oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. április 12. 06:30,  Külföldi lakótársak típusai 86 komment

2018. április 12. 06:30 Határátkelő

Külföldi lakótársak típusai

A határátkelők nagy része az első időben jó eséllyel nem saját lakásban él külföldön, hanem kénytelen megosztani valakivel vagy valakikkel a mindennapjait. Ebből aztán sok minden kisülhet. Péter (ő az, aki a múlt heti buszos posztot is írta, itt olvashatod el) összeszedte a lakótársak 20 (+1) típusát. Olvassátok el (az iróniadetektort ne felejtsétek el bekapcsolni), aztán jöhetnek a kommentek.

lakotars.jpg

„Nem tudom ki hogyan van vele, de sokunknak nem adatik meg az, hogy már első körben is saját lakhelyet béreljen vagy közel álló személlyel vagy személyekkel lakjon, amikor külföldön kezd új életet, így jön az, hogy bérel egy szobát indulónak.

Ez az adott országban településfüggően eltérő árral és lakótárs mennyiséggel bír. Természetesen, minél többet fizetsz, annál kevesebb a várható a lakótársak száma, viszont első körben ezt se mindenki tudja finanszírozni.

Vegyük példának Londont, ahol nem ritka a 14+ ember is egy házban. Ami angoléknak egy étkező volt, az egy duplaszobának van kialakítva. Ami angolnak nappali volt, az szintén egy duplaszobává alakította át az „élelmes” főbérlő.

Ami angolnak csak egy szoba volt, az kiadva már megint lehet duplaszoba, attól függően, mekkora ágyat sikerül belezsúfolni.  :)))

Ahol egy szoba van, ott van több is egy tömegszálláson és ezzel együtt a lakótársak is jelen vannak. Egy idő után előfordulhat, hogy próbálod elkerülni, vagy minimalizálni a kontaktot sokukkal vagy mindegyikkel.

Tömegszállós lakótársak is különfélék lehetnek, ami jó vagy rossz, ez nézőpont kérdése. Előfordulhat, hogy olyanokkal kell együtt élj hosszabb vagy rövidebb ideig, akikkel otthon lehet össze se futnál. Ez lehet pozitív vagy éppen negatív is!

Összességében felszínes a haverkodás tapasztalatom alapján és könnyen 180 fokos fordulatot tud venni, ha a házon belül az érdekek úgy kívánják! Ez mehet mínuszba és pluszba is.

Alábbi gyűjtésem saját vagy közeli ismerősök tapasztalati alapján készült:

Mielőtt belekezdünk, szeretném elmondani, hogy ezt egyfajta iróniának szánom. :) Előfordulhat, hogy nem tetszik neked, hülyeségnek tartod vagy netán te is magadra ismersz (én is, én se voltam/vagyok tökéletes lakótárs  ;) vagy éppen az is, hogy bármilyen hasonlóság a valósággal, csak a véletlen műve! :))))

1, Sznob

Nem keveredik, jó munkája, jó cuccai vannak, de azért tömegszálláson lakik. Persze csak ideiglenesen! :))) Semmi és senki sem tetszik neki, így a mosógépen kívül mindene van a szobájában (hűtő, mikró, vízforraló például).

2, Mártír

Folyton nyavalyog mindenkinek mindenért. Mondjuk, hogy miért nem tudja valaki elmosni a vízforralót, kivinni a szemetet. Megcsinálja, de balhézik!

3, Mindig mindenhol ott lévő

Legtöbbet mindig a közös helységekben van. Egy idő után zavaró lehet, pláne, ha szeretnél egy kis nyugit, vagy csak nyugodtan telefonálni mondjuk főzés közben vagy bármi hasonló.  :)

4, Súlyos lépésű

Mindenki (relatíve) csendesen tudja használni, mondjuk, a lépcsőt/folyosót, de ő nem! Hallod, akár az utca végéből is, amikor ő közlekedik rajta. :)))

5, Pornószínésznő

Nyög, visít, ha kell, ha nem! Nyitott ajtónál is! Mindenki tudja a lakásban/házban, hogy ők ott most bizony a szerelem oltárán áldoznak! :D

6, Figyelmetlen

Ő az, akit nem foglalkoztat, ha másnak kellemetlen / alkalmatlan, csak az, hogy neki jó legyen, le tudja, amit csinál pont akkor, amikor te is szeretnéd vagy éppen nem szeretnéd.

Nem számít, hogy munkanélküli, vagy több szabadnapja van, ő pont és akkor akar és fog mosni, amikor neked mondjuk egyetlen szerencsétlen szabadnapod van. Akkor porszívózik, amikor éjszakásként aludnál, mert ő akkor takarít és kész!

7, Lehúzós

Kérdés nélkül kölcsönvesz tőled bármit bármikor. Poharat, kést, tejet, bármilyen kajádból bármit bármikor. Sosincs semmije (leginkább lustaságból) és folyton kunyerál, mert neked van (és ha elfogy, magadnak úgy is veszel) és ha nem adsz, akkor jó eséllyel fel fog háborodni. Csavar a történetben, hogy attól még eléggé esélyes, hogy kiszolgálja magát, maximum nem tudsz róla.

8, Igénytelen

El-eltűnnek a konyhából a közös tányérok, evőeszközök, olykor a saját cuccod is és majd napokkal / hetekkel / hónapokkal később vagy kiköltözésekor előkerülnek a szobájából (jellemzően ezért sokkal hamarabb, de érted).

Előfordul, hogy rohasztja a kaját napokig a közös edények valamelyikében, elmosogatni maga után nem fog vagy csak sokadszori noszogatás után.

9, WC-t sokáig használó

Mivel van wifi / mobilnet / játék, így ha éppen olyan a ház, hogy pont azt a wc-t használja, amihez van a fürdő rész is és mennél dolgozni, akkor benézted! Ő sokáig fog üldögélni és nem érdekli, hogy Te vagy más éppen készülne melóba.

10, Üvöltöző

Mindent, mindig fejhangon üvölt, vagy csak üvölt. Káromkodik! Vagy állandóan vihog, nyerít. Emeletről fel vagy le vagy folyosó egyik végéből a másikba kiabál! Éjszaka? Nappal? Aludnál? Mit számít!

11, Tv-t/zenét/filmet hangosan bömböltető

Mert neki úgy jó és nem tetszik? Így jártál! Aludnál hajnali 2kor, mert korán kelsz? Pfff! Így jártál! Földugó lesz a legjobb barátod!

12, Kétszínű

Köpönyegforgató, mert mindig mindenkivel kedves, nyájas, de a hátad mögött elhord mindennek, elmond minden pletykát másoknak, amit tőle/rólad hallott, ha kell kis is színezi, pláne, ha az érdeke úgy kívánja! Ő "sose tud semmit", ha esetleg kérdezel!

13, Az öntörvényű

Neki ne mondja meg senki, hogy mit tehet és mit nem! Fizeti a lakbért és akkor és azt csinál, amit akar... és ha ez a szobában cigizés/füvezés, akkor is!

14, Torrentező

Ha egy Facebookot vagy gmailt se tudsz megnyitni 5 perc alatt akkor az probléma. Pláne, ha szélessáv van! Ha nincs valami szuper internet, akkor megszívtad. Ide kapcsolható a Számítógép mágus, akinek első dolga, hogy „beállítja a routert” és rendszerit az ő eszközeinek hagy korlátlan sávszélességet, mindenki másnak pedig korlátozottat, mert „elég az nekik”.

15, A besúgó

A főbérlőnek mindent, mindenkiről!

16, A család- vagy barátfalka

Ez egy kicsit tágabb, de a lényege mind a kettőnek, hogy van egy szoros csoport a házon belül és ők úgy gondolják, hogy dominálnak. Ez lehet egy baráti társaság és akkor telibesz***ják, hogy te mikor mit szeretnél csinálni (főzni, mosni, akármi közös dolgokat használni).

Lehet egy család is, aki úgy használja a házat, mintha csak ők laknának ott, pedig rajtuk kívül még vannak páran! De ez lehet egy frissen formált klikk is a házon belül.

17, Passzív agresszív

Minden tele van címkével. Húzd le a wc-t, takarítsd le a csíkot, mosogass el, zárd be kulcsra az ajtót, ne csináld ezt, csináld azt, stb...

18, Bulibáró

Bulit rendeznek, akár házon belüli, akár olyan emberekkel, akiket nem ismersz, mert sose láttad őket... tele a ház, hangos a zene, konyhába nem jutsz be, wc/fürdő kilincset egymásnak adják, aludni nem tudsz! Ez akár majdnem minden hétvégén, pláne nyáron!

19, Enyveskezű

Rendszerint új lakóknál figyelhető meg. Bekerül a házba, látszik, hogy „nem lesztek világi haverok”, bár az se mindig és pár nap vagy 1-2 hét után eltűnik a házból, akár csak az értékeid (legyen ez konyhai cucc, laptop, telefon, kölcsön pénz)

20, Irigy

Mindenre! Jobb munkád van? Jobban beszéled az adott nyelvet? Többet keresel? Magasabb a pozíciód? Kirándulni jársz? Utazgatsz? Étterembe jársz? Bulizol? Ki mersz mozdulni a komfortzónádból? Hogy képzeled?! :DDDD

+1, Ajtócsapkodó

Mint azt a bizonyos ajtót, hajnal 2-kor is!!! Balhé van a párjával? Ajtócsapkodás! Siet? Ajtócsapkodás! Csak szimplán kijött/bement a szobából/szobába? Ajtócsapkodás!

Alapvetően, az ilyen és ehhez hasonló élmények mind arra fognak sarkalni, hogy vagy egyedül vagy lehetőleg nagyon kevés számú emberrel lakj együtt a jövőben. Vagyis én így vagyok egy-egy nehezebb együttlakás után. Valószínűleg kikerülhető tapasztalat volna, de sokszor nem tudod, pláne, ha frissen mész ki.

Meggyőződésem, hogy nagyon sokat jelent egy-egy ilyen együttélésnél az, ha valaki mondjuk volt kollégista vagy volt valakivel egy szobában valamiért (például testvérrel).

Persze, ez is egy készség, szerintem és odafigyeléssel fejleszthető, ami hosszú távon mindenkinek előnyös, mivel ott „kell” élni egy lakásban/házban és emiatt ideális volna a lehető leggördülékenyebbé tenni.

Viszont, ahogy a fenti példákból is látszik, ez nem mindig lehetséges és ilyenkor van a „megszoksz vagy megszöksz”, ahogy szokták volt mondani.

Neked milyen lakótársaid vannak/voltak? És pozitív vagy akár negatív élmények?

A lista nem teljes, így folytasd hozzászólásban a sort, ha gondolod! :)”

HÍRMONDÓ 

Egy Fidesz-szavazó levele a határátkelőknek 

„Mondod, hogy haza akarsz jönni, de a bűnösök, a Fidesz-szavazók döntöttek a sorsodról és… várjál csak… mit is döntöttünk a sorsodról? Nem tudsz hazajönni? Tán a Fidesz és a kormány nem fogja engedni a maga kétharmadával, hogy haza gyere? 

Lovasi az elvándorlásról 

A Kossuth-díjas előadó beszélt kivándorlásról és A-, B-, valamint C-tervekről is. 

Te felvennél másik állampolgárságot? 

Az Eurostat adatai szerint összesen 3409 magyar vette fel valamelyik más uniós ország állampolgárságát 2016-ban. A két legnépszerűbb ország talán nem akkora meglepetés, nem úgy a harmadik.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: lakás

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4013827620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2018.04.12. 07:55:57

1 fidesz szavazó levele...ez bezzeg nem tünik el.

Din Serpahis 2018.04.12. 09:02:40

Érdekes ez a fidesszavazó, a canary wharfon dolgozott amcsi bankban 45.000 ért. Szerintem portás lehetett vagy takarító :)

Arthamyr 2018.04.12. 09:51:30

@Din Serpahis: Simán ennyit (se) adnak egy belépő pozícióban vagy valakinek, aki csak pár éve csinálja, és valami junior pozícióba veszik fel csak.

A poszthoz: nyomorúságos dolog ez a tömegszállás, de úgy tűnik, van akinek erre van lehetősége/igénye. Diákoknak még elmegy, ez a kollégium, de felnőtt, önellátó embereknek nem való, út a lelki nyomorba, a fizikain át.

Arthamyr 2018.04.12. 10:00:27

@Din Serpahis: :D Azóta elolvastam a Fidesszavazót. Az nem baj/szégyen, hogy valaki 45k-t keres, megesik, hogy nem jut más, és az is jobb, mint a semmi. Az a gond, hogy azt hiszi (vagy csak leírja és hazudja?), hogy az jó fizetés, meg jó munka "project managerként", amikor igazából annál lejjebb nem nagyon van arrafelé.

Taxomükke (UK) 2018.04.12. 10:35:00

@Arthamyr: "Az nem baj/szégyen, hogy valaki 45k-t keres, megesik, hogy nem jut más, és az is jobb, mint a semmi."

Csak azert nem kuldelek el a picsaba, mert uriember vagyok. Muszaj itt arcoskodni?

Arthamyr 2018.04.12. 10:46:21

@Taxomükke (UK): Hol lenne "arcoskodás" a tények leírása? Nézd már meg, mennyit keres egy melós egy amerikai banknál a Canary Wharfon átlagosan.
Egyáltalán elolvastad a cikket, "úriember"? Ha ez arcoskodás, az mégis mi? Vagy a saját beszólásod, amiben nem küldtél el a picsába?
Én sem küldelek el a picsába, mert nem szokásom azzal kezdeni.

puhacica 2018.04.12. 11:30:10

@Din Serpahis: @Arthamyr: ha valakit nem lehet fidesz szimpatiaval vadolni, az en vagyok, de mi koze a munkajanak/fizetesenek a partpreferenciajahoz?

tudjatok mit? en is leirom/hazudom, hogy szerintem jo munkam van, pedig meg projekt menedzser se vagyok, sot, a fizetesem se olyan rossz, pedig a fele sincs az ovenek.
ha ugy nezzuk, akkor persze a ti fizetesetek biztosan tobb a 45nel, szoval lehet mondani, hogy jo, de a tieteknel is van tobb, szoval mondjuk egy zuckerberghez kepest ti is csak hiszitek (vagy leirjatok es hazudjatok), hogy jo fizetest kaptok jo munkaert. kozben meg a kanyarban se vagytok. szoval azert en ovatosan hazugoznek le barkit is azert, mert jonak tartja a korulmenyeit.

Din Serpahis 2018.04.12. 11:41:52

@libslobsi fuszal: ja semmi, csupan az arcoskodo eszosztasat teszi ez az egesz nevetsegesse. Igazabol ezekneka mosogatozos fidesznyikeknek halvany lovesuk nincs milyen dobbenetes lovekat lehet keresni, meg milyen lehetosegek vannak, en tobbszorosen meghaladom pl ezt a 45k gbpt, de svajci viszonylatban a fasorban sem vagyok, azert dolgozom az ugyon :)

es ez messze nem zuckenberg szint, szimpla munkavallalokrol beszelunk, gyk a helyi kozeposztalyrol

Mrs. Clayton 2018.04.12. 11:53:55

Ez olyan cuki egyebkent h a cityben mindenki minimum 200k-t keres, netto termeszetesen, minusz bonusz. Gondolom a takaritono, meg a bufes meg a reszmunakidos recepcios a maguk kis 39ezrevel lapitanak is rendesen. Hogy a tenyeknel maradjunk azok, akik 100 ezer folott keresnek mar a top 4%-ban vannak. Csak hogy egyertelmu legen, 32 millio dolgozo emberbol 1.3 millio keres 100k-t vagy tobbet. Es ebbol csupan 200 ezer ember keres 200k folott. Gondolom ok is mind a citybe ingaznak. Valoszinuleg ugyanabban az irodaban.

Mrs. Clayton 2018.04.12. 11:59:38

Ja, azt kifelejtettem h az adofizetok kb fele keres 21 ezret vagy kevesebbet.

Arthamyr 2018.04.12. 12:01:23

@libslobsi fuszal: Megkeresnéd, hogy mikor írtam, hogy jó fizetésem van (főleg így, viszonyítás nélkül kijelentve)? Miből gondolod, hogy több, mint 45k?

Nem írtam, a zárójelben annyi volt, hogy "vagy azt írja és hazudja", előtte az volt, hogy "azt hiszi", így értelemszerűen a hitet tartom valószínűbbnek, de nem zárható ki, hogy tudja, hogy nem így van, viszont ennek ellenére ezt állítja. Volt egy fontos megszorítás is: "project managerként", és azt mondjuk nem írtam le, hogy a Canary Wharfon, amerikai bankban, de a cikkben az is benne volt. Ezt akkor is leírhatom, ha 15k a fizetésem, vagy benefiten élek, mert ott, abban a munkakörben ez nem jó fizetés, nem jó munka, hanem közepesnek is csak jóindulattal mondható, nem véletlenül írta @Din Serpahis: kissé túlozva és gúnyosan, amit írt.

Nagyon örülök, hogy sikerült megtalálni a lényeget a hozzászólásokban. Elmegyek edzeni, az legalább meglátszik, és addig is lesz időd keresgélni (bár a tippem, hogy nem fogod venni a fáradtságot). :)

Taxomükke (UK) 2018.04.12. 12:03:52

@libslobsi fuszal: Mint tudjuk, az IQ meg az EQ sokszor koszonoviszonyban sincs egymassal.

A blog egyre inkabb az egymasra licitalo, nagykepuskodo, velt vagy valos tudasukat fitogtato, fizetesukkel dicsekvo hozzaszolok terepe lett az utobbi idoben.
Na, tovabbi szep napot mindannyiotoknak. Egy darabig megint befogom a pofamat, jobb lesz az ugy mindenkinek.

Fringe minority with unacceptable views 2018.04.12. 12:21:15

@Mrs. Clayton: meg recepciosnak sem kell lenni.
Eeg egy AML officer-ecskenek vagy egy Reconciliation cleck-nek dolgoznia. Egyik pzicio sem a huuuu de jol keres kategoria, kulonosen egy fiatal 2-3 eve dolgozonak.
Csak itt es csak most elarulom neked, hogy az en IT-s embereim kozott is sok van, sot a tobbseg, akik100K alatt keresnek (sans bonus) London es ZH. Ugyanis a kozhihedelemmel ellentetben nem mindenki Dev/Test/Architect/BA/PM (valassz egyet) lead.

Fringe minority with unacceptable views 2018.04.12. 12:21:19

@Arthamyr: JPM vagy BofA-nal nem 45K egy PM. A PMO reszen az adminok viszont elkepzelheto.

Mrs. Clayton 2018.04.12. 12:29:33

@Se vasalo se munka: a recepcios meg a security officer csak ironia volt, szerintem en egesz jol kepben vagyok azzal, h 45k mennyit er. Persze eleg csak ranezni az adosavokra es az is szepen megmutatja hogy mi merre hany meter. 46k folott higher rate, 40% adot kell fizetni. Nyilvan 45k egy szar fizetes.

London2009 2018.04.12. 12:31:50

@Taxomükke (UK): miert szivtad ennyire mellre? No ne mar! Az szerintem nem baj, ha azok akik ezen a teruleten vagy hasonlo teruleten dolgoznak leirjak a velemenyuket, tapasztalataikat. Ebben nincs arcoskodas, ez inkabb tenykozles.
Ennek tukreben csak megerositeni tudom en is, hogy penzugyi teruleten ez egy jo beugro fizetes. A jelolt kepessegeihez, meg a munka fuggvenyeben szoktak ajanlani 35-45k kozott+bonusz+juttatasok. Egy pozicioban pedig atlagosan 2 max. 3 evet szokas tolteni es lehet elorebb lepkedni fokozatosan magasabb pozicioba es jobb penzert.

London2009 2018.04.12. 12:41:40

@Din Serpahis: nekem a legelkepesztobb p60, amit eloszor lattam meg a londoni palyafutasom elejen, 600k korul volt es egy magyar fickoe volt! Ezert is jegyeztem meg tobbek kozott. Utana szemelyesen is megismertem a fickot, mivel regi ugyfele volt a cegnek. Irto szimpatikus egy pasas volt, meg nem mondta volna rola, hogy milliomos. Varj, inkabb milliardos. Azota mar visszakoltozott Mo-ra es el, mint Marci Hevesen. De lattam egy par 1 millio gbp folotti p60-t is kesobb, ugyhogy meg tudom erositeni, hogy jah, ilyen lovekat is lehet keresni. Konny is szokott a szemembe most, hogy visszaemlekeztem ra. : )

puhacica 2018.04.12. 12:44:27

@Arthamyr: nem kell keresgelnem, napi szinten meselsz magadrol, pont eleget ahhoz, hogy tudni lehessen, nem keresel rosszul. :D persze ezzel semmi gond nincs, meg mielott.

arra akartam ravilagitani, hogy felesleges beszolas meg a legjoindulatubb "azthiszihogy" verziod is, mert fogalmad sincs a korulmenyeirol. lehet, hogy palyakezdokent kapott ennyit. lehet, hogy olyan teruleten volt projekt menedzser, ami nem fizet annyit. de egyebkent is tokmindegy, mert ha o ugy erezte, hitte, hogy neki jo munkaja es fizetese volt, akkor mi van. semmi. mindenkinek mas a jo.

@Din Serpahis: de valahol nem ugyanaz gunyolodni az o 45k-jan, mint ahogy o gunyolodik a mosogatokon?

@Taxomükke (UK): na, te empatikus, te is mit magyarazol itt! :D

puhacica 2018.04.12. 12:51:59

@London2009: na latod, ez tenykozles. a masik nem az volt.

2018.04.12. 13:14:16

amikor valaki azt irja, hogy par ev utan azt hiszik, ott szuletett, mert olyan jol beszel, mindig berohogok :)

de ez a tomegszallas irtozatos lehet. amikor elkezdtem dolgozni (mo-n) a noveremmel es egy evfolyamtarsaval laktam - 3 honapig birtam, es inkabb ugy dontottem, inkabb nem eszek, de sajat keco kell.

2018.04.12. 13:18:20

@Taxomükke (UK): most miattad nem merem leirni, hogy en mo-n kerestem majdem 45k fontot :D

London2009 2018.04.12. 13:29:11

@LepesMez: kezdesnek jo, sporolasnak jo, masra nem.

Nekem volt szerencsem 4 hetig egy klasszikus tomegszallason lakni. De 24 evesen sokat nem gondolkodtam rajta, jobb otletem akkor nem volt. Eljarogattunk bulizgatni, kint csoveztunk estenkent a kertben dobozos sort iszogatva es zenet hallgatva. Na mondjuk hozzateszem, hogy mindenki spanyol volt, igy irto jokat tancikaltunk meg a hangulatra nem lehetett panasz. De veget ert a moka, mert az osszes lakot kitette a foberlo se perc alatt.
Utana laktam par honapig 3 emberrel, majd megint par honapig csak a foberlo nenival. Vegul pedig studiot bereltem, amig nem vettem hazat.
Tehat igy nezett ki, hogy 4 het tomegszallas, 5 honap flatshare, 4,5 ev studio berles.

Din Serpahis 2018.04.12. 13:33:03

@London2009: Ugye ahol én dolgozom, az egy nagy svájci bank. Bazi nagy iroda, több ezren vagyunk itt. Múltkor a haverommal lementünk kávézni a céges étterembe, aztán elég nagy nyüzsi volt a folyosón, pont arról beszélgettünk, hogy ebből a halmazból vajon hány lehet milliárdos :)

London2009 2018.04.12. 13:39:43

@Din Serpahis: ez jo kerdes. Mi is tobb ezren vagyunk, de nem tudom... Hmmm...olyan 5-10%-ra tippelnek max. Lehet, hogy az tul sok is. De ha orszagos lebontasban olyan 4% korul van azok aranya, akik tobb, mint 100k-et keresnek... No akkor ez ceges lebontasban, biztos, hogy sokkal, de sokkal kepet mutatna. Olyan 30-40%-ra tippelnek, de ez csak ugye tipp.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.12. 13:42:13

Ezekhez nem kell külföldre menni, csak szerencsére itthon nem dívik ennyien lakni együtt. Ez 20-23 éves korig még poén (igazából már akkor sem), de utána kifejezetten gyilkos.

Narina 2018.04.12. 14:04:46

Gyerekek akkor én a zsenge 11k fizum (fuuuuuuujjjj) takarítóként, merre van?! Igaz csak 6 óràt dolgozom, de no hát akkor is csak erre vagyok jó, meg ennyit is érek, mert hát kérem csak az számít hogy mennyit keres, meg mit csinál. Az nem honnan indul van e hát szél. ;) (komolyan ne vegyétek)

Golf2 2018.04.12. 14:05:59

@Taxomükke (UK): "a blog egyre inkább..." sajnos.

2018.04.12. 14:14:04

@London2009: Mindig kivancsi voltam, egy tomegszallason milyen allapotban van a wc?

2018.04.12. 14:18:48

@onlajnok: Biztos embertipustol is fugg, melo utan nekem pl "na most mar mindenki hagyjon beken" hangulatom van.
Plusz az is zavart, hogy nem kaphatom el a baratnomet ugy, ott es akkor, amikor kwdvem volt :)
.masik oldalrol az egyetemi kolesztol is feltem, hogy milyen szornyu lesz, aztan tok jo volt

London2009 2018.04.12. 14:31:45

@LepesMez: lassan tiz eve volt, ugyhogy nem emlekszem. Mondjuk azert itt nem 14-en voltunk, hanem... varj, mar arra sem emlekszem. :D

London2009 2018.04.12. 14:32:55

@Narina: te vagy akkor a legokosabb mindenki kozul. Te igy egy filler adot sem fizetsz! : )

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.12. 14:33:54

@LepesMez: persze, a koliban tök jó volt, csak akkor 20 éves voltam, most meg 33. Most már nem szállok meg hostelben 6-8-10 ágyas szobában, de a közös fürdő még belefér. Együtt már nem laknék senkivel, aki nem rokonom, vagy nem szexelünk. 24 évesen, a suli után még ezek belefértek, pedig akkor sem szorultam rá feltétlenül anyagilag.

2018.04.12. 14:41:13

Én laktam más emberekkel együtt már felnőttként, nem kényszerből, hanem mert ki akartam próbálni.

Valószínűleg csak szerencsém volt, de az én lakótársaim szuper benyomást tettek rám, minden további nélkül csinálnám újra.

Arra nyilván figyelni kell, hogy ne egy szobába legyünk velük összezárva (ebből a szempontból kifejezetten nem olyan, mint a kolesz vagy a hostel), meg ne 10 ember jusson egy budira.

A budi egyébként pont annyira tiszta, amennyire a lakók úgy döntenek, hogy tisztán tartják.

(Nincs kizárva egyébként, hogy a lakótársaim azért tettek rám ilyen jó benyomást, mert én voltam a leglepattantabb, legnyomorultabb, legocsmányabb köztük. Sose lehet tudni.)

London2009 2018.04.12. 15:00:32

@onlajnok: Szerintem semmi baj nincs vele, ha valakinek ezzel valami celja van. Sokan jonnek ide csak par evre es kituzik, hogy osszegyujtenek mondjuk 50k-t es utana hazamennek es vesznek egy csaladi hazat videken. Oket peldaul total megertem, hogy inkabb szivnak par evig, de igy viszont sokkal hamarabb lelephetnek innen. Aztan van egy csomo ember aki szimplan sajnalja a penzt a tisztesseges alberletre es megfelel neki a tomegszallas vagy lepukkant alberlet, mert az olcso. Na most ez megint az o dontesuk.
Amit viszont en is furcsallok es nem tudok megerteni, azok az olyanok, akik a parjukkal, csaladjukkal elnek tomegszallason vagy egy kis vacak lyukban. A helyzetbol kikerulni pedig nem tudnanak konnyeden. Miert nem koltoznek akkor videkre vagy akar vissza Magyarorszagra? Ne mondjak mar, hogy ez jo vagy megeri egy bizonyos ido eltelte utan. Mert nem az elso idoszakrol beszelek, hanem akik evekig elnek igy realis alternativa nelkul…

Arthamyr 2018.04.12. 15:34:56

@libslobsi fuszal: Én sajna még a cukerbergnél is kevesebbet keresek, aki sokkal kevesebbet keres nálad, ha jól tudom. :) Én ezzel az emberrel szemben nem büszkélkedem azzal, hogy mennyit keresek, ezért kértem, hogy keress már egy ilyet.

A "beszólás", már ha annak lehet venni, azért helyénvaló, mert az ember azzal próbálta magát pozitív(abb) fényben feltüntetni, és magasabbra pozicionálni, hogy ő project manager, egy amerikai banknál, a Canary Wharfon, ahol 45k-t keres. Ez nem tiszteletet érdemel, hanem ha valamit, inkább azt, hogy kiröhögjék. Még 1x: nem a tény a baj, hanem az, hogy büszke rá, és majdnemhogy henceg vele. Nem árt az ilyesmit helyretenni. :) Ha kicsit okosabb lett volna, nem ír összegeket, és akkor senki sem köthetett volna bele abba, de így saját magát árazta be, többszörösen is.

Arthamyr 2018.04.12. 15:50:35

@Se vasalo se munka: Pont dolgoztam ilyen bankban régebben, és tisztában vagyok vele kb., bár nem most volt, úgyhogy lehet, hogy nem frissek az információim.

Narina 2018.04.12. 16:01:56

@London2009: Ugye? Meg még szeretnek is. Múltkor szabiról mentem vissza legalább 5 percenkènt elkaptak, hogy "Jó, hogy vissza jöttél" "Ugye maradsz itt velünk, nem akarsz vissza költözni" Már mint Magyarországra. Ment a pletyi, hogy ezért tüntem el. Gyorsan biztosítottak róla, ha bármiben tudnak szóljak és segítenek csak maradjak. Azóta be kell jelentenem, ha szabira megyek. :) Kisfőnököm a múltkor közölte, hogy nem mehetek sehova, még szabira is csak 1 hétre, mert az egész banda szét volt csúszva. Főnökségtől kezdve a costumereken át mindenki, meg nyafogtak, hogy nem úgy mennek a dolgok ahogy kell, pedig csak egy szimpla takarító vagyok. :D

London2009 2018.04.12. 16:07:59

@Narina: jol hangzik! : )
Nekem is volt hasonloan egy brexites kerdezoskodos jo elmenyem. Kerdezte a fonokom, hogy na es nekem van e mar allampolgarsagom vagy mi a helyzet. Mondtam neki, hogy ja, ja, potom 2000 Pound Sterlingben faj.
Erre mondta, hogy na de ilyet, nekik kellene nekem fizetniuk, hogy adhassanak! :D

Narina 2018.04.12. 16:15:30

@London2009: Áh a brexit! Engem nem zaklat. Szívesen maradok, ha nem dobnak ki, de nem erre hajlik a dolog, így nincs para.

puhacica 2018.04.12. 16:27:29

@Arthamyr: asszem vissza kene adnom a bufeszakos diplomamat, mert nem arra jon a reakcio, amit irok.
engem nem erdekel a penzed. arrol irtam, hogy lenyegeben lehazugoztad (vagy lehulyezted) az illetot. a 45k-t egyedul azert irtam, mert annal van rosszabb es jobb fizetes is es mert ez szerepelt a posztban.

mondok masik peldat, hatha igy atmegy. irhatnam, hogy hazudik, mert engem peldaul meg sosem kuldott haza gp vizsgalat nelkul, sot, paracetamolt se kinalt meg soha senki barmilyen bajomra. de mi van, ha kifogott egy szar sarlatant es o tenyleg ezt tapasztalta?
(az, hogy o ezen a szinten altalanosit es szerinte minden gp ilyen angliaban, az ot minositi, de ettol meg nekem nem kell lemenni az o szintjere es beszolni neki, mert attol en is csak olyan leszek, mint o. azt leirhatom, hogy en nem ezt tapasztaltam es ahogy peldaul teljesen normalis hangnemben @London2009: is leirta, hogy o mit latott eddig.)

London2009 2018.04.12. 16:42:51

@libslobsi fuszal: te nem vago vagy? Azt szerintem nem a bufeszakon tanitjak, vagy igen? : )
Nekem sem adtak meg soha paracetamolt es fel eves varolistaval sem talalkoztam meg, pedig sajnos eleg sokat ultem egy idoben a GP-nel. Biztos ezek ilyen londoni varosi legandak...

puhacica 2018.04.12. 17:16:50

@London2009: kommunikacio-muvszerv. tipikus bufes... :D

Hatja2 2018.04.12. 17:27:54

@London2009: sok embernek itthon is csak ez jut, két-három generáció egy panellakásban. a melósok fele így él a cégnél ahogy dolgozom... 28-30 éves nők 7 nm-en egy ágyban a 8 éves gyerekkel, stb és ez Budapest nem egy szabolcsi falu. ehhez képest az angol "double room" megváltás nekik.

gabors 2018.04.12. 17:30:27

@London2009: "nekem a legelkepesztobb p60" nem vagyok kepbe de ez p60 ez mi ? pannonia motorkerekpar :-)

London2009 2018.04.12. 17:31:59

@libslobsi fuszal: nekem van egy ismerosom, o munkavallalasi tanacsado szakra jart, raadasul egyetemre. Na az az igazi bufe szak. Bar a dolog erdekessege, hogy munkavallalasi tanacsadokent dolgozik. Ugyhogy ez egy letezo dolog, ami nekem uj volt. Csak sajnos fizetni nem fizetnek erte tisztessegesen.
A vagast akkor csak tanultad vagy okj?
Azzal itt nem lehet kezdeni semmit, vagy csak nehez vele elindulni? Ezt meg azt hiszem nem kerdeztem pedig erdekelne. Van egy ismerosom aki a BBC-nel dolgozik. Egy gorog lany kulonben es imadja. Nagyon regota ott van mar, bar o itt vegzett kint egyetemet. Gondolom az segit az elejen.

London2009 2018.04.12. 17:38:00

@gabors: eves fizetesi kimutatas.
Kepzeld el, hogy ma megerkezett az NVI-tol a valasz a levelemre, hogy megis hol a csomag.
Lenyegen hazudnak. Azt irjak, hogy ok a jogszabalyi altal eloirt minden kotelezettseguket maradektalanul teljesitettek. Frissitsem a cimem, ezt nincs 4 hete, hogy megtettem. Sajnalnak, hogy nem ert ide, de ok feladtak, akkor amikor tudtak bla bla. Ugyhogy visszairtam, hogy kerem adjak meg a kuldemeny szamat. Lefogadom, hogy fel sem adtak, ugyanis azota sem ert ide...

gabors 2018.04.12. 17:47:18

@London2009: "@gabors: eves fizetesi kimutatas. " koszi

aha ilyen itt is van minden munkaltatonak kell adnia aki $600 dollarnal tobbet fizetett ki W-2-nak hivjak...

De peldaul mi van ha valaki freelance ? annak elfogadjak az ado bevallast mint "kereseti"? Mert ez nem egeszen ugyanaz ha jol ertem..

"Kepzeld el, hogy ma megerkezett az NVI-tol a valasz a levelemre, hogy megis hol a csomag.
Lenyegen hazudnak. Azt irjak, hogy ok a jogszabalyi altal eloirt minden kotelezettseguket maradektalanul teljesitettek." itt az utolso mondat a lenyeg ugy is lehet "csalni" hogy nem csalnak lehet nem is hazudnak (mar abban hogy elkuldtek)

Ezert lehetett az hogy a "level" szavazatok kevesebb mint 1/3-a erkezett vissza mint ervenyes szavazat aminek persze 94%-a fidesz volt (ugyes ... nagyon ugyes) holott a szemlyesen szavazok aranya kulfoldon boven felette volt a hazainak 80% koruli helyenkent valtozo persze pl New York 91% !!!

Arthamyr 2018.04.12. 17:50:17

@libslobsi fuszal:
1. Mire nem ment reakció, amire kellett volna? Ha érdekel akkor kérdezd meg megint.
2. Mit írtam, ami nem kapcsolható össze azzal, amit írtál?
Ezek előnyösek különböző hátterű között lefolyó kommunikáció esetén, láthatólag mi olyanok vagyunk, lehet, hogy egy indiaival hamarabb megtalálnád a közös hangot...

3. Akadj már le a zárójelbe tett hazugságról, az elsődleges az volt, hogy el van tévedve. Ez kb. olyan, mint a hozzászólás legvégére odavetett mondat a magánoviról, amit azután 50 hozzászóláson keresztül hegyezett valaki.

Dikusz 2018.04.12. 18:10:40

@London2009: Velemkorú ismerősöm egész jól megélt abból a két diplomából. Abban az időben még nem ismertük a "büfészak" kifejezést, bár ettől még az volt.
Munkaügyi központban dolgozott, és ő mondta azt, hogy hiába ad tanácsot, hogy hol, és hova helyezkedjenek el, mert egyrészt nem volt munkahely, másrészt volt olyan is, ha netán véletlen volt munka, akkor a munka után ácsingózó azt mondta, hogy: jaaaaj, hát az nagyon messze van, a munkanélküli segély több. Akkoriban a Haller utcában dolgozott...

puhacica 2018.04.12. 18:14:49

@Arthamyr: nem a kulonbozo hatterrel van itt a gond, mindenfele hatteru nepekkel meg szoktam talalni a kozos hangot, az indiaiakkal is. az arrogans, nagykepu idiotakkal viszont ritkan sikerul. ja es ne felejtsem ki a hulyeket se.

@London2009: vagni elmeletben tanultam a fosulin, gyakorlatban csak hangot vagtam, mert radios szakiranyra jartam.
lehetne kezdeni, de magunknak szeretnenk dolgozni, azon melozunk most.

Arthamyr 2018.04.12. 18:17:10

@libslobsi fuszal: "az arrogans, nagykepu idiotakkal viszont ritkan sikerul. ja es ne felejtsem ki a hulyeket se. " - Igen, ezekkel nekem is gondom van. És a sunyi, alattomos patkányokkal sem szokott sikerülni.

Arthamyr 2018.04.12. 18:20:13

@libslobsi fuszal: @Arthamyr: Viszont, mivel itt remélhetőleg egyik csoport egyedei sem találhatóak meg, válaszolhatnál, direkt módon, a feltett kérdésekre.

puhacica 2018.04.12. 18:23:54

@Arthamyr: megmondanad, hogy ez mit jelent?
"Ezek előnyösek különböző hátterű között lefolyó kommunikáció esetén, láthatólag mi olyanok vagyunk, lehet, hogy egy indiaival hamarabb megtalálnád a közös hangot..."

London2009 2018.04.12. 18:28:11

@Dikusz: igen, hasonloakat mesel o is. Kulonben nagyon szereti a jelenlegi munkajat, csak nagyon rossz a berezes. De ettol fuggetlenul nem ertem, hogy ezert miert kell ot evig tanulni egyetemen, hogy utana valaki minimalbert keressen. Amugy a projektek tobbsege, kamu projekt. Csak az EU-s penzek felvetelerol szol. No de ez egy masik tema es most mennem kell. Tovabbi szep estet!

Arthamyr 2018.04.12. 18:29:40

@libslobsi fuszal: Elnézést, közben azért dolgozom is, és kimaradt: egy fontos gondolat: a direkt kommunikáció előnyös különböző kulturális hátterű emberek között.
Pl. amit írtál az előbb, nem előnyös, mert akár magamra is vehetném, hogy arrogáns, nagyképű idióta vagyok, netán hülye, viszont egyelőre nem teszem, mert nem egyértelműen rám mondtad (még). Viszont az tiszta sor, hogy teljesen különböző gondolkodású emberek vagyunk, így a direkt kommunikáció sokkal előnyösebb volna a félreértések elkerülése végett. Ezért tettem fel azokat a kérdéseket.

2018.04.12. 18:47:19

@gabors: Vagy misc-1099 meg a tobbi ezer fele... Azt hittem magyarorszagon bonyolult az adozas, de azert itt 10-szer annyit vakarom a fejem

gabors 2018.04.12. 18:59:36

@LepesMez: "Vagy misc-1099 meg a tobbi ezer fele.." igen mert kereset (fizetes) es jovedelem nem ugyanaz erre probaltam utalni ...hogy esetleg az egesz adobevallas jobb... mert Warren Buffet W-2-ja valszeg ures :-) meg az itt mar sokat emlegetett faszbuk-vezer hasonloan.. de gondolom nem keves 1099-juk van nekik is 1099 INT vagy a 1099 DIV meg a Schedule D etc

Azt nem tudom hogy az adozas komplikaltabb-e mint Mo-on ott is magamnak csinaltam de talan csak 2x, meg itt is (eddig meg nem volt gond) elso par evben idot kell beleinvesztalni az biztos de utanna altalaban nem sok valtozas van iden max 2 ora volt az osszes papirt kitolteni ... kudos a New York State-nek mert a pdf-juk autocalc ... lehet mart tavaly is az volt de 2 eve meg biztos hogy nem ....

Ja meg nem kuldtem el :-(((((

Soulimerika (törölt) 2018.04.12. 19:06:45

@Mrs. Clayton: Vegre egy ertelmes hozzaszolas

puhacica 2018.04.12. 19:45:37

@Arthamyr: de meg mindig nem tudom, hogy mire gondolt a kolto.
milyen kulturalis hattered van neked? milyen van nekem? es foleg mi lehet az a rettento nagy szakadek, ami miatt ugy gondolod, eppen egy indiaival jobban megtalalnam a kozos hangot? apropo milyen indiaival? vagy naluk nincsenek kulonbozo kulturalis hatteruek?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.04.12. 20:01:19

OFF...ez a F-B-os poszthoz kapcsolodik, csak lusta voltam visszakeresni ;)

Zuckerberg a szenatorok keresztkerdeseinek tuzeben... :))) meme gyartas elindult :))))
www.bbc.com/news/newsbeat-43722444

De azert FB tovabbra is probal adathalaszni :) Itt HA-n is latom a kis piros felkialto jelet, hogy "tul regen leptel be a Facebookoddal. Erositsd meg, ha szeretnel tovabbra is igy bejelentkezve maradni"...nana', hogy nem, mert az osszes osszakapcsolt app-ek jo kis halasz terulet :)

Arthamyr 2018.04.12. 20:24:54

@libslobsi fuszal: "es foleg mi lehet az a rettento nagy szakadek, ami miatt ugy gondolod, eppen egy indiaival jobban megtalalnam a kozos hangot? apropo milyen indiaival?" - A szakadékot pl. az is jelzi, hogy egy haverom/kollégám stb. sem kérdez vissza, hanem úgy értelmezné ezt, ahogy szántam: "átlagos indiai" (még akkor is, ha átlagos indiai nincs, és azon sem kezdene el rugózni, hogy nincs átlagos indiai). Ezt nehéz körülírni, mert nem vagyok pszichológus, de dolgoztunk indiaiakkal, pl. az feljebb említett banknál, lehetetlen lett volna összekeverni őket az észak-amerikaiakkal, sokkal nehezebb volt velük együtt dolgozni. És ők egyetemet végzett indiaiak, akik ráadásul már "elnyugatiasodtak", tehát ez nem az átlag, a maradék egymilliárd+ (pl. akik falvakban élnek) még "messzebb" van egy európaitól. Gyanítom, hogy te humán beállítottságú vagy, a végzettséged is jelzi, én meg nem. A munkád során más dolgokat kell csinálnod, más típusú emberekkel érintkezel.
De ez a sok rizsa felesleges, ne haladjunk tovább ebbe az irányba, térjünk vissza a tisztázatlan kérdésekre, mielőtt sok új, tisztázatlan kérdést generálunk:

1. Mire nem ment reakció, amire kellett volna? Ha érdekel akkor kérdezd meg megint.
2. Mit írtam, ami nem kapcsolható össze azzal, amit írtál?

Az 1. is jelzi a különbséget, én ilyenkor, ha valóban érdekel a dolog, felteszem (akár újra, pontosítva) a kérdést, meg az is, hogy azon rugózol, hogy hazugnak neveztem, amikor nem tettem ilyet, ezt csak (másodlagos!) lehetőségként felvetettem, ez szerintem nagy különbség, szerinted ezek szerint nem. Szerinted meg kell védeni, és engem meg kell leoltani, szerintem a Fidesz-szavazót kellett. Sok-sok dolog, ami a szakadékot jelzi. Nem tudom, hogy kulturális, de gondolkodásbeli szakadékot biztosan.

Shaktee 2018.04.12. 20:27:35

@Zsuzsi65: Ahogy Zukker is mondta, senki nem tart fegyvert a juzer fejehez hogy az appokat berakja, s kivetel nekul mind mondja hogy fogja az adataidat hasznalni. So.

Valami fizetos facebookrol is beszelt..

Shaktee 2018.04.12. 20:33:06

@Arthamyr: :-)) "De ez a sok rizsa felesleges"

Hehe, bagoly mondja..:P

Arthamyr 2018.04.12. 21:18:33

@swing gitan: Ha lehet, ne kezdd te is... A saját rizsámat szakítottam meg vele.

puhacica 2018.04.12. 21:34:56

@Arthamyr: nezd, en nem tudok ezekre mit mondani. a valaszaid nemhogy nem kielegitoek (szamomra), hanem csak ujabb es ujabb kerdeseket vetnek fel. nehany peldadnal pedig nagyon vissza kell fognom magam, hogy ne tiltsanak ki. szoval nincs nekem ebbol a beszelgetesbol semmi hasznom, elorebb nem jutunk, csak lentebb. azt meg minek.

Arthamyr 2018.04.12. 22:04:06

@libslobsi fuszal: "szoval nincs nekem ebbol a beszelgetesbol semmi hasznom, elorebb nem jutunk, csak lentebb. azt meg minek. " - Így van, nekem sincs, már az eleje óta sem volt, ez két oldalú dolog. Viszont felhívnám a figyelmedet, hogy te "szálltál belém", az utóbbi napokban másodszor, mindkét esetben neked csípte a szemed a hozzászólásom, és te kezdtél el vitatkozni, gúnyolódni, kötekedni. Abból mi hasznod volt, hogy beszóltál, majd egyre keményebben osztani kezdtél, a "csúcson" már elég meredek dolgokat megengedve magadnak?

Ha kiszűrsz, az megoldja a problémádat a jövőre nézve. Nem kell tőlem magad megvédeni, én, ha jól emlékszem, még nem háborodtam fel és ugrottam neki egy nem nekem címzett hozzászólásodnak sem, nem is nagyon szoktam komolyan hozzád szólni, néha valami idétlen dolgot írok, de azzal nem vesztesz semmit, ha nem jut el hozzád. Ha indirekt köpködsz rám (virago-ra szoktál), vagy közvetlenül, arra van esély, hogy reagálok.
Ez fordítva nem igaz az utóbbi pár nap tapasztalata alapján, így én nem szűrhetlek ki, hogy amennyiben megint rám támadsz, megfelelően (vagyis azért annál finomabban, mint itt is látható volt) reagálhassak.
Így nem menne fel benned a pumpa, ha hozzá merészelek szólni úgy, hogy az a te értékrendedbe, világodba nem fér bele.

Arthamyr 2018.04.12. 22:04:49

@swing gitan: I am the zen. :) És itt az új csomag rizsa, remélem nem lesz többre szükség.

puhacica 2018.04.12. 22:24:10

@Arthamyr: az eltero velemeny nem kotekedes, gunyolodas, vitatkozas. az elso kommentemben ezekbol egyebkent se sokat talalnal. a tobbi meg... amilyen az adjonisten.
tudod, csak annak orulok, hogy eltero kulturalis hatteruek vagyunk, de annak nagyon. :D

Arthamyr 2018.04.12. 22:38:42

@libslobsi fuszal: "az eltero velemeny nem kotekedes, gunyolodas, vitatkozas. az elso kommentemben ezekbol egyebkent se sokat talalnal." - Nem fogom kielemezni a "hangnem" változását, mert nincs haszna, amúgy is te vagy kommunikáció szakos, ez a te szakterületed. Én mindenesetre sosem éreztem úgy, hogy vissza kell fognom magam, hogy ne tiltsanak ki. :)

"tudod, csak annak orulok, hogy eltero kulturalis hatteruek vagyunk, de annak nagyon." - Naa, örömteli, hogy egyre több dologban értünk egyet. Fog ez menni, lesz itt boldogság. Minden bizonnyal te is örülsz annak is, hogy sosem fogunk találkozni személyesen. Szóval itt van még egy dolog, aminek kölcsönösen örülhetünk, biztos lehet még sok ilyesmit találni.

puhacica 2018.04.12. 23:01:35

@Arthamyr: na latod, ezek. hat mire irod ezt peldaul?
"Minden bizonnyal te is örülsz annak is, hogy sosem fogunk találkozni személyesen."
kiben merult fel ez egyaltalan? mire relevans reakcio ez? egesz nap ezt csinaltad egyebkent, az elejetol nem arra reagaltal, amit irtam. igy meg azert elegge nehez terep a kommunikacio, meg nekem is. :D

Arthamyr 2018.04.13. 00:00:04

1. tudod, csak annak orulok, hogy eltero kulturalis hatteruek vagyunk, de annak nagyon.
2. Naa, örömteli, hogy egyre több dologban értünk egyet. Fog ez menni, lesz itt boldogság.
3. Minden bizonnyal te is örülsz annak is, hogy sosem fogunk találkozni személyesen.

Most szándékosan fárasztasz?
Mondasz egy gondolatot (1.), kifejezem örömöm, és legteljesebb egyetértésem a mai nap folyamán (2.), ezzel egyszerre be is vezetem az 1.-hez hasonlóan pozitív gondolatot (3.). Nekem nem esik nehezemre összekapcsolni a kettőt, ha neked igen, nyugodtan hagyd figyelmen kívül.

Az eltérő véleményedet általában leszarom és a továbbiakban is le fogom, tudod, a vélemény olyan, mint... Nincs vele semmi gondom, jó eséllyel el is engedtem volna, mint egy pici, csöndes pukit, két problémám volt vele, amiért egyáltalán reagáltam rá: megszólítottál, és a hozzászólásod úgy vehető, hogy (minimum indirekt módon) véleményt mondtál rólam. Ez egyébként többször is megesett ma, én emlékeim szerint nem nagyon véleményeztelek téged, persze azért az "amilyen az adjonisten..." elvnek előfordul, hogy én is érvényt szerzek. Nincs gondom azzal, hogy megvetsz/haragszol rám stb., viszont ha ennek valamilyen módon hangot adsz, van rá esély, hogy sértegetésnek veszem, ezt amennyiben lehetséges, tartsd magadban. Vagy ne, csak akkor ne csodálkozz, ha reagálok rá, és esetleg koncentrálnod kell, nehogy lesújtson a banhammer.

A kommunikáció nem ment, nem megy, és nem is fog menni ezek után, ami nem megy, azt meg minek erőltetni?

Arthamyr 2018.04.13. 00:02:34

@libslobsi fuszal: @Arthamyr: A válasz funkció használata elmaradt...

FutureFry 2018.04.13. 00:23:10

@Nagy kámpics: “(Nincs kizárva egyébként, hogy a lakótársaim azért tettek rám ilyen jó benyomást, mert én voltam a leglepattantabb, legnyomorultabb, legocsmányabb köztük. Sose lehet tudni.)”

“Be warned, everyone (at college) has a weird roommate. If you don't have a weird roommate, then you're the weird roommate.” - Conan O'Brien

Shaktee 2018.04.13. 00:24:51

@Arthamyr: furán csajzol kis zen :D

Peter The Great 2018.04.13. 03:34:29

Poszthoz úgy alapvetően senki nem szeretne hozzászólni? :D Csak kérdem!

gabors 2018.04.13. 05:05:34

@Peter The Great: " Poszthoz úgy alapvetően senki nem szeretne hozzászólni? :D Csak kérdem! "

en es gondolom sokan masok nem tapasztaltak meg igy csak annyit tudnank mondani ha akarnak hogy SAD

Akik megtapasztalatk hasonlaan csak annyit tudnanak mondani SAD...

:-)

kék madár 2018.04.13. 05:17:51

@Peter The Great: de! Gondolkodtam, hogy osszekoltozom par hulyevel, hogy hozza tudjak szolni, de csak csupa normalis embert talaltam, magamrol meg nem szeretek irni.

gabors 2018.04.14. 03:06:35

Hello WAR ...

Nem hiszem el hogy Trump mit csinal ebbol igazi haboru lehet ..

Burgermeister 2018.04.14. 08:51:00

@LepesMez: pont mint egy lepukkant koliban

Timi A METÁL MENYASSZONYA 2018.04.14. 11:50:29

Szerintem egy hét után szereznék egy gépfegyvert, és gyilkolnék le mindenkit.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása