oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. június 14. 06:44,  Egy bukott kormányprogram margójára 262 komment

2016. június 14. 06:44 Határátkelő

Egy bukott kormányprogram margójára

Egy év. Ennyi ideig élt a Gyere haza fiatal! program (amiről azóta sem derült ki, miért nem lehetett helyesen leírni, de ez mellékszál), amitől a kormány azt várta, hogy… hát nem is tudom, mit várt. Bármit várt is, az nem teljesült, mert most félidőben lefújták a projektet, olyannyira, hogy alig pár órával a bejelentés után már a honlap sem volt elérhető (mint az a nyitóképen is látszik). A dolog már önmagában is megérne egy posztot, ám szerintem ráadásul túl is mutat saját magán.

gyere_haza_fiatal_vege_foto_gyerehazafiatal_hu.jpg(Fotó: gyerehazafiatal.hu) 

Anélkül, hogy nagyon magánzani akarnék itt, annyit hadd áruljak el az elején, hogy mára a Magyarország 2.0 pályázat egyik darabját terveztem megjelentetni (ennek keretében vagyok kíváncsi arra, ti mit változtatnátok Magyarországon – az írásokat egyébként továbbra is várom a hataratkeloKUKAChotmail.com címre - részletek itt), ám az élet felülírta az elképzeléseket.

A nemzetgazdasági miniszter ugyanis a 2017-es költségvetés elfogadása után tartott sajtótájékoztatón bejelentette: nem folytatják az alapvetően londoni fiatalok hazahozatalát célzó programot.

Már a bejelentés körülményei is nagyon furcsák, hiszen Varga Mihály kérdésre válaszolva közölte a Gyere haza fiatal végét (bele sem merek gondolni, mi van, ha nem kérdezik meg tőle, lehet, hogy akkor még mindig lenne program? Irónia off.), a reagálás viszont olyan gyors volt, hogy nem sokkal később már le is lőtték az oldalt.

Az okokat a miniszter nem részletezte, ami azért is különösen furcsa, mert alig egy hete még diadaljelentéseket olvashattunk, amikor kiderült, hogy 105 embert sikerült hazacsábítani és további 227 emberrel folynak a tárgyalások.

Az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft.-nál (OFA) akkor azt mondták, a program siker, hiszen a kétéves terv 50 fiatal hazahozataláról szólt. Azaz június elején (!) még szó sem volt a projekt leállításáról, sőt, azt hangsúlyozták, hogy az 2017 végéig fut, hiszen félidőben túlteljesítették az eredeti célokat.

Elindult a Határátkelő Instagram-oldala, gyere és kövesd te is! Jobbnál jobb képek és exkluzív tartalom vár a világ minden tájáról!

Kis csábítástörténet

A Gyere haza fiatal! meglehetős csinnadrattával 2015 tavaszán indult el, a munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkár akkor arról beszélt, hogy az első körben 100 millió forintos program segítségével 50 fiatal problémáját, és hazatérését fogják segíteni.

Czomba Sándor ugyan elismerte, hogy a problémához mérten kicsi a program pénzügyi kerete, de sikeressége esetén rövid időn belül szélesíteni fogják a kört és már nemcsak az Egyesült Királyságra fognak koncentrálni. (Nem jött be…)

A kormány belőtte a célcsoportot (diplomás, hiányszakmát űző, angolul jól beszélő, legalább egy éve külföldön – Londonban - állással rendelkező fiatalok), akiket haza akartak csábítani.

Az mondjuk már az elején látszott, hogy ha az ember kicsit nekiül számolgatni, akkor nem jön ki a matek.

Matekóra iskolásoknak

No, nem mintha akkora bravúr lett volna kiszámolni a kiszámolnivalót, de hadd idézzem ide most az akkori posztot (értelemszerűen az árfolyamok is a tavalyi állapotot tükrözik), szerintem nem minden tanulság nélkül való!

„Százmillió forint durván 240 ezer font. Ötven emberre. Azaz egy emberre 4800 font jut. Máshonnan nézve: ha 100 millió forint jut 50 emberre, akkor az fejenként 2 millió forint.

Ennyiből kellene Magyarországra csábítani Londonban élő, nyelvet beszélő, képzett, legalább egy éve állásban lévő (azaz többé-kevésbé biztos jövővel rendelkező), hiányszakmában dolgozó fiatalt. Ez komoly?

Ha folytatjuk a számolást, a fejenként kétmillió forintot nyilván nem adják oda az érintettnek, hanem mondjuk a cégeknek nem kell befizetni adóban (ezt ugye nem tudjuk, mert az oldalon taktikusan a Támogatások alatti információk csak előzetes regisztráció után elérhetők…).

Kapjon az érintett fiatal nettó 300 ezer forintos fizetést (Székesfehérváron ennél többet, feltételezem, nem kap). Ennek a bruttója 450 ezer forint, a munkáltató havi költsége 578 ezer forint.

A vállalkozást terhelő költség ebben az esetben 128 ezer forint, azaz egy év alatt 1,5 millió forint, ami gyakorlatilag el is vitte a kétmillió forintos támogatást (ha csak a felét nem kell befizetni, akkor mondjuk két – két és fél évre elég).

Ekkor ott tartunk, hogy a fiatal hazavisz 300 ezer forintot, ami már szép pénz, de ebből lakbért kell fizetnie, és meg kell élnie, ami gondolom, alsó hangon elvisz 150-180 ezer forintot. Mondjuk, marad neki 120-150 ezer forint tisztán, ami 280-360 font havonta.

Tehát végtelenül leegyszerűsítve: Londonban élő, legalább egy éve állásban lévő, fiatal, a nyelvet jól beszélő szakembereket szeretne a kormány visszacsábítani Magyarországra, olyan multikhoz, mint a Lufthansa, a Suzuki, a Grundfos.

Ezért cserébe az esetleges honvágy tompításán kívül azt kínálja, hogy egy-másfél évig (azt ugye nem tudjuk, mi történik, ha kifut a program, elfogy a pénz, vagy a vállalatoknak megint be kell fizetni minden járulékot) félre tud tenni havonta 300-350 fontot.”

Ez volt tehát egy éve.

Aztán jött a csinnadratta.

Az első munkanap és a miniszter

Szinte napra pontosan egy éve meg is érkezett az első hazatérő fiatal, aminek örömére gyorsan össze is dobtak egy nagy rendezvényt. Sie Gábor első munkanapja akkora szenzáció volt, hogy maga a nemzetgazdasági miniszter is ott volt rajta.

gyere_haza_fiatal_varga_mihaly_foto_kormany_hu.jpg(Fotó: kormany.hu)

A közlekedésmérnök-műszaki logisztikus fiatalember akkor a székesfehérvári Macher Kft-vel írt alá munkaszerződést. Korábban 3-4 hónapig keresett állást Magyarországon, majd miután nem talált, Angliában előbb egy cégnél szakmai gyakorlaton vett részt, majd egy étteremben dolgozott felszolgálóként.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter akkor azzal is eldicsekedett, hogy több csatornán keresztül érték el a külföldön dolgozó fiatalokat (…) és számukra a megfelelő hazai munkahelyek megteremtését már 51 vállalat együttműködése garantálja.

Gyere haza vállalkozni, fiatal!

És a dolog ezt követően sem állt le, volt itt minden, londoni nyílt nap már rögtön júniusban, ami előtt az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt, az eseményen több magyar munkáltató is részt vesz, több száz állásajánlattal, elsősorban IT-s, pénzügyi, mérnöki és szolgáltató szektorból.

Pákozdi Szabolcs akkor azt mondta, a kísérleti fázisban egyelőre a diplomásokat, vagy a hiányszakmákban elhelyezkedőket célozták meg. Úgy vélte, „trendivé” lehet tenni a hazaköltözést is, de jó lehetőségeket kell kínálni.

gyere_haza_fiatal_london_forras_gyere_haza_fiatal.jpg(Forrás: gyerehazafiatal.hu) 

(Speciel én már akkor sem értettem, miért térne haza valaki egy hiányszakmával, amikor azzal nyilván Londonban is jól el tudott helyezkedni, de mindegy.)

Azért akadnak égető kérdések is. Például múlt hét pénteken jelentette be az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft., hogy a Gyere haza, fiatal! után elindulhat a Gyere haza vállalkozni, fiatal! is.

Az indok: az eddigi tapasztalatok alapján a hazatérők egy része nem munkaviszonyban dolgozna, hanem inkább vállalkozna. Ezért indul (?) el még júniusban a vállalkozóknak szánt program. A most történtek fényében azért nagy kérdés, mi lesz ebből az egészből…

A tanulságok

Hát azokból akad több is.

Mindenekelőtt az, hogy a számok könyörtelen dolgok (erről zaklatott matematika-pályafutásom kapcsán hosszan tudnék regélni), de az már az elején látszott, hogy a program életképtelen. Egyszerűen érthetetlen volt, miként gondolhatja azt bárki komolyan, hogy ezekkel az összegekkel haza lehet csábítani embereket.

Már ha bárki is komolyan gondolta.

Mert lássuk be, az is benne van a pakliban, hogy soha nem is gondolták komolyan az egész programot, hanem egyszerűen csak egy propagandaeszközt láttak benne, és amíg lehetett tolni, addig tolták. Most meg már nem tolják.

Van még egy, a szívemhez legközelebb álló magyarázat, nevezetesen: mégis csak úgy lehet az, hogy aki már eltöltött némi időt egy nyugat-európai országban, munkát tudott magának szerezni Londonban, jó szakmája van, és látja, miként működnek a dolgok ott, ahol működnek, az egyszerűen nem veszi be a maszlagot.

Ami lássuk be, az egész történet egyetlen biztató momentuma.

HÍRMONDÓ

Már a kormánypárti politikusnak is sok, ami az építőiparban megy

Nemcsak a kereskedelemben, de az építőiparban sem engedik el nyáron 14 egybefüggő nap szabadságra a munkavállalókat – mondta az Építkezők Országos Egyesületének operatív vezetője. Flórián Zsolt szerint ugyanis 20-25 ezer építőiparos hagyta el az országot, emiatt munkaerőhiány van ebben a szakmában is.

Harrach Péter kereszténydemokrata politikus botrányosnak nevezte a gyakorlatot: „Természetesen be kell tartani a munka törvénykönyvének rendelkezéseit, ami biztosítja a dolgozók számára a megfelelő szabadságot. Az a tény, hogy kiszolgáltatott helyzetüket kihasználva aláíratnak velük nyilatkozatot, hogy erről lemondanak, az egy rendkívül tisztességtelen dolog”. (A teljes cikk itt található!)

A rezidensek is beintettek a béremelésnek

Hiába a lelkes kormányzati bejelentés, a Független Egészségügyi Szakszervezet után most a rezidensek is jelezték, hogy a maguk részéről annyira nem elégedettek a tervezett béremeléssel és inkább tovább tárgyalnának. A Rezidensek és Szakorvosok Szakszervezete ugyanis elfogadhatatlannak tartja, hogy a szakdolgozók, a védőnők, valamint az egészségügyi technikai dolgozók kimaradtak az érdemi bérfejlesztésből. A nekik tett ígéretek jelentéktelenek, nem veszik figyelembe, hogy a szakdolgozók elégedetlensége, ebből adódó elvándorlása és pályaelhagyása veszélyezteti az ellátás biztonságát. (Minden továbbit ide kattintva olvashatsz el.)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével! 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Gyere haza fiatal

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr328807494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.06.14. 06:59:50

Akkor ma hadd legyen én az első:
A tegnapi bejegyzésnél belinkeltem ezt a hírt, "ki is kaptam" HA-tól, hogy lelőttem a témát. :)
Arra írt válaszom:
"Bár ez a dolog amúgy sem egy napos beszédtéma, bár tulajdonképpen ez is olyan, mint a vasárnapi nyitva/zárva tartás. Van az a mondás, hogy "Ami nem megy nem kell erőltetni." Másrészről meg "Minden csoda három napig tart", erről is beszélnek majd egy darabig, aztán elfelejtődik, mint ahogyan sok más. A magyar elég feledékeny nép... "

Golf2 2016.06.14. 07:35:16

Mi a tanulság? Hogy bármire képesek...

tanato 2016.06.14. 07:36:42

Nem a Brexitre bazíroznak véletlenül?Azért gondolják hogy leáll majd a kivándorlás UK-ba mindenféle befektetett forintok nélkül is,a fogadó ország elutasító magatartása okán,?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2016.06.14. 08:06:18

Nem értem, hogy miért probléma ez, hogy megszűnt ez a program.
Nagyon sikeres volt...
105 fiatalt hazavitt Londonból, már csak 299.985 fő maradt ott, ami egy elenyésző szám...
DDD

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2016.06.14. 08:11:08

@Jani haverja: Na, úgy látszik túl korán van még, számolni sem tudok :(
Szóval a helyes szám: 299.895.
Bár mondjuk a nagyságrenden nem változtat...

Din Serpahis 2016.06.14. 08:18:12

@tanato: A magasan kepzett magyarok kivandorlasa akkor sem fog leallni, mivelhogy azok oda mennek ahova nekik eppen jolesik. Pizzafutarokat meg minek akarnak hazahozni es megis hova..

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.14. 08:42:59

Ahogy írtam már az egész kivándorlási folyamat jól látható volt. Elképesztő hogy milyen későn és rosszul reagáltak.
Ráadásul még mindig nincs kármentés még mindig az okokat keresik nem a megoldást.

Buchhalter 2016.06.14. 08:44:25

Én csak a cikkben szereplő három multira reagálnél akik kis országunkban is embervadászatot folytatnak,ill.kettőre : Luthansa,GrundFoss.Itthon óriási elvárásaik vannak.Csak a fejvadászoknál voltam a 2 céggel kapcsolatban.Az első apróság : a középfokú angol náluk azt jelenti,hogy majdnem anyanyelvi szintet várnak el.Ezért beszóltam és az egyik fejvadász banda másnap át is állította az elvárásokat : felsőfokú angolra.ha-ha.És ezért nézzük milyen pénzeket akarnak adni a nagy multik Átlag nettó 220-270 ezer Ft.Meg egy kis alamizsna cafeteria.Utána néztem,Németországban a Lufthansánál hasonló poziknál nettó 2000-2500 eurót adnak.Dániában a GrundFossnál 2500-3000 eurónak megfelelő dán koronát.Csodálkoznak ha hónapokig nem találnak embert? Na ennyit a kapzsi multikról.Akiket keresnek azok zömmel kint vannak nyugati fizetésért.A lakásbérlés árait meg hagyjuk!Lassan elérjük a nyugati szintet.Reggel néztem a pesti átlag lakbért 100 nettó körül+rezsi.Így már az átlag multi fizetés se annyira eget verő.Ha meg a fiatal lakást venne hitelre azok is elszaladtak : egy külkerületi panel 50 négyzetméterrel 14 milla.

micsoda? 2016.06.14. 09:11:06

@VPBA: Nem feledékeny, raktároz. Aztán van olyan mondás is, hogy széllel szemben nem lehet pi...... :)

Ráadásul a program az adófizetők pénzéből történt, megbocsáthatatlan.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.14. 09:18:26

@Buchhalter: azért ne a Lufthansa és Grundfos kettősről ítéld meg az összes multit, van, amelyik sokkal normálisabb fizetéseket biztosít Mo-on.

az pedig hiú ábránd, hogy ugyanazt a fizetést adja egy multi pl Hollandiában és Magyarországon: eleve nem ugyanolyan képességű a munkaerő és más teljesítménnyel végzi ugyanazt a munkát (az eltérő sebességről nem is beszélve).
ha ez zavar, akkor előbb a magyar munkaerőpiac létező anomáliáit kéne kezelni lokálisan: nyugat-kelet, Bp-vidék és férfi-női bérek közti ordító szakadékok.
tessék előbb a saját kerten belül rendet tenni.

Evain 2016.06.14. 09:38:19

@adamskij: ezt alátámasztom a saját cégem példájával. Az adminisztratív (értsd nem szakmai képesítést igénylő) beosztásokra a felvétel eltolódott Kelet-Európába, mivel az admin munkaerő sokkal olcsóbb, ráadásul az alkalmazás körülményei is kedvezőbbek. (Más szóval a munkaviszony megszüntetése nem annyira macerás, mint mondjuk Németországban).
Profitorientált nemzetközi nagyvállalat munkaügyese elég szarul végezné a munkáját, ha az adminokat Hollandiában, a szakképesített mérnököket meg Szlovákiában venné fel.

tanato 2016.06.14. 09:39:47

@Din Serpahis: Leállni nem fog,de mindenképpen lelassul/Sikeres Brexit esetén természetesen/:Meg ne fejejtsd,hogy felsőfokú végzettségűek is először képzetlen munkával kezdenek sokan addig amíg el nem sajátítják tökéletesen a nyelvet.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.06.14. 09:42:12

@micsoda?: Igen, és sajnos Mo. már évek óta széllel szemben pipil. És az is baj, hogy az anyag az emberek arcán landol, és nem azokén, akik helyettük döntenek sz@rul. Az még hagyján, hogy erre elköltöttek egy csomó pénzt az adófizetők pénzéből, de mi van a sok más többivel.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.14. 09:45:30

@Evain: pontosan.
egyébként ha valaki forgatja a történelemkönyveket még, akkor ez a munkamegosztás Ny-K Európa között a XV.század óta fennáll és jól behatárolható, mikor sikerült nagyobb értéket előállító munkaerőt Keletre hozni: pl Erdély Bethlen alatt, betelepítés Mária Terézia uralkodása alatt az Alföldre.

volt ugyan még a '90es évek közepén magyar modell a részvételre magasabb értékű informatikai-pénzügyi területen, de egyrészt az 2004es EU-csatlakozás után egyszerűbb mozgatni a munkaerőt a (főleg német) nyugati piacra, másrészt a "magyar reformok működnek" szlogen alatt sikerül magyar kormányzat szintjén is tönkrevágni az oktatási rendszert és az alacsonyabb, már indokínai országok számára sem feltétlen csábító betanított összeszerelésre átállni.
igen nehéz ám így fejlődő pályára állni, ellenben zuhanni annál gyorsabb.

Buchhalter 2016.06.14. 10:02:59

@adamskij: olvasd már el amit írtam!Két cégről írtam ,nem az összesről.Az meg,hogy a saját magyar fajtád leminősíted az a te szegénységi bizonyítványod!A munkaadók sírnak,de 26 évvel a rendszerváltás után már tele a padlás ígéretekkel!Főleg,hogy az árak elszaladtak elég rendesen,de a bérek csak nem akarnak.Németországban láttam,hogy milyen intenzitással dolgozik egy helyi német és egy Kelet-európai.Bocs,de mi jobban dolgozunk mint ők.Ez tény.Sokan ezt igazolják is neked.A teljesítménnyel kárt volt példáloznod.A sebességet meg mire akarod érteni?

Din Serpahis 2016.06.14. 10:14:28

@tanato: Na most ilyen kepzetlen munkakorokben elsajatitani azt a nyelvet, amire egy diplomasnak szuksege van, teljesen irrealis elvaras... jellemzoen alacsonyan kepzett bevandorlo kozeg veszi oket korul, na azoktol angolul (vagy mas nyelven) tanulni aligha fog valaki.

A fluent english nem egy nagy ordongosseg siman meg lehet tanulni Magyarorszagon is viszonylag nyugodt es otthonos korulmenyek kozott, aztan bele lehet csapni egybol a lecsoba.
Ja, raadasul ezzel teszemazt Svajcban is siman el lehet helyezkedni, ugy hogy a delikvens egy kukkot sem beszel nemetul.

Szoval en sohasem ertettem ezt... jellemzoen akiket itt ismerek es diplomas allasokban dolgoznak, azok mar eleve ezekre az allasokra jottek ki folyekony nyelvtudassal.

tnt 2016.06.14. 10:20:49

@Buchhalter: biztos vagy benne, hogy a multik kérik ezt a fajta képzettséget, nyelvi szintet vagy a fejvadászok? Főként ha nem vezetői pozícióra mész? Van tapasztalatod a Randstad -tal?

Badeni_lakos 2016.06.14. 10:36:02

:(

hát. Tudjátok. Az fáj, hogy pont egy ilyen fontos téma kibukásakor (a fiatalok az ország jövője) az egész parlament (az egész kormány) beszüntette a parlamenti aktivitását, Mert a FOCI.
Mert hogy őket az EB Franciaországban jobban érdekli, mint ez a cseppet sem lényegtelen ügy.

Ostoba ez a Fidesz.

Nem a lényeges dolgokkal foglalkoznak, hanem a szórakozással. Ott van az egész frakció kint az EB n.
Nem ezért fizetjük őket.

... ezzel az attitűddel a Fidesz nm csak az ország, hanem a saját jövőjét is a sírba rakja.

Ostoba, unintelligens és gyáva emberek gyülekezete ez a Fidesz kormány.
Ki kellett volna állni többüknek is (Pokorni nak, vagy akik az EP.ben vannak) amellett, h most Már kiderült:
Vészhelyzet van!

Vészhelyzetben felelősségteljes vezető emberek nem utaznak ki az országból Focit nézni.

tnt 2016.06.14. 10:47:09

@Badeni_lakos: és külön repülővel adófizetői pénzből... :-))))

tnt 2016.06.14. 10:49:03

@Din Serpahis: "Ja, raadasul ezzel teszemazt Svajcban is siman el lehet helyezkedni, ugy hogy a delikvens egy kukkot sem beszel nemetul."

Hát nekem egy svájci hr-es azt mondta ennyire simán azért ez nem...

Taxomükke (UK) 2016.06.14. 10:49:19

@Badeni_lakos: Amig ott vannak, legalabb nincsenek otthon.

Badeni_lakos 2016.06.14. 10:55:50

@tnt: én anno 5-6 éve Budán voltam a Randstad nál (Millenáris mellett.vannak) és arra emlékszem, h az angol után a német emet úgy kommentálta a HR kiscsaj, hogy "Ez Nagyon jó volt, csak egy-egy szónál néha elgondolkozol" :)) amik szakszavak voltak :) ott jó hogy keresgéltem a megfelelő szavakat, mert nagyon jó, mindent precízen leíró főnevek vannak a németben akár a pénzügyre vagy beszerzésre, hálózat fejlesztésre, Mindenre! És erre nagyon jó könyvek vannak! U.így az angol szakmai nyelv esetében.
Egyértelmű verseny volt itt anno a Randstad nál is. Erős nyelvtudás kell mindenképpen.

Badeni_lakos 2016.06.14. 11:06:21

@Taxomükke (UK): jah, hát maradhatnának akár örökre kint is,
És
Bárcsak ki lehetne cserélni őket felelősségteljes problémamegoldó vezetőkre, akik Aktívan szembesülnek az okokkal, bevállalják az áldozatot, és "megfizetik az árát" annak hogy rendbe kell tenni itt mindent, a mutyi attitűdtől a tudás alapú társadalom felfogásig Mindent.

Csak ha kicserélnénk őket korrekt egyenes fickókra, akkor a franciáknál kéne hagyni őket ,, De ott bizony nem sokáig tűrnék meg őket a mutyizással! (most is megy ott kint..)

svédnyugger 2016.06.14. 11:18:12

@Buchhalter: Gondolom arra gondolt a sebesség és teljesítmény kérdésben, hogy megfelelô teknologia, segédeszköz, dokument áll rendelkezésére, ami nem mindig mondható el a M.o-on levô multikról sem.
Csak gondolom, nem tudom.

tnt 2016.06.14. 11:19:55

@Badeni_lakos: igen értem miről beszélsz .. és ez a gáz mert a 23 -25 éves kiscsaj soha nem dolgozott pénzügyön, beszerzésen a szakmai angollal, némettel éppen amiről írsz sokuk baromira nincsenek tisztában.... ettől, mert gondolkozol még nem azt jelenti, hogy nem jó a nyelvtudásod és nem folyékony... hacsak nem makogsz...
szóval a multi biztos nem így kéri.... jó lenne ha ezek a kiscsajok mielőtt interjúztatnak esetleg 4-5 évet eltöltenének az adott szakterületen hr-esként és ott kupálódnának... én speciel érdekes dolgokat hallottam az említett cégről... de volt ilyen hasonló amit te írsz ismerős mesélte pedig ő tudja a szaknyelvet az tuti... szerintem nem a multi cégekkel van feltétlenül a baj hanem az inkompetens hr-es fejvadász huszonéves nagytudású kiscsajokkal... is...

Ginix 2016.06.14. 11:22:58

@tnt: otthon multinál dolgoztam és kerestek embert. 4 nyelvet kellett volna beszélnie, ami belefér, na de a következőket: angol, török, finn, francia. és ezt a normál fizuért, adminosként. persze nem találtak ilyet.

tnt 2016.06.14. 11:29:24

@Ginix: nézd én nagyon sok embert interjúztattam szakmai vezetőként multinál... elég nagy tapasztalatom van ebben.

ha nálunk bárhol plusz elvárás volt azért rátettek vagy én mondtam a hr-nek, ennyiért nem fogunk kapni... emellett pályakezdőket is vettem fel és jó fizuva...

ezt csak azért írtam le, hogy lásd van benne tapasztalatom és tudom miről beszélsz...

másrészt ott ha ilyen igényeik vannak és nem akarják megfizetni 3 dolog áll fenn... az egyik, hogy eddig is találtak ilyen embert és nem kényszerültek rá, hogy értékeljék ezt a képességet... főként ha ezt mind egy embertől várták el... a másik, hogy nem is kerestek komolyan... mert az napok alatt lejön, hogy nincs pályázó ... a harmadik ha inkompetens aki keres és nagyon nem is kell nekik .... ilyent is láttam hr részéről... sőt nekem kellett tenni érte, hogy megértse, hogy kell az ember és nem kilóra, hanem a megfelelő kvalitásokkal és hozzáállással...

puhacica 2016.06.14. 11:39:15

en csak azokat sajnalom, akik esetleg komolyan vettek ezt az egeszet es tenyleg a programmal szerettek volna hazamenni. azok most pofaraestek mint vasorru baba a magnesasztalon.
es hat ennel jobban semmi nem mutatja be a kormanyt: nem csak azokra szarnak, akik "nincsenek veluk", hanem azokra is, akik hisznek bennuk, nekik. csak a sajat zseb...

Herr Géza 2016.06.14. 11:44:41

@Buchhalter: "Bocs,de mi jobban dolgozunk mint ők.Ez tény.Sokan ezt igazolják is neked."
Valahányszor ezt hallom, karmolom magamat. Tipikus "mi szartuk a világot" elmélet.
Nem. Idestova 30 év tapasztalattal a hátam mögött cáfolom. Nem vagyunk jobbak, de rosszabbak sem. Ha érdekel, kifejtem bövebben is.
A másik: sorry, de ha valaki jelentkezik egy állásra, akkor könyörgöm, legalább a cég nevét tudja már helyesen leírni: Grundfos az, és nem "GrundFoss". :))))

Ginix 2016.06.14. 11:49:45

@tnt: elhiszem, h értesz hozzá, csak példának meséltem el, h ilyen is van. egész európát lefedtük, mindenki 2-3 nyelvet beszélt minimum, de nevetséges volt, ahogy spórolni akartak az embereken; komolyan, hány olyan ember él, aki a fenti 4 nyelvet magas szinten beszéli? és abból hány él mo-n? és hány olyan hülye, h azért az összegért el is vállalja? hát a cég nem is talált senkit, amennyire tudom már vagy bedőltek v közel járnak hozzá.

Herr Géza 2016.06.14. 12:00:40

Kedves HÁ, a pályázat (néhai) juttatásaival kapcsolatban igen nagy tévedésben vagy, azt ugyanis nem a cégek kapták. Abból a keretösszegböl lett fizetve a pályázat reklámja (:D), a saját alkalmazottak bére, stb. Azaz a program müködésiköltségei. Ezen kívül a delikvenseket támogatták: interjúra való hazautazás költségeire, a hazaköltözésre, albérleti támogatásra, munkábajárási támogatásra lehetett pl. pályázni. Valahol a napokban fent volt a neten az eddigi elszámolásuk, de most éppen nem találom...
Mindenesetre vicces, amikor a kint dolgozó roppant képzett és hazacsábítandó illetö az interjúra való hazautazást a program támogatásával tudja csak megoldani (tizenegynéhányezer forintos repjegyeket fizettek ki ezzel a címszóval :D).
Bár azt is simán el tudom képzelni, hogy néhány különösen agyas honfitársunk simán bejelentkezett kamuból, végülis egy ingyen jegy megér egy fél-egyórás interjút..... :)))))))))

tnt 2016.06.14. 12:04:04

@Ginix: igen van ilyen ... megdöbbentő... azért tart itt az ország ha frázisokat akarunk puffogtatni... én is ismerek olyant aki 5 vagy 6 nagyon különleges nyelvet beszélt itthon hasonló bár kissé magasabb fizetése volt most Münchenben... hadd ne mondjam.. plusz a juttatások.. autó meg egyebek itt semmi...

akkor a megérdemelt sorsra jutottak... :-)

Virago_1000 2016.06.14. 12:18:06

Kedves Hataratkelo.
"Ezért cserébe az esetleges honvágy tompításán kívül azt kínálja, hogy egy-másfél évig (azt ugye nem tudjuk, mi történik, ha kifut a program, elfogy a pénz, vagy a vállalatoknak megint be kell fizetni minden járulékot) félre tud tenni havonta 300-350 fontot.”

- az az igazsag, hogy atlagos (tehat nem mosogato/felszolgalo stb) fizetesekbol, csalad mellett Londonban meg ennyit sem tudsz felretenni. Ezt kifelejtetted valahogy.
Tovabba: a munkaerohiany miatt otthon fel fognak menni a fizetesek - egyszeruen nincs mas valasztasuk a cegeknek- itt angliaban ez nem fog bekovetkezni hiszen nem lesz munkaerohiany soha, mivel az utanpotlas a vilag minden tajarol vegtelen nagy.

SECI 2016.06.14. 12:18:12

En igazabol arra lennek kivancsi, hogy a hazacsabitott N (100?) fiatalbol hany volt olyan, aki a SZAKMAJABAN dolgozott kulfoldon. Mert valljuk be azt, aki angolul beszelve, hianyszakmaval mosogat/etteremben felszolgal/stb azt nem annyira nehez hazacsabitani ;)

Határátkelő 2016.06.14. 12:29:28

@Virago_1000: Klasszikus példája annak, amikor kiragad valaki egy mondatot a szövegkontextusból és félreértelmezi az egészet.

A mondanivaló lényege ugyanis az volt (csak ezt elfelejtetted idézni), hogy "Londonban élő, legalább egy éve állásban lévő, fiatal, a nyelvet jól beszélő szakembereket szeretne a kormány visszacsábítani", amiért (tehát egy biztos londoni, szakemberként betöltött állásért - nem én mondtam, ezt a kormány kommunikálta, mosogatókról szó sem volt soha egyetlen pillanatig) cserébe annyit tud ajánlani (amellett, hogy Magyarországon lehetsz), hogy ameddig a program ki nem fut, havonta 300-350 fontot félretehetsz.

Kérlek, idézd tőlem azt a szövegből, hogy Londonban félre tud tenni... Egyébként szerintem aki hiányszakmában dolgozik és egyedülálló - hiszen szó sincs családos emberről a magyar számításban sem az félre tud, de ez mellékszál.

Herr Géza 2016.06.14. 12:52:08

@Határátkelő: Mosogatókról ugyan konkrétan tényleg nem volt szó, de még az eredetileg a honlapon fennlévő sikersztorik között is voltak többen, akik bőven a szalag mellett dolgoztak akármilyen diplomával a farzsebben.
Azaz nem volt feltétel, hogy szakmádban dolgozz UK-ben.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.14. 12:54:36

@Buchhalter: nézd, nem tudom, neked milyen a magyar fajtád, de ezzel magadat minősíted, rasszista topiktárs.
nekem egész biztosan állíthatom: _nem_ilyen_a_fajtám_.

amit a teljesítményről írsz: vess már rá egy pillantást a statisztikákra is: gdp, bnp, vagy akár hdi - tudom, mind-mind gyíkember ármány, de mégis számszerűsíti a valóságot. amivel láthatólag te sem vagy elégedett.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.14. 12:56:35

Ez a Grundfos a világ egyik legvulgárisabb cégneve... A másik a Pinarello... :-o :D

Ez a "pogrom" meg, hát nehéz mit mondani rá, röhejesen halva született ötlet volt már kezdetétől fogva.Inkább fordítsák ezt a pénzt a még otthon lévők marasztalására.

Nem tudom, Long vajon le tudta húzni őket hazatérésekor? :D

Virago_1000 2016.06.14. 12:58:34

@Határátkelő: igen, kiragadtam a kontextusbol, mivel erre akartam reagalni.

"Londonban élő, legalább egy éve állásban lévő, fiatal, a nyelvet jól beszélő szakembereket szeretne a kormány visszacsábítani"
- a mondanivalom lenyege az, hogy akire ezek a jellemzok allnak,az Magyarorszagon felre fog tudni tenni havi 300-350 fontot. Londonban ez neki nem fog sikerulni.

Tovabbiakrol ne beszeljek, mert nem volt szo a programban de azert megemlitem, ugy mint a londoni alacsonyabb kozbiztonsag, sajat lakasra semmi esely, zsufoltsag, mocsok.
Aki 1 eve kezdett egy uj munkahelyen, az annal a cegnel meg a belso folyamatokat sem ismeri teljesen. Szakembernek nem igazan tekintheto. A kormanyprogram pedig eleve bukasra volt itelve, nem tudom ki vart mast.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.14. 13:00:17

@svédnyugger: "megfelelô teknologia, segédeszköz, dokument áll rendelkezésére, ami nem mindig mondható el a M.o-on levô multikról sem."

tapasztalatom szerint - és több multinak dolgoztam Mo-on korábban - mindegyikük igenis figyelt arra, hogy korszerű munkaeszközökön, megfelelő munkakörülmények között és a hivatalos magyar szabályokat és munkatörvényeket _betartva_ és rendesen kifizetve dolgozhassak. soha, egyetlen egyszer nem éltek vissza feltételekkel.
ez az, amit egy magyar tulajdonú kis cég, vagy pláne egy egyéni vállalkozó nem minden esetben mondhat el magáról.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.14. 13:01:24

@Herr Géza: teljesen egyetértek, erre a részre inkább nem válaszoltam, nem érdemes. aki ilyen szinten csak saját fejéből lát ki, számos dolgot nem értett még meg a világból.

micsoda? 2016.06.14. 13:01:31

@VPBA:" Mo. már évek óta széllel szemben pipil. És az is baj, hogy az anyag az emberek arcán landol,...." :))))))))

Sajnos a média is ritkán mondja ki, hogy az "adófizetők pénzéről" van szó. Ha adni kell azt mindig a kormány adja - Ukrajna, Erdély , bárhova - , ha viszont nem tetszik valami akkor mindig a magyar emberek érdekeire hivatkozik. Kérdeztek, hogy akarjuk-e a felcsúti stadiont, vasutat, nem. Bezzeg népszavazás lesz migráns ügyben, amit pénzben is meglehetne váltani.

kronikas 2016.06.14. 13:01:31

A program nagyobb sikert aratott mint amire számitottak: nem az volt a címe, gyertek haza fiatalok-csak egyet vártak.

Buchhalter 2016.06.14. 13:01:31

@Herr Géza: igazad van finomítok.Csak az illető felbosszantott,hogy mi ugyanabban a munkában gyengébb teljesítmény nyújtunk.Ha így lenne te se lennél kint Németországban ,mert Kelet -Európai vagy tehát biztos nem ütöd a színvonalt.A helyesírás okés,kapkodtam.Különben több pozira is keresnek embert hónapok óta.Mivel nem értettem ,hogy miért jó is ez nekik érdeklődtem egy HR-es ismerősömnél ,felvilágosított : amíg nincs megfelelő minőségű ember(tudásszint) és persze harmad annyi pénzért ,addig jó a helyi Dán is hazai földön.Erre már no comment.A hangsúly főleg a pénzen van.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.14. 13:04:42

@puhacica: +1 ahogy írod. de még mindig van kétmillió hű választó, akiknek ez sem számít.

Badeni_lakos 2016.06.14. 13:13:05

@tnt: igen, "a fejvadász HR es kiscsaj" egy külön világ :) ahol a inkább egyfajta konyha-pszihológia, mintsem szakmaiság,
vagy méginkább ex-has a Döntésük alapja :D

Badeni_lakos 2016.06.14. 13:27:31

Szeretném megkérdezni a "Gyere haza, fiatal" témához kapcsolódóan: Aki itt ezt most olvassa:

Hogyha egy "fiatal szakképzett magyar állampolgár végső célja az USA ban való munkavállalás és letelepedés lenne, de direktben nem kap zöld kártyát, mert szakmájában van elég amerikai is ott kint, így nem adnak neki letelepedésit, és házasodni sem akar amerikaival.

És azt fontolgatja, h a köv. 2 országon "keresztül" könnyebben szerezhetné meg azt az USA zöld kártyát, akkor

Svájci állampolgárságon keresztül vagy Angliai állampolg.on keresztül próbálkozzon?

(Eltöltene ott 5-6 évet, pl. Svájcban, vagy Londonban hogy a svájci állampolg.gal majd USA-ba emigrálva élhessen élete végéig.)

Melyik a jobb e célból, Svájc vagy Anglia ?

macamuca [IHUN] 2016.06.14. 13:28:59

@Virago_1000:
-Fiatal
-nyelvet jól beszélő
-szakember
= Mo-on félre tud tenni 300-350 fontot (kb 120-140 EZER forintot)
Lol.
Akkor mi a frászért mennek ki külföldre??, mind a többszázezer kalandvágyó, vagy mi? Merthogy kimentek-kimennek, olyannyira, hogy kormányzati program (Gyere haza fiatal...) VOLT a hazahívásukra...
Ez az ellentmondás neked nem tűnt fel? ...
Amúgy fiatal, nyelvet jól beszélő szakember lányom bő Fél év alatt spórolt össze kb 40 ezer forintot (kb 100 font), kőkemény spórolással, azért, hogy ne üres zsebbel Jöjjön ki. Nopersze, ez az összeg itt lófütty, az elmúlt kb 3 hónapban a hiányzó összeget (magától értetődően) én finanszíroztam neki (ahogy elkezdett dolgozni-keresni, értelemszerűen egyre kevesebbre volt szüksége), a minimálbértől kicsit magasabb fizumból megtakarított összegből. Mostanra többet keres, mint én.... Hiszen a nyelvet jól beszeli és szakember.
Hogy miért is nem maradt otthon?, meg a többiek is?...
Talán azért, mert a valóság NEM az, amit te próbálsz elhitetni önmagaddal. Mert a kijövők (és a maradók jó része...) nem hiszi el, hiszen tudja=tapasztalja az ellenkezőjét....

Buchhalter 2016.06.14. 13:34:01

@adamskij: rasszista??!Ezt melyik mondatomból varázsoltad magadnak Önigazolásra?Szerintem az anti szociális te vagy.Ajánlom,hogy olvasd magad vissza.Innen befejeztem veled a társalgást.Aki gyíkember szöveggel jön az szerintem szálljon magába!A magasröptű rövidítéseid meg tartsd meg magadnak.Én az embertársaimat nézem nem a statisztikákat.A papír vagy digitális verziója mindent elbír,vagy felül lehet írni.Pont egy könyvelőként akarod beadni a számokat?A GDP és a többi szarság inkább csak mézes madzag azon idiótáknak akik a felesleges pénzüket ilyen blamákra befektetik.

fhdgy 2016.06.14. 13:35:14

@Buchhalter: A teljesítményt ne az egyes emberre lebontva nézzétek. Nem is a munka mennyisége, nehézsége a fontos, hanem az eredmény.

Ha délelőtt balról jobbra ellapátolok egy vagon sódert, akkor becsületesen dolgoztam. Ha délután ezt a sódert visszalapátolom az eredeti helyére, akkor is keményen dolgoztam. De mi az eredmény?

Nem csináltam semmit. Egyébként meg kéretik nem röhögni, megtörtént!!!

Dolgoztam programozóként Németországban. Magyorországon többet és keményebben kellett dolgozni mint ott, de az eredmény ott volt nagyobb.

A dolgozó feladata hogy dolgozzon. A főnököké meg az lenne, hogy az a munka, amit a dolgozó elvégez, jól hasznosuljon.

Ebben az utóbbiban még sokat kellene tanulnunk!!!

Határátkelő 2016.06.14. 13:35:15

@adamskij: @Buchhalter: Hello, ezt nem kéne. Vitázni lehet, de a személyeskedést kerüljétek, kérlek! Köszi!

Virago_1000 2016.06.14. 13:39:39

@adamskij: "eleve nem ugyanolyan képességű a munkaerő és más teljesítménnyel végzi ugyanazt a munkát (az eltérő sebességről nem is beszélve)."
- totalis hulyeseg. Ha igaz lenne, egy multi sem jonne.

"ha ez zavar, akkor előbb a magyar munkaerőpiac létező anomáliáit kéne kezelni lokálisan: nyugat-kelet, Bp-vidék és férfi-női bérek közti ordító szakadékok."
- a ferfi noi berek kozt nincsenek szakadekok, azonos kvalitasuak kozt. Ha
Lennenek, akkor minden ceg not alkalmazna hogy sporoljon.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.14. 13:43:15

@Virago_1000: harmadakkora bér feleakkora teljesítményért azért megéri.

a férfi-nő bérkülönbségek terén számos statisztika közül az alábbit ajánlom figyelmedbe:
ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Gender_pay_gap_statistics

tanato 2016.06.14. 13:44:15

@Badeni_lakos: Nemrég volt erről, érintőlegesen szó.Próbáljon meg jelentkezni az USA haderőbe és 5 év után állampolgár lesz.

tanato 2016.06.14. 13:47:54

@micsoda?: Jól mondod ha nekik fontos valami,stadion,kisvonat,állampolgárság megadása szavazatszerzésre,népszavazás,akkor azt az állam finanszírozza,ha viszont pl. a tanárok vagy az eü. dolgozók kértek volna az volt a válasz mit képzeltek,az adófizetők pénzéből.?
Kettős beszéd ugyanarról a pénzről.

Herr Géza 2016.06.14. 13:49:32

@Badeni_lakos: Hát ez ott kezdödik, hogy svájci állapolgárságot majd csak 12 év után kapsz. De addig is végig dolgoznod kell, legálisan ott lenni, stb.
A másik vicc, hogy (tudtommal) a zöldkártya szempontjából édesmindegy, hogy milyen állampolgársággal kérvényezed meg azt.
No chance.

vg123 2016.06.14. 13:56:36

Szerintem ez egy sikeres program volt.
Nagyon is sikeres, hiszen hivatalosan elkölthettek 100 milliónyi közpénzt.
Senki nem gondolhatta komolyan, hogy ez a hazatérők miatt lesz elköltve. Én sohasem gondoltam ennyire naívnak a magyar kormányt.
Tudta a kormány, hogy mire kell az a pénz.
És sikeresen el is költötték: csupa jó helyre ment.
Családok és barátságok erősítésére.
Ahogy mondani szokták:
csak épp nem került még minden család és baráti kör sorra.
Majd idővel, talán a jövő évtízezredben.
Szerintem az nem olyan sok.
Például, ha az emberiség létezését nézzük.
Néhány tízezer év ide vagy oda... szerintem nem számít.
Lehet, hogy a fideszes körök támogatását még a neandervölgyi ősemberek vezetői ígérték meg a népnek.
Akarom mondani, a törzsnek.
Most kerültek sorra. Ennyi.

VT Man 2016.06.14. 13:56:36

@diggerdriver:
"Ráadásul még mindig nincs kármentés még mindig az okokat keresik nem a megoldást."

A megoldast ugyan kereshetik, azt nem lesz konnyu.

Oke, csokkentsuk az adokat, legyen elheto adorendszer (szerintem is).
Csak ehhez el kell venni nagyon sok embertol a transzfert, amit most kap (segely, stb). Az pedig szavazatvesztes.

Az eredendo fo problema, hogy az orszag csoro. Nem termel eleget ahhoz, hogy nagyobbak legyenek a fizetesek. Igaz, ugyanennyi penzbol is lehetne sokkal jobban csinalni.

Pelda is van: a cikk alatt levo egyik hir is ravilagit az egyik problemara: van 3400 vedono, akik nem kapnak fizetesemelest. De aki talalkozott a vedonokkel, az tudja, hogy sajnos nem lehet jobban fogalmazni, de a 3400 allas nagy resze olyan, amire nincs szukseg.

Lehet vaganykodni, hogy milyen fejlett magyarorszag, es nyugaton egyaltalan nincs vedonoi rendszer, mi meg faszak vagyunk, es fizetunk havonta 3400 embert. De mire fel? Gazdagok vagyunk? Ertelme van?

Ja, tudom miert: mert 60 eve nagy volt a gyerekhalandosag, akkor jol jott. Azota eltelt 60 ev.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.14. 13:57:24

@Virago_1000:
Már megint tévedsz.
Az építőiparban 5ev alatt 4-6 fontos órabéremelkedés volt.
Azért mert hiány van szakemberekből.
Ugyanúgy emelkedtek a groundworker vagyis lapátosember fizetések is. A vendeglátásban is óriasi munkaerőhiány van.
Nagy különbség van ha azért nincs ember mert elmentek vagy mert pörög a gazdaság.

tanato 2016.06.14. 14:00:47

www.origo.hu/nagyvilag/20160614-a-legujabb-kozvelemeny-kutatasok-is-az-unios-szakitast-partolok-elonyet-mutatjak-nagy-britanniaban.html

Úgy néz ki tényleg vége a dalnak/szabad munka és költözés UK-ba/Most már egyre növekvő szignifikáns különbséget mérnek a kilépéspártiak javára.

tnt 2016.06.14. 14:01:13

@Badeni_lakos: igen ezért írtam sőt a nagy csaj is.. mármint a néhány évvel tapasztaltabb... :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.14. 14:12:18

Az előbb kaptam egy ajánlatot heti 7nap munkára heti 67 órában. 16 font órabérrel.

Evain 2016.06.14. 14:23:52

@VT Man: "Lehet vaganykodni, hogy milyen fejlett magyarorszag, es nyugaton egyaltalan nincs vedonoi rendszer,"

Már hogyne lenne. Nem tudom mire alapozták ezt a kijelentést...

jobbos 2016.06.14. 14:37:39

"A közlekedésmérnök-műszaki logisztikus fiatalember ... egy étteremben dolgozott felszolgálóként."

Azta mikor sikersztori, hogy sikerült hazacsábítani :)

McZozo 2016.06.14. 14:44:08

@Badeni_lakos: TEvedsz a sajat jovojukrol mar reg gondoskodtak. Sok sok million van mar Lichtensteini bankszamlakon, ha egyszer el is zavarna oket a nep lenne hova es mivel menjenek hidd el

Badeni_lakos 2016.06.14. 14:53:37

@Herr Géza: aha. érdekes.
azért kérdezem, mert azt hallottam, pl. hogy a németek, osztrákok, és minden állampolgár a DACH ból könnyebben kap zöld kártyát az USA-ba, mint mi, a Kelet-Európában lakó magyarok, románok, bolgárok, horvátok stb.

És, hogy a legkönnyebben az Írek kapnak Zöld kártyát az USA ba. és utána azt sejtettem, hogy az angol állampolgárok.
de a Svájci állampolgár is megkülönböztetett szerepben van, ha pl. Californiában szeretne dolgozni és éldegélni.

2016.06.14. 14:54:37

@Ginix: Az ilyeneket nem ertem. Egy cegnel ahol Londonban dolgoztam, ott is kerestek egy ilyen valoszinutlen nyelvkombinaciot. A fizetes jo lett volna, de igy sem talaltak senkit, allandoan kerdezgettek bennunket hogy nem ismerunk-e valakit aki ezeken a nyelveken beszel mert azonnal felvennek. Miert nem vesznek fel helyette ket embert? Pl. torok-francia, finn-angol, vagy valami. Aztan csodalkoznak hogy nem talalnak senkit. (Ugyanennel a cegnel folyton elem toltak cseh, lengyel, akarmilyen nyelvu anyagokat, tobbszor el kellett turelmesen magyaraznom hogy nem, ezek a nyelvek nem hasonloak a magyarhoz es nem tudom mirol szol a szoveg :). Ezen mindig nagyon csodalkoztak; szerintem azt hittek hogy csak probalok kibujni a munka alol.)

Mester.Tamás 2016.06.14. 14:55:49

@Virago_1000:
"Tovabba: a munkaerohiany miatt otthon fel fognak menni a fizetesek - egyszeruen nincs mas valasztasuk a cegeknek"

Ha-ha. Barátnőm most jár interjúkra, mert szeretne a mostani helyéről váltani ... Mind a kettő ügyfélszolgálat, az egyik egy színmagyar cég, nettó 114 ezer volt az ajánlat ... a másik egy biztosító magyarországi leányvállalata, nettó 140 ezer lett volna az ajánlat. Milyen felzárkózás? És akkor meg vannak lepődve, hogy csak a legalja munkaerő jut? Ennyi pénzért ... egy egérluknyi garzon többe kerül jelenleg Budapesten. Az meg ne legyen már opció, hogy 50 km-ről ingázunk, mert ott olcsó.

"Tovabbiakrol ne beszeljek, mert nem volt szo a programban de azert megemlitem, ugy mint a londoni alacsonyabb kozbiztonsag, sajat lakasra semmi esely, zsufoltsag, mocsok."
Mert itthon Budapesten nem ugyanez van? Dolgoztam Németországban egy átlagos fizuért (nettó 1500 €), amiből futotta a lakásbérlésre, meg egy átlagos életre, ugyanilyen átlagos fizuért (nettó 300e) itthon is, ami mégis nagy különbség volt, hogy odakint a Mt. sokkal szigorúbban védett engem, egyáltalán, az átlag munkavállalót, a lakásbérleti szerződések pedig jellemezően évekre köttetnek, ahonnan csak megfelelő indokolással lehet kitenni, míg itthon simán 2 hónap felmondással kirakott a tulaj, és ismerősöket hallva, ő még így is a legkorrektebbek közé tartozott: átvételi elismervényt írt a pénzről, bejelentkezhettem a lakásba, stb., így mehettem helyben orvoshoz. Németországban sem lett volna esélyem saját lakásra (a legócskábban is simán 400-500 ezer eurótól kezdődnek), de összességében véve a létem hosszabb távon kiszámítható volt.

Virago_1000 2016.06.14. 14:58:04

@tanato: "hogy felsőfokú végzettségűek is először képzetlen munkával kezdenek sokan addig amíg el nem sajátítják tökéletesen a nyelvet."
- sokan ezzel is folytatjak. Meg merem kockaztatni hogy tobb mint 50%. Az ilyenek elott nincs perspektiva, jovokep, mert egy olyan munka, amit birsz 20onevesen, nem fogsz birni 50evesen. A nyugdij amit ezek utan kapnanak nem eleg az ehenhalashoz sem.
Az o hibajuk mindez termeszetesen, mert nincs bennuk motivacio.
En is igy kezdtem valamikor egy hotelban de a tobbi(felsofoku vegzettsegu) magyar kikizositett amiert nem tartottam veluk bulizni, ideoda, hanem inkabb nyelvet tanultam. Azota ok nemtudom hol vannak, kit erdekel.

Az ilyenekert nem kar ha elhagyjak az orszagot. Veluk nem veszit semmit Magyarorszag.

Ezen kene elgondolkozni minden kifele igyekvo magyarnak.

DieNanny CH 2016.06.14. 14:59:25

@Virago_1000:

Az, hogy "legalább 1 éve", számomra azt is jelenti, hogy akár 10 éve...
Vagyis, lehet, 23 évesen kiment, most, 33 évesen meg pályázik.

Szóval, alaposabban kellene értelmezned.

Badeni_lakos 2016.06.14. 15:01:35

@tanato: USA "haderőbe" be, pl. tengerészgyalogosnak, és 5 év múlva USA állampolgár lesz a migránsból? Ez nagyon érdekes... már ilyet is lehetne? ...milyen "haderő" az olyan (?)

DieNanny CH 2016.06.14. 15:03:32

@Badeni_lakos:

Svájcban 12 évre van szükséged arra, hogy Áp. lehess. Kivéve, ha svájcival házasodsz, akkor elég 5 év.

Hogy amcsiban bármelyik idegen áp. előnyt élvez, ilyenről még nem hallottam.

pamut 2016.06.14. 15:04:07

@diggerdriver: és ez jó ajánlatnak számít? hány hétig lehet bírni a szabadnap nélküli folyamatos melót? és hétvégén nem adnak alapból több pénzt?

2016.06.14. 15:05:20

@puhacica: +1. Ez az egyik legnagyobb hiba egyebkent altalanossagban a kormany reszerol Mo.on - es ez az amirol tenyleg ok tehetnek, es amin tudnanak valtoztatni - hogy nem lehet elore tervezni mert egyik pillanatban eloallnak akarmilyen keptelen dontessel es keresztulviszik, majd ugyanolyan gyorsan torlik az egeszet es akik erre alapozva hoztak valamilyen dontest, azok szivnak. Gazdasag szempontjabol ez az egyik legnagyobb problema, mert kiszamithatatlan uzleti kornyezetet teremt ahova normalis cegek es emberek nem akarnak befektetni. Ugyanez a gyerekvallalassal, stb.

pamut 2016.06.14. 15:05:40

ha kilépnek az angolok akkor idővel visszajönnek majd a magyarok (vagy mennek másik országba), mert egyszerűen egyre kevésbé fogja megérni, lassú lecsúszás vár az országra, ami ráadásul társadalmi feszültségeket is okoz majd, szóval az egyre kevesebbet érő font mellé még puskaporos hangulat is társul.

tanato 2016.06.14. 15:05:43

@Virago_1000: Én is ismerek ilyen itthon diplomáziott/biológia-kémia/aki azért ment ki mosogatni hogy később hazajöjjön nyelv vizsgázni mert anélkül nincs biosz-kémia diploma hiába az 5 év egyetem itthon.Azután/ ennek már 5 éve/ ott maradt azóta is pincérkedik stb.Szerintem már el is felejtette hogy diplomás ember/volna ha volna nyelv vizsgája/van egy k.-európai /litván /barátnője és elvannak mint a befőtt, a jövőre nem gondol.

Tehetséges ugandai buzi 2016.06.14. 15:06:38

Na és Varga Mihály mit mondott, MIÉRT zárják le a programot? Ez mintha kimaradt volna a postból.

Én is arra gondolok, hogy elfogyott a gempa, dehát ilyesmit nem illik beismerni, hogy szegény az eklézsia. Azért lennék kíváncsi a kormányzat indokolására.

Határátkelő 2016.06.14. 15:07:03

@Tehetséges ugandai buzi: Semmit nem mondott, ha jól tudom. Csak közölte.

tanato 2016.06.14. 15:07:16

@Badeni_lakos: Feketehajú hölggyel beszélgettünk erről részletesebben néhány poszttal ezelőtt.

DieNanny CH 2016.06.14. 15:08:12

@VT Man:

Ezt a védőnői dolgot kifejtenéd? Ilyen szemszögből még nem vizsgáltam. Mármint, hogy anno hogyan kezdődött, és miért gondolod, hogy már nincsen rájuk szükség?

Virago_1000 2016.06.14. 15:12:25

@SECI: a kintlevo diplomasok tobbsege (50+ %) betanitott munkaskent dolgozik es sporolni (!!!) kell neki egy magyarorszagra utazashoz.

2016.06.14. 15:12:45

@Badeni_lakos: Mire gondolsz, miert vagy hogyan kapnanak konnyebben zold kartyat? Zold kartyanal nem a nemzetiseg szamit hanem hogy miota van az illeto az USAban, milyen munkaja van stb.

Virago_1000 2016.06.14. 15:14:09

@Herr Géza: "Azaz nem volt feltétel, hogy szakmádban dolgozz UK-ben."
- ezert volt hulyeseg a progam.

gyászhuszár 2016.06.14. 15:24:09

"Gyere haza miniszternek" , allamtitkarnak, allami cég vezetojenek es egybol otthon fogod magad erezni. Semmivel sem csinalnak szarabbul sot hatha hoznak haza valami esszerut is. Sot a nyelvtudas sem elvaras, diploma se..

Virago_1000 2016.06.14. 15:34:44

@macamuca [IHUN]: nezd ez attol fugg milyen szakember es hany ev tapasztalattal. A lanyod valoszinuleg palyakezdo, (azert diploma utan 2-3 evig meg annak szamit, ne tekintsunk mar azonnal szakembernek egy frissdiplomast. Majd par ev es az lesz.
Otthon aki fel ev alatt csak 40.000t tud felretenni, az egy koltekezogep, meg mezogazdasagi idenymunkabol is felre lehet ennyit tenni fel ev alatt.

"Elmúlt kb 3 hónapban a hiányzó összeget (magától értetődően) én finanszíroztam neki "
- tehat eltartani meg mindig nem kepes magat, bar alakul.

Azt tegyuk hozza, hogy ha londonban olyan szinvonalon akar elni mint otthon, nem fog tudni sporolni meg annyit sem nezd meg az alberletarakat es az altalanos megelhetesi koltsegeket. Sajat lakasa SOHA nem lesz mint ahogy neked sem a minimalber kozeli fizetesedbol.

Ne felejtsuk el, a kapitalizmus alapvetoen a kizsakmanyolasrol szol es ez orszagfuggetlen.

pamut 2016.06.14. 15:36:45

@Virago_1000: Ezt az infót hol olvastad?

Virago_1000 2016.06.14. 15:44:20

@adamskij: "a férfi-nő bérkülönbségek terén számos statisztika közül az alábbit ajánlom figyelmedbe:"

Hamis statisztika el sem olvasom. Ha igaz lenne akkor miert nem foglalkoztatnak inkabb noket az adott munkahelyeken? Hiszen a cegek ekemi erdeke a sporolas. Erre valaszolj.

Csodabogár 2016.06.14. 15:46:22

@Badeni_lakos: Svájci állampolgárság minimum 12 év! Meg elég nagy macera.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.14. 15:47:49

@Virago_1000: nézd, az én tapasztalatom szerint ez a statisztika tökéletesen igaz. ugyanazért a munkáért kevesebbet fizetnek női kollégáinknak.
külön téma a nők munkaerőpiaci helyzete, illetve hogy egyes területek hogyan válnak férfi-női tereppé: ez egy össztársadalmi játék ahol erős érdekérvényesítés történik.

Virago_1000 2016.06.14. 15:52:27

@diggerdriver: a gazdasag akkor es azert porog mert hitelt bocsatanak ki a bankok. Ha a bank ezt lelassitja v. Leallitja akkor "valsag" kovetkezik be A hitelfeltetelek teljesen madok itt es ott. Ezt a bankok hatarozzak meg nem a mindenkori kormany. A kormanynak gyakorlatilag nincs beleszolasa. Elmeletileg van gyakorlatilag nagggyon keves.
Ezert terjedt el a hatterhatalom kifejezes is. Mert ok tartjak a valodi hatalmat a kezukben a kormanyok csak azert vannak kirakatban h legyen kit szidni. A nepnek kenyer kell es cirkusz.

montroyal ( CAN qc) 2016.06.14. 16:00:12

@Badeni_lakos: az EB vel a fidesz megint szavazatokat szerez agyakat mos .. mert megjelent biztos forrasbol hogy 88% nezok es szereplok az ellenzeki TV ben (fuj szemet komcsik meg Gyurcsany stb) szeretne ha kikapnanak a magyarok mert Orbanek szeretik a focit .... ezrek frocsognekazok ellen akik akarjak hogy kikapjon a magyar csapat, vagyis a komcsik ellen ... Ugyes ...

Evain 2016.06.14. 16:03:38

@adamskij: esetleg a három éves szülési szabadságot is felhozhattad volna példának.
Ez ugyanúgy része a problémának.

montroyal ( CAN qc) 2016.06.14. 16:05:41

mos akkor mi lesz?
azok akik ezzel a programmal foglalkoztak X ideje es a 100 million felul hatalmas penzeket, fizeteseket, utazasokat stb huztak le azoknak most megszunik a munkajuk es mehetnek kulfoldre munkat keresni ?

Virago_1000 2016.06.14. 16:05:58

@tanato: nincs vege a dalnak. Nem eszik olyan forron a kasat. Ez az egesz szavazas csak az ostobak hulyitesere kell (hiszen toluk van a szavazatok tobbsege).
Uk tagja az EEAnak. Tehat szabadon lehet ezutan is menni mint ahogyan az eea/efta orszagokba is.

Golf2 2016.06.14. 16:06:59

@Badeni_lakos: Ostoba ez a Fidesz... Sajnos nem,akkor már rég megbuktak volna,nagyon is rafináltak.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.14. 16:07:49

@Evain: ördögöd van, morfondíroztam rajta hogy beleírom. teljesen igazad van, a gyerekvállalás - pláne egymás után kettő - olyan kockázat, amivel egy munkaadónak számolnia kell.
a fentebb idézett statisztika többek között azt is nagyszerűen mutatja, a törvényi szabályozásnak milyen hatása van a női-férfi bérkülönbség egészére. de hogy emberünket idézzem: úgyis hamis :D

Evain 2016.06.14. 16:13:46

@adamskij: erről eszembe jut, mennyire normálisan kezelte a mostani cégem azt, hogy a közvetlen kolléganőmmel, akivel megosztott feladataink voltak, 3 éven belül felváltva mentünk szülni. Ő is kettőt, én is kettőt. :D Azóta is részmunkaidős vagyok, ráadásul mellé a férjem is részmunkaidős lett, nem csak én (bár nyilván másik cégnél).

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.14. 16:16:37

@Evain: részmunkaidő, távmunka, paternal leave - számos bizonyított eszköz a gyermekvállalás kezelésére.
örülök, hogy ennyire körültekintő helyed van, ezt értékelni kell!

Mighty Duck 2016.06.14. 16:17:03

@Badeni_lakos: Ne felejtsd el, hogy maga a sorsolás csak a követségi interjúig juttat el, nem magáig a kártyáig. Az interjút önállóan, angolul kell venned, valamint érdemben prezentálnod, mihez is kezdesz az USA-ban, aminek része az is, hogy miből mit és hol kezdesz a tengerentúlon. Ezen egy kelet-európai valóban nagyobb eséllyel fog elhasalni, mint egy svájci, vagy angol, de ez nem abból ered, kinek milyen útlevele van.

2016.06.14. 16:17:16

Program lezárva, pénz ellopva, lehet máson gondolkozni, ahonnan lóvét lehet lenyúlni. Nem milliókat, milliárdokat !

Mert itt csak az nem bünös, aki 2-3 milliárdot lop. Az befektető és kormánybarát !
Miközben nincs pénz sem az oktatásra, sem az eü-re, csak stadionra, kisvasútra és kancsal gyuri baromságaira.

Végül egy UK-ba kiment csapat papirra irt és kiragasztott üzenete a fidesznek. Valahol falragaszként olvastam . Igy szólt--"Én itt hagyom a tanyátokat, ti meg bas..átok meg any.tokat ".

Szépnek nem szép, de ez a valóság , és ez igaz !!

Lőtéri Kutya 2016.06.14. 16:17:23

A posztban leírt számok nem biztos, hogy fedik a valóságot. Itt például azt írják, hogy " A programot 100 millió forintból indították, és eddig a Magyarországon elhelyezkedett 105 fő részére eddig megítélt támogatások összege 57 millió forintra rúgott."
www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/mi_lesz_igy_a_kulfoldre_vandorolt_magyar_fiatalokkal.5.233282.html

Evain 2016.06.14. 16:21:29

@adamskij: 8 éve dolgozom itt, eszemben sincs kilépni. :)

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.14. 16:22:49

@Evain: teljesen érthető! persze ehhez ilyen munkaadó és tulajdonos szükséges.

2016.06.14. 16:34:23

@Evain: Van bizony, bar nem tudom minek. Hozzank jart regen egy nagyon idegesito no Londonban a gyerek szuletese utan, aztan megkertuk hogy ne jarjon. Ez megint egy olyan lesz szerintem hogy 'nincsen vedono' mert nem pont ugy hivjak hogy vedono, vagy 'protecting woman' :) vagy hasonlo, hanem mas neve van kulfoldiul.

Lőtéri Kutya 2016.06.14. 16:36:38

@Herr Géza: Itt írják a szürke keretes részben, hogy tényleg volt aki csak a repülőjegyre vette fel a támogatást. :)
index.hu/gazdasag/2016/06/08/105_fiatalt_hozott_haza_a_kormany/

2016.06.14. 16:42:09

@Mester.Tamás: Nem akarok bunko lenni, nem tudom pontosan milyen munkakorrol van szo, de egy atlagos ugyfelszolgalatosnak pl. UKben minimalber korul fizetnek, abbol pedig lehetetlen onallo lakast berelni, maximum szobat. Nemetorszagban sem hiszem hogy fizetnek ezert netto 1500 eurot, hacsak nincs az illetonek kiveteles tudasa, pl. extra nyelvtudas vagy szakmai tudas.

Herr Géza 2016.06.14. 16:46:27

@Mester.Tamás: Alapvetően tök igazad van, egy dolgot azért cáfolnék:
"saját lakásra (a legócskábban is simán 400-500 ezer eurótól kezdődnek)..."
Ez még Münchenre sem igaz, nemhogy egész N.o.-ra.. Ennyi pénzből a keleti részeken palotát kapsz, de a nyugati oldalon is sokfelé kijön belőle komoly családi ház is. Maradjunk annyiban, hogy a kétszobás lakások ára helytől függően 80-150e euró között indul, és ez már nem a "jobb lenne fölrobbantani és újat építeni" kategória.
Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy 1500 nettóból sitty-sutty veszel lakást.

Bambano 2016.06.14. 16:52:15

anno számolgattam én is, 100 misiből 50 ember, akkor két milka jut darabjára. egy hiányszakmában dolgozó it szakemberért már 10 évvel ezelőtt is kifizettek 700 euró napidíjat, vagyis két munkahétnél kevesebb bevéltelből akarják itthonmarasztalni őket?

akinek ez reális megoldásként megfelelt, annak még a harmadik szomszédja is idióta.

2016.06.14. 16:52:25

@kronikas: Ja, a valakinek a valakije akit kikuldtek ennek a programnak a kereteben hogy Londonban iranyitsa a projectet, mar kibulizta magat, osszeveszett az ottani baratnojevel, egyebkent is minden nagyon draga meg nem lehet tejfolt kapni tehat osszepakolt es 'hazament'. Feltuningolt CV, feltoltott bankszamla, impressziv nevjegykartya-gyujtemeny. Teljes siker! :)

macamuca [IHUN] 2016.06.14. 16:55:57

@Virago_1000:
Nah, sorban:
1: igen, pályakezdő, de nem diplomás. Lepődj meg: nem csak a diplomával rendelkezők a szakemberek. Vagy Szerinted igen? Mo-on esélye sem volt a szakmájában dolgozni (fodrász konkrétan), mármint legálisan... Itt meg már visszatérő vendégei vannak, és egyre többen keresik meg úgy, hogy X ajánlotta..., így gondolom, tényleg jó/hozzáértő, nem csak az esetleges szülői elfogultság szól belőlem.
2: Ha nem is a szakmájában, de dolgozott. Autóipari régióban lakva hol máshol, mint gyárban (egy beszállítónál), méghozzá nagyban. Természetesen 3 műszakban. És szintén természetesen minimálbérért..., így aztán havi nettó 70-75 ezret keresett (muszakpotlekkal...), plusz havi 8 ezer kajautalvány. Miutan a lakbér+víz/villany/fűtés/közös költség+kaja+Egyebek (mosószer, miegymás) rá eső részét kifizette (ugyanis ezt nevezik önfenntartásnak...), maradt 20-25 ezer forintja a személyes dolgaira: ruha, szórakozás, akármi. Jó esetben. Mert ha a fűtésszamla magas volt.., ha kevesebb volt az éjszakás műszak..., amikor beteg volt (táppénz összege)... Nos, a valóságban ilyesmikre költött az, aki Szerinted koltekezogep...
3: Most már eltartja magát, a korábbi hónapokban (leginkabb az első hónapban, hiszen se NI-szam, se munka) kellett segítenem. Olyannyira eltartja magát, hogy marad pénze is... Nos, tényleg megérte bevállalni a kezdeti nehézségeket. Pár hónap után talpraállt. Erre zéró kilátása volt Mo-on... Mit gondolsz, haza fog menni, hogy majdan Mo-on szüljön egy leendő engedelmes adófizetőt?, vagy inkább itt, pár év múlva? (erről jut eszembe: barátja is lett, egy itt tanuló (mérnökhallgato) magyar srác, aki szintén itt tervezi a továbbiakat.) Mit tippelsz?
4: Az elképzeléseid mind a mo-i, mind az itteni valóságról erősen tévesek. Munkahelyek, bérek, lehetőségek, illetve mindezek hiánya tekintetében.
5: saját lakás/ház: lehetséges. Hirtelenjében 3, 30-as éveiben járó ismerős család (=gyerekeik is vannak mindegyiknek, és nem egy..) jut eszembe. Kettőnél apu melós (tudod, szakember, kétkezi, méghozzá jól megfizetett , diploma nélkül is), egyikük középvezető. 1 anyu otthon van a kisgyerekekkel, a másik 2 dolgozik ápolónő, illetve részmunkaidős takarítás). Oszt saját házuk van (2 lakas, 1 ház a pontosság kedvéért). Hitelre, de bevallalhato volt. No, ezügyben ilyen a valóság.
6: Nem Londonban élek/élünk, de az olajfőváros sem nevezhető olcsó városnak. Oszt mégis....

Muscari 2016.06.14. 17:02:48

Kardio, itt vagy? Szeretnék neked privátot írni, remélem működik az ide tartozó email címed.

Muscari 2016.06.14. 17:05:19

Hát igen, eddig tartott. Szerintem senki nem csodálkozik azon, hogy vége lett, egy év alatt meg lehetett tömni pár zsebet, de tovább húzni ciki lett volna. Hatalmas siker volt, mit mondjak.

2016.06.14. 17:07:00

@Herr Géza: 'a kétszobás lakások ára helytől függően 80-150e euró között indul'

Munchenben nem, sot mar studiolakast is nehezen kapsz ennyiert. Ugy tudom, Berlinben is hasonlo a helyzet. Azt tudom hogy Nemetorszag mas reszein olcsobb. 400-500 ezer semmikeppen nem a kezdo ar, annyiert valoban szep ketszobasat lehet mar kapni barhol, ill. keleten, videken esetleg 'palotat' :)

2016.06.14. 17:10:15

@montroyal ( CAN qc): Ne aggodj, azok mind haverok voltak. Osszeszedtek egy csomo penzt a semmiert, nyilvan direkt rovid tavra terveztek. Azota mar mas, hasonloan fontos munkakorokben fejlesztik tovabb a kapcsolati halojukat meg a bankszamlajukat.

2016.06.14. 17:19:53

@macamuca [IHUN]: Ne idegesitsd magad Viragon (inkabb szurjed, mint en, ha idegesit), mi akik voltunk ilyen helyzetben mint pl. a lanyod (minimalber Mo.on, zero kilatasok) tudjuk hogy mirol beszelsz. Orulok hogy jol erzi magat a lanyod es szepen alakulnak a dolgai.

Herr Géza 2016.06.14. 17:31:26

@Mirjam2: Igazad van Münchennel kapcsoltaban, ott 200-ról indulnak a kétszobások. Berlinre viszont nagyon nem igaz: ott rengeteg lakást megkapsz még 100e alatt is.
Konkrétan egy ingatlanos portálon több, mint 600 lakást találsz a "min két szoba, max 150e euró" szűkítésre. Berlin különben egészében még mindig nem tartozik a top 5-be, vannak felkapott és drága kerületei, de az átlag még elviselhető. Ha a top nagyvárosoktól eltekintesz, akkor 4-500-ért családi házat/sorházi kertes kéglit kapsz lazán.
(De most ne gyere, hogy a Starnberger See-nél nincs ház egymillió alatt....:))))) Tudom, meg nyilván vannak még ilyen helyek sokfelé:)) ).

macamuca [IHUN] 2016.06.14. 17:33:04

@Mirjam2:
Áhh, nem idegesít, mármint a konkrét személye, inkább a "minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel nagyon meg vagyunk elégedve"-felfogás az, ami zavar. Pontosabban az a "vakság", amivel a tényeket (a mo-i valóságos helyzet elől egyre nagyobb számban külföldre költöző fiatalok ÉS idősebbek, valamint ennek rövid- és hosszútávú következményei) abszolút figyelmen kívül hagyja, és emiatt lelkesen szavaz az ezt előidéző ÉS konzerváló kormánypártra. Ezzel pedig a helyzetet konzerválja =esélytelen egy változás... Szóval ez az, ami miatt olykor billentyűzetet ragadok..., pedig tudom, hogy nincs esélyem...
Köszi :)

2016.06.14. 18:11:38

@Herr Géza: Ebben igazad van (mondjuk a 100 ezer alatti lakasok Berlinben azok 'olyanok is', es / vagy arveresi vetel; Munchenben meg mar egy jobb egyszobasert is elkernek 200-at).

2016.06.14. 18:19:56

@macamuca [IHUN]: Igen, igy mar ertem, es jo hogy leirtad.

gabors 2016.06.14. 18:25:09

@Badeni_lakos: "Melyik a jobb e célból, Svájc vagy Anglia ? "

Egyik se !!!

Semmi kulonbseg nincs milyen allampolgar (esetleg a cegnel jobban tetszik majd mint pusztai magyar es plusz 5-6 eve gyakorlat) ugyanazok a feltetelek a szakman belul ... anglia abban lehet elonyben hogy 5-6 eve utan nyelvi gondok talan mar nem lesznek igy esetleg nagyobb az esely a felvetelre de semmi tobb.

Herr Géza 2016.06.14. 18:43:26

@Lőtéri Kutya: Igen, köszi, ezt olvastam a napokban. :D

Golf2 2016.06.14. 18:47:13

@macamuca [IHUN]: Lenne esélyed ha többet fizetnek...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.14. 18:47:55

@Virago_1000:
Azért bazmeg mert a nő nagyságrendekkel megbízhatatlanabb munkaerő mint a férfi. A gyerekek okán.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.14. 18:48:18

@puhacica: "pofaraestek mint vasorru baba a magnesasztalon."

Haha, koszi! Ez a varosi szleng nekem uj, de nagyon jo! :))))

É2I 2016.06.14. 18:53:34

Eleve rosszul indult el az egész. Azt hangoztatva, hogy képzett, 3-4 nyelvet beszélő diplomásokat akarják visszacsábítani.
Közben már a középszintű szakmunkásokból is hiány van. Nem is akar senki kőművesnek vagy villanyszerelőnek menni vagy ha mégis, frissen végzettként húz is ki, akár mosogatni. Mivel "vállalkozóink", "mestereink" csesznek megfelelő bért fizetni, már ha egyáltalán bejelenti. Persze hozzá lehet tenni, hogy agyon van adóztatva mindenki.
És csodálkozunk.
Hab a tortán; ilyen mondvacsinált akciókkal verünk még el pénzt az önfényezésre. Gratulálni való cselekedet.

2016.06.14. 18:53:39

"Úgy vélte, „trendivé” lehet tenni a hazaköltözést is, de jó lehetőségeket kell kínálni."

Ha trendi hazafi vagyok, akkor mennyivel adnak többet a boltban?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.14. 18:55:41

@pamut:
Ez egy jó ajánlat. Nem lehet sokáig bírni. Én nem is vállalnám max 2-3hétig. Ez úgy van hogy hétfőtől péntekig 47,5 óra. Szombat vasárnap délután egy óráig tart a munkaidő de mindegyik napra 10órát írnak. Nincs túlórapénz de így kompenzálnak. Ez egy hónapban kb 3700font nettó.

tanato 2016.06.14. 19:00:01

@Virago_1000: Speciel itthon ettől nagyon félnek,pl. volt TV-s szavazás/többször is különböző műsorokban/,ahol 75% arra tette a voksát hogy brit kilépés esetén drasztikusan csökkenni fognak az UK-s munkavállalási lehetőségek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.14. 19:04:09

@Virago_1000:
Miért gondoljátok sokan hogy csak és kizárólag spórolni mennek ki az emberek? Mostmár oda jutottunk hogy akinek nincs megtakarítása az nem is ember. Mi van akkor ha valaki kijön és nagyságrendekkel jobban él mint otthon de nem tesz félre?
Na olyankor mi van? Az elképzelhetetlen hogy valaki jól akar élni?
Van egy vésztartaléka és a többit feléli. vagy még az sincs.
Milyen alapon turkálsz más zsebében? Azt mondod hogy költkezőgépgép.
Én meg azt mondom rád hogy egy faszarági fogtechnikus spur hímivarsejt.
Hogy lehet valaki életvezetését kifogásolni? A te pénzedet költi? Panaszkodott neked hogy nem tud megélni? Adtál neki valaha egy szelet kenyeret?
Eszem-faszom megáll.

Din Serpahis 2016.06.14. 19:05:45

@tnt: Hát...az első svájci helyemen a 30 fős teamből ketten voltak német anyanyelvűek és további két ember beszélte a németet idegen nyelvként (többek között jómagam)
Az a cég meg ahol most vagyok... hát szerintem olyan 10 százalék körül lehet azoknak az aránya, akik tisztességesen tudnak. Persze ez IT, de akkor is...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.14. 19:07:45

@Virago_1000:
Nem kérdeztem hogy miért pörög a gazdaság. Tényeket közöltem.
A magyar munkaerőpiac egy jóindulattal is stagnáló gazdaságot nem tud ellátni elég munkaerővel ezért emelkednek a bérek.
Az Brit gazdaság annyira pörög hogy nincs elég munkaerő ezért emelkednek a bérek. A többi rizsa.

2016.06.14. 19:26:24

Hey, we're winning! Mo. - Ausztria meccs.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.14. 19:31:44

@Badeni_lakos: Bar a MAVNI program fel lett fuggesztve par evvel ezelott, de korlatozott szamban, es bizonyos feltetelek meglete mellett lehet probalkozni:) itt az idei :
jointhemilitary.org/mavni-program/

tnt 2016.06.14. 19:32:46

@Din Serpahis: köszi jó hír ... nekem mindenképpen.. igen az IT az valóban más...

2016.06.14. 19:36:48

@diggerdriver: +1, teljesen egyetertek. Nekem huszoneves koromban evekig eszembe sem jutott megtakaritani, nem bantam meg. Nem ez az egyetlen fontos dolog az eletben, sot.

M. Péter 2016.06.14. 19:47:17

Érdekes, hogy a honlap csak úgy eltűnt. Jobb helyeken a transzparencia érdekében archiválták volna valahogy, hogy lehessen látni, hogy mire költötték a közpénzt.

2016.06.14. 19:48:43

@diggerdriver: Ez jo :). Mellesleg, NYERTUNK! Legalabb a focira koltott millioknak van valami latszata...

Herr Géza 2016.06.14. 19:49:07

@Virago_1000: "vagy ami meg rosszabb, egy negert aki egyszercsak feltekenysegi rohamaban jol agyonverne."
Miután, vagy mielőtt megerőszakolt 10 szűz fehér nőt...?
Persze mit is várnánk tőled...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.14. 19:51:21

@Herr Géza: ok, megnyugodtam, hogy nem csak en kaptam fel a fejem erre a megjegyzesre :) (pedig messze all tolem, hogy PC legyek :)

2016.06.14. 19:52:19

@M. Péter: Szerintem pont ezt akartak elkerulni. Marmint hogy kideruljon, mire koltottek valojaban a penzt. Nyilvanvaloan penznyelonek lett tervezve az egesz kezdettol fogva, meg jo kis londoni utazgatasra-networkolesre a 'fiuknak'. Most azt szeretnek ha minel gyorsabban elfelejtkezne rola mindenki (es el is fognak).

Virago_1000 2016.06.14. 19:56:56

@diggerdriver: a magyar gazdasag nem stagnal, hanem novekszik. Ezek eppolyan szamadatok. Sot %-osan tekintve jobban mint a brit, az elmult par evben, akarhogy is probalsz maskepp onigazolni.

ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tec00115&plugin=1

"Nem kérdeztem hogy miért pörög a gazdaság. Tényeket közöltem."
- minden teny mogott okozat van.

"Mi van akkor ha valaki kijön és nagyságrendekkel jobban él mint otthon de nem tesz félre?"
- ne hazudj, legalabb magadnak ne. Nagysagrendekkel jobban nem elsz te sem. Otthon szebb nagyobb kenyelmesebb hazad volt. Tobbet mehetsz haza magyarorszagra? Amig otthon laktal nem kellett repulojehgyet venni most mar megengedheted magadnak. Tavol a csalad tavol a rokonsag. Londonban sajat hazra, hasonlora mint otthon meg havi 3700 nettobol sincs halvany lila eselyed.
A gyereked iskolaztatasarol ne is beszeljunk. Majd rajossz ha odakerul.
Dicsekszel hogy nincs megtakariyasod? A te korodban mar felre kellene tenned nyugdijra. De mar el vagy vele kesve.
A nyakamat merem tenni ra hogy nyugdijas eveidre hazakoltozol, mert ittnem fogsz tudni megelni.
Nehogy beteg legyel mert a gyerekeidnek nem lesz penze kifizetni az oregek otthonat - havi 2500-3000 font.
Meg nem beszeltunk a biztositasi uzletagrol de nem is akarok.

"Én meg azt mondom rád hogy egy faszarági fogtechnikus spur hímivarsejt."
- en meg nem mondok semmit mert szohoz sem jutok.

M. Péter 2016.06.14. 19:59:09

@Mirjam2: Nam csak London van a világon. Minimálbér teljes munkaidőben már több, mint havi 1000 font. 400-500 fontért már sok helyen lehet lakást bérelni, a maradékból pedig meg lehet élni.

montroyal ( CAN qc) 2016.06.14. 19:59:18

@Mirjam2: ezt meg mi is vegig izgultuk ... munka helyett .. es mivel elmondtam az argentin melosomnak hogy Voksan Virag szerint Argentina is eselyes lehet az EB-n , o is izgatottan nezte vegig

mandiner.hu/cikk/20160613_voksan_virag_szerint_argentina_a_foci_eb_egyik_eselyese

Virago_1000 2016.06.14. 20:00:27

@Herr Géza: miert tagadod a nyilvanvalo tenyeket?
Hany negerrel volt dolgod eletedben? (Majd lesz, koszond merkel mamanak)
A muszlim nok azert viselnek burkat mert tudjak hogy a sajat ferfiaik ezt tennek veluk es ezert inkabb elrejtik magukat. Ennyi adalek eleg is az iszlam kultura megertesehez.

Virago_1000 2016.06.14. 20:03:55

@M. Péter: "Nam csak London van a világon. Minimálbér teljes munkaidőben már több, mint havi 1000 font. 400-500 fontért már sok helyen lehet lakást bérelni, a maradékból pedig meg lehet élni."
- Nemcsak budapest van a vilagon. A minimalber mar tobb mint havi 120.000 ft. 50-60000-ert mar sok helyen lehet lakast berelni, a maradekbol pedig meg lehet elni.

2016.06.14. 20:12:23

@M. Péter: En ezt valaszkent irtam arra hogy a fenti kommentelo baratnojenek netto 140 ezret ajanlottak Mo.on, amibol szerinte nem lehet Bp.en lakast berelni. Nyilvan videken lehet belole lakast berelni plusz megelni. Azt akartam irni hogy atlagos allasokkal 'Nyugaton' sem garantalt hogy sajat lakast bereljen es jol eljen az ember, foleg nem egy felkapott nagyvarosban.

Herr Géza 2016.06.14. 20:13:13

@Virago_1000: Te ne papolj nekem kicsi fiú megértésről. Több afrikai haverom van, mint gondolnád, veled ellentétben én nem a sajtóból ismerem őket. Életem eléggé meghatározó egyetemi éveiben köztük éltem, akkoriban több időt töltöttem velük, mint a németekkel.
Erről ennyit.

DieNanny CH 2016.06.14. 20:19:11

@Virago_1000:

"nem valami harry potter utanzatot, vagy ami meg rosszabb, egy negert aki egyszercsak feltekenysegi rohamaban jol agyonverne."

Már rasszista is vagy????
Most én mondom: eszem-faszom megáll!!!

2016.06.14. 20:19:34

@diggerdriver: Par hetig ki lehet birni, mikor en gyarban dolgoztam, karacsony elott egy honapig nem volt szabadnapunk. Nagyon nehez volt, de anyagilag megerte :). Kitartast kivanok neked a kovetkezo hetekhez, ha elvallalod.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.14. 20:21:48

@Mirjam2:
Nem vállaltam el. Naponta kapok 5-6ajánlatot de most jó helyem van.

macamuca [IHUN] 2016.06.14. 20:21:52

@Golf2:
Oooo, bocs, de így hirtelenjében nem ugrik be, hogy mire is lenne esélyem (és hol)? Saját lakást venni itt? Mert arra itt van esélyem. Még nekem is (az én koromban, az én fizummal). Szimpla matek: ár, önerő összege (ez kb 4-5 év alatt osszerakhato), hitel futamideje és a fizetendő részlet összege =kb mire nyugdíjas leszek, lenne/lehetne egy kis (tehát kb 1-1,5 szobás) saját kecom. Eddig még másra kellett a felretehető pénz, de talán...
Vagy mire értetted?

2016.06.14. 20:22:02

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Direkt provokal folyamatosan a szexista, rasszista nonszensz dumaval (plusz osszeeskuves-elmeletek).

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.14. 20:23:28

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Latszik, hogy Virag nem az USA-ban el, ahol _pusztan_ az "n word" kiejtese is foben jaro bun :) tenyleg annyira beivodik az emberek agya'ba, hogy en, aki csak 10 eve elek itt, is felkaptam erre a fejem, mert annyira elszoktam tole...

M. Péter 2016.06.14. 20:33:46

@Badeni_lakos: Amerikai bevándorlásnál a feltételek az állampolgárságtól függetlenek, egy másik állampolgárság megszerzése nem segít. Az amerikai állampolgárok közvetlen hozzátartozóin kívül minden bevándorlási kategóriára van kvóta, és van egy olyan korlát is, hogy egy országnak a kvótákból legfeljebb évi 50000 bevándorló vízum adható ki, de ez jelenleg csak Kínát, Indiát, Mexikót és a Fülöp-szigeteket érinti, és itt a születési hely számít, nem az állampolgárság. Az íreknek annyi előnye van, hogy az Írországban (Észak-Írországot is beleértve) születettek jogosultak a vízumlottóra, amely elvben az USA-ban alulreprezentált országokból való bevándorlást segíti.

Határátkelő 2016.06.14. 20:34:37

@Virago_1000: Szerintem ez az a pillanat, amikor muszáj vagyok egy utolsó figyelmeztetést adni, mert ez a nem kicsit rasszista szöveg itt nem megy. Ezt a hozzászólásod kimoderálom, és ha még egy ilyet elengedsz, akkor marad az előmoderáció. Kösz a figyelmet!

2016.06.14. 20:35:06

@diggerdriver: Ertem, neked van igazad. Ha most jo helyed van, nem erdemes valtani.

SzZoole 2016.06.14. 20:35:10

@Zsuzsi65: itt sem lehet,szitok szonak szamit.
En kaptam azert,mert azt mondtam,hogy a black security gay.
Ez is rasszistanak szamitott.

2016.06.14. 20:38:17

@Zsuzsi65: Elegge nyilvanvalo hogy direkt csinalja - attention seeker.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.14. 20:39:25

@Zsuzsi65:
De nem is Angliában él. Akkora ökörségeket hordott már össze hogy szerintem a térképen sem tudná megmutatni hol van.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.14. 20:39:35

@Zoole[uk]: lehet, hogy azt azert kaptad, mert azt mondtad, "gay" :)) (vagy guy akart lenni? :))))) mondjuk az, hogy "black" itt pusztan megkulonboztetes, ha valakit le akarnak irni, akkor pl. mondjak, hogy egy white female v. black male stb.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.14. 20:40:16

@Mirjam2: igy gondolom en is, szoval szerintem ugorjunk is a temaval :)

2016.06.14. 20:40:22

@Herr Géza: Es nem eroszakoltak meg? Hat bocsi de ezt nem hiszem el :)

SzZoole 2016.06.14. 20:43:42

@Zsuzsi65: igen,guy-t akartam irni(hulye autocorrect)

Itt mar black szon is morgolodnak:(

2016.06.14. 20:46:17

@Zsuzsi65: Angliaban akkor tudom elkepzelni hogy ez problema lenne ha indokolatlan, pl. maskepp is lehetne utalni az illetore (pl. 'Jack', 'that tall guy over there', stb.). Pl. ha rolam beszel valaki aki ismer valamennyire egy munkahelyen, nem hangzana jol ha azt mondana, 'the Eastern European woman'. De a helyzettol fugg.

Golf2 2016.06.14. 20:47:50

@macamuca [IHUN]: Azt írtad nincs esélyed "virágot" megváltoztatni erre írtam

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.14. 20:49:35

@Mirjam2: igen, kontextustol fuggoen kell ertelmezni a dolgokat...

2016.06.14. 20:50:06

@Mirjam2: Pl. ha a rendorseg keres egy gyanusitottat, vagy eltunt szemelyt, teljesen elfogadhato azt mondani hogy 'a black male / female'. De ez azert van mert teljesen ismeretlen az illeto a celkozonseg szamara, ezert valahogy le kell irni a kulsejet.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.14. 20:56:41

30 (44) év után újra van magyar futball!
Osztrák-Magyar 0:2 az EB-n!!! Csoda! :D

nyuszigonosz 2016.06.14. 21:01:22

@geegee: Hol vagytok? Már Ausztriában?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.14. 21:03:57

@Virago_1000:
Tudod ha most nem tartanék attól hogy HA figyelmeztet akkor csak annyit mondanék:
"Te szencsétlen picsagyümölcs".

De természetesen én ilyet soha nem mondanék.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

puhacica 2016.06.14. 21:13:41

@Virago_1000: ugyanazon a munkahelyen, ugyanabban a beosztasban, munkarendben 60ezerrel kaptam kevesebbet az uramnal. de biztos nincs kulonbseg...

Herr Géza 2016.06.14. 21:15:33

@Mirjam2: Trükkös voltam, csadorban jártam, így nem ismerték fel bennem a "bombát" .,.. :))))))))))))))))

2016.06.14. 21:20:48

@puhacica: Ez azert volt, mert folyton elmentel szulni meg hazarohangaltal a beteg gyerekhez. Ja hogy nincs gyereked es nem is tervezed? Na es? :)

puhacica 2016.06.14. 21:25:27

@tanato: @Virago_1000: mit vagytok ugy beragadva a diplomaval? es akinek eleve nincs? az se gondol a jovore? hihetetlen...
ja es a szakember az csak diplomas lehet, mi?

@Zsuzsi65: :) orulok, hogy sikerult megnevettetni

@Mirjam2: @adamskij: sajnos igaz :(

pamut 2016.06.14. 21:30:12

@diggerdriver: köszi. rohadt sok meló, de rohadt sok pénz is.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.14. 21:32:11

@puhacica:
Mindig mondtam hogy egy betanított proli vagyok.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

pamut 2016.06.14. 21:32:57

@Virago_1000:
A magyar gazdaság nem növekszik hanem csökken, 0,8%-os recesszió volt.

A magyar adat volt a legrosszabb az egész EU-ban:
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--uiiErARW--/c_limit,w_1160/6rRfG0aUF591B88ls.png

puhacica 2016.06.14. 21:41:48

@Mirjam2: :D igen... na es a megoldas se volt semmi, mikor 3 ev utan szoltam, hogy akkor mi lenne, ha. az uram fizetesebol elvettek 30-at, az enyemhez hozzacsaptak, tema lezarva, igy mar ugyanannyit kerestunk. igaz, egy fillerrel se tobbet, mint elotte. :D

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.14. 22:04:16

@pamut: ide kapcsolódik - és nem is kívánom pontosan idézni - valamelyik főnyalonc orbánszolga kijelentése: a negatív növekedés is növekedés.
amíg ilyen emberek kezében (=kezébe adják) a döntéshozás(t), addig nem lesz változás.

macamuca [IHUN] 2016.06.14. 22:12:56

@Virago_1000:
A pályakezdő mivoltot azért árnyalja par dolog, marmint konkrétan a Fodrászatnál, ami divatkoveto szakma: vagyis az alapdolgokon tul tudni kell(ene) az aktuálisan divatos/menő frizurakat/dolgokat. Namost konkretan lanyom nagyon szereti a szakmáját, a gyakorlati részen tul az elméleti dolgokat is tudja ÉS érti (ez vegyi es hőkezeléseknel lényeges, konnyu eltoszni ezeket rutinból dolgozva), ezert az egyszerű alapvagasokon/frizurakon tul ismeri az újdonságokat is, meg is tudja csinalni, illetve tud tanácsot adni, elmagyarázni dolgokat. Ha, es ferfi es noi klienst egyaránt vállal. Igy aztán az alap ferfi es noi frizkon tul csinal divatfrizurat is, gyakorlatilag barmit. Es jol. Ez eredményezi a visszatérő klienseket, illetve a másoknak ajánlást =egyre bővülő ugyfelkort.
Merthogy fodrász itt is van, nem is keves, de nagyon bem mindegy, ki hogyan dolgozik, plane, ha az ügyfélnek valami egyedi, új, extra kell...
Mo-on Szerinted nem próbált elhelyezkedni a szakmájában? De. Csak epp Sehol nem volt felvétel. Az önálló üzlet Mo-on vállalkozói mivoltot kivan, logikusan. Hát nem akarok én rosszat a gyerekemnek, hogy erre biztassam! (ja, par evig volt szerencsém megtapasztalni, hogy mit jelent vállalkozónak lenni Mo-on...). Itt is végigjárt jópár szalont, de sehonnan nem hívták vissza. Nem is csoda, a repulorol leszállva zéró itteni referencia..., viszont ennek köszönhetően lett egy itteni mentora, egy litván fodrásznő, aki sajat üzletében dolgozik egyedul: alkalmazottat ugyan nem akar felvenni, viszont sok hasznos tanácsot adott/ad, plusz barát-féleség is (par honap utan értelemszerűen nem barát, viszont érdek nélkül, magától felajanlva segített-segít). Szoval szakmailag is előrébb jutott itt, mint Mo-on 1 ev alatt.
Barát: azt választ, akit akar. Csak ugy eszembe jutott egy ismerős pár, magyar no, fekete ferj, 2 gyonyoru gyerek, es Sehol semmi verés. Jó, hát még csak kb 8 eve ismerik egymást, lehet, hogy az agyonveres-veres a következő évek programja lesz... Fura ezt említened, amikor Mo. a vak komondorok országa (is)....
Az említettek a valsag utan vettek lakást/házat (aki 10 éve érkezett, ő sem lakásvásárlással kezdte).

2016.06.14. 22:16:20

@diggerdriver: A Gyurcsány tehet erről is... :)

macamuca [IHUN] 2016.06.14. 22:24:34

@Virago_1000:
A nettó 1000 fontos itteni minimálbért a mo-i nettóval hasonlítsd össze, ne a bruttoval. Ami Mo-on 105 ezer forint (a bruttó 120 ezer az a szakmunkás min.ber, de sok helyen csak 8 általánost kernek hivatalosan adott munkakorhoz /"természetesen" a felvételkor a szóbeli interjun elmondják, hogy szakmailag mit KELL tudni..., belefutottam=tapasztalat /, így csak a sima min.bert kell megadni). És a bruttó 105 ezernek szuk 70 ezer a nettója (a másiknak kb 80 ezer). Ha ebből kifizet 50-60 ezret lakhatasra, a tobbi mire elég? Kajára se....
Ha itt a nettó 1000 fontbol költ 500-600 fontot lakhatasra, a tobbi siman eleg kajára -egyebre.
Na, ez a különbség a két orszag minimálbére között.

macamuca [IHUN] 2016.06.14. 22:28:10

@Virago_1000:
Amugy jut eszembe, ha Szerinted Mo-on tök jól lehet keresni, megélni, sőt, simán lehet félretenni mindenkinek /barkinek, akkor te miert Londonban eszed a kulfoldi elet keserű kenyerét? Miert nem a Szerinted tök rendben lévő Mo-on élsz, dolgozol, adózol, fizetsz járulékot, vásárolsz házat, intézel ügyet, stbstb?

macamuca [IHUN] 2016.06.14. 22:30:47

@Golf2:
Értem, vagyis nem.
Vagyis igen.
Doktor úr, én olyan bizonytalan vagyok. Vagy nem?
(jovan', leesett. Lassú vagyok, öregszem, az eső is esik, stbstb :D )

TX7AW 2016.06.14. 22:34:56

@Virago_1000:
Csak a pontosság kedvéért: nettó minimálbér - 73.815 Ft. Erre érzékeny vagyok, mert már máshonnan is jött, hogy a minimálbér százakárhány. Aha. Bruttó.
online-kalkulator.hu/netto-brutto-minimalber-2016-es-a-garantalt-berminimum-osszege/

gabors 2016.06.14. 22:35:03

@geegee: "30 (44) év után újra van magyar futball!
Osztrák-Magyar 0:2 az EB-n!!! Csoda! :D "

Az osztrakok valogatott aazert meg nem a foci csimborasszoja !!! erdemes lenne egy kicsit varni az orom odaval !!! Argenitinaban is valami 6-0-al kezdtunk ....

macamuca [IHUN] 2016.06.14. 22:41:48

@puhacica: @Mirjam2:
Népszerűnek mondanám inkább. Öcsémnek anno ugy emeltek bért, hogy a bérkiegészítésének összegét hozzácsapták az alapbéréhez, így az alapbére jócskán megnőtt, és a bérkiegészítést meg eltörölték. Ügyes, nagyon ügyes, mondá anno Kohn bácsi...

tanato 2016.06.14. 23:00:50

@puhacica: Na de az én ismerősöm 5 évig tanult érte és most magasról tesz rá,nem jön haza nyelv vizsgázni,ez viszont már felelőtlenség,az nem ugyanaz mint amikor valaki alapból vendéglátózik. Azt sem bírom ha valaki pl. orvosi végzettséggel hivatásos politikusnak vagy TV-s celebnek áll.Kóka János vagy Várkonyi Andrea,meg egy rakás országgyűlési képviselő akik anno elvették a lehetőséget olyantól aki tényleg azt csinálta volna mire kiképezték.

Herr Géza 2016.06.14. 23:03:17

@Ödenburger [Hu/At]: Portugália-Izland 1:1 Egyből borultak az előzetesen hitt erőviszonyok :-).
Aranyos: Izland lakosságának 10%-a ott van Franciaországban szurkolóként :D.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.14. 23:10:51

Haha, Pesten spontán karneváli a hangulat a sógorverés következményeképp.És Cé-ék se bírták megverni a fókazabálókat!
Ne anyázzátok egymást, most jó magyarnak lenni!!
:-)))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.14. 23:12:12

@gabors: Nézd, a selejtezőiket csoportelsőként nyerték, 10 meccsből 9 győzelem, egy dönci...Rendben van, hogy nem a brazilok, de ez nekünk, magyaroknak kib@$zottul nagy skalp...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.14. 23:13:51

@geegee: bár most jut eszembe, hogy a nímand brazilok kiestek a párhuzamosan zajló Copa America csoportköréből, szóval helyesebb lenne úgy fogalmaznom, hogy azért a brazilok, nem egy Ausztria...
:-)))))))))))))))))))))))))))

puhacica 2016.06.14. 23:19:42

@tanato: nézd, én meg 4 évig tanultam a diplomámért. azt nem mondom, hogy magasról teszek rá, hiszen nem véletlen tanultam és nyilván szeretnék még a szakmámban dolgozni, azzal foglalkozni, amit igazán jól és szívből tudok csinálni.
de! otthon ez nem egy ismert folyamat, viszont létezik: karrierváltásnak hívják. persze nem arról van szó, hogy valaki elmegy betanított munkásnak a jólfizető diplomás állásából, bár láttunk már ilyet is, hanem arról, hogy gondol egyet és kitalál magának valami mást. és senki nem gondolja róla, hogy anno elvette a lehetőséget mástól. inkább gratulálnak és örülnek, hogy felnőtt fejjel ilyen rugalmas és vállalkozó szellemű.

Pernilla 2016.06.14. 23:30:00

@Ödenburger [Hu/At]: hahaha ez tényleg jó lesz! én mondjuk már ma is elég önelégült voltam, már a hosszabbítás alatt bontottam a maguknak kikészített pezsgőt :)))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.14. 23:34:18

www.nemzetisport.hu/data/files/superfeed_219784205_5136_fit_600x172.jpg

Hahaaaaaaa, hajrá tovább!

Be kell menjek holnap Stokiba, nézni valami focieb-shopot, kell vegyek zászlovat, sálat...Nem lesz ez így jó, továbbjutunk és nem tudok kellőképpen szurkolni.
:-))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.14. 23:35:38

@puhacica:
Kinek mit dob az élet. Én elvégeztem egy kéthónapos gyorstalpaló gépkezelő tanfolyamot aztán már 35éve ezt csinálom.
Ki tudja mi lennék ha diplomám lenne.
Jó tudom, @tanato: szerint bölcsész.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

wuaaa 2016.06.14. 23:36:37

A poszthoz, ha még nem késő :
Miután Tiv Tivy hazatért, már nyugodtan le lehetett fújni a projektet.

www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=04mUe7codZI#t=143

444.hu/2016/05/21/reg-hoditotta-meg-ilyen-oltari-tahosag-az-internetet

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.14. 23:44:34

Párizsiak!Nézzetek már ki lécci az ablakon, télleg magyar szinekben van/volt a T-Eiffel torony?? Asztakurva, ha ez igaz és nem fotósopp:

www.instagram.com/p/BGphwAaRKcz/

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.14. 23:46:26

Itt van egy webcam, a piros meg a zöld látszik, de nem úgy mint az instás linken...

www.earthcam.com/world/france/paris/?cam=eiffeltower_hd

Döbbenet, köszönjük fhansziák!
Kardio, Sheldon, adjátok át! :D

Irbisz 2016.06.14. 23:46:34

"Mert lássuk be, az is benne van a pakliban, hogy soha nem is gondolták komolyan az egész programot, hanem egyszerűen csak egy propagandaeszközt láttak benne, és amíg lehetett tolni, addig tolták. Most meg már nem tolják."

Egesz biztos nem gondoltak komolyan, az egyszerü es könnyen megvezethetö emberkek megvezetesere kitalalt, egyebkent az indulaskor is total nevetseges es hiteltelen lozunghalmaz volt.
Volt eleg nagy hirveres akkoriban neki, beegett sokaknak, arra meg mar a kutya nem emlekszik az egyszeri hivek közül, hogy par tucat emberket sikerült hazacsabitani (ha ugyan sikerült es nem kamu az egesz), de elköltöttek ra x szazmillio forintot "sikeresen", es utana kimut az indulaskor is szanalmas "program".

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.14. 23:47:55

@geegee: Vagy ez már a portugál piros-zöld...?Lehet

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.14. 23:57:48

Hej, HÁ, holnap (lassan már ma...) foci poszt legyen! :D
Hogy melyik országokban ki hogy élte meg, mit mondanak az újságok, stb...Ennyivel kell minimum adózni a sikernek! :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.14. 23:59:40

@wuaaa: haha, hat ma sokat tanultam :))) eloszor egy kis varosi szlenget, aztan most errol a Tivirol :))))) nem tudtam eldonteni, hogy ez most parodia vagy IQ verseny kategoria, de nagyon jot szorakoztam! :)))))

M. Péter 2016.06.15. 00:11:30

@Taxomükke (UK): Ma megjelent a mém, hogy az FPÖ bejelenti, hogy nem ismeri el az eredményt, és majd megtámadja a bíróságon. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.15. 01:03:15

@geegee: szerintem tuti, hogy a magyarok miatt lett FB-n trending a tema :))) "Hungary: National Team Defeats 10-Man Austria, 2-0, in Euro 2016 Group Stage Match

Adám Szalai opened the scoring in the 62nd minute. Austria's Aleksandar Dragović was sent off shortly after. Zoltán Stieber netted a chip shot over the goalie in the 87th minute to seal the win. "

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.15. 01:04:13

@Zsuzsi65: marmint annyi magyar googlizta/nezte/kereste az eredmenyt, hogy meg a FB statisztikanak is feltunt :)))

pappito · http://pappito.com 2016.06.15. 02:06:54

@macamuca [IHUN]: a kérdés ami válasz nélkül fog maradni, próbálkoztunk már értelmesen beszélgetni, de csak agenda jön meg háttérhatalom. fehérzaj.

pappito · http://pappito.com 2016.06.15. 02:11:01

@VT Man: "Lehet vaganykodni, hogy milyen fejlett magyarorszag, es nyugaton egyaltalan nincs vedonoi rendszer"

nincs? nem tudom, kérdezem.

Mondjuk a Mo-itól nem voltam elájulva, nem volt valami hasznos, az itteniek meg leginkább azt csekkolták, hogy van-e rend, meg tisztaság meg nem a kutya táljából eszik-e a gyerek, meg mázsáltak. Nemtom mit kéne csinálniuk amúgy, látták, hogy nem vágunk disznót a nappaliban és örvendeztek. (nem jutott eszükbe, hogy olyankor nejlonnal letakarjuk a szőnyegpadlót, dinkák! :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.15. 04:58:42

@nyuszigonosz: Neeem, dehogy, majd csak júli 04.én indulunk innen a svédektől.Villach mellett leszünk végül, ha télleg kiadja...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.15. 05:02:36

@Zsuzsi65: Nemtom, nekem nincs pucakönyvem, de nem csodálkozom, ha ott is megy az örömködés... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.15. 05:03:49

@geegee: Lehet, megkeressük Vityát a csirkék rémét Grazban.Meg a 173-as számú barátunkat... :D

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.06.15. 05:23:00

@geegee: Bizony, bizony. Az albánoknak, (akik meg életükben először jutottak ki az Eb-re) az a szlogenjük, amit a buszra is felírtak: "Oh sa mirë me qenë shqiptar." (Milyen jó albánnak lenni.) Most mi magyarok is elmondhatjuk ugyanezt. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.15. 05:47:19

@geegee: haha, egy kicsit gondolkodnom kellett, mi az a "pucakonyv", aztan rajottem :)))

tanato 2016.06.15. 07:17:52

@diggerdriver: Így van a bölcsészeti művészeti ágazat az ahol nagyon sokan érvényesülnek diploma nélkül is,írók,költők,színészek,festők stb.Te pl. színpadi darab író és kommunikációs szakember vagy papír nélkül is,ez tény.
Pl.sztársebész vagy sztárügyvéd ezzel ellentétben nem lehetnél végzettség nélkül.

tanato 2016.06.15. 07:31:39

@puhacica: Igen ilyen tényleg van,hogy később átnyergel valahova mert jobban tetszik neki egy más szak.De amint Virag is írta,pl. egy kémi vagy fizika tanári végzettséggel ráállni vendéglátózni élethossziglan, kizárólag kényelemből,elfelejteni a tanultakat az nekem nem tetszik.Mint ahogy a pályaelhagyó orvosok sem,mert a fen említett kollégák kizárólag a nagy pénz, kisebb felelősség,nagyobb ismertség celebség miatt vannak a parlamentben,TV-képernyőn vagy vezérigazgatói székben hatalmas cégnél egy vidéki kórházi vagy falusi robotolás helyett.Ahol meg 70 körüliek nyomják a melót.

adg 2016.06.15. 08:44:42

@Pernilla: ugyan mar, siman lehetne 173 is, vagy 500. Esetleg (gyok pi)/4. Mondjuk ez utobbi allna a legkozelebb a valosaghoz. :D

Badeni_lakos 2016.06.15. 09:44:24

@Ödenburger [Hu/At]: Élvezd ki az egész munkanapot Bécsben! >D Jóó öreg "sógor cimborákkal lehet most viccelődni! :D
Álé Álé... :))

@M. Péter: Értem már, tiszta sor. Köszi az infókat! :)

Mindenki másnak is köszönöm a tájékoztatást! :)

Virago_1000 2016.06.15. 10:15:06

@tanato: inkabb legyen az orvos celeb, (csernus is az, czeizel is az volt) mint hogy vendeglatozzon. Egy eleten at nem fog mert a nyugdijkorhatart megerni nem fogja. Es a kinti magyarok 50+ %-a ilyen. Nekik tenyleg kar volt kijonni.

Herr Géza 2016.06.15. 12:18:26

@Virago_1000: Még jó, hogy itt vagy nekünk a határtalan okosságoddal és pontosan tudod, hogy kinek hogy kell (kellene) élnie...
A "celeb"-et meg mind Csernus, mind Czeizel nevében kikérném magamnak, mert ök nem keveset tettek le a szakmájukban az asztalra, mielött képernyöre kerültek volna. És akkor sem azért kerültek oda, mert különbözö blöd müsorokba lehetett öket meghívni némi gázsi ellenében, hogy ott táncikáljanak, énekeljenek, vagy valóságshowt játszanak. Nagyon el vagy te tévedve a világban. És látom egy komplett statisztikai hivatal veszett el benned, hogy ilyen magabiztosan lököd a százalékokat bármilyen témában.

adg 2016.06.15. 12:24:37

@Herr Géza: amugy szerencsere a statisztikak jelentos javulast mutatnak, par napja meg a kivandorlok 75%-a vegzett kulimunkat, ma mar csak otven. Meg egy het, es mindenki almai allasaban fogja nyomni az ipart

Herr Géza 2016.06.15. 13:25:44

@adg: :))) Kíváncsi lennék ö mit dolgozik Albionban... Annyit tudtunk meg eddig, hogy felelösségteljes poziban van egy jelentös multinál...
Tesco Cleaning Manager ???? :D

montroyal ( CAN qc) 2016.06.15. 14:38:07

@puhacica: ezt nem lattam... ennek mi lett a végeredmenye..:-)))

Galaxhopen [Swe] 2016.06.15. 16:16:30

@geegee: Az mlsztv kommentje ugyanott, az Instagramon:

"A fotó posztolásával nem a tudósítás, sokkal inkább a szurkolók hangulatának bemutatása volt a célunk, de ettől függetlenül tény, hogy a fénykép kirakásakor nem voltunk elég körültekintőek, és nem jártunk utána a forrásának. Mint utóbb kiderült, a fotó manipulált: tegnap az Orange játékát Portugália nyerte, így az Eiffel-torony portugál nemzeti színekben pompázott este. Sajnáljuk, ha ezzel félrevezettünk valakit, nem ez volt a célunk. Az Orange játéka egyébként itt érhető el: www.facebook.com/OrangeSlovensko/app/798494053618535/ Ha szombaton sok magyar szurkoló vesz részt a játékon, akkor elkészíthetjük a fotót eredetiben is, és ha ez sikerül, természetesen azt is kiposztoljuk majd."

puhacica 2016.06.15. 23:33:32

@montroyal ( CAN qc): kerdezzuk meg @adg: -t, o ott van Tunderkertben, hatha ott adtak ezt a meccset :D

@tanato: egyreszt nem mindenki aldozat tipus, masreszt pedig azert, mert valaki tobb teruleten is sikeres, azert nem er hibaztatni. nem az o hibajuk, hogy boven nyugdijaskoru orvosoknak is dolgozniuk kell. normalis helyeken ekkora "palyaelhagyasi aranynak" siman bele kell fernie.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.16. 00:30:09

@Pernilla: Ohhbazz, pedig szoktalak titeket olvasgatni, csak elég nagy késéssel... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.16. 00:36:39

@Galaxhopen [Swe]: Aham, köszönöm.Volt egy ilyen sejtésem nekem is.De aztán egy másik cikkben volt egy videó, amin mutatták, hogy az aznapi csapatok színeiben kivilágítják sorra a Teiffelt.Nem hosszan, csak pár sec/csapat.És ott is mintha megvillant volna a magyar (azért írom, hogy mintha, mert ahonnan mutatták, egy kiba nagy kivetítő takarta a torony alját).Viszont így meg lehetett a piros-fehér-zöld, igaz csak pár másodpercig.Viszont ha valaki ezt tudja előre, és más helyről rákészül, akkor el is készítheti a valóságban is.
Na, ezzel a nagy litániával csak azt akartam kihozni, hogy kb. fassetudja, hogy igazi-e volt-e a dolog, vagy sem...
:D

tanato 2016.06.16. 07:42:00

@puhacica: Nyilván nem lehet elvárni mindenkitől hogy azt csinálja amit tanult,de az általam idézett orvosoknál nem arról van szó hogy másban nagyon tehetséges és ezért azt jobban szereti,mint pl. Hacki Tamás anno, aki orvosi végzettséggel nagyon híres ,tehetséges muzsikus lett,senki én sem hibáztatom érte ezért.
de akikről írtam ,azok nem másban tehetségesek ,csak arról van szó hogy jobban tudtak helyezkedni, pl. sok orvosi végzettségű képviselő,vagy TV személyiség.

Főgebra 2016.06.16. 09:42:48

@tanato:
Szerinted teljesen kizárt, hogy az említett hölgyek és urak jót tettek a társadalommal azáltal, hogy eszükbe sem jut a gyógyítás?
Mert szerintem pedig, sok praktizáló is megkímélhetne bennünket!
Van rossz autószerelő, szobafestő, író, mérnök és bármilyen hihetetlen orvosok is vannak ilyenek!
Úgyhogy, az aki nem praktizál - ergo nem szereti a szakmáját -, az jót tesz a társadalommal!

adg 2016.06.16. 15:38:58

@puhacica: ha az eurovizion indulhat ausztralia, akkor az eb-n is, nem?

tanato 2016.06.16. 21:37:16

@Főgebra: Az igaz hogy nem volna szerencsés ha ennyi idő után újra beállnának a munka világába,abból már nem sülne ki jó,viszont anno elvették a helyet az egyetemen attól aki meg csinálta volna normálisan.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása