oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. február 06. 06:40,  Otthon Amerikában 122 komment

2017. február 06. 06:40 Határátkelő

Otthon Amerikában

Vajon mikor érzi magát az ember először otthon? Megragadható-e egy egyetlen (vagy több) ilyen pillanat, esetleg egy folyamatról van szó? P. Eliott például rögtön három ilyen mérföldkövet említ meg posztjában, melyek után úgy érezte: otthon van.

Te mikor érezted először úgy külföldön, hogy otthon vagy? Volt egyetlen ilyen pillanat, vagy egy folyamat része az érzés? Esetleg soha nem fogod magad otthon érezni? Írd meg a tapasztalatod, véleményed a hataratkeloKUKAChotmail.com címre.

egyesult_allamok_haz_s.jpg(A kép illusztráció) 

„Megírtam itt, hogy mikor éreztem magam itthon először, de ez három részletben volt, nagyjából egyformán, igazából mintha egyik erősítette volna a másik kettőt.

Valójában ezt az itthon vagyok érzést, amit átsző mindig valamilyen hálás melegség, nagyon gyakran érzem, amikor jövök hazafelé bárhonnan és eljövök egy folyó mellett, ami nem azonos azzal, ahová horgászni jártunk, ez itt van a városban, 5 percnyi autóútra, de annyira hasonlít jellegben, hangulatban ahhoz a másikhoz, meg egy csomó amerikai folyóhoz, hogy mindig átfut rajtam ez az érzés. 

Amikor 72-ben kijöttünk ide, még hatalmas újdonság volt nekünk, fiataloknak külföldre kerülni. Akkor már lehetett utazni, de jól megnézték, kinek adják a nyugati útlevelet. Nekem például nem, ezért kellett társasutazással kijönni és lelépni. 

Az első fizetés öröme 

Amikor beléptünk az USA területére, még csak azt az örömet éreztük, mint Olaszországban is, de ehhez jött az a tudat, hogy ez lesz itt az új hazánk, kíváncsian nézegettük, hogy mi van itt. 

Hatalmas öröm volt az első fizetésünket kézhez kapni, számolgatni, hogy mire telik belőle, átbeszélgetni, hogy mi a fontos vásárolni való, hol vannak a nem rabló nagyobb üzletek, mert kocsink az még nincs, és venni sem szándékoztunk még egy évig. 

Pedig bíztattak minket, hogy 100 $-ért már kapható kivénhedt, ám még jól guruló kocsi, de úgy voltunk vele, hogy kivárjuk az újat, amivel semmi szerelgetni való nem lesz jó pár évig, mert nem értünk hozzá. 

A munkahely 20 percnyire volt gyalog, és a lábunkban még ott voltak az otthoni nagy budapesti gyaloglások, szóval kerestünk egy nagyobb boltot, és hazacipeltük a vásárolt árut. Nem, nem esett nehezünkre. 

Nem volt időnk a honvágyra 

A kibérelt lakást lassan kezdtük berendezni, már ettől is kezdtük itthon érezni magunkat, általában otthonos érzésünk volt, a munkahelyen nem bámultak ránk idegenkedve, hanem kedves mosollyal fogadtak, beszélgettek velünk, tanácsot adtak, ha kértünk, néha még anélkül is. 

Valahogy annyi sok élmény ért bennünket állandóan, hogy nem is volt időnk, kedvünk honvágyat érezni, tele voltunk új és új élményekkel, felfedezésekkel, és az csak a kis környezetünkben, és tudtuk, hogy nagy az ország, lesznek itt még másfélék is. 

Amikor kocsink lett, akkor jobban kinyílt a világ, még nagyobb körben tudtunk mozogni, még jobban bele tudtunk simulni az országba. 

Az első eset: a hazavezető út és egy dal 

Azért 3 dolog volt, amikor úgy éreztem, hogy ide tartozok. Az első talán a második évben volt, már volt kocsink. Egy májusi meleg, napos kora délután a kedvenc folyócskánál voltunk, sűrűn fákkal szegélyezett lassú folyású, fahidakkal ellátott folyócska volt, horgásztunk, és amikor hazafelé indultunk, fel kellett hajtani egy dombra, úgy értük el a hazavezető utat. 

Bekapcsoltuk a rádiót, nyitott ablaknál felhajtottunk a dombra, a rádióból egy fiatalon meghalt énekesnő, Minnie Ruperton éneke áradt, egy madárcsicsergéssel kezdődő ének (Loving you), ami tele volt szőve lalalázással.

Ma egy furcsa divatjamúlt dallamnak, vagy éneknek tűnik, ott is inkább a madárcsicsergés és a lalala fogott meg, ami éreztette az akkori hangulatomat. A tavaszi faleveleken átszűrődő nap, a zene, az a lendület, ahogy felhajtottunk, hozott rám egy itthon vagyok érzést. Nem tudom, miért. 

Azóta viszont valahányszor kimondjuk a hely nevét, az robban be az emlékezetembe. A májusi folyó, a víz, ahogy sodorja a kishalakat és a felhajtás a dombra, az ének... meg az otthonlét-érzés. 

A második eset: az idősebb indián 

Második, és ne nevessetek ki, mert ezen magamnak is nevetni kell, bár tűnődve.

Háromnapos hétvégi kiránduláson voltunk egy helyen, ahol régi dolgokat mutattak, hogy hogyan éltek az emberek 200 évvel ezelőtt, meg régebben. 

A sok házacska és mindenféle látnivaló mellett volt néhány indián sátor, és előtte kis semmiházi tüzecskét piszkálgató, indiánképű idősebb pasas ült jelmezben, olyan varázslószerű volt, és beszélgetett, illetve kérdésekre válaszolt. Ott álldogáltam nézelődve, hallgatózva, hogy miket mond, mert mondott nagyon érdekes dolgokat is. 

Végül én is odamentem hozzá, gondoltam, nem leszek szemtelen, ha én is összetett kézzel meghajolva üdvözlöm inkább mókából, mint az előttem lévő, professzorképű pasas, aki valami temetkezési szokásokról faggatta, illetve a halál utáni hiedelmekről, amire az indián kimerítően válaszolt. 

Amikor én kerültem sorra, mielőtt megszólalhattam volna, az indián végignézett rajtam, és azt mondta, hogy te már voltál itt. Mondtam neki, hogy nem, most vagyok először ezen a helyen. 

Azt mondta, hogy nem úgy értette, én már laktam itt valaha, más testben a nagyon régi időkben. Rám ismer, hehehe... ezen elnevettem magamat és majdnem megkérdeztem, hogy csak nem megskalpoltatok, de nagyon faragatlan vicc lett volna. 

Ki voltam, mi voltam? - kérdeztem olyan képpel, hogy látszott rajtam, hogy egy szavát sem hiszem. Ez nagy hiba volt, mert erre bezárkózott, nem volt hajlandó további eszmecserére ebben a témában. 

Kérdezte, hogy van-e valami kérdésem. Nem volt, mert nem készültem fel beszélgetésre, csak annyit kérdeztem, hogy hogyan lehet megtalálni a szerencsét. Azt mondta, hogy hívni kell, biztatni, keresni, mert magától nem fog megtalálni. Mondjuk ez nem volt valami nagy mondás, de ezt kaptam tőle. 

Jött a férjem (ő nem volt hajlandó ott lopni az időt, hallgatni a turisták és az indián csevegését), elköszöntem az indiántól, aki adott nekem egy tollat (másnak nem adott semmi, legalábbis amíg én ott voltam), nem tudom, milyen madárból való, barna-fehér, csíkos… 

Ma is megvan, amikor ideköltöztünk, kitűztem a házban az ajtóra belülről, mert hiába nevettem az indián szövegén akkor, de amikor eljöttünk tőle, akkor valahogy szintén olyan „itthon vagyok” érzés fogott el, dacára annak, hogy efféle szöveget elmondhatott másnak is. 

Itt még el kell mondanom valami mást is. Nagyon sok évvel később itt a neten valahol volt olyan kérdőív, hogy megmondjuk, hogy ki voltál, mi voltál előző életedben, születési meg más adatok, ilyesmi. 

Egyszer kíváncsiságból kitöltöttem (nem hiszek az ilyesmiben), és az jött ki, hogy a nagyon régi időkben az Egyesült Államok nyugati részén születtem és éltem. 

Férfi voltam, és kalandor, vagyis csavargó (szó, ami szó, a csavargás szelleme megmaradt, hehehe), hiába erőltetem az emlékezetem, hogy mit is mondott még rólam a kérdőív, elfelejtettem, csak arra emlékszem, hogy a keleti parton haltam meg. 

Ha az indiánnak meg a kérdőívnek hihetnék, akkor azt mondanám, hogy nem disszidáltam, egyszerűen csak hazatértem… 

A harmadik eset: az eskü 

A harmadik érzés az állampolgársági eskü után volt, ahogy kiléptem az épületből, és körülnéztem az utcán… Valami itthon vagyok érzés volt, elég erős, mert egész nap rajtam volt, de ez nem is csoda, mert igazán akkortól számítom, hogy már ez az otthonom, országom igazából…”

HÍRMONDÓ

Tízből kilenc magyar diák elmenne külföldre

Ebben az esetben csak cserediákságról van szó, a különböző programokban viszont gyakorlatilag mindenki szívesen részt venne, olyannyira, hogy egy felmérésben a megkérdezettek 93,1 százaléka válaszolta azt, hogy kipróbálná magát külföldön.

Magyarok foglaltak el egy londoni luxusvillát 

Az Autonomous Nation of Anarchist Libertarians (kéretik a kezdőbetűket összeolvasni) a napokban foglalt el a brit fővárosban egy luxusvillát. Az erről szóló videóból elég nyilvánvalóan kiderül, magyarok is voltak köztük.

Szakmai gyakorlaton Németországban 

A külföldi gyakorlat nem csak azért hasznos, mert az ember nyelvet tanul és tapasztalatot szerez, hanem azért is, mert a későbbiekben az álláskeresés során előnyt jelenthet. Példa erre Dániel története is.

A németek szerint Magyarország a Balkán? 

Mindig érdekes látni, mekkora különbség van aközött, amit mi, magyarok gondolunk magunkról, és ahogyan mások látnak minket. Mindezt pedig a legjobban a hétköznapokban lehet leszűrni, például a hipermarketek borospolcainál.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.  

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat otthon Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2412183978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.02.06. 06:56:06

Hetvenes évek,arany idők.Szerencsés vagy.

puhacica 2017.02.06. 08:35:31

hat arra az indianra azert kivancsi lennek, mit mondott volna vajon...

sZulamith 2017.02.06. 08:55:01

Lehet valami az indián mondásában. Sokat voltam külföldön, de alig vártam, hogy itthon legyek.
Ha most mennék, kiverném fejemből az "otthon" szót.

Clamesa 2017.02.06. 10:18:42

Köszönöm a cikket, megkönnyeztem. Nagyon szerencsések és ügyesek vagytok! Bárcsak nem most lennék fiatal, vagy bár a szüleim/nagyszüleim ne lettek volna olyan gyávák, mint most mi. Most más lenne. De hát nem az. Talán majd a gyerekünknek más lesz. Talán nem.

Golf2 2017.02.06. 10:22:54

@Clamesa:Túl sok a talán,keress 1 indiánt!

Sean MacTíre 2017.02.06. 10:28:13

Nekem Írországban van az első perctől fogva ilyen "hazajöttem" érzésem. Az, aminek elvileg Magyarországon kellett volna lennie, de az utóbbi időkben nagyon nem volt.

SzZoole 2017.02.06. 11:01:53

Nincs ehez mit hozza fuzni,Zs. posztjait csak tatott szajal lehet olvasni,kosz Zs.:)

Akkor most mar tudom honnan ered a hosszu fekete hajad,az indian lanyoknak is hosszu fekete hajuk van:)

P.Elliot 2017.02.06. 11:33:00

@Zoole[uk]: Joreggelt...
Nekem sosem volt hosszu fekete hajam, egesz eletemben vallig ero barna hajam volt, meg szokere sem festettem soha mert tudtam hogy nem all jol.

SzZoole 2017.02.06. 11:37:03

@P.Elliot: na igen,de az enyemhez kepest hosszu(ket naponta borotvalom) es ami kepet lattam rolad azon feketenek tunt:)
Meg amugyis,vallig ero barnahaju indan lanyok is vannak,nem?:))

P.Elliot 2017.02.06. 11:41:46

@puhacica: En is kivancsi lennek ra de sajnos a varatlan kozles miatt kibukott belolem a nevetes, egy barom voltam, nagyon komolyan, elismeroen kellett volna megkerdeznem hogy ki voltam.
Ha valoban a keleti parton haltam meg, lehet hogy az indianok utottek agyon ha mar ilyen jol tudta akkor a mostani eletemben azert kerultem ide vagy kellett idejonnom mert ott kell a kovetkezo eletet kezdeni ahol az elozobol tavoztam?
Lett volna kedvem kerdezosdodni de eltoltam.
Es hol lehetett a lelkem a kozbeeso idoben? Felettek a kamrapolcra aztan idovel megint utnak inditottak?
Azota sem jartam azon a helyen pedig csak nehany oranyi autout es nem valoszinu hogy az indiant ott talalnam mar, valoszinu hogy nem is el ott.
Ha egyszer olyan helyre vetodok ahol komoly, nemcsak affele vasari indianok vannak majd erdeklodok, hehehe....
90%-ban most sem hiszem egy szavat sem de azert ott van meg 10%-kivancsisag bennem is...hatha.....

P.Elliot 2017.02.06. 11:42:52

@Zoole[uk]: Szerintem barna haju indianok ott vannak ahol elotte szivesen fogadott feher emberek is jartak...

P.Elliot 2017.02.06. 11:47:07

@Sean MacTíre: Nekem inkabb olyan racsodalkozo erzeseim vannak neha hogy itt, meg itt mar jartam. Hogy ismeros a taj, neha meg a szituacio is.
Van itt egy hely amirol egyszer almodtam egy eleg tiszta kepet. Amikor ott jartam, emlekeztem az alomra hogy lattam ezt a helyet mar.
Milyen furcsa dolgok ezek...

Dikusz 2017.02.06. 11:50:29

Nagyon jó kis cikk, jó volt olvasni.

Gondolkoztam már, hogy érdemes lenne-e leírni a saját élményeimet. Úgy találtam, hogy azért nem érdekelne senkit, mert csak a külföldi túrázós útjaimról tudnék írni.
Pontosabban egy szomszédos országba járunk évek óta, személyautóval, kisebb busszal-majdnem baráti társasággal, Erdélyről van szó.
Tavaly is jártunk arra (idén is megyünk), akkor két kocsival voltunk heten. A Gyimesekben jártunk, elvetődtünk Görbepatakára. Ahogy sétáltunk a Szent Benedek kápolna felé, a legutolsó házban egy idős bácsi szólított meg minket, gyönyörű magyarsággal, hogy honnan jöttünk (budapestiek, és szegediek vagyunk). Behívott minket a házába, mesélt az életéről: én ott éreztem azt, hogy itthon vagyok. Olyan szeretettel fogadott minket, amit nehéz elképzelni ebben az elvadult világban.
Akkor fogalmaztam meg magamban, hogy lehet ez a Meseország már nem a miénk, de szigorúan kizárva a politikát, a szívemben ez a rész, ezekkel az emberekkel együtt az én hazám.

SzZoole 2017.02.06. 11:51:10

@P.Elliot: csak viccelni probaltam,de hagyjuk ha nem erted.....

Dikusz 2017.02.06. 11:51:36

@P.Elliot: épp rá akartam kérdezni, hogy ugye ezt te írtad? :))

takarék-láng 2017.02.06. 11:59:26

Eleg buta, egyenesen rohelyes dolog megitelni, hogy mit gondolnak a nemetek, az alapjan, hogy egyik (!) Kauflandban hova tettek a borokat.

A valosag az, hogy az egykori nemetorszag oslakosai menekulnek erre az allitolagos balkanra, es a visegradi 4ek orszagaiban vasaroljak fel az ingatlanokat, mert itt meg van kozbiztonsag, mukodo allam, europa legnagyobb menekulttabora pedig csuszik le a lejton.

De egyes blogolok, ujsagirok a valosaggal ellentetesen tudositanak.

azok szaja ize szerint, akitol kapjak a fizetesuket. Es az allasukat feltik, mert ujsagirokbol nincs, nem is lesz soha munkaerohiany. Az csak az erteket teremto szektorokban van.

P.Elliot 2017.02.06. 12:08:59

@Zoole[uk]: De mar ertem...
Most ebredtem fel es ilyenkor meg nem igazan vagyok magamnal, ezert lementem fozni egy kavet es mar ide is hoztam. De, szoktam erteni a vicceket ha nem vagyok tul almos...Jo neked ez a borotvalt fej mert te sosem fogsz megoszulni illetve megoregedni. Nem lesz rajtad valtozas.

P.Elliot 2017.02.06. 12:16:10

@Dikusz: Igen, ezek az idos emberek nagyon nagy szeretettel fogadjak a Magyarorszagrol jott embereket, mas is meselte. Eppen ezert kellene nekunk is igy fogadnunk azokat akik onnnan jottek.
Ird csak meg az elmenyeidet, had vegyunk benne mi is reszt.

HA, nem kellene egy ilyen poszt is hogy ki milyen felejthetetlen fogadtatast elt at elete soran barhol?
Ha csak rovid a mondanivalo akkor besuritve kettot, harmat.
Nekem volt de nagyon rovidek, egy posztot nem tenne ki ...
Mondjuk egy kuldoldi, FELEJTHETETLEN emlekek sorozat.
Nagyon valoszinu hogy sokan tudnanak emlekezni ilyenre, legyen az vidam, humoros, meghato vagy eppen merges...

SzZoole 2017.02.06. 12:16:43

@P.Elliot: hahaha,a felesegem ep decemberben kerdezte,hogy nekem van e mar oszhajszalam,ezert 3 hetig nem vagtam,de nincs:)
Sajnos szegenyek mar van,42 eves:(
Edesanyamnak 75 evesen sem volt sok oszhajszala.
Edesapam most hetvegen szombaton lesz 78 eves,de meg neki sem teljesen osz a haja,70%-ban osz csak.
Szoval en jo geneket orokoltam:)

P.Elliot 2017.02.06. 12:36:19

@Zoole[uk]: A mai hajfestekek olyanok hogy az osz haj mar nem is szamit. Olyan szinu hajad van amit akarsz. Ferfiaknak nem is all rosszul az osz haj ha szepen van vagva es apolt arc, kinezet tartozik hozza. A mai divatos borotvalatlansag is nagyon jol nez ki szerintem ha igazitott, apolt, latszik hogy nem utcalako szakall.
A kopaszsag is nagyon jol tud allni egyeseknek.
Hozza nekunk a csomagokat egy FEDEX-es papas, 50 koruli, szoktam vele beszelgetni is ha raer , kopaszra borotvalt olyan divatosan kinezo nem rosszkepu pasas, divatosan borostas.
Ez volt ezelott nehany evvel, kozben megnosult, a felesege beszuntette a borostat, visszanovesztette a hajat es ettol az a fiatalos jokinezetu pasas megoregedett.
Egerszinu haj, ritkas, regimodi es felnyirt, az egesz kinezete egy oreges pasas lett, a jokepuseg tovaroppent...
Mondtam neki hogy milyen jol allt neki a borotvalt fej, savanyu keppel mondta hogy tudja de a felesege regimodi/ egy mexicoi nagyon csinos kis no/ meg feltekeny, nagyon mar nem divatolhat, hehehe....

MagyarJoe 2017.02.06. 12:39:05

az indian mondasok, foleg a Dakota mondasok, mindig is jelentos igazsagokat kozvetitenek :)

Din Serpahis 2017.02.06. 12:46:16

En most abban a fazisban vagyok, hogy ket helyen erzem otthon magam egyszerre. Amikor hazamegyunk Pecsre, es belepek a lakasunk ajtajan, megcsap a lakas egyedi illata, akkor mindig ilyen "hu de jo itthon lenni" erzesem van.

Aztan par napra ra, amikor visszajovunk Zurichbe, es kilepunk a repter ele, es lerohan ez az alpesi levego, benne a tehen a szena meg a fenyo, na akkor ugyanez.

Es tok furcsa, mert barhol vagyok mindket helyen otthon erzem magam, de van nemi honvagyam is :)

SzZoole 2017.02.06. 12:52:22

@P.Elliot: a hajfestekkehez nem ertek.
A lanyomra azert neha csunyan nezek miatta,mert valamikor 3 szinu haja van,veres,barna es szokes.Termeszetesen gesztenyebarna gondor haja van,mindig mondom neki,hogy minek kell tonkre tenni a festessel es vasalasal.

Micsoda ferfi lehet a futarotok,azt csinal amit akar csak a felesege mondja meg neki,hogy mit akar??

Golf2 2017.02.06. 13:05:21

@Dikusz: Igen ott még vannak csodák,időutazás.

P.Elliot 2017.02.06. 13:08:17

@Zoole[uk]: Hagyd a lanyodat, divatol meg tetszik neki hogy valtoztathat, a haja meg folyton no, nem tudja tonkretenni, a mai hajfestek az elegge hajbarat is.
A ferfi futarunk? A felesege? Lehet hogy te is ugralnal korulotte mert mikor egyszer kinnt voltam a szomszeddal beszelgetni amikor jott, a szomszed megkerdezte tole hogy meg mindig olyan jatekos a felesege mint volt?
A pasas felcsillano szemmel mondta hogy igen.
Mikor visszaszallt a kocsira a szomszed kerdesemre azonnal meg is magyarazta a jatekossagot.
Gondolom a zoldkartyara szamito no de ezek szerint magatol is nagyon szexi noszemely, jetekokat talalt ki hogy hogy varja a ferjet es ehhez jelmezeket is vasarolt mint kuncogva es elismeressel a szomszed/ ferfi/, meg is jegyezte, volt hogy ugy varta hogy csak egy kotenyben fozott a konyhaban, alatta semmi meg ilyesmiket.
Gyerek nem volt a hazban de most sincs.
Mivel a ferfiak is rettento pletykasak tudnak lenni elmeselte a szomszednak az meg nekem. En meg nektek, hehehe...
Egy biztos hogy tudta hogy hogy kell zoldkartyat szerezni, ha nem is tetszett a pasas kopaszsaga es szakalla azert gondolom meg akarja maganak tartani es nem szeretne ha mas elvinne mert a pasas nagyon jol all anyagilag, jol keres, sokat orokolt es nincsenek rokonai.
Olyan kisnovesu csini kis no, lehet vagy 35 korul, kicsit pufok de karcsu, jol allhat a seggen a pincernoi jelmeze a magas sarku cipovel, errol a szomszed aradozott mert o kozelrol ismeri a pasast meg a ruhakeszletet, az o felesegenek ezt emliteni sem lehetne,.....hehehe...
Mennem kellene az uszodaba es itt ragadtam...
Lehet hogy megis felszedem magamat, masfel ora alatt meg is jarom......

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.06. 13:08:46

@P.Elliot:
Sőt meghülyülni sem fog...
:)))))))))))))))))))

Golf2 2017.02.06. 13:10:37

@P.Elliot: a felesege beszuntette a borostat...Biztos rossz helyen szúrta.

P.Elliot 2017.02.06. 13:10:54

@diggerdriver: Kicsoda nem fog meghulyulni. Mond gyorsan, megis elmegyek uszni...

P.Elliot 2017.02.06. 13:12:02

@Golf2: Nahat! Micsoda feletelezesek, / lehet hogy ra is tapintottal a lenyegre/, hehehe....

SzZoole 2017.02.06. 13:17:33

@P.Elliot: jaj hagyom en,dehogy szolok en bele,hogy mit csinaljon:)

En biztos,hogy nem ugranek mar az ilyen nocikre,kinottem mar abbol a korbol,hogy a lenti fejemmel gondolkodjak:))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.06. 13:24:24

Néném, én még mindig nem értem ezt, hogy milyen új kocsit nem kell szerelgetni pár évig?
Elárulom, olajat, szűrőt, szíjakat, gumit, fake-betétet, kuplungot új autón is kell cserélgetni, nyilván nem azonnal; de pár évig csak akkor nem kell, ha nincs használva...
Viszont a garázsnak meg minek venni bármilyen autót is...? :D
Normális ember (értsd nem utazó ügynök, áruterítő meg hasonlovak) évente elmegy 10-12ezer km-t, az "jópár" év alatt már simán lehet 50-80 ezer km is, ami garantáltan előhoz jó pár költségesebb javítani/cserélni valót...
Na mindegy, lehet, csak nekem furcsa ez az egész.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.06. 13:27:24

Ha már Usákia: mit szóltok a Trampli által bevezetett anti-muszlim rendeletekről.Már ahhoz, hogy egy szövetségi bíró fogta és hatályon kívül helyezte az egészet...
Így valahogy vagy az elnök, vagy a bíró kompetenciája de erősen kérdőjelessé válik számomra.Nevezetesen hogy jön egy bíró ahhoz, hogy hatályon kívül helyezzen egy elnöki rendeletet, vagy fordítva, milyen elnök az, akinek a rendeletét egy bíró mexűntetheti...? :D
Csak nekem tűnik így banánköztársaságnak az Usa? :D

P.Elliot 2017.02.06. 13:29:26

@geegee: Nem uj kocsit szeelgetni, azert vettunk uj kocsit hogy a regit ne kelljen szerelgetni. De tenyleg megyek, utrakeszen allok, majd jovok es meg valaszolok amire kell....

adg 2017.02.06. 13:31:37

@geegee: eleg csunya lenne, ha normalis hasznalat mellett barmi koltsegesebb javitani/cserelnivalo lenne a kocsin, amit nem csinalnak meg garanciaban.

adg 2017.02.06. 13:33:19

@geegee: marmint 50-80 e km alatt.

adg 2017.02.06. 13:36:46

Jo volt a poszt, az elejen az auto nelkuli szerncsetlenkedes felidezte a mi elso idoszakunkat. Detto ugyanez volt. Nem volt kocsi, cipeltuk a millio szatyrot, raadasul a legmelegebb idoszak volt, ugy, hogy a telbol jottunk a 35 fokba. Fasza volt, szoktuk emlegetni, ha abba a boltba megyunk. :)

2017.02.06. 13:38:55

Jó volt, P.Elliotot szeretjük olvasni. És valóban mennyire tudnak kötődni élmények/élethelyzetek egy-egy zenéhez, nem?

--

Más.

Van ez a "nagy ő" koncepció, ugye, és van egy csomó ember, aki tényleg hisz benne/reméli, hogy egyszercsak belebotlik a "tökéletes úrba/kisasszonyba".

Ez tök nagy képzelőerőre vall, annyiban azonban mégsem elég nagyra, hogy valahogy mindig úgy képzelik a "nagy ő" az éppen most szomszéd a közértben eladó, vagy az autójában megy a munkahelyére a szomszéd városban, vagy (igazán vad képzeletű egyének esetében) majd összefutunk egyszer egy reptéren, ahol leejti az útlevelét, és ahogy lehajolok érte, összeér a kezünk, és BAM, meg lettél villámcsapva.

Ugyanakkor vagyunk 7 milliárdan, ha van is "nagy ő", statisztikailag sokkal-sokkal valószínűbb, hogy életkorilag, földrajzilag, esetleg nemileg nem érhető el. Például hogy az én nagy ő-m és lelkitársam egy jelenleg 6 éves hondurasi kisfiú, vagy egy 84 éves maláj nagymama, aki épp most hal meg rákban, de éppen ma délután. Rápacsáltam, köszönjük, hogy velünk játszott.

Ugyanez a helyzet az előző életekkel, nem? Számoljunk kicsit.

Hány előző életünk lehetett vajon? Olvastam valahol, hogy az educated guess szerint eddig kábé 100 milliárd ember született a történelem folyamán. Ez azt jelenti, hogy jut mindannyiunkra 15 előző élet.

A 15-ből 5-6-7-szer meghaltunk csecsemőként, a maradékban viszont legyünk pozitívak, tegyük fel, hogy elértük a 40 éves átlagéletkort. Ezek szerint éltünk eddig előző életeinkben, mondjuk, 400 évet.

A 100 milliárdos becslés az elmúlt 50000 évre vonatkozik, ebből éltünk tehát 400 évet, ez 0,8%. Ráadásul ezt random elosztva földrajzilag. Annak az esélye, hogy egy másik emberrel, aki szintén 0,8%-ot élt földrajzilag elszórva, találkoztunk már egy korábbi életben, elenyésző.

Nagyon érdekes, hogy mind a "nagy ő", mind az előző életek koncepciója valószínűleg ártátlan, kedélyjavító ábrándozásból indult, de ha hűvösen, racionálisan véggigonduljuk, nem félve, hogy hova lyukadunk ki, szuper lehangoló gondolatok, különösen, ha összekötjük a kettőt. Hogy t.i. nekem van egy lelkitársam, aki bolyong ebben az 50 ezer évben elveszetten, és a büdös életben nem fogunk egymásra találni. Magányra és szomorúságra vagyunk kárhoztatva akkor, nem?

Ráadásul realizáljuk vajon, hogy ha vannak előző életek, akkor a mennyország (vagy indián sámánok esetén az örök vadászmezők) üres? Hogy soha senkivel nem találkozunk újra, és kiskutyánk, Morzsi sem vár ránk farkcsóválva? Csak az üresség, veszteség, véglegesség van mindig. A lét elviselhetetlen könnyűsége, ugyebár.

Ehh. Hétfői gondolatok.

--

Más.

Ezek az ártatlan, kedélyjavító ábrándozások egyébként szinte mindig rettenetes horror dolgokat rejtenek, ha az ember veszi a bátorságot, hogy a végükre járjon. Van például az az iskola, ugye, hogy a gondolataink formálják a valóságot. Bevonzzuk a dolgokat, meg ilyesmi. Ha nem gondolunk rosszra, ha tiszta a lelkünk, nem fognak velünk rossz dolgok történni. Milyen ártatlan, pozitív, mosolygós, ugye?

A helyzet az, hogy rossz dolgok igenis történnek emberekkel, és ha ezen a gondolatsoron végiglépdelünk, azt találjuk, hogy nyilván akkor nekik nem lehettek elég tiszta gondolataik. Megérdemelték, tulajdonképpen.

Ott van az a csomó gyerek, aki meghal balesetben, rákban vagy mert a rokonai megölik... well, poor f.ckers had it coming, no?

Sose bízzatok senkiben, aki azt gondolja, hogy a gondolatai alakítják a valóságot, hogy be lehet vonzani valamit. Romlott, gonosz, részvéttelen emberek ezek.

Határátkelő 2017.02.06. 13:39:38

@P.Elliot: Szuper ötlet, felvésem. :)

nyuszigonosz 2017.02.06. 13:40:18

@geegee: Ez nem annyira összetett dolog, mint amennyire összetett leírni.:-)

Egy államelnök - még akkor sem, ha az USA elnöke - nem adhat ki olyan rendeletet, ami adott állam alkotmányával szembemegy,

Ezért is szükséges az alkotmánybírósági eljárás ilyen esetekben és ezért jó az állahatalami ágak szétválasztása, megosztása, hogy ha ilyen dolog történik, a bíróság akár egy államelnök elképzelését is semmissé teheti.

Határátkelő 2017.02.06. 13:40:23

@Din Serpahis: Nagyon jó lenne, ha esetleg ezt lenne kedved bővebben is megírni. Szerintem nagyon sokan vannak így!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.02.06. 13:44:34

Nagyon jól összefoglaltad az otthonra találást. Érdekes módon nekem is a horgászás volt a legeslegelső elfoglaltságom.

Feltételezem, hogy a kezdeti időkben neked is voltak rémálmaid. Búcsúzol a barátoktól, és... nem találod az útleveled, amit hiába keresnél, mert nincs is. Elfog a pánik. Felriadsz, és rögtön megnyugszol: csak álom volt, hiszen otthon vagy.

:-)

SzZoole 2017.02.06. 13:51:19

@geegee: tenyleg,milyen dolog mar ez?
Ha en lennek az elnok a seattlei birora mar a floridai mocsar videken vigyaznanak az alligatorok:)))
Vicc volt.

Én és Énke 2017.02.06. 13:59:58

"csak egy kotenyben fozott a konyhaban, alatta semmi [...]
jol allhat a seggen a pincernoi jelmeze a magas sarku cipovel,"

Mit mondjak a pasasról... Lucky bastard... amíg el nem veszi feleségül a nőt.

:-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.06. 14:03:01

@Zoole[uk]:
Akkor mostmár magyarról hollandra változtatod a nevedet?

SzZoole 2017.02.06. 14:07:00

@diggerdriver: ezt nem ertem draga sziniigazgato urr:))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.06. 14:07:59

@geegee:
Nem. Ezt hívják súlyok és ellensúlyok rendszerének.
Ha ez nem lenne akkor diktatúra lenne.
Függetlenül attól hogy támogatom Trump rendeletét.
Az ilyen ellensúlyok garantálják például hogy ne hozzon az elnök egy olyan rendeletet hogy például holnaptól a szemüvegesek nem utazhatnak vonaton.

Ginix 2017.02.06. 14:13:53

@Nagy kámpics: úgy szeretm olvasni, amiket írsz, akkor is, ha hétfőiek!
nekem most nem megy az építő hozzászólás, de ezt muszáj volt!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.06. 14:14:21

@Zoole[uk]:
Eddig voltál Verdbeneky Kemény Farkas mostantól meg Van de Log.
:)))))))))))))))))

Golf2 2017.02.06. 14:29:58

@Én és Énke: amíg el nem veszi feleségül...Aztán lekerül a jelmez,és marad a meztelen valóság-segg.

Din Serpahis 2017.02.06. 14:36:53

@Határátkelő: Jol van, lehet, hogy osszeszedem magam es irok rola valamit :)

Csodabogár 2017.02.06. 14:38:22

@Din Serpahis: Micsoda mázlista vagy! Én ha leszáll a gép, kinézek az ablakán és zuhog az eső, egyből tudom, hogy Zürichben vagyok.:-)
Szerencsére már nem otthon

Dikusz 2017.02.06. 14:43:11

@Zoole[uk]: erre a hozzászólásodra ("ha én lennék az elnök") a következő jutott eszembe: idézem,de biztos tudod milyen könyvből/filmből van (ha nem, akkor érdemes bepótolni):

1.) - az a baj, hogy az országot nem tehénpásztorok kormányozzák.

2.) - az ország vászontarisznyájára lakatot tétetek, hogy nehogy
kilopják belőle a pénzt.

SzZoole 2017.02.06. 14:47:18

@diggerdriver: ki is lesz szombaton 53 eves kokadt toku szottyat trottyos ?:)))

SzZoole 2017.02.06. 14:50:21

@Dikusz: ezt megboldogult Olvaszto Imre mondotta volt Regös Bendeguzt jatszva az Indul a bakterhaz örök klasszisu filmbol idezve:))

Dikusz 2017.02.06. 15:05:14

@Zoole[uk]: sejtettem, hogy tudod, ki ne ismerné. Kevés olyan regény van, amiben a film van olyan jó, mint a könyv:))
A szereplők (film) is nagyon jól lettek válogatva, rájuk illik kivétel nélkül a karakter. Ha rossz a hangulatom, ez az, amit megnézek, elolvasok, és máris jobb a kedvem. A másik ilyen film a Macskajaj:))

Angol filmsorozatban a Csöngetett Mylord ilyen, a magyar szinkronszínészek nagyon jók, hasonlítanak az angol színészekre a valóságban is.

SzZoole 2017.02.06. 15:09:46

@Dikusz: ugylatszik,hogy hasonlo az izlesunk:)
Bakterhaz,Macskajaj mellet nekem meg a Legenyanya is nagy kedvenc:)
Ha rossz kedvem van szinten a csengetett mylord-ot nezem:))

Dikusz 2017.02.06. 15:26:14

@Zoole[uk]: az az igazság, hogy van még egy, amit meg kellene néznem. Eddig csak a környezetemben meséltek róla, de valahogy kimaradt, hogy megnézzem. A Monty Python: Gyalog galoppról van szó. Belenéztem, hát finoman szólva szétnevetgéltem magam, attól a kicsitől is, amit láttam. Ahogy a Fekete Lovag harcol:)))

Józsi01 2017.02.06. 15:35:44

72-ben még osztrákiába sem mehettünk, nem hogy usa-ba. Olyan helyekre csak a kiválasztottak és párt kiszolgálói mehettek külföldre.

SzZoole 2017.02.06. 15:39:45

@Dikusz: Na monti pajton az mar nem,too much for me....

Most ep' Gods of Egypt nezem blueray 3 d-ben egy sonos hang system-en keresztul,egyszeruen magnificent :)))

SzZoole 2017.02.06. 15:42:26

@Józsi01: na meg a diszidensek,es ugye ök '72-ben diszidaltak.

Dikusz 2017.02.06. 15:53:03

@Zoole[uk]: én meg akkor most hirtelenjében meghallgatom a Tokens-től a : Lion sleeps tonight-t. Nem tudom hogy pásszol össze a többivel, de ezt lehet nem is ismered.
Nagyon kell a felvidítás most.

P.Elliot 2017.02.06. 16:07:41

@Nagy kámpics: Na, megjottem...

Hat jo felhos hetfoi gondolataid vannak, igyal egy kavet es vegyel nehany jo mely levegot, nem olyan fekete a vilag mint amilyennek most latod..

"Sose bízzatok senkiben, aki azt gondolja, hogy a gondolatai alakítják a valóságot, hogy be lehet vonzani valamit. Romlott, gonosz, részvéttelen emberek ezek."

Ez sem igaz.Egyebkent nem is ertem hogy mire erted ezt. En inkabb azt gondolom hogy az igazabb hogy a rossz dolgokat be tudjak vonzani a rossz gondolatok hiszen ha megallapitod ezt akkor nem is teszel erte semmit hogy esetleg megvaltozzon mert minek.
En hiszek a jo gondolatokban mert lehet hogy bizonyos dolgokat nem tud megvaltoztatni de valami kibuvot keres, nemritkan talal hogy ne tortenjen meg a baj.
Ne inditsd igy a hetet igyen feketen. Tortent valami baj nalad?
Vagy ha nem, akarsz egy kis sort, virtualisan tudom csak adni de jo szivvel....

Hari Seldon 2 2017.02.06. 16:11:19

Most miért meglepetés, hogy nincs kùlön magyar borrészleg? - Itt sincs. Csak hazai meg külföldi.

P.Elliot 2017.02.06. 16:12:20

@Hobbiszakács: Nekem nem voltak remalmaim valahogy, inkabb valosagban volt a fejem felett a rem amikor meg Olaszorszagban voltunk hogy valami miatt egyszeruen visszakuldenek es masfel evi borton jart volna fejenkent a disszidalasert.
Amikor leszallt velunk a gep New Yorkban na, ott ereztem egy megkonnyebbulest hogy az mar nem fenyeget, mogottunk maradt.
A horgaszat igen, egy idegnyugtato, sok sok szemlelodest ado foglalatossag, barkit lenyugtat es a gondok, rossz gondolatok valahogy semmive valnak...

P.Elliot 2017.02.06. 16:18:08

@Én és Énke: A novel csak egy evig elt egyutt aztan elvette, mar legalabb 8-9 eves hazasok lehetnek de a szinhaz azert megy.
Gondolom jol egymasra talaltak ilyen teren, egyezik az igeny. Emlekszem az a magyar iro, Kolozsvari Grandpierre Emil irta egyszer valahol hogy a felesegevel naponta meg volt beszelve a forgatokonyv. Eleg beteges kepzeletu ficko volt mert volt olyan is hogy a szoke, gondorhaju cseresznyeszaju kislany szabadkozva mondta apukanak hogy hat ez nem szabad apuci de megis belesimult az apja karjaiba, el is kepedtem rajta hogy mifele alak lehetett ez.
Hazi szinhaz....

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.06. 18:05:12

@adg: Szerintem nem olyan meglepő akár egy kuplungcsere (ha mondjuk sok rövid városi út van, vagy vontatások) vagy egy teljes gumiszett cseréje , vagy akár a manapság oly divatos szélvédő-tetőüveg (nincs tető csak s3ggig érő szélvédő...) cseréje, ha kavicsot, gesztenyét, kókuszdiót kap, bereped és nem engedik át emiatt a vizsgán.Vagy akár egy gyengébb minőségű autón lehet már ilyenkor kipuffogódob is, ami rohadásnak indul...Szerintem ezek egyike sem garanciális dolog.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.06. 18:18:16

@nyuszigonosz: @diggerdriver: Értem amit mondtok, de szerintem ezt akkor sem így kellene.eleve, hogy ilyen horderejű döntést ne egy ember hozzon meg, hanem egy választott testület, pont akár a szemüvegesek tiltása végett is.Egy ember simán lehet hülye is, de azért egy testület kompletten nem szokott.

Ide Európába is erősen kéne ilyesmi szűrő, de ezt manapság q óvatosan és ügyesen kel megfogalmazni, nem ilyen drabálisan, hogy holnaputántól senki se ki se be.

@Zoole[uk]: Az már hétszentség, ha pl. Pityun ellen hozna egy ruszki bíró ilyen döntést, az még aznap a folyó fenekén találná magát egy betoncsizmával a lábán...És van még pár ilyen hasonló "demokrácia"... :-|
És ez sajnos nem vicc, bár tény, hogy lehet vele poénkodni... :-)

SzZoole 2017.02.06. 18:29:55

@geegee: a betoncsizma a Cosa Nostra szokasa volt:)
A sziciliai nyakkendo az meg ketseges,mert a kolumbiaiak is eloszeretettel hasznaltak:)

DieNanny CH 2017.02.06. 18:35:52

@Nagy kámpics:

Tetszenek a gondolataid.

gabors 2017.02.06. 18:38:17

@P.Elliot: " mert a pasas nagyon jol all anyagilag, jol keres," driving a FedEX truck ???? vagy valamit felre ertettem ...

gabors 2017.02.06. 18:45:14

@geegee: ".Nevezetesen hogy jön egy bíró ahhoz, hogy hatályon kívül helyezzen egy elnöki rendeletet, vagy fordítva, milyen elnök az, akinek a rendeletét egy bíró mexűntetheti...? :D
Csak nekem tűnik így banánköztársaságnak az Usa? :D "

Nagyon felre ertesz valamit (lehet direkt)... az usa egyik legfontosabb szabalya a rule of law... senki meg az elnok sem all a torvenyek felett vagyis egy elnoki rendelet semmikeppen nem ir felul torvenyeket (es akar torvenyellenes is lehet). Az elnok hatalmat pont a birosagoknak van joga feken tartani (checks and balances)

Most kb 3 forduloban ki fog derulni hogy az amatorizmus tovabb szaguldozhat vagy eppeszueket is benegednek a homokozoba vegre....

Ugyanis olyan elnoki rendeletet is lehetett volna irni amibe nem lehetett volna ilyen konnyen belekotni, sot ha meg a megfelelo miniszteriumokat is megkerdeztek volna akkor plane. De ugye a hozzaertes az kommunista armany ... amugy nem is egy liberalis birorol van szo mert a republikanus Bush nevezte ki ...

montroyal ( CAN qc) 2017.02.06. 18:48:39

es a negyedik !! lépes az itthon vagyok erzesre nalam ( lehet masnal is) az igen fontos ..
ez mindenegyes alkalommal ,amikor Mo-ra latogattam, az az erzes ,hogy nem ezt a Mo-ot hagytam itt , es nem tudnek tobbe itt elni ,nem voltam resze a valtozasoknak ( es foleg a negativ nyom a latba ) es ami az uj hazamba van , ami ott termeszetes , kellemes annak Mo-on nyoma sincs ..
nem a Balaton, Budapest szepsege , kilatas a Halaszbastyarol( na azert fizetni kell mert az valami uj oligarchaé) nem a Turo Rudi
, hanem a mentelitas, az emberek , a rosszindulat , a lopasok lehuzasok , politika stb amit mar nem kivannek hatralevo eveimre de meg egy napra sem ..

shantung 2017.02.06. 18:49:48

P.Elliot: Már évek óta olvasom a HA-t, tetszett az írásod most is. Mindig frappánsan oldod meg a helyzeteket, a segítökészséged, hozzáállásod a problémákhoz szimpatikus.
Érdekelne egy dolog - ha túl személyes , ne válaszolj és elnézést érte - ,amikor kimentetek mint írod, nagyon fiatalok voltatok, hogy viselted (magyaráztad meg magadnak) az otthon maradott családtagok elhagyását (mert mégiscsak ez történt). Itt már sokszor felvetődött ez a probléma másoknál és ha jól emlékszem, erre nem szoktál reagálni, pedig sokaknak ez elég nehéz élethelyzet.
Azért gratulálok az akkori bátorságotokhoz és a sikeres beilleszkedéshez is.

shantung 2017.02.06. 18:49:53

Nagy kámpics: "...nekem van egy lelkitársam, aki bolyong ebben az 50 ezer évben elveszetten, és a büdös életben nem fogunk egymásra találni. Magányra és szomorúságra vagyunk kárhoztatva akkor?"
Na és, ha nem találunk egymásra, majd találunk mást !
Muszáj mindenáron, görcsösen ragaszkodni ahhoz, hogy megtaláljuk a másik "felünket"? Én így is egy "egész" ember vagyok. Egyedül nem érdemes...semmi?
A dolgok bevonzásában nem hiszek.

gabors 2017.02.06. 18:53:03

@geegee: "Normális ember (értsd nem utazó ügynök, áruterítő meg hasonlovak) évente elmegy 10-12ezer km-t, az "jópár" év alatt már simán lehet 50-80 ezer km is, a ami garantáltan előhoz jó pár költségesebb javítani/cserélni valót..."

Nem tudom milyen kocsirol beszelsz ... 4 ev alatt kb 55k merfoldnel (az kb 80 ezek km) csereltem gumit (talan kihuzta volna 60k mile-ig de jott a tel) es ugyanakkor fek-betet (fek tarcsat) azon kivul csak olajat es szurot csereltm 10k merfoldenkent abbol is az elso 3 benne volt az arban az adott markakereskedes csinalta. Kuplungot meg szijat nem kellett cserelni mert egyik sincs a kocsimban. majd 120k merfoldnel (az ugy 200k km) kell a negy darag gyertyat cserelni oszt annyi. Majd el feljetettem az ablaktorlo gumi lapatjat csereltem ketszer .. semmi egyebb .. sikeres biztos nem vagyok.

montroyal ( CAN qc) 2017.02.06. 18:54:18

@geegee: igazad van Komolyabb orszagokban ilyen nem fordulhatna elo .. milyen biro ,ugyesz , vagy akarki aki megkerdojelezhetne OV akaratat .. akivel ilyen tortenik vessen magara ,mert nem epitette ki jol a koreit ,nem jo helyen vannak a jo emberei ..

gabors 2017.02.06. 18:58:03

@Zoole[uk]: "Ha en lennek az elnok a seattlei birora mar a floridai mocsar videken vigyaznanak az alligatorok:)))
Vicc volt. " a Fulop szigeteken pont igy megy !!! Korrupt vagy elnoki helikoptert kuldenek erted es az elnok maga dob a tengerbe ... ja ez NEM vicc

gabors 2017.02.06. 19:09:42

@montroyal ( CAN qc): " vagy akarki aki megkerdojelezhetne OV akaratat .. akivel ilyen tortenik vessen magara ,mert nem epitette ki jol a koreit ,nem jo helyen vannak a jo emberei .. "

sot ha valami altkomany ellenesre sikerult (mint a muszlim ban) es az elnok visszakuldi akkor megvaltoztatjuk az alkotmanyt masnap .. oszt nix ugri bugri..

montroyal ( CAN qc) 2017.02.06. 19:55:40

@gabors: :-) ha meg majd a varba koltozik a kiraly mar alkotmany sem kell ..

P.Elliot 2017.02.06. 20:14:47

@gabors: Igen, nagyon jol keres mint mondta, panasza inkabb arra volt hogy vigyazni kell a munkajara mert mogotte legalabb 5 ezer ember all sorban hogy atvegye tole ha valami nem stimmel nala, ezek az o szavai, regen erre nem volt panasza de most igen.
Reggel 7-kor mar megy felvenni a csomagokat es 6 korul keveredik haza, szombaton ugyszinten, a tulorat masfelszeresen fizetik, van neki pension, meg mas dolgok is, csak latnad hogy milyen szep hazban lakik amit a felesege elott ki is adott szobankent, 4 halo mert utalt egyedul lakni es igy meg penzt is kapott, a feleseget mar baratno koraban zavarta ez a ferfitarsasag ott es ki is tette a lakokat, normalis irodas lakoi voltak.
Megorokole a szulei vagyonat ugy hogy az apja kizarta belole a masik fiutestvert, nem meselte hogy miert, a nagyneni is rahagyott mindent ami szinten nem volt keves.
Tudod milyen penzes helyzet az ha egyedul vagy fiugyerek a csaladban akire rahagynak mindent.
Most a tortenethez hozzatennek valamit, a srac zsido csaladbol szarmazik, templomba nem jar, semmi komoly iskolat nem vegzett, illetve dehogynem, hazeledasokhoz van papirja de az nem ment.
IItt a kornyekbeli zsidoknal nagyon lenezendo az ha nem vitte az illeto semmire, az hogy a Fedexnel dolgozik gondolom eleg kritikus folt nala de a rokonsag mint mondta azert szereti otet. Lehet hogy eppen azert mert nem tudta vinni semmire, ezt csak en gondolom.
Nagyon kedves, sokat beszelo, eleg sokat is panaszkodo/ a vilagra/ pasas.
Nem kell ahhoz jo munkakor hogy gazdagnak minosuljel csak par penzes rokon.
A nagyneni kulonosen jol allt. En kerdeztem tole hogy miert nem hagyja ott a munkajat hiszen vannak befeltetesei is de azt mondja hogy azert mert ez biztos. jo benefitek vannak, fonokei szeretik, nem meri itthagyni...
Bepillantas az amerikai eletbe, hehehe...

P.Elliot 2017.02.06. 20:30:02

@shantung: De, mar beszamoltam rola csak lehet hogy nem olvastad. Fiatalok voltunk, konnyen leleptunk, a rokonok es a testver allandoan jottek latogatoba mert mind sokat dolgozo emberek akiknek a pihenes egy ritka vendeg volt, ugy ereztuk hogy ne mi menjunk, jojjenek ok, valaciozzanak, ennyit tudtunk nyujtani ebbol a nyugalombol amiben eltunk. Volt nalunk mindenfajta korosztaly, gyerekek is, ugy rogzitettuk a vakaciokat hogy amikor orszagon belul nyaraltunk akkor vittuk oket magunkkal.
Hatalmas orom volt nekik is, nekunk meg latni hogy hogy valtott at az elnyuzott arc pihente, nyugodta amikor tavoztak, jobban ereztem igy magamat mint hogy en mentem volna, rohanva egyik rokontol a masikig es kiadasokba kevertem volna oket. Vegre ok is tudtak nyaralni...
Sokkal jobb volt igy. Havi penzzel tamogattam oket, sot a testveremtol orokoltem ket csaladot, nem rokonok, eredetileg harmat akiket ok is tamogattak mert olyan szerecsetlenek voltak, oket a mai napig tamogatom amig elek, nem jelentos osszeggel de nekik az. A testverem emlekere aki egy "Terez anya" volt.
Mar nem el senkim otthon, valami tavoli rokon igen akit viszont nem veszek tudomasul mert megtagadtak a segitseget a masik rokontol/ nem penz/ aki nagyon ra lett volna szorulva hogy valamit elintezzenek neki, hogy szemmel tartsak.........latni sem akarom oket tobbe.
Mar nincsenek rokonok senki mas.

P.Elliot 2017.02.06. 20:31:22

@P.Elliot: Meg azt kifelejtettem hogy a pasas vagy huszon valahany eve dolgozik a Fedexnel.....

sellőlány 2017.02.06. 20:59:22

@P.Elliot: Mint mindig, mostis felcsillant a szemem, amikor láttam, hogy ma te posztolsz. Nem is csalódtam. :-) Ez a kis lálálá ének - pedig akkor még nem is éltem- felidézi bennem is azt az Amerikát, ami akkor lehetett, és amit annyira megismertem volna. Így voltam Kaliforniával, amit korábban csak filmekből meg könyvekből, dokumentumokból ismertem és úgy képzeltem, hogy ott mindig rózsaszín a naplemente és ebbe beleég a nagyvárosok kontúrja. És amikor úgy alakult, hogy végre ott lehettem, épp január volt és korán sötét, nem reméltem, hogy megelevenedik előttem a kép. De amikor Berkeleyből Oakland felé tartva lement előttem a nap, ott volt előttem SF kontúrja, beleégve a rózsaszín-lila-kék átmenetes naplementébe, na akkor én is úgy éreztem, hogy "megérkeztem" és belül megszólalt a California Dreamin'. :-)

sellőlány 2017.02.06. 21:10:12

@P.Elliot: Ja igen, amit írsz a Fedexes fickó munkájába kapaszkodásáról. Hát ezt a hedonista, élvezzük az életet tempót már én sem látom azokon a barátoknak és ismerősökön, akik ott élnek. Persze anyagilag kényelmesen élnek, mondjuk rohadt sokat is dolgoznak, de pl. NY-ban élő barátnőm egy média ügynökséges meló mellett sem volt képes önállóan lakást bérelni 5 év alatt. Megtakarítása alig lett ott, a hazautazás is mindig horror költség volt, főleg Karácsonykor. Szabadság is kevés jut, mindenki a biztosításáért aggódik (dolgozik), és ha gyereked születik, az egy igazi érvágás (akár visszamész dolgozni, akár nem). Nem tudom, nekem kellene-e egy ilyenfajta stressz... ez az egyik dolog (a távolság mellett), ami Amerikáról mindig is visszatartott.

sellőlány 2017.02.06. 21:21:01

@Nagy kámpics: Pesszimista a számításod. A "másik fél" nem egy darab, hanem számos lehet egy élet alatt, de ez nem jelenti azt, hogy együtt éltek, aklmig meg nem haltok. Először is kérdés, hogy felismered-e a másik feledet, mert valóban lehet kisgyerek vagy egy öregasszony. Esetleg kutya, macska és társai, ha hozzadobjuk a buddhizmust meg hinduizmust a lehetőségek tárházahoz. És akkor a életkarmát még nem is említettük. Szóval bonyolult téma ez...

jojó78. 2017.02.06. 21:36:23

Ismét nagyon jó írás! Mindig öröm olvasni a történeteidet. Csak lehetne sűrűbben :))))))

adg 2017.02.06. 22:16:53

@geegee: de ugye kopo alkatreszeket hasznalt auton is kell cserelgetni, szoval ebbol a szempontbol nincs kulonbseg. Illetve azert annyi van, hogy hasznaltat megveszed, valoszinuleg hamarabb jon el a kuplungcsere idopontja. Es ezeket nem is neveznem koltseges javitasoknak, ez siman resze a karbantartasnak. Egyik sem kulonosebben draga.
A szelvedocsere meg olyan, mint a lokharitocsere, nem neveznem szerelgetesnek. Raadasul szerintem nem csak az en szelvedomet fizeti a biztosito, ha cserelni kell. :))

Es a tobbi dolgot meg javitjak garanciaban, ha esetleg kellene. Es azok a koltsegesebbek. Amugy eleg csunya lenne, ha egy nehany eves auton komolyabb javitanivalo lenne. Aztan viszont valoban befigyelhet par igen koltseges javitas, akar egy kettostomegu kicseszes, vagy egy turbo, dizelnel valami nagynyomasu problema, stb. Mire azok elojonnek, mar nincs garancia.

P.Elliot 2017.02.06. 23:03:46

@sellőlány: Ez a lalalala, korszak amibe erkeztem, hidd el, ha viszanezek nekem is elszorul a szivem hogy miert lett vege, miert valtozott minden, szinte minden eltunt ami akkor szep es jo volt. Nem latvanyosan tunt el hanem lassan, ezt sem lattad mar, az is hianyzott, nincsenek mar meg semmi abbol a korbol.Epuletek tuntek el, kirandulohelyek es az egesz nyugodt eletforma.
Nekem az 50-es-60-as evek, ugy mint Digger lanyanak is tetszettek bar akkor meg gyerek voltam de en azzal vagyok ugy mint te a 70-es evekkel hogy jo lenne odalatogatni.
Nyugalmas vilag volt az is es nem unalmas.
A New Yorki baratnod ott bennt ilyen munkabol nem fog tudni berelni lakast mert rettento draga, gazdag emberek tudjak csak kifizetni.
Varoson kivul kell, ott kaphat vagy nem feltetlenul a Cityben dolgozni hanem mas nagyobb varosban, az a baj hogy mindenki oda rohan es el sem tudja kepzelni hogy masutt milyen kellemesen elhet, sajat lakasban.
Ezt a naplementes dolgot nagyon szepen, erzekletesen irtad meg....

sellőlány 2017.02.06. 23:17:37

@P.Elliot: A barátnőmnek fontos szempont volt, hogy be ingázással teljen a napja, végül is nem volt rossz helye, Manhattan és Harlem határán lakott egy macskás bolond nőnél, aki művészeknek adta ki a háza nagy részét. A szobabérleti díjban benne volt vmi gyér reggeli meg a mosás, az alagsorban ugyanis volt egy saját mosógépe, na ez az, amit szintén nem sokan mondhatnak el magukról NY-ban. Ez az életforma fel is vállalható így, a 20-as éveid végén, de 30 után már nyomasztó, ő is tovább lépett, vissza Európába. Összehasonlíthatatlanul jobb és szabadabb élete lett. De ugyanezt mondja egy SF-ban elő barátom is, amíg önmaga volt meg a csaja, nagyon is jól vegigturnézták az amerikai nagyvárosokat a kutatói ösztöndíjaikkal. De amióta lett két gyerekük, azóta átalakult a képük az USÁ-ról, és már ők is azt tervezik, hogy az EU felé lépnek.

Orochimaru 2017.02.06. 23:57:24

@Shanarey: Szokásos köpködés. A hozzászólások pedig megmutatják az általános értelmi szintet. :D

blackhairlady 2017.02.07. 01:25:51

@P.Elliot: nagyon jo volt olvasni a visszaemlekezesedet :)

gabors 2017.02.07. 02:31:42

"A harmadik érzés az állampolgársági eskü után volt, ahogy kiléptem az épületből, és körülnéztem az utcán…"

A poszt tetszett de ez a resze kicsit tul patriotanak tunik .. nekem... Persze nem tudom es attol is fugg hogy harom, ot, tiz, tizenot evvel az erkezes utan tortent ???

Oszinten nem tudom elkepzelni hogy egy esku barmit valtoztatna az itteni eletemben vagy hogy mirol kirol mit gondolok. Igaz hogy 26.5 ev legalisan elek az USA-ban plusz a liberalis ordogtol valo NYC-ben (es kornyeke)

P.Elliot 2017.02.07. 03:22:37

@gabors: En patriota tipus vagyok ha valahol jol erzem magamat, ebben semmi rossz nincs.
A masik meg az allampolgarsagi vizsga, /egyetlen kerdesre nem tudtam a valaszt, elfelejtettem, nevetve mondtam a vizsgaztato nonek aki gyorsan es hadarva beszelt hogy sajnalom de nem jut eszembe, o is nevetett, olyan egyszeru mosolygos baratsagos fekete fiatal no volt.
Az eskutetel, voltunk vagy szazan vagy tobben, egyszerre mondtuk, nagyon unnepelyesnek ereztem pedig egyszeru volt, megragado. Nekem legalabbis.
Mondani a szoveget es megigerni hogy az uj orszag torvenytisztelo jo polgara leszek, valami olyan erzes volt mint amikor az eskuvom volt. Elkotelezo, igen, az leszek, megteszek mindent, es ezzel a polgara is lettem az orszagnak. Egesz nap fel voltam dobva en is, a ferjem is, ugy mosolyogtunk egymasra egesz nap mint amikor hazassagot kotottunk.
Kimentunk egy etterembe este vacsorazni, megunnepelni, a ferjemet az iroda fonok-tulajdonosai nagy kezrazasokkal fogadtak, masnap kivittek ebedelni es egy gratulacios kepeslapba ami a mai napig megvan beletettek egy havi fizetesevel egyenlo csekket, udvozletul az uj allampolgarnak.
Mindenki olyan kedves volt , befogado, elfogado, jobban am mint manapsag, persze hogy otthon ereztem magamat.

Taxomükke (UK) 2017.02.07. 06:04:36

@Nagy kámpics: "Sose bízzatok senkiben, aki azt gondolja, hogy a gondolatai alakítják a valóságot, hogy be lehet vonzani valamit. Romlott, gonosz, részvéttelen emberek ezek."
Ez milyen butasag...

Brix 2017.02.07. 11:03:26

Ahhoz, hogy valóban élvezni tudjuk az amerikai életet, kétféle életmódot érdemes követni: 1. a hobókét , 2. a milliomosokét...Àtlagemberként rosszabb élni , mint Nyugat-Európa boldogabb felén..Az àtlagember nem nyaral Európàban, szabadsàgra sem nagyon megy, dolgozik vagy nem...Ez egy valódi munkaalapú tàrsadalom, minden arról szól, hogy megtermeljék a nagytőkének a profitot...A patriotizmus csak arra szolgàl , hogy ne kelljen beismerni , hogy nem is olyan jó az àtlag amerikai élete...Én 2 évet dolgoztam kint, megszerettem az orszàgot, de csak milliomosként élnék ott...

Shaktee 2017.02.07. 11:24:52

@gabors:

Figyelmetlenül olvastál.

Sokan éreztek így, mi is, akikre börtön, meghurcolás várt volna ha hazamegyünk. Biztonságban éreztük magunkat végre. Ugyanazt álmodtuk mint a poszterina..

Nem bántani akarlak, te már akkor utazhattál haza amikor akartál, amikor a pénzed engedte, nem ismerheted ezt az érzést, megkönnyebülést.

Gday.

P.Elliot 2017.02.07. 13:03:04

@Brix: Akor szerinted en rosszul elek? Nem vagyok hobo es nem vagyok milliomos.
2 ev utan valoszinu feketemunkaskent maskeppen latod mint aki itt lakik, beilleszkedett, hazat vett es kenyelmesen el.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.07. 13:45:55

@adg: @gabors: Jó, hát én úgy értettem, hogy Elliot mama egyáltalán nem akarna egy új kocsival szervizbe járni.Pedig hát az első években is vannak tennivalók.A szélvédő-üvegtető azért annyiban játszhat pl. hogy marha könnyen kap kavicsot, ha használja is az ember a kocsit és akkor erős kiadás tud lenni, 1000-1500 euro/dollár.@gabors: De a gumik se mennek el 40-50 ezer km-nél tovább, itt Ojrópában. Fékbetét is erősen sofőrfüggő, aki szeret digitális üzemmódban fékezni, gázt adni, annál hamar is elkophat akár...Európában sajnos q sok még a kuplung, szóval az is játszhat egy falábúbb tulaj esetében már akár 60-70 e km-nél is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.07. 13:53:30

@gabors: Én nem mondtam, hogy álljon bárki is a törvények felett.De mondjuk azt gondolnám normálisnak, hogy egy ilyen jellegű, komolyságú új szabályt, törvényt, rendeletet kellő odafigyeléssel hoznak meg és még élesítés előtt eldönti valami testület, vagyis több ember, hogy kell-e vagy sem.És akkor nincs ilyen cicaharc a médiában, hogy most akkor az elnök szava a döntő-e, vagy pedig a bíróé.Ráadásul nincs mexívatva egy csomó külföldi ártatlanul, (akár fontos amerikai cégek felsőbb vezetői, google, apple, stb...) meg egy csomó felesleges kiadást is meg lehet spórolni.
De hát ha Usákiában jó ez a röhejes cirkusz, elviselik az emberek, meg nem számítanak a költségek akkor okés, ha nekik jó akkor végül is nekem is... :D

adg 2017.02.07. 13:53:34

@geegee: szerintem ugy ertette, hogy vannak az elore tervezett szervizek, aztan jonapot. Nincsen hirtelen nem indulo vagy ledoglo auto az ut szelen.

Ami persze ugy is lehet, csak kisebb esellyel altalaban, meg nem annyira koltseges, megiscsak garancialis.

Nekem fedez a biztositasom egy szelvedot, most fogom kiprobalni, hogy volt-e valami aprobetus resz, mert elrepedt az ablak.
Ja, es autoba nem kell kuplung. Marmint ilyen pedalos ize, az egy folosleges alkatresz. :))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.07. 13:55:56

@Zoole[uk]: Nézdd el nekem kérlek, hogy nem vagyok naprakész...
:-)))
Talán egy fél éve-éve volt valami olyasmi, hogy a Pityunnak valami politikai ellenfelét csak simán a nyílt utcán egy kis golyózáporral fogadták, kocsiból kiszállva, majd visszaülve és elhajtva.Lehet, ez az új módi.
Szerencsétlen ipse persze ólommérgezésben eltávozott... :-(
Ilyenek ezek a "demokráciák"...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.07. 14:00:43

@adg: Kuplung: apszolút egyetértek, soha többet nem is lesz, nekünk se.A khurrva anyja nyomogassa meg rángassa azt a rohadék váltókart is...
Felétek van sok automata?
Itt Ojrópában marha lassan terjednek csak, emiatt ha besz@rik, rettenetes költség, ezért félnek tőle az emberek, nem veszik, drága marad, önmagát erősítő a körforgás...
Ha változna az iránya, az is önmagát erősítené, csak ellenkező irányba, egyre olcsóbb volna...
A kettőstömegű lendkerék amitől szintén hányok, mármint hogy mi a lóf@$z kerül ezen ennyibe, illetve miért nem lehet ezt is szétszedni, javítani...Egy rohadék időzített bomba.

adg 2017.02.07. 14:25:25

Keves nem automata van. De nekem otthon is automata volt az utolso harom kocsim, nem kell toluk felni, nem annyira szarnak be. Nekem sose volt veluk emlitesre melto gond, az egyiken volt egy filleres olajszivargas, egy kis csovet kellett kicserelni.

A kettostomegut meg a farkara huznam annak, aki kitalalta. Mostmar legalabb teszik benzinesekbe is ujabban, azt olvastam. Nehogy mar azok is kimaradjanak a jobol, hamar aljas modon megusszak a nagynyomasu marhasagokat, a turbot, stb, akkor legalabb ez legyen. :)

adg 2017.02.07. 14:26:12

@geegee: ja, link kimaradt, szoval itt eggyel feljebb. :)

P.Elliot 2017.02.07. 14:33:16

@adg: Igen, ugy ertettem.
Egy uj kocsinal megvan hogy mikor kell bevinned ellenorzesre, olajcserere meg ami kell de azonkivul nincs baja es nem is volt nalunk soha. Nem volt olyan hogy leragadtunk az ut szelen vagy ki kellett volna hivni a vontatot.
Egy regi kocsinal sosem tudhatod.
Ha valaki ert az autoszereleshez annak megeri a regi mert megjavitgatja de ha allandoan szerelohoz kell vinni mint a mi hozza nem erto esetunkben akkor azt penz pocseklasnak hivjak es kevesebbe kerul ha ujat veszunk.
Altalaban 7 evente lecsereljuk, addig semmi komoly baja nincs, eddig nem tapasztaltuk legalabbis.
Meg ugy sem jartunk soha hogy kipukkadt volna a kerek mert a gumikat is elobb szoktuk lecsereltetni mint eloirjak ha meg hosszu autos vakaciora indulunk akkor nagyon komolyan atvizsgaljuk a kerekek allapotat, ha kicsit is ketseges az allapota akkor cserelunk.
Automata kocsik, egyszer mutatta valaki hogy hogy kell vezetni a nem automataval, komolyan megijedtem tole, keptelen lennek allandoan allitgatni. Az automatan sem romlott meg el semmi, eddig legalabbis.

gabors 2017.02.07. 18:51:32

@geegee: hatha ezt irtad volna elsore akkor nem is valaszoltam volna, de ezt csak masodszorra irtad :-)

amugy csak szolok hogy elnoki rendeleteket, sot uram bocsa meg a kongresszus altal hozott torvenyeket is vannak galad emberek akik birosagon kerdojelezik meg ez mar csak ilyen ... mennyivel egyszerubb ez Kinaban vagy eszak koreaban (lassan orbanisztanban is)

gabors 2017.02.07. 19:02:13

@adg: " szerintem ugy ertette, hogy vannak az elore tervezett szervizek, aztan jonapot. Nincsen hirtelen nem indulo vagy ledoglo auto az ut szelen."

ugy hat... es en is fizetek (nem tul sokat) biztositast az uvegre .. ez mar a harmadik autom (mindet ujonan vettem) es meg egyszer sem tort be a szelvedo.

Le sem robbantam (illetve de egyszer kifogyot a benzin, es trelerezni kellett az elso kutig... ja azt is fizette a biztosito). Egyszer romlott el valami amit granciaba kis is csereltek. A fodarabokra motor, rozsdasodas meg ilyesmi 100 merfold (nem km) garancia van. Es elso nehany szerviz is benne van az arban ... de az minimalis olaj csere (szurovel) kereket elorol hatra teszik... megnezik a legszurot (azt magam is ki tudom cserelni olcsobba) semmi maceras dolog, ekszij meg kuplung nincs

M. Péter 2017.02.07. 21:44:32

@geegee: Az Igazságügyminisztériumon belül van az Office of Legal Counsel, amelynek pont az a feladata többek között, hogy az elnöknek jogi tanácsot adjon, de a hírek szerint nem kérdezték meg. A nemzetbiztonsági miniszter is állítólag a tv-ből tudta meg a rendeletet.

kék madár 2017.02.08. 01:35:15

@Brix: "Ahhoz, hogy valóban élvezni tudjuk az amerikai életet..."
330 millio emberre vegul is nem nagy mereszseg altalanositani, hajra :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.08. 18:20:55

@adg: A jelenlegi előtt nekünk is automata volt, és hát szépen be is sz@rt, félmilliós csere lett volna az alig kétszer annyit érő kocsin...Rohadék Paszika, köszönöm, Pócvágen... :-((
Mázli volt, hogy a motorja jó volt, be tudtam még ugrasztani a váltót ilyen vészprogramba és elvinni egy kereskedésbe, ahol beszámolták a jelenlegibe.
Ilyen szempontból Usákia és a többi angolszász ország lehet a legjobb, ahol rogyásig van automata váltós kocsi.
De a következő az megint automata lesz, vagy nagyon öreg, hogy egy kapásbóli váltócsere is beleférjen, vagy nagyon fiatal, új, hogy legyen rá gari...

Kettőstömegű ügyben egyetértek, én se fogalmaztam volna jobban...A lexebb az egészben az, hogy még úgy állítják be a gyártók is, hogy ezt mi, a fogyasztók akartuk és csak kiszolgálnak minket.Hogy rohadnának meg.A mostaniban is van, ami egy szívó benzines, de állítólag ebben nem olyan elromlós...Igyexem kímélve indítani, leállítani, váltani, kuplungolni, hát majd meglátjuk, meddig bírja...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása