oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. április 20. 06:30,  Egyévnyi kalandozás Új-Zélandon 154 komment

2017. április 20. 06:30 Határátkelő

Egyévnyi kalandozás Új-Zélandon

Lassan hagyomány, hogy ilyenkor, április környékén a 35 év alatti kalandvágyó fiatalok beélesítik a gépet, és megpróbálnak lecsapni az új-zélandi working holiday vízumra, ami elég komoly lehetőség arra, hogy az ember egy évet töltsön a kiwik földjén. Túl sok feltétel nincs, de a gyorsaság feltétlenül köztük van – írta Orsi, aki korábban maga is eltöltött egy évet így (és aki erről blogot is írt Hortobágyi Rántott Vombat címen).

uj-zeland_working_holiday_vizum_foto_backpackerguide_nz.jpg

„2014 júniusában gondoltam egyet (jó, igazából néhány évvel korábban gondoltam ezt már), és nekivágtam egy hátizsákkal a világ másik felének. Meg sem álltam egészen Új-Zélandig. 

Korábban csak könyvekben és filmeken láttam ezt a varázslatos országot, de egyből lenyűgözött. Azúrkék tavak, fekete homokos tengerpartok, kősivatagok, esőerdők, retinaégető zöld mezők, egzotikus madarak és a helyiek végtelen kedvessége. Akkor még csak ennyit tudtam a Nagy Fehér Felhők Országáról, de hajtott a kíváncsiság, hogy felfedezzem. 

A working holiday vízumnak köszönhetően lehetőségem volt egy évet eltölteni Új-Zélandon, amelynek során utazhattam és dolgozhattam 12 hónapig az országban. 

Biztonságos és barátságos 

Szerencsés kombináció ez, ugyanis a magyar kis spórolt pénzem elég gyorsan elfogyott volna: Új-Zéland nem egy olcsó ország, főleg nekünk. Bár korábban én nem voltam egy nagy hátizsákos utazó, egyedül meg aztán főleg nem mentem sehová, a lehető legjobb helyen feszegettem a határaimat. 

Down Under ugyanis alkalmas az ilyen fajta utazási módra: mind Új-Zéland, mint Ausztrália nagyon biztonságos és itt nagyon elterjedt a hátizsákos, campervan-es (kvázi lakóautós) utazgatás. 

Bár én nem vettem autót, gyakran betársultam másokhoz, illetve kipróbáltam az ingyenes autóbérlési lehetőséget is, és volt olyan is, hogy barátnővel stoppoltam. Összesen a két országban olyan 15 ezer kilométert utaztam 10 hónap alatt. 

A kint létem idején próbáltam olyan munkákat végezni, amelyeket itthon sosem csináltam és vélhetően egy darabig még nem is fogok. Önkénteskedtem szállásért és ellátásért, ami arra igazán ideális, hogy helyieknél lakjon az ember és testközelből nyerjen bepillantást a kiwik, esetleg a maorik életébe, kultúrájába. 

A lelkészektől a madárrezervátumig 

Laktam lelkész családnál, akiknek a lánya épp Magyarországon járt Biblia-kurzusra, börtönpszichológusnál, repülőgéphangárban és olyan családnál is, ahol semmilyen állati eredetű dolgot nem ettek és annyira hittek az önellátásban, hogy szinte mindent maguknak termeltek. 

A fenti önkénteskedésnek hála dolgozhattam madárrezervátumban, ahol olyan madarakat láthattam, amiből alig néhány példány él már csak a világon, építettem repülőt, nyírtam füvet reptéren, méhészkedtem az ország legészakibb csücskében, vagy épp gletteltem egy kis apartman felújítása során. 

Rengeteg fantasztikus családdal és emberrel ismerkedtem meg, nem csak helyiekkel, de más utazókkal is, amelyből aztán életre szóló barátságok születtek. A mai napig táplálkozom ezekből az élményekből, emlékekből, barátságokból. 

Azt hiszem, hogy ennél nagyobb kalandot, egy kis kiszakadást a mókuskerékből és önmagam megismerésének jobb útját nem is választhattam volna. És a jó hír az, hogy idén áprilisban is újabb száz magyar fiatalnak nyílik lehetősége belevágni egy hasonlóan izgalmas évbe. 

Tudnivalók a working holiday vízumról 

Április 27-én 10:00 órakor (új-zélandi idő szerint!) újra aktívvá válik az új-zélandi working holiday vízumra való jelentkezés online felülete. A már ötödik éve óriási népszerűségnek örvendő vízummal évi száz, 18-35 év közötti magyar fiatal tölthet el egy évet a világ túlsó felén és utazgathat, ill. dolgozhat kerek egy éven át. 

A jelentkezés online történik az új-zélandi Immigration oldalán. Az online jelentkezés során kizárólag a gyorsaság számít, csatolni nem szükséges semmit, csupán abban az esetben kell elintézni a kötelező mellkasröntgent, ha a pályázó bejutott a szerencsés száz közé és engedett a rendszer fizetni. 

A vízum igényléséhez szükséges: 

- érvényes útlevél (tervezett hazautazástól számított további három hónapig)

- gyorsan hasító internet

- személyigazolvány, vagy jogosítvány

- online vásárlásra alkalmas visa vagy master card bankkártya

- megfelelő fedezet a vízumdíjra (208 NZD)

- kiutazáskor rendelkezni kell majd utasbiztosítással

- nyilatkozni arról, hogy rendelkezik a pályázó a megfelelő fedezettel (4200 NZD)

- illetve a vissza repülőjeggyel, vagy annak megfelelő összeggel

- továbbá amennyiben bejutott a száz fős keretbe, mellkasröntgent kell csináltatni 

Április 26-án késő este tehát minden bizonnyal ismét sokan ülnek a gép elé, hogy megpályázzák a világ egyik leggyönyörűbb országába szóló vízumot. 

A kritikus 10 perc 

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján idén is 10 perc alatt fognak elfogyni a helyek, de fontos azzal tisztában lenni, hogy ez egy hivatalos dokumentum, amely az új-zélandi Bevándorlási Hivatalhoz fut be, így valótlant állítani, vagy hamis adatokat megadni nem ajánlatos. 

A vízumot a kötelező mellkasröntgen elvégzése után (ez is online kerül benyújtásra az akkreditált doktorok által) kb. 1-2 héten belül elbírálja az új-zélandi Bevándorlási Hivatal. 

A vízum megszerzése után 365 napja van a pályázónak belépni az országba és az első belépéstől számított további egy év áll rendelkezésére, hogy utazgasson, éljen és lásson. 

Bár a jelentkezés pillanatában nem szükséges rendelkezni a követelményként előírt kb. 850 ezer forintnyi összeggel, Új-Zéland igen drága ország, ezért a kiutazáskor érdemes ennek többszörösével nekivágni a nagy kalandnak. 

A vízum lehetőséget nyújt, hogy az utazás során dolgozhasson a pályázó, így az igen gyorsan fogyó magyar tartalék visszapótlására és esetleg további utazgatások finanszírozására is lehetőség van. 

Mindenképp érdemes alaposan tájékozódni a kinti árakról, utazási- és szálláslehetőségekről és felkészülni arra, hogy ezzel a vízummal főként szezonális jellegű munkákat lehet végezni. 

A látnivalókban hihetetlen gazdag ország, a kiwik kedvessége és az utazás öröme azonban biztosan garantálja, hogy felejthetetlen évben legyen része a kiutazónak.” 

Ha vannak kérdéseid, akkor érdemes megkeresni Orsi oldalát.

HÍRMONDÓ

Ausztrália bekeményít a külföldiek munkavállalásával

Nem túl jó hír az országba vágyó magyaroknak, hogy Ausztrália változtat vízumpolitikáján és a jövőben elsősorban a helyi állampolgárok alkalmazását tartja szem előtt.

Te is rabszolga vagy? 

A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint „Magyarországon kevesebb ugyan a fizetés, de mégis jobb az élet, mint ha Nyugaton lennél rabszolga”. Hát ja.

Amikor jön a visszautasíthatatlan ajánlat 

Az 1988-as szöuli olimpián Széchy Tamás legfontosabb segítője a vízparton az akkor 33 éves Gyertyánffy Tamás volt. A fiatal szakember aztán fogta magát, és a következő év elején elment Olaszországba, ahonnan nem is jött vissza tavalyig.

(Fotó: backpackerguide.nz)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Új-Zéland

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7512438731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.04.20. 06:57:52

Jó lehetőség, csak fiataloknak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.04.20. 07:50:34

Gyönyörű ország. Jó lehet ott élni.

puhacica 2017.04.20. 08:01:52

naaaaaagy-nagy sohaj...

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2017.04.20. 08:08:56

Ahogy nézegetem országonként más és más a kitétel. Aki netán brit útlevéllel rendelkezik az nincs az ominózus 10 perces időkorláthoz kötve, mert bármikor igényelhet plusz quota sincs hogy hányan jelentkezhetnek.

Zsuzsa Komornik 2017.04.20. 08:53:01

Ha most 19-20 éves lennék, nekivágnék a továbbtanulás előtt, az biztos!

Zsuzsa Komornik 2017.04.20. 08:53:06

Az ausztrál munkaválalási új törvény az itteniek szerint elsősorban politikai szöveg. Ezt most kihírdették, azután csavarnak majd, finomítanak rajta. Tényleg nevetségesen széles volt a szakmák palettája, amivel jönni lehetett.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.04.20. 09:11:11

Nyugdíjasnak jelentkeznék... Hajrá fiatalok! Minden fiatalt kicsapnék egy ilyen "legelésre", lássanak, tanuljanak, érjenek.

Din Serpahis 2017.04.20. 09:40:14

Ezeknek a programoknak szvsz a világon semmi értelme nincs, nettó időpazarlás. Ideális kombinációja a csövezésnek meg a rabszolgamelónak, fel nem foghatom mit lehet élvezni benne, ráadásul meg se fizetik normálisan.

Erről én mindig úgy gondolkodtam, hogy inkább elmegyek dolgozni a szakmámban, keresek egy rakás pénzt, aztán utána oda megyek turistáskodni ahova akarok, mindenféle megkötés nélkül.

Din Serpahis 2017.04.20. 09:49:06

A rabszolgás hülyeségről meg annyit, hogy most állásváltoztatáson gondolkodom, aztán jönnek mindenféle fejvadászok különféle álláslehetőségekkel. Tegnap is jött kettő, az egyik 800 CHF/nap, a másik 770.
Szóval ezúton csókoltatom Lázár Jánost.

Golf2 2017.04.20. 10:00:33

@Din Serpahis: Aztán mit nyújtasz a havi kb.5 millió forintért? Mennyi pénzt keresel valakinek?

DieNanny CH 2017.04.20. 10:18:30

@Din Serpahis:

Hát, igen, ez az ideális. Aki azonban a szakmájában nem tud elhelyezkedni, az inkább választja az alacsony bér+világlátás kombit, mert ez is érdekesebb és hasznosabb, mint otthonról, a google street view-en keresztül világot látni.
;-)

DieNanny CH 2017.04.20. 10:20:02

@Golf2:

"Mennyi pénzt keresel valakinek?"

Szerinted ez számít? Nem inkább az számít, hogy saját magunknak mennyit keresünk?

Pernilla 2017.04.20. 10:28:57

@Din Serpahis: ez egy kicsit erősre sikerült. Mondom úgy, hogy teljesen értem amit mondasz, mert számomra sem vonzó egyáltalán az ilyesfajta "cigányélet".
De pontosan tudom, hogy rengeteg olyan ember van, akinek meg az ilyen utazgatás jelenti a szabadságot, és menekülnének a napi 8 órás irodai melóból, legalább egy rövidebb időszakra. Nekik legalább ilyen erős véleményük van a te vagy az én életmódomról.
Arról nem is beszélve, hogy az emberek jó része sose tudna egyébként egy ilyen útra összespórolni, ha inkább dolgozna helyette.
Nem látok semmi rosszat ebben a programban, menjen, aki erre vágyik.

Csodabogár 2017.04.20. 10:46:56

Nincs benne semmi rossz, csak minek? Egy év hosszú arra, szerintem, hogy értelmetlen dolgokkal töltse el egy fiatal. Én is azt vallom, mint Din Serpahis. Megkeresem a pénzt és aztán utazom.
Egyébként Ausztrália és New Zealand az, ami soha eszembe se jutott, mint uticél. Ha el kellene oda mennem, büntetésnek érezném. De nem vagyunk egyformák, kinek a pap, kinek a papné.

puhacica 2017.04.20. 11:12:27

@Csodabogár: en meg oda mennek eloszor :D

P.Elliot 2017.04.20. 11:30:52

@Din Serpahis: Tudod hogy pont ez jutott eszembe amikor olvastam a posztot? Hogy kerek egy evet tolteni azzal el az eletembol hogy helyrol-helyre vonuljak, mindenfele munkat elvallalva toltsem az idot arra hogy lassak valamit akkor amikor ha rendesen dolgozok akkor abbol is el lehet jutni olyan helyre ahol nem csinalok semmit csak turistaskodok, munka utan kutatas nelkul.
Szeretek en is csavarogni de igy nemigazan vallalnek semmit, foleg nem egy evre.
Igen, egy ev alatt sokmindent lehet latni de ez az ido kiesik az eletembol mert nem tudom tanulassal tolteni vagy a szakmamban elobbre jutni. Akkor tudnam elkepzelni ha a szakmambeli munka lenne hogy masfajta, ki tudja mire jo tapasztalatot szerezhetnek.

P.Elliot 2017.04.20. 11:40:47

@Csodabogár: Ez a ket orszag engem sem nagyon vonz, meg sem tudom mondani hogy miert, valoszinu hogy tul sok filmet lattam roluk ami pl. Ausztralia rovar es allatvilagat illeti, felek toluk mert nekem elsorendu cel ugyis a videki kirandulasok amit nem szeretnek ugy hogy folyton a labam alatt kutatom a foldet hogy ra ne lepjek valami merges elolenyre, a tengerben sem a capat akarnam kutatni hogy kiuszhatok-e tavolra vagy felejtsem el.
Uj Zealandrol keveset tudok es amit olvastam is nem igazan fogott meg, talan az lehet erdekes es feldobo hogy nincsenek kigyok ha igaz meg a kiwi madar nagyon erdekes.
Ettol fuggetlenul vagy eppen ezert nagyon szivesen olvasom errol a ket orszagrol a beszamolokat, nagyon erdekel hogy milyen ott az elet....

Shaktee 2017.04.20. 12:40:05

@Nagy kámpics: Nu itt van amit kerestél, köszönet D.B Ági barátnőmnek a linkért

pim.hu/hu/dia/dia-tagjai/petri-gyorgy

Arthamyr 2017.04.20. 12:43:06

@Din Serpahis: az emberek - főleg fiatalok, akiket ez a program céloz - túlnyomó többsége számára nem reális a 700+ CHF/nap juttatással járó munka.
Ha fiatal lennék, egyedülálló, tudnék angolul, és emellett lenne 5000 NZD-m (azért ez nem egy alapvető együtállás egy mai magyar fiatal számára), simán megpróbálnám, szerintem kiváló lehetőség. A fiatalok többsége sokkal értelmetlenebb dolgokkal pazarol el éveket az életéből, mint ez a csövezés és rabszolgáskodás. Amúgy sem zárja ki azt, hogy később legyen 1000CHF/napot adó munkája, igaz közelebb sem visz hozzá. Szóval hajrá mindenki, sok sikert hozzá, megpróbálni semmibe sem kerül!

Arthamyr 2017.04.20. 12:43:20

@Golf2: Ezt nem feltétlenül lehet meghatározni, mert nem ő keresi a pénzt jó eséllyel. Viszont a cég, ahol dolgozni fog, ha nem tölti be azt a munkakört, biztosan megszámlálhatatlanul sokkal többet bukik, mint napi 1000CHF. Ha meg hosszú távon nem töltik be, elakadhat az egész cég működése egy tök jelentéktelennek tűnő munka nem elvégzése miatt, aztán lehúzhatják a rolót.

Elvégezné valaki ezt valaki napi 100CHF-ért is? Hát persze, csak akkor nem abban az országban (nem azon a kontinensen?) kellene keresni, ahol CHF-fel fizetnek. És nem lehetne gyorsan felvenni az elég jó embert, mert sokat kellene keresgélni.
Ráadásul mindenki megpróbálja a legjobb embert felvenni, akit még szívesen megfizet. Lehet, hogy az 1000CHF/napos ember semmivel sem jobb az 500CHF/napos embernél, de nagy valószínűséggel jobb, és előfordulhat, hogy egy megoldása sokkal több pénzt hoz, mint a napi 500 CHF különbség.
Ha egy cég mondjuk 200 főt alkalmaz és évi 200 milló CHF a nyereség, akkor nem azon fognak szőrözni, hogy az alkalmazott milyen drága.

Benikuty 2017.04.20. 12:43:23

@diggerdriver: meg jó lehet belenyúlni a kanállal egy gejzírbe :D

Shaktee 2017.04.20. 12:44:34

@Csodabogár: Nagyszerű dolog az ifjoncoknak.

Szomorúan olvastam hogy az ausztrál nagy korál zátony nagyrésze elpusztult, a hőemelkedés miatt nagyrészt, pedig terveztem oda egy utat..:(

adg 2017.04.20. 12:53:46

A wh nem azt jelenti, hogy egy teljes evet KELL ott lenni es dolgozni.
Ez egy olyan vizum gyakorlatilag, amivel egy evig maradhatsz es kozben dolgozhatsz. Ha akarsz. Ha meguntad, hazajohetsz.
Kb ugyanaz, mint a turistavizum, csak ezzel lehet legalisan dolgozni.

Fiataloknak nagyszeru lehetoseg, nem kell egy vagyon au vagy nz bejarasahoz. Ha elfogyott a penz, beall egy hetre mangot szedni, vagy birkat nyirni, aztan mehet tovabb.
Jo esellyel tobb elmenyben lesz resze, mint egy sima turistanak.

Csodabogár 2017.04.20. 13:06:57

@P.Elliot: Félni nem félek, csak én olyan vagyok, hogy egy szép gótikus templom, vagy egy öreg városka, ezerszer többet tud nyújtani nekem, mint az emlitett földrészek.

pappito · http://pappito.com 2017.04.20. 13:27:58

meglepődve olvasom, hogy sokan elpazarolt időnek tartanak egy ilyen kalandot. megismerni más kultúrákat és embereket, önállóságot, egymásra utaltságot tanulni vagy megélni, felelősséget, szabadságot az elpazarolt idő? Fura.
A kiwiknek az ilyen WH az teljesen bevett gyakorlat, egyetem előtt/után nagyon sok fiatal húz el fél-egy évre valahova un. Overseas Experience-et szerezni. (OE röviden) Tanulnak belőle, élményeket szereznek, világot látnak és tapasztalnak. Van aki csak Ausztráliáig jut, van aki Uk-be indul és végül norvégiában találja magát. Eddig akivel beszélgettem erről, senki nem mondta, hogy elpazarolt idő lett volna az a kis aljamunka amiket csinálgattak európa- meg amerikaszerte.
Szerintem ez szuper lehetőség, nem csak NZ-n, hanem általában.

pappito · http://pappito.com 2017.04.20. 13:31:32

ja, és itt egy cikk, hogy nálunk is szigorodnak megint a bev. szabályok nem csak az oziknál:
www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=11840831

(ennek persze semmi köze a WH vízumhoz)

P.Elliot 2017.04.20. 13:37:31

@Csodabogár: Nekem a termeszet is sokat jelent, ahogy oregszem, egyre tobbet, a varosok is de azok mar hatterbe vonultak, illetve nem, de a termeszeti vilag az elso.
Az elvem az hogy mindent nem kell latni, foleg manapsag olvasni lehet rola, videokat nezni, masok beszamolojan keresztul nezegetni, meghallgatni oket hogy hogy is van az.
adg beszamoloit is nagyon szeretem, olyan eletszaguak, jobban aterzem es jobban felfogom amit mesel mintha egy utikonyvet olvasnek.
Olvastam persze konyvekjet Ausztraliarol, lattam filmeket, sot uti filmeket, / tegnap eppen elem kerult egy ahol a 6 ev koruli kislanyt a kenguru ugy tamadta meg es teritette le a foldre, karmolta ossze, meg jo hogy nem serult meg veszelyesen, ambulanciai musor volt egy ottani korhazbol/, ki gondolna hogy ilyen elofordulhat egy allatkert simogato, allatbaratos parkjaban...
Egyebkent ha Amerika nem fogadott volna akkor Ausztraliaba mentunk volna mert a felkinalt orszagok kozul meg az volt a legvonzobb orszag, Kanada is de ott a hideget nem szerettuk volna.

pappito · http://pappito.com 2017.04.20. 13:39:56

ja, és még valami, nem április 26, hanem április _27_ a magyar working holiday visa napja.

Applications for this visa open on 27 April 2017 at 10:00 am (NZT)

www.immigration.govt.nz/new-zealand-visas/apply-for-a-visa/about-visa/hungary-working-holiday-visa

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.04.20. 13:41:18

@puhacica: megyek veled. Új-Zéland csodás, csodás, csodás.

Din Serpahis 2017.04.20. 13:42:09

@Arthamyr: Hát amikor kijöttem az egyetemről nekem se volt reális. Az akkori munkahelyemen olyan százötvenezer nettót kerestem/hó, ami igazából nem sok, viszont mocskos sokat lehetett tanulni abból a munkából.
És igazából ez az ami számít. Különösen a pályád elején amikor még nincs család, gyerek, akkor kell megnyomni, nem pedig istállót pucolni meg ilyen marhaságok.

Csodabogár 2017.04.20. 13:45:39

@P.Elliot: Ha ezek közül kellett volna választanom, akkor inkább Kanada, de alapból 10 körömmel ragaszkodtam Europához. Igaz nem is volt választási lehetőség. Kipottyantam Svédországba, ami nem csak a hideg és sötét miatt nem tetszett, hanem a nagy szocializmusok miatt sem. Váltottam Svájc lett a vége, nem bántam meg. Hegy, tó, pálmafa, csodás tájak ott is vannak, de nem ez volt a fő szempont, hanem a férjem, aki ott élt akkor már 56 óta. Minden szempontból szerencsés voltam.

puhacica 2017.04.20. 13:47:05

@pappito: szivembol szoltal.

@kisrumpf: mar indulhatunk is. :D viccet felreteve, soha nem jartam meg arra, de ha valaszthatnek, oda mennek eloszor. es azt hiszem, hogy soha nem jonnek vissza.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.04.20. 13:47:54

@Din Serpahis: ízlések és pofonok, az unokahúgom pl. kispénzüként nagyon hajt, hogy istállót pucolhasson, mert csak így fog lóközelbe kerülni - nem engedheti meg a család. Tinédzser, de így tanul és éri el, amit akar.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.04.20. 13:49:19

@puhacica: a számos meglátogatott ország, terület közül az a hely az, ami könnyezős honvágyat tud belőlem kiváltani. Aztán jönnek a baszk sztékek, de az más tészta, haha.

puhacica 2017.04.20. 13:54:50

@kisrumpf: elhiszem. :)

epp ma lattam facebookon az egyik volt kollegam posztjat, egy eve indultak neki uj-zelandnak. erdemes kattintani, meg lehet nezni a "rabszolgasagot"... akad benne egy kis ausztraliai kiruccanas is.
www.facebook.com/FollowTheFoxx/

mojyo (törölt) 2017.04.20. 13:55:40

Ez nekem nagyon tetszik, de vajon mennyire rafizetes? Baratnom csinalt ilyesmit Izlandon, de az sok penzebe kerult, de vajon igy, hogy elvileg ezzel tobb penzt lehet keresni, vajon lehet ebbol nullszaldosan kijonni? 10 perc alatt elfogynak a helyek, meg szep! :D

@pappito: Hat ez van, tegnapelott meg a demokraciarol is azt mondtak, hogy nem jo dolog, sot, meg regebben amikor angolul tanultam, egyszer azt olvastam valami brit lapban, hogy nem mindenki orulne neki, hogy ujra erdositenek a skot videket, tehat vannak olyanok is, akik a fak ellen vannak. Eskuszom neked, hogy ha valaki az internethez fordulna a hetpettyes katicabogarak, vagy a vanilias fagylalt erdekeben, valaki azt is lefikazna. Nagyon nehez igy. :D

Golf2 2017.04.20. 13:57:58

@Arthamyr: Errefelé a havi 1000frank is jó pénznek számít,nemhogy napi.Irreális különbségek,1 szakmában.

2017.04.20. 14:01:11

@pappito: Hát vannak ilyen emberek is. Anyámékon szörnyülködtem, anno, igaz, csak magamban. Elmentek Tunéziába egy 5 csillagos szállóba, all inclusive, ofkórsz .. aztán, ami a szállón kivül volt, mintha nem is létezett volna. De turistáskodtak egyet. Nafasza, ezért kár volt a charteren nyüglődni ...
Ha sajnálatos módon nem csúsztam volna ki korhatárból, jó kis buli lenne. Igaz, anno én hajóra mentem, hasonló megfontolásokból :).

pappito · http://pappito.com 2017.04.20. 14:06:49

@mojyo: a nullszaldót nem tudom, valami olyasmi rémlik beszélgetésekből, hogy az ideutazás költsége az tuti nem jön vissza sehogyse, de ha már itt van az ember, akkor elég kevésből el lehet indulni (sose csináltam itt, szóval ez azért nem egy ígéret :)
az pl. simán opció, hogy idejön a WH alak, vesz egy közepesen rottyon levő autót és nekivág a mezőgazdasági részeknek, ha jó időben jön, akkor elég gyorsan van meló, van mivel jönnimenni, aztán mielőtt hazamegy, eladja a kocsit nagyjából annyiért amennyiért vette.
De nem csak kiwiszedés van meg birkászat, house sitting meg hostelben melózás meg mindenféle.

Aztán vagy hazamegy az ember, vagy hirtelen talál itt olyan munkát amivel itt is maradhat és mákos sütit csinál pappitonak :) kaland az élet

puhacica 2017.04.20. 14:08:14

@mojyo: hetpettyes katicabogar, mi? az a fortelmes ragadozo! es meg vedened... ;)

pappito · http://pappito.com 2017.04.20. 14:08:22

@Pink Petsch: a hajó ugyanez a móka, csak szigorúbb meg jobban fizet :)

pappito · http://pappito.com 2017.04.20. 14:10:04

@puhacica: úgy roppantja a levéltetvet, hogy a szeme se rebben!

puhacica 2017.04.20. 14:11:00

@pappito: az, a lelketlen dogje neki!

mojyo (törölt) 2017.04.20. 14:15:28

@pappito: Aha. Ez nem hangzik rosszul, bar az oda utazas koltsege is eleg szep osszeg (marmint legalabbis Magyarorszagrol). Tuti jo kis kaland lehet.

@puhacica: Az osmagyar hetpettyes katicabogarra gondoltam, nem az import kinai hamisitvany szornyedveny harlekinkaticakra, azok tenyleg felelmetesek.

puhacica 2017.04.20. 14:19:36

@mojyo: en is, csak viccelni probaltam.

2017.04.20. 14:20:02

@pappito: Nayaps ;) És ha ott nem tanulod meg mi az a türelem és az alkalmazkodás, akkor soha az életben nem fogod. Jó kis lecke az, és hasznos is bizonyos szempontból. Bár igaz, egy full szakmai CV-ben nem igazán lehet villogni vele (már ha nem vendéglátós), úgyhogy, aki eleve Kockafalvára készül beköltözni, annak biztos felesleges időveszteség ez is.

Herr Géza 2017.04.20. 14:37:15

@Din Serpahis: Na azért álljon meg a hegyirabló. Ezeknél az ajánlatoknál nem árt a kevésbbé tájékozottak kedvéért hozzátenni, hogy freelancer munkákról van szó, azaz a napi 770-800 chf nem bér, hanem vállalkozási díj. És pláne egy meghatározott projektre, munkára szól, ami ugye időben jellemzően korlátozott. Azaz ebből a pénzből te állod az összes rezsit (ami persze IT-s ténykedésnél nem túl jelentős) és minden adót, járulékot, biztosítást, stb. Ami máris leviszi az összeget napi mondjuk 600 körüli nettó bevételre, ami persze szép összeg, de a 20x600=12.000 frankos fizetés ebben a szakmában már nem is olyan nagy wasistdas. És bár ez már nettó, de az alkalmazotti státusz előnyeiből nem részesülsz, nincs fizetett szabadság, 13. havi bér, egyéb munkavállalói juttatások, stb., és a legfontosabb: az egyenlet csak akkor áll meg, ha hosszabb távon tuti melód van. Mert ha kapsz pl. egy három hónapos contractot, majd utána jön egy hónap helybenjárás a következő melóig, akkor az addig jól kinéző számokat igencsak át kell értékelni. Persze ebben a módiban meg megvan az a lehetőség, hogy csak akkor dolgozol, amikor "kedved" van, utána meg mondjuk valóban elmehetsz pl. Új-Zélandra turistáskodni akár. Na de valljuk be, viszonylag kevés szakmában, és egy bizonyos minimális (?) szakmai gyakorlattal, tudással, referenciákkal van esélyed ilyen freelancer módon hosszútávon fenntartani magad, azt meg valahol össze is kell szedni. Nyilván nem bozótirtó szezonmunkásként Új-Zélandon, de szerintem nem is erre gondol senki, aki a Working HOLIDAY vízumra jelentkezik. A nagybetű nem véletlen. Maradjunk annyiban, hogy a hangsúly a Holiday-en van, a Working simán csak egy lehetőség azoknak, akik nincsenek abban a szerencsés helyzetben, mint pl. te. Vagy én. Vagy még sokan mások. :)

montroyal ( CAN qc) 2017.04.20. 14:40:16

@Golf2: @diggerdriver: azert ezt lézengést ide- oda csapodast itt alszok ott alszok ingyen lakast utazast a fiatalok kozul is csak a holgyeknek megvalosithato inkabb nekik jon be .. fiuknak is de nekik tenyleg kemenyen dolgozni kell sokkal nehezebb mint egy bevallalos holgynek ..
pl legkevesbe veszi oket fel egy jacht athajozni a vilagot es semmit sem kell erte csinalni ..

DieNanny CH 2017.04.20. 14:48:08

@P.Elliot:

"Igen, egy ev alatt sokmindent lehet latni de ez az ido kiesik az eletembol mert nem tudom tanulassal tolteni vagy a szakmamban elobbre jutni."

sok mindent látni --> kiesett idő???
Én még a 29 perces vonatúton is, míg reggel mentem dolgozni, rengeteg mindent látok-tapasztalok - szóval, én még ezt az időt sem érzem kidobottnak.

2017.04.20. 14:52:04

@kisrumpf: Hm, pedig van benne valami ... egy csinos lányt hamarabb vesznek fel egy hajóra vagy jachtra stopposként, mint egy éppoly csinos fiút, minimális vagy éppen semmi munka fejében.

mojyo (törölt) 2017.04.20. 14:56:02

@puhacica: Sejtettem, de nem volt ott, hogy viccvot, ezert ugy lattam jobbnak, ha tisztazom magam, biztosamibiztos! :D

P.Elliot 2017.04.20. 14:56:18

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nekem egy teljes ev bizony kiesett ido, nehany hetre el tudnam kepzelni de csak annyira.
Mint irtam, ha a szakmammal kapcsolatos es lehet tanulni ott ilyen teren akkor 2 ev sem sok...nekem.
Mindenki maskeppen erzi.

P.Elliot 2017.04.20. 15:02:31

@Csodabogár: Hat mi is Europaban szerettunk volna maradni de szo sem lehetett rola, illetve olyan sokat kellett volna varni hogy nem akartuk lopni az idot meg kerdes hogy befogadtak volne-e? Svedorszagbol lehetett igazabol kinezni hogy 2 ev utan talan de oda nem volt kedvunk menni. Meg Nemetorszag volt a befogado nehany ev utan de arrol meg az a hir jarta akik azoktol akik odamentek hogy nagyon lenezik a bevandoroltat, baratsagtalanok, ez mondjuk akkor a 70-es evekben volt amikor meg nem volt olyan hogy jogom van odamenni es munkat vallalni, letelepedni meg ilyesmi. Ma valoszinubb hogy ott is baratsagosabbak, befogadobbak az EU tagokkal szemben.

Főgebra 2017.04.20. 15:04:29

Jé!
Most látom, hogy alulról, eltűnt ez a felugráló, egyébként nagyon felhasználóbarát szarság! Hurrá!

God save the blog.hu!

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.04.20. 15:05:21

@Pink Petsch: lehet, nem tudom... csak ráhúzza mindenre a dolgot, nemcsak a hajózásra. "Hölgyeknek megvalósíthatóbb" - a két szép - mondjuk így - szemedért aligha fognak alkalmazni egy farmon, imho. Az a kevés számú nőismerősöm, aki így utazott, elég keményen dolgozott s nem a seggével. Nem vártam tőle ilyen öregpasis megjegyzést, de ez van akkor.,

2017.04.20. 15:06:33

@P.Elliot: Szerintem Németország, a mostani Németország lassan már túl elfogadó és toleráns. Mindenesetre, ha nem akarod magad mindenáron echte németnek eladni meg öri-barikat szerezni, kellemes hely.

2017.04.20. 15:08:34

@kisrumpf: Ja, hát farmon nem is elég, ha szépen nézel :DDD De mondjuk, az utazás azért könnyebb nőként. Amikor rendszeresen stoppoltam, mindig hamarabb vettek fel, mint a srácokat :DDD

P.Elliot 2017.04.20. 15:20:55

@Pink Petsch: En is igy gondolom hogy ma mar mas. Akkoriban a nemetek nagyon maskeppen gondolkoztak magukrol.

2017.04.20. 15:36:19

@P.Elliot: Herr Géza tudna a korábbi időszakokról reflektálni, bár azért a 70-es évekről talán ő sem ;)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.20. 15:57:06

Kb. fel eve sikerult felvenni egy Uj-Zelandon lako unokatestveremmel a kapcsolatot (nagyon orultunk egymasnak, mert kb.20 ev utan sikerult a "csaladegyesites"). Most a dedelgetett almunk talan valora valhat, azt tervezem, hogy 3 ev mulva a kisebbik lanyom kozepiskolas ballagasi ajandeka az lesz, hogy elmegyunk Uj-Zelandba, hazafele meg "beugrunk" Fiji-re, ha mar ugyis utba esik:)) LA-Auckland tavolsag es rep.jegy ar kb.annyi, mintha Mo-ra latogatnank, szoval nem is veszes...Ha megerjuk, majd irok rola egy posztot, ok?:))

Golf2 2017.04.20. 16:11:16

@P.Elliot: Még echte németek voltak,nem Schlappschwanze,Arschloche.Még a törökök is lapítottak,nemhogy fejkendősök.

Herr Géza 2017.04.20. 16:41:42

@P.Elliot: @Pink Petsch: Nyilván nekem sincs direkt tapasztalatom a 70-es évekről, ellenben volt főnököm pont akkoriban "disszidált" családostól. A maximális támogatást kapták meg és nem bevándorlóként, hanem menekültként kezelték őket. Nyilván itt mást jelentett ez, mint Amerikában, nyilván a Frau Schmidt nem biztos, hogy a hivatalos vonalat követve gondolkodott és állított be maga sütötte tortával a szomszédságába költözés napján, de volt akkor is olyan, aki igen. És az tuti, hogy aki akart dolgozni, nem nyavalygott, tett a "szerencséjéért", azt villámgyorsan befogadták és elismerték. A főnököm alig tíz évvel a sikeres landolása után már egy közepes cég vezetőségi tagja volt, német feleségével, 3 gyerekkel a saját családi házában lakott, és saját bevallása szerint soha nem tapasztalta az akkoriban oly "divatos" gyüttment Ausländer státusz szépségeit.
Aztán persze biztos voltak nagy "vesztesek" is. Ők viszont eltűntek a történelem nagy süllyesztőjében. Miután jól kipanaszkodták magukat, hogy a németek hülyék, kirekesztők, meg pláne nem értenek semmihez, bezzeg a magyar a jég hátán is megél. :)))))

Herr Géza 2017.04.20. 16:51:47

@Golf2: Te úgy most miről beszélsz? Ha már németül, akkor Schlappschwänze és Arschlöcher, a török nők meg sokkal inkább fejkendősök voltak a 70-es években, mint most. Akkor tuti nem láttál pl. Aldi pénztárban török csajt, akár fejkendővel ugyan, de full ízléses, dögös sminkkel és akcentusmentes, tökéletes német nyelvtudással. Járj nyitott szemmel....

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2017.04.20. 16:52:18

Azt még senki nem említette, hogy már csak azért sem elvesztegetett idő, mert nyelvet lehet tanulni. Ott már jóval kevesebb hazánkfia akad, kénytelen lesz angolul kommunikálni az ember. Én anno au-pair voltam, hasonló volt a cél, kevés pénzből utazni és nyelvet gyakorolni. Semmi köze a szakmámhoz de a nyelvtudás baromi sokat segített!

Golf2 2017.04.20. 17:09:29

@Herr Géza: a Schlappschwanze stimmelt csak umlautot nem kerestem

Golf2 2017.04.20. 17:19:54

@Golf2: Nyilván jobban tudsz németül,ezer éve kinn vagy. Csak tippeltem hogy tökösebbek voltak régebben.

2017.04.20. 17:53:27

@Shanarey: Én nem lepődök meg. Ugyanis az évek során észrevettem valamit. Amint valamelyik fidesz-szemét lófaszjóska elkezd pofázni arról, hogy pfúj a Nyugat, Brüsszel, Soros ezt, azt, amazt vagy emezt csinálta/csinálja/tervezi csinálni ... pár nappal később kurvagyorsan elkövetik az emlitett dolgot otthon.
(Lásd: "keresztény, fehér, magyar fiatalok nyugati rabszolgamunkája")
Tehát csak arra kell figyelni, mit szidnak éppen aktuálisan, és biztosra lehet venni, hogy egy héten belül teritéken lesz, mint általuk megvalósitandó. Régi trükk.

2017.04.20. 18:02:15

@Herr Géza: Hádde-mert-csak-azért-mert-németet-vett-el, ha magyar-lett-vón-az-asszony-akkor-szivacs-tutira ;))))).

2017.04.20. 18:05:21

@Herr Géza: Még szép, hogy akcentus nélküli a mai török csaj az Aldi pénztárában, elvégre már 3.-ik generációs német ;).

Herr Géza 2017.04.20. 18:13:39

@Pink Petsch: Ennyi is a lényeg, nem csoda ez. Magyarázd meg Golf2 kollégának, aki szerint akkor "tökösebbek" voltak a németek... :))

Herr Géza 2017.04.20. 18:16:22

@Pink Petsch: Ja, vannak ám elméletek, hogy a magyar csaj megy mindig férjhez a külföldihez a lóvé miatt, fordítva kizárt. Hár nem.

Herr Géza 2017.04.20. 18:20:34

@Herr Géza: Mármint: hát nem. :) Jelen esetben a lány gyógyszerész volt, elég jól fizető állásban, amit a családért, a gyerekekért adott fel úgy uszkve 15 évre a csóró magyar gyüttment "vendégmunkás" kedvéért. Hogy mik vannak???? :))))

Herr Géza 2017.04.20. 18:22:32

@Golf2: Nem kell umlautot keresni, jó az "ae" is az "ä" helyett.

Herr Géza 2017.04.20. 18:25:17

@Golf2: Ja, csak "tippeltél" ??? Akkor írd azt...
Bocs, ma harapós vagyok, nem miattad. :D

2017.04.20. 18:30:38

@Herr Géza: Hm, van egy olyan sejtésem, hogy a kolléga a mostani bevándorlási hullámot hasonlitja a 70-es évekbeli török betelepedéshez, és valamiért úgy gondolja, hogy akkor Firtzék nem voltak még ennyire metroszexuálisok. Vagy valami ilyesmi ;))))

2017.04.20. 18:31:56

@Herr Géza: Hámer-biztos-ronda-vót-na :)))

montroyal ( CAN qc) 2017.04.20. 18:46:05

@Pink Petsch: emlekeztek ?.. semmit nem kellett csinalni meg foztek is rajuk
eszembe jut fiatalsgom amikor tyogerkodtam is es a strandon megigertem a fonos csajoknak ha bejon a kabinba velem es csinal valamit adok 100ft...amikor aztan megtortent kertek a penzt azt feleltem --azt mondtam valamit de ez semmi se volt .. valami ilyesmi -semmi lehetett a hajon ?

nyuszigonosz 2017.04.20. 18:51:34

@Golf2: Látom, hogy Géza már válaszolt neked erre és te meg hogy ezt tippelted.

Hát sajnos az van,hogy te is, Elliot is "tippeltek" meg "mondta valaki" és aztán mint örök igazságot terjesztitek az ilyet. Nem igaz. Akkor meg végképp nem volt igaz. Mert akkor a keleti blokkból menekültek tényleg minden segélyt és segítséget megkaptak.

Herr Géza 2017.04.20. 19:07:39

@Pink Petsch: Hát a főnököm az tényleg elég randa volt...... :)))))))

Csodabogár 2017.04.20. 19:17:14

@Pink Petsch: Kapitánya váltogatja. Elkélpzelhetőnek tartom, hogy egy csinos fiunak is vannak esélyei helyenként.:-)))))

Shanarey 2017.04.20. 19:42:15

@Herr Géza:

Umlaut, az milyen állat, Malamudról már hallottam.
:-))))
(vicc volt)

Golf2 2017.04.20. 19:55:03

@nyuszigonosz: A keleti blokkból mennyien tudtak kiszökni a hetvenes években,saccolok tízezren évente? Nem osztott nem szorzott.Most kontroll nélkül özönlenek.Szerintem ezt nem hagyták volna,Merkel is még az NDK-ban osztotta az észt...Gott sei Dank.

2017.04.20. 20:08:26

@Din Serpahis:

"Erről én mindig úgy gondolkodtam, hogy inkább elmegyek dolgozni a szakmámban, keresek egy rakás pénzt, aztán utána oda megyek turistáskodni ahova akarok, mindenféle megkötés nélkül."

Erről nekem a 'harry és sally' című film jut eszembe. Amikor sally meséli, hogy a korábbi faszijával mindig megbeszélték, hogy mekkora szerencse, hogy nincs gyerekük, mert így akár szexelhetnek a konyhapadlón is, és nem nyit rájuk senki, és bármikor dönthetnek úgy, hogy csak úgy elrepülnek rómába.

Ami tök szuper, csak éppen sosem szexeltek a padlón, és végül sosem döntöttek úgy, hogy csak úgy elrepülnek rómába.

Nekem van egy olyan érzésem, hogy ilyen hozzáállással, hogy ami nem visz előre a szakmában, az "nettó időpazarlás, főleg, ha meg sem fizetik normálisan", nagy világlátás lesz, akármeddig is él is valaki, és akármennyi pénzt is talicskázott haza.

Ami egyébként nem baj, ha valaki rá van szűkülve a "szakmára", hát rá van szűkülve, nem árt vele senkinek. És 800 frank az 800 frank, ezzel nem lehet vitatkozni.

Még annyit, hogy a 2-3 hetes turistáskodás gyökeresen más élmény, mint akár pár hónapra lakni valahol, de ez már tényleg csak részletkérdés.

Herr Géza 2017.04.20. 20:09:22

@Golf2: És most ezzel mit is akarsz mondani? Mert egy kicsit zavaros a dolog, biztos csak én nem értem....

Golf2 2017.04.20. 20:13:06

@Herr Géza: Hogy nem engedték volna ki a gyeplőt a kezükből,a szellemet a palackból.Szerintem visszafordíthatatlan.

2017.04.20. 20:15:19

@montroyal ( CAN qc): Hm, hát tekintettel arra, hogy én elsősorban kamionokat stoppoltam, nem nagyon van mire emlékeznem ;))))

@Csodabogár: Fordulhat elő :)))) Vén tengeri medvék okozhatnak meglepetéseket ;).

@Golf2: Nem özönlenek ... azt a hülye Erdogant csak azért viselik el, mert nem özönlenek.

Herr Géza 2017.04.20. 20:24:04

@Golf2: Már csak azért, mert 70-es évek kontra mai migránskérdésről van szó szerinted: Merkel meg 54-ben Hamburgban született (hoppá...) és bár az evangélikus lelkipásztor családja rögtön születése után átköltözött ugyan az akkori NDK-ba (még nem volt berlini fal, meg ilyesmi), de 73-ban érettségizve és 73-78 között a lipcsei KMU-n tanulva még nyomát sem mutatta politikusi ambícióinak. Magyarul: nem osztotta az észt..
Nem szimpatizálok Merkellel, de a hülyeségtől a szőt feláll a hátamon. Pont.

Herr Géza 2017.04.20. 20:28:19

@Golf2: Na várjál már, az nem a Soros volt?

Golf2 2017.04.20. 20:32:54

@Herr Géza: Jé nekem nem szőrös a hátam:) Ne húzd fel magad! Ok akkor késöbb osztotta amikor helmut káposzta " felfedezte".

2017.04.20. 20:36:22

@Golf2: Ha jól értem, mindenképpen a Merkel kurvaanyját ...
Mellesleg, szerintem, az ég mentse meg Németországot és az EU-t az alternativáitól.

Golf2 2017.04.20. 20:37:31

@Herr Géza: Végül is engem már nem érint bár 5 éve még mehettem volna Chemnitzbe de már inkább maradnék.Ki az a Soros mindig azt szidják.

Golf2 2017.04.20. 20:39:40

@Pink Petsch: Nemtom van e jogsija,de szerintem rossz pedálra lépett ..

Herr Géza 2017.04.20. 20:41:44

@Golf2: És az mikor volt? Hol volt már akkor az NDK? Engem ez basz fel, a tények nem ismerése, vagy tudatos elferdítése. Mikor is osztotta akkor az észt Merkel ("Gott sei Dank", mondod te, aminek megint csak semmi értelme...l) az NDK-ból? Soha. Maradhatunk ennyiben???

Herr Géza 2017.04.20. 20:43:32

@Pink Petsch: A jelenlegiektől tuti.... :))))

2017.04.20. 20:43:45

@Golf2: Hogymitparancsolsz?

Golf2 2017.04.20. 20:44:48

@Herr Géza: Maradjunk,késő van már megint langyos a sőr

Golf2 2017.04.20. 20:47:29

@Pink Petsch: Hát a fékre kellett volna lépni nem bátorítani öket,meg selfizni,bohóckodni velük

Herr Géza 2017.04.20. 20:51:22

@Golf2: Tedd a hűtőbe. Gyorsfagyasztó, 10 perc. Csak ne felejtsd időben kivenni. Prosit! A Merkelnek meg a k. nénikéjét. :))))

montroyal ( CAN qc) 2017.04.20. 21:03:07

@Nagy kámpics: @Din Serpahis: ezt a megkeresem es turistaskodom nalam is igy van, osszedolgozok valamennyit ,azutan lenullazom magam egy nagy uttal , es ujrakezdem a gyujtogetest .. mivel luxus korulmenyek kozott elni es utazgatni nem megy ezert az utazast valasztottam .. kis condom van 10 éves kocsim ( igaz L betus) de ennyi ... ismeroseimnek palotajuk uszumedencevel stb van es otthon ulnek .. ha ezt eladnak tobbet utazhatnanak mint én .. kinek mi a priorité ..

2017.04.20. 21:11:17

@Herr Géza: Hát ez az, amig ez a csillagállás. marad a Muti. A Saar vidékhez nagy reményt füztek -már nem is tudom kik (bocs, fél füllel hallottam csak a rádiót bevásárlás közben, miközben közölték, hogy a 4-es pénztárat megnyitják, és menjen már valaki a pia-részlgre).
No, de a Muti pártja ott is vitte a szavazatokat.

2017.04.20. 21:13:15

@Golf2: Ha nagyobb akit nem követ el, akkor teljesen okés a Muti. És úgy néz ki, tanulékony.

Herr Géza 2017.04.20. 21:27:16

@Pink Petsch: Az SPD, of course. Martin Schulz, ki más lett volna a megváltó? Egy tradicionálisan vörös tartományban (aminek persze népességarányos valós súlya N.o.-ban a Null komma Nix tartományban van), de még itt sem jött be. Lehet a Merkelt fikázni, a migránsügyben kell is, de a pénz beszél, a kutya meg ugat. A gazdaságot nagyon egyben tartja a CDU, szigorúan a magánvéleményem szerint jobban, minr eddig bármely más kormány, ergó jelenleg nincs alternatíva.

2017.04.20. 21:38:20

@Herr Géza: Most hogy mondod, az lesz az ;). Akkor Saar nagy pofon lehetett Schulzéknak. Ez a Null komma Nix viszont tetszik :DDD
Szerintem sem árt migránsügyben kritizálni, már csak megelőzésképpen, hogy több hülyeséget már ne kövessen el. Viszont ahogy mondod, gazdaságilag ott van a szeren a CDU, és vegeredményben ez az, ami igazán számit nem a süket politikai lózungok. (Ezt kellene otthon is felfogni végre ... de olyan az én életemben tutira nem lesz).

puhacica 2017.04.20. 21:48:15

@Din Serpahis: ehhez azert eleg beszukultnek kell lenni, nem?
melyik az a munka, amivel annyit lehet keresni, hogy egy evig boklaszhass uj-zelandon? es akkor nem esel ki a szakmai fejlodesbol/fejlesztesbol? es mi van, ha nem mindenki tud megkeresni ennyit? hallottal mar rola, hogy nem mindenki lehet it-s es mernok?

@P.Elliot: egy ev lopikula. ugy elrepul, mint a sicc. es mennyi mindent lehet tanulni, tapasztalni egy ilyen ev alatt, mennyi eletrevalo elmenyt szerezhet az arra nyitott!

2017.04.20. 21:50:13

@montroyal ( CAN qc):

Ööö, ezt nem tudom, hogyan kell udvariasan megkérdezni, de semmi negatív élt nem szánok bele.

Szóval, szoktuk itt olvasni, hogy szerinted a nők könnyített pályán vannak az életben, és végsősoron úgyis a pénzre mennek. Ez egy nagyjából fair összefoglalása az élettapasztalataidnak, azt hiszem, nem?

Mármost szoktam látni a fényképeiden, hogy vannak melletted nők. Na és ez az, ahol nem akarok udvariatlan lenni, de ők akkor kitartott/fizetett/félig fizetett barátnők?

Ha így is van, nem ítélkezem felette, thaiföldön láttam, hogy ennek ott nagyon szép hagyományai vannak, és nekem semmi bajom vele, csak kérdezem. :)

És elnézést, ha túl meredek kérdés.

shantung 2017.04.20. 22:08:05

@Nagy kámpics: Hát ez az! Érdekes, hogy mások is írták: jó, jó, utazgatott, de minek! Hogy hogy minek? A megélt élményért, tapasztalatért, akár kockázatért, de megérte! Ez egy életre szóló élmény, soha semmivel nem pótolható, még pénzzel sem, sőt azzal végképp nem.
Vannak akiknek csak a pénzért végzett bármilyen cselekvés a fontos, mindent pénzben mérnek. Persze, szükség van rá de mindent úgy mérlegelni, hogy megtérül-e...
Hajrá fiatalok, aki teheti utazzon, lásson, "élje meg" az életét!

montroyal ( CAN qc) 2017.04.20. 22:37:17

@Nagy kámpics: az én élettapasztalatom azn hogy nigen a noknek sokkal konnyebb nplane ha csinos , de ez nem altalanositas ,csak az én tapasztalatom .. a mellettem levo noknek ( hivatalosan 4,baratnoket nem szamolom ) igen konnyu es vajon miert lenne nekem konnyebb 2 emberre keresnem egesz eletemben( + a gyerekeikre ) ..finoman fogalmazok ,ha amit én elértem , megéltem a nok nelkul is meg lett volna ,vagy tobb . viszont sok no semmit nem erne el egy ferfi nelkul.. nincs kulonosebb bajom az élet rendjével csak legkozelebb nonek szuletek .. a gyerek neveles es ami vele jar a haztartasi munkak ugye ez a noi beteljesedes a ferfi meg alkalmazkodik azert a ... na egyebbkent elismerem sokaknal maskepp van, ellen példak ,meg kivetel erositi a szabalyt ,... jo hat legyen

montroyal ( CAN qc) 2017.04.20. 22:39:29

azt hiszem par vesszo helyett az n-re utottem de amugy az egesz nem fontos

Herr Géza 2017.04.20. 23:06:59

@Pink Petsch: Az biza. A Saar-vidéki választás olyan pofon volt a Schulznak, hogy a tv-szereplésének aránya ugyan nem változott, de azelőtt a Híradóban villogott naponta többször az ígéreteivel, azóta meg a kabarékban törzsszereplő. Bár ahogy nézem, lassan onnan is kiszorítja őt Frauke Petry (AfD) meg a hérvége óta Erdogan "barátunk".

2017.04.20. 23:48:42

@Herr Géza: Jajj, az a csaj egy vicc (meg a pártja is), a CDU-nak nem eléggé nemzeti konzervativ (hiába próbálja meg eladni magát annak), a Pegida-féle majmoknak meg nem elég szélsőséges. Egen, valóan jó kis helyzetkomikumok alanya lehet kabaréfronton :).
Mondjuk, Schulz vastagon megérdemlte amit Saartól kapott. Sosem birtam a pofázmányát. A krimikben rendszerint ilyenek a pedo nagybácsik.

puhacica 2017.04.20. 23:50:03

@montroyal ( CAN qc): sajnalom, hogy nem jutott melled egyenrangu no, szar lehet igy.

blackhairlady 2017.04.21. 01:26:03

@montroyal ( CAN qc): de akkor mi a feszkes fenenek nosultel meg negyszer? Erre csak azt tudom mondani, hogy meg is erdemled ha nem tanultal a sajat hibadbol.
Vagy talan nem az van benne, hogy meg az atveros novel is jobb mint egyedul? Haza menni az ures lakasba, utazni egyedul az oriasi oceanjaro hajon, beszelgetni sajat magaddal? Ha igen akkor meg ne reklamalj, mert jol elvagy/elvoltal ebben a langyos vizben is:)

blackhairlady 2017.04.21. 01:29:46

ha megegyszer fiatal lennek, en is kiprobalnam ezeket a lehetosegeket, kulfoldi osztondij, ilyen-olyan vizum, mindent ami utazassal jar :)
Mi az, hogy nem lehet tanulni? Szerintem rengeteget lehet, bar lehet, de foleg megismerni a sajat hatarait az embernek. Meg kulonben is, mindenki 24/7 tanul? Nem hinnem. Idonkent kell egy kis lazitas is :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.04.21. 02:31:09

@Herr Géza: Hihetetlen vagy Géza bá, bökje meg, állandóan jössz és a rohadt tényeiddel, meg számaiddal mindenhol, mindenről lerántod a leplet, kilógatod a lólábat...
Még egy ilyen illúzióromboló ember nincs a világon...
:-)))))))))))))

montroyal ( CAN qc) 2017.04.21. 02:36:52

@blackhairlady: igaz ! jol szoltal ..atveros nom nem volt ,de ha vége ugye probaljak lehuzni amit lehet hiszen a torveny veluk van . es igaz, soha sem tanulok .. semmi baj a mostani nejemmel , csak irigylem, hogy ilyen szerencses... es persze, hogy nem engedi ki a markabol az aranytojast tojo . mit is .. kakast? bar eddig is tudtam de kezdek belenyugodni ,hogy egyik sem jobb ... mind egyforma egynek sincs keresztbe a vagasa ..es tenyleg megszoktam a langyos vizet hiaba tiltakoztam par éve hogy én aztan nem ... majd tovabballok .. hat nem ..:-)

gabors 2017.04.21. 05:13:34

@Főgebra: "Most látom, hogy alulról, eltűnt ez a felugráló, egyébként nagyon felhasználóbarát szarság! Hurrá!"

fejlesztok valamit elkurtak de majd kijavitjak hamar

Golf2 2017.04.21. 06:29:23

@montroyal ( CAN qc): a reklamálás nem fér bele,mert elküldenek a.... Pláne ha csinos,vagy jó helyzetben van.szé lá vi

Herr Géza 2017.04.21. 09:23:28

@geegee: :D Bocsánatodért esedezem, ha valamiből kiábrándítottalak, de a klasszkust kell idéznem: az élet nem habostorta.... :))))

Din Serpahis 2017.04.21. 09:28:55

@puhacica: Tudod ez olyan mint teszem azt a magannyugdij. Aki mar a huszas eveiben elkezd takarekoskodni, annak sok lesz, aki csak 50 korul, annak keves.

Sokakkal ellentetben ugy gondolom, hogy a huszas evek nem arra valok, hogy mindenfele haszontalansagra meg bulizasra pazaroljuk az idonket, egyszeruen ehelyett karriert kell megalapozni. Es ha az sikerul, akkor 50 korul mar azt csinalsz amit akarsz kb. Persze lehet maskepp is csinalni, es akkor ebbol lesz az, hogy tudod nem lehet mindenkinek ITs eletszinvonala. Hat igy nem is.

DieNanny CH 2017.04.21. 09:43:58

@Din Serpahis:

"akkor 50 korul mar azt csinalsz amit akarsz kb"

Hát, én nem tudom, de míg 26 évesen simán laktam családdal 7/24-ben, és dolgoztam náluk, 37 évesen úgy döntöttem, hogy soha többet. Mit fogok gondolni 50 évesen???

Azt akarom ezzel mondani, hogy míg 18-20 évesen az ember könnyedebben veszi az életet, elég neki túrázás közben 2-3 naponta fürödni, vagy egy hétig zacskós levest enni, esetleg zuhogó esőben egy autó platóján stoppolni, 50 évesen ezt már 100-ból 1 sem vállalja be.
Persze, lehet mondani, hogy akkor majd nem kell stoppolni, mert lesz saját autó, meg nem kell sátorozni meg motelezni, mert fussa majd rendes szállodára is.
De ez nem ugyanaz!!!

Hát, ez az én véleményem.

puhacica 2017.04.21. 12:43:56

@Din Serpahis: ha teszem azt nem 20 evesen, hanem 21 evesen kezdesz karriert alapozni, akkor mi tortenik? mirol maradsz le? de ami ennel sokkal erdekesebb, es erre mondom, hogy rohadtul be lehet szukulni, talan ezert se art neha kinezni legalabb a komfortzonankbol, szoval hogy nem ertetted, mit akarok a nemlehetmindenkiits szoveggel. egy rendor/bolti elado/konyvtaros/gyogypedagogus/fodrasz... hogy tudja ezt elerni? hogy idoben megalapozza a karrierjet es 50 evesen elvezi munkaja gyumolcset?
ugyanez a magannyugdijjal, szintiszta demagogia, amit tolsz.
es egyetertek @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: vel is. inkabb sporolok most kevesebbet es lehet, hogy csak 60 evesen tudok elkezdeni pihenni, de amit most meg tudok tenni, azt nem halogatnam 20 evvel kesobbre. ki tudja, megerem-e.

P.Elliot 2017.04.21. 13:11:20

@Din Serpahis: Nem haszontalan a bulizas meg a lazitas egy fiatalnak ha mertekkel csinalja, nekem is volt ilyen korom de esszeruen, visszafogottan, akkoriban nem is lehetett maskeppen de nem is akartam volna.
De a tobbivel egyetertek hogy fiatalon kell megalapozni a jovot mert kesobb nehezebb, van hogy mar nem is lehet, mi igy tettuk ezert tudtam elmenni korai nyugdijba es igy joval kevesebb nyugdijat kapok de voltak kiegesziteseim, pontosan azert mert idoben kezdtem megalapozni, plusz magunk is felretettuk azt a penzt havi rendszeresseggel amit a majdani oregkorra szantunk es bizony nem bantuk meg. Anyagilag megalapozott eletet elunk kenyelmesen, mindig is szoktam mondani a lanyomnak hogy tegyel felre erre a celra, nem fogod megbanni.
Mar evekkel ezelott nyitottam neki egy betetkonyvet erre a celra, kis indulopenzzel, atadtam neki, azota tesz ra mindig, amiota ferjhezment azota tobbet, neha megmutatja a bank kimutatast hogy hol jar es osszemosolygunk hogy igen, valahogy igy kell, de ettol meg nem elnek rosszabbul a hetkoznapokban. Ok is szorakoznak, baratokkal maszkalnak, filmfesztivalokra jarnak, nyaralgatnak....
Sosem tudtam volna celtalanul koborolni a vilagban egy-ket honapnal tovabb, en ugy erzem jol magamat ha biztonsagban vagyok, helyileg, penzileg....

montroyal ( CAN qc) 2017.04.21. 15:09:15

@Din Serpahis: most mond ezt egy 20 évesnek, mert igazad van de en is leszartam mindent, sot egy gondolatom nem volt mi lesz velem 50 evesen . visszafele latom es banom, hogy nem tanultam, karrier kapcsolatok , jovo epites .. fiatalon minden este buli ,csajok nagyon jol bejott nekem .. a szakmamra is csak itt szorultam ra 35 évesen ..

DieNanny CH 2017.04.21. 15:22:55

@P.Elliot:

"Sosem tudtam volna celtalanul koborolni a vilagban"

De hát pont ez az, hogy nem céltalan a dolog, új országokat, kultúrát, embereket, nyelveket, ételeket, ne adj' isten munkákat ismer meg - ez minden, de nem céltalan. Még alapozásnak is felfogható, lehet, olyasvalakivel hozza össze a sors, aki új irányt ad az életének.

Csilla Erdelyi 2017.04.21. 16:17:52

Bárcsak 30 lennék... :)))) Szuper lehetőség. Gratula azoknak akik belevágnak.

2017.04.21. 16:18:01

@P.Elliot: @Din Serpahis:

Az tök rendben van, ha nincs kedvetek/nem szerettek így utazni, de a többi érveitekkel nem értek egyet.

"de ez az ido kiesik az eletembol mert nem tudom tanulassal tolteni vagy a szakmamban elobbre jutni."

Szerintem visszatekintve lehet látni, hogy 1 év mennyire nem jelent kiesést vagy lemaradást. Nem tudom, Din Serpahis hány éves, de gondolom, egyikünk sem lenne hátrébb egy tapodtat sem, ha (teszem azt) 2001-ben egy teljes évet Új-Zélandon tölt. Egyszerűen nincs ilyen jelentősége vagy hatása.

Ahhoz egyébként, hogy egy ilyet egy huszonéves sikeresen abszolváljon, egy csomó-csomó új és hasznos skillt kell elsajátítania. Önállóságra nevel, talpraesettségre, megtanítja, hogyan kommunikálj idegen nyelven, hogy intézd a papírjaidat... még ha nagyon rá is vagyunk gyógyulva a ti szempontjaitokra, akkor sem olyan rossz az. Gyanítom, hogy akik csinálják, azok nem is kallódó, bénabéla típusú emberek, úh végképp nem ezen fog tönkremenni az évtizedük.

A másik, hogy mindig ezeken az oligarcha típusú embereken csodálkozom például, hogy minek kaparnak annyit. Megvan a pénzecske, a nyugalomka, akár holnap bezárhatná a boltot, és lógathatná a lábát a yachton. De nem ezt szokták csinálni, és a többi munkamániások sem. Mennek, ameddig bírják.

Nyilván fogalmam sincs, ti személyesen milyen életet éltek/éltetek, de az állandó munka üressé tesz. 20 meg 50 éves korod között van három évtized, ha addig tényleg csak a mókuskerék-pörgetés megy, akkor mire odajutsz, semmi más nem lesz az életedben, csak ez. Szerintem _ez_ a nettó időpazarlás.

A mai posztban van egy idevágó idézet:

"A modern kapitalizmusnak készségesen és nagy számban együttműködő emberekre van szüksége; olyanokra, akik mind többet és többet akarnak fogyasztani, és akiknek az ízlése szabványosítva van, tehát könnyen befolyásolható és megjósolható. Olyan emberekre van szüksége, akik úgy érzik, hogy szabadok és függetlenek, nincsenek alárendelve sem tekintélynek, sem elvnek, sem lelkiismeretnek – mégis készségesen hagyják magukat irányítani, azt tenni, amit várnak tőlük, súrlódásmentesen beilleszkedni a társadalmi gépezetbe; akik irányíthatók erőszak nélkül, vezethetők vezető nélkül, ösztönözhetők célok nélkül – kivéve azt az egyet, hogy boldoguljanak, sürögjenek, ténykedjenek, törtessenek."

Szóval "ösztönözhetők célok nélkül". A "szakmát" meg a pénzt hajtani öncélú, a saját farkába harapó dolog. A világon semmi értelme egyiknek sem szvsz.

Din Serpahis 2017.04.21. 19:55:55

@Nagy kámpics: Hát én 37 vagyok, egy svájci bankban vagyok ITs. Ez egy tipikus burnout meló amúgy, de pont ezért én baromi sokat foglalkozom a hobbijaimmal, utazgatunk ide-oda a nejemmel, jól elvagyunk. Tök jól érzem magam így, és abszolút nem érzem hiányát, hogy huszonévesen nem mentem el szart lapátolni újzélandra.

Shaktee 2017.04.21. 20:01:22

Humans of London group - Facebook

"I've been here almost 3 years. I love London, It feels like home. I come from Paris and French people tend to judge each other a lot, which I guess is our strength as well, that's what makes us French, but it's also a bit tiring at times. In London you can just walk around and do what you want, go out dressed as you wish, and no-one's going to judge you for that. It's a big city but it's still relaxed and there's still a positive energy, people smiling at each other - even after Brexit. Brexit was very disappointing and it did make me sad and angry, but London is still London, and it still feels like Europe for me.

"I went to the anti-Brexit march in March and I was with my flatmate, she's Polish, and we bumped into this British guy with his dog and he was crying because of Brexit and saying 'That's not the country I live in!' But there were people dancing together, it was really nice, and he said 'That's my London!' We started chatting, we had a beer in front of Westminster, and then we had a dinner, and that was a lovely moment, very natural. We still keep in touch, we exchange emails. That's what I love about London. It's different to everywhere else. More open. We'll see what's going to happen, but for now I'd like to stay here."

Ninon, met by Regents Canal in Hackney.

P.Elliot 2017.04.21. 20:34:44

@Nagy kámpics: @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

"Nyilván fogalmam sincs, ti személyesen milyen életet éltek/éltetek, de az állandó munka üressé tesz. 20 meg 50 éves korod között van három évtized, ha addig tényleg csak a mókuskerék-pörgetés megy, akkor mire odajutsz, semmi más nem lesz az életedben, csak ez. Szerintem _ez_ a nettó időpazarlás"

Nem, az elet nemcsak mokuskerekbol all, illetve vidam es valtozatos az a mokuskerek csak ugy kell felfogni es eltolteni.
Dolgozni kell mert maskeppen nem elhetsz meg de a munka utani ido a tied...
Abba belefer sokminden, felfogas, akarat es rendezes kerdese az egesz, munkaido utan amikor meg gyerek nelkul voltunk egy heten legalabb 4x elmentunk utan horgaszni, csavarogni, baratokhoz atugrottunk latogatoba, ok meg hozzank, kisetaltunk a parkba, volt hogy diszkoba voltunk par orat vagy a kozeli Hilton barjaba beultunk egy italra, tancolni, baratokkal vagy egyedul, akkoriban meg izlett az alkohol is egy pohar erejeig.
Ha otthon maradtunk akkor is remekul eltelt az este, zenet hallgattunk, olvasgattunk, jaj de jo is volt, nem volt az mokuskerek. Rengeteget beszelgettunk is, / a mai napig nem untuk meg egymas tarsasagat/.
Ezt kaptuk, ennyit kaptunk illetve ennyit tudtunk kihozni az eletbol akkoriban es meg voltunk vele elegedve. Sosem vartunk el senkitol semmit ami kellett megszereztuk, ha nem tudtuk akkor nem de amiatt sosem estunk ketsegbe.
A gyerek erkezese utan megvaltozott az eletunk persze o volt a kozpont de iszonyu jo erzes volt szulonek lenni, kezrol kezre adtuk ha bevadultunk mint egy labdat, az egy eves hempergett a nevetestol amikor felkaptuk a foldrol, olyan jo volt egyutt.
Ket eves koratol szombatonta ujra jartunk teniszezni 1-2 orat, utana beultunk egy kavera kipihenni, beszelgetni, az utodunk addig a baratnomnel volt a gyerekeivel akiket imadott es francos jol erezte magat, nem nem hianyolt.
Hetvegente mindenfele programokra jartunk gyerekes dolgokra, meg kirandulni, nyaranta hosszu autos utazasokat tettunk amig a gyerek kicsi volt mert az jobb volt neki, vittuk a kis baratnot hogy legyen tarsasaga, mi elol a kocsiban beszelgettunk vezetes kozben, a kolkok hatul vircsaftoltak, de jo is volt.
Nem, 20 es 50 kozott nagyon vidam volt az elet.
Utana is, mi a maszkalos erdeklodo fajta vagyunk de nem az aki hatara kanyarintja a hatizsakor es elmegy egy evre a ki tudja hova, alszik ahol tud, akar a szabad eg alatt is jo, en csak ha muszaj. Ha nagyon muszaj.
Mint mar irtam tobbszor en a nyugalmat, a kiszamithato eletmodot szeretem mindenben, ettol nem engedem elteriteni magamat, a nyugalmam mindennel tobbet er, ez nekem eletcel.
Egyebkent engem nem zavar ha barki akar az egesz eletet utazgatassal, csovezessel, vandorlassal tolti. Tegye! Ha neki jolesik! De en nem teszem es sosem tudna rabeszelni senki mert nekem ez az elet felel meg amit elek.
Nincs idom most utanaolvasni, mennek ki kerteszkedni hogy hol rotta fel valaki azt Diggernek hogy a KFC-tol esznek hetente egy vodor csirket hogy micsoda izles ez?
Ha szereti az izet miert ne enne? Rantott csirke. A burkolatat en is szeretem csakhogy itt nincs belulrol rendesen megsutve es azert nem eszem de sosem tudnam felroni valakinek hogy olyat eszik, vagy mast. Miert ne enne ha szereti?
Amikor otthon elt nem tudta volna megvenni mint irta is az ilyesmit es nem vasarolhatott annyi elelmiszert mint amit most konnyeden megvesz...Es a szamlait is kifizeti sot hazautazasra is telik meg ki tudja meg mire.
Minden ember mas...

Ami a szakmat meg penzt hajtanit illeti mint irtad, hogy nincs ertelme. Neked lehet hogy nincs de nekunk van. Ferjem egy helyen dolgozott le 28 evet es nagyon megbecsultek, mit gondolsz miert?
Mert tudta a dolgat, erdekelte, utanaolvasott mindig, kepezte magat, elorenezett.
Hirtelenul kellett otthagynia mert sulyosan megbetegedett es nem engedtem visszamenni, a mai napig van az irodaval kapcsolata es a fonoke egyben az iroda tulajdonosa mindig azt mondja hogy visszavarjak. Barmikor johet, akar fel napra is.

Es most megyek a kertbe, gyonyoru tavaszi zold mindenhol, viragok is, kotellel sem lehetne most s net elott tartani...
Joejszakat nektek, ti mar mentek aludni...

P.Elliot 2017.04.21. 20:35:40

@Din Serpahis: Szart lapatolni, hehehe.....ez jo volt!

DieNanny CH 2017.04.21. 21:17:12

@P.Elliot:

"Nincs idom most utanaolvasni, mennek ki kerteszkedni hogy hol rotta fel valaki azt Diggernek hogy a KFC-tol esznek hetente egy vodor csirket hogy micsoda izles ez?
Ha szereti az izet miert ne enne? Rantott csirke. A burkolatat en is szeretem csakhogy itt nincs belulrol rendesen megsutve es azert nem eszem de sosem tudnam felroni valakinek hogy olyat eszik, vagy mast. Miert ne enne ha szereti?"

Ezt írod, míg az 1 év hátizsákos kaland "céltalan csavargás".

Szóval, a kfc-s csirkére azt kellett volna mondanod, hogy hát el nem tudod képzelni, hogy abból a tápanyaghiányos felfújt állatból, mégis mi értelme enni? Hiszen semmi jót nem tesz a testével, már eleve mindig céltudatosan, egészségesen kellene táplálkoznia!

--> Érzed a párhuzamot? (Én tényleg csupán egy egészséges vitát szeretnék!)

ÉN speciel se 14, se 18, se 24 évesen nem voltam olyan, hogy terv és cél nélkül akár csak a lakásajtón is kiléptem volna. Arra kértem pénzt a szüleimtől 13 évesen, hogy az országos vasúti menetrendet megvegyem, hogy meg tudjam tervezni az utat a nagymamámhoz. (Azt a kb 8 cm vastagot.)
Több évig vettem, kb 2000-ben vettem az utolsót.
Szóval.
ÉN nem tudnám azt csinálni, mint a posztoló, és még nagyon sokan mások.

Viszont, akik csinálják, azokat nagyon megértem, és nagyon hasznosnak tartom azt, amit csinálnak.

Unokatesómat 10 évesen "kényszerítette" a nagybátyám, hogy számítógéppel foglalkozzon. A legjobb gépet vette neki (80'-as évek), programokat kellett írnia, minden ilyesmit - 18 évesen mégis természettudományi pályára ment, környezettanár lett belőle.
Én 30 évesen kezdtem érdeklődni a számítógép iránt, és most többet tudok, mint ő, pedig ő 20 évvel előbb kezdte.

Már fáradt vagyok, nem tudok elég világosan fogalmazni, bocsi.

Csak ezt a párhuzamot akartam megmutatni.

Ja, és én elhiszem, hogy 20 és 50 között tartalmas életet éltél. És látod, azoknak a tartalmaknak semmi köze nem volt a foglalkozásodhoz. Add össze ezeket a délutánokat, hétvégéket, és biztosan ki fog jönni belőlük 365 teljes nap.

Próbáld meg Din S.-sel együtt elképzelni, hogy ezt 18-19-20 vagy akár 25 évesen 1-2 évig más is csinálhatja, teljesen máshol, mint ahol életvitelszerűen él.

:-)

2017.04.21. 22:39:08

@Din Serpahis:

"és abszolút nem érzem hiányát, hogy huszonévesen nem mentem el szart lapátolni újzélandra."

Hát, sok sikert akkor, és függetlenül a véleménykülönbségünktől ez a mufurc megfogalmazás jópofa. :D

2017.04.21. 22:46:56

@P.Elliot: @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

Nanny szuperül mondja, ugyanezt gondolom én is:
" én elhiszem, hogy 20 és 50 között tartalmas életet éltél. És látod, azoknak a tartalmaknak semmi köze nem volt a foglalkozásodhoz."

Egyébként nekem szokott tetszeni, amit az életedről írsz, csak erre a mai/tegnapi megfogalmazásra csodálkoztam rá.

De úgy tűnik, Din S. sem azon a szívószálon keresztül nézi akkor a világot, mint az első hozzászólása alapján tűnt, szóval részemről minden OK. :)

2017.04.21. 22:48:30

@swing gitan:

Üzenetet? Már ilyen blog.hu-n keresztülit? Nem látom, hogy kaptam volna, mikor küldted?

Shaktee 2017.04.21. 22:52:29

@Nagy kámpics: aha, kb egy órája?

Amúgy nem nagy privátság, azt kérdeztem az üzenetben hogy olvastál-e Tisza Katát?

2017.04.21. 22:58:34

@swing gitan:

Nem jött meg (még?).

Nem, nem olvastam még, a neve sem rémlik. Érdemes?
Kortárs magyarokat egyébként ritkán olvasok (meg egyébként sem szeretném azt a benyomást kelteni, hogy én vagyok a világ legolvasottabb embere), bár mióta őket is el lehet érni e-könyvben, ez még akár változhat is.

Shaktee 2017.04.21. 23:05:54

@Nagy kámpics: A nőt érdemes megnézni...szépséges, kis dolgait olvastam csak, nehéz ebből eldönteni hogy nekem való-e.

Jön valakim nemsokára, akarok pár magyar könyvet hozatni, az új nádas jön, a moldova is, bár lehet hogy az rábasszen az öreg, Kegyelemkenyéren az új szocio míve, meg egy Ungváryt is kértem..

Tisza Kata egy gerófné, Tisza unokája(déd?).

2017.04.21. 23:19:21

@swing gitan:

Ja, tényleg csinos. :)

Én most olvastam Jászberényi Sándort nemrég, két novelláskötetete van, aminek az élményanyagát közel-keleti haditudósítóként szedte össze. Ütős kis novella mind (és mindegyik a halálról szól), őt ajánlom jó szívvel, ha még nem ismered.

Grecsó Krisztiánt is szokták szeretni az emberek, illetve az én személyes olvasólistámban a közeljövőre most a Péterfy Gergelytől a Kitömött barbár van benne, meg a Spirótól a Fogság.

De ezek sem saját kútfőből vannak amúgy, egy jóbarátom olvas egy csomó kortárs magyart (meg, gondolom, mást is), és ő ajánlgatja mindig a kedvenceit, és be szoktak jönni.

Ginix 2017.04.22. 05:25:32

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: pontosan! az itt kóborlásnak titulált egy évem alatt ecuadorban barátkoztam össze azzal a finn lánnyal, akin keresztül kb 5 évvel később svájcban munkát kaptam. otthoni melóból tizedannyi spórlt pénzem sem lenne.

Shaktee 2017.04.22. 18:04:59

@Nagy kámpics: Ok..Moldova, nádas, spiro, tisza kata..ezek jonnek majd.
"Péterfy Gergelytől a Kitömött barbár van benne" ez mirol szola?

2017.04.22. 18:18:23

@szlév gitan:

Kazinczy Ferenc egy bécsben meghalt barátjáról, Angelo Solimanról.
Ez az Angelo Soliman egy valószínűleg nigériai származású, bécsbe keveredett valaki, tanult, intelligens, a high society tagja. Amikor pedig meghal, mivel néger, megnyúzzák, kitömik, és kiállítják egy múzeumban. Brutál sztori (-nak ígérkezik).

en.wikipedia.org/wiki/Angelo_Soliman

Shaktee 2017.04.22. 18:32:03

@Nagy kámpics: Gondolom van egy kis politikai, migránsos átfedés?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása