oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. június 25. 06:30,  A lakókocsis élet árnyoldalai 97 komment

2017. június 25. 06:30 Határátkelő

A lakókocsis élet árnyoldalai

Gyakran olvasni, hogy „persze, mert mindig csak a külföldi élet pozitívumairól van szó”, ami mondjuk szerintem nem igaz, de nem is ez a lényeg, hanem hogy a például a furgonlakó létnek is vannak bőven nehézségei. Ezekkel foglalkozik ma az egyik ajánlott poszt. Aztán kicsit elmélázunk azon, hogy vajon a britek képesek lesznek-e kicsit visszavenni a siker érdekében, végül, de nem utolsósorban (hogy ezt a csodálatos közhelyet is beemeljem ide) megnézzük, mi változik januártól a svájci állampolgárság megszerzése terén.

furgon.jpg

Kialvatlanság, káosz és kilométerundor – vannak időszakok, amikor ezek jellemzik a furgonlét mindennapjait – ismerte el a Mindenkilaci blog szerzője, és ha elolvassátok az alábbiakat, akkor ti is rájöttök, hogy tud ez az életforma durva lenni.

„A furgonlakólét messze nem merül ki abban, hogy az ablakon kikönyökölve énekled a szánsájnreggit, vagy hogy a kora reggeli napsütésben full mékápban jógázol idilli alpesi tájjal a háttérben, miközben a kutyáid vigyázz fekvésben henyélnek melletted, a férjed pedig mintha csak egy barber shop reklámplakátjáról lépett volna le, a legújabb trend szerint nyírt szakállfrizkóval és spontánul laza, mégis elegáns hipszterszerkóban nyújtja feléd fültől fülig érő mosoly kíséretében a frissen gőzölgő kávét, amit az erdőben szedett gallyakból rakott tűz felett főzött le a maga őrölte arabikából, miután megfejte a milka tehenet. 

Tehát nem, nem csak erről szól. 

Eddig sem árultam zsákbamacskát, nem állítottam, hogy a vándor életmód egy édes-ragacsos vattacukor melyet egy unikornis pottyantott ki szivárványszínű bélgőzök kíséretében, azt is megmutattam, amikor éppen egy konténer mellett reggeliztünk, és azt is, ha egy gusztustalan betonparkolóban találtunk csak szállást, vagy ha éppen 17 órát utaztunk és rostokoltunk a dugóban. 

Barátunk szerint azonban ez sem elég, hogy átjöjjön a lényeg.

Akkor tessék, most elmesélem egy hetünket, melyet elsősorban a kialvatlanság, a lakókocsiban eluralkodó káosz, és legfőképpen a kilométerundor jellemzett. 

Három nap alatt harminchat óra meló, aztán levezetésképpen még négy óra standbontás és pakolás, hogy aztán némi alvás után hazafelé vegyük az irányt. 

Utazásunk oka igazán örömteli, gyermekkori barátnőm kimondja a boldogító igent. Szerencsére erről már hónapokkal korábban értesítettek minket, így tudtunk egyáltalán jelen lenni a nagy napon. Ez is az utazó életmód része, nem igazán tudsz részt venni otthon spontánul szerveződő programokon. 

Még meg sem iramodik a vér az ereimben a reggeli koffeinlöket hatására, de már túl vagyunk az első száz kilométeren. Hasítunk a pályán. Vagyis csak hasítanánk, ha Ernő, a lakókocsink világítása megfelelően működne. De miért is működne megfelelően bármi is egy 42 éves lakókocsin? Néha kihagy az index és a féklámpa, világításról pedig ne is álmodozz! (...) 

Tovább a közelben lakó barátokhoz, a kertjük előtt lesz elég hely, és ha már fél éve nem ittam alkoholt, éppen itt az ideje, hogy a viszontlátás örömére koccintsunk egyet. Alvás ismét egy kapu előtt, ahonnan azonban hajnalban odébb kell gurulnunk, hogy barátaink ki tudjanak állni a kocsival, hogy munkába siessenek. 

Nagyjából egy percet töltünk a szomszéd kapuja előtt, amikor megjelenik a tulaj, dúl-fúl, hiszen „mi lenne ha” épp most kellene a beteg édesanyját kórházba vinnie. Sanyi kezében ott fityeg a slusszkulcs, pislogunk nagyokat, nem igazán értjük a problémát, mindenesetre jobbulást kívánunk az anyukának, és már megyünk is tovább. Ismét irány a szerviz, az autó végre megjavul, vissza a barátokhoz parkoltatni a kocsit. (...) 

Amikor ezt a bejegyzést írom, éppen elhagytuk Bécset. Még ötszáz kilométer van ma előttünk. Kilométerundorom van, úgy érzem, képtelen vagyok végigülni ezt az utat, percenként pozíciót váltok. 

Teljesen ki vagyok facsarva, mintha napok óta nem aludtam volna. És tényleg. Az vigasztal, hogy most egy jó ideig nem kell újra megtennünk ezt a kört. Mégis elfog a szomorúság. Jó volt itthon lenni. 

Hogy valamivel elüssem az időt, elmajszolok egy szendvicset. 

A kifli szikkadt és rágós. 

Az út rémesen vacak, ugrál a billentyűzet a kezem alatt. 

A szemem kiszáradt a huzattól. 

A határőrök persze megint minket szednek ki ellenőrzésre.” 

Akit a teljes poszt érdekel, az itt olvashatja el. Ne hagyjátok ki! 

Remélem, Anglia k’rvagyorsan lead az arcából 

Rájár a rúd mostanában a britekre, volt a szigetországban minden, amire nem vágyik az ember. Az egyik ilyen állandó téma persze a Brexit, ennek kapcsán kezdett elmélkedni a London Budapest Metro blog szerzője, hogy aztán egészen messze jusson.

„Ha kedvenc briteim kicsapják-elkergetik a kontinens munkavállalóit a csodabrexitükkel, sok sikert kívánok nekik. 

Egy történet az attitűdről: spanyol barátunk grafikai tervező. Szabadúszó, dolgozik bárkinek, most épp a Telegraph-nak, ami igencsak EU ellenes sajtó. Nos vannak egész részlegek, többek között a creative department is, ahol csak külföldiek, olaszok, spanyolok, mindenmás dolgoznak, hogy-hogy nem, biztos orvul ki lettek túrva a szegény helyiek. 

A manager ellenben angol, aki ’aszik a fickó olyan emailjeire válaszolni, mintshogy ,,Sürgős, utasítása nélkül nem tudjuk folytatni”. 

Egy szép nap ez a manager berángatja barátunkat olyasmit prezentálni a fejesek előtt ami nem az ő szakterülete, viszont a főnök munkája lett volna tető alá hozni. Derék hispánunk valamit elnyümmög a kivégzőosztag előtt, aztán várja a szúrós tekinteteket, ehelyett a vállát veregetik és tapsolnak, hogy ez ám az eredmény! 

Lövésük sem volt, miért ülnek be meetingezni. A lap nagykutyái. Arról sincs túl sok fingjuk, mit kell letenni az asztalra ,,érdemi munka” címén, de önmázolásban, mások verítékén felkapaszkodásban világelsők. 

Elgondolkodom, hogy ebből vajon mindig meg fognak-e tudni élni és túlélni, vagy előbb-utóbb nagyon elp*csázzák őket az innovációval, előre gondolkodással tervező nemzetek és a demográfiai változásokkal járó pakisztáni kisközértesek/indiai patikusok.

Mivel jelenleg én is benne ülök a forró üstben csak remélem, hogy Anglia k’rvagyorsan lead az arcából, némi realitásérzékkel felméri, hogy már se gyarmat, se flotta, se ipar, se tudás alapú társadalom, és összeszedi magát. Az arroganciába belebuktak már sokan mások is. 

Ugyanezt az arroganciát látom új munkahelyemen, ahol a jobbmódú lakosság a klientúra. Egy része képzett szakember, okés. 

Másik hányada a meggazdagodott indiai és angol, utóbbiak ugyanolyan pocakos, bénán öltözött negyvenes-ötvenes, tenyeres-talpas fazonok akikből Magyarországon is rohangál jópár (akik Ralph Lauren ingben tolják a lecsókolbászt, ha senki nem figyel oda). 

A többiek pedig az idősebb fehér, felső középosztály. Ötletem sincs, honnan szedték meg maguk, talán örököltek vagy beleszülettek egy belterjes baráti körbe és abban dagonyásznak, de némelyik olyan tompa, mint a seggem. Szó szerint mintha agyas lenne. 

A klinika előző tulaja is ebből a műúri rétegből származhat, s ahogy elhanyagolta a rendelőjét, abból érződik az echte pökhendiség: minden 90-es évek. Nem modernizált, nem marketingelt, betegeivel együtt még abban a hitben él, hogy így van minden jól, ők a királyok és a civilizáció egyetlen, golfklubtagsággal rendelkező letéteményesei. 

Középszerűség, bepunnyadtság, önteltség amerre nézünk. Egy új, indiai tulaj és – ezek szerint - egy magyar irodavezető kell most ahhoz, hogy csatlakozzunk 2017-hez. (...) 

Minden hülyeségük ellenére bírom őket, így drukkolok, hogy nagyobb pofáraesés nélkül vészeljük át együtt az éveket. Ezt azért a pólómra nem írom, még elbízzák maguk a trógerek.” 

A teljes posztot itt találjátok, ne hagyjátok ki! 

Mi változik a svájci állampolgárság megszerzésében? 

A kérdés nem kevés embert érint (nyilván köztük magyarokat is), hiszen a 8,4 milliós népességből több mint 2 millió, azaz csaknem 25% a külföldi, noha egy részük már Svájcban született. A bevándorlás folyamatos, 2026-ban 90.000-nél többen érkeztek az országba – írta a Svájc és más blog, aztán pontokba foglalta, mi változik jövő év január elsejétől.

svajci_utlevel.jpg

„A legfontosabb tervezett változtatások 2018. január 1-től röviden: 

egységesítik a kantonok eljárásrendjét (helyi, kantonális és szövetségi szinten is rá kell bólintani egy állampolgársági kérvény elfogadására és ha a kanton-szintű feltételek nem egységesek, nincs esélyegyenlőség a kantonok között)

a jövőben nem lesz elegendő a nyelvtudás szóban való bizonyítása, írásban is bizonyítani kell - szóban minimum B1-es szinten, írásban A2-es szinten kell majd tudni 

az eljárási díjat előre kell majd kifizetni 

konkretizálni fogják, hogy pontosan milyen feltételeknek kell megfelelni az állampolgárság megszerzéséhez (földrajzi, történelmi, politikai, kulturális alapismeretek, részvétel a közösségi és kulturális életben, svájciakkal való kontaktus lesz az alap elvárás) 

ezentúl előbb a letelepedési engedélyt (C Bewilligung, Niederlassungsbewilligung) kell megszerezni, csak ezután következhet az állampolgárság 

legalább 10 éven át kell a kérvényezést megelőzően Svájcban élni, ebből az utolsó 5 évből legalább hármat ugyanazon a településen 

a 8-18 év között Svájcban eltöltött életévek duplán számítanak (legalább 6 évnek kell lennie) 

a kantonális és helyi minimális Svájcban töltött idő harmonizálása (min. 2, max. 5 év) 

el kell tudnia tartani magát a kérvényezőnek, nem élhet szociális segélyből a kérelem benyújtását megelőző 3 évben 

nem lehet tartozása 

nem szerepelhet a bűnügyi nyilvántartásban - Strafregisterauszug is szükséges, ami ezt bizonyítja (VOSTRA) (...) 

Miért hasznos a svájci állampolgárság a Svájcban élők számára? Mert pl. az évente 4-szer megrendezésre kerülő népszavazásokon csak a svájci állampolgárok vehetnek részt. 

Svájcban a demokrácia, a nép döntése a mindennapi élet része. Kisebb-nagyobb dolgokban a nép dönt, legyen szó iskola építéséről, utak felújításáról, autópályamatrica-áremelésről vagy olimpia rendezésről.

Aki itt él, egy idő után szívesen maga is beleszólna abba, hogy mi történjen a környezetében. Ez azonban csak svájci állampolgároknak adatik meg." 

Olvassátok el az eredeti posztot is, sok fontos link és érdekesség van benne.

HÍRMONDÓ 

A fiatalok a lábukkal szavaznak

Nem kalandvágyból, hanem kényszerből mennek külföldre a magyar fiatalok, a kivándorlás pedig Magyarország egyik legnagyobb problémája. Vagy mégsem?

Alapjaiban változhat a kiküldött munkavállalók helyzete 

A nyugatra kiküldött közép-európai munkavállalók jogi státusának kérdését tekintve az álláspontok nincsenek közel egymáshoz, de a távolság nem áthidalhatatlan.

Mi lesz a horvát tengerparttal? 

Magyarok tízezrei választják nyáron a horvát tengerpartot nyaralásra, nem árt, ha tudják, hogy lassan ott is problémát okozhat a képzett munkaerő és a fiatalok elvándorlása. Közeleg a Balaton-hatás?

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Ausztria Svájc Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3612617049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2017.06.25. 07:56:18

42 éves furgon? Rohadt bátrak. Lehet az mármajdnem nnyire karban tartva, azért hirtelen bármi bejöhet.
Ausztria meg ugye híres az "egyszerűen vezethető, autókímélő" sík útjairól... - ja, nem

Hari Seldon 2 2017.06.25. 08:04:09

"klinika előző tulaja is ebből a műúri rétegből származhat, s ahogy elhanyagolta a rendelőjét, abból érződik az echte pökhendiség: minden 90-es évek. Nem modernizált..."

Erre nagyon beugrott a múltkori számítógépes leállás az angliai kórházakban (merthogy főleg őket érintette a skótokat nem)
Tényleg, angilások: került valaki bajba miatta?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.25. 08:15:46

@Hari Seldon 2:
A lakóautónak van egy nagy hátránya. A motor mindig benne van.
míg egy lakókocsival leparkolsz és szabadon használhatod az autót addig a lakóautónál ez nem lehetséges.
Ez viszont használt vételnél előny.
Günter megveszi a lakóautót és évente egyszer lemegy vele a spanyol tengerpartra. Húsz év alatt összegyűlik benne kemény 40ezer km jórészt autópálya kilométer. Az év többi részében a kert sarkában áll vagy a karavanparkban.
Pont ezért a lakóautók kihasználtsága a korukhoz viszonyítva lófasz.
Bármikor vehetsz egy 30éves lakóautót alig használtan fillérekért.

Hari Seldon 2 2017.06.25. 08:43:17

@diggerdriver:
Én edfig azt hittem, hogy ezek jó része bérlemény. Merthogy normálisan az ember ilyet nem VESZ, hanem HA nagyon kell neki bérel. Ezt tényleg értelmetlen bérelni.

Imre apó 2017.06.25. 08:51:13

@Hari Seldon 2: Akkor értelmetlen bérelni, vagy venni? :))))))
elírtad?

Hari Seldon 2 2017.06.25. 08:59:54

@Imre apó:
Ugy érzettem, ezt a lakóautót inkább kölcsönző cégek veszik és adják bérbe a szezonban. - persze egy idő után nyilván piacra dobják.

Lehet hogy rosszul fogalmaztam előzőleg.

Herr Géza 2017.06.25. 09:13:53

@diggerdriver: Miután Günthert írtál példaképpen, kénytelen vagyok cáfolni: itt 20-30 éves lakóautót sem kapsz alig használtan fillérekért. Ebből minimum egy feltétel nem fog teljesülni. Van 20 éves lakóautó 50 ezer kilométerrel valóban, csakhogy azt úgy 15-19k euróért vesztegetik. Meg van 3-5 ezerért is, de abban bizony van 200-300+ ezer kilométer is és jól le is van lakva.
A másik: ezeknek a felépítménye akkor is csúnyán öregszik, ha az autó javarészt áll. A szendvicspaneleknek, a sok műanyagnak nem tesz jót az idő (meg pl. az UV-sugárzás). Egy idő után úgy zörög, nyöszög az egész szakramentum, hogy nemhogy a spanyol tengerpartig, de a szomszéd városig is agyfrászt kapsz menet közben.

Arthamyr 2017.06.25. 09:19:20

@Hari Seldon 2: Ahogy láttam a blogot, ők ebben kihasználják, hogy "lakó", így lehet, hogy megéri?
Találkoztam egy félig magyar félig orosz párral otthon, 50-esek, nekik az a hobbijuk, hogy lakóautóval mennek ide-oda.
Ilyen esetekben miért ne érné meg venni?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.25. 09:19:45

@Hari Seldon 2: Itt engliseknél vannak bérbeadó cégek is de sokaknak van lakóautó vagy lakókocsi. Mivel tárolni lakásnál a legtöbb helyen nem lehet ezért külön tárolóhelyek vannak kb mint a hajókikötők. Fizetnek azért hogy egész évben ott tárolják. Nagyon sok ilyen van.

Imre apó 2017.06.25. 09:24:06

@Hari Seldon 2: Értem, azért a szmájli :)

Csodabogár 2017.06.25. 10:32:30

Lakóautó valami rettenetes lehet, de van akinek ez a hobbija. Nekem még álmomba se jutott volna eszembe ily módon utazni, hát még élni. Amerikában viszont divatos, igaz akkorák vannak mint egy busz.Ott van hozzá út és parkoló is elég.
Anglia. Megint egy tipikus, mindenki hülye, lusta, tehetetlen csak én vagyok a helikopter.
Svájc. Természetesen nem lesz könnyebb meg egyszerübb az állampolgárság. Előre kell fizetni. Régen zárolt bankszámlán volt a költség. Ami cikk szerint változott, ha igaz, a 10 év ott tartózkodás. Régen falunként, városonként változó volt. Freiburg pl. 23 év, Zürich melletti Dübendorf meg 3. Zollikon 12 és így tovább. Sokan belestek a hibába egy meggondolatlan költözéssel kezdhették előlről a várakozást. Viszont összességében a 12 év kellett. Mindez ma már feltehetően nem annyira izgalmas, mert egy EU útlevéllel pont olyan jól el lehet ott éldegélni ha megvan a letelepedési engedély, mint az állampolgársággal. Jó, szavazni nem lehet, de anélkül még lehet élni.

Vibi 2017.06.25. 11:13:47

@diggerdriver: a legviccesebb pedig az, en ilyet meg Magyarorszagon vagy Europaban nem lattam, hogy a lakoautora feltesznek egy speci utanfutot, arra meg valami mini autot, igy kozlekedni is tudnak, ha odaertek a kempinghez, ahol a lakoautot szepen leperkoljak. @Hari Seldon 2: itt lakoautoja rengeteg embernek van, foleg az also kozeposztalynak. Att a kornyekunkon van tobb kereskedes is es szinte minden masodik udvarban van egy. Mivel a karavanparlban csak 4x hetet tarthatod ezeket, ezert vicces, amikor egyesek a fouton, meg utmenti nyilvanos parkolokban taroljak ezeket a bohom autokat, ellehetetlenitve a kozlekedest, parkolast a telepuleseken. Ez sajnos sajat tapasztalat.

Herr Géza 2017.06.25. 11:27:40

@Vibi: Ó, pedig ha tudnád, hogy a nagyobb lakóautókban még olyan "tárolórekesz" is van, hogy abba simán belefér egy kisautó... Igaz az ekkora dögök (újkori) ára már bőven 100k € felett van, ráadásul teherautós jogsi kell hozzá...
Így aztán errefelé inkább a mopedet batyuzzák magukkal. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.25. 11:28:54

@Vibi: Igen én is láttam már olyat hogy húzta maga után a kisautót.
Viszont erről a 4hetes dologról nem hallottam.
Én olyan karavánparkokról tudok ahol bármeddig tárolhatod csak fizess. Nem is láttam még máshol tárolni őket.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.25. 11:31:01

@Herr Géza: Jó hát az már más kategória. Viszont tök érdekes egy olyan szerkezet ami úgy húzza a kiskocsit hogy az első kerekei felemelve vannak.

Hari Seldon 2 2017.06.25. 11:31:53

@Csodabogár:
A hollandoknal nepszeru nagyon. Amikor jon a tavasz, Itt jonnek keresztul a Brusszel, Luxembourg, Metz, Lyon, Nice iranyba. Majustol Szeptemberig karavanokba haladnak. Nagyon lelassitjak az A31-est.

Herr Géza 2017.06.25. 11:42:36

@diggerdriver: Érdekesnek érdekes, de mi a jó abban? Nem egyszerűbb akkor már egy sima autószállító utánfutó? Már csak a manőverezhetőség miatt is...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.25. 11:46:37

@Herr Géza: Talán a vontatható összsúly miatt nem mindegy. Nem tudom. Abban meg biztos vagyok hogy egy átlagembernek gondot okozna felállni egy trélerre.

Vibi 2017.06.25. 11:53:57

@diggerdriver: en ismerek olyanokat akik karavanparkban laknak, de mivel ott hivatalosan lakni nem lehet, igy a park karbantartasi idejere, ha jol emlekszem 6 hetre mindig ki kell koltozzenek. Az egyik szomszedunknak se sajat udvara, se parkoloja semmilye nincs, ahol tarthatna az autoit viszont nyaron, amikor erre a par hetre kenytelen a karavanparkbol elhozni a lakoautot, akkor az egyetlen nyilvanos parkolo 1/3-at elfoglalja, igy szinte mindenki rosszban van vele a kornyeken. Raadasul van egy Toyota terepjaroja, egy Audi A3, egy Ford Tranzitja meg egy Jeepje. Persze ketten vannak csak a felesegevel erre az arzenalra.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.25. 12:01:28

@Vibi: Én is tudok olyan karavánparkról ahol mondjuk tárolnak 100 lakóautót és lakik ott két ember.
Ezek általában nincsenek szem előtt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.25. 12:02:31

@adg: Aztakurva. Nem is kéne saját lakás.

szalka240 2017.06.25. 12:08:14

Múlt hónapban az osztrák autópályán meg egy Fiat Puntót vontatott egy lakóautó, de ilyen megoldást még nem láttam. Olyan vonórúddal vontatta, mint ami forgózsámolyos pótkocsikon van, csak fordítva volt beépítve. A lakóautón volt a két ága, a Fiat elején pedig ott volt a vonóhorog(?), mint a teherautók hátulján. Az autó a saját 4 kerekén gurult.

DieNanny CH 2017.06.25. 12:15:05

@adg:

Jesszum pepe! Böhöm erős motor kell ehhez, hogy mindent elbírjon!

Herr Géza 2017.06.25. 12:21:08

@diggerdriver: Na az jogos, az összsúlyra nem gondoltam, bár az emelőszerkezet meg a lakóautó saját súlyát növeli, azaz abba kevesebbet lehet pakolni, szóval az is patt....
Ki az az átlagember, akinek gondot okoz a rámpán fölmenni a trélerre? Az vajon hogy tolat egy lakóautóval plusz az azon lógó szgk-val???? :)))))))

Herr Géza 2017.06.25. 12:23:09

@adg: És a helikoptert hogy viszi magával?? :))))) Tudnak élni emberek.... :D

Herr Géza 2017.06.25. 12:24:47

@DieNanny CH: Tudod, a tündérkertben a Suzuki Swiftben is minimum 6 hengeres, 3500 ccm-es motor van... :))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.25. 12:27:35

@Herr Géza:
Nézd meg az átlagembert hogy parkol tolatva.

Vibi 2017.06.25. 12:35:48

@adg: haha, nem rossz, en par hete osszekulonboztem a ferjemmel, mert vannak ilyen elborult gondolataim, hogy kilepnek a fogyasztoi tarsadalombol meg hasonlok es mondtam neki, hogy koltozzunk be egy lakokocsiba, igy nem lenne villanyszamlank meg nem kellene council taxot se fizetni, stb az osszes penzunket megsporolhatnank, milyen jo lenne. Felallt a kerti asztaltol es otthagyott, azota nem szol hozzam. Szerinte elmebeteg vagyok

Vibi 2017.06.25. 12:36:19

@Vibi: azt lefelejtettem, hogy egy ilyenben lehet meg o is ellakna velem

Golf2 2017.06.25. 12:36:57

@Herr Géza: Helikopterért csak csettintenek mint rogyán és abonyi

Herr Géza 2017.06.25. 12:41:35

@Vibi: Már hogyne lenne villanyszámlád? Sőt, víz-/szennyviz is lesz... Adót meg a lakóautóra is fizetsz, meg biztosítást is. :))))

adg 2017.06.25. 13:03:59

@Vibi: lehet, hogy belemenne. Szerintem egy ilyen szerelveny kerul annyiba, mint egy kisebb lakas. Es lehet, hogy majdnem annyira kenyelmes is. Probald meggyozni. Sok sikert. :)

@Herr Géza: azt odarendeli, ha kell. De lehet, hogy van hozza meg egy utanfuto, csak eltakarta a bokor. :)

Csodabogár 2017.06.25. 13:10:52

@Hari Seldon 2: Ne is mondd! Anno rengeteget bosszankodtunk miattuk, főleg mikor hosszasan kellett kanyarogni utánuk a jó kis hegyi utakon, ahol előzni lehetetlen.

M. Péter 2017.06.25. 13:18:22

@Hari Seldon 2: Érintette a következőket, és ezek mind Skóciában vannak:
NHS Dumfries and Galloway
NHS Forth Valley
NHS Greater Glasgow and Clyde (NHSGGC)
NHS Borders
NHS Western Isles
NHS Lanarkshire
NHS Fife
NHS Highlands
NHS Tayside
NHS Ayrshire and Arran
NHS Grampian
Scottish Ambulance Service

Vibi 2017.06.25. 13:25:19

@Herr Géza: a villanyt solarpanelrol oldanam meg a furdest meg a ceges irodaban

Arthamyr 2017.06.25. 13:25:41

@adg: Nem szarral gurít az ember! :)

Hari Seldon 2 2017.06.25. 14:16:51

@diggerdriver:
Nem tudom. Itt mindenki orral parkol (90%-ban). Én meg fogpm a fejem, hogy milyen hülyék, mert orral parkolás eleve több helyet igényel és kihajtáskor is zavaróbb. (Már nem nekem, csak úgy elviekben)

gabors 2017.06.25. 14:49:52

@Hari Seldon 2: "Én edfig azt hittem, hogy ezek jó része bérlemény" nem tudom de itt az usa-ban NAGYON draga berelni .. ha valaki evente akarcsak 2x 2hetre hasznalja 5 ev alatt mar erdemesebb venni ....

gabors 2017.06.25. 14:59:50

@gabors: "mert orral parkolás eleve több helyet igényel" ezt hogy erted a kocsi orral elore nagyobb mont orral hatra ??? nem tudom az en autom merete nem valtozik akkot hogy orral elore allok be vagy mikor tolatva (szinte mindig) igy konnenyebb es gyorsabb reggel elindulni ... de a kocsi nem foglal tobb helyet "driveway"-en

gabors 2017.06.25. 15:43:14

@Hari Seldon 2: "mert orral parkolás eleve több helyet igényel" ezt hogy erted a kocsi orral elore nagyobb mont orral hatra ??? nem tudom az en autom merete nem valtozik akkot hogy orral elore allok be vagy mikor tolatva (szinte mindig) igy konnenyebb es gyorsabb reggel elindulni ... de a kocsi nem foglal tobb helyet "driveway"-en

geeeteee 2017.06.25. 16:16:18

@gabors: Gondolom a manőverre értette. Orral logikusabb viszont, mivel tolatva parkolás után nem biztos hogy hozzáférsz a csomagtartódhoz. És hányszor látok olyat is, és ott bohóckodnak a pláza parkolóban a csomagokkal.

Csodabogár 2017.06.25. 16:45:31

@Hari Seldon 2: Nézd meg egyszer Amerikában hogy parkolnak. Szerintem a tolatva parkolást nem is tanítják ott a vizsgára. persze hatalmas parkolók vannak, ha mégis az utcán kell megállni, akkor orral és kb. 60 cm.-re a járdától.

Csodabogár 2017.06.25. 16:47:37

@gabors: Nem változik a kocsi mérete. De egy szűk helyre, valahogy tolatva mégis könnyebb beférni mint orral, ami sokszor lehetetlen. Majd jönnek az okos fiuk és elmagyarázzák.

gabors 2017.06.25. 17:24:55

@Csodabogár: "Szerintem a tolatva parkolást nem is tanítják ott a vizsgára." de a vizsgara bizony kell tudni .. sokan ezen buknak :-))

utcan parkolaskor nem tudsz orral beallani annyi hely nincs hacsak nem as sor elejen/vegen van hely. bolti parkoloban meg valaki mar irta hogy miert celszerubb orral elore beallni megha nehezebb is kijonni bar ott legalabb nincs forgalom..

en otthon is mindig farral allok be a kijaroba mert biztonsagossabb es gyorsabb reggel mennni (bar az utcaban nem nagyon van forgalom)

Csodabogár 2017.06.25. 18:40:12

Velem anno apám órákon át gyakoroltatta a farral beparkolást. Vezetni nem nagyon szerettem, de farral álmomban is beállok bárhova. Sörösüvegeket állított fel és azok közé kellett beállnom ezerszer hiba nélkül. Ez is a poroszos nevelésem része volt.:-)
Vizsgán röhögve átmentem, pedig a csoportban én voltam az egyetlen nő. Ezer éve volt persze.

Shaktee 2017.06.25. 19:48:04

OFF

Ma este hétkor lesz a Magyar Ház első rádió adása

streema.com/radios/CHIN_Ottawa_CJLL

Vagy chin 97.7 fm..

ON

2017.06.25. 21:18:07

@adg:

Jaja, ezek jóféle járgányok, bár én kínosan érezném magam mindenben, ami ennyire csilivili.

Itt Portugália aljában tele van minden lakókocsikkal, és ez például nagyon zorall:
kepkezelo.com/images/xi02enr13ad6h7v12f0p.jpg
kepkezelo.com/images/1bwm1dy70xvws4s7pd2r.jpg

A másik kedvenc, aminek most sajnos nem találom a képét, egy átalakított német tűzoltókocsi volt, én asszem, hogy még rajta voltak a villogók is. És érted, itt, a portugál tengerparton. Hát én nem tudom, ettől van-e följebb. :)

@Vibi:

"par hete osszekulonboztem a ferjemmel"

Á, eddig nem esett le, hogy nő vagy, ámbár gyanús volt a dolog. :)

Vibi 2017.06.25. 23:01:24

@Nagy kámpics: es megis mibol gondolod, hogy no vagyok? Mert ferjem van? Az lehet ferfiaknak is, csak ugy mondom

blackhairlady 2017.06.25. 23:15:26

@Vibi: A lakoparkoknak van napi/heti/havi dija.De abbanar benne van az aram,szennyviz es viz szamla is. Legalabbis nalunk.

blackhairlady 2017.06.25. 23:16:47

@adg: lattam par ilyet az elmult par honapban :) Auto, hajo, jetsky, minden felpakolva :)

blackhairlady 2017.06.25. 23:19:20

@Herr Géza: Lakoautoval ritkan tolatnak, legtobb helyen pull-trough helyeket alakitanak ki a lakokocsi parkokban :)

blackhairlady 2017.06.25. 23:21:29

@gabors: Rengeteg berelt RV-t lattunk a Grand Canyonban es a Yellowstoneban.

Csodabogár 2017.06.25. 23:22:54

@cat power: Nem volt kocsim. 60-as évek eleje, volt egy családi wartburg.

Herr Géza 2017.06.25. 23:37:16

@blackhairlady: Na de az Amerika. Itt bizony dehogynem kell. Hiába vagy óvatos, egyszer benézel egy kereszteződést, máris bent lehetsz egy ódon sikátorban, ahol aztán félúton van először kiírva, hogy az utca lezárva....
De csak az autópályaparkolókra gondolva: másak a léptékek, itt a teherautós nagy helyek, pláne hétvégén, hamar megtelnek, és maradnak az úttest két oldalán merőlegesen, vagy srégen felfestett helyek, ahonnan csak tolatva tudsz kijönni. Ergo itt (Európában) a tolatás mindennapi rutinfeladat a kisautótól a pótkocsis kamionig bezárólag. :))

2017.06.25. 23:45:50

@Csodabogár: Hm, én 10-ből 9-szer levittem a bólyát mindig tolatva parkolásnál, amikor a jogsimra tanultam. Azóta sem lettem ügyesebb, de nem is ülök kormány mögé, mert jobb az úgy mindenkinek :DDD -Igaz, a jogsim valami, 2 éve lejárt, meg kellene hosszabitanom, de a franc utazik most pont ezért Romániába. Majd, úgy 3,5 év múlva, amikor az útlevelem is lejár.

Herr Géza 2017.06.25. 23:48:50

@gabors: @Csodabogár: @geeeteee: Pajtások, az megvolt, hogy Hari Seldon 2 a járdaszegély mellé, az úttesttel párhuzamos helyre (előtted-mögötted már parkolnak) való beállásra gondolt... :D Ragozzam tovább, miért elég a kisebb hely a tolatva való beálláshoz? :)))))))

Herr Géza 2017.06.26. 00:00:45

@Pink Petsch: Ha megint be leszel (vagy most is be vagy?) jelentkezve N.o.-ban, szimplán írasd át németre, azt nem kell hosszabbítgatni, csak 15 évente és a hosszabbításhoz sem kell orvosi vizsgálat meg egyéb hókuszpókuszok. Még ha nem is vezetsz, sose tudni mire lesz jó még. :D

2017.06.26. 00:16:40

@Herr Géza: Hm, hát végeredményben be vagyok ... megvan még a Meldezettelem a stuttgarti cimemről Az alapján kaptam új útlevelet otthon-otthon, Romániában, mivel román cimem már nem volt, de a stuttgarti megfelelt nekik, persze hivatalosan lefordittatva. Az szerepel az útlevelemben cimként, hogy "Germania" :DDD
Tényleg, azt meg sem kérdeztem a hoteltől, hogy akkor oda bejelentkezhetnék-e ? Persze, nem érdekel annyira, mivel van már egy német bejelentett cimem, már ha bármi is múlna ezen ...

gabors 2017.06.26. 00:22:58

@Herr Géza: nem tudom engem valszeg ez zavart meg ezt irta:" igényel és kihajtáskor is zavaróbb." namost akkor mi van ??? ha parhuzamossan beallt vagy orral vagy tolatva ahhoz a kihajtasnak mi koze lenne... ebbol ugy tunt hogy arra gobdolt amikor a parkoloba (tesco/ikea stb) orral elore beparkolnak ... na akkor a kihajtas zavarobb nehezebb mert nem latsz ki rendesen ha mindket oldalon allnak . en is ezet allok farral be a haz melle .... a szomszedok (10 ezen es 10 a masik oldalon) kozul talan van meg egy valaki aki igy csinalja ... 3 honapja ket no mindketto allt ki (szemben laknak) faszan egymasba mentek kiallas kozben en meg alig birtam rohoges nelkul ahogy setaltam a kutyaval

2017.06.26. 00:53:38

@gabors: Azért baszod, mert a nőknek általában sem jó a térérzékelésük. Tudod, agyféltekék eltérő aktivitása a nemeknél. Én például, kibaszottul egy közveszély vagyok az utakon,mert nem látok előre térben, azaz 3D-ben. Nem tudom felmérni pl. térben, hogy egy átlagos Dacia mennyi helyet is foglal. Viszont, a sebességváltót kurvára értem, mert az csak szimpla logika :DDDDD

gabors 2017.06.26. 01:10:13

@Pink Petsch: "Azért baszod, mert a nőknek általában sem jó a térérzékelésük. " nem kene mar himsovinisztanak lenni ... van no meg gondolom ferfi is ilyen gonddal ...

Ja azt meg hozzatennem a kis balesethez hogy az egyik egy varosi terepjaro volt a masik meg egy kis (amerikai) kocsi lehet valoban nem lattak egymast de az utca olyan szeles hogy kb 5 auto parhuzamosan elfer szoval hely az volt ezerrel.

" Viszont, a sebességváltót kurvára értem," az manapsag mar nem egy tul hasznos dolog mert egyre kevesebb kocsi van kezi valtoval .. nem is volt olyan sajat autom amiben valto lett volna (se kezi se automata) van benne park/elore/hatra/ures meg (B) amit meg nem hasznaltam (motorfek) nagy logika ehhez mar nem kell :-))))

2017.06.26. 01:18:37

@gabors: "nem kene mar himsovinisztanak lenni ..."
Mondod ezt nekem, aki szintén nő vagyok. Agyadra ment az amcsi PC-idiotizmus! Igen, amit nálatok müvelnek, az már idiotizmus nemi, faji, életkori meg mindenféle más visznylatban --- a lónak annak a bizonyos túloldala!
A sebbességváltó legfeljeb az USAban nem hasznos dolog, mert az átlag 90-es IQ-jú, a brokkoli-léttől éppen szabadult, amcsi John Doe-k egy sebességváltó kezelését már diplomához kötik. Igy nektek ott van a hülyegyerek-vezető automata váltó.

Shaktee 2017.06.26. 01:33:27

@Pink Petsch: figya wallmart manci, amikor az ősanya nem látott jobban a térben mint a hím, akkor miért ő vadászott?

S miért tűnt el - ha eltünt egyáltalán ez az állitólagos előnyük?
:)

Fejtsd ki szívem :)

2017.06.26. 01:35:47

@cat power: Te, nem tudom, mit szivsz, de adj belőle! Komolyan ... :D

gabors 2017.06.26. 01:36:38

@Pink Petsch: valami lehetett abban az erdelyi vizben hogy ennyire utaljad az usa-kokat ???

hidd el itt is van kezivaltos auto foleg a legalsobb es a legfelsobb kategoriakban kozepen inkabb mar csak 5-6 sebesseges automatak vannak atlag vezetonel mar okosabbak. Na meg van amiben csak ket sebeseg van elore meg hatra :-))) nekem pont ilyen van ... ettol fuggetlenul kezivaltost is ugyesen kezelem ha eppen arrol van szo. Amugy semmi koze a logikahoz ...

Shaktee 2017.06.26. 01:44:21

@Pink Petsch: kérj az adg abótól :)

Most majd azt kezded nekünk kifejteni hogy az ázsiai nőknek különösen rossz a térlátásuk a ferde szemük miatt, azért vezetnek pocsékul :))

2017.06.26. 01:45:57

@gabors: Én nem utálom az usákokat ... nem tudom, honnan vetted? Én csak egyszerüen körberöhögöm őket. Képzeld már el .. az az "arisztrokáciájuk" alapja, hogy melyikük őse érkezett oda a Mayfloweren.... sröhely!!! :DDDD
Álszent, seggfej bagázs, kultúra, müveltség és gyökerek nélkül. Nem utálom őket, simán csak szánalmasak a szememben a túlzott "nemzeti" egységes eszméjükkel ...

2017.06.26. 01:48:09

@cat power: Hm, most hogy mondod ... ;)))))))

blackhairlady 2017.06.26. 02:12:41

Mi a tavasszal vettunk egy lakokocsit, minden masodik hetvegen megyunk vagy state parkba erdobe, vagy tohoz, oceanhoz. 2 hete jottunk meg egy kethetes turarol, 4626 mile/7445 km, 11 allam, Grand Canyon,Yelllowstone es meg sok mas redekesseg, latvanyossag. Fantasztikus volt. Mi nagyon elvezzuk, mindenkeppen megtartjuk meg sokaig.
@diggerdriver:
Tenyleg nehez ugy nezelodni a kornyeken ha nem trailered hanem lakoautod van. Nagyon maceras az elmenetel ha mar rakapcsolodtal a viz/elektromossag/szennyviz dolgokra. Mi is tervezzuk, hogy veszunk egy picike hasznalt autot amit vontatunk az RV-val,igy nemleszunk helyhez kotve 3 napig.
A tarolas is ugy van ahogy irtad,kulon RV storageok vannak, amik nemis olcsoak,mi havi 60$-t fizetunk es nem fedett. Azokert akar 200$-t is elkernek, merettol fuggoen.

geeeteee 2017.06.26. 07:21:13

@Herr Géza: Lakókocsival is fel-, vagy letolatok a trélerre(-ről). Régebben húztam doubledeckert is. Akkor úgy jártam egyszer, hogy lerakodáskor nem indult a felső soron az első kocsi. Akrobata mutatvány volt bebikázni, azóta arra a helyre is mindig tolatok.

geeeteee 2017.06.26. 07:21:17

@Pink Petsch: Szerintem is csak logikus, anno csapkodtam spicer-t is, na az itt se megy mindenkinek, a crashboxok réme, most már nemigen látni.

kepkezelo.com/images/gio3c33ntlo8kz3srinq.jpg

M. Péter 2017.06.26. 10:21:15

@gabors: A munkahelyemen két férfi is pont így ütközött össze.

Demi78 2017.06.26. 14:09:39

A lakokocsis eletnek egy arnyoldala van, amikor az ember fiai nem tud hazaerni idoben, mert a lakohelyet elarasztjak a lakokocsis nyugdijasok februar es oktober kozott. Max vegsebesseg 60-70 km/h, ami leredukalodik a 3 km-es, a szigetre vezeto hidon 30 km/h-ra. ide-oda ideges tekintgetes, maost balra vagy jobbra anyukam? Nezd, a tenger, nezd egy fa, nezd egy hajo, nezd, egy etterem, nezd egy kemping, nezd egy akarmi. Olyankor neha visszater belem a magyar autopalyakon felnevelkedett szittya, duda, villogas, anyazas.:)

gabors 2017.06.26. 14:31:13

@M. Péter: "@gabors: A munkahelyemen két férfi is pont így ütközött össze" ezert is irtam Pink-nek de megsertodott es le usakozott ... hatrafele kiallni meg akkor is nehezebb ha kozvetlenul nem all melletted senki (parkolohaz/tesco parkolo) hiszen tolatsz hatrafele kell nezni mes messzebb van az ember a kozlekedestol (rosszabb a szog)..

Nalunk a munkahelyen (melygarazs) a tobbseg farral all be foleg azert mert eleg keves a hely es "muveszet" orral elore beallni mert kevesebb mint ket autonyi hely van a parkolo helyek kozott es emelett is szukek .. harmassaval vannak oszlopok kozott es ha a ke szelso valami truck szeru nagy SUV kozepre mar kompattal is nehez beallni ... bar manapsag itt minden uj kocsiba kotelezo a tolato kamera igy ez egyre konnyebbe valik az atlag embereknek is

vagyis a parkolni nemcsak nok nem tudnak de vannak nok akik meg teljesen jol megtanultak ...

élhetetlen 2017.06.27. 17:33:40

@blackhairlady: Ez a lakókocsi ügy megrázott. Mentségemre szóljon, hogy sem lakókocsim, sem lakóautóm nem volt., és nem is gondolkodtam el a működésén, de most szög van a fejemben, beleütötte ez a kérdés. Soha, senkiben nem merült fel, hogy olyan lakóautót gyártson, ami szétkapcsolható? Mert, gondolom, a víz/elektromosság/szennyvíz a lakótérbe van bekötve, az a helyhez kötött. Egyébként széthúzol egy csatlakozó panelt, ami a hátsó indexeket, világítást biztosítja, szétkapcsolsz, és ott a kisautó. Ha a kamionoknál ezt meg tudták oldani (hogy a fej külön is mehet), akkor kicsiben nem igaz, hogy nem lehet megoldani! Mi van?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.28. 04:02:34

@diggerdriver: Az a baj, Digger, a Géza bá elmondásán kívül, hogy a kocsi plusz lakókocsi egy szerelvény és külön jogsikategória van rá, B+E, az meg nem terem csak úgy a sarki bokorban.Mármint normális méretű, valóban családi utánfutót nem húzhatsz e nélkül.
Illetve egy ilyen szerelvénnyel a kempinben vagy bárhol, ha tolatni kell, nem feltétlen leányálom.
Ezzel szemben a lakóautó simán megy B kat jogsival, akár 6-7 személyig is, ha a súlykategóriából nem lóg ki.Meg forogni is kicsit könnyebb vele.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.28. 04:09:09

@Nagy kámpics: Haha, király ez is, nem fér be a Ford Capri segge a buszba... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.28. 04:23:59

@élhetetlen: Ezt mégis hogy gondolnád?Az Adg linkje okés, de azt se nevezném "kis"autónak, még véletlenül se.
Illetve olyanok is vannak, ami kisteherautó alapúak plusz egy felépítmény, ami lecsatolható, de akkor nem igazán lehet benne lakni, lenni, mindjárt keresek is linket.
Szóval ami szétkapcsolható és valódi megoldás, az a kocsi+lakókocsi utánfutó.Slussz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.28. 04:28:31

@élhetetlen: Na, itt van.ezzel ki lehet álni és elmenni a felépítmény alól, de azon a pilinszka lábakon állva én nem mernék bemenni a "lakásba"...

www.levanter.hu/images/stories/hasznaltak_2/travellite/travellite_7.JPG

élhetetlen 2017.06.28. 13:37:07

@adg: Igen, és ezek szerint létezik. Engem az zavart meg, hogy többen arról írtak, hogy vagy vinni kell egy másik autót, vagy helyhez kötöttek.

blackhairlady 2017.07.01. 23:58:56

@élhetetlen: az a trailer szerintem amire te gondolsz. De abban nem tud a kedves utas (en :D) hatra menni menet kozben wecere, kajat melegiteni, szendvicset kesziteni, vagy csak lepihenni a kanapera :)

blackhairlady 2017.07.01. 23:59:53

@adg: Ez is trailer, nem lakoauto, nem? Vgay a vezeto fulkebol at lehet menni a lakoterbe?

adg 2017.07.02. 03:32:12

@blackhairlady: de, ez egy vontatmany. Kb mint egy kamion, nem tudsz hatramenni.
Amugy megjegyeznem, hogy tudtommal a lakoautoban sem szabad menet kozben maszkalni, hatramenni wcre, vagy aludni. Ennek erdemes utananezni talan, ugy tudom, ebbol voltak mar perek (only in the US style), hogy ugy tortent baleset, hogy epp hatul maszkalt valaki kozben, es ugye se ules, se biztonsagi ov, se legzsak se semmi, es sokkal sulyosabb serules tortent, majd pereltek, hogy hat nem volt a hasznalati utasitasban, hogy nem szabad maszkalni. De ha csak felreertettem, akkor bocsi.

@élhetetlen: ugye van ket fobb kategoria, magyarul. Az egyik a lakokocsi, angolban ugy tapasztalom, hogy keveredik kicsit, de ez a trailer, vagy camper (trailer), amit vontatsz. Vagy egy normal szemelyauto, vagy egy kisteherauto, mint a fentebbi kepemen
Elonye, hogy ha mehetneked van, leakasztod a kocsirol, es mehetsz. Nem kell osszepakolni, nem kell lekotni a koznyuvekrol, nem kell semmi. Viszont az egesz szerelvennyel nehezebb lavirozni, foleg ilyen benott, szuk helyeken, mint europa. Egy nagyobb auto-lakokocsi fogat siman lehet 13 meter, vagy akar tobb is.
Ez pl szerintem legalabb 15: kepkezelo.com/images/091prcwixklbgv38ktgo.jpg
Itt fotoztam par eve. Az a land cruiser kb 5 meter.

A masik a magyarul lakoauto, angolul rv (amerikaban?), nalunk meg camper (au), campervan, de neha caravan is, ami elegge kusza, mert a vontatott is caravan, de az neha caravan trailer, szoval ossze vissza hallom, ami egy teherautobol atalakitott, vagy eleve ilyennek epitet egyreszes jarmu, vagy egy kisbusz, esetleg nagybusz. Ezzel altalaban konnyebb lavirozni, viszont ha leraktad a kempingben, szetnyitoggatad, eloteto, stb, bent szethanytad a dolgaidat, akkor nem tudsz csak ugy bepattanni, es elugrani vele a boltba, mert ahhoz ossze kell pakolni odabent es menetkepesse tenni az egeszet. Na ezert szoktak vinni egy kisautot, vagy motort/biciklit. Es hat ugye, ha megis mesz vele valahova, azert meg mindig egy akar 8-9+ meteres autorol beszelunk, szoval gond lehet a parkolassal.

En a magam reszerol vontathatot szeretnek, vagyis lakokocsit, majd ha kevesebben leszunk. Abbol is terepeset, amit valami terepjaroval barhova be tudok huzni. Ez itt egy kicsit kevesbe kiepitett bolygo, mint amerika.

adg 2017.07.02. 04:10:51

@adg: na meg a masik dolog, amit figyelembe kell venni, az a jarmu sulya. Egy nagyobb auto+lakokocsi lazan atlepi a 3,5 tonnas max ossztomeget, amit lehet szemelykocsis jogsival vezetni europaban. Egy lakoauto ebbe konnyebben beleferhet.
Mondjuk nalunk 4,5 tonna a limit, az jobb.

blackhairlady 2017.07.02. 04:37:34

@adg: hat igen, elvileg nem lehetne,de hat azert nem allunk meg, hogy en pisilni tudjak :))) Az etkezoasztalnal es a kanapen van biztonsagi ov, azt mindg bekapcsolom ha eppen szendot vagy gyumit keszitek, a mikroba is csak gyorsan beteszem a kajat es mar ulok is vissza es kapcsolom be magam. De azert megis csak jo,hogy nem kell megallni, en nemcserelnemel vontathatora.
Az RV (Recreational Vehicle) az osszefoglalo neve, motorhome es trailer a megkulonboztetett. Illetve van az A illetve a B&C kategoria a lakoauton belul (busz kinezetu illetve olyan mint a mienk aminek a vezetofulke moge nyulik a teteje (alvohely).

Itt jol lathatoak a kulonbsegek.
www.pplmotorhomes.com/preowned-motorhomes-rvs.htm?source=google&jt=1&jap=1t1&js=1&jsid=36861&jcpid=8a8ae4cd468849b401468f42e5ee2e3c&jkId=gcp:se_36861:t_kwd-42515526:ag_6874003119:cp_116283999:n_g:d_c:cr_20812157079:fi_&gclid=CPrb-IjI6dQCFQiLaQodeaoNpA

DieNanny CH 2017.07.02. 08:19:50

@Pink Petsch:

"a nőknek általában sem jó a térérzékelésük"

Általában? Szóval általánosítasz?
Én kikérem magamnak, nekem nagyon jó a térérzékelésem.
Írtad volna, hogy "a nőknek, akiket én ismerek, nem jó a térérzékelésük."

DieNanny CH 2017.07.02. 08:28:31

@élhetetlen:

Én úgy tudom, a lakóautóban - egyben van a lakótérrel -, lehet tartózkodni menet közben.
Ahol vonóhoroggal kapcsolódik a normál autóhoz, ott tilos menet közben benne tartózkodni, tehát a vontató autó üléseinek száma jó, ha annyi, mint az utazó személyek száma.
A nyerges-vontatós-típus - gondolom, erre gondoltál -, az is szerintem utánfutónak számít, tehát abban sem lehet tartózkodni, ergo, elől kell lennie annyi ülésnek, mint az utazók száma.
Vajon megérné olyan nyerges-autót gyártani, amibe 5 ember ülve belefér? Akkor már nem egyszerűbb normál személyautó+vonóhorgon a lakókocsi?

DieNanny CH 2017.07.02. 08:31:01

Látom, @adg már tett fel ilyenről fotót. Vajon melyik egyszerű utazónak van ehhez jogosítványa?
De, persze, aki évente 3-4 hónapot ilyesmivel szeretne tölteni, annak valószínűleg megéri.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása