oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. május 05. 06:47,  Csak el, mindegy hová! 321 komment

2015. május 05. 06:47 Határátkelő

Csak el, mindegy hová!

Igencsak kalandos útra indulunk ma (noha a szerző, Liza szerint nem kalandot keresni indultak el), amiben lesz majd Kanári-szigetek, Thaiföld és láthattok majd nepáli képeket is. Vágjunk is bele!

fiuk_a_himalajan.jpg(fotó: Liza / vegtelentalan.wordpress.com)

„Nem azért hagytuk el Magyarországot, mert kalandot kerestünk, azért sem, mert több pénzre vágytunk volna. Nem készültünk rá évekig, nem tanultunk ezért idegen nyelveket és nem is tervezgettünk. Egyszerűen egyik nap elegünk lett. Eldöntöttük, hogy elmegyünk, és nem nézünk vissza. Kitűztük a napot, kinyitottuk a térképet, ráböktünk egy országra és megvettük a repjegyeket. Csak oda.

„Nem lehet” ország

2013 volt, tél, nagyon hosszú sötét és hideg tél. Megint tüntetések. Ott voltunk mindegyiken, egyik után a másikon. A civil szektorban dolgoztunk mindketten, elismert szervezeteknél, vezető beosztásban, így a kormány demokráciaellenes tevékenysége nem csak magánemberként, de szakmailag is érintett minket.

Az egész életemet a nonprofit szektornak szenteltem, a demokrácia építésének, egy toleranciára, elfogadásra épülő világ eszméjével, amiben mindenkinek érvényesülnek a jogai, ahol vannak emberi jogok, szabadság és béke, ahol az állam szolgál, nem elnyom. 2013-ban az ország már erősen távolodott ettől az eszménytől.

És észrevétlen én is távolodtam az országtól. Egyik percről a másikra vettem észre, kiégtem, nincs bennem lelkesedés, nincs erő. Kifakultam, elégtem, kikészültem a banki hitelemtől, a hat éven át tartó vitától az APEH-hal, a végeláthatatlan egyeztetésektől a korrupt kéményseprőkkel, a tévétársasággal, aki még a lemondás után is büntetőkamatos csekkeket küldözget hónapokig. Úgy éreztem, hogy az ország hullámai átcsapnak a fejem felett.

2_49.jpg

A munkám ellenállás volt és egy ideje a magánéletem is azzá vált. A politikai nyomást mindenhol éreztem, az emberek reménytelenségében az utcán, a hétköznapokban, a metrón, az összes ügyintézésnél, ahol folyton széttárták a kezeiket az emberek és mondták „nem lehet”, „én nem tehetek róla”, „nem én találtam ki ezt a szabályt”. De valahogy aki kitalálta a szabályt, sosem volt ott, és valahogy már semmit sem lehetett csinálni.

- Ez egy „nem lehet” ország – mondtam – Itt élni sem lehet. Elég! Én élni akarok, építeni, alkotni, nem ellenállni! Én régen még építettem a demokráciát, egyesületeket hoztam létre, tanítottam, tréningeket szerveztem, pályázatokat írtam. De az elmúlt években már csak a fejemet tartom a víz felett, azt is éppen csak hogy. Elég volt.

Nem akartam ezt az országot többet, a rasszizmusával, a diktatúrába hajló rendszereivel, az elfajzott iskolapolitikájával. Nem akartam ezt a jövőt se magunknak, sem a fiamnak.

Csak oda repjegy, ahol még sosem jártunk

Kinyitottuk a térképet. Elmegyünk.

- Hol vannak barátaink? – és sorra vettük őket: Írország, Anglia, esik mindig és szürke. Norvégia, irtó hideg van, bár ott az öcsém, épp csak előttünk ment ki pár héttel. Amerika, lehetetlen vízumot kapni, Németország, nem valami izgi és a német nyelvet sem szeretjük. Ausztria, túl közel van. Kanári szigetek... Hajni! Igen, emlékeztem, hogy Hajni barátnőmnek évekkel ezelőtt megjelent a Határátkelőn egy cikke Kanáriról. 

- Tökéletes! Meleg van, EU van, jogunk is van dolgozni és a gyereknek suliba járni. Demokrácia van és főleg alulról építkező, amit szeretünk. Majd dolgozunk valami egyszerűt – és máris néztük a lakásokat és a munkalehetőséget.

Hogy nem beszélünk spanyolul? Majd megtanulunk. Hogy nincs sok félretett pénzünk? Mindegy, majd találunk valami munkát. Hogy nincs a szakmánkban állás? Jobb is, majd csinálunk valami teljesen mást, pincérkedünk, hajón dolgozunk, animátorkodunk szállodában. Nem kell mindig igazgatónak lenni, nem kell mindig a civil szektorban pörögni azt remélve, hogy majd mi megváltjuk a világot.

Vettem néhány spanyol nyelvleckét, Gergő, a férjem megvette a repjegyeket, csak oda. Levit meg, a fiunkat (8 éves akkor) elkezdtük lelkesíteni. Egy repjegy csak oda, ahol még sosem jártunk.

Gyorsan összeházasodtunk, felmondtuk az állásainkat mindketten és elkezdtük kidobálni az összes cuccunkat a lakásból, hogy ki tudjuk adni. Eredetileg eladtuk volna a lakást, de a lakáshitel fele sem jött volna ki belőle, így inkább anyura maradt a kiadás, szegény! Nem terveztük, hogy valaha visszajövünk. Még vissza sem nézünk, határoztuk el.

- Ott mindig nyár van? – kérdezte Levi.

- Igen, szóval az összes téli ruhát elajándékozzuk! – vágtam rá és a ruhákkal együtt ment minden, a könyvek, a felhalmozott dossziék, a bútorok, a falról a képeim. Rendeztünk egy „Fogd és vidd!” bulit, a maradékot meg a ruhagyűjtőbe, az iskolába, a szociális intézményekbe, a hajléktalanszállókra adtuk.

Nem kell semmi sem, csak egy-egy táska. Egy másik életre vágytunk, egy naposra, egy szigetre, ahol nem reménytelen a küzdés, ahol az a sok év, amit kemény munkával töltesz eredményt hoz, egy országra, ahol lehet építeni megint, ahol van jövő. (Egyszer olvastam, hogy a legerősebb indok, ami miatt a fiatalok emigrálnak az a jövőtlenség érzése.)

1_68.jpg

Amikor felszálltunk ezt írtam a Facebook-omra: „Mikor felszállt a gép, lassan, egyesével gördültek le a vállamról a terhek, a sarokba szorítottság érzete, a nagy magyar valóság nyomasztó érzése, a szürke jövőkép terhe. Elszakadni olyan gyönyörűség volt, felszabadító, szárnyat adó érzés, mintha egy kínzó-gyötrő, se veled – se nélküled szerelemből lépnék ki végre, és csillogó szemmel csak nézem a 3000 kilométert, ami végre elválaszt Magyarországtól. Ebben a pillanatban mindegy is, hol fog leszállni a gép. Már csak az a gondolat is felszabadít, hogy végre, lassan, de biztosan egyre távolabb kerülök attól a világtól, amelyben már sem álmodni, sem lélegezni nem tudtam.”

Kanári szigetek

A nagy felszabadultság érzés, ami a felszállást kísérte, óriási pánikká vált bennem, mikor leszálltunk. Itt állunk ketten egy 8 éves gyerekkel, nincs munkánk, nem tudunk spanyolul és még pénzünk is alig van.

Szerencsére Gergő sokkal nyugodtabb természet, mint én és emlékeztetett a hosszú listára, ami a táskánkban lapult. Ott volt az összes megvalósítandó üzleti tervünk: nyitunk pékséget, cukrászdát, éttermet, mozgó kürtöskalácsost, alapítunk ifjúsági egyesületet, pályázunk az EU-nál, csinálunk kulturális központot, egy kézilabdapályát a tengerpartra, egy közösséget, nyári gyerektanfolyamot, nyelvtanfolyamot, kajak-kenu bérléssel foglalkozó céget, kibérlünk egy nagyobb lakást és kiadjuk a szobákat stb. stb. Az ötletek végeláthatatlanok voltak.

Elsőre pörögtünk is ezerrel, nevetett is Hajni, hogy sokan így jönnek, aztán majd megnéz minket pár hónap múlva, amikor már elfáraszt a meleg, amikor majd lassul bennünk az idő, a csend, a napsütés.

Kanári valóban olyan volt, mint aminek Hajni leírta. Mármint ha valaki ismeri Hajnit, akkor tutira nem csalódik. A sziget pici (Gran Canaria) és valahogy nem történik soha semmi. Olyan, mintha egy időcsapdában feküdnél a tengerparton, néha feltűnnek kanárió gyerekek és nevetnek rajtad, nénikék, akik mosolyognak folyton, pici kövér kutyák és folyton-folyvást 70 fölötti szőke, üde, napbarnított norvég nyugdíjasok kocognak körbe.

Irdatlan kellemes, ha ki vagy égve és éppen semmi másra nem vágysz, mint néhány jó fej magyar arcra, akikkel lehet esténként sörözni a tengerparton. Télen-nyáron.

Végül alapítottunk egy egyesületet, de nem csináltunk sok mindent vele, belassult bennünk az idő, mint ahogy Hajni annak idején olyan biztosan sejtette…

A homokszobor-építés

Kivettünk egy nagyobb lakást és kiadtuk belőle szobákat norvég nyaralóknak. Végül voltunk bolti eladók luxusruha-boltban, ahol halálra bosszantottuk magunkat azon, ahogy túlóráztatják, feketén és jogszerűtlenül dolgoztatják az eladókat, de a boltban megtanultam spanyolul egy perui nőtől, akivel örök barátságot kötöttem – végül is ezért mentem el a boltba dolgozni.

Aztán homokszobor építésben segítettünk és amellett üldögéltünk naphosszat. Mármint hogy ez volt a munkánk. El sem hiszed, jól fizetett és rengeteg ismerőst hozott!

Levi nagyon jól érezte magát a spanyol iskolában, pillanatok alatt barátságokat kötött és meg is tanult spanyolul. Én pihentem, Gergő lazult. Mit számított, hogy otthon igazgató voltam, mikor itt egész nap a tengerparton vagyunk, együtt lehetünk mindig boldogan? Hogy nincs sok pénzünk, kit érdekel?

Egy év múlva Magyarország egyszerűen kiégett belőlem. A keserűsége mély nyomokat hagyott, de már nem féltem, nem aggódtam, már kezdtem eléggé eltávolodni, már tudtam volna újra dolgozni.

Thaiföld, miért is ne?

Egy év pihenés után pályázni kezdtünk állásokra és megegyeztünk, hogy akármelyikünk kap valami szakmailag izgalmas melót, költözünk. Szerencsére hamarabb vettek fel engem Thaiföldre, mint Gergőt egy svédországi munkára, így az előbbit választottuk és megint mehettünk melegből hőségbe.

bangkok_65_emelet.jpgBangkok, 65.emelet 

De míg Kanári a Paradicsom volt, a tökéletes nyugalom, a teljes biztonság, üzenet, hogy az élet megbízható, gazdasági válság ide vagy oda, az élet mégis szépen lassan a szokásos medrében folyik, addig Délkelet-Ázsia a világ másik oldala! A folyton-folyvást pörgés, a nyüzsgés, az emberek ezrei, milliói hömpölyögnek az utcán, ahol annyi illat, szag találkozik, hogy a tekinteted is belezavarodik.

Levi egy helyi kéttannyelvű iskolába jár, angolul és thaiul tanulja a helyi királyokat. Gergő konzultánsként dolgozik magyar és nemzetközi civileknek, én pedig a délkelet-ázsiai Greenpeace egyik igazgatóhelyettese vagyok. Sokat utazom, havonta Indonéziába és a Fülöp-szigetekre. A fiúkkal együtt meg mindenhová hétvégéken és szabadságokon.

Jártunk dzsungelekben elefántháton és térdig érő vízben ettek a halacskák délen, nemrég pedig a Himaláján voltunk, Nepálban. Bangkokból nem nehéz vonattal vagy fapadossal bejárni Ázsiát.

Szuper a munkám és a fiúk is jól érzik magukat. A középosztály itt sokkal jobban él, mint nálunk. Magasvasutak vannak, amik a felhőkarcolók között közlekednek, a legtöbb házban pedig még medence is van, és ami csúcs, hogy a kórházak is nagyon modernek és minőségiek, az orvosok, nővérek tisztelettel bánnak a betegekkel, nem lekezelőek, sosem arrogánsak. De minden nagyon más itt!

tuktuk.jpgTuk-tuk 

Itt nem magyar vagyok, hanem európai és nagyon hiányzik az a bizonyos öreg, lassú, sétálós, kastélyos Európa. Miközben nagyon élvezem, hogy itt minden pörög, hogy itt építeni lehet, most és egyszerre mindent. És lám, hiszen éppen erre vágytam!

Mit tanultunk?

Sok mindent megtanultunk ebből a két évből, ami leginkább tíznek tűnik.

Például, hogy soha ne mondjuk, hogy soha. Lehet, hogy valaha mégis visszatérünk. A messze tényleg messze van!

Nem számít, hogy van Skype, hogy beszélek anyuékkal kétnaponta, ez egy másik világ, egy idegen, ahol még esélyünk sincs az igazi beilleszkedésre. Aztán maradunk a szabályunknál: egy hátizsák fejenként, hogy bármikor továbbmehessünk.

És ha már elhagytunk az otthont, később nem lesz más otthon, csak magunk vagyunk, magunkban van most már az otthonunk. Így hát bárhová mehetünk. A térkép nyitva áll.

Utóirat: egy kis nehézség

Azért nem minden olyan kerek! A legnagyobb kihívást a diabétesz hozta. Levi cukorbeteg lett 9 évesen, Kanárin. De azóta egy év is eltelt és mi megtanultuk az elefánt hátán is kezelni ezt a betegséget.

Végigmentünk a spanyol liberális, tanító jellegű egészségügyön, a magyar belemagyarázós, kézi vezérelt, magyar valóságba visszarángató orvosokon (bár igyekeztünk az otthoni látogatást a lehető legrövidebbre lecsökkenteni) és a thai „itt nincs gyerekdiabétesz” pánikon.

nepali_himalaya.jpg

De most már rendben vagyunk, ismerjük három ország vércukorszint mérési, étkezési és inzulinadagolási elképzelését és megvan a miénk is. Kitudakoltuk ismeretlen ázsiai gyümölcsök nevét és kinyomoztuk szénhidráttartalmát és nagy nehezen találtunk olyan kenyeret is (már maga a kenyér eleve nem divat itt) amiben nincs cukor (ami egyébként elég nehéz, mert itt mindenbe tesznek cukrot). De végül is sikerült, menedzseljük magunkat, akárhová is sodor az élet.

Még sok kalandunk volt Gergővel és Levivel, de az már egy másik történet.”

Akit érdekel, az olvassa el a Végtelen… talán blogon!

UPDATE: Hadd másoljam be ide Mirjam2 kommentjét a nepáli helyzet kapcsán, egyetértek vele, és aki teheti, segítsen! (A poszt még a katasztrófa előtt született.)

"Nem akarok itt egyetlen konkrét szervezetet sem promócionálni, de az áldozatok nevében kérem, hogy aki megengedheti magának, adományozzon, bármekkora összeg segítség lehet. Nem szoktam érzelmes vagy általánosító dolgokat írni, de most hadd írjam le, hogy Nepál egy gyönyörű ország, nagyon nehéz sorsú lakókkal, akik már régóta nagy méltósággal viselik a szegénységet - a világ egyik legszegényebb országa, és most hatalmas természeti katasztrófa sújtotta őket. Minden segítségre szükségük van, amit megkaphatnak."

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Spanyolország Thaiföld Kanári-szigetek

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr777430668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.05. 21:56:28

@KanáriHajni:
Azt írta nem igaz. Nem ugyanaz a hazugozással.
Mindenkinek megvan a joga a kételkedésre.
Tegyük fel hogy én nem hiszem el a történetet. Mit kéne mondanom?
Milyen szót kéne használnom?

Kakimaki0123456789 2015.05.05. 22:02:21

@GERI87: Sokakat ismerek akik nem a pénz miatt mentek el. De magadat azzal áltatod amivel akarod.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.05. 22:07:38

@GERI87:
meglátjuk :-)
volt mostanság pár olyan történet, amitől nem lett jobb az életkedvem.
de aztán meg, sokminden jót is hall az ember.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.05.05. 22:11:40

@Kakimaki0123456789: én is ismerek ilyeneket, naivitás azt gondolni, hogy senki nincs aki nem megy ki amiatt, hogy az ország kollektíve hülye és reménytelen.

7edik (törölt) 2015.05.05. 22:12:03

Azért szerintem kicsi meggondolatlanság csak így elrohanni a világ másik végére, bár ki tudja, lehet, hogy ott majd megtalálják a számításukat.

Ez mindenesetre nekem túl meredek.

Határátkelő 2015.05.05. 22:16:48

@~~Babette~~: Nézd, én ebbe az utcába nem megyek be. Nyilván valaki blogot ír jó sok bejegyezéssel, képekkel, hogy aztán a Határátkelőre írhasson egy kamuposztot. Egyébként sem értem, miért kell ilyet feltételezni...

tanato 2015.05.05. 22:18:54

@Dragonlady (Bp, Hun): Gerinek ebben teljesen igaza van.a magyar közegben felnövő akcentus nélkül beszélő "félvér" gyermekeket magyarnak tekintik,akármilyen a bőre színe meg a szeme vágása.Sok ilyen/mára már persze felnőtt/ gyereket ismerek előéletem okán.Etióp magyar,arab magyar,bangladeshi-magyar,perui-magyar,filipina-magyar,kubai-magyar,szudáni-magyar,tanzániai magyar,nigériai-magyar,vietnami-magyar,kínai magyar vegyes házasságokból valókat,amik hirtelen most eszembe jutnak.Mind megbecsült tagjai a magyar társadalomnak.Sok orvos,gyógyszerész,mérnök,jogász,tanár van ezek között,de van autókereskedő,vámos,rendőr is pl.

pappito · http://pappito.com 2015.05.05. 23:08:23

@Dragonlady (Bp, Hun): ebben valószínűleg igazad van, de a többség olyan helyre megy ahol lehet integrálódni szépen, ha akar az ember

pappito · http://pappito.com 2015.05.05. 23:27:32

@tanato: "Gerinek ebben teljesen igaza van.a magyar közegben felnövő akcentus nélkül beszélő "félvér" gyermekeket magyarnak tekintik"

na ja, kivéve, ha cigány.

itt van kiváló példának geri olvtárs - felháborodik a posztíró szerinti rasszizmuson, aztán aszondja "A cigányokkal sem az a baj"

csodálatos

tanato 2015.05.05. 23:38:37

@pappito: Igen a cigányellenesség az tényleg komoly,és lehet 40-50 év múlva robbanni fog,létszámaránytól függően.Akikről én beszéltem az más társadalmi kategória/cigányellenességben a többségi társadalomhoz tartoznak még a bangladeshi volt évfolyamtársam sem nagyon szíveli őket,pedig rokonok.,dolgozott Miskolcon ügyeletes orvosként ismeri őket.Pedig Szegeden anno sokszor cigánynak nézték maguK a cigányok is,cigányul beszéltek hozzá,meg a magyar rendőrök is és sokat igazoltaTTÁK.

Nzoltan 2015.05.05. 23:47:02

@Bebbi: Ezek régi adatok. Azóta nagyot változott a világ. Nálunk meghúszszorozódott a számuk tavalyig, de már most elértük a tavalyi szintet. Pedig még csak május eleje van.

Nzoltan 2015.05.05. 23:47:24

@Kakimaki0123456789: Van abban valami, amit írsz. De azt nem értem, hogy miért kell mással foglalkozni? Én magam mindig versenyszférában dolgoztam itthon és nagyívben tojok a legtöbb dologra. Általában nem befolyásol a károgás, meg a sok sopánkodás. Persze vannak problémák amit meg kell itthon is oldani, de nem látom, hogy sokkal rosszabb, vagy összességéban egyáltalán rosszabb lenne a helyzet mint régebben. Mondjuk ha az ember csak indexet olvas, akkor nyílván pesszimistává válik, mert tíz cikkből hét bármit megpróbál a legszarabb nézőpontból leírni és igyekszik nem meglátni a jót.

kék madár 2015.05.06. 00:14:04

@KanáriHajni: szoval csak par mondat erejeig: nem a tortenetukben ketelkedtem, csak a realitasaban, (hogy barkivel megtortenhet)
pl.
- egy ekkora gyerekkel biztos munkalehetoseg nelkul elindulni
- behuzni az allast a vilag masik reszerol
- a hapsi kb 18 evesnek nez ki
- mindent ugy irnak le mintha rohadt egyszeru lett volna.
- a csajszi blogja 6 millio oldal mintha csak nyaralnanak utaznanak ejjel-nappal.

Mindez tok jo, csak en mar arra buszke lennek, ha en ezt 10 alatt adtam volna elo.

Muscari 2015.05.06. 00:17:04

@qkuc: de kár :-(. Mikor próbálhatod meg legközelebb?

pappito · http://pappito.com 2015.05.06. 00:24:19

@tanato: pont ezt találom furának, hogy sok esetben nem működnek a sztereotípiák az idegenekkel szemben, talán, mert sosem volt belőlük sok, sose volt senkinek baja a rác, görög, sváb, bunyevác, szerbhorvát stb. kisebbséggel, azokat a nagyközönség egyszerűen magyaroknak tekinti, sőt, simán tapsolnak pákónak, nincs bajuk egy Mo-n egyetemet végzett és maradó afrikai orvossal, vidáman vásárolnak az ázsiai boltokban, de úgy összezár a társadalom a cigánysággal szemben, a pejoratív cigányos megjegyzések teljesen természetesek még csak nem is esnek a rasszizmus kategóriába, még itt a kommentek között is rendszeresen van ilyen, pedig ide jobbára világlátott arcok írnak, bármi negatívat írsz azonnal jön, hogy ne magyarozz (mondjuk ezen a blogon ez kevésbé jellemző, de amúgy elég általános a magyar nyelvű weben) de osztálykülönbségek nélkül cigányoznak és szemrebbenés nélkül elsuhhanak a cigányokat érintő durván hátrányos, gyakorlatilag intézményesedett megkülönböztetés mellett (vö: még a rendőrök is sokat igazoltatták - mert cigánynak nézték)

mi lesz, ha a magyar nyelv egyedisége már nem fogja megvédeni az országot a nagyobb számú beérkezőtől, akik mindenféle nemlétező helyekről jönnek, furán fognak öltözni és hozzák az istenüket? vagy csak szimplán az összes szír meg afgán egyszerűen bemegy a cigány kategóriába?

kék madár 2015.05.06. 01:29:42

@pappito: " sose volt senkinek baja a rác, görög, sváb, bunyevác, szerbhorvát stb. kisebbséggel"
amig nem kerultek az adofizetok penzebe. A svabokat csiptek is mert jott a penz NSZK-bol a tanacshazara. De amint el kellett ismerni oket, es az barkinek penzbe kerult, budos %%%%-ok lettek.

adg 2015.05.06. 01:30:24

@pappito: ugyanakkor sok cigany szarmazasu ki tud emelkedni a sztereotipiak kozul, es gyakorlatilag altalanos elismertseget tud "szerezni". Mindenki ismer a kornyezeteben elfogadott ciganyokat, akik beilleszkednek a tobbsegi tarsadalom - nem jut eszembe jobb szo - normaiba, dolgoznak, iskolaba jarnak, nagyjabol ugy elnek mint masok.
Vagy a muzsikusok, egyebek, stb.
Nem ugy latom, hogy "a magyarok" rasszistak es utaljak a ciganyokat. Massziv eloitelet van, ez teny, de ez nem magyar jelenseg. Nyugatabbra is hasonloan alakult ez, csak ott lenyegesen kevesebben vannak, nem olyan feltuno a jelenseg.
Aztan meg lehetne emliteni, hogy ugyanez visszafele is mukodik, ha meg meg a hattereret is elkezdenenk boncolgatni, akkor igen messzire jutnank, de sok ertelme nem biztos, hogy lenne. :)

Arra viszont nyugodtan mernek fogadni, hogy a kis sarkanygyereknek nem lesz ebbol szamottavo problemaja, legalabbis semmivel sem jobban, mint azsiaban, vagy akar ny europaban.

pappito · http://pappito.com 2015.05.06. 01:31:32

@kék madár: "amig nem kerultek az adofizetok penzebe"

pedig kerültek, mint mindenki más, plusz ekranu nostru a tévben, szerbhorvát nyelvű iskola, stb...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.05.06. 01:32:16

@qkuc: never say never :) jovore is lehet probalkozni :) (mar ha a lottorol volt szo:)

kék madár 2015.05.06. 01:35:43

@pappito: akkor tevedtem. Ma 452-edszer.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.05.06. 01:36:06

@blackhair-lady: jovore itt kell csinalni a HA talalkozot :) ki van benne? ;)

pappito · http://pappito.com 2015.05.06. 01:43:17

@adg [Au, Darwin]: "Nem ugy latom, hogy "a magyarok" rasszistak es utaljak a ciganyokat."

ennek örülök, de inkább az a fontos, hogy a cigányok hogyan látják ezt a kérdést...
Abban, hogy ez kétirányú teljesen igazad van, ezek egymást gerjesztő dolgok, és amióta a rendszerváltás megszüntette a bújtatott munkanélküliséget (mármint a bújtatást) az első leszakadó csoport a cigányság volt és a társadalom különösebb izgalom nélkül nézte, hogy lemaradnak. Persze polemizálgathatunk, hogy ki mit nem tett vagy tett, hogy ez ne történjen meg, de már nincs sok jelentősége, csak a jelenlegi helyzetnek van.
Közhely, hogy "élősködnek a benefiten" meg mittomén, az összes szter3eotip faszság, annak ellenére, hogy a matek ezt nem igazolja, volt erről egy egészen részletes, számokkal alaposan megtolt elemzés valahol.

De mindegy, a lényeg, hogy sárkánygyereknek sokkal jobb születni Mo-n mint cigánynak, annak ellenére, hogy a kedves nagyközönség képes nem létező népet is utálni. és én ezt furának tartom

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.05.06. 01:43:17

@kék madár: OK :) osszehozunk valamit, vagyunk itt egy paran :)

kék madár 2015.05.06. 01:51:39

@Zsuzsi65: jol kibeszeljuk aki nem lesz ott! Olyan meg ugyse volt.

blackhairlady 2015.05.06. 02:26:19

@Zsuzsi65: Kicsit messze van (marmint ha Kaliforniara gondoltal), de en benen vagyok, nem vagyok semmi jo elrontoja:)

skye8 2015.05.06. 04:55:53

erdekes poszt, nem igazan ertettem miert kell annyit emlegetni hogy egyikuk igazgato, a masikuk tanacsado, inkabb irtak volna tobbet Thaifoldrol. egyetertek azokkal akik azt irtak, hogy ez inkabb egy expat burokban elo csalad.a batorsagukat mindenesetre csodalom. jo lenne tudni, milyen idegen nyelvet ismernek, sejtem hogy az angoltudasuk nagyon fejlett lehet. a kisfiu betegseget sajnalom, sajnos itt kanadaban is teletomkodik cukorral az elelmiszereket, meg a tejet is.

Bebbi 2015.05.06. 05:54:26

@Nzoltan: OK, ezt nem tudtam, hogy ilyen valtozasok vannak. De akkor ennek valoszinuleg Koszovohoz van inkabb koze, nem? Es akkor meg ezek az emberek nem akarnak Magyarorszagon maradni, hanem mennenek tovabb. Es talan ez a legnagyobb kulonbseg Magyarorszag es egyes nyugat-europai orszagok kozott bevandorlasi szempontbol.

2015.05.06. 06:22:27

@pappito: Ha neked is csak rossz tapasztalataid lennének, akkor kicsit másképp állnál hozzájuk...

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.06. 06:28:32

@Határátkelő:

nem kell utcazni. hol irtam, hogy kamuposzt?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.05.06. 06:41:02

@Dragonlady (Bp, Hun): @KanáriHajni: Köszi, elolvasom. Olyan szinten nem haladok mostanában a napi politikai eseményekkel, hogy az már bűn :).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.05.06. 06:43:31

@GERI87: Ezzel teljesen egyetértek, nekem is ez a személyes tapasztalatom (bőrszín, elfogadás), mind bölcsi-ovi, mind felnőtt szinten, @Dragonlady (Bp, Hun): .

puhacica 2015.05.06. 07:07:27

@KanáriHajni: babette azt irta: ez _igy_ nem igaz. es ahogy a posztban van, ugy tenyleg nagyon furcsa. a kommentekbol osszeszedett infok alapjan, miszerint jol beszelnek angolul, sokat palyaztak, dolgoztak ezert az allasert, mindjart hiheto. kar, hogy ezt a poszter kifelejtette.

tanato 2015.05.06. 07:25:26

@pappito: @adg [Au, Darwin]: Igen ez a cigányozás,érdekes jelenség,mert van néhány cigány,sajnos nem sok,akik orvosok,tanárok,szakmunkások lettek,és őket a többség nem is tekinti cigányoknak igazán.Viszont ha tényleg nagy számban érkeznének szír,afgán stb.tanulatlan menekültek/most ezt a jelenlegi alacsony magyar életszínvonal nem teszi lehetővé,nem érdemes nekik ennyiért itt maradni./elképzelhető hogy a "cigány"kategóriába sorolná őket a többség.Ezt előre nem lehessen tudni.Ide most nagy számban romániai bevándorlók érkeznek akiknek viszont a nagy része tényleg cigány.Igaz hivatalosan ők határontúli magyarok,nem bevándorlók,még ha nem is tudnak magyarul.

tanato 2015.05.06. 07:34:38

@pappito: Így van a bangla orvost még 30 éve Szegeden sokszor zaklatták a rendőrök,volt hogy eldurrant a cérna és rászólt a rendőrre,nem ismersz meg b+, már vagy tízszer igazoltattál ebben a hónapban?
Egyébként a rokon cigányokat azért nem szereti elmondása szerint,mert egyáltalán nem hasonlítanak neki az otthoniakhoz természetben,ahol ázsiai módon szerények alázatosak még az egy marék rizsért egy napig robotoló honfitársaik is.nem tetszett neki a miskolci cigányok,agresszivitása,követelődzése és a munkához való hozzáállása.
Egyébként az angolokat utálja legjobban mert az őseit gyarmati szolgasorban tartották és a bengáli népet meg mesterséges"trianoni" határokkal felszabdalták több országra.

pappito · http://pappito.com 2015.05.06. 08:17:32

@Philosoraptor: csomó rossz és nagyonrossz tapasztalatom van magyarokkal... go figure

vitézlővitéznő 2015.05.06. 08:26:51

@Dragonlady (Bp, Hun): Nagyszerűen leírtad, köszönöm. Én most vagyok Thaiföldön az általad leírt csomaggal. Annyira kell csak beengednem az országot az életembe, amennyire a toleranciaszintem (és a nyelv, vagy annak hiánya) engedi. Ennek és a fehér homokos tengerpartok ellenére alig várom, hogy továbbálljunk.

vitézlővitéznő 2015.05.06. 08:26:51

@kék madár: Pedig ez tényleg így működik. Nyilván nem arra kapta az állást, hogy egy évig vakarózott a tengerparton, hanem a magyar múltjára. A férjem két év munkanélküliség után csípett meg egy ilyen pozíciót skype interjúval.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2015.05.06. 08:26:51

@skye8: Ha egy multinál dolgozik valaki, még talán megértem a rangkórságot, de nekem is furcsa ez a sok igazgatózás, amiből jut a blogjukba még több. Bangkoki fizetési viszonyokat ismerem, az meglepett, hogy milyen magas fizut ad a Greenpeace. Hát, lehet, hogy az sem civil mozgalom már, hanem egy multi :)

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2015.05.06. 08:26:51

@kék madár: A történetet viszonylag könnyű ellenőrizni, hogy igaz-e, mert a személyes blogban ott van a neve, a háttér pedig egyetlen guglizással kiderül. És akkor rögtön kiderül, hogy nincs akkora csoda, mert a posztíró nyaralt 1 évet a Kanári-szigeteken, előtte pedig 4 évig Magyarországon volt a Greenpeace egyik igazgatója. Így már kiegyenesedik a történet, nem olyan hihetetlen.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2015.05.06. 08:26:51

@Dragonlady (Bp, Hun):

Köszi :)))

Tényleg az az érdekes, hogy a poszt elején annyira kidomborították a magyarországi demokrácia deficitet, valójában pedig lövésük sem lehet, hogy mi van Thaiföldön valójában. Pedig nagyon durván csúszik Thaiföld Burma irányába.

Átlagturista nem tudja, nem is kell tudnia, hogy mi van itt. De azért mennyire kemény dolog, hogy megy a névsor a tévében, másnap az ellenzéki ember (demokrata!) jelentkezzen a katonai parancsnokságon, lehetőleg kis úticsomaggal, fogkefével, mert el fogják vinni "nyaralni" egy távoli katonai táborba.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.06. 08:40:56

@Bangkok Charlie: de azert Ugye nem az a feladat, hogy a napi poszt kapcsan olvassunk vegig egy masik blogot, majd guglizzuk ki a reszleteket,
es csak utana kommentelhetunk es alakithatunk ki velemenyt?

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.06. 08:42:01

@Bangkok Charlie: jol ertem, leadjak a teveben, kit visznek el masnap?? jesszus.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.06. 08:44:01

@vitézlővitéznő: azt tobben mondtak mar, hogy a nyelvet nem ertve, tehat a hireket es utcai beszedet kizarva konnyu sajat buborekot kialakitani.

qkuc 2015.05.06. 09:17:54

@Zsuzsi65: :)))) beadom októberben megint, de inkább álláskeresésre fogok koncentrálni, hátha felismerik a bennem rejlő (jó mélyen) tehetséget, :D.

@Muscari: Októberben lehet megint beadni a 2017-es évre, addig meg azt hiszem a vén kontinensen fogok próbálkozni (csak a német nyelvet ne utálnám annyira ....).

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2015.05.06. 09:39:37

@~~Babette~~: Természetesen nem. Csak a történetben kételkedők kedvéért írtam. Én is gyanakvó vagyok általában :)

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2015.05.06. 09:39:37

@~~Babette~~: Igen, pontosan. Amikor a junta átvette tavaly a hatalmat, hetekig ment a műsor. Este a tévében beolvasták a közleményt - nem volt bemondó, csak úgy arc nélkül, közben a közlemény szövege futott a képernyőn. Sorolták a neveket, hogy kiknek kell másnap jelentkezni. Sorban végigmentek mindenkin, politikusokon, akadémikusokon, újságírókon. A tábornok mondta, nem tartóztattak le senkit, csak elvitték nyaralni őket egy katonai táborba. Ott szabadon mozoghattak, csak épp a kerítéshez ne menjenek közel, mert arra véletlen van egy kobra fészek.

Később kiengedték őket, de még ma is figyelik mindegyiküket. Ha valamelyikük ír kicsit érdekesebbet a Twitteren mondjuk, jön egy emlékeztető telefon a katonáktól.

Szóval Dragonladyhez hasonlóan ezért csodálkoztam el, amikor ezt olvastam a posztban:

"Az egész életemet a nonprofit szektornak szenteltem, a demokrácia építésének, egy toleranciára, elfogadásra épülő világ eszméjével, amiben mindenkinek érvényesülnek a jogai, ahol vannak emberi jogok, szabadság és béke, ahol az állam szolgál, nem elnyom. 2013-ban az ország már erősen távolodott ettől az eszménytől."

Thaiföld sokkalta rosszabbul áll ebben a tekintetben, mint Magyarország. Jelenleg pedig pontosan azon dolgozik a katonai kormányzat, hogy ne is legyen jobb.

kék madár 2015.05.06. 10:38:40

@Bangkok Charlie: en elhittem, nem akarom ellenorizni. Biztos rosszul fogalmaztam.

Bredpitt Monika 2015.05.06. 10:42:04

@Határátkelő: Ezt a posztot még nem küldtem át, azt még nem olvashattad. Amit átküldtem az a pályázatra ment. Üdv.

Bredpitt Monika 2015.05.06. 10:43:20

@Bredpitt Monika: Illetve javítva, még nem olvashatod.

skaven 2015.05.06. 10:43:54

@Mr Long (UK): koszi, szamunkra ez egesz biztatoan hangzik, elmegyunk majd megnezzuk, egyelore nem aktualis meg, csak probalunk tervezgetni. :) kozbiztonsag mennyire okes amugy?

Bredpitt Monika 2015.05.06. 11:12:21

@KanáriHajni: Elnézést kérek a tegnapi eltérülésért. Elolvastam a posztot. nagyon bátor család és szeretnék átküldeni nektek valamit a cukorbetegséggel kapcsolatban. Most el kell mennem. Itt a kommentben szeretném átküldeni, mert jó ha más is elolvassa. Nekem terhességi cukorbetegségem volt és New Jerseyben kerültem nagyon szuper dietetikusok kezébe. Itthon döbbenten tapasztalom,hogy mennyire nem mondják el a cukorbeteg diéta lényegét.
Később átküldöm, remélem olvassátok majd.
Sok sikert bárhol vagytok is.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.06. 11:13:18

Charlie, köszi az infókat.
az az egészben az ijesztő, hogy puccs után ennyivel már régen szoktak lenni megint választások, és most még nyomát se látni semmi ilyesminek. persze legalább az ország működik, és nem dőlt be valami afrikai nyomordiktatúra szintjére :-/ ez is valami :-/

én nagyon nem szeretek nyomós ok nélkül abból kiindulni, hogy a másik ember biztosan hazudik. ha meg gyanakodnék, és annyira érdekel, akkor az a minimum, hogy megpróbálok utánamászni a dolognak, mielőtt elkezdek kiabálni :-(
nekem ez nagyon nem tetszik, hogy nincs meg Mo-n semmiféle alapvető bizalom egymás iránt az emberekben, az apehtől és mindenféle hivataltól kezdve a főnökig abból indul ki mindenki, hogy a másik úgyis hazudik, amikor és ahol csak megteheti.

2015.05.06. 11:27:32

@puhacica: Nem felejtette ki ezeket a poszter. Aki kepben van az ilyen munkakorokkel, annak tok vilagos, peldaul szamomra nyilvanvalo volt. En sem irtam volna bele a helyeben hogy 'jol beszeltunk angolul es sok munkara jelentkeztunk' mert annyira evidens. Szamomra vicces ahogy elkezdtek uldozni itt hogy 'kamuzik', meg hogy nem lehet a vilag masik vegen allast talalni, stb. Dehogynem lehet, az ilyen allasokat nemzetkozileg hirdetik, Skype-on meginterjuvolnak es mar ott is vagy. Nincs ebben semmi furcsa, hihetetlen vagy kamu.

2015.05.06. 11:39:44

@skye8: Hulyen erzem magam hogy a posztolot vedem, mikor oszinten szolva nem hiszem hogy legjobb baratok lennenk ha talalkoznank :), de egyaltalan nem emlegettek sokat a munkajukat, egyszer megemlitettek es kesz. Aztan ebbe mindenki belekotott, tobbek kozott azert mert nem reszleteztek hogy hogyan jutottak ezekhez a munkakhoz. Nem ertem, miert faj az embereknek hogy nem mindenki mosogat vagy IT-s.

puhacica 2015.05.06. 11:43:43

@Mirjam2: aki kepben van. es aki nem? :D nyilvan egy angoltanar ne irja le, hogy jol beszel angolul. de a poszter nem az. aztan, persze ez is a nem kepben leves kovetkezmenye, de most olvasom, hogy itthon is GP igazgato volt. ezt is beleirhatta volna, nem csak a mostani pozijat. szerintem az ilyen atlagnepeknek mint en, ha magyarorszagi civil szervezetekrol olvasnak, akkor ilyen NaNe, Igazgyongy es hasonlok jutnak eszukbe, vagyis valamilyen hatranyos helyzetu emberekrol szolo tortenet.
ettol fuggetlenul nem felteteleztem, hogy kamuzna, csak arra akartam ramutatni, hogy babette kijelenteseben mekkora jelentosege van az "_igy_"-nek.

2015.05.06. 12:29:14

@puhacica: Nezd, mindenkinek a sajat elete, kornyezete az evidens. Nekem annyira ertheto volt hogy hogyan jutott az allashoz stb., hogy eszembe sem jutott volna hogy masoknak nem ertheto. Gondolom a poszter is igy volt ezzel. Nyilvan ha egy mernok irja, lehettek volna benne olyan dolgok amik mernokoknek jobban erthetoek mint masoknak. Nem lehet mindig mindenkinek a szempontjaira gondolni, az ember elsosorban magabol indul ki. Tovabbra sem ertem miert kellett egybol kamuzassal vadolni, foleg azok utan hogy en es masok finoman jeleztuk, semmi jele nincs annak hogy kamu lenne amit irt.

Egyebkent most sem ertem mi volt az ami furcsa vagy nem ertheto a posztban. Hogyan kapsz allast? Ugy hogy jelentkezel egy egesz csomora, es persze megvan hozza a megfelelo tapasztalatod. Mindenki igy csinalja, nem? Ezt miert kene kulon leirni? Hogyan maskepp lehet allast kapni (kiveve persze rokonokon vagy ismerosokon keresztul)? Ami az angoltudast illeti, azert az annyira nem szokatlan vagy kulonleges hogy jol beszel valaki angolul, nem kell hozza angoltanarnak lenni.

2015.05.06. 12:39:00

@vitézlővitéznő:

Emlékezni vélek a nickedre... nem te vagy, aki kábé 2 éve költözött bangkokba, mert a férjed ott kapott állást?
Szóval nem jött be thaiföld? Miért nem? Nincs kedved posztot írni?

skye8 2015.05.06. 13:03:28

@Mirjam2: Kedves Mirjam, akkor idezek. Talan nem ugyanazt a szoveget olvastuk.
'A civil szektorban dolgoztunk mindketten, elismert szervezeteknél, vezető beosztásban, így a kormány demokráciaellenes tevékenysége nem csak magánemberként, de szakmailag is érintett minket.

Az egész életemet a nonprofit szektornak szenteltem, a demokrácia építésének, egy toleranciára, elfogadásra épülő világ eszméjével, amiben mindenkinek érvényesülnek a jogai, ahol vannak emberi jogok, szabadság és béke, ahol az állam szolgál, nem elnyom. '
'Én pihentem, Gergő lazult. Mit számított, hogy otthon igazgató voltam, mikor itt egész nap a tengerparton vagyunk, együtt lehetünk mindig boldogan? Hogy nincs sok pénzünk, kit érdekel?'
'Gergő konzultánsként dolgozik magyar és nemzetközi civileknek, én pedig a délkelet-ázsiai Greenpeace egyik igazgatóhelyettese vagyok. Sokat utazom, havonta Indonéziába és a Fülöp-szigetekre.'
'Szuper a munkám és a fiúk is jól érzik magukat. A középosztály itt sokkal jobban él, mint nálunk. '
Sehol nem emlitettem hogy mosogatoke vagy ITsoke a jovo kulhonban, lehetne hogy ne magyarazz bele a kommentembe?

DFK 2015.05.06. 13:09:45

Az mondjuk vicces, hogy rendszeresen tüntettek demokráciaféltés okán, aztán szépen elmentek egy katonai diktatúrába, ahol boldogok.Esetleg ott is járnak tüntetni?

Hannibal ante portas 2015.05.06. 13:10:41

Az addig ok, hogy valaki világot akar látni és nyakába veszi a vsaládját is ehhez. De hátrafelé köpködni, hirtelen megvilágosodás által, nem igazán elegáns. Mégis csak szülőföld, haza, miegyéb, haltak meg ezért a földért és országért éppen elegen, dolgozva, összeszorított foggal akár kínlódva is. Viszonylag keveseknek szokott sikerülni turul helyett gépmadárra felpattanni és egy egész más kultúrában szerencsét próbálni. Aztán van ebben a posztban valami áthallás a Grimm mesékből is, bár azok eredetiben jobbak.

2015.05.06. 13:11:12

@skye8: Mi a gond ezekkel amiket beideztel? Ahogy irtam, egyetlen egyszer irja le hogy mi a mostani beosztasuk / munkajuk. Ha azt irta volna hogy most mosogatok a ferjem meg IT-s, akkor gondolom nem zavarna, vagy igen? Miert baj az hogy szereti a munkajat es 'igazgato'? Vagy ezt mar nem szabad leirni mert nagykepusegnek szamit? Tenyleg hihetetlen hogy mikbe tudnak emberek belekotni, csak annak orulok hogy en nem irtam ide posztot magamrol, termeszetesen nem is fogok.

GERI87 2015.05.06. 14:09:23

@Kakimaki0123456789:

Nem csak a pénz miatt mennek el, ez tény: pl karrier, házasság, tapasztalat, kalandvágy...
A sztori akkor is bugyuta: nyafognak hogy itt milyen szörnyű majd lelépnek egy aktivistaként, "emberjogiharcosként" még rosszabb helyre ahol már jó...és valószínűleg azért jó mert megfizetik őket, jól érzik magukat hisz "kívülállók" a hétköznap problémák (még) nem érik el őket...

@Dragonlady (Bp, Hun): @zöldeketbeszélek:

Van a médiában is pár afrikai meg arab származású személy, a nevük most nem jut eszembe...itt születtek, nőttek fel...szerintem senkinek nem jutott eszébe soha hogy "ezek meg mit keresnek itt".
Az embereknél a szocializációs háttér a lényeg, a többi nem érdekes, jobban mondva "csak" érdekes, de ennyi...

GERI87 2015.05.06. 14:32:38

@pappito:

"na ja, kivéve, ha cigány.
itt van kiváló példának geri olvtárs - felháborodik a posztíró szerinti rasszizmuson, aztán aszondja "A cigányokkal sem az a baj"

A rasszizmus az ha valakit a bőrszíne/rassza alapján ítélsz meg, függetlenül attól hogy milyen ember!
A cigányokat senki nem a bőrszíne miatt utálja, az előítéletesség alapja sem ez, hanem a viselkedés, szocializációs hiányosságok, különbségek!
Tény hogy a legtöbb esetben "látszik" valakin hogy cigány, bár hozzáteszem hogy a cigányok között szocializálódott fehér, magyar származásúakat is cigánynak tartja a többség, és ők is magukat, tehát azt sem lehet teljesen mondani hogy a bőrszín alapfeltétel mert nem az!

Szóval ne csinálj úgy mintha itt bárki bármit a bőrszín alapján ítélne meg mert ez nem igaz, ennek mélyebb okai vannak!

GERI87 2015.05.06. 14:40:23

@pappito:

"pont ezt találom furának,.... de úgy összezár a társadalom a cigánysággal szemben, a pejoratív cigányos megjegyzések teljesen természetesek még csak nem is esnek a rasszizmus kategóriába,"

Semmi fura nincs ebben:
A külföldi, nem európai bevándorlók, állampolgárok kevesen vannak, nincs velük baj, rossz tapasztalat is ha van keveseket érint, marginális...
A cigányok 99% a többség számára "veszélyes, beilleszkedni nem tudó lumpen elem", a tapasztalata is ez. Az előítéleteknek valós alapja van, nem puszta bőrszín kérdése...Szóval nem tudom mit csodálkozol!
A társadalom már rég immúnis a cigányokat ért valós sérelmek, ellenük elkövetett bűncselekmények iránt mert semmi pozitív hatás nem éri őket felőlük, sőt még őket rasszistázzák le vagy nézik hülyének hogy "kérem itt nincs semmi probléma, minden rendben van...maguk mind előítéletes rasszista maradi hülyék".

GERI87 2015.05.06. 14:42:13

@pappito:

"még a rendőrök is sokat igazoltatták - mert cigánynak nézték"

Szintén nem értem mit csodálkozol!
Ha a tapasztalat az hogy a cigányokkal több a baj akkor többször is fogod igazoltatni és gyanúsítani, ez racionális, sőt ösztönszerű!

GERI87 2015.05.06. 14:47:18

@tanato:

"sajnos nem sok,akik orvosok,tanárok,szakmunkások lettek,és őket a többség nem is tekinti cigányoknak igazán."

Sokszor ők sem magukat, vagy egyben magyarnak-cigánynak is!
Aminek az oka megint csak az hogy a 'cigány' ma már nem is elsősorban etnikum, "rassz", hanem viselkedés, szocializáció....amit az említett csoport is meg akart haladni azzal hogy tanult!

GERI87 2015.05.06. 14:48:40

@pappito:

És nem a bőrszín alapján van ez ugye?:)

catnip cupcake 2015.05.06. 15:07:22

@qkuc: És Anglia nem jöhet szóba? Mégis csak könnyebb, mint Amerika.

Muscari 2015.05.06. 17:13:54

@Bredpitt Monika: Móni, mindenképp küldd el, itt a blogon is van egy cukorbeteg kismama. Szerintem a napi friss poszt alá tedd ki.

qkuc 2015.05.06. 17:48:23

@catnip cupcake: Éppenséggel szóba jöhet, :). Angliai állások között is szoktam nézelődni, de most kell pár nap, amikor a szabadidőmben mást is csinálok ..., :).

2015.05.06. 17:57:01

@pappito: Elhiszem, hogy a fotelből, mindenki tudja őket szeretni. :)

Vannak normálisak, csak kevesen. Azok ugyanúgy megvetik az élősködöket, hiszen pont ő miattuk ítélik el a normálisakat is.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.06. 18:19:43

@Bangkok Charlie: be kene vezetni nalunk is választások utanra a módszert:-):-)

pappito · http://pappito.com 2015.05.07. 00:19:50

@GERI87: @Philosoraptor: köszi, hogy gyönyörűen igazoljátok minden szavam :(

skye8 2015.05.07. 02:55:32

@Mirjam2: kedves Mirjam, nem kell tullihegned az ugyet csak azert mert poszter beidezte a kommented.
igazad van,a sarga irigyseg gyotor amiert poszter igazgato, de meg irigyebb lennek ha ITs vagy mosogato lenne.
az en izlesemnek ez a poszt igenis nagykepu, de attol meg olvasmanyosnak tartom. a Te posztodat is szivesen olvasnam, felteve ha birod az objektiv kritikat ;)

skye8 2015.05.07. 03:03:21

@Bangkok Charlie: +1
a blogot nem olvastam, a poszt kisse nagykepure sikeredett igy nem voltam kivancsi a tovabbi reszletekre. greenpeace-he hozza sem tudok szolni, nem vagyok kepben hogy konkretan mivel is foglalkoznak (tudom 'kornyezetvedelem' de ez egy tag fogalom). multis fizubol gondolom uriasan meg lehet elni Thaifoldon is, poszter sem nelkulozi a Turo Rudit ahogy eszrevettem.

2015.05.07. 04:27:58

@Bebbi:
1989-ig Ausztria fogadta a legtobb kelet-europai menekultet. Azoknak nagyon kis szazaleka akart ott maradni "auslander"-nek. Igaz, nem is adtak letelepedesi engedelyt konnyen az osztrakok.

2015.05.07. 04:45:49

@GERI87:
A kanadai Torontoban is igazoltatnak a rendorok:
"Beginning this month, Toronto police have started issuing a receipt — also known as a Form 307 — to people they stop in public.
The police checks often lead to the gathering of information — such as a person's height, weight, hair and skin colour — and it's hoped the receipts will add an element of accountability to the police force."
www.cbc.ca/news/canada/toronto/toronto-police-carding-an-incredibly-effective-tool-1.1353828

2015.05.07. 05:01:32

@KanáriHajni:
"Namindegy, végülis, majd befutnak ők is, aztán elmondják,"
Vegul is nem futottak be - inkabb elfutottak - igy nem mondtak el. Vagy nem is tudtak, hogy kinn lesznek a HA-n?:)

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2015.05.07. 06:12:57

@Dragonlady (Bp, Hun): Ez nem olyan puccs, mint ami 2006-ban volt, a katonák hosszabb időre rendezkednek be most. Épp tegnap pedzegették, hogy mi lenne, ha a katonai junta maradna még 3-5 évig, mert szerintük jobb a diktatúra Thaiföldnek, mint a demokrácia.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2015.05.07. 06:13:01

@~~Babette~~: Amikor Bangkokba látogatóknak elmesélem, hogy mi van itt valójában, akkor mondják, ne adjak ötleteket, nehogy véletlen Magyarországon néhányan meghallják :)

Bebbi 2015.05.07. 06:27:08

@Cascabel: igen, eppen ezert csalokak az ilyen statisztikak. Nezd csak meg mondjuk Svedorszagot vagy Svajcot, hogy ezeket mennyiben tekintik csak transzferorszagnak.

adg 2015.05.07. 08:10:24

@Cascabel: de szerintem be voltak futva par komment erejeig, nem?

2015.05.07. 08:38:09

@adg [Au, Darwin]:
Milyen nicken? En nem emlekszem, igaz, idos korban romlik az emlekezotehetseg (is) :)

adg 2015.05.07. 08:47:32

@Cascabel: bocs, megsem. En vagyok szenilis. :) visszaolvastam azt a kommentet, amit a szerzonek tulajdonitottam, de azt irja, hogy a ferje csipett meg egy allast ilyen modon. Marpedig a posztban a holgy csipte meg, szoval nem stimmel.

Bredpitt Monika 2015.05.07. 11:42:59

@Muscari: De jó fej vagy, igen, úgy rémlett, hogy van valaki , aki említette, hogy terhességi cukorbeteg. Mindjárt átrakom, de előbb elolvasom a mai posztot, nem akarok megint eltérni a tárgytól, még HA tól is elnézést kell kérnem, meg folytatni azt az elkezdett vitát normálisabb stílusban (ezt magamra értem). Akkor jön a diéta. Sajnos KanáriHajni nem látta a felajánlást, most írtam neki egy üzenetet. Üdv.

ZOH 2015.05.07. 13:26:32

De nagy cikk!!! A sztori is jó és a tanulságai is. Like!

2015.05.07. 14:42:52

@skye8: Nem a poszter idezte be a kommentemet. Posztot irtam mar, de nem irtam meg benne hogy mi a mostani vagy az elozo munkam. Ezeket nem is fogom megirni, mert semmi szuksegem ra hogy a hozzad hasonlo emberek 'objektiv kritikaval' illessenek. Egyebkent lehet hogy a magyarom mar nem a regi, de azt azert meg tudom hogy az nem 'objektiv kritika' hogy szerinted nagykepu a posztolo. A te posztod hol van?

KanáriHajni 2015.05.08. 00:03:25

Szerencsére elment a net vagy két napra, úgyhogy legalább nem kellett tovább vitáznom.

@Bredpitt Monika: Köszi, továbbítom majd Lizáéknak, bár a kissrác egyelőre még nem lesz terhes egy darabig. Sőt! :-)

@GERI87: Szerintem egy katonai diktatúrában, vagy bármiféle rendszerben/rendszer ellen is lehet harcoskodni, ha magát a harcot legalább hasznosnak és kielégítőnek érzed. Magyarországon ez valszeg egy idő után túl kilátástalan volt, ott meg egyelőre élvezik. Baj?

@skye8: A gyerek cukorbeteg, úgyhogy a TúróRudi nem annyira játszik. Meg amúgysem hiszem, hogy ahhoz igazgatói állás szükségeltetne...

Na, mára is ennyi voltam, üdv mindenkinek! :-)

skye8 2015.05.08. 00:43:32

@Mirjam2: akkor a kovetkezo posztodban lecci emlitsd meg a foglalkozasod is a teljesseg kedveert ;) igazan elvezem ahogy Te is meg a Kanaris csaj is kioktattok olyasmiert amit nem is irtam :)

skye8 2015.05.08. 00:48:50

@KanáriHajni: ezt a sajnalatkeltesert irtad,vagy nehezen mukszik a szovegertelmezes?sehol nem gunyolodtam a kisfiu betegsegevel,talan Neked sem erre kellene hivatkoznod.szep estet!

2015.05.08. 06:34:39

@pappito: Sajnálom, hogy csalódást okoztam. De engedd már meg, hogy meglegyen a saját véleményem a témáról. Köszi. ;)

pappito · http://pappito.com 2015.05.08. 08:12:15

@Philosoraptor: sajnos egyáltalán nem okoztál csalódást, gyönyörűen alátámasztottad amiről beszéltem.

hát sebaj.

2015.05.08. 17:26:51

@pappito: Az, hogy a te értékrended nem egyezik az enyémmel, nem jelenti automatikusan azt is, hogy te tudod az egyetemes igazságot, aki meg ellent mer mondani, az meg hülye.

pappito · http://pappito.com 2015.05.08. 23:04:29

@Philosoraptor: nagy igazság, éppezért én ilyesmit nem is állítottam, ugyebár.

randomuser1 2015.05.08. 23:31:45

@Bredpitt Monika: monnyuk én erre kíváncsi lennék, idehaza a cukorbetegek helyzete, hkm, attól függ, mennyire ért hozzá a kezelőorvosa, az inzulinpumpától a tegyen rá lapulevelet-ig minden előfordul...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása