oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. július 10. 06:30,  Svédország oda-vissza 171 komment

2017. július 10. 06:30 Határátkelő

Svédország oda-vissza

A határátkelés egyik sajátosság (mint ez már többször kiderült), hogy nem feltétlenül egyszeri és egyirányú folyamat. Példa erre István története, aki Svédországból költözött vissza Magyarországra, hogy aztán rövid idő elteltével mégis úgy gondolja, jobb lesz neki a skandináv országban. Vele beszélgettem arról, miként élte meg a költözéseket, és vajon tervez-e még egyszer Magyarországon élni.

svedorszag_alingsas_foto_google.jpg

Miért éppen Svédországot választottad?

2009 szeptemberében ismertem meg az akkori páromat, aki svéd volt és 2010 márciusban költöztem ki hozzá, mert nem szerettünk volna már távkapcsolatban élni tovább. És nyilvánvaló volt, hogy én költözök hozzá ki, és nem ő hozzám Budapestre.

Mi volt a legnagyobb nehézség a kiköltözéskor? 

Annyira nagyon nekem nem volt nehéz a kikötözés, csak maximum a budapesti lakásom teljesen átíratása az egyik rokonomra. Igaz, azért egy új országot és környezetet megszokni eleinte szokatlan volt, de azért előtte már éltem külföldön 1995/96-ban az USA-ban. Így azért már volt fogalmam arról, milyen egy újabb országban új életet kezdeni. 

Mi lepett meg a legjobban, mit volt a legnehezebb megszokni? 

Én budapesti vagyok és így nehezebb volt megszokni a kisebb várost. Ahová 2010 tavaszán kiköltöztem, az egy kb 355 ezer lakosú település. 

Viszont meglepett a svédek baráti fogadtatása, a tiszta város, a nyugodt emberek akár a közértben, postán, buszon, stb., és egyben a harmadik világból érkezett bevándorlók, akikből már akkor is rengeteg volt. De nekem velük soha nem volt gondom sehol. 

Milyennek láttad a svédeket? Változott a róluk alkotott véleményed a hét év során? 

Nekem nagyon pozitív emberek a svédek. Igaz, lehet azért, mert én 98%-ban svédek között forgok/forogtam. De ugye, mint mindenhol, itt is vannak problémák. Mondjuk nem mindig rugalmasak a hivatalokban, és nem mindegy, hogy kihez kerül bármilyen ügyed. 

A hét év alatt volt egy pár hónap, amikor visszaköltöztél Magyarországra. Mi volt ennek az oka? 

2014 tavaszán szét mentünk a svéd exemmel és feljöttem Stockholmba egy új élet reményében. Kerestem a helyem, új lakás, meló, stb. A lakás megvolt, de par hónapig nem volt melóm és belefáradtam a keresgélésbe. Úgy gondoltam/éreztem, hogy hazamegyek és otthon próbálkozok újra. 

Mire számítottál a hazatérés előtt és mennyire igazolódtak be ezek a várakozásaid? 

Reméltem, hogy otthon hamarabb találok munkát, hiszen időközben az angol mellett megtanultam svédül is. Sajnos otthon két hónapig kerestem, mire végre találtam munkát. 

Aztán ahogy elkezdtem dolgozni, kórházba kerültem és 2 hétig nem tudtam menni melózni. Mikor visszamentem a munkahelyemre, közölték, hogy nem kérnek belőlem. 

Ezért úgy határoztam, hogy inkább visszatérek Stockholmba. Több dolog miatt is. A magyar kórházi körülmények lesújtottak, de a munkahelyi bánásmód is közrejátszott, és általában az egész nyugtalan társadalom. 

Itt, Svédországban sokkal nyugodtabb az élet és toleránsabbak a (faji, nemi, stb.) kisebbségekkel. De ahogy már írtam, azért itt is van probléma és itt is lehet érezni a migránsok felé rosszabb szájízt, különösen ott lent, délen (Malmö és környékén). 

Hogyan sikerült visszailleszkedni? 

A visszailleszkedés könnyű volt, mert megvolt az állandó stockholmi címem és nem kellett semmilyen hivatalos procedúrát újrakezdenem. Ráadásul pár hét után találtam munkát is. 

Más volt ez a második költözés? 

Másodszorra már könnyebb volt, mert ugye már beszéltem a nyelvet, és azért nekem már megvolt a svéd személyi számom (Personnummerem). Most már azért egyre nehezebben adják meg az EU-országokból jötteknek is a személyi számot, és ameddig az nincs meg, addig semmit nem tudsz intézni (bankszámla, lakásbérlés, stb.). 

Szerepel a terveid között, hogy még egyszer visszaköltözöl Magyarországra? 

Nem szerepel a terveim között, hogy hazaköltözök valamikor Magyarországra. Sőt, most nyáron kérem a svéd állampolgárságot, mert 5 év tartózkodás után már lehet kérelmezni. 

Ahogy látom és hallom, mi van otthon Magyarországon félek, hogy nem marad Magyarország az EU tagja. Én szeretek olyan országban élni, amelyik befogadó, és toleráns. 

Én egy meleg férfi vagyok és itt egészen máshogy állnak hozzá ehhez a témához is, mint otthon - akár a politikusok vagy a hétköznapi emberek. Itt elfogadják a meleg rendőrt, a leszbikus tanárnőt, stb. 

Az számít, hogy mit teszel le az asztalra. Nem érdekli őket a magánéleted ilyen téren. Például ugye itt is van szélsőjobb, de az itteni kimegy a Gaypride-ra és nem azért, hogy megdobálja a melegeket, hanem szolidaritásból. 

HÍRMONDÓ 

Szülés Dániában: esetleg kiugorhat az ablakon

Erika Dániában szülte második gyermekét. Éjszaka bement a kórházba, és reggelre már otthon is volt az újszülött kisbabával. Lássuk, mik a tapasztalatai.

A franciák bedobták a csalikat

A franciák magukhoz édesgetnék a londoni City és a Wall Street cégeit. Ráadásul a társasági adók csökkentése mellett angol nyelvű bíróságot is felállítanának az angol jogi ügyek rendezésére.

(Fotó: Google)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Svédország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4312648579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.07.10. 06:54:58

Akkor nem is olyan hideg ott északon.Jól járt a rokon,de miért kellett kikötözni.

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 07:26:02

@Golf2: főleg ha kesz Svédországban újabb 500k arab, milyen csudi hely lesz!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.10. 07:38:42

@Sexual Harassment Panda:
Ja. Azért telepítik be az igazhitűeket mert azok a legtoleránsabbak mindenfajta mássággal.
:)))))))))))))))))))))))

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 07:44:27

@diggerdriver: orbánnak az egyetlen pozitív intèzkedésr, hogy egyelőre nem engedi az inváziót Magyarországra.

Arthamyr 2017.07.10. 07:52:15

@Sexual Harassment Panda: Azért van más pozitívuma is (pl. egykulcsos adó, bárcsak az lenne itt is!), de ez nem változtat azon összességében egy mocskos szemétláda és rettentő káros.

Arthamyr 2017.07.10. 07:53:53

"Én egy meleg férfi vagyok és itt egészen máshogy állnak hozzá ehhez a témához is, mint otthon - akár a politikusok vagy a hétköznapi emberek. Itt elfogadják a meleg rendőrt, a leszbikus tanárnőt, stb. " - Ilyen esetben tényleg célszerűbb olyan országot választani, ahol egyenrangú állampolgár lehetsz (pl. lehetséges a házasság, nem tudom ez van-e a svédeknél).

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 07:56:18

@Arthamyr: hááát, nem szeretnék politizálni, de engem a legjobban zavar"
1. Korrupció
2. Uram-bátyám rendszer
3. Rettentő harc az Eu val (kritizálni szabad sőt kell, de zzèrt az "állítsuk meg.."..kicsit erős)
4. Orosz nyitás (kereskedekmi kapcsolatok rendben, de ne legyen már példakép.

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 07:58:00

@Arthamyr: gyanìtom, hogy a muszlim "menekültdk" számánam növekedésével ez a tolerancia erősen csökkenni fog.

Arthamyr 2017.07.10. 08:02:15

@Sexual Harassment Panda: Azért ott még megvan a képesség, hogy megkülönböztessék a többféle embertípust, ahogy a poszter is írta, ott a szélsőjobb is megy a pride-ra (a menekültekre meg lehet, hogy lőne).

Arthamyr 2017.07.10. 08:03:10

@Sexual Harassment Panda: Én inkább nem írom le a listám, mert "4937 karaktert írhatsz még."

Poalba 2017.07.10. 08:04:44

@Sexual Harassment Panda: Engem pedig a legjobban zavar:
1. Az oktatás lenyomása, szétrombolása, lebutítása
2. Az egészségügy lenyomása
3. A teljesen kiszámíthatatlan gazdasági környezet.

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 08:05:41

@Arthamyr: Nyilván, ezek csak azok, amik a legjobban zavarnak.
Az Eu a "migránsválságot" teljesen félrekezelte.
Az ellenzékről még lesulytóbb a véleményem.

2017.07.10. 08:08:12

Hmm,tricky,very tricky.....

Golf2 2017.07.10. 08:30:06

@Arthamyr: Most már a németeknél is fêrjhez lehet menni szakállal.

arncht 2017.07.10. 09:11:16

Szvsz ahogy a melegekhez allnak, gyakran mar a lo tulso oldala. Kell a tolerancia es az elfogadas, de amikor mar errol szol egy csomo minden az baromra nem tetszik. Becsben pl a hivatalokat szivarvanyszinu lobogokkal diszitettek - mi a franc koze van egy kormanyszervnek ahhoz, hogy ki mit csinal otthon az agyban?

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 09:14:07

@arncht: Ezért gusztustalan szerintem a budapesti "prájd".

Csodabogár 2017.07.10. 09:38:17

Azt hiszem nekem itt ma nincs helyem. Eddigi kommentektől már megy felfele a vérnyomásom.

arncht 2017.07.10. 09:39:38

@Sexual Harassment Panda: nem ertem mire gondolsz... szvsz akkor lesz ez az egesz egyensulyban, ha nem kompenzaljak tul a meleg, rassz, etc kerdeseket.

engem az is baromira bant, ha egy fekete rasszista az jopofa es buszke, ha egy feher, akkor az csak szimplan rasszista es kesz. mindegyik rasszizmus, teljesen mindegy ki mondja.

tanato 2017.07.10. 09:48:46

@Poalba: Amiket írsz aZ NEM látható szembetűnően.A prájd,meg a migránsok azok igen.,pedig az csak a felszín,amiket írsz az a mélység.

kronikas 2017.07.10. 10:04:30

@Sexual Harassment Panda: Nem mintha sok közülük ott kivánna letelepedni...

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 10:16:39

@kronikas: Szépen felmondod a ballib mantrát, gratula!

Határátkelő 2017.07.10. 10:29:41

@Sexual Harassment Panda: Annyira megköszönném ha ma nem erről szólna a kommetmező. Köszönöm.

Szabinho 2017.07.10. 11:14:58

a cikk olvasása közben nem értettem, hogy miért lovagol ezen a befogadás témán. hogy miért olyan nagy probléma neki, hogy a migránsokat befogadják-e és hogy délen azért vannak akik nem tolerálják őket. gondolom azért, mert ott vannak sokan. és emberünk, aki 98%-ban svédek között mozog toleráns a migránsokkal. de a végén megjött a válasz, hogy meleg. ő is a saját érdekei által van vezérelve, ami teljesen normális. az a lényeg, hogy kint jól érzi magát. de a többi ember is azt gondol a társadalomról/migrációról amit akar, ezt nem lehet kívülről megmondani senkinek. Magyarországon ott erős a Jobbik ahol sok a cigány. Franciaországban ott erős Le Pen ahol sok a muszlim. én ebben látok összefüggést.
az hogy Magyarország az EU tagja lesz egy politikai kérdés. a magyarok szeretnének tagok maradni, és szerintem elég nehezen elképzelhető, hogy a muszlim bevándorlás miatti nézetkülönbségek (az Unió egyik fele támogatja, a másik fele nem) miatt csak Magyarország kilépjen

kronikas 2017.07.10. 12:08:32

@Sexual Harassment Panda: om mani padme hum. Jobbliba, balliba, s máris kész a galiba...

P.Elliot 2017.07.10. 12:40:34

Jo csendes poszt a tegnapi haborgas utan. A posztolo jol tette hogy olyan orszagot valasztott hogy bele lehet illeszkedni, nincs megkulonboztetes.
Egyebkent szerintem mar sehol sincs olyan nagy mint valaha volt, egy mai fiatalnak mar termeszetes, a jovo generaciojanak meg erthetetlen lesz hogy volt megkulonboztetes, hogy van kapcsolat azonos nemuek kozott is, illetve ha jol meggondolom harmadik nemunek nevezhetnem hiszen azok kozott is altalaban van egy noiesebb szemely, marmint stilusban es a ferfiasabb parja altalaban.
Mindig arra hivatkoznak az emberek hogy Isten teremtmenyei vagyunk, lablabla, hat akkor lesznek szivesek nem elfelejteni, megkerdojelezni, felulbiralni Istenke tervezeset hogy van egy harmadik tipus is mert majd jol a fejukre csaphat.
Jo hogy itt Amerikaban gyorsan elfogadok lettek, nem problema, gondolom ha a posztolo volt itt akkor tudja.

/Ha ez amiket eddig itt irtam a HA sertonek erzi akkor nyugodtan torolheti, nem rosszbol irtam, a tegnapi poszt cirkusza utan amit este tudtam csak olvasni es majd elajultam hogy mive fajult nehany ora utan/

Visszaterve a posztolora, kivanok neki nyugodt, jo eletet, szerencsesebb parvalasztast, jo munkat es allampolgarsagot hogy bekeben es biztonsaggal elhessen.
Valamelyik nap beszelgettem egy eve itt levo magyarral, kelletlenul jott ki, / ferjul vettek/, hazament mert hianyzott a kornyzet meg a rokonok 2 honapra, 3 het utan azt mondta hogy eleg volt, jon vissza, itt meg azt mondta hogy jo ido fog eltelni ahhoz hogy betegye a labat Magyarorszagra. Kerdeztem hogy miert, azt mondta hogy nem fogja elmeselni senkinek, ne is kerdezzem, fogalmam sincs hogy mi tortent, valamit a beszelgetes kozben elhullajtott hogy penzugyek, illetve elpereltek tole valamit ami az ove volt es nem ertette hogy mifele jogvedok vannak otthon, miutan kiderult hogy kulfoldre koltozott. Gondolom... De lehet hogy mas volt, a perles csak hab volt a torta tetejen.....

P.Elliot 2017.07.10. 13:04:23

Elolvastam ezt a daniai szulest.
Josagos Isten, szinte felesleges korhazba menni ha a szulest ilyen termeszetesnek veszik.
Ultrahang nem is volt hogy megnezzek hogy nem-e serult a baba? Abortusz nincs ha esetleg a gyerek serult, plane ha halmozottan?
Azzal a tortacskaval nem lehet kompenzalni a sok kimaradt egeszsegugyi dolgot.
En azt hiszem a svedeknel de nem emlekszem rendesen, de az igen hogy valamelyik eszaki orszagban lako magyar mama tett fel kepet a privatban a szuleserol itt a neten es az teljesen meztelen volt, nem ertettem hogy miert? Talan meg az osember is dobott ra egy allatbort, itt korhazi haloing van rajta haton csukodo, ilyen, olyan lepedok, ez-az csak a lenyeges helyet hagyjak nyitva kizarolag a szuletes alatt, addig a mama lepedovel van boritva.
Mire jo a teljes meztelenseg?

Arthamyr 2017.07.10. 13:44:32

@arncht: @Sexual Harassment Panda: Itt is kidíszítettek a hivatalokat szivárványos zászlóval. Szerintem ez teljesen rendben van, ezzel jelzi a hivatal is, hogy ezt elfogadják hivatalosan. A tüctüc meg a vonulás már zavaróbb, de az is elfér egy évben egyszer (más miatt is van, pl. tüntetnek valami ellen, az rosszabb szokott lenni, főleg ha pl. buszvezetők tüntetnek). Pár hónappal előtte még be is dobtak egy cédulát, mivel közel lakunk az esemény végpontjához, hogy ha akarunk, mehetünk egyeztetni, a kétségeinkre felhívni a figyelmet. Szóval szerintem korrektül oldották meg.
Az lenne normális, ha ilyen vonulásra nem lenne szükség, de pl. Magyarországon még mindig nem házasodhatnak, és Magyarországnál sokkal rosszabb helyek is vannak a szempontjukból. Na ezért van pride. Nem mondom, hogy a megoldás fele mozdítja a dolgokat, de pl. fel lehetne ajánlani, hogy ne pride-oljanak, és akkor lehet házasodni, kíváncsi vagyok, mi lenne a reakció. :D
Amúgy itt tavaly óta házasodhatnak is (és az új miniszterelnök is meleg, ha jól tudom), megnépszavazták, szóval nem annyira harc az eszmékért jellege van.

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 13:52:37

@Arthamyr: "Magyarországon még mindig nem házasodhatnak.."
És ez jòl is van ìgy.

arncht 2017.07.10. 14:00:38

@Arthamyr: baromira nincs rendben... ha en vmilyen kisebbseghez tartozom, fellobogozzak a hivatalokat a kedvemert? az egy allami hivatal, az allamot kepviseli, nem a melegeket.

hazasodni miattam ugy hazasodnak, ahogy akarnak, viszont arrol mar vitatkoznek, hogy tamogatnek e barmilyen gyerekvallalassal kapcsolatos dolgot, mint egy heteroszexualis par eseten. a gyerek az egy onallo szemelyiseg, akinek meg kell kapnia azt az eselyt, hogy egy hagyomanyos csaladmodellt latva noljon fel, illetve a tarsadalmat tekintve is eleg kontraproduktiv a dolog, ha eleve csak kulso segitseggel tud a par gyereket vallalni. en ezt sose tamogatnam.

kronikas 2017.07.10. 14:33:45

"Itt, Svédországban sokkal nyugodtabb az élet és toleránsabbak a (faji, nemi, stb.) kisebbségekkel. "

Hát, ez volna szerintem a normális...

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.10. 14:33:52

"érezni a migránsok felé rosszabb szájízt, különösen ott lent, délen (Malmö és környékén). "
- mert ott elnek? marmint a migransok.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.10. 14:33:56

@Arthamyr: a melegeket otthon is elfogadja a tarsadalom. A kovetelodzo, hivalkodo melegeket nem.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.10. 14:34:03

@Arthamyr: "ahogy a poszter is írta, ott a szélsőjobb is megy a pride-ra "
- tehat nincs szelsojobb a svedeknel?

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 14:36:24

@kronikas: a nagy toleranciában azèrt a kerekesszèkes magyar kiscsajt szó nélkül kibasztàk Svédországból

P.Elliot 2017.07.10. 14:37:28

@arncht: Azt tamogatod hogy petesejt vagy spremasejt hianyaban a rendes hazasparok lombikbebi es beranya megoldashoz forduljanak?
Mert ha igen akkor az ellen sem lehet kifogasod hogy a harmadik nemuek is ber anyahoz forduljanak vagy orokbe fogadjanak valakit, itt bizony ebben keves ember lat problemat, hosszu evek tapasztalalta itt hogy a gyerekek sem latnak ebben semmi problemat csak nehany fafeju....
Szamtalan esetben lattam kirandulohelyen, jatszoteren, utazasnal ilyen csaladokat, vidaman fecsego, ugrandozos, ep es szep kolkok voltak, fiuk, lanyok vegyesen. Nagyon szereto, odafigyelo szulokkel.
Legjobban a teveben tetszett egy ilyen par, sajat spermasejttel ber anyaval hoztak vilagra a gyerekeiket, a megtermekenyitesnel mindketto akart sajatot, ket kislany lett, ket boldog apa, tenyleg, ahogy dedelgettek a kicsiket meg dumaltak hozzajuk megnezivalo volt es nem, nem a filmes kedveert, azert azt latni, gyonyoru hazban laktak, valoszinu jo munkaja volt mindkettonek, az anyukat mint mondtak tart karokkal fogadtak, jojjon csak barmikor amikor akar, amikor latni szeretne a kislanyokat, orulnek ha no is a az eletukben meg a hazukban...
Meg az is milyen erdekes volt hogy ejszaka mint mondtak es mutattak ha fel kellett kelni a kicsikhez akkor mindig felvaltva keltek fel es lattak el oket, a masik alhatott, nem is voltak faradtak mint mondtak...
En meg igenis tamogatom hogy legyenek gyerekeik is ha ugy akarjak....

Golf2 2017.07.10. 14:41:23

@P.Elliot: Mire jo a teljes meztelenseg...Pár dolgot csak úgy lehet intézni.

2017.07.10. 14:43:06

Hétfői rant bekapcs, a fentiekről jutott eszembe.

A minap láttam egy képet, azt mondja: "megyei tűzoltónap a városházán", és ott állnak a barmok a napon, tisztelegnek meg gratulálnak... hát, tököm, mondom magamban, mi közöm nekem ehhez, csak nem tűzoltónak néznek? Üljél vissza dolgozni, k.csög, ne a napot lopjad. Tűzoltónap... menten beszarok, mit ki nem találnak.

Tudjátok, mit utálok még? Az akadálymentesítést! Az milyen már, szórják el rá a pénzt, egy szinte láthatatlan kisebbségre ráadásul. Hány nyomorék van az országban, 5? 10? Most tedd a kezed a szívedre, a kisfiad azzal jönne az iskolából, hogy nyomorék, örülnél neki? Na ugye, hogy nem. Legyenek a négy fal között nyomorékok. Különben is, nem bántásiból mondom, de a tolókocsi nem szép látvány, meg kimennek kalimpálni a mankójukkal meg minden, nézni is rossz.

Miért nem költik azt a pénzt gyerek-lélegeztetőgépre? Hm?

Na oké, arra pont ne költsék. Érdekes módon én tudtam gyerekként lélegezni, te is tudtál, akkor meg a p.csába velük, nem? Mekkora b.lfasznak kell lenni, hogy lélegezni se tudjál? Meg gyerekrák-alapítvány, mi? Se gyerek, se rákos nem vagyok, kicsit undorodom is az egésztől, a családba' se volt ilyen sose.

Meg az anyák napja. Hol nem szarom én le az anyákat, gyerekek, mi dolgom velük? Nem vagyok anya, sose nem is leszek, és egyébként látni se bírom őket a nagyfejű kölkeikkel az eu-szabványos játszótereiken. Gáz az egész.

De amitől igazán, végképp ledobja az agyam az ékszíjat, az a gyászlobogó. Érted, buszbaleset, meghal benne x gyerek, máris mindenhol gyászlobogóznak. Állami hivatalokon is! Hát mi közöm nekem ahhoz a balesethez? Értem tesz ki valaki lobogót? Ráadásul, vigyázz, most mondom a tutit, azok a gyerekek tök halottak ám már. Az állam nehogy a halottakat képviselje itt nekem, mert mindjárt lekaparom magam.

Ja igen, le ne felejtsem, a pride-ot is úúútálom.

---

A fenti szatíra volt, még mielőtt.

P.Elliot 2017.07.10. 14:43:53

@P.Elliot: Meg az jutott eszembe errol az altalam leirt ber anyas gyerekekrol amit a teveben lattam hogy ha megnonek a gyerekek akkor lesz-e utkozopont azzal hogy netan Olivia felloki vagy felkepeli Violetet/ igy hivtak oket/ majd a kesobbi korukban, fog-e feszultseget kelteni a szulok kozott mert lehet hogy mindegyikuk a magaet vedi, hehehe....
Azt hiszem Karintynek volt egy mondasa hogy a gyerekunk veri a hozott vagy sajat gyereket? Valami ilyesmi...

P.Elliot 2017.07.10. 14:45:02

@Golf2: Hat a humornak, sosem voltal hijan. Oke a meztelenseg de szulesnel vajon minek?

P.Elliot 2017.07.10. 14:49:25

@Nagy kámpics: Amikor elkezdtem olvasni mar mentem is a kesert meg a koszoru koert/ mert az is van nekem, egy nagyjabol 100 eves szerkezet, gondoltam hogy eloszor rajtad probalom ki de letettem a kezembol az utolso mondatra, hehehe....

Shanarey 2017.07.10. 14:49:47

@P.Elliot:

"A te gyereked, és az én gyerekem, veri a mi gyerekünket"

P.Elliot 2017.07.10. 14:51:15

@Sexual Harassment Panda: Nem, nem latja kovetendonek. Az lesz a kovetendo amit erez amikor ranez egy lanyra , mi az, te nem voltal szerelmes tinikorodban?
Ezt nem lehet tanitani, kovetendonek tartani...

arncht 2017.07.10. 14:51:31

@P.Elliot: ennek az egesznek semmi koze nincs ahhoz, hogy vki meleg vagy sem, csak az, hogy milyen ember/szulo. mennyiben viszi elore a tarsadalmat, mennyiben lesz jobb a tarsadalomnak vagy a gyereknek, ha egy homoszexualis par neveli fel egy hasonlo heteroval szemben?

P.Elliot 2017.07.10. 14:52:03

@Shanarey: Igen, igen, ez volt, koszonom, mar elfelejtettem hogy pontosan hogy mondta.

kronikas 2017.07.10. 14:56:17

@Sexual Harassment Panda: tudod, 3 oka van, olvasom a HA-t:

Egy, jók a beszámolók.
Kettő, örülök, sok honfitársam élhet már, egy ideig vagy végleg, olyan országokban, ahol jól érzik magukat s boldogok.
Három, hogy mikor te s még néhány hasonló mindentudó kinyilatkoztató emlékeztet rá, miért volt jó s milyen jó döntés volt eljönni végleg Orbanistánból. Tényleg nagyon köszi!

arncht 2017.07.10. 14:56:31

@P.Elliot: a gyereknek a szulo az elsodleges peldakep, es ha a gyerek orientacioja hetero is, akkor is teszel egy lokest afele, hogy ne az legyen. miert elonyos ez?

P.Elliot 2017.07.10. 14:56:37

@Sexual Harassment Panda: A velemenyed az a te dolgod...nem egyezik az enyemmel, ennyi az egesz.

svédnyugger 2017.07.10. 14:58:55

@Sexual Harassment Panda: Pedig egyszerû megérteni, amennyiben érted a jogkövetkezményeit és a különbséget az élettárs és a házastárs között. (közös vagyon és lakás örökség, válás esetén).
A kerekesszékes kislányt a nagynéni miatt b@szták ki, a követelményei miatt pedig ha örökbe fogadta volna akkor nem rakják ki, - ja hogy akkor kevesebb támogatást kapott volna!? – no ezért.
@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Van szélsôbb szélsôjobb – a nácipárt, kb 04%-kal, no ôk nincsenek ott a parádén és ellenzik.

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 14:59:40

@kronikas: szerintem, még, sokkal, több, vessző, kellett, volna, a, kommentedbe,.

svédnyugger 2017.07.10. 15:04:29

Van egy pár homo és leszbi ismerôsöm, a statisztika azt mutatja, hogy sokkal intelligensebbek az átlagnál, Túlnyomó részt mûvészi hajlammal megáldottak fôleg a homòk. Nem féltem azokat a gyerekeket akik ilyen házasságban nônek fel.

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 15:05:20

@arncht: igen, pontosan erre gondoltam, de nem tudtam így megfogalmazni.
@Arthamyr: 1általán nem zavar a prájd, és ha a többség bevezetné a melegházasságot, vagy a gyerekvállalási jogot, akkor azt elfogadom

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 15:06:07

@svédnyugger: szabadna ilyen "statisztikákat" látni?

Arthamyr 2017.07.10. 15:11:31

@arncht: Valóban állami hivatal, és azon az egy napon azt is közzétezi, hogy a kisebbség egyenjogúsága mellett is kiáll. Egyébként lehet máskor meg nigger vagy paki zászló van kinn? Passz, nekem azzal sincs gondom. Amúgy se buzi, se paki, se nigger, se egyéb kisebbség nem vagyok (ha a k-európai migráns nem minősül annak, még nem ért hátrány emiatt), de nem értem, miért kell más elbírálás alá esniük.
Egyébként a gyerekvállalással kapcsolatban egyetértek, de csak azért, mert az már más életét (a gyerekét) is nagymértékben befolyásolja, de mondjuk erről is lehetne vitatkozni. Ha elfogadó társadalom lenne, nem lenne ezzel semmi gond. Rosszabb Tim Cook által örökbe fogadva lenni (feltéve, hogy emberileg is rendben vannak), mint mondjuk közintézménybe felnevelődni? Ez szép magyar mondat volt, büszke vagyok rá. :)

arncht 2017.07.10. 15:12:58

@svédnyugger: no meg persze... a szexualis orientacio az magasabb intelligenciaszinttel jar. ez vmi hasonlo dolog, mint amikor azt mondtak, hogy a feherek intelligensebbek a tobbi rassznal?

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 15:15:17

@arncht: Mindjárt meglátjuk a "statisztikákat".

Arthamyr 2017.07.10. 15:16:27

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Azért csak nem házasodhatnak a szerelmükkel. Nem mintha nagyon házasságpárti lennék, de ha mást nem, kényelmi szempontból megéri megházasodni, meg kifejezhetsz vele valamit a környezeted felé. Egyébként én sem érzem tragikusnak a helyzetüket, eleve, egy emberre nincs ráírva, hogy meleg... Ahol komolyan meg vannak bélyegezve, hátrányban vannak, az alapvetően elmaradott, szar hely, ott nem akarsz heteroként sem élni, és nem a melegdiszkrimináció a legnagyobb probléma...

arncht 2017.07.10. 15:16:33

@Arthamyr: a fenet teszik ki...ez az egesz kb hasonlo, mint amikor az osztrakok atjartak menekultekert, azota meg a hadsereget vezenylik ki az olasz hatarra, hogy ne jojjon tobb. kicsit gondolkodni kellene, hogy minek milyen hosszutavu kovetkezmenye van az adott tarsadalomra nezve.

epp akkora baromsagot csinalnak, mint amikor tuzzel vassal irtottak. a lo egyik meg a masik fele, de tudni kell, hogy mi az arany kozeput.

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 15:20:04

@arncht: "a fenet teszik ki...ez az egesz kb hasonlo, mint amikor az osztrakok atjartak menekultekert,"

Én ezt a mai napig megkérdem osztrák oldalakon, hogy mikor indulnak autóikkal hogy a gonosz magyaroktól kimentsék a szerencsétlen "menekülteket"?

Arthamyr 2017.07.10. 15:21:20

@Sexual Harassment Panda: Semmi gond a buzikkal. Sőt, megvan az az előnyük (társadalmi, nem biológiai) az ellenkező nemű párokkal szemben, hogy természetesen képtelenek a szaporodásra, így nem növelik az így is túl nagy és káros emberpopulációt.

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 15:23:04

@Arthamyr: Nekem semmi bajom a melegekkel!
A "prájd" egyáltalán nem zavar.
A melegházasság engem nem zavar, ez a három szerződőre tartozik.
A gyerekvállalással a fent említett aggályaim vannak.

svédnyugger 2017.07.10. 15:31:34

@svédnyugger: A saját ismerôsökre gondoltam, most összeszámlálva 8 pár, azaz 16 ember. 10 ebbôl egyetemi végzettségû, kettô designer, két festô mûvész (igaz az egyik amatör)

svédnyugger 2017.07.10. 15:33:34

@arncht: így sarkítva persze ez nem igaz. A példáim közül egy dán ismerôsön kívül mindegyik svéd.

2017.07.10. 15:34:13

@Sexual Harassment Panda: Te, komolyan, értelmesebbnek gondoltalak.
Mi az, hogy "buzikat termelni"?????. Ne mondd, hogy annyira idióta vagy, hogy azt hiszed, ha egy gyereknek melegek a szülei, akkor tuti meleg lesz ő is.
Édesjóistnem! Ennyire marha nem lehetsz! Mondd, hogy nem, mondd, hogy csak fáradt vagy, vagy valami ...

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 15:36:05

@Pink Petsch: Öööö..hát..ha azt látja "normálisnak", akkor de, igen, az egy elég erős lökés.

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 15:40:14

@Pink Petsch: Szóval amit a gyerek lát tapasztal a szüleitől, , az nem befolyásolja később az életben.
Ok.

Shanarey 2017.07.10. 15:45:31

@Sexual Harassment Panda:

Nos mivel folyamatosan hülyeséget beszélsz elmondok neked egy nagy titkot. A homoszexualitás, nem tanulható, s nem is örökíthető. Annyit még segítek, netán guglizz egy kicsit mielőtt további butaságokat hordasz össze.

2017.07.10. 15:46:59

@Sexual Harassment Panda: Dehogynem befolyásolja. Kivéve a nemiséget. Az ugyanis genetikai kérdés, nem szocializációs.
Ne légy hülye, már, kérlek.

svédnyugger 2017.07.10. 15:47:53

@Sexual Harassment Panda: Dehogynem, viszont a sexuális életüket a vegyespáros sem a gyerekek elött szokta bemutatni. Tapasztalhat viszont szeretetet, elfogadást és becsületet, munkaszeretetet, tanulni vágyást és még sok mindent.

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 15:49:54

@Shanarey: @Pink Petsch:
nem értek egyet.

Nem hiszem hogy jó egy gyereknek, ha deviáns, természetellenes szexuális viselkedés lesz a "normális"

Shanarey 2017.07.10. 15:50:22

@Pink Petsch:

Lehet hogy sokat tanult a Birca egyetemen?
:-)

Shanarey 2017.07.10. 15:53:20

@Sexual Harassment Panda:

Deviáns?
Mondtam hogy guglizz, de ha nem hát nem.
Engem, ezek után csak az érdekel, miért jó neked hogy bizonyítod mennyire tudatlan vagy ebben a témában?

Shanarey 2017.07.10. 15:57:01

@Sexual Harassment Panda:

Ha neked ez a releváns válasz akkor oké haladjunk.
:-)))))

nyuszigonosz 2017.07.10. 15:58:39

@Sexual Harassment Panda: Tán jobban teszed, ha mielött bekiabálod ide azt a sok butaságot, utánanézel pár dolognak.

Nemcsak a deviánsnak, úgy sok mindennek.

Arthamyr 2017.07.10. 15:59:52

@Sexual Harassment Panda: Ha ez így menne, hogy jött volna létre az első "deviáns", minden "deviánsok" őse? :D Isten megteremté? :D Meg mitől lesz "normál" szülőknek "deviáns" gyereke?

2017.07.10. 16:01:40

@Sexual Harassment Panda: Tudsz róla, hogy nem velünk vitatkozol, hanem a tényekkel, ugye?
Mellesleg, ha igazad lenne, egyetlen meleg ember sem létezne, ugyanis csak hetero pároknak születtek gyerekei (a mesterséges megtermékenyités nagyon új dolog, ha az emberiség történelmét nézed). És mégis léteztek meleg emberek, ugye a lombikbébi program előtt is ... sőt, az állatvilágban sem ismeretlen a jelenség. Ezek szerint ott is szocializációs okai vannak? Ne nevettesd már ki magad ....

Sexual Harassment Panda 2017.07.10. 16:02:07

@Shanarey: @nyuszigonosz:
Értem, világos.
Kötelező a buzirajongás.
Azt hiszem egy darabig jobb ha szüneteltefem az oldal látogatását.

2017.07.10. 16:05:48

@Sexual Harassment Panda: Persze, jogod van hülyének lenni.

Shanarey 2017.07.10. 16:06:12

@Sexual Harassment Panda:

Micsoda veszteség lesz.
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))
Mellékesen megjegyzem, nem vagyok "buzirajongó" csak sokat olvasok, s ennek eredményeképpen van némi ismeretem a témában.

Mint már írtam, nem az a baj hogy buta vagy, hanem az hogy ezt reklámozod. Tán nem kellene.

Arthamyr 2017.07.10. 16:09:31

@Sexual Harassment Panda: Én azt sem támogatom, hogy ellenkező nemű párok gyerekeket rontsanak meg. Sőt, azt sem, hogy egyedülálló felnőttek csináljanak ilyesmit. Nálad ez még belefér, innen a nick? :D

Arthamyr 2017.07.10. 16:11:13

@Sexual Harassment Panda: @Arthamyr: (Félig) vicc vót, mielőtt felvágod az ereid, leiszod magad stb. Próbálj gondolkodni, nem fog megártani (nagyon, max. kicsit rosszabbul érzed magad néha tőle).

Demi78 2017.07.10. 16:12:48

Ha szabad egy kis humort: csak kibujt a szoveg vegen a szog a zsakjabol:). Dehat mindenki maga valasztja meg az erdeklodesi koret...
Egyebkent oszinten szolva a leszbikus tanarno ellen aztan abszolut semmi kifogasom sincs. Mindannyian (ugy 50%) voltunk fiatal kamasz fiuk az internet betorese koraban:)

Határátkelő 2017.07.10. 16:15:27

@Sexual Harassment Panda: Bőven túllépted azt a határt, amit meg a whitelist elbír. Ez van.

Arthamyr 2017.07.10. 16:19:42

@Demi78: Ja, amikor olvasom, hogy perbe fognak tanárnéniket a Amerikában, néha a tanárnénit látva vágyakozva gondolom, hogy bár engem rontott volna meg valami hasonló feslett nőszemély. :D

Demi78 2017.07.10. 16:20:44

Elkepeszto egy nep vagyunk...
Tok mindegy, hol vannak a magyarok a vilagon, szoba kerul a melegseg es a migransok, egybol megy a frocsoges es az egymas tamadasa.
Mindez raadasul egy emigralt kozossegnek/rol szolo blogon. Ha valaki melegellenes, vagy baja van a migransokkal, ott a 888.hu, ott lehet nyomni a szoveget, rengeteg fajtatars talalhato.

Demi78 2017.07.10. 16:22:01

@Arthamyr: Igen, nem keves fantazialas targya volt nalunk is egy-ket frissen vegzett tanarno. Na de ne kanyarodjunk a tematol, mert el leszunk tanacsolva!:)

P.Elliot 2017.07.10. 17:05:08

@Arthamyr: Radioban hallottam egyszer amikor ez volt a tema hogy egy tanarneni masra is tanitott a matekon kivul egy gyereket es a musorvezeto no nagyon kikelt a gyerekronto ellen.

Betelefonalos musor volt, sok haborgo no, aztan egy pasas jelentkezett es mely sohajjal mondta hogy barcsak o is ilyen szerencses lett volna annakidejen, amitol a musorvezeto no teljesen ki volt akadva. Kesobb mas hasonlo ferfi is jelentkezett, hehehe...
Azota mar mas musorokban is targyaltak hogy ez azert nem akkora tragedia mintha forditva lenne, mintha a tanarbacsi akarna a lanyokkal foglalkozni.

Csodabogár 2017.07.10. 17:12:48

Lányoknak is jobb lenne ha egy érettebb férfi = fiatal tanár kezd velük sexelni és nem egy maga korabelivel esnek egymásnak, tök tudatlanul.

Hari Seldon 2 2017.07.10. 17:20:54

@Shanarey:
Kis nyelveszkedes:
Gondolom a devians-ot ugy erti, hogy a nagytobbsegtol elter.
Ilyen ertelemben a meghatarozas jo. A szo eredete az elteres, nem feltelenul negativ ertelemben.
(Mara ez ebben a temaban elitelo ertelmu lett, ez viszont baj)

gyengetölcser 2017.07.10. 17:26:24

azoknak, akik aggodnak a meleg csaladokban felnott gyerekek lelki fejlodeseert, ajanlom ezt a konyvet:
www.amazon.com/Family-Woman-Lesbian-Mothers-Children/dp/0520239644
34 leszbikus csalad sorsat meseli el, es a vegen (spoiler!) az derul ki, hogy nem magasabb ezekben az ezekben a csaladokban felnovo gyerekek homoszexualitasanak aranya, mint az ugynevezett "normalis" csaladoknal. Mintegy 10 eve olvastam, tehat sok reszletre nem emlekszem, de erre igen. Es arra, hogy nem meglepo modon ezek a gyerekek joval toleransabbak lettek, mint "normal" tarsaik.

Shanarey 2017.07.10. 17:35:54

@Hari Seldon 2:

Ebben igazad van de ennyi erővel akkor ő is az hiszen eltérő véleménye van az itt jelenlevő többséghez képest.

Én abban nem adtam neki igazat, hogy ez a "deviancia" nem egy választott viselkedési forma. Vagyis nem választás kérdése, ki lesz homoszexuális, és ki nem. Ez nem divat hóbort, avagy trendi dolog.

Arthamyr 2017.07.10. 17:45:23

@Csodabogár: Nem látok abban sem sok kivetnivalót, de ez biztos az én romlottságom.
Konkrétan tudok egyébként testnevelő tanár (úr) + diákja házasságáról, és eddig működik.

Arthamyr 2017.07.10. 17:47:54

@tanato: @Poalba: Csak idő kérdése, hogy az is a felszínre törjön. Csak az kell, hogy átlépje a kritikus tömeget az olyan emberek száma, akit nem az igényeinek megfelelően látnak el. Ez a remény a változásra.

svédnyugger 2017.07.10. 17:49:31

Egyik kedvenc nemzeti buzinknak, TV személyiség (Mark Levengood) ma van a születésnapja. Az Expressen facebok oldalán özönlenek a jókívánságok, egyetlen egy sincs aki negativan szólna hozzá. Amúgy 11 éve házasok J.Gardell-el, 2 gyermekük van.

Shanarey 2017.07.10. 17:50:04

@Arthamyr:

A baj ezzel csak az hogy minél később következik be annál rondább lesz a vége.

tanato 2017.07.10. 17:50:26

@Arthamyr: Ez is elképzelhető de az még odébb van.

Arthamyr 2017.07.10. 18:15:24

@Shanarey: Minél rondább, annál nagyobb az esély a változásra és a mértékére (ami persze nem biztos, hogy a pozitív irányba történik).

Shanarey 2017.07.10. 18:49:59

@Arthamyr:

Orbán és bandája, most épp az Erdogan féle "puccs" kísérletet fogja eljátszani Magyarországon.

Arthamyr 2017.07.10. 18:52:42

@Shanarey: Meglátjuk... Azért szerencsére még bőven van tér a fejlődésre a nagy példaképek irányába.

Shanarey 2017.07.10. 19:05:06

@Arthamyr:

Már előre riogatják a népet hogy ősszel zavargások lesznek mert a "Soros" pénzeli.

DieNanny CH 2017.07.10. 19:08:06

@Sexual Harassment Panda:

Ez fura, egy au-pair-es családomnál egyszer volt meghívva egy leszbi pár, kb 40 évesek voltak. Egyikük festett, a másik pedig verseket írt. A kiállítások megnyitóin minden festménynél elmondta a költő a hozzá írt verset.
Szóval, ez valóban így lehet.

Hari Seldon 2 2017.07.10. 19:08:42

@Shanarey:
Természetesen igazad van. Ez nem választás kérdése. Sőt, ha tehetnék, nyilván nem is választanák ezt. (legalábbis szerintem ezt senki nem "poénból" csinálja)
Én úgy vagyok vele, hogy ha már ezzel "verte meg a sors" (vagyis sokkal nehezebb az életük már alapból), miért rugjak bele még én is?

Shanarey 2017.07.10. 19:12:57

@Hari Seldon 2:

" Én úgy vagyok vele, hogy ha már ezzel "verte meg a sors" (vagyis sokkal nehezebb az életük már alapból), miért rugjak bele még én is ? "

Ezzel én is így vagyok.

DieNanny CH 2017.07.10. 19:18:08

@Arthamyr:

Középiskolás koromban volt egy szomszéd srác, 2 évvel idősebb nálam, őt egy 15 évvel idősebb nő "rontotta meg". A srác 17 évesen lett apa, bár sosem éltek együtt, nem foglalkozott a lányával. A kislány viszont megkapta az apja vezetéknevét, és mindannyian tovább éltek a városban.
Ja, és a srác apja általános iskolai tanár volt...

Shaktee 2017.07.10. 19:45:49

Steiner Kristof barátom beszéde a Budapesti Pride-on:

www.youtube.com/watch?v=HVa57ROdQz0

gabors 2017.07.10. 20:04:57

@arncht: "@P.Elliot: a gyereknek a szulo az elsodleges peldakep, es ha a gyerek orientacioja hetero is, akkor is teszel egy lokest afele, hogy ne az legyen. miert elonyos ez? " ezt nagyon sokan es nagyon sok helyen bemuattak hogy HULYESEG a szexualis orientaciot nem lehet eltanulni ... nem olyan mint kessel villaval enni, es az ellenkezoje is igaz kiverni sem fogod a gyerekedbol ha meleg ezt is sokan es sok helyen bizonyitottak mar ... .

gabors 2017.07.10. 20:13:42

@Sexual Harassment Panda: "Azt hiszem egy darabig jobb ha szüneteltefem az oldal látogatását. " ez olyan maffias zsarolasnak hangzik de ettol meg nem lesz igaz amikben hiszel ...

arncht 2017.07.10. 20:15:19

@gabors: amit irsz, az a hulyeseg, a vilag nem fekete es feher, es gyakran a tarsadalmi elvarasoknak probal megfelelni a felnovo generacio. Az okori gorogoknel es romaiaknal is teljesen normalis volt, hogy a ferfiak fiukkal szexeltek, mert ez hozzatartozott a tarsadalmi normakhoz, ettol nem gondolnam, hogy a mai vilagban minden korai gorog ezt szeretne csinalni, csak mert anno ez volt a trendi. Siman felrenevelheted a gyereket, ha kicsit is vonzodik a masik nemhez, amugy lehet meg se fordulna a fejeben ha nem erik ezek az impulzusok.

Hari Seldon 2 2017.07.10. 20:17:24

@Demi78:
Nem igazán volt nagy fröcsögés.
Ennél SOKKAL durvább megjegyzéseket lehet találni máshol.
Még Panda volt aki leginkább ment messzire, de nála sem volt olyan nagy ellenségeskedés, illetve azh a része, hogy szerinte nem szerencsés hogy gyereket nevelhetnek. - Itt ez volt a szélsőséges álláspont.
Máshol ennél sokkal keményebben támadják őket.

Shaktee 2017.07.10. 20:27:16

@Hari Seldon 2: Panda nem akarta verni a "ratyikat", igy van.

gabors 2017.07.10. 20:28:35

@arncht: "Siman felrenevelheted a gyereket, ha kicsit is vonzodik a masik nemhez, amugy lehet meg se fordulna a fejeben ha nem erik ezek az impulzusok. " attol hogy ez a VELMENYED ettol ez meg tovabbra sem igaz :-(

Ja azok a gorogok nem voltak homoszexualisak! Mas sex-elni es mas vonzodni egy masik emberhez ... legyen az ugyanaz nem vagy a masik !!

De abban hiszel amiben akarsz csak az zavar hogy terjeszted a butasagot .....

montroyal ( CAN qc) 2017.07.10. 20:34:25

Sajnos otthon két hónapig kerestem, mire végre találtam munkát.

ugye ismeros altal ..?

montroyal ( CAN qc) 2017.07.10. 20:38:52

Gaypride-ra és nem azért, hogy megdobálja a melegeket, hanem szolidaritásból.

mint nalunk de itt a miniszterelnokunk

www.google.ca/search?q=trudeau+on+the+pride&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwigp4vmrf_UAhUJ7YMKHQiSDWMQ_AUIBigB&biw=1097&bih=543

arncht 2017.07.10. 20:40:00

@gabors: nem azt irtam, hogy homoszexualisok voltak, hanem azt, hogy ezek voltak a szokasok, es ezert csinaltak. Epp azert irtam ezt, hogy a tarsadalom hogyan befolyasolta a szexualis szokasokat. Akkor sem volt az emberek nagyobb szazaleka termeszebol fakadoan fogekony erre, vegeredmenyben megis elterjedtebb volt. Nem latsz kicsit sem osszefuggest?

Shaktee 2017.07.10. 20:44:26

@arncht: Nem lehet a mai világ s az okori gorog kozott parhuzamokon agyalni. Illetve lehet de bohoság.

Ne feledd hogy angliaban 50 eve meg kasztraltak a melegeket(chemicall).

A mai

arncht 2017.07.10. 20:49:23

@swing gitan: pelda volt, hogy ez a nevelesen es a gyereket ert hatasokon is mulik.

Shaktee 2017.07.10. 21:00:18

@arncht:

Nem mukodik a peldad, reszben a kor-tortenelmi differenciak miatt, s azt sem tudhatjuk hogy a rabszolgaifiukbol hanyan váltak homoszekszualissá azert mert használták oket a polgárok.

A mai kutatasok azt mutatjak hogy a meleg kapcsolatokban nevelkedett gyerekek kozul pont annyian lesznek predesztinalva a homoszekszulaitasra mint a hetero csaladokban felnovokben

Shaktee 2017.07.10. 21:02:20

@Golf2: Nem lehet mindenkinek olyan hetero, kamukereszteny fonoke mint neked (orban, semlyen..etc).

Kevéssel beérjuk itt kies kanadankban.

arncht 2017.07.10. 21:02:53

@swing gitan: nyilvan most is hasonlo aranyban szexelnek fiatal fiukkal, mint az okorban...

Shaktee 2017.07.10. 21:04:09

@arncht: Amiota a klérus nagyito alatt van, egyre kevesebben, gondolom en.

Shaktee 2017.07.10. 21:29:05

@arncht: vannak persze bircák, akiket a papok megrontanak, s ádáz homofob harcos lesz beloluk :-)

Határátkelő 2017.07.10. 21:42:25

@diggerdriver: Ezt ne. Kimoderáltam, ez nem idevaló.

Lunacica 2017.07.10. 22:14:37

Vessetek ram kovet, de ez az egesz nekem ugy hangzik, mintha valakinek szembe kellene neznie ezzel a problemajaval- meghozza a sajat csaladjaban :(
Ezert kitalalta ezt a kis posztot, aminek ez az ertelme" idosapam megmelegedtem"
Aztan, hogy a tobbiek mit gondolnak igy fog donteni- vagy tovabb harcol, hogy meggyozze a tobbieket: melegnek lenni igenis normalis
Bocs ha bunko vagyok
Nekem nincs veluk bajom, felre ne ertessek.
Csak az egesz olyan kis osszedobott lett :(

Csodabogár 2017.07.10. 22:39:35

@Lunacica: Szerintem nem poszt volt, hanem egy kérdés felelek dolog. Riporternek, ilyenre sikerült. Nem vitás, hogy a teljeseen toleráns és közömbös svédeknél jobb helyen van mint itthon, lásd a mai kommenteket. Eszem megáll ilyenkor, mintha a középkorban lennénk.

Lunacica 2017.07.10. 22:54:10

@Csodabogár: azt nem tudom mennyire toleransabbak a svedek
Nekem tenyleg nincs is gondom az egesz temaval, addig amig nem probaljak az arcomba tolni, hogy "FOGADD EL!!!"
Legyen ez mindenkinek a sajat dolga, nekunk pl a landlord egy meleg pali, imadjuk! Soha nem tesz ketes megjegyzest, nem utalgat, egy nagyon rugalmas jopofa ficko.
Szivesen beszelgetek vele/ veluk akarki is az, csakugy mintha pl egy masik vallasrol beszelgetnek, mert valahol erdekes az eletuk. Bar en maradnek a megszokottnal

Muscari 2017.07.10. 23:00:48

@Hari Seldon 2: ki lenne az a hülye, aki saját maga választja, hogy ilyen szinten nehezebb legyen az élete?

Taxomükke (UK) 2017.07.10. 23:41:16

@Nagy kámpics: "A fenti szatíra volt, még mielőtt."
Szerintem nem volt hiabavalo, hogy ezt hozzatetted a vegen....

Taxomükke (UK) 2017.07.10. 23:48:49

@gabors: "@Sexual Harassment Panda: "Azt hiszem egy darabig jobb ha szüneteltefem az oldal látogatását. " ez olyan maffias zsarolasnak hangzik..."
Ja, tobben ossze is csinaltuk magunkat ijedtunkben.

Shaktee 2017.07.11. 00:21:17

@Lunacica: i have yet to meet a gay, who talks to me funny,,who "suggests"...okok i'm real ugly..true ;)

Ellenberger, hetero fiúk állandóan ezt csinálják, nők jelenlétében is, egymás között meg pláne. Homofóbok meg majdem mindig kompenzálnak...

Még nem volt saját házunk, szép kis lakandit béreltünk olaszoktól, szomszédaink melegek voltak..egyik buszsofőr, a másik állami tisztségviselő, meg nem mondtad volna hogy melegek.

Gyerekei, tönkrement házassága volt mindkettőjüknek, jöttek hozzánk kajálni néha, sokat beszélgettünk..

Az egyikük sírva mesélte hogy a családja nem volt hajlandó elfogadni a barátják, vidéki farmerek voltak a szülők.

Nu, minden változik körülöttünk...csak kapkodja az ember a fejét..

gabors 2017.07.11. 02:11:47

@swing gitan: lattam ... bbc online-t olvasam minden nap szegyelem hogy magyar (is) vagyok ilyenkor ...de mint tegnap irtam teljesen "logikus" amit Orbanek csinalnak oszkapcsoljak a budos zsidot es a migrancsokat az emberek gyuloletet igy lehet legjobban felkorbacsolni, ja meg ezzel nem is igen lehet objektiv vitat folytatni tele van az orszag hazmesterekkel (amugy mar a 80-as evekben is eleg nagy volt a zsido ellenesseg meg olyanok kozott is akik el zsidot nem is lattak (nem tudtak ki zsido ki nem,) most ugyanezt van a migransokkal

pappito · http://pappito.com 2017.07.11. 02:49:29

@Lunacica: "Vessetek ram kovet, de ez az egesz nekem ugy hangzik, mintha valakinek szembe kellene neznie ezzel a problemajaval- meghozza a sajat csaladjaban :("

nem igazán értem a mondat, de mindegy is. Én speciel örülök, hogy ilyen is van, mert nekem spec nem jutna magamtól eszembe, hogy a másik országba költözésnek van ilyen aspektusa is (privilegizált többségi vagyok) és most elgondolkodtam, hogy ha meleg lennék, akkor tuti lelépnék valahova, ahol ez kurvára nem érdekel senkit, az állam nem diszkriminál miatta, stb. Ja, meg családdal költöztem ide, szóval amúgy se nagyon érdekelt az ellenkező nem se, hoztam magammal :)

Amennyire magam körül látom, az idősebb korosztály (60+) nem annyira kezeli jól az ilyesmit, viszont a fiatalabbak leginkább leszarják, hogy valaki meleg, ami nagyjából annak a jele, hogy ez megszűnt valamiféle beteges csudabogárságnak lenni a fejekben. (meg itt az állam nem diszkriminál, 2013óta házasodhatunk azonos neművel)

Az utóbbi 3-4 évben ez csak elterjedtebb lett, gondolom pont azért, mert egyenrangúak a melegek a házasságban és nem szakadt rá a kénköves pokol az országra, nincsenek buzító hordák az utcákon portyázva akik a gyerekeinket akarják "bebuzítani" (volt ellenkampány bőven) és az egész ország szembesült azzal, hogy ez az egész kurvára nem is érdekel senkit a melegeken kívül és azon kívül, hogy van mittomén kétszáz boldogabb ember az országban, nem történt semmi az égegyadta világon, nem devalválódtak a hetero házasságok, nem fordult meg a templomon a kereszt, és nem tombolnak a pokol összes démonai mindefelé.

Csak érdekességképpen, még a férfiak közti összekacsintós beszólásokból is kiveszett a buzizás, legalábbis korábban hallottam ilyeneket elvétve céges sörözéseken, de már nem. Pedig van meleg kollégánk mindkét nemből. Who cares.

montroyal ( CAN qc) 2017.07.11. 04:34:09

@Golf2: bocs de a legjobbképu orszagvezetonek van titulalva ... a nejem is egyetért ezzel es sokszor mondja inkabb modelnek ment volna el mi igazabol a marihuana legalizalasaval nem vagyunk kibekulve de a fonokunk nagyon rajta van .. lesz is jovore(?)

montroyal ( CAN qc) 2017.07.11. 04:45:46

@swing gitan: van egy teoriam a melegsegrol foleg nalunk ahol az iskolakban tanitjak hogy az teljesen normalis dolog ... na most azoknak a fiuknak akiknek nincs sikeruk a lanyoknal mert nem ok a legmenobbek a suliban , de vagynak parkapcsolatra csak el kell menniuk a Villageba(gay cartier) hiszen az normalis es azonnal aznap este beleesnek , sexelhetnek .. mig a lanyokkal nem ilyen konnyu . lehet rosszul gondolom de ez a konnyebb ut ..tehat valasztas kerdese is ... es amig orszagokban ahol buntettek nem valasztottak ennyien amikor nem buntetik igenis hogy valaszak ... amugy abszolut nem zavar itt is vannak fiu paros barataim

gabors 2017.07.11. 04:50:29

@montroyal ( CAN qc): " mi igazabol a marihuana legalizalasaval nem vagyunk kibekulve "

ezt nem ertem

1. ha te nem hasznalod miert zavar
2. ugyis hasznaljak akik hasznaljak ... nem jobb (szerintem sokkal) hogy nem illegalis a maffia/gangs nem tud penzt csinalni belole
3. aki hasznalni akarja, az most legalisan adot fizetve tud majd hozzajutni kb ugy mint sorhoz vagy vicodinhoz :-)) es egy kis ado is befolyik belole ...
4. azert gondolom azzal te is egyetertesz hogy a sima tiltas SOT War on Drug sokat nem segitett a helyzet sot rosszabb mint 20 vagy 30 eve volt

Na most hogy ezt hogyan lehet illetve fogjak valami ertelme jogi kornyezetbe tenni nagy kerdes ... mert azert gondolom a drug tesztek maradnak, es a ganja 20-30 napig kimutathato a pisibol, hajbol meg ennel is hosszaban (opiodoknal is hosszabban) az alkohol max 5 napjaval .. vagyis ezert sokakat fognak kirugni ...

gabors 2017.07.11. 05:00:20

@montroyal ( CAN qc): "amugy abszolut nem zavar itt is vannak fiu paros barataim " oket kerdezd hogy "valasztottak"-e vagy igy szulettek ... meg fogsz lepodni ... ilyen tarsadalmi stigmat SENKI nem valaszt meg ott sem ahol nem buntetik ... plane ott nem ahol ledobjak oket a 10-ik rol es megis van aki olyan helyen is meleg ahol halal jar erte ... ez azert eleg erosen arra utal hogy ez nem valasztas vagy "eltanulta" kerdese ....

de 100 eve valni sem lehetett (sot van ahol megkovezes jar erte a mai napig) manapsag ez egy bevalt es elfogadott dolog a vilag normalissabb reszen. Nem ???

Hari Seldon 2 2017.07.11. 07:23:27

@Muscari:
Ezt mondom én is. Senki nem fog "divatból", "poénból" vagy azért mert ezt látta meleggé válni. (Leginkább azért mert semmi poén nincs benne. - Sokkal több gondja lesz az életbe ezzel, hogy "megérje átállni")

Hari Seldon 2 2017.07.11. 08:43:13

@Határátkelő:
Szia. Küldtem levelet. Megkaptad? (Bocs, de később jöttem rá, hogy ha a gdrive-ra felraktam a képeket, ennyi erővel mehetett volna egyben is. Viszont ha nem jó a gdrive, elküldöm a képeket darabonként)

Golf2 2017.07.11. 11:04:44

@Hari Seldon 2: átállni ráér a sitten

Laza... 2017.07.11. 13:39:08

Megérett az emberiség a III. világvégére

gabors 2017.07.11. 16:13:07

@Laza...: ' III. világvégére " valamirol lemaradtunk ... mikor volt az elso vilagvege es mikor a masodik ... :-)) azt mar meg sem merem kerdezni hogy mikor kezdodott a vilag ujra a vilagve utan ??

2017.07.11. 16:55:55

@Golf2: you have a experience about this?&===)

DieNanny CH 2017.07.11. 19:43:01

@montroyal ( CAN qc):

Hm, ez érdekes meglátás.
Viszont, az is lehetséges, hogy az ilyen fiú, aki gyakorlatot szerez a párkapcsolat fenntartásában, esetleg később sokkal magabiztosabb lesz egy lány jelenlétében. És inkább heteró kapcsolatot fog keresni.
(Ja, és ne feledjük, ugyanez igaz lehet lányokra is, akik nem kellenek fiúknak, de vágynak a párkapcsolatra.)

pappito · http://pappito.com 2017.07.11. 23:34:11

@montroyal ( CAN qc): nem hinném, hogy ez így megy, ha be van tiltva a balett, akkor nem fog az ember eljárni boxolni, csak azért, hogy járjon valahova. Inkább balettezik otthon egyedül :)

Shaktee 2017.07.11. 23:37:26

@montroyal ( CAN qc): mos mé kvebeker, te sem vagy egy adonisz aztán mégis pussylover lettél ;)

montroyal ( CAN qc) 2017.07.12. 16:10:03

@swing gitan: csak mert oregszek ... amikor fiatal voltam csak csajoztam persze akkor kezdodott a karate amit en elsokent csinaltam a MUTEXbe volt az elso club es akkor egy kigyurt karates meno volt a csajoknal,, persze az is szamitott hogy hogy volt kocsim ami akkor ritkasag volt .. es akkor nem volt ilyen csunya oreg pofam se :-))))

montroyal ( CAN qc) 2017.07.12. 16:31:40

@gabors: 1 budos mint a dog es hanyingerem van tole .. a criminal storyk a Discoveryn alltalaban a drogbol indulnak fuggetlen hogy csak kesobb ternek kemenyebb dolgokra
2 Coloradoban lattam egy riportot rohogtek a drog arusok sokkal tobbet veszelytelenul adnak el ... a cigi legalis allami megis a nagytobbseg az indianoktol veszi az illegal cigit ..
amivel tobb lesz az adoproblema annyival tobb lesz az egyeb koltseg pl a gyagya fiatalokra akiknek leall az agy fejlodese ( ezt szakemberek mondjak 18 evtol nagyon leepul a fejlodo agy ..

szoval rengeteg szakember ellenzi de hoznak egy par ellenpeldat is a pot kedvelok hogy ugye hogy az egyetemre jar

en tok tudatlan vagyok de kornyezetembe latok sok leépult embert aki szinte csak dadod es a vilagon semmi sem erdekli motivalja csak hogy meg legyen a napi potja ... a volt sogorom is egyre lejjebb sullyedt vegul raborult az arokban a teherautoja ... na de hajra ... eddig is huztam el ahol azt budos szart megereztem .. ja /Coloradoban a crime emelkedett de legyen fan ... en csak a mediabol tajekozodok es nalunk a szakemberek ellene vannak de a fonokunk azon élt fiatala koraban (most?) varom az eredményeket
ja szemelyesen a belem kihanyom amikor ilyen kocsiba kell beulnom ..

Doromby 2017.07.12. 17:43:01

Nekem a nem elfogadasrol van egy szomoru tortenetem.
Eveket dolgoztam egy kollegaval, nagyon jo volt a viszonya mindenkivel. Kedves, vidam, szakallas-mackos 40 feletti pasi volt. Egyik nap szolt hogy van egy kis gondja, az elettarsa otthon hagyta a lakaskulcsat es nem tud bemenni. Kint hagyja az asztalan a kulcsat, ha jon az elettars adjuk mar oda neki. Eltelt par ora, bejott egy 40 koruli pali hogy van neki itt egy kulcs. Elsore senkinek se esett le, mondtuk itt aztan semmi. Erre mondja o az elettars. Kes megallt a levegoben, kulcs odaad. Ezutan raszalltak a tobbiek, gunyoltak, kinevettek, mindenfelenek elmondtak. 2 het mulva felakasztotta magat a munkahelyi wc-ben. Kerdem en ha evekig nem tudtak masmilyen akkor miert kellett ot a halalba kergetni? Ugyanolyan volt azutan is, rendesen dolgozott, nem volt vele baj.
Ok sem tudnak beleszolni abba melyik oldalra szulettek.

Doromby 2017.07.12. 17:43:17

Meg egy apro tortenet a massag elfogadasarol.
Rendszeresen (most mar evek ota) jarok egy kis kavezoba Londonban amit ket 30-as Magyar holgy uzemeltet. Ok peldaul azert kellett hogy eljojjenek Magyarorszagrol mert a kisvaros ahol eltek nem tudta elfogadni hogy parkent akarjak elni az eletuket. Kijottek, jol erzik magukat es mar ott tartanak hogy az osszes rokonuk is utanuk jot. Egyikojuknek van 2 gyereke, mar itt jarnak iskolaba, szulok is mind itt vannak es segitenek nekik. Ha mar cask azt nezzuk itt sokkal boldogabbak mar megerte kijonni. De ha azt nezzuk ezzel 7 adofizetot elvesztett Magyarorszag es nekik eszuk agaban sincs soha meg akar latogatoba sem visszamenniuk.
HA elfogadtak volna oket nem jottek volna ki, csak ezen mult hogy uj hazat kellett keresniuk maguknak.

Laza... 2017.07.13. 18:19:49

@Laza...: Pontosan tudod hogy értettem. Köszi hogy trollkodtál :P

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása