oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2022. július 05. 06:30,  Az utolsó út Zürichbe 193 komment

2022. július 05. 06:30 Határátkelő

Az utolsó út Zürichbe

Furcsa érzés lehet sok év elteltével visszatérni egy olyan városba, ahol az ember hosszú időt élt. Csodabogár esetében ilyen hely a svájci Zürich, ahová ráadásul azzal utazott el, hogy talán ez lesz az utolsó látogatás. Vajon hogyan sikerült a kiruccanás?

tonhalle.jpgA Tonhalle

„Jött a szokásos utazási irodától a csábító program Zürichbe. Ott éltem 23 évet, sajnos mióta az utolsó barátnőm is meghalt 6 éve, nem mentem többet oda. Azelőtt majdnem havonta ugrottam el néhány napra. Szóval elmondhatom, hogy jól ismerem a várost.

Mi volt a csábító? A Tonhalle elkészült renoválása. Olvastam persze róla, hogy csinálják és milyen szép lett, olyan ahogy én soha nem láthattam, mert valamikor modernizálták, tehát leszedtek a falakról mindent.

Ráadásul a program is ígéretes volt. Egy zenekari hangverseny Igor Levit közreműködésével, egy szóló hangverseny Igor Levitel és egy opera premier. Szóval elhatároztam, hogy még egyszer feltehetően utoljára elmegyünk Zürichbe.

Az út oda egyszerű, mert szerencsére a Swiss működik, ez volt a döntő érv az utazás mellett. Ráadásul Svájcban alapból elég lezseren vették a Covid-dolgot, így biztosra vehető volt már télen, hogy nem lesz teszt meg egyebek. Emberem sajnos alig tud járni, így asszisztenciával rendeltem a jegyeket. Ment is minden remekül, mondhatnám úri jó dolgunk volt.

Utazás előtt néztem az időjárást és döbbenten tapasztaltam, hogy 30-35 fokot jósolnak. Nos, ilyet én Zürichben soha nem éltem meg. A nyarakat többségében esősnek és hűvösnek éreztem.

Az első rossz hír

Szóval megérkeztünk és valóban kánikula volt. Hotelben fél kettőkor közölték, hogy kész a szobánk, mindjárt jönnek értünk. Leültünk vártunk. Tulajdonképen ebédelni akartunk menni, de ha már megvan a szoba, akkor azért kicsit lengébbe öltözünk mielőtt elmegyünk enni.

Míg vártunk, jött az idegenvezetőnk és kérdezte, hogy néztem-e ma már az e-maileimet. Nem. Nos akkor nem tudhatja még, hogy Igor Levit tegnap egy hangversenyt megszakított, aztán tesztelték, pozitiv lett a Covid-tesztje. Ez felért egy hidegzuhannyal. A zenekari koncertet azért megtartják.

Ő elment, mi vártunk tovább. Már jól elmúlt 2 óra, mikor kezdtem érdeklődni, hogy akkor mi is van azzal a szobával? Mindjárt itt lesznek a szerelők, mondta a recepción valaki. Szerelő? Minek? Rossz a lift.

A csomagunkat közben már két vidám éjfekete ember felvitte a szobába és én is felmásztam a 3. emeletre. Ember azt mondta, hogy ha muszáj, feljön, de lejönni már nem hajlandó. Szóval vártunk még egy kicsit.

Csalódás a svájci szállodában

Érdeklődtem, hogy van-e esetleg egy másik szoba az épület másik szárnyában, ahol működött a lift. Nincs szabad szoba, mondták. Végül 3 óra után felhívtam az idegenvezetőt, előadtam, hogy mi van és közöltem, hogy keresek valahol egy másik szobát, van elég hotel a városban és elmegyünk oda.

Ekkor ő felhívott valami fő főnököt, aki nem is tudta, hogy rossz a lift. Pár perc múlva megjelent valami főnökféle és a már ismert recepcióssal együtt felkalauzoltak a másik szárnyba az 5. emeletre egy körbalkonos tóra néző szobába.

Aggódva érdeklődtek, hogy megfelel-e. Kegyesen rábólintottam. Kinyitottam a minibárt, ami üres volt. Már nem csinálják, mondta a recepciós. A főnökféle meg azonnal intézkedett és 6 üveg lehűtött vizet hoztak a jégszekrénybe.

Áthozták a csomagjainkat is és nem győzték kérni a bocsánatot. Valószínű a fő főnök eléggé rájuk piríthatott. Én viszont szegényebb lettem egy illúzióval, ami a svájci szállodákat illeti. Ez ugyanis egy 4 csillagos szálloda volt, ami itt Európában egy komoly színvonalat jelent.

Nem tudom milyen kézben lehet ez a szálloda, de ott svájci németül senki nem beszélt. Kizárólag külföldi alkalmazottak voltak. Mindegy is végül. Örültünk a csodás szobánknak és a 6 üveg víznek.

Első programpont az ismerkedés volt, pezsgővel és finom falatokkal, majd indulás a koncertre. Nagy szerencsével találtak Igor Levit helyett egy igen jó zongoristát, Kirill Gersteint, aki igazán remekül eljátszotta a Tonhalle zenekarral Gershwin zongoraversenyét.

Műsoron volt még egy Bernstein és egy Hindemit mű. Számomra teljesen ismeretlenek voltak és egyértelműen a Gershwin volt a nyerő. No meg a terem, ami tényleg gyönyörű lett.

Városnézés és apácauralom

Másnap városnézés volt délelőtt, ahova mi nem mentünk, de a csoport nagyon élvezte. El is hiszem, a hírhedt zürichi apácauralomról lehet is érdekeseket mesélni. Vannak bőven nagyon öreg házak, az öreg-városban, no meg régi szép templom modern Chagall-ablakokkal. A szent Péter templomnak van a világon legnagyobb órája.

Az ebéd az ácsok céhházában volt. Ezek az öreg céhházak mind nagyon szépek teljesen eredeti formájukban maradtak meg és a 18. század végén épültek. Az ácsoké teljes faburkolatú termekből áll, az ajtókon ablakokon is még a régi formájú kilincsek vannak.

A céhek is megvannak, de már nem igazán a mesteremberek a tagok, inkább a high socialityból áll a tagság. Működésük nagyon hasonlít a szabadkőműves páholyokéra. Ez volt az én egyéni benyomásom, anno.

Az ebéd hagyományos „zürigeschnetzeltes” röstivel, desszertnek szintén helyi specialitás a karamell „knöpfli”. Minden nagyon jó volt.

A szabaddá vált estére a vezetőnk a csoport egy részének tudott szerezni valami modern balettra jegyeket az operába. A többiek hajókázni mentek a tavon Küsstnachtba, ahol vacsoráztak egy vendéglőben. A bátrabbak még úsztak is a tóban, ami állítólag 20 fokos volt. Mi meg a balkonunkról élveztük a lassú sötétedést, a tavat a kivilágított szökőkúttal.

Rendezői agymenés

Harmadik napon aki akart a Kunsthausba ment, mi meg egy remek olasz vendéglőbe ebédelni. Este 7-kor kezdődött az opera. Mozart Figaro házassága. Szeretem Mozartot, de ez az opera nekem mindig is túl hosszúnak tűnt.

Az operaházat is kidíszítették, mióta nem voltam ott. Olyan igazán szép most se lett. Ráadásul a székek irtó kényelmetlenek, még a magamfajta alacsonyabb embernek sincs elég hely a lábaknak. Arra pedig végkép nem számítottak, hogy ilyen meleg tud lenni Zürichben.

Nos, a rendezés igen modern. Volt persze felirat és ismertük is az operát, de igen zavaró, mikor más az énekelt szöveg és más, amit lát az ember. Az énekhangok remekek voltak, csupa, aránylag fiatal énekes.

Az első két felvonást egyben játszották és mikor végre szünet lett, már tudtuk, hogy ebből nekünk elég. A rendezők agymenése nagyon tud bosszantani. Mindketten totál elzsibbadtunk, alig tudtunk felállni.

Pedig tréningben voltunk, az utazás előtt egy héttel gond nélkül végigültük az Istenek alkonyát, a kényelmes, kellemesen klimatizált Müpában. Miután ez az utolsó este volt, még pezsgőztünk a később előkerült csoporttal egy kicsit a hotel bárjában.

Sajnáltam, hogy az abszolút utolsónak szánt utam ilyen semmilyenre se sikerült, de lehet, hogy tényleg öregek vagyunk már az utazáshoz.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7517874897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csodabogár 2022.07.10. 19:52:24

@fhdgy: Nocsak. Eddig csak az orosz oligarchák haltak titokzatos módon.

Az ismerősöd meg.:-((((

fhdgy 2022.07.10. 20:14:55

@élhetetlen: Az anglikán egyház esetén a tróörökösre, királyra más szabályok vonatkoznak! Nézz utána!

fhdgy 2022.07.10. 20:18:44

@Csodabogár: Csak annyit írtam, hogy személyesen ismertem. Egyszer-kétszer tárgyaltunk, az ő szempontjából piti dolgokról.

Szervusz, Szervusz, jól vagy?

Hasonló kis udvariassági körök, így ismerősnek nevezni egy kicsit félrevezető lenne.

Eddig ennyi hír jelent meg:

www.sonline.hu/helyi-kek-hirek/2022/07/ongyilkos-lett-a-mezogazdasagi-nagyvallalkozo

élhetetlen 2022.07.10. 23:32:35

@fhdgy: Ez van. Utána néztem.
Világ: Egyházi igen Károly walesi herceg és Camilla házasságára | hvg.hu
„a trónörökös házassága ügyében azonban az 1772-es királyi házassági törvény alapján az uralkodónak - jelen esetben Károly édesanyjának, II. Erzsébet királynőnek - kell kimondania a végső szót.”. Ennyi. Kimondta.

P.Elliot 2022.07.11. 00:00:11

Ugyan mivel lehet valakit ugy megzsarolni hogy az ongyilkossagot valassza, foleg ha penze is volt.
Egyszeruen elhuz mas orszagba es ujrakezdi az eletet ha ugyan lehetseges az ilyesmi.

Nem lehet tul jo dolog mostanaban Magyarorszagon elni ha ilyen elofordulhat.

P.Elliot 2022.07.11. 00:09:25

@fhdgy: Ujabb 5 kilo afonyat szedtem, a fele lefagyasztva maris.

Vizbe tettem, az eretlen szemek usztak, az erettek lesullyedtek tehat normalis reakcio.

Itt baromi meleg van, eso semmi szet eg minden, egesz jovo heten ilyen lesz, csapadek nelkul, valoszinu hogy vizkorlatozas is lesz.
Ma voltam a kozossegi kertben, a locsolobol nagyon kicsi sugarban jott a viz, valaki kerdezte hogy mi tortent, mondtam hogy valoszinu hogy a pap felesege mos! Hehehe....

Bekapcsolta a mosogepet, a kertbe a viz ugyanabbol a vezetekbol jon ami a hazukhoz tartozik mert nem tudtak jobban megoldani a viz kerdeset, tul draga lett volna, Egyszerre nem tul sok ember locsolgat, eddig megfelet ez a modszer de ilyen melegben tobben eresztik meg a csapot.

P.Elliot 2022.07.11. 00:23:16

@élhetetlen:
Az biztos hogy az angol kiralyi haz tragedianak vette volna ha Diana felesegul meg D-hez es gyereket szul tole mert akkor az a gyerek vagy gyerekek maris feltestvere, verrokona a troborokos gyerekeinek, szepen beszivarog az angol csaladba.

Valahogy ugy erzem hogy D. nem igazi szerelemmel szette Dianat hanem hizelgett neki a gondolat hogy koze lesz a kiralyi csaladhoz ha felesegul veszi.

Egy olyan gazdag pasas valogathatott volna a szebbnel szebb, fiatalabb, okosabb nok kozott, de az apja is nagyon szorgalmazta ezt a viszonyt, hazassagot, benosulest..

Szerintem nerm tett volna jot az angoloknak. Nem most, nem igy, csodalkozok hogy Dianat el lehetett kabitani a gazdagsaggal meg gondolom nyalta a talpat a pasas es hazudozott.
Nem kovettem az eletuket, alig tudok rola valamit de nekem ez jott le!

Voltak kellemesebb angol pasasok is akikkel jo hazassagot kothetett volna, meg ma is elne.

fhdgy 2022.07.11. 07:26:47

@P.Elliot: A családjával lehet megzsarolni. Feleség, három gyerek! Van két testvére, plusz a szülők. Így egy nagy családi vállalkozás.

Annak idején Hitler is megzsarolta Rommelt. Vagy beveszi a ciánkapszulát, akkor szívroham lesz, díszes állami temetés, a családnak nem esik bántódása, stb.

Ha nem, akkor ...

Hatottak az érvek.

Mondjuk, a mostani esetben nem értem, hogy június 24.-én még magas állami kitüntetés, ami a nertársak támogatása nélkül elképzelhetetlen, majd kevesebb mint egy hónap múlva nertársak részéről öngyilkosságba kergetés.

SzZoole 2022.07.11. 13:30:16

A hülyeség nekem csípőből jön, nem kell gondolkodnom rajta, de amiket fentebb olvastam, az bőven túltesz rajtam!

Egyet mondjatok meg, de őszintén, ezek a zseniális gondolatmenetek az öregséggel jönnek? Vagy esetleg az egyedüllét szüli ezeket?

P.Elliot 2022.07.11. 15:32:51

@SzZoole: Mivel tobbfele dolog jott szoba mihez kapcsolod a hulyesegeket?

Egyet ne felejts el, mindenki a maga szemszogebol nezi a dolgokat, jomagad is.

Golf2 2022.07.11. 19:00:44

@fhdgy: Vajon ki zsarolta meg,a csányi köreit zavarhatta hogy sikeres?

élhetetlen 2022.07.11. 19:17:21

@P.Elliot: Másképp látom. Erzsébet, ahogy a családját szereti, még a fekete bárányokat is, nem tette volna ki az unokáit ilyen fájdalomnak. Ha történt is külső beavatkozás, az a tudta nélkül történhetett, és nem az alagútban, mert az hülyeség. .
„mert akkor az a gyerek vagy gyerekek maris feltestvere, verrokona a troborokos gyerekeinek, szepen beszivarog az angol csaladba.”. Annyi jutott volna a második házasságból született gyerekeknek, hogy néha meghívják őket is egy családi bővebb körű partira, több nem. Persze a sajtó Diana miatt foglakozott volna velük, de az semmiség lett volna Diana addigi botrányaihoz képest.
Az angolok? Rajtam kívül a fél világ imádta Dianát, és tapsikoltak volna, hogy végre boldog a szívek királynője.
Abban igazad van, hogy a pénz mellé sokan szeretnének rangot is, amit ugyan így nem kapnak meg, de a gyerekeiknek már lesz egy nemesi származású ősük.

fhdgy 2022.07.11. 20:21:01

@Golf2: Elhangzott egy név kb. kettő héttel ezelőtt, tehát még bőven az öngyilkosság előtt.

Én akkor el nem tudtam képzelni, hogy ennyire komoly a dolog. Tévedtem, hatalmasat tévedtem. Másik oldalról megbocsátható, hisz nem vagyok bennfentes.

A név természetesen nem publikus ( gyáva vagyok ).

Szerintem az élet úgy is megnevezi. Egy ekkora vagyonnak ki kell jutni valaki kezébe. Az a kéz majd rámutat a gyilkosra.

Golf2 2022.07.11. 20:58:17

@fhdgy: Hálát adok hogy majdnem 50 évet 1 normális országban élhettem,kár hogy a végét ezen a szemétdombon kell...Tudom el lehet menni...

fhdgy 2022.07.11. 21:07:12

@Golf2: B+ Judit, majdnem káromkodtam egyet, amikor ilyeneket mondasz!

50 év? Akkor ne panaszkodj! Én csak majdnem 7, de az is tartást ad!

A szemétdombot kicsit át lehet értékelni. Ezt az országot azok teszik ilyenné akik, meg azok, akik tapsikolnak nekik.

Örüljünk, hogy mi nem tartozunk közéjük!

Sok hasznunk nincs belőle, de a gerinc, a gerinc.

A tölgyfa inkább eltörök, de meg nem hajlik!!!

Arthamyr 2022.07.11. 21:19:38

@Golf2: Te majdnem 50 évig nem Magyarországon éltél? Annyi idő után miért jöttél vissza, de tényleg?

fhdgy 2022.07.11. 21:33:08

@Golf2: Egyébként, valamikor a 90-es években jöttek Mo.-ra és lettek magyar állampolgárok.

Otthon sem voltak szegények, de nem hiszem, hogy 30+ milliárdot abszolút törvénytisztelő módon össze lehet gereblyézni ennyi idő alatt.

Azt sem hiszem, hogy először rájuk kéne vetni azt a bizonyos követ!

Lennének jó páran, akik inkább megérdemelnék!

Arthamyr 2022.07.11. 22:22:59

@fhdgy: "30+ milliárdot abszolút törvénytisztelő módon össze lehet gereblyézni ennyi idő alatt" - Miért ne lehetne, kb. 30 év alatt? Nem azt állítom persze, hogy gyakori vagy egyszerű, de nem is lehetetlen.
Érdemes pl. megnézni egyes jobban sikerült techcégeket. Pl. nem tudom, h az ustream vagy a prezi alapítói elértek-e idáig Magyarországról, de máshonnan van rá példa, a tipikus (és ismert) amerikai cégeken kívül is.

fhdgy 2022.07.12. 07:23:25

@Arthamyr: Itt a gereblyézést majdnem szó szerint kell érteni, hisz mezőgazdasági tevékenységről van szó. Mezőgazdaságban nincsenek hatalmas pénzek.

Golf2 2022.07.12. 07:43:02

@fhdgy: Félreértettetek,itthon Magyarországon volt jó majdnem 50 évig.
Hál Istennek nem pesten hanem Szentendrén dolgoztam 20 évig kimaradtam a pesti őrületből.

Arthamyr 2022.07.12. 08:22:38

@Golf2: Ja, hogy szerinted a 20. században Magyarország "normális ország" volt, most meg már nem. Nincsen több kérdésem.

@fhdgy: "Mezőgazdaságban nincsenek hatalmas pénzek". Bayer AG: "így van, mi is éhezünk". :)

SzZoole 2022.07.12. 08:31:45

@fhdgy: “ Mezőgazdaságban nincsenek hatalmas pénzek.”

Ebben én személyszerint nem lennék biztos, szerintem :-)

BigeLacibá’-ról hallottál már?

fhdgy 2022.07.12. 08:32:31

@Arthamyr: A mezőgazdaság jövedelmezősége alacsony. Ugyanazzal a tőkével más területeken sokkal nagyobb profitot lehet termelni.

Ez "holnap" változni fog. Egyre több éhes száj lesz, a megművelhető föld meg nem fog növekedni.

fhdgy 2022.07.12. 08:33:49

@SzZoole: Igen, hallottam. Műtrágya gyártás. Meg ő is nagyon útban van valakinek.

SzZoole 2022.07.12. 08:38:04

@fhdgy: én személyes is ismerem évtizedek óta.

Csányinak és az elsőszámú prímásotoknak van útjában, mert nem hajlandó meghajolni a nagyságukat előtt! Ugyanis Lacibá a semmiből kezdte anno, és nem beleszülett, ezért nem hajlandó lemondani arról, amiért megdolgozott, lépésről lépésre!

Arthamyr 2022.07.12. 08:39:11

@fhdgy: Ezt nem vitatom, de azért valamiért beszállnak elég komoly emberek is (pl. a @SzZoole: által írt Bige, akinek talán ez az elsődleges tevékenysége?), és pl. a Bayerhoz hasonló gigamultik sem jótékonykodásból szálltak be. Lehet, hogy ahol a ugyanazzal a tőkével nagyobb profitot lehet termelni, ott nagyobb kockázatot is kell vállalni. Ritkán van ingyen ebéd normális gazdasági viszonyok közt...

Az meg kérdés, hogy a sok éhes száj mellé lesz-e vastag pénztárca is, mert most is van pár milliárd éhes száj, csak mellé üres buksza párosul, abból meg tényleg nem lesz profit.

fhdgy 2022.07.12. 10:20:44

@Arthamyr: A föld egy presztízs vagyon. Viszonylag keveset jövedelmez, de értékállóbb az aranynál.

fhdgy 2022.07.12. 10:22:25

@SzZoole: Én nem tudok róla, hogy mezőgazdasággal is komolyan foglalkozna. A műtrágyagyártás, meg hasonlók, nem mezőgazdasági tevékenység.

Vagy rosszul tudok valamit?

Golf2 2022.07.12. 14:03:02

@Arthamyr: Magyarország "normális ország" volt....nem az egész 20századról beszéltem hanem kb.50évről kb 1970től,sokkal jobb volt mint most.

SzZoole 2022.07.12. 15:25:18

@fhdgy: azért van pár négyzetméter földje, na, meghát azért a műtrágya is használatos a mezőgazdaságban valamennyire, szerintem :-)

2007-ben én/mi rendeztük neki a helikopter leszálló helyet a sóstói tölgyes erdőben, (meg még sokminden mást is) ha látnád azt a birtokot ami ott van, az állad leszakadna, már ha a birtok közelbe tudnál jutni :-)

SzZoole 2022.07.12. 15:28:22

@Golf2: hát hallod, ha neked az a korszak jobban teccet, akkor disszidálhatnál mondjuk a ruszkikhoz, Kínába, Fehéroroszországba vagy tán még észak Koreába is :-)

SzZoole 2022.07.12. 15:55:47

Mi faksz van már megint a blog.hu-val, folyamatosan kiléptet, belépni meg nem igazán akar engedni…@&£??;/,!!&£(;,?’km

Golf2 2022.07.12. 20:42:27

@SzZoole: Fogalmad sincs,mivel nem éltél soha pesten.Ráadásul az országban se 13 éve.A 70-80as években nézd már meg mennyi gyilkosság volt és most mennyi van.Hajléktalan az van.

fhdgy 2022.07.12. 20:44:03

@SzZoole: Egy dolgot nem értesz, de azt qrvára nem!

Egy történet, talán megvilágosodsz!

Búcsúztatják Kovács elvtársat, Kovács et. nyugdíjba megy, a régi párttitkárt! Ott van már az új is,a fiatal, akit most iktatnak be.

Mondják, hogy bezzeg, amikor Kovács elvtárs így, meg úgy!

Az volt meg s szép idő, mondja Kovács elvtárs. Az új meg csak csóválja a fejét, hogy mi volt az a qrva jó.

Aztán a másik búcsúztató, hogy így meg úgy, milyen volt Kovács elvtárs.

Az új párttitkár már nem bírta cérnával, letámadja Kovács elvtársat, hogy mi volt az a qurva jó?

Hát, édes fiam, akkor még úgy, de úgy fölállt ...

SzZoole 2022.07.12. 20:47:55

@Golf2: hát persze, hogy nincs fogalmam, végülis a ‘80-as években voltam tinédzser :-)

Akkor is voltak bűnesetek, csak a média nem publikálta olyan erősen mint most. Hajléktalanok is voltak, csak nem hivatásszerűen, hanem hobbiból, szerintem :-)

SzZoole 2022.07.12. 20:55:21

@fhdgy: ja hogy így, végülis igazad van :-)

A ‘80-as években a rendőr a nyílt utcán vert minket tomfával vagy gumibottal. Aztán a ‘90-es évek után ez megváltozott. Zárt szobába bukósisakot húztak a fejünkre, és úgy vertek minket gumibottal, hogy külsérelmi nyom ne legyen, de azért kellően fájjon. Azok régi szép idők :-)

fhdgy 2022.07.12. 21:06:13

@SzZoole: Örülök, hogy egyetértünk! -:)

Arthamyr 2022.07.12. 21:14:18

@Golf2: Nem gondolnám, hogy '85 előtt olyan sokkal jobb lett volna. És ezt nem csak azért mondom, mert a mostanihoz képest nagy szegénységben élt a családom, voltak egyéb "problémák" is. Pl. ahogy fent írtad, most legalább el lehet menni, na a 70-es években azt sem igazán lehetett, nagy ára és kockázata volt. Ugyanilyen szar urambátyám rendszer volt, a NER sikere részben a kádári rendszer iránt érzett nosztalgiának köszönhető. Szomorú, hogy mennyien vannak azok, akik szerint az egy jobb világ volt, főleg, hogy ezek közt olyanok is vannak, akik akkor még nem is éltek.
Amíg az ország tagja az EU-nak, addig mindenképpen jobb hely is marad, mint akkor volt, bár a technológiai fejlődés miatt valószínűleg egyébként is az marad, hacsak nem történik valami nagy katasztrófa.

SzZoole 2022.07.12. 21:14:22

@fhdgy: szerintem is :-)

Mondjuk azt nem értem, hogy gulfi miért sírja vissza azokat a békebeli, boldog régi szép időket, hiszen semmi nem változott szinte, csak “demokratikusabban” intézik a dolgokat, lásd a belga ismerősöd. Az is lehet, hogy segítettek neki, szerintem :-(

SzZoole 2022.07.12. 21:17:11

@Arthamyr: szerinted megfogja érteni, vagy csak kiragad belőle egy dolgot es azon fog lovagolni?

fhdgy 2022.07.12. 21:31:09

@SzZoole: A belga ismerősöm miatt beteg vagyok.

Ma voltam kint a birtokon. 35 hektárt bérelt belőle a Belga!

A cége kettő dolgozója kint volt és dolgozott. Megálltam, beszélgettünk. Fájt, valami nagyon fájt!

Hogyan mondjam el, hogy innét már semmi sem lesz az, ami volt?

Rohadt világ!

fhdgy 2022.07.12. 21:38:30

@SzZoole: Segítettek neki?

A kurva életbe, átparancsolták a másvilágra!

Rohadjanak meg! Rohadt világ!

Arthamyr 2022.07.13. 03:53:01

@SzZoole: Simán, nincs ebben semmi bonyolult, csak nem fog egyetérteni vele.

Golf2 2022.07.13. 08:40:35

@SzZoole: 80-as években a rendőr a nyílt utcán vert minket tomfával vagy gumibottal...Gondolom nem véletlenül,nyilván olyan körökben mozogtál...Itt pesten béke volt,és nyugalom.És 1 forint a fagyi.

SzZoole 2022.07.13. 09:48:25

@Golf2: hülyeségeket beszélsz…….

Golf2 2022.07.13. 12:44:26

@SzZoole: Pedig te estél fejre állítólag...
Szigeten élsz 13 éve mit tudsz te arról mi folyik pesten és mi folyt régebben? Ez 1 nagy büdös kupleráj lett,a belvárosban szinre csak mezitlábas,fejkendős,turisták.Vagy vidéki de legalja munkásbrigádok,azok a külcárost is elárasztották.Rendesen felöltözött pesti embert alig látsz.És csak a lehúzásról szól minden.Neked erről ott a nyakkendős jólétedben fogalmad sincs.De nem kell magyarázkodnom én élek itt,én se ugatok bele a brit dolgokba mivel soha nem voltam és nem leszek ott.Peace

élhetetlen 2022.07.13. 20:04:30

@SzZoole: A 80-as években harmincas voltam. Dolgoztam, színházba, koncertekre jártam, jól éreztem magam. Egyszer sem vertek meg a rendőrök. Mit kellett tenni ezért?

SzZoole 2022.07.14. 08:38:16

@Golf2: “ Pedig te estél fejre állítólag...”
Nem csak állítólag, orvosi papírom van róla :-)

“ Szigeten élsz 13 éve mit tudsz te arról mi folyik pesten és mi folyt régebben?”
Olvasok! 13 éve pedig többet jártam Budapesten, mint gondolnád, ismerek 1-2 embert :-)

Lehet többet kellene járnod a világban vagy csak egyszerűen többet tájékozódnod, és akkor kinyílnak előted a világ! :-)

De amíg ezt a strucc politikát folytatod, addig nem is fog változni a szemléleted, szóval húzd ki azt a buci fejed a sejhajodból és világosodj meg :-))

Golf2 2022.07.14. 18:17:33

@SzZoole: Most nézem a sky nyúzon hogy indiai lesz( a 41 éves sunak) lesz az angolok fönöke...Agyalágyultak.Kollegám menne angliába dolgozni mondja milyen szemét módon megnehezítik a bemenetelt eu-ból. Bezzeg a pakik mehetnek...

nyuszigonosz 2022.07.14. 19:35:32

@Golf2: Még egyáltalán nem biztos, hogy Rishi Sunak tényleg miniszterelnök lesz, mivel egyelöre csak az biztos, hogy ö vezeti a "versenyt" ezért székért. :-)

Miért is agyalágyultak? Rishi Sunak brit állampolgár, ott született, jó végzettségei vannak és már 2015-töl az ottani parlament tagja. Neked konkrétan mi a bajod vele?

Milyen szemét módon nehezítik meg a beándorlást oda?
Vagy csak abszolút normális bevándorlási elöírásoknak kell megfelelni?
Merthogy pont a Magyarországon a nemcsak a kórmány, de boldog boldogtalan szinte egyfolytában az EU-t szólja le, pedig az, hogy sokan az EU országaiban telepedtek le és vállaltak munkát, az pont az EU tagságnak volt köszönhetö.
Máshová, pl. USA Kanada, Ausztrália. Új Zéland és így - ott mindig is szigorúbb elvárások voltak a bevándorlókkal szemben, így most Nagybritanniában is ez van.
Aki megfelel, az mehet.

És igen, akik még Nagybritannia EU tagsága alatt mentek oda, azok közül is legalább a fele oda vándorló meg is felelt minden kritériumnak, ha akkor úgy lett volna.

Meg voltak a többiek, akik meg nem: akik a mai napig nem beszélik az ország nyelvét ott, akik semmit nem tudnak az ottani politikai/gazdasági/hétköznapi viszonyokról, és a mai napig egy buborékban élnek. De Angliában.
Nem olyan emberekre van szüksége egy országnak a briteknek sem.
Ha a kollégád megfelel a feltételeknek, akkor mehet. Ha meg nem, akkor nem.

SzZoole 2022.07.14. 19:49:23

@Golf2: annyira indiai, mint a te főnököd…..

Ne gondold, hogy a pakik könnyebben jöhetnek mint a magyarok, sőt….

Már megint a tudatlanságodból fakadó ostobaságokat beszélsz.

SzZoole 2022.07.14. 19:51:31

@nyuszigonosz: falra hányt borsó, szerintem

Golf2 2022.07.14. 19:52:48

@nyuszigonosz: Fiatal gyerek a mekibe ment volna dolgozni,tud angolul állítólag,de a mekit nem fogadják el munkahelynek.Aljamunkára nem lehet menni,vizummal,nyelvtudással se.

Golf2 2022.07.14. 19:56:57

@SzZoole: Te vagy ostoba ha a fejéről nem ismered fel az indiait.Ki nem szarja le hol született attól még sose lesz brit nem véletlen hogy indiába ment esküdözni indiai gádzsival...A vér a lényeg.

SzZoole 2022.07.14. 20:13:40

@Golf2: jaj gulfi, lyukas korsót nehéz megtölteni, menthetetlen vagy :-)

fhdgy 2022.07.14. 21:31:23

@SzZoole: Nem akarok kötözködni, csak egy kicsit!

Láttál Te már olyan korsót, amin nem volt lyuk?

Legalább egynek kell lennie, különben hogyan lehetne megtölteni?

SzZoole 2022.07.14. 21:34:40

@fhdgy: értelek, lehet is forgatni a szavakat, de szerintem te is értetted, hogy mit próbálok/próbálunk többen is mondani :-)

fhdgy 2022.07.14. 21:40:38

@SzZoole: Azért, mert értem, engedtessék meg egy kis szórakozás is! -:)

fhdgy 2022.07.14. 21:49:52

@SzZoole: Akkor most egy kicsit Gulfi védelmében is!

Lehet, hogy ő olyan szerencsés, legyen, hogy jogosan látja olyannak a világot, amilyennek mondja.

Szerencsére nem vagyunk egyformák, ami az egyik embernek tetszik, attól lehet, hogy a másiknak föláll a szőr a hátán.

Leírtam, hogy Kovács et.-nak miért volt jobb régen.

Apám a fiatalságát, ( 18-tól 25 éves koráig ) fronton, hadifogságban töltötte. Volt már közel 50, amikor kérdeztem tőle, hogy milyen volt.

Döbbenetemre azt mondta, hogy jó!

Bocs, most nem finomkodom: Mi a lófasz volt a jó, amikor voltál 38 kiló, voltál hadifogolytáborban, ahol a háromezer fogolyból alig 100 maradt életben???

Kapaszkodj! A válasz:

Akkor voltunk fiatalok!!!

SzZoole 2022.07.15. 06:53:09

@fhdgy: a nagy védelemben nemhogy felvennéd kecskepásztornak, akkor legalább tanulna valamit és nem nézné le a vidéki dolgos embereket :-)

“ Ha a paraszt nem szarik, akkor az úr nem eszik”

fhdgy 2022.07.15. 07:16:12

@SzZoole: Én csak arra akartam kilyukadni, hogy az egyes ember szempontjából más is lehet egy kor megítélése, mint a többségéből nézve.

Ehhez még a rendszer kegyeltjének sem kell lenni.

Ma, igazából, nincs mire panaszkodnom. Illetve mégis, de arról senki sem tehet. Reggel felkelek, kell vagy egy óra, mire magamhoz térek. Miért? Mert megöregedtem. Ez fáj, az fáj, amaz fáj!

Manapság lényegesen kevesebbet dolgozom, mint hajdanán, de ez a kevés van, amikor nagyon nehezemre esik.

Régen a több munka is könnyebb volt.

Nekem, akkor mikor volt jobb?

SzZoole 2022.07.15. 08:16:34

@fhdgy: “ Én csak arra akartam kilyukadni, hogy az egyes ember szempontjából más is lehet egy kor megítélése, mint a többségéből nézve.”

Ezt így látom én is, “ahány ház, annyi szokás”, de azt nem jelentenek ki kategorikusan, hogy anno nem volt bűnözés, mert ez nem igaz, te is tudod nagyon jól.

Na most, az ember a születéséről és a meghalásáról nem tehet, de a közte eltelt időszakot maga irányítja, ki sikeresebben, ki kevésbé.

Azt, hogy most kevesebbet bírsz, az a kornak tudható be, ebbe bele kel törődnöd, szerintem :-)

Golf2 2022.07.15. 08:30:33

@SzZoole: Attól hogy mi sose leszünk egy vélemenyen,még nem vagyok menthetetlen.

SzZoole 2022.07.15. 10:05:57

@Golf2: persze, hogy nem…..

Csodabogár 2022.07.15. 16:08:09

@SzZoole: Sajnos a szocializmusban, azoknak akik nem abba születtek, nem sok lehetőségük volt a sorsuk irányítására.:-(

SzZoole 2022.07.15. 16:11:11

@Csodabogár: te is tudtad irányítani, mert akartad, szóval nincs lehetetlen csak tehetetlen, szerintem!

fhdgy 2022.07.15. 20:33:38

@SzZoole: Azért óvatosan ezzel a kijelentéssel!

Nem mindig volt egyszerű az embereknek Kovács-olgatni az életüket.

Erre lehetne példa Kovács Erzsi, a táncdalénekes.

A szerelmével ők is kovácsolni akarták az életüket. Disszidálni akartak, de lebuktak. A férfit halálra ítélték, az ítéletet végrehajtották.

Halál ezért mert el akartak menni? Ezt a mostani nemzedék nem érti, nem is értheti. De jó nekik!

Megtanulok néhány segédigét, veszem a személyim és megyek!

Ja, igen, de ez nem mindig volt így!

SzZoole 2022.07.15. 20:46:16

@fhdgy: nagyon elment a téma. Az egész abból indult, hogy gulfi írta, hogy a ‘70-es ‘80-as években nem volt bűnözés Budapesten, amire én írtam, hogy akkor is volt, csak a média nem publikálta annyira, mint napjainkban es ez tény, nem vélemény különbség.

Pont, témát lezártam, sosem volt bűnözés Budapesten, mindig is a boldogság és béke szigete volt, ennyike.

fhdgy 2022.07.15. 21:00:51

@SzZoole: Volt sok bűncselekmény és írtak is róla!

KMK ( közveszélyes munkakerülés ), deviza-bűncselekmények, aztán megszűnt, mert nem lehetett elkövetni, üzletszerű kéjelgés stb.

Gyilkosság talán tényleg nem volt ennyi. Valahogy pedofíliáról sem írtak ennyit.

Zaklatás sem volt ennyi!

Soroljam még???

SzZoole 2022.07.15. 21:11:02

@fhdgy: nem nekem bizonygasd, gulfi írta, hogy nem volt! Ismertem az egyik legnagyobb valutázót, Sz. K. vállakozó és életművész. Több fedő cégei voltak, ahol tisztára mosta a pénzt.

De mint írtam ezekben a témákban vonakodok a további véleménynyilvánítástól.

fhdgy 2022.07.15. 21:22:59

@SzZoole: Vonakodni lehet, de attól még nem leszel ártatlan!

Én meg vonakodom ébren maradni!

Így kvittek vagyuk?

SzZoole 2022.07.15. 21:29:04

@fhdgy: megkaptam a magamét, még többet is, mint ami járt……

Két rendőr járőrözik az éjszakában. Az egyik fogja a másikat, behúzza egy sötét sikátorba és lecummantja.

Mennek tovább, mire a másik húzza be ez egyiket és úgyanazt teszi, mint az előző.

Járőröznek tovább, mire megszólalnak, mi most akkor buzik vagyunk?

Nem, mondja a másik, csak kvittek :-))

fhdgy 2022.07.15. 21:41:03

@SzZoole: No, jól van kvittek vagyunk, menjünk aludni!

SzZoole 2022.07.15. 21:44:03

@fhdgy: együtt vagy külön-külön? :-))

Jócak!

Dammiel 2022.07.15. 22:00:43

@Golf2: "És csak a lehúzásról szól minden." Most turistáskodtam Bp-n kanadai rokonokkal, cáfolnom kell ezt a túlzó sarkítást.Ettem kürtőskalácsot 600ft-ért körúton, mentem ingyen budai várba lifttel, vettem 700ft-ért magyar paprikát a Nagy Vásárcsarnokban.

Golf2 2022.07.16. 06:15:21

@Dammiel: Szerencséd volt,nem ez a jellemző.

Golf2 2022.07.16. 06:58:41

@SzZoole: 70-80as években nézd már meg mennyi gyilkosság volt és most mennyi van... ezt írtam úgyhogy ne ferdits!

Dammiel 2022.07.16. 08:20:06

@Golf2: Én is rühellem a lehúzást. De mindig vannak és (remélem) lesznek kivételek. Nem lehet abból kiindulni, hogy mindenki lehúzós. Sok fiatalos hely van pl. Balatonon is, ami jóllehet nem olcsó , de minőséget kapsz a pénzedért.

dikusz. 2022.07.16. 12:29:28

@Dammiel: De azt, hogy minőséget kaptál a pénzedért, csak akkor tudod meg, amikor már kijöttél arról a fiatalos helyről.:)))

Az a turista, aki megismerni jött Budapestet, nem fogja tudni, hogy a nagykörúton 600-ért kap kürtőskalácsot. Ő a belvárosban kolbászol, és megveszi a Vörösmarty téren három-, négyszeres áron.
A Nagycsarnokba sem a TV-paprika ára a lehúzós, hanem a díszes csomagolású pirospaprika, téliszalámi, és a csicsás terítők, fakanalak.

Dammiel 2022.07.16. 12:53:42

@dikusz.: Masodik résszel egyetértek, de attól még nekem ezek voltak a jó élmények.

Az összes éttermet értékelések elolvasása után látogatom, többszáz, vagy többezer ember véleménye alapján. Így a legkönnyebb elkerülni a rossz helyeket.

dikusz. 2022.07.16. 13:13:31

@Dammiel: Nem vitatom, hogy jó élményeid voltak, sőt örülök neki.

Az értékelésekhez tapasztalat híján (mert nem ez alapján választok) csak annyit kérdeznék: mennyire tartod hitelesnek ezeket a véleményeket? Mert ha az adott étterem oldalát olvasod, előfordulhat például az, hogy törli a negatív véleményeket. Néha beleolvasok pl a Tripadvisor véleményeibe is szórakozásból, és találok egymásnak tökéletesen ellentmondó értékelést ugyanazon időben.
Ha pedig igen magas értékelést adnak egy étteremnek, akkor az elvárások is igen magasak, látatlanban. Aztán vagy bejön, vagy nem.

Golf2 2022.07.16. 14:58:42

@Dammiel: Balaton....Most néztem gondolom neres szállodát Siófokon,3 éj reggelivel mennyi? 650000ft. A hülyének megéri.

Golf2 2022.07.16. 16:02:18

Lerohanták a tüzéptelepeket a vásárlók szénért és tűzifáért - írja három város tapasztalatait összegezve a Telex. Győr, Szeged és Pécs környékén is többszörösére nőtt az érdeklődés a már amúgy is megdrágult tüzelő iránt a kormány szerdai bejelentése óta....Vissza a jövőbe.

Csodabogár 2022.07.16. 16:25:38

@fhdgy: Bizony nem. Nekem 30 éves koromig kellett várnom, amíg nyílt egy pici lehetőség. Abból 15 év nem volt valami vidám, arról nem is beszélve, hogy 30 évesen minden tekintetben nulláról indulva, már nem volt annyira egyszerű bármit is kovácsolni.
Húsz évesen egészen másként csinálhattam volna és biztos jobban. Pl. tanulhattam volna valamit amihez talán volt tehetségem.

Csodabogár 2022.07.16. 16:43:03

@Golf2: Jó vicces lesz, mikor pl. Szegeden a régi bérházakban meg az új panelekben szénnel és fával fognak fűteni. Mi kipróbáltuk 1945-ben, nem működött még a gázgyár, így beállítottunk az egyik szobába egy sparheltet. A 4 szobás, központi fűtéses lakásban egyetlen kémény volt, az is tulajdonképen a központi fűtés kazánjának volt építve.
Szóval szerény véleményem szerint, sok hülyeséget összeírnak a magyar hírekben és sokan ráharapnak és terjesztik tovább a hülyeségeket.

Visszatérve a bűnözésre, pl. a zaklatás. Nem volt, mert nem voltunk olyan túlérzékenyek mint manapság az emberek. Pedofilia se volt, mert minden gyerek tudta, hogy vannak cukros bácsik, akikkel nem szabad szóbaállni. Ha találkoztunk ilyennek, elszaladtuk és kész.
Egészen másfajta élet volt, nem voltunk vattába csomagolva, a problémáinkat magunk oldottuk meg mert nem volt se iskola se egyéb psychologus aki megoldotta volna helyettünk.
Én nagyon sajnálom az ukrán gyerekeket, biztos nem vidám amit megélnek. Mi is átéltünk sok bombázást és ment az élet tovább. Nem lettünk traumatizált gyerekek. Pedig a bombázások után bejöttek az oroszok, ami aztán egy nagy trauma volt.

dikusz. 2022.07.16. 17:48:08

@Csodabogár: Ha már Szegedet hoztad fel példának, vannak szegedi barátaim, majd rákérdezek tőlük, mi a valóságtartalma ennek a hírnek, és hol tart a megvalósítása (geotermikus energiát használnának fűtésre):

index.hu/belfold/2022/07/12/szeged-termalviz-futes-olaj-foldgaz-atallas/

Arthamyr 2022.07.16. 21:45:09

@dikusz.: A turistának jó lesz az a kürtőskalács 5 ájronyi forintért is. :) Akinek az sok meg lehúzás, az ne turistáskodjon.

Zulu4321 2022.07.17. 15:44:33

@dikusz.: Ez szinte mindenutt igy van, ha kvazi ismeretlenul turistaskodik az ember:) Ezert erdemes elore tajekozodni.

Az elmult masfel honapban ketszer voltam otthon, es alapvetoen tok jo elmenyeim voltak nekem is.

Golf2 2022.07.18. 12:21:23

@Zulu4321: Havi 600eur fixből is jónak tűnne a magyar árszínvonal? Mert itt annyi az átlag.

Golf2 2022.07.18. 14:02:58

Mezőtúron Szűcs Dániel, a Fidesz-KDNP jelöltje nyerte a polgármester-választást.....mindez a kata és a rezsiemelés után....Sötét birkák.

fhdgy 2022.07.18. 15:08:13

@Golf2: Ugye, nem azt akarod mondani, hogy csodálkozol?

Golf2 2022.07.19. 05:00:30

@fhdgy: Nem is értem. Valaki gyújtsa már fel a villanyt ebben az országban!

Arthamyr 2022.07.19. 09:07:20

@Golf2: Ilyen energiaárak mellett?!

Dammiel 2022.07.19. 12:37:40

@Golf2: Nem tudom, ki az, aki ennyiért megy egy "rossz" Balatonra nyaralni, bár akinek ölébe hullik a közpénz, annak nem nagy kiadás.

Mi eleve tavaly foglaltunk és családi apartmanokban voltunk, vagy kempingben (6-10ezer/főért).

DieNanny CH 2022.08.20. 22:30:02

@P.Elliot:

Én kb 30 éve, középiskolás koromban néztem meg a Csongor és Tündét Mihályi Győzővel.
Színpadi kellékként volt ott egy magas faágon egy valódi sas/sólyom/ölyv - fogalmam sincs, de öreg madár lehetett, szép nyugodtan ücsörgött az egész előadás alatt. Még egy nagyot kakkantott is a földre, Csongorunk meg belesétált... És mezítlábas volt a szerep... Barátnőimmel végig azon tanakodtunk, ezt hogy bírta ki?
:-D

P.Elliot 2022.08.20. 23:07:29

Hat tudod, majd megfulladtam a nevetestol...
Oriasi lehetett.

Honnan szedtek vajon a bekes madarat aki eluldogelt ott es elnezelodott, dolgat vegezte hogy legyen mibe belelepni.
Gondolom hogy erre senki sem gondolt...
Kepzelem hogy hogy felelenkult a nezosereg, mar aki eszrevette a dolgot.
Jo hogy a szereplo nem csuszott el...

DieNanny CH 2022.08.28. 19:09:09

@Csodabogár:

"Visszatérve a bűnözésre, pl. a zaklatás. Nem volt, mert nem voltunk olyan túlérzékenyek mint manapság az emberek. Pedofilia se volt, mert minden gyerek tudta, hogy vannak cukros bácsik, akikkel nem szabad szóbaállni. "

De volt zaklatás, de annak idején még inkább jellemző volt az áldozathibáztatás, tehát akit zaklattak, őt ítélték el, vagy hazugnak nevezték.
Pedofília is volt, de mivel ezt nagyrészben családtagok követték el, így családon belül maradt a dolog, a gyereket hazugna nevezték, vagy azt mondták: "a nagybácsi nem is így gondolta, ne túlozz!"
Vagy elverték a gyereket, hogy miket képes kitalálni.
Ha tanár, vagy gyereknevelő követte el, ott a gyerek lehet, már felnőttként döbbent rá, ez helytelen volt.
Ha elmondta otthon, vagy pofonvágták, hogy mit hazudik, vagy kivették a csoportból; ha nem lehetett, csökkentették az ott töltött idejét.
Feljelentés szinte sosem történt. Csak utólag, ezért jelenik meg most ennyire sok. (Árvaházak, gyerekotthonok, cserkésztáborok - rengeteg kártérítési per van ezzel kapcsolatban.)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása