oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. augusztus 16. 06:45,  Öt év 159 komment

2016. augusztus 16. 06:45 Határátkelő

Öt év

Ma öt éve, hogy elindult a Határátkelő. Az öt év alatt rengeteg minden történt a bloggal is, meg persze a világgal is körülöttünk, mást ne mondjak, sok százezer magyarból lett határátkelő. A születésnapok kapcsán azt szokás mondani, hogy az ember kicsit számot vet az addig vele történtekkel, én azonban arra gondoltam, hogy nem a múlton szeretnék töprengeni, hanem inkább a jövőn, mert az sokkal izgalmasabb.

torta_foto_pixabay_com_keram.jpg

Persze ahhoz, hogy a jövőről lehessen beszélni, pár gondolatban azért csak fel kell vázolni azt is, honnan indult az ember és hol tart most.

Mindenekelőtt kialakult egy közösség a blog körül, ami persze sokat változik, de vannak állandó tagjai (hadd ne nevezzek meg senkit, mert még valaki véletlenül kimaradna, azt pedig nem szeretném – aki rendszeresen olvassa a blogot, az úgyis tudja, kikről van szó), és a visszajelzésekből tudom, hogy rengetegen vannak, akik nem kommentelnek, „csak” olvasnak.

Ezt a közösséget én mindig úgy képzeltem el, mint egy olyan társaságot, amelyet a közös sors hozott össze, és akik a való életben (már amennyiben a virtuális tér nem valóságos, de ebbe most ne menjünk bele :)), aligha találkoztak volna, pláne nem beszélgetnének, vitatkoznának.

Apropó, vita: az évek során akadtak nagy viták, veszekedések, sokan elmentek és akadtak olyanok is, akik visszajöttek – szerintem ez mind természetes, hiszen az élet és vele az ember is változik, és pubba / fodrászhoz / étterembe / baráti társaságba sem feltétlenül ugyanoda jár az ember egész életében. Ezzel együtt is a kommentek kapcsán akad, amit ma már másként tennék, mert vannak jó páran, akikért nagy kár, hogy ilyen-olyan okokból, de elmentek.

Nem szeretnék számokkal dobálózni, (azt sokan úgy sem szeretitek…), inkább csak annyit írnék, hogy ez alatt az öt év alatt több mint 1800 poszt jelent meg a blogon (és akkor a több mint másfél éve futó oldalról még nem is beszéltem), ami alapvetően a ti érdemetek. Köszönöm!

Az öt év alatt emlékeim szerint egyetlen hét volt, amikor nem jelent meg mindennap új tartalom (ekkor kellett eldönteni, hogy a teljesen elszabadult kommentek kapcsán merre tovább), egyébként ahogy mondani szokás vásár- és ünnepnapokon is mindig volt és van új poszt, ami szerintem ilyen távon majdnem példátlan a magyar blogoszférában.

Arról már nem is beszélve, hogy 2014 végén elindult a Határátkelő közösségi és híroldal, ahol napi 5-6 cikk jelenik meg.

Ez történt a Határátkelővel nagyon dióhéjban az elmúlt öt évben.

Változó világ

Ami a körülöttünk lévő világban történt, arról csak annyit, hogy az öt évvel ezelőtt még általános „hazaárulózás” megszűnni látszik, miközben szerintem az is nyilvánvaló, hogy a határátkelés egy állandósult folyamat lesz, amivel egyelőre a magyar politika (szándékosan fogalmazok így, mert ebbe beletartozik kormány és ellenzék is) nem tud mit kezdeni.

A határátkelés tehát a mindennapjaink része lett, lassan elfogadtuk (és talán természetessé is vált), hogy emberek külföldre mennek dolgozni, aztán akad, aki visszatér Magyarországra, hogy esetleg megint elmenjen, vagy külföldön vált országot – éli azt az életet, amire az Európai Unió polgáraként lehetősége van.

Annak, hogy sok magyar él külföldön, van következménye a Határátkelő tematikájára nézve is. A kezdetekkor oly népszerű, inkább informatív jellegű posztok (hol mi mennyibe kerül, hogyan kell ügyeket intézni, stb.) lassan átadták a helyüket másfajta írásoknak, melyekben már inkább az élmények, a személyes benyomások lettek a fontosak.

A szükséges információkat az emberek már nem elsősorban blogokról szerzik be, hiszen majdnem mindenkinek van rokona, ismerőse, rokon ismerőse, ismerős ismerőse külföldön, akitől ezen a téren segítséget kaphat. És alighanem jól van ez így.

Azt gondolom, a Határátkelőnek is új utakat kell keresni, változnia kell az idővel, és ez a poszt tulajdonképpen erről szól. Nem az elmúlt öt évről, hanem az elkövetkezendő öt évről, ami sokkal fontosabb.

Merre tovább?

Az elmúlt években hatalmas fejlődés történt technikai téren, ami megnyitotta az utat olyan műfajok és lehetőségek előtt is, amelyekhez pár éve még komolyabb felszerelés kellett volna.

Ma már jó minőségű fotókat lehet csinálni egyszerűbb mobilokkal (persze a fotósok ezt nyilván nem feltétlenül így gondolják, de amire nekünk kell, arra jó), miként videókat és hangfelvételeket is teljesen vállalható színvonalon lehet készíteni.

Mindezt szerintem nekünk is ki kell használnunk. Pár hete indult el a Határátkelő Instagram-oldala (aminek nagyon hamar több mint 600 követője lett), de emellett jó lenne tovább bővíteni és fejleszteni.

Régóta szeretnék podcastokat, jöhetnének videók, további fotók – de azt is be kell látnom, hogy ehhez emberek kellenek, akik szívesen segítenének és lenne kedvük közösen dolgozni a Határátkelőn.

Szeretném tehát kitárni a Határátkelő kapuját, olyan embereket keresve, akik szívesen készítenének podcastot, besegítenének az Instagram kezelésébe, szerkesztésébe, akik néha jelentkeznének egy-egy videóval – és a lehetőségek tárháza végtelen, nyilván van egy csomó dolog, ami nekem eszembe sem jut, pedig szuper ötlet.

És ez még nem minden: bőven itt az ideje lecserélni a Határátkelő dizájnját is, hiszen már az is 4 éves, ami a neten olyan, mintha 20 éves autóval közlekedne az ember – ami éppen nem baj, mert megbízható és megy, de azért egy új autó talán vonzóbb… :) Nagy kár, hogy ehhez (sem) értek, szóval ezen a téren is elkelne némi segítség.

Kapcsolódva a Határátkelőhöz szintén régi vágyam egy könyv megírása, ami idén karácsonyra talán össze is jön, és amiben határátkelők portréi és történetei szerepelnének, lehetőleg minél szélesebb merítésből.

A szerkesztőség

Egy szó, mint száz, magunk mögött hagytunk öt nem akármilyen évet, és én nagyon várom a következő ötöt, aminek során szeretném megőrizni azt, ami jó a Határátkelőben, ugyanakkor kicsit frissíteni rajta, új műfajokat, új ötleteket behozva.

Minden kezdeményezés életében eljön az a pillanat, amikor változnia kell, szerintem a Határátkelő életében is eljött. A blogot eddig is ti írtátok, ilyen értelemben tehát nem lesz változás, ugyanakkor szeretném, ha kialakulna egy virtuális „szerkesztőség”, új ötletekkel (amilyen Gabuschka interjúi voltak a külföldi párral élő magyar férfiakkal), új műfajokkal, új hangokkal.

Várok tehát mindenkit, aki kedvet érez magában fotózáshoz, videózáshoz, podcast készítéséhez, Instagram- (esetleg Twitter-, vagy LinkedIn)-oldal kézben tartásához, vagy egyszerűen csak szívesen tudósítana a körülötte lévő világról, lenne a blog és az oldal „riportere” – egyszóval aki az eddiginél mélyebben szeretne részese lenni a Határátkelő életének!

(Fotó: pixabay.com/keram)

HÍRMONDÓ

Ilyen még nem volt

„Nyilvánvaló, egy multinacionális cégnél jó a szociális háló, rendezettek a bérviszonyok, rendezett szinte mindenféle viszony, olyan kedvező munkakörülményeket tud teremteni, amelyekkel szemben sajnos a magyar kis- és közepes vállalkozásoknak csak egy szűk része tud versenyképes lenni.” További részletekért ide kattints!

Azt sem tudják, mit kérdezzenek

A Brexit-minisztérium és a külkereskedelmi tárca felállítása is lassan halad, mert nincs ember. Egyesek szerint a helyzet „kaotikus”, így az 50. cikkely aktiválása 2017 őszére csúszhat. A két tárcánál állítólag még azt sem tudják, milyen kérdéseket kellene feltenni, amikor végre elkezdik a tárgyalásokat. A teljes cikket itt találod.

Harmincmillió olasz útra kelt

Megkezdődött a Nagy Nyári Szabadságolás Olaszországban, ahol nem kevesebb, mint 33 millió (!!) ember indult el a hétvégén. Kétharmaduk egyébként úgy döntött, belföldön marad, amit a magunk részéről meg tudunk érteni. További érdekességek itt.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével! 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: szolgálati közlemény

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2710414006

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kozmetikázzák Államunk korát 2016.08.16. 17:19:00

  Sokaknak feltűnt, hogy az 1896-os Magyarország, azaz a Magyar Állam 1000 éves  fennállásának millenniumi ünnepétől valahogyan nem stimmel a számolás. Az eltelt 115 évet évet egyesek csak 11 évnek számolják.    A kormány szerint az Államunk olya...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bredpitt Monika 2016.08.16. 15:28:25

Gratulálok !

Az igazi bók tőlem az, hogy itt vagyok és minden nap benézek.
Utálok mindent, ami az internethez kötődik, bár nekem is használnom kell és hasznos, tudom.

Olyan ez, mint egy drog. Próbálok leszokni róla, de nem megy.

Azért mivel szeretek polgár pukkasztó módon viselkedni mindjárt berakom ide a kedvenc posztomat, ami még a Diggernél is jobban felbosszantott.

Na, ez a poszt még az ősidőkből való, mégis kevesebb, mint 50 hozzászólás volt alatta és a számláló kevesebb, mint 500-on áll.

Azért nem akarom belinkelni, mert nem akarom, hogy kivedd a kedvenc hozzászólásom, amit szintén ki fogok ide rakni, de majd a gusztustalan szavakat kipontozom.

Én szeretem, ha kijönnek az indulatok (de megmondom őszintén, azért a moderációnak örülök, arra gondolván, hogy a háttérből már hívtak alkoholista luvnyának - mi az luvnya, tudja valaki?).

DieNanny CH 2016.08.16. 15:30:40

@diggerdriver:

Ahogy leszűrtem, ilyen videós izé...

Bredpitt Monika 2016.08.16. 15:35:48

"Egyetlen dolog van, ami az embereket összetartja, ez pedig a sorsközösség. Aki kilép ebből, átlép egy másik csoport közösségébe, és elveszíti az eredetit. Nem lenne szabad azon morfondírozni, hogy milyen Magyarországot veszítünk el, és milyennek kellene lennünk, hogy megfeleljünk azoknak, akik elmentek innen.

Nem nekünk kell változnunk, és megváltoztatni a fejlődésünk és változásunk sokszor döcögő folyamatát, nem nekünk, akik itt maradunk, hanem nekik kellene tudomásul venni, hogy aki kilép, annak nincs visszaút, csak az, ha visszaköltözik és vállalja azt, ami itt van.

Feltételek nélkül

Szeretni a földet és a népet feltételek nélkül, kötődni ehhez és vállalni az ezzel járó következményeket. Manapság a fiatalok közül sokan előbbre helyezik az anyagiakat mindennél. Pénzügyileg, karriert tekintve tényleg mindenféleképpen nehezebb itt élni, mint ahová elmentek, így nincs remény arra, hogy aki elmegy abból ismét magyarországi magyar legyen.

Magyar lehet, csak ha nem fog itt élni bármilyen szinten tanítja is a gyerekét a nyelvre, az sem lesz magyarországi soha, és hiába tudja esetleg a magyar nyelvet, mert nincs benn a közösségben. Aki így kinn marad, az elkezd nosztalgiázni egy olyan Magyarországról, ami már nincs.

Nem lehet az elhagyott dolgokhoz visszatérni

Az életünk olyan mint egy folyam, és az ország élete úgyszintén, amiben együtt áramlunk. Aki kilép, amellett elhalad az itteni élet, ami lehet, hogy nem is sokkal rosszabb, hanem csak más.

Nem lehet az elhagyott dolgokhoz visszalépni, ez teljesen filozófiai síkra tereli ezt az egész kérdést. Mivel minden kiszakadt embertársunk azt sírja vissza ami volt, ez a szemlélet torzítja el annyira a külföldre szakadt magyarság gondolkozását."

folyt köv

idegenben.”

Bredpitt Monika 2016.08.16. 15:42:27

"Elveszített gyökerek

Így alakul ki, hogy egy letűnt világhoz tartoznak csupán, és hogy néhány év elteltével semmi közük nincs már a korábbi hazájukhoz. Kiszakadtak a közösségből, elveszítik a gyökereiket, fújja a szél őket össze vissza, mint egy gyökér nélküli növényt.

Aki így elszakad a hazájától, nem abban a pillanatban, hanem 20-30 év múlva tudja meg, hogy mit vétett. A választott hazában majd az ükunokáik találnak megnyugvást és valódi menedéket. Nagyon bonyolult dolgok, de a kulcsszó a vállalás. El kell vállalni a sorsunk által nekünk kijelölt dolgokat, ami a legnagyobb bátorság. Csak a vállalással együtt járó felelősség ad tartást az embernek, még akkor is ha szegény, vagy sokkal sikertelenebb, mint idegenben.”

Ez volt a poszt, ami alatt a most általam ismert hozzászólók közül ott volt

pappito, svajci sapka, tableno, TilosazA, adamskij, bpetya75, mirjam2,

Mindjárt jön a hozzászólás, amit nem a fentiek egyike követett el.

Bredpitt Monika 2016.08.16. 15:51:28

"Jobb agyfélteke-amygdala: TE XY. Te is az orbánnak vagy a fizetett seggnyalója vagy mi? Te mekkora fa... vagy már bazd meg? Annyira utálom amikor ti otthonmaradt g...k ugattok. Tudodmit? Olyan magyar nem is akarok lenni mint amilyen te vagy. konkrétan a k.... anyádat. Azért mert szőrös a p.... és a villám sem b...z meg, meg még csóró is vagy, nem itt kéne ugatni.
Bal agyfélteke: Ez akkora marhaság amit leirt kedves XY, hogy ettől az ember minden szál szőre égnekáll. Ne is haragudjon, de tudja mit. Nem fog zavarni, ha a gyerekem-dédunokám nem magyar lesz. Miért is? Mert nem lesz loser.. "

Kedves HA. Nem fogok megsértődni, ha ezt kiveszed a mai nap során. Engem ez a hozzászólás mindig nagyon megnevettet. Kb én is ezt éreztem, amikor elolvastam, csak én még gondolatban sem merek ilyen csúnyákat mondani.

Szerintem jól csináljátok amit csináltok. Engem sem zavar, hogy nem tudom kik vagytok és bár már egyszer írtam, hogy azt hittem tudom, de aztán valaki felvilágosított , hogy mégsem tudom.

Azért azt még szeretném elmondani, hogy elég morbid dolognak tartom, hogy valaki aki nem akarja felfedni az azonosságát, pénzt gyűjt.

Igaz, még így is adtam volna 20 dolcsit, de ha jól emlékszem csak hitelkártyát fogadtatok el...vagy valami ilyesmi volt.

Mindegy, a lényeg, hogy sok sikert. Még írok egy két sort.......csak hogy jól megijesszelek.

Golf2 2016.08.16. 15:56:40

@puhacica: Ez véleménycsere hogy debilezel? Kire gondoltál? Kinek van itt joga kioktatni a másikat,pláne úgy hogy nem is hozzá szóltak,pl. pár napja amiket FHDGYnek írtál:beszarok rajtatok néha,hivott valaki Londonba?passzolsz a mai címhez(bunkóság),
A nevedre rácáfolva keményen,és ellentmondást nem tűrően szólsz néha,akkor is ha nem neked szól.Mindegy,zárjuk le,görgessünk tovább,és nincs vita.

Bredpitt Monika 2016.08.16. 16:00:12

Ami nekem nagyon tetszik, hogy bizony itt mivel magyarok vannak, a leginkább Magyarország sorsa foglalkoztatja az embereket, és nekem úgy tűnik, hogy sokan olvasnak benneteket itthonról is.

Ami most különösen tetszik, hogy ellentétben a Magyarország és Én pályázattal a mostani sorozatot , amiben arra kértél mindenkit ötleteket írjanak, hogy lehet jobbá tenni az itteni életet, jóval többen olvassák.

Az előbbi sorozatot sokan megunták, egy nagy rinya halmaz lett belőle szerintem is. Ezt viszont olvassák az emberek és egész más a fogadtatása úgy látom, ami azt bizonyítja, hogy van igény erre. Én ennek nagyon örülök, és nagyon köszönöm, hogy kitaláltad (vagy kitaláltátok).

Persze engem is az egzotikus posztok vonzanak nagyon, meg azok, amiben az emberi vívódások is kijönnek.

Bredpitt Monika 2016.08.16. 16:12:14

Ja, és én nem változtatnék. Jó az állandóság. a világ úgyis olyan gyorsan változik körülöttünk. Legalább ez maradjon már meg.

Azt is úgy utálom, amikor bemegyek egy szupermarketbe és már megint azt látom, hogy jól átrendeztek mindent. Aztán mászkálhatok össze vissza , mint egy kerge birka, hogy megtaláljam a kedvenc majonézem.

P.Elliot 2016.08.16. 16:13:15

@Bredpitt Monika: Elveszitett gyokerek....ez volt a poszt cime vagy mi? En akkor meg nem voltam itt.
"Kiszakadtak a közösségből, elveszítik a gyökereiket, fújja a szél őket össze vissza, mint egy gyökér nélküli növényt..

Aki így elszakad a hazájától, nem abban a pillanatban, hanem 20-30 év múlva tudja meg, hogy mit vétett. A választott hazában majd az ükunokáik találnak megnyugvást és valódi menedeket".

Hat tudod engem nem fujt a szel mar az elso evben sem, szepen leeresztettem a gyokereimet, sosem bantam meg ezt a lepesemet, nem volt honvagyam, most sincs, idos koromban sem vagytam hazakoltozni. Ez mar maga azt jelenti hogy megnyugvast talaltam, nem? Itt vagyok itthon. Es nem kell uk unokara varni hogy majd az beolvad, mar a gyerek is amerikai, nem is neveltem masnak. Birom ezeket a hangozatos nagy szavakat hogy turj es szenvedj mert magyar vagy, ne menj sehova mert a gyokerek, hazadon kivul nem lehet elet, ha ehezel is inkabb fordulj fel de ne akard orszagon kivul megtalalni a magad es a gyerekeid jovojet...

P.Elliot 2016.08.16. 16:18:06

@Ödenburger [Hu/At]: Hogy ki a torzstag? Gondolom az aki szinte naponta szol hozza, posztot is ir idonkent, en legalabbis azt neveznem torzstagnak.

Bredpitt Monika 2016.08.16. 16:19:11

@P.Elliot: Kíváncsi vagyok megtalálja e valaki a posztot, most próbálgattam kulcsszavakkal, meg lehet találni, de mint mondtam nem szeretném ha HA kivenné a kedvenc hozzászólásom.

Azért érdekes poszt volt. ÉN azon csodálkoztam, hogy egy ilyen ennyire nem érdekelt senkit.

Azért sem osztom a véleményt, miszerint haldoklik a blog. Szerintem nem. Én csak két éve vagyok itt, és amikor elkezdtem olvasni, akkor aztán mindent beleadtam.

Nekem nagyon sokat segített a mások történeteit olvasni. Tök mindegy , hogy az volt benne utálja Magyarországot, vagy az hogy honvágya van.

2016.08.16. 16:27:43

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @diggerdriver: Ne csacsiskodjatok mar :) Mondtam, hogy digitalis platformra keszitett radio, vagy TV musor. Ebbol melyik az a resz, ami nem tiszta?

Az analog, "hagyomanyos" radio/TV musor (angolul "broadcast"), az ugyebar egy kijelolt frekvencian erkezik, meg musorsavja van neki, meg ilyen hagyomanyos szerkesztok csinaljak. Akinek van valamilyen lejatszoja (ez lenne a "pod", akar "i", akar mas, peldaul egy laptop), amin musort fogyaszthat, az mar nem szorul ilyen hagyomanyos musorszorasra, hanem letolthet/eloben nezhet ("streamelhet") mindenfelet, amit csak akar. Azert van neki kulon neve, mert nem egyszeru mp3-akrol/videokrol van szo, hanem az igazi musorokhoz hasonlo szerkesztesi elvek alapjan, rendszeres idokozonkent jelentkeznek, az iPod-hoz tartozo iTunes szoftver peldaul automatikusan letoltotte azokat a podcastokat, amikre te feliratkoztal, peldaul a Bundesliga heti osszefoglalojara ha te a Bundesligablog oldalan feliratkoztal, akkor az minden heten le jon neked amikor ok azt elerhetove teszik. Azt nem tudom, hogy a Hataratkeloje milyen lenne es ki volna ra kivancsi, vagy kik lennenek egyaltalan benne, de ezt jelenti a mufaj.

P.Elliot 2016.08.16. 16:30:36

@Bredpitt Monika:
"Azért érdekes poszt volt. ÉN azon csodálkoztam, hogy egy ilyen ennyire nem érdekelt senkit"

En nem csodalkozom rajta hogy nem keltett erdeklodest a kivandoroltak kozott, en is atleptem volna rajta.
Egyebkent a blog nem haldoklik, ki mondott ilyet?, inkabb fejleszteni akarjak ha lesz ra eleg erdeklodo....

Bredpitt Monika 2016.08.16. 16:34:20

@P.Elliot: több hozzászólótól is láttam már, de lehet, hogy csak hülyülnek, nem tudom néha eldönteni,

most nyár van, ilyenkor szerintem sokan a gép felé sem néznek, de én csak ezen a blogon vagyok és nagy néha olvasok bele egy egy cikk után a hozzászólásokba, szóval nem tudok hasonlítani

az biztos óriási teljesítmény, hogy naponta megjelenik egy poszt,

2016.08.16. 16:36:45

@mojyo: Hataratkeloje?!!! Uristen de durvan nez ki, el se hiszem, hogy leirtam. Amig szerettem volna: "a Hataratkeloe", j nelkul, az o podcastja nekije.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.16. 16:38:49

@mojyo:
Eddig csak homály volt de mostmár teljes a sötétség.

2016.08.16. 16:43:15

@diggerdriver: De mi az ami ebbol nem vilagos? :)

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2016.08.16. 16:43:26

Boldog születésnapot! Én évek óta olvasom a Határátkelőt, bár kommentelni ritkán szoktam. Nekem ugyan már a délutáni kávéhoz érkezik, de pont jó így.
Podcastot én is kihagyom, azt nem lehet stikában a munkahelyen olvasni...;)

DieNanny CH 2016.08.16. 17:04:03

@mojyo:

Köszi, kezdem érteni!
:-)

blackhairlady 2016.08.16. 17:08:23

@Határátkelő: Boldog szulinapot! :)
En a legelso megjeleno poszttol kezdve olvasom a blogot ami meg az Origon volt, minden egyes posztot elolvastam eddig ami megjelent. Tenyleg olyan vagy mint a drog (bar meg sosem drogoztam):)))))
En azokat tamogatom akik nem szeretnek ha a logo le lenne cserelve. Kell az allandosag is a blogban, nem csak a valtozas.
Abban egyetertek, hogy ha valaki valamilyen formaban mar kozelbbi kapcsolatba kerult egy masik taggal, akkor finomabban fogalmaz vagy nem is ir semmit ha netan nem ert egyet a mondanivalojaval. Bevallom, en is voltam mar igy. Sot, sertodtem is mar meg mert nem nekem adott igazat egy szamomra igen kedves kommentelo, amit utolag mar nagyon banok es szegyellem magam miatta.

A kezdemenyezesekhez csak annyit, hogy meg kene tartani, sot kulon felhivassal kellene elni az unnepek elott, hogy aki tud, csinaljon es kuldjon kepeket az unnepi dekoraciokrol, Husvet, Karacsony, Valentin, esetleg helyi nemzeti unnepek, stb...

Egy biztos, en maradok huseges, napi olvasoja a blognak, tovabbi sok sok szulinapot kivanok, es foleg koszi a munkadat :)

blackhairlady 2016.08.16. 17:09:34

@diggerdriver: Tamogatom a javaslataidat, en is jo otlenek tartanam ha idonkent belefolyna HA a beszelgetesbe.

blackhairlady 2016.08.16. 17:14:06

@pasztasuta: Olaszorszagban jo pizza? :))))))))))))
Szerintem is jo, hogy szuletnek jo baratsagok, de legalabbis szorosabb ismeretsegek:)

2016.08.16. 17:15:37

@zebralany: " stikában a munkahelyen olvasni...;)"

Szerintem is ugy ujuljon meg a Hataratkelo kulseje, hogy leginkabb valami Nagyon Fontos Dokumentumra, egy Excel tablara, vagy valami ilyesmire hasonlitson, sot, a palmafas fotokat meg lehetne alcazni peldaul utmutatos kepekkel vagy grafikonokkal amik helyett csak akkor jelennenek meg a beagyazott kepek, ha rajuk huzzuk az egeret, vagy valami ilyesmi :D

blackhairlady 2016.08.16. 17:18:00

@Ödenburger [Hu/At]: Ezzel teljesen egyetertek, sem kor, sem az itt toltott ido hosszusaga nem indokolhatja a kioktatast. Es ez oda-vissza mukodik.

blackhairlady 2016.08.16. 17:23:57

@diggerdriver: Olyasmi mint amit Akos csinalt 2 posztban is, rovid videon orokitette meg a kikoltozeset.

blackhairlady 2016.08.16. 17:29:12

@blackhairlady: legalabbis szerintem, de amit Moyo irt az ennel (ugy tunik) sokkal tobb :))))))))

2016.08.16. 18:21:22

@Ödenburger [Hu/At]: "Egyetlen apró kérdés: ki a törzstag és mitől lesz az? Én még a régi origós/postr-es időből jöttem, én akkor törzstag vagyok már?"

Igen, az vagy, de szimplán csak az idő eltelte miatt. Ahogy írod is, nem jelent ez semmit. :)

London2009 2016.08.16. 18:36:55

@mojyo: ez a legcsodalatosabb otlet!!! Bar en ugy szoktam lekicsinyeteni meg raszerkeszteni a monitorra, hogy pont egy igen fontos dokumentumnak tunik a korulmenyekhez kepest. Szegeny ember vizzel foz esete. De aztan jon egy palmafa es vege... :D Lehetne Excel vagy outlook szinu peldaul? :DD

puhacica 2016.08.16. 18:40:15

@Golf2:
akkor nézzük:
1. a mostani debilezéssel konkrétan nem gondoltam senkire, arra akartam utalni, hogy attól még, hogy valaki idősebb, nem feltétlenül okosabb, bölcsebb, stb.
2. nem is hozzá szóltak: ugye nem gondolod, hogy egy nyilvános kommentfolyamban csak az szólhat hozzá bármihez is, akit megszólítottak...
3. az a baj, hogy csak azt nézed, hogy hű, mit válaszolt. de hogy mire? ugyan, az nem érdekes! maradjunk a felhozott szitunál! képzeld el, hogy élőben történik ugyanez: beszélgetsz egy társaságban, és azt találod mondani valamire, ami neked nagyon tetszett, hogy ezt bizony mindenkinek látnia kellene. és akkor erre neked azt válaszolja valaki, hogy most miért mondod ezt, hát miért kéne már mindenkinek látnia? te nem pislognál? hiszen egyértelmű, hogy ez csak egy fordulat, a tetszésedet fejezed ki vele, de nyilván nem gondolod szó szerint, hogy a tusziktól a spanyol királyi családon át a hopi indiánok leszármazottjaiig mindenkinek el kell zarándokolnia és meg kell néznie az általad említett dolgot. aki viszont ezt gondolja, arról mit gondolsz, mit válaszolsz neki? nálam két lehetőség van: kötözködik vagy hülye. és mivel a főhadnagyról nem gondolnám, hogy hülye, ezért nálam a kötözködés maradt a kalapban. a többi hozzászólását meg inkább hagyjuk, de azért azon is érdemes elgondolkodnod, hogy ha valaki nálad mondjuk spontán bekiabálna a nagykapun, hogy micsoda kupleráj van a kertedben, te mit reagálnál... azt, hogy gyere be egy kupica pálinkára jóbarát, vagy azt, hogy el lehet ballagni?
4. nevemmel ellentétben? :D hát te se úgy viselkedsz, mint egy átlagos kettes golf... tudsz pl írni, olvasni meg mindenféle mást is, amiben a golfok többnyire nem jeleskednek. :)
5. az, hogy leírtad, amit gondolsz, nem vita. vagy csak az egyetértős beszélgetések megengedettek? miért kellene tovább görgetni? bunkó vagyok? gyakran igen. de láttad már valaha azt, hogy csak úgy, jókedvemből belefostam egy értelmes beszélgetés közepébe? hogy berúgtam a kocsmaajtót és belekötöttem valakibe ok nélkül? nem nagyon hiszem.

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @Ödenburger [Hu/At]: fura, hogy így látjátok, hogy a személyes találkozások megváltoztatták a blogot. de nyilván nem véletlen látjátok így, szóval lehet benne valami. de! a "törzsgárda", "véleményvezérek" megvoltak akkor is, amikor én új voltam itt, és sajnálom is, hogy ők eltűntek, vagy csak nagyon ritkán kommentelnek: tableno, tucano, pappito, th's child, kövérmadár, dragonlady... és hát akkor is megvoltak a belsős poénok, az újak számára érthetetlen beszólások, gondoljunk csak a szépemlékű hagymára, szóval nekem ezért nem teljesen egyértelmű, hogy egy személyes találkozó miatt annyira kibírhatatlan lenne a "belterjesség" egy új kommentelő számára.

pasztasuta 2016.08.16. 18:45:18

@blackhairlady: hihihi, igen, már ettem egy pár jót itt. :D

2016.08.16. 18:54:31

Nos, a saját meglátásaim. Én még akkor kezdtem el olvasni a blogot, amikor az még a másik blog alatt futott, a közösség igazán kiváló volt (FürgeDiák, never forget :D), gyakorlatilag nem volt moderáció, mert nem volt miért moderálni, az is igaz, hogy jóval kevésbé volt ismert a blog, mint most. Maga az oldal felépítésileg borzalmas volt, gyakorlatilag nem lehetett úgy válaszolni a másiknak, hogy visszaugorjon arra a hozzászólásra, amire reagálsz. Vagy idéztél, vagy leírtad a nevét annak, akinek írsz, de nem volt jó, káosz volt az egész. Ezt sokan szóvá is tették, körülbelül akkor mozdult át az indexre az egész blog. Akkor megmondtam, hogy szerintem ez nem jó ötlet, pont az indexes trollhadseregek miatt. Mit ad Isten, azt hiszem, hogy onnantól kezdve voltak ezek a brutális napi 300-400 hozzászólások, egy durvább Mo. fika alatt simán megvolt az 1000 is... xD Hinta és Birca mindig gondoskodott a jó hangulatról, de ha ők nem voltak, akkor pótolták őket a hívők. Körülbelül akkor lett behozva a cenzúra és a lista, amire szintén azt mondtam, hogy faszság, és nem lesz jó hosszútávon. Azt mondtam, hogy olyanoknak adjon HÁ jogot moderálni, akit "érdemesnek" ítél rá. Ezáltal mindig lett volna 1-2 ember, aki bekukkant, és takarít, ha szükségét látja. Ami itt ment mindennap, az kőkemény volt, valamit tenni kellett. Kb. az egész nap elment a kurvaanyázásba meg a trollok etetésébe. :D Szerintem amikor be lett ez vezetve, onnantól kezdve számíthatjuk a "blog" hanyatlását, rengeteg értékes ember távozott innen, de akár az is elképzelhető, hogy kurvára ráuntak a blogra, és valójában nincs is a kettő között összefüggés. A jelenlegi rendszer "rossz", ez teljesen nyilvánvaló, a belterjesség pedig többé-kevésbé valós probléma a meglátásom szerint.

Én rengeteget tanultam a többiektől, nagyon fontos, hogy még van egy ilyen sziget a magyar világhálón, ami talán nem annyira aberrált és degenerált, mint a többi. Meg kell nézni egy mandinert v. egy origót. A hozzászólásokat... Szerintem lehet toleranciát is tanulni, ami nekünk, úgy alapjáraton sosem volt az erősségünk.

Habár kurva sokan utálnak, és nem is alaptalanul, de sajnos ez az internet hátránya. Magam sem tudom miért, de a való életben sem azt hallják meg az emberek, amit mondasz, hanem azt, amit szeretnének. Aztán ebből jönnek a konfliktusok. Mivel az interneten nincsen semmi következménye a tombolásnak, ezért sokkal, de sokkal könnyebben mond olyasmit az ember, amit a való életben nem tenne. Én csak egy kanadai hölgyet sajnálok, azt a konfliktust a mai napig nem értem, meg sem kellett volna történnie. Minden mást viszont jogosnak érzek, főleg azok után, hogy én voltam a toleránsabb, és kaptam azért, mert lemerem írni a valóságot. Hiányoznak a "régiek" is, hiányoznak az "új" régi tagok is, mint pl. madár, v. bandirepublic, zka, flash v. éppen ödenburger (velük szinte sosem értek egyet semmiben sem, de ettől még képviselhetnek valamit). A hölgyek közül pl. Turchi, Mirjam v. a svéd Petra ugrik most be, de például volt öhm egy dániai idősebb nő is (Enni?), ő is tök jókat írt.

A kiutálásról. Olyan kibaszott régen volt már, hogy nem igazán emlékszem a pontos részletekre, de arra igen, hogy a kiutáltak közül nagyon sokan rászolgáltak arra, amit kaptak. Neveket nem fogok írni, mert minek, meg amúgy is tök lényegtelen, ez csak egy internetes blog, a Nap holnap is fel fog kelni. De az éremnek mindig két oldala van, és ők csak azt mutatják, ami nekik tetszik.

A felesleges kiutálás másik részében Digger alaposan kivette a szerepét, jó pár tagot kivégzett itt, habár ezt az újabbak nem tudják, nem is tudhatják. Anno pl. Turchit megpróbáltam megvédeni az árokásó ellen, de nem jártam sikerrel.... :D

A blog hogy hova tart, fogalmam sincsen, bocs a szófosásért.

pasztasuta 2016.08.16. 18:55:06

Btw elveszített gyökerek; át tudom érezni, pont ma voltam ez ügyben a fogorvosnál..

2016.08.16. 18:56:28

@puhacica: Tucanot kihagytam a felsorolásomból. Ő is mindig érdekeset írt. Szerintem mondjuk ő pont nem volt az a fajta véleményvezért v. megmondóember.

blackhairlady 2016.08.16. 19:01:29

@pasztasuta: :))
Es a kovetkezo kommentedre meg meginkabb :DDDD Latom, a humorerzeked a regi, orulok :)))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.16. 19:03:40

Most néztem meg, én három és fél éve vagyok itt. Tény és való néhányan elmentek innét miattam. Volt aki következetes aknamunkával a háttérben ugrasztotta egymásnak a kommentelőket aztán végül ő is megmutatta valódi énjét és mikor nem jutott velem semmire besokallt és kitiltatta magát innen. Volt olyan aki nagyon sokáig adta itt a művelt tanult jóhumorú úriembert aztán mikor csinált egy blogot a hívei álla nagyot koppant a földön.
Sohasem tagadtam hogy megosztó személyiség vagyok és felvállalom a konfliktusokat. Nem nagyon érdekel kinek a tyúkszemére lépek.
Talán én köszönhetek legtöbbet ennek a blognak.
Éljen és virágozzék a határátkelők nemzetközi sorsközössége.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

firg_firg 2016.08.16. 19:05:03

@Ödenburger [Hu/At]: torzstag aki annak képzeli magat. Amugy vihar a biliben.

firg_firg 2016.08.16. 19:07:19

@London2009: keress ra, ajanlom az internet nevu dolgot. :)

Remlik hogy valahol meg egy interjut is olvastam vele.

Csodabogár 2016.08.16. 19:08:08

@P.Elliot: Nem vagyunk egyformák. Igen sok külföldre került barátom volt, sajnos sokan már nem élnek, de valamilyen módon mindegyik kötődött Magyaroszághoz, járt haza több kevesebb rendszereséggel, ha tehette. Szerintem te vagy a kivétel. Ilyennel mint te, soha nem találkoztam. Ez nem azt jelentette, hogy honvágyuk volt, hanem ragaszkodtak ahhoz a kultúrához, amiből elmentek.

pasztasuta 2016.08.16. 19:12:25

@blackhairlady: mert még tart az érzéstelenítő.. :D
téged is várlak egy pizzára azért! :)

2016.08.16. 19:25:33

Kimondva es kimondatlanul is tobszor eljott, hogy Digger (es csapata :) ) megvaltoztatta a blogot. Hosszu ideje nem reagalok semmire, amire az arokaso komaval kapcsolatos, most megis megtorom a csendet. En nem gondolom, hogy Digger barmennyire megvaltoztatta volna a blogot. Digger elott is voltak, es azota is vannak nagypofaju urgek a blogon, sokszor en is. Elotte is voltak toresvonalak, kemeny beszologatos vitak, es azota is.

Ami ujat hozott Digger, az nem a stilus vagy a kemeny vita. Viszont volt az elso, akirol konkretan tudni lehetett kicsoda maganemberkent, errol reszletes blogot ir, ha jol remlik a szemelyes talkozonak is o volt az egyik fo tamogatoja/kezdemenyezoje. (Talan Tildy volt a masik, de azert sokkal visszafogottab, nem ment bele olyan szintu adok-kapokba, mint Digger.) Raadasul jott a szindarab, es Digger egyszerre volt a beszologatos vagany, es a masodvonalas celeb, kedves nepi hos, barat, stb.

Es szerintem ez a problema oka: mivel az elo Digger es a virtualis Digger osszekeveredik, senki, beleertve a Hataratkelot sem, tudta szetvalasztani ezt a ket dolgot, es emiatt rendszeresen olyan dolgokat nezett el Diggernek, amiert masok mar regen repultek. Diggernel ennek ellenere soha nem merult fel igazan a repules gondalata, meg a legdurvabb dolgainal sem. Es igy lettek az egyenlok es az egyenlobbek. Emberi dolog, belatom, de azt gondolom, a Hataratkelo reszerol ez nagyon combos, mar-mar megbocsathatatlan hiba. Es jottek persze a szemelyes ismeretsegek, baratsagok, es onnatol mar ha barki szolt barmit Diggerre, azonnal hatan ugrottak a torkanak, nem azert amit mondott, hanem mert Diggerrel allt szemben.

En egyebkent a maganeletben nagyon jol kijovok a Diggerekkel, pont amiatt, mert megy az adok-kapok, es mindketten elvezzuk. De ott nincs moderalas, nincs kitiltassal fenyegetes, nincs dontobiro, megy, ami kefer a csovon. Es foleg, mivel nincs biro, nincs reszrehajlas.

Szoval kedves HA, tenyleg sajnalom, hogy ezt kell irnom, mivel nagyon tisztelem a munkadat/munkatokat, es azt az embertelen sok energiat, amit beleteszel/tesztek, de alapvetoen reszben teged tartalak felelosnek azert, ahova a blog tart, mert abszolut reszrehajloan moderalsz mar egy jo ideje, es emiatt felborult a blog termeszetes egyensulya. A masik gond pedig a korabban levezetett Digger jelenseg, hogy az online karakterekterekhez elkezdett valos nev, arc, ember tarsulni. Es az a ket dolog osszefugg, es valoban Digger a megtestesitoje...

2016.08.16. 19:47:13

Egyebkent tenyleg mar tobbszor eszembe jutott, hogy ha egyszer leulnenk sorozni Diggerrel, valoszinuleg 10 perc alatt pajtasok lennek. De ahhoz az kellene, hogy en nyugodtan lefoldturozhassam, kovetkezmenyek nelkul, o nyugodtan lebirkapasztorozhasson, kovetkezmenyek nelkul, aztan meg hangosan rohogve koccintsunk. Es ne legyen senki, aki megszabja, hogy meddig lehet elmenni, hol a hatar, mi az ami meg belefer, es mi az, ami mar nem, csak o meg en. De igy, itt, ez sosem fog megtortenni, mivel mindig valaki mas fogja eldonteni, hol a hatar, es emiatt mindig marad az emberbe egy hianyerzet, egy befejezetlenseg erzes, hogy meg lett volna a tarban, de nem lehetett elloni, mert a tanitoneni nem engedte. Soha sem jon el a "katarzis", az osszevigyorogva koccintas, ehelyett viszont ott lesz az az erzes, hogy valaki kivulrol elrontotta a jatekot, raadasul ugy, hogy a masiknak kedvezett, vele kivetelezett (es ebbol a szempontbol szerintem mindegy is, hogy ez igy van-e vagy sem, azt hiszem ez az erzes akkor is ott marad ilyenkor a legtobbunkben...)

En legalabbis igy elem meg ezt az egesz Digger sztorit...

P.Elliot 2016.08.16. 19:49:15

@Csodabogár: Ne gyere mar mindig ezzel a kulturaval, mintha Europan kivul nem volna kultura, egyszeruen annyi lehet csupan hogy nem forogtal az adott orszag emberei kozott melyebben, azt csak remelem hogy nem azzal inditottal rogton hogy az adott orszagban nincs kultura mert mar szoba sem alltak veled.
Ha valahol van boseges alkalom kulturalodasra az itt pl. nalunk, a kivulallo ezt nem latja, az hogy te sokat voltal itt telente az nem jelent semmit ha nem voltal megfelelo tarsasagban es ha megalltal az operanal es Wagnernel......Sok minden mas is van, kultura.. Kis varosunkban van muzeum, szinhaz ketto is, nagyon sok kulturalis program, konyvtar, a kozeli iskolaban, allami iskola nem privat, elso osztalyos kortol zenet tanitanak vagy 5 fele hangszeren, es balettet iskola utan, teljesen ingyen.
A masik szinten kozeli iskola negyedikesektol nyolcadikosig van, olyan szinhaztermuk van hogy csak hapogtam amikor leultem a nezoterre, igazi szinhazban ereztem magamat, az is volt, van szinhazszakkor, elo is adnak rendszeresen, van amikor berbe is adjak a helyiseget masoknak vagy atjon masik iskola akiknek nincs, penzert, ezt foleg azert mert a lakossag kifogasolta a nagy szinhaztermet hogy minek, az o adojukat koltik, de allitolag a berbeadassal valami penzt is szednek be amit szinten mas szakkorre vagy barmire forditanak..
Tudod hogy mennyi kulturalis szakkor van minden iskolaban? Az nem eleg hogy rajzoran pl. megallapitjak hogy na ez jo rajz, evente kiallitas van a kornyek osszes iskolajanak belole es igazi zsurit hoznak hogy kiemeljek a tehetsegeket.
Semmit de semmit nem tudsz ahogy latom Amerika kulturalis dolgairol hogy ilyen teren mennyi mindent lehet latni, elvezni, Amerika hulye es hamburgerzabalo, ez az amit biztosan tudsz... ...

Herr Géza 2016.08.16. 19:54:32

Heppi börszdéj HÁ !!!!!
Szülinaposról csak jót, vagy semmit, így kussolok. *

A törzs-, vagy mások szerint VIP-tag elmélethez meg annyit, hogy ilyen státusz szerintem itt nincs. Van moderált, és van moderálatlan hozzászóló (ja meg néha modortalan is :D). Moderáltból moderálatlanná válni teljesen egyszerű, feltételei megtalálhatók a kommentelési szabályokban. Én is itt vagyok a jóég tudja mióta, de sose éreztem magam VIP kommentelőnek, de a szó klasszikus értelmében vett törzstagnak sem. Mindkét státusszal járna ugyanis valamiféle előny, kiváltság, de hol van itt ilyen? (Nem, nem is kell, hogy legyen....)

Ja:
*: csak vicc volt.... :))))))))

puhacica 2016.08.16. 20:05:38

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nem, viszont jo volt olvasni. vagy bpetyat peldaul. pedig hat o se az az acsarkodo tipus. :)

blackhairlady 2016.08.16. 20:22:38

@puhacica: nekem meg Tildy hianyzik, sokszor eszembe jut.

Határátkelő 2016.08.16. 20:22:42

@Ödenburger [Hu/At]: Hát ki más lenne a felelős, mint én? Nyilván én, hiszen én vagyok a bloggazda.

Talán csak annyit ehhez az egészhez, hogy (minden összeesküvés-elmélet ellenére) én ezzel a bloggal tanultam és tanulom, hogyan is néz ki egy online közösség, nem kommenteltem és nem is kommentelek aktívan sehol máshol.

Követtem el hibákat? Nagyon sokat. Másként csinálnék dolgokat? Naná!

Hidd el, nálam jobban senkit nem érdekel ennek a blognak és közösségnek a sorsa, hiszen elég sok melóm van benne.

A hibák ellenére is azt gondolom, könnyű tudni a tutit, de moderálni, eldönteni, hogy most akkor kit mi sért és miért, éppen miért megy el, vagy jön vissza - szerintem aki ezt nem csinálta, az nem tudja, milyen nehéz. Mindig lesz, aki megsértődik, mindig lesz, aki szerint részrehajló vagyok, mindig lesz, aki szerint túl kemény / túl puha / túl megengedő vagyok. Nem nagyon lehet mást tenni, mint hogy az ember csinálja, ahogyan jónak gondolja...

Nem sajnáltatni akarom magam, mert én akartam így, csak azért írom le, hogy megmutassam az én szemszögemből is.

jojó78. 2016.08.16. 20:50:31

@Határátkelő: Boldog születésnapot! Mi is közel a kezdetektől olvassuk.
Ha lesz könyv, nyugodtan használd fel amit én írtam. Fényképet is küldök ha kell. Jogdíjat nem kérek, ez ajándék :))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.16. 21:20:46

Digger és csapata... Megtisztelő.

Alacsony a kerítés:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

puhacica 2016.08.16. 21:22:41

@blackhairlady: nekem is. meg a "foszerkeszto asszony" is. ;)

articsóka60 2016.08.16. 21:28:14

Boldog születésnapot HA!

2016.08.16. 21:44:02

Nahátka, 5 éves a blog? Repül az idő tényleg.

Régóta olvasom, egész különböző földrajzi helyekről, ahol éppen vagyok, még posztom is jelent meg, de igazából mindig csak a kommentek miatt jártam ide. Magukat a posztokat általában csak akkor olvasom el, ha a kommentek miatt érdekesnek tűnnek.

Emiatt én tök kis szomi vagyok, hogy nincsenek már 5-600 kommentek soha.

Ráadásul annyira bizzar, ahogy emberek egy csapásra eltűnnek, nem? Például a dagimadár vagy babette, akik az említett 5-600 kommentből jó 150-et megírtak maguk minden nap, nem? Mi kattant át a fejükben vajon? Vagy ott van birca, akit én őszintén hiányolok, mert amikor nem a sötét oldala felé fordulunk, állati érdekes dolgokat írt. Ráadásul az ő kis magán keresztes hadjárata azóta is zajlik, csapatai harcban állnak -- csak már nem itt. Vagy bpetya? Meg Mirjam vagy dragonlady?

Most pont olyanokat említettem, akiknél nem játszhat, hogy egyszercsak megtanulták a befogadó ország nyelvét, és így a magyar blog már nem érdekes, mert vagy régi motoros határátkelők, vagy eleve Mo-on élnek.

Vajon gondolnak ránk azért (amikor nem mellettünk alszanak el, úgy somlótamásosan)? Hüpp.

Érdekes ez, amit Ödenburger meg Csodabogár írtak, hogy az ilyen online közösségeknek megvan a maga kis életciklusa, a HÁ meg ezek szerint nyuggeresedik, és már éjszakáként 3-szor kel fel pisilni, lehet benne valami. (Én egyébként azt is furának találtam, ahogy ödiburi eltünedezett szépen. Elmondta, miért tette, meg is értettem, de attól még rossz ötlet volt.)

Az is eszembe jutott, talán 2013 körül volt egy nagy londoni mosogató dömping, amikor minden második poszt mintha erről szólt volna. Lehet, hogy csak leképeződünk a társadalmi jelenségekre: amikor sokan indultak el, sok új vér volt itt is, és nahát, lehet, hogy tényleg jobb hely most már Mo., és mindenki marad otthon a seggén vagy hazamegy, és ezért fogy itt is muníció. Nem tudom, meglátjuk.

Ja, és +1 annak is, hogy HÁ lehetne reszponzívabb e-mailben, mert így olyan a kommunikáció, mint egy fekete lyukba beszélni.

kék madár 2016.08.16. 21:49:56

gratulalok! nem lehet/lehetett konnyu ezzel a sok hormonzavaros kamasszal :) Ok persze ma nem szoltak meg hozza, mielott nekem esnetek.

Határátkelő 2016.08.16. 21:53:24

@Th's child: Határátkelő becsszóra ígéri, hogy reszponzívabb lesz! :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.08.16. 22:12:44

Ha valakinek hianyoznek, én azért nem vagyok, mert már nem lehet / tudok atvaltani mobil nézetre, a teljes nézet nagyon nehezen olvasható, hiába van bepipalva h maradjak bejelent kezve mindig kidob és kezdhetem újra, és így egyszerűen nem megy. Ja amígvvolt mobil nézeta kommenteket abban se lehetett úgy olvasni h a leg elejére ment az ember és lapozott. Csak vissza felé.
Minidragon 14 hónapos, szaladgál, csak akkor tudnék itt lenni, amikor alszik , de a blog hu egy fos :-(

2016.08.16. 22:17:00

@puhacica:

"sajnálom is, hogy ők eltűntek, vagy csak nagyon ritkán kommentelnek: [..] th's child [..]"

Nahát, ez kedves, apprecitiálom.:)

@Dragonlady (Bp, Hun):

Jep, meg lettél említve. Minidragont tartani érvényes kifogás viszont -- legjobbakat!

puhacica 2016.08.16. 22:26:01

@kék madár: nicsak, te is itt vagy? :) maradhatnal.

@Th's child: :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.08.16. 22:28:52

És bizony nekem is hiányoztak a fentebb többek által felsorolt nevek.
Hirtelen érdektelenek lettek a kommentek vagy nem is tudom.
mintha ugyanazokat a köröket futna pár ember.
Viszont persze én is köszönöm az itt megismert barátokat és ismerősöket. Facebookon úgyis látjuk egymást :-) de vannak akik még így is hiányoznak. Ezvan. Ilyen az élet.

puhacica 2016.08.16. 22:59:51

na, micsoda ossznepi siratoenek zeng itt a nap vegen :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.08.16. 23:15:44

@P.Elliot: hear, hear. S ott van még az irodalom, ugye...

P.Elliot 2016.08.16. 23:22:16

@kisrumpf: Szia, jo hogy latlak, meg itt vagytok vagy mar otthon? Milyen volt a vakacio?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.08.16. 23:35:04

@P.Elliot: Itthon mar! Jaj, remek volt, sok mindent lattunk. Lassankent adagolom az elmenyeket anyosomeknak a blogra. Mailt irok holnap!

P.Elliot 2016.08.16. 23:49:12

@kisrumpf: Irjal vakacios posztot is...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.08.17. 01:16:40

@diggerdriver: "Netes és személyes beszélgetések során a legtöbben azt sérelmezik hogy nem kapnak visszajelzést ha beküldenek posztot. "
Nem tudom, en vagyok-e a kivetel, aki erositi a szabalyt, vagy valami mas oka van, de en mindig eleg gyorsan kapok viszajelzest HA-tol, amit ezuton is koszonok :)

P.Elliot 2016.08.17. 13:43:23

@Th's child: Arra nem gondoltal esetleg hogy azert tuntek el ezek a szemelyek mert valahol valami uj nev alatt, uj temaban, uj nevekkel blogot nyitottak? Nem fogjak mehgmondani ha ugy van es azt sem hogy ok egyutt vannak, meg is beszelhettek emailben, nem?
En valahogy inkabb erre gyanakszok mert nyom nelkul tuntek el, szinte egyik naprol a masikra...

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.08.17. 13:54:29

Boldogot...olvasóként, íróként ( na jo ez is írói túlzás ) ...de ki futtasson engem ha nem én magamat ... és pusszantás a VIP -nek , mezeieknek...Ja és a DIGGER csapatnak... :))))
A fele vicc volt...ki - ki döntse el melyik fele...

2016.08.17. 15:00:45

@P.Elliot: Hat ez szerintem inkabb ugy mukodik, hogy az embernek egyszercsak egy kis ideig nem lesz ideje jonni, peldaul gyereke szuletik, vagy nyaralni megy ket hetre net nelkul, vagy nagy projekten kell dolgoznia. Aztan, amikor visszaall az internet es ujra megnezi a blogot, vagy hebe-hoba ranez, azt latja, hogy meg mindig ugyanaz a farasztas megy, kivulrol olvasva kicsit atertekeli a dolgokat, es akkor nem ir tobbet hanem inkabb csak olvasgat neha, aztan azt se. Ez igy velem mar megtortent addig a pontig, hogy hebe-hoba raneztem, (nyilvan nem koptam le teljesen), es az, hogy most megint itt vagyok, annak koszonheto, hogy amikor egyszer igy raneztem, volt egyszer valami olyasmi, amivel kapcsolatban nem birtam ki, hogy ne szolaljak meg, es akkor most megint rendszeresebben nezem. De ha elmegyek nyaralni, lehet, megint lekopok. Ez egy ilyen dolog, konnyen kikopik a napi internetes rutinjabol az embernek amugy.

P.Elliot 2016.08.17. 15:16:28

@mojyo: Van benne valami, az egy honapos vakacionkon en sem szoltam hozza, nem s olvastam csak ritkan amikor volt ra idom, egyebkent nalam volt a laptop es hasznaltam is mert a sajat topikomban napi szinten tartottam a kapcsolatot a tobbiekkel mint vakacion szoktam is.
Azert itt megis furcsanak tartom hogy mindenki eltunt hirtelen akiknek nagyon szerettem olvasni a hozzaszolasaikat, kiderul majd hogy idejuk nem volt-e vagy mi.
Nekem nagyon hianyzik Miriam, birca, gkuc vagy hogy is hivtak, es mindenki mas...Mindenki. Olyan jokat tudtak irni, sok hasznos informaciot is szedtem fel, tetszett hogy kiigazitottak egymast, az is nagyon jo volt. Van aki nem hianyzik, egyetlen szemely de igazabol az is idetartozott....
En nagyon remelem hogy mindenki visszajon...

bpetya75 2016.08.17. 15:34:04

@Th's child:

Jó a megfogalmazás, valóban átkattant valami a fejemben. Azért kezdtem ide (pontosabban még a postr-re) járni, mert benne volt a pakliban a tiplizés lehetősége, és "készültem" a dologra. Aztán pár év elteltével sikerült annyit javítanunk a helyzetünkön, hogy már nem volt opció a külföld. Innentől (ez kábé 2-2,5 éve volt) a társaság és a kommentek miatt jöttem. Aztán szép lassan feltűnt, hogy ugyanazokat a köröket futom, egyre kevesebb kedvem van vitatkozni, beszélgetni meg csak jobb IRL, ha van kivel, és szerencsére van. Aztán elérkezett a nap, amikor csak benéztem, de nem írtam semmit. És kiderült, hogy jól meg vagyok így is. Ezért aztán kicsit később már be sem néztem. És igen, néha eszembe juttok (hüpp nincs), ezért néha benézek ;-)

@P.Elliot:

A családommal vagyok együtt, nem az innen kikopott kommentelőkkel :-P Egyetlen online közeg van, amiben több, mint 5 éve benne vagyok, egy Végzetúr nevű játék. De már ott is inkább csak a rutint nyomjuk, minimális kommunikációval.

bpetya75 2016.08.17. 15:37:46

Amúgy, ha már reagáltam erre-arra, tőlem is kijár az elismerés HÁ-nak. Tényleg nem semmi, amit eddig letettél az asztalra. Sok sikert a folytatáshoz!

montroyal ( CAN qc) 2016.08.17. 15:59:25

ma olvasom es boldog szulinapot kivanok es ma este fogok egy poharat koszonteni a blogot ...

Galaxhopen [Swe] 2016.08.17. 16:10:59

Még bőven 8 napon belül vagyunk, úgyhogy én is gratulálok + további tartalomban gazdag 5 évet kívánok :-)

Azt azért szerintem a kritikusabb hangok sem tagadják, hogy a Határátkelő a semmiből indulva igenis "a" kivándorlós blog lett, aminél azt hiszem, nehéz sokoldalúbbnak lenni (tekintve, hogy szinte minden bejegyzést más ember ír...).

vándor madár 2016.08.17. 17:05:12

@Bredpitt Monika: " a háttérből már hívtak alkoholista luvnyának - mi az luvnya, tudja valaki?"

Igen, ez: hu.wiktionary.org/wiki/luvnya

Itt hallottam én is életemben előszőr és utoljára, kb. 2 percnél: www.youtube.com/watch?v=YMD9iRD_Roo

vándor madár 2016.08.17. 17:05:21

@Golf2: "@Ödenburger [Hu/At]: Végül is jobban jártak... "

Igen, a fiatal gyerekeik meg az unokáik, de a felnőtt kitelepítettek azok SOHA nem tudták túltenni magukat azon, hogy a javaikból kifogatták őket és egy batyúval kidobták őket Magyarországról németség ide vagy oda. A lebombázott Németországban nem volt hely a sokmillió Kelet-európai menekültnek és elüldözöttnek. Ott fészerekben meg pajtákban laktak évekig patkányok között és a parasztoknak kellett cselédként dolgozniuk, miközben Mo-n mindenük megvolt és az akkori viszonyokhoz képest jól éltek, igaz nagyon sok munkával. Anyám mesélte, hogy itt zokogtak, mikor a 60-as években még életükben utoljára visszalátogattak Mo-ra. De én is találkoztam ott kint idős rokonnal, aki még 1988-ban!!! is az miatt sírt, hogy kitelepítették őket. Addigra volt két házuk is és jól is éltek, de ezek szerint az elrabolt és tönkretett életet nem adja vissza semmi pénz és az elszenvedett traumák kitörölhetetlen nyomokat hagytak bennük.
Az nem ugyan az, hogy én saját jószántamból elmegyek világgá, mert tele van a hócipőm ezzel is meg azzal is, mint amikor erőszakkal feltesznek a marhavagonba, oszt örülhetsz ha élve megúszod.

Határátkelő 2016.08.17. 18:09:29

@bpetya75: Kösz szépen!! Te egyike vagy azoknak, aki hiányzik innen!

Határátkelő 2016.08.17. 18:10:46

@montroyal ( CAN qc): @Galaxhopen [Swe]: Kösz szépen! A kritikákkal pedig semmi baj nincs, sőt, azokból lehet tanulni. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.17. 18:27:41

@Ödenburger [Hu/At]:
Csókacsalád...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

tanato 2016.08.17. 19:57:50

@Határátkelő: Én is csak gratulálni tudok az elmúlt öt év kiemelkedő munkájához!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.17. 20:35:33

@tanato: Doki jó hogy itt vagy kéne némi orvosi tanács.

P.Elliot 2016.08.17. 20:38:27

@vándor madár: Hat nem lehet csodalkozni. Egy elet munkaja hevert romokban, kikergetve az orszagbol ahol otthon ereztek magukat es kezdhettek ujra felepiteni az eletuket, csoda hogy nem bolondultak bele, hogy ujra tudtak kezdeni, valoszinu hogy soha tobbet nem tudtak hinni abban hogy az eletuk allando lesz.
Hogy netan nem zavarjak -e oket tovabb vagy vissza, nem is jo ebbe bele sem gondolni...szegeny emberek...

P.Elliot 2016.08.17. 20:40:57

@bpetya75: Pedig hianyzol innen, igazan...

tanato 2016.08.17. 20:50:15

@diggerdriver: Nyaralni voltunk,körtúrán,két nap Velem, Kőszeg ostromnapok/lejátszották az 1532-es ostromot beöltözött több száz kaszkadőrrel, Törökországból jött szereplőkkel ,zenészekkel, 5 nap az ALpokban Halstatt,Salzburg,Bad Ischl,Gosau,azután 5 nap Balcsi ,Vonyarcvashegy,Hévíz,Kehidakustány.Két órája jöttünk haza.
Orvosi kérdésekben ha tudok,segítek,ha nem megpróbálom elirányítani a pacienst olyanhoz aki ért a problémához.
Látom ma is orvosi poszt van,kár hogy angliai orvosok nem olvasták vagy nem reagáltak,de majd ma este vagy holnap, elküldöm néhánynak a posztot,hátha hozzászólnak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.17. 21:32:56

Azon gondolkodom hogy felveszem a Minarik Ede nicknevet.

tanato 2016.08.17. 22:16:10

@diggerdriver: Hol?A honlapodon?Vagy a freemailen?

P.Elliot 2016.08.18. 00:43:52

@tanato: Ez a Koszeg ostrom nagyon jo lehetett...

tanato 2016.08.18. 09:23:07

@P.Elliot: Szenzációs,igazi puskákkal,ágyúkkal,de persze vaktöltényekkel,korabeli ruhákban másztak föl a törökök létrán a bástyákra félelmetes Allahu akbar üvöltésekkel,igazi tüzekkel a várárokban.Félelmetes hangzavar volt,beleképzeltem magam az igazi harcba,szörnyű lehetett.Utána este/az ostromjáték 20,30i-ig tartott/török magyar vegyes zenei műsor volt,váltakozva egy magyar és, egy török népi együttes a Főtéren.Szóval javaslom megnézni minden év augusztusában van,mint 1532-ben.

Golf2 2016.08.18. 13:18:27

@Határátkelő: Illett volna legalább válaszolni Ödenburgernak.

jewel79bp 2016.08.18. 13:32:35

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Régóta olvasom a blogot, de hozzászólni nem szeretek. Azt hiszem, van itt egyfajta értékrend, ami alapvetően 5-10 ember értékrendje, akik meglehetősen aktívak. Az a fő sodor... Eltérni nem lehet. Persze csak egy internetes blog, de akkor sem fogom megérteni, hogy miért azok kapják a sok-sok negatív hozzászólást, akik... miközben mások meg...
na mindegy, nem folytatom, felesleges.
Azt szeretném megköszönni a határátkelőknek, hogy hagyja megjelenni azokat a posztokat is, amit ez a fő sodor nem szeret annyira... szerintem a csendesen olvasó többségnek (?) időnként lehet más a véleménye, csak feleslegesnek tartja leírni, mert minek.

jewel79bp 2016.08.18. 13:37:48

@Ödenburger [Hu/At]: Én ezt nem mertem így leírni, de te megtetted, köszönöm. Pontosan emiatt nem írok ide én sem.

bpetya75 2016.08.18. 16:11:54

@Határátkelő: @P.Elliot:

Kedves tőletek, de higgyétek el, sokkal jobb így, mint ha megvártam volna, mire már a többségnek válok unalmassá, pláne idegesítővé ;-)

DieNanny CH 2016.08.18. 16:27:38

@P.Elliot:

Én amikor a kórusommal voltam '93-ban Németországban, Lorschban - a régi NSZK területén -, az anyuka mesélte, hogy ő 6 hónapos volt, mikor kitelepítették őket Mo-ról 1946-ban.
Akkor sajnos szinte semmit nem tudtam németül, így nem tudom, neki és szüleinek milyen lelkiállapotban és anyagi helyzetben kellett élniük.

2016.08.18. 17:46:58

@jewel79bp: Hm. Erre nem tudok mit írni. Régen a blog sokkal másabb, és sokkal jobb volt. Most meg ilyen.

Határátkelő 2016.08.18. 18:30:40

@Ödenburger [Hu/At]: @Golf2: Most láttam csak a választ.

Természetesen tiszteletben tartom, hogy így látod, erre írtam, hogy biztosan követtem el hibákat, nem is gondolom, hogy nem. Őszintén mondom, hogy mindig a legjobb szándékkal próbáltam meg hozzáállni a dolgokhoz, és sajnálom, ha részrehajlónak tartasz, próbáltam nem az lenni.

Egyszer már leírtam, hogy megpróbáltam addig kitolni a határokat, ameddig lehetett. Diggernek éles stílusa van, és biztosan volt, amikor túllőtt a célon (és elég sokszor rá is szóltam, csak ezt valahogy mintha mindenki elfelejtené).

Biztosan volt, hogy nem jól ítéltem meg, ki meddig ment el, mikor lépte át a határt, ki mennyire érzékeny - és olyan is volt, hogy nem tudok minden hozzászólást elolvasni.

Nem tudok erre annál többet válaszolni, mint hogy mindig megpróbáltam a legjobb szándékkal közelíteni mindenkihez, engedni a vitát, ameddig lehet - és nyilván hibáztam is közben.

Ha bárki is azt gondolja, hogy nekem az egyik kommentelő kedvesebb, mint a másik, vagy összeesküvés-elméleteket sejt(et), azzal nem nagyon tudok mit kezdeni. Én tudom, hogy nem így van.

Néha már az az érzésem, mintha páran azt hinnék, hogy direkt tönkre akarom tenni azt a blogot, amiben rengeteg munkám, éjszakám van - mert ezt az egészet munka és család mellett csinálom. Ami nem kell, hogy senkit sem érdekeljen, persze, csak mondom.

Ami történt, azzal nem tudok mit kezdeni, az úgy van, visszamenőleg nem lehet változtatni rajta. Én örömmel várok vissza mindenkit, mindenkinek örülök (na jó, egy-két kivételtől eltekintve), és próbálok figyelni, okosabb lenni.

Kösz, hogy végigolvastad - ha már kiöntjük a szívünket.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása