oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. május 11. 06:45,  Kiköltözni Angliába – a megérkezés 156 komment

2016. május 11. 06:45 Határátkelő

Kiköltözni Angliába – a megérkezés

Akik rendszeresen olvassák a blogot, talán még emlékeznek Ákosra, aki bő két hete osztotta meg Londonba indulásának történetét, videókkal megtűzdelve. Ma folytatódnak a kalandjai, mi pedig vele tarthatunk az állásinterjúkra, bemutatja a lakását és még az is kiderül, mit keres a Kardhal a romantikus nevű Leatherhead városában.

szoba_2.jpg

„Az előző posztra érkezett kommenteket olvasva elhatároztam, hogy bővebben fogok írni a történésekről. Akinek tetszettek a videók, azoknak elsőként a videó megtekintését ajánlom, majd azt követően az írás olvasását, mindkét megközelítés tartalmaz hozzáadott információt a másikhoz képest.

Végrehajtottam tehát a kiköltözést egy 16 ezer forintos repülőjegy segítségével, ebben már a feladott poggyász díja is benne foglaltatik. Sokat töprengtem a legjobb megoldáson, mely költséghatékony, egyszerű és lehetőleg fájdalommentes módon biztosítja legfontosabb ingóságaim földrajzi pozíciójának szinkronizálását, maradtam az egyszerű csomagként repültetésnél.

Ezzel vettem magamnak egy sorsjegyet az egyben kiérkezős játékra, hiszen az asztali számítógépemet is feladtam a gépre, minden mozgó alkatrészével, ami nem egy életbiztosítás. Szerencsés csillagzat alatt születhettem, mert minden megérkezett hiánytalanul és működőképes állapotban.

Érdekes kihívásokkal találtam szembe magam, nem hoztam tápkábelt, mondván hogy úgy is más szabványra lesz szükségem. Azt az egy apróságot nem kalkuláltam bele, hogy az itthon kapható 500 forintos kábel kinti párjához hozzátoldanak egy nullát árazásban.

Nem mondhatnám, hogy életem legnagyobb kiadása lett volna megvásárolni, azonban az elvekből nem engedve inkább egy európai csatlakozós elosztó honosításával kerültem meg a problémát. Azóta is szépen működik a furcsa szerzet, bár technikailag egy újraértelmezett átalakító született, tehát ez nem is meglepő, hogy működik.

A baloldalon való közlekedést technikailag könnyű volt megszokni, azonban az útvonal-tervezési képességem teljesen megadta magát. A térképen kinézett pont függőleges tengelyen tükrözött irányában lyukadtam ki, hamar rászoktam tehát arra, hogy csak a Google Maps utasításait követve közlekedek a városon belül.

Az első állásinterjúk

Elkezdődtek végre az utolsó/első fizikai körös állásinterjúk is. Az elsődleges favorittal már Magyarországról túljutottunk három körön és most elérkezett a való életben történő találkozás is.

Róluk annyit érdemes tudni, hogy Nagy-Britannia egyik legnagyobb hálózati eszközöket és megoldásokat forgalmazó vállalata, akik épp új irányokba szeretnének nyitni, innen az IT biztonság iránti érdeklődés.

A beszélgetés elég kötetlen volt és jó hangulatban telt, a hely szimpatikus (St. Paul környéke) valamint rengeteg lehetőséget látok benne, de azért sok a kérdőjel is, döntés előtt még megtekintek pár versenyzőt.

A következő videóban is bemutatott interjú egy divattervező / igen márkás ruhakereskedő cég, ennek minden vonzatával. Egy bevásárlóközpontban található a munkahely és a katalógusba kerülő ruhadarabokat és modelleket a bejárattól 10 méterre egy üvegfal mögött fotózzák, érdekes koncepció.

A munka kicsit másabb, de azért nem szabónak kellene állni itt sem, megmaradnék az IT-biztonság területén. Elég pozitívan alakult itt is az interjú, erős gondolkozás fog következni a végső döntés meghozatala előtt. Ők egyébként London nyugatabbi részén találhatóak (Shepherd’s Bush).

Tettünk egy gyors kiruccanást délre, az óceán partjáig és azt kell mondjam, hogy a Seven Sisters Rock meghatározó élmény marad a számomra, mindenkinek javasolom a megtekintését, aki teheti.

A lakás

A lakás bemutatása szerintem videón mindenképp jobban veszi ki magát, azonban pár szóval hozzáteszek a tartalomhoz. Területileg West Kensington környékéhez tartozunk, amiről mindenkinek a milliárdosok jutnak eszébe, ez ránk nem igaz.

Egy tipikus régebbi építésű londoni ingatlan felső 2-3 vagy 4 emeletét foglaljuk el, attól függ, hogy hogyan számolunk. Mindenhol padlószőnyeg, szűk helyek, két normál és egy pöttöm szoba.

Eleinte a konyha/nappaliban laktam, ez kevésbé volt kellemes, majd egy ideiglenes üresedés megnyitotta előttem a lehetőséget a felső lakosztály elfoglalására. Amiket a lakás egészét tekintve kiemelnék:

* zárak: semmi kívülről rázárom típusú biztonsági óvintézkedés, behúzom magam után és bezáródik. Ennek eredményeként már számos alkalommal záródtam ki az ingatlan területéről.

* fürdőszoba: belül tilos kapcsolót elhelyezni, így a plafonról lógó zsinórok segítségével lehet a luminanciát vezérelni. Ennél érdekesebb, hogy egy elektromos vízmelegítőt azért csak sikerült a zuhanykabinba telepíteni, mintegy fittyet hányva ezzel a törvényalkotói logikának. Ja, igen és persze konnektor egy szál sem.

* lépcsők: nagyjából 4 emeleten kell keresztülküzdenie magát az embernek ajtókkal tűzdelve, hogy sikerrel lejusson az utcára. Mondjuk ez leginkább biciklivel érdekes.

Siránkozásra azonban nincs ok, hiszen még így is szerintem bőven hozza a londoni átlagot kicsiny ideiglenes lakom.

A Kardhal Leatherheadben

Az interjúzás természetesen folytatódott, ennek talán legérdekesebb része volt, mikor elbicikliztem Leatherhead városába, ami az eltévedésekkel együtt oda-vissza egy 60 km-es túrát jelentett, természetesen az almafonom nem bírta ennyi navigációval, így a hazautam még kalandosabbra sikerült.

Maga az interjú érdekes volt, 3 óra hosszán keresztül tartott, melyből nagyjából 40 perc volt HR jellegű, a többi viszont szakmai kérdések és teszt feladatok. Kissé a Kardhal című filmben látható szituáció volt, más ösztönzéssel. Két leendő kolléga kérdez bele minden billentyűleütésbe, miközben az adott számú szervert kell feltörni. Mindenesetre hasznos volt és még tetszett is.

Volt még egy elsőre meglepő koccintásom is az egyik fejvadász cég alkalmazottaival. Egy átlagos kedd déli találkozóra mentem, majd 6 pint sörrel gazdagabban, egy fish and chips elfogyasztását követően indultam haza.

A kérdésemre, miszerint minden keddi munkanapjuk hasonló mederben folyik-e, a feltehetőleg vicces válaszként annyit kaptam, hogy ez egy normál nap, majd elköszönést követően visszamentek a többiekhez a pub ölelő karjaiba. A mostani alkalomra ennyi jutott, szívesen veszem, ha a kommentekben visszacsatolást nyer az írásbeli irányváltás, köszönöm.”

HÍRMONDÓ

Kettészakadhat az Európai Unió?

A luxemburgi külügyminiszter szerint az Európai Unió „meghal”, ha uniós kérdéseket népszavazással döntenek el. Jean Asselborn ezt annak kapcsán mondta, hogy a magyar kormány népszavazás szeretne a menekültekkel kapcsolatos kvóta ügyében.

A luxemburgi külügyminiszter úgy vélte, el kell dönteni, hogy az EU „vonszolja-e magát tovább letargikusan”, vagy vegyen új lendületet, és ha egy ország azt mondja, hogy „nincs szükségünk Schengenre, az euróra, a szabad mozgásra, a szolidaritásra, a strukturális- és kohéziós alapokra”, akkor be kell látni, hogy „zárt intézménnyé” lehet tenni uniós tagállamokat. (A teljes cikk itt található.)

Munkavállalás Dániában – hogyan találjunk munkát?

Talán kevéssé hírszerű, de hasznos lehet tudni, mi mindent kell intéznünk, ha Dániába mennénk munkát vállalni. Most csak egyetlen dolog (a teljes írás itt található): fontos tudni, hogy a különböző munkaközvetítő cégekkel, ügynökségekkel kötött szerződések általában nem tartalmaznak kötelezettségvállalást konkrét, személyre szabott munkaszerződés megkötésére, illetve nem garantálnak hosszú távú munkaviszonyt.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr728703134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2016.05.11. 06:55:09

3 órás interjú...15 éve még 15 perc volt nekem sikeresen.Talpraesett posztolò.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.05.11. 08:27:03

Hűű milyen jól néz ki az autóm rózsaszínben ott a videó elején.
Át fogom festetni.
:))))))))))))))))

Muscari 2016.05.11. 08:27:50

Magam elé képzeltem a lakást, jó lehet, főleg biciklistől felcaplatni. De hát valamit valamiért :-)

PannonBoy 2016.05.11. 08:58:35

Aki követi a YouTube csatornáját, hamarabb értesülhet a fejleményekről. :)

sellőlány 2016.05.11. 09:25:11

Szerintem ebből a srácból még lesz valaki. Úgyhogy kitartás, várom a folytatást. Addig még üzenem neki, hogy vegyen már a telefonjához egy jobb fajta, power banket... Please. :-)))

Flamy (fat cat wannabe) 2016.05.11. 09:27:30

@Golf2: Nyugi, mar feltalaltak az egesz napos assessment centre fogalmat is ;)

2016.05.11. 09:42:47

@Golf2: Nyilvan attol fugg, milyen allasrol van szo. Pincernonek engem is gyorsan felvettek :)

LondonFashion 2016.05.11. 09:46:26

Mi is mondhatni West Kensington kornyeken lakunk, a masodik munkahely biztos a Net-a-porter lenne a Westfieldben... En azt hiszem azt valasztanam. :))) De annyibol jobb St.Paul kornyeke, hogy reggelente es delutan atbicozhatsz a varoson, erdekessegeket latva, a St.Paulnal meg annyi minden van, ahova kimehetsz ebedelni vagy munka utan beulni. Ott egy kopesre a Tate Modern is, a South Bank stb.
Shepherds Bush meg inkabb torok/indiai/textil/arab boltok utcaibol all...

Csodabogár 2016.05.11. 09:58:40

Jópofa poszt, helyes fiu. A lakástól meg megint egy életre elment a kedvem Londontól. Igaz régen se nagyon volt. Eszembe jutott egy régi londoni utazás, amikor kb. 3 csillagos kategóriáu szállodánk volt egészen közel az Oxfort streethez. Mint utóbb kivülről megállapítottuk 5 ház volt egybe építve szállodának. Jó kis kalandozás volt, lépcsőkön le meg fel, amig megtaláltuk egymás szobáit, no meg a reggeliző helyiséget.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.05.11. 10:37:12

Köszönet a leírásért a videó mellet.
Az a kecó, na attól tuti rémálmaim lesznek. :)
A 3 órás interjú nem ritkaság, komolyabb cégeknél teljesen normális, férjem is több ilyenbe belefutott már (pl. ma is).

Hari Seldon 2 2016.05.11. 10:48:47

„Azt az egy apróságot nem kalkuláltam bele, hogy az itthon kapható 500 forintos kábel kinti párjához hozzátoldanak egy nullát árazásban.”

Hát igen, úgy látszik nem vagy nagy szervező, nem baj tanulópénz.

A hírekhez: gyakorlatilag egyre biztosabb a kétsebességes Európa. (remélem, a magyarok 2018-ig még bent lesznek, aztán azt csinálnak amit akarnak :-) )

firg_firg 2016.05.11. 11:18:33

Asztali gepet csomagkent feladni?

Ez vagy valami egzotikus darab lehet, de akkor meg ratyi legitarsasagra bizni csomagkent bevallalos dolog, vagy ha valami ocska pc, akkor meg egyszerubb egy ocso notebook a taskaba. Remelem jon az iro es megvalaszolja kerdesemet.

firg_firg 2016.05.11. 11:20:23

Esetleg kint venni masik gepet? Vagy csak monitort?

Herr Géza 2016.05.11. 11:28:03

@VPBA: Atyaég! Kimentek három gyerekkel, a feleség tanul négy évig, a srác meg főállású apa? Mennyi megtakarításból tudják ezt finanszírozni?????

Golf2 2016.05.11. 11:31:26

@Mirjam2: Az amerikai nagykövetségre diplomatákat sofőrködni ráadásul 2001 szeptemberében a robbantás után.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.05.11. 11:37:39

@Hari Seldon 2:
Az egyetlen járható út a két vagy többsebességes Európa.
Viszont attól tartok hogy kelet és nyugatra választják szét holott észak délre kéne.

Hari Seldon 2 2016.05.11. 11:45:39

@diggerdriver:
Nagy valószínűséggel az alapító hatok lesznek benne, esetleg a skandinávok (egy része), vagy az UK, ha akarnak.
Viszont a keleti valóban kimarad, meg az ibériai félsziget országai.

Golf2 2016.05.11. 11:51:49

@VPBA: Táj és kert építész...Gondolom nem huszonéves a feleség nincs korhatár a tanulásra?

adg 2016.05.11. 12:00:05

@Herr Géza: hat, tekintve hogy ideiglenes vizumon vannak, igy nem csak anyu sulijat fizetik, ha jol ertem a cikk erre vonatkozo reszet, hanem a gyerekeket is, plussz eu biztositast, lakast, eztazt, en olyan 1-1,5 milla korul saccolnam havonta, meg vagy ketto korul, mire kijutottak. Mondjuk lehet, hogy ez alatt is ki lehet hozni, de az komoly lemondasokkal jarna szerintem. Gold Coast azert nem a legolcsobb helyek koze tartozik, a bunozes meg sajnos letezik ott is, eleg elokelo helyen szerepel a varos a statisztikakban, meg szerencsere nem talalkoztak vele. Amugy csak fel millios varos, nem 800 ezres, de ez lenyegtelen. Remelem bejon, amit elterveztek.
Nekem is tetszik GC, modern (au leptekben persze :D), viszonylag
jo infrastruktura, nem tul kicsi nem is tul nagy, es eleg jo a kornyeke is, stb.

adg 2016.05.11. 12:01:31

@Golf2: miert lenne, sehol sincs, ha fizeted.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.05.11. 12:08:43

@Herr Géza: Hát, ha jól sejtem, lehet ott tanulmányi ösztöndíj is. Nekünk is van egy ismerős család, akik 4 gyerekkel voltak kint. Ott a férfi kapott ösztöndíjat, és közben elintézték, hogy a nagylányuk, aki egyébként ígéretes teniszező is kapjon. 1 éve után haza kellett menniük, ha maradni akartak volna, akkor is haza kellett volna menniük, és újra ki. Na, ezt már nem csinálták. Viszont nekik gyakorlatilag nulla pénzükbe került az 1 év Ausztrália, sőt még fizetett is nekik az ausztrál állam.

Golf2 2016.05.11. 12:14:24

@adg: Akkor ez tök jó kis(drága)kapu kijutni.Gondolom nagy részük maradhat.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.11. 12:23:33

Az a lakás, hát az valami bődület...Ezt így tervezte meg valaki, szándékosan ilyenre???Vagy csak az a-s szabvány játszott be?
Lehet, két nap után, a hajamat tépve menekülnék... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.11. 12:31:36

@diggerdriver: Mesélj már , Digger, volt valami baj a Tinóval?Télleg bontóban kötött ki?Meg se próbálod ilyenkor eladni?

HungrishAkos 2016.05.11. 12:46:21

@firg_firg: az az igazsag, hogy sokat tunodtem rajta. A video vagashoz, szuksegem van egy erosebb GPU-ra, amugy el tudok lenni egy laptoppal, viszont itt volt a bokkeno. Nem akartam egy Acer kategorias laptopot venni, amiben relative olcson lehet nagyobb grafikus telejsitmenyt elerni, egy nagyon prozai okbol, nem tetszik. Valamint volt mar negativ tapasztalatom ilyen laptopokkal. Ha egy Thinkpadet akartam volna, vagy Macbookot / Dell XPS-t amik tetszeek es van is bennuk eleg, akkor az minimum a 300+ ezres kategoria, arra meg most a kikoltozes elott pont nem volt keret. Mindig ugyan oda jutottam ki, hogy van egy relative eros gepem (i5, 16 GB Ram, R290), ha veszek mast, akkor ez kihasznalatlanul hever otthon. Ezert vetem egy sorsjegyet, hogy ami atjon sertetlenul, az win, a tobbi alkatreszt meg potlom, hozzacsaptam 4 TB merevlemezt es feladtam. Megjott, igy bejott.

Amugy ebbol a szempontbol szerintem nem szamit, hogy fapados, vagy nem, mert ugyan az a csapat pakolja a gepeket, gondolomon en.

2016.05.11. 12:46:54

Valaki nekem, aki Angliaban lakik, arulja mar el, mert egyszeruen felzabal a kivancsisag, hogy honnan a turobol ered ez a padloszonyeg-mania, es mi a jo benne? Ez mar nem az elso poszt, ahol ez ki van emelve, es az osszes angol TV musorban is ez van, hogy ulnek a fekete borkanapen es bezs padloszonyeg van. De miert? Raadasul sokan tartanak kutyat is, azzal egyutt plane nem tul higienikus a padloszonyeg, nem? A lepcso, stb, az ertem, varosi lakas, igy lehet egymas melle sokat tenni. De a szonyeg? Mi benne a jo?

Muscari 2016.05.11. 13:19:33

@ChristineK: nocsak, sok sikert neki akkor. Mivel foglalkozik, ő nem valami szerelő?

Flamy (fat cat wannabe) 2016.05.11. 13:20:52

A posztolonak annyit hogy az eddig leirtak alapjan en az elso ceg mellett tennem le a voksom. Jobb ha az elso UK munkahely egy viszonylag ismertebb es megalapozottabb ceg. Ha pedig megsem jon be, egy even belul siman lehet valtani barhova. A leirtak alapjan a ceg akar a Cisco is lehet ami szerintem eleg jo nev az iparban, es teny hogy iszonyatosan sok penzt ontenek jelenleg a security-be (mivel a felhok miatt senki nem vesz toluk eleg halozati eszkozt) ugyhogy jo ugrodeszkanak tunik.

Aztan pedig kell szerezni 2 papirt (CISSP + erdeklodesi kornek leginkabb megfelelot) es az ember mar le se tudja magarol vakarni a fejvadaszokat. :)

adg 2016.05.11. 13:22:19

Az a lakas valoban csucs, nagy kar, hogy nincs benne vagy 12 emelet. Meg szerintem ki lehetett volna ott alakitani meg plussz ket szobat abban a lakasban siman, vagy harmat. A lepcso pl indokolatlanul széles, fel meter eleg lenne, maradna hely meg tobb szobanak. Vagy egy letra is eleg lenne. Meg miert ilyen borzaszto nagy a belmagassag? :))

De hol a dupla csap?

Flamy (fat cat wannabe) 2016.05.11. 13:23:31

@mojyo: En ugy tudom hogy tortenelmileg ez volt az egyetlen megfizetheto megoldas, mert hogy a padlo meg ko draga volt par evtizede. De szerencsere egyre tobb helyen cserelik le.

Ginix 2016.05.11. 13:29:59

@mojyo: és a fürdőszobában is, öcsém, a FÜRDŐSZOBÁBAN!

2016.05.11. 13:43:44

@Flamy (fat cat wannabe): Masok is mondtak mar ezt, de meg mindig nem ertem, hiszen padlo van alatta is, nem? Azt miert nem lehet csak ugy a la natur ugy hagyni? Arra miert kell ilyen reteget tenni meg pluszban? Annal nincsen olcsobb megoldas se. :D

@Ginix: Ez komoly...?

2016.05.11. 13:45:18

Ja igen, termeszetesen enis a divatceget valasztanam. :D Dolgozoi kedvezmeny van?

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.05.11. 14:21:20

@Muscari: Villanyszerelő még a békebeli fajtából. De lényegében gépeket javít, úgy nagyjából bármilyet.

Flamy (fat cat wannabe) 2016.05.11. 14:24:08

@HungrishAkos: Na, megneztem a LinekIn profilodat es konstataltam hogy ez a poszt jo ket honap keseben van a valosaghoz kepest es mar reg munkaba alltal, ugyhogy asszem nincs sok ertelme ezzel kapcsolatos tippeket adni. :)

Tovabbi sok sikert Londonban!

Ginix 2016.05.11. 14:25:53

@mojyo: engem amúgy nem zavar, de fel nem foghatom, hogy praktikusan egy olyan helyen ahol nagy eséllyel kerül víz a földre (gyerekek jelenlétében meg 100%), az miért jó, ha tiszta dzsuva meg bepenészedik meg minden...

Muscari 2016.05.11. 14:38:48

@mojyo: szerintem ez onnan ered, hogy régen nem volt rendes fűtés és a padlószőnyeg egy picit melegebb, mint mondjuk a fapadló. De csak tippelek.
Gondold el, most olyan helyen lakunk, hogy sötétkék padlószőnyeg van, majdnem fekete, a legkisebb morzsa és hajszál is meglátszik rajta, minden másnap porszívózni kell :-(

Muscari 2016.05.11. 14:40:46

@Ginix: na az mindennek a teteje, padlószőnyeg a fürdőszobában. A WC körül is, hát jobb nem is belegondolni, hogy mennyi baktérium tanyázhat ott.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.05.11. 14:47:49

@Ginix: Ez Svájcban is népszokás, annak idején mi is többször szembesültünk vele. Vannak dolgok, amikben nem érdemes logikát keresni. :)

2016.05.11. 14:48:58

@Ginix: Hat ja... Ennel mar csak a konyhaban lehet tobb baci, de ugye ott nem szokas, ugye? Ahol etel van, ott ugye nincs, ugye? :D

@Muscari: Aha, ertem. De miert nem volt regen rendes futes? :D Ugy ertem, Finnorszagban peldaul meg sokkal hidegebb van, mint Angliaban, megse arrol hires a finn enterior design, hogy fincsi bolyos muszalas reteg boritja a lakast. :D Szoval szerintem meg ez sem magyarazat mindenre. Valamennyire muszaj, hogy *tetsszen* is ez nekik, nem? De annak meg mi az oka, hogy tetszik nekik? Erre akartam en voltakeppen kilyukadni, hogy mi van az angol neplelekben, amely vonzodik ehhez a csodalatos anyaghoz. :D

2016.05.11. 14:49:55

@Golf2: Ok, de a sofori munka megis mas, ott minek tobb oras, tobb koros interju? Nyilvan csinaltak biztonsagi ellenorzest, de ahhoz nem kellesz te szemelyesen. Viszont mas munkakoroknel tovabb tart tesztelni hogy mit tud a jelentkezo.

2016.05.11. 14:55:36

@Golf2: Nekem UKben az egyetemen a legidosebb csoporttarsam egy hatvanas eveiben jaro amerikai holgy volt. Miert lenne korhatar?

2016.05.11. 15:04:06

@Muscari: A legrosszabb a feher padloszonyeg - tapasztalatbol mondom. A legelso helyemen, ahol dolgoztam, feher (ok, off-white, halvany kremszinu) padloszonyeg volt az egesz hazban, ket szinten, a lepcso is be volt boritva padloszonyeggel, es 3, 5 ev alatti gyerek volt, ebbol egy ujszulott. Talald ki, ki porszivozta naponta a hazat (a 3 gyerek teljes ellatasa mellett) :))). Azota rosszul vagyok a padloszonyegtol. Ami teljesen kikeszitett, az a porszivo le- es felcipelese volt a lepcson, plusz a lepcsok porszivozasa, ami kb. lehetetlen volt a sarkoknal; plusz egesz nap es ejjel azon parazni hogy mikor fog valamilyek gyerek kionteni valamit, vagy beletaposni a csokit, vagy a pelenka tartalmat, a feher szonyegpadloba. De egy biztos: nagyon jol nezett ki a csupa feher szonyegpadlo feher butorokkal, nekem is ez tetszett volna a legjobban, ha lakberendezesi katalogusban lattam volna!

2016.05.11. 15:09:07

@Mirjam2: Hu, ez nagyon undinak hangzik. :D Amugy nalunk is feher a padlo, mi festettuk le, viszont fa, nem szonyeg, ugyhogy ha barmi kiborul, azt viszonylag egyszeru feltorolgetni es porszivozni se gaz.

2016.05.11. 15:11:38

@mojyo: Igen, es feltetelezem hogy nincs 3, 5 ev alatti gyereketek (ugy tudom, ti is a dekadens liberalisok taborat erosititek es nem prioritas szamotokra a feher faj fennmaradasanak biztositasa :).

Virago_1000 2016.05.11. 15:14:56

@Hari Seldon 2: a magyaroknak is elege van a szovjet mintara kiepult eus diktaturabol. A szavaimat ketsegbevonhatod, attol meg nem lesz igazad.

Virago_1000 2016.05.11. 15:19:22

@diggerdriver: az egyetlen jarhato ut a gazdasagi novekedes fele osszebutorozni oroszorszaggal. Ez mindket fel strategiai erdeke!
Azert nem tortent meg mar 100 eve mert nagyon melyen sertene a vilag jelenlegi urainak erdekeit (usa) aki eleg eros volt eddig valsmint talalt internacionalista nemzetarulokat (merkel eu stb) maga melle.

2016.05.11. 15:32:26

@Mirjam2: Ja meg nincsenek, ez is igaz, mondjuk a fium es en hatalmas arcok vagyunk, szoval, ha nem is a feher faj, de a sajat zsenialis genallomanyunk fennmaradasa erdekeben lehet, hogy elobb-utobb, ha mar nem rettegunk a feladattol, esetleg reprodukalodunk :D Viszont akkor sajnos el kell innen koltoznunk, mivel a mostani lakasba mar nem ferne el senki, de akarhova is megyunk es akarhanyan is leszunk, padloszonyeg tuti nem lesz, meg a magyarorszagi panellakasbol is az volt az elso, amit a szuleim kigyomlaltak, engem erre neveltek. :D Gyerek eseten mondjuk valoszinuleg nem ragaszkodnek a feherhez, bar ezt most se kerul semmibe megtakaritani. Szerintem egeszsegesebb is amugy gyereknek is barmi, ami nem szonyeg, nyilvan nagyobbat koppan, ha elesik, de nincsenek poratkak, meg ilyenek.

sellőlány 2016.05.11. 15:38:33

@mojyo: A fafödémre gyakorlatilag praktikussági (ápol, eltakar, valamennyire hangszigetel és olcsó) okokból tesznek szőnyeget. De ami a sajátja van lakik és valamennyire halad a korral, már felfedezte az alternatívákat. Mondjuk a laminált padlót megint nem nevezném a igényesség felső csúcsának, de jobb mint a szőnyeg, az biztos.

2016.05.11. 15:53:47

@mojyo: Mindenkeppen egeszsegesebb, szerintem is.

Csodabogár 2016.05.11. 16:12:48

@Virago_1000: Tudod én 10 éves voltam, amikor felszabadítottak minket az oroszok Pesten. Azóta ha orosz szót hallok, futásnak eredek. Nem hinném, hogy akarnék még valaha máshol élni mint Pesten, de ha teljeseül a vágyad és össtzejövünk az oroszokkal, akkor én már itt se vagyok. Szerintem fiatal vagy és nem tudod mit beszélsz!

FutureFry 2016.05.11. 16:20:56

@Mirjam2: Régebben hallott párbeszéd két diák között (akik közül az egyik "non-traditional", mondhatni a "professional student" kategóriába tartozó volt):
- What will you be when you graduate?
- Old.

tanato 2016.05.11. 17:43:40

@Csodabogár: +1 orosz ügyben.Pedig nagyon bíztam hogy marad a gorbacsovi-jelcini irány,de az oroszoknak a régi brezsnyevista vezér és irány kellett/tiszteletteljes hallgatással a GEneralissimusról/

tanato 2016.05.11. 17:48:40

Nálunk is fehér a padlószőnyeg meg világos színűek a bútorok, így még télen is jobb a fényhatás,igaz kisgyerekek már nincsenek,meg sűrűbben kell cserélni a padlószőnyeget@Mirjam2: mert minden meglátszik hamar rajta.Na meg egy 62 nm-es lakótelepi lakás nagyszobájáról van szó.-

Csodabogár 2016.05.11. 18:44:54

@tanato: Én soha nem bíztam bennük, sőt mindig is féltem tőlük. Ugyanakkor Amerikában se bízom már nagyon régen. Nekem minden vágyam az EU volt és ma is annak drukkolok, hogy ne essen szét.

2016.05.11. 18:52:26

@tanato: Persze, ez igy nem gaz. En egy kimondottan nagy, ketszintes kertes hazrol beszelek, ahol a gyerekek ki-be jarnak a kertbol peldaul. Es ahogy masok is irtak, regi angol hazakban siman elofordul padloszonyeg a furdoben, WCben (ez a haz amirol irtam, uj volt, ott legalabb a furdoben-konyhaban nem padloszonyeg volt).

tanato 2016.05.11. 18:59:05

@Mirjam2: Wc.ben itt is előfordul szőnyeg, igaz nem leragasztott.Fürdőben még nem láttam.Kétségtelen csökkenti a csúszásveszélyt.Nemrégen voltam egy idős asszonynál aki elcsúszott a fürdőszoba padlóján,nyílt combnyaktörése volt,sajnos rá két hétre meg is halt,hiába operálták meg.

tanato 2016.05.11. 19:00:25

@tanato: Ha angol típusú padlószőnyeges lett volna a fürdőszoba,ma is élne.

tanato 2016.05.11. 19:02:08

@Csodabogár: Nem is lehet az USA-ban sem bízni száz százalékban,hisz pl. a kelet európaiakat be sem engedik legálisan dolgozni.Én is az egységes EU-nak szurkolok.

2016.05.11. 19:11:40

@mojyo: Mi a jó abban, hogy nem keverőcsapot használnak? Kb. a padlószőnyeg mánia is ezt a szintet üti meg. :D Angol hülyék, "hülye" angolok. :DDD

2016.05.11. 19:15:08

@Virago_1000: Miért, akkor hirtelen lenne magyar ipar, vagy mi következne az összebútorozásból? Azért tényleg elképesztőek tudtok lenni. :D

2016.05.11. 19:22:14

A posztoló egy gyökértelen, szívtelen, Hazáját megvető ember, aki csak a pénzt nézi. Könnyű beleülni a készen kapott jóba, itthon persze meg nem csinált semmit, csak sírt, meg várta a csodát, mint a többiek. Az igazi, tiszta szívű és jó magyarok itthon maradnak, szopni a többiekkel! :DD

P.Elliot 2016.05.11. 19:22:22

@tanato: Nalam van a furdoszobakban szonyeg, nem leragasztott hanem moshato, felszedheto, a wc korul egy u alaku darab, a mosdo elott egy jo nagy teglalap alaku, csak a keramia lapon vizes labbal mar regen elcsusztunk volna.
Ragasztott szonyegu furdoszobat is lattam amikor hazat akartunk venni a deli allamok egyikeben, teljesen uj volt es amikor kerdeztuk az ugynokot hogy kinek volt ez az otlete, csak a vallat vonogatta hogy nem tudja de valoban elkepeszto. Az is lehet hogy ott arrafele akad ra igeny...

tanato 2016.05.11. 19:27:15

@P.Elliot: Ez is egy jó megoldás,de láttam már csúszós aljú "repülő" szőnyegen is elvágódni embereket.Persze ha nagyméretű mint írod kevésbé csúszhat az alja.

P.Elliot 2016.05.11. 19:28:40

@tanato: De, beengedik oket. Egy bizonyos szamut minden evben, es a vilag minden orszagabol de meghatarozzak hogy mennyit. Igy is keves a munka a hazaiaknak, nem gondolom hogy fokozni akarjak. Ha nem arasztottak volna el az illegalis mexicoiak az orszagot / 30 milliora saccoljak, 3x annyi mint Magyarorszag lakossaga// akkor minden tovabbi nelkul fogadnanak be legalisan jovo embereket mint fogadtak is azelott mielott ez a "tatarjaras" szeru valami elkezdodott. Amikor mi jottunk 73-ban meg alig volt mexicoi es szivesen fogadtak mindenkit. Ha valaki csak kijott rokonhoz vagy vakaciora siman el tudta intezni hogy maradjon...
El tudod kepzelni hogy mi lenne itt ha kinyitnak mindenki elott a hatarokat hogy johetnek?

P.Elliot 2016.05.11. 19:29:40

@tanato: Varjal csak, ennek tapados gumi alja van, nem mozdul csak ha jo nagyot tepsz rajta.

Herr Géza 2016.05.11. 19:36:06

@VPBA: Náluk nincs ösztöndíj, a képzés fizetős, írja is a cikkben, hogy a megtakarításaikat fektették be ebbe a buliba, azt élik fel.

P.Elliot 2016.05.11. 19:41:10

@tanato: Nalam is mindig feher butorok voltak es kremszinu padloszonyeg mindenutt, mara ez parkettara lett cserelve. Evente 4x lett a szonyeg tiszitva, van ra gepem, par ora volt csupan es gyorsan szaradt a kereszthuzatban. Etel-ital kiontes nemigen volt az akkor kicsi gyerekemnel mert egyszeruen nem engedtem hogy magaval cipelje az italat, enni sem igazan engedtem ugy hogy hurcolassza az etelt es vegigszorjon vele mindent. Volt kis aszala, uljon le hozza es egye meg amit akar, italt meg ha szomjas volt kinnt a konyhaban nem vonszoljuk magunk utan es borogatunk.
Amit megengedtem az a pattogatott kukorica volt, csoki, kis kekszfelek, sutidarabok de ahhoz is tessek leulni. Megengedem hogy szoros szivu vagyok de barati hazaknal lattam hogy mit muveltek a kolkok, szetszortak a cerealt, tapostak benne kakao es kolaontogetesek meg szines le, a fagylalt fele rakenve a butorokra, ilyen nincs. Magam sem mutattam erre peldat, otthon filmet nezve kukoricazgattunk, mar amikor, foleg en es a gyerek. Lanyom kis baratnoit sem engedtem, erdekes hogy nem bantak, odaszaladtak a kis asztalhoz beleinni az italukba de nem vittek magukkal. Szuleik dicsertek is hogy milyen szep rend van hogy naluk ez lehetetlen mert a kolkok csokis, ragacsos kezzel vegigtapogatjak a hutot meg kivulrol is. Egyetlen egy kisfiu, nem is lany, hazavitte ezt a szokast ahogy a mamaja meselte, meg csodalkoztunk is rajta egyutt hogy milyen rendszereto kisfiu.

Csodabogár 2016.05.11. 19:45:41

@tanato: Kisebb szőnyegek alatt nálam mindenütt csúszásgátló van. Az IKEA árulja. Idővel elkopik és cserélni kell, de csak kb. 10 évente. Nem tudom Angliában mi van a padlószönyeg alatt, de Amerikában csak a sima beton volt, amikor felszedtük a szőnyeget. Volt Svájcban egy barátnőm, neki a konyhában kellett leragaszatott padlószőnyeg. Soha nem akartam belegondolni, hogy mi minden ment már rá az évek során.

tanato 2016.05.11. 19:47:45

@P.Elliot: Persze nem lehet kinyitni az USA kapuit korlátlanul az biztos,azt nem bírná.Mondjuk a k.-európaiakkal lehetnének egy kissé nagyvonalúbbak is.Az illegálisakkal meg úgysem tudnak mit csinálni azokkal Európában sem igen lehet.

tanato 2016.05.11. 19:48:49

@Csodabogár: @P.Elliot: Jó ötlet a csúszásgátló gumialj.

P.Elliot 2016.05.11. 19:49:11

@Csodabogár: Te, eppen tegnap lattam a teveben a Feher Ejszakak cimu filmet ahol Branyisnyikov / biztosan nem igy irjak/ jatszotta a balett tancos menekult ferfit. Nem elejetol latam a filmet csak a kozepetol de megborzongtam tole. Kepzelem hogy hogy felkaphattak a vizet az oroszok ennek a filmnek a lattan.
Annyira igaz volt, valoban igy bantak a kezukbe kaparintott emberekkel hogy meg ma is eszembe jart. Semmi penzert nem elnek kommunista orszagban, az oroszoknal/ pedig szeretem oket, marmint az embereket/ meg plane nem, meg most sem pedig ugy hirlik hogy most lazabb a rendszer...

tanato 2016.05.11. 19:50:37

@P.Elliot: A padlószőnyeg tisztítást itt erre szakosodott magáncégek végzik.

P.Elliot 2016.05.11. 19:52:39

@Csodabogár: Nekem a konyhaban is van egy hosszu gumis alju sima, jol moshato szonyeg, a tuzhely es a mosogato elott van. Havonta bedobom a mosogepbe, hat nem kristalytiszta viz jon belole holott nem borogatunk ra semmit...Vizcsepp, olajcsepp netan, ez-az megy ra, fozes kozben kellemesebb mintha a kore menne es csuszkalhatnank.

P.Elliot 2016.05.11. 19:58:11

@tanato: Olyan jo gepeket lehet venni, nem is dragak, olyan mint a porszivo, kicsit azert nehezebb mert bele kell tolteni a folyadekot amit aztan kiszor, kozben kefeli, uyana beszivja a masik tartalyba.
Szaritani nem tud de nagyon kiszivja a vizet es emiatt 3 ora alatt kereszthuzatban csontszaraz.
Egyszer en is hivtam ki ilyen ceget, rajuk ment szinte a napom, varni oket, behuztak a csoveket ami hasonloan tisztitotta de nem tudta felszivni rendesen, legalabbis soka szaradt. Ezek utan ugy gondoltam hogy megnezem hogy milyen az uzleti, azota is megvan, van vagy 15 eves, mara csak egy szobaban van szonyeg, csak arra hasznalom, sosem hivnek tobbet takarito ceget, legfeljebb fizetnek valakit hogy csinalja meg oraberben nekem a sajat gepemmel. Egy-egy szoba nem nagy szobak fel-haromnegyed ora alatt kesz is volt.

2016.05.11. 20:06:48

@P.Elliot: Barisnyikov, nem? Mihail Nyikolajevics, ha jol tudom :) Marmint, nem lattam a filmet, csak sejtem, hogy o lehetett a szinesz, eleg ismert balettsztar, es amerikai filmekben is szerepelt kesobb miutan disszidalt.

SzZoole 2016.05.11. 20:11:58

A Seven Sisters rocks melyik ocean partjan talalhato?

2016.05.11. 20:13:55

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Igen, van, hogy ez a "szint", de alapvetoen, erdeklodni a mas kulturakban megszokott dolgok, es ezen belul is az esztetika es az izles es a komforterzetet kivalto dolgok irant szerintem tokre erdekes, es fontos is, ha globalis piacra szeretnenk lepni a porszivonkkal peldaul, hogy miert lehet nagyobb sikerunk egy padloszonyeg-fixalt orszagban, vagy miert nem veszi senki a borotvalkozo-szerunket hipszterorszagban, stb.

M. Péter 2016.05.11. 20:21:59

Áram a fürdőszobában: kapcsoló lehet megfelelő érintésvédelemmel és úgy, hogy ne lehessen a kádból vagy zuhanyozóból elérni, de a mennyezetről lógó zsinór az ajánlott megoldás. Konnektornak legalább 3m-re kell lenni a kádtól vagy zuhanyozótól, a legtöbb fürdőszobában nincs ennyi hely. Az elektromos vízmelegítéses zuhanyt pedig külön áramkörre kell kötni FI relével, és ezeket eleve fürdőszobába tervezték.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.05.11. 20:22:34

@geegee:
Nézd, nálam az autó közlekedési eszköz. Eddig volt nyolc autóm mindet leamortizáltam bontó szintre. Jó, az utolsó kettőt valóban eladtam de bontó áron egy barátomnak.
A Tíno az eddigi autóim közül a legjobb volt. A legunalmasabb legjelentéktelenebb forma de kúrva jó motorral és minden extrával tele van pakolva. Ugyan a Primera is ugyanazt tudta de Londonban klasszisokkal jobb vezetni egy egyterűt.
Két évre veszem az autóimat utána bontó. A Tínora költöttem összesen talán 20fontot mostmár kellett volna néhány százat így nem érte meg megtartani.
A PT Cruiser az első autó ami az én kőszívemet is egy kicsit meglágyította. Talán még költeni is hajlandó lennék rá. Tény hogy ebben az autóban minden perc élvezet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.05.11. 20:26:31

@Virago_1000:
A létező legnagyobb hiba volt rendszerváltáskor felrúgni az orosz piacokat.

A gazdasági összebútorozással az a baj hogy jelenleg EU alamizsnából él az ország. Cserébe az EU piaca. Ha most egy hirtelen váltás következne be megismétlődne a rendszerváltás éve mikor kilométeres sorok álltak a munkanélküli hivatal előtt.

P.Elliot 2016.05.11. 20:26:33

@mojyo: Igen, o volt az, tudtam hogy rosszul irom a nevet. Szoval disszidalt! Akkor rola szolt a film, hehehe...vagy legalabbis nyomokban. sajnos az elejet nem lattam.

HungrishAkos 2016.05.11. 20:30:48

@Zoole[uk]: ertelmezes kerdese en beleszamoltam az Eszak-Atlanti-oceanhoz. Brightontol nem messze.

2016.05.11. 20:31:30

@P.Elliot: Volt egy filmje ami elegge eletrajzi ihletesu volt, nem emlekszem a cimere, lehet, hogy azt lattad, de tobben is szerepelt, azt hiszem, meg valami sorozatban is. :)

HungrishAkos 2016.05.11. 20:32:14

@M. Péter: koszi az infot, ennyire nem neztem utana :)

SzZoole 2016.05.11. 20:41:01

@HungrishAkos: ertem en,de megsem.
En voltam mar a 7 növérnél,de az a English Channel partjan van.
Az en foldrajz tudasom '86-87-bol valo es akkor meg 3 oceanrol tanultam.Azota tobb lett?

P.Elliot 2016.05.11. 20:45:02

@mojyo: Valoszinu hogy az eletrajzi film volt. Nem nagyon valoszinu hogy utana haza mert menni...

2016.05.11. 20:58:51

@P.Elliot: En ugy tudom, hogy lepett fel otthon parszor, persze csak a SzU szetesese utan, es csak vendegkent, mert amugy elegge megtalalta a helyet New Yorkban... de siman lehet, hogy keverem valaki massal es nem tette be labat tobbe.

P.Elliot 2016.05.11. 21:07:52

@mojyo: Nem tudom, lehet hogy a szeteses utan nem vettek olyan komolyan a dolgot mar ott sem. Amugy az eletrajzat sem ismerem.

2016.05.11. 21:10:10

@diggerdriver: 2004 előtt miből élt az ország? Csak kérdezem.

Szerintem nem a mocsok EU adta el a teljes hazai ipart fillérekért a rendszerváltáskor... :)

Bal 2016.05.11. 21:23:01

@mojyo: nálunk is fehér (illetve három gyerek után most már inkább szürke) szőnyeg van a házban. Gyűlölöm, különösen a lépcsőn, ahol csúszik.

Nem hiszem, hogy divaton kívül van valami racionális oka, olyan, mint a széles szegélyléc és a dupla csap, vagy mint otthon a mediterrán külső meg a járólap, egyszerűen hagyomány. Persze aztán így lesz belőle pozitív visszacsatolás is, mert ebből lesz a boltban választék (amit relatíve olcsón lehet adni a mennyiség miatt), ehhez találsz könnyen szakit aki lerakja, ilyen házat szívesebben veszel mert könnyebb eladni ...

Kicsit rálátok mert amikor a magyarországi házunkat újítottuk fel két éve, megtetszett a Karndean pvc padlója az itteni konyhánkban (a magyar követ is utálom, hideg, balesetnél és tányér leejtésénél borzalmas). Nagy nehezen hazaszállíttatuk (nna így a legdrágább burkolatunk lett), otthon meg kezdődött a kivitelezőnél a fejvakarás, hogy ők még ilyen pvct sose láttak, azt se tudják, hogy kell lerakni stb. Végül erélyes unszolásra nekiláttak, a végén meg nem győzték dícsérni, hogy nekik is ilyen kell otthonra, könnyű vágni, nem porol ... ha valaki elkezdene Karndeant importálni otthon és sikerülne divatossá tenni, nagy bizniszt csinálhatna belőle.

Csodabogár 2016.05.11. 22:08:34

@HungrishAkos: Gyerekkoromban volt ilyen csengő a fürdőszobában. Fiatalabbak kedvéért, akkoriban mindenütt volt csengő, amivel lehetett hivni a cselédlányt. Máshol csak egy gomb volt a falon, de nyilván a fürdőben már akkor Magyarországon is tilos lett volna egy sima nyomógomb.

Csodabogár 2016.05.11. 22:10:03

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Rendszerváltáskor hol volt még az EU Magyarországon. Az első kormány és azok csatlósai adtak el mindent.:-(

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.05.11. 22:14:29

@Zoole[uk]: Azóta már van egy Déli óceán is az Atlanti alatt.

2016.05.11. 22:17:53

@Csodabogár: Ezt én tudom jól. Csak jó lenne, ha nem mindig az lenne a mainstream vonal, hogy az EU nem engedi felemelkedni Magyarországot. Mondjuk a birka szavazóknak pont ez kell. Egy ellenségkép.

A privatizációnak természetesen voltak okai, nem volt tőke Mo.-n. Ezt is értem. Csak a kivitelezés sikerült olyan jó balkánira.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.05.11. 22:21:55

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
A rendszerváltáskor az MDF felrúgta az orosz piacokat és brutális munkanélküliség lett. Visszajöttek a Szocik és Bokros gatyába rázta a gazdaságot. az Körülbelül az első Fidesz kormány végéig ki is tartott, aztán beléptünk az EU-ba és ránőttünk a csöcsre...
Röviden ennyi.

SzZoole 2016.05.11. 22:23:40

@diggerdriver: egyszer mintha Max azt irta volna,hogy 5 óceán van mar.
Kar hogy nincs itt:(

2016.05.11. 22:50:02

@diggerdriver: Oké. Ez eddig tiszta.

Mi v. ki akadályozta/akadályozza meg abban Mo. bármelyik volt v. jelenlegi kormányát abban, hogy esetlegesen több költsön az oktatásra, és természetesen egy olyan oktatási rendszert dolgozzon ki, amiben csak elhivatott és megbecsült tanárok dolgozzanak, és végre szakít azzal a hagyománnyal, hogy két lábon járó lexikonokat gyártanak a gyerekekből, teletömik a fejüket egy csomó haszontalan faszsággal, aminek a felét az életben nem fogják használni, és még ráadásul a tanulást is megutáltatják egy életre velük? Ki v. mi akadályozza meg azt, hogyha már iparunk nincsen, akkor az állam legalább többet költsön kutatásra és fejlesztésre? Ki v. mi akadályozza meg azt, hogy a kórházak ne halálgyárak legyenek, hanem olyan intézmények, ahova bátran beteheted a lábadat, hogy aztán meggyógyulva, újra munkába tudjál állni. Ki v. mi akadályozza meg azt, hogy a fenntarthatatlan felosztó-kirovó rendszer megszűnjön, csökkentsék az adókat? Ki akadályozza azt meg, hogy az "állam" 100 forintból 50-et ne lopjon el? Lenne még mit példaként hozni.

Senki sem akadályozza. A mélyen tisztelt, szavazni is hajlandó választópolgároknak ezek már túl komplikált kérdések. Így marad az EU, a zsidók, a Soros, az élienek, mint felelősök. Ezzel nekem nincsen semmi bajom, elfogadom. A problémák ott kezdődnek, hogyha nem vagy te is olyan segghülye, mindenki és minden iránt közömbös mint a többiek, akkor azt veszed észre magadon, hogy valójában te vagy az, aki nem kompatibilis ezzel az országgal és társadalommal. Volt ugye egyszer egy bejegyzésed arról, hogy mit tehet a kisember. És végső soron igazad volt. Itt nincs mit tenni.

2016.05.11. 23:01:33

@P.Elliot: Pedig eleg hires :) Mondjuk en nagyon szeretem a tancmuveszetet, de ot speciel a kevesbe fanatikusok is ismerik.

@Bal: Aha ertem, hat igen, gondolom, hogy megszokas is lesz az ilyesmikbol, de azt gondolna az ember, hogy jon valami jobb megoldas, es divatba jon, felkapjak, es elterjed.... de ugy tunik, ez nem ilyen dolog. :D Amugy a PVC szerintem is jobb a konyhaba, mint a ko.

Muscari 2016.05.11. 23:07:21

@mojyo: pont az a lenyeg szerintem, hogy itt nem volt annyira hideg. Ott, ahol kemeny fagyok vannak, ott elkepzelhetetlen a sima egyszeres ablakuveg es tarsai.

Itt viszont, ahol az idojaras sokszor huvos ugyan, de nem nagyon hideg, lazabban allnak hozza. lattam filmekben, hogy szaz evvel ezelott kabatban maszkaltak a lakasban az emberek. Vegulis valahol ertheto, ha nincs futes, akkor sem fagy be a viz peldaul. Nem olyan komfortos, de hat regen mi volt az.

Remelem, atjott, amit mondani akarok, kicsit faradt vagyok es valoszinuleg fogalmazasgatlot is bevettem :-)

Herr Géza 2016.05.11. 23:16:54

@Bal: Ne fáradj, van otthon is (ha nem is ez a márka, de van ezer más). Én már 2000.-ben ilyet akartam letenni két helyiségben, de aztán a (valódi) linóleum mellett maradtunk.
Különben tök röhej, de ma már van kerámia járólap és PVC ugye, amik úgy néznek ki, mint a parketta vagy a laminát, van laminát, ami PVC-t, vagy kerámiát imitál és ha így megy tovább, lesz még szőnyegpadló is, ami parkettának néz ki és viszont. :)))))

Herr Géza 2016.05.11. 23:21:57

@Herr Géza: Még mielőtt: nem valami szocreál téglamintás tapéta szintű gagyi utánzatokra kell gondolni.

2016.05.11. 23:22:46

@Muscari: Ertem, de az a tipusu hideg azt is jelenti pont, hogy nem lehet csakugy akarmikor kinyitni az ablakot szelloztetni peldaul, szoval a padloszonyeg meg ebbol a szempontbol is kevesbe ertheto.

Aranyos amugy, hogy mindig mindenki mentegetni akarja ezt a szokast, es valahanyszor megkerdezem, mindenki valamilyen teljesen praktikus, racionalis okokat keres ra :D De mi van ha nincs ilyen, akkor ebben az esetben milyen erzelem, vonzodas all mogotte?

Pedig en rendkivuli modon, oszinten hivek az igazi szocialista, sotmitobb, francias igenytelensegben! :D De pont ezert nem ertem a padloszonyeget... ugy ertem, hogy az megiscsak egyfajta probalkozas a komforterzet javitasara gondolom, szoval, hogy valakik megiscsak torodtek a lerakasaval, foglalkoztak vele, meg a szinet is kivalasztjak, es akkor eldontik, hogy ugy szep. De miert? :D

sellőlány 2016.05.11. 23:41:15

@Bal: A pvc itt is ismert, de sokan összetévesztik a linóleummal. A Forbo, DLW, Tarkett, Amtico (ez speciel pont egy brit márka) elképesztő kínálattal bírnak a piacon. Viszont a pvc itt nem egy általánosan elfogadott burkolat, rossz emlékeik vannak róla az embereknek, mert a panelekre és a kórházakra, régi iskolák osztálytermeire emlékeztetik őket. Nekem egyik nagy misszióm ezen fóbiák áttörése itthon, és főleg a teljesen természetes anyagokból készülő linóleum megismertetése laikusokkal, sok kollégához hasonlóan. Szerencsére már megtörtént az áttörés, de a nagy átlag erről az újhullámos iránytól tényleg sosem hallott még.

sellőlány 2016.05.11. 23:43:59

@Herr Géza: Géza, megelőzték, de az előbb pont erről írtam. Elismerésem, hogy a lino mellett döntöttek. Melyik márkától?

sellőlány 2016.05.11. 23:46:00

@Herr Géza: A telefonom folyamatosan javít, nem mindent sikerül felülírnom, de a lényeg remélem, átment. :-)

Bal 2016.05.11. 23:55:55

@Herr Géza: @sellőlány: a karndean nem úgy működik, mint a pvc, lapokból kell lerakni mint a kerámiát, közte fugacsíkkal. Így könnyen javítható ha megsérül, nem kell az egészet kidobni, és nincsenek benne illesztési csíkok. És tényleg jó minőségű, szemre megkülönböztethetetlen a kerámiától. Nézegettük mi is rengeteget az otthon kapható hagyományos pvct, jártunk vagy öt mintaboltban, de egyszerűen nem volt jó minta. A linóleumnak meg van valami rothadási vagy ápolástechnikai baja, már nem emlékszem pontosan, de ezért nem választottuk végül.

Muscari 2016.05.12. 00:02:39

@Mirjam2: ne is mondd a fehéret, a szobákban meg az van. Egyszer már sikerült a kávét is kiöntenem

sellőlány 2016.05.12. 00:12:42

@Bal: Rothadás hiba? Na erről még sosem hallottam. Hibás tisztításból eredő károkról igen (hypos víz vagy tömény hypo)... Szinte mindegyike cég gyárt modul burkolatot, a Forbo egyik legújabb feature-e pl. a hexaéder forma. Van mdf-hez hasonló, de annál kicsit keményebb hordozó felületre préselt típus is, amit click rendszerben ugyanúgy lehet lerakni, mint a laminált padlót. A fuga ezeknél a rendszereknél okafogyottá, azt csak eü felületeknél kötelező alkalmazni, kivéve a homogén pvc burkolatoknál, mert azok speciális eljárással készülnek (műtőkbe, elektromos helyiségekbe stb.). A pvc burkolatok manapság min. 3, a jobb fajták 5 rétegűek.

Muscari 2016.05.12. 00:19:37

@mojyo: na látod, ezt nem tudom. Én magamtól sose vennék, az tuti :-)

"A fürdőszobákban és a konyhában nekünk is műpadló van, de olyan pöpec, hogy először rá sem jöttem, hogy mi az. Egyszerűen nagyon jól néz ki, egy kicsit sem hasonlít az otthoni barna undormányokra.

pappito · http://pappito.com 2016.05.12. 00:20:12

@mojyo: same here.
Az egyetlen racionális indok, hogy a padlószőnyeg olcsó és gyorsan le lehet tenni. Igazából csak egy hátránya van, az, hogy nincs előnye.

Én is padlószőnyeges panelban nőttem fel, aztán becsületes tölgyparkettásba költöztünk, azóta nézek sandán a laminált padlóra :( pedig már tök jók is vannak. Aztán itt megint szőnyegpadló volt, meg most is az van, de új, szóval nem szedem fel amíg nem lesz ronda, ha meg ronda lesz, akkor megy a kukába és veszek bambuszpadlót.

Muscari 2016.05.12. 00:21:38

@pappito: láttuk már, nem is minősítem. Alacsony vérnyomás esetén viszont hasznos :-)

sellőlány 2016.05.12. 00:33:27

@Bal: Másik hiba a rossz burkolás. Nem egyszer elkövetik, hogy új esztrichnél nem várják még a száradási időt vagy alapvetően nem szigetelt betonra rakják le (tipikusan földszinti, pince nélküli helyiségek). A linóleumon keresztül valamennyire még áteresztődik a pára, nem azonnal nyomja fel, de a pvc teljesen megfogja és fel is hólyagosodik. Na ilyenkor jönnek azzal, hogy rohad a padló, pedig ez nem a burkolat hibája, hanem a burkolóé. Már egész szuper párazáró anyagok léteznek, de azok majnem annyiba, ha nem többe kerülnek, mint a burkolat. Úgyhogy ha spurtuning van, akkor ez szinte mindig kimarad.

2016.05.12. 00:38:17

@pappito: Mi az a bambuszpadlo, olyan, mint a tatami? Az nekem is tetszene amugy, de ahhoz kell az a wabi sabi hangulat is, de ahhoz kell az a lemondas is a cuccaim nagy reszetol amire egyelore keptelen vagyok. Illetve, ahhoz sotet butorok illenek szerintem, az meg nekunk nem valo... Vagy ha nem ez a bambuszpadlo, akkor micsoda?

Mi amugy most a fodemen maszkalunk konkretan, mi annyira igenytelenek vagyunk :D Cserebe lefestettuk, viszont legalabb feherre, es most ugy nezzuk, hogy kopik, en nagyon szeretem. Nem tudom meddig birja, kb 100 eves, egy deszka van amit sokszor fel kellett szedni az evek soran a gaz meg egyeb szereles miatt, es ha erre ralepek az kicsit meghajlik, es felek, hogy alattam fog kettetorni es beleallok a gazvezetekbe, de amugy meg ez a kockazat is siman megeri, annyira jo. :D

Pesten nekunk is tolgyparkettank volt, azt hiszem. Az tenyleg jo, bar szerintem meg a laminalt is jobb mint a padloszonyeg.

adg 2016.05.12. 01:11:36

@mojyo: azt az egy deszkat ki lehet javitani konnyen, akar meg hazilag is. Ugy, hogy megmarad a deszka, szoval nem lesz egy uj csik a 100 eves padlon. :)

pappito · http://pappito.com 2016.05.12. 01:11:52

@mojyo: a bambuszpadló az olyan mint más fapadló csak bambuszból van. laminált is van aminek bambusz a teteje. de a cold pressed bamboo az igazi, az teljes keresztmetszetében bambusz valami kötőanyaggal. kemény, kopásálló, szép és ilyen click-izé formájúra csinálják, hogy könnyű legyen lerakni, mint a lamináltat. Mindenféle színű van, sötét is meg világos is. És sustainable izé, mert a bamba gyorsan nő.

ilyenek:
dekoratus.com/wp-content/uploads/2015/02/Bamboo-Floors.jpg

www.powerdekorgroup.co.nz/wp-content/gallery/bamboo-gallery/walnut-antique-bamboo-floors.jpg

adg 2016.05.12. 01:24:14

Szonyegpadlo elonyei:
- nem kel ala igenyes deszkazat fafodem eseten, eleg a gyenge minosegu deszka, nem kell szepen csiszolni, lakkozni, nem gond, ha csomos.
- kivaloan eltakarja az esetleges rothadt faszerkezetet, ha frissen lerakott szonyegpadlo van az oregebb hazban, amit epp meg akarunk venni, akkor az egy red flag. Ovatosnak kell lenni, megnezni a padlot alulrol, vagy kritikus helyeken felszedni a szonyeget.
- nagyon jo hangfogo

Hatranyai: inkabb bele sem kezdek, annyi van neki. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.05.12. 01:26:06

@pappito: Nalunk is nagyon nyomatjak most a bambusz padlot...jo kis konkurencia a laminalt/hardwood padlonak :)
Ha legkozelebb burkolunk, lehet, hogy ilyet valasztanek...sajnos elkovettuk a hibat, laminaltat valasztottunk (nagy alapteruletu lakas, hardwood-hoz kepest ez sokkal jobb arban volt), de mar megbantam :( konnyen karcolodik, legalabbis amit valasztottunk...)

www.calibamboo.com/bamboo-flooring.html?gclid=CJf5hN6V08wCFVFgfgodsPEImg

adg 2016.05.12. 01:26:29

Marmint nem KELL ala...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.12. 03:32:49

@diggerdriver: Értem, kösz.Jobban átlátnám, ha tudnám, hogy ott felétek miket lehet kapni és mennyiért, és azok a valóságban mennyit mennek el...Meg mik a költségei.
Meg ha leamortizálódik, akkor elhiszem, hogy reménytelen máshogy.Jó lenne már kijutni kicsit Ángliusékhoz.Nagyon megnézném az autópiaci körképet is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.12. 03:55:37

@adg: @mojyo: Nem értem én, hogy mi a baj a padlószőnyeggel.Vettünk mi is a lamináltra, mert egyrészt védi azt (q nem egyszerű ha ki kell cserélni, meg rá van építve sok minden, az egész étkező-konyha-nappali egybefüggő parkett), meg melegebb is, jobban tud játszani a kölök rajta, nem fázik meg.A laminált télen hideg, pedig van alattunk lakó.Nyáron is hideg, de akkor az a kellemes.Viszont itt a nyár az kb 3 7 hosszúságú.Hangfogó is, ahogy te is írod.Kölök a parketten kopácsol a kockákkal, stb, a szőnyegen meg nem.Takarítása nem különösen nehezebb, mint más szőnyegek.Meg ekkora darab (kb. 20 nm) más szőnyegből errefelé kib@..tt drága lenne, de eleve nincs is.Ha meg több kisebb szőnyeggel fedem le, az szét-össze csúszkál; szülői házban volt ilyen, megrühelltem egy életre.Ez egyben van, szép, egyszerű, nincs leragasztva, csak úgy letéve, alakkövető, hát na, nekem meg hátránya nincs a millió előnyével szemben... :D

Persze lehet, hogy valamit rosszul csinálok...

De ha leírod,hogy mik a hátrányai, akkor megpróbálom felfogni... :D

A lamináltat a szőnyeggel kidobni és új tömör parkettre cserélni megint elb@szott pénz lenne, kb több millió forint.Azt csak akkor, ha valaki kifizeti... :D És akkor még mindig az van, hogy hideg, zajos, karistolódik, beütődik, stb...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.12. 04:00:29

@geegee: Poratka vagy ilyesmi meg más szőnyegekben is ugyanannyi lehet.Takarítani kell ezt is, meg azt is.Illetve itt nem éri meg, mert ha céget hívsz, az többe kerül négyzetméterre, mint venni újat.A házi szerencsétlenkedésben meg nem hiszek, a sötét foltből max lesz egy világos folt...
3-4-5 évente kib@sszuk majd, ha már vállalhatatlan, oszt jöhet az új.Nekünk nem kell más megoldás.

blackhairlady 2016.05.12. 04:19:37

@mojyo: hat mert tetszik nekik:) pont neked nem kell kell magyarazni az izlesbeli kulonbseget amit felesleges megerteni vagy megmagyarazni, el kell fogadni aztan ennyi:)

P.Elliot 2016.05.12. 04:33:24

@mojyo: Nem arra ertettem hogy a tancost nem ismerem, ki nem ismeri? Meg nekem is van tole DVD. Arra ertettem hogy nem neztem meg az eletrajzat a neten hogy disszidalt-e es mikor es hogy vissza tudott-e valamikor menni a hazajaba buntetlenul.

P.Elliot 2016.05.12. 04:37:57

@Zsuzsi65: Egy ismerosom rakatott bambuszpadlot, olyan vastag, hosszukas csikokbol allt, amikor keszen lett/ az egesz hazban/ valahogy nem tetszett neki, nekem sem, az ove legalabbis, lehet hogy vannak jok is belole.
Azt is mondta hogy aki feltette azt mondta hogy ovatosan tisztitsak, csak eppencsak nedves torlovel es vigyazzanak a kolykok hogy ne karcoljak ossze. Ha egyszer talalkozok vele ra fogok kerdezni a palojara hogy mi ujsag van korulotte.

adg 2016.05.12. 05:05:41

@geegee: hatranyai? Ez mondjuk eleg egyeni, de a mi szempontunkbol:
- porfogo, foleg a suppedos 5 centi vastagok, amiket errefele szeretnek a brit gyokeruek. Sajnos nekunk is van a gyerekszobakban.
- meleg, itt nem 3 het a nyar, hanem 52. A ko sokkal kellemesebb.
- porszivozni kell, nem lehet csak sittysutty feltorolni, seperni.
- barmi kiborul rajta, nyomot hagy vagy nagyon nehez kiszedni belole. A mienk feher. Lanyom sminkje kivaloan latszik rajta. :)
- szinten idojarasi eredetu, esos evszakban nagyon paras a levego neha, nedves a szonyeg, konnyen bepeneszedhet, ha nem klimazol. Ko eseten eleg a szelloztetes.
- nem tetszik egyaltalan.

Jatszani a kolykoknek eleg volna egy kisebb is, de most van legalabb 80 m2 ebbol a szarbol es vigyazni kell ra es egy buntetes takaritani is, es meg csak nem is tetszik. :)
Szerencsere a tobbi helyisegben meg a mi halonkban ko van, a nappaliban meg cedrus hajopadlo. Azzal mar csak az a bajom, hogy karcolodik, de legalabb szep. Ha magamnak epitenek hazat, mindenhol ko lenne. Mar csak a hoelvono kepessege moatt is. De elhiszem, hogy ott az eszaki sarkon kellemesebb.

De ez egyeni, ha valaki ek az tetszik, hajra. A mi esetunkben egyetlen elonye, hogy hangfogo, ugyanis a mi szobank az egyik gyerekszoba alatt van, a pucer fafodemen eleg jol keresztuljonne minden hang.

tanato 2016.05.12. 07:03:38

@geegee: E két szempont miatt vagyunk mi is padlószőnyegpártiak.
1.melegebb/azért Mo.-on is általában a 4 évszakból 3 hideg./
2.Nem csúszik.

tanato 2016.05.12. 07:06:17

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: @diggerdriver:

Anno a Kádár rendszerben volt a mondás/némi valóságalappal/
Záhonyban a vagonok,az áruval megrakott vonatok mindig kifelé mentek.

tanato 2016.05.12. 07:11:26

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Úgy van,ellenségkép az mindig van most éppen az EU,népcsoportok esetében most a zsidók,románok,szerbek,szlovákok helyett mások.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.05.12. 07:33:23

@tanato: u
Aztán valahogy mégis mi voltunk a legvidámabb barakk nálunk volt a legmagasabb életszinvonal.

tanato 2016.05.12. 07:40:55

@diggerdriver: Mondjuk nem volt azért rossz az életszínvonal az egykori NDK-ban és Csehszlovákiában sem.De mi jobban utazhattunk nyugatra az tény.Meg lehetett hivatalosan maszekolni,háztájizni.Cserébe viszont feltétlen hűség volt a SZovjetúnióhoz.
De sajnos nagyrészt tényleg hitelből finanszírozták a relatív jólétünket.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.12. 09:13:21

@adg: Aham.Hát jah, melegebb országokban végül is lehet nélkülözni.Nem tudom, parafából csinálnak e normális burkolatot, ami használható és nem kell rá úgy vigyázni, mint az ember látására...Az q jó lehet, nagyon szuper anyag.De a bambuszt is kipróbálnám, az is faja lehet.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.12. 09:14:20

@tanato: Igen, a laminált csúszását el is felejtettem.Zokniban nyáron kész életveszély...

Herr Géza 2016.05.12. 13:36:37

@sellőlány: Forbo volt. A cég akkori mo.-i főnöke régi cimborám volt, ő beszélt rá és nekünk nagyon bejött. Évente kétszer egy speciális anyaggal leápoltuk (házilag, csak a felmosóvízbe kellett önteni) és olyan volt, mint újkorában, még tíz év múlva is. Pedig műhely volt az egyik helyiség.

Herr Géza 2016.05.12. 13:49:43

@Herr Géza: Gyerekek, gyerekek.... Laminát van (errefelé) 5 €/m2-től egészen 100 €/m2-ig is. Ennek megfelelő a minőségi szórás is. Én három komplett lakást csináltam már meg vele, eléggé "szakember" vagyok már. Nagyon sok múlik az alépítményen is (hanggátló, hőszigetelő réteg), de ma már a 20-30 €-ós kategóriában is kapsz olyat, hogy meg nem mondod róla, hogy nem tömörfa padló, a felület sem a gagyi fényes dekorfólia, hanem 3D-s erezetü, és jól lerakva nem kopog, nem hideg (söt padlófütés mellett is használható).

montroyal ( CAN qc) 2016.05.12. 14:35:09

@tanato: De sajnos nagyrészt tényleg hitelből finanszírozták a relatív jólétünket.

es most benyelnek mindent es bizonyos korok finanszirozzak sajat joletuket es sokszorosa az adosag ... .. nem erdekel csak elgondolkoztato hogy mossak ma is az agyakat ..

frontoldal.wordpress.com/2013/07/04/elo-hazugsagok-meghamisitott-tortenelem/

sellőlány 2016.05.12. 14:51:20

@Herr Géza: Az a személy LL? :-) Hát ez tök jó... Nekünk a fürdőn kívül Forbo van az egész lakásban (krokodilmintás Marmoleum). Imádjuk. :-)

Bal 2016.05.12. 15:25:12

@sellőlány: megkérdeztem asszonyt: az volt a baj a természetes linóleummal, hogy valami viaszos izével le kell időnként ápolni. A kecót meg kiadtuk bérlőknek, akik ezt nem fogják a kedvünkért végigcsinálni.

sellőlány 2016.05.12. 17:14:10

@Bal: Az egy nagyon régi típus volt még. Azokat általában fél is fényezték. Amin topshield van, vagy hasonló vízbázisú réteg, azt már nem kell, általános tisztítószerekkel ápolható és selyemfenyű felületet képeznek, sokkal természetesebb a hatása. Évente ajánlatos a gyári szerekkel áttisztítani, ahogy Géza is írta. Mert ettől felfrissül az anyag, és finom, természetes lenolaj illat terjeng utána a levegőben.

M. Péter 2016.05.12. 19:15:34

@Herr Géza: Padlószőnyegből is van "Landlord special" 2.99 font/m^2-ért, a tömegszállások tulajdonosainak kedvence, és van Axminster is 80 font/m^2 körüli áron.

PannonBoy 2016.05.12. 22:51:47

Visszatérve a poszthoz és a videókhoz (egészen a legfrissebbig a YouTube-on), az a véleményem, hogy jól csinálja a srác. Megnéztem a LinkedIn profilt is, nos, hát igen, IT security-vel azért nagyom szerencsés helyzetben van és nem kevés szakmai háttérrel rendelkezik. Úgy látom boldogulni fog, kívácsian várom a folytatást.
Btw, így veszíti el M.o. a magasan képzett szakembereit, így mennek el a talentumok. Meg is érdemli, mivel nem tesz semmit ellene.

Herr Géza 2016.05.13. 01:36:31

@sellőlány: Nem, az a személy CsD monogrammal bír... Aztán lehet ám, hogy nem "a", hanem az egyik fönök volt...
És igen, a mai linóleum már rég nem az a linóleum, amit negyven-ötven évvel ezelött használtak.
Csak egy dolog nem változott: csak természetes komponensekböl áll és 100%-ban újrafeldolgozható. A natúrfa padló mellett az egyik legegészségesebb burkolóanyag.

Herr Géza 2016.05.13. 02:15:11

@Bal: Hát, igencsak kis szeletét ismered a kínálatnak. PVC és linó is van már "100 éve" nem csak tekercsben, hanem laminátszerü csíkokban ill. pl. 60x60 cm-es lapokban is. Ezeket viszont mind ragasztani kell, ráadásul nagyon jól elökészített, tökéletesen sík aljzatra, mert minden egyenletlenség átüt rajta.
A karndeant is ragasztják, viszont itt a vinyllaminátként ismert cuccot ugyanúgy "úsztatva", klick-es kötéssel teszik az aljzatra (és min. 5 mm vtg.) így kevésbbé igényes a padló síkságára. Ráadásul ezt is és a laminátot is az aljzat legcsekélyebb rombolása nélkül lehet fölszedni/cserélni.
Nálam a szönyegpadló abszolút no-go, utálom is, ronda is viseletesen, plusz poratka-allergiám miatt szóba sem jöhet.
Az elsö házamnál a klasszikus tölgyfa parketta lett volna az esztétikai kívánság, azonban gyerekkoromban volt szerencsém átélni két-három alkalommal a parkettacsiszolást+újralakkozást, és az azzal járó káosz/kosz/hetekig tartó oldószergöz miatt azt mondtam, hogy olyat én nem, soha....Ráadásul nem is olcsó, így azt mondtam, hogy megveszem a kevésbbé igényes laminátot, amit, ha 10 évente "felszaggatom" és kihajítom a szemétre, majd teszek le másikat, még anyagilag is jobban járok. Viszonylag olcsót vettem, az akkor még elég szükös hazai kínálatból, de még az is volt olyan jó minöségü, hogy 10 év után, az elköltözésünkkor még böven újszerünek számított. Igaz, annak az optikája alapján egy percre sem hittem, hogy valódi fa lenne a lábam alatt.
A mostani házunkba már nem volt kérdés, hogy csakis laminát, az itteni kínálatból viszont találtunk olyat közepes árfolyamon is, hogy aki most a nappalinkba belépve megmondja, hogy nem valódi fa hajópadlón áll, azt nagy összegü pénzjutalomban részesítem. És: a nappali/étkezö/konyha hármast sk. leraktam két nap alatt komplett szegélyestöl, mindenestöl.

Taxomükke (UK) 2016.05.13. 07:07:54

@Herr Géza: "aki most a nappalinkba belépve megmondja, hogy nem valódi fa hajópadlón áll, azt nagy összegü pénzjutalomban részesítem"

Te Geza, beugranek holnap, mondanek valamit, ha bevezetsz a nappalidba...
:)))

sellőlány 2016.05.13. 09:33:02

@Herr Géza: CsD jó barátunk. :-) Sajnos már nem dolgozik a flooring businessben, noha még mindig elismert szakembernek számít.

Herr Géza 2016.05.13. 11:44:12

@Taxomükke (UK): Hahaha, így már nem ér....!! :)))))

Herr Géza 2016.05.13. 11:48:45

@sellőlány: Besz@rok, hogy milyen kicsi a világ.... Merre felé mozog most D.?? Már vagy 4-5 éve nem volt vele kontaktom...
Ö egyébként teljesen más szakmából (az enyémböl) váltott annak idején a "padló" világába. Dolgoztunk vagy 25 éve egy-két évet együtt itt N.o.-ban, nekem onnan az ismeretség....:)))

sellőlány 2016.05.13. 14:02:51

@Herr Géza: Igen, a némete egész jó maradt, így is beszél a (holland) férjemmel, jó kis magyar szavakkal keverve, de sajna mi is ritkán találkozunk. Ha jól tudom, mostanság műszaki vonalon mozog vmi állami cégnél.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása