oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. május 18. 06:30,  Büszke vagyok rá, hogy itt is megálltam a helyem 216 komment

2017. május 18. 06:30 Határátkelő

Büszke vagyok rá, hogy itt is megálltam a helyem

A mai poszt tulajdonképpen vallomás. Sok mindenről van benne szó: munkáról, a szakma szeretetéről, kihívásokról és az azokra adott válaszokról, külföldi életről is – szerintem sokan magukra ismernek majd benne, legalábbis remélem. Az elmúlt napokban úgyis volt elég vita, szóval evezzünk ma békésebb vizekre Digger segítségével!

nyitokep_1.jpg

„Azzal kezdeném, hogy van egy netes ismerősöm, akivel már egy ideje emaileket váltok. Azzal kezdte, hogy olvassa a blogomat és tiszteletét fejezte ki írói tevékenységem okán.

Illető úriember egy régóta külföldön élő biológus, ha jól emlékszem, akkor mikrobiológus, akinek van néhány köbméter professzori és kandidátusi tudományos fokozata, meg valami PhD is, amit nem tudom, micsoda, lehet, hogy savas a vizelete, de azt miért írta meg nekem? 

Na mindegy, lényeg, hogy nagy koponya a figura, én pedig óriási megtiszteltetésnek érzem, hogy egyáltalán figyelemre méltatott. 

Elkezdtünk beszélgetni és egyre többet kérdezgetett a munkagépekről. Én nagyon szívesen válaszoltam és az utóbbi idők szakmai posztjai is az ő sugallatára íródtak. A „Kérdések,válaszok” poszt minden kérdése tőle érkezett. 

Ezt írta nekem: „Elgondolkoztam, vagy inkább elábrándoztam, mi lenne, milyen szép lenne, ha mindenki ilyen hozzáértéssel és szeretettel dolgozna a saját szakmájában... 

Mert minden szakmában meg lehet találni az érdekességet, a szépséget.

Amiket itt olvasok, az egy teljesen új világ számomra. 

Köszönöm.” 

Itt pedig én gondolkodtam el. Egyrészt, hogy milyen csodálatos dolog, hogy a világ minden táján olvashatják, amit írok. Óriási dolog, hogy mi, külföldre szakadt magyarok megtaláljuk egymást, és érdeklődünk a másik munkája iránt. 

Másrészt hogy egy olyan ember, aki életét petricsészék és lombikok között tölti, valamint halált megvető bátorsággal szörfözik a szabadgyökök és antioxidánsok között, nyitott a hidromotorok, vezérlőtömbök, lánctalpak világa felé. 

Igazából ennek kéne a természetesnek lenni. Mert kazánkovács és nőgyógyász nem lehet egyszerre az ember, de attól még a nőgyógyászt érdekelheti a kazánkovács szakma vagy a kazánkovácsot a nőgyógyászat. 

Egy biológusnak valóban új világ az én világom. Én pedig igyekszem magyarázni. Szemléltetve, videókkal, képekkel saját rajzokkal és úgy elmondani mindezt, hogy egy teljesen kívülálló is megértse. 

Mi a szakmaszeretet? A folyamatos tanulás. A szünet nélküli önképzés. A nyitottság az újra. A tudás átadása. Valamint a legfontosabb. Mindezt örömmel tenni. 

A tudás átadása. Meggyőződésem, hogy az ember kiemelkedése az állati sorból annak köszönhető, hogy a nemzedékek át tudták adni tapasztalatukat a következő generációnak. Beszéddel, írásban, kőbe vésve, kinyomtatva, Google-lal - teljesen mindegy, de minden generáció tudást hagyott a következőre. 

Ennek az óriási információhalmaznak köszönhető mai világunk képe. Hogy már nem kubikusbokrok járják az országot talicskával, hanem korszerű munkagépek végzik a legnehezebb munkákat. Hogy egy mérnöki remekműben ülök. Több tízezer alkatrész egybehangolt munkája a végeredmény. 

Csak magamat tudom ismételni. Amikor dolgozok, én vagyok a gép. A pórusaimban érzem a szerkezet minden rezdülését. Hallom a motor terhelésváltási reakcióit, hallom a szelepek sziszegését látom a hidraulika csövek rándulásait minden, minden, minden én vagyok. 

Csodálatos lehet egy repülőt vezetni, egy mozdonyt vagy tűzoltóautót. Elképesztő erő van egy Formula 1-es autóban. Mind-mind mai világunk csodái. Mégis azt mondom, hogy a munkagép az, ahol az erő és a finomság a legszélesebb spektrumban mozog. Amivel a legsokoldalúbb munkát lehet végezni a brutális erőt igénylőtől a finom simogatásig. 

Bevallom, simogatni jobban szeretek. Az én lételemem azok a munkák, ahol kihívás minden kanál földet kivenni. Ahol senki sem hiszi el, hogy meg tudom csinálni, pedig de. 

Bevallom, profinak lenni jó. Nagyon jó. A magabiztosság csodálatos érzés. Mert a profi nem hibázhat. Nem a lófaszt. Én is hibázok. Ki nem? 

A szakemberek modern világunk építőkockái. Az egy dolog, hogy mi lenne velünk nélkülük, de csodálatos nézni munkájukat. Bármilyen egyszerű munkát is lehet professzionális szinten művelni. 

Talán mindenki látta már egy gumiszerelő szakember munkáját. aki megcsinálja a defektet az autónkon. Minden mozdulata a helyén van. Egyenletes tempóban végzi a munkáját, élvezet nézni. 

Én mindig rácsodálkozok különféle szakmák művelőire. A varrónőre, ahogy vezeti az anyagot a félelmetes gyorsasággal mozgó tű alatt, a kovácsot, ahogy formálja az izzó vasat, a mikrobiológust ahogy... 

...na most vagyok bajban. Mit is csinálsz te tulajdonképpen?

Emlékszem, amikor építkeztem. A villanyszerelést én csináltam. Megterveztem mindent. Három áramkör, az egyik vastagabb a nagyfogyasztóknak, minden kötés forrasztva kapcsolóknál fázis megszakítva, ahogy kell. 

Aztán minden kapcsolót még áram nélkül bekapcsolt állásba tettem és kimentem felkapcsolni a főkapcsolót. Azt az érzést, mikor az új lakás fényárban úszik... 

A világról alkotott képem olyan, amilyen. Kapok érte éppen eleget, jót is, rosszat is. Nem baj. Ahogy egy nagyon okos ember mondta: „Ha a fősodorral tartasz, BIZTOS, hogy hibás úton haladsz". 

A szakmában viszont... A pályámat lánctalpas forgóvázas géppel kezdtem. Öt évet dolgoztam vele, majd huszonöt év múlva Birmingham-ban a vizsgán ültem megint lánctalpas gépen. 

Huszonöt év után beültem, és ahogy rátettem a kezem a karokra, tudtam, hogy megérkeztem. Mintha egy perc kihagyás sem lett volna, simán levizsgáztam. Azóta is olyan gépekkel dolgozom. Körülbelül húsz típus ötven különböző súlyú modelljével az egy tonnástól a 35 tonnásig dolgoztam. 

Igen, büszke vagyok rá, hogy itt is megálltam a helyem, ahol nagyságrendekkel nagyobb kihívásoknak kell megfelelni, mint otthon. Büszke vagyok rá, hogy ezt a szakmát ezen a blogon valamint a színházi előadáson és elektronikus valamint papíralapú újságcikkeken keresztül széles közönség megismerte. 

Hogy az emberek látják hogy harminc év után is töretlen lelkesedéssel lehet egy szakmát művelni. Hogy a munka nem nyűg. Hogy igenis lehetséges, hogy az ember boldog legyen ébren töltött idejének mindkét részében, otthon és a munkahelyen is. 

BENNE vagyok egy gépben, BENNE vagyok egy szakmában, BENNE vagyok egy csodálatos világban, amit mindez ad nekem. 

Ötvenhárom éves vagyok. Harmincöt évet munkával töltöttem. Na jó, csak harmincnégyet, mert katona is voltam. Az az egyetlen év (1985) volt Magyarország történelmében, mikor BIZTONSÁGBAN volt az ország. :))))))))))))) Csaxólok. 

Ahogy a költő mondaná, harmincnégy évem elszelelt... 

Ennyi idő alatt sokat tanultam. Viszont sohasem mondanám, hogy mindent tudok. Ebben a szakmában nincs plafon. Hiszem azt, hogy nekem ezt az utat kellett bejárni. 

Ha nem volt meg a tehetségem és a szorgalmam, hogy magasabb iskolákat végezzek, akkor ebből hozom ki a legtöbbet. Azt mondják, ha Isten becsuk egy kaput, kinyit egy másikat. Erdész akartam lenni, egész gyerekkoromban arra készültem. Azt a kaput becsukták. 

Kinyílott egy másik. Örülök, hogy beléphettem azon a kapun. 

Aztán a sors úgy gondolta, megajándékoz még egy lehetőséggel. Adott egy kis íráskészséget. Nagy öröm számomra, hogy úgy le tudom írni a gondolataimat, hogy az emberek érdeklődéssel olvassák. 

Az én életem nem egy különleges élet. Számtalan ember fut be hasonló életpályát. Mi lehet érdekes egy melós életében? Semmi. Na, ezt a semmit talán le tudom úgy írni, hogy közelebb hozzam az emberekhez ezt az életformát. 

Köszönöm, hogy elolvastátok.”

HÍRMONDÓ 

Egzotikus lehetőségek Izlandtól Abu Dhabiig

Ha unod Németországot, Angliát, Ausztriát, és inkább valami másra vágynál, akkor ez a te napod, hiszen Izlandról indulunk és egészen az Egyesült Arab Emirátusokig jutunk el – ráadásul minden egyes országban lesz majd álláslehetőség is.

A miniszter sem érti, miért szívatják a vállalkozó fiatalokat

Érdekes helyzet az, amikor a nemzetgazdasági miniszter sem tudja arra a választ, vajon miért nem sikerül még egy kirakatprogramot sem rendesen végigvinni. Amiért ez minket érint: a program miatt külföldről hazatért fiatal is az áldozatok között van.

A kétgyerekes családok harmada a létminimum alatt él 

A Magyar Szakszervezeti Szövetség létminimum-számítása kimutatta, hogy egy kétgyermekes család mennyi pénzből tud gazdálkodni. Ami az eredményt illeti, nem is nagyon tudni, mi lenne a megfelelő szó…

Mennyire beszélnek nyelveket a magyar iskolások?

Sokszor sokan leírták már, hogy megfelelő idegennyelv-tudás nélkül nem nagyon lehet már manapság sem boldogulni, és különösen igaz ez a jelenleg még iskolába járók jövőjére. Milyen a helyzetük?

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6512512593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.05.18. 06:54:47

Hát ja! Már csak a péhádé hiányzik.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.05.18. 07:32:04

No, ez klassz volt így reggel. Szerintem jobb, hogy gépekkel dolgozol. Erdészként ledaráltak volna. Amikor jön az utasítás fentről, hogy csitt, de most X elvtárs jön vadászni, s álljon vigyázba a te erdőd a vadjaival, vagy ide teniszpályát akar X elvtárs (true story), vágasd ki ezt a pár többszáz éves tölgyet, akármennyire nem akarod. Itt pedig te vagy az úr a géppel. S igen, le tudod írni azt az életformát.

(Az Erdészeti és Faipari Egyetemen dolgoztam, ahol apám tanított, már az én időmben sem volt egy álom, de most lassan széthull, tönkretéve egykori kollégáim idegeit, életét. Egy ilyen neves hely... Siratom.)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.18. 07:42:16

@kisrumpf:
Igen, utólag én is így gondolom.
Csak ugye abban az időben mikor én akartam erdész lenni talán a szocialista gazdálkodás egyik legjobb sikerágazata volt az erdőgazdálkodás.
Aztán ahogy te mondod rablógazdálkodást csináltak belőle.
Jelenleg egy katasztrófa az ágazat helyzete.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2017.05.18. 08:09:32

"minden szakmában meg lehet találni az érdekességet, a szépséget" - Ez így van. Kár hogy én olyat választottam elsőre amiért ma máglyára vetik az embert. Másodjára egy olyat amibe tönkremegy a többség, de legalábbis fizikailag egy roncs lesz mire betölti az ötvenakárhányat. Harmadjára egy olyat ahol elvagyok mint a befőtt a polcon, de közben úgy érzem az életem elhalad mellettem. Talán majd negyedikre....

Amúgy érdekes hogy a kazánkovácsot említetted. Mostanában többször felmerült nálunk is hogy manapság sok helyen rakétatudóst és kazánkovácsot keresnek egy személyben. Aztán csodálkoznak hogy nem kapnak megfelelő embert.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.05.18. 09:14:08

Pont erről írtam a posztjaimban, hogy nekem flow élményem volt a hamburgersütés közben.

Mindenki kiröhögött itt szinte miatta.

2017.05.18. 09:31:03

@diggerdriver: Te akartál lenni János a Szomszédokból? :))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.18. 09:33:20

@Pink Petsch:
Mondjuk Almát bevállaltam volna...
:))))))))))))

szÖveges professzor 2017.05.18. 09:37:38

@diggerdriver: Alma egész jó volt fiatalon. :) Bár a stílusa elviselhetetlen volt már akkor is. Én az elsö randin biztos kidobtam volna, miután hótaposóban betrappolt a nappali közepéig! :D

(Bocs, nemrég néztem végig az egész sorozatot.)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.18. 09:45:47

@szÖveges professzor:
Mikyen érdekes az élet.
Én nem láttam a Szomszédokat csak az első 50részt talán.
Csak hallomásból tudom hogy volt benne egy kicsmáros akinek valami köze volt Almához.
Az a kocsmáros játszik engem a Diggerdrájver szindarabban.

Csodabogár 2017.05.18. 09:50:50

Mindig irigyeltem azokat, akik hobyt csináltak a szakmájukból és tudtak lelkesedni érte. Én kényszerpályán voltam egész munkás életemben, az egyetlen elégtétel volt, hogy megkerestem a hobymra a pénzt, általa.
Az én időmben nem volt válogatás, azt kellett csinálni, amivel pénzt lehetett keresni. Külföldön meg pláne.
De élvezet olvasni a posztot.

tanato 2017.05.18. 09:55:24

@diggerdriver: Gratulálok az írásodhoz,ez is jól sikerült.
A SZomszédokat most is adják az M 3-on immár sokadik ismétlésben.Jól sikerült sorozat volt.
Az erdőmérnök,erdészi hivatás gyönyörű,viszont ma napság átment korrupcióba,szélhámoságba a kalmárszellem ,rablógazdálkodás.A uralkodott el ott is.A nagybátyám erdőmérnök volt,a testvérem meg erdész egy jó darabig.

szÖveges professzor 2017.05.18. 09:58:43

@diggerdriver:
Epres Attila!? Wow, nem semmi... Mármint tényleg, hogy egy ismert színész Téged alakít egy darabban. Sajnos a darabot még nem láttam, de ilyen távolságból nem is fogom tudni megnézni egy jó darabig...
A Szomszédok meg tök jó sorozat volt! :D

2017.05.18. 10:10:18

@diggerdriver: Akkor most nem lenne ilyen jó a kapcsolatod Epres Attilával ;))) (Ő játszotta a friend-zoned barátot, Lacit, ha jól emlékszem :) ).

Arthamyr 2017.05.18. 10:10:49

Ha lenne értelme az irigységnek, irigyelnélek. Jó lehet (legalább többnyire) élvezni a munkádat, én kb. 5 év munka után azon kezdtem dolgozni, hogy minél előbb nyugdíjba mehessek, előtte meg minimálisra szorítsam a munka által okozott kötöttségeket/kényelmetlenségeket.

2017.05.18. 10:12:30

@tanato: @szÖveges professzor: Fent van a Szomsza a sorozatarat megosztón, bármikor online nézhető ;))))

Ja, egyébként nekem a nagybátyám végzett erdőmérnökit, és Csikszeredában dolgozik a szakmában. És véletlenül pont János :)))

2017.05.18. 10:13:44

@Pink Petsch: Nabassz! sorozat-barat a megosztó neve. Bocsi.

Arthamyr 2017.05.18. 10:14:00

@Csodabogár: Ez most is így van, ha valakit zavar az, hogy szerény körülmények közt él és apróságokra is be kell osztania a pénzét, nem választhat akármilyen szakmát. Vagy ha valakit zavar, hogy ébren töltött óráinak többsége felett nem ő rendelkezik.

szÖveges professzor 2017.05.18. 10:16:08

@Pink Petsch: én a videan néztem meg, de szerintem nincs jelentösége. Gyerekkoromban is szerettem és most is jó volt visszanézni. Persze van benne egy rakás gáz dolog, de asszem ettöl csak viccesebb. :D

tanato 2017.05.18. 10:25:21

@Pink Petsch: Arrafelé azért komolyabb erdőségek vannak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.18. 10:25:54

@szÖveges professzor:
A távoli barátom Wisconsinból aki inspirálta ezt a posztot most érkezett Magyarországra és 31.-én jehye van a Diggerdrájverra.

Payrollerwitch 2017.05.18. 10:27:50

Élvezet olvasni az írásaidat. :)
Bárcsak mindenki fele ennyire élvezné amit csinál. Rögtön jobb hely lenne ez a sárteke.

Dikusz 2017.05.18. 10:33:43

@diggerdriver: ez most nagyon-nagyon tetszett. A többi írásod is, de ez különösen. Csodálatos dolog, ha valaki ennyire szereti, és ilyen szinten tudja művelni a szakmáját.
Az én édesapám is így művelte a szakmáját, amit sokan talán nem is ismernek, és értékelnek, mert egy "egyszerű" szakma. Szerszámkészítő volt, a vasas szakma királyaként emlegetett rugókészítésben. Olyan szeretettel emlegette a munkáját, ahogy te, és ugyanilyen szinten is művelte. A mai napig őrizgetjük a saját maga készítette szerszámait (a fiam főleg), plusz találtam a neten pár napja olyan mestert, aki ismerte őt (elmentem hozzá).
Nem is tudom miért is írtam le ezt, engem mindig megindít az, ha valaki ennyire szereti/érti a szakmáját, talán azért nem haragszol érte, talán azért is, mert apu is ilyen volt. Remélem nem haragszol ezért a kis kitérőért.

Azért ez annyira te vagy jó értelemben: "meg valami PhD is, amit nem tudom, micsoda, lehet, hogy savas a vizelete" :))))))))))))))
Még jó, hogy lenyeltem a kávét, nincs kedvem takarítani a monitort. :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Ui: erdészetről a köv.kommentben.

2017.05.18. 10:37:51

@szÖveges professzor: Persze, nincs, csak gondoltam, ha valaki nem a királyi tévére várna, akkor ez is egy lehetőség ;)
Egyébként Janka néni és Juli for president! A két legéletszerübb karakter az egész sorozatól, szerintem ;))))

2017.05.18. 10:39:58

@tanato: Hát valóban komolyabbak, mint a visegrádi parkerdőgazdaság vagy a Normafa ;)))
Meg persze több a hiszti is velük, ugyanis fél Hargita-megye az egyik RMDSZ-s potentát tulajdona erdő-mező-földileg, és szoktak érdekes csörték lenni, már elbeszélésből ismerve. Nincs új a nap alatt :(.

Dikusz 2017.05.18. 10:48:25

@kisrumpf: @tanato: és @diggerdriver: magát az erdész hivatást nem ismerem, sajnos. Erdőjáró túrázó révén úgy érzem "ismerem" őket.
De a munkahelyemen voltak olyan kollégáim, akik ha nem is erdészek voltak, de nagyrészt erdőben mérték a földet. Az egyiküktől ("szakmai"férfikarban énekelt) kaptam egy CD-t. Számomra (talán nem nevettek ki érte) csodálatos dallamok, bursch nóták, himnuszok vannak rajta. Gyakran hallgatom őket. Egyik legközelebbi barátnőm édesapja pedig bár erdészként kezdett, később aranygyűrűs bányamérnök (még egy csodálatos szakma) lett. A kollégáim meg földmérő/egyéb mérnökök.

Dikusz 2017.05.18. 10:51:10

@szÖveges professzor: pedig érdemes volna megnézned, ha erre jársz :)))
A Szomszédok-sorozat nem volt rossz, nagyon szerettem is nézni, bár szerintem a vége felé már nem volt olyan jó, abba kellett fejezni, kicsit unalmassá kezdett válni.

Dikusz 2017.05.18. 10:53:46

@diggerdriver: erre mondják azt ugye (Alma-ügyben), hogy meg hát!

Túratársam ilyenkor azt mondja, nem egy heti ajtócsapkodást (vagy többet), hanem azt is megéri, hogy három hétig nem szól hozzám a feleségem:)

Golf2 2017.05.18. 10:56:35

@Pink Petsch: A Juli az a doktor neje? Akkor ez 2 legundokabb. Janka már a Kenguru-ban is undok volt.

szÖveges professzor 2017.05.18. 10:58:50

@Pink Petsch: Pásztor Erzsi (a.k.a. Janka néni) szerintem a legnagyobb arc a sorozatban, nálam mindent visz! :D

Megjegyzem jól elkúréljuk szegény Digger posztját ezzel a Szomszédokozással... :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.18. 10:59:22

@Dikusz:
Csodálatos szakmája volt apukádnak. A rugókészítés hatalmas szakmai tudást igényelt.
Pláne a kalibrált rugók.
Nahy tudomány ám az.
Tudod mi a különbség a hajtűrugó és a spirálrugó között?

szÖveges professzor 2017.05.18. 11:00:34

@Dikusz: Sajnos a végére elfáradt, ahogy minden sorozat. Ha már ajtócsapkodás: nálam János épitész csaja volt a top! XD

London2009 2017.05.18. 11:00:58

@diggerdriver: Digger!! Basszuskulcs!!!!!! Egy akkor benga vagyok, hogy ez hihetetlen! Soha nem jutott volna eszembe, hogy ez Alma kollegaja volt! hahaaa!! Helyreallt a vilag rendje! Hat persze!!! Total beugrott! Jajj, de jo, koszi!!!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.18. 11:02:41

@Dikusz:
Az Egymillió lépés Magyarországon pedig a legjobb sorozat ami valaha készült.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.18. 11:05:54

@Dikusz:
Az ajtócsapkodáson túl az járulékos haszon.
Néha elmegy a feleségem hangja. Olyankor mondom hogy van isten.
Lehülyéz...

Dikusz 2017.05.18. 11:08:30

@Pink Petsch: Számomra Erdély maga meseország az erdőségeivel.
Évek óta visszajárók vagyunk, június végén indulunk ismét túrázgatni. Nem utazási irodával, hárman kocsival. Idén is erdőjárni megyünk. Tavaly Marosfőn volt a bázis, onnan túrázgattunk. Brassóban is jártunk, idén újra megyünk, még keresésben vagyunk, mit nem láttunk még arrafelé. A Hazajáróban láthatok olyan tájakat, ahol már jártunk.
Lehet unalmas másnak, de egyszerűen nem lehet betelni vele. Mindig mesélnék/szívesen hallgatnék róla, de attól tartok posztként másnak unalmas lehet, nekem élményként nem az, sosem:)))

London2009 2017.05.18. 11:24:21

@diggerdriver: haha. Nekem azt szokta mondani a ferjem, hogy I could talk for England. Apam meg azt, hogy miota megtanultam beszelni szerinte nem hagytam abba. :DD
Nagyon jo volt a cikk Diggi! Well done!

Dikusz 2017.05.18. 11:30:06

@diggerdriver: heuréka (Flinstonul - hülyeréka), megvan a megoldás: sosetalálomki! Monddelmonddellégyszilégyszi:)))

Viszont mesélt vicces nevekről, kanyarfúró, vagy -collstoKK vagy mi. Mindenféle rugót csináltak, olyat is. Keresztapámnak sok évig volt műhelye, az előbb említett mester dolgozott is vele. Ha manapság lehet ezt mondani, az egyik olyan szakma a rugókészítés, ami sosem fog teljesen kihalni. Hihetetlen kereslet van rá, a kis tételben gyártott (most hétfőn volt olyan ügyfél, aki öt db rugót rendelt). Állítólag nemigen van ilyen mesterember már.
Imádtam apu vicces történeteit hallgatni a gyárról. Lehet nem hallott felőle senki, a Magyar Acélárugyár Kisrugó üzeméről van szó, a fél család ott dolgozott.

macamuca [IHUN] 2017.05.18. 11:34:40

@diggerdriver:
De nem hallod.
Vagy veszi a fáradságot és leírja?=azért tudod? Ohh, milyen gondoskodó.
:))))
(bocsánat, magas laszti. Plusz az én hangom is elmegy időnként, olyankor suttogva ordítom le a szélesen vigyorgó lányomat ...., szóval... :D )

Dikusz 2017.05.18. 11:34:42

@szÖveges professzor: Most szemlesütve bevallom, bár azt hiszem titeket ez teljesen hidegen hagy, nekem pünkt az erdészt játszó Trokán Péter tetszett. A szerepe szerint is, a kinézete alapján az életben is. Bár a valóságban nem tudom férfiszemmel hogy láttátok, de (akkor még) gyönyörű felesége volt. Így esélyem sem lett volna, gyanítom enélkül sem nála:)))

macamuca [IHUN] 2017.05.18. 11:39:49

"Aztán a sors úgy gondolta, megajándékoz még egy lehetőséggel. Adott egy kis íráskészséget."

"Mi lehet érdekes egy melós életében? Semmi. Na, ezt a semmit talán le tudom úgy írni, hogy közelebb hozzam az emberekhez ezt az életformát. "

Írd.
Hozd.
Köszönet érte.
:)

Dikusz 2017.05.18. 11:43:23

@diggerdriver: meg az összes többi változata: Még egymillió lépés, Másfélmillió lépés, Dél-Dunántúli Kék-túra stb. Nagy részét mi is bejártuk, van olyan túratársam aki körtúrában az egészet. Nagyszerű beszámolót is írt róla, profi módon. Mivel mi is jártunk arra - együtt is, különleges élmény számunkra. A film készítői/szereplői közül többet is ismertünk. A Göcsej turistatérképén rajta is vagyunk (nem mint tereptárgy:), ahogy gyalogolunk az úton. Csodálatos élményeink vannak a Kék-túrákról, tájakról, emberekről.
Azt viszont ezeken az utakon megtapasztaltam az volt, hogy a keleti, jóval szegényebb vidékeken mennyivel barátságosabbak, szíveslátóbbak az emberek.

Dikusz 2017.05.18. 11:46:17

@diggerdriver: ha valaki -viccesen- lehülyéz, akkor el szoktam danolászni neki gyönyörű (gyerekként valóban az volt) hangomon rámutató magatartással, hogy: Hülye vagyok, azt belátom, de ez meg itten a barátom. Arra azért büszke vagyok, hogy kettőnk közül ő a nagyoooobbbb.:)))

szÖveges professzor 2017.05.18. 11:59:43

@Dikusz:
Férfiként nem tudom megitélni Trokánt, de Mágenheim dokinál, aki ugye a másik latin lover volt a sorozatban, biztos klasszisokkal jobb volt. Bár ez a János gyerek közel a 40-hez még mindig a nagyikáéknál lakott, közben elbaszott egy épitkezést is, szóval ha én nö lennék, nekem nem jönne be egy ilyen pöcs.

2017.05.18. 12:01:25

@Golf2: Jaja, ő lesz az ... egen, elég undok karakter jutott neki . Ettől hiteles. Mert az emberek kb. ilyenek, néha undokak, és nem mindig rohadt-megértőek-mint-Etus-a-Tyúkanyó.
Julcsi karaktere meg a kamaszkorból knőve teljesen életszerütlen lett.

@szÖveges professzor: Nálam is, Janka néni rulez! :D
Szerintem digger nem bánja, ha meg mégis, igy járt ;)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.18. 12:01:31

@Dikusz:
Mindegyik sorozat nagy kedvencem többször láttam mindegyiket.
A narráció Sinkóval Telitalálat

2017.05.18. 12:02:45

@Dikusz: Csak az a bajusz ne lett volna! :DDD

2017.05.18. 12:05:35

@Dikusz: Ha komolyabb túrázásra vágytok, akkor ajánlom sok szeretettel a Keleti-Kárpátokat. Igaz, arrafelé nincs számottetvő magyarság, igy lehet a nyelv kissé problémás lehet, de valami istentelenül gyönyörü tájak vannak ott, nekem sokkal jobban bejön az a vidék természetileg, mint a kissé szelid Nyugati és Déli rész.

2017.05.18. 12:10:23

@szÖveges professzor: Áhh, mind János, mind Alma karaktere eléggé hiteltelen volt ilyen szempontból. János erdömérnökként tuti kapott volna szolgálati lakást irl.
Alma meg ... húúúú, az ő története a leghiteltelenebb. Németet anyanyelvi szinten beszélő, angolul tudó német-magyar állampolgár, turisztikai múlttal a 90-es évek elejének Magyarországán pultos lesz az ex-pasija csehójában. Bocs, presszó ;)))
Ááááh! Bármelyik, akkoriban az országba frissen települt multi két kézzel kapott volna utána, ahogy tették is a '90-es évek elején az angol-német nyelvet beszélőkkel. Az volt a bölcsészek aranykora! :DDDD

2017.05.18. 12:14:54

Jááj, a Szomszédok.

Most már én is unom magamat, hogy folyton ilyesmivel jövök, elnézést kérek, de hát ti hoztátok fel, én nem tehetek róla. Szóval a szomszédok az aztán tényleg olyan, hogy persze, megnézek belőle még egy epizódot, édesapám, de rögvest utána ki is ugrom a panel erkélyéről, nem?

Rémesen lehangoló.

A másfélmillió lépést én is nagyon szeretem, de az is milyen szomorú hangulatú egyébként, nem? Rockenbauer öngyilkos is lett utána, meglepetés, meglepetés.

A 80-as évek Mo-n úgy, ahogy van, istenverte lehangoló volt, amennyire emlékszem, örülök, hogy túl vagyunk rajta. Mindig gúnyolódunk a "magyarország jobban teljesít" dumán, de ugh, jobban teljesít. Lehet-e nem szeretni a mai magyarországot, ha az embernek vannak benyomásai, milyen volt 1988-ban vagy 1992-ben. Ugh, csodálatos.

És hogy mondjak valami más pozitív dolgot is: frajt edit is milyen pazar kis nőstény volt fiatalon, nem?

@Csodabogár:

"megkerestem a hobymra a pénzt, általa"

Mi (volt) a hobbid (ha szabad kérdezni)?

szÖveges professzor 2017.05.18. 12:15:01

@Pink Petsch:
Etustól a hideg rázott mindig is. Látens leszbikus a behülyitett holdudvarával (Virág és a többiek)! Persze, a Szikszai fejét gránát vitte le... szerintem az elsö adandó alkalommal lelépett Ausztria felé! Etus meg kitalálta ezt a kamu sztorit, hogy igazolja miért nem dugott 1956 óta.

Janka rulez! "Drága Zsuzsám!" :D

2017.05.18. 12:16:37

@szÖveges professzor: Ja, meg a lakás-kérdés. Ugyan már, ez volt a legnagyobb bullshit. Alma ugye örökölt egy lakást Drezdában/Lipcsében (ezt a két várost kissé megkeverte Horváth Ádám, mert volt mindkettő, mint Anna szüleinek otthona), amit az összes ingósággal együtt eladott ... Na, ne baxxa már, hogy egy drezdai/lipcsei lakás árából nem jött ki bármilyen budapesti kecó!!!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.18. 12:18:36

@Pink Petsch:
Nem bánom.
Úgy sejetem jó szokás szerint lesz itt még ma politikai szeminárium USA-Francia-Kanadai tengellyel...

szÖveges professzor 2017.05.18. 12:23:31

@Pink Petsch:
Alma simán hülye volt. Ékes példája a "hogy basszam szét az életem, miközben minden lehetöségem adott" karakternek. Szóval tényleg hiteltelen, de nem kizárt, hogy vannak ilyen hülyék. Szerencsére ott voltak a nagyikáék, akikhez mindig lehetett menekülni. :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.05.18. 12:23:40

@Dikusz: nekem Gyimesbükk volt a legszebb Erdélyből, ismerősök vittek oda. Istállóban, szénapadláson aludtunk a nagy nyárban, a macska mellett, fürödni a Tatrosban fürödtünk, poénból. A hegyre felmenve kérdeztük, lehet-e menni még tovább, mire szóltak, hogy ott medve jár már, nem ajánlják, haha. Nagyon szép vidék, többször is voltunk, könyvet vittünk iskoláknak. Talán majd még egyszer elvetődünk oda is.

(De ez még régen volt, amikor ajándékot kellett vinni a román határőrnek (is...) a könnyebb átkelés érdekében. Több mint két évtizeddel később pedig az ír rendszám/papírok miatt b*szakodtak velünk, úgyhogy inkább béreltünk egy autót Debrecenben, s úgy indultunk újra neki Erdélynek, két idős szülővel a hátsó ülésen. Anyósom szülőházát kerestük Kolozsváron, a helyét meg is találtuk.)

szÖveges professzor 2017.05.18. 12:24:42

@Pink Petsch: Nem azt a pénzt kúrta el János az épitkezésre???

London2009 2017.05.18. 12:25:05

Ez irto vices, hogy mindenki ilyen nagy Szomszedok rajongo!! :D Megprobaltam ujranezni par eve, de egyszeruen nem ment. Meg csak viccesnek sem talaltam. Keptelen voltam egy reszt is megnezni belole. De persze emlekszem a karakterekre. A sztorira mar kevesbe. Arra emlekszem amikor Julcsit majdnem megeroszakoltak, meg amikor valami autotolvajt probaltak elkapni a lakotelepen. Arra emlekszem meg, hogy a Szomszedokra mar megfurodve, fogat mosva kellette lennem, vagy kulonben nem nezhettem. :D

szÖveges professzor 2017.05.18. 12:26:21

@Nagy kámpics:
Frajt Edit szorosan a második volt nálam János épitész csaja mögött! :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.18. 12:28:55

@Dikusz:
Kérlek szépen, az iparos tanoncok mindig jó a
alanyai voltak a munkahelyi ugratásoknak.
Rendszeresen elküldték őket kanyarfúróért, reszelőzsírért meg állítható vízmértékért.

szÖveges professzor 2017.05.18. 12:30:11

@London2009: ez jó! :D

Én télen néztem újra az egészet, háromszáz valahány részt, és imádtam! Nekem az az idöszak egybe esett a boldog gyerekkorral, valószinü innen is jön a rajongásom! :)

2017.05.18. 12:32:38

@szÖveges professzor: Nekem a "fapina" kifejezés ugrott be Etus karakteréről, de most, hogy mondod ... :DDDD

@kisrumpf: Nayaps, ez nekem már akkor is zavaró volt, amikor in real time vtitteték a sorozatot, pedig még csak tizenéves voltam ... meg a lakás-problémájuk is.
Persze, értem én, hogy a Lantos utcában kellett tartani a karktereket (meg nem forgathattak egy valódi multinál), de elég bénán hozták össze.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.18. 12:35:38

Az egész sorozatban egy fikarcnyi humor nem volt de, még atomi méretekben sem. Nem is néztem sokáig.

2017.05.18. 12:36:28

@szÖveges professzor: Azt is meg a saját lakásának a fele részét, amit az exétől végül megkapott. De hagyjuk már ... egy sima családi házról volt szó a lakótelep közelében, nem egy rózsadombi villáról, amit ne fedezett volna egy német (még ha ossie is) lakás teljes ára, meg egy budapesti kecó felének az ára.

2017.05.18. 12:37:54

@diggerdriver: Janka néni, egyedül csak a Janka néni :DDD Vannak a youtube-on Janka-best-of válogatások ... ;))))

szÖveges professzor 2017.05.18. 12:38:08

@Pink Petsch:
Hát ne hargudj, de ahogy Etus hülyitette azokat a vén bohócokat szegény Virággal az élen...! Ha 30 évvel fiatalabb lett volna, akkor erre mondták volna, hogy szüzkurva.

szÖveges professzor 2017.05.18. 12:42:07

@Pink Petsch:
Én tényleg figyelmesen néztem, de azt nem értettem én sem, hogy hogy mehetett úgy félre az az épitkezés. Nagy balfasznak kellett lenni hozzá.

Aztán meg egy szerencsétlen sporttáskával menekült folyton az alkesz öreghez az adyligeti vadászpecóba a problémái elöl. Nem is tudom ebböl hogy lehetett egy vonzó karaktert kihozni. Vagy lehet a nöknek ez jön be, nem tudom...

2017.05.18. 12:44:00

@szÖveges professzor: És ebből lesz idősebb korára a fapina ;)))
Egyébként én azon röhögtem még sokat, amikor Anna előadta a nagyikának, hogy ő független asszony, amikor férjestől a kisszobában csöveztek :DDD

@diggerdriver: Jutka nagynénje. Már az első részben is szerepelt, tőle költöztek el Vágásiék, amikor megkapták az álomlakást az álomlakótelepen.

2017.05.18. 12:51:56

@szÖveges professzor: Valami nagyon hajánál előrángatott okot hoztak fel, hogy baj volt az alapozással, és a kijavitása elvitte a ház és a telek teljes értékét. Eléggé bullshitül hangzott már akkor is.
Huuu, az öreg Kun Vilmos, tényleg! Nemrég hunyt el, ő is.
Nekem spec. nem jön e az ilyen tipus, de biztos van, akinek igen. Már irl.

Csodabogár 2017.05.18. 12:53:56

@Nagy kámpics: Az utazás volt a hobym, illetve még ma is az. Ma már főleg kultur téren. Én is úgy vagyok mint Dikusz. Nekem nagy élmény, de mást biztos nem érdekel, milyen operákat, láttam vagy hangversenyeket hallgattam.

No és a Szomszédokat se láttam. Néhány rész töredékét ha pont itthon voltunk és valahol valaki nézte. Totál elmaradott vagyok.:-(((

szÖveges professzor 2017.05.18. 12:57:53

@Pink Petsch:
Mindenesetre Almának nagy plusz járt azért, hogy nem feküdt össze Dezirével! Bár lehet jobban járt volna, mint a bajuszkirállyal.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.18. 12:58:11

@Pink Petsch:
Azon az álomlakótelepen kezdtem munkásmozgalmi múltamat 1981ben.
Mi építettük a Gazdagréti lakótelepet. Ott lettem gépkezelő.

szÖveges professzor 2017.05.18. 13:08:01

@diggerdriver:
Nem rossz. Talán láttad a forgatást is? :)

London2009 2017.05.18. 13:13:24

@szÖveges professzor: arra kivalo a sorozat, hogy ad egy igen hu korkepet. Aztan amikor valaki elkezdi mondani, hogy azok a remek 80-as, 90-es evek, akkor szerintem nezzen meg gyorsan egy Szomszedokot. A szuleink generacioja max. a nosztalgia meg a fiatalsaguk miatt gondolhat vissza ra orommel, amugy egy rakas tragya lehetett az egesz.

szÖveges professzor 2017.05.18. 13:24:00

@London2009:
Pl. nekem. Boldog gyerekkorom volt, nem érzékeltem azt a nyomort. De a sorozatból átjött, hogy tényleg szar volt akkor az élet, leglábbis a felnötteknek.

London2009 2017.05.18. 13:27:03

@szÖveges professzor: nekem is. : ) Azert a nyomor mondjuk nem itt kezdodik.

szÖveges professzor 2017.05.18. 13:28:28

@Pink Petsch:
Alapozás, persze. Már akkor is elmutyiztak mindent. Szegény Kun Vilmosnak már gyakorlatilag az lett a föállása a végére, hogy Jánost pátyolgatta a vadászházban két nöügy között

2017.05.18. 13:31:44

@szÖveges professzor: Ja, a Bongyor! :DDD Ha jól emlékszem, végül ő kapta el az épitészcicát ;)))
Az öreg erdei manó és lelki szemetesláda :DDD

2017.05.18. 13:33:18

@diggerdriver: Húha, ez komoly? Gazadgrét neked is köszönheti a létét?
És volt valami személyes élményed a forgatás kapcsán?

2017.05.18. 13:35:04

@Csodabogár: Fenn van megosztókon, bepótolhatod ;)

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.18. 13:39:11

@diggerdriver: "hogy itt is megálltam a helyem, ahol nagyságrendekkel nagyobb kihívásoknak kell megfelelni, mint otthon"

- miert tobb itt a kihivas? nem ertem. Itt is "csak" ki kell termelni a foldet, mint otthon, kozben vigyazva a kozmuvekre. A munka jellege ugyanaz, orszagtol fuggetlenul, csak a fizetes mas.

2017.05.18. 13:43:28

@szÖveges professzor: Jaaaj, Magen dokiról jut eszembe4 Hogy azt a szerencsétlen Kulkát mennyit járatták félmeztelenül a 13 év alatt! :DDD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.18. 13:46:24

@Pink Petsch:
Igen mi csináltunk mindent ami az aszfalt szintje alatt van.
Víz csatorna távfűtés csapadékelvezetés utak. Alapok.
A Háromszék utcától felfelé minden ház alapját én ástam.
A forgatásból nem láttam sokat arra emlekszem higy a ház előtt egy lakókocsi büfé állt állandóan.

Golf2 2017.05.18. 13:47:13

@Nagy kámpics: "A 80-as évek Mo-n úgy, ahogy van, istenverte lehangoló volt" Most meg 1 hányinger,nézd meg a pesti belvárost,szinte mindenki rázza a rongyot,gátlástalanok a közlekedésben is,sorolhatnám,sokkal rosszabb...

Csodabogár 2017.05.18. 13:49:51

@Golf2: Te csak tudod. Napi szinten megfordulsz a pesti belvárosban.

P.Elliot 2017.05.18. 13:59:47

@kisrumpf: Nemcsak a roman hataroroknek kellett vinni ajandekot ha nem akartad hogy nagyon belekotorasszanak a borondodbe es beledkossenek hanem a magyarnak is.
A 70-es evekben meselte egy itteti magyar neni hogy o eleve ugy all a vamos ele a Ferihegyen hogy ezt maganak hoztam, atnyujtott ket karton Marlborot, neha meg valami mast is, a vamos szeles mosollyal koszonte meg, Isten hozta, es intett hogy mehet.
Ismertem egy vamor csaladot, illetve a nagypapa volt az, hogy azok milyen jol alltak anyagilag, az nem igaz, meg balatoni nyaralo is volt, ebbol gondolom hogy volt lefizetes igencsak mastol is.
Amikor a kijott rokonok mentek haza, sulyosan megrakott borondokkel azok nem mertek csak ugy atnyujtani barmit, nekik egy itteni magyar azt tanacsolta hogy ne maga cipelje a borondjeit, hordart hivjon az majd szep borravalo mellett atviszi azon a kapun ahol nem vizsgaltak, o csak setaljon utana az embernek.
Bejott.

szÖveges professzor 2017.05.18. 14:10:53

@Pink Petsch:

Hát Mágen is bazzeg! A gazdagréti latin lover! :D Nem tudom, kinek az ötlete volt, hogy ö legyen a sorozat ellenállhatatlan szexistene!? Biztos Csürös Karola agyából pattant ki, aki mint tudjuk, folyamatosan befolyásolta Horváth Ádámot...

Szerencsétlen Kulka, idösebb korára nagyon jó színész lett, de a Szomszédokban ettöl még elég messze volt... :) Egy csajt sem volt képes megszúrni, pedig Frajt Edit nem kényeztette szarrá, viszont folyton piszkálta mindennel. Pl. töle hangzott el minden egyes évadban az "idén sem megyünk nyaralni" örökzöld! :D

szÖveges professzor 2017.05.18. 14:13:34

@Pink Petsch:

"Az öreg erdei manó és lelki szemetesláda :DDD"

Hát ezen sírva röhögtem a kocsiban!!! :D Kun Vilmos titokban szerelmes volt Jánosba. Egyértelmü.

Múltkor döbbentem rá, hogy Jánost vagy 3x meglötték a sorozatban. A budai hegyek a 90-es évek nyóckerje akkor!

P.Elliot 2017.05.18. 14:13:44

Diggikem, szerintem a legjobb poszt amit eddig irtal.
Igen, nagyon jo lenne ha mindenki azt csinalhatna amit a legjobban szeret, boldogabb ember lenne egesz eleteben de ez megvalosithatatlan mert eloszor azt is nezi az ember hogy meg lehet-e elni abbol a hobbi-munka foglalkozasbol.
Mert ha nem akkor abbol boldogtalansag is lehet, foleg a csalad szamara.
Minden tiszteletem a tied hogy a kenyes, nagyon nagy odafigyelest kivano munkakat szereted.
Jo lett volna ha itt is van egy hasonlo szemely mert a mult penteken a mellettunk valo epitkezesnel a digger gep, illetve a vezetoje eltorte az ivoviz csovet, meghozza a fovezetek lehetett mert hatalmas tomegben zuhogott le az erdobe, vitte maga elott a kiasott, hegynyi mennyisegu foldet, jutott a hatso kertemre is olyan aradat hogy vitte magaval a viragcserepeimet is, nem is tudtam hogy a fovezetek ilyen hatalmas atmeroju.
Egesz hetvegen ivoviz nelkul maradtunk ez nem olyan nagy problema de nem voltunk hajlandok se furodni, se mosni a nem abszolut biztos vizben, / az ivoviz vezetek volt, nem a csatorna, a vejem mint affele bekes amerikai megjegyezte hogy kepzeljem el hogy mi lett volna ha a szennycsatorna torik el, rajottem hogy igaza van, menjek at, razzak kezet a diggergep vezetojevel hogy ilyen ugyes volt, de akkor is. Hetfon lett vizsgalt normal vizunk csak azert mert a godor aso pasasnak nem volt erzeke az ovatos, finom munkahoz....
Orulok hogy igy szereted amit csinalsz. Fiadat mi erdekli? Ugy ertem hogy mihez vonzodik legjobban, mar kisgyereknel is vannak lathato jelek hogy mi erdekli igazan.

szÖveges professzor 2017.05.18. 14:14:43

@Csodabogár:

A Szomszédokat pótold be. Nagyon vicces és szórakoztató annak, akinek van valamennyi fogalma / köze ahhoz a korhoz.

szÖveges professzor 2017.05.18. 14:20:35

@London2009: Persze a nyomor relatív. De nekem döbbenet volt, amit néha a sorozatban láttam, hogy pl. tényleg elfogyott a lóvé hónap végére stb. És akkoriban ez tényleg így ment Mo-n.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.05.18. 14:24:08

@P.Elliot: igen, ezért is írtam, hogy "is". Jutott ott a határon (is!) ajándék bőven mindkét oldalon.

Golf2 2017.05.18. 14:31:38

@Csodabogár: Mivel a Kálvin téren dolgozom

Golf2 2017.05.18. 14:35:08

@Csodabogár: Konkrétan ma az akadémia utcában a balog minisztérium elött éreztem hogy velejéig romlott a hatalom bármit megtehetnek ezzel a néppel és meg is fognak.

Dikusz 2017.05.18. 14:45:03

@Pink Petsch: akkor az egyéb előnyei eltompították a bajuszkát, és nem is látszódott annyira.
Egyébként legfeljebb átlagos színésznő volt, nekem az a nagy csak a természetben élés/csak bioevés nem tetszett tőle, számomra erőltetettnek tűnt. Fehér Anna valóban szép volt, korához képest most is az. Ezzel a tudással ami van neki, valóban dolgozhatott volna bárhol. De lehet, nem volt neki való volt a pálya.

A magashegyek sajna már nem mennek nekem. Van amikor közelről vágyakozom felmászni rá, van amikor filmeken nézem, de már nem menne nekem. Ez az egyetlen, amit sajnálok, hogy nem megy. Nem csak a túlsúlyom miatt, hanem a pájslim nem működik úgy valamiért, ahogy kéne. Soha életemben nem dohányoztam pedig. Azért így is bemerészkedtem a barátokkal a Bihar-hegységben a Szamos bazárba (ismered?), meg is kínlódtam vele, volt is nem akármilyen kalandunk, de felejthetetlen, csodálatos élmény volt. Azért mégegyszer már nem vállalnám be:).

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.05.18. 15:01:53

@Csodabogár:

Más megfordulni Budapesten nettó 100ból, meg megint más sokszor annyi nyugdíjból forgolódni ott.

Tudod, más a komfortfokozat.

Dikusz 2017.05.18. 15:04:38

@Nagy kámpics: ha eddig nem jöttem volna rá, most a Frajt Editre tett tulajdonképpen hízelgő (bár ebben a formában kevésbé) megjegyzésed kétséget kizáróan bebizonyította számomra, hogy te tulajdonképpen férfiember vala :)))

Azt kérlek áruld el nekem, hogy miért szomorú számodra a Kék-túra? Ha nem jártad végig, vagy részben, vagy magad sem túrázol, nem tudhatod milyen élményeket, egy életre való emléket tud adni, pedig "csak" itthon vagy.
Abban meg biztos vagyok, hogy tudod, miért lehetett öngyilkos. Nem ismertem őt, de nekem az jött le a róla olvasottakból, hogy igen érzékeny, sérülékeny ember volt. Viszont hatalmas tudása volt, a természet megismeréséért sokat tett, az eredményeiért.
Hofi annak idején parodizálta, nagyon megbántódott érte.
Nekem a '80-as években huszonévesként nem tűnt elviselhetetlennek az élet Magyarországon.

Dikusz 2017.05.18. 15:06:04

@szÖveges professzor: azért Etus nem véletlenül kapott jó szerepet ám abban a sorozatban:)

szÖveges professzor 2017.05.18. 15:13:13

@Dikusz:
Hát hogy a viharba ne! Bár a legidegesítöbb karakter volt szerintem.

Azt is hozzá kell tennem, hogy ez nem olyan volt, mint a Barátok közt, ahol a szereplök 90%-a lecserélödött 2 évad alatt. Itt szó szerint csak kihalásos alapon kerültek ki a szinészek, ilyen értelemben pedig biztos volt a szereplök helye a sorozat végéig.

Dikusz 2017.05.18. 15:19:52

@kisrumpf: nincs olyan része Erdélynek ami ne maga lenne a mese:)
Igazán a szépet csak magánszervezéssel lehet megoldani. Negyven fős busszal ez lehetetlen. Három éve voltunk olyan saját szervezésű baráti (mindenki legalább két embert ismert) túrán kisbusszal, olyan békéscsabai idegenvezetővel, aki harminc éve túrázik Erdélyben. Nem csak a tordai hasadék bejáratáig mentünk, a Székelykőre nem csak lentről nézett a társaság (én, meg páran igen, nehéz ám megmászni) a Magyarok-hídját nem az aszfaltútról néztük. Sokat lehetne írni róla.
A Gyimesekben is jártunk tavaly, a patakák országában. Gyönyörű:)))

Dikusz 2017.05.18. 15:24:09

@diggerdriver: mint eladó (kereskedőként én is iparitanuló voltam), ha levizsgáztunk, azt úgy mondtuk: felszabadultunk:)
Szégyen, nem szégyen, de a káromkodási tudományom (mesterfok) alapjait ott raktam le.
Elsőéves koromban egy osztálytársamat (isten bizony nem én voltam), elküldték villanykörtéért. Szegény csaj nem kapott, ezért hozott a boltból egy csomag gyertyát.

2017.05.18. 15:24:50

@szÖveges professzor: Hát, volt annyira hiteles a latin lover szerepben, mint Vágási Feri a lakótelep Chuck Norrisaként ;)))))
Egyébként Horváth olyan 9 éve összehozott még egy Szomszédok-féle sorozatot, az Életképeket, ahol a fél szereplőgárda újra játszott, a kedves nejével az élen (Esküszöm, az a nő csak egyfajta karaktert tud hozni. Olyan mindegy volt, hogy Etust látom, vagy az új szerepe szerinti Karcsi doktornőt. Ugyanazok a panelek)
Csak 3x lőtték meg Jánost? Szinte hihetetlen! :DDDD

Dikusz 2017.05.18. 15:25:53

@Pink Petsch: a fapina a valóságban tudod mit jelent?
Katonaviselt, esetleg csak idősebb úriemberek tudnának erről mesélni, de vélhetőleg nem "ódákat" :)))

2017.05.18. 15:35:14

@Dikusz: Magas, barna, nedvesen csillogó meleg őzike-szemekkel? ;))))
Hm, na igaz, ami igaz, a Keletiben azért komolyaban mászni is kell, nem egy laza délutáni séta, mint pl. az Egyeskő ;). De annál szebb a táj. Sosem felejtem el, amikor először megfordultam ott, még osztálykiránduláson úgy '92-ben. Mivel a vezető tanár olyan faszául nézte ki az útvonalat egy hágó átmászásához, hogy fél napot kerültünk, lekéstük a buszt, ami bevitt volna a legközelebbi nagyobb városba. És mivel 2 naponta jártak csak buszok akkor a kis hegyi falu és a város között, ottragadtunk. A falu közepén, egy ház nagy udvarán vertünk végül sátrat, és mi voltunk a látványosság 2 napig :DDDDD
Oups, bevallom őszintén, hogy mi a Nyugatiba nem egészen természetjárni mentünk, hanem IHB bulikra ... bocsi ... ;)

2017.05.18. 15:43:34

@Dikusz: Nem, már csak a metaforikus változatát ismerem. De ha te tudod, ne tartsd magadban, még akkor sem, ha történetesen nem vagy katonaviselt idősebb úriember ;)))

London2009 2017.05.18. 15:44:29

@Pink Petsch: ne rohogtess mar! Meloban vagyok! Vagasi Feri, mint a lakotelep Chuck Norrisa! Ez kesz! Vegem van! Itt fuldoklom a nevetestol! Vagasi! Ahhh! :DDD

Shaktee 2017.05.18. 15:45:28

@swing gitan: Nagyon nem fapina, még tábori sem :-)

London2009 2017.05.18. 15:51:56

@szÖveges professzor: ne idegesits mar. Mi volt ebben a dobbenet? Meg mi az, hogy akkoriban ez igy ment Magyarorszagon, hogy honap vegere elfogyott az emberek penze? Szerinted ez most hogy van? :DDD

2017.05.18. 15:54:15

@London2009: Van még ott, ahonnan ez jött ;)))

Payrollerwitch 2017.05.18. 15:56:43

@Dikusz: Volt szerencsém a nagybátyámmal bejárni Kolozsvárt és környékét. Mindent tudott mindenről, a legutolsó utcakőről is tud(ott) mesélni. Eljutottunk Magyarvistára is, ahogy sétáltunk az utcán, az egyik kerítés mögül egy néni rá köszönt, emlékezett, hogy pár éve járt a férjénél valami miatt. A férj már nem élt, de a néni behívott minket, pálinkát kínált, kávét főzött, és mesélt, mesélt, mesélt. Egy csoda volt ott minden.

Payrollerwitch 2017.05.18. 15:59:33

@P.Elliot: Nagyapámnak az összes testvére kint élt, mikor ment ki hozzájuk, emlékszem ahogy pakolt a bőröndbe, mindenkinek külön csomag, plusz a vámosoknak is, azt mindig a tetejére tette. Később mesélték az unokatesók, hogy mennyire várták, hogy jöjjön, mindig hozzájuk ment elsőnek, vitte a tubusos boci sajtot mindenkinek, ők meg, amíg a felnőttek beszélgettek, kikutatták a bőröndben, és mindegyikből kiszívták a sajtot, aztán visszacsomagolták. :)

P.Elliot 2017.05.18. 16:11:16

Akkor ezek szerint egy vamos annyit keresett mint egy agysebesz es meg fiztest is kapott. Nem tudom most hogy van, lehet hogy nincsenek mar ajandekok vagy nem annyi mint regen.

P.Elliot 2017.05.18. 16:12:43

@Payrollerwitch: A kis sajtszivo ordogfiokak, hehehe...olyan finom volt az a sajt?

P.Elliot 2017.05.18. 16:14:00

@London2009: Pont ugyanugy, mar egyebkent irni akartam csak el kellett sietnem valahova, nekem is feltunt hogy honap vegere AKKOR nem volt penz, soknak most sincs, igy igaz...

somlobodog 2017.05.18. 16:35:47

@Arthamyr: én 1 nappal munkabaallas utan kezdtem ezen gondolkodni :)))

szÖveges professzor 2017.05.18. 16:42:44

@London2009:
A penzelfogyas csak egy kiragadott pelda volt. De sok mas hasonlo dolgot emlithettem volna, amibol kijon az a korabeli csorosag. Azert az emberek tobbsege ma jobban el annal.

2017.05.18. 16:51:01

@Dikusz:

"megjegyzésed kétséget kizáróan bebizonyította számomra, hogy te tulajdonképpen férfiember vala"

Hahh, szóval amúgy csajosan írok... biztos mert fosom a szót. Ez van. :)

"miért szomorú számodra a Kék-túra"

A kék-túra az nem szomorú, nagyon szeretem, meg nagyon szeretek túrázni úgy általában, és most, hogy belegondolok, lehet, hogy ez az egyetlen dolog, ami hiányzik mo-ról, a jó kis magyar táj.

Hanem a sorozat, na az szomorú volt. Mindig az eltűnő mesterségekkel foglalkoztak, a halódó falukkal. Hogy a kilátó körül sok a szemét, hogy a turistaház rohad, hogy a fiatalok nem túráznak, hogy csehszlovákiából kell venni felszerelést stb. Önfeledt, boldog pillanat nemigen volt, már a bejelentkező zene (az indulj el egy úton) is megadja az alaphangot, és az is tök kis szomi.

Ezzel együtt ezt a fajta kis koraőszi, elvágyódós szomorúságot szeretem, és a sorozatot is inkább inspirálónak találtam, mint nyomasztónak (szemben, mondjuk, a szomszédokkal). De nem dobja fel az embert, ha nézi, az biztos

London2009 2017.05.18. 16:51:38

@szÖveges professzor: Na errol nem vagyok meggyozodve. Sot, sokaknak szerintem sokkal jobb volt a Szomszedok idejen. Kiutalt lakas, szoc. udulo, Lada… Most ugyanaz a reteg nem jar sem a Balatonra, sem autot nem tart fent… a lakasra meg fizeti a hitelt.

tanato 2017.05.18. 16:58:58

@szÖveges professzor: @London2009: Az emberek többsége azért jobban él mint anno a Kádár rendszer alatt,de ebben nagy szerepe van a szabad kinti munkavállalás hatásainak is.Sőt mondhatom hogy együtt az EU-s pénzek és a multik pl. autógyártók bejövetelének és a szabad költözésnek kinti ingázásnak is,egyedül ezeknek köszönhetően.

tanato 2017.05.18. 17:01:24

@Nagy kámpics: Abban az időben amikor a kéktúrás sorozatot készítették,általában divat volt depressziós hangulatú magyar filmeket készíteni,ha emlékeztek rengeteg magyar film végén a főhős öngyilkos lett.

London2009 2017.05.18. 17:02:42

@tanato: Budapesten lehet. Videken ez az allitas szerintem nem allja meg a helyet. Semmivel sem elnek jobban az emberek mint a Kadar rendszer alatt. Sot.

tanato 2017.05.18. 17:06:46

@Nagy kámpics: Pl. a mostani nagyon nívós túrafilmsorozat a régi Magyarországot becsavargó két srác a Hazajáró című sorozatról beszélek,abszolúte nem depis sőt kifejezetten optimista beállítottságú annak ellenére hogy ők is rengeteg elhagyott falut,turista és fürdőhelyet stb bemutatnak.Most más a korszellem a filmkészítésben.

tanato 2017.05.18. 17:09:09

@London2009: Ez csak akkor volna igaz ha nem lenne a vidéki lakosság százezreinek is lehetősége a nyugati munkavállalásra.Amivel élnek is.Az viszont igaz hogy az ország két végének egész más az életszínvonala.Ürül is ki rendesen az Alvég.

Shaktee 2017.05.18. 17:10:11

@tanato: bájjer mester egyik munkaja, tudtad?

London2009 2017.05.18. 17:20:53

@tanato: Oke, de ezt viszont nem neveznem jobb eletnek. Ahhoz, hogy megelj rendesen, el kell menned. Remek. Koszi. :D

tanato 2017.05.18. 17:55:48

@swing gitan: Nem tudtam,de való igaz vannak benne irredenta meg szélsőjobbos gondolatok,beszólások.Viszont tényleg nagyon informatív és gyönyörűen fényképezett sorozat,a két srác is remekül dolgozik benne ritkán ugyan politizálnak de akkor ez a Bayer direktívája.

tanato 2017.05.18. 17:57:45

@London2009: Ebben igazad van ,sajnos ez mindenik volt szovjet blockos államra áll.Mondjuk most ránk legjobban,a szomszédokhoz képest is csúsztunk.

gabors 2017.05.18. 18:00:44

@London2009: ". Aztan amikor valaki elkezdi mondani, hogy azok a remek 80-as, 90-es evek, akkor szerintem nezzen meg gyorsan egy Szomszedokot."

Pedig regen MINDEN jobb volt, en mondjuk a 70-es evekben voltam gyerek es 80-as ban gimis meg egyetemista (kozben meg vedtem a hazat az imperialista olasz hegyivadaszoktol egy egesz evig)

Persze a 80-as evek vegere mar eleg szar volt tenyleg meg a ruszkik is hazamentek mert nem birtak mar :-)

élhetetlen 2017.05.18. 18:08:43

@szÖveges professzor: „hogy pl. tényleg elfogyott a lóvé hónap végére stb. És akkoriban ez tényleg így ment Mo-n.”. Na, ezt nem kellett volna! Mégis, mit gondolsz, aki hazavisz MOST egy kb. ötvenezres közmunkásbért, és ha szerencsés, még lakik is valahol, mire kifizeti a vizet, a villanyt, csatornát, esetleg a közös költséget, és még eszik is, annak mennyi megtakarítása marad hó végén? És több százezer emberről van szó! Persze, akkoriban.

gabors 2017.05.18. 18:13:28

@P.Elliot: "Akkor ezek szerint egy vamos annyit keresett mint egy agysebesz es meg fiztest is kapott. "

Tobbet legalabbis azok akik a "nyugati" hataron oriztek a kommunizmust a rothado imperialista armanyoktol (pl koka kola vagy farmer nadrag, vagy nejlon harisnya ... nagybatyam jart 60-as evek vegetol haza ilyenekkel New Yorkbol). Ezek mind csokosok voltak csak akkor mas volt a csokolando... :-)

szÖveges professzor 2017.05.18. 18:16:20

@tanato: @London2009:
A rendszerváltás után azért kiemelkedett - még ha nem is nagyon - egy középosztály, akinek jobb lett valamivel az életszinvonala. A kétezres években már nehezen mondta volna egy orvos-kozmetikus házaspár, hogy "idén sem megyünk nyaralni". Kivéve, ha olyan balfasz, mint Mágen, és Juli is hagyja, hogy Gábor Gábor folyton kivegye és eltüntesse a pénzt a cégben. :) Ilyen esetben maradt a balatoni szot-üdülö Tyúkanyó eladott malacperselyeiböl finanszirozva! :D

London2009 2017.05.18. 18:22:11

@szÖveges professzor: ez a Szomszedok parhuzam keeeesz! Nagyon feldobtatok a napomat, koszi. De meg mindig a nap legjobb szolasa az volt, hogy Vagasi Feri a lakotelep Chuck Norrisa! Ezen nem tudom tultenni magam! Annyira igaz!! :D
Az orvos-kozmetikus hazaspar jol elt a rendszervaltas elott is nyugi. Kiveve Magen dokit persze. :DD Keves dokit lattam lakotelepen elni. Kiveve ugye Magen dokit!! :D
Ah ezt nem birom tovabb, annyira jokat szorakozom itt magamban, hogy azt hiszem itt az ideje hazamennem. Eleg volt ebbol a napbol. Ciao! (es most felcsendult a Szomszedok zeneje a hatterben!)

szÖveges professzor 2017.05.18. 18:24:52

@élhetetlen:
Mit nem kellett volna?

Akkoriban sokkal többen éltek viszonylagos csóróságban, mint ma. Ma viszont van egy elszegényedett réteg, aki az általad emlitett körülmények között kénytelen tengödni. De azt szerintem túlzás lenne állitani, hogy ma több a "relativ" szegény, mint akkoriban a rendszerváltás környékén.

élhetetlen 2017.05.18. 18:28:16

@Dikusz: @diggerdriver: A diákévek. Ipari technikum, kevés lány, sok fiú. Káromkodni én is ott tanultam meg. Nem, nem küldtek el kanyarfúróért. Két rázós emlék. Az egyik, kaptunk 5 db. 30 centi hosszú, egy cm kör átmérőjű rudat. Feladat, kovácsolj belőle négyzet átmérőjűt. Ajaxszal. (rugós kalapács, ha leveszed a lábad a pedálról, még üt párat). Ahány sikerül, annyi az osztályzat. Magabiztos fiúk fele már a kovácstűzben elégette a fele rudat, és nagyon könnyű trapéz keresztmetszetet összehozni. A munkapadom lábánál gyűjtöttem a kész termékeket, a fiúk meg megnézték, de nem olyan sorrendben rakták vissza, ahogy volt, (ahogy szerintem hűlt), és felvettem egy szürkemeleg darabot. A fél tenyerem rákozmált. A másik, az esztergálás. Kivénhedt kecskék. Aki ezeken is képes volt kúpot esztergálni, azt nagy megtiszteltetés érte. Közéjük tartoztam. Fél éven keresztül gyártottam valamelyik tanár valamelyik haverjának a kerítésére a lezáró kúpokat, hogy ne essen bele az eső. De gyakoroltam!

szÖveges professzor 2017.05.18. 18:28:24

@London2009:
Nekem ez volt a legjobb kommentelös napom évek óta! :D

Viszont, ha vége és mész, akkor a zene alatt mondanod kell valami okosságot az epizód lezárásaképpen. Mint pl. "Ma sem tudtam meg, hogy külföldön jobb élni vagy otthon. Megkérdezem Jutkát, ö talán segit dönteni." Szép estét, köszi a kommenteket! :)

gabors 2017.05.18. 18:36:15

@tanato: "Az emberek többsége azért jobban él mint anno a Kádár rendszer alatt,"

Nem tudom kis falukban jartal mostanaban ?? es mondjuk 80-as evekpen amikor a kadari "haztaji" program csucsra jart ??? Na nekik mond el ezt ! Akkoriban tucatjaval epultek az uj hazak a falvakban es nem csak az ujgazdagoknak a lakoparkokban.

FutureFry 2017.05.18. 18:42:23

@P.Elliot: Ha tengerentúlról érkezik valaki Budapestre, az általában (pláne mióta megszűntek a közvetlen amerikai járatok) egy európai átszállással jár. Utána meg már (2004 óta) EU-n belüli az út, úgyhogy nem nagyon kell semmit bevallani, azaz nem kell a magyar vámosnak "ajándék".

élhetetlen 2017.05.18. 18:43:58

@szÖveges professzor: Hát itt abba is hagyhatjuk. „hogy ma több a "relativ" szegény, mint akkoriban a rendszerváltás környékén.”. Sajnos, nem a relatítv szegények vannak többen, hanem a ténylegesen szegények. Ha nem látod, nem látod, ha nem érted, nem érted, nem vitatkozom, mert attól sajnos a tények nem változnak.

FutureFry 2017.05.18. 18:45:11

@Arthamyr: @somlobodog:
Már egyszer régen írtam itt, valahogy így: "I have enough money to retire and live comfortably for the rest of my life, as long as I die by next Tuesday"

SzZoole 2017.05.18. 18:52:38

A Barátok köztröl is van valakinek valami informacioja,jopar eve egy reszt sem lattam.
A legutolso reszekre amit lattam az az volt amikor a Luzer Bandi nojet a Julit az Attila a megkerultel feltestver a padlason kurja,kiderult mar?:))

szÖveges professzor 2017.05.18. 19:03:53

@élhetetlen:
Lehet, hogy igazad van, evek ota nem elek otthon. Amikor hazautazom Mo-ra - joreszt a fövarosba - en egy eleg nagy joletet latok ahhoz kepest, ami kb 6-8 eve volt. Persze olvasom a hirekben, hogy mekkora az elszegenyedes, ami biztosan igaz. Amit mondani akartam az az, hogy szerintem most tobben elnek jobban, mint a redszervaltaskor. De lehet tevedek. Nem vitatkozni akarok, csak en ezt tapasztaltam.

guy2 2017.05.18. 19:20:59

Nézegetem itt a külföldi álláslehetőségeket, és mintha az lenne a tendencia, hogy főleg fizikai jellegű munkákra keresnek munkavállalókat nálunk szerencsésebb országokban, de talán már nálunk is. Érdekes kérdés számomra, hogy mennyi idő alatt tanulhatók meg ezek a munkák. Pl. láttam, hogy sofőrt keresnek egészen jó fizetéssel. Ahhoz, hogy valaki áruszállító sofőr legyen, kell egy nagyobb járműre szóló jogosítvány, meg gondolom kb. egy éves vezetési tapasztalat. Nagyon érdekes kérdés számomra, hogy ezeket a minimál követelményeket miért nem tudja emberek tömege teljesíteni. Oké, hogy sofőrből, meg ácsból, meg burkolóból is van tapasztaltabb, meg tapasztalatlanabb, de ezeket a munkákat talán már egy egy éves tapasztalattal rendelkező, vagy akár egy pályakezdő is, aki elvégezte a tanfolyamot rendesen, meg tudja csinálni olyan módon, hogy az elfogadható legyen a nyugatiaknak is. Dolgozom néhány gyárnak, és azt veszem észre, hogy nagyon nehezen találnak akár még betanítatlan munkaerőt is. Szerintem az egésznek az lesz a vége, hogy fokozatosan gépesíteni fogják a fizikai munkákat, mivel ezek nagyrésze valószínűleg teljesen gépesíthető. Ezek után viszont kérdésként merül fel, hogy érdemes-e kitanulni a fenti munkákat egy mai huszonéves fiatalembernek, mivel lehet, hogy 20-30 év múlva elveszti majd a megélhetését. Lehet, hogy nem is kell majd burkoló, ács, vagy hasonló, mert nyomtatni fogják az épületeket. Lehet hogy az utcákat gépek fogják maguktól takarítani, és nem kell beléjük sofőr. Mi lesz akkor ezekkel a tömegekkel? Bár lehet, hogy ekkor meg bevezetik majd az alapjövedelmet…

P.Elliot 2017.05.18. 19:21:03

@FutureFry: Jo hallani, hehehe,....akkor mar nem lesz balatoni nyaralo a keno cuccokbol?

Csodabogár 2017.05.18. 19:23:37

@gabors: Nem tudom nagyban hogy ment a dolog. Mi 1973-túl jártunk haza rendszeresen. Soha semmi ilyesmit nem tapasztaltunk a nyugati határon. Viszont egyszer mentünk át Romániába, az feledhetetlen "élmény" volt. Mint hülye svájciak, eszünkbe se jutott, hogy le kell pénzelni a vámosokat. Csak lestünk, hogy akiket átengedtek, azoknak szedték ki és rakták el a karton cigarettákat a csomagtartójából. Nálunk viszont nem volt semmi. Illetve volt illatszer meg csokoládé a vendéglátóinknak, de jól el volt csomagolva. 3 nap múlva a beutazáson is átestünk nagy nehezen. Előtte szétszedték az autónkat egy kicsit.
Miután ez az út az én ötletem volt, a férjem megkérdezte, hogy ugye többet ide nem kell jönnünk.

tanato 2017.05.18. 19:26:39

@gabors: A kis falvakból is rengetegen dolgoznak külföldön,majdnem minden családból egy két fiatal
Természetesen ha csak itthoni jövedelemre volnának utalva,sokkal szegényebbek volnának a falusiak is.Járok dolgozni időnként falvakba is./Alföld Középmagyarország/Rengetegen ingáznak havi vagy időszakos kétheti rendszerességgel nyugatra dolgozni a férfiak,a nők meg a gyerekek meg itthon vannak.

Shaktee 2017.05.18. 19:27:49

@tanato: bájer vagy sem, szép munkák..az eroteljes turulypropagandat nem kell meghallani :-)

Arthamyr 2017.05.18. 19:28:22

@FutureFry: Azért én még inkább optimistán 40-60 hátralevő évre tervezek. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.18. 19:28:54

@Dikusz: Neked tartozom még egy magyarázattal.
Vegyünk egy spirálrugót, például egy golyóstoll rugóját. Ha összenyomod egyre nagyobb erő kell hozzá. Ha veszünk egy hajtűrugót például egy biztosítótűt annak az összenyomásához végig ugyanakkora erő kell.
A kalibrált rugónál pontosan ki van számítva hogy mekkora erő kell az összenyomásához vagy húzórugó esetén a kihúzásához.
Egy átlagos ember nem is gondolná hogy mennyiféle rugó van és hogy mekkora tudomány a legyártásuk.

DieNanny CH 2017.05.18. 19:29:36

@szÖveges professzor:

"De lehet tevedek. Nem vitatkozni akarok, csak en ezt tapasztaltam."

Sajnos igen, tévedsz, de ezt nem fognám fel hibának. Csak a tagadást.

Főleg a helyszín ad hamis információt: Budapest.
Nem mondom, hogy ha egyszer lesz időd, látogass meg kis falvakat - sőt, akár közepes városokat is, mert hiszen miért akarnál szomorú, lehangoló dolgokat látni???

De, hát, ez van.

P.Elliot 2017.05.18. 19:29:42

@gabors: Igazad van, a nyugati hatarokon volt komolyabban "megadoztathato" valo hiszen a szocialista orszagbol ugyan mit hozhatott a turista? Lenin szobrot?
Bar a ferjem egy helyezkedo munkatarsa akkoriban Moszkvaban volt valami jelentektelen kikuldetesben, visszatert egy Lenin mellszoborral, kitette az iroasztalara, munkakezdes elott megsimogatta a szobrot vagy megerintete, lehet igy is es ugy is magyarazni a ferjem szerint., es tobbet senki nem mert neki szolni semmiert, hehehe....
Egyebkent amikor voltam Pragaban, hoztam szep divatos fehernemut magamnak, eleg sokat mert nagyon jo arban voltak es szepek, otthon meregdraga volt az a fajta meg valami vermut szeru italt ami jo volt meg meg mast is de nem emlekszem hogy mit, a vamos egy szot sem szolt erte....

DieNanny CH 2017.05.18. 19:32:02

@guy2:

Szerintem senki nem lesz attól kevesebb, hogy több mindenhez ért.
Tanuld ki a sofőrködést! - ha majd nem kell a sofőr, tanuld meg az ácsszakmát - miért lenne gond 10 évente valami újat tanulni?

tanato 2017.05.18. 19:37:42

@élhetetlen: @szÖveges professzor: Természetesen van elszegényedés,de uniós tagságunk miatt ezt a vidéki lakosság egy jelentős része is tudja kompenzálni a kinti melóval.Egyre inkább ez a tendencia.A mélyszegénységben élők, 3-4 osztályt végzettek,putriban sok gyermekkel lakók az más tészta ezen családok nagyon szegények és nem külföldi munkával egészítik ki a család bevételét.

P.Elliot 2017.05.18. 19:38:49

@London2009: A lakotelepen ahol laktam otthon orvos volt a jobbfeloli szomszedunk, 50-en feluli, 2 gyerekes,1 szoba es ket felszobas lakasuk volt, ahogy hallom vegig ott eltek, igaz hogy volt egy hetvegi telkuk egy kis vikendhazzal valahol Pest hataraban.
Volt egy trabantjuk is, ez volt az ossz.

Arthamyr 2017.05.18. 19:39:18

@guy2: Azért pl. ácsra/villanyszerelőre stb. biztos szükség lesz a következő 50 évben. Több okból: egyrészt a "régi" (a múltban, most vagy akár a következő 10 évben épült/épülő) házakat is javítani kell. Másrészt szkeptikus vagyok a nyomtatott házak "igényességével" kapcsolatban. A kreatív szakmákra is jó eséllyel szükség lesz (pl. aki tervezi a házat, esetleg ahova valami egyedi kivitelezés kell). Aki megengedheti magának, nem fog kielégítően funkcionális, középszerű egyen-dobozokban lakni. A sofőr már érdekesebb kérdés, őket hamarabb ki lehetne váltani, de még az is odébb van, és kérdés, mekkora lesz az ellenállás, a sofőrök elég agresszív népség... Másrészt a robotsofőr akkor igazán hatékony, ha a sofőrök túlnyomó többsége robot. Az emberi sofőrök hibáit, kiszámíthatatlanságát nehéz kivédeni, és akkor még nem beszéltünk a közlekedés egyéb résztvevőiről, pl. gyalogosok, kerékpárosok.

Arthamyr 2017.05.18. 19:40:20

@tanato: "putriban sok gyermekkel lakók az más tészta ezen családok nagyon szegények és nem külföldi munkával egészítik ki a család bevételét. " - Milyen diplomatikusan fogalmaztál. :D

Arthamyr 2017.05.18. 19:43:48

@diggerdriver: "Ha veszünk egy hajtűrugót például egy biztosítótűt annak az összenyomásához végig ugyanakkora erő kell." - Ebben egészen biztos vagy? Nem csak mondjuk annyira, mint amennyire mondjuk a gravitáció állandó a bolygón? Nem tudom, tényleg kérdezem. Én azt tapasztaltam, hogy a fizikában rengetegszer használnak egyszerűsített képleteket, amik szélsőséges esetekben megborulnak.

szÖveges professzor 2017.05.18. 19:44:44

@tanato:
En mar nem szeretnek ebbe jobban belemenni, mert szetszednek. :) Aztan megint kedvem tamad leregelni...

Golf2 2017.05.18. 19:49:39

Off. Hard Brexit lesz.A munkáltatóknak dupla plusz pénzt kell majd fizetni az államnak ha külföldit alkalmaz...

Golf2 2017.05.18. 19:53:17

@tanato: Már nem putriban laknak,öregeznek néha a lakást is elveszik tőlük Zuglóban is erre szakosodtak,ügyvêddel,profin.

Beriman 2017.05.18. 20:16:09

"Amikor dolgozok, én vagyok a gép. A pórusaimban érzem a szerkezet minden rezdülését."

Ez vagy szerelem, vagy munkaköri betegség, nemtudom :)

Dikusz 2017.05.18. 20:33:30

bejött, @swing gitan: megmondta a tutit:)
Talán egyszerűbb lenne magát a szót kétfelé választani, adja magát, hol kell elválasztani. Katonaságnál használták, pontosan mi célból az sejtem, vagy sejteni vélem.:))

Dikusz 2017.05.18. 20:34:20

@Pink Petsch: az előbbit neked küldtem :)))

Dikusz 2017.05.18. 20:35:32

@swing gitan: úgy tűnik, hogy a "meg, hát" kategóriába tartozik szerinted ő is, ugye?

Shaktee 2017.05.18. 20:36:37

@Dikusz: Szép lány volt, s ma is az..

Dikusz 2017.05.18. 20:39:33

@tanato:nagyon szeretem azt a sorozatot én is. Ha csak tehetem, megnézem. Van olyan hely már, amerre jártunk, sok szép emlékkel.

Dikusz 2017.05.18. 20:45:12

@Pink Petsch: bejött, @swing gitan: megmondta a tutit:)
Talán egyszerűbb lenne magát a szót kétfelé választani, adja magát, hol is kell a választóvonal. Katonaságnál használták, pontosan mi célból az sejtem, vagy sejteni vélem.:))

Dikusz 2017.05.18. 21:14:12

@Payrollerwitch: nagyszerű élmény lehetett:) Élvezet hallgatni ezeket a történeteket.

Dikusz 2017.05.18. 21:20:11

@zoole uk: Biztos, hogy a Barátok köztöt nézted? :)

Dikusz 2017.05.18. 21:30:51

@szÖveges professzor: sajnos nem élnek többen jobban. Budapestet láttad, van egypár olyan környék, ahol nem ez a valóság.
Pár éve egy Borsod megyei kisközségben volt a szállásunk, a többnapos túránk alatt. Ott a boltban nem pl. nem egy doboz leveskockát vesz a vásárló, hanem hitelbe 1 darabot. A szövetkezeti boltban is. Nem egy, nem két ilyen hely van itthon, és nemcsak ebben a megyében. Ezeken a helyeken nincs munkaerőhiány, munka sincs, hol lenne? Nem is lesz.
A közmunkaprogram -bármit is csináljanak- nem úgy működik, hogy állandó munkát kap valaki. Ha jól tudom nincs is olyan. Három-hat hónap amit dolgozhatnak folyamatosan, utána ugyanennyi szünet, mert a többieknek is kell valamennyi munka

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.18. 21:32:30

@Dikusz: Az volt a pornófilm címe...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2017.05.18. 21:32:37

@Dikusz: miert,nem abban csalta az osszes asszonya a Luzer Bandit?

Herr Géza 2017.05.18. 21:45:57

Jesszusom, ez komoly? A " Szomszédok" a fő téma? És akkot ém még szégyelljem a nejem "Barátok közt"-függőségét? :))))))

Shanarey 2017.05.18. 21:49:35

Digger írt egy jó posztot, erre itt szinte mindenki tele-görényezik, bocs tele-regény.
A szomszédokról jót vagy semmit.
Jót nem tudok ezért is lett nálam ez már akkor tele-görény.

Dikusz 2017.05.18. 21:51:56

@Csodabogár: Mi Kárpátaljára átmenve jártunk így. Az idegenvezető előre szólt, még az indulásnál, hogy amikor a határhoz érünk, tegyünk az útlevelünkbe egy papír kétszázast, ha nem akarunk a határon várakozni legalább fél napot. Megtalálták a módját -külön sávba állították a buszt-, hogy engedjenek előre a többiek előtt (akik nem adtak pénzt, de már jó ideje várakoztak). Így is több mint két órát álltunk a határon. Nem a magyar határőrök csinálták ezt.

Romániában először (munkahelyi szervezés) 1985-ben jártam. Akkor az egyik kolléganő (ő volt az idegenvezetőnk) összekészített a vámosnak (szintén nem magyar) egy csomagot. Akkoriban nem pénz, hanem AMO-szappan, papírzsebkendő, édesség stb volt a menő.
Visszafelé ugyanaz a vámos volt éppen, megkapta ugyanezt a csomagot. Cserébe viszont nem csinált belőle ügyet, hogy a buszon mind a negyven embernél legalább két üveg Drobeta (igen finom) konyak volt. Amikor meglátta (minket azért leszállított), legyintett egyet, és leszállt a buszról.

Ami rosszat tapasztaltamt, az nem vesztegetéses ügy volt. Északi szomszédaink határőrei nem fogadtak kitörő lelkesedéssel minket még a '90-es években sem. Leszállították a buszról -november volt- az egész társaságot, aprólékosan végignézték az egészet. A fiamról (hétéves volt akkor) csak azért nem szedték le a dzsekijét, mert szétment a réginek a cipzárja, előszedették velünk. Szintén saját tapasztalat, hogy az üzletekben valóban nem szólalhattunk meg magyarul. Emlékszem Pöstyénben jártunk, egy idős hölgy odajött hozzánk, és azt mondta, hogy engedjük meg, hadd hallgasson minket, csak mert magyarul beszéltünk.

Dikusz 2017.05.18. 21:52:37

@Dikusz: tapasztaltamt = tapasztalatom

SzZoole 2017.05.18. 21:57:23

@Herr Géza: akkor a nejed biztos tudna valaszolni a fentebb feltett kerdesemre:)))

nyuszigonosz 2017.05.18. 22:01:29

Digger a posztod jó, mint mindig.

Dikusz 2017.05.18. 22:11:11

@diggerdriver: Apu a gyáli Szabadság tsz-ben, ahová akkor ment át dolgozni, amikor a kisrugóüzemet Tatabányára költöztették, a melléküzemben pont az általad említett golyóstollba használatos rugókat gyártották. Ehhez ő csinálta a szerszámot. Láttam a rugót, alig volt 1 cm, és tényleg kellett erő az összenyomásához. Nagyon pici volt, nagyon vékony huzalból, és ha elrepült, nem lehetett megtalálni:))
Egy bizonyos szögben le kellett állni a tekercselésével, mert nem volt mindegy mennyit teker aki csinálja a rugót. Nem volt semmi szerintem kiszámítani, és elkészíteni a gépet, hogy ne selejtet gyártson az ember. Egyébként abban az időben ennek a melléküzemágnak a megléte tartotta el az egész tsz-t. Nem mellesleg az ország harmadik legjobbja volt. több százmilliót fizetett be évente az államkasszába. Az akkori elnöke a tsz-nek népszerű volt, szembe mert szállni a nagyhatalommal, a pártbizottság akarata ellenére szavazták meg elnöknek a tagok. Az országban eléggé közismert volt a neve.

Dikusz 2017.05.18. 22:13:06

@swing gitan: attól -gondolom a sok használat miatt- nem kellett félni, hogy szálka megy oda, ahova nem kellene:)

Dikusz 2017.05.18. 22:20:44

@zoole uk: fogalmam sincs, nem nézem (tényleg). Először lézerbandinak olvastam, csodálkoztam is, hogy került be a sorozatba. Kicsi szívem mélyen érzem, hogy nem szoktál pornófilmet nézni, soha nem is néztél:) (viccvót)
Férjem egyik haverja anno azt mesélte, annyira egy kaptafára készültek, ezáltal unalmasak voltak ezek a filmek, hogy a végén visszafelé pörgetve nézték már meg.

SzZoole 2017.05.18. 22:23:34

@Dikusz: assetudom miaza pornó....,

Vadalmaaaaa 2017.05.18. 22:23:44

Digger: hogy is inditottad a korabbi posztod? Azt irtad,amit nagyon bizonygatnak,az nincs.makkor ezek szerint büszkeség sincs. Kar.:)

Dikusz 2017.05.18. 22:26:33

@Shanarey: azért a hozzászólók többsége leírta, hogy nagyon jó poszt. Nekem tetszik, hogy egymással beszélgethetünk, viccelhetünk.

A Szomszédokat jó darabig néztem (anyukám nagyon szerette), de a végefelé már nagyon ellaposodott a sorozat, nem tudtak már mit belevenni. Most meg, legalábbis számomra már elavultnak tűnik. A mostani sorozatok nekem nézhetetlenek.

2017.05.18. 22:29:54

@Dikusz: Köszi mindkettőtöknek :)

2017.05.18. 22:30:51

@Herr Géza: Most, mi bajod, he? Olyan sznob vagy! :PPP :DDD

macamuca [IHUN] 2017.05.18. 22:58:23

@Golf2:
Az eddigi 1000 fontot akarja 2000 fontra emelni Theresa May pártja, ha győz a június 8.-i választáson = ez tehát nem tény, hanem pártprogram-terv. (sanszos, hogy nyernek, de ezzel együtt ez perpill csak terv).
Ja, és nem "külföldiek", hanem "EU-n kivuliek" esetében.
Eme "apróságok" picit más negvilagitasba helyezik az általad közölteket..., mármint szerintem...

Golf2 2017.05.19. 06:11:05

@macamuca [IHUN]: Márpedig a cikkben külön benne volt hogy mégis vonatkozik az EU-s külföldiekre is.

Vadalmaaaaa 2017.05.19. 06:26:58

@gabors: igen,naponta leszurnak valakit Londonban,nagyon jo hely,megertem,hogy a poszter nem vágyik haza egyáltalán:)

Amúgy a savas támadások is napi szinten zajlanak arrafele,nemrég egy komplett csaladot savaztak le.a gyerek meg csak toddler .....

tanato 2017.05.19. 07:12:01

@Dikusz: Én is sokfelé jártam már a hazajáró helyszínei közül.FŐleg szüleimmel/Kádár rendszerben máshová nem is mentünk kirándulni szinte csak SZlovákiába,Erdélybe,Lengyelországba piros útlevéllel.Magas Tátra DUnajec áttörés az volt a kedvencünk,Erdélyben meg SZékelyföld és a MÓcvidék,de azért többfelé jártunk más hegységekbe is.

tanato 2017.05.19. 07:14:49

@Arthamyr: @Golf2: Igen a putri helyett írhattam volna ócska viskót vagy romos tanyaépületet is és akkor nem mindenki azonnal a romákra asszociál.De kétségtelen ebben a körben ők vannak többségben.

tanato 2017.05.19. 07:18:58

@szÖveges professzor: Jogos hogy nem akarsz ebbe belemenni,azért én neked adok igazat,igaz kicsit átfogalmazva:AKI munkaképes,nem utál dolgozni,előre is tekint nem csak a mának él ,jobban tud élni mint anno 30-40 éve éppen az uniós tagság előnyeit kihasználva.És ilyenek vannak azért a romák között is,igaz arányaiban még nem túl sokan.

London2009 2017.05.19. 11:05:45

@vöribaba: de megis merrefele? Mert mondjuk nyilvan a budapesti 8. keruletben sem jarkal ejszaka az ember... Ugyhogy ez lehet, hogy valos problema egy bizonyos retegnek, egy bizonyos kornyeken...de peldaul en eletemben nem feltem meg Londonban vagy ert barmifele inzultus.

NorthPier 2017.05.19. 11:25:24

@tanato: Én sem akarok mélyen belemenni, csak úgy megemlítem, talán tavaly olvastam egy riportsorozatot a Svájcban "dolgozó" khm... putrilakókról. A futtatóik is mind egyről egyig onnan, sőt, naccsalád.
Mondom, nem akarok mélyen belemenni, de alaposan elszomorított az írás, úgy elgondolkodtam rajta, micsoda lúzer vagyok,nekem micsoda erőfeszítésbe volt kis időre Svájcba kikerülni dolgozni , micsoda szervezés előzte meg, Nem mondom, hogy életem legnagyobb élménye volt, de kiemelkedő esemény, az anyagi hozadékát tekintve is, ők meg úgy járnak Svájcba "dolgozni", ahogy én átmegyek a konyhából a nappaliba es meg sir a szájuk, hogy kevés a lóvé, ez is kevés, bár ebben valszeg a strici(k) keze van benne.
A másik.
Mindig külföldön dolgozó fiatalokat emlegetsz, (bár otthon a "fiatal" szónak kezd egy egészen speciális, értelmező szótár által sem definiált jelentése lenni), szóval ha tíz kezem lenne, sem tudnám összeszámolni, hány jóval ötvenen felüli él , dolgozik csak a környezetemben, és akkor még hol a többi. Az általam ismertek kozul a doyen elmúlt 70 éves. Evvel nem azt akarom mondani, h több az idősebb, mint a fiatal kint, csak az utobbi jelző kihangsúlyozása valahogy eltörpíti a valóságot.

tanato 2017.05.19. 11:53:02

@NorthPier: Persze a középkorúak közül is sokan dolgoznak kint.

Vadalmaaaaa 2017.05.19. 14:33:09

A legjobb kornyekeken van a legtobb tamadas es nem ejszaka,hanem fenyes nappal.

A hàlón talalni fogsz stabbing tèrkèpet ès acid attack tèrkèpet is,illetve az adott hèten leszúrt fiatalok fènykèpeit is mindig felrakjak,pentek van,tehat mar vannakmfenn fotok.

Irod,hogy nem volt problemad,maradjon is igy.

Boborjnán1986 2017.05.19. 14:33:14

@Csodabogár: Ha te nem írod meg, megírja más.

Vagy nem.
De sosem tudhatod, kit mi érdekel. Én például szívesen olvasnék ilyen témában is.

Vadalmaaaaa 2017.05.19. 14:33:23

@NorthPier: vilagos ,amit irsz,de szerintem nem szabad irigyelni a munkajukat,sok sulyos betegseguk lesz kesobb a virusok miatt,amit osszeszednek. Miutan a svajciak a leg adisfertozottebbek egesz Europaban, en meg egeszegugyi dolgozoknak sem irigylem a munkajat ott. Megfizetik ok annak a jo keresetnek az arat,hidd el.

Payrollerwitch 2017.05.19. 14:38:18

@P.Elliot: Akkoriban minden gyerek a családban imádta. Ma már lehet nem ennénk meg. :)

Vadalmaaaaa 2017.05.19. 14:49:58

London 2000- sok szerencset,fenti valaszom is neked szolt

London2009 2017.05.19. 15:29:46

@vöribaba: amerre en jarok, ott ilyen problema nincs. 99%-ban Canary Wharf es Greenwich kornyeken mozgok. Megneztem ezt a terkepet, irto erdekes!! Viszont jah, vegtelenul unalmas kornyeken dolgozom es lakom. Semmi nem tortenik arra a terkep alapjan sem. :D

adg 2017.05.19. 15:33:26

@London2009: pedig pink rosszul tudja Feri nem volt a lakotelep Csák Norisza, hiszen mar a neve is az ellenkezoje, Nemcsák.

Vadalmaaaaa 2017.05.19. 18:13:44

@London2009: az erdekes jelzo nekem nem jutott volna eszembe ezzel kapcsolatban.remeljuk belebotlasz valami erdekessebe is.

DieNanny CH 2017.05.19. 22:24:14

@vöribaba:

"Miutan a svajciak a leg aidsfertozottebbek egesz Europaban"

Ezt a baromságot honnan szeded???

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.01. 05:47:56

@Nagy kámpics: Pluszban még az az idióta fütyülő-morgó zene alákíséretnek, télleg megadta a hangulatot...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása