oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. március 03. 06:48,  Működhet, csak igazán akarni kell 364 komment

2015. március 03. 06:48 Határátkelő

Működhet, csak igazán akarni kell

Nainen története a buktatókról, az elszántságról, az így elért sikerekről szól. Családjuk rácáfolt mindenre, amivel költözés előtt riogatták őket, ugyanakkor az írás nagyon kiegyensúlyozott, egyáltalán nem csak a már elért eredményekről, hanem a néha nagyon is fájdalmas hozzá vezető lépésekről is szól. (A képekért külön köszönet!)

2_46.jpg

„Azért írok, mert úgy döntöttem, elmesélem én is a mi történetünket. Nem azért mert annyira tudatni akarom másokkal, hogy nekünk milyen jó, hanem mert szeretnék egy pozitív példát mutatni, és elmesélni, hogy olyan is van, amikor minden összejön, csak igazán akarni kell. Szeretném bíztatni vele azokat, akik már itt vannak és azokat, akik csak készülnek költözni, hogy igenis összejöhet, és működhet!

Nekiindulás

Egy éve kezdődött a mi külföldre költözős történetünk. Úgy döntöttünk a férjemmel, hogy bár meg tudunk élni Magyarországon, leginkább a kislányunk jövője miatt Angliában szeretnénk tovább élni. Mindketten gyerekkorunk óta Angliába vágytunk.

Sokan próbáltak lebeszélni minket. Olyanokat mondtak, hogy nem lehet egy fizetésből megélni, majd egy kis szobában fogunk nyomorogni évekig, hogy enni is alig lesz mit. És majd WC-t fogunk pucolni. De nem hittünk nekik. És rá akartunk cáfolni.

Egy kisebb hitelt vettünk fel a házunkra, és a férjem (30) 2014 márciusában elindult az ismeretlenbe, hátrahagyva engem (24) és a 1,5 éves lányunkat.

Férjem Angliában, mi Magyarországon

Ismerősök segítettek neki az első 1 hétben, megmutatták mit, hol, hogyan tud intézni, aztán egyedül kellett boldogulnia. Szerencsére tud angolul, így mindent magának tudott intézni. NI-interjú, munkakeresés, mászkálás bankról bankra (persze számlát sehol nem nyitottak neki akkor még), miközben egy akkora szobában lakott, hogy épphogy egy ágy elfért benne, és alig volt kihez szólnia.

A különélés megviselt mindkettőnket, és a lányunkat is. Skype-os beszélgetések, rengeteg vita, keserűség, bánat, magány. Főleg neki, hiszen mindig egyedül volt. Nekem legalább ott voltak anyukámék. Rengeteget hibáztattam, amiért otthagyott minket, kiadtuk a házat, én anyukámékhoz költöztem, és hirtelen a közös életünkből az lett, hogy anyukáméknál élek egy szobában a lányommal, külön a férjemtől. Akkor még nem fogtam fel, mennyire pozitív irányba fogja megváltoztatni az életünket az, hogy akkor a férjem erős volt, és nem adta fel.

A végzettségét és szakmai tapasztalatát tekintve, elektronika műszerész (electrical engineer az angolok szerint) és úgy is szeretett volna elhelyezkedni, ilyen munkákat keresett. Úgy volt vele, ha 2 hónapig nem talál munkát a szakmájában, akkor keres mást. Azt mondták neki sokan, hogy ne reménykedjen, itt a szakmájában nem fog tudni elhelyezkedni, sőt örüljön, ha egyáltalán bármilyen munkát kap 2 hónap alatt.

Interjúkra járt, és 1 hónappal a kiköltözés után talált magának egy electrical engineer állást (írok összegeket is, mert tudom, mindig azt várja mindenki) havi 1600 fontért egy szalvétagyárban, London határában. Nagy volt az öröm, hogy már csak egy lakást kell találnia, és jöhetünk utána. (Mi akkor úgy tudtuk gyerekkel nem lehet szobában lakni, azóta ezzel kapcsolatosan más infókat is kaptam.)

A lakástalálás nehezen ment. Hiszen 1 hónapja élt kint, épphogy csak szerzett munkát. Az ügynökségek elutasították, főleg ugye a gyerek miatt. Aztán a cége segített neki. Felhívták az ügynökségeket, hogy adjanak egy lakást a férjemnek, majd ők kezeskednek érte. Így kb. 2 hét keresgélés után sikerült találni egy stúdiólakást havi 600 fontért. Nem a legjobb, de legalább utána jöhettünk.

Május végén sikerült kiutaznunk a kislánnyal a férjemhez. Búcsúzkodás, sírás, rívás az otthoniaktól való elváláskor. Hoztuk minden bőröndbe csomagolható holminkat, takarókat, játékokat a lányomnak, hogy a költözés ne viselje meg annyira. Három bőröndben volt az életünk egy része, a többit „otthon” hagytuk.

Az első hónapok kint

Az első két hetet végigbőgtem. A férjem vigasztalt, hogy neki is így teltek az első hetek. Rám tört a honvágy, a magány, főleg mikor elment dolgozni és egyedül maradtam a lányunkkal. Kimozdulni nem mertem.

Bezárva éreztem magam egy lepukkant lyukba és azt éreztem haza akarok menni, a régi életünkbe. Fel akartam adni. Aztán úgy döntöttem kb. egy hét után, hogy össze kell szednem magam. Elmentünk sétálni, felfedeztük a környéket. És rájöttem, hogy jól érzem magam itt. Imádtam a házakat, a parkot, a boltot, mindent. Csak a magányosság érzése nem enyhült.

Szép kisvárosban laktunk, az emberek kedvesek voltak, a város rendezett volt egy nagy tóval, ahova imádtunk kijárni. Közel volt minden, ami kellett. De nem volt sehol egy ismerős arc, egy barát valaki, akivel beszélhetek.

Megismerkedtünk a szembe szomszédjainkkal, egy párral, ahol a lány magyar, a fiú pedig angol volt. A magyar lány először kicsit félve állt hozzánk, azt mondta, rosszak a tapasztalatai a magyarokkal. Később viszont megkedveltek minket, mi is őket, sokat beszélgettünk, segítettek nekünk praktikus tanácsokkal, ötletekkel. Velük azóta is tartjuk a barátságot, és ez nagyon sokat jelent nekünk.

Költözés

Eltelt két hónap és a férjem kapott egy új munkaajánlatot, havi 2500 fontért, egy gyógyszergyárban, ugyanazért a munkáért, electrical engineerként. Elfogadta az ajánlatot, és költöznünk kellett egy másik városba. 2014. augusztus elején kezdett az új munkahelyén, és szeptember elején tudtunk elköltözni.

Privát főbérlőtől béreltünk házat, mert az ügynökségek nem álltak szóba velünk – amiatt, hogy nem voltunk kint elég ideje. Az első ház, amit megszerettünk nem jött össze, de aztán találtunk egy még jobbat. És végre kiszabadulhattunk a stúdiólakásból, egy 3 szoba + nappalis frissen felújított, emeletes kertes házba, havi 1050 fontért.

1_64.jpg

Először nem éreztük otthonunknak se a házat se a várost, de aztán berendezkedtünk és elkezdtük igazán jól érezni magunkat. Felfedeztük a várost, és megszoktuk. Úgy érezhettem végre, hogy volt értelme a költözésnek. Megvan minden, amit elterveztünk és úgy élünk, ahogy szeretnénk.

Ráadásul rácáfoltunk mindenre, amivel ijesztgettek minket. Bőven megélünk egy fizetésből, egy szép nagy házban, autóval és mindennel együtt.

Otthon, haza?

Aztán úgy volt, nem tudunk hazamenni karácsonyra. Ez a tudat engem nagyon megviselt. Soha nem töltöttem még karácsonyt külön anyukáméktól. Megint elkezdtem érezni a hátrányát a kiköltözésnek, és arra gondoltam mire jó, ha jól élünk itt, ha közben a lelkem meg máshol jár.

Végül csak hazamentünk karácsonyra. De az már nem olyan volt. Nem éreztük otthon magunkat Magyarországon és visszavágytunk. Persze nagyon jó volt a családdal lenni, mert nagyon hiányoztak, de arra a felismerésre jutottunk, hogy rajtuk kívül már semmi nem köt oda minket.

A sok szomorúság és nyomás, ami az embereken látszik, a sok teher, ami a hátukat nyomja nyomasztó volt. Hiába hiányoljuk a megszokott helyeket, a megszokott emberekkel és a megszokott nyelvvel, több az, amit nem hiányolunk. Az igazság az, hogy leginkább azt érezzük, nem tartozunk sehova. Nem tartozunk már Magyarországra, de nem tartozunk még Angliába se.

Lógunk az éterben valahol a kettő közt és nem tudjuk hova megyünk haza, és honnan jövünk haza, hol az otthon és mi az otthon. Röhögtünk rajta, hogy azt mondjuk „megyünk haza karácsonyra” aztán mikor onnan elindultunk vissza szintén azt mondjuk „megyünk haza”. De nem is vicces. És igazából egyik sem igaz.

Aztán mondtam a férjemnek, hogy szerintem Magyarország a haza és Anglia az otthon. (Ahogy ma egy posztban is olvastam, pontosan leírta ugyanezt, amit én is érzek… az a haza, ez az otthon. Ez a nagy igazság.)

Egy kicsit a tapasztalatokról

A külföldre költözéshez (és a jobb élethez), ami igazán kell (ha a pénzt nem vesszük) akarat, és nyelvtudás. És nem szabad megelégedni semmivel, attól hogy nem ide születtünk.

Én mindenkinek azt javaslom, aki tervezi a kiutazást, vagy vacillál, hogy ha tud, vágjon bele. De ne csak úgy, ímmel-ámmal hanem igazán, akarattal. Hogy igenis össze fog jönni.

Én se mondom azt senkinek, hogy könnyű, vagy, hogy itt semmit se kell tenni és mégis jól élsz, de azt tudom mondani, hogy itt bizony, ha odateszed magad, akkor elérheted, amit szeretnél!

És megéri, mert itt tényleg élhet az ember, nem csak létezhet. És nem mindegy. Meg az sem, ahogy hozzáállnak dolgokhoz.

Írnék pár példát.

A férjem nem tudott bemenni dolgozni nemrég, mert lerobbant az előző autónk. Felhívta a cégét, az első kérdés az volt, hogy ugye nem esett bajod?! A második, amit mondtak, hogy majd jössz, ha úgy érzed.

Bement másnap, és bement egy olyan napján is, mikor amúgy nem kellett volna mennie, hogy bepótolja azt a napot, mikor nem tudott bemenni. A főnöke csak nézett rá, hogy mit keres ott, minek ment be, senki nem foglalkozik azzal, hogy ledolgozza-e azt az egy napot. Végül kifizették azt a napját is, mikor nem volt bent. Egyszer egy órát késett, mert elaludt, bent akart maradni egy órával tovább, és kiröhögték. Cserébe annyit várnak el, hogy bármikor lehessen rá számítani.

Én elkezdtem dolgozni most 1 hónapja, segédséfként. Tegnaptól pedig séf vagyok. Semmi képzettségem vagy végzettségem, egyszerűen csak értékelnek, mint munkaerőt.

Mindent el lehet intézni telefonon. Mikor beköltöztünk ebbe a házba, volt valami tartozás a háznak a gázóráján, és tőlünk vonták. Felhívtuk őket, hogy nem a mi tartozásunk, most költöztünk ide, másnap már a számlánkon volt az előzőleg levont pénzösszeg.

Biztosítás intézése autóra: betelefonálsz egy biztosítóhoz, hogy vettél egy autót (ami egyébként szintén nagyon egyszerű folyamat, aláírtok egy papírt az eladóval, hogy mostantól tiéd az autó, feladod a papírt postán a központnak, és ők visszaküldik a forgalmit a neveddel), elmondod az adatokat, hogy kéred-e a biztosítást, és pár nap múlva ott a szerződés a kezedben, postán kiküldve. A lemondása ugyanígy működik.

Vannak nehézségek persze, nem mondom, hogy nincsenek. Ilyen például a lakás/ház bérlés (az ügynökségek nem adnak akárkinek, a privát főbérlőkkel pedig könnyen megjárhatja az ember, valamint elég nagy összegeket kell letenni beköltözéskor), illetve az, hogy a bölcsik és ovik nagyon drágák (én is csak azért mentem el dolgozni, mert közben anyósom is kiköltözött és a lányunkat rá lehet bízni… egyébként nem érte volna meg.)

3_45.jpg

Végül, de nem utolsósorban

Mi nem azért jöttünk, mert Magyarországon éheztünk. Nem vagyunk gazdasági menekültek, és nem is a segélyekért jöttünk, azokat nem is igényeltünk, nem is kapnánk. Hanem azért jöttünk, hogy a lányunknak egy szebb jobb jövője lehessen, és mert ide vágytunk mindig is.

Van, hogy haza húz a szívünk. Nincsenek barátaink, hiányzik a család. Még mindig magányosnak érzem magam sokszor. A munkahelyen, ha elkezdenek beszélgetni és megfeledkeznek magukról, elvesztem a fonalat és csak állok némán és elgondolkozom, vajon milyen lenne, ha magyarul beszélnének.

Azt mondják a honvágy mindig itt lesz, és talán sose érezzük magunkat teljesnek majd. De megvalósítottuk az álmunkat, hogy Angliában éljünk, boldogok vagyunk, szeretünk itt élni, ez az otthonunk, és nem tervezzük, hogy valaha is visszaköltözünk Magyarországra.”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr747235711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Veresnadrág Csenkesz 2015.03.03. 19:27:54

Az összes jó tanács elé azt írnám, hogy egyetértés nélkül minden sokkal nehezebb. Egyformán akarni kell, hogy a hibáztatást kikerüljük. Másik, hogy nem kellene fennakadni azon, hogy a frissen kiköltözött poszterina összezuhant az első hónapokban. Kisgyerekkel egyedül egy idegen országban...még itthon sem könnyű, egy szimpla költözésnél egyik kerületből a másikba.

Veresnadrág Csenkesz 2015.03.03. 19:27:54

@Nainen: "Terveztük a költözést igen, de az hogy előrejött akkor az ő döntése volt, nem közös döntés. És utólag bánom hogy hibáztattam, de egyik napról a másikra felfordult a közös életünk, és én sajnos így vezettem le. "

Erre de ráhibáztam!

Egyébként abszolút meg tudom érteni azokat, akik nem bírják az egyedüllétet. Főleg egy kis totyogóval...

Suvahe · http://suvahe.blog.hu/ 2015.03.03. 19:27:54

@Nainen: például ha a gyerek cumiját "véletlenül" beejted a szomszéd babakocsiba, az tökéletes ismerkedési kezdet. Csak a gyereknek már elég nagynak kell ahhoz lenni, hogy rá tudd fogni: ő dobta oda.;-)

@négyzet:
Vajon mi lehet az élet kardinális kérdése, ha az angliai munkából elkésős, hútejóégkéthetesmagyarvagyokittmitcsináljak? nem az. Persze ha random játszótéri tereferéket szervez az ember, akkor ez előbbi tényleg csippcsepp probléma.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.03. 19:33:08

@Herr Géza: Én háromgenerációs házban nőttem fel, nagyon egyetértek az aranyszabályoddal, akárki is sértődik meg ezen.A tapasztalat az tapasztalat...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.03. 19:34:51

@~~Babette~~: Haha, mondták már mások is... :D a kedvencem a mexox vagy mexöx...De majd igyexem leszokni róla...
:-)))

Nainen 2015.03.03. 19:35:39

@Suvahe Sokarizsa: Ez nem is rossz ötlet :D Majd kipróbálom :P

Nainen 2015.03.03. 19:37:52

@Veresnadrág Csenkesz: Köszönöm a megértést :) És igen, az is egy nagy tanácsom és most már ha bárki kérdezi akinek a párja külföldre megy, annak el is mondom, hogy ne hibáztasd és ne veszekedjetek. Viszont! A sírás az nem baj és nem hiba...szerintem. És az sem ha a felek elmondják mi bántja őket...nem kell tettetni hogy minden szuper ha nem az. Legalábbis nekem ez a véleményem :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.03. 19:39:35

@~~Babette~~: Ez azért marh@ jó, mert annó kétezer valahányban az NN olvadt bele / változtatott nevet és lett Zubbonybank.Érdekes ez a visszakozás...

Nainen 2015.03.03. 19:42:11

@takarék-láng: Attól, hogy neked mások a tapasztalataid, remélem nem baj, hogy én leírtam az enyémeket :) Kívánom, hogy nálad is többségben legyenek a jövőben a pozitív élmények mint a negatívak, és reménykedem benne, hogy nálam is így lesz továbbra is. Azért a biztosítás lemondásra annyit reagálnék, hogy sajnos mi is váltottunk biztosítót, és volt is lemondási díj...30 font...és azt mondták azért ilyen SOK mert még 1 éve se vagyunk az országban...de ez is csak egy tapasztalat :) És nem csukom be a szemem...pont hogy jobban nyitva tartom mert jobban tetszik amit látok ;)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.03. 19:42:38

@Hari Seldon 2: Jaj, az a Bömbike inkább ne nyerje meg.Pedig én szeretem a márkát, egész pontosan szeretném, még sajnos nem volt, de egyszer kell majd legyen.De könyörgöm, első kereket hajt egy Bömbike???Meg háromhengeres varrógépmotor??Idáig süllyedtünk.
Eddig az volt a mottójuk, hogy Hajtott kereket kormányozni?(és utána bután nézés)Hát most visszakapják a fellengzős dumát rendesen... :D

2015.03.03. 19:45:09

@takarék-láng: Eleg sotet kepet sikerult festeni Angliarol, ilyen sok negativ tapasztalatod van? (Erdeklodesbol kerdezem, nem kotozkodesbol.)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.03. 20:28:23

@Hari Seldon 2:
Nagyon nincs igazad.
Az "év autója" hepaj a leggusztustalanabb marketing amit az autóipar kitalált.
Az 50év alatt körülbelül az autók 10%-a érdemelte meg valóban.
Ezek közül az egyik a mostani győztes a Passat.
Nekem nem azzal van bajom hogy most a Passat nyert, sőt támogatom mert egy valóban jó autó nyert.
Azokkal van bajom amik idáig nyertek. Eladhatatlan semmire sem jó műszaki vagy ugyanolyan semmire sem jó dizájnszempontok alapján kiválasztott autók. A precizitás és a valódi műszaki tartalom nyomokban sem fellelhető a döntésekben.
Ha megválasztanak valakit egy női szépségversenyen annak semmilyen következménye nincs a szépségiparon kívül.
Egy autónál az ilyen díjnak komoly reklámértéke van.
Az ilyen díjra pénzt költenek emberek aztán állnak az út szélén a fostalicska NSU RO80 mellett aminek a futásteljesítménye 5000kilométer.
Például a legtöbb győztes az olasz autók közül került ki.
Csak nem az olaszok gyártják a világ legjobb autóit?
Most végre méltó autó nyert.
Lehet hogy unalmas lehet hogy lélektelen de az egyik olyan autó amelyik a legnagyobb biztonságban és megbízhatósággal kiszolgálja gazdáját.
Az izgalmas autóktól a Jóisten mentsen meg.
Az izgalmas autó olyan mint a kihívóan erotikus kurva.
Kipróbálni jó lenne de feleségül nem kéne.

qkuc 2015.03.03. 20:29:43

@Nainen: Ssshh, psszt, nem emlegetjük fel az esőt, mert a Kis-Balaton az már Kecskemét mellett hömpölyög! :D Ide kergetitek az eső felhőket onnan Ánglusföldről, :D.

Nainen 2015.03.03. 20:48:03

@qkuc: Az ismerőseink ugyanezt mondták mikor írtam októberben, hogy a teraszon szárítom a ruhákat 15 fokban napsütésben, hogy odaküldtem az esőfelhőket innen mert Mo-n meg zuhogott az eső már vagy 2 hónapja :D

Nainen 2015.03.03. 20:54:27

@mojyo: Köszönöm szépen :) Kemény munka a séf-kedés...nem tagadom. És sose gondoltam volna hogy egyszer séf leszek :D De egyébként nem bánom, egyelőre főleg részmunkaidőben, megteszi :) Nem unalmas, és sok új dolgot tanulok. Szeretem csinálni :) Főleg mióta egyre jobban sikerül beilleszkedni. És már barátkozni is elkezdtem :P Majd kialakul. :) A magányosság érzés szerintem valahol mindenkiben ott van ha csak egy percre is...maximum nem mindenki ismeri be :) Egyébként egyedül lenni én is szeretek de akinek van kisgyereke az sosincs teljesen egyedül :D Mindig van vele valaki aki nem társaság de mégis az...nem megmagyarázható. :)

**mimi** 2015.03.03. 20:59:57

@Nainen:
és mit jelent pontosan a séf-kedés?

2015.03.03. 21:04:13

@négyzet: Persze, ez alapvetoen megfogalmazas kerdese.

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.03. 21:07:41

@Herr Géza: es akkor en meg be sem iratkoztam!!!!

Nainen 2015.03.03. 21:09:50

@**mimi**: Úgy kezdődött, hogy mikor felvettek akkor megmutattak minden ételt, mit hogy kell csinálni, miből áll, hogy kell kinéznie a tányéron tálaláskor stb. Aztán olyasmiket bíztak rám, hogy szeletelés meg tálalás, leginkább. Utána egyre többféle ételt csináltam meg egyedül, most pedig már órákra egyedül vagyok hagyva az étteremben, és én főzök, aztán zárok. Ez egy kisebb de viszonylag nívós étterem (egy étterem lánc része). Elég egyszerű a menü, főleg olasz ételeket, angol reggelit és szendvics különlegességeket csinálok. :) A hétköznap az elég laza, hétvégén viszont iszonyat tömeg van és nagy a hajtás. De én még jól jártam mert ez az étterem este csak 6-ig van nyitva, és reggel 8-kor nyit. :)

2015.03.03. 21:12:26

@Nainen: Ja igen, abban igazad van, hogy kisgyerekkel nincs tul egyedul az ember, erre nem gondoltam (nekem nincs). Es az egyedullet nem ugyanaz mint a maganyossag, ez is tokre igaz, remelem elmulik majd ez az erzes :)

Mennyire kreativ egyebkent ez a sef-kedes? Ugy ertem, van beleszolasod abba, hogy mi legyen az etlapon? Sok eloiras van azzal kapcsolatban, hogyan keszitsd el a dolgokat? Gyakran valtozik az, hogy mi van az etlapon, sokszor van megujitas, marmint peldaul evszak szerint, vagy ilyesmi? Vannak ilyen trendek amit kovetni kell az etelekkel kapcsolatban? Bocsanat, ha sokat kerdezek :D Nekem van egy ilyen sztereotip elkepzelesem arrol, hogy ez a munka a legnepszerubb es a kozonseg altal leginkabb elvezetesebb muveszet az egesz vilagon, de lehet, rosszul gondolom :D

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.03. 21:14:14

@geegee: az nem jott le, hogy ugyanazt jelentene, szoval nem is ertem.
az tuti, hogy a mnyp megszunesevel van osszefuggesben.

**mimi** 2015.03.03. 21:15:36

@Nainen:
akkor nincs külön szakács?
bocs hogy ennyire belemegyek, de tényleg érdekel:)

A nick már létezik válassz másikat 2015.03.03. 21:15:52

@diggerdriver: azért valamit tudhatnak a vw csoportnál is, mert az audi SUV kategóriában is megverte a mercédeszt (Porsche Macan gegen Audi Q5 und Mercedes GLK).

Nainen 2015.03.03. 21:18:12

@mojyo: Igen, gyerekkel egész más :)

Nekem egyelőre nem sok beleszólásom van a dolgokba, főleg mert ez egy étteremlánc, elég sok minden adott :/ Viszont mindennap van egy olyan hogy chef special sandwich, amit mindig az éppen bent lévő séf rakhat össze olyannak amilyennek akar :D Abban szoktam kreatívkodni :P Ma például avokádós-bazsalikomos-csirkés-sajtos volt :D Meg ha épp valamilyen alapanyag elfogy akkor abban lehet kreatívkodni hogy mivel helyettesítem. Meg persze a tálalásban is :) Azon is szoktam változtatni, javítani. Szépíteni :D De én még kis hal vagyok :) Olyan van, hogy évszakos menü. Most a téli menü pl Sült kacsacomb répás-édeskrumpli pürével meg vörösboros szósszal :D Előétel meg lazac mousse például. Nyáron más lesz a menü :)

Nainen 2015.03.03. 21:21:26

@**mimi**: Nálunk mindenki séf, mert mindenki ugyanazt csinálja. Van egy head chef de ő csak heti 2-szer van bent, hétvégente. Egyébként hétköznap 2 séf van bent, egyik 8-16ig másik 10-18ig. És ugyanazt csinálja mindenki, csapatként. Egy nagyobb konyhán ez gondolom máshogy van, de ez tényleg kis konyhának mondható, és nem kell sok ember a "működtetéséhez" :)

2015.03.03. 21:24:42

@Nainen: Ahh, ertem, igy mas. Azert jo, hogy a lancok is engedik kreativkodni a szemelyzetet, nem vagyok tul jo velemennyel roluk, de Londonban meg egyszeru, ehes emberkent / fogyasztokent is k*rva nehez nem lancot talalni, ezt en is tapasztaltam amikor arra jartam :D Azert igy sem lehet rossz, tapasztalatnak meg gondolom nagyon jo, hogy egy ilyen helyen vagy sef, nem? Meg az is lehet, hogy egyszer sajat ettermed lesz :D

Nainen 2015.03.03. 21:29:09

@mojyo: Na igen azért jó hogy hiába adott a menü nagy része, amíg jót csinálsz vagy jól csinálod adnak egy kis teret :) Bár én még sosem voltam se szakács se séf tehát nekem nagyon új terület :D Végülis, lehet hogy egyszer belefogok egy étterembe, bár eddig nem volt tervben de kitudja :D Első itteni munkahelynek mindenképpen tökéletes :) Már csak amiatt is ahogy hozzámállnak.

Hari Seldon 2 2015.03.03. 21:39:27

@diggerdriver:
Hol mondtam, hogy nem jó autó? Azt mondtam, hogy unalmas.
Szerintem meg, pontosan inkább az lenne a lényeg, hogy megoldásaiban legyen eltérő a többitől. Nekem az kelti fel az érdeklődésemet. Ebben például nekem sokkal érdekesebb a BMW.
Tudom,hogy első kerekes,de ez benne az új attól a márkától. És ugye ami még idővel érdekes számomra, az ,hogy lesz belőle7 személyes is...

morsels (törölt) 2015.03.03. 21:43:12

@Nainen:
A terre palinkat kell vinni.
:-)

**mimi** 2015.03.03. 21:47:58

@Nainen:
így már értem...köszi :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.03. 21:50:38

@Hari Seldon 2:
Nem azt mondtad hogy nem jó autó.
Én ezzel vitatkozok:

"Van egy "hű de nagyon precízek vagyunk" feeling, ezt meg a zsűrik mindig benyelik."

Pont ez az ami hangyafasznyit sem számít.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.03. 21:57:28

@A nick már létezik válassz másikat:
Egyéb kategóriákban már közelebb állnak egymáshoz az autók. Pont azért mert kategorizálva van.
Viszont ha megnézed az év autója nyerteseit akkor két egymásutáni évben az Audi 80 és a Mercedes 450S követi egymást.
Lényegesen nagyobb különbség mint az Audi-Merci SUV között.

Herr Géza 2015.03.03. 21:59:34

@Világpolgár2012: Akkor meg nem sovány az a pénz???

Mme Seldon 2015.03.03. 22:04:58

@brioche (FR):
"nálunk ráadásul még online átutalást sem lehet végezni csak úgy akárkinek, hanem be kell menni személyesen, föl kell tétetni az illető számlaszámát egy listára, és csak azután utalhatok neki online pénzt. "
Tényleg? Ez melyik bank? A Credit Mutuel-nél simán tudok online utalni (van egy kártya, amiről kérdeznek egy kódot első alkalommal, pl. írd be a B6-os négyzetben levő kódot), küldenek egy válaszkódot sms-ben, és kész.
Tudnak a franciák hajmeresztők lenni a bürokráciában, de az online utalás megy.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.03. 22:14:50

@**mimi**: a "chef" angolul az éttermi szakácsot szokta jelenteni, szerintem, nem a főszakácsot, mint magyarul inkább.

dhrbikes 2015.03.03. 22:15:16

@Flamy: miért, mit írjon? Attól még, hogy kint éves bruttót szokás írni, attól még azt nem kapja meg.

dhrbikes 2015.03.03. 22:15:16

@Hari Seldon 2: már van, rendelhető, elindult a gyártása is és sokkal jobban is néz ki. (Egyik kiszemelt, azért tudom.)

Hari Seldon 2 2015.03.03. 22:15:21

@diggerdriver:
Igen. Ennyi. Mint említettem az egyik kommentben, nem rossz a kocsi. (csak nekem nem tetszik az egyen VW téma, ez szubjektív dolog)
Olvasható valahol fentebb. De a VW mesterien nyomatja a "precízség feeilnget" a kritikusok meg benyelik. (az hogy egy autó jó minőségű, a szavazáskor ne legyen már szempont. Azt itt előre betippelik, hogy mennyi lesz az ADAC érték?! Mire fel? Előre leírják a Fiatot, mert eddig rossz minőségű kocsikat gyártott?)

Én simán a BMW-nek adtam volna az első helyet, mert az számomra újszerű.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.03. 22:23:24

@Hari Seldon 2:
A Fiat lett a legtöbbször.
Melyik szavazás után lett jobb?
Nem vagyok BMW fan de felháborító hogy még egyszer sem kapott díjat.
Ilyen eladhatatlan Renault 9 meg Simca-Chrisler Horizon meg Lancia Delta meg nyert.
Vicc

qkuc 2015.03.03. 22:28:14

OFF

Ezt olvastátok? index.hu/belfold/2015/03/03/svedorszag_nem_vallalja_a_magyar_fogyatekos_lanyt/

Nem fogalmazok meg véleményt, nem lenen szalonképes ...........

morsels (törölt) 2015.03.03. 22:38:17

En meg azon gondolkodtam el, hogy mivel az USA nagykovet, Coleen Bell talalkozni fog Orban Viktorral, vajon elviszi egy focimeccsre a Stadionjaba?

morsels (törölt) 2015.03.03. 22:44:31

@Dragonlady (Bp, Hun):
En meg ugy tudtam, hogy a chef a foszakacs.
Persze etteremlancok eseteben ez jelenthet mast is, de ugy tudom alapertelmezesben a chef a fonok a konyhaban.

Mme.Brioche 2015.03.03. 22:48:44

@Mme Seldon: Crédit Agricole a bank, és ők nagggyon béndzsák az ilyenekben :-))

Muscari 2015.03.03. 23:01:33

@geegee: én is így nőttem fel, hogy velünk lakott a nagymamám. Sajnos a szüleim házassága ezt nagyon megsínyleyte, mert ő irányított mindent.

Nagyon szerettem, de jobb lett volna, ha a szüleimnek lett volna önálló élete.

Muscari 2015.03.03. 23:06:04

@Nainen: biztosan nem volt könnyű neked, de a végkifeljet pozitív, most már ne szomorkodj többet :-)
Itt a blogon van pár ember, akiknek nagyon viszket a talpa, viszont a párjuk nem akar költözni, így ők is maradnak. Az sem valami jó ám.

pasztasuta 2015.03.03. 23:09:45

@qkuc: ez nagyon kemény..gyenge vagy, béna vagy, nem kellesz, ez lenne az európai unió??a menekülthadnak meg 2kézzel szórni a segélyt...

Muscari 2015.03.03. 23:11:03

@Nainen: azért tegyük hozzá, hogy a tavalyi év volt eddig a legmelegebb, mióta számon tartják az adatokat. Én is nagyon élveztem :-)
Tavalyelőtt is jó volt, de előtte kb 2 hét volt a nyár. A magam részéről ha 20 fok fölé megy a hőmérséklet én már nagyon boldog vagyok.

Muscari 2015.03.03. 23:34:23

@33621: qkuc már linkelte feljebb.

Én sajnos jól tudom, hogy itthon mi vár rá, egy bentlakásos otthon, csak sajnos az ilyen intézmények annyira kevés pénzből gazdálkodnak, hogy rendes kaját sem tudnak adni a lakóiknak. Ha meg nincs rokon, aki hazavigye őket időnként, a helyzetük még sokkal rosszabb. Csak vegetálnak szegények. Vannak próbálkozások, hogy néhány embert kiköltöztessenek egy házba egy-két gondozóval, de már sok botrány volt abból, hogy a környéken lakók meg nem igazán örültek ennek.

Last question : a sok szomáli menekült mellett miért nem fér el ez a szegény lány? :-(

Nainen 2015.03.03. 23:34:33

Én kifejezetten örülök ha a hőmérséklet 20 és 30 fok között marad és nem megy 30 fok fölé :D Remélem ilyen lesz az idei nyár, kevés esővel persze :D Amúgy a chef témához hozzászólva még, igen, itt a chef mást jelent kicsit mint otthon mert itt a főszakács az a head chef :)

Herr Géza 2015.03.03. 23:37:13

@diggerdriver: Na ja, aki ért valamennyit az autókhoz, az ezt a "kitüntetést" tudja a helyén kezelni.... Aki meg nem ért hozzá, az azt is beveszi pl., hogy az xy csodamárka min. 3000 ccm-es, kb. 300 lóerős díszpéldánya elpöfög 4-5 l dízellel (mert a DIN-mix, ugye)...
Nekem autóvételnél eszembe nem jutna, hogy azzal foglalkozzak, vajon hogy szerepelt az általam kinézett típus az "Év autója" versenyen....

adg 2015.03.03. 23:38:56

@soad1221: de letezik, nyilvan itt is csalnak emberek. De ha van munkahelyem, akkor ez megakadalyoz a csalasban? Vagy egy lakcim?

De mint mondtam, az overseas nyitott szamla egyiranyu. Rateheted a penzed, de nem tudsz mit csinalni vele, nem alkalmas jobban penzmosasra, mint a zsebben hozott penz. Akkor lesz teljes szamla, ha egy fiokban azonositottad magad. Ez csak arra van, hogy biztonsagosabban idekeruljon a penzed.

Mi mar itt nyitottunk amugy szamlat, az kb tiz perc volt, mert egyuttal megcsinaltattuk a magannyugdij szamlat is. Ekkor mar 3 napja voltunk az orszagban, egyetlen helyi dokumentumunk sem volt, a baratainknal laktunk Brisbaneben 2 hetig, nyaralaskent, azt a cimet elfogadtak, oda kuldtek a kartyakat. Munkat meg csak remeltem, hogy lesz hamarosan.
Amikor felcuccoltunk darwinba, neten atirtam a cimet. Amikor megkaptam az adoszamot, neten megadtam nekik.

Ennyi.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.04. 00:37:54

@Muscari: Nekünk 3 nagyszülő, két középgenerációs házaspár és a két fiúgyerek, így éltünk 9-en egy házban.Na, el lehet képzelni...

montroyal ( CAN qc) 2015.03.04. 00:41:20

@Nainen: respect ...

csak most neztem magamba .. vissza ... 2 evig egyedul voltam Bécsbe,osszeszedtem jol magam,(sok munkaval,nagy sporolassal )megcsinaltam a canadai letelepedest,es a masfel eves lanyommal a felesegem kijott felszallni a canadai gepre ... a lakasunkat elotte kiadtuk es ok anyameknal laktak , havonta 1-2 x meglatogattak Bécsben ...

Kicsit hasonlo a tortenetedhez ...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.04. 00:42:30

@33621: Az rendkívül gusztustalan szöveg, hogy Svédországot megterheli az egy szem fogyatékos lány támogatása, főleg, hogy az évi százezres feka, cigó, kokeró bevándorlótömeg nem terheli meg.
Ugyanakkor meg ha nem tudják ráhúzni egyik rubrikát sem, hogy milyen jogcímen is tartózkodna az országban; akkor tudnak ezzel takarózni.Már mint a Migrációsverket hivatalnokai...
És az is igaz, hogyha nekem lenne egy beteg gyerekem, és valahogy kijutna az Usákokhoz, mert ott több pénz van mindenre, azok is jó eséllyel hazazavarnák.
Nem egyszerű eset, pluszban nem tudunk sok háttérinfót sem, pl Magyarországon milyen helye volna.Az egy dolog, hogy hogy vélekedik a nagynéni...Szóval nem mernék nagyon állást foglalni.

LittleG (uk) 2015.03.04. 00:44:15

@piroscipocske: Otthonról kaptam állást én is. Milyen téren keresel? fingers crossed :)

LittleG (uk) 2015.03.04. 00:54:28

@Mr Long (UK): Szerintem ahogy telik az idő, úgy szigorítanak. Ismerősömnek tavaly nem fogadták el az NI-s levelet, csak közüzemi számlát. De abból is csak a tényleges számlát, az hogy a szolgáltató igazolta levélben, hogy XY rajta van a számlán, nem volt elég...

Egy előző beírásra, hogy miért kell így beszigorítani - én azt vettem le, hogy a sok csaló miatt,aki anno kihasználta az angolok naivitását. Eleinte overdraftot is simán adtak a számlákkal, bevándorlóék meg lenyúltak amennyi pénzt tudtak és leléptek.

Világpolgár2012 2015.03.04. 01:51:31

@Herr Géza:
Ha országos mintát néztek, akkor még reális is az összeg, Londonban persze kicsit kevés. A férj két unokatestvére autószerelő Londonban, mindkettő a londoni buszokat szerelgeti már több, mint 10 éve, egyikük garázsfőnök, kb. 40 ezret keresnek (plusz egy kis "maszek munka" a normál munka után). Előtte volt saját garázsuk Portugáliában, gondolom itt is nyitnának, ha annyira megérné, de szerintem így kevesebb a fejfájás :)

Egyébként az én munkámhoz is elég sovány összeget ír a lista (kb. kezdő bér, 2-5 év tapasztallal). 5 év feletti tapasztalattal Londonban 1.5-2-szerese inkább.

PannonBoy 2015.03.04. 02:08:15

@LittleG (uk): Egyszer egyik poszt alatt épp azt ecseteltem, hogy a szűretlenül beömlő bevándorlók szűkítik az olyan jövőbeli betelepedők lehetőségeit, akik képzettek. Egyszerűen a nagy dumájukkal megszerzik maguknak azt, ami szerintük jár nekik és ezzel kiszorítják a valóban odavaló embereket.
Egyszerű élettér elmélet.

Egyébként, aki csaló, sajnos a szigorú szabályokat is megszegi, nem tartja vissza őket. Ellenben a becsületes emberek szívnak miattuk. :(

montroyal ( CAN qc) 2015.03.04. 02:18:23

@Világpolgár2012: Előtte volt saját garázsuk Portugáliában, gondolom itt is nyitnának, ha annyira megérné, de szerintem így kevesebb a fejfájás :)

sokkal kevesebb fejfajas !!! plane ha szakszervezkedve vannak biztos allas, lablogatas , jo penz .. es ahogy lejar a munkaido testbe ,fejbe kilepunk a munkahelyrol . mi lesz holnap v a jovo heten ?? a fizetes csekk biztosan, ugy hogy semmi gond ... igy voltam 5 evig a repuloteren a karbantartasnal ... es amiota un, maszek vagyok , a zaras utan is a fejembe van minden ... hogy volt, hogy lesz a munka, a kliensek, problemak megoldasok,penz be ki ,stb ... ejjel is .....ha felebredek hajnali 3kor beindul a fejem mit hogy fogunk csinalni , mit kell fizetni , mennyi jon be ...
lehet masnal nem igy van es nem azert mert anyagias vagyok de ez egy mindennapos kuzdelem ...

blackhairlady 2015.03.04. 03:33:05

@Herr Géza: En enm ertek az autokhoz, de enkem sem jutna eszembe a verseny eredmenye alapjan autot venni. leginkabb a penztarcam telitettsege hatarozza emg legtobbszor az auto tipusat:)

Világpolgár2012 2015.03.04. 03:48:59

@montroyal ( CAN qc):
Teljesen így volt náluk is, mindennapos küzdelem, családi vállalkozás, apa meg 3 fiú, apa korai halála után még küzdöttek, de aztán feladták. Ismerősök főleg mindig későn fizettek, vagy soha, elegük lett. Most jól elvannak, buszok még egy ideig lesznek Londonban :)

montroyal ( CAN qc) 2015.03.04. 04:07:20

@Világpolgár2012: igen a fizettetes a legnagyobb problema, mert a kliens mindig a fele penzert 2x jobb, tobb munkat akar, ami az o szemszogebol ertheto, hiszen a penz nala van én meg a hulye vagyok ...persze visszafele ez ugy nez ki, hogy mi soha nem csinalunk rossz munkat ... csak jo munkat... és ami jonak latszik ...:-)

montroyal ( CAN qc) 2015.03.04. 04:10:18

@blackhair-lady: de lehet hogy , mint sok masnal ,az olcsobb fog tobbe kerulni ...

Hari Seldon 2 2015.03.04. 09:07:10

@diggerdriver:
Tudom, hogy a Fiat nyert legtöbbször. (de szerintem a 2000-es években már nem)
Ennek ellenére én akkor is azt mondom, hogy az újszerű ötleteket kell díjazni, pl a légrugós kocsikat.
Ez nekem nem arról szól, hogy milyen sikeres lesz, a piacon.
Az számomra baromian nem érdektelen a szavazás pillanatában!
Természetesen mint mondtam is,a Passat nyilván sikeres lesz. Ettől még idén nekem a 2-es BMW volt a kedvencem. Sőt a Twingo-t is előbbre vártam.

M. Péter 2015.03.04. 09:27:18

@Herr Géza: A Ryanair ott spórol, ahol tud, de az Európán belüli, rövidebb utakon repülő pilóták máshol is kevesebbet keresnek, mint azok, akik a tengerentúli járatokok repülnek.

qkuc 2015.03.04. 09:30:23

@Muscari: Nekem is ez lenne a kérdésem, hogy ha a rengeteg 3. világbéli menekült segélyt kap, ellátást kap és cserébe nem ad vissza semmit, akkor ez a szerencsétlen lány miért is jelent AKKORA terhet?? Itthon mi vár rá, egyedül,egy otthonban?

Muscari 2015.03.04. 09:32:02

@Nainen: ha itt van mondjuk 28 fok, a helyiek már ájuldoznak, hogy milyen kánikula van :-)

qkuc 2015.03.04. 09:33:54

@geegee: A londoni volt nyilvános budiban berendezett kecó is megér egy misét, :D. Mondjuk frusztrálna, hogy a fejem feletti üvegtéglán emberek mászkálnak, de szépre megcsinálta a csajszi: www.telegraph.co.uk/finance/property/9462068/From-public-loo-to-private-home-in-pictures.html

adg 2015.03.04. 09:36:04

@Muscari: itt pulovert huznak es megfaznak. :)

tanato 2015.03.04. 09:43:40

@qkuc: @geegee: @Muscari: sajnos egy ország sem szereti felvállalni a más országokból jövő szerencsétlen. segélyre szoruló,idős, vagy fogyatékos személyeket.Mindenik országnak megvannak a maguk ellátásra szoruló betegei.Sajnos ebben Mo.sem különbözik,nézzük csak a legutóbbi média hadjáratot a koszovói menekültek ellen.De tán még az erősen fejlett Ausztrália sem fogad be egy bizonyos koron túli személyeket,legalábbis úgy emlékezem,erről már volt itt szó.Ezt én is abszolút antihumánusnak tartom,de ez van sajnos.

qkuc 2015.03.04. 10:06:26

@tanato: Nekem azzal van bajom, hogy az egyetlen élő rokonától választják el a lányt. Ez az egyetlen szerencsétlen miért jelent elviselhetetlen terhet a sok ingyenélő egyéb bevándorlóhoz képest?? Valahogy a mérce mintha erősen torz lenne.

Nainen 2015.03.04. 10:12:41

@montroyal ( CAN qc): Kicsit tényleg hasonló de azért 2 évet külön lenni...nem tudom hogy bírtátok :( minden tiszteletem! Egyébként én is Kanadába vágyom nagyon nagyon :D

tanato 2015.03.04. 10:50:54

@qkuc: Jól látod kegyetlenségnek tűnik.De sajnos ha megkérdik a lakosságot bármely országban hogy felvállalják e a más országból jövő elesettek,fogyatékosok támogatását,az eredmény sajnos kegyetlen.Sajnos mi emberek rosszabbak vagyunk a vadállatoknál.

svédnyugger 2015.03.04. 11:02:33

@qkuc:
Teoretikusan teljesen igazad van, de ha ezt az "egyetlen" lányt befogadnák, akkor holnaptól özönlenének a hasonló kérelmek a keleti EU-s államokból. Ez történt a kéregetô cigányokkal is eddig. Hagyták ôket békében, ma már minden sarkon, üzlet elött ott vannak. Legújabban lakásokba csöngetnek be koldulni.
Amúgy nem itt él az egyetlen rokona, de akik eddig gyámkodták, már nem kérnek belôle. Az itteni nagynéni is kihasználja a rendszert, hiszen csak félállásban van, így a többit segélyként emeli fel.
Személy szerint sajnálom, de mitsem old meg néhányszáz korona segítség, ha életfogytiglan támogatásra szorul.
A bevándorlók pedig egy más téma, evvel sem értek egyet, de még félnek egy népszavazástól.

blackhairlady 2015.03.04. 13:03:20

@montroyal ( CAN qc): Lehet, de ha tobbre nincs penzem megizelhetem:(

blackhairlady 2015.03.04. 13:08:27

@tanato: De mit csinal az anya a gyerek 21. szulinapjaig? Addig illegalisan el az orszagban? Az apa meg otthon van addig? Ezt nem ertem.

montroyal ( CAN qc) 2015.03.04. 14:43:10

@tanato: nalunk is ment a hirekben
@blackhair-lady: az auto parkotokat nezve szeretnem azt a penzt amit a kocsikra koltottetek :-)))

M. Péter 2015.03.04. 17:50:14

@blackhair-lady: Akik az ilyen cikkeket írják, megpróbálják azt a benyomást kelteni, hogy a baba amerikai állampolgársága a szülőknek is jogot ad arra, hogy az USA-ben maradjanak. A valóságban a gyerek 21 éves korában kezdheti kérelmezni a szüleinek a zöldkártyát (nem a honosítást), és többek között kell, hogy megfelelő jövedelme vagy vagyona legyen.

tanato 2015.03.04. 17:50:51

@blackhair-lady: De ha már ott szült akkor maradhat is?

blackhairlady 2015.03.04. 18:27:57

@montroyal ( CAN qc): Hat ha meg azt is elarulom, hogy kp-ra vette a ferjem oket:)) Na de pont ezert ahitozhatok en a Mercedes meg a BMW autoirol, ha nincs annyi a bukszaba, akkor inkabb lejjebb adom, de nem adosodok el.
Csak az en Hondam volt vadi uj, a tobbi mint hasznaltan lett veve. Es most jon a fiam, es neki is kell egy. Abrandozik szegenyem, de mar lehutottem:)))

blackhairlady 2015.03.04. 18:28:52

@M. Péter: Pont ezert kerdeztem, addig mit csinalnak szerencsetlen szulok, mibol tartjak el a gyereket> Nem hinnem, hogy legalisan munkat vallalhatnanak.

blackhairlady 2015.03.04. 18:30:31

@tanato: Szerintem nem. Milyen statusszal? A zoldkartya lenne a legalis, de emlitik is, hogy az csak 21 eves korban kervenyezheto. Nincs papirja amivel munkat vallalhatna. Maximum illegalisan tud csak maradni szerintem.

tanato 2015.03.04. 19:46:36

@blackhair-lady: Na ez érdekes,akkor nem igazán értem.

blackhairlady 2015.03.04. 20:25:20

@tanato: Ne vedd kezpenznek amit irtam, de en igy gondolom.

adg 2015.03.05. 04:06:06

@tanato:
Tudomasom szerint jol irta @blackhair-lady: , es volt is ebbol par mubotrany az elmult idoszakban.
Illegalisok szulnek az usa-ban, es a gyerek automatikus allampolgarsaga miatt azt gondoljak, hogy nekik is jar. De nem.
Ha elkapjak oket, siman kitoloncoljak.
Mivel a baba us allampolgar, ot nyilvan nem dobjak ki, a szuloke a dontes, hogy viszik, vagy marad es valami otthonba, neveloszulokhoz, rokonokhoz akarhova kerul.

tanato 2015.03.05. 07:10:08

@blackhair-lady: @adg [Au, Darwin]: Nem egyszerű helyzet,de a ravasz kínaiak biztosan találnak erre valami m egoldást.Nem egy elveszett nemzet,már most belakják a földet a volt szovjet block államoktól kezdve Alaszkáig.

soad1221 2015.03.05. 09:03:39

@~~Babette~~: feloldozlak :)
@adg [Au, Darwin]: persze nyilván, meg értem is..... csak megdöbbent, amikor leírod, hogy ott szolgáltatást nyújtanak...és, hogy ezt megpróbálják mindenki számára a legegyszerűbbé tenni az ügyintézés folyamatát.. hát mit mondjak, tetszik ez nekem :)

bxf 2015.03.05. 22:51:49

Tisztessegesen le van irva minden. Ilyennek kellene minden posztnak lenni.

Nem nyafogos, nem kopkodos (Mo-ra).

Ez a ket orszag kozotti lebeges 10-15 ev mulva is fent fog allni (sajat tapasztalatbol mondom). Mindig elkepzelek egy idealis orszagot, amit osszegyurnek Mo-bol es az USA-bol. Idealis, tehat nem realis.

Sok szerencset az uj hazaban!

Nainen 2015.03.06. 12:19:29

@bxf: Gondolom, hogy ez a lebegés nem fog elmúlni még egy darabig...Köszönöm szépen a szavaidat!

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.03.23. 18:01:31

Tetszik az iras. Orulok hogy a szerzo es kis csaladja megtalalta a szamitasat. Kicsit az a benyomasom hogy a szerzot igazabol a ferje huzta magaval es ezert volt egy kicsit nehezebb, foleg lelkileg. Ami tetszett hogy megis megcsilatak. Szinten tudok orulni mikor latom hogy a a ferjet 2 honap utan ot pedig mindossze 1 honap utan " eloleptettek" arrol mar nem is merek beszelni hogy milyen irigy vagyok a helyre ahol elnek: 3+1 szobas haz, gyonyoru kornyezet, jo levego. Idealis eletkorulmenyek. En, mint varosi majom csak almodok ilyesmirol, hogy mazd egyszer talan. Addig meg dizetbetem 1500-2000 fontot egy londoni kis lakasert es szivhatom a szmogot meg kerulgethetem az embereket. Persze ezt csak kigalatam mert meg sosem voltam Londonban de valahogy igy kepzelem el :)

Tücsök4 2015.04.16. 17:20:20

@Nainen: Szia.
Nagyon tetszett az írásod. Lehet veled privátban levelezni? Érdekelne egy két infó, hasonló a helyzetünk...
Emailem: tucsike0605 kukac gmail pont com
Köszi előre is!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása