41

@Főgebra: Igen, az agymosás működik sok területen.

Bredpitt Monika 2015.10.02. 14:11:10

@Mr Long: Én azt mondom, nem kell ahhoz hitelkártya, hogy tovább nyújtózkodj mint a takaród ér. Megkapod a fizetést, befizeted azt amit be kell fizetni, megveszed a bérletet, ha utaznod kell, nem azért mert jön az ellenőr, hanem mert így diktálja a tisztesség, és aztán meglátod mennyi költőpénz maradt.

Ha nincs elég majd akkor veszek okos telefont ha lesz, és most szándékosan ezt hozom példának, mert erre aztán tényleg nagy szüksége van egy kilenc éves gyereknek (aki mellesleg elég nagy eséllyel el is fogja hagyni valahol előbb utóbb).

Bredpitt Monika 2015.10.02. 14:11:46

@TilosazA (UK): Akkor maradjunk annyiban, hogy vicc volt.

P.Elliot 2015.10.02. 14:21:17

@adg: Mar mondtam nekik de azt mondjak hogy a karacsonyt otthon akarjak tolteni nem idegen helyen. Pedig milyen klassz volna.

P.Elliot 2015.10.02. 14:26:41

@Bredpitt Monika: Hat Halaadas elott nem kezdodik csak az uzletek arusitgatjak a diszeket.
December elejetol mar lehet disziteni a fakat es dekoralni, maga az unnep csak egy napos es 25-en van, te is tudod, az elozetes diszitgetes nem unnep csak mivel a karacsony itt egynapos, pokoli gyorsan eletelik, mindenki megprobalja elozetesen kielvezni a fat meg a hangulatot es igy van jol. Azt hiszem barki elcserelne az elozetest ha lehetne az europai 3 napos unnepre.

London2009 2015.10.02. 14:28:07

@Zka: nekem az a tapasztalatom, hogy ez otthon egy elegge nyilt titok. Amint, te is irod, konkretan rakerdeztel es megmondta az ismerosod. Nekem ez egyaltalan nem szimpatikus. Velem egy csomoszor elofordul, hogy maguktol mondjak masok, hogy jajj ennyi a kiadas, meg annyi es csak x osszeget keresek. Nekem ez mindig nagyon kenyelmetlen. Tolem is megkerdeztek egy csomoan, hogy es mennyit keresek es mennyi a kiadasom stb. De soha nem mondom meg! Maximum aranyaiban. Ha mindent kifizettem berlet, hitel, menza mittomen, megmarad a fizetesem 70%-a stb. Aztan nagy csond lesz...es megkerdezik megegyszer, hogy de hat akkor mennyit is keresel? Ahhh...feladom!! :D

Bredpitt Monika 2015.10.02. 14:34:18

@P.Elliot: Igen, amikor elmondom kint, hogy itthon a 25e és 26a is ünnep, akkor mindig nagyot néznek. Nekem az tetszik egyébként, hogy a fát feldíszítik előre. Olyan jó készülődős hangulat van. Az itthoni meg más miatt jó, de az az igazság, hogy én inkább gyerekként élveztem a Karácsonyt.
Amerikában nekem a kedvenc időszakom Halloweenkor kezdődik, onnan aztán folyamatosan készülődés van, meg családi összejövetelek, amik jó nagyok a férjem családja miatt.

Mr Long 2015.10.02. 14:40:57

@Bredpitt Monika: "Igen, amikor elmondom kint, hogy itthon a 25e és 26a is ünnep, akkor mindig nagyot néznek." Ilyen ez az europai kommunista eletmod, nem dolgounk, de kapunk lovet :)

Bredpitt Monika 2015.10.02. 14:44:57

@Mr Long: Azt nem is tudom, hogy itt Európában hol ünneplik még mindkét napot.
Amerikában pl a Húsvét is máshogy van. Nálunk a hétfő piros betűs ünnep, ők meg nem a pénteket veszik komolyabban.

Muscari 2015.10.02. 14:46:23

@Virago_1000: azt tudod, ugye, hogy van olyan deviancia, amit az ember nem választ, hanem úgy születik? Az akkor dögöljön meg, vagy mi?

Hari Seldon 2 2015.10.02. 14:51:23

@wuaaa:
Nem jó. Egyedül megyek.
Nem szeretnék a végén Cseh-Szlovákia felé kerülni. Brno-tól katasztrófa az út.

Hari Seldon 2 2015.10.02. 14:55:08

@nyuszigonosz:
Ez elég horror. De a link májusi, remélem már nem 17, hanem csak 7 km a sor... :-)

Hari Seldon 2 2015.10.02. 14:57:21

@nyuszigonosz:
Ja, látom, hogy írtad, hogy régebbi.
Na mindegy, akármennyi is, meg kell néznem személyesen, mert a hónap végén a gyerekekkel megyünk autóval.

rumitom 2015.10.02. 15:07:30

@Sanz: mondj egy jo okot miert tenne barki is ilyet?
marmint nem a kezdeti motivacioval lenne gond. ket het alatt osszetudnek verbuvalni vagy 20 embert egymagam akik nem a sikkasztasban erdekeltek hanem egyszeruen csak szivesen aldoznak a mindenfele vezeto poziciokban szerzett tapasztalatukat es a jozan paraszti (varosi) eszuket a kozert.j
en is koztuk lennek. de igen eros ketelyeim vannak hogy egy erkolcsos garnitura vegig tudna csinalni a parlamentbe bejutast.

az en motivaltsagomon meg egy sima okmanyirodas nap is kifog, bar most tulzok, meg soha nem sikerult elinteznem semmit egy nap alatt :) (mondjuk nekem papirokkal meg soha nem volt szerencsem)

Taxomükke (UK) 2015.10.02. 15:09:12

@wuaaa: A "han" és a "hon" (ejtsd: hun) személyes névmások.
A svéd határozatlan névelők az "en" és az "ett". Határozott névelőjük nincs.

rumitom 2015.10.02. 15:11:42

@wuaaa: meg osloban is kisebb tomegmegmozdulas ha felszall egy ellenor egy buszra ... biztos csak mert sok a (szoke) kulfoldi

Taxomükke (UK) 2015.10.02. 15:13:23

@London2009: Ezt különben mindig furcsállom, amikor itt olvasom... tőlem soha egy barátom vagy ismerősöm sem kérdezi meg, mennyit keresek.

SzZoole 2015.10.02. 15:13:23

@P.Elliot: nem a zsidokrol beszeltem,oket nem erdeklik az egyebb vallasuak unnepe.
Egyebkent nekem is hasonlo tapasztalataim vannak a zsidokrol,mint neked.Tobb mint 3 es fel evet eltunk koztuk.Egy zsakutcaban laktunk es kb. 30 csalad lakott ott ebbol 1 lengyel csalad egy indiai es mi magyarok a tobbi zsido.Amikor oda koltoztunk nagyon sokat segitettek nekunk.Sokat tudnek irni roluk Es az elfogadasrol/tolarenciarol.:)

SzZoole 2015.10.02. 15:17:12

@Taxomükke (UK): "tőlem soha egy barátom vagy ismerősöm sem kérdezi meg, mennyit keresek."

Akkor en leszek az elso,mond kedves T. mennyit keresel?:)))

rumitom 2015.10.02. 15:21:10

@Haloperidol: ez valoban ad nemi remenyt, koszi hogy megosztottad. akkor meg nem dodom ki a magyar utlevelem

Csodabogár 2015.10.02. 15:22:14

@Bredpitt Monika: Húsz évvel ezelőtt én is azt hittem, hogy majd önként fogok valahol dolgozni, segíteni, mert időm van és pénzre nincs szükségem. Sehol nem kellettem senkinek.
A végül egy külföldi nők által alapított egyesületben volt rám szükség, ahol évekig munkálkodtam.

Virago_1000 2015.10.02. 15:27:47

@wuaaa: svedek tenyleg magukat szopatjak es elenjarnak az onpusztitasban. Ha ez az iranyvonal folytatodna europaban, akkor 25 ev sem kellene a kontinens totalis kimulasahoz. De szerencsere vannak meg tudatuknal levo, nem teljesen agymosott nacionalistak (remeljuk egyre tobben).

@Zoole[uk]: "Ez a tolerancia nagyon egyoldalu dolog:(" - sajnos igen, minden tisztanlato errol papol joideje, de a feher europa es annak orokseget elpusztitando lobbierok erosebbek egyelore.

@skye8: ez igy van, a pakisztani kollegam mondta hogy ok a legrasszistabbak.

@Tke: en a nyelvtudast viszem haza.

@Bredpitt Monika: "Az addig nyújtózkodom míg a takaróm ér független a hitelkártyáktól" - egyaltalan nem fuggetlen, hiaba is probalja az ellenkezojet agymosni beled a fogyasztoi tarsadalom hiszen a hitelkartyat azert talaltak ki hogy megvedd azt amit nem engedhetsz meg magadnak, es kesobb fizess KAMATOSTUL igy a mestetsegesen krealt vagyaidbol tobb iparag keresheti degeszre magat.

rumitom 2015.10.02. 15:27:52

@Virago_1000: a magyar nagyon vendegszereto egy masik magyarral, de egy vele majd mindenben azonos szlovakkal vagy romannal?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.10.02. 15:30:14

@Főgebra: tudom, ikyen tragedia eseten rengeteg, sokszor meg nem erositett informacio kering a neten..en helyi radioban azt hallottam, a srac azt kerdezte, kereszteny-e az illeto: aki igennel valaszolt, azt fejbe lotte, aki nemmel, azt labon...egy elgondolkodtato dolgot hallottam: a mai tarsadalom betegsege, hogy vannak emberek, akik a loser-winner felallast keptelenek elviselni, helyesebben a frusztraciot, amikor rajuk sutik, hogy loserek. Ha megnezzuk, a legtobb ilyen lovoldozes hattereben ez volt a motivacio.

Virago_1000 2015.10.02. 15:39:34

@rumitom: hat nem tudom, a szlovak, roman viszonyban szerintem csak a politika reszerol van a gerjesztett ellentet. A szlovak atlagember tobbnyire bekeben el a magyarral a felvideken, akit egyforman nem szeretnek az az aki mindegyikuk eletet megkeseriti: a ciganysag.

@Muscari: "azt tudod, ugye, hogy van olyan deviancia, amit az ember nem választ, hanem úgy születik?"
- igen tudom. Ez esetben gyogykezeltesse magat, ismerje/ ismertessuk fel vele h segitsegre szorul, ahelyett h buszken propagalja es nepszerusitse, kovetendo peldakent a korcsosultsagat.

Csodabogár 2015.10.02. 15:40:11

@Bredpitt Monika: Tavaly Floridában, már bőven a pulykaevés előtt kezdtek dekorálni az üzletek. Az viszont tény, hogy kevesebb volt a karácsonyi zene. De eszembe se jutott, hogy ez valamilyen tolerancia jegyében lenne kevesebb.

Amit én szivesen meghonosítanák itthon az az, hogy ha egy probléma van valahol, ne az legyen az első, hogy ezt itt nem lehet megcsinálni. Ezen totál le voltunk döbbenve mindig. Senki se kezdett magától azon gondolkozni, hogy mi is lehetne a megoldás.

©________ 2015.10.02. 15:41:20

@Hari Seldon 2: 'shalomnál volt ma reggel 5-15 perces ellenőrzés, de semmi extra.

London2009 2015.10.02. 15:42:47

@P.Elliot: Nekem is ez a vagyam mar evtizedek ota! Azt hiszem az en generaciomat a Reszkessetek betorok rontott el mindorokre. Mindig feldiszitem az egesz hazat es alig varom, hogy essen a ho. Londonban erre kulonosen nagy az esely :D
Tavaly annyira jol ment a diszites, hogy a WC-re is sikerult talalnom egy mikulaskepu boritobugyit! Nem tudom jobban elmagyarazni. :D Nyilvan viccnek szantam, de szajrol szajra terjedt, hogy nalunk nem a kemenyen jon a Mikulas, hanem a budibol! :DD

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.02. 15:55:12

A munkámból adódóan elég sokat vagyok emberek között, így talán az átlagosnál jobban látom, hogy egyesek hogyan viselkednek egymással.

Ha engem kérdezel, akkor azt mondom, hogy Magyarországon hosszú évtizedekre lenne szükség ahhoz, hogy egymás szopatásán túl is legyen valami céljuk az embereknek.

Ha csak a saját szakmámat veszem alapul, itt is többnyire az idősebbek húzzák az igát. A fiatalok vagy az önmegvalósítással vannak elfoglalva (magyarul eszük ágában sincs dolgozni), vagy már rég leléptek innen.

Talán tudod, hogy sok helyen jártam már a világon, és én magam is "határátkelő" voltam néhány évig. A személyes tapasztalatom annyi, hogy nagyon keveset lehet hazahozni a kinti életszemléletből. Eleinte ez zavart, aztán rájöttem, hogy ez van, ezt kell szeretni. A magyarok hosszú ideje ellenséges légkörben szocializálódnak, itt mindenki utál mindenkit, így talán nem is lehet elvárni tőlük, hogy néhány százezer, külföldön élő társuk hatására ez megváltozzon. Ráadásul itt ezerrel megy a bűnbakkeresés. Mindegy, hogy miről van szó, mindig valaki más a hibás.

A többség fejében nagy káosz van. Hogyan várhatnák egymás iránti odafigyelést és tiszteletet a másik embertől, amikor sokan még a saját családtagjukkal is úgy beszélnek, mint egy kutyával?

Szóval szerintem Magyarországon túl nagy csodát nem szabad várni. És ez nem csak pénzkérdés.

skye8 2015.10.02. 16:03:11

@Virago_1000: tegnap szobafogsagra voltam itelve fogmutet utan, belekukkantottam a 'til debt do us part' musorba. egy eladosodott csalad koltsegveteset elemezte a musorvezeto, kiderult a szamlaikat soha Meg nem nezik, 4600 dolcsis osszbevetel mellett 7000+ dolcsit koltenek minden honapban (nem tudtak megmondani mire, ugy rakta ossze a szerencsetlen musorvezeto a credit card statement-jeikbol a hozzavetoleges osszegeket). Fogadni mernek, rengeteg hasonlo csalad el amerikaban, naluk a nyujtozkodas mar reg elerte a keritest :)))))

adg 2015.10.02. 16:03:44

@Csupacsí: nem nem, fent. :) Up here in Darwin. Top end of OZ.
en.wikipedia.org/wiki/Top_End

Evain 2015.10.02. 16:21:05

@skye8: múltkor néztem a natgeón egy dokumentumfilmet. The 80's: the decade that made us. No pont abban volt arról szó, hogy a hidegháború egyik mellékhatása az usában egy ilyen carpe diem szemlélet lett, és a korábban takarékoskodó réteg elkezdett költekezni, mondván hogy holnap úgyis felrobbantanak minket az oroszok.
Érdekes volt. :)

Virago_1000 2015.10.02. 16:32:11

@skye8: eŕre alapul a gazdasaguk nem valos munkara.

SzZoole 2015.10.02. 16:33:45

Na itt elok,ki tudja mi a jelentese ennek a kifejezesenek es miert mondtak anno;
"I'm going to spend a penny."

Ezt ma hallotam

London2009 2015.10.02. 16:58:46

@Zoole[uk]: Minden nap tanul az ember! Koszi! :D
Meaning

To use a public lavatory.

Origin

This refers to the (former) use of coin operated locks on public toilets. It was used mostly in the UK and mostly by women (men's urinals were free of charge).

Such locks were first introduced, at a public toilet outside the Royal Exchange, London, in the 1850s. The term itself is later though. The first recorded citation of it is in H. Lewis's Strange Story, 1945:

"'Us girls,' she said, 'are going to spend a penny!'"

'Spend a penny' has now gone out of use, partly because charges have changed and partly because it was always a coy euphemism, which now seems rather dated. The writing was on the wall for this phrase, so to speak, from 1977, when the Daily Telegraph printed an article headed "2p to spend a penny".

DieNanny CH 2015.10.02. 17:06:36

Most hirtelen a munkámból adódó lehetőségek jutottak eszembe. Pl, hogy az oviban egy füzetben kellene vezetni minden gyerekről egy naplót. Nem regényeket gondolok - ez 25-30 gyereknél amúgy is kivitelezhetetlen -, hanem csak pár szót, pl Panni életében először átengedte kedvenc plüssállatát valaki másnak, vagy hogy Ádám megkarmolta egy társát, pedig nem jellemző rá, ilyesmi.
Sajnos, pár napja olvastam, milyen változások vannak a pedagógus munkában, hogy mennyire az adminisztrációra van kihegyezve a dolog. A különbség csupán az, hogy én a gyerekekről vezetett adminisztrációról beszélek, míg az új rendelkezések nem...

Tudom, ez csak egy kiragadott apróság, de ennyi épp elég ahhoz, hogy már most elvegye a kedvemet egy Mo-i jövőtől.
Mert - bár nem olvastam utána -, már egy magánovit nyitva sincs meg a szabad-kéz hatalmához a lehetőségem...

Most pedig, elolvasom a kommenteket...

DieNanny CH 2015.10.02. 17:08:11

@svájci sapka (ch):

"A privát életben sokszor kaptam tányéromra, hogy ne szóljak bele, mert nem élek otthon/könnyen beszélsz"

Sajnos, ezzel nem vagy egyedül... :-(((

SzZoole 2015.10.02. 17:08:59

@London2009: pontosan:)
Ez teszi ha az ember a regi oregekel beszelget(angolokal)

montroyal ( CAN qc) 2015.10.02. 17:09:55

@svájci sapka (ch): hogy ne szóljak bele, mert nem élek otthon/könnyen beszélsz

bezzeg a hataron tuli magyarok beleszolnak akkor is ha nem elnek ott .. lasd valasztas ..

DieNanny CH 2015.10.02. 17:11:19

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:

"Aki volt máshol, az hazavisz sok új dolgot aztán. "

Szerintem félreértelmezted a posztot. Vagyis, az általa feltett kérdést.
Nem az számít, hogy mit viszünk haza. Hanem, hogy a környezet mennyit fogad el belőle!

montroyal ( CAN qc) 2015.10.02. 17:12:06

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Aki volt máshol, az hazavisz sok új dolgot aztán.

biztos ..mind a 8-10 akit a Gyere haza ... hazahozott..

2015.10.02. 17:12:47

@Zoole[uk]: A hatalmas nagy magyar öntudat. :D

SzZoole 2015.10.02. 17:13:31

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: draga Nanny,azt kell,hogy mondjam,errol az ujitasrol mar reg lemaradtal,ugyanis ezt mar regen alkalmazzak Mo.-on.Ugy hivjak,listazas.
Akik otthon elnek,biztos ertik,hogy mire mondom.

skye8 2015.10.02. 17:16:36

@Virago_1000: Jaja, Es a penznyomtatasra.

London2009 2015.10.02. 17:17:27

@Zoole[uk]: Tanultam en is par hete egy ujat! Itt az en rejtvenyem. Mit jelent az ha vki has lots of bottles or something take lots of bottles? Vagy bottle it?

montroyal ( CAN qc) 2015.10.02. 17:20:28

@skye8: a muszlim nok fekete burkaban tehetik le az allampolgarsagi eskut,
majd a valasztasok utan meglatjuk .. de azert rohelyes hogy a canadai valasztasi kampanyban ez egy sarkalatos kerdes ... tenyleg lenne masrol is beszelni ...

2015.10.02. 17:21:34

@Zoole[uk]: Sajnos nem igaz. Bárcsak az lenne.

skye8 2015.10.02. 17:22:07

@Evain: ezt nem tudtam, koszi hogy megosztottad :) szoval ebben is Putin a hibas :))))

skye8 2015.10.02. 17:37:09

@montroyal ( CAN qc): ha Trudeau nyer, biztosan folytatja ezt az eszement politikat, egyik ismerosom meselte hogy a native-oknak ujabb tamogatasokat igert, pedig ok aztan tenyleg nem adoznak a beveteleik utan. Gondolom orommel fogadja majd a sziriai menekulteket is, Jol megspekeli oket segelyekkel, utana Meg hallgathatjuk hogy szegenyek hogy el vannak nyomva, mert nem epul eleg mecsetuk/nem kapnak allast csak taxisoforkent vagy Tim hortonsban.

montroyal ( CAN qc) 2015.10.02. 17:39:05

@Bredpitt Monika: es meg sorlhatnank ... nekem legjobban az agressziv durva beszed, beszolasok viselkedes kozlekedesben szorakozohelyeken stb amit kint el lehet felejteni leszokni rola .. hazaterve nagyon tud zavarni 27 éve kulfoldon élve .. pedig fiatalkoromba én se voltam egy angyal ..

montroyal ( CAN qc) 2015.10.02. 17:52:41

@skye8: egydebatot neztem es igazan nem is erdekel.. oszinten nem lehet nagy kulombseg egyik kutya masik eb ... az elet megy a maga utjan . csak szeretnem ha uj jonne csak legyen mas arc .. azert itt nalunk a muslinokkal nincs akkora lathato problema .. miert van hogy itt tudnak viselkedni ... csak neha loknek be a vizbe egy autott 4-5 novel ...

Sanz 2015.10.02. 17:53:48

@Gerusz: @Bredpitt Monika:

Azért 2022-re gondolom, hogy egy ilyen projekt beérhet, mert akkor már túl leszünk 15 év aktív kivándorlási időszakon (2006-07-től számolva). Addigra lesz pár tízezer magasan képzett ember, akiknek néhány százaléka (pár ezer ember) már elég lehet arra, hogy egy ilyen jellegű folyamatot elindítson (mondjuk a 2018-as választások után, mert meghatározó, hogy addigra milyen erőviszonyok lesznek). Aztán 2018-tól 4 év alatt fel lehet valamit építeni... talán.

SzZoole 2015.10.02. 17:57:43

@London2009: valaki sokat ivot es van sok ures boros/soros uvege?

SzZoole 2015.10.02. 17:59:26

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: tudom,de hagyjuk,Meg azt hiszik,hogy haza kopkodok:)

SzZoole 2015.10.02. 18:01:41

@montroyal ( CAN qc): "pedig fiatalkoromba én se voltam egy angyal .."
Most mar az vagy?

skye8 2015.10.02. 18:02:50

@montroyal ( CAN qc): igen itt nem annyira agresszivek de nehezen hiszem el hogy a szokasaikat csak ugy feladjak. Huhh ez a vizbedobos eset hol/mikor tortent?

London2009 2015.10.02. 18:05:26

@Zoole[uk]: The courage or confidence needed to do something difficult or dangerous.
"I lost my bottle completely and ran"

Aposom kommentalt a sarkanyrepulos kepemre, hogy "Well done! Lots of bottles!"

Meg kellett kerdeznem, hogy mifele uvegekrol beszel az oreg? :D

montroyal ( CAN qc) 2015.10.02. 18:12:06

@Bredpitt Monika: Na jó, nem ingyen, mondjuk mindenki mutat valami érdekeset cserébe

tenyleg ? muszaly ... akkor az fog tortenni mint a viccbe

a felesegnek ki kell allnia a sarokra mert anyagilag szarba vanna a ferj a masikoldalon figyel .. jon egy kliens kerdezi - mennyi ?
... gyorsan atszalad a no megkerdezi a ferjet mi mennyi ..
- egy cigi 20$ , a complet 100$
visszamegy a no mondja az arakat . a pasi azt mondja akkor legyen cigi ,mert csak huszasa van ..OK eloveszi a farkat meglatja a no - varjal ..atszalad a masik oldalra kerdi a ferjet -Apukam nem tudnal 80$-t kolcsonadni neki?

SzZoole 2015.10.02. 18:21:26

@London2009: erre biztos,hogy nem gondoltam volna.

blackhairlady 2015.10.02. 18:22:58

@Virago_1000: Es ha neadjisten neked szuletne ilyen elkorcsosult gyereked, beadnad intezetbe, vagy eldugnad a pincebe, zsakot huznal a fejere, es megtiltanad, hogy barkinek is felvallalja magat.
Persze ez veled termeszetesen nem eshet meg, marmint hogy korcs geyreked szulessen, ezek a dolgok mindig csak masokkal tortennek.

Hari Seldon 2 2015.10.02. 18:27:57

@Csupacsí:
Köszi.
Remélem most már azért csillapodnak a dolgok, és elfogadhatóan járható lesz az út továbbra is.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.10.02. 18:36:19

@montroyal ( CAN qc):

Sokkal többen mennek haza, ráadásul külön hirdetések nélkül.

©________ 2015.10.02. 18:50:33

@adg: wow. jó pap.
olvasom egy lány blogját Perthből, folyton eszembe jut, ismeritek-e egymást, aztán eszembe jut, mekkora a sziget:D

DieNanny CH 2015.10.02. 19:06:11

@Dragonlady (Bp, Hun):

Én ma - MA!!!, október 2-án!!! - Mikulás-csomagokat láttam egy üzletben... Egy nagyáruházban meg már szerelték fel a karácsonyi izzósort...

DieNanny CH 2015.10.02. 19:20:12

@Hari Seldon 2:

Szerintem fb-n kérdezz rá egy németországi csoportban. Vagy osztrák csoportban.
A menekült-hullám idején az fb-n lévő svájci csoportok valamelyikében naponta írt valaki az úthelyzetről.

Hari Seldon 2 2015.10.02. 19:27:57

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Köszönöm az ötletet, de nálunk Mme Seldon van fent a fb-on, én nem. Mindegy, van két napunk, hogy utána járjunk. Csak hétfő hajnalban jövök haza.

DieNanny CH 2015.10.02. 19:29:14

@Virago_1000:

Mónit kérdezted, de erre én is szeretnék válaszolni:
Hát, igen, de mivel az én agyamról van szó, ezért én határozom meg, hogy fogok-e vásárolni hitelre, vagy nem?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.02. 19:46:23

@Zoole[uk]:
Holnap megyek Hemelbe a carbootS-ra, jöttök?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.02. 19:47:16

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Na. Itt van az a poszt amit reklamáltál tegnap:))))))))))))))))))))

nyuszigonosz 2015.10.02. 19:50:56

@Hari Seldon 2:
www.oeamtc.at/portal/europa-grenzkontrollen-fuehren-zu-staus+2500+1635710

Az összes határon ellenörzések vannak és várakozási idö, de mint írják itt is, hogy hol mennyi, az nagyon változó.
A belinkelt oldal alján vannak még megnézhetö további oldalak, ahol aktualizált infókat lehet találni.
Idetezsem még külön:

Aktuelle Verkehrsinfos
Aktuelle Verkehrsinformationen sind für
- Österreich unter www.oeamtc.at/verkehrsservice
- Deutschland unter www.adac.de/reise_freizeit/verkehr
- Kroatien unter www.hak.hr/de
- Slowenien unter www.amzs.si/en/768/Traffic_report.aspx
- Ungarn unter www.police.hu
zu finden.

SzZoole 2015.10.02. 19:52:57

@diggerdriver: en megyek reggel Southampton-ba,csak 1 korul erek haza,de jovo heten raerek.

2015.10.02. 20:04:35

@Zoole[uk]: Mindenféleképpen köpködsz. Amúgy is hazaáruló vagy. :)

2015.10.02. 20:05:56

@diggerdriver: Ennél többet vártam azért a témában. Nem fikázásképpen mondom.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.02. 20:19:53

@adg: ezt a sex: male / female / other -t vizumkero lapon láttam. Mirjam biztos meg tudja mondani, hogy Nepál vagy India volt-e, nem emlékszem.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.02. 20:46:02

@Zoole[uk]: "Ez teszi ha az ember a regi oregekel beszelget(angolokal)"

Ezt egy lengyel is tudta volna. :)

Tudományos libsizmus 2015.10.02. 20:46:41

Előbb-utóbb megint vasfüggöny lesz Európában.A magyar-osztrák, cseh-német és lengyel-német határon. Nyugat-Európa halott. Remélem, ezt még időben észreveszik a V4-ek.

M. Péter 2015.10.02. 20:48:14

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Itt Angliában szeptember első felében szoktak megjelenni a karácsonyi dolgok az üzletekben, idén szeptember 14-én láttam az első karácsonyi süteményeket.

SzZoole 2015.10.02. 21:11:39

Hol vagy Pappito,Gruzia alazza Uj Zeelandot a rogbi veben:)

montroyal ( CAN qc) 2015.10.02. 21:13:20

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: elhiszem de sokkal kevesebben mint akik maradnak még vagy orokre maradnak ...

Csodabogár 2015.10.02. 21:41:06

@Bredpitt Monika: Svájcban, Németországban, Ausztriában és Skandináviában biztos, sőt az utóbbinál még január 6 is ünnep.

Virago_1000 2015.10.02. 21:53:34

@Signora con i capelli neri: igy van, velem ez nem tortenhet meg. Ha megis akkor pedig tanacsolnam gyogykezelesre.
Mert betegseget gyogykezelni szokas nem pedig propagalni, nepszerusiteni, fesztivalokat rendezni a terjesztesere.

Virago_1000 2015.10.02. 21:59:15

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: igen, te dontod el hogy veszel-e hitelre v sem. De a lenyeg nem ez. Hanem az, hogy akik kitalaltak ezt az egeszet h a munkank eredmenyet munka nelkul elvegyek tolunk, moralisan ketseges modon, azok ismerik annyira az emberi termeszetet h tudjak h a tobbseg igyis ugyis bedol a csabitasnak. Es meg neked sincs mas valasztasod mert lakast lehetetlenseg hitel nelkul venni. Ezert az arak mestersegesen magason vannak tartva. Az en problemam nem is ez hanem az hogy milyen jogon kernek tolunk kamatot a hitelert?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.02. 22:29:15

@Virago_1000:
Menj az iszlám bankhoz ott nem kérnek kamatot.
Ugyan kétszer annyit fizetsz vissza viszont nem kamatnak hívják.
Szóval szerinted milyen jogon kérnek kamatot a hitelért?
Olyan jogon amiért te kérsz kamatot a betétedért.

Bredpitt Monika 2015.10.03. 08:01:14

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: pontosan (marmint a hitelre vasarlassal kapcsolatos hozzaszolashoz)

Bredpitt Monika 2015.10.03. 08:02:04

@diggerdriver: minek hivjak a kamatot az iszlam bankok?

Bredpitt Monika 2015.10.03. 08:05:15

@tanato: ne rendetlenkedj, kapcsolodik ez a mai temahoz,
azert kivancsi vagyok ra

Bredpitt Monika 2015.10.03. 08:10:13

@tanato: elolvastam es nagyon jol szorakoztam A 19 hozzaszolason, foleg a masodik tetszett, tomor es velos

Muscari 2015.10.03. 08:44:49

@Virago_1000: "a magyar toleráns és vendégszerető nép"
Ezt mikor álmodtad? Sajnos nagyon nem így van, tw még nem láttál igazi vendégszeretet szerintem.
A tolerancia kapcsán meg csak annyit mondok : pirézek.

Muscari 2015.10.03. 08:57:02

@Virago_1000: te nem vagy normális, tudod te, hogy mit beszélsz?

Muscari 2015.10.03. 09:05:08

@Virago_1000: na meg utoljára. A biológiai ismereteid kissé idejétmúltak, frissítsd őket néha.

DieNanny CH 2015.10.03. 09:07:25

@Bredpitt Monika:

Az iszlám bankok a kamatot nem nevezik néven! :-)
A Korán tiltja a kamatszedést, ezért az iszlám bankok, ha meg akarsz venni egy 10 milliós lakást, akkor ők megveszik, majd neked eladják 20 millióért, aminek a 20 éves törlesztését fizeted. Így, nem kamatnak nevezik, hanem egyszerűen a lakás árának.
Ravasz, mi?

P.Elliot 2015.10.03. 21:54:28

@London2009: Hehehe...ez jo volt a bugyiboritas, tenyleg ugy nez ki.
Azt hiszem sok embert elvarazsolt az a film, valoban sok szep diszites es ho! Havas eghajlaton nem volt vicc filmezni, nem is tudom hogy hol vettek fel, Chikago vagy talan Connectikut allam?
Egyszer lattam egy riportfilmet ami a hazrol szolt, az eredeti lakosairol ami allt egy aranylag idosodo hazasparbol es a 9 ev koruli kislanyabol, a berendezese a haznak mas volt csak kicsit hasonlitott. Valamelyik evben arultak is a hazat, nem tudom eladtak-e vegulis mert sokat kertek erte, foleg azert mert itt vettek fel a filmet.Ugy hiszem a kislany mar felnott mert ez egy 20 eves film igazabol, elkoltozott masfele es a szulok sem akartak egyedul maradni ott.
En is imadom dekoralni a hazat ilyenkor, minden helyisegbe kerul valami ami jelzi hogy karacsony van.
A furdoszobaba is, egy kis gyertyacskat tarto sapkas-salas kisfiu.
A wc tank tetejere, hehehe...
Ez a film tenyleg sok ember dekoralasi kedvet megmozgatta...

Bredpitt Monika 2015.10.03. 22:33:13

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: igen, ez ravasz
erre mondta egy jo baratom, az uzlet fogalma: atbaszni masok fejet

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása