oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. december 09. 06:30,  Mások álmától az otthonig 115 komment

2017. december 09. 06:30 Határátkelő

Mások álmától az otthonig

„Szerettem a gondolatot, hogy New Yorkban vagyok, és az irodám felhőkarcolókra néz, hogy a West Village‑ben lakom, és mindennap metrózom, és sosem tévesztem el a helyes irányt.” Ezt a XX. század egyik legjobb amerikai írója, John Updike mondta egy interjúban – majd két évvel később elköltözött egy kisvárosba. Ezt választotta könyve, a Mások álma mottójául Donáth Mirjam, aki hét év New York-i élet után költözött vissza Budapestre brazil férjével (és lett a Menjek/Maradjak sorozat egyik szereplője is). Vele beszélgettem New Yorkról, Budapestről, a vegyespáros életről és még sok minden másról. (A képeket köszönöm neki!)

Te is hazaköltöztél? Mit tapasztaltál, hogyan élted meg? Vagy még csak tervezed a hazaköltözést? Írd meg tapasztalataidat, reményeidet a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

cim_127.jpg

Nagyon érdekes a könyv címe, mert a Mások álma azt sugallja, hogy neked a New York-i életben valami nem stimmelt. Ezt csak megerősíti a mottónak választott Updike-idézet, illetve az, hogy az író alig két év után a lelkes szavak ellenére elköltözött New Yorkból. Neked miért nem állt össze a kép?

Amerikából jöttem, inkább a pozitívumokkal kezdem. Mi volt az, ami, igen korán „összeállt”, amire a cím is utal? Ez a város sokat jelent az odaérkezőknek.

Egy osztálytársnőm a Columbia egyetem újságíró mesterképzésén, a diplomaosztót követően hetvenezer dolláros kölcsönnel a nyakában egyik napról a másikra küzdött: hagymás krumplin élt, a penészes kenyértől sem riadt vissza, csak hogy maradhasson.

Az övénél még keményebb sorsú barátaim, akik papírok nélkül lettek New York-ivá, életre szólóan vállalták a szárnyaszegettséget­, hogy bármi történjék is odahaza, nem adják fel kínkeservesen felépített új életüket.

Elég hamar világossá vált számomra, hogy egy álomban élek. Ahogy az is, hogy nem a sajátomban. Miért nem a sajátomban? Erről szól a könyvem.

De erősen együttérzek John Updike-kal, aki két év után a kényelmetlenségekre és a költségekre hivatkozva azzal a felkiáltással hagyta el a várost, hogy „Ha New York‐i kultúrsznob akartam volna lenni, nem kellett volna családot alapítanom. A család megköt. És ha már úgyis meg vagyok kötve, miért ne legyek legalább ott megkötve, ahol ingyen parkolhatok, van friss levegő, fű, napsütés, és így tovább...”

Miért indultál el?

Honnan hova? Húsz éve úton vagyok.

Nekem New York (noha személyesen még nem jártam ott) kicsit mindig Londont juttatja az eszembe, amennyiben nem találkoztam még emberrel, aki semlegesen tudott volna viszonyulni hozzá: valaki vagy nem bírta elviselni, vagy imádta. Te milyennek képzelted New Yorkot az elindulás előtt, milyennek láttad ott élve, és változott-e ez a kép, miután elköltöztél?

Utópisztikusan képzeltem el New Yorkot, barátságosabbnak és átlagos keresettel is minőségibb életet biztosító helynek, mint amilyen valójában. Amíg csak álmodoztam arról, hogy egyszer egy brownstone ház előlépcsőjén ülve iszom a teámat papírpohárból, és a New York Times-ban megjelenő cikkeimen töröm majd a fejem, hittem is, nem is, hogy ez megtörténhet, hogy ott a csodák valóban megtörténhetnek.

New Yorkban kiderült, hogy egyedül rajtam múlik, megtörténnek-e. Kiderült, hogy sokkal többet tud adni a város, mint amit én valaha is gondoltam. Ezért, bár számomra kibírhatatlan volt ott élni, mélyen tisztelem New Yorkot.

ground_zero_1.jpgMunka közben a Ground Zeronál 

Mi volt a legnagyobb kultúrsokk, ami New Yorkban ért? 

A legelsőre tisztán emlékszem, amikor kiderült, hogyha nem ordítom túl az osztálytársakat, hogy én válaszolhassak először egy kérdésre, akkor azt gondolják, kuka vagyok, üres kuka. 

Ez később a munkahelyemen úgy formálódott át, hogy ha nem promotáltam az elvégzett feladataim, feleslegesnek gondoltak. Erre egyik főnököm hívta fel a figyelmem: „Nem az számít, hogy valójában mit csinálsz – mondta –, az a fontos, hogy ezt mások látják-e, s az, hogy minek látják. A mások fejében kialakított kép a fontos.” 

Mi volt a legkellemesebb élményed az első időkben? 

Idősebb amerikaiakhoz kötődik. Nyertem egy női diákoknak kiírt, P.E.O. névre hallgató ösztöndíjat, amelyet még a 19. század végén alapítottak iowai nők. A megérkezésem napjától havi rendszerességgel kaptam tőlük egy-egy törődő, személyes hangú képeslapot, és az első szemeszter végén meghívtak a konferenciájukra New Jersey-be, hogy tartsak előadást az élményeimről. 

Életem első publikus fellépése volt, rögtön angolul, vagy kétszáz amerikai hölgy előtt. Vastapsot kaptam, gondolom megelőlegezett szeretetből. Ebben nagyon nagyok az amerikaiak, a megelőlegezett szeretetben. 

Számon szoktuk rajtuk kérni, hogy miért nem mélyítik el a kapcsolataikat később. De ők a lehetőséggel ajándékoznak meg, ezért aztán nagyok az elvárásaink irántuk. Idehaza, ahol nem csodálkozunk, ha otromba velünk a másik ember, már a kasszás hölgy mosolyáért is elönt minket a hála.  

A határátkelésben az a furcsa, hogy szinte elvárjuk a külföldre költözőtől a sikert (vagy annak legalább a látszatát). A Te esetedben fokozottan igaz ez, hiszen a világ egyik legjobb egyetemén tanulhattál, azt csinálhattad, amit szeretsz. Éreztél ilyen nyomást? 

Nem, nem éreztem. A családom felől semmiképpen sem. A barátaimtól sem. Már önmagában az, hogy valaki felkerekedik, hogy a világgal mérje meg magát, sikeres emberi attitűd. Ezentúl szerintem a kutyát sem érdekelte, mit és hogyan csinálok odakint. 

Pedig nem nyomasztott volna, ha hallok az itthoni elvárásokról. A belém vetett bizalom jeleként éltem volna meg, úgy, hogy számon tartanak. De ez a két világ különvált egymástól. 

A veled folytatott beszélgetéseket olvasva, és a könyvedből is az jött át nekem, hogy voltaképpen nem sikerült beilleszkedned New Yorkban. Utólag miben látod ennek az okát? 

Éppen ellenkezőleg! Ha nem sikerült volna beilleszkednem, hazajöttem volna a tanév végén az első mesterdiploma megszerzése után. Miért gondolod, hogy nem sikerült beilleszkednem? Ezzel a logikával azt is mondhatnánk, hogy azért indultam el New Yorkba, mert idehaza 25 év alatt sem sikerült beilleszkednem. 

Az elindulásban mindig benne van a tiltakozás az ellen, amiben vagy. Nem azért, mert nem sikerül beilleszkedned. Hanem azért, mert miután beilleszkedtél, nem vagy elégedett. 

Hét évet éltél New Yorkban, ott ismerkedtél meg a férjeddel, ott született a kislányod. Nem érezted úgy, hogy „veszélyesen közel kerülsz” ahhoz, hogy a „nehézkedési erő” kint tartson, még úgy is, hogy nem igazán szereted? Hiszen egyszer csak eljön az az idő, amikor már olyan sok minden köti az embert a külföldi otthonához, hogy legalább olyan nehéz hazajönni, mint elmenni. 

Nem csak hogy „veszélyesen közel kerültem”, de lehetséges, hogy a férjem segítsége nélkül még mindig ott lennénk. Ő nagyon el akart jönni. Pedig nem a külföldi otthonomhoz kötődtem, hanem a New York biztosította lehetőségekhez. Amelyekről ma már tudom, hogy akkor is vannak, ha már New York nincs nekem. 

Elég jól érzékelhető az, hogy míg a határátkelésről szívesen beszélnek az emberek, addig a hazatérés mintha még mindig kudarcnak számítana Magyarországon. Mintha azt jelentené, hogy nem sikerült a nagy kaland. Te találkoztál ilyen véleménnyel, érzel ilyen nyomást? 

Sokan megkérdezték ezt tőlem itthon. Egyre inkább az a meggyőződésem, hogy ez a kudarc-siker pályán definiált életszemlélet nagyon kelet-európai. Az Egyesült Államokban hét évet küzdött New York-i nem is érti. 

Kudarc az, hogy valaki szabadon eldöntheti, hol szeretne otthon lenni? Kudarc az, hogy az ember biztosítja a gyerekeinek, hogy megismerjék a gyökereiket? Ha újra felépíti önmagát, a New York-i keretek nélkül? Ha beigazolja a Frank Sinatra által slágerré lett kijelentést, hogy akinek ott sikerül, annak mindenütt sikerülhet? 

Mert ez a cél. Hogy máshol is sikerüljön. Az az igazi tehetség, az a szabad ember, akinek nem számít, hol van, bárhol legyen is, sikerre tör. 

Azzal, hogy ott hagytad New Yorkot, legalábbis részben feladtad annak a 7 évnek egy részét is, amit az ottani karriered építésével töltöttél. Ez nem lehetett könnyű döntés. 

A karrieremet adtam föl. Nem volt könnyű. Sorsfordító változás csak nehéz döntések következményeként történik. Azoknak is, akik elindulnak, azoknak is, akik ott maradnak, ahol új otthont teremtettek. Mert az sem könnyű döntés.

journalism_foto_luis_andres_henao.jpg(Fotó: Luis Andres Henao)

Hét év nagyon sok idő, és most is tulajdonképpen csak félig költöztél vissza Magyarországra, hiszen részben Brazíliavárosban éltek. Mennyit változott Magyarország és Budapest a hét év alatt? 

Budapest kozmopolita város lett. A 4-es, 6-oson hosszan magyarázza a hangosbemondó angolul a közlekedési változásokat. A játszótereken mindig van többnyelvű kisgyerek, a nyóckerben fekete borbélyok dolgoznak, a 12. kerületben hazafele japánok ülnek a buszon. 

A Kossuth térről eltűntek a fák, olyan, mint Szentpétervárott a Hermitage tere. Fantasztikus éttermek, büfék, bárok nyíltak, a városközpontra rá sem ismertem. Reggelente látom, ahogy a markológépek bontják a MOME (Moholy-Nagy Művészeti Egyetem) kedves, fehér épületét. Minden nap elmentem előtte kisiskolás koromban. Ma olvastam, hogy 10 milliárd 107 millió forintból újjáépítik. Tiszta New York. 

A férjed brazil. Sok szó esett a vegyespáros kapcsolatokról már itt, a Határátkelőn is. Köztetek miben van a legnagyobb különbség? 

Miben nincs különbség? Arra könnyebb lenne felelni. Egyelőre egyformán mélyen szeretjük egymást.

ferjevel_foto_bakonyi_zsuzsa.jpg(Fotó: Bakonyi Zsuzsa)

Mennyire nehezíti meg a gyereknevelést az eltérő kulturális háttér? 

Igencsak megnehezíti. Mindennap megválogatom, hogy miért szállok harcba, és mi az, amiben engedek. Reggelente igyekeznem kell, hogy azelőtt adjam le a két és féléves Mariskát a bölcsődében, mielőtt a három hónapos fiam otthon felébredne. 

A férjem ma reggel azzal zavarta meg az igen szoros rituálét, hogy beraffaelózzott Mariskával reggeli és bölcsőde előtt. Nem csoda, hogy a gyerek nem akart elindulni. Minek? Otthon szebb az élet. 

Érdekes kérdés a többnyelvűség is, a kislányoddal milyen nyelven kommunikáltok? 

Én magyarul, a férjem angolul. Azt mondja, portugálul majd Brazíliában tanítja meg. Ők amerikaiak... 

Azt írtad, a „minek” a honvágy nagy kérdése, és ezt a kérdést nagyon sokan felteszik, akik közül sokan haza is térnek. Ugyanakkor minél nagyobb a térbeli és időbeli távolság, annál jobban torzít is. Hazatérve azt kaptad, amiről New Yorkban álmodoztál? 

Igen, otthont kaptam. Azaz megteremtettük a magunk új, közös budapesti otthonát. Ez a lakás sem puszta jelen, hiszen a falai között cseperedtek föl apám és fivérei, itt laktak életük alkonyán dédszüleim is, sőt már én is évekig az ezredfordulón Évamamóka nagyanyámmal, akitől ellestem, hogyan lehet szeretve írni és olvasni. 

Jó dolog álmodozni, s jó dolog azután nekiállni és kemény munkával megvalósítani az álmokat. És az út közben kiderül, valóban a miénk-e az az álom, amiért elindultunk. 

Az, amiről te beszélsz, a vágyakozás azután, ami rég elveszett, a gyerekkor után, a már nem élő szeretteink után, a város után, ami már nem az a város, amit egykor elhagytunk, ez merő nosztalgia, lehetetlen vágyakozás. 

És nem azért, mert beteljesíthetetlen sóvárgás, épp ellenkezőleg: csak azért sóvárgunk rá, mert a miénk – volt. Az én „minek” kérdéseim a jövőre vonatkoztak. 

Mi hiányzik Amerikából? Pontosabban: mi hiányzik New Yorkból, hiszen azt szokták mondani, New York nem Amerika… 

Vasárnap délelőttönként az utcákat beborító frissen mosott ruha illata. 

Most kétlaki életet élsz a családoddal, szerinted ez tartható hosszú távon is, vagy előbb-utóbb le kell tenni a garast az egyik ország mellett? 

Ez egy a „most”-ban folyó kísérlet. Nekem már az ajándék az élettől, ha a gyerekeket kiskorukban meg tudom meríteni mind a brazil, mind a magyar kultúrában, nagyszüleik mindennapi szeretetében. 

Majd amikor a gyerekek iskolások lesznek, kiderül, hogyan folytatható. Amikor szerelmesek lesznek, kiderül, hogyan akarják folytatni. És ha egyszer ez a mostani élethelyzet, ami a kétlakiságot lehetségessé teszi, múlttá válik, az is nyilvánvalóvá lesz, mi és hol folytatható. 

Beszélünk öt év múlva? 

Ha érdekel Mirjam könyve, itt találhatod, ha pedig szívesen találkoznál is vele, azt jövő vasárnap teheted meg.

HÍRMONDÓ

Munkák Ausztriától Izlandig

Ausztria, Németország, Hollandia, Izland – nagyjából egészéből ezen az útvonalon haladunk a mai állásajánlóval, és a munkák is legalább ilyen változatosak lesznek, akad köztük egészen kemény is.

Hencidáról Párizsba, avagy egy csodálatos történet 

Ötvös Pisti története minden, csak nem hétköznapi: a Hencidán nevelőapja nagyszüleinél szegényes körülmények között nevelkedett fiú a Pannonhalmi Bencés Gimnáziumon át jutott el Párizsig. Ha van szép határátkelős történet, akkor az övé az. 

Melyik európai törzshöz tartozol? 

Sokkal jobban foglalkoztatja az embereket a politika, mint gondolnánk, csak nem mindenki szeret belefolyni – derült ki a Chatham House kutatóközpont elemzéséből, ami „törzsekre” osztotta az európaiakat. 

„Visszautasíthatatlan ajánlatot” tett Brüsszel 

Ismertette a gazdasági és monetáris unió elmélyítésére irányuló ütemtervét az Európai Bizottság. Ezek között szerepel az euró bevezetését szorgalmazó „visszautasíthatatlan ajánlat”. De mi ez és hogy néz ki?

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Egyesült Államok hazaköltözés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4513456975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2017.12.09. 11:04:05

Jaj, New York-ban nehéz az újságírók élete. Magyarországon egyszerűbb lesz, elég készíteni egy képet egy disznóról, aztán még a Bloombergbe is bekerül. Kész a nagy multikulti ott is...

Csodabogár 2017.12.09. 11:07:48

@Bredpitt Monika: Én is ránéztem, de kicsit nagyon messze van, pedig a fesztivál zenekar művészei is megérnének egy kirándulást.

2017.12.09. 11:09:02

@libslobsi fuszal:

"szerintem arra gondolhat a kolto"

Hát lehet, fogalmam sincs. Igen, mindig feltűnik ezzek valaki (sőt, jellemzően ugyanazok), de én személyesen csak keveset adok a véleményükre, és meglepne, ha HÁ ezt használná hivatkozási alapnak. Aztán fene tudja.

Amúgy meg tényleg, az ő szemükben kudarc vajon a hazaköltözés? Nem inkább a saját önigazolásukra használnák boldogan? Meg kell kérdezni virago mestert, mit gondol erről. Vagy az IT lovagot. Vagy a wannabe burgersütők doyenjét.

Én egyébként azt látom, hogy akik élnek/éltek külföldön, elég megengedőek az ide-oda költözéssel meg a különböző élethelyzetekkel kapcsolatban. Még ha az otthoniak össze is súgnak egymás között a közértben vagy a fodrásznál, hogy "hallottad, gizikéék hazajöttek svédből, mert azért csak jobb itt, mekkora lúzerek", ami engem meglepne, ha lenne ilyen, de hát ki tudja, szóval még akkor is: te meg én meg a HÁ meg a többiek honnan értesülnek erről? Hol "érzékelhető" ez? Te találkozol ilyesmivel?

Én még a büdös életben soha senkitől nem hallottam ezt, én magam nem is gondoltam még így rá soha... ugyanakkor az én szociális kapcsolataim, hogyismondjam, elég csonkák, szóval mit tudhatom én. De egyelőre freudi elszólásra gyanakszom inkább a HÁ részéről. Az mindig olyan izgi.:)

Csodabogár 2017.12.09. 11:15:45

@Nagy kámpics: Nem hinném. Több családot ismertem Svájcban, akik azért nem jönnek haza most nyugdíjasan se, mert olyan sokáig bizonygatták maguknak és az itthoni környezetüknek, hogy nekik kint milyen jó, hogy nem merik bevallani, hogy nem is volt annyira jó. Mindegyik elég nehéz körülmények közt él, falura költöztek, mert ott ki tudják fizetni a lakbért meg ilyesmi. Akikről most beszélek egyik se lett különösen sikeres kint. Többször voltak munka nélkül, mérnökök, a feleségeknek semmi nem jött be, gondolom a nyugdíjuk is minimális. Itthon gondtalanul élhetnének, de nem.Engem már többször kioktattak, hogy kommunista vagyok meg ilyesmik. Nagyjából megszakadt már a kapcsolat, nekem elég volt.

Csodabogár 2017.12.09. 11:25:54

@bandirepublic: Buta kérdés: Ha megveszem az e-könyvet, hogy tudom letölteni? Még soha nem vettem magyar e-könyvet, csak németet meg angolt (kindle). Elmagyarázod a menetét?

2017.12.09. 11:26:15

@Csodabogár:

"olyan sokáig bizonygatták maguknak és az itthoni környezetüknek, hogy nekik kint milyen jó, hogy nem merik bevallani, hogy nem is volt annyira jó."

Igen! Ez tuti létezik.
De akkor is: ez az ő fejükben van belül, nem? Tehát nem "érzékelhető mo-on", hanem az ő saját kis egójuk, kognitív disszonanciájuk stb., nem?

SzZoole 2017.12.09. 11:31:51

@Csodabogár: kindle-re csak az Amazonrol tudsz le tolteni, viszont az amazonon nincs fent ez a konyv.

SzZoole 2017.12.09. 11:41:37

A bookline oldaln a konyvajanlo osszefoglaloja ezt irja "Hét év után hazajött, és megírta félmillió kivándorló honfitársunk lélekölő vívódásait. "

Lehet mi a felmillio egyedikek vagyunk, mert semmi lelekolo vivodasunk nincs.

Golf2 2017.12.09. 11:51:12

@Zoole Reloaded: Mert annyit gürizel hogy vivódni sincs időd.Otthon ki mosogat? Vicc.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2017.12.09. 12:07:21

@Bredpitt Monika: ez valami generációs dolog lehet, nekem a hátam közepére nem kell mások bánata és én sem akarom idegeneknek mesélni az enyémet.

Hari Seldon 2 2017.12.09. 12:08:24

@Zoole Reloaded:
Meg idegen földön a kenyér is keserű... - Illetve baguette.

puhacica 2017.12.09. 12:13:39

@Nagy kámpics: ha van kedved, kerdezd meg, engem kulonosebben nem nyom a tema. epp eleg az itt szerzett ertesules a sajat eletemrol. :D

"Én egyébként azt látom, hogy akik élnek/éltek külföldön, elég megengedőek az ide-oda költözéssel meg a különböző élethelyzetekkel kapcsolatban" - igen, nekem is baromi nagy tanulsag volt, hogy mennyire nyitott a vilag, ma london, holnap ki tudja...

SzZoole 2017.12.09. 12:14:17

@Hari Seldon 2: keseru annak, aki annak latja....

fhdgy 2017.12.09. 12:17:49

@Csodabogár: ez a bizonygatták maguknak egy érdekes kérdés.

Igen, sok mindent bemagyaráz magának az ember, hogy végül is elhiggye. Erre nagyon sokszor szükség is van, mert különben szinte nap mint nap el kellene menekülnie az embernek, akár még önmagától is.

De mit tud magának valaki bemagyarázni? Csak azokat, amik az értelmére hatnak. Érzelmi dolgokat szerintem nem lehet, vagy csak addig, amíg nem tőr elő az érzelem.

Egy konkrét példa:

Egy bajor 15 ezres községben éltem, tudtommal egyetlen magyarként, így mondhatom, hogy magányos voltam.

Elhitettem magammal, hogy én egy öreg, magányos farkas vagyok és ez jó így nekem. Az eszemmel el is hittem, fakír módjára az érzelmeim meg nem érdekeltek.

Aztán egy kora tavaszi napon, még foltokban volt hó, az Isar partján itt-ott még jég is volt. Sétáltam a parton, a településen kívül.

Egyszer csak meghallottam, hogy szól a zene, Pugacsova énekelte a "Fekete szemek" slágerét és egy kisebb társaság egy sóderpadon grillezett. Szerintem oroszok voltak, nem csak Pugacsova miatt, mert ki más akarna még jég és hó között grillezni?

Akkor úgy feltört bennem, hogy de jó nekik!

Öreg, magányos farkas voltam, de akkor megéreztem, hogy minden addigival szemben nem is akarok magányos farkas maradni.

Csodabogár 2017.12.09. 12:58:38

@Zoole Reloaded: A magyarok minden honnan töltögetnek le és minden féle varázslatot csinálnak. Sajnos én ehhez nem értek. Vettem extra egy Tolino olvasót, amire az összes német kiadótól le lehet tölteni, csak nem itthon.:-(((
A végén megveszem papiron, pedig már egy centi helyem nincs új könyveknek.:-(

Csodabogár 2017.12.09. 13:00:36

@Zoole Reloaded: Vívódni én se vívódtam, amig nem jött el a lehetőség. Azóta tudom, hogy én itthon vagyok jó helyen.

Csodabogár 2017.12.09. 13:04:28

@fhdgy: Többször hozta úgy az élet, hogy magányos farkas voltam. Akkor mindig igyekeztem a legjobbat kihozni a helyzetből, de azt tudom, hogy alapból teljesen alkalmatlan vagyok a magányos életre, pedig bizonyítottam évekig is, hogy tudok úgy is élni.

DieNanny CH 2017.12.09. 13:06:04

@libslobsi fuszal:

De ennek (vagyis, hogy csak a lúzerek mennek haza), ellentmond az, mikor pl valaki építkezik vagy felújít, és kiderül, hogy pl Svájcból költözik haza, akkor a mesteremberek számláin itt-ott egy egységgel jobbra csúszik a tizedesvessző.
(Megtörtént eset!)

DieNanny CH 2017.12.09. 13:10:51

@Csodabogár:

Nekem is Tolinóm van, letöltöm a könyveket laptopra, átkonvertálom, majd mehet a Tolinóra. Próbáld ki.
(Viszont, lehet, te meg azt tudod, amit én nem: Vettem GooglePlay-en könyvet, de a Tolino nem megy a GooglePlayre, így offline nem tudom olvasni, csak a laptopon. Esetleg ebben tudsz segíteni?)

SzZoole 2017.12.09. 13:17:02

@Csodabogár: a te helyzeted teljesen mas volt, mint a mienk :-)

P.Elliot 2017.12.09. 13:18:53

Jo poszt, szivesen olvasnek ilyen tipusuakat a jovoben hogy hogy eli meg a ket kulonbozo orszagbol jott hazaspar az eletet egy masik orszagban.
Ha jol olvasom, / kave elott engem nem szabad komolyan venni/, hazamentek Magyarorszagra mert a ferj nem erezte magat jol, illetve igazan otthon New Yorkban. Erre a feleseg hazavitte Magyarorszagra mert hatha ott igen, ott legalabb o otthon van, vannak rokonok, baratok, megiscsak konnyebb, csaladban erezheti magat.
Mivel a ferje tervezi hogy a gyerekek majd Braziliaban kezdik az iskolat es tanitja meg oket portugalul az azt jelenti hogy igazabol ott sem erzi magat jol, o szeretne a sajat orszagaban elni.
Jo ez igy? Valakinek mindig hianyerzete lesz, lassan majd a gyerekeknek is ahogy nonek es koltoznek ide-oda. Ket helyen legalabb lesz nagyszulo es rokonok de megis.
Jo az ilyen mas orszagbeliekkel kotott hazassag ha mindig hianyerzet van? Azonos orszagbelieknel ez azert lecsokken legalabb egy orszagra ha ugy adodik.
Egyebkent tetszik a posztolo szep mosolya, latszik rajta hogy azzal szuletett, ilyen tipus. Az az egymasfele fordulo kep is nagyon teszik, olyan edesek, jo kepunek latszik igy feloldalrol a "brazil" is....

P.Elliot 2017.12.09. 13:24:05

@Zoole Reloaded: "A bookline oldaln a konyvajanlo osszefoglaloja ezt irja "Hét év után hazajött, és megírta félmillió kivándorló honfitársunk lélekölő vívódásait. "

Lehet mi a felmillio egyedikek vagyunk, mert semmi lelekolo vivodasunk nincs. "

Hat nekem sem, mindig csodalkozok amikor a magam eletet elemzi mas illetve a sajat erzeseit ram akarja kenni...
Azert mert o nem erzi jol magat az nem jelenti azt hogy en nem, az en nevemben ne nyilatkozzon senki....

P.Elliot 2017.12.09. 13:28:05

@Csodabogár: Az ember tarsasleny, felesleges is maganyosfarkasozni ha van lehetoseg tartozni valakihez.
Amig muszaj hat megteszi az ember hogy egyedul el.
Szerintem itt az a "hos" aki a maganyossagot is tul tudja elni depresszio nelkul es nem erzi magat osszezavarodottnak.

P.Elliot 2017.12.09. 13:34:57

@Bredpitt Monika: En megbolondulnek ha valaki, plane vadidegen a maganyos eletet ismertetne a kocsmaban. A kocsmai beszelgetesek szerintem feluletesek, sportrol szol hogy ki mit latott a teveben, a munkahelyrol, a hobbirol, belemelyedni nem is szoktak semmi szemelyi temaba, vagy legalabbis egyszer-egyszer de hogy oda azert jarjanak hogy kipakoljanak a banatukrol hat nagyon szomoru helynek kell lenni annak a kocsmanak ha ilyen es a vendegek elobb-utobb megszoknek ha ilyesmivel traktaljak egymast.
A kocsma ugy gondoltam eddig hogy egy lazito hely egy sor mellett, kicsit lazitani, vidamkodni...

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2017.12.09. 13:53:54

@Csodabogár: én a bookline app-jét töltöttem le, mert a kindle app-ből nem láttam a vásárolt ekönyvet. ha valki tud jobbat, szóljon!!

kék madár 2017.12.09. 14:43:20

New York kicsit a felforralt beka esete, elhetetlen hely, csak nem veszik eszre, annyira elvannak az ottlakok az onigazolassal, hogy milyen jo nekik. Ez alol azert nemi kivetel: a gazdagok, zeneszek, muveszek, irok, benszulottek, diakok, dominikaiak - a maradek 29% viszont csak attol erzi jol magat, hogy 212-vel kezdodik a telefonszama. (tudom, reg elfogyott)
Ettol fuggetlenul turistakent sokaig szerettem New Yorkot egeszen addig amig mar nem.

Es ne feledjuk. hogy Trump is New York termeke, aki nemcsakhogy egy elmebeteg szociopata de ami rossz ra ragadhatott New Yorkbol az ra is ragadt.

kék madár 2017.12.09. 14:47:06

@Csodabogár: " alapból teljesen alkalmatlan vagyok a magányos életre, pedig bizonyítottam évekig is, hogy tudok úgy is élni"
most akkor melyik? ha evekig eltel maganyosan akkor nem pont az bizonyitottad, hogy maganyosan is tudsz elni? :) Ez kb.olyan, hogy atusztam a Dunat telen, hogy bebizonyitsam, hogy a Dunat telen nem lehet atuszni. De lehet, sot valoszinu, hogy egyoldaluan latom

Bredpitt Monika 2017.12.09. 15:02:37

@Csodabogár: még meggondolom , lehet, hogy elmegyek, de a gyülekezet számomra nagyon félelmetes.........

volt itt egyébként már könyvajánló, ott találkoztam az írónővel, meg is vettem a könyvét, azóta sincs nálam, pont ma gondolkoztam kinek adtam kölcsön, Mirjam könyvét biztos megveszem,

itt van a múltbéli ajánló, az is érdekes, nekem mondjuk túlságosan ezoterikus beállítottságú a hölgy, aki írta, de érdekes párhuzamok voltak benne az én életemmel,

gabors 2017.12.09. 15:04:24

@Mrs. Clayton: itt meg mindig varunk meteorologusok tegnap este es ejjelre mondtak de csak most esnek az elso pelyhek 9:00 am. De mar ketszer lesoztak az utcankat .. ezek biztos oraberben dolgoznak

Bredpitt Monika 2017.12.09. 15:05:27

@bandirepublic: köszi, én még nem is olvastam e könyvet, de szerintem nem is fogok, pedig olyan nagy hülyeség könyveket gyűjteni, itt gyülekeznek a polcon, csak még több pakolni való, ha majd egyszer esetleg költözünk, úgy hogy a lakást is eladjuk,

épp most beszéltem telefonon férjemmel, hogy hová lehetne elmenni és elmenekülni a hülye politika elől, ő Jamaica-t javasolta, van egy sejtésem miért pont azt, de nekem tetszik az ötlet......

majd kifaggatom Tucano-t hogy lehet ott letelepedni

Bredpitt Monika 2017.12.09. 15:12:20

@libslobsi fuszal: @Zka: @P.Elliot:

olyan érdekes látni, ki mire reagál egy hozzászólás vagy egy poszt után, nekem két dolog van szerintem az arcomra írva:

gyerek kapsz egy százast

gyere, meséld el az életed

A múltkor az 1 es villamoson végig jött velem egy srác, aki kiöntötte nekem az életét, még a buszon ült mellém, mert látta rajtam a hajlandóságot, bár nem voltam felkészülve arra ami, várt rám.

Azzal kezdte, hogy Ő rossz ember. Később rákérdeztem miért mondta, válasz, azért mert iszom.

Érdekes volt nagyon az egész srác, dőlt a szájából az alkohol szag és nem is rejtette véka alá, hogy baj van. Konkrétan meghúzta a boros üveget a villamoson,még elnézést is kért.

Kérdeztem tőle, hogy tud így építkezésen dolgozni, azt mondta, ha nem inna, akkor esne le a létráról.

Egyébként meg nagyon tiszta volt, nagyon jól öltözött, és minden babakocsis nőnek ugrott segíteni.

Én pont az ilyen emberek miatt szeretek beszélgetni.

gabors 2017.12.09. 15:12:22

A poszt nagyon jo stilus minden

De ezt nem ertem

"Vasárnap délelőttönként az utcákat beborító frissen mosott ruha illata. " ez valami nagyon "ethnic" kornyek lehetett vagy laundromat felett laktak ? mert eleg sokat eltem mar New Yorkban ok Queens/Forest Hills ( a regi teniszcenter 5 percnyire volt) de ilyet csak a mosodakban tapasztaltam ... Manhattanben plane nincs .. ilyen

Azote kikoltoztem New Yorkbol oda mar csak dolgozni jarok :-)

Hogy a temahoz is szoljak nekem a hazakoltozes ugy az 6-7 ev kornyeken merult fel de az itteni munka/ertek akkoriban fel sem merul Mo-on. Mostanra mar Mo csak egy egzotikus kicsi kelet europai porfeszek ami nagy lepesekkel tortetet keletre hogy az illiberalis uj SZU-hoz csatlakozzon... SZOMORU

Bredpitt Monika 2017.12.09. 15:13:15

gyere, kapsz egy százast (javítva)

Bredpitt Monika 2017.12.09. 15:15:23

@gabors: ez nekem is feltűnt, mármint a frissen mosott ruha illata, szerintem ő a ruhaszárítóra gondolt, az nekem is olyan nagyon amerikás illat,

vagy lehet, esetleg volt valami nápolyi emléke, de csak a vicc kedvéért mondom

Bredpitt Monika 2017.12.09. 15:16:21

@kék madár: üdv a fedélzeten, hozod a formád

Bredpitt Monika 2017.12.09. 15:22:21

@P.Elliot: "Szerintem itt az a "hos" aki a maganyossagot is tul tudja elni depresszio nelkul es nem erzi magat osszezavarodottnak. "

Ez szép mondat, de biztos sokan vannak, akik imádják az egyedüllétet, és szándékosan nem magányt írtam.

Amúgy meg akartam fogadni a tanácsod, azzal kapcsolatban, hogy tüntetés helyett miért nem csinálok inkább valami hasznosat.
Azt találtam ki, hogy minden pénteken lesz nálunk egy kis buli gyerekeknek, de aztán elkezdtem dolgozni és későn értem haza.

De most szabad az út. El is kezdtem és van itt két gyerek, akiknek a szüleik nincsenek a helyzet magaslatán. Borzasztó ápolatlanok, amikor feljöttek egy fél órán át szellőztettem utánuk.

Aztán rájöttem, hogy nem vagyok Böjte Csaba, a saját kényelmem sokkal fontosabb, szégyellem magam miatta.

Aztán arra jutottam, hogy mégis fel kellene őket is hívni. Vajon mi a megalázóbb, hazudni nekik, és különféle indokokkal lerázni őket, vagy egyszerűen bedugni őket a kádba és tiszta ruhát adni rájuk?????

Bredpitt Monika 2017.12.09. 15:28:51

@fhdgy: érdekes amit írsz, én ilyesmit akkor éreztem amikor Floridában sétáltam reggelente a csecsemő lányommal, és még nem volt meg a saját helyünk, összeköltöztünk valakivel és rohadtul utáltam a helyzetet (egy kicsit amolyan furcsa faramuci példa lesz ez a tiédhez képest)

de aztán akkor kezdtem elfogadni az egészet, amikor elmentem egy ház mellett minden reggel, ahol mexikóiak laktak,

reggel kint ültek egy padon a ház bejárata mellett egy lugas szerű kis előkertben, sokan voltak, én róttam a köröket lányommal, és ahogy jöttek felvenni a kis "mekákat", akik munkába mentek, egyre fogytak az emberek a padon, akik egyébként nagyon vidámnak tűntek minden nap,

akkor arra gondoltam, milyen jó, hogy ilyen sokan élnek együtt, és kicsit elszégyelltem magam, azért, mert én utáltam ezt az egymás hegyén hátán élést,

kék madár 2017.12.09. 15:31:52

@gabors: ez egy ilyen koltoi kep szerintem, metaforikus, nem feltetlenul a mosott ruha a lenyeg, hanem a vasarnap hangulata ami egyebkent New Yorkban tenyleg jellemzo es eredeti, egyedul vasarnap nincs (akkora) rohanas, az emberek olyasmit csinalnak amit a het tobbi napjan nem (pl, nem arrogans parasztok egymassal, hehe)

gabors 2017.12.09. 15:34:18

@gabors: na el kezdett esni a ho "vegre" 9:30 egyelore inkabb csak hoszallingozas de 5-10 cm-t mondanak a nap vegere meg jo hogy szombat van es holnap nem kell az utakon csuszkalni ...

Bredpitt Monika 2017.12.09. 15:36:57

@P.Elliot: kocsma és kocsma között óriási különbség van, vannak a Pub . ok ahol a felső tízezer szórakozik, vannak késdobálók vidéken, ahol bizony bárki előkapja a kést, ha arról van szó., hogy megsértették a családját (van gyilkossági nyomozó ismerősöm, a bárkit azért írom, mert sokan azt gondolják, hogy csak romák gyilkolnak, hát nem)

nekem volt egy haverom, aki fent a Lipótmezőn dolgozott bárpultosként (mióta bezárták a pszichiátriát meghalt fent minden) egyszer azt mondta, hogy nem olyan felemelő ezekkel az emberekkel beszélgetni nap, mint nap,

nekem az volt a furcsa ott, hogy a környék ellenére, nagyon sok lezüllött ember volt, alvó részegek az asztalra borulva......

viszont a részeg ember őszinte, és nagyon sok érdekes dolgot tudsz meg emberekről, akikről ránézésre azt hiszed , nem lesz egy értelmes mondata sem, aztán dehogynem

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.09. 16:12:31

@Zoole Reloaded: huvazze... ez van oda írva?? Nagy minusz.

Baratnonk hazakoltozott 8 ev utan. Folyamatosan meseli, milyen jo Mao-n, jol erzi magat, uj karrier, stb, DE s ettol megyek falnak, folyton buzdit, hogy menjunk mi is, mert jobb lenne, mar kuldott linkeket, hol kepezhetnem magam, hol nyithatnek kavezot... kezd nagyon zavarni, most teljesen ellene fordult annak az orszagnak es az amugy nagyon kenyelmes eletenek, amit kint elt. Semmi szukseg ra, foleg a reszunkrol, nem is ertem, miert teszi...

Bredpitt Monika 2017.12.09. 16:22:18

@kisrumpf: olyan jól hangzott valamelyik nap, amit írtál,

kint hideg van, de a sütő mellett jó meleg,

én nem sütnék, de olyan szívesen dolgoznék egy cukrászdában, vagy egy pékségben, olyan jó hangulata van az egésznek

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.09. 16:22:32

@Zoole Reloaded: fenét...

Jajanyámnemilyenlovatakartam...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.09. 16:27:04

@Bredpitt Monika: haha, a hangulat mellett dolgozni is kell am, megpedig sietosen, volt, hogy lerohadt rolunk a gatya, ment a ket suto, telt haz... sok rendeles, kapkodas... nem mindig volt kellemes...

Ezeken a hideg reggeleken hatarozottan jo a suto elott alldogalni, amikor kinyitom, es kidol rajta a meleg a friss kenyer vagy suti illataval...

Ide ejjelre mondjak a havat, lelegzetvisszafojtva var ra a sziget... s en is. Nagyon hianyzik a ho!

Bredpitt Monika 2017.12.09. 16:37:34

@kisrumpf: Férjemék is havat kapnak. Én imádom, és itthon nincs sok részünk benne. AMikor kimentünk New Jerseybe 2013 ban, decemberben, az első hó este kezdett el esni.

Lányommal kimentünk az utcába és őrület módon végig éljeneztük az utcát. Tök jó élmény volt! Hívtuk a szomszéd fiút, aki pizsamában nézett minket az ablakból, de nagyon szigorú olasz apja van, nem engedte ki. Sajnáltuk szegényt !

A hátunk mögött megjelent a hókotró és azt játszottuk, hogy az a szörny, nagy élmény volt!!!

Azért is mondtam , hogy nem sütnék mert nagyon kemény meló lehet. De kiszolgálni, az más. Beszélgetni a vendégekkel, és közben érezni a sütemények illatát !!!!!!

Ha egyszer vállalkozó leszek biztos hogy egy kávézóm lesz ahol lesz süti is (amit más süt majd, nem én).

Az egyetlen amire hajlandó vagyok, hogy karácsonykor mézes kalácsot sütök lányommal, valódi mézzel készültet. Annak olyan jó hangulata van, szegfűszeg, fahéj............

gabors 2017.12.09. 16:42:02

@kék madár: "ez egy ilyen koltoi kep szerintem, metaforikus, nem feltetlenul a mosott ruha a lenyeg, hanem a vasarnap hangulata ami egyebkent New Yorkban tenyleg jellemzo es eredeti,"

rendben akkor azt is irhatta volna soha nem szerettem ezt a metafora hulyeseget mar magyar irodalom oran sem ...

amugy ha metafor akkor lehet arra gondolt hogy mentek templomba a legjobb hetente egyszer felvett ruhaban??? ez sem jellemzo New York legnagyobb reszere csak a nagyon etnikus (illetve brooklyn de az meg nem vasarnap hanem szombaton es van azoknak tenyleg tipikus illata) :-)))))

gabors 2017.12.09. 16:51:22

@kisrumpf: "Ide ejjelre mondjak a havat, lelegzetvisszafojtva var ra a sziget... s en is. Nagyon hianyzik a ho! "

itt mar esik keletebbre lehet kesobb es tobb ho lesz mint itt Nassauban (annak is a nyugati reszen) ha igaz nem fog igazan megmaradni holnap reggel kicsi latyak jeg itt ott de siman el fog olvadni

P.Elliot 2017.12.09. 17:04:40

@gabors: Itt is esik a ho, reggel fel 9 korul meg kicsi jeg is szitalt elotte. Ilyenkor rogton erezzuk furcsa modon a bezartsagot vagy azt hogy majd az lesz belole igy valtozatossag kedveert kimentunk reggelizni a kozeli etterembe, amire vegeztunk mar esett a ho eleg rendesen. Itt is elore beszortak az utakat, mar tavaly is, nem helyeslem ezt mert volt olyan hogy megsem esett es ott volt az uton vagy 2 hetig a so csak ugy szarazon.

Ezen a mosott ruha illaton en is eltunodtem hogy vajon hogy lehetseges, talan kozos mosoda van lennt az epuletben es mindenki hetvegen mos, szarit.
Na, majd talan felvilagosit a posztolo.

"amugy ha metafor akkor lehet arra gondolt hogy mentek templomba a legjobb hetente egyszer felvett ruhaban??? ez sem jellemzo New York legnagyobb reszere csak a nagyon etnikus (illetve brooklyn de az meg nem vasarnap hanem szombaton es van azoknak tenyleg tipikus illata) :-))))) '

Pontosan tudom mire gondolsz, ilyen elmenybol van itt reszunk nekunk is a szomszed varoskaban ha vegiggyalogolunk a foutcan ahol mindig sok ember maszkal, a helyiek...
Szerinted nagy lesz a ho? Jo lenne ha nem...

P.Elliot 2017.12.09. 17:11:12

@Bredpitt Monika: Honnan tudod hogy olyan jo volt azoknak a valoszinu illegalis mexicoiaknak ott elni hegyen hatan? Valoszinu hogy utaltak meg azt is hogy a napi letfenntartas abban van ha elviszik oket dolgozni, ha nem akkor nincs mibol fozni meg kifizetni a reszuket a berelt lakasbol.
A mosolygas ilyen munkast kereso helyen szinte kotelezo, savanyu keput nem visznek el, mutatni kell hogy orulsz.
Moge kell gondolni a dolgoknak hogy mi lehet az igazsag, nem az amit latsz legtobbszor.

Bredpitt Monika 2017.12.09. 17:19:56

@Zoole Reloaded: a pi....ba, ha ezt megmutatom lányomnak, meg is kell csinálnom vele, kérdezd meg Juditot, hogy ebben mennyi anyag és mennyi munka van?

hát bocs, de nem ilyenre gondoltam, csak sima mézeskalács sütire, amiből karácsonyfa mintám van, meg sima mosolygós arcot szoktunk csinálni,

Bredpitt Monika 2017.12.09. 17:22:02

@P.Elliot: olyan igazságtalan vagy ezekkel a mexikóiakkal szemben, ha valaki reggel már mosolyog munkába indulás előtt, már egy nagyon pozitív dolog, és én láttam őket, ez nem egy szimpla mosolygás volt, ezek az emberek élvezték az életet,

az indiaiak mitől másabbak szerinted?

SzZoole 2017.12.09. 17:22:13

@Bredpitt Monika: mindjárt megkérdezem

Amúgy ez is sima mézeskalács, csak 3D és kidekoralva :-))

2017.12.09. 17:31:21

@Csodabogár: @bandirepublic: @Zoole Reloaded:

"Ha megveszem az e-könyvet, hogy tudom letölteni?"

Én már vettem e-könyvet a bookline-on, és a kindle olvasómon olvasom.

Amikor megveszed, kapsz is róla levelet, meg a könyv meg is jelenik a bookline oldalán a neved > e-könyveim menüpontban.

.epub és .mobi formátumban is letöltheted, válaszd a .mobi-t. A letöltött fájlt aztán csak át kell másolnod a kindle-re. Ehhez csatlakoztasd a kapott usb-kábellel a számítógépedhez, és húzd át a fájlt a documents mappájába. Ezután válaszd le a kindle-t, és a könyvednek ekkor látszania kell a többi között.

Itt a bookline súgója hozzá:
bookline.hu/news/news.action?id=3216

SzZoole 2017.12.09. 17:41:01

@Nagy kámpics: loller Bolek :-)
Én ezt tudom/tudtam, hogy a letöltött fájlt csak át kell másolni és át varázsolni, van vagy 3-4 e-book itthon, de próbáld ezt elmondani egy hozza kevésbé értő budai fiatal úri hölgynek, lolka :-)))

SzZoole 2017.12.09. 17:46:22

Jajjjjjj, raneztem az időjárás előre jelzésre, azt hiszem nekünk is fehér reggelunk lesz, a francba......

p.coldline.hu/2017/12/09/2713102-20171209-FlZvC7.png

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.09. 18:06:51

@Bredpitt Monika: igen, azok az illatok pl. sokat segítenek, hogy bírja az ember a munkát, érdekes, nem? Az és a zene. Anélkül nem bírnám.

A közelben egy parkot most nyitnak meg a nyilvánosságnak. Lehet, hogy lesz benne kávézó! Egy ismerősömet kapacitálom, vágjon bele. Én nem vagyok üzletasszonynak való, de ő igen. De sütnék vagy ott vagy neki! Drukkoljatok, legyen belőle valami, ha nekem nem is, legalább a kávézó nyiljon meg, csodás park, nemrég vette meg a council.

gabors 2017.12.09. 18:08:52

@P.Elliot: " mar tavaly is, nem helyeslem ezt mert volt olyan hogy megsem esett es ott volt az uton vagy 2 hetig a so csak ugy szarazon." muszaly elhasznalni mert akkor jovore nem lehet megint megvenni sot valamelyik csokostol :-) minden ilyen budget alapu dolog igy mukodik epp most ment a hokotro pedig ho csak a fuvon marad meg egyelore

szerintem nem lesz ebbol komolyabb ho 10 cm max de mivel nincs igazan hideg holnapra elolvad, inshallah :-) csak gyakorolom az europai utamra

Csodabogár 2017.12.09. 18:25:47

@DieNanny CH: Sajnos ezekhez a dolgokhoz sem értek igazán, csak használni tudom. Az említett könyvet meg megveszem majd papiron, aztán elajándékozom majd valakinek.:-(

Csodabogár 2017.12.09. 18:32:48

@Bredpitt Monika: Nem lesz semmi gyülekezeti ott, szerintem. Megkapta a helyet a fesztivál zenekar művészei is játszani fognak , nem egy vallásos gyülekezet. Ha jól következtetek, akkor az írónő nagypapája evangelikus pap, eléggé ismert ember. A dédnagypapa meg pláne.

Csodabogár 2017.12.09. 18:35:02

@kék madár: Kényszerhelyzetben tudtam úgy is élni, de az nem azt jelentette, hogy boldog voltam tőle.

Csodabogár 2017.12.09. 18:49:01

@Bredpitt Monika: Én még gyerekkoromban se tudtam igazán örülni a hónak, mert ha hó van akkor hideg is van. Nagyon drukkolok, hogy az idén ne legyen hó itt, maradjon a hegyekben. Itt a városban csak koszos lesz, az utcánkat soha nem takarítják, tavaly is az egyszeri hóesés után életveszély volt járni az uton. Menjetek el Ausztriába vagy Svájcba, rengeteg hó van a hegyekben és még tiszta is.

Csodabogár 2017.12.09. 18:51:58

@Nagy kámpics: Na végre! Valaki tudja, hogy kell a hülyegyereknek elmagyarázni valamit. Köszönöm!

Bredpitt Monika 2017.12.09. 18:56:33

@kisrumpf: drukkolok, ha valamibe belevágnám a fejszém, az egy kávézó lenne, de valami kicsi, hangulatos,

vagy a nagy álom egy rockbár, a neve : Led Zeppelin lenne, és egy nagy színpad várna mindenkit a bár közepén, aki akarna játszhatna, de csak klasszikus rock zenét, de ez kizárólag Budapesten, ahol úgy látom, kezdenek zeneileg elfajulni a dolgok.....

Bredpitt Monika 2017.12.09. 18:57:59

@Csodabogár: na jó, majd ránézek még egyszer, a könyvet szeretném megvenni nagyon, az meg ad egy különleges fűszert az eseményhez, hogy az író dedikál,

Bredpitt Monika 2017.12.09. 18:59:23

@Csodabogár: igen, de ha megfigyelted, hideg van, és amikor a hó végül leesik, akkor , aznap melegebb van , mint az előző napon

mondjuk nekem mindegy, én hideg párti vagyok

SzZoole 2017.12.09. 19:30:31

@Bredpitt Monika: “vagy a nagy álom egy rockbár, a neve : Led Zeppelin lenne“

Vagy Nudie bar? :-))

“egy nagy színpad várna mindenkit a bár közepén”

Nagy didis táncos lányokkal, és az italt is minimum DD méretű lányok szolgálnák fel :-))
Just kidding

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.09. 21:18:14

@Zoole Reloaded: megismerem a disziteseket ;-) nekem meg nem volt ido a magunkera, sima koszoru lesz csak egokkel, gyertyakkal oszt slussz.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.09. 22:05:42

@Zoole Reloaded: irigykedem. kepzelem mi munka van bennuk.

tolem nem rendelnek ilyeneket. Csak par hasonlo rendeles volt, de nem tudom hogy kell belinkelni fotokat, FB-on fent van minden.

SzZoole 2017.12.09. 22:19:45

@kisrumpf: nem sok, 2, max. 3 óra egy ilyen munka :-)
Nincs feszbukom

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.09. 22:35:58

@Zoole Reloaded: ah, gondoltam... a jo munkahoz ido kell.

nekem is kb. 2 ora egy gb haz diszitese, osszerakasa.

SzZoole 2017.12.09. 22:39:37

@kisrumpf: milyen ház díszítése?

Dikusz 2017.12.09. 22:55:52

@Zoole Reloaded: de szép:))) nekem sosem lesz ilyen:(
Meg a többi is nagyon az.

SzZoole 2017.12.09. 22:59:26

@kisrumpf: Ja hogy az, azt nem tudom mennyi idő a semmiből a kesztermekig, azt hittem a kalóz tortát kérdezed

SzZoole 2017.12.09. 23:01:43

@Dikusz: dehogynem, már mondtam ülj fel a repülőre és gyere ki :-))

somlobodog 2017.12.09. 23:24:02

@Zoole Reloaded: +1. Az. Tényleg mekkora szar duma.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.09. 23:24:22

@Zoole Reloaded: azt kerdeztem. S aztán mint mellekinfot hozzatettem, hogy en is kb. 2 orat toltok egy gb haz diszitesevel, mert jo munkahoz ido kell..

Dikusz 2017.12.09. 23:43:34

@Zoole Reloaded: Tényleg, beszéljük meg:)))
Akkor kapok mézeskalács-házikót?

Dikusz 2017.12.09. 23:55:37

@Zoole Reloaded: @kisrumpf: Valami jóféle karácsonyi sütiötlet jó lenne, mert a változások miatt már nem aktuális az eddigiek (somlói, bejgli készítése).

Egyet tuti megpróbálok -ezt biztos ti is ismeritek- a madeleine-t. Megvettem a formát hozzá, többe került, mint amibe a tripla adag süti kerülne.
A másik az a Zoli fiam kívánsága, a stollen. Ha valamit semmi pénzért nem ennék meg, akkor ez a sütemény. Már attól is kiráz a hideg, ha csak rágondolok arra az iszonyatos mennyiségű porcukorra, amit a süteményre kell szórni, meg a boltban olyat is lehet kapni, ami cukormázas, az még rosszabb - nekem. Maga a sütemény az már nem is érdekel, más meg isteninek tarthatja:)

gabors 2017.12.10. 04:10:26

meg mindig havazik errefele ... tobb mint gondoltam ..

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.10. 22:50:31

@Dikusz: ezt tudom ajanlani, a piacon imadtak, tobben kertek repetat: www.mohakonyha.hu/2013/11/fahejas-csillag.html

Vekonyabbra nyújtottam 3 mm-esre, es ecsettel kentem rajuk a cukormazat, remekul mukodott. Mpst fekete csokis változaton gondolkozom...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.10. 22:52:43

@Dikusz: en kerek egy cimet, kuldjed privatban, megy a kicsike haziko Kristkindle-re. Mas nem volt vevo az otletemre, igy en valasztottam, teged, Karacsonyra.

Dikusz 2017.12.10. 23:06:40

@kisrumpf: már kezdtem örülni, hogy magamért választottál.
*szomorú szmájli*

Dikusz 2017.12.10. 23:09:23

@kisrumpf: ez a süti nem olyan állagú, mint az itthon kapható grillázs szezámmaggal? Nem kemény az a süti amit ajánlottál

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.10. 23:14:09

@Dikusz: nem értelek... magadert választottalak... mit értettel félre...

A suti nem kemény. 15 perc utan hagytam szaradni, aztan megforditottam oket, s az aljuk is szepen megszaradt. Nem kemeny egyaltalan.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.10. 23:16:00

@kisrumpf: a tobbiek nem akartak Kristkindle-t, ha mas jon ki sorsolaskor, am legyen, de igy valaszthattam, ezert valasztottalak, mert szimpatikus vagy. Nincs mas oka.

Dikusz 2017.12.10. 23:23:47

@kisrumpf: De jó, ebben reménykedtem:)
Elfelejtettem a végére (még a szomorú szmájli utánra is) a szokásos jeleket: viccvót, :))), stb. odatennem, ne haragudj érte, kérlek.

Dikusz 2017.12.10. 23:25:16

@kisrumpf: Szintúgy az előző hozzászólásomra utalnék.
Írtam...

2017.12.10. 23:27:23

@Nagy kámpics:És ha jót akarsz magadnak, akkor egyik formátumban sem, hanem simán lenyomod torrentről, aztán csnálsz vele olyan formátumban, amilyenben neked jobban esik, azt, amit akarsz, az Adobe-od legyen meg, aztán meg lehet rámászni a parasztvakitásnak kifejlesztett szarokra ....

Dikusz 2017.12.10. 23:52:49

@kisrumpf: és még egy, mert csak bánt a dolog, mert láttam, hogy melyik hozzászólásomra -a 23:43:34-esre- írtad, hogy senki nem válaszolt a felhívásra.
Megint írtam.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.11. 00:13:50

@Dikusz: lekapcsoltam a telefon jelzeset, igy csak most lattam a mailt, nagyon koszonom! Irok, majd reggel, ferj rangat, hogy ideje aludni...

Koszonom!

négyzet 2017.12.11. 12:06:38

Olvasgattam régebben a Mancsban Mirjam írásait, és nekem is úgy tűnt, hogy nem tudott beilleszkedni New Yorkban - úgyhogy bár M. lepattintotta a kérdést, de sztem HÁ tök jogosan tette fel, mert tényleg ez jött át a "minden rossz" mélabúból. El lehet tölteni több évet is beilleszkedés nélkül, főleg ahogy Mirjam is, pár nélkül élte ezen évek többségét ott. Ha lett volna egy ízig-vérig new yorki párja, akkor lehet, hogy idővel elkezdte volna másképp gondolni a dolgokat.
Ez ugyanaz mindenhol, nem NY specifikus. Budapestre költözve sem biztos, hogy evidens bejutni az odaszületett értelmiségiek körébe. Másképp megfogalmazva: nehéz olykor elviselni azt a disszonanciát, hogy az ember beleszületik egy kultúrkörbe, adott esetben értelmiségi körbe, de máshol viszont nem annak a kasztnak lesz a része. Ha az egzisztenciát is nehéz felépíteni, nincs öröklött lakás ugye, akkor lehet ebből belső feszkó.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása