oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. július 07. 06:30,  Ausztriában alázatot tanultam 9 komment

2020. július 07. 06:30 Határátkelő

Ausztriában alázatot tanultam

Éva kétszer is belevágott a határátkelésbe. Az első fejezet nem sikerült túl jól, második alkalommal már felkészültebben ment ki. Ausztriában sok mindent megtanult magáról és az emberekről is – alázatot, pozitív gondolkodást, a másik megbecsülését.

prevics_eva_1.jpgÉva és kisfia

„Nyilván nagyon sok mindenben változik az ember gondolkodása öt év alatt, fejlődünk, változunk, ingerek érnek bennünket és ez formálja a gondolkodásunkat is – az lenne a baj, ha ez nem így lenne.

Én is rengeteget változtam öt év alatt. Amikor 28 évesen kimentem, akkor már 8-10 éve dolgoztam a médiában, újságban, tévében, rádióban, kicsiben, nagyban – soha életemben nem csináltam semmi mást.

Nem gondoltam túl sokat a vendéglátásról – nagy dolog kivinni két tányért, amikor én XY-nal is készítettem már interjút…? Szóval volt bennem egy ilyen érzés, noha nem vallottam be.

Aztán amikor az ember odakerül, akkor rájön, hogy ez is egy szakma, aminek ugyanúgy megvannak a fortélyai, mint mindennek, ráadásul egy fárasztó dolog. Alázatot tanultam tehát, megváltozott a más emberekhez, szakmákhoz való viszonyom.

A fejlődés szükségessége

Arra is akkor jöttem rá, hogy fejlődnöm kell. Fejlődnöm kell nyelvileg, kiderült, hogy a német középfok szinte semmit nem ér. Könyörgöm, ne higgyetek azoknak, akik azt mondják, hogy nyelvtudás nélkül is lehet jó helyzetbe kerülni.

Ez nem igaz, ez butaság és ezt nem csak a saját példám igazolja, de azé a több száz emberé is, akikkel beszélgettem. Nincsenek csodák – a nyelvet meg kell tanulni, méghozzá jól, és akkor tudsz esetleg megközelítőleg olyan munkát vállalni, mint egy helyi.

Boldogabb emberként

Nemrégiben gondolkodtam el azon, mi a legfontosabb, amit ez az öt év adott nekem – és arra jöttem rá, hogy a gondolkodásmódom megváltozása az. Magyarországon nagyon sok negatív élmény ért, biztos, hogy ennek én is oka voltam (az ember eleve belelovallja magát, hogy ez sem fog sikerülni, meg az sem működik, egyébként is XY hülye).

Ausztriában élve megváltozott a gondolkodásom, igyekszem a pozitív dolgokra koncentrálni és ez nagyjából sikerül is. Ma egy boldogabb ember vagyok.”

A honvágy alattomos dolog

Éva egy korábbi, a Határátkelőn megjelent posztban arról írt, hogy a többi, Ausztriában élő magyarral folytatott beszélgetései egy részéből az szűrődött le neki, hogy sokan élnek egy életet külföldön és közben arról fantáziálnak, milyen életet élnének Magyarországon.

Van, akinél ez odáig fajul, hogy például képtelen jó szívvel végignézni otthon maradt barátai fotóit a közösségi oldalon, mert úgy érzi, ő mindenből kimarad.

Mindenkinél máshol van a hangsúly. Valaki éppen az életminőségbeli eltérések miatt dönt úgy, hogy nem tér haza, sőt gyakorlatilag teljesen felszámolja otthoni kötődéseit, nem olvas magyar híreket, nem néz magyar tévécsatornát, amit az országról tud, azt a családtagjain és ismerősein keresztül tudja.

Ha érdekelnek titeket részletesebben is Éva tapasztalatai, akkor érdemes megnézni az alábbi videót, melyben Attila kérdezi őt.

Kövesd a Határátkelőt az Instagrammon is!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

�� �: @ildika #sweden #svédország

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2715984556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arncht 2020.07.07. 10:03:20

vagy szimplan legy jobb, mint a helyiek :)

Buchhalter 2020.07.07. 12:58:24

Hát többet vártam.Ez így elég hézagos történet.

nyuszigonosz 2020.07.07. 13:08:00

Szerintem ez csak egy könyv reklám.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2020.07.08. 00:01:45

LOL
Bocsánat... csak az indexes ajánlót olvastam:
"Ausztriában sok mindent megtanulhat az ember magáról és másokról – alázatot, pozitív gondolkodást, megbecsülést."
Aztán felkacagtam a túltolt propagandaszövegen.

Herr Géza 2020.07.08. 00:08:57

Khm.: snassz, semmitmondó, gyenge, reklámnak meg pláne. A videó meg végképp amatőr munka. Most kíváncsi voltam (pedig utálom a videós/podcastos) tartalmakat, de belenéztem.
Nem kellett volna...
Nem a poszterinát bántanám igazából, de sorry, ennél még egy statisztikás poszt is jobb.

Skog 2020.07.08. 15:55:37

Ezt a Méreg Attila videót a végére komolyan kellett?
Iszonyú egy minőség. A poszt se hús, se hal. Viszont a videó, az jaj.

deppate frog 2020.07.08. 17:55:36

Vegigneztem a hölgy youtube-jan egy-ket videot, mert a tema amugy nagyon erdekes. Legalabbis nekem, hiszen en is, csak nem vendeglatasban.
Nincs vele nagy baj, megerdemelne több nezettseget, ha mar energiat feccol az egeszbe.
Tovabbi sok sikert neki. (Ez a poszt tenyleg doesn´t do justice.)

Albu 2020.07.08. 21:22:23

Közel 2300 a havi nettóm, kb. alapfokon beszélek, angol alap is elég lenne a multinak, és ha nem vagyok mérnök, az is elég lett volna. Igaz, nem vendéglátózni jöttem, nem is értem, hogy ő miért igen. És innen lehet a legkönnyebben hazaugrani.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása