oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

  • London2009: @Je Suis Bogdán László: en az Evitat lattam a Broadwayen. Pont Ricky Martin volt benne Antonio Ban... (2017.10.20. 16:02) New York, New York…
  • gabors: @Virago_1000: "meg newyorkban nem jartam, de ezek szerint ott sem.ismerik a kukat, : de egy nagy ... (2017.10.20. 16:01) New York, New York…
  • gabors: na vegre ... majd elolvasom es kitoltom a maradedk 4906 karaktert (2017.10.20. 15:53) New York, New York…
  • abaya-oman: @gabors: Erdekes, ezt egyszer mi is megkaptuk egy erdelyi lanytol, hogy mi semmilyen magyarok sem ... (2017.10.20. 15:48) Generációs szakadék külföldön
  • Pernilla: @Virago_1000: naná, hogy nem ismerik, hisz ott még kultúra sincs. De majd küldünk nekik párat Bors... (2017.10.20. 15:39) New York, New York…
  • Utolsó 20

Kívül tágasabb!

Gazdagisztán

2017. július 13. 06:30,  A Tour de France testközelből magyar szemmel 75 komment

2017. július 13. 06:30 Határátkelő

A Tour de France testközelből magyar szemmel

Javában tart a világ leghíresebb országúti kerékpáros körversenye, a Tour de France, ami egyike azon sporteseményeknek, amelyet az ember legalább egyszer az életben szívesen megnézne egészen közelről is. Nos, Hari Seldonnak ez megadatott, az pedig már a mi szerencsénk, hogy írt is róla egy szerintem nagyon jó, képekkel megpakolt posztot.

Érdekes helyen nyaraltál? Láttál valami szokatlant? Ne habozz, írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

cim_30.JPG

„A világ leghíresebb (vagy legfontosabb) országúti kerékpáros körversenye mindenkinek mond valamit. Egyik embernek ez A verseny, másik embernek a biciklizés ünnepe, van olyan ember is, aki jó ötletnek tartja, hogy saját hazájában is csináljon egy Tour-t, neki ez egy márka védjegy, a legtöbb embernek azonban a szép tájakat jelenti. Franciaországban ebből nincs hiány. Egy felmérés szerint a Tour nézőinek 60%-a csak ezért ül le a tv elé. 

Most én egy másik oldalát mutatom be, lévén, hogy a sport részének van elég média felülete, akit érdekel, az úgyis utána olvashat. Most a verseny körüli showról írok pár sort. 

Idén abban a szerencsés helyzetben voltunk, hogy két szakasz is a közelünkben volt. A harmadik etap befutója tőlünk 20 km-re, Longwy-ban volt, a negyedik etap pedig pontosan a városunkon haladt keresztül. 

A két etap teljesen különbözött egymástól, miután az egyik már a befutó közelében volt, a másik meg még a start közelében, így a versenyzők is teljesen más stílusban kerekeztek. 

Jött a karaván 

Tehát a harmadik etap: nem akartunk a befutóhoz menni, mert ott nagy tömeg van, és délután még el kellett menni a lányokért az iskolába. Audun-le-Tiche-be mentünk, ez volt idén az első francia település, amely fogadta a versenyt, ráadásul hozzánk is közelebb volt. 

Dél körül értünk a faluba. Már sok helyen útlezárás volt, de azért találtam egy jó kis helyet közel a központhoz. Azért hogy jól belássam a szakaszt, külső íven álltam meg egy emelkedő végén, hogy a felfelé tekerő versenyzőket hosszan lehessen látni. 

A Tour megfigyelésem szerint a helyszínen sokkal inkább a szórakozásról szól, mintsem a versenyről, kicsit karneváli hangulat van. Másfél órát vártunk, és megjelent a „karaván”. 

Hogy mi az? Valójában a verseny szponzorainak feldíszített, átalakított autói, amikről szórták a promóciós anyagokat a nép közé. Lehet ilyenkor szerezni sapkát, ezt a Skoda dobálja meg a Carrefour, ez utóbbi sapkája pöttyös, mert ők támogatják a hegyi szakasz győzteseit. Sok autóról kulcstartókat dobálnak. 

A BIC tollakat dobál, van olyan autó, ahol vákuum csomagolású kis kolbászokat dobálnak. Minden egyes karavánnál hatalmas csata van, hogy ki szerzi meg a „zsákmányt”. Persze nem az értéke miatt, csak a szórakozás kedvéért. Kiemelek pár résztvevőt, a felvonulók közül. 

Az első felvonulók között volt egy egér. Ő újságokat dobált a tömegbe.

01.JPG

Sikerült a lányoknak szereznünk pont hármat. 

Aztán megérkeztek az óriás biciklisek zöldben. Ők Skoda-sapkákat szórtak a nézők közé.

02.JPG

03.JPG

 

Következett az egyik legnépszerűbb támogató, a medve. Az ő ajándékaiért volt az egyik legnagyobb tolongás. Itt a gyerekek előnyben voltak, nagyon ügyesen tudtak a lábak között vetődni a kis zacskókért.

04.JPG

Aztán következett a Carrefour pöttyös járműve, ők vásárlási kuponokat és sapkákat dobáltak. Persze, ez utóbbinak volt inkább sikere. A dekoráció jelzi, hogy hagyományosan ők a hegyi szakasz és a pöttyös trikó támogatói.

05.JPG

Ha már trikók szóba kerültek, azt hiszem, mindenki tudja, hogy az összetett győztese, illetve az aktuális vezető sárga trikóban teker. Azért lett sárga, mert a Tour-t kitaláló újság így nézett ki.

27_8.jpg

Aztán következett egy Ibis hotel-es jármű, ők szálláshelyeket reklámoztak.

06.JPG

Utánuk a Cochonou autói érkeztek. Hagyományosan régi Citroennel. Ezzel is jelezve, hogy ők az egyik legrégebbi támogatók a jelenlegiek közül. A nézők közé dobálták a hagyományos malackolbászukat (persze csak 1-2 centis darabkákat), és természetesen vákuumfóliába csomagolva.

07.JPG

Majd ha már van szereztünk húst, hogy teljes legyen a menü, hozták a frites-et a következő autók:

08_1.JPG

Ha valaki nem hisz a szemének, hogy itt ekkora osztogatás van, akkor itt van a következő karaván, Krys-ék a szemüvegeivel maga is jól láthatja.

09_1.JPG

Következett egy süteményes cég. Ennek a szórásáért is nagy harcok mentek. Sokan úgy ugráltak a kidobált süteményekért, mintha egész reggel óta koplaltak volna. Pedig nem nagyon kellett, mert ők is egy kisebb afrikai ország élelmezését megoldhatták volna azon a rövid szakaszon.

10_10.JPG

Következő egy mezőgazdasági cég volt, ők kis tehenes kulcstartókat szórtak az emberek közé.

11_9.JPG

A lila Espace tetején egy tapsoló vidám hal volt, ők egy halászati cég.

12_8.JPG

A következő képen ismét egy kultikus autó jött, ők szintén régi szponzorok.

13_8.JPG

Majd jött a legnépszerűbb francia király, Bon Roi Henri IV. A béarn-i csirkéket reklámozzák vele, merthogy Henri Nararra királya (is) volt.

14_6.JPG

A sort a Vittel zárja egy kis meglepetéssel. Időnként váratlanul bekapcsolják a slagot, és szépen lefröcskölik az út két oldalán állókat. Kaptam én is egy kicsit a locsolásból.

15_5.JPG

Az egész karneváli felvonulás 20-25 percig tartott, tulajdonképpen egy hangulatcsináló a verseny (helyszínen követhető) nem egészen egy percére… :) Ezután megint eltelik egy óra.

Nagyot lehet esni

De ilyenkor is jönnek járművek. Egyik a bicikliket hozza, másik a csendőrség autója, motorosa, sajtósok, az út állapotát vizsgálók mennek végig az úton. Feltételezem, nézik az utat, hogy nincs-e kiszórva szög, vagy bármi, ami bukást okozhat. 

Annak ellenére, hogy bicikliről van szó, azért előfordulhatnak komoly balesetek. Aki próbált már kiszállni autóból 40-nél, az tudja, hogy azért nagyot lehet esni. 

Egyszer tizenéves koromban, az egyik osztálytársam azt mondta, hogy most csinál egy Die Hard stílusú kiszállást az autóból. Azért óvatosan hajtotta végre a manővert, mert csak húsznál történt és földúton. Hát egy kicsit megütötte magát, és szerinte ez filmtrükk. Szóval a lényeg, hogy nagyot lehet esni biciklivel is. 

És akkor megjött a mezőny 

Egy óra elteltével feltűntek a helikopterek a levegőben, amiből már sejtettük, hogy közeledik a mezőny. Az emelkedő végén, már jó messziről láttuk, hogy jönnek, aztán eltelt pár pillanat és eltűntek mellettünk. Az egész peloton elhúzott tőlünk egy méterre legalább 50 km-es sebességgel.

Elképesztő érdekes látvány volt így is. Miután ezen a napon már a befutó közelében voltunk, a versenyzők, már begyorsulnak, és mint a robotok, pontosan kijelölt pozícióban tekerve egymástól fél méterre, ütemre helyet cserélve, szinte egy ritmusra tekertek. 

Igazából azért volt több mint egy perc, mert megvártuk a szegény lanterne rouge-t. Ő zárja a versenyt. Valahol a szakasz elején bukott, meg defektje volt, de tovább ment. Ő is nagy bíztatást kapott. Azt hiszem, ő legalább annyira megérdemli a szurkolást, mint a többi.

19_10.jpg

A harmadik etap, vagyis amit láttunk belőle, éles kontrasztban volt a másnapi futammal, amikor a szakasz elején szinte kedélyesen viccelődve egymással „karikázgattak”.

A szökevények sorsa

Itt annyi volt még a különbség, hogy volt egy szökevény, fél óra kerekezés után már 9-10 perc előnye volt. A verseny vége előtt 20 km-el fogta be a mezőny. „Haver, kipukkadsz, mint a lufi!” kiabáltuk neki - de azért biztattuk őt is.

26_8.jpg

Szép teljesítmény volt 180 km-t tekerni egyedül. A szökevények sorsa nagyon nehéz, 10-ből 9-szer vagy még többször befogják őket. Általában azért vállalkoznak rá, hogy „mutassák magukat”, hogy bekerüljenek egy jobb csapatba, vagy szerezzenek pár szakaszhajrát, esetleg kapjanak médiafelületet. 

A boly, vagyis a peloton sok energiát „megspórol” a versenyzőknek. A csoport eleje a „légterelő”, plusz adnak egy ritmust. 

A pelotonnak különböző alakzatai vannak, függ attól, hogy éppen a vége felé begyorsul a mezőny, hogy lefelé vagy felfelé tekernek, és mekkora szögben, függ a szél irányától (oldalszélben más az alakzat). Ez a legnehezebb munka. 

A csapat első számú versenyzője szinte soha nem csinálja ezt. Őt „viszik magukkal” a csapattársak. Szintén az ő dolguk „megvédeni” a bukástól a favoritjukat, ezen kívül ők a vízhordók is. 

Hátramennek a csapatok autóihoz, felveszik a vizet, és viszik előre. Így a favoritnak szinte csak a versennyel kell foglalkozni. Természetesen a favoritnak „kötelező” megköszönni a munkát a csapatnak, akik kidolgozták magukat.

25_7.jpg

Mindkét nap nagyon jól szórakoztunk. Aki valamikor meg szeretné nézni élőben, az jó, ha tudja, hogy október vége körül bejelentik a következő évi útvonalat, de már most lehet tudni a startot 2018-ra és 2019-re.

Érdemes olyan helyre menni, ami a befutó és start közelében van, mert akkor két nap is meg lehet nézni. Na, nem is írok többet, megyek vissza a tv elé, nézni a tájat…”

HÍRMONDÓ 

Dolgozz Hollandiában! 

A hollandiai munkavállalásnak elég sok előnye van, mást ne mondjunk, kiindulásnak, az első időszakra nagyon sokszor elég angolul tudni (aztán aki hosszabb távra tervez, annak nem árt megtanulni hollandul, de ez más kérdés). Íme, pár munkalehetőség! 

A németországi törökök fele nem dolgozik 

Az Európai Uniós statisztikai hivatala szerint közel 3 és fél millió török él Németországban, ám közel 50 százalékuknak nincs hivatalos munkaviszonya. Csakhogy ennek semmi köze a lustasághoz. 

Egyre drágább az élet a görög szigeteken 

A görög tengerpart nyaranta sok magyar számára kínál kapcsolódást. A gazdasági megszorítás azonban elérte a 117 lakott szigetet is, melyek egyre nehezebb helyzetbe kerülnek – legalábbis az ott élők szerint.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Franciaország Tour de France

A bejegyzés trackback címe:

http://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5812660335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Dikusz 2017.07.13. 07:01:03

Ez tök jó poszt, nagyon jól van megírva:))))

A pöttyös autó -csak megjegyezném (viccvót), hogy álcázott túrórudis kocsi volt:)

Már a felvezetőért megérte kimenni, ha ezt tudtam volna, hogy ilyen van, és számomra elérhető lenne egy ilyen verseny, ezért kimennék:)

Amúgy a biciklitudásom szobakerékpárra terjed ki, bár vagy húsz éve egy ilyet is sikerült működésképtelenné tennem egy edzőteremben...

Dikusz 2017.07.13. 07:07:24

Beindult a fantáziám: Még jó,hogy a mezőgazdasági cég nem tehenet, a halászati cég meg nem bálnát dobált a nézők közé:)
Jaaaa... és piros-fehér kockás túrórudi is van:)

Hari - + pont a posztért.

Amúgy azt gondolná az, aki nem jár ilyen versenyekre, hogy nem érdemes kimenni, mert csak fél pillanatig láthatja a versenyzőket -mint pl az F1-nél is-, de a helyszínen lenni az igazi, a hangulat miatt:))))

Golf2 2017.07.13. 07:24:40

Költséges sport,egyre drágább a dopping.

Hari Seldon 2 2017.07.13. 07:26:59

@Dikusz:
Köszi.
Nálam sem több a biciklizés, mint görnyedten rohanok a lányok után közben tartom a nyerget. - Bár belegondolva az is egy jó sport.(mostanában szedtük le a pótkereket)

Hari Seldon 2 2017.07.13. 07:28:57

@Golf2:
Az igaz. Persze csak az érdemes doppongolni, akinek amúgy is van esélye. Engem például a csillagokba doppingolhatnának, akkor sem tudnám megelőzni a laterne rouge-t sem.

Dikusz 2017.07.13. 07:42:31

@Hari Seldon 2: mindenképpen jó sport, mert most összeszedheted magad, és futkorászhatsz a lányok után, már az indok is megvan hozzá:)
Én tényleg tökéletesen antitalentum vagyok a biciklizéshez, egyszerűen lehetetlen számomra megtanulni. Se gyerekként, se felnőttként nem sikerült megtanulnom. Nem tudom az okát, de valószínű az lehet a gond, hogy nem tudom megtartani az egyensúlyomat.

Ha meg a csillagokba doppingolnának, lehet futva leelőznéd az egész mezőnyt:))))

Burgermeister 2017.07.13. 07:52:52

Kb. 15 éve láttam élőben egy szakaszt, akkor igy ugyanez volt!!!! Reklám az egész!!!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.07.13. 08:17:14

Eddig is sejtettem, hogy a Tourhoz szükséges anyagi háttér nem magától áll össze, de azt, hogy ez a valóságban hogyan néz ki, arról fogalmam sem volt.

Nagyon érdekes, színesen megírt poszt, köszönet jár érte!

staropramen 2017.07.13. 08:27:39

Jó poszt.
Talán kiegészíteném annyival,hogy a francia tv szinte egész nap a Tour útvonalának városaival foglalkozik.(Látnivalók,híres szülöttek, híres lakók,helyi étel-ital specialitások,a környékbeli mesterségek,szóval minden ami a vidékre jellemző. Ennél jobb reklám nincs.

A start előtt a nézők sétálhatnak a csapatbuszok között, láthatják a versenyzőket,és ha szerencséjük van,autogram és közös kép is készülhet a nagy kedvencekkel,akiket keresztnevükön köszöntenek a bringakedvelők,ők pedig mosolyogva köszönnek vissza vagy integetnek.
Tavaly volt szerencsém Montpellierben megnézni a befutót,és másnap a rajtot.Egy életre szóló élmény volt.
Mellesleg a befutó előtti 100-200 méteres szakaszon a hostessek
kosárból a kezedbe adják a promociós anyagokat (sajnos Skoda póló nem jutott)
Érdemes jóelőre tervezni,ha az út mellet akarsz versenyt nézni.
Hegyi szakaszra kimenni elég kockázatos,mert rendszerint hajnalban már lezárják a felvezető utakat ,ezért pirkadatig jó ha felérsz.
Síkvidéki szakaszon pedig ha nincsenek szökevények akkor 2-3 perc alatt elzúg előtted a mezőny és ha feloldják az útzárat mehetsz is haza tv-n megnézni a befutót.
Jövőre biztosan újra elmegyek és úgy időzítek hogy egy-két szakaszon ott lehessek.

Zo! 2017.07.13. 08:27:43

Igy mar ertem h az emberek miert mennek ki nezni a tourt.Alapvetoen fura volt h kiallsz egy helyre aztan 5 perc es elmegy a mezony es puff.:)

puhacica · http://www.koloreditors.co.uk/ 2017.07.13. 08:49:54

erdekes poszt, regebben sokat neztem a tv kozvetiteseket, en is elsosorban a francia tajak miatt. :)
lehet, hogy hangulatos eloben is, de hogy en kialljak az ut szelere... es kulcstartok meg zacsis kolbaszkak utan kapalozzak. na olyan nincs. :D

Hari Seldon 2 2017.07.13. 09:01:09

@puhacica:
Van ám basebol sapka is ám! :-)
De komolyra fordítva, ez egy "buli". Példa egy jelenettel: a második nap mellettünk volt egy nyolcadik hónapban lévő nő is. Kihozta a múanyag kerti szék két, és az apjával (vagy apósával) együtt integettek a karavánnak. Utána bementek enni. Aztán visszajöttek.

Lunacica 2017.07.13. 09:38:30

De jo volt!
Feldobta a napomat- igy az elso 4 ledolgozott ora utan :)
Szivesen megneznem egyszer, most, hogy igy leirtad mar jobban tudni mit hogyan szervezzen aki menni akar
Koszi

Irbisz · http://nemetmindennapok.blog.hu/ 2017.07.13. 09:42:52

Iden az elsö ket etap a varosunkban volt, az elsö szakasz utvonala tölünk 300 meterre ment el, mar elterveztem hogy ott leszek vegig, mert el nem utaznek a Tour-t megnezni, de ha a közelben van, ki nem hagytam volna, olyan elmeny.
Aztan roppant szomoruan vettem eszre, a mar februarban lekötött nyaralasunk miatt megint lemaradok rola :(

Ezek utan azt hiszem egyszer kenytelen leszek atrandulni franciaorszagba hogy potoljam ezt.

Csodabogár 2017.07.13. 10:25:57

Ez nagyon érdekes és jó volt. A reklámautók nekem kicsit a karneváli felvonulásra emlékeztetnek, amit persze szintén csak tv-n nézek. Esti hírekben mindig van egy összefoglaló, ahol láthatom a legszebb eséseket és a befutót. Au idén nagyon tetszett a 6 miliméteres győzelem.
Amugy biciklizni imádtam mindig, remek közlekedési eszköz. Mint sport szerintem őrültség, de akinek ez kell, csinálja.

Bredpitt Monika 2017.07.13. 11:00:11

Egy Armstrong a Holdra lepett egy meg visszaadott hat, vagy het trofeat. Az jo nagy csalodas volt, azoknak, akik a host lattak benne.

Arra azert kivancsi lennek, hogy a kerekparosoknak hanyszor jon ki az aranyere egy evben.

Bredpitt Monika 2017.07.13. 11:05:35

Szomszedom vett egy eve kb egy hasznalt biciklit valami ketszazezer forintert.

Kiprobaltuk egy paran, jo kis bringa. Kerdeztem tole ki meri rakni a helyi Penny ele lakattal?
Azt mondta, ezzel csak biciklizni megy szigoruan, sehol nem parkol vele.
Nem csodalom.

Arthamyr 2017.07.13. 11:15:13

@Bredpitt Monika: 15 éve simán leparkoltam a Penny előtt a 100k-s biciklit, lakat nélkül. Igaz, hogy ez nem Budapesten volt.

Arthamyr 2017.07.13. 11:16:46

@Csodabogár: Honnantól számít sportnak? Ha elmegyek kirándulni az már az? És ha a hegyekbe megyek terepre? Miért lenne őrültség?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.13. 11:28:18

@Golf2: Meg a biciklivázba épített villanymotor...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.13. 11:42:16

Én is épp tegnap futottam bele az Ojrósporton egy hosszabb közvetítésbe.Ha látom, ahogy megy a boly, egy egész felhőnyi biciklis; mindig az jut eszembe, hogy meg kéne indítani pár úthengert szembei rányba...
:D
Csakviccvót.
Annó én is sokat kerekeztem, persze csak hobbiból, illetve barátokkal kocaturistaként megjártuk a Rajka-Garda tó, illetve Rajka-Linz túrákat.Azért Rajkától, mert a magyar részeken (Pestről) nem mertünk tekerni. :-(
Rendesen felmálházva, sátor, hálózsa, konzervek, csóró diákként, ahogy kell.Jó páran hülyének néztek az út során, és nem is nagyon tévedtek... :D

Ami viszont manapság kifejezetten zavaró (már nézni is), hogy a Túrdöflanc is, meg az összes többi verseny is annyira tele van pakolva kocsikkal, motorokkal, hogy lassan több a gépjármű, mint a versenyző.Értem én, hogy orvos, csapat, műszaki stb biztosítás, és háttér, meg vannak kamerások is, de valahogy kicsikét kezd az egész átesni a ló túloldalára, mennyiségileg.
És az is eléggé durva, hogy a biciklisek tüdejét használják katalizátornak.Hiába a legmodernebb kocsik, felfelé a sok bicajjal, emberrel, csomaggal megrakott jármű ontja magából ezt az édeskés büdös kipufogógázt, amit a ziháló sportoló durván letüdőz.
Ha meg dízelek az autók, akkor még rosszabb.
Csakis villanyhajtású gépeket engednék a versenyzők közé, és azok számát is erősen redukálnám.Nem értem, hogy az illetékesek miért hagyják ezt...

Je Suis Bogdán László 2017.07.13. 11:51:16

De milyen a kolbászka könyörgöm..merguez? :)

Hari Seldon 2 2017.07.13. 12:01:20

@geegee:
Az igaz, hogy sok autó van. Valami 1000 vagy több autó is lehet. Eleve a csapatoknak van legalább 10. Kettő három legalább csak bicikliket visz. Aztán az edzők, orvosok, mittudomén...
A karaván előtt a Gendarmerie, autókkal, motorokkal. Biztosítják a helyszínt. A karaván után újra elmegy jó pár biztosító járgány. (maradt-e valami az úton).
Aztén a mezőny. Végül a csapatok autói. 22 meghívott csapat van, mindegyikbe (idén még) 9 versenyző. A versenyzőknek van saját stábjuk.
A csapatok után megy még kórház autó, aki összeszedi a kiesőket.

Sőt egy ideje lehet helikoperre ülni bárkinek (természetesen nem ingyen).

Egy érdekes jelenséget is láttam: SOK tök amatőr biciklista eltekert előttünk. A karaván előtt tekertek.

Nyilván ők csak egy két szakaszt, (vagy 20-30 km tekertek) akkor.

Szóval a helyiek ilyenkor a saját jogukon is kipóbálják milyen is Tour versenyzőnek lenni. EZ viszont nagyon jó!

Demi78 2017.07.13. 12:07:42

Jo poszt volt, koszonjuk!:)
Hozzatennem orok fanyalgokent, hogy sosem ertettem meg azokat, akik kimentek egy ilyen versenyre. Reggel kinn vagy falu szelen, varsz 3 orat, elsuhan a mezony ket es fel perc alatt es varsz utana ket orat, hogy kijuss kocsival a falubol. Roppant gyenge idobeli szorakozas/szenvedes arànyfaktor:)

Dikusz 2017.07.13. 12:12:53

@swing gitan: ezen már én is gondolkoztam, csak már nem mertem megkérdezni@Hari Seldon 2: -t.
1-2 cm-es darabokra felszeletelve, mekkora a vákuumcsomag, az egész nem lehetett egy gyűszűnyinél nagyobb, azért megérte a közelharc nem mondom, a mustárt, ketchupot meg úgy spriccelték utána?:)))) (viccvót)
A sapka megérte az tuti, azért érdemes harcolni:)

Dikusz 2017.07.13. 12:16:15

@Demi78: dehát olvashattad, hogy a várakozás három órája alatt hajigálnak mindenfélét a nézők közé, már csak azért is érdemes kimenni:)))

Je Suis Bogdán László 2017.07.13. 12:18:43

@Dikusz: andouilette is lehet..ezeket NEM szabad kecsöppel rongálni :)

Je Suis Bogdán László 2017.07.13. 12:20:01

@Demi78: ez egy social event..tessen asszimilálni gyorsabban ;)

Hari Seldon 2 2017.07.13. 12:25:19

Még azt felejtettem beírni, hogy a negyedik etapnál, a városunkban a Carrefour kivonult állandóra. Volt egy nagy sártuk. Kivetítő, játékok, hélumos lufi, miegymás.

Volt egy olyan versenybiciklis játék.
Fel kellett ülni a valódi biciklire, ami össze volt kötve valami kerekekkel egy kis paravánnal, ami amin egy kis bicikli a mozgásával jelképezte a tekerésedet.

Ilyenből volt egymás mellett öt vagy hat.
Mindenki aki akart ráült, és tekert mint a meszes. Az győzött, akinek a kis biciklije előbb ér a célba.

P.Elliot 2017.07.13. 12:26:17

Nagyon jo kis poszt, eddig nem sokat tudtam a versenyrol bar most is mutatta a teve csak tovabbhajtottam.
Ez a reklam autos osztogatos dolgok erdekesek, gyerekeknek kulonosen, de felnotteknek is.
Az a kulcstarto egy orok emlek lesz arrol a helyrol barkinek .
Nekem ilyen osztogatos elmenyem egy regesregi julius-4 Amerika szuletesnapja unnepsegerol van, Philadelphiabol. Ott ugyan nem a tomegbe dobaltak hanem a teren mindenfele hatalmas kamionokrol osztogattak a sapkakat, a zaszlo szineiben, napszemuveget, ilyen-olyan, amolyan targyakat, jeges vizet, narancslet, mindenfele gyerekes dolgokat, valami cegek ajandekakent, mire a kezdodo unnepseg es szonoklat helyere ertunk abban az orult nagy tomegben tele volt a kezem mindennel, 3 viz es 3 narancsles uveg a karomon mert hogy majd nagyon szomjasak leszunk abban a melegben, nem lettunk, a 3 italt es 2 vizet kesobb letettem egy masik varosreszben egy alvo utcalako melle hogy felebredve talalja meg az italt, / mast ist tettunk oda/, a sapkakat, a zaszlocskakat, a kis trefas, gyerekes sipokat meg meg ezt-azt eltettem egy dobozba, a szekrenypakolasnal kerult a kezembe, jo volt rajta vegigsimitani, meglengetni a zaszlot es emlekezni hogy ott voltunk, egyutt az egesz csalad, nekunk ez volt a "kulcstartonk".
Egy ilyen biciklist is megneznek noha nem tudok biciklizni, gyerekkoromban csak haromkerekunk volt nagyobbacskan probaltam vagy ketszer, elestem vele rogton, erre befejezettnek tekintettem a probalkozast.....

P.Elliot 2017.07.13. 12:33:37

@Bredpitt Monika: Nem tudom a kerekparosoknak hanyszor jon ki az aranyere de egyszer lattam a teveben egy versenyzot a szuk,biciklis nadrag nelkul csak egy rovid gatyaban, hat egyszeruen eliszonyodtam attol hogy milyen lett a combja, egy vaskos, logo, sonkaszeru valami teljesen undorito. Hozza egy szep izmos labszar es felsotest.Akkor mondtak hogy a versenybiciklizes milyen izmot fejleszt a combokban, na nem, koszonom....

P.Elliot 2017.07.13. 12:38:36

@geegee: Tokeletesen igazad van ezzel a rengeteg kisero autoval, kipufogo gazzal hogy roncsolja a versenyzo tudejet...
Irhatnal egy emailt az elektromos autokat gyartoknak hogy erjek el hogy oda ne mehessen benzines, hatha raharapnak es szorgalmazzak, nekik ez jo reklam lenne egeszseg szempontjabol.

Golf2 2017.07.13. 13:38:50

@Bredpitt Monika: Aranyér... Emelkedőn ki, lejtőn be.

Hari Seldon 2 2017.07.13. 14:24:04

@P.Elliot:
Az autók után eletik egy kis idő, amíg jönnek a versenyzők.
Én teljesen az út szélén álltam, és azért nem egy álló dugó volt, a járművek folyamatosan mentek. Nem volt egyébként nagyon érezhető.
Amúgy jó észrevétel. Nálunk az elnök most nagyon rágyúr a megújulókra. Azzal is hangsúlyozta ezt, hogy a beiktatási ceremónián is hibrid DS7-esben ment.

Je Suis Bogdán László 2017.07.13. 14:33:38

@Hari Seldon 2: Quatorze Juillet avec le Donald?

Brrrr.

LittleG (uk) 2017.07.13. 14:39:25

Zolee biztos csuklik a sok "viccvot"-tol :)

Golf2 2017.07.13. 14:43:31

Én az utolsó háromnak adnám az érmeket,ha már az anyagosztásnál lemaradtak.

GFO 2017.07.13. 14:54:45

@P.Elliot: Teljesen más helyzet, meg sokkal kevesebb az autó is, de pl. a bécsi maratonon a BMW már kapott ezen a lehetöségen, és i8-at ill. i3-at használnak már kb. 2 éve felvezetöautóként. Persze itt csak 42 km-t kell megtenni.

Dikusz 2017.07.13. 15:05:47

@LittleG (uk): annak idején engedélyt kértem tőle a használatáért, és megadta :)))

Hari Seldon 2 2017.07.13. 15:17:06

@Hari Seldon 2:
Viszont mi vagyunk az Egyesult Allamok tortenelmenek elso szovetsegese (meg a fuggetlensegi haborubol). - Igy illik az USA elnoket meghivni.

Dikusz 2017.07.13. 16:11:13

@swing gitan: de gondolom nem mindegy neki hogyan.
Nem pedálozásképpen, de pont azt szerettem nagyon olvasni, amikor egymást zrikáltátok:)))
Én úgy tapasztaltam, hogy nem ment túl sosem egy bizonyos határon. Jártam már én is úgy kommentváltáskor, hogy nem ment át a poénom, azért gondoltam, mert nem jött válasz, eléggé zavart is. Ezt megelőzendő előre szoktam elnézést kérni (sokszor a semmiért), vagy odaírom a smittelt viccvótat elé-mellé-alá-fölé többször is:)

Je Suis Bogdán László 2017.07.13. 16:53:15

@Dikusz: rámunt, mást szeret, most micsinyáljak? :-)

puhacica · http://www.koloreditors.co.uk/ 2017.07.13. 17:56:47

@Hari Seldon 2: mondom, biztos jo ez annak, aki szereti. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.13. 19:13:09

@Hari Seldon 2:
Hé Hari...
Ez kiváló volt bazmeg. Jól megírt tudósítás. ismeretterjesztés. Rengeteg újat tudtam meg. Megint többek lettünk kicsivel.
Jól írsz, írhatnál gyakrabban is. Minden elismerésem.

Hari Seldon 2 2017.07.13. 19:26:56

@diggerdriver:
Köszi. Gondolom neked a veterán autók jöttek volna be. Élőben nagyon nagy látvány volt az a sok Citroen 2CV meg kisbusz. Nem hittem volna, hogy van még ennyi az országban. Igaz fel volt dekorálva, de így is jól néztek ki.

Dikusz 2017.07.13. 19:32:11

@swing gitan: nem tudom, de ha kommentelne, már megérkezett volna a válasz, és ezt -meg egyébként is- hiányolom:)

Ellenberger linkolnhatnál nekem olyan klassz számokat, mint a múltkori posztban, szeretem a régi ('50-'60-as évek) számokat. Hogy milyeneket ne kérdezd, mert csak összezavarodnék.

Csak egy példa erre: a nyolcvanas évek végén a hivatalban még voltak könyvbizományosok, nem volt rossz dolog, jó könyveket lehetett venni részletre. Megjelent egy könyv - régóta nem lehetett kapni- nagyon keresték. Azt mondtam a kollégának (tényleg): nem tudom a címét, nem tudom ki írta, nem lehet kapni, szerezze meg nekem. Visszakérdezett, hogy mégis, hogy gondolom?:) Leesett a tantusz, aztán együtt röhögtünk. Egyébként Cronin: Réztábla a kapu alatt c.könyve volt:)

nyuszigonosz 2017.07.13. 19:33:45

@Hari Seldon 2:

MIlyen jó poszt, Hari!
Meg tetszenek a képek: azok a régi Citroënek nagyon jók. MInt a régi francia krimikben. :-)
Meg hát nemcsak azok, hanem az összes motív-autó is, meg az elegáns Skoda.

Biztosan egy nagyon érdekes nap volt. :-)

Je Suis Bogdán László 2017.07.13. 19:46:15

@Dikusz: Olvastam azt hiszem, a Harley streetrol(doktor utca londonban) szolt?

Ez vadiuj, ma reggel fedeztem fel oket :-)

www.youtube.com/watch?v=B9FzVhw8_bY

Hari Seldon 2 2017.07.13. 19:52:21

@nyuszigonosz:
Köszi.
Ugy látszik estére lassan mindenki beérkezik az óvilágból.
Te szintén egyszer egy futamra.
Szerintem ha időben indulsz elkaphatsz valami Elszászi szakaszt a következő években. Az pont jó, mert ha nem is magas hegyi szakasz, de azért van benne emelkedő bőven, ami széthúzza a mezőnyt. Idei versenyben is a Vogézekben volt a legerőbenn emelkedő 22%-os.
(igaz nem hosszú szakaszon, de akkor is horror, mert az etap végére tették)

Hari Seldon 2 2017.07.13. 20:00:29

@Hari Seldon 2:
Pontosítok: Te szintén eljöhetnél egyszer egy futamra.

De persze ezt ajánlom mindenkinek, hogy egyer nézze meg élőben is a teljes napot.

Szakasz vége felé, talán érdekesebb. Nagyobb városba érdemes menni. Ott van helyi szórakozás is amit a szponzorok szerveznek.

nyuszigonosz 2017.07.13. 20:27:09

@Hari Seldon 2:
Franciország húz nagyon. :-) Igaz, nem kimondottan a Tour de France, hanem úgy sok sok minden.

Hari Seldon 2 2017.07.13. 21:03:18

@nyuszigonosz:
Azt nem csodálom. Itt szinte minden város tele van valami látnivalóval.
(jó mondjuk itt Luxembourg mellett pont mi nem rúgunk labdába, de Lorraine-ben van rendeteg sok látnivaló)

Dikusz 2017.07.13. 21:14:44

@swing gitan: a képet nézve egészen másra gondoltam (lehet rosszul), mindkét fajta zenét nagyon szeretem. A másra gondoltam zene egyik koncertjén is voltam, sajnos az a zenekar még sajnosabb okból nincs már. A koncert tánctanítással volt egybekötve, ma már sajnálom, de azt is csak néztem.

Be kell valljam a könyvet azóta se olvastam.

puhacica · http://www.koloreditors.co.uk/ 2017.07.13. 21:44:03

@Hari Seldon 2: azert az a sebeszi pontossag, ahogy _megtervezted_, hogy hova alljatok... na az az igazi Hari. nem am csak ugy odaallunk, aztan majd lesz valami... :D

Hari Seldon 2 2017.07.13. 22:03:56

@puhacica:
Hát igen. Én már csak ilyen vagyok. Szeretem előre látni a dolgokat... :-)

Hari Seldon 2 2017.07.13. 22:22:10

Épp mai hír, hogy Froome bukta a sárga trikót:

index.hu/sport/bringa/2017/07/13/fabio_aru_sarga_triko_tour_de_france_12._szakasz_pirenusok_lakokocsi_betevedt/

Azt mondják, hogy sokszor a Pireneusok keményebb lehet mint az Alpok. Az utóbbi jól kiépített széles utakkal van tele. A legtöbb út a szorosokban fut. A Pireneusokban viszont kevesbé sűrűn vannak kiépítve utak, ezért kell időnként 20%-os emelkedőket is kialakítani. Alpokban viszont inkább a magasság a nehezítő.

nyuszigonosz 2017.07.13. 22:35:43

@Hari Seldon 2: Viszont a Pireneusok az egy csodás, vadregényes hely.
Na meg medvék is lakják. :-)

gabors 2017.07.13. 22:40:57

@swing gitan: "Quatorze Juillet avec le Donald?" a nagy evfordulo miatt hivtak meg az USA elnoket mindegy ki lett volna, (nem kimondottan Trumpot) ez igy szokas amugy azon gondolkodtam hogy a ket parnal pontosan egyforma lesz a koreloszlas akkor is mikor nem egyutt vannak :-))) ket feleseg ket ferj

Je Suis Bogdán László 2017.07.13. 22:45:00

@gabors: a parasztja megdicsérte makron nénit...

nyuszigonosz 2017.07.13. 22:50:26

@Hari Seldon 2: Na ezt nem láttam.
Jópárszor jártam már Franciországban, Pireneusok egy része nem maradt ki. A többi része egyelöre még igen.
De hát van még Franciországban sok minden, amit jó lenne egyszer megnézni.

Hari Seldon 2 2017.07.13. 22:56:44

@gabors:
Igen, ez hagyomány.
Az USA-nak a történelme folyamán Franciaország volt az első szövetségese.

Hari Seldon 2 2017.07.13. 23:38:05

@swing gitan:
Mi a szerepe? - Ugyanaz, mint az UK-ban a királynőnek?

Je Suis Bogdán László 2017.07.13. 23:53:08

@Hari Seldon 2: pusztán ceremónia..megint kéred a wikit a kanadai szerkezetről? :)

gabors 2017.07.14. 01:51:53

@Hari Seldon 2: "Az USA-nak a történelme folyamán Franciaország volt az első szövetségese. " igen Lafayette ... ja meg a flotta ..

de most a 100 evforduloja volt hogy a jenkik beleptek az ! Vilaghaboruba es megmentettek a Franciak bacone-jet ....

gabors 2017.07.14. 01:54:26

@swing gitan: meg jo hogy nem ajanlott a Macronnak hogy cserelje le egy olyanra min Melania :-))) vagy Marla

blackhairlady 2017.07.14. 04:53:25

@Hari Seldon 2: Hari, ez nagyon klassz volt, a kepekert kulon koszonet. En is kihasznaltam volna a z alkalmat ha a kozelunkbe jottek volna,de valahogy minket mindig elkerulnek , nem is ertem miert, ez mar diszkriminacio:))
En imadok biciklizni, mar kisgyerekkent is tekertem apam ferfi bicajat, vaz alatt mint a csipoficamosok :)) Lancvedo nem volt rajta, idonkent bekapta a gatyaszarat,akkorat estem mint az oljato. A Balatonon is azzal kozlekeunk leginkabb, itt is biciklizek idonkent a state parkokban a turista utvonalakon. Egyebkent meg spiningre jarok hetente, kethetente,na az a gyilkos tempo.

Dikusz 2017.07.14. 06:28:15

@swing gitan: a narancs majomra, első olvasásra más személyt értettem, és már reménykedni kezdtem, hogy valaki orrbaszexuálja...

Hari Seldon 2 2017.07.14. 07:16:43

@gabors:
Ez az amerikai és ezáltal ismertebb verzió.

Az egyértelmű, hogy HATALMAS segítség volt, hogy a német hadsereg morálisan összeomlott 1918 végére. Egymillió friss katona belépése demoralizálta a német hadsereget. AZOMBAN az amerikai katonák tömegesen csak 1918 augusztus után kerültek a harcmezőre. A németek tavaszi offenzívája 1918 március 21-én indult a friss keleti fronton csapatokkal. De kifulladt és július 15-ére teljesen. Ráadásul stratégiailag sokkal rosszabb helyzetbe kerültek. Augusztus elején Foch marshall megindította az ellenoffenzívát. Ekkor vetették be tömegesen tankokat is. A német hadsereg fekete napja augusztus 8-án volt. Itt még az amerikaiak kis számban vettek részt. Első önálló harctevékenységük a St Michael kiszögellés felszámolása volt szeptemberben. (Megjegyzem a balkáni fronton a francia csapatok verték szét a bolgár haderőt és okozták a Monarchia összeomlását)

Viszont kétségtelen hogy az amerikaiak katonai ereje okozta a katonai morális összeomlást a németeknél ÉS biztosította hogy mindenképpen be lehessen fejezni a háborút 1918 végére.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.