oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. július 05. 06:30,  Dől a pénz a határátkelő magyaroktól 227 komment

2017. július 05. 06:30 Határátkelő

Dől a pénz a határátkelő magyaroktól

A bruttó nemzeti össztermék (GDP) mintegy 3 százalékát teszi ki a külföldön élő és/vagy dolgozó (hogy miért így fogalmaztam, rögtön kiderül) magyarok hazautalt vagy hazavitt pénzei. A legtöbben nem meglepő módon Ausztriában és Németországban keresik meg ezt az összeget egy friss kutatás eredményei szerint.

penztarca_billentyuzet_foto_pixabay_com_blickpixel.jpg

Kezdeném azzal, hogy nem vagyok közgazdász (sem), és nem is szeretnélek titeket rengeteg számmal traktálni, ezért megpróbálom inkább röviden összefoglalni a Hitelintézeti Szemlében megjelent tanulmány állításait, annál is inkább, mert jó pár érdekes van benne.

Például rögtön az, hogy a hazautalások tekintetében mennyire szétválik Délkelet-Európa (vagy nagyon leegyszerűsítve a Balkán), a balti államok, valamint Közép-Európa (ezeket nevezzük az egyszerűség kedvéért visegrádi országoknak).

Míg ugyanis az előbbi csoportban a GDP közel 10 százalékát (!) is eléri a külföldi munkavállalói jövedelmek és átutalások értéke, addig utóbbiban ez jóval alacsonyabb. Így aztán a magyar 3,3 százalékos adat a balkánihoz képest alacsony, viszont a régiót tekintve magasnak számít.

regios_aranyok.jpg

A tanulmányt a Magyar Nemzeti Bank (MNB) két munkatársa, Csortos Orsolya és Kóczián Balázs készítette, és kiderül belőle, hogy inkább az átmenetileg külföldön élők utalnak haza, akik tartósan kitelepedtek, azok kevesebb pénzt küldenek.

Ez mondjuk logikusan hangzik, hiszen nyilván a tartósan külföldön lévők családostól vannak kint, tehát ha támogatnak is valakit, azok inkább a szülők, és ez nyilván kisebb összeget jelent, mint ha a gyerek(ek) és az otthon maradt társ megfelelő életkörülményeit kellene megteremteni. 

A tartósan külföldön élők átutalása az elmúlt években a GDP 0,5 százaléka közelében alakult. 

Hogyan jutottunk idáig? 

Míg a válságot megelőzően az átmeneti külföldi munkavállalásból származó jövedelmek értéke nagyjából 1,2-1,5 milliárd euró volt, addig 2009-ben visszaesett, nyilván azért, mert a magyarok célországai sem voltak túl kellemes helyzetben, ami megnehezítette a külföldi munkavállalást. 

A fordulatot 2011 hozta el, amikor Németország feloldotta a magyarokra (is) érvényes utolsó korlátozásokat. Ennek a jelentőségét az is mutatja, hogy például tavaly a mintegy 3,5 milliárd eurónyi (!) külföldi munkabér kb. háromnegyede (!) onnan és Ausztriából származott. 

Már minden hetedik magyar gyerek külföldön születik

A kedd egyik érdekes híre volt, hogy a magyar gyerekek 15 százaléka már külföldön születik. Miközben az idei év első négy hónapjában Magyarországon 1,4 százalékkal kevesebben születtek, addig külföldön 12 százalékkal több magyar gyermek jött világra.

Ami a tartósan külföldön élőket illeti, a hazautalások értéke 2008 előtt a 100 millió eurót sem érte el, aztán a válság után ez az összeg megugrott, olyannyira, hogy tavaly már elérte a 700 millió eurót. 

A határátkelők többsége ebben a csoportban Németországban és az Egyesült Királyságból utalt (Ausztria nyilván túl közel van, így onnan sokaknak egyszerűbb ingázni.)

tartosan_kulfoldon_elok.jpg

Azt azért fontos megjegyezni, hogy a munkavállalói jövedelmek elsősorban azt mutatják meg, hogy a külföldön átmenetileg (ez egy évnél rövidebb időt jelent) dolgozó munkavállalók mennyi bruttó munkajövedelmet szereznek. 

Mivel ebből a munkabérből a munkavállaló még adót fizet az adott országban és jövedelmének egy részét megélhetési költségeinek fedezésére fordítja (és ezt azért elég nehéz számszerűsíteni – ismeri el a tanulmány), a munkavállalói jövedelemnek csak egy részéről feltételezhető, hogy végül ténylegesen hazautalják. 

Mi az egyenleg? 

Nagy kérdés persze, hogy mi a valós egyenleg. A tanulmány szerint az átutalások miatti magasabb jövedelem növelheti a gazdaság és a háztartások jólétét, és például kedvezően hathatnak az oktatásra is. 

A mérleg másik serpenyőjében ugyanakkor ott van a magasan képzett munkaerő elvándorlása okozta veszteség, és nagy kérdés, hogy a beérkező pénz kompenzálja-e ezt, illetve egyáltalán hogyan mérhető ez az egész. 

Mindenesetre a Nemzetközi Valutaalap tavalyi tanulmánya szerint a kelet-európai országokban a kivándorlók képzettsége, iskolázottsága lényegesen magasabb az országra jellemző átlagnál.

Öt németországi munkalehetőség 

Ha már Németország az egyik legkedveltebb célország a határátkelők számára, lássunk öt munkalehetőséget a legkülönbözőbb területekről!

Aztán az is kérdés, hogy a beáramló pénznek (és ebben az esetben a magyar 3,3 százalék még nem is olyan izmos, mint mondjuk a balkáni államok már említett majdnem 10 százaléka) lehetnek-e kedvezőtlen gazdasági hatásai, mint amilyen például az infláció (hiszen több pénz magasabb árakat és így nagyobb pénzromlást jelent). 

Így aztán – jegyzi meg a tanulmány – „a külföldi munkavállalói jövedelmek és átutalások és a gazdasági növekedés közötti kapcsolat nem egyértelmű, és a potenciálisan kedvező hatások önmagukban nem jelenthetnek csodaszert és nem helyettesíthetik a megfelelő gazdaságpolitikát egy ország számára”. 

Gyorsan be is fejezem, de még egy érdekes táblázatot azért ide tennék, ami arról szól, hogy az uniós országok között az átmenetileg külföldön dolgozó magyar munkavállalók GDP-arányos bérei a legnagyobbak, míg a folyó átutalások nem mondhatók kiugrónak.

eu_osszehasonlitas.jpg

Végezetül csak annyit, hogy a külföldi munkavállalás szempontjából a magyar határátkelők számára egyértelműen Németország és Ausztria áll az élen, ami persze nem újdonság. Ami a tartósan külfölden élőket illeti, ezekhez csatlakozik az Egyesült Királyság is (még…). 

Magyarországra egyébként főként a környező országokból (Románia, Szlovákia) érkeznek munkavállalók, de ők inkább csak átmeneti jelleggel. Az sem okoz különösebb meglepetést, hogy azért az Európai Unió fejlettebb országaiba kevesebb külföldi átutalás érkezik, mint a 2004-ben vagy később csatlakozottakba. 

HÍRMONDÓ 

Melyik országba érdemes elindulni munkát keresni? 

Nyilván abba, ahol van munka. Érdemes ilyen szempontból megnézni a legfrissebb hivatalos európai uniós statisztikákat. Hatalmas meglepetést senki ne várjon, érdekességeket igen. 

Belgium kemény lesz, nem viccel

A belga közlekedési miniszter javaslata alapján 100 eurós büntetést kellene fizetniük azoknak, akik a vasútállomásokon hagyják csomagjaikat. Erre azért mindenkinek érdemes odafigyelni. 

A Brexit még mindig elkerülhető 

Nem mi mondjuk ezt, hanem a brit ellenzéki Munkáspárt talán legtapasztaltabb európai parlamenti képviselője. Richard Corbett szerint a kilépés jelentette hátrányok más országok kedvét elveszik majd attól, hogy a brit példát kövessék.

(Fotó: pixabay.com/blickpixel)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pénzátutalás Magyarország Európai Unió

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9312641913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.07.05. 06:49:55

Szimatol az mnb, ebből még baj lehet...Inkább az alapítványairól mesélne.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.05. 07:21:54

Mindenesetre a Nemzetközi Valutaalap tavalyi tanulmánya szerint a kelet-európai országokban a kivándorlók képzettsége, iskolázottsága lényegesen magasabb az országra jellemző átlagnál."

- ennek ellenere a tobbseguk sxakkepzettseget nem igenylo kulimunkat vegez. Errol kene mar egy statisztika.

Hufeisen 2017.07.05. 07:29:29

Szerintem 'Ausztria' kimaradt az "ebből a két országból származott" előtti résznél.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.05. 07:49:58

“A Brexit még mindig elkerülhető”

- nemnemnem, a tobbseg, nep akarata enyire figyelmen kivul nem hagyhato.

Golf2 2017.07.05. 07:58:52

És vannak országok ahol a nép akarata TELJES mértékben figyelmen kívül hagyható

Határátkelő 2017.07.05. 07:59:07

@Hufeisen: Az a bevezetőre utalt, de kétségtelenül messze van tőle, úgyhogy félreérthető. Beleírom, köszi. :)

LittleG (uk) 2017.07.05. 08:05:06

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Mert meg nem volt ra pelda, ugye? (fejlett, nyugati orszagban)

Mrs. Clayton 2017.07.05. 08:10:06

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: hat amikor dominic cummings arra a kerdesre hogy kivanja-e hogy a leave barcsak ne gyozott volna ezt valaszolja
Lots! I said before REF was dumb idea, other things shdve been tried 1st. In some possible branches of the future leaving will be an error.
Dominic Cummings volt egyebkent aki a nagy piros buszra felirta hogy ha kilepnek mennyivel tobb jut majd az nhsnek.
Ma mar mindenki nyiltan arrol beszel, hogy a kormany nem tud mit kezdeni a brexittel, gyakorlatilag felhivatalosan de egyre inkabb engedik el, amibol szerintem meg hatraarc is lehet. Mondjuk en ezt mar az eleje ita mondom.

Határátkelő 2017.07.05. 08:13:13

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: @diggerdriver: @Mrs. Clayton: Pont ezt akartam írni.

"Dominic Cummings most azt mondta, szerinte hiba lenne kilépni az Európai Unióból, mi több, az egész népszavazás „ostoba ötlet” („dumb idea”) volt, mielőtt más módon próbálták volna meg visszaszerezni jogköröket az EU-tól."

hataratkelo.com/brexit-kampany-egyik-vezetoje-szerint-hiba-lenne-kilepes/

Határátkelő 2017.07.05. 08:14:17

@Határátkelő: Mármint, hogy pont azt akartam írni, hogy a Leave kampány igazgatója szerint is hülyeség volt az egész.

Mrs. Clayton 2017.07.05. 08:31:11

@Határátkelő: csak megjegyzem, hogy az egesz beszelgetes kedvenc jogasz bloggeremtol indult a twitteren, ugyanis david allen green kerdezgetett errol arrol, majd par ujsag rogton hozta is a beszelgetest masnap egyesek credittel masok anelkul, amibol meg tegnap kerekedett egy kis cicaharc, de ma mar mindenki tudja, hogy kinek az erdeme, hogy cummings igy vallott

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.05. 08:37:56

Mindenki számára nyilvánvaló hogy nem jó a brexit viszont a nép akaratát nem lehet felülírni. Az a demokrácia teljes feladása lenne.

Sexual Harassment Panda 2017.07.05. 08:47:44

Mivel Magyarországròl a lakossághoz viszonyítva kifejezetten kevesen mennek külfòldre dolgozni.

Mrs. Clayton 2017.07.05. 08:50:08

@diggerdriver: hoho, nem lattal te meg brit politikust, lehetne sorolnom, hogy hany ugy veszett el menet kozben a sullyesztoben
Azon tul a nep nem igen szavazott arra, hogy meg szegenyebb legyen.
Mint ahogy Cummings is mondja elsosorban a belfoldi intezmenyek rendbetetele lenne a legfontosabb, viszont ezt a brexittol fuggetlenul is meg lehet csinalni.

Sexual Harassment Panda 2017.07.05. 08:50:17

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
"ennek ellenere a tobbseguk sxakkepzettseget nem igenylo kulimunkat vegez. Errol kene mar egy statisztika."

Szerintem neg nem.
Ausztriában/Németországban jellemzően a szakmunkások vannak.
Bàr nem tudom mi a "kulimunka" neked.

GFO 2017.07.05. 08:52:44

@diggerdriver: ha mindenki számára nyilvánvaló, hogy nem jó, ahogy írod, de fontos a demokrácia is, akkor meg kell kérdezni az embereket még egyszer.... Nem?

tsabus UAE 2017.07.05. 08:53:31

@diggerdriver: Azért kicsit fura népakaratról beszélni egy 52-48 arányú szavazásnál. Azt mindig is hülyeségnek tartottam, hogy ilyen horderejű kérdésben egyszerű többséggel lehessen dönteni.
Normális logikával pedig (OK, UK-ről beszélünk, de mégis...) nyilvánvalóan figyelmen kívül kellett volna hagyni az eredményt, vagy később megismételni a választásokat - ha már kiderült, hogy a végül nyertes oldal egy csomó hazugsággal győzött.
Most, hogy ragaszkodnak az elfuserált szavazás eredményéhez, több kárt okoz az országnak.

Sexual Harassment Panda 2017.07.05. 08:54:32

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: "Mindenesetre a Nemzetközi Valutaalap tavalyi tanulmánya szerint a kelet-európai országokban a kivándorlók képzettsége, iskolázottsága lényegesen magasabb az országra jellemző átlagnál.""

Ez mindig így van.
Ugyanis körtét hasonlítasz almához.
Egy adott országban a legális , képzett bevándorlókat hasonlítod össze a fogadó ország telhes lakosságával, amive a nem munkaképes lakosság us beleszámít.

Sexual Harassment Panda 2017.07.05. 08:55:42

@GFO: addig kell kérdezni amíg az általad kívánt eredmény születik.
Rettentő jogállami megoldás

DieNanny CH 2017.07.05. 08:58:18

És honnan tudják, hogy azok közül, akik küldenek, melyik él átmenetileg, és melyik tartósan külföldön???

:-/

DieNanny CH 2017.07.05. 09:01:26

Ja, és ki számít magyar gyereknek? Akinek mindkét szülője magyar állampolgár? Vagy az is, akinek csak az egyik?
Vagy az is magyar gyerek, akinek a szülője másodikként vette fel a magyar állampolgárságot? (Pl akik Mo-tól északra-keletre-délre lévő országokban élnek?)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.05. 09:07:50

@tsabus [UK]:
Ha egy emberrel többb szavazott volna a kilépésre az ugyanaz mintha sokmiilióval.

tsabus UAE 2017.07.05. 09:12:01

@diggerdriver: Pont ezért mondom, hogy hülyeség, ha egyszerű többség kell csak egy ilyen horderejű dolog eldöntéséhez.

DieNanny CH 2017.07.05. 09:47:15

@Sexual Harassment Panda:

Félreérted.
A kivándorlók képzettsége a SAJÁT INDULÁSI ORSZÁGÁNAK az átlagán van felül.

(De lehet, én értem félre. Valaki igazságot hirdetne?)

Dikusz 2017.07.05. 09:54:58

@Golf2: nem is tudom melyik országra gondolsz, de sejtésem azért van...

Arthamyr 2017.07.05. 09:58:13

@diggerdriver: Az egy jó irány (lenne). Olyan esetekben kell feladni a demokráciát, ha hülye a nép. Nem úgy, mint mondjuk Erdogan vagy Orbán, aki (alapvetően a népre hivatkozva) szigorít. A demokrácia nem jó, amíg mindenkinek ugyanakkora a szavazati ereje és ilyen sok a buta ember.

Határátkelő 2017.07.05. 09:59:11

@DieNanny CH: Eredményt hirdetek: neked van igazad. :)

GFO 2017.07.05. 09:59:22

@Sexual Harassment Panda: Hát az már eleve gáz ha egy adott kérdésben viszonylag kis idökülönbséggel jelentösen eltérö eredményre lehet számítani. Ami általában nem is jellemzö. Ez egy elég egyedi eset, ahol szerintem senki nem számított erre aa kimenetelre (és a kampányoló politikusok közül lehet, hogy igazából senki nem is akarta, hogy ez legyen az eredmény), csak túl jól sikerült az emberek behülyítése...

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.05. 09:59:25

@Golf2: vannak, nyugat-europaban is egy, de szerencsere nalunk rendben mozognak a dolgok.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.05. 09:59:39

@Sexual Harassment Panda: leirtam: a szakkepzettseget nem igenylo munka. Tomegszallasok vagy kuzdelem a tulelesert. Angliaban /londonban ezek vannak tobbsegben. Es a kinti magyarok 60+ % -a londonban van.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.05. 09:59:42

t@Sexual Harassment Panda: Nemetorszag es Fro. egyesulese lesz az elso jelentos lepes az Europai egyesult allamok fele.
Anglia ebbol nem ker, de jelentosege nem fog csokkenni, mint az usa partnere es a vilag fo bajkeveroje.

Határátkelő 2017.07.05. 10:01:49

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Tedd már meg, hogy ezeket az adatokat számokkal, statisztikával is alátámasztod!

"Angliában/Londonban ezek vannak többségben" és a "kinti magyarok 60+ %-a Londonban van".

Legalább egy linket lökj ide, ha már ennyire biztosan ítélkezel.

Kösz szépen! (Arra gondolni sem merek, hogy csak hasból mondtál dolgokat.)

Arthamyr 2017.07.05. 10:03:37

Én a (közel) 4%-on gondolkodtam el. Ha csak a magyar GDP 4%-ányi fizetést kapunk, az nem tűnik túl soknak. Bár ez csak az egyik oldala, érdekes lenne tudni, az otthon élő magyarok a GDP hány százalékát kapják meg fizetésként, úgy lehetne igazán összehasonlítani. Mert ha mondjuk 20%, akkor az a 4% már nem olyan rossz. :)

Arthamyr 2017.07.05. 10:05:46

@DieNanny CH: @Pink Petsch: @Határátkelő: Amúgy ettől függetlenül az is igaz, amit Panda mond, mivel ugyanígy magasabban képzettek a fogadó országénál is (szerintem nincs olyan eget verő különbség az átlagos képzettségi szintek közt). :)

Golf2 2017.07.05. 10:07:17

Nálunk szuperul mennek a dolgok van is rá 1 dal: Csókolom,megszakadhatok? Bikini

Határátkelő 2017.07.05. 10:14:05

@Arthamyr: Egyébként tényleg, több ilyen statisztika is volt, szerintem itt is. :)

2017.07.05. 10:17:36

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Te valami párhuzamos univerzuman létezel, ez most már bizonyos.

2017.07.05. 10:23:00

@Arthamyr: Hm, én inkább úgy fogalmaznék, hogy az átlagos képzettségük nem marad alatta a fogadó országokban élők átlagos képzettségétől. Persze, egy-egy szakterületen akár magasabb is lehet, másokon meg alacsonyabb.

tanato 2017.07.05. 10:26:52

@DieNanny CH: Ki a magyar gyerek?Ez nagyon tág fogalom.Ha mindkét kint élő szülő magyar akkor bizonyosan,de ha csak az egyik akkor is az ha beszéli a nyelvünket,hazajár a nagyszülőkhöz,érdeklődik az ország iránt,még ha pl. fekete bőrű vagy húzott szemű is,ismerek egy pár ilyet is.Vagy pl. az itthon született kínai vagy vietnami gyerekek akiknek kamaszkorukra már inkább magyar lesz az első nyelvük.
Viszont az alcikk lényege hogy egy házaspár szívesebben és bátrabban vállal gyereket stabil és rendezett anyagi és egyéb körülmények közé.Nyilvánvalóan,és ha ez nyugat Európa akkor ott születik arányaiban több magyar gyerek.

tanato 2017.07.05. 10:29:18

@Pink Petsch: Annyiból igaz hogy a nagyon alacsony képzettségűek, 8 általános alatt pl. azok azért nem mennek tömegesen ki.Ők itthon nyomorognak közmunkából,segélyből.

2017.07.05. 10:32:32

@tanato: Valóban, viszont a célországokban is vannak alacsony képzettségüek. Igaz, ők kevésbé nyomorognak.

Arthamyr 2017.07.05. 10:34:17

@Pink Petsch: És átlagosan is magasabb. Lehet, hogy találsz ellenpéldát, de nagyon meglepődnék, ha ez olyan országból lenne, ahova szabadon lehet menni, és magasabb az átlagos jövedelem. Mondjuk az, hogy a képzettség hogyan számszerűsíthető is érdekes kérdés.

Arthamyr 2017.07.05. 10:35:42

@Pink Petsch: De ők nem számítanak bele az átlagba (vagyis a másik felét rontják), mivel már ott vannak. :) Itt a bevándoroltak átlagos képzettsége > a fogadó ország átlagos képzettségénél az állítás.

2017.07.05. 10:39:59

@Arthamyr: Persze, ha a nagy tömeget veszed, amiben benne van a lengyel takaritótól a román IT programozó-zseniig mindenki, akkor oké. Ha viszont szakterületenként vizsgálod , akkor már árnyaltabb a kép.

2017.07.05. 10:42:06

@Arthamyr: Milyen szép is a satisztika tudománya, bármit meg lehet vele magyarázni, csak nézőpont kérdése :DDD

Arthamyr 2017.07.05. 10:45:26

@Pink Petsch: Így vettem, azt hittem eddig az össznépi átlagról volt szó. Persze, hogy elképzelhető, hogy van szakterület, ahol nem (pl. bármilyen szakterület, ahol a képzettség jelentős része lokális, így a bevándorló értelemszerűen nem is rendelkezhet vele).

Arthamyr 2017.07.05. 10:46:50

@Pink Petsch: Igen, lehet, hogy egyes statisztikák jól mérnek le valamit (sok még erre sem alkalmas), de az interpretációjuk már mindenképp szubjektív. :)

2017.07.05. 10:48:37

@Arthamyr: Arról, de azért nem árt árnyalni a képet, csak hogy tisztábban lássunk ;)))

London2009 2017.07.05. 11:07:26

Imadom ezeket a statisztikakat. Hogy a tokomben merik ezt? Engem ez tenyleg rohadtul erdekelne. Csomoan adtak el a mo-i ingatlanukat es hoztak ki a penzt. Ezt nem merik? Lehet, hogy maskent nezne ki rogton ez a statisztika.

Hari Seldon 2 2017.07.05. 11:08:47

@tsabus [UK]:
Lehet, hogy gáz az eredmény. És a politikusok jelentős része megbánta, vagy eleve nem is gondolta komolyan (Cameron), de akkor nem kellett volna népszavavazni. Ez nem nemzeti konzultáció, hogy majd a párt kiértékeli a saját kérdéseit. Ha már orosz rulettet játszottak, ÉS tudták hogy ezzel IS járhat, akkor az aki kiírta Minimum felelőtlen volt. De nincs sok választás.

Golf2 2017.07.05. 11:11:44

De hová "dől"a pênz? Remélem az mnb-t elkerüli...Mert úgy jár mint a repülő a Bermuda háromszögben.

Muscari 2017.07.05. 11:15:15

@Mrs. Clayton: és megint húzzák az időt. Direkt böngésztem az éjjel a híreket, hogy van e valami fejlemény már, de semmi. Ha ilyen ütemben haladnak a tárgyalások, akkor 2019-re se jutnak sehova.

Herr Géza 2017.07.05. 11:15:19

@Pink Petsch: Haligali, mizujs Svábiában? Hogy indult az új élet? Te is tömegszálláson nyomorogsz ugye és mosogatsz? :)))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.05. 11:15:40

@Arthamyr:
Nincs olyan hogy feladni a demokráciát meg nincs olyan hogy hülye a nép. Demokrácia van és törvények vannak.
Ez ilyen egyszerű.
Többség dönt. Lehet rágni a gumicsontot meg tiltakozni de a nép döntött.
Ennyi.

Muscari 2017.07.05. 11:19:45

@DieNanny CH: gondolom egyrészt onnan, hogy ahol csak az egyik fél van kint, a másik, plusz a gyerekek esetleg otthon, az akkor ideiglenes. Bár én ismerek olyat, aki hat éve ebben a cipőben jár.

Viszont az egyedülállóknál szerintem is lehetetlen megmondani.

tsabus UAE 2017.07.05. 11:19:56

@Hari Seldon 2: Természetesen ez így van, ahogy írod. Én csak egy rendszerhibára hívtam fel a figyelmet. Nevezetesen, hogy a rendszer engedi, hogy súlyos konzekvenciákkal járó döntések megosszák az országot és akár egyetlen emberen múljon a kimenetele (50%+1). Azt is rendszerhibának tartom, hogy a hazugsággal való kampányolás, tények elferdítése nem vált ki valamilyen védekező mechanizmust. Például, a hazugságok kiderülése után, simán figyelmen kívül hagyhatta volna a kormány a népszavazás eredményét. Vagy a királynő nem hagyta volna jóvá, ugyanezen indokok miatt. Teljesen el tudtam volna fogadni, ha valaki azt mondja: "Öntsünk tiszta vizet a pohárba, készítsünk tudományos alaposságú hatástanulmányokat, akcióterveket és aztán, mikor kitisztult a kép, szavazzunk."
A mostani eredmény és a totális impotencia, ami körüllengi a politikai elitet, hatalmas károkat okoz, és fog okozni a következő években.

Muscari 2017.07.05. 11:20:54

@DieNanny CH: én is így értelmezem, mint te.

Muscari 2017.07.05. 11:23:55

@tanato: ők jellemzően se nyelveket nem beszélnek, se az induló tőkét nem tudják összeszedni.

London2009 2017.07.05. 11:28:41

Bizom benne, hogy May elviszi a balhet es nem lepnek ki. Nagyon kivancsi vagyok mi fog tortenni az elkovetkezo par evben.

Arthamyr 2017.07.05. 11:29:48

@diggerdriver: Csak hülye nép van. Ennyi.

De igazad van, már csak abban lehet reménykedni, hogy csúnyán ráfaragnak a britek, erre szerencsére van is esély, remélem realizálódik, hogy a többi hülye nép tanulhasson belőle, és ezáltal talán egy kissé kevésbé legyen hülye.

Arthamyr 2017.07.05. 11:32:25

@tsabus [UK]: +1. Sajnos a mai világban ritka az olyan ember, főleg a politikusok körében, aki beismeri a hibáját, esetleg akár felelősséget is vállal. Ehhez meg az kellene (kellett volna).

London2009 2017.07.05. 11:34:19

@Arthamyr: ne mondj ilyeneket!
El tudom kepzelni azt, hogy rakenik Mayre a balhet es huzzak, halasztjak az egeszet, majd pedig kiirnak uj referendumot es vegul le lesz az egesz szavazva.

puhacica 2017.07.05. 11:38:15

@Herr Géza: nem, azok mi vagyunk londonban :D

Herr Géza 2017.07.05. 11:40:42

@puhacica: Nem, ti a vaslépcsős, gipszkartonházas illegális albérlők vagytok....:))))))))

Shaktee 2017.07.05. 11:42:18

@Arthamyr: semmi új a nap alatt.."hülyéknek nem jár demokrácia"

Arthamyr 2017.07.05. 11:47:12

@London2009: Nekem mind1, csak túl kéne esni az egészen, hogy ne ezzel kelljen foglalkozni/alibizni. Kb. az EU. is faszt lógat, amíg ez itt van ürügynek. Vicc, hogy hol azért nincs haladás, mert most Merkelt újraválasztják, meg francia választás van. Na ehhez adott még egy ilyen ajándékot Cameron/Farage/May + a többi söpredék + akik brexitre szavaztak, járulékosan meg még le is kell rendezni egy olyan folyamatot, ami még sosem történt meg, és senki sem készült rá. Pedig azért akad egyéb megoldanivaló probléma is az EU háza táján...

Arthamyr 2017.07.05. 11:50:57

@cat power: Hogyne járna, pont ez a baj. :) Egyébként valószínűleg a 19. századi USA lakosok sem voltak okosabbak, azt mégis haladtak, szóval van remény.
Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e ország, ami túllép a demokrácián az én életemben, a tippem a nem.

London2009 2017.07.05. 11:56:55

@Arthamyr: nekem mondjuk nem mindegy...
May kulonben remain supporter volt. De egyetertunk, hogy jo lenne ha vegre valamerre elmozdulnanak.

2017.07.05. 11:58:12

@Herr Géza: Hát Grüß dich mein Herr! :D
Mondják, minden kezdet nehéz, de legalábis nem könnyü ;) Van benne igazság ...
Ja, ja ... nyolcan lakunk 20 négyzetméteren, és napi 26 órát mosogatok, persze :)))

2017.07.05. 11:58:15

@Herr Géza: Hát Grüß dich mein Herr! :D
Mondják, minden kezdet nehéz, de legalábis nem könnyü ;) Van benne igazság ...
Ja, ja ... nyolcan lakunk 20 négyzetméteren, és napi 26 órát mosogatok, persze :)))

Arthamyr 2017.07.05. 12:01:26

@Pink Petsch: Ráadásul a gyatra netedről még 2x is posztolsz. :)

Orochimaru 2017.07.05. 12:03:13

@Sexual Harassment Panda: Figyelembe véve azt, hogy a 9,5 milliós lakosságból majdnem 3 millió nyugdíjas, 1 millió kisebbségi, 1 millió pedig még gyerek, nem is csoda, hogy ki lehet hozni, hogy alig mennek el. Az aktív korú, munkaképes lakosságból kellene kivonni az elvándoroltak számát, mindjárt más eredmény jönne ki. Mondjuk azt, hogy közmunkásokkal felduzzasztva, dolgoznak 4 millióan az országban. Annak, valószínűleg a 10%-a már kivándorolt az elmúlt 13 év során. Az persze megint más kérdés, hogy mennyien jöttek haza azóta, de amíg egy hazajön, kimegy másik 5. Nem azért, nem mennek el innen az emberek, mert olyan jól meg lehet élni, és minden olyan fantasztikusan jól működik, hanem mert sok embernek esélye sincsen. Nincsen nyelvtudás, nincsen tőke. A fiatalok kivándorlását, természetesen nem fogja megállítani semmi sem.

Herr Géza 2017.07.05. 12:10:59

@Pink Petsch: Na ha éppen nem mosogatsz (a 27. órában...:D), majd írj pár konkrétumot, hogy alakul a meló. Meg főleg azt, hogy mennyit keresel nettó, meg találtál-e már egy délceg teuton lovagot (szigorúan fehér paripán), és mikor lesz az esküvő. :))))))
Mert ti nők ugye csakis a gazdag férjre hajtotok, mint szakértőnktől is tudjuk.
És ne felejtsd ki a csirkemell árát, meg a lakásokét sem. :)))))

2017.07.05. 12:13:15

@Arthamyr: Bizony-bizony, szar a net is, másodperc alapú, betárcsázós, igy ki kell használni minden ezredmásodpercet, hogy minél több adatot nyomjak át rajta :)))
Ja, és kurvadrága is persze, másodpercenként 1 euro ... nehéz is egy rabszolga élete! ;)

Shaktee 2017.07.05. 12:17:57

@Arthamyr: ezt nem mondanám el a 21-ik századi amerikai lakosokról.
Az idézetem a drága Andrassew Ivántól származik.

2017.07.05. 12:21:32

@Herr Géza: Ma szabadnapos vagyok (skandallum! egy rabszolga és a szabadnap???) A saláták-előételek poszton vagyok, napi 9 és fél óra a szünetekkel. Mindkét konyhafőnök bajor, a helyettes olyan erős dialektusban nyomja, hogy sokszor a német kollégák is visszakérdeznek :DDD A séf, néha már reggel be van állva, tiszta öröm-bódottság :DDD A konyhán finomvegyes a társaság, több nemzetiségü rabszolga-kontingens :)))
Fura, de az egész hotelben csak 5 magyar össz-vissz. Románok többen vannak :D

Shaktee 2017.07.05. 12:21:48

@Arthamyr:

NPR Tweeted Declaration Of Independence, And Trump Supporters Flipped Out - HuffPost
apple.news/Aiq8MkH6JQUG5K2EnGHPMRw

Sexual Harassment Panda 2017.07.05. 12:26:23

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: erre van valami statisztika?
Szerintem a kint dolgozó magyarok többsége szakképzett

Arthamyr 2017.07.05. 12:27:23

@cat power: Vazze! :D Ezeket mindig nehezemre esik elhinni.

2017.07.05. 12:30:34

@Sexual Harassment Panda: Hagyd már, a csávó egy párhuzamos univerzumbeli turista.

London2009 2017.07.05. 12:39:31

@Pink Petsch: ez jobb mint a kupi? Az annyira izgalmasnak tunt! Bevallom kicsit csalodott vagyok! : )

2017.07.05. 12:40:46

@Sexual Harassment Panda: Na, pont svábot nem hallottam még eddig :DDD

Sexual Harassment Panda 2017.07.05. 12:43:02

@Pink Petsch: el voltál tűnve.
Börtönben voltál a nagy szád miatt, mi?

Shaktee 2017.07.05. 12:43:29

@Arthamyr: ejtem is ezt a dolgot, hogy a szavazatok súlyát iskolázottság, IQ mérje, mert a nagyképességü kollegám ír egy vitriolos posztot erről holnap!
:))

2017.07.05. 12:44:00

@London2009: Te, ha korábban szólsz, hogy fizeted a nyugdijam, akkor maradtam volna :DDD Komolyabban, abból már eléggé elegem lett, nem vagyok egy pedagógus alkat, bár ahhoz képest elég sokáig húztam.

Shaktee 2017.07.05. 12:44:29

@London2009: you need some action, lady london :)

Sexual Harassment Panda 2017.07.05. 12:45:27

@Pink Petsch: minden kibt dolgozó magyar 8 általánost végzett ősember, a minimálbér feléért.
Ezt megtudtuk

2017.07.05. 12:46:04

@Sexual Harassment Panda: Ja, ja ... el. A budapesti cuccok felszámolása, költözés (újra), az új melóhely ... este már csak zuhanyozni meg aludni vágytam, társaságra annyira nem ;)

Sexual Harassment Panda 2017.07.05. 12:47:11

@Pink Petsch: ja persze.
Nem is szoktál zuhanyozni.

Sexual Harassment Panda 2017.07.05. 12:50:52

@Pink Petsch: eccer kaptam egy kèpet tőled, rólad, ott büdösnek tűntél

London2009 2017.07.05. 12:53:34

@Pink Petsch: na jo, akkor am legyen. Meg nem tudom, hogy az en nyugdijamat ki fogja fizetni, ha egyaltalan elek addig, ugyhogy egyelore nem ajanlgatok semmit! :D

2017.07.05. 12:55:53

@Sexual Harassment Panda: Hm, pedig tisztán emlékszem, hogy fújtam parfümöt arra a képre :P

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.05. 12:56:51

@Határátkelő: "Legalább egy linket lökj ide, ha már ennyire biztosan ítélkezel."

- te allitod, hogy nem igaz, tehat neked kell bizonyitanod az ellenlezojet. Tudod, ez a blog es kommentjei nem adnak am reprezentativ kepet a kint elokrol. Te meg azt hiszed igen, pedig nagyon nem. A tobbseg pl sohasem hallott rola, nem hogy kommentelne.
Eppen ugy, mint ahogy a kulfoldrol finanszirozott momentum mozgalom sem kepvisel mast mint a belpesti 'ertelmiseg' egy reszet. Az orszag tobbi reszerol fogalmuk sincs.

Ha gondolod, keress ra a facebookon kinti magyarokra, es allits fel egy grafukont, hogy ki hol lakik. Fenntartom hogy 60% koruli a london, a maradek az orszag tobbi reszen el. Egyeb europai orszagokrol nem tufok nyilatkozni.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.05. 12:57:05

@Golf2: "De hová "dől"a pênz? Remélem az mnb-t elkerüli...Mert úgy jár mint a repülő a Bermuda háromszögben"
- a nemzetpusztito kormanyok idejen omlott a penz az Mnb-be, fuldoklottunk a penzben. Aztan tavozott is. Megerte, mert az alapkamat 10% folott volt, mig mindenhol mashol fel-1%. A nemzeti bank pedig a nemzet vagyonabol fizet kamatot, igy szivtak le az orszag eroforrasait.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.05. 12:57:09

@tsabus [UK]: "Például, a hazugságok kiderülése után, simán figyelmen kívül hagyhatta volna a kormány a népszavazás eredményét. "
- csak akkor legyen demokracia, ha az passzol a globalista elit szajizehez?

2017.07.05. 13:00:06

@London2009: Köszi a jóváhagyást :))) Egyébként meg, pesszimista hangulatban vagy?

Határátkelő 2017.07.05. 13:00:25

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:

Tedd meg, hogy az állításaid alátámasztandó, teszel ide egy linket. Te állítottál valamit, nem én. (És ha már így benne vagy, tedd meg, hogy keresel egyetlen mondatot az elmúlt 6 évből, amikor azt állítottam, hogy ez a blog reprezentatívan képviseli a határátkelőket.)

2017.07.05. 13:01:42

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: A Momentumot maga Soros személyesen hozta létre, közvetlenül azután, hogy megölte a saját anyját.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.05. 13:03:34

@London2009: "Bizom benne, hogy May elviszi a balhet es nem lepnek ki."
- demokracia van, haho! A kilepes vegleges, a formatuma nem.

.@Orochimaru: mondja meg nekem mar valaki, rossz dolog a kozmunka? miert?

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.05. 13:03:40

@Pink Petsch: Van egy olyan erzesem, hogy te is azok koret erosited, akik kint a szakkepzettseget nem igenylo, vagy szakkepzettseguknel alacsonyabb kepessegeket igenylo munkat vegeznek, de parhuzamos univerzumban letezek biztos.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.05. 13:07:12

@tsabus [UK]:
Ugye nem beszélsz komolyan?
MINDEN választás hazugságra épül. Ez a választások természetrajza. Ha tetszik ha nem.

2017.07.05. 13:11:16

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Természetesen, 13-an lakunk 13 négyzetméteren, levegőt venni sincs hely. Napi 28 órát mosogatok és takaritok felváltva, a netem a régi betárcsázós 1996-ból, másodpercenként 1 eurót számláznak rá, Most csak azért van némi időm, mert holnap 30 órát fogok melózni, igy behozom azt az időveszteséget, amit te jelentesz.

London2009 2017.07.05. 13:12:47

@Pink Petsch: ja, ma nem vagyok jo hangulatban. No mindegy. Mindjart bele is kotok egy trollba! :D

2017.07.05. 13:14:15

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Ja, hogy a közmunka? Kipróbálod, megtudod, milyen, ha már annyi eszed nincs, hogy átlásd.
Ó, és ne felejtsd el, hogy 47 ezer forintból kell havonta megélned Magyarországon közmunkásként.

London2009 2017.07.05. 13:14:17

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: ah, varjuk ki a veget. Siman kiirhatnak ujabb szavazat 2-3 ev mulva.

Egyebkent elkepzelheto, hogy igazad van, hogy az angliai magyarok tobb mint fele Londonban el es kulimunkat vegez. De addig mig ezt a hasra utesen kivul nem tamasztod ala valami adattal, a velemenyed szart sem er.

2017.07.05. 13:15:45

@London2009: Átjött ... De szerencséd van ma! Itt az egyik házitrollunk, és önként rázza a pofonfát :DDD

Mrs. Clayton 2017.07.05. 13:26:16

@Muscari: akkor mar itt vagytok a szomszedomban?

2017.07.05. 13:33:56

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: nekem van statisztikam, illetve tudom, hogy az FT es a Migration Watch publikalt, a UKt illetoen, de kelet-europa osszes, nem kifejezetten magyar
A feltetelezes, hogy nem ter el a magyar a tobbi kelet-europaitol

A kelet-europaiaknaak kn a 8%-a tartozik a legmagasabb UK adofizeto band-be
Amit jellemzoen magasan kvalifikalt munkaero kap a UKben -kivetel plumber, stb
Tehat a maradek nem a legmagasabb adosavban van. Ez persze nem azt jelenti, hogy 92% a magyaroknak mosogat!

Demi78 2017.07.05. 13:36:27

utananeztem a Hitelintezeti szemle hatterenek. A kiadoja a Magyar Nemzeti Bank. A magyar nemzeti bank felugyelobizottsaganak, egyeb testuleteinek a tagjait a mindenkori orszaggyules valasztja meg, tehat jelenleg Fidesz fennhatosagu, hogy finoman fogalmazzak. Ergo egy megveszekedett szavukat sem hiszem el:)

Arthamyr 2017.07.05. 13:42:24

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
" te allitod, hogy nem igaz, tehat neked kell bizonyitanod az ellenlezojet" - Ez olyan, hogy mondjuk kijelentem, hogy egy ostoba, tahó troll vagy, és neked meg bizonyítani kell az ellenkezőjét.
Na ez a nullánál több vitakultúrával rendelkező emberek közt (aminek egyébként részhalmaza az értelmes emberek csoportja is, tehát kifizetődőbb beletartozni) nem így működik. Hanem mondjuk illik valamivel alátámasztani a _véleményt_. Ekkor még mindig elég messze lesznek a ténytől persze, de legalább nullánál nagyobb esély van arra, hogy ne tekintsék nettó faszságnak. Ez az esély növelhető is, de te nem szoktad erőltetni az érvelést, max. alátámasztod egy másik, alátámasztásra szoruló véleményeddel, de ezt is csak ritkán, a legjobb esetben.
Sok embert tényleg érdekelne (engem nagyon!), hogy mennyien végeznek kulimunkát (mi a kulimunka határa? én pl. a sajátomat is annak tartottam, de lehet, hogy más még annak is örülne), akik kulimunkát végeznek, azoknak otthon milyen lehetőségeik lettek volna stb., szóval ha van elfogadható forrásod a véleménye(i)d alátámasztására, ne tartsd vissza magad!

Arthamyr 2017.07.05. 13:45:21

@Soros Putin Csarli: Hol találtál ilyet? Amúgy a legmagasabb tax band nem évi 150k+ GBP a UK-ban? Ha ide tartozik a kelet-európaiak 8%-a, az elég meglepő számomra.

2017.07.05. 13:49:37

@Arthamyr: FTben volt valamikor
Az eredeti szovegben "higher tax rate" volt, ami az evi harminc valahany Kt jelent
A 150K az "additional"-nek ado savnak hivjak

tsabus UAE 2017.07.05. 13:52:16

@Sexual Harassment Panda: Zuhanyozzon, aki lusta vakarózni ! Micsoda urizálás... :-D

Arthamyr 2017.07.05. 13:58:57

@Soros Putin Csarli: www.gov.uk/income-tax-rates/current-rates-and-allowances - Itt 45k van, nem tudom ez pontos-e, csak gyors keresés eredménye. Az is valamelyest meglepő (a másik irányba), de hihetőbb. Mikori a cikk?

Soros Putin Csarli (törölt) 2017.07.05. 14:06:07

@Arthamyr: azt hiszem tavalyi volt a harmincvalahany K, 2017 aprilisig (UK ado ev aprilisig van)
Lenyegen nem igazan valtoztat.

Arthamyr 2017.07.05. 14:18:08

@Soros Putin Csarli: Ha 3x k (vagy akár 45k) felett csak 8% volt, és ez a magyarokra is igaz, az azért valamelyest alátámasztja a "minden londoni magyar mosogató elméletet", ha "felfele vékonyodó" jövedelemeloszlást feltételezünk, de legalábbis semmiképp sem cáfolja, mivel a higher alatt már közvetlenül a mosogatók sávja van (bár gondolom ők nem a sáv tetején vannak, és elég nagy az az alsó adósáv). :)

Sexual Harassment Panda 2017.07.05. 14:18:41

@tsabus [UK]: 10 év házasság után, 2 gyerekkel én már nem zuhanyzom.
Minek?
A feleségem már úgy sem hagy ott.
Akkor meg?

Soros Putin Csarli (törölt) 2017.07.05. 14:28:05

@Arthamyr: hat, ja
Annyit tudunk, hogy kb 8% k-ejropai dolgozik magasan kvalifikaciot igenylo munkakorben, vagy legalabbis olyanban, ami a brutto 3xK-t evente eleri a UKben
Ez termeszetesen nem London orszagbra vonatkozik, hanem a teljes UKre
Es hogy a tobbi Ny-europai orszagra is ervenyes -e, azt csak feltetelezem.

Nem hiszem, hogy szignifikansan mas "minosegu" emberhalmaz ment a nemetekhez, mint a UKba.

Orszagok, amelyekhez valamilyen "skilled worker" vizum kell, nyilvan teljesen mas eloszlast mutatnak.

Sexual Harassment Panda 2017.07.05. 14:29:54

@Soros Putin Csarli: de.
Németországban/Ausztriában a szakmunkának nagy böcsülete van, jellemzően szakképzett munkavállalók mennek oda

Arthamyr 2017.07.05. 14:39:14

@Soros Putin Csarli: Igaz, vidéken még a UK-ban sem a világ szégyene egy 25k-30k-s fizu. És akkor még mindig nem gondoltunk bele, hogy mit váltottak erre le.
Mert pl. a diplomás ápoló munkájánál a mosogató lejjebb van, a legtöbb ember megítélése szerint (tegyük fel, hogy kénytelen pályát váltani, mert amúgy nem), de a magyarországi kilátásai nem lettek volna kimagaslóak, ebben az életében legalábbis

Soros Putin Csarli (törölt) 2017.07.05. 14:52:10

@Arthamyr: azt nem tudom
Mindenesetre, Pontiacnak vagy milyen nick alatt irogat, abban igaza van, hogy az atlag k-europai nem vezeto onkologus a korhazban (az atlag brit sem az :))

Golf2 2017.07.05. 14:54:07

@Pink Petsch: Írod hogy több a román.Ha lehetne választani magyarral vagy románnal dolgoznál? És ha a román tudna magyarul akkor románul vagy magyarul beszélnél vele?

2017.07.05. 15:05:00

@Golf2: Nekem tökmindegy a nemzetiség. Ha idióta, akkor teljesen mindegy, milyen nyelven az, ha meg normális, akkor megdepláne.
Hogy milyen nyelven? Amelyik neki jobban fekszik.

Shanarey 2017.07.05. 15:24:05

Vicces poszt már megint.
Statisztika az MNB-től, mely cég vezérének, a szeme sem áll jól, pedig ez lenne vele a legkisebb baj vele.

A másik vicces hogy megállapítják mennyi pénz megy be az országba attól a "nagyon kevés" külföldön dolgozó magyartól.

valasz.hu/itthon/nyugatra-vandorlo-magyarok-eleg-volt-a-tevhitekbol-lassuk-a-tenyeket-124529

A Heti Válasz néven elhíresült egykori kormányszócső (KSH adat) szerint 112 ezer magyar dolgozik külföldön. Na és ha ezt a rohadtul nem igaz állítást összevetjük az MNB adataival abból az derül ki hogy az átlag magyar nem éppen kuli melós, ha ennyi pénzt tudnak összelapátolni.

:-)

tsabus UAE 2017.07.05. 15:27:07

@Sexual Harassment Panda: Én mit mondjak 20 évvel a hátam mögött ? :-)

LittleG (uk) 2017.07.05. 15:27:16

@London2009: hogy nem lepnek ki? nem azt mondtad valmikor, hogy EU-szkeptikus vagy? (vagy lehet keverem)

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.05. 15:29:29

@Pink Petsch: "Ó, és ne felejtsd el, hogy 47 ezer forintból kell havonta megélned Magyarországon közmunkásként."
- nem kell. Lehet nyelvet tanulni, kulfoldre menni, de otthon is rengeteg a lehetoseg, viszont ingyensegely ne jarjin.

somlobodog 2017.07.05. 15:29:48

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: te biztosan nem vagy 100as. Ha valaki állít valamit az bizonyít. Te idehazudtal valamit ma is és mikor rakerdeznek hogy honnan szedted megint hazudozol egy általad lenezett "kulimunkas" értelmi szintjén válaszolva. Nem érzed kenyelmetlennek itt hogy kiallsz 100ember elé és mindenki pontosan tudja hogy hazudsz és emellett még túl sok eszed sincs? Mindennap kapni egy pofont szar lehet főleg hogy még vissza is jössz mindig egy ujabbert :)). Soha egyszer nem írtál itt semmit ami igaz lenne vagy tényekkel alá lett volna támasztva.

somlobodog 2017.07.05. 15:29:54

@Arthamyr: "Ez olyan, hogy mondjuk kijelentem, hogy egy ostoba, tahó troll vagy, és neked meg bizonyítani kell az ellenkezőjét." - :))) ezt én is kijelentem róla és akkor várjuk a bizonyitast hogy nem az.:))

Shanarey 2017.07.05. 15:40:23

@somlobodog:

A trollok egy különös félresikerült ember típus.

Különös jellemzőjük az hogy a saját életük bizonyos értelemben meglehetősen pocsék, s emiatt a neten keresztül állnak bosszút. oly módon hogy itt tolják a hülyeségeiket. Persze lehet nekik beszólni, ám nem működik.

Az efféle gyepes agyú, küldetéstudattal megáldott egyebek erre nem szoktak érdemben reagálni.

LittleG (uk) 2017.07.05. 16:01:12

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Szoval ha en azt allitom, hogy x hegy y m magas, nem en kell bizonyitsam, hogy nem annyi, hanem aki nem hiszi, menjen es merje le. Mert nekem igazam van, csak mert azt mondom.

Arthamyr 2017.07.05. 16:15:13

@somlobodog: Én ugyan nem mondtam ilyet, csak illusztrációként. :)

GFO 2017.07.05. 16:37:29

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: ha tényleg olyan sok lehetöség lenne akkor senki sem választaná a közmunkát, ami tényleg nem egy leányálom. És it nem csak az 'utcasöprö' sztereotípiában kell gondolkodni: irodai munkára (pl. iskolákban, önkormányzatokban) is sok pozíciót (középfokú végzettséggel rendelkezö) közmunkással töltetnek be, kb. fele annyi pénzért, mint akik állandó munkakörben, nem közfoglalkoztatottság keretében dolgoznak ott.

És nem csak az a szörnyü, hogy fele pénzért kell ugyanazt a munkát elvégezni, de ráadásul a kevésbé intelligens 'kollégák' (azaz a legtöbb) még le is nézik közmunkás társaikat. Legalábbis vidéken ez a helyzet elég gyakori. Szóval elég megalázó tud lenni.
Ráadásul ha valaki ebben a közmunkás státuszban dolgozott, akkor késöbb egy normális állásinterjún is hátrányba kerül (elöitéletek miatt), hacsak nem tagadja le, de hát azt se lehet mindig...

Szóval pl. ezek miatt rossz a közmunkaprogram. Persze úgy sejtem, hogy téged nem foglak meggyözni, de hátha a többieket érdekli ez a vélemény is.

Az meg tényleg csak vicc, hogy azt gondolod, a nyelvtanulás meg a külföld mindenkinek opció. Például 40-50+ éves, családos és/vagy mondjuk nyelvérzékkel nem megáldott emberek esetén is?

Shaktee 2017.07.05. 16:56:41

@Shanarey:

Teljesen igazad van..ide is trollkodom ezt a peticiót heves küldetéstudatommal, hátha tegnap nem látta mindenki :P

www.peticiok.com/signatures/alairas_a_soros_gyorgy_elleni_plakat_miatt

Shaktee 2017.07.05. 17:47:29

@Shanarey: Te is egy monacoi hercegno vagy lamborginivel?
:)))))

geeeteee 2017.07.05. 18:00:28

Félve kérdem, bárkinek múlik valami azon, hogy mi lenne bizonyítva? Picsogtok a kakukkfiókának.
Itt a szubjektív vélemények lenyomják, evvel etetitek, szintén bármi alátámasztás nélkül. Soknak sikerül, a másik soknak meg nem, az arányokat pedig csak saccolni tudjuk. Az önigazolás vád pedig mindkét oldalról igaz lehet.
www.adelaidenow.com.au/news/south-australia/hungarian-migrant-gabor-urban-heading-home-cant-find-job-in-australia-despite-having-three-tertiary-degrees/news-story/33d73cb489f09182dc6c0e526bff870a
Ez például cáfolat lehet mindkettőre.
Van-e értelme 88-as ASYL-ösnek ehhez hozzászólni? Olyan a téma, amiben nehéz igazságot tenni.
Azok a leghangosabbak, akik most mérettetnek meg, lehet a hengerfejkupec is kifelé készül, csak megerősítésre vár. Kinézek belőle annyit, hogy menne neki.

geeeteee 2017.07.05. 18:00:31

@cat power: Nem neked mondtam, hogy ne egyél a sárga hóból?

Shaktee 2017.07.05. 18:08:22

@geeeteee: :)

Voltál valaha syrius bulin?

LittleG (uk) 2017.07.05. 18:26:50

@London2009: De o nem az angliai magyarok 60%-at mondta, hanem az osszes kivandorolt magyaret, ha jol emlekszem. Visszakeresni nem nagyon tudok ea meg kevesbe akarok...

LittleG (uk) 2017.07.05. 18:31:48

@Arthamyr: Nem igaz,a higher alaty meg nagyon sokfele melo van lefele, mire elersz a mosogatokig...

LittleG (uk) 2017.07.05. 18:32:21

@LittleG (uk): Pl nagyjabol az osszes tanar meg nover is...

geeeteee 2017.07.05. 18:37:08

@Pink Petsch: Valahogy a franciázás nevet kapta az egymás megkóstolása, nekem eddig bejött.

fordulo_bogyo 2017.07.05. 18:37:12

Tudna valaki linkelni az eredeti tanulmanyt?
erdekelne, vajon hogyan gyujtottek adatokat es azok vajon mennyire megbizhatoak?

geeeteee 2017.07.05. 18:37:20

@cat power: Tegnapelőttről: youtu.be/mpNn1nht0_8

Egyébként a győri ifiházban kezdtem 84-ben, Nagyobb buli meg két évvel később a Jethro volt.

geeeteee 2017.07.05. 19:01:16

@cat power: Fordítva se lenne érdem.

Shaktee 2017.07.05. 19:04:51

@geeeteee: mondjuk akkor ugy hogy elmenydus volt a hetvenes évek, zenében is.

Shanarey 2017.07.05. 19:11:23

@cat power:

Nem.

De a nevem eléggé specifikus, hogy úgy mondjam nem egy Szabó László, avagy ahogy az USA-ban mondják John Smith.
A a nevemet röviden adom meg akkor 2 ember létezik ezzel a névvel. Ha megadom a harmadikat, akkor csak én vagyok.
Emiatt nem írok alá efféle dolgokat.

Shaktee 2017.07.05. 19:13:00

@Shanarey: sokan írták alá név nélkül.

geeeteee 2017.07.05. 19:42:37

@cat power: Is. :D A zene lexikon, ott vannak a válaszok, csak fül kell hozzá.

geeeteee 2017.07.05. 19:42:47

@cat power: Nem szabadna evvel, ilyesmivel foglalkozni. Teljesen lényegtelen, terelés az egész, miért haraptok rá. Visszhang nélkül kéne hagyni. Hagyni csendben kútba esni.
Kérdések kellenek a plakátokra, számonkérés.

M. Péter 2017.07.05. 19:43:00

@diggerdriver: Dehogynem. A svájciak egy kötelező érvényű(!) népszavazáson megszavazták, hogy bevándorlási kvótákat vezessenek be. Ebből annyi lett, hogy most a helyieket kell előnyben részesíteni bizonyos feltételek esetén, és ezt még az EU is elfogadta.

M. Péter 2017.07.05. 19:45:23

@Soros Putin Csarli: Az Egyesült Királyságba magasabban képzettek mentek, Németországba több szakmunkás.

Shaktee 2017.07.05. 19:53:51

@geeeteee: azt hiszem több mint százezren irtak alá hogy bajszi ne írja alá a ceus kamut. Did not matter.

Ha nem megy ki 200ezer ember az utcára, akkor semmi sem történik, csak akkor visszakozik a kis vasutas.

DieNanny CH 2017.07.05. 20:02:14

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:

"
"Ó, és ne felejtsd el, hogy 47 ezer forintból kell havonta megélned Magyarországon közmunkásként."

- nem kell. Lehet nyelvet tanulni, kulfoldre menni, de otthon is rengeteg a lehetoseg, viszont ingyensegely ne jarjon. "

Na, várjál. Megkérdezted, mi a rossz a közmunkában.
Pinky azt írta, a 47 ezer Ft-os fizetés. (Többek között.)
Erre azt írod, lehet menni külföldre, meg nyelviskolába - ???

Ez olyan, mintha megkérdeznéd tőlem, mi a rossz a tökfőzelékben, én meg azt írnám, azok a hosszú, nyálkás szálak benne - és azt válaszolnád, akkor egyek fasírtot.

Szóval, érted, hogy a közmunkában leginkább a kevés fizetés a rossz? (Amiből talán internetre sem telik, hogy idegen nyelvű videókkal nyelvet lehessen tanulni.)

M. Péter 2017.07.05. 20:07:20

@Soros Putin Csarli: @Arthamyr: Van egy 0%-os sáv, az idén 11500 font, ezután a 20%-os sáv 33500 font (31500 Skóciában). A 40%-os adó Skócián kívül 45000 font összjövedelemnél kezdődik, Skóciában 43000 fontnál. Az elmúlt években is hasonlóak, csak kicsivel alacsonyabbak voltak a számok.

Herr Géza 2017.07.05. 20:24:00

@M. Péter: Ebből azonban még semmi nem él jelen pillanatban. Egyáltalán, mi az, hogy "kötelező érvényű"? Mert a kvótásdi még csak egy távoli elképzelés.... Mostani állás szerint majd 2019. tájékán térnek vissza rá (2014.-ben volt a népszavazás :D).
Svájc gyakorlatilag elszabotálja a népszavazás eredményét....

2017.07.05. 20:26:14

@cat power: te névvel írtad alá?

geeeteee 2017.07.05. 20:26:21

@cat power: Néggyel alatta meg az én kedvencem:
youtu.be/99j_BsYX55k

Shaktee 2017.07.05. 20:50:27

@geeeteee: Párizsi udvar, 69?..meg en is nagyon kolok voltam..:-)

Shaktee 2017.07.05. 21:03:30

@cat power: ehh, nem az udvar, kert a Fo utcaban.

M. Péter 2017.07.05. 21:45:56

@Herr Géza: Ügydöntő, meg is változtatták az alkotmányt, a svájci kormány és a parlament viszont szándékosan alkotmányt sért, és nem vezetett be éves kvótákat. A brit népszavazás viszont jogilag nem köti a parlamentet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.05. 21:57:06

@M. Péter:
Biztos vagyok benne hogy a brit parlament nem meri megtenni hogy szembemegy a népakarattal.

Csodabogár 2017.07.05. 22:01:18

@cat power: Ne ábrándozz! Itt soha nem fog még 100ezer ember se kimenni az utcára. Jól elvannak itt a népek. Morognak otthon meg nyavalyognak a facebookon, de rámozdulni valamire, azt már nem. Örülhetünk ha választani elmennek, igaz ahhoz valami egységes ellenzék kellene, mert különben nem ér az egész szavazás semmit. Egységes ellenzék pedig nincs és ahogy elnézem nem is lesz.:-(((

Csodabogár 2017.07.05. 22:03:39

@Herr Géza: Svájcban mindig az lesz, amit akarnak. A népek szavaznak és ha nem úgy jön ki valami, ahogy akarták, akkor szépen el lesz kenve a dolog. Egyébként az a népszavazás is olyan volt mint a Brexit. Az értelmese nem is akarta, de hát az istenadta nép......

Shaktee 2017.07.05. 22:17:40

@RepoMan: nagyon hamar megtaláltál koma..

Mesélj kicsit magadról, hol élsz, mit csinálsz..ha már úgyis whitelistára akarsz kerülni

Csodabogár 2017.07.05. 22:19:26

@cat power: Engem nem kell meggyőznöd.

Hari Seldon 2 2017.07.05. 22:32:45

@tsabus [UK]:
Rendben azt elfogadom, hogy rendszerhiba lehet az, hogy nagy tömegeket be lehet hülyíteni. De akkor mi a megoldás? Nészavazni csak az mehet, aki nem teljesen ütődött? Hosszabb kampány kellett volna? Vagy KÖTELZŐ TV viták, pro és kontra?
Tudod, ha az ember érzelmei mentén szavaz, akkor BIZTOS, hogy átverik. - ÉS ez egy érzelmi szavazás volt
(persze, akkor is átverhetik, ha racionálisan próbál szavazni, de akkor talán kisebb esélyel)

2017.07.05. 22:38:37

@cat power: meg új vagyok,majd idővel megtudod

Shaktee 2017.07.05. 23:06:40

@RepoMan: a tardifosblog vajh hova tünt? :)

2017.07.05. 23:11:20

@cat power: elvitte a cica......
Don't be paranoid

2017.07.05. 23:12:59

Régen jobban pörgött ez a blog,hova tűntek a régi arcok....

Shaktee 2017.07.05. 23:13:13

@RepoMan: melyik cica?

Tehát másodnikk vagy..vagy akárhányadik, welcome on board :)

2017.07.05. 23:14:30

@cat power: te ki voltál régen pl ?

Shaktee 2017.07.05. 23:16:27

@RepoMan: kérdésre kérdéssel válaszolsz..

Herr Géza 2017.07.05. 23:30:21

@M. Péter: Hol változtatták meg az alkotmányt? A törvénybe meg már nem került semmilyen kvóta (szembe ment volna az EU-val kötött bilaterális egyezményekkel...), a helyi munkaügyi hivatalokra lett bízva gyakorlatilag az ügy egy elég vidám gumiparagrafussal. A munkapiaci helyzet tükrében a hivatal kiközvetíthet a cégekhez helyi munkanélkülieket, akiket előnyben kéne a cégeknek részesíteniük az EU-s pályázókkal szemben (egyenlő szakmai képesítés esetén).... Volt már ilyen a történelemben, innentől csakis a cég szándékán múlik a dolog: ha akarja a külföldit, mindig be fogja tudni bizomyítani, hogy a helyi polgár alkalmatlan az állásra. Persze maga a procedúra lassitani fogja egy új EU-s munkaerő felvételét, ami biztos fog valami keveset csökkenteni a külföldiek felvételi arányán. És nem mellesleg a szakképzetlenekre hátrányosabb lesz, hiszen ott valóban nehezebb bizonyítani, hogy a semmihez sem értő EU-s koma jobban ért a semmihez, mint a svájci társa. :D

Shaktee 2017.07.05. 23:37:21

@RepoMan: nemis :)

ahogy a HA bölcse,Shakti korábban konstatálta: Q egy eredeti szinfolt, pörsenés a blogos világ sejhaján :)

M. Péter 2017.07.05. 23:43:15

@Herr Géza: Itt az alkotmány szövege németül: www.admin.ch/opc/de/classified-compilation/19995395/201702120000/101.pdf A 121a cikkelyt a népszavas következményeként illesztették be, és ebben egyértelműen benne van a kvóta.

Herr Géza 2017.07.06. 00:24:42

@M. Péter: Való igaz, csak éppen nem az EU-s polgárokra vonatkoztatva, hanem globálisan a külföldiekre. Én kezdettől fogva erről beszéltem. Az EU-s polgárokra vonatkozó kvótákat az EU nem fogadta el, a bennszülöttek "előnyben részesítését" igen, nyilván pont azért, mert annak végrehajtása úgyis kétséges. Így lett kompromisszumos a megoldás. A kecske is jóllakik, meg a káposzta is megmarad.
Figyelmedbe ajánlanám a paragrafus 5. és 6. pontját:
- nem köthető ellenkező tartalmú államközi szerződés ( az már megvolt jóval korábban az EU-val)
- a törvény szabályozza a részleteket ( a vonatkozó törvényben EU-s kvótárol már nincs szó)

M. Péter 2017.07.06. 01:24:11

@Herr Géza: Az alkotmányban benne van, hogy kellenek az éves kvóták, a konkrét számokat, hogy 10000 vagy 1000000 tartózkodási engedélyt adnak ki, azt kellene törvényben szabályozni. Megtehetnék azt is, hogy 1 miiliárdban korlátozzák a tartózkodási engedélyek számát, így lenne is korlát, meg nem is lenne.

Shaktee 2017.07.06. 01:57:51

@RepoMan: s különben is, majd visszaengedi a digsi ha a helyi bőcsészei ráuntak hogy a bircára rántsanak rá jóízüen.

gabors 2017.07.06. 03:19:17

@cat power: "amazingly stupid" koszi a linkert !!

gabors 2017.07.06. 03:37:24

@RepoMan: "@cat power: bátor ember vagy " dehogy csak a fidesztol mentes helyen el (es valszeg semmivel nem tudjak megfogni nem sok rokona lehet Mo-on)

gabors 2017.07.06. 03:40:09

@RepoMan: " Régen jobban pörgött ez a blog,hova tűntek a régi arcok..." ilyeneket ujkent mondasz ??? huh ???

GFO 2017.07.06. 07:54:28

@gabors: Lehet, hogy csak aktív hozzászólóként újonc, de amúgy régóta követi a blogot.

2017.07.06. 08:17:53

@gabors: Ja,új vagyok,de olvasom már egy ideje.
Pl te nyc. beli priuszos mérnök vagy aki 91-tol van kint és évi $100 k+ manija van,nem?

Dikusz 2017.07.06. 11:17:16

@cat power: :))))
ezeket a mondásokat meg kellene őrizni az utókornak egy nagykönyvben:)

Dikusz 2017.07.06. 11:20:04

@cat power: @Csodabogár: -nak tökéletesen igaza van. Annyiban egészíteném ki, hogy ha mégis kimenne akár 200e ember az utcára, itthon akkor sem történne semmi, ahogy hanyatló emlékezetem szerint soha nem is történt....

KissGecihuszár 2017.07.06. 12:34:42

halihó, nem tűntem el, csak ahol júniusban éltem, nos ott a szállás inhaber úgy gondolta; "úri huncutság" 2017-ben, az NSZK-ban a net, így nem biztosított és ugye júni 15-ig lehetetlen volt használni az itthoni net sticket, ergo csak az okos mobilon lévő kerettel tudtam gazdálkodni, ami lóf@szra nem volt elég.
A lényegre térve: én is utalok haza, hiszen Anyám kisnyugger, nem várható el tőle, hogy abból fedezze az itthoni bázis fenntartási költségeit (is), illetve -s szerintem nem vagyok ezzel egyedül, ugyanis több 100 ezer honfitársam "mert anno nagyot álmodni" és vett fel az 1. számú menekülő devizában, azaz CHF-ben DENOMINÁLT HUF hiteleket; kéróra, kocsira (egyesek AUTÓRA), erre, arra, meg amarra, s mert a végén már nem volt más választása, ezért "disszidált", csak hogy képes legyen csengetni ezen reménytelenül felduzzadt kötelezettségeit (is)- csengetem régvolt AUTÓM CHF-ben denominált hitelének többszöri pereskedés, majd leszarom tablettás (értsd: nemes egyszerűséggel nem óhajtottam csengetni a per következtében amúgy jelentősen lecsökkent sarat sem, mercsak) havi törlesztőit. Tehát a hazautalások -egész biztos,erről is vannak tanulmányok- igen jelentős, -nem lennék meglepve, ha túlnyomó többség lenne- része az ilyen meg olyan hitel/kölcsön törlesztésekre utalódna át és csak kisebb rész lenne az itthon maradott szeretett családtagok havi apanázsa, ami azért sem mindegy, ugyanis míg előbbiből nem keletkezik itthoni fogyasztás, hiszen az a bank "bugyrába" kerül, érdemben csak utóbbi járul hozzá a hazai GDP növekedéséhez, már amennyiben azt itthoni javra, szolgáltatásra költi el a kedvezményezett. Igen, képben vagyok, hogy a bank a hozzá utalt pénzeket ismét hitel/kölcsön formájában kinyomhatja, miáltal az mégis GDP növelő hatású lehet, azonban ahogy én elnézem a hazai KKV szektor hitelfelvételi hajlandóságát, erre inkább nem vennék mérget. Nem véletlen, hogy a bankok saját forrású KKV hiteleinél fényévekkel kedvezőbb kamatozású "matolcsy hitelek" karrierje mára igen csúfos képet fest. Szóval, érdemes lenne ezen témának kicsit a mélyére nézni, hogy valójában ennek a valóban nem pite összegnek hány %-a az ún. "kényszer" utalás, azaz mely a hiteltörlesztésekre megy és mennyi az, ami valóban az itthoniak jólétét van hívatva fedezni?

gabors 2017.07.06. 13:40:21

@RepoMan: "Ja,új vagyok,de olvasom már egy ideje.
Pl te nyc. beli priuszos mérnök vagy aki 91-tol van kint és évi $100 k+ manija van,nem?"

Igen kb jo pontosabban 90 Oktober elejen erkeztem es a ~$100k az osszevont brutto csaladi jovedelem ... de csak kb 3 eve leptunk be a 6 szamjegybe ... a tobbi stilmmel inkabb azert marajdon ;prius-os :-((

2017.07.06. 13:45:01

@gabors: tényleg ,prius,bocs a multambol fakadó szó miatt:)

Shaktee 2017.07.06. 14:21:02

@Dikusz: soha azért tulzás, felállt neha a magyar, akár puszta kézzel is tankok ellen...

Shaktee 2017.07.06. 14:22:43

@gabors: szerintem a repo is aláirta, pedig o egy csikenshit :DDD

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása