oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. július 17. 06:42,  Törökország és a készülő vészforgatókönyvek 86 komment

2016. július 17. 06:42 Határátkelő

Törökország és a készülő vészforgatókönyvek

A péntek éjszakai törökországi puccskísérlet politikai következményeit ma még inkább csak sejteni lehet (a beindult tisztogatásról itt olvashatsz), az már teljesen más kérdés, milyen hatással van mindez az ott élők hétköznapjaira. Ezzel indul a heti blogajánló, aztán bemutatjuk a Kiss-család nagy kalandját és vállalkozunk egyet Spanyolországban.

Immár hagyomány így, nyaranta, hogy arra kérlek titeket, küldjetek nyaralós sztorikat, fotókat, esetleg videókat. Ne szakítsuk meg ezt idén sem, szóval várom, hogy megmutassátok, merre jártatok, mi érdekeset, szépet láttatok! A cím a megszokott hataratkeloKUKAChotmail.com!

torokorszag_foto_trtworld_com.jpg(Fotó: trtworld.com) 

A törökországi helyzet folyamatosan változik, bár a nagy kérdések alighanem eldőltek. Mármint a politikában, mert hogy a hétköznapokban mi lesz, az már egy másik kérdés. Nem csoda, hogy a Nagy utazás blog szerzője (aki egyébként kitűnő posztban követi az eseményeket péntek óta) is vészforgatókönyvekkel készül.

„Csendesek az utcák a környékünkön. A madárcsicsergés mellett gyerekek hangját és a szokásosnál talán valamivel lassabban elhaladó gépkocsik zaját lehet hallani a lakásunkból.

A TV-t még nem kapcsoltuk be, de már kiszortíroztuk a spájz tartalmát, és kész van a bevásárlólista is. Folyamatban a közeljövőre vonatkozó A-, B-, valamint C-terv kidolgozása és nemsokára elkészül az összes fontos iratot tartalmazó bőrönd is.

Nem mintha attól félnénk, hogy (újra) háborús helyzet fog kialakulni. De az utcai összecsapások valamilyen szinten biztos folytatódnak egy darabig és a fenti történéseket átélve úgy gondolom, hogy nem árt egy kis elővigyázatosság. (…)

Erdoğan beszédet mond Isztambulban az utcán összegyűlt, győzelemittas, skandáló tömegnek. Az egységet, a népet, a demokráciát élteti, és követeli, hogy az USA adja ki a történtek mögött álló Fethullah Gülent.

Az utóbbi 24 órában rengeteg nyilatkozatot és beszédet hallottam – férfiaktól. Hol vannak a női miniszterek, politikusok, vezetők? A konyhában a tűzhely mellett? (…)

A közösségi oldalakat és azok chat funkcióit egész nap korlátozták, de így is terjednek a (rém) hírek többek között arról, hogy hogy vágták le egy huszonéves katona fejét az egyik hídnál a felhevült civilek.”

A poszt folyamatosan frissül, mindenképpen érdemes átkattintani és figyelemmel követni!

Adóparadicsomból adópokolba

Vállalkozni sehol sem egyszerű, egy új országban megismerni a szabályokat és elkerülni a csapdákat külön művészet. Ezt tanulgatja a Tucanoprod oldal szerzője is, éppenséggel Spanyolországban (élt már jó sok helyen, szóval van némi tapasztalata…). Lássuk, milyen egy egyéni vállalkozó („autónomo”) élete!

spanyolok_oldalra_foto_tucanoprod_com.jpg

„Spanyolországban klasszikus csapdába kerültem, adóparadicsomból adópokolba. Miért érdemes spanyol egyéni vállalkozást nyitni? Ugye milyen jó kérdés? Nem érdemes, de KELL. Ha ugyanis nem alkalmazott vagy az Ibériai-félszigeten (vagy csatolt részeken), akkor valami jogalapot érdemes kreálni, hogy itt tartózkodhass.

Emberek évekig ellébecolnak a napon anélkül, hogy ezzel törődnének, de ha családod van, esetleg vállalkoznál, akkor ennek valami jogi keretet érdemes adni. Cégalapitás a legrosszabb ötlet (ezt még egyszer részletesen kifejtem), többek között azért, mert 35 százalék a társasági adó. Marad az egyéni vállalkozás.

„Autónomo! Te egy HŐS vagy!” - mutatja közben egy sörmárka hirdetését a Facebook és én legszívesebben átfejelném a képernyőt. :)

Szóval egyéni vállalkozóvá válni nem nagy kunszt Spanyolországban. Egyedül ne láss neki, mindenképpen szakértői segítségre lesz szükséged. Tudom, hogy vannak Magyarországról ösztönös zsenik a hivatali ügyintézésben, de a spanyol törvények és lehetőségek nem annyira egyszerűek, hogy ne tudd elrontani a vállalkozásodat már az alapoknál. Bármelyik könyvelő/ügyvéd tud neked segíteni.

Azt javaslom, hogy először az egyszerűség kedvéért nyiss egy magánbankszámlát valamelyik bankban. Amennyiben EU-s útlevéllel rendelkezel, ennek akadálya nincs.

Lehet nem rezidens számlát nyitni, azaz akár turisták is nyithatnak bankszámlát, de általában ragaszkodnak a NIE, azaz az idegenrendészettől kapott regisztrációs számhoz.

Ezt minden további nélkül be tudod szerezni, ha van mondjuk egy bérelt lakásod. Majd a spanyol bevándorlásról is írok, de ahhoz például nem árt egy vállalkozás.

A NIE számra mindenképpen szükséged van, az lesz a mindenféle adószámod is, még a kiállított számláidra is rákerül, kikerülhetetlen. A megszerzéséhez foglalsz helyet és időt az idegenrendészet honlapján. Ott vannak a szükséges iratok is. Elmész, megkapod, kijössz. (…)

Harmadik körben keress egy jó könyvelőt! Ez nem is olyan egyszerű, mert például nekem angolul beszélő könyvelőre lenne szükségem, olyan meg nincs, csak aranyáron vagy nagy cégnél, az meg tényleg drága. Na, nem mintha a mostani nem lenne az, de legalább angolul sem tud.

Értelmezhető könyvelő havi költség 30-120 euró. Vele egyezteted a tevékenységi köreidet, aztán szépen kitölteted a cégalapításhoz szükséges papírokat.

Innentől egyedül is nekiindulhatsz, ha beszélsz, de legalább értesz spanyolul. Majd nyiss a magánbankszámlád mellé ugyanabban vagy másik bankban egy üzleti számlát, ha van spanyol folyószámlád, akkor ez a művelet sem hosszabb 10 percnél.

Két helyre kell bemenned spanyol egyéni cég alapításakor. Az egyik a Ministerio de Economía y Haciendán belül az Agencia Estatal de Administración Tributaria, azaz egyszerűsítve és magyarul a gazdasági minisztérium adóügyi osztálya.

A másik a társadalombiztositás, illetve államkincstár (Tesorería General de la Seguridad Social) vagy valamelyik helyi mutációja. A haciendához előre egyeztetett időpontra lesz szükséged. Maga az ügyintézés legfeljebb tíz perc.

Miután minden pecsétet rányomtak a papírodra, mehetsz tovább. Ez se bonyolult, az én esetemben öt perc sorban állás után már el is köszöntem. 30-án alapítottam tesztvállalkozásomat, de biztos, ami biztos, arra a hónapra már vontak is adót, hogy örüljek.

Tulajdonképpen ennyi az alapítás, kéne elvileg üzemorvos is, de ez kiment a fejemből és még nem kérte senki, de majd biztosan kelleni fog.

Kinek éri meg Spanyolországban egyéni vállalkozást nyitni? Nézzünk egy gyakorlati példát, amely igen elnagyolt, mert minden eset egyedi, de valami ilyesmi történik.

Van egy család, két szülővel (1 kereső), meg két gyerekkel. A kereső autonomo. Kiszámláz valamiért 3000 eurót havonta. Levonja belőle a levonhatót, mondjuk 300 eurónyi költséget. Most tartunk 2700 eurónál. Ebből levonja a családi tb-t, azaz minimum 264-et, de azt ugye be is fizeti. Most tartunk 2436 eurónál. Ennek lejön a húsz százaléka. Az 1949 euró maradék.

Van egy igen összetett adóvisszatéritési rendszer az év utolsó negyedévének rendezése után. Az éves egyéb adók és visszatérítések után a spanyol egyéni vállalkozók átlagos éves adóterhelése 22,5%.”

Akit a részletek is érdekelnek, minden érdemi információt megtalál az eredeti posztban itt.

Kiss-család a nagyvilágban

A Kiss-család vidám, vagány és tele van tervekkel. Nemrég kezdtek új életet Németországban - írja róluk a Mindenkilaci oldal, amit ezúton is ajánlok szíves figyelmetekbe. Ismerjük hát meg közelebbről Kisséket!

nemetorszag_ulm_foto_candidus.jpg(Fotó: Candidus)

„Tizennégy évig volt építőipari vállalkozásom Magyarországon, de minden hónap végén azt vettem észre, hogy kifizetem az embereimet, befizetem az adókat, utána pedig már csak a számlákra marad pénzem” – meséli Kiss József.

Ráadásul a család a devizahitelesek csapdájába is belefutott. Évekig fizették a házukra felvett hitelt, mégis ugyanannyi tartozásuk volt, mint amennyivel a törlesztést elkezdték.

József három évvel ezelőtt döntött úgy, hogy felszámolja a vállalkozását, és külföldön próbál meg boldogulni. Egy németországi munkaközvetítő cégnél kezdett el dolgozni, ám néhány hónap múlva hazaküldték, mondván, már nincs szükség a munkájára.

Ő azonban nem adta fel, tovább próbálkozott, és egy klímatechnikai cégnél sikerült elhelyezkednie Ulmban. Mint mondja, tisztességesen megfizetik, és sokkal nyugodtabb az élete, mint vállalkozóként volt odahaza.

Mégsem volt ez könnyű időszak az életükben. Családja, felesége és lánya, ugyanis kezdetben otthon maradt, József pedig csak havonta egyszer tudott hazalátogatni másfél napra. Felesége, Andrea, ezt 21 év házasság után nagyon nehezen viselte, ezért döntött úgy végül, hogy követi férjét.

Lányuk, Kinga még fél évig egyedül élt otthon, hogy befejezhesse középiskolai tanulmányait. Kérdésemre, hogy nem félt-e egyedül maradni ilyen fiatalon, egyértelmű nemmel felel. „Igaz, egyedül voltam otthon, de a nagypapám 20 kilométerre lakott tőlünk, úgyhogy oda bármikor mehettem volna, illetve voltak felnőtt barátok, akiknek a segítségére bármikor számíthattam, például ha fontos papírokat kellett intézni. De általában ezt is megoldottam." (...)

„Vonzott az újdonság, úgyhogy eleinte nem volt nehéz otthagyni a barátaimat, meg mindenki mondogatta, hogy velük majd interneten is tudom tartani a kapcsolatot. Ebbe aztán belenyugodtam. Aztán jöttek azok az esték, amikor unatkoztam, és jó lett volna elmenni valahová, de nem volt senki, akit hívhattam volna. (…) Elég nyitott személyiség vagyok, de külföldiekkel megismerkedni, és barátokat szerezni a jelenlegi nyelvtudásommal nem túl egyszerű."

A feleségnek, Andreának viszont elég az, hogy újra együtt van a család. Jelenleg ő is nyelviskolába jár, hogy minél előbb elsajátíthassa a nyelvet és munkát tudjon vállalni.

Időközben a magyarországi házukat is sikerült eladniuk, így megszabadultak a tartozásuktól, és most már tényleg a jövőre tudnak koncentrálni. „Én már nem akarok többet Magyarországon élni.” – mondja Andrea, ettől függetlenül mégis fontos számukra, hogy megőrizzék az identitásukat.”

Mindenképpen érdemes elolvasni az eredeti posztot is, itt találjátok!

HÍRMONDÓ

Mikor jönnél haza?

A munkaadók szerint már súlyosabbak a gondok, mint a válság előtt voltak, aminek egyik oka a határátkelés, a másik pedig a lakosság elöregedése. Vajon mi az, amivel a cégek haza tudnák hívni a most külföldön élőket, elég-e a magasabb fizetés? A teljes cikk itt.

Belgium jöhet a britek után

Mármint nem arról van szó, hogy most a belgák gondolnák úgy, hogy elegük van az Európai Unióból (éppenséggel furcsa is lenne), csak arról, hogy készek elvállalni a kilépni készülő Nagy-Britannia helyett a 2017 második félévében esedékes soros uniós elnökséget. Hogy ez mivel járna, kiderül, ha ide kattintasz.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Németország Spanyolország Törökország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr408895108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.07.17. 07:04:57

Úgy döntöttem nem akarok spanyol vállalkozó lenni.

Golf2 2016.07.17. 07:17:28

Tisztogatás-vérengzés ördögán módra.Isten irgalmazzon az elfogottaknak!

DieNanny CH 2016.07.17. 08:57:37

A svájci mobilcégem honlapjára mentem rá ma reggel (yallo), és a képernyő alján ez az üzenet fogadott:

"A törökországi események miatt az ügyfélszolgálatunk csökkentett módban üzemel. Köszönjük megértését."

Lehetséges, hogy Töröko-ban is vannak adminjaik???

A másik két írás is jó, Sp.o-ban én sem lennék vállalkozó. Bár, amennyire nem értek hozzá, szerintem sehol...

fhdgy 2016.07.17. 09:30:41

"Mikor jönnél haza?" témához:

Ez is pont olyan mint brexit téma. Mindenki beszél róla, mindenki mondja a magáét, de senki sem tud semmit, de mindenki, ha kényszeredetten is, véleményt mond.

Tömören, röviden: gumicsont.

Golf2 2016.07.17. 09:32:09

2 éve van kinn ismerkedési fázis nyelvtudásig, munkáig, de Nagykanizsával örökre leszámolt...Mal sehen.

tucano 2016.07.17. 11:32:34

@diggerdriver: ha van 5 alkalmazottad a kanárin bejegyzett cègedben, akkor csak 4% az adó. Az nem hülyesèg, pl egy kocsma esetèn is megèri már

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.07.17. 11:45:25

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: "Lehetséges, hogy Töröko-ban is vannak adminjaik???"

Szerintem csak ott vannak, de most lehet, hogy berángattak pár helyit is kényszerből a telefonok mögé.Szánalmasnak tartom ezt...

Eddig pont azt olvastuk, hogy egy svájci az lokálpatri(idi)óta és nem megy át a határon, stb, hogy olcsóbban vásároljon, illetve egy svájci cég svájci munkaerőt alkalmaz...Aha, látjuk.

A Kiss-családnak meg üzenem - úgy is , mint druszájuk - , hogy én nem vagyok Laci egy cseppet sem...
:-))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.07.17. 11:47:49

@fhdgy: Egyetértek.Kiveséztük már ezt párszor, hogy mennyi mindennek kéne otthon változnia ahhoz, hogy hazatérjünk.Részünkről esetleg majd nyuggerkodni, talán.

macamuca [IHUN] 2016.07.17. 12:14:56

@fhdgy:
Az.
X okok miatt megy el valaki (ez ugye mindenkinél más okot/okokat jelent), és megállapítódik (sic), hogy ha X ok/okok nem lennének/megszűnnének/javulnának, akkor visszatérne. Zseniális következtetés....
Ha bővebb lére eresztik, akkor 2 elem jelenik még meg az ""elemzésben":
1: de lehet, hogy mégsem térne vissza, merthát ennyi-annyi ideje él már kint, kezd beilleszkedni/beilleszkedett (eltöltött idő és személyiség függvényében), és /vagy a gyerek/gyerekek beilleszkedése, tanulmányai, jövőbeli lehetőségei, stb, és nem óhajt ismét mindent felforgatni, elölről kezdeni.
2: az aktuálisan említett bármilyen X ok/okok miért nem szűnnek meg/javulnak Mo-on, mi kellene ahhoz, hogy ez megtörténjen, de jelenleg ez miért nem történik meg, illetve e helyett mi történik (X ok/körülmény "fokozódik", romlik, súlyosbodik).
Mókás (ironikus?, vagy nem is tudom....), hogy a meglévő migráns-ellenes közhangulatban határon túliakkal (magyarokkal, nyelvi okok miatt) képzelik el (mint reális!!! lehetőség...) a munkaerőhiány megoldását. Ott, ahol a határon túliakat simán románozzák, szlovákozzák=románnak, szlováknak nevezik és tartják...., szóval idegennek... Siralmas......

2016.07.17. 12:18:22

@Golf2: Ez mindig igy van, nem olvastad a szihologusok hataratkeles szakaszait? Ja mert az nem magyarokra van irva, akkor tessek, itt van egy, a hataratkeles szihologiai fazisai, kizarolag blogot iro magyarokra ertelmezve:

"1. A sertodes szakasza - Ez akkor van, amikor az ember meg el se hagyta az orszagot, csak akarja, ilyenkor veszi meg az ember a jegyet egyiranyba, mert elegemvanebbolazorszagbol, es utalokmarittlenni, tovabba rohadjonmegmindenki.

2/a. A diadal szakasz - Ez van olyan nehany honap utan, amikor az ember vegulis tenyleg eletben maradt kulfoldon, talalt munkat, amiert kap penzt, es az egesz sokkal tobb, mint amit Magyarorszagon kapott, es akkor van ez, hogy namegmondtam, enmegcsinaltam, ittmindensokkaljobb, ja es persze kedvesekazeladok, stb.

2/b A kudarc szakasz - Ez olyankor van, ha nem talal munkat hamar az ember, vagy esetleg elhuzodo kenyelmetlensegekbe kerul, vagy esetleg anyagilag minden rendben, de a tarsasagi elettel nincsen, es akkor meg az van, hogy ittsincskolbaszbolakerites, meg hulyeamerikaiak, es ezisegyszarorszag, meg enbezzegjobbantudnam. Ez elhuzodhat egeszen sokaig, ami mindenkinek kellemetlen, de ha hamar eljut oda, hogy hazamegyek, akkor meg lehet konnyebbulni egy kicsit.

3. A kopkodes szakasz - Ez kb az elso nehany evben a legjellemzobb, tobbnyire ez is ketfele lehet, ha a 2/a-ban volt elotte az illeto, es pozitivan alakul az elete kulfoldon, akkor nyilvan Magyarorszagra kopkod (3/a), es akkor mindenki megrohadhat, aki ott lakik, sot, el fogom egetni az utlevelemet, es direkt a magyarok ellen fogok szurkolni az olimpian, mert ennyit erdemel tolem ez az orszag, hiszen en se koszonhetek neki semmit, igaz, hogy az indexet mindig megnezem, de csak azert, hogy hatalmas karoromet leljek benne, hiszen minel rosszabb Magyarorszagnak, en annal inkabb ugy gondolom, hogy megerdemli minden kreten, aki ott maradt.

A kopkodes persze lehet a 2/b szakasz tovabbterjesztese, amikor az ember az uj orszagara kopkod (3/b), ilyenkor ertelemszeruen Magyarorszagon minden sokkal jobb, a nyugat haldoklik, hiszen peldaul sokkal kevesebben tudjak, hol van Magyarorszag, es a kapitalizmus nagyon vad, ezek azt se tudjak, mit esznek, meg a gyogyszerlobbi is iszonyat, hogy a betegeknek minden jo, amit felirnak, meg bezzeg mi, akik a rohado magyar korhazakban edzodtunk, mi harcolunk magunkert es ezek meg birkak, ja meg hogy itt barnaboru emberek is lehetnek, raadasul ugyanugy, ahogy en, de en sokkal tobbet dolgozom, es nem jarok furcsa ruhakban se es kulonleges etel-igenyem sincsen, akkor ez hol fair, hmmm? Na ugye. Ne gondoljuk azt azonban, hogy ez automatikusan elvezet a hazamenesig, ez az "ittmindenszar/Magyarorszagonmindenjobb" szakasz akar evtizedekig is elhuzodhat "penzkereses" cimen.

Van amugy egy 3/c szakasz is, az ugynevezett "Vilagmegvalto fazis", ez nem igazi kopkodes, csak "eszrevetelek" irogatasa, ha az ember nem akar teli szajjal frocsogni, viszont hazamenni se, es latja, hogy kulfoldon mit csinalnak jobban. Ez tobbnyire azoknal fordul elo, akik intellektualisabb alkatok, de fizikai munkat vegeznek, es igy tobb idejuk van gondolkodni azon, hogy "mit lehetne jobban csinalni". Ez a szakasz tobbnyire erdeklodes hianyaban, vagy esetleg egy eloleptetes, kevesbe monotonabb munkakorbe kerules eseten szerencsere hamar elmulik.

4. Az oslakos szakasz - Ez a 3/a szakasz termeszetes tovabbfejlodese, akkor alakul ki, amikor az ember mar *tenyleg* elegette az utlevelet, mert lett neki egy masik, ilyenkor az ember revbe ert, *egyenrangu* lett a tobbi allampolgarral, hiszen o is az, tehat en mar egy ilyen oslakos vagyok, aki franciabb a francianal, angolabb az angolnal, stb. Ilyenkor semennyi kritika nem erheti az uj orszagot, mert az egyenlo az uj szulohaza megtagadasaval, kikerem magamnak az *osszes* spanyol neveben, hogy kritizalod a bikaviadalt, az osi hagyomanyunkat, es az, hogy Angliaban nincs keverocsap az magatol alakult igy, es nekunk igy jo. Az ember azt gondolna, hogy ez a szakasz valoban a celbaerest jelenti, es ilyenkor eltunhet az ember az internetrol, de pont azert kell ilyenkor ujult erovel blogolni, hogy megvedhessuk a befogado haza-anyacskat a kopkodo, mindentjobbantudo hulyemagyaroktol!

5. A hazamegyek-szakasz: Ez ertelemszeruen csak azoknak van, aki az 2/b majd a 3/b, esetleg 3/c szakaszon ment keresztul, ok hosszas orlodes utan eljuthatnak vegul ide, de ez nem feltetlenul kovetkezik be egyertelmuen, es ha pedig igen, akkor a magyarorszagi viszonyoknak koszonhetoen hamar ujra az 1-es, sertodes szakaszban talalhatja magat az ember, foleg, ha az ohaza nem kivancsi a kulfoldon megszerzett szakertelemre es jobbitasi szandekra.

Termeszetesen ezek a fazisok nem vonatkoznak mindenkire, elofordulhatnak masmilyen szakaszok is, illetve nagyon ritkan elofordul, hogy az ember lelkibetegsegek nelkul megussza a Magyarorszagon szuletest es az esetleges hataratkelest, de ezek a ritkabb esetek, ugyhogy remelhetoleg hasznos utmutatoval szolgalnak a fent leirtak minden kedves olvaso szamara."

Herr Géza 2016.07.17. 12:26:35

@geegee: @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Azt azért tudni kell, hogy a cég gyökerei svájciak, de 2010 óta egy luxemburgi befektetési társaság tulajdonában vannak. (Azelőtt meg egy dán cég volt a főtulaj, de megjelentek korábban tulajdonosként német, amerikai cégek is...).
Azaz a svájci tőzsdén jegyzett a cég, a svájci piacot szolgálja ki, de már nem olyan nagyon svájci igazából... :))))

fhdgy 2016.07.17. 12:43:49

@geegee: @macamuca [IHUN]: Igazából nekem azzal van gondom ezzel, hogy csak locsognak, locsognak, unalmas sztereotípiákat ismételnek, de nem mondanak semmit.

Egy konkrét példa: "ha megfelelően megfizetnék a ...". Ezt tudjuk magunktól is, nem hiszem, hogy hülyék vagyunk, de mi lenne a megfelelő?

Olvastam pl., hogy Budapesten a trolivezetőkből is hiány van. Akkor, ha szakembernek tartanám magam a témában és nem locsogni akarok, akkor csinálnék egy felmérést, hogy mennyit keresnek most ezek az emberek és mennyi lenne az az összeg, amivel annyira elégedettek lennének, hogy inkább maradnának és nem elmenni akarnak. Mindjárt lenne viszonyítási alap.

Ezt el lehetne játszani a balatoni pincérekre, szakácsokra, kamionsofőrökre stb., hisz ezek jól megfogható kategóriák, könnyen megtalálhatók, beazonosíthatók, ők nem olyan massza, amit nem is lehet tudni, hogy hol lehetne megkérdezni.

Pl. odamennék egy kamionparkolóba, ha magyar rendszámú a kamion, megkérdezném a sofőrt, hogy magyar állampolgár-e, magyar cégnek dolgozik-e. Ha igen, már is van egy interjúalany. Pár nap alatt össze lehetne szedni egy reprezentatív mintát és lenne miről érdemben beszélni.

fhdgy 2016.07.17. 13:17:41

@macamuca [IHUN]: Igen! Megy ezerrel a migráncsok elleni hangulatkeltés, de most pedzegetik, hogy kellene 200-250 ezer munkavállalót szerezni külföldről, vagyis kellenének a migráncsok. Persze, nem arabok, afrikaiak stb., hanem könnyen integrálható elem. Ez szerintem azt jelenti, hogy fehér ( európai ) és keresztény, az sem ártana, ha magyar.

Ha az öreg kontinensünket nézzük, akkor csak Ukrajna és Szerbia jöhetne szóba, mivel a többi szomszédos ország már eu-s, onnét nem akar igazából már ide jönni senki, vagy kellene egy kerítés a nyugati határra is, hogy ezek ne tudjanak tovább menni, meg persze mi sem.

A másik, hogy aki el akart jönni ezekből az országokból, az már megtette, igazából már nincs ott új hús.

Pl. egy ismerősöm ( , aki igaz erdélyi és nem ukrajnai, szerbiai ), már többször kérte az öccsét, hogy ő is jöjjön át. Minek, így az öccs, azért a 10-20 ezer forint plusszért nem éri meg, amiért meg megérné, annyit úgy sem kapok.

Szóval a törpéink, akik persze a nagyjainknak hiszik magukat, nem is tudom, hogy hol élnek.

Csodabogár 2016.07.17. 13:23:03

Ma érdekesek az olvasni valók. Spanyol cégalapításon nem csodálkozom. Egy lakást megvenni, majd később eladni, szintén nem egyszerü feladat. helyi ügyvéd nélkül meg lehetetlen. Spanyol országban csak nyaralni jó, bérelt lakásban.

Kiséknek sok sikert!

Főgebra 2016.07.17. 13:23:53

@fhdgy:
Az elképzelés jó, azzal az apró szépséghibával, hogy független sajtó nincs. Akkor pedig minden olyan tény (reprezentatív felmérés) amely nem illeszkedik az oldalnak megfelelő prekoncepcióba, az semmire sem jó! Sőt!
Abban pedig megegyezhetünk, hogy a pártatlan tájékoztatás, még nem tartozik a profiljukba. :-(

macamuca [IHUN] 2016.07.17. 13:27:11

Akit érdekel, egy elemzés a törökországi helyzetről (okok, jelen, várható következmények ) :

huppa.hu/szele-tamas-a-hettorony-arnyekaban/

Csodabogár 2016.07.17. 13:29:36

@fhdgy: Ha munkásokról van szó, nem kellene válogatósnak lenni. Találkoztam én Svájcban minden féle börszinűvel és feltehetően minden féle vallásúval is. Ha dolgozik rendesen tök mindegy. Lehet egy fehér keresztény hitü melós is hanyag, lusta, megbízhatatlan stb.

Bredpitt Monika 2016.07.17. 13:32:41

Most írja a férjem, hogy az USA-ból nem indítanak Törökországba határozatlan ideig járatokat.

fhdgy 2016.07.17. 13:35:59

@Csodabogár: Ezt, azt hiszem, hogy nem nekem, de nem is a HÁ rendszeres olvasóinak kellene magyarázni.

macamuca [IHUN] 2016.07.17. 13:39:11

@fhdgy:
Hol? Mo-on. Ott élnek.
Ott most "helyzet" van, pld munkaerő téren, meg migråncsilag, meg elvandorlasilag, tehát nem lehet megúszni, hogy valamit nyilatkozzanak illetékes elvtársak (meg sokan mások is).
Tehát nyilatkozik, beszél a problémáról, merthát nem sopri a szőnyeg alá. Mivel a szükséges megoldás(ok) az akármilyen probléma kezeléséhez sok penzbe kerülnének, ráadásul azonnal nem is lehet megoldani 1-1 problémát, csak sokára, tehát hosszú idő múlva (amikorra ugye a megoldást elindító már ki tudja, hol lesz), ezért nem is óhajtják megoldani. A jelenben élve az elérhető összegeket inkább maguknak juttatják, a jövővel nem foglalkoznak, majd lesz valahogy, de az aktuális problémáról nyilatkoznak. A megoldás szándéka nélkül, általánosságban, megfoghatatlanul, semmi konkrétum a megoldás lehetőségei kapcsán, inkább jajgatás a probléma nagysága miatt, plusz "vizsgáljuk a lehetőségeket ".
Oszt ennyi.
Hát ezért lesz keserves Mo-on a következő pár évtized, olymindegy, milyen konkrét probléma /terület kerül terítékre /szóba.

macamuca [IHUN] 2016.07.17. 13:41:28

@Bredpitt Monika:
Sehonnan nem indítanak, mert a reptereket lezárták, nem fogadnak járatokat (és nem is indítanak, tehát Törökországot elhagyni légi úton perpill nem lehet)

Határátkelő 2016.07.17. 14:02:10

@mojyo: Hát ez egy külön poszt. :) Kicsit még kibővíted, ki is teszem :)

Buchhalter 2016.07.17. 14:03:15

Törökországhoz annyit,hoyg sajnálom a hülyére vett kiskatonákat és a pár száz halottat akikiet valószínűleg Erdogan titkosszolgálata lőtt halomra.Kiderült,hogy sok kis katona a tisztjeitől azt hallotta,hogy gyakorlaton vannak,később a tisztek felszívódta(érdekes).Amikor a Taksim téren voltak a diák megmozdulások Erdogan papa nagyon hamar letiltotta netet most meg onnan tüzelte a jó népet.Érdekes ,hogy a szuper erős és jól képzett Török tábornoki kar ahol pár éve szinte mindenhol lecserélte a vezetőket Erdogan súlyos taktikai hibákat követnek el.Lásd nem likvidálják vagy kapcsoljál le Erdogant és fő híveit(ugye a kígyó fejét vágd le először).ma meg több ezer bírát és ügyészt tartoztatnak le szinte lefejezve a féli-meddig még demokratikus török igazságszolgáltatást. ezer sebből vérzik ez a puccsocska.Szerintem Erdogan és hívei a vesztüket érzik.Már múlt héten bocsánatot kértek Putyintól a lelőtt orosz pilóta miatt és a kurd helyzet sem akar megoldódni amit megértek(ha nekem is szétlőnék a fegyvertelen családtagjaim egy házban én is a vérbosszún törném a fejem).A török átlag embert meg nagyon butának tartom : beveszi ennek a volt villamos vezetőnek a teurotikus hazug dumáját és nem veszik észre ,hogy gazdaságilag lassan egyre mélyebbre kerül az országuk.

Taxomükke (UK) 2016.07.17. 14:13:07

@macamuca [IHUN]: Szerencsére biztonsági őrből van elég.
Magyarország jónéhány éve a biztonsági őrök országa.

2016.07.17. 14:14:25

@Határátkelő: Nem tudom, mivel lehetne kiboviteni, pont 0 karakter maradt a vegere a komment dobozban, meg sose csinaltam ilyet. :D

Buchhalter 2016.07.17. 14:18:21

@fhdgy: szerintem ez a 250 ezer ember kéne hülye szöveg.Múlt héten 36 000 üres állás hely volt meg max pár ezer meg nem hirdetett van.Ez egy ócska propaganda szöveg amiben vastagon benne van a gyáriparosok szövetsége.Ha annyira kell a munkaerő egyszerűen emeljék meg a béreket nettó 20-30%-kal és a 8 óra az ne 10-12 óra legyen ami a legtöbb helyen ajándék ,ergo nem fizetik ki.Plusz évi bon vagy valami hasonló és akkor sokan maradni fognak a kényelmesebbje meg tán vissza is jönne.A magyar nem egy világ nyelv ,már ezért is nehéz lenne találni megfelelő számú munkaerőt.Az Ukránok meg inkább a Lengyelekhez és a Csehekhez mennek dolgozni(hasonló vallás,nyelv,kultúra).A szerbek kevesen vannak és inkább Svájcba ,vagy Németországba mennek.Van Újvidéki ismerősöm pont ebben a témában beszélgettem vele.Még egy szerbiai magyarnak se nagyon vonzó perspektíva Magyarország.Ugye nálunk elszaladtak az albi árak.Pesten már majdnem elérik a Nyugat-Európai árszintet míg a bérek még messze vannak tőle.

Határátkelő 2016.07.17. 14:20:05

@mojyo: Szerintem ha valaki, te biztos ki tudod. :) Küldd el levélben, ott nincs karakterhatár.

fhdgy 2016.07.17. 14:22:50

@Taxomükke (UK): Én sem lelkesedem azért, hogy életerős emberek "munka helyett" engem vizslatnak.

De, de itt egy link, amit pont az előbb olvastam:

index.hu/index2/#bloghu/kosza-gondolatok/2016/07/16/a_magyar_szemely-_es_vagyonvedelmi_szakma_az_osszeomlas_szelen

2016.07.17. 14:26:06

@Határátkelő: Jo, hat ha majd lesz ra idom, megprobalhatom, igyekszem eszben tartani. :)

Sexual Harassment Panda 2016.07.17. 14:47:22

Nos, már biztosan lerágtátok a körmötöket izgalmatokban, hogy mi van velem, de nem kellett sokáig várnotok.
Eltelt az első 2 hét Oberstaufenben, és megkaptam a személyzeti 45nm-es garzonlakásomat is.

Olvastátok ezt?
www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/nagyvonalu_megallapodast_iger_az_eu-migransoknak_a_brexit-ugyi_miniszter.617896.html
Azt hiszem hogy ez jó hír az Angliában dolgozó magyaroknak, szívből örülök neki.

2016.07.17. 17:39:39

@fhdgy: Ha tényleg annyira munkaerőhiány lenne -mint amennyire állítják-, akkor a fizetések rekord sebességgel növekednének. Ezzel szemben sehol sem látni ezt. A munkáltató igyekszik minél kevesebbet fizetni, és bizony sok ember inkább feketézik, minthogy elmenjen droidnak 90 ezerért, v. egyenesen megy külföldre. Nálunk jelenleg 20 ember munkáját végzi el 12 ember, aki pedig jön, az 2-3 hét múlva továbbáll. Szar fizetés és a szar munkakörülmények meghozzák az eredményét.

Ha van fizetésemelés, az pedig vicc kategóriába megy. Emelnek pár ezer forintot, hogy elmondhassák, hogy ők mindent megtesznek a munkaerő megtartásáért. Azonban, minél tovább húzzák a szükséges és megfelelő mennyiségű fizetésemelést, annál rosszabb és annál kevesebb munkaerő marad az országban. Aztán majd lehet sírni, hogy nincsen ember, aki dolgozzon. Meg fogják érdemelni. :)

Csodabogár 2016.07.17. 17:52:06

@Turchi: Tegnap este a németek azt mondták, hogy egyyelőre Istanbulba és Ankarába nem indul járat, de az összes tengerparti üdülőhelyre mennek a gépek.

kardio1 2016.07.17. 18:21:58

@Csodabogár: Ezt jàtszottàk el Nyugat-Europàban a 60-as, 70-es években: csak vendégmunkàs, majd hazaküldjük, ha nem lesz màr rà szükség... Végül csalàdegyesités volt, és szép lassan megjelent a pàrhuzamos, integràlhatatlan tàrsadalom. Nem mindegy egyàltalàn, hogy kit invitàlsz dolgozni.

Bredpitt Monika 2016.07.17. 18:39:23

@macamuca [IHUN]: koszi szepen az infot, kesobb meg kerdezek valamit, engem ez most kicsit erint, de akit meg nagyon az meg nem izgul

tanato 2016.07.17. 18:58:33

@Sexual Harassment Panda: Brexit-ügyi miniszter szerint számos lehetőség van, ezek közé tartozhat például, hogy a korlátlan idejű letelepülés joga csak azokat illetné meg, akik egy bizonyos meghatározott időpont előtt érkeznek Nagy-Britanniába, az utána érkezőkre már nem.

És ha ez az időpont mondjuk 2008 vagy 2010?
Az is biztos jó hír?
Na de ne vészmadárkodjak,az angolok azt szeretnék a linkelt cikked szerint hogy a szabadpiac maradjon de a szabad bevándorlás ne.

macamuca [IHUN] 2016.07.17. 18:59:12

@Bredpitt Monika:
Turchi írta fentebb, hogy ismét megindult a légiközlekedés, gondolom, 1-2 napon belül helyreáll a normál rend/menetrend (természetesen úgy értve, ha nem folytatódnak/kezdődnek ismét a zavargások).
A felszínen normalizálódni látszik a helyzet, de a politikai tisztogatás durván elkezdődött, szóval igen képlékeny a helyzet.

tanato 2016.07.17. 19:01:19

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Ami a lényeg hogy az ország vezetőségét egyáltalán nem érdekli ha nem lesz elég buszsofőr vagy gyári munkás.legfeljebb kevesebb busz visz majd több utast ritkában,a gyárak meg elmennek más országba,kit érdekel?Őket nem.

macamuca [IHUN] 2016.07.17. 19:14:33

@tanato:
Én értem, hogy a visszamenőleges hatályú rendelkezés eszedbe jutott (Mo-on ez, mint tudjuk, lehetséges, működik), de miért gondolod, hogy ez UK-ban is lehetséges? Próbáld már meg elhinni, hogy bár itt is lehetséges sokak számára kedvezőtlen rendelkezés életbe léptetése (akármiféle dologgal/területen/stb), de a visszamenőleges hatály az magyar unortodox specifikum. Szóval kár erre alapozni egy feltételezést. Bár ha riogatás a cél, mint riasztó lehetőség számbavétele, akkor okés.

Hogy a britek szeretnének korlátlan hozzáférést az eu-s piachoz, cserébe viszont szeretnék korlátozni (a jövőben, tehát a kilépés után!!, akár azonnal, akár utána pár éven belül) a személyek szabad mozgását, azt értem, csak azt nem értem, miért gondolják azt, hogy ez elfogadható (== akármiért is, de előnyös, hasznos, kellemes, akármi, tehát reális tárgyalási alap, tárgyalási feltétel) az EU számára. Már csak azért is, mert kb 3 millió brit él szerte az EU országaiban, a szabad mozgásnak köszönhetően, tehát ha nincs kölcsönösség ezügyben, akkor saját állampolgáraik (=potenciális szavazók...) egy igen takaros csoportjával is jócskán kitolnak...

macamuca [IHUN] 2016.07.17. 19:19:34

@tanato:
Pontosan.
Lásd 13.39-es kommentem...

tanato 2016.07.17. 19:19:55

@macamuca [IHUN]: Most már tényleg nem akarok vészmadárkodni,nem is hozom fel visszamenőleges hatállyal a témát többet,de azt tartom hogy a jelenleg kifelé készülő moyjó féle 1.-stádiumú magyar vagy lengyel fiatal lehetőleg ne Angliát vegye célba./BÁr tudom ez nyelvi okok miatt macerásabb/

macamuca [IHUN] 2016.07.17. 19:39:25

@tanato:
A jelenleg kifelé készülők (úgy értve, hogy rövid időn belül ténylegesen el is indulók, tehát nem csupán tervezgetők!!!) minimum bő 2 évig eu-s állampolgárként pont ugyanarra lesznek jogosultak, mint az, aki már itt él több éve. Mi több, utána is. Pont azért, mert nincs visszamenőleges hatályú rendelkezés.
2 eset lehetséges:
1: marad a személyek szabad mozgása (cserébe a teljes hozzáférésért az eu-s piachoz, ahogyan erre több példa is van!!, és ezt akarja az EU is, tehát nem óhajt kivételt tenni UK-val sem, senkivel sem): ezesetben nyugodtan jöhet most is, később is a magyar/lengyel/akármilyen eu-s állampolgár, olymindegy, hogy milyen lelki indíttatású...
2: UK kilepése után (!!!) valamikor, valamilyen feltételrendszer alapján korlátozni /szűrni fogják az ide érkezőket/jönni akarókat. Ez, bármilyen legyen is, az életbe léptetése UTÁN /utántól lesz alkalmazva, merthogy nincs visszamenőleges hatály... Tehát ezesetben is nyugodtan elindulhat most IS, meg még kb bő 2 évig (amíg UK még EU-tag) minden eu-s állampolgár.

Tehát akár lesz, akár nem lesz korlátozás, az a jövőben lesz érvényes, és a visszamenőleges hatály HIÁNYA miatt a jelenleg érvényes szabályozás alapján felesleges frászolni/frászoltatni.
Valahogy ilyesmit jelent a mindennapokban a kiszámítható törvényi környezet.... Hát ez (is...) az, ami Mo-on nincs. Pedig sokszor, sok tekintetben fontosabb (lenne..), mint a pénz...

macamuca [IHUN] 2016.07.17. 19:41:34

Kiszámíthatóság = bizalom = nyugalom.
Ezt nem lehet elmagyarázni, csak érezni.
Függetlenül attól, hogy a buxában mi/mennyi van...

tanato 2016.07.17. 19:42:31

www.origo.hu/nagyvilag/20160717-ismet-rendorokre-lottek-az-egyesult-allamokban.html

Off:Most már tényleg vége a világnak.Ha már az USA-ban is fegyverrel lőnek halomra célzottan,nem véletlenül rendőröket/a híres azonnal tüzelő félelmetes amerikai rendőröket/ott már borul a világrend.

tanato 2016.07.17. 19:49:16

@macamuca [IHUN]: Remélem a kifelé készülők érdekében hogy igazad lesz.

macamuca [IHUN] 2016.07.17. 20:18:26

@tanato:
Tudod, ha te (mint értelmes, a világ dolgai iránt érdeklődő és nyitott, tanult ember) is csak remélsz, remélni mersz valamit, ami más országokban valóban létezik, működik, akkor
1: nagyon-nagyon-nagyon átitatta, megmérgezte a közgondolkodást az elmúlt pár év bizonytalansága... És minél többen, minél jobban kételkednek (abban, hogy x-y-z dolog a mo-itól, az ott létezőtől/megszokottól/elfogadottól eltérő módon is működhet, mi több, a másféle a normális/elterjedtebb, pláne jobb...), annál kisebb az esély arra, hogy bármi is változzon...
2: miért csodálkozzon bárki is azon, hogy az átlagos és átlag alatti tájékozottságú, nyitottságú emberek (==tömeg) között mennyi valótlanság, rémhír, tévhír kering, ezekre "nyitottak", készséggel elhiszik (és adják tovább, természetesen...), lehetségesnek tartják, egy ponton túl szinte normálisnak... A változás /változtatás esélyét ez is vastagon csökkenti....., pontosabban egyre lehetetlenebbé teszi...
:(

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.07.17. 20:29:24

@tucano: Aha. Csak példaként mondom hogy tudok olyan országot ahol csak 16% az adó de az összelvonás alkalmazottként is közel 50% vállalkozóként pedig kicsontoznak.

Sexual Harassment Panda 2016.07.17. 20:31:26

@macamuca [IHUN]: köszönöm, pont erre gondoltam.
Ès igen, örülök, hogy sok 10k honfitàrsamnak Angliàban rendeződik a helyzete .

Sexual Harassment Panda 2016.07.17. 20:33:58

@tanato: kizàrt dolognak tartom a visszamenőleges hatàlyù intèzkedèst
Ez csak nàlunk divat .
Szerintem a nàr kint lèvők 99%, hogy megtarthatjàk jogaikat.

montroyal ( CAN qc) 2016.07.17. 20:36:35

Osszeeskuves elmelet a torokoknel.? Nem figyeltem igazan de nalunk a TVben ilyesmirol beszeltek taln ezert nem sikerult fel voltak keszulve nem sajat magat tamadta az Erdogan banda es most leszamol az ellenfelekkel fizikailag is es szegenyt eltetik a demokracia vedelmezojet a beadott maszlag agymosas megfelemlites utan.. OK csak beszelek minden hulyeseget de ezek a balhek mindig jol jonnek valakiknek lasd TV szekhaz..9/11...?

tanato 2016.07.17. 20:39:16

@macamuca [IHUN]: A remény hal meg utoljára.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.07.17. 21:17:57

@mojyo: Zseniális összefoglaló, lehetetlen belekötni... :-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.07.17. 21:19:15

@Herr Géza: "de már nem olyan nagyon svájci igazából... :))))"

Jajó, akkor már értek mindent..
:-))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.07.17. 21:20:38

@fhdgy: Ja-ja, ez mondjuk télleg érdekes volna...

Csodabogár 2016.07.17. 21:25:56

@tanato: Nem véletlen! A rendőrök ott csak fejbelőni tudnak, akár kell akár nem. LÁbtra is lehetne, de olyat még véletlenül se tesznek. Rengeteg eset volt már, amikor fehér rendőrök tényleg ártalmatlan feketéket lelőttek. Általában nem nézik, hogy ártalmatlan-e csak lőnek. Ez most visszaüt. Természetesen nem helyeslem, mint a mindenkinél legyen fegyver USA felfogást sem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.07.17. 21:38:02

@Csodabogár: " Istanbulba és Ankarába nem indul járat, "

Szerintem Aranka lesz az, hisz annak legalább van értelme.
Ez is olyan általános nyomdahiba, sajtóhiba, mint az Óriás (időmérő szerkezetek javítója) vagy a Gyors (török fűszeres kaja)...
Van még néhány ilyen, de most nem jut több az eszembe...
:-)

Bredpitt Monika 2016.07.17. 21:45:34

@macamuca [IHUN]: koszi,
ferjemmel meg nem beszeltem, az uzenetebol direkt az jott, hogy az USA nem engedi ki a jaratait Torokorszagba hatarozatlan ideig, majd kifaggatom

nyuszigonosz 2016.07.17. 21:53:20

@geegee: ...Óriás és ékszerész... - így ? :-)

blackhairlady 2016.07.17. 22:31:33

@Bredpitt Monika: Ez meg egy UK cikk, de ahogy latom tegnap este lett utoljara frissitve, nem tudom mi a mai helyzet.

Bredpitt Monika 2016.07.17. 22:39:50

@blackhairlady: koszi, en is pont ezt olvastam, kozben beszeltem ferjemmel, sogorom azt mondja, hogy ez
a kormany lepese arra, hogy a torokok ki akarnak adatni valakit, aki az USA ban tartozkodik, remelem az altalam erintettek minel hamarabb telefonalnak jegy ugyben,

Csodabogár 2016.07.17. 23:21:09

@kardio1: Ma láttam egy riportot, miszerint Olaszországban azt hiszem az északi részen rengeteg indiai van. Ők tartják fenn a tejgazdaságokat. Ha nem lennének, nem lenne se tej se sajt, ami pedig híres. Ezres létszámról volt szó, már vagy 10 éve ott vannak és soha nem fognak vissza menni. Az olaszoknál kevesebb gyerek születik, náluk több, ezért tudnak működni az iskolák, mert van elég gyerek. Valami hatalmas templomot is építettek olasz segítséggel. Nyilván valóan nem keresztények.Nem tudom tudsz-e németűl az ARD Weltspiegel c. műsorában volt ma.

Csodabogár 2016.07.17. 23:25:10

@Bredpitt Monika: Van ott Erdogannak egy ős ellensége. Most arra hivatkozik, hogy onnan ennek a Gülan?-nak a segítésgével csinálták a puccsot. Én itt semmit nem hallottam a kiadatási kérelemről, szóba se került.
Kiadatni a görögökkel akarják azt a talán 6 katonai vezetőt, akik tényleg benne voltak a pucsban és oda menekültek egy helikopterrel.

macamuca [IHUN] 2016.07.17. 23:39:57

@Bredpitt Monika:
A kiadatási ügynek (mint politikai mizériának) semmi köze a polgári repüléshez.
Olyan sokszor van, hogy egyik-másik -akármelyik kormány kiad egy közleményt, miszerint nem javasolja állampolgárainak azt, hogy X országba menjenek (mert az ottani helyzet-stb), de meg nem tiltja. Nem tilthatja.
Hogy aztán a légitársaságok (utazási irodák, vasúttársaságok, stb) 1-1 ilyen helyzet/közlemény tájékán beszüntetik adott ország irányába a közlekedést/járatindítást, annak oka nem kormány-tiltás, hanem szimpla üzleti meggondolás: sem a járművek, sem az utasok biztonságát nem látják garantáltnak, igen magas üzleti (=anyagi) kockázatot jelent. Igen, a piszkos anyagiak, semmi kormány-tiltás. Pláne az USA-ban.

Muscari 2016.07.18. 00:33:49

@mojyo: wow, ezt te írtad? Mert nagyon jó!

Mercel 2016.07.18. 01:13:08

@mojyo:

Ember!
Halálosan jól szórakoztam a listán és a lehetséges mutációkon:D
Azt hiszem elmentem, hogy ha végül mégis elmennék akkor figyeljem majd magamon a jeleket..:)
Illetve mivel már a baráti és ismeretségi köröm jelentős része távozott majd csekkolom őket is.
Komolyan köszi!:)

Bredpitt Monika 2016.07.18. 07:17:15

@Csodabogár: @Turchi: @blackhairlady:
koszi minden valaszt, kivancsi leszek, hogy alakulnak a dolgok

Ballib cenzúrázók réme 15 2016.07.18. 09:43:20

Amerika újabb puccskísérlete Törökországban csődöt mondott.

Az Ukrajnai USA puccs az bejött nekik.
Persze csak Amerikának jött be az is. A Gáz üzletág már az Amcsi kézben.
444.hu/2014/05/14/az-amerikai-alelnok-fia-beszallt-az-ukran-gazuzletbe/
Az amerikai alelnök fia beszállt az ukrán gázüzletbe
---

Hogy az Ukránok azóta elvesztették a területeiket, és szopó ágon vannak az mellékes.

Herr Géza 2016.07.18. 09:55:27

@Csodabogár: Nem is volt kiadatási kérelem. Erdogan is csak a népet hülyíti vele, hogy Amerika nem adja ki a komát.... Nem is kérték hivatalosan. Mondjuk hiába is kérnék....
De Gülan szinte percekkel a balhé kitörése után elítélte azt és a "demokratikus" rend helyreállítása mellett foglalt állást, mondván, hogy Erdogan leváltása csakis rendes választás útján következhet be.

Herr Géza 2016.07.18. 12:39:38

@Ballib cenzúrázók réme 15: Jaja, az amcsik majd most jól ráteszik a kezüket a törökök stratégiai mazsolakészletére... :)))

Más: a nagy híred ugyan több, mint két éves, de ne zavarjon, az meg pláne ne, hogy Ukrajna még csak önellátásra sem képes a saját gázmezőiből (ld. az orosz-ukrán gázárvitákat).
Mellesleg egy igazgatótanácsi tagság, vagy egy jogi részlegvezetés eléggé távol áll attól, hogy valaki "beszáll az ukrán gázbizniszbe". Az ugyanis valamiféle tulajdoni hányad megszerzését jelenti, erről meg itt szó nem volt.

Ilyen alapon egy Mol alkalmazott is mondhatja, hogy beszállt a magyar olajbizniszbe.

exterminador 2016.07.18. 14:26:16

Nem értem, hogyan lehet Törökországba költözni vagy ott élni. Én elvből sem tenném.

Igaz Barát 2016.07.18. 18:09:56

@exterminador: Hát ez az! Sőt, van olyan ember, aki megeszi a füstölt heringet! Hallatlan!

M. Péter 2016.07.18. 23:00:28

Akárki is csinálta, a reptéri lövöldözés után úgy hiányzott a török idegenforgalomnak ez a puccskísérlet, mint üveges tótnak a hanyattesés.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása