oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. február 02. 06:43,  Magyarország kizsákmányolt és majdnem tönkretett 722 komment

2015. február 02. 06:43 Határátkelő

Magyarország kizsákmányolt és majdnem tönkretett

Az a furcsa helyzet állt elő, hogy az elmúlt bő egy hétben önálló életre kelt egy közel két éves poszt, aminek az a címe, hogy Miért költözöm vissza Magyarországra? – és noha volt már ilyen, engem mégis a mai napig meglepnek az ilyen jelenségek. Egy Angliában élő és dolgozó magyar orvos (aki azt kérte, John Harperként szerepeljen itt) első felindultságában írt rá egy meglehetősen lendületes választ, amit az alábbiakban olvashattok.

orvos_sztetoszkoppal.jpg

„Kedves Posztoló, (de talán jobb lenne állami apparatcsik gyülekezetet írni), valamint mindenki, aki olvassa!

Elolvastam a posztodat és mélységesen felháborodtam. Van abban némi igazság, amit leírsz. Nekem is hiányoznak a családtagok, barátok, családi események, szülinapok, tejfakasztó partik, stb... De hadd meséljek el neked valamit!

Én egy fiatal orvos vagyok, két felsőfokú nyelvvizsgával, PhDvel és a magyaron kívül három idegen nyelv folyékony ismeretével. De lehetnék mérnök is, ács is, meg pék is. Tudod, én még a válság előtt végeztem és elkezdtem otthon dolgozni. Akkor még reménykedtem benne, hogy otthon jobbra fordul a helyzet kb. két év múlva.

Miről is beszélek? Tudod, orvosi diplomával a szüleimmel laktam együtt, mert havi 5 ügyelettel, és heti 70 óra körüli munkával nem tudtam elköltözni otthonról, annyira keveset kerestem.

A barátaim többsége a végzés után lelépett

A városban az emberek sokszor hülyének néztek, mert nem tudtam a poros kisvárosi létbe beilleszkedni, mert láttam, hogy a város határán túl is van élet. A hétvégémre pedig több programot is el tudtam képzelni.

A barátaim nagy része a végzés után lendületből meglépett, ki Budapestre, ki külföldre, lényeg, az évfolyamomból sokan nem maradtak. Akik még barátaim otthon voltak, mert fiatalabbak voltak nálam, tudtam hamarosan ők is menni fognak. A diákhitelről meg akkor még ne is beszéljünk.

A jövőképem és az akkori jelenem így nem alakult valamennyire sem fényesen, bármennyire is szerettem a munkahelyemet, azt hiszem, ez az eddigiekből kiderül. De hogy leírjam neked mi várt volna rám: kb. 38 éves koromig a szüleimmel éltem volna, egy visszafizethetetlen diákhitellel a nyakamon, 70-80 órás munkahéttel, minimális szociális élettel. Megfizethetetlen drága továbbképzésekkel. Szerintem kb. 40 éves koromra olyan szinten lettem volna alkoholista, hogy a munkámat nem tudtam volna ellátni.

Kérdezed, hogy mit adtam én annak az országnak? Megmondom. Rengeteg, de rengeteg munkaórát, izzadtságot, vért, könnyet és lemondást. Hogy amíg a most multiknál dolgozó haverjaim buliztak, vagy csak éppen weekendeztek, addig én már 21 évesen dolgoztam a kórházban.

Fizetés nélkül, mert erre nem volt lehetőség, és mert baromira szerettem ott lenni. Hogy időnként 15 munkaórás munkanapom volt, amit a te „édes Magyarországod” maximálisan nem ismert el...

Szóval ne, ne kérdezd tőlem, mit adtam annak az országnak. Elég sokat. Elég sokszor nem lehettem ott így sem családi eseményeken, mert karácsonykor, húsvétkor valakinek ügyelni kellett és nyilván az ünnepi ügyeletet jobban fizetik, nekem meg kellett a pénz. Szóval én úgy gondolom, akkor is sok mindenről lemaradtam.

Mit kaptam ezért cserébe?

Sok helyről barátságot és megértést, de legalább olyan sok helyről kiközösítést, irígységet és lenézést, mert beszéltem a magyaron kívül más nyelveken is. Mert szerettem a munkám, mert a világ nem a város határánál állt meg nekem.

És nem, az oktatás otthon sem ingyenes. A fonendoszkópot, a fehér köpenyt, az ételt, a sokszor 30 ezer forintos tankönyveket, a gyakorlatokra odautazást, a kongresszusokat, stb. nekem kellett kifizetni, nem az államnak. Nem a dolgozó nép fizette nekem, ezt felejtsd el.

Amikor végre végleg leléptem, a te általad annyira idegennek érzett Nyugaton én azonnal otthonra leltem. Lettek új barátaim, elköltöztem a szüleimtől, eltartottam magamat, tudtam félretenni, és megleltem azt az embert is, aki elfogad olyannak, amilyen vagyok és leélhetem vele az életem.

Nem vagyok már kívülálló, az emberek szeretnek és elfogadnak. Érdekes módon pont azért, amiért otthon annyira utáltak. Nekem az az ország, a te hazád soha nem volt a hazám, erre itt jöttem rá. A haza elfogad olyannak, amilyen vagy, “ápol és eltakar”, ahogy a te költőid mondják.

A te hazád engem kizsákmányolt és majdnem tönkretett. Szóval nem, az életben nem fogok oda visszamenni, tudod ennyi elég volt abból a helyből. Leto Atreides mondta egykor (úgysem tudod, ki volt, csak a műértők), hogy utazás nélkül nem ébred fel bennünk az, ami bennünk szunnyad.

Megkapom a tiszteletet

Ha otthon maradok, akkor mostanra egy magányos, alkoholista orvos vált volna belőlem, aki soha nem nőtt volna fel igazán és kb. 40 éves korára tudott volna talán otthonról elköltözni.

Megalázónak tartottam azt, hogy egy olyasvalaki, aki fele annyit nem tanult mint én, feleannyit nem dolgozik mint én és minden hétvégéje szabad, ha akarja, nálam négyszer többet keres, 25 évesen már autója van, önálló élete, amíg én épp hogy egy Túró Rudit meg tudok venni magamnak.

Most azon gondolkozom, hogy hova menjek nyaralni Miamiba vagy Thaiföldre vagy Japánba. A kocsi, amit vezetek, az enyém, se hitel, se részlet nincs rajta, és újonnan vettem. Ha hivatalba, ügyet intézni megyek, akkor én az orvos vagyok, és megkapom az engem megillető elbánást és tiszteletet.

Azzal, hogy ott hagyhattam a te drága hazádat teljes, egészséges, kiegyensúlyozott emberré váltam. Itt is sokat dolgozom, de itt egy ügyeleti díjamból bebútorozom a lakásomat.

Beszéltél a teremtésről is. Hát mondok neked valamit. Én is teremtek. Igen, a munkámmal is, egészséget. A belőle keresett pénzből pedig stabil anyagi hátteret a családomnak, küldök pénzt haza is. Szerintem ez kicsit jobb mint kapálásból előteremteni a paprikát.

Együtt nyomorogni nem felemelő

A másik: ha te otthon vállalkozni kezdesz, akkor minden megkeresett 10 forintodra 9,5 forint adót raknak rá, és ha másfelet el akarsz rakni, akkor egyből jön az adóhivatal. Miközben a politikusok lapátolják a zsebeikbe a pénzt.

Együtt nyomorogni pedig nem felemelő, hidd el nekem. Nem tudni enni, éhezni, lemondani mindarról, ami most adott és természetes pusztán azért, mert dolgozol. Nem hinném hogy annyira felemelő lenne. Szerintem a feleséged, a gyereked sem örülne, ha a megszokott anyagi stabilitás után hirtelen minden nap káposztaleves lenne reggelire, ebédre és vacsorára.

Az, hogy a tizennyolc éves fiad teng és leng a világban, az a te nagy kudarcod. Érdekes módon nekem ilyen idősen nyelvvizsgám volt, készültem a másodikra, az orvosira, és közben versenyszerűen sportoltam is, nem csak tengtem és lengtem.

Szóval ha vissza akarsz menni, akkor csak menj. Ha pedig az állami apparatcsikok írták, akkor ez maximum vörös posztó, de hazacsábítani senkit nem fognak tudni...”

A moderálási alapelveket itt olvashatod el.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: egészségügy Magyarország Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr17131409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adg 2015.02.03. 08:22:21

@puhacica: Oh, pedig mar kezdtem beleelni magam...
Hat most tisztara depi lettem, lehet ongyi leszek. :)

soad1221 2015.02.03. 08:27:05

@M. Péter: hú, láttam én már ilyen itthon is :)

2015.02.03. 08:42:27

Elképesztő ez a demagógia és sötétség egyes fejekben...

Remélem átjön a hasonlat: Gondoljátok, hogy elég kihordani és megszülni egy gyereket? Fel is kéne nevelni. Ha a születése után ütöd-vered, megalázod, akkor ne csodálkozz, ha elszökik otthonról és nem tart majd az édes szülőjének.

Röghöz kötés! Pfff! Ekkora hülyeséget! Persze a legegyszerűbb és legradikálisabb módszer a legkönnyebb, mint midig. Nyilván más alternatívát nem tudod felkínálni semmilyen vezetés. Pontosabban - valaki már írta korábban, hogy - nem is érdekük, mivel akik döntési helyzetben vannak, ők rengeteget profitálnak ebből a kuplerájból, ami otthon van. Nekik nyilván nem érdekük a rendbe tétel. Jelen gazdasági helyzetben talán az egyik megoldás lehetne a magánbiztosítás bevezetése, de mivel az egészségbiztosítási járulék az egyik legnagyobb befizetés az államkasszába, így hülye lenne bármelyik kormány ezt kiadni a kezéből. (Lásd mi történt a magánnyugdíjakkal.) Ilyen pénzforrást, amihez bármikor hozzá lehet nyúlni baj esetén, nem ad ki a kezéből a kormányzat. Meg hát minek is tenné. Így is működik az eü., így is elvannak az emberek, mert már megszokták a sz.rt sajnos.

kardio1 2015.02.03. 08:44:40

@adg [Au, Darwin]: Fejre is àllhatsz (te màr meg is tetted ott lenn :) ), akkor sem fog ez igy lezajlani. Az màr illiberàlis demokràcia lenne.

kardio1 2015.02.03. 08:47:29

@adg [Au, Darwin]: Nem lehetsz depi, kérdezd errôl diggert! :)

puhacica 2015.02.03. 08:50:24

@adg [Au, Darwin]: na, azert nem kell tulzasokba esni! :D

2015.02.03. 08:59:47

Az orvosokkal kapcsolatban is számos negatív tévhit terjed otthon, amit nem is értenek, akik nincsenek ennek a közelében:

"Önfeláldozó élethivatás". Igen, szép dolog, hogy emberekkel tesz jót, de ugyanakkor ez ugyanolyan szakma, mint bármi más. Vagyis ugyanúgy jár érte az őt megillető díjazás és tisztelet. Sokan azt képzelik, hogy egy orvos pusztán emberszeretetből választja ezt a szakmát, kvázi neki mindegy, ha akár ingyen is, de embereket gyógyíthasson mindenáron. Hát ez nem így van.

"A panaszkodás ellenére azért minden orvosnak jól megy". Ez sem igaz, pláne nem az egészségügy más dolgozóira. Akik jól megélnek ma Mo-n, mint orvosok, ők is úgy tudják ezt megtenni, hogy folyamatosan mutyiznak valamit, hogy összekaparják azt a pénzt, amit Nyugat-Európában természetesnek vesznek, hogy megillet egy orvost. De az orvosok igen nagy százaléka ezt a mutyizást nem tudja megtenni otthon, vagy nem olyan jelentős mértékben. Pl. egy sebész a legritkább esetben osztja szét a hálapénzt a műtétnél közreműködő személyzetnek.

Ezekből és ezekhez hasonló tévhitekből gyűrűzik ki az is, hogy egy orvos minimális tiszteletet kap otthon...

danpress 2015.02.03. 08:59:47

szomorú, hogy egy tanult ember nem találja meg a számítását itthon.

ha jobb neki kint, miért ne menne.

az viszont érdekes, hogy minden második kommentelő külföldről ír, nem tudom mi az oka, hogy onnan a jó világból is a magyar valósággal kell foglalkozni..

valamiféle hencegés lenne az indoka, vagy mégis hiányzik valami itthonról?

na, megyek megsimogatom anyám arcát.. itthon ilyeneket is lehet.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.02.03. 09:16:20

@danpress: "az viszont érdekes, hogy minden második kommentelő külföldről ír, nem tudom mi az oka"

az hogy ez egy emigráns blog.

"na, megyek megsimogatom anyám arcát.. itthon ilyeneket is lehet."

hát erre nem tudok mit reagálni :DDDDD

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.03. 09:29:08

@danpress: ha mondjuk egy "anyuciblog.hu" oldalra tévedsz, akkor is csodálkozol, hogy a szoptatásról van szó, vagy a "porschefanok.hu" oldalon meg a lóerőkről?

soad1221 2015.02.03. 09:32:04

@Zka: terveztem, hogy reagálok erre a két mondatra, de a másodiknál annyira leragadtam, hogy mit is kellene írni, hogy megelőztél :)

2015.02.03. 09:38:09

@danpress:
Mások nevében nem tudok nyilatkozni, de nekem nagyon sok minden hiányzik otthonról, nem is kezdeném sorolni.

De, ha számításba veszek mindent, akkor több szól amellett, hogy külföldön maradjak. Itt soha nem fogom azt elérni, amire otthon lehetőségem lett volna (vagy csak nagyon-nagyon sok és kemény munkával, ill. rengeteg szerencsével), de nem is fizetek érte olyan nagy árat.

Azért értem meg teljes mértékben a posztolót, mert szinte ugyanazt éltem át, mint ő. Ez így csúnyán hangzik, de ha otthon jobb vagy, többet érsz másoknál, akkor bizony ez sokaknak nem tetszik. Ha többet tudsz vagy jobban értesz valamihez, akkor nem megbecsülést kapsz, hanem irigykedést és gáncsolást. Nekem sajnos ez a tapasztalatom. Mindehhez el kell mondanom, hogy én soha senkit nem akartam kitúrni a pozíciójából, vagy bántani a saját érdekemben. Én a békés együttélés híve vagyok. :)

Én nem hencegni jöttem fel ide, csak beszélgetni. Amíg nem bántjuk egymást, addig az ilyen "eszmecserék" talán előre visznek minket.

jogalany 2015.02.03. 09:38:09

Bibi van a gondolkodásban. Az orvos már az egyetemen a pénzre gondol, mennyit fog keresni és milyen autó, ház a vágya. Aztán az életben egy magyar fizetési körülmények közt jön rá, hogy ez nem megíy egyről a kettőre. Az orvosok 98 % -a jól kers, az átlagtól többszörösen jól. Vagyis a magyar viszonyok közt el van ismerve és meg is van becsülve, főleg az adómentes hála pénzzel, amit ma már gátlástalanul kikövetelnek. De a színész is azt mondja, mennyit kaszál az az amerikában élő színész aki láthatóan kisebb tehetséggel megáldott mint Ő maga. Ő ahhoz méri a sajátját és azt vagy több jövedelmet szeretne mint az a tehetségtelen Stallone. És az orvos is azt látja, hogy a nyugati, a magyart 5 szörösen meghaladó jövedelmi viszonyok közt, ahol az ács , a pék, a kőmüves is 5 - ször annyit keres, mint az itteni, az orvos is 5 ször annyit keres, mint Ő aki még persze tapasztalatlan, kezdő, rutintalan, a diplomája még csak maszk. Ez a posztoló sosem volt magyar, Ő egy hontalan, neki nincs hazája, ahol lakik épp azt mondja annak, de azt is szidja mikor tovább áll. És ez a posztoló hazudik, - sokat. Vagy két és fél évig éltem nyugaton, tudom milyen. Vezető mérnökként engem is tiszteltek, megbecsültek, és értékelték, hogy nem akartam soha, Spanyol, Orosz, Francia, Olasz stb lenni, maradtam magyar haza, magyar gyermeklének. Én itthon sem érzem magam rosszabul, mint máshol, mert problémák mindenhol vannak, pl. az olasz bürokrácia minimum kétszerese a magyarnak. Ami biztosan a többi helyen, főleg angliában jobb, hogy a hatóságok nem akarják, hogy rosszabul élj, ezért nem raknak felesleges terheket a polgár nyakába pl:. nincs átírási illeték, sem autóra sem házra, egyetlen autó adó van kb 150 FontTév, ezért bárhol autózhatsz nem kell fizetni, ők intéznek minden neked, azt mondják, hogy nem azért van a hivatal, hogy a Te életed legyen nehezebb velük, mintha nem is lennének. Na ez azért hiányzik itthon.

2015.02.03. 09:38:09

Úgy vettem észre, hogy az utóbbi években kialakult valamiféle tendencia vagy "divat", hogy az otthon maradtak megvetéssel tekintenek a külföldre költözöttekre. Lehet van ebben irigység vagy egyéb jó magyar "fűszer" is, de ezt kezdem tapasztalni már a saját baráti körömben is. :-\

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.03. 09:44:20

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Meg a rendőrautón döglős...Csodálkozom, hogy nem állították elő...
:-))))
Kurva népség ez, mindig mondtam... :D

Herr Géza 2015.02.03. 10:03:03

@danpress: Nekem meg a nyálam/könnyem csordult ki.....

Herr Géza 2015.02.03. 10:06:24

@anyo05: Tényleg elintézhetted volna egy szóval ezt a baromságot, sőt egy is sok lett volna.

2015.02.03. 10:14:38

@jogalany:

Persze, hogy a pénzre is gondol. Bármilyen hihetetlen is, de mindannyian pénzből élünk. Azt hiszed, hogy pl. a pék csak lelkesedésből kel fel minden hajnalban, hogy ismét maradandó kifliket alkothasson az utókor számára? Az anyagi oldal ugyanolyan fontos, álszentség lenne tagadni, de nem feltétlenül ez a legfőbb motiváló tényező.

Kicsit túlzásnak érzem, hogy azt írtad, hogy a 98 % jól keres. És nem figyeltél: tisztességes, normális úton alig keresnek jól a mo-i orvosok. Aki tényleg jól keres, az általában ügyeskedni kényszerül.

Szerintem egy normális társadalom megbecsüli a számára kiemelkedően hasznos embereket. De nem tudom mit várok egy olyan országtól, ahol Medgyessyket, Gyurcsányokat és Orbánokat választanak miniszterelnöknek...

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.03. 10:19:03

@snygg panda: szerintem ez is az "oszd meg és uralkodj" része, ahogyan az is, ahogy pl a sunyi hálapénzes orvosok, a láblógató tanárok, a semmirekellő álrokkantak, stb stb stb ellen próbálják fordítani az embereket, illetve mindenkit mindenki ellen. egyébként ügyes.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.03. 10:34:31

@adg [Au, Darwin]: vagy az itthonmaradóknak adni? esetleg?

tableno 2015.02.03. 10:38:28

@jogalany: "Ez a posztoló sosem volt magyar, Ő egy hontalan, neki nincs hazája, ahol lakik épp azt mondja annak, de azt is szidja mikor tovább áll." - nálam te vagy az "Értelmetlen mondatok parádéja" verseny mai győztese. Gratulálok!

Hari Seldon 2 2015.02.03. 10:42:16

@Mr Long (UK):

"Akkor mi legyen a tarsadalom hierarchiaja?
orvosok
jogaszok
egy nagy szunet
majd mindenki
Ez megfelel?
Nehogy mar azert kelljen tisztelni valakit, mert orvos. Ugyanugy sokat tanul, mint sokan masok. Ha jo mernok akarsz lenni, ahhoz is sokat kell tanulni, mint ahogy a jo matematikussa valashoz is. Es meg lehetne sorolni. "

Jogászok?
He-he. Én erre azt szoktam mondani, hogy ha a lányok majd a pályaválasztásnál a jogász szakmát szeretnék vállalni, akkor azt mondom, inkább menjen el egy bárba pincérnőnek, de ne hozzon szégyent a családra... :-)

danpress 2015.02.03. 10:43:14

én megértem hogy fasza kint, épp ezért nem tiszta, hogy miért jó hátrafelé nézni, és ilyen oldalakon együtt szídni a hátrahagyott országot.

éltem külföldön, eszem ágában sem volt az itthoniakkal foglalkozni, nem írtam meg naponta hazai vadidegeneknek, mennyire rossz nekik, és mennyire jó nekem. azon voltam hogy ott szerezzek barátokat, menjen a nyelv, és jól érezzem magam. de a börtönből szabadult sem jár vissza hetente, hogy elmondja a beszélőn vadidegeneknek, mennyire jó már kint. örül hogy kint van, vissza se néz.

legalább egyvalaki megválaszolhatná ennek az értelmét.

(azon kívül, amit kívülálló gondol: azaz hogy a több pénzt választotta a töbségetek ahelyett, hogy a családját lássa.)

kayaibrahim 2015.02.03. 10:43:14

@danpress: Gondolom külföldön sem fenékig tejfel, és jól esik önigazolást találni az itthoni problémákban.

Éltem külföldön évekig, eszembe sem jutott, hogy kinn maradjak. Nekem rossz volt idegennek lennem, nagyon boldog voltam mikor végre hazajöttem. Igaz akkor még azt hittük, hogy utolérjük a nyugatot.

Hari Seldon 2 2015.02.03. 10:45:13

@Hari Seldon 2:
Az előzőből kimaradt a folytatás:
Onnan már nagyon nehéz megállni, és a végén elmegy politikusnak!

tableno 2015.02.03. 10:45:48

@Babette .: Nem erted te ezt. Az otthonmaradoknak minek adni? Ok mar amugy is ott vannak. A kintieket kell hazacsabitani vonzo igeretekkel. Aztan ha hazajonnek, mar otthoninak szamitanak, tehat ok sem kapnak semmit. Ki van ez talalva kerem!

tableno 2015.02.03. 10:48:42

@danpress: En meg azt nem ertem, hogy miert jo megjelenni egy blogon, ami nem szimpatikus, csak azert hogy elmondhasd, hogy az ottaniak mekkora barmok? Nincs jobb dolgod, peldaul elvezni, hogy te milyen fasza gyerek vagy, hogy otthon elsz?

Hari Seldon 2 2015.02.03. 10:49:29

@Mérnork:
"Csaxólok a pék, a kőműves, a szerencsétlen biorobot a sor mellett a multinál, az eladó a mekiben, _mind_ kevesebbet keres, mint nyugati társa."

Csak nem nagyságrendileg 10-szer kevesebbet. Csaxólok.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.03. 10:49:38

@Philosoraptor: csakhogy ez tökmindegy. elég volt a szavazat? elég. na. ez van.

Hari Seldon 2 2015.02.03. 10:56:17

@montroyal ( CAN qc):
Ez felétek rendszeres? Mit csináltok ilyenkor? Kocsi a garázsból indul? Munkahely zárt garázs? Ha ez még rendben, mi van a gyerekekkel? Rendszeresek a fagyások?

Herr Géza 2015.02.03. 10:58:58

@Hari Seldon 2: Nálunk se piskóta most az élet, reggel 8-kor -24°C a jövendö lakóhelyünkön.... Itt nálunk "csak" -9°C. Grrrrr...

adg 2015.02.03. 11:07:30

@Babette .: hat az otthonmaradonak hogyan tudsz hazateresi penzt adni?
Akkor ennyi erovel mehetnenek gyesre a gyerektelenek, kaphatnanak munkanelkuli segelyt a dolgozok, rokkantnyugdijat az egeszsegesek es temetesi tamogatast az elok.
Azt hiszem, kakukktojast is tojtam. Nem is egyet..

De nagy josagomban azt javaslom, hogy a maradok meg kapnanak maradasi penzt. A mibolt meg oldjak meg, azert fizettem az adot.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.03. 11:09:28

@jogalany:
"Az orvos már az egyetemen a pénzre gondol"

bezzeg a bőcsészek meg a mérnökök!

danpress 2015.02.03. 11:12:21

@tableno: a blog nagyon szimpatikus, főleg mikor arról szól, amiről kéne: hogy milyen máshol.

az nem szimpatikus, mikor arról szól, hogy de szar nektek otthon.

és most válaszolhatnál te is az eredeti kérdésre esetleg :D

Hari Seldon 2 2015.02.03. 11:13:16

@andaluzkutya:
Igen.
Nagyjából nekünk is volt pár hasonló eset, és az döbbentett rá minket, hogy
www.youtube.com/watch?v=fxfhYcMOSiI

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.03. 11:13:43

@tableno:
tényleg nem. néha pelikán elvtárs(nő)nek érzem magam.

off
erről jut eszembe, szerinted volt valami szikra gogolák elvtrásnő és virág elvtárs között?

Hari Seldon 2 2015.02.03. 11:20:57

@anyo05:
"Ezekből 600ezer már kinn van és 500ezer visszavágyik!!! KÁR MONDANI, HOGY NEM IGAZ!! Tudom, kipróbáltam még az átkosban!!! Nehéz kinn lenni:((("

Ez így szerintem tévedés. Ez inkább személyiségfüggő dolog.
Én például nagyon szeretek mindig MÁSHOL lenni, és nem igénylem a szűk családomon kívül, más ismerős napi közelségét.
"Baráti körre" sem volt soha igazán nagy igényem.
Más meg igényli, hogy naponta "simogathassa" a szülei kezét, meg legyen egy nagy csomó barátja, akikkel összejár. - Na, az olyan embernek lehet, hogy nehéz megszokni.

werty13 2015.02.03. 11:22:41

www.szeretlekmagyarorszag.hu/miert-nem-koltozom-haza
ez is ugyanúgy válasz az eredeti posztra. hasonlóság: mindkettő kamu.
különbség: az általam linkeltben azt hangsúlyozza a poszter, hogy Neki miért jó külföldön ( 2 év alatt 3 szobás házat vett Angliában), ebben pedig azt hogy nem volt jó Magyarországon (nem akart alkoholista lenni 40 évesen - furcsa érvek egy orvostól)
Akárki is írta ezt, rendesen fűtik az indulatok, ahogy "apparatcsiknak" nevezi a posztolót , és "Nekem az az ország, a te hazád soha nem volt a hazám"
Ez az egész arra jó, hogy megint egymásnak feszülnek a mennénk-maradunk-jó nekünk külföldön -hazamegyünk táborok
Eleve hogy került elő ez a 2013. április 15-i cikk?

Hari Seldon 2 2015.02.03. 11:25:32

@Herr Géza:
Mi a fene... Hova költözöl?

Határátkelő 2015.02.03. 11:26:15

@werty13: Hát persze, hogy kamu, miért is lenne igaz, ugye? (Mielőtt komolyan veszed: nem kamu, de ha neked így jobban esik, gondold azt.)

Arról pedig, hogy miként került elő az eredeti, kérdezd meg a Szeretlek Magyarország szerkesztőit, ők kaparták valahonnan elő két év távolából. El nem tudom képzelni, miért...

Határátkelő 2015.02.03. 11:28:55

@danpress: "mikor arról szól, amiről kéne: hogy milyen máshol." Hát ne haragudj, de ezen nem tudok nem mosolyogni.

dradix [freibürger] 2015.02.03. 11:40:04

@tanato: Szia!

Nem! Egyenlőre még Mordor rabjai vagyunk. Az újabb babaproject sikeressége miatt még egy kis ideig maradunk. :)
Addig is lehúzok egy újabb szakvizsgát, amivel tovább növelem a külföld irántam való érdeklődését.
Sajnos emiatt olvasgatok itt ritkábban. 4 munkahely, és a kevés szabadidő maximálisan a családé.
De szép is az orvoslét... :)

tableno 2015.02.03. 11:54:24

@Babette .: Persze. A közös forradalmi meggyőződés kiolthatatlan szikrája.

tableno 2015.02.03. 11:56:11

@danpress: nem tudok rá válaszolni, mert én nem szoktam öncélúan szídni Magyarországot. Úgyhogy fogalmam sincs, mi a jó abban.

werty13 2015.02.03. 12:10:07

@Határátkelő:
Ők előkapartak, és itt is foglalkozunk vele :D
jobban szeretem az olyan sztorikat, ahol csak szimplán leírjak a posztolók az élményeiket, és ha történetesen egy dokinak jó, aki elhagyta az országot, akkor nekem nehéz elhinni, hogy ilyen indulatosan ír. Amúgy tök jó a blogotok :D

danpress 2015.02.03. 12:10:39

na úgy látom, válaszolni nem sikerült a kérdésre senkinek :) pedig adtam neki egy esélyt..

akkor marad az, ami kívülről is látszik: sok itthon boldogulni nem tudó, évekkel a kiköltözése után is még napi szinten tolja annak a bizonygatását, hogy nem ők buktak el, hanem a körülmények - mindezt vadidegeneknek. majd amikor két ilyen vadidegen találkozik, akkor kórusban röhögik az otthonmaradtakat.

ehh..

a magyar az külföldön is csak magyar.. :D

Igaz Barát 2015.02.03. 12:13:55

@danpress: Egyetértek! A magyar az külföldön is magyar. Viszont külföldön nincs az irigy, rosszindulatú fajtából olyan sok belőle.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.02.03. 12:37:38

@danpress: én itthonról szidom az országot, azt szabad? :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.03. 13:00:15

de egyébként a másik oldalról meg természetesen ha nincs magyar billentyűzetünk, azt se tudjuk, ki a miniszterelnök, évekig nem megyünk haza, a gyerekeinket nem tanítjuk meg magyarul, és nagyívben az egészre, akkor meg pont az a baj, hogy milyen gonosz szívünk lehet, hogy ennyire ki tudtuk írni magunkat a szívcsakrából.
sapka, nemsapka....

tanato 2015.02.03. 13:37:52

@dradix [freibürger]: Köszi az infót,azért ez a cikk sokunkat idecsábított még olyanokat is akik eddig soha nem kommenteltek ide.

tableno 2015.02.03. 14:06:10

@Babette .: A szexualitás, mint tudjuk, a hanyatló kapitalizmus ópiuma.

Mr Long 2015.02.03. 16:34:11

@danpress: Jo, hogy szoltal, mert nem tudtam, hogy itt mindenki szidja a Magyarorszagon eloket...

Quercus a favágó 2015.02.03. 17:45:25

@kardio1:

Az az érdekes, hogy amikor az MSZP-SZDSZ páros nyert, nem volt érdekes, hányan mentek el szavazni. Az demokratikus választás volt. Mert ugye a liberósok olyan tiszták, mint a ma született bárány.

Hari Seldon 2 2015.02.03. 17:45:37

@dradix [freibürger]:
Vigyázz! Ezért a Mordor-ért kaptam én is már.
Az viszont igaz, hogy amióta kint élünk egyre kevésbé izgatom fel magam a magyarországi dolgokon. (na, jó, időnként igen, de már meg sem közelíti akár az egy évvel ezelőttit)

jogalany 2015.02.03. 17:47:29

@Babette .:
Én mérnök vok, sőt 2 szak után szakmérnök és utána nem lopott doktori (nem vok én smittelő, nem is nyertem a lottón 3,5 milliárdot mint Ő) és tanúsíthatom, az egyetemen, egyiken sem egyszer sem volt téma a csoportban a majdani jövedelem, a pénz. Voltam kórházban, és a nagyvizit alatt a rezidensek, végzősök az ajtóban röhögcséltek, a betegségek és a főorvosi konzílium nem is érdekelte Őket. Ők, a rezidensek nem tudást akartak szerezni, hanem csak papírt, hogy kereshessenek.
De mondok mást: A mérnök képzőkben rendszeresen hallod a Tv.kben is, hogy levegős autót alkottak, hogy napneregiával működő járművet szerkesztettek, hogy úk széerőmű modellel álltak elő, hogy olyan vegyületet állítottak elő mely jobb, mint a super addigi, stb. Természetesen minden ilyen csoport mögött volt és van egy tanár egy proff, aki segít nekik. De ettől még hajtja őket az alkotni akarás, orvos tanoncok közt egy sincs ilyen, mert Őket már az első évfolyamban is a magas jövedelem izgatja és nem a tudás, egyik sem megy a proff után, hogy szeretnék segíteni a kutatásban, ingyen, hogy tanulhassak.
Amikor építkeztem, elmentem egy üveges kisiparoshoz, és kértem engedje meg, hogy takarítsak nála, hogy segíthessek neki, nem pénzért, hanem hogy elleshessem a szakmai fogásokat, hogy a ház üveges munkáit magam, költség takarékosan csinálhassam meg. Megengedte. Mutass egy orvostan hallgatót mely ilyent tenne. Nincs, mert ők csakis a pénzért lettek orvostanhallgatók.

jogalany 2015.02.03. 17:47:29

@danpress:
Akik így tesznek, nem kár értük, még olcsón is sikerült megszabadulni tőlük.

jogalany 2015.02.03. 17:47:30

@snygg panda:
Igen, igen. A magyar viszonyoknak megfelelően többet keresnek arányosan többet, mint a magyar munkás, közhivatalnok, kereskedelmi eladó, vagy mérnök. De ők annyit akarnak keresni, amennyit az angol, francia orvos, de ott a mérnök, a munkás , a kereskedelmi eladó, a közhivatalnok is többet keres mint a magyar. Persze a megélhetési költségek is magasabbak, de nem mindenben, pl. a kereskedelmi árak, élelmiszer, butor, még az autó is egyeznek, csak a lakás, az ingatlanárak magasabbak jóval mint nálunk. Ez viszont a nyugat kizsákmányolásának a következménye, hogy az egyező árak beszivárogtak, bejött a tőke, a jövedelmek maradtak. De ez mindenkit sújt nemcsak az orvosokat. Az én házi orvosom majd két milliót kap csak az állam fejpénz alapból, + paraszolvencia. cserébe ne4m ismeri fel a betegségek egy részét amitől a kórházak is hülledeznek, rossz gyógyszereket ír fel, mentő viszi el éjszaka a pácienst, aki szólni mer jogaiért megkapja, el lehet menni másik orvoshoz, mintha nem tudná, már nem köteles más orvos engem elvállalni, és elfelejti hogy neki ellátási kötelezettséáge van, de megszívatja a beteget, mert mindig kifelejt egy -két gyógyszert a felírásból, mehetsz vissza újra 3 órát sorba űlni másnap.
Az baj, hogy a hatalom bürokrata módon gondolkodik és nem a beteg fejével, mert elvileg a betegért van az egész, az orvos is. Ha a beteg megöli az orvost skandallum, ha az orvos megöli a beteget, az csak kockázati tényező, és szinte soha nem lehet rájuk bizonyítani. Még egy orvos sem kapott komoly büntetést halált okozó tévedéséért. mint a politikusok, meg az ügyvédek, meg a birók, nem felelösek a munkájukért, nem felelősek az általuk okozott nyomorért, a tönkre ment életekért.
De ezek és a bürokrácia csak az orvosok fizetéséről beszél, a felelösségűkről sohasem. Pedig illene már végre.

Határátkelő 2015.02.03. 17:49:27

@jogalany: "orvos tanoncok közt egy sincs ilyen, mert Őket már az első évfolyamban is a magas jövedelem izgatja és nem a tudás, egyik sem megy a proff után, hogy szeretnék segíteni a kutatásban, ingyen, hogy tanulhassak."

No ezt ugyan honnan tudod? Hogyan írhatod le, hogy "egy sincs köztük ilyen"??? Mindet ismered? Ne haragudj, de ez őrületes demagógia.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.03. 18:00:55

@jogalany:
pedig bezzeg megmutathatná, hogyan kell fogat húzni meg vakbelet operálni, meg szívátültetést csinálni, akkor magad is megcsinálhatnád otthon.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.03. 18:01:47

@Határátkelő: látta a szemükben, amikor nevettek.
igen, mindet.

kék madár 2015.02.03. 18:36:17

@danpress: ha ezt en irtam volna, meg negativabb lett volna. Megirom azt is miert. Nem azert szidom az orszagot mert jol esik. Egyaltalan nem esik jol. Minden szempontbol jobb lenne, ha nem lenne miert szidni.
Egy par ok, hogy miert lenne jobb:
Hazakoltoznek - minden nap megtudnam simogatni anyam arcat.
Az otthon maradott ismeroseim nem nyomorognanak
Tobbet talalkoznek a barataimmal
Eljarnek nagy csaladi ebedekre
Tovabb epitenem, szepitenem azt a varost amitol annyit kaptam es amiert annyit kuzdottem
Minden nap eltoltene a buszkeseg, hogy a vilag legszebb varosaban elhetek.

Ehelyett az maradt, mintha egy bunozo gyilkos banda kirabolta es leromobolta volna a házamat, megeroszakolta volna a csaladom notagjait, es kozben a pofamba rohogne, hogy nekem igy foldonfutokent es szenne alazott senkikent minden jobban teljesit, es elvezzem. Ezt tettek az elozo kormanyok es legfokepp a Fidesz. Ezert szidnam hatralevo eletemben az orszag egy reszet: tonkretettek egy evtizedem es a rokonaim, barataim maradek eletet, es soha nem fognak felelni erte. Ok elnek es lopnak tovabbra is szabadon, amig a lakossag 90%-a nyomorog a fele pedig raadasul meg ehezik is.

kardio1 2015.02.03. 19:09:32

@QUERCUS: Igaz.
@Hari Seldon 2: Es a francia dolgokon felizgatod màr magad? Ha még nem, nem kötôdsz még eléggé ide.

kardio1 2015.02.03. 19:12:14

@jogalany: Itt a bùtor, az auto és az élelmiszer is dràgàbb, mint Magyarorszàgon volt.

négyzet 2015.02.03. 19:32:37

Megmosolyogtató azért valamelyest az a vehemencia, ami ebből a posztból áradt.

Mrs. Clayton 2015.02.03. 19:39:15

@Babette .: aha :-) a lanyom szerint el fogom ronta a szalagavatos lanyok baljat, mert elvonom roluk a figyelmet, de ez is a terv :-D

Zoltan Hazafi 2015.02.03. 20:24:18

@Zka: Én is csodálkoztam rajta. Ha nem az a srác mondta volna, aki... azt mondtam volna: összeesküvés-elmélet. Azt meg nem tudjuk, mennyi-mennyi (hatalmi) alku van a háttérben. Csak csodálkozunk, hogy: mért az lett a belügyminiszter, aki (ugye, nem kell kommentár, miért?)... vagy: mért van még Gyurcsány ex-kormányfő szabadlábon (amikor annyira elszámoltatást akartak a frissen feljött Orbánék)? Miért éppen Orbán titkosította 85 évre a többnyire Horn ideje alatt lezajlott Olajügyeket (amikor annyi szocialistát tehetett volna rács mögé akkor, amennyit nem szégyell)?

Zoltan Hazafi 2015.02.03. 20:24:19

@montroyal ( CAN qc): A termosznak nem kell tudnia, hogy tél van, vagy nyár... elég, ha a gazdája tudja. Ő csak teljesíti azt a feladatot, hogy nem engedi (gyorsan) "egymáshoz közeledni" a hideget és a meleget. Nagyobb találmány az ember szája, amely hideget is tud fújni, és meleget is. Erre semmilyen más gerinces (állat) nem képes.

2015.02.03. 20:25:19

@jogalany:
Biztos volt saját rossz tapasztalatod, így megértem, hogy ki vagy akadva a fiatal orvosokra. Tudnék mesélni én is belső infókat, hogy mennyi alkalmatlan és buta ember végzi el az orvosi egyetemet. Igen, mert elvégzi. Hogy hány "baki" történik a kórházakban, amiből nem lesz semmilyen ügy. Hogy hány olyan van köztük, aki már üzletszerűen ad reményt a rokonoknak és beszéli rá őket az amúgy menthetetlen beteg operációjára, mert azért legombolhat róluk pár százezret. És hasonlók.

Ők sem tökéletesek, de alkalmatlan és aljas emberek bármelyik szakmába, bármelyik munkahelyre kerülhetnek.

Itt most inkább azon van a hangsúly, hogy ha Mo-n más lenne a rendszer, tehát átlátható, jól szervezett, és jól fizetett, akkor talán nem süllyednénk ilyen mély szintekre.

Az orvosokra vonatkozó kijelentésed szerintem nem lehet általános. Az én ismerőseim nagy része kapásból nem ilyen.

Csak még egy megjegyzés: mi viszonylag jól éltünk otthon, jó állásunk volt, bár elég sokat dolgoztunk érte. Sokkal inkább a szinte már elviselhetetlen körülmények miatt jöttünk el (amikre a posztoló is kitért), nem annyira az anyagiak miatt. Az már csak hab volt a tortán.

Igaz Barát 2015.02.03. 20:42:17

@Zoltan Hazafi: Télen is meg nyáron is szoktam használni. Most például van benn két dl kávé és három gombóc fagyi. :)

2015.02.03. 21:21:31

@adg [Au, Darwin]: Kezded érezni, jól van. :) ;)

2015.02.03. 21:23:28

@Novák Aircraft Ferencné: "Miért képzünk állami pénzen orvosokat, ha úgyis dobbantanak nyugatra az első adandó alkalommal??"

Miért képez ki az állam egyáltalán bárkit is? :D Úgyis csak rabszolgának kellesz. Egyszerűbb lenne visszavezetni a földes úr/jobbágyság intézményét. :)

2015.02.03. 21:29:56

@Babette .: Egyik nagybátyám közmunkás "főnök", ő annyit kap kézhez...

2015.02.03. 21:32:11

@Babette .: Erre nem tudok mit mondani.

2015.02.03. 21:35:00

@danpress: "az nem szimpatikus, mikor arról szól, hogy de szar nektek otthon."

Elmondják, hogy nekik milyen szar volt otthon. Majd pedig leírják azokat a dolgokat, amiket mindenki lát és hall, ha nem süket és vak. Utána pedig megjelenik valaki, aki kötelességének érzi, hogy megvédje a mundér becsületét, jelen helyzetben az országot. Amúgy meglepő módon arról van szó, amiről a poszt szólt. Ha holnap kamcsatkáról fognak írni posztot, akkor az lesz a téma. Tényleg nem értem, hogy miért fáj egyeseknek ennyire az igazság, és miért veszik magukra a jogos kritikát.

2015.02.03. 21:40:48

@Babette .: Inkább az lenne az érdekes, hogy vidéken miért nincsen munka.

kardio1 2015.02.03. 21:47:48

@Philosoraptor: Hogy halad a külföldi projekted? Jàrsz most angoloràkra, vagy màr jol beszélsz angolul?

tanato 2015.02.03. 22:14:37

@kardio1: Így van,a magyar fiatal orvoskutatók éppen hogy nagyon is jól állnak nemzetközi szinten,sokan tanítanak pl. nyugati egyetemeken is.De ezt ugye a kommentelő nem érzékeli,csak gyakorló orvosokat látja.Na meg a legalább 40 éves orvosellenes médiakampány is megtette a magáét.

kardio1 2015.02.03. 22:19:23

@tanato: Hàt igen. Könnyû demagognak lenni...

Zoltan Hazafi 2015.02.03. 23:45:07

@Igaz Barát: És jól elvannak együtt ott, össze sem vesznek. Nem úgy, mint itt a maradás- és kivándorlás pártiak. :-)
Itt mindenki bevándorló volt egyszer. Vannak itt irániak (jászok vagy más néven alánok), kunok, stb. Az Ázsiából jövők (azt hiszem, nincs már belőlük senki) is egy heterogén banda volt, nagy részük valamilyen török nyelvet beszélt, és csak a kisebbség magyart. Maradt itt az oszmán törökökből, oroszokból is. Ha jön valaki, jön. Ha elmegy - menjen békével. Az meg egy más dolog, hogy a bevándorló ősökkel rendelkező Miniszterelnök úr mond egy ronda bevándorlás-ellenes dumát ott, ahol szintén mindenki bevándorló...(arab, francia, breton). Silány politikusi, hatalmi elit van itt, nem várható el tőle, hogy okos legyen, hogy polgárbarát, jól élhető országot csináljon. Egy rétegnek kedvezni akar, aki a bázisát képezi, a többi meg mehet a levesbe - meg külföldre.

2015.02.03. 23:45:32

@kardio1: Járok, és fogok is még járni jó sokat. :)

Herr Géza 2015.02.03. 23:58:47

@Hari Seldon 2: Csak 25 km-rel odébb, Bad Urach ha mond valamit.... Ott már "megfizethető" a telek, mert távolabb van Stuttgarttól, mint a mostani falunk. Viszont az már a Schwäbische Alb, 732 m magasan lesz a nappali padlója... :D

Mr Long 2015.02.04. 07:04:08

@Herr Géza: Oszt korlat lesz a szelen? Egy ilyen szep emberert, mint te kar lenne, ha akkorat esne! :)

Mr Long 2015.02.04. 07:06:40

Kulonben az eredeti poszthoz hozzaszolva, miert faj valakinek, hogy mas mashova akar koltozni? A posztolo csak versenyszeru idiota, delegalabb sok nyelven es magas szinten kepes elmondani...

Hilda Maya Hosszú 2015.02.04. 13:21:23

Én csak sok szerencsét kívánnék a post írójának, és egyet tudok érteni vele. A saját családomban, ismeretségi körömben is pontosan ezt látom. Van orvos ismerősöm (40+), és ha neki is a fizetéséből kellene megélnie, éhen halna a gyerekeivel együtt. Rengeteget dolgozik, és havonta több külföldi előadást tart, amivel kiegészíti a jövedelmét.
A többi hozzászólásban olvastam 1-2 dolgot. A nyugdíj miatt nem kell izgulni, mert bár már én sem vagyok fiatal, nekem sem lesz nyugdíjam, mert eltapsolta az adott kormány. Nagyon sok ember nem azért megy külföldre, mert a pénz hajtja, hanem inkább azért, mert ÉLNI akar, a szó szoros értelmében. Itt csak vegetálni és depressziósnak lenni lehet, ha nem egy jómódú családból származik valaki.

négyzet 2015.02.04. 16:10:05

@Babette .: @Philosoraptor: többféle közmunkás bér van, és ez is emelkedik évente valamennyit. A nettó 47 ezer az elején volt.
Most ezek vannak (ezek bruttó összegek, a "garantált" bért akkor alkalmazzák, ha valakit szakmáján belül szakképzettként közfoglalkoztatnak.) www.hrportal.hu/c/kozmunkaber-2015-20150115.html

jogalany 2015.02.04. 19:14:47

@Novák Aircraft Ferencné:
Egyet értek. Nem szabad a közpénzből képezni orvosokat, mert úgyis kimennek. Fizessék ki az utolsó karjcárig a képzést és menjenek. És be kell fejezni az egyetemi képzések közpénzből finanszizozását. Vegyenek fel hitelt, mint amerikában és a saját életét is Ő fedezze.

jogalany 2015.02.04. 19:15:13

@Határátkelő:
Ismerek néhányat és mondhatom az orvostanhallgatók mind olyanok amilyenek leírtam az elébb. Pénzéhes, az emberi lényt nem becsülő, a szakma fejlődése iránt érzéketlen hallgatók.

adg 2015.02.05. 00:28:48

@jogalany: "Egyet értek. Nem szabad a közpénzből képezni orvosokat, mert úgyis kimennek. Fizessék ki az utolsó karjcárig a képzést és menjenek. És be kell fejezni az egyetemi képzések közpénzből finanszizozását. Vegyenek fel hitelt, mint amerikában és a saját életét is Ő fedezze. "

Pontosan. De akkor ne alljunk meg itt, ne fizessunk szinte semmit kozpenzbol, es csokkentsuk le az adokat minimalisra, mint amerikaban.
Ne legyen tb, fizesse mindenki a gyogyitasat, ne legyen ingyen tanulas, ingyen semmi. Ne legyen nyugdij sem, gondoskodjon mindenki magarol, aki nem kepes, az meg dogoljon meg. Ne tamogassuk a tomegkozlekedest sem, nem kell rokkantnyugdij, semmi.
Ne vegezzunk fel munkat, kar lenne csak az orvosokat kiemelni.
Legyen minden maximalisan piaci alapu, a piac altal szabalyozott. Az mindenkeppen sokkal-sokkal job lenne.

Apropo, mi van akkor, ha egy mernok megy kulfoldre. Vagy egy nem egyetemet vegzett, pl asztalos, villanyszerelo, vadakat terelo juhasz, uveggolyo. Ugye az asztalos kikepzese is a TE adodbol tortenik. Aztan keresett szakma nyugaton. Cseszek meg azok is, vegyen fel mindnki hitelt minden tanulasra. Mar az ovira is, nehogy 7 evesen a szuleivel kulfoldre koltozzon, es akkor hiaba fizetted a TE adodbol az ovit.

Vagy ha egy orokke munkanelkuli, eleteben segelyen elo megy kuldfoldre, az meg kapjon penzt, hiszen jol jarnak az adofizetok, ha elmegy verge, nem eloskodik a TE adodon.

Az egyebkent megvan, hogy az egyetemista szulei valoszinuleg dolgoznak, igy ok is fizetnek adot, nem csak TE? Sot, aki 60 evesen kipurcan, az egesz eleteben fizetett nyugdijjarulekot, aztan megsem fog kapni, mig az o befizeteseibol mas kapott nyugdijat.

stb, stb....

jogalany 2015.02.05. 09:58:47

@adg [Au, Darwin]:
Én is dolgoztam mérnökként nyugaton, mint egy magyar cég alkalmazottja, és volt ország ahova nagyon csábítottak. A magyar cégnek fizették a munkámat és én a magyar cégtől kaptam a fizut a napidíjat. Jól kerestem. Mert így is lehet, nézd csak meg az amerikai egyetemeket, vagy sportolóként kapsz ingyen oktatást, vagy nagyon jó tanuló vagy, mindenki más fizet, és eltartásáról is maguk gondoskodnak. És mükődik az amerikai gazdaság. Ott is van TB, de nem kötelező és akinek van, annak vagy a cége fizeti vagy maga fizeti. És a TB költségtérítés is sávos, amennyit fizetnek annak arányában van biztosítás. És működik. Meghagyja az állam a döntés jogát , a saját életed irányításának jogát a polgárnak, nem szólnak bele melyik nap akar vásárolni... stb. Nálunk kontra szelekció van, fizetjük az orvos képzést miközben abból a pénzből jó fizetést kaphatnának, aki meg itt nem talál orvosi állást az mehet bármerre. Az állam dolga nem az amit itt sokan gondolnak, mint Te is soroltál. Az adófizetők pénzén képeztetik magukat, óbégatnak, hogy kevés a pénzük, de nem törödnek a beteg óbégatásval, hogy fáj, nagyon rosszul vagyok, érzéketlenek a betegre. Ezeknek csak a pénz számít a szakma már a legkevésbé. Bemész egy kórházba és rászánsz pár órát és tudni fogod, hogy a papíron bent lévő orvosokból egy része hiányzik, és azt is melyik orvosnak milyen autója van, hát több a mercedes, mint a merci kiállitáson. Szakértők (állami) szerint 80 milliárd a kenő-, a csúszó-, a korrupciós pénz, a paraszolvencia. A politikusokon és az ügyvédeken kivűl sehol nincs ennyi fekete (zsebbe, adó nélkül) pénz a magyar társadalomban.
Talán nem véletlen, ha ehhez hozzáveszed a színészeket és azt mondod, ezeknek a gyermekei választják legtöbben a szülők foglakozását. Hát csak fizessék ki ezek mind a képzésüket fillérre.

adg 2015.02.05. 11:18:21

@jogalany: mondjuk, hogy nem ertek egyet veled. Szerintem az lenne a helyes, ha elindulnanak mo-n is a fizetesek kicsit lenduletesebben felfele.
Minden teren. Igy akik a megelhetes erdekeben mennek csak kulfildre, azok maradnanak nagyobb szamban.

Kar kiragadni ket szakmat. Semmi kulonbseg, egy mernok kikepzese olcsobb ugyan, talan, de milyen alapon lehetne azt mondani, hogy az orvosin fizetni kell, a bme-n meg nem. Vagy mindenki, vagy senki. Vannak mas szakmak is, ahol igen magas a kivandorlok aranya.

Abban van racio, hogy teljesen szunjon meg az ingyenes felsooktatas, es legyenek mindenfele osztondijak, amibol a tehetsegesek tudjak fizetni a kepzest, a tobbi meg megoldja maskepp.
De miert fizesse az allam akkor a pek kepzeset?
Atlagban egy felsofoku vegzettsegu tobb adot fizet, ha ugy nezzuk visszafizeti a kepzese koltseget o is.

Ami altalanositast meg irtal az orvosokrol es a szineszekrol, az, hat minimum tulzas. Van egy csomo orvos, ahol eselytelen a halapenz. Ki ad halapenzt egy patologusnak, vagy egy rtg orvosnak. Stb.
Amugy en tokre elegedett voltam a legtobb orvossal, akivel osszehozott a fene. Szerencsere a legkomolyabb talalkozas eddig egy servmutet volt, semmi gondom nem volt a szemelyzettel.
A szineszt nem is ertem...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása