oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. szeptember 01. 06:30,  Miért egy év, mire TAJ-kártyát kap a határátkelő gyereke? 137 komment

2017. szeptember 01. 06:30 Határátkelő

Miért egy év, mire TAJ-kártyát kap a határátkelő gyereke?

Nem kevés botrány volt az elmúlt hónapokban abból, hogy Magyarországra hazatelepült családok kint született, de természetesen magyar gyermekei nem kapták meg időben a megfelelő okmányokat, így például az orvosi ellátásukkal is gondok adódtak. A mai posztban Oszkár segít abban, mire érdemes figyelni, hogy elkerüljük az ilyen helyzeteket. Egy biztos: muszáj időben elkezdeni intézkedni, mert a dolog logikus, de gyorsnak nehezen lehetne nevezni.

Te is tévelyegtél vagy tévelyegsz a bürokrácia útvesztőjében? Írd meg a történeted a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

burokracia_belyegzo_foto_pixabay_com_ulleo.jpg

„Ahhoz, hogy magyar TAJ kártyája lehessen a gyermeknek több dologra is szükség van és érdemes rá időt hagyni, utánajárni már a gyerek születésekor, nem hagyni utolsó percre, mert hónapokba telhet egy ilyen folyamat. 

Anyakönyvezés

Legyen Magyarországon anyakönyvezve a gyermek. Ez annyit tesz, hogy magyar rendszerbe bekerül, és megkapja az állampolgárságot. Regisztráció nélkül, magyar hatóságoknak NEM létezik a gyermek. Ezt a nagykövetségeken lehet intézni, beszélni kell velük mit kérnek.

Lakcímkártya

A születés anyakönyvezése után kapni fog a gyermek egy Külföldi lakcímet igazoló lakcímkártyát. Ez Magyarországon haszontalan. Kell egy ismerős vagy saját ingatlan, ahova a gyermek és legalább az egyik szülője bejelentkezhet.

Ezt a helyi okmányirodákban lehet megtenni, és mind a két szülőnek jelen kell lennie. Ez kb. egy letelepedési nyilatkozat, nem kell az ügyintéző orrára kötni, hogy jövő héten mentek vissza, csak összezavarjátok őket. 

Szóval ha minden papír, nyilatkozat kitöltve, kap a gyermek magyar lakcímkártyát. Innentől kezdve veszik számba a magyar hatóságok és lehet TAJ- és adókártyája. 

Adókártya

Adókártyát a lakcím szerinti adóhivatal ad. Erre akkor van szükség, ha családi pótlékot szeretnétek igényelni. Kell igazolás a másik országból, hogy ott nem kaptok családi pótlék jellegű juttatást, szóval csak akkor kérjetek, ha valóban Magyarországra visszatelepültetek. 

TAJ-kártya 

Csak egy országban lehet biztosítva a gyermek. Ez EU-s ország esetén szívás, mert kérnek egy igazolást, hogy az adott országban le lett mondva a TB. Ezt a papírt megkapni (Angliában, Németországban) nem triviális, szóval érdemes utánajárni abban a pillanatban, ahogy a hazajövetel felmerül. Fél évbe is telhet, mire például az angol hatóság ad egy igazolást.

Ha EU-n kívül született a gyermek, és nincs kettős TB-t akadályozó egyezmény Magyarország és az adott ország között (például Japánnal van, rá kell kérdezni), akkor a társadalombiztosítási ügyintéző csak a gyermek születési anyakönyvi kivonatát és a lakcímkártyjáját fogja kérni. Ezután ott helyben ki is állítja a TAJ-kártyát, ami másnaptól érvényes is, lehet menni magyar kórházba. 

Az nem tiszta, hogy a gyermek alanyi jogon, vagy szülő TB jogviszonya alapján jogosult, gyanítom, hogy előbbi állampolgársági jogon, illetve mert van magyar lakcíme. 

Lényeg a lényeg, hogy akár egy évbe is telhet, mire magyar TAJ-kártyája lesz a gyermeknek. A folyamat logikus (születési anyakönyvi kivonat, lakcímkártya, TAJ-kártya) de ha valaki nem néz utána, utána írogathat a Homárba, hogy s...r a rendszer.

És még valami 

Magyar anyakönyvezéskor (születés) a magyar házassági anyakönyvi kivonatban nyilatkozott vezetéknév fog kerülni (apa neve Kovács, akkor Kovács), illetve a KÜLFÖLDI születési anyakönyvbe került keresztnév. (Külföldön anyakönyvezett név: Smith Cindarella.) 

Ha valaki nem szeretné, hogy a magyar okmányokban így (Cindarella) szerepeljen, akkor a két szülő közösen magyar anyakönyvvezetőnél vagy konzulátuson kérvényezheti a keresztnév módosítását. 

Amíg nem Dömpernek vagy Baltának akarjátok hívni a gyereket, hanem Sándornak vagy Imrének, addig 60 nap alatt jóvá is hagyják a keresztnév változtatást. 

Kérni fogják, hogy a születési országban kiállított dokumentumokban is módosuljon a keresztnév, de nem ellenőrzik, csak boci szemekkel kérik. 

Igy lesz Smith Cindarellából Magyarországon Kovács Jolánka. Magyar TAJ-kártya boldog tulajdonosa.”

HÍRMONDÓ 

Vendéglátóipari munkák Ausztriától Svédországig

Ma a vendéglátás területére kalandozunk, és egészen nagy utat járunk be Ausztriától Svédországig (pláne, hogy Ciprust is érintjük közben). Van szakács, pincér, mosogató munka is a találataink között.

Több a határátkelő, mint gondoltad volna 

A határátkelők számának már a megbecslése sem egyszerű feladat, évek óta mindenféle számok keringenek, de pontos adatot nem lehet tudni. Most talán közelebb jutottunk valamivel a megoldáshoz. 

Botrányos ügyintézés: elmaradhat a hazai karácsony 

A jelek szerint a magyar államnak még mindig nem esett le teljesen, hogy több százezer magyar él külföldön, akik időről időre ügyeket intéznek, vagy legalábbis intéznének. Például szeretnének hazautazni újszülött gyermekükkel.

Újraalapítják Európát 

Több formában képzeli el újraalapítani az Európai Uniót Emmanuel Macron francia államfő azon tagállamok csoportjával, akik szeretnének messzebb jutni a gazdasági, a védelmi, az adóügyi – szóval a politikájuk összehangolásában. 

Több külföldi munkavállaló kell Svájcnak

Még több külföldi munkaerőre van szükség Baselben, Genfben és Zürichben, ezért az illetékes kantonok arra kérték a svájci kormányt, hogy a jövőben több embernek adjon ki munkavállalói vízumot az Európai Unión kívüli, harmadik országokból. 

(Fotó: pixabay.com/ulleo)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: ügyintézés Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7812795202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.09.01. 12:11:41

@London2009: Nekem is van ra accountant ceg,, a nanypaye, ok kuldik ki azt is milyen referenciaval mennyit kell befizetnem. :)

Shanarey 2017.09.01. 12:15:03

@tildy[UK]:

A gyereknek az útlevelében ez a név szerepel?
Mert ha igen akkor szerencsétek van, mert elvileg nem lehet csak úgy idegen neveket használni akkor ha mindkét szülő magyar.

@adg:

Nem azt mondtam hogy nem lehet két útlevelet használni, hanem azt hogy probléma lehet belőle ha kiderül.

adg 2017.09.01. 12:23:43

@Shanarey: Felfogtam, hogy mit mondtal, csak rosszul tudod.

- Kulfoldon szuletett magyar gyereknek LEHET kulfoldi neve, mert pl kulfoldon, ahol szuletett, nem biztos, hogy anyakonyvezik a Gyongyvert. Ez a szabaly, a kulfoldon szuletett gyerekek kivetelek, nekik lehet.
- Nem lesz problema a ket kulonbozo nevre kiallitott utlevelbol. Ha ugy adodik, meg lehet magyarazni, es kesz. Lesz a nevvaltoztatasrol papirod.

Nejem neveinel is elojott, mint irtam fentebb.
Elobb megmagyaraztuk, hogy hogy kerult a neve ele az enyem, mi a 'né' toldalek, majd pedig azt, hogy a kulfoldi utlevelben ossze van keverve a nev. Semmi gond nem lett belole, es meg papir sem kellett hozza, de mondjuk ez egy egyszerubb orszag.
Kb olyan a neve, hogy Kovacsne Sandor Jolan, ebbol lett az utleveleben Kovacs Jolan Sandor.

adg 2017.09.01. 12:27:47

@London2009: En sem valtoztatgattam. Mondjuk ha etteremben vagy ilyen helyen kell a nev, akkor csak mondok valamit, Joe, Steve, mikor mi jut eszembe.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.09.01. 12:29:01

@Shanarey: Igen, mind az utlevelben, mind az anyakonyvben, mind a szemelyiben.
Nem kell hozza szerencsenek lenni, kulfoldon szuletett gyereknek nem kotelezo magyarositani a nevet.

"- A külföldön született magyar állampolgár születésének magyarországi anyakönyvezése során a gyermek utóneveként a külföldi anyakönyvi okiraton szereplő utónevet kell bejegyezni. Kérhető azonban a külföldi anyakönyvi okiratban szereplő utónévnek megfelelő magyar utónév anyakönyvezése is.
"

Sot mondok jobbat, ha Magyarorszagon szulnek is lehetne Bryan a neve, vagy Jennifer. Tudod miert? Mert kettos allampolgar lenne a gyerek.

Golf2 2017.09.01. 12:30:46

@adg: Arrafelé a Steve Hufnágel is menő volt.

Shanarey 2017.09.01. 12:38:13

@tildy[UK]:

Rendben, én nem vagyok kettős állampolgár(még) Ám van egy ügyfelem a múltból akinek a férje volt külföldi, s akkoriban még ez nem ment ilyen egyszerűen, ahogy te is elmondtad. Sok sok kört futottak, és végül az lett amit akartak, és az indoklás, az apuka származásáról szólt.Persze, ez nem mostanában volt, hanem 10+ éve

DieNanny CH 2017.09.01. 12:43:52

@Shanarey:

Hát, azóta sok víz lefolyt a Dunán, alig van olyan név, amit nem engedélyeznek:
www.nytud.mta.hu/oszt/nyelvmuvelo/utonevek/index.html

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.09.01. 12:53:08

@Shanarey: ez fuggetlen a kettos allampolgarsagtol. Mikor a fiam szuletett , mind a ferjem, mind en csak magyar allampolgarok voltunk. Ha o otthon szuletik, nem lehet az a neve ami. Akkor. Most mar lehetne.

A fiunk amugy rogton brit is lett, de ehhez itt kellett szuletnie. ( meg nekunk 5+ eve itt lenni)

Shanarey 2017.09.01. 13:26:23

Név változtatás? (ellentétben sokakkal,itt én csak csak egy néven létezek) Nem az én kedvencem, bár gyerekként nagyon utáltam a családi nevemet, azért később "bele nőttem" Felnőttként senki sem piszkált miatta, naná mert oly szelíd az arcom :-)
Itt UK-ban, pedig az ügyintézők, meg sem próbálják kiejteni, ám a keresztnevem az simán megy persze a kiejtésük nem tökéletes, de az az angol kiejtési mód miatt van. Ez viszont sose zavart. A családnevemre mindig azt mondom hogy ne is próbálják, elég ha egy nevet mondanak.

Shaktee 2017.09.01. 13:47:06

Off

@határonkivül:

Egészen kiváló a japános blogod Sodalis, megérdemli a reklámot
hataronkivul.blog.hu

On

Shaktee 2017.09.01. 13:48:26

@adg: mert miért mate, bulcsu vagy csaba a kereszteved? :)

Shaktee 2017.09.01. 13:52:38

@swing gitan: és...igazán nincs már itt AZ a probléma amiért nem irtál, írtatok ide, nem akarlak unszolni, de...
De..
:)
See you soon :)

Shaktee 2017.09.01. 13:53:26

@adg: lehetne rosszabb is :)

London2009 2017.09.01. 14:22:19

@adg: evek ota probalok talalni valamit, ami mukodik. Most tok veletlenul elkezdtek hivni a teniszpalyan egy egesz elfogadhato beceneven, ami alapvetoen konnyeden johetne a nevembol. Ez most megtetszett es elkezdtem bevezetni. Van egy gorog kolleganom es tizenket betubol all a neve es igy szimpaln csak az elso betujet hasznalja es igy Zetanak hivjak. Milyen okos volt! Igy van az email cimeben, mindenhol. Valami megoldast mar jo lenne talalni mert agyamra megy, foleg a professional worldben kellemetlen. Senki nem tudja megjegyezni, awkward, embarrassing, utalom.

adg 2017.09.01. 14:33:16

@London2009: a fiam matektanarat hivjak Mr G-nek. Olasz, es fel meter a neve, senki sem tudja vegig. Kimondani meg plane.

London2009 2017.09.01. 14:56:50

@adg: ez jo. Voltam en is Mrs. Gee, de azt is utaltam mert ugye a gee az igen silly. Ugyhogy nem, ez nem jo! : )

Irbisz 2017.09.01. 15:57:29

"Lényeg a lényeg, hogy akár egy évbe is telhet, mire magyar TAJ-kártyája lesz a gyermeknek. A folyamat logikus (születési anyakönyvi kivonat, lakcímkártya, TAJ-kártya) de ha valaki nem néz utána, utána írogathat a Homárba, hogy s...r a rendszer."

Ha ez tenyleg 1 evbe is telhet, akkor ezen nincs mit szepiteni, szar a rendszer.
Nem megindokolni es megvedeni kellene miert 1 ev ez a folyamat, hanem atalakitani, emberbaratta tenni, nem a bürokraciat a vedelmebe venni a t. poszternek.
Ilyen hozzaallassal sose lesz egyszerübb, gyorsabb a procedura,.

Csodabogár 2017.09.01. 16:26:17

@Shanarey: Szerintem, aki úgy gondolja, hogy a gyerekének kell majd magyar útlevél, mert maga is magyar útlevéllel él, akkor helyes lenne születés után rögtön anyakönyveztetni Magyarországon a gyereket. Nyilván az se két nap, de majd ha kell, akkor nem lesz gond vele.

gabors 2017.09.01. 16:49:19

@Pink Petsch: ' az csak ideiglenes lakcim lenne, " ez azt hiszem egy ideje megszunt magyarorszagon ... legtobb orszagban nem is volt ilyen :-)

labirintus1 2017.09.01. 17:03:07

@Irbisz: Pont ezt akartam írni. A rendszer szar.

Elég Stockholm szindrómás az, aki szerint nem a rendszer szar, hanem a kedves állampolgár a hülye, de azzal kezdi a jó tanácsait, hogy akkor menj be a kormányablakba és tegyél egy hamis nyilatkozatot a lakcímeddel kapcsolatban.

DieNanny CH 2017.09.01. 17:04:33

@Csodabogár:

Hát, igen.
Kellene egy olyasvalaki, aki azt élte át, mikor a külföldön élő magyar gyerekének, akinek volt anyakönyvije, annak, miután bejelentkeztek Mo-ra, mennyi időbe telt a taj-kártyája.

London2009 2017.09.01. 17:16:05

@Csodabogár: lehet kulfoldon is anyakonyveztetni a gyereket meg utlevelet kerni neki. Szerintem ez a legegyszerubb.
Pont ma voltam a kovetsegen. Nekem megint annyira jo tapasztalatom volt veluk. Eloszor is tegnap kertem az idopontot es kaptam ma delre. Masodszor pedig elkestem es megis fogadott az ugyintezo. Harmadszor pedig sitty sutty megint elinteztek az uj papirjaimat es meg ki is postazzak, be sem kell menni erte. Par het alatt megvan az egesz.
Ugyhogy nem ertem, hogy miert nem kulfoldon inteztek azonnal a gyerek szuletesi anyakonyvi kivonatat. Ha az megvan es hazakoltoznek, akkor utana otthon lehet intezni a lakcimkartyat es a TAJ kartyat. Ez tenyleg egy evbe telne? Ezt elegge szkeptikusan fogadom.
Nekem mindent gyorsan sikerult Mo-n is elinteznem, bar videki hivatal volt ez tenykerdes es mindenki baromi segitokesz volt es probaltak megoldani a kisse komplikalt helyzetet. Az mas kerdes, hogy vegul egyszerubb volt itt intezni, de mindent megprobaltak megtenni az ugy erdekeben.

gabors 2017.09.01. 18:08:43

@Shanarey: "Az az apróság hogy két különböző néven van a gyereknek útlevele, az meg majd akkor lesz kellemetlen, ha kiderül és felteszik a kérdést, na akkor melyik az igazi. : "

Es ez nem gyereknel hogy van ?? Mert van ket utlevelem es a nev nem teljesen egyezik

1 a hulye usa-ban meg forditottak keresztnev elol ugye
2. a hulye usa-ban nincsenek ekezetek ... minimum ket betu mas

Most komolyan ebbol problemam lehet (vagy barkinek ??? ) Nem hiszem ...

gabors 2017.09.01. 18:19:52

@Pink Petsch: "De pl. a lakcimre való bejelentkezés, ami Magyarországon valamiért ismét csak hosszadalmas," ezt honnan veszed ? minden papir ki volt toltve nem tartott tobb mint 10 perc (mondjuk idopontot azt kell kerni vagy csokosnak kell lenni) de a bejenltkezes egy allando lakcimre nem tobb. Arra nem emlekszem hogy helyben nyomjak a kartyat vagy levelben kuldik ..

Ez volt 2015-ben egy videki kisvarosban ... miutan a szeleim uj helyre koltoztek mig en nem voltam otthon ... most is hozzajuk vagyok bejelentve csak egy masik cimre mint korabban.

gabors 2017.09.01. 18:31:04

@adg: "akkor csak mondok valamit, Joe, Steve, mikor mi jut eszembe. "

hehe .... mi is igy szoktuk csak mi a kutyank nevet mondjuk be most eppen Marley,,, ez elozot meg Ronan-nak hivtuk :-))))

gabors 2017.09.01. 18:37:25

@tildy[UK]: "A fiunk amugy rogton brit is lett, de ehhez itt kellett szuletnie. ( meg nekunk 5+ eve itt lenni)"

Ha jol tudom mar egy ideje nem eleg csak a UK-ben szuletni, attol meg nem automatikusan allampolgar ... az egyik szulonek legalabb allampolgarnak (vagy settled) nek kell lenni

(EU-ban csak egy kivetel van Ireland ha igaz) ....

Az USA-ebben kivetel (nem tudom Kanada ??) barki ott szuletitk automatikusan allampolgar minden egyebbtol fuggetlenul ... (ismerek olyanokat akik aktivan ki is hasznaltak ezt)

DieNanny CH 2017.09.01. 18:45:12

@London2009:

Külföldön szerintem annak egyszerűbb, aki a konzulátus/nagykövetség közelében lakik. Vedd pl @adg-t, nekik 2-3 napos program volt, mire egyáltalán eljutottak a fővárosba.
Nekem is Bern kb 2 órás út, de én még csak nem is az ország szélén lakom.

DarthBlack 2017.09.01. 19:17:58

@London2009: A Pearl néven agyaltál már? :) Vagy akár Pearlblood, ha már pontosak akarunk lenni a névvel. Na jó ez csak vicc volt.

Csodabogár 2017.09.01. 19:31:13

@London2009: Vannak szerencsések és pechesek. Nekem még soha sehol és itthon se volt különösebb bajom ügyintézéssel. Írta valaki a bejelentkezést. Igaz 17 éve költöztem, de az a kellemes meglepetés ért, hogy a ki és bejelentkezést egyszerre lehetett intézni.
Nálam a csúcs a svéd állampolgárság volt, amit 1 kérdőív kitöltésével és 3 könnyen beszerezhető papir csatolásával és elküldésével járt összesen. Aztán pont 7 évre rá, amikor beléptem az országba, hozta a postás a papirt.

M. Péter 2017.09.01. 19:52:21

@gabors: Ha valaki uniós jog alapján tartózkodik az Egyesült Királyságban, akkor 5 év után settled-nek számít, vagy bizonyos esetekben korábban is. A gyerek állampolgárságához nem kell permanent residence card.

Amerika legtöbb országában az ott született gyerek automatikusan állampolgár lesz diplomaták gyerekei kivételével, másutt viszont már alig van ilyen. Az Egyesült Királyságban, Írországban, Franciaországban volt, de már megváltoztatták a törvényt.

gabors 2017.09.01. 20:16:10

@M. Péter: "Ha valaki uniós jog alapján tartózkodik az Egyesült Királyságban, akkor 5 év után settled-nek számít, vagy bizonyos esetekben korábban is. A gyerek állampolgárságához nem kell permanent residence card."

Na en is ezt mondtam nem ? Vagyis nem eleg a UK-ban szuletni ..

"Amerika legtöbb országában az ott született gyerek automatikusan állampolgár lesz diplomaták gyerekei kivételével, másutt viszont már alig van ilyen. Az Egyesült Királyságban, Írországban, Franciaországban volt, de már megváltoztatták a törvényt. "

Aha megneztem. Valoban mar Irorszaban sincs 2005 ota ez eppen nem tudtam (le voltam maradva ezzel... arra emlekeztem hogy az volt a kivetel az EU-ban)

puhacica 2017.09.01. 20:17:14

@adg: :D

@Shanarey: ertesitot nekem is igertek sms-ben, azota is kuldik.

@tildy[UK]: nagyon sajnalom! :(

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.09.01. 21:02:05

@gabors: túl sokan jöttek nem EU-s országból, pocakkal, aztán itt megszületett a baba, amelyik ugye, ir állampolgár lett, s lehetett az országban maradni, mondván egy ir állampolgár mamája vagy, nem küldhetnek haza az anyaországodba. Aztán felriadtak az írek, s ahogy fentebb írták már, megszűnt ez a kiskapu.

Shanarey 2017.09.01. 21:12:01

@gabors:

Netán, az útlevélben lévő apró betűs részeket el tudod olvasni?
surname, given names, ugyanez megvan a magyarban is, ahogy az angol jogsimban is. Ugyanis az szerint írják be a nevet

Nekem az angol jogsiban is úgy írták a nevemet, ékezet nincs, de ezen senki nem akad fenn, persze csak ha van egy kis intelligenciája.

gabors 2017.09.01. 21:31:35

@kisrumpf: "lehetett az országban maradni, mondván egy ir állampolgár mamája vagy, "

itt ugynevezik ezeket hogy "anchor-baby" de mar Obama alatt sem volt eleg arra hogy elkeruljek a deportalast akit elkaptak ... mostanaban meg komoly felelemben elnek az illegalisok foleg akikrol "latszik". Egyik aki belesik egy immigracios razziaba azt par heten belul deportaljak (szo szerint viszik vissza oket Mexicoba Salvadorba es egyebb delamerikai orszagokba, de mint itt is szoba kerult akar Mo-ra is.

Mrs. Clayton 2017.09.01. 21:34:16

@Shanarey: az en jogsim vicces, mert angolul nincs title sem az utleveledben, sem a jogsidban, nekem viszont a magyar okmanyaimra ra van vezetve a dr, ezert az angol papirjaimban a keresztnevem Dr Ludmilla majd jon a vezeteknevem. Epp ma beszeltem a cruise operatorommal es kerdeztem, hogy a foglalasomon nincs a dr de az utlevelemben meg igen, gond -e?
Azt mondta az kizart, mert oda nem irjak be. Mondom a britbe lehet, de nekem magyar van. Azt mondta tok mindegy, erteni fogjak hogy Ludmilla Clayton vagyok.

Shanarey 2017.09.01. 21:54:03

@Mrs. Clayton:

Én nem vagyok Dr, így ez a probléma nem érint.
Ám mint ahogy írtam a megfelelő meghatározások benne vannak az útlevelekben is és az angol jogsiban is, és azok szerint írják be a nevet.

A te esetedben nem hiszem hogy bármely értelmes ember fenn akadna azon a két betűn.

Shanarey 2017.09.01. 21:57:29

Név ügyben oly szépen meg lettem találva, de érdekes módon ez senkit nem zavart a posztban:

"Igy lesz Smith Cindarellából Magyarországon Kovács Jolánka. Magyar TAJ-kártya boldog tulajdonosa.”"

Erről írtam amikor azt írtam különböző név. S erre írtam hogy probléma lehet belőle.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.09.01. 23:00:12

@gabors: Elolvastad amit irtam ? "A fiunk amugy rogton brit is lett, de ehhez itt kellett szuletnie. ( meg nekunk 5+ eve itt lenni) "

"Ha jol tudom mar egy ideje nem eleg csak a UK-ben szuletni, attol meg nem automatikusan allampolgar ... az egyik szulonek legalabb allampolgarnak (vagy settled) nek kell lenni" 5 ev ittartozkodas utan settled statuszunk volt. Nem veletlen irtam ugy , ahogy irtam.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.09.01. 23:06:09

@Shanarey: bar a pelda rossz, de nem lenne akkor sem problema ha mondjuk Rose Susanne Kovacs-bol Kovacs Roza Zsuzsanna lenne.

adg 2017.09.01. 23:43:01

@Shanarey: es erre irtam, hogy nem lesz belole problema, mar ketszer is. Teljesen hetkoznapi dolog egy nevvaltoztatas.

adg 2017.09.01. 23:57:00

@DieNanny CH: oo, nem egeszen. :) Amikor a gyerekek utlevele miatt kellett Canberraba menni, akkor felpattantunk a repulore reggel 1 korul, 6 korul mar sydneyben voltunk, bereltem egy kocsit, atautokaztunk Canberraba, 11-re volt idopontunk, ha jol emlekszem, a kovetsegen sitty-sutty minden megvolt, ettunk egy pizzat, visszaautokaztunk Sydneybe, felpattantunk a gepre, es kicsivel ejfel utan mar itthon is voltunk.
8000 km. Egy nap. Jo draga utlevel volt. :)

adg 2017.09.01. 23:58:46

@DieNanny CH: mondjuk kocsival lett volna egy het kb. :)

Shaktee 2017.09.02. 00:04:16

@gabors: same here.

Aki itt itt születik meg az echte canuck.

Zweig 2017.09.02. 00:19:11

@London2009: Mint a cikk is írta azért telik/ telhet 1 évbe is akár, mert az Union belül nem lehetsz két országban biztosított. Vannak olyan országok mint pl Anglia vagy Németország ahonnan nagyon hosszú ideig is eltarthat az igazolás beszerzése. Tehát nem azon múlik, hogy mikor, hol és ki intézte a születési anyakönyvi kivonatot, hanem, hogy miután az ember elhatározza, hogy jó akkor ő most haza költözik, akkor lesz egy bizonyos papír amit majd lehet, hogy csak fél múlva kap csak meg ahhoz, hogy aztán itthon tovább léphessen az ügyben.

2017.09.02. 00:19:21

@Pink Petsch:

NEM KELL a bérbeadó beleegyezése a lakcím bejelentéshez!

Mivel a TÖRVÉNY erejénél fogva
KÖTELEZŐ bejelenteni a lakcím változását
(asszem) 3 munkanapon belül az állam felé.

A bérbeadó ezért
- nem engedélyt ad erre
- hanem TUDOMÁSUL veszi!
az aláírásával a bejelentést....

Olyan kikötést tehát jogszerűen nem tehet,
hogy nem járul hozzá a lakcím bejelentéshez!

Egyébként nem is kell a bérbeadó aláírása sem.
AKKOR, ha teljes bizonyító erejű a bérleti szerződés.
Azaz, ha
- két tanú is van rajta
- ügyvéd ellenjegyezte
- közjegyző záradékolta

Szóval, azt címet ahol éppen LAKSZ
elvben mindig be tudod jelenteni lakcímnek,
ha nem vagy béna hozzá ...

2017.09.02. 00:19:26

@Shanarey:

NEM!

A gyerek nem a szülő jogán kap TB-t!!!
Hanem
- a magyar állampolgársága
és
- a Magyarországon élés TÉNYE miatt

Tehát kell hozzá Magyarországi lakcím...

2017.09.02. 00:19:28

@gabors:

Rosszul hiszed...

Az EU-ban lét címe lehet egy embernek.

1.
Lakcím (régebbi neve állandó cím)
Az a cím ahol LAKIK, amit elköltözéssel módosít csak.
Azaz ahová hazamegy/visszatér, ha eltávozik onnan
hosszabb, de átmenti időre (iskola, munka,csakúgy).

2.
Tartózkodási cím (régebbi neve ideiglenes cím)
Ahol csak átmenetileg tartózkodik, de 90 napnál tovább.
(iskola, munkahely, csakúgy)
És amit egyszer szándékában megszüntetni
és onnan egyszer vissza fog térni a lakcímére.

----

Ha valakinek CSAK EGY címe van akkor az lakcíme! lesz.
(állandó címe)

Ha "VÉGLEG" valaki elhagyja az országot
azaz VÉGLEG külföldre költözik, akkor
a magyar lakcíme megszűnik!

Ami jár néhány következménnyel.
Hisz kiiratkozik Magyarországról...

Ezért nem kaphat meg dolgokat
amik
a Magyarországon lakóknak járnak csak.

Herr Géza 2017.09.02. 00:21:24

@gabors: Nem igazán. Most úgy hívják, hogy "tartózkodási hely" (ez volt korábban az ideiglenes cím), meg "lakcím" (ez felel meg az állandó címnek). Gyakorlatilag csak az elnevezés változott.

Herr Géza 2017.09.02. 00:28:31

@tamarisk: Nana:
"Egyébként nem is kell a bérbeadó aláírása sem.
AKKOR, ha teljes bizonyító erejű a bérleti szerződés.
Azaz, ha
- két tanú is van rajta
- ügyvéd ellenjegyezte
- közjegyző záradékolta"
Mutass nekem egyetlen bérleti szerződést, ami ennek megfelel.... Már ha a bérbeadó egyáltalán hajlandó szerződést adni, mert pont nem akar sumákolni a NAV felé. Ami ugye pont nem jellemző Magyarországon.... :D

Herr Géza 2017.09.02. 00:32:13

@Zweig: Németországban miért is tartana sokáig egy igazolás beszerzése? Legutóbb egy telefonhívásomba került és egy fél óra múlva kezemben volt emailben, másnap a postaládában az eredeti. Wtf?????

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2017.09.02. 00:37:33

@Csodabogár:
En 14 honapja varom az eredmenyt :) tesomek kb. 25 honap utan kaptak meg. Neked mennyit kellett varni akkoriban?

gabors 2017.09.02. 03:43:23

@swing gitan: "Aki itt itt születik meg az echte canuck. "

ezt eddig is "sejtettem" de most meg is neztem tuttira ... azert koszi ... :-) ja az auszik mar megvaltoztattak lehet nalatok is valtozni fog ... itt is van nem kis nyomas a "jobbrol" ... talan mar volt is torvenyjavaslat hogy "illegalisok" gyerekei ne legyenek automatikusan amerikaiak ... ("igazi" amerikaiak eroltetik ezt )

gabors 2017.09.02. 04:26:16

@tamarisk: koszi EU-ban nem eltem mar majdnem 30 eve ... de van Mo-n "allando" lakcimem :-)) legutobb 2015 ben valtoztattam meg ...

Jossarian 2017.09.02. 09:48:52

Aki visszatelepul a balkanra tudja mi var es meg is erdemli. Ahogy mondani szoktak, hazhoz megy a lo....ert...

Jossarian 2017.09.02. 09:49:07

@Kövérmadár [swe]: van aki harom het alatt megkapja, minden hireszteles ellenere nem vagyunk egyformak.

VT Man 2017.09.02. 09:49:20

@Herr Géza:
"Mutass nekem egyetlen bérleti szerződést, ami ennek megfelel.... Már ha a bérbeadó egyáltalán hajlandó szerződést adni, mert pont nem akar sumákolni a NAV felé."

Nincs sok értelme sumákolni a NAV felé, amióta egykulcsos adó van. Jövõre EHO se lesz, azaz kb. 10-15% adó lesz a bérleti szerzõdésekre.

Persze van aki ezt is elcsalná..

VT Man 2017.09.02. 09:49:26

@tamarisk:
"Ezért nem kaphat meg dolgokat
amik a Magyarországon lakóknak járnak csak"

És ez jó is így.
Ha egyszer nem lakik otthon, miért kellene megkapja?

Jossarian 2017.09.02. 09:49:35

@Mrs. Clayton: soha nem gondoltam volna, hogy van ember aki beiratja a szemelyi okmanyaiba azt, hogy dr. ... Ezek szerint megis, megerte vegigolvasni a hozzaszolasokat, az emberi intelligencia ujabb melysegeit megismerve.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2017.09.02. 10:16:50

@Jossarian:
Ebben eddig sem ketelkedtem. En is hallottam olyanrol, akinek gyorsan ment.
Elobb utobb biztosan meglesz nekem is.

gabors 2017.09.02. 10:58:55

@tildy[UK]: " ( meg nekunk 5+ eve itt lenni) "" de olvastam de akkor meg nem tudtam hogy mire utal az 5+ ev :-(

most mar tudom hogy "settled" es az is eleg hogy a gyerek allampolgar legyen ugy tudtam kell residency hozza ...(bocs)

szalka240 2017.09.02. 11:05:19

@tamarisk: És ha külföldi család költözik Magyarországra, akkor ott mi alapján lesz biztosított a gyerek? Mert gondolom, hogy nem a magyar állampolgársága és a magyarországi lakcíme alapján.
És most lehet, hogy hülyeséget mondok, de megfordult a fejemben a gondolat, hogy ha ez az eljárás netán egyszerűbb/gyorsabb, akkor nem lehetne ezt magyarok esetében is alkalmazni?

Főgebra 2017.09.02. 11:18:42

@Kövérmadár [swe]:
Úgy emlékszem, azt írta, már régebben, hogy napra pontosan 7 évre rá, ahogy belépett Svédiába meghozta a postás a papírokat!

Csodabogár ebben a hozzászólásában is azt írta!

Jossarian 2017.09.02. 11:41:48

@Kövérmadár [swe]: persze, meg lesz az. Vannak emberek, akik csak akkor ertekelik az igazan ertekes dolgokat is ha varni kell ra vagy meg kell szenvedni erte. Es ezt eleg jol felmerik a sved hivatalok (is) :)

DieNanny CH 2017.09.02. 12:01:02

@adg:

Ja, oké, bocs, tévedtem.

;-D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.09.02. 12:01:38

@gabors: A settled status=== Permanent redidence.

DieNanny CH 2017.09.02. 12:08:12

@Főgebra:

Azt nem írta, hogy aznap adta be a kérelmet az állampolgárságra, amikor belépett az országba. Lehet, 3, vagy 4, vagy 6 évvel később volt a beadás.
:-)
@Madár a beadás és megkapás közötti idővallumot kérdezte.

DieNanny CH 2017.09.02. 12:12:12

@tamarisk:

Oké akkor az állampolgársági igazolást meg lehet szerezni a gyerek születésekor.
Viszont, Mo-i lakcímet csak akkor, ha odaköltöznek! (És most vegyünk egy hótiszta lelkiismeretűt, aki tényleg csak visszaköltözéskor kér magyar lakcímet.)
A magyar lakcímkártya igénylése és megkapása között vajon mennyi idő telik el? És amikor ez megvan, beadja a TB-igényt: a megkapásáig még plusszban mennyi idő telik el? Ez a kérdés!

(Nem tőled kérdezem, csak a te kommentedet továbbgondolva.)

adg 2017.09.02. 12:28:25

@DieNanny CH: ez csak egy sziget, itt van minden egy kupacban. :)

gabors 2017.09.02. 12:35:07

@tildy[UK]: "@gabors: A settled status=== Permanent redidence. "

rendben a jo pap is holtig tanul .. csak kerdezem ez ott automatikus vagy kerelmezni kell es vagy megadjak vagy nem ez valamu EU-s szabaly lehet amikkel mar regen nem foglalkozom. . Itt usa-ban nem keves papirmunka es az itt tartozkodas nem jelent semmit sot nagyon nem jo ha illegalisan volt itt valaki es kb 1 ev.. Varakozasi ido 5 ev az allampolgarsag megszerzesehez kell a permanent residency utan ... (vagy 3 attol hogy mi volt a zold kartya alapja) De ettol fuggetlenul minden itt szuletett csimota allampolgar kivetel amit irt is valaki diplomacia testulet tagja annak megfelelo vizummal, de pl Nemzetkozi szervezeteknel dolgozo kulfodliek pl Vilagbank/IMF es hasonlok, mar amerikai gyereket szulnek :-))

2017.09.02. 15:34:50

@Herr Géza:

Aki nem hülye az nem bérel szerződés nélkül.
Aki nem hülye az nem ad bérbe szerződés nélkül.

Mert csak a bajok jönnek elő ezekből igen gyakran...

Ha van szerződés akkor meg lesz rajta két tanú is és kész.
(de egyre gyakrabban készíti ügyvéd/közjegyző éppen a vitás ügyek elkerülésére)

2017.09.02. 15:35:07

@gabors:

...és?

Nem tilos magyar lakcímet (állandót) fenntartani.

A magyar lakcím (állandó) megtartása csak annyit jelent,
hogy nem költöztél végleges szándékkal más országba.

Hanem csak ÁTMENETILEG (ideiglenesen egy ideiglenes címen) tartózkodsz ott, mert egy ideje és még egy ideig éppen ott élsz/dolgozol/tanulsz/stb.

De ettől még úgy gondolod, hogy most is Magyarországon laksz.
Ha nem így gondolnád, akkor nem lenne magyar lakcímed (állandó) már...
Hanem az ottani címed tekintenéd lakcímednek (állandó címednek) és innen már kijelentkeztél volna (Külföldi címre).

2017.09.02. 15:35:16

@szalka240:

Az attól függ, hogy milyen statussal él itt.

De pont úgy működik mint az innen az EU-ban máshová költözők esetén, mivel az EU/EGT azonos-egységes jogrend ebből a szempontból.

Az EU/EGT-n kívűli világ meg egy más jogrend...

2017.09.02. 15:35:25

@DieNanny CH:

"A magyar lakcímkártya igénylése és megkapása között vajon mennyi idő telik el? "

5-10-20 perc... a sor hosszától függően az okmányirodában.

Viszed az adatlapot és megcsinálják!
A lakcím kártya ugyanis helyben készül :-)

2017.09.02. 15:35:46

@DieNanny CH:

A TB igény is megvan 10 perc alatt, ha minden papírod megvan hozzá!

Kell....

1.
születési anyakönyvi >> beszerezhető előre

2.
magyar lakcím >> 5-10 perc

3.
igazolás külföldi TB-ről >> beszerezhető előre
Azonban a hírek szerint néha az UK hatóság képes hónapokig-félévig ülni rajta !!!

Ez az igazolás a szűk keresztmetszet :-(

----

Szóval, ha mindent viszel 5-10-20 perc.

HA ott jössz rá, hogy mi kéne még és akkor kezded előteremteni, akkor 1-2 héttől akár fél-egy év is lehet
- a bénaságodtól
és
- a hazai
és
- a külföldi hatóság
tempójától függően.

Avagy nem kéne a kommentelőknek balkánozni.
Mert éppenséggel elég jó a magyar bürokrácia tempója.
HA nem bénázik az ügyfél illetve a külföldi hatóság...
Helyettük azonban nem tud lépni :-(

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.09.02. 19:10:21

@gabors: anchor baby?! Ez jó. Nem hallottam még.

gabors 2017.09.02. 20:19:29

@kisrumpf: "@gabors: anchor baby?! Ez jó. Nem hallottam még. " ezt hasznaljak mar evtizedek ota en 90-es evekben mar halottam amugy elegge perjorativ ertelemeben hasznaljak "wellfare queen" stb....

gabors 2017.09.02. 20:25:06

@tamarisk: "De ettől még úgy gondolod, hogy most is Magyarországon laksz.
Ha nem így gondolnád, akkor nem lenne magyar lakcímed (állandó) már...
Hanem az ottani címed tekintenéd lakcímednek (állandó címednek) és innen már kijelentkeztél volna (Külföldi címre). "

Mintha lett volna egy idoszak amikor kotelezo volt kijelentkezni X ido utan ez nemreg valtozott ..

amugy abszolult nem gondolom hogy Mo-on laknek es barmikor is szandekomban lenne vissza menni. Csak mondom hogy 12 eve mar allando letelepedett voltam ... de ettol fuggetlenul fenntartottam a Mo-i allando cimemet jol johet meg valamire :-)))

Shanarey 2017.09.02. 20:43:46

@tildy[UK]:

Tudom.
Én is két keresztnévvel létezek, sose volt vele probléma.

NorthPier 2017.09.02. 22:40:04

@Jossarian:"soha nem gondoltam volna, hogy van ember aki beiratja a szemelyi okmanyaiba azt, hogy dr. ... Ezek szerint megis, megerte vegigolvasni a hozzaszolasokat, az emberi intelligencia ujabb melysegeit megismerve."

Az ügyvédi kamara pl megköveteli az ügyvédektől a doktori cím személyi igazolványba való bejegyeztetését.
Lehetséges, hogy más kamarák is. Mielőtt ehhez bármit is hozzáfűznél: vannak foglalkozások, melyeket kamarai tagság nélkül nem lehet gyakorolni, ez a kör így bezárult.

Hja, ilyen az, mikor belevájkál az ember az intelligencia mélységébe.

Zweig 2017.09.03. 09:13:41

@Herr Géza: én csak a cikkből idéztem. Ott pedig Angliát és Németo.-t hozza példának. Ha neked ez ilyen gyorsan ment akkor szuper. Jó neked!

bloody.rain 2017.09.03. 09:14:02

A leggyorsabb módja a magyar TAJ- szám megszerzésének ha a külföldön született gyermek magyarországi anyakönyvezéséhez azonnal mellékeljük a magyar lakcím létesitéséhez szükséges nyilatkozatokat, pl tulajdonlap vagy bérleti szerződés v. szállásadói nyilatkozat. Ebben az esetben is hosszú az anyakönyvezés (elvileg 60 nap, de egy időben 8-10 hónap is volt), de azt követően a lakcimbejegyzés kb 1 hét, ami után automatikusan érkezik a TAJ kártya néhány napon belül. Másnap lehet menni a MEP-hez EU-s TB kártyáért is. Eddig három unokám esetén csináltam ezt végig, bájos dolog, hogy az első igazolvány amit megkaptak az az adóigazolvány.

A gyerek és a szülő azonos lakcime csak akkor fontos ha majd később GYES-ért vagy családi pótlékért folyamodunk, mert feltétel az együttlakás.

A szokatlan utónév esetén egy kiskapu, hogy a születési helyen szinte bármit anyakönyveznek, lévén külföldi. Magyarországon pedig kérhető az eredeti anyakönyvben lévő név pontos átvétele - akkor is ha nincs a magyar névjegyzékben, akkor is ha van de másként. Esetleg alá lehet támasztani olyan megjegyzéssel - szoktuk -, hogy valamilyen különleges etnikai/kulturális csoporthoz tartozunk (pl argentín) amelynek nincs Magyarországon képviselete és amely kijelentést nem cáfolhat a hatóság. A legutóbbi unokám Celeste :-))

DieNanny CH 2017.09.03. 11:11:24

@bloody.rain:

"ha a külföldön született gyermek magyarországi anyakönyvezéséhez azonnal mellékeljük a magyar lakcím létesitéséhez szükséges nyilatkozatokat, pl tulajdonlap vagy bérleti szerződés "

Na de mi van, ha a gyerek születésekor még sóhajban sincs a Magyarországon való élés, egy lakcím meg pláne? Mert ez itt a gond. Hogy mondjuk a 4 éves gyerekkel akarok Mo-ra költözni.

2017.09.03. 11:59:10

@gabors:

Ez esetben nem érted az alapvetést érted, hogy:

A lakcím (állandó cím) csak egy DEKLARÁCIÓ a hatóságok számára. Arról a TÉNY-ről, hogy hol laksz.

Ezért semmi értelme
fenntartani olyan lakcímet,
ahol ténylegesen nem laksz.
(hisz ha netán hazaköltözöl percek alatt újra lesz itthoni lakcímed)

De mégis fenntartod, ennek mi értelme van számodra?

2017.09.03. 11:59:13

@DieNanny CH:

Már leírtam: magyar lakcímet percek alatt jegyeznek be és adnak róla kártyát, azonnal.

Vagyis NEM a lakcím adminisztrálása a szűk keresztmetszet!

Hanem a külföldi!!! hatóságból a TB igazolás kiverése.

DieNanny CH 2017.09.03. 12:05:00

@tamarisk:

Oké, visszatérve a posztra: ha mondjuk az angol hatóságoktól a kikérés beletelik fél évbe, akkor abban a fél évben a gyerek még Angliában biztosított, ergo bármilyen gondja-baja van a hazaköltözés UTÁN, de az angol igazolás megkapása ELŐTT, ugyan az a jogmenet, mintha a gyerek csak Mo-on töltené a 4 hetes nyári szünidőt, nem?

(Megintcsak nem ellened beszélek, hanem a kommentedre reagálok.)

Sajnos nem tudom, ki járt így, hogy hazaköltöztek és még nem volt magyar TB, de angol viszont volt, tehát mi volt a gond?

szalka240 2017.09.03. 12:39:39

@DieNanny CH: Talán az, hogy ha csak angol TB-je volt egyéb extrák nélkül, akkor csak sürgősségi ellátásra jogosult?

M. Péter 2017.09.03. 13:18:02

@FutureFry: Címekről is lehetne hasonlót írni.

Amúgy van egy indonéz ismerősöm, akinek csak egy neve van.

2017.09.03. 13:51:11

@szalka240:

Arra jogosult
bárhol az EU-ban mindenki
amit az ÉPPEN élő TB-je ad.

Az angol TB-vel itthon is az angol ellátási módra.

A magyar TB azonban SOKKAL kedvezőbb (INGYENES) ..
Ezért sürgetnék a hazatérők a magyart.

Illetve igyekeznek megtartani külföldön élve is sokan.

2017.09.03. 13:51:16

@DieNanny CH:

Aki hazatért annak általában MÁR nincs meg az angol TB-je,
Csak volt neki.

Így amíg a két TB rendszer közt lebeg
a bürökrácia felhőben, addig "szarban van",
hisz fizetős lesz neki az ellátás.

Ettől ideges...

Demi78 2017.09.04. 11:37:03

Smith Cindarella = Kovacs Cini?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.09.04. 11:40:53

@tamarisk: igy van, ugyanis az angol tb rezidens alapu. Tehat ha UK-ben el valaki eletvitelszeruen, annak jar. De aki hazakoltozott, annak attol a naptol nincs, hogy UK-t Magyarorszagra koltozes szandekaval elhagyta.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.09.04. 11:44:02

@DieNanny CH: Meg mindig, a brit tb lakohely alapu. Ha kinn elsz EU allampolgakent es ezt bizonyitani is tudod ( kozuzemi szamla, stb) akkor jar, ha nem elsz kinn , akkor nem jar.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.09.04. 11:46:12

@DieNanny CH: HA annak idejen vegleges kulfoldi letelepedest valasztottal akkor allhat fenn ez az eset, hogy a magayr lakohely megszunt. Ha nem jelentetted be vagy akkor jelentetted be az ideiglenes kulfoldon tartozkodast , amikor az meg letezett, akkor maradt magayr lakohelyed ( regen allando lakcimed) Ebben az esetben a konzulatuson nem is kerhetsz mast, csak Magyarorszagon elo magyar allampolgarkent anyakonyvezest a gyereknek pl.

2017.09.04. 13:54:00

@tildy[UK]:

A magyar is... rezidens alapú.
Aki itt él, azaz itt van (állandó) lakcíme
annak van/lehet magyar TB-je.

- vagy biztosítási alapon (járulékot fizet)
- vagy alanyi jogon (gyermek, diák, nyugdíjas, börtöntöltelék )
- vagy szociális alapon
Ezek teljes TB-t jelentenek, tehát PÉNZBELI ellátást is.
(táppénz, gyed, gyes,gyet, rokkantellátás)

- vagy önmag után fizet EÜ.jozzájárulást, ami most 7110 Ft/hó
Ez csak rész TB, azaz csak természetbeni egészségügyi ellátást ad, doki, kórház,gyógyszertámogatás.
De nem ad pénzbeli ellátást.
(táppénz, gyed, gyes,gyet, rokkantellátás)

-----

Tehát aki magyar lakcímet jelent be az kérheti a magyar TB-t azaz a TAJ kártyát. Attól a naptól amikor bejelenti a magyar lakcímet (állandó).

ÉS!

persze HA van neki igazolása
a korábbi külföldi TB szervtől,
hogy a külföldi TB-je megszűnt.

Mert TB csak egy lehet :-)

Na ez az igazolás szokott hiányozni, késni
a külföldi TB hivatal lassúsága miatt...

Addig viszont nem kap magyar TB-t magyar TAJ kártyát.
Ami szívás.
Mert már a külföldi TB-je sem él, tipikusan,

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása