oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. március 08. 06:40,  Ahol imádják a magyarokat 313 komment

2016. március 08. 06:40 Határátkelő

Ahol imádják a magyarokat

Ami Marcel Proust számára a madeleine nevű sütemény Az eltűnt idő nyomában című regényben, az némi túlzással a Krówka a mai poszt szerzője, Nina életében. Fordulópont, a jelen és a múlt egy fontos pillanata, ami végül Lengyelországba, azon belül is Krakkóba vezette.

lengyelorszag_krakko_foto_pixabay_com_sharonang.jpg

Az ok - Krówka

A Krówka - ha valaki nem tudná - egy lengyel specialitás. Édesség, mely mesterien elkészített és túlságosan is becsomagolt, nyúlós-ragadós karamella. No, nem az a kemény fajta, ami kopog az asztalon, hanem az, aminek folyik a közepe és valaki vagy imádja, vagy utálja.

A Krówkával először gyermekkoromban találkoztam, mikor a családdal kiruccantunk „mert, Szlovákiát már unjuk?!” alapon Lengyelországba. Utolsó napon megálltunk a Nowy targ-i piacon, ami tipikus őskövülete a régi KGST piacoknak.

A bőrszíjakat és irha kabátokat árusító bódé mellett bizony ott virított nem is egy, hanem 100 meg 100 helyen az a csodavilág, ami minden gyermek álma: édesség elképzelhetetlen mennyiségben, variációban, ízben és színben!!! Volt ott minden a sütikétől a cukorkáig, a nyalókától az ehető karkötőig. No és persze az előcsomagolt vegyes ízű karamell.

Először kétkedve olvastuk: makowa? Vajon milyen ízt takar? Muszáj volt kipróbálni. Volt is meglepetés, mikor kicsomagolva megláttuk benne a fekete pöttyöket: mák.

Úgy emlékszem erre a jelenetre, mint amolyan fordulópontja az életemnek. Talán jelentősebb, mint hogy lediplomáztam és elköltöztem Anyucikám szoknyája mellől.

Ott álltam szüleim mellett a sárban, a tömegben, kezemben az ember alkotta legkülönlegesebb édességgel és engem semmi más nem érdekelt, csak hogy mi a fenének csomagolták be két papírba.

Minden egyes falatért úgy kellett megküzdenem, hogy kiszabadítsam, mert a papír persze beleolvadt, jó részét le kellett törni, hogy kiszabadítsam az ehető részeket. Fájt a szívem azokért a hatalmas darabokért, amiket Anyum kivett a kezemből mondván, hogy a papírt ne egyem.

Aztán persze rájöttem már felnőtt fejjel (Istenkém, de öreg vagyok), hogy ez adta a varázst és ezért esett olyan jól. Nem a selymes állag, vagy a tökéletes ízvilág, illetve a töménytelen mennyiségű cukor, hanem az érte kiizzadt munka tette olyan tökéletessé számomra.

Anyum persze sosem értette, hogy tudom megenni azt az édes vackot. Összeragad az ember szája tőle és rontja a fogakat. Nekem mégis ez az egy emlék maradt meg arról a kirándulásról.

Később, mikor valamelyik jogi órámon bepánikolva jöttem rá, hogy ezzel bizony nem fogok keresni semmit, már tudtam, hogy merre tovább. Úgy jött, mint egy isteni szikra, mint ha mindig is ott lappangott volna valahol mélyen: lengyelül kell tanulni. Vért izzadós egyetemi évek után végülis megérte szenvedni anno azzal a fránya papírcsomagolással, hiszen most itt vagyok!

Krakkó. Te isteni. Te gyönyörű.  Te kegyetlen. Macskaköves, régi, érzéki, belevaló, nyugodt és bulizós, tűzben égő, ritkán alvó óriás. Hogy egyszer kitöröm a bokámat miattad, az biztos, de a magassarkút fel nem adom!

Sosem érzett energiákat szabadítottál fel bennem és olyan dolgokat mutattál magadból, melyeket nem hittem, hogy valaha is megtapasztalok. Az a tudat, hogy bármikor sétálhatok a várban, vagy nézhetem, ahogy papírlampionokat eregetnek a gyaloghídról, olyan mértékű hálával tölt el, melyet nehéz leírnom.

Na persze, nő vagyok, így a fenti bekezdést el kell osztani öttel hogy reálisabb képet kapjunk a városról, de még így sem rossz. Sőt! Határozottan kellemes. Immáron lassan egy éve vagyok itt, így már ciki eltévedni az óvárosban - ahol már megszámolni sem tudom hány városnéző túrát tartottam, de még így is megesik, hogy új utcákat fedezek fel.

Úgy érzem, még nem mutatott meg nekem mindent ez az óriás. Vannak kellemes és kellemetlen meglepetései egyaránt, csakúgy, mint az életnek, de egy biztos: sosem unalmas.

Magyar-lengyel két jó barát, együtt harcol s… panaszkodik

Lengyelországban nem fogott el a honvágy ez alatt a jó pár hónap alatt egyszer sem. Ennek az lehet az oka, hogy egyrészt a két ország közé csak egy icipici Szlovákia ékelődött, így a hazajutás egyszerű és olcsó (habár rettentően hosszú, 7 órás a buszút), illetve másrészt az, hogy az emberek mentalitása ugyanolyan itt, mint odahaza.

Persze az erős katolicizmus rányomja a bélyegét még az átlag fiatal viselkedésére is. Tőlem például még mindig nem szokták meg a gyakran hordott magassarkút, mert az a lányok nem mindennapi viselete, csak alkalmi. Nem nagyon látni extraminit és mély dekoltázst sem.

Persze azért ne képzeljük, hogy apácák és szentek vesznek körbe! Ők is ugyanúgy buliznak, isznak (ha nem jobban), mint mi és ha arról van szó, akkor megmutatják bájaikat is a lányok a német turisták nagy örömére.

A punkra nyírt, lila hajú, fültágítós fekete szegecses dzsekis srác is keresztet vet, ha a busz elhalad II. János Pál pápa képe, vagy egy templom előtt.

Nem tudom észrevettük-e magunkról, mi magyarok, hogy versengve panaszkodunk egymásnak, azt bizonygatva, hogy kinek a rosszabb a helyzete. Nagyon általános jelenség, amiből egy idő után rettentően nehéz kimaradni, mert az öreg nénitől a fiatal tinikig mindenki űzi. A panasz oka bármi lehet, de tényleg bármi.

Egyszer például egy nénit hallottam arról panaszkodni, hogy amióta szívrohama volt a menye állandóan ott lebzsel nála és mosogat, főz, takarít, de hát semmi haszna nincs, mert a múltkor is rossz tisztítószert használt a mosdóban.

Egy-egy ilyen „verseny” átlagosan kezdődik: valaki nyit egy egyszerű kisebb, nem annyira releváns megjegyzéssel a bolti árakra, ami arra a kérdésre válaszol, hogy „hogy vagy, Rózsikám”.

Majd a másik rákontráz, hogy na igen, a múltkor ő is látta, hogy a paradicsom megint drágább a piacon, ráadásul már milyen íztelen. (Itt, mint széljegyzetet hadd jegyezzem meg, hogy a magyar zöldségeknek és gyümölcsöknek nincs párja, még akkor sem, ha már „nincs íze”! Becsüljük meg.)

Erre az első eltereli a kiüresedett témát egy fájdalmas sóhajjal és áttér a testi bajai taglalására, és ez így megy tovább akár a végtelenségig. Ennek a panaszáradatnak a pszichológia jelenségére nem tisztem rátérni, de ugyanezzel találkozhatunk Lengyelországban is.

A lengyelek ezt tudják is magukról, híresen negatív nemzetnek titulálják magukat. Ez igazából az én érzéseim szerint túlzás, de az biztos, hogy a panaszok vehemenssége és mennyisége a korral arányosan nő.

Én főleg fiatalokkal vagyok körülvéve még a munkahelyemen is és habár néha elejtenek egy-két negatív megjegyzést (mint minden normális ember), alapjában véve a benyomásom az, hogy elfogadóbbak a külföldiekkel, szeretnek megbotránkozni mindenen, pletykásak (igen, általánosságban), imádják a magyarokat, nagyon aktívak, szorgalmasak, és nagyon keményen dolgoznak, hogy bebizonyítsák, hogy Kelet-Európa egyik leghányattatottabb sorsú nemzete igenis talpra tud állni.

Kivételes helyzetben

Krakkó - amennyire én tudom - kivételes helyzetű város, mert ez volt mindig is a kulturális főváros. A rengeteg egyetem és multi miatt nagyon sok az itt tanuló és dolgozó külföldi. Hogy mi vonzza ide őket? Három általános indokot hallottam eddig:

1. A srác beleszeret a lengyel lányba, akivel valahol külföldön találkozott. Ez gyakrabban előfordul, mint a Disney mesékben a happy end. A lengyelek a szerény fizetések ellenére is rengeteget utaznak a nagyvilágban, a lengyel lányok pedig nagyon csinosak.

2. Itt volt Erasmuson és megszerette a várost, így visszajött.

3. Egy multi csábító pozíciója vonzotta ide, majd itt is ragadt.

Találkozhatunk Krakkóban szép számmal olaszokkal (szinte kivétel nélkül „hímnemű egyedek”), latin-amerikaiakkal, néhány törökkel és franciával is. Van egy kisebb, de összetartó magyar közösség itt.

A lengyel piacon kapni magyar kolbászt és magyar pirospaprikát, a zsidó negyedben pedig igazi magyar étterem is van. A magyarok csárdás órát és focimeccseket szerveznek. A minap például a magyar konzulátuson volt egy magyar ételekről szóló workshop.

A nyelvtudás hasznos, de nem feltétel

A lengyelekről azt hallottam, hogy zárkózottak és a belsőbb köreikbe nem szívesen engednek be senkit. Ez a gát átszakad a magyarok számára, ha elszavaljuk a versikét lengyelül, vagy ne adj’ Isten, esetleg egy lengyel nyelvtörőt is.

Hasznos dolog, ha az ember tud lengyelül, de nem feltétel az itteni boldoguláshoz. Az emberek sokkal magasabb színvonalon beszélnek angolul, mint Magyarhonban, főleg a fiatalok. Van olyan olasz ismerősöm, aki immáron 4 éve él itt és még nem tud többet annál, hogy „nem kérek reklámszatyrot”, mégis boldogul.

Magyarnak lenni Krakkóban nem szégyen, ami furcsa érzés, összehasonlítva más, nyugati országokkal. Ha beülök a taxiba (ami rettentően olcsó) és a taxisofőr elkezd nekem csacsogni, akkor egy idő után fény derül arra, hogy miért is van akcentusom.

Lassan már félve mondom, hogy hát igen, magyar vagyok és itt dolgozom, mert olyankor jön a végeláthatatlan szónoklat és lelkesedés, hogy jaj, az milyen gyönyörű ország, Budapest álomszép, a magyar-lengyel rigmus, a gyógyvizek, a boraink, stb.

Nemegyszer megesett, hogy felismerték, hogy magyarul telefonálok az utcán és odajöttek, hogy nem innék-e meg egy kávét (idős bácsi!), vagy hogy a pultos srác ingyen adta a vodkát… khmm úgy értem teát, mert hát a magyar testvérnek mindent.

Szerintem Magyarországon nem mindenki van tisztában ennek a történelmi hátterével, pedig kellene. Ők olyan nagy lelkesedéssel beszélnek rólunk, mi meg alig-alig tudunk róluk valamit.

Néha szégyenkezve hallgatom a hatalmas szóáradatot, amiben a magyarokat istenítik a II. világháború alatt tanúsított lojalitásunkért, mert tudom, hogy ha nem végzek lengyel szakon, akkor én ezeket még most sem tudnám.

Összességében véve a légkör barátságos a mi számunkra, és ha mi is mutatunk némi hajlandóságot a lengyelek közé integrálódni és egy kevés lelkesedés a kultúrájuk (és nem csak a vodkáik és nőik) iránt, akkor nagyon hamar elfogadóak lesznek. Úgy érzem csapda idejönni azoknak, akik csak egy-két évet akarnak itt eltölteni, mert hiányozni fog ez az ország.”

(Fotó: pixabay.com/sharonang)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Lengyelország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr358452980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.03.09. 07:57:34

@diggerdriver: Haaat... Vagy nem. Egyebkent nyitott kapcsolatrol hallottal mar? Az ismeroseimnel akik ilyenben elnek, azt latom hogy a noi partner kb. ugyanannyira aktiv 'hazon kivul' mint a ferfi. Vannak olyan kulturak is, ahol hagyomanyosan tobbferjuseg van, bar ez kevesbe elterjedt mint a tobbnejuseg.

Szerintem a ferfiak kozul sokan (persze messze nem mindenki) termeszetesnek veszik hogy hasznalhatjak valakinek a testet az akarata ellenere, pl. mert 'megvettek'. Nok sokkal kevesbe veszik ezt termeszetesnek. Nem veletlen, hogy altalaban ferfiak eroszakolnak meg noket es nem forditva - most attol eltekintve hogy technikailag is nehezebben lehetne az utobbit megoldani, egyszeruen tobb ferfi gondolja ugy hogy neki 'joga' van valaki masnak a testet hasznalni, aztan ezt megideologizaljak az osztonokkel stb.

2016.03.09. 08:02:32

@diggerdriver: Akkor te magad is belatod, hogy a kockazat miatt szexelnek kevesebbet a nok kapcsolaton kivul, es nem azert mert nem erdekli oket a szex mas partnerrel. Viszont ma mar egyre kisebb a kockazat, az internettel, utazassal stb. siman megoldhato a nok szamara is az alkalmi kapcsolat anelkul hogy kiderulne. Es sokan ki is hasznaljak ezt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.09. 08:04:47

@Mirjam2:
Nem. A nő az alfahímet akarja. A vonzalomnak ehhez semmi köze.
Ezert megy hozzá a titkárnő az igazgató úrhoz., a nővérke a főorvos úrhoz.
Ugyanazt a főorvost eszre sem venné az utcan. Amint viszont latja valakin hogy a gyerekének biztos jövőt teremt egyből vonzó lesz.
Maga az hogy a férfi tud valamit amit a jó nem már eleg a figyelemfelkeltéshez.
Csak egy példát mondok. Az egyik legtöbb alkalmi partnerrel az autóvezetést oktatók rendelkeznek.
Vagy nézzük meg hany diaklany szerelmes a pocakos professzorba.

Azert díjazom az igyekezeted:)))))))))))))))))

2016.03.09. 08:07:27

hihetetlen mennyien csókolgatják a lengyeleket...

2016.03.09. 08:07:40

@diggerdriver: Figyelj, en no vagyok, de te biztosan jobban tudod hogy mit akarok en, mint en magam :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.09. 08:08:25

@Mirjam2:
Mar te vagy a masodik aki azt gondolja hogy tudja mit gondolok.
Lófaszt mama…

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.09. 08:16:07

@Mirjam2:
Meg mindig nem tudom hol tagadtam ezt.
Az AMÍG szóra figyeltél?
Az egy időkorlátot jelent.

2016.03.09. 08:17:16

@diggerdriver: Bocs de te irod hogy tudod, mit gondolnak a nok. Ha erdekel, leirom, mit veszek eszre eloszor egy ferfin. Azt, hogy mennyire jol nez ki. Minden mas csak ezutan jon. Es egy jol kinezo fiatal ferfit mindig eszre fogok venni, valoszinuleg akkor is ha 80 eves mama leszek toloszekben. Nem hiszem, hogy egyedul vagyok ezzel. Emlekszem, egyszer Londonban egy mozifilm utan bementem a noi mosdoba, a mellettem kezet moso angol oreglany hozzam fordult es azt mondta a foszereplo pasirol, ugye micsoda vonzo pasi :). Na ilyenek a nok, ha oszintek.

Mas kerdes, hogy ha komoly kapcsolatrol, hazassagrol van szo, akkor egy csomo mas tenyezot is merlegelnek mind a ferfiak, mind a nok. De a valodi vonzalom a kulso, jo duma stb. alapjan alakul ki, valoszinuleg mindket nemnel.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.09. 08:19:06

@Mirjam2:
Ne terelj. Ha már erveid nincsenek akkor legalabb ne terelj. Még elő sem vettem a feminista kartyat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.09. 08:22:57

@Mirjam2:
Abban a pillanatban hogy kimondtad hogy a kinézetén kívül mást is figyelembe veszel máris alátamasztottad amiket írtam.

tanato 2016.03.09. 08:23:56

@diggerdriver: Ez igaz de ez nem a Mirjam által leírt alkalmi szex témához tartozik.Mármint a prof, a főorvos meg az igazgató.Mivel ha ezek megvannak a bombanőnek mint férj,utána jön az alkalmi szex a szintén bomba kinézető fiatal fiúkkal,legyen az egy szerelő,egy útipartner/kis lebukású dolgok/ vagy éppen a férje fiatalabb beosztottja.Az autóoktató az igaz az enyém is anno büszkélkedett ez 84 ben volt még hogy megkapta az ovónőképzőt mint nebulókat és milyen sokat sikerült ágyba vinnie közülük/még fotókat is mutogatott/.de ezt szerintem a vizsgával való zsarolás miatt érte el.

kardio1 2016.03.09. 08:25:27

@diggerdriver: te már csak tudod, milyenek is azok az orvosi kongresszusok :-) . Olyan magabiztosan tudsz nyilatkozni általad nem ismert témákról, hogy csak ámulok !
Igazándiból az zavar az általad vazoltakban, hogy altalanositasz. Ugyanazt a gondolatmenetet alkalmazod, mint amivel a noket, gyerekeket molesztalo migransok magyarázzák tettuket. Erről ok nem tehetnek, a kultúra, a genetika az oka...

tanato 2016.03.09. 08:30:21

@kardio1: Aki hajlamos erre annak nem kell kongresszus.Bár igaz hogy ilyen helyeken nagyobb a kísértés.de az a kolléga aki ezt kihasználta az otthon is hasonlóképpen működött.Szét is mentek a feleségével egy idő után.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.09. 08:31:51

@tanato:
Dehogy a vizsgával való zsarolással.
Egyszerűen egy férfi aki tud valamit akire egy nő felnez.

tanato 2016.03.09. 08:32:32

@Mirjam2: Ez jogos,tényleg nagyon nézik a külsőt a nők is.A lányaimtól tudom.Mikor mondom nekik hogy attól még lehetne jó családapa az illető mert nem túl szép,de lehurrognak,hogy képzeled,ilyen csúnyával azért mégse.

tanato 2016.03.09. 08:33:52

@diggerdriver: Is-is,mondjuk az én egykori oktatóm tényleg jól nézett ki,fiatal sportoló volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.09. 08:36:18

@kardio1: Engem igazából a pökhendi, piedesztálról való fölenyes velemennyilvánitas zavar.
Tudod az a melós maradjon az árokparton cimű veleménnyilvanitas.
Akinek nem Inge…
Annak Gertrúd.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.09. 08:43:11

@tanato:
Nezd rághatjuk itt a gittet sokaig. Fenti hölgyek urak próbáljak kiforgatni a mondanivalómat es ösztönlenynek beállitani. Mindössze arról beszelek hogy a társadalmi normák es a tanult konvenciók mellett ott van az evmilliók ota magunkkal hozott örökség is.
Mikor melyik az erősebb.
Legalabb magunknak ne hazudjunk.
Látod például a társadalmi konvenciók szinte elvarjak a kepmutatast. Ebben a fenti beszelgetésben világosan látszik.

2016.03.09. 08:55:07

@diggerdriver: En nem probaltalak osztonlenynek beallitani :), arrol proballak meggyozni, sikertelenul, hogy a noknek is nagyon hasonlo osztoneik vannak mint neked. Nem hazudok, nem vagyok kepmutato, az igazsagot mondom. Nyilvan sok ferfinek tetszik ez a fantazia hogy a noi partneruk soha senki masra nem gondol es nem vonzodik mashoz, de sajnos ez csak egy fantazia, nem tobb. Persze van olyan hogy nagyon szerelmes valaki es a szerelme targyan kivul senki mas nem erdekli, ez mind noknel, mind ferfiaknal elofordulhat, de messze nem ez az altalanos.

VegaLife 2016.03.09. 08:55:35

Erdekes iras. Angliaban tapasztalhato a lengyelek osszetartasa, nem ugy, mint a magyaroke. Dolgoztam tobb helyen is lengyellel, de itt nem tapasztaltam a pozitiv attitudot, velemenyt a magyar nep iranyaba, fuggetlenul attol, hogy egy 3. orszagban elo magyarrol es lengyelrol van szo.
Ellenben litvanokkal sokkal pozitivabb elmenyeim vannak.
Jo olvasni, hogy valahol megis nyitottak a magyar nep fele.

Én és Énke 2016.03.09. 08:55:37

Kapuzárás előtti pánik...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.09. 09:04:09

Világositsa fel már valaki @Mirjam2: ot hogy mit jelent az AMÍG szó. Képtelen megerteni.

2016.03.09. 09:04:29

@diggerdriver: A ferfiak is figyelembe veszik a kulson kivul a viselkedest is, meg alkalmi kapcsolatnal is. Nyilvan a kulso fontosabb (szerintem mindket nemnek), de a viselkedesnek is van szerepe. Lehet hogy a nok eseteben nagyobb szerepe van, tehat ok lehet hogy nagyobb reszben a viselkedes alapjan vonzodnak, de a vonzalom maga akkor is szexualis vonzalom. Nyilvan a noi es a ferfi szexualitas tobb szempontbol mas, de ez nem jelenti azt amit te gondolsz hogy minden ferfi ugrik az alkalmi szexre, a nok meg nem.

2016.03.09. 09:11:01

@tanato: Abszolut igy van. Szerencsesek a lanyaid hogy veled ezt is meg lehet beszelni :). A tuneziai vagy mashova hasonlo cellal iranyulo utak meg viszonylag gyakoriak, foleg kozepkoru nyugati nok koreben. Ez van, ez az emberi termeszet. Mindenkinek megvan a lehetosege hogy az elveinek, vilagnezetenek megfeleloen kezelje a kerdest.

Dr. Nagy László 2016.03.09. 09:11:46

A magyar-lengyel történelem az Árpád-kortól a rendszerváltásig járt "kéz a kézben". Már Szent István korában is a Vazul ifjak Lengyelországba menekültek István elől, majd végig az Árpád-korban megmaradt a szoros kapcsolat. Később jöttek az Anjouk és Jagellók, illetve Báthory István, akinek uralma a Lengyel Királyság fénykorát hozta. De még a XIX - XX. század is gazdag volt a két nép közti kötődési pontokkal.

tralalala 2016.03.09. 09:12:03

@diggerdriver: "A monogámia társadalmilag rákényszerített szerep. "
Ja ja. Meg az is, hogy ne verje fejbe egy bunkósbottal azt, aki idegesíti. Oszt mégis be sikerül tartani a legtöbbeknek. Sőt látjuk is ennek a kényszerítésnek a hasznosságát, mert így tudunk kooperatív társadalmat alkotni.

"Persze természetesen minden nő meg van győződve róla hogy az ő férje aztán nem nem soha."
És a nők 90%-ának ebben pontosan igaza is van. Meglepő módon a férfiaknak csak igen kis része jár prostikhoz. Az alkalmi félrekefélés persze gyakoribb, de az sem a férfiak 100%-ára jellemző.

Őszintén szólva önmentegetésnek tűnik mindig, mikor valaki ezt az eszmefuttatást előadja. Értem én, ha valaki nem akar vagy nem tud hűséges maradni, csak akkor ne ígérje meg a párjának, hogy de ő igen.

2016.03.09. 09:28:48

@kardio1: Igy van. Pl. Afganisztanbol, Pakisztanbol eloszor Europaba erkezo ferfiak nem tudjak elkepzelni, hogyan lehetseges hogy ott vannak a nok a strandon bikiniben (sot akar meztelenul) es a ferfiak nem ugranak rajuk. Aztan (jo esetben) rajonnek hogy ez egyszeruen tanult viselkedes, nagyon is jol tudja kontrollalni magat egy normalis ferfi es nem fogja a not molesztalni. A nok, gyakorlatilag minden kulturaban, gyerekkoruktol arra vannak kondicionalva hogy ne mutassak ki nyiltan a vonzalmukat. Ezert van az pl. hogy ritka kivetelektol eltekintve, egy no nem kezdi el fogdosni egy jol kinezo fiatal ferfi hatso reszet. Nem azert mert eszebe sem jut, hanem mert nagyon is jol tudja hogy milyen szinten deviansnak szamitana ha megtenne, es / vagy nem akarja megserteni a pasi emberi meltosagat.

2016.03.09. 10:01:50

@diggerdriver: Vegig errol irsz, hogy a nok pl. nem vonzodnak mashoz mint az 'alfa him' pasijukhoz, vagy nem gondoljak hogy a ferjuk megcsalja oket, stb. Ez arra vonatkozik hogy mit gondolnak, nem? Szerintem meg mast gondolnak, mast ereznek, mint amit te irsz. Az 'alfa himes' dolog maximum abban a kontextusban lehet igaz hogy ha egy 'alfa himmel' van egyutt a no, meg a szokasosnal is sokkal jobban fogja kontrollalni magat es nem kockaztatni a kapcsolatot egy futo vonzalom miatt. Azt nem gondolom hogy nem is fog vonzalmat erezni mas irant. Szerintem az egyetlen igazi oka annak ha valaki csak egy ember irant erez vonzalmat, az a szerelem lehet. Szerelmesnek lenni meg lehet sok mindenkibe, nem csak az 'alfa himbe' vagy 'alfa nostenybe'.

Ginix 2016.03.09. 10:07:10

@diggerdriver: ha vígasztal, akkor én nagyrészt egyetértek veled:)
a pasiknál kódolt, h szórják szét frutti helyett, a nőknél meg kódolt, h vigyázzon arra, amije van. ez nem ad senkinek felmentést, meg nem jelenti, h a nőknek nincsenek hasonló vágyaik, csak egy tendenciát, egy hajlamot mutat. azt ugyan nem hiszem, h minden pasi folyton mindenki mással is csinálná és feszt kurvázik, de az is tuti, h többen teszik, mint bevallják. én éltem nyitott kapcsolatban és lehet, h véletlen, nemtom, de én kevesebbszer éreztem a "hívó szót", mint a pasim és az általam ismert ilyen párok között is ez a tendencia, ami nem feltétlenül kevesebb alkalmat jelent, csak kevesebb partnert.

soha nem értettem ezt az érvet, h attól vagyunk emberek, h elnyomjuk az ösztöneinket. van egy lista, amin fel vannak sorolva az ösztönök és meghatározzuk, h melyik a jó meg a rossz és aszerint vagyunk emberek v mi? pl, ha a kufircolhatnékom elnyomom, akkor ez megkülönböztet az állatvilágtól és az jó. ha az életösztönömet elnyomom és öngyilkos leszek, akkor gyenge jellem voltam, ha az utódgondozás ösztönét nyomom el, akkor megint szar arc vagyok. sztem inkább az ösztöneink helyén kezelése lenne a kulcsszó, de ez megint helyzettől függ, szóval nem annyira egyértelmű.

kardio1 2016.03.09. 10:12:02

@tanato: szerintem se kéne azt gondolni, hogy ez az általános a kongresszusokon. Előfordulhat nyilván.

kardio1 2016.03.09. 10:14:55

@diggerdriver: időről időre előhuzod ezt a témát, hogy lenezem a kétkezi munkásokat, ha nem értek éppen veled egyet. Ez jó terelesnek, de te is tudod, hogy nem igaz.

2016.03.09. 10:16:51

@diggerdriver:

"A szentté avatásodról később intézkedünk"

Igen-igen, ideje is volna. :)

Ugyanakkor.

"Látod például a társadalmi konvenciók szinte elvarjak a kepmutatast. Ebben a fenti beszelgetésben világosan látszik."

Ez nyilván nekem (is) szól.

Biztos megvan még, amikor kékség úr előadta, hogy azonnal sikkasztana, ha volna lehetősége, és nyilván aki mást mond, az egyszerűen álszent. Namost vigyázzunk ezzel. Az emberek nem egyformák, és a jellemhibáik sem azok.

Az pedig nem elégséges reakció ellentétes véleménnyel találkozva, hogy "valaki magyarázza már el neki" vagy "látszik a belenevelt álszentség vagy "gőgös liberálisok", mert ez így nem az érvelés magasiskolája.

Van valami megkapó ebben a nárcisztikus hozzáállásban, hogy te most aztán megmondtad mindenkiről és minden élethelyzetben a tutit, és láthatóan fel sem merül benned, hogy az eltérő véleményeknek lehetne alapja, de én akkor most mondom, hogy tévedsz, csak így, kinyilatkoztatva, és mivel én sokkal-sokkal szeretetreméltóbb vagyok, mint te (természetesen), ezzel sakk is, meg matt is. Nem-e?

tanato 2016.03.09. 10:21:18

@diggerdriver: Ebben igazad van,tényleg hozzuk magunkkal az évmilliós állati ösztönt,is de próbálunk emberi kontrollt alkalmazni az ösztönök felett.Legtöbbünknek azért sikerül,kétségtelen ebben is vannak fokozatok a primitiv, tanulatlan,milliós állati ösztönöktől vezérelt sorozatos nemi erőszakolón át az időnként félrelépő férjig,de azért ha valaki komolyan felelősséggel csinálja végig a házasságot,nem lép félre még oly csábító alkalom esetén sem/pl. orvoskongresszus/.Ez természetesen a nőkre is vonatkozik.

kardio1 2016.03.09. 10:22:39

@diggerdriver: az, hogy az orvoskongresszusokat nem nagyon ismerheted, az jó eséllyel tény, nem pökhendi lenezes. A másik mondatom, ami arról szólt, hogy mindenről a legnagyobb magabiztossaggal nyilatkozol, nem csak erre az egy témára vonatkozott. Tény, hogy tájékozott vagy, úgyhogy az amulasom nem feltétlenül negatív.
Mindenesetre a csortetek Mirjammal érdekes: egyikotoket se lehet meggyőzni, hogy nincs igazatok, úgyhogy kíváncsi vagyok, mire mentek egymással.

tanato 2016.03.09. 10:26:53

@kardio1: Előfordul,mondom magam is láttam de az a házasság mivel ismerem is az illetőt,egyébként sem volt mintaszerű,tökéletes. SŐt még velem is ki akart kezdeni anno 10 éve egy külföldi szakmai rendezvényen egy kollegina akinek egyébként magánál jóval idősebb férje volt./szerencsére azért egy férfit nem lehet megerőszakolni akarata ellenére/Ilyenek előfordulnak,de nem általános.

2016.03.09. 10:30:56

@kardio1: En nem arrol irok hogy te vagy Digger mit gondol, mit erez, hanem hogy pl. en mit gondolok vagy erzek. Hadd ne tudja mar masvalaki jobban mint en hogy en mit erzek vagy mit gondolok... Vagy szerinted 'nincs igazam' abban hogy en nem hiszem hogy a ferjem nem vonzodik mas nokhoz, de ha elegszer leirjak, akkor majd megfontolom hogy hatha megis ezt hiszem? :)

tanato 2016.03.09. 10:31:48

@Mirjam2: Persze velem lehet beszélni ilyenekről.Én is meglepődtem mennyire számít a fiú külseje a lányoknál,én is úgy nevelkedtem hogy ez elsősorban nekünk fontos.
A másik:akkor ilyen szempontból már nyugatinak számítunk,több ekről/középkorú 40-55/ mondták a környezetemben is magyar nőkről,hogy ilyen céllal utaztak az arab világba.

2016.03.09. 10:36:29

@tanato: Huha, mik ki nem derulnek :)))

kardio1 2016.03.09. 10:41:58

@Mirjam2: én nem arra gondoltam, hogy ebben a konkrét kérdésben vagytok nehezen meggyőzhetők, hanem általában.

2016.03.09. 10:43:13

@kardio1: Ja, ertem. Ebben igazad van.

pappito · http://pappito.com 2016.03.09. 10:50:11

@puhacica: nem nagyon vodkázom, de el kell ismerni, ha ők a legjobbak

tanato 2016.03.09. 11:03:30

@Mirjam2: Csábítások mindig előfordulnak/persze fiatal korban sokkal több/ főleg pl. a velem hasonló helyzetben lévőknek,akik általában döntő többségében nőkkel dolgoznak együtt/pl. a legdurvább fiatal házas koromban volt amikor még csak egy kisgyerekem vol t még:Egy igencsak jó külsejú 18 éves nővérke direktbe mondta,hagy menjek be éjszaka a szobádba engem nem érdekel hogy nős vagy./.De mint mondtam észen kell járni és felmérni mit kockáztat az ember fia /lánya/de ebben tényleg jobb helyzetben vagyunk,nem lehet minket megerőszakolni./max férfiak által pl. börtönben/

tanato 2016.03.09. 11:07:03

A lányaimat mindig csesztetem mikor lesz már unoka,kérdezgetem mi újság,mondják hogy ki próbálkozik be,de jaj de csúnya,hogy képzeled hogy leállok vele.Mondom attól még lehet jó apuka ha alacsony vagy nem jóképű.de hiába nagyon a külsőre/is/mennek.

puhacica 2016.03.09. 11:07:47

@diggerdriver: hinnye, ez pindurkat erosre sikeredett.
-----

"a nők legeslegnagyobb tévedése hogy azt hiszik hogy a férfi ki van elégítve ha kielégült. Hiszen annak látható jele van. Ez a nők ősbűne." - na hat ez eleg nagy bun, pont azert, amit leirtal, ha a kielegites/kielegules csak urites lenne, arra ott a marok/kurva, dehat ugye a kielegules nem csak ennyi. amig egy monogam kapcsolatban elo no es ferfi paros varazsolni tud egymas testevel ES lelkevel, addig johet akarmilyen alkalom, maximum elgondolkodnak rajta, aztan a kovetkezo percben elfelejtik. (hogy ez a varazslas romanas-nyalcsoppentos, vagy eppen labraallni nembiros, az egyeni kerdes.)

@Th's child: koszonom, mar kezdtem azt hinni, hogy en nem is egy _ferfival_ elek egyutt. de ugy latszik, masfajta ferfiak is vannak. :)

@pappito: ok, csak viccelodni probaltam. en sajnos nem tudok kulonbseget tenni pl. a vodkak kozott, elegge rossznak erzem mindet. de lehet, hogy ez azert van, mert meg nem ittam igazan jo vodkat.

pappito · http://pappito.com 2016.03.09. 11:11:08

@puhacica: sebaj, az se vészes, ha nem szereted

puhacica 2016.03.09. 11:21:30

@pappito: nyilvan nem veszes. :D csak arra gondoltam, hogy ez meg egy "bakancslistas" kivansag is lehet, inni egy igazan jo vodkat. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.09. 11:21:57

@kardio1:
Itt a blogon ket ember van aki eltartott kisujjal fogja meg a brét. Az egyik te vagy.
A különbség csak annyi hogy te a sajátodat.

pappito · http://pappito.com 2016.03.09. 11:24:11

@puhacica: hát vannak kifejezetten kiváló vodkák, de rögös út mire eljut az ember oda, hogy igazi vodkakedvelő legyen, indulj inkább a viszkik irányába, az kalandosabb és sokkal kevesebb undorító, körömlakklemosószagú löttyöt kell inni közben :)

puhacica 2016.03.09. 11:28:13

@pappito: epp tegnap olvastam a hawaii hombolgonel a viszkikrol es akkor is ezen filoztam, hogy azert egy olyan igazan jofelevel megkinalnam magam. :D

pappito · http://pappito.com 2016.03.09. 11:28:19

@diggerdriver: " Engem igazából a pökhendi, piedesztálról való fölenyes velemennyilvánitas zavar. "

seriously, dude...

pappito · http://pappito.com 2016.03.09. 11:34:39

@puhacica: csak bátorítani tudlak, tök érdekesek vannak, a füstös-tőzegestől a gyümölcsös-lazákig, hatalmas különbségek vannak egy japán Hibiki meg egy speyside Strathisla között vagy egy Alberta Rye meg egy Lagavulin között.

Ginix 2016.03.09. 11:34:53

@pappito: @puhacica: van akibe kár (pl belém). engem hívtak meg kis házon belüli ír viszkikóstolóra, a harmadik - szerintem - körömlakklemosószerűnél szemlesütve bevallottam a házigazdának, h én nem érzem a különbséget, rám ez tényleg csak pazarlás, szóval továbbra is szívesen időzöm velük, de adjon inkább vmi jófajta vöröset:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.09. 11:36:59

Időnként szándékosan fel szoktam hozni ezt a témát es meg sohasem csalodtam a reakciókban.
Mérhetetlen sok hazugság van a témában. Annyira latni hogy ki mennyire akar megfelelni ÖNMAGANAK hogy szinte egy szociologiai tanulmány.
Ha húsz éves lennek meg hinnék is nekik.
Azert lattam en már karón varjut.

pappito · http://pappito.com 2016.03.09. 11:37:07

@Ginix: oda se neki, az, hogy szereted vagy sem az egyéni ízlés kérdése, a nejem is fintorog már a whiskey szagától is, pedig bourbont nem is iszom :) a bor is tök érdekes és változatos világ...

puhacica 2016.03.09. 11:54:09

@pappito: a gyumolcsos-lazat ertem... :D

@Ginix: lehet, hogy velem is ez tortenne. :) egy eselyt azert kapnak majd egyszer ezek a tomeny itokak.

puhacica 2016.03.09. 11:57:33

@diggerdriver: igen, sok a hazugsag, az is egy ilyen, hogy _minden_ hapsi felremegy, ha van alkalma.

adg 2016.03.09. 12:24:10

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: ": Nőket is futtattál?"

Te, nekem ket sogorom is lanyok futtatasabol el, bar az egyik mar felhagyott a szakmaval. Sot, a sogornom is ebbol elt korabban.
Hat ilyen csaladunk van nekunk.

Sose tudhatod mikor lesz a csaladban egy leanygimnaziumi tesitanar aztan magyarazkodhatsz, hogy hat nem is. :)

Muscari 2016.03.09. 12:46:31

@svájci sapka (ch): gondolkoztam a dolgon. ez az egesz azert letezhet igy, mert az emberek rendkivul megalkuvoak es kepmutatoak. A sajat erzeseit, problemainak megoldasat senki sem vallalja fel, inkabb "megoldja" a dolgot mashogy.

kardio1 2016.03.09. 12:51:07

@diggerdriver: na, ez pont olyan volt, mint amikor a téma ismerete nélkül osztod az észt. Helyben vagyunk. Ha a normális párbeszéd nem megy, az érvek kifogynak, akkor szemelyeskedunk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.09. 12:52:21

@puhacica: kívánom neked hogy sose legyen okod megbanni naívsagodat.

Te figyu egy ilyen csörte utan miket gondolhatnak rólam meg a felesegemről...
Remelem nem hallatszik at mikor ütöm.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

puhacica 2016.03.09. 12:59:27

@diggerdriver: az nem. mondjuk az se, mikor szexeltek. vagy te is felrejarsz? :D

viccet felreteve, tudom, hogy szeretsz polgarpukkasztani, provokalni, tudom azt is, mit gondolsz az altalanositasrol, de en meg tudom, milyen volt, mikor felrejartak mellolem (utolag. meg nyilvan akkor is sejtettem, csak egyszerubb volt nem bevallani magamnak) es tudom azt is, milyen, amikor nem. a naivsag az en luxusom. :)

2016.03.09. 12:59:30

@Th's child: "Biztos megvan még, amikor kékség úr előadta, hogy azonnal sikkasztana, ha volna lehetősége, és nyilván aki mást mond, az egyszerűen álszent." Aaaa! Akkor ez volt az a deja vu erzes, ami ramtort amikor ezt a kommentfolyamot olvastam :D Mostmar nekem is megvan, es valoban, detto ugyanaz a beszelgetes.

Nekem megvolt ez amugy egyszer valakivel a valosagban is, azt fejtegette, hogy evolucios oszton, hogy a cukros es zsiros eteleket egyuk, es, hogy o nem tehet rola, hogy neki a szervezete azt diktalja, hogy ezeket egye, es igazabol senki se tud magan uralkodni es aki igen, az folyamatosan ehezik es szenved, mikozben hazudik maganak, mert meg akar felelni a tarsadalmi szepsegidealnak, pedig csak arrol volt szo, hogy o maga volt elegedetlen a kulsejevel, keptelen volt lefogyni, ezert neki kenyelmesebb volt azt gondolni, hogy akkor minden vekony szenved, es akkor o legalabb oszinte. Az istennek se lehetett rola meggyozni, hogy en teljesen magamtol szeretem a savanyuuborkat, es peldaul *gyulolom* a sult kolbaszt es a szagatol is rosszul vagyok, es azt sem fogadta el, hogy nem vagyok kulonosebben edesszaju es a csokin es a fagyin kivul nem elek massal mert nem birjak a fogaim. O meg volt rola gyozodve, hogy en magamnak is hazudok, es csak tarsadalmi megfelelesi kenyszerbol allok ellen az evolucios keszteteseimnek. Nyilvan ez van, mas nem is lehet, na, most micsinaljunk.

Amugy nem itelkezem, vagy ilyesmi, nem kotelezo lefogyni peldaul, ha az lenne, hogy "en koverkent sem vagyok hajlando rosszul erezni magam", stb, az rendben van, amugy en is boldogan egyutt tudok elni a sajat fuggosegeimmel, egyaltalan nincsen buntudatom miattuk, viszont amikor az van, hogy "en rosszul erzem magam, de ti viszont meg rosszabbul, akkor nekem igy jobb egy kicsit", ez rolam is kijelent valamit es ez az alaptalan feltelezes azert zavar egy kicsit, illetvehat szerintem nem is tul egeszseges ez a vilagnezet, dehat mindegy, ez van, egyutt tudok vele elni azt hiszem. :D

Muscari 2016.03.09. 13:02:02

@kardio1: na megint jossz ezzel a libsi dumaval :-)))

@diggerdriver: a gyerekeim eletet tennem ra, hogy a ferjem huseges es sose csalna meg.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.03.09. 13:06:44

@Muscari: Igen, így an. És nem állítom, hogy rendben van így. :(
Néhány éve én is máképp láttam, illetve hittem. Aztán segítettem egy ismerősnek, aki szakdolgozatot írt a témában, és akkor szembesültem sok olyannal, amit előtte el sem képzeltem. Érdekelt a téma, több riportot is csináltunk. Elképesztőek voltak az "eredmények".

kardio1 2016.03.09. 13:07:45

@Muscari: hát igen. Úgy látszik, nekem ez az, amivel áltatom magam: hogy nem vagyok liberális :-)

kardio1 2016.03.09. 13:10:07

@diggerdriver: egyébként nehezen értem, hogy miért fajul idáig a beszélgetésünk nem ritkán. Sok tekintetben a tiédre hasonlít leginkább a véleményem.

Muscari 2016.03.09. 14:17:30

@svájci sapka (ch): engem is erdekel az ilyan tema amugy. Erdekes lehetett az a szakdolgozat, mirol szolt pontosan? Elerheto valahol publikusan?

élhetetlen 2016.03.09. 14:17:58

@tanato: „attól még lehetne jó családapa az illető mert nem túl szép”. Egy így igaz, de ugye tudod, hogy a lánygyermekek sokszor hasonlítanak az apjukra. Gondolni kell a leendő lányunokáidra is.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.03.09. 14:34:44

@Muscari: A témakör azt hiszem valami olyasmi volt, hogy rizikócsoportok a társadalomban. Nem tudom, hogy elérhető-e, mert én is csak a "vágatlan" anyagot olvastam. Az is elég lehangoló volt.

SzZoole 2016.03.09. 14:52:35

Ohogyazakapitalistaturistauristen szakajtsa ra az eget arra a nehany alszent szinitanodasra,ekkora flasheket reg olvastam.
Persze akinek nem inge.........

2016.03.09. 14:58:19

@diggerdriver:

Elképzelhető egyébként, hogy generációs különbség is van közöttünk, de ahogy olvasom, amit a családi életedről írsz, hogy sosem vettél részt a gyerekfürdetésben/-pelenkázásban, hogy a gyereket kívánatos volna az iskolában bántalmazni, hogy láthatóan nem váltanak ki belőled különösebben nagy lojalitást a mindenkori partnereid -- szóval olvasom mindezt, és azt nem értem, hogy akkor minek bajlódsz az egésszel.

Muscari 2016.03.09. 15:09:01

@diggerdriver: ha te lennel a ferjem, akkor en se :-))))

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.03.09. 15:40:29

Mi lengyel boltba járunk ha valami speckó kell. közelebb van mint a magyar bolt és nincsen pofátlanul túlárazva.

2016.03.09. 15:41:34

@Muscari: Nem tudni, hogy az angolok kilépnek-e vagy nem, de ha kilépnek, akkor valószínűleg lesz kvótarendszer, vagy valami hasonló. Még azelőtt kell átérni a szigetekre, mielőtt ez bekövetkezik.

2016.03.09. 15:43:36

@adg: Na jó, de azért a strici meg a tesitanár között van egy kis különbség.... :-)

2016.03.09. 15:44:58

@kardio1: Te értelmiségi vagy.

Halkan megjegyzem, az ugyanolyan rossz v. rosszabb, mint a liberális.

:-)

kardio1 2016.03.09. 16:17:08

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: az a helyzet, hogy a szüleim első generációs értelmiségiek, paraszt-, illetve munkasszuloktol. Ők még egyértelműen az előző rendszer favorizáltjai voltak, én meg már értelmiségi szülők gyerekeként "hátrányos helyzetű" voltam. Nem volt logikus az akkori szisztéma. Egyébként meg én is dolgoztam egyetem előtt, meg gimnázium alatt a nyári szünetekben fizikai munkakörben. Szóval távol áll tőlem, hogy lenezzek bárkit is a munkája miatt. Az itteni legjobb barátom ács...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2016.03.09. 16:17:18

Ilyen az, amikor valaki túl fiatal, ezért nem ismerheti a "bocis lengyel vajkaramella" hajdani népszerűségét. Igen, sokszor tényleg bele volt olvadva a fényes fehér zsírpapír, de az a kevés papírmaradék nem volt képes a hírnév letörésére. :-)

Muscari 2016.03.09. 16:39:13

@kardio1: en azert tisztellek, mert minden velemenykulonbseget kulturaltan tudsz kezelni.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2016.03.09. 16:44:21

@Mirjam2: nem mondanám magam szakértőnek a témában, és általában az én véleményem eltér a tiedtol, de ebben most egyet értek veled. Valóban, az van kimondva, hogy a pasik ösztönlenyek, és mindig eltekeregnek, bezzeg a nők meg még csak meg sem kívánnak (!!!!!!, micsoda, meg sem néznek) más férfiakat.
Szerintem senki sem vak és mindenkinek van fantáziája, függetlenül attól hogy milyen nemű az illető.
Pont tegnap este került szóba férjem egyik -amúgy meleg -kollégaja, aki egy naaaaagyon jó pasi, majd egy másik -nem meleg - kolléga neve is szóba került, hogy az is nagyon jó pasi, és nyilván nem rejtettem véka alá a véleményem. Ami nem azt jelenti, hogy az első adandó alkalommal.......De hát nem vagyok vak, és vannak ÖSZTÖNEIM

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2016.03.09. 16:44:32

Egyszer volt szerencsem lengyelekkel dolgozni, remelem tobbet az eletben ez nem fordul elo. Bar lehet, hazai terepen masok.

Az, h a magyar zoldsegnek, gyumolcsnek nincs parja, olyan illuzio, amivel minel hamarabb leszamolunk, annal jobb.

kardio1 2016.03.09. 17:16:00

@Muscari: igyekszem így tenni.
Köszönöm !

Muscari 2016.03.09. 17:24:33

@zöldeketbeszélek: szia :-) Nekem jó tapasztalataim vannak a lengyelekkel, a lányom legjobb barátnője egy meleg lengyel fiú, de volt pár lengyel kolléganőm, ők teljesen rendben voltak. Persze ismerek rendkívül rasszista, homofób lengyeleket is.

Az utolsó mondatoddal én is maximálisan egyetértek ez próbálom mindig magyarázni, de nem nagyon akarják megérteni. Ez kb olyan, mint a régen minden jobb volt. Valamiféle nosztalgikus vágyakozás.

Vannak persze nagyon finom magyar zöldségek és gyümölcsök, de azok jellemzően drágábbak és nem lehet mindenhol kapni, mert csak kevesen termelik.

tanato 2016.03.09. 17:53:10

@élhetetlen: Na jó.persze csak én már unokázni szeretnék,de még az csak a távoli lila ködben van.A lányok meg keresgetnek ,válogatnak ,nekik még nem sürgős.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2016.03.09. 20:00:34

@Muscari: Szia :-)! Epp a napokban beszelgettem egy szakemberrel, aki elmondta, h a magyar biotermenyek 90%-a kulfoldre megy...
A paradicsom sem veletlenul izetlen, ma mar friss fogyasztasra nem termelnek szabadfoldi parit, csak novenyhazban az oda megfelelo intenziv fajtakat.

2016.03.10. 00:17:09

@Muscari: Mindegyik az emberi sötétségből fakad, szóval mondjuk úgy, hogy egyiket sem érdemes felvenni. Mo.-n a demokrata, liberális, és értelmiségi szitokszavaknak számítanak. Csak úgy, mint a zsidózás, meg a cigányozás. Ezektől az emberektől ne várjunk túl sokat, népünk szégyenei.

Ogorki (Megelhetesi kivandorlo | PL) 2016.03.10. 08:59:08

@33621: O, igen, a Zakopiankan nem erdemes szaguldozni. Azert van rogyasig pakolva Fotoradarral, mert ugy tunik, itt nem szokas alul- meg feluljarot epiteni. Siman keresztulvezetik a zebrat a gyorsforgalmin lampa nelkul, minden nelkul, csak kitesznek egy hetvenes tablat meg egy Fotoradart.

Gery87 2016.03.10. 16:08:58

@Muscari:

Azért vigyázzunk, mert az hogy valaki nem akar tudni arról hogy valaki meleg (magánügy) meg nem barátkozna vele vagy esetleg kirázza a hideg attól hogy valaki affektálva beszél, tangában vonaglik a menetben....vagy nem akar multikulti társadalomban, tőle idegen, eltérő kultúrával együtt élni....
Az még nem bűn.
Teljesen természetes hogy valaki a hozzá hasonlóakat részesíti előnyben.

A 'homofóbia' egy kreált politikai/ideológia stigma manapság: "aki nincs velünk az ellenünk van".

atpijkamo98 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.23. 15:10:48

@élhetetlen: "a lánygyermekek sokszor hasonlítanak az apjukra."

Igen. A Klaus Kinskire a Nastassja Kinski. Az ember nem érti, a férfiben ilyen ronda hogy lehet nőben ilyen szép. Mert tényleg nagyon hasonlítanak.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása