oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. február 12. 06:45,  Görbe tükör Angliáról 331 komment

2016. február 12. 06:45 Határátkelő

Görbe tükör Angliáról

Igazán sajátos a mai poszt, hiszen Digger az angliai létnek elsősorban az őt leginkább zavaró elemeit emelte ki. Szó lesz hát (tömeg)közlekedésről, parkolásról, vásárlásról, és a legendás brit munkabiztonsági előírásokról (tessék megguglizni azt, hogy health & safety és lesz majd csoda). Nézzük meg tehát Londont, ezúttal görbe tükörben!

london_9.jpg

„Mit nevezünk kultúrsokknak? Az olyan, mi szocializálódásunktól eltérő szokásokat, amik másik országba költözéskor sokkolják az embert. Magyarul megfogalmazva azok a negatívumok, amik lefelé húzzák a mérleg serpenyőjét.

Egészen addig, amíg a pozitívumok serpenyője van lejjebb, nincs baj. Mikor az arány megfordul, akkor szoktak az emberek elgondolkodni a hazatérésen. Persze ez nem ilyen egyszerű. Vannak olyan országok, ahol a negatívumok ellentételezésére csak és kizárólag a pénz lehet az eszköz. A sok pénz. Azért ez európai országokra nem jellemző.

Mi már négy és fél éve vagyunk itt. Talán a kezdeti eufória elmúlt, talán a stációkat végigjártuk, és bizony a keresztre feszítés is elmaradt. A mérleg serpenyőjében a pozitívumok jócskán többen vannak, mint a negatívumok, de most mégis az utóbbiakról írnék.

Nem választom most külön egyes népek viselkedési szokásait, hiszen London olyan multikulturális város és olyan szinten keverednek benne a nációk, hogy én most egy kalap alá véve mindent, írok a nagy egészről.

Mentalitás

Rendkívül vigyáznak a másik ember intim szférájára. Beszéd közben nem másznak bele az arcodba; ha elmennek melletted, de a ruhájuk hozzád ér, már bocsánatot kérnek DE, és itt a DE után igen súlyos dolgokat mondok: itt az emberek a világ legnagyobb rablói és tolvajai. Mind.

Gátlástalanul lopják és rabolják az idődet az élet minden pillanatában. Azon már fenn sem akadok, hogy a LIDL-ben, ahol alig férni el a polcok között, megáll a birkája középen és percekig telefonál, blokkolva ezzel a többi vásárló továbbhaladását. Ez itt természetes és senki még csak felháborodva sincs.

Persze ezt nagyon elegánsan úgy is fel lehet fogni és kommunikálni, hogy senki sem siet. Na de én igen! Én sietek, mert jobb dolgom is van annál, hogy a parasztivadék mögött várakozzak, amíg telefonál, hiszen csak szélre kéne kiállnia és mindenki mehet a dolgára.

Ez a más ember idejének szégyentelen tolvajlása az élet minden területén jelen van. Az is mindennapos dolog, hogy kipakol a pénztárnál egy bevásárlókocsi árut a szalagra és visszamegy még valamiért. Addig percekig áll a sor, áll a kassza és állok a sorban, azt kívánva, hogy lépjen vadházasságba a jó édes anyjával.

Olyat is láttunk már, hogy a kasszánál nem pakolt vissza a kosárba, hanem mindent akkurátusan rendszerezve rakta a szatyraiba. Ezért senki nem szól, nem háborodik fel, ez itt természetes.

Közlekedés

Na, ott történnek csuda dolgok. Londonban a világ összes béna, tesze-tosza, libáért vett jogosítványú emberét összehozta a sors. Ha lehet, itt még gátlástalanabbul rabolják az idődet.

Golders Green főutcáján, ahol két egymással szembeni forgalmi sáv van az út szélén parkolósávval, és ha az mind foglalt, akkor a világ legtermészetesebb dolga, hogy megáll az autóval az egyetlen haladó sávban és elmegy valahova. A mögötte lévők meg majd haladnak, ha a szembejövő sávban valaki elengedi őket.

Az sem zavar senkit, hogy buszok is közlekednek ugyanitt. Majd kikerüli. Hiába van bekamerázva minden utca, hiába van a buszok orrán kamera, könnyedén lehetne szankcionálni az ilyen eseteket, de nem történik semmi.

Ha valaki megy előtted és úgy gondolja, hogy betolat parkolni két autó közé, akkor te nyugodtan előveheted a Háború és békét kiolvasni, de lehet, hogy előbb végzel vele, mint ő a tolatással.

A kedvencem, mikor megfordulnak az úton. Itt nincs olyan, hogy lekanyarodik egy mellékútra és a háztömböt megkerülve fordul meg. Itt természetes, hogy akármilyen forgalom van, akárhány sávon kell keresztülmenni, megfordulnak. Ha meg tud fordulni tolatás nélkül, akkor is beiktat minimum három hátramenetet, mert fogalma sincs az autója paramétereiről.

Na, de amikor nincs elég hely! Az az igazi cirkuszi mutatvány. Azzal kezdi Fittipaldi, hogy keresztbe fordul az autóval, elfoglalva mindkét haladó sávot. Ettől a pillanattól kezdve tizennyolc perc negyvenhárom másodperc, míg megtalálja a rükvercet. Ha megtalálta, akkor megmozdul hátrafelé teljes huszonöt millimétert.

Hogy a kormányt jó irányba tekeri vagy nem, az is kétesélyes, de ennek taglalásától most tekintsünk el. Szóval megmozdult hátra. Ugyan van mögötte még másfél méter, de ő azt nem látja. Neki elég a huszonöt milliméter.

Akkor most már rutinosabban tizenhat perc hetvenhat másodperc alatt megtalálja valamelyik előremenő fokozatot. Nem feltétel, hogy ez az első fokozat legyen.

Akár a harmadik is lehet, és akkor a motort üveghangra pörgetve fél kuplungot leégetve hatalmas füstfelhőben előremegy harminckét millimétert. Ezt a folyamatot megismétli még háromszor, míg úgy gondolja, hogy már ő jó irányban áll és haladhat egyenesen.

Ennyi idő alatt az aszfaltból csinos erdő nőtt ki, az autókat moha lepi be, a gumikból elszökött a levegő, a buszüléseken az utasok csontvázai fehéren világítanak, a kapaszkodókon gibbonok csimpaszkodnak. Beköszöntött a világbéke.

Balesetek esetén is elő szokták venni a tisztességtelen módszereket. Jó tanácsként mondom, hogy ha valaki itt baleset részese, akkor a baleset pillanatának elmozdulás nélküli állapotát azonnal és részletesen fényképezze körbe. Ma már minden telefonban van fényképező, ez nem lehet probléma.

Elmondom az én esetemet. Főútról kanyarodtam mellékútra. A mellékútról kikanyarodó még a főúton belém jött. OK, minden ment a maga útján, nem én voltam a hibás, az okozó elismerte felelősségét, ámen.

Aztán fél év múlva kaptam egy levelet a biztosítómtól, hogy én vagyok a hibás. Válaszoltam, hogy nem én vagyok a hibás. Írják, hogy de én vagyok, és már lezárták az ügyet.

Én meg visszaírtam, hogy fényképekkel tudom bizonyítani, hogy a másik fél a hibás és álljanak elő az én felelősségemet alátámasztó bizonyítékokkal, ellenkező esetben jogi útra terelem az ügyet.

Jött egy levél, hogy NEM én vagyok a hibás, és megmarad a bónuszom. Miért kóstoltak be fél év múlva? Azért, mert a térfigyelő kamerák meg buszkamerák felvételeit fél évig őrzik, utána már esetleges bírósági eljárás során nem lehet kikérni. Szóval némi tisztességtelenségért itt sem mennek a szomszédba.

Parkolás

Nem az a kérdés, hogy megbüntetnek-e tilosban parkolásért, hanem az, hogy mikor. Mert hogy meg fognak, az biztos. A parkolótársaságok ugyanolyan tisztességtelen lehúzós tetvedékek, mint otthon.

Mondok egy példát. A mi utcánk egy parkolási zónához tartozik. Legyen ez a zóna a D zóna. Az én engedélyem a D zónára szól. A zónák határain átfedéseket szoktak hagyni. Vagyis a D és W zóna határán DW jelzéssel hagynak néhány parkolóhelyet, ahol mindkét zóna autósai parkolhatnak.

A mi utcánk vége szintén ilyen átfedéses zóna. Az ember azt gondolná, hogy a zónák határait az utcák vonalai határozzák meg valamennyire. Én is ezt gondoltam, de ez a gondolat 55 fontba fájt nekem.

Ugyanis az egész utcánk D zóna, a végén néhány átmeneti DW zónás parkolóhellyel és most jön a lényeg, betettek a mi utcánkba három W zónás helyet. Vagyis az egész utcában parkolhatok, kivéve az utca végén a jobb oldalon három helyet. A bal oldal már DW jelzésű. Szóval így megy ez itt. Is.

Tömegközlekedés

Csak magamat tudom ismételni. Csapnivaló, szervezetlen, megbízhatatlan. Viszont legalább jó drága. A buszok rendszertelenül közlekednek, és bármikor bárhol megszakíthatják az utat.

A buszjáratok közlekedése nem végállomástól végállomásig tart, hanem ötletszerűen bárhol azt mondhatja a sofőr, hogy ITT van a végállomás. A vezetési kultúra szomáliai szint, merthogy a sofőrök is onnan jöttek. Na, jó, való igaz hogy a magyar sofőrt mindig meg lehet ismerni, mert normálisan közlekedik. Ez tény. A buszokon késő délutánra bokáig járunk a szemétben. Az „úri” közönség kezéből minden ott esik ki, ahol éppen van.

A metró az más műfaj. Minden végállomáson takarítják, összeszedik a szemetet. Az utazóközönség teljesen más, mint a buszoké. Csendes, kulturált, udvarias. A metró csak egy fokkal megbízhatóbb, mint a busz. Igen gyakoriak az üzemzavarok. Hónapokig járhatsz ugyanazon az útvonalon ugyanazt a szolgáltatást kapva, aztán egyszer behúzva előtted a rács és kiírva, hogy a metró nem közlekedik.

Volt már néhány csörtém buszsofőrökkel itt az oldalon. Végső érvként mindig azt hozták fel, hogy én hogyan csinálnám. Kérem szépen, nem ez a kérdés. Nem én kapok font tízezreket London közlekedésének megszervezéséért.

Én UTAS vagyok, aki FIZET egy szolgáltatásért. Olyan pénzzel fizetek, amit kemény munkával kerestem, és amelyik munkában nekem sem megengedett a hibázás. Ezért a pénzért én is hiba nélküli szolgáltatást várok. KIFOGÁSOK NÉLKÜLI hibátlan szolgáltatást. Ha egy busz homlokára rá van írva, hogy a végállomás Golders Green, akkor az a végállomás ne Kilburn legyen. Ez olyan nagy kérés?

Vásárlási kultúra

A vásárlási kultúra az olyan tenyérbe mászó. Mikor levesz egy ruhát a fogasról, majd miután magához próbálta, ott esik ki a kezéből, és megy tovább, akkor úgy tudnám fejbe vágni, hogy a takony menetet vágna a nyakán.

Olyan nincs, hogy valaki megfog egy terméket, azt ugyanúgy tenné vissza a polcra. A hipermarketek ruhaosztályán estére térdig járunk a ruhában. Ugyanez igaz minden más részlegre, legyen az mirelitosztály vagy zöldségpult.

Az áruházi lopás olyan természetes, hogy még leplezni sem próbálják. Bejön a csöves és simán mindenki szeme láttára betesz a kabátja belső zsebébe egy töményet.

Munkahely

Amit erről tudok mondani az igazából nem negatívum. Viszont kultúrsokknak tökéletes példa. Én Magyarországon az építőiparban ledolgoztam 30 évet. Ez idő alatt láthatósági mellény volt rajtam talán két napot. Biztonsági sisak talán egy hetet.

Acélorrú bakancs az már többet, mert volt, ahol azt adtak a munkaruha mellé, de általában odaadtam valakinek a családban és normális könnyű cipőben dolgoztam. Egyébként a cégnél a gépkezelők kérhettek acélbetét nélküli munkavédelmi cipőt is. Hogy abban mi volt a munkavédelem, azt nem tudom.

Angliában a legnagyobb sokk az elképesztően szigorú munkavédelmi előírások garmadája. Eleve a munkaterületre csak arra a területre szóló oktatás után, ujjlenyomat azonosítóval ellátott beléptető-kapun keresztül, biztonsági sisakban, láthatósági mellényben, acélorrú bakancsban, kesztyűben, és védőszemüvegben szabad belépni.

Mivel szemüveges vagyok, rám nem vonatkozik, de volt már hogy kerestek akkora védőszemüveget, ami ráfért a dioptriás szemüvegemre. Olyan is volt már, hogy az építésvezetővel akartam beszélni és csak akkor állt szóba velem mikor védőkesztyűt vettem fel.

A gépben a sisakot levehetem, de ha kiszállok, akkor sisakban, védőkesztyűben tehetem. A végtelenségig lehetne sorolni az egyéb biztonsági előírásokat, amiket nem csak előírnak, de be is tartatnak. Ha a brit munkavédelmi rendszert veszem 100%-nak, ahhoz képest a magyar jó, ha van 20%.

Ennyi volt, amit hirtelen össze tudtam szedni kultúrsokk témájában.”

(Fotó: Puhacica)

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: kultúrsokk Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr338383286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blackhairlady 2016.02.12. 22:58:05

@P.Elliot: Megsporoltal nekem egy gepelest, szinte szorol szora ezt akartam irni, meg jo, hogy elobb olvasom a kommenteket, utana akartam irni:)

A ruhavisszarakashoz csak annyit, hogy sokszor olyan sok ruhat probalnak osszezsufolni egy helyre, hogy nem csoda, hogy lepotyog. Nem ledobjak legtobbszor hanem leverik. A legtobb helyen viszont van erre alkalmazott aki folyamatosan turogeti a cuccokat meg akasztgatja vissza.

@diggerdriver: At kene mar allniuk az angoloknak is az automata sebvaltos kocsikra, talan javulna a vezetesi stilus :))))
Amugy tetszett a poszt, jo latni a negativumokat is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.12. 22:59:24

@Hobbiszakács: "A nyelvtanfolyamon tízen voltunk a csoportban, három iráni, két chilei, két arab, egy orosz, egy analfabéta és jómagam. "
Hahaaaa, igen-igen! :D
Ahová én jártam, ot voltak egyéb tárgyak is, matek, meg ilyesmi, és volt néha ilyen zéhá eredmények kirakása, név, osztályzat vagy százalék, ilyesmi.
Azzal szórakoztam, hogy 500+ névből vajon hány lesz európai...?Kb 3-4-5 volt...
Ez igen... :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.02.12. 23:11:48

@diggerdriver: Akármit írhatsz, úgyis kijött volna, hogy gettó, nyugi.

2016.02.12. 23:11:54

Udvariassag tema: terhes nonek senki se adja at a helyet a londoni metron. Sajnos ez Bpen is gyakran volt igy.
www.dailymail.co.uk/news/article-3444675/Heavily-pregnant-woman-uses-hidden-camera-footage-shame-London-Underground-commuters-won-t-seats.html

2016.02.12. 23:12:00

@Bal:
Egyetertek!
Nálunk'egybecsap' van de mégse keveredik benne a víz hanem az egyik fele éget, a másik jéghideg, hogy miért, nem értem.
A PPI már leszállt rólunk, mostanában olyan ügyben hívnak, hogy hallották, hogy balesetet szenvedtem /persze nem/és segítenek beperelni valakit ill a kormány által támogatott bojlercsere.

2016.02.12. 23:12:05

@geegee:
Igen, én se szeretek varni és inkább átmegyek,ha épp nem jön semmi. A kocsisort igyekszem én is mindig elengedni,szintén kisforgalmú úton,föleg azokat,akik nagy nehezen kikerülték a megállóban a buszt és végre mehetnének, nem biztos, hogy értékelik, ha azonnal megállítja öket a piros lámpa.
Az autókat balról elözö, köztük cikázó bicikliseket csodálkozva figyelem, hogy gondolják? Én is szoktam biciklivel járni, de föuton biztos nem és balról sosr elöznék.

Lőtéri Kutya 2016.02.12. 23:12:12

Jó volt a poszt. Amit az elején írsz a kultúrsokk definiálásaként, azt praktikusabb lenne kulturálatlansági vagy igénytelenségi sokknak nevezni.
Egyébként sokak számára lehet az nem egyértelmű, hogy pontosan milyen fajta görbe tükör perspektívájából írtál. Homorú, domború, hullámos vagy esetleg egy régi kínai bronztükörből?
Ez van, amikor túlgörbül a tükör. :-)

yoce! 2016.02.12. 23:12:14

Waitrose ban nélkül :P

blackhairlady 2016.02.12. 23:15:57

@Ginix: Jajj, ezek nagyon jo sztorik:)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.12. 23:16:25

@Bal: Na, ez q jó volt.Nem állítom, hogy tudom mindről, hogy micsoda (PPI hívások, csőkonyha...), de okés volt. :D
A dupla csapokat ki volt az az észkombájn, aki kitalálta...?Vagy akinek annyi esze sincs, hogy megnézné, más országokban ez hogy van megoldva...?Nem kell feltalálni a kanálban a mélyedést.Ehh.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.12. 23:24:14

@btiborc: Oké, én is hibás vagyok, voltam, nem vitatom.A 10/5 métert nem tudom kimagyarázni.De a 4/3,6 azért egy kicsikét sok.Szerintem...
Főleg, hogy kb 20 korona lenne egy méteres csík felfestése, hogy nahát, paraszt, eddig parkoljál...De hát az kontraproduktív lenne a bevételre nézve.
Azért mostanra már belerázódtam a dolgokba.

blackhairlady 2016.02.12. 23:27:24

@puhacica: Es akkor szegeny ferfiak dontsek el, hogy most hogyan viselkedjenek, eppen egy egyenjogu holggyel vagy egy regi vagasuval van dolguk? Aztan ha nem talalt, akkor jon a bunko parasztozast. Hiaba, nehez a ferfiak elete:)
Egyebkent en is szeretem ha udvariasak velem, de nem sertodom meg akkor sem ha nem engednek elore vagy nem adjak ram a kabatot.

blackhairlady 2016.02.12. 23:35:06

@diggerdriver: jaj, hat a kommentek minden posztnal fals iranyt vesznek kb. a 10. hozzaszolas utan, ezt szerintem te is eszre vetted mar, nem?:)

blackhairlady 2016.02.12. 23:45:56

@Hobbiszakács: :)))))))))))))))
Egyebkent a hazban korbevezetes itt is szokas, eloszor nem tudtam milyen "Tour"-ra invitalnak, aztan hamar rajottem, hogy meg kell nezni minden helyseget az epuletben:)

blackhairlady 2016.02.12. 23:50:10

@Zsuzsi65: En itt csak akkor hallok dudalast ha valaki bealszik a 3 perces piros lampanal es mar vagy 10 masodperce zoldre valtott. Amugy-ahogy irod is-mindenki turelmes a masikkal. En neha szeretnek nagyon hangosan es nagyon sokaig dudalni, de atveszem a helyi szokasokat:)))

blackhairlady 2016.02.13. 00:03:07

@P.Elliot: Sosem felejtem el amikor itt a varosunkban megnyitottak az elso aldit, talan 2 vagy 3 eve. nagyon megorultunk a gyerekekkel, hogy europai uzlet, a Balatonon sokat vasaroltunk Aldiban, egesz jo kis uzlet volt. A nyitas heteben mentunk, kulon volt egy alkalmazott arra, hogy minden egyes vasarlonak elmagyarazza, hogy a bevasarlo kocsit csak ugy tudja kihuzni a sorbol ha negyed dollarost dug bele, es a lancot leakasztja, de ne aggodjon, mert amikor visszaviszi akkor masik lanc visszadugasaval visszakapja a penzet. Olyan vicces volt latni, de hat itt ugye ilyen penzes dolog nincs. Arra mar nem emlekszem, hogy milyen volt a valasztek, nem jarok vissza mert messze van. Viszont az feltunt, hogy teljesen amerikanizalodott az arukeszlet, szinte semmi europai termek nem volt.

Cheap Charli 2016.02.13. 00:19:40

@geegee: Csak arra reagaltam, hogy ez a magyar kreszben is benne van. Sott otthon is lattam mar buntetni miatta. Nem itelkeztem.
Viszont nehol lattam mar felfestessel is jelolve a tavolsagokat.Gondolom ott nem a penzbehajtas volt a cel.

Furos 2016.02.13. 00:21:49

@diggerdriver: Oreg baratom. Te is ugy jartal mint en a legutobbi facan vadaszaton, amikor elevenses kozben kortyolgatve a remek 35 eves skot viszkit, az egyik sporttars megjegyezte, hogy szerinte csak es kizarolag az o
Holland & Holland Royal over-and-under tipusu fegyverevel lehet kivaloan loni, mire a masik raigert hogy nem is mert egy Fabbri az igazi. En nem tudtam eldonteni melyikuknek van igaza mert a kornyekukon madar max vegelgyengulesben halt meg :)
Szomiszo par emberkenek itt a blogon is problemaja akad az elet nagy dolgainak a helyen kezelesevel :)))))

Shanarey 2016.02.13. 00:32:46

@ladyamerica:

Az árukészlet az mindig olyan mint a hely ahol van ha amerika akkor Amerikai cuccok vannak, ha Angol akkor Angol, de nem száz százalékban mert sok itt a Lengyel (kb 1 millió) Az Asda-ban is rengeteg Lengyel kaja van, ennek örömére én ott veszem a kovászos uborkát, mert az most is van.

blackhairlady 2016.02.13. 00:37:44

@Shanarey: sajnos rajottem. Pedig biztunk benne, hogy lesz egy kis hazai is, de csalodnunk kellett.

Herr Géza 2016.02.13. 00:44:21

@ladyamerica: De mit értesz te "hazai" alatt? Remélem nem mondok újat azzal, hogy az Aldi német cég??? :-)

Shanarey 2016.02.13. 00:46:20

@Furos:

Csak hogy rád licitáljak, életem egyik hihetetlen találata, az egy megfelelő módon és irányba eldobott gumicukor által másvilágra segített veréb volt, persze senki sem hitte el, és az igazság az hogy én sem hinném el, ha nem velem történik. A dobás sem arról szólt hogy a veréb elpusztuljon, de túl jó volt a dobás.

Shanarey 2016.02.13. 00:51:43

@k3y:

Az igaz, de ha épp nem haldokolsz, és nincsenek más rettentően célirányos tüneteid, amelyek erre utalnának akkor amire számíthatsz, az a Paracetamol, vagy Ibuprofen, emiatt vannak tele az újságok azokkal a bizonyos orvosi témájú cikkekkel, amelyek arról szóltak hogy a páciens elment a dokihoz, mert pocsékul volt, majd haza küldték, aztán az illető pár hónap múlva már a menthetetlen kategória volt, és meghalt.

blackhairlady 2016.02.13. 01:47:56

@Herr Géza: a hazai ebben az esetben europait jelentett.
Egyebkent te mindig tudsz ujat mondani nekem :))

adg 2016.02.13. 03:36:39

@Zka: ez eleg faszan nez ki azzal a villamossal. :))

adg 2016.02.13. 03:44:07

@mojyo: "atlagember-paradox"

Talan Sandor Gyorgy, de lehet, hogy valamelyik mas hasonlo humorista vegzett egyszer az emberek kozt egy felmerest az utcan.
Valahgy igy:
Az oktatasi rendszerrel kapcsolatban vegzunk felmerest, es az volna a kerdesem, hogy mit szol hozza, hogy a statisztikak szerint az emberek 50%-a az atlagosnal gyengebben olvas?

Minden szarnak elmondtak az emberek az oktatast, es hogy ezen valtoztatni kell, mert felhaborito ez az eredmeny, stb. :)))

adg 2016.02.13. 04:43:03

@33621: Igen, elsore meglepo. De ki van tablazva, hogy melyik sav merre, szoval nem nagy vesz. Es az ott jarok messze tobbsege helyi, szoval megszoktak gyorsan, es ha mar ismered, akkor szerintem nagyon jo.
En az osszes ketsavost atepitenem ilyenre. Jobb is lenne, ha egyseges lenne.

adg 2016.02.13. 05:22:55

@geegee: Jaja, es valoban. Par meterrel nagyobb atmerovel, esetleg kicsit szelesebb savokkal, hogy a kamion se lepjen a savelvalaszto cicikre egesz tokeletes lett volna. :)

adg 2016.02.13. 06:02:40

@P.Elliot: "Ne felejtesd el hogy itt 350 millio ember el korulbelul, ahhoz kepest az arcba dugott pisztoly nagyon keves a tobbi orszag bunugyi dolgaihoz kepest."

En nagyon orulok neki, hogy nem tapasztaltatok meg semmi ilyen atrocitast. Azonban sajnos az USA magasan vezeti a fejlett vilag fegyveres buncselekmenyeinek listajat, es nem osszes darabszamra, hanem 100,000 fore vetitve, vagyis nem szamit, hogy tobben laknak ott. Nem veletlenul erzik a szabad fegyvetrartast egyre inkabb problemanak az amerikai politikusok is, pl Obama.

Ha erdekel, nezd meg ezt a listat. en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_firearm-related_death_rate#List
Egyetlen fejlett orszagban sem tortenik annyi fegyveres gyilkossag 100,000 fore vetitve, mint az usaban. Ilyen orszagok elozik meg, mint Mexiko, Kolumbia, Szvazifold pl.

A kovetkezo fejlett orszag a listan, jocskan lemaradva Izrael, ott is harmadannyi gyilkossag tortenik csak, mint az USA-ban.

De pl Angliaban 100,000bol 0,06 embert, Nemetorszagban 0,07 embert olnek meg fegyverrel, az USA-ban pedig 3,55-ot. Ez 60-szorosa az angol eredmenynek. 60! Ez sajnos egy igen sulyos problema az usaban, nem csak ugy terjeszik valakik. 2013-ban tobb, mint 12000 embert lottek le az USA-ban, ez elkepesztoen magas szam. Szinte naponta van valahol egy lovoldozes tobb aldozattal. Nincs meg egy ilyen civilizalt orszag.

Szoval en szivbol kivanom, hogy sose talalkozz ezzel a jelenseggel, meg attetelesen sem, de ez sajnos letezik, ettol fuggetlenul.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.13. 07:33:16

@k3y: persze ezt értem. De itt is vannak régi kommentelok akik tudnának mit mesélni az nhs drága idorablasarol mondjuk vesegorcs meg méhen kívüli terhesség esetén.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.13. 07:37:12

@adg: de jó h eloszedted az adatokat.
Ez szerintem tipikus példája annak, mikor az ember védi az új országát.
Én se szeretem bevallani h tudom h Thaiföldön tízszer annyian halnak meg közúti balesetben mint itthon.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 07:48:37

@Halbajusz:
Tényleg, a biciklisek. Azért nem említettem őket mert velük nincs problémám. Van egy nagy előnyük a Tiszaburán biciklicsomagtartón KERESZTBEN felkötött 4méteres faágat toló Kolompár Dzsokival szemben.
LÁTHATÓAK.
A ruhájuk, a biciklijük roskadozik a láthatósági védőeszközöktől.
Egyszer láttam ennek cáfolatát. Reggeli szürkületben mentem West Hamsteadba és jött velem szemben az én sávomban kivilágítatlanul egy fekete biciklin fekete ruhában fekete ember.
Na gondoltam magamban ebből előbb utóbb kátránypapírt csinálnak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 07:50:19

@ladyamerica: Igaz. Nem is tudom miért húzom fel magam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 07:54:26

@Furos: De jó hogy itt vagy Tibi. Olvasod még a blogom?

body_andras 2016.02.13. 08:14:42

A posztoló lelkileg nagyon frusztrált és minden baját kivetíti egy komplett országra.

adg 2016.02.13. 08:14:43

@Dragonlady (Bp, Hun): Hat eleg meglepo volt olvasni. Meg ha pl "a sajat kornyekunkon nincs ilyen", vagy valami hasonlo lenne. De hogy az usaban elo nem fordulhat, hogy fegyvert nyomnak az ember kepebe, az kicsit meredek. Vagy sokkal kevesbe, mint mas orszagokban. Jo, lehet, sierra leoneban, sziriaban meg mexiko egyes reszein nagyobb esellyel, de akkoris. :DD

2016.02.13. 08:21:44

Remélem a posztíró tudja, hogy a magyar munkavédelmi előírások az egyik legszigorúbbak Európában, ha nem a világon. Szóval nem tudom, hogy melyik feketéző Gipsz Jakabnál dolgozott 30 évet, de csúnyát áthajították a palánkon.

T w 2016.02.13. 08:21:55

A cikkeddel kapcsolatban annyit szeretnek hozza fuzni,hogy amikor arrol beszelsz "raboljak az idodet" lehet benne vmi .De ha ket rossz kozul valaszthatnek inkabb ez angliaban mint otthon ahol mindenki rohan. Mert mindenkinek annyira surgos otthon mintha halaszthatattlan dolga lenne. A kozlekedesi moral magyarorszagon katasztrofa. A zebran ha nem szaladsz tuti elutnek vagy meghalnanak ha vakit maguk ele kellene engedni az uton .Tomegkozlekedes azert kozel sem olyan rossz mint magyarorszagon .Vannak negativumok de te nagyon negativan mutatod be angliat, holott e csak londonrol beszelsz.En 7 evig eltem kint sokat utaztam videkre vonattal,busszal sehol nem tapasztaltam ilyen dolgokat amikrol irsz es abszolut nem latom ennyire negativnak mint ahogy a cikkben le van irva. Teny hogy az angolok trehanyak ezt alairom.En szerettem kint elni. Mai napig vagyom vissza ,a cegem athelyezett svajcba .Nos ha angliaban ugy erezted raboljak az idod akkor svajcot szorozd fel 10-zel .De tudod miert mert mindenki nyugodt es ha te is nyugodt lennel akkor rajonnel,hogy a rohanassal sosem ersz oda sehova hamarabb max 1-2 perc .Es mint hetkoznapi ember sztem 1-2 perc nem szamit probald ki . En kiprobaltam es azota igy elek :)

Usenka 2016.02.13. 08:22:56

Ez sötét oldal? Röhögnöm kell... Ezek a mindennapok élhetetlen nyomorai. London sötét oldala az a partik, bulik, titkos, szűk körnek rendezett vadságok, orgiák, basementek, clubbok, témaestek, etc, etc, etc.....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 09:08:33

@body_andras: Imádom az ilyen vicces fiúkat:)))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 09:11:24

@HUN_Sector:
Na figyelj Misimókus.
Magyarország legnagyobb mélyépítő vállalatánál dolgoztam 25 évet.
Utána Budapest legnagyobb közműszolgáltatójánál.
Ha valaki tud valamit a munkavédelmi különbségről az én vagyok.
Lehet hogy szigórú ELŐÍRÁSOK vannak csak kérdés hogy melyiket tudják betartatni.
Az viszont hogy neked fogalmad sincs a műfajról az biztos.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 09:15:32

@T w:
Most mégegyszer elolvastam a posztot. Sehol sem írom hogy Angliáról szól a poszt. Londont írok.
A tömegközlekedés valószínűleg azért nem tünik fel sokaknak mert meghatározott útvonalon ingáznak. Én viszont TELJES Londonban közlekedek mindig máshol vagy busszal vagy metróval vagy autóval vagy ezeket kombinálva.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 09:17:06

@Usenka: Ki nevezte sötét oldalnak. Bár most hogy mondod...
...néhány kommentelőre ráillene.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 09:21:51

A leghülyébbek miért mindig másnap jelennek meg?

Furos 2016.02.13. 09:31:10

@diggerdriver: Figyelek. Sikerultek a decemberi vizsgaim volt most egy kis idom. Hetfotol megint hajtas, ket vizsgaim juniusban Meg 4 beadando......
Aztan csak meglesz a TRIKE :)))))))))

Mrs. Clayton 2016.02.13. 09:41:48

@diggerdriver: reggel ota ezzel a cimmel van kint az indexen....

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.02.13. 09:43:13

@diggerdriver: Mert addigra megértik...es összeszedik a választ...
Te meg kipihent vagy...
:)))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 09:57:10

@Furos: Gratulálok a vizsgáidhoz. Jól van. Azért csak lesz belőled valaki na...
:)))))))))))))))))))))))))))))

TRIKE???
Milyen? Bogár motorral?

A héten elkezdődött a Diggerdrájver előadása. Attila meggyógyult hála Istennek.

Van egy Grazi barátom valami Tündérkertet keres már évek óta. Meg kéne neki mutatni hol laksz. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

M. Péter 2016.02.13. 10:04:05

@HUN_Sector: Az előírás, meg hogy mit tartanak be, az két különböző dolog. Európában a finneknél a legalacsonyabb munkahelyi balesetből eredő halálesetek aránya a dolgozók számához viszonyítva, a briteknél icipicivel magasabb, Mo.-n kb. háromszor annyi.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 10:17:43

@M. Péter: Elmondom mi van. A briteknél külön kell választani a NAGY építőipart a lakásfelújító építőipartól. Ez utóbbi Magyarországon csak nyomokban létezik.
A NAGY építőiparban ahol lebontanak valamit majd a helyére építenek valamit ott elképesztő szigorú előírások vannak. Na de ezeket be is tartatják. Én a legtöbb lebaszást ezek be nem tartásáért kaptam. Például hagytam hogy a dömper sofőrje az ülésben maradjon amíg rakodok. Meg még sok egyéb hasonló:))))))))))))))))))

2016.02.13. 10:34:28

@geegee: @btiborc:
Itt is megy ám a büntetgetés rendesen! A parkolási bírságok mellett nagy kedvencük ez is. A cikk irja, hogy Londonban van egy bizonyos keresztezödés, ami eddig már 6millió fontot szedett össze a büntetésekböl. Állítólag a tanács büdzséjét egészítik ki ezzel.
Ha valaki balra kanyarodik és ne adj Isten, nem az utsó pillanatban akar bevágni a másik elé, hanem idöben besorol, vagyis érinti a buszsávot, akkor akár £130 fontja is bánhatja.
www.dailymail.co.uk/news/article-3233271/The-bus-lane-rat-traps-cost-millions-Tens-thousands-motorists-hit-heavy-fines-caught-out.html

2016.02.13. 10:34:30

@diggerdriver:
Igaz, tényleg ki vannak világítva, a nagy többség. De simán képesek km-es kocsisorokat okozni azzal, hogy a sáv közepén nyomják,hogy nem húzódnak félre, hogy ki lehessen öket kerülni /keskeny az út es szemben álandóan jönnek/ mögöttük meg ott anyázik egy busznyi ember!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 10:39:20

@Halbajusz: Én azt vettem észre hogy itt Londonban lehúzódnak.
A vidéki utak meg valóban annyira szűkek hogy bárhol megy a biciklis nem lehet megelőzni. Akkor meg mindegy hogy a szélén vagy a sáv közepén teker.

2016.02.13. 10:55:15

Aki azt gondolja, hogy ezek a dolgok csak apróságok, meg máshol sokkal rosszabb stb, igen, a UKban is vannak darabolós gyilkosok meg bünbarlangok, de gondolom a posztíró nem találkozik velük napi szinten.
Ajánlanám, hogy próbálják ki, hogy sietnek valahová, a busz késik, aztán araszol, majd soförcsere stb és az utas meg leizzad és legszivesebben kiszállna és megtolná a buszt mert valahová igyekszik /pl a gyerekért a suliba,vagy munkába, ahol senkit se érdekel miért késett/. ja és nem tud erre számítva plusz egy órát naponta hozzáadni az utazási idöhöz.

2016.02.13. 10:55:25

@diggerdriver:
Az jó, ha Londonban lehúzódnak!
Szük utaknál igy van.igen!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 11:04:01

@Halbajusz:
Várjámá...
Carlshaltonban dolgoztam. Reggel felszálltam a metróra és le Mordenig a végállomásig. Onnan még fél órát busszal a munkahelyemre. Ez minden nap így történt két hónapon át. Egyik reggel megyek a metróbejárón összehúzva a rács. Mi van? No signal.
Bazdmeganyád.
Újratervezés busszal. Négy átszállás 250 megálló.
8kor kezdődött a munkaidő kilencre be is értem.

Herr Géza 2016.02.13. 11:07:41

@ladyamerica: Jól van na, nekem földhözragadt európaiként a hazai a magyart, vagy akár a németet jelenti. :D Amerikás fejjel nem tudok gondolkozni. :)))))))) Bocsi.

Herr Géza 2016.02.13. 11:19:16

@HUN_Sector: " a magyar munkavédelmi előírások az egyik legszigorúbbak Európában, ha nem a világon "
Beszarok. Ezt mégis honnan vetted, végigtanulmányoztad a világ összes munkavédelmi szabályzatát???
Kapásból tudom cáfolni még egy közeli ország példájával. És még csak nem is arról beszélünk, hogy mennyit tartanak/tartatnak be azokból....
Lemaradtam valamiről esetleg? A Vezír ezt is lenyilatkozta volna a pénteki rádiómonológjában? Mert akkor bocs, biztos úgy van.
:)))))

Furos 2016.02.13. 11:23:03

@diggerdriver: 1600cc injektoros masina lesz. Feltetele, hogy sikeruljenek a vizsgak :) Van motivacio :) Ha meglatogat a baratod akkor gyertek el ide videkre. Mondjuk mi meg a bekoto uttol is messze lakunk :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.02.13. 11:39:27

@diggerdriver: Ez a pokol: www.bookdepository.com/This-is-London-Ben-Judah/9781447274803

Szerettem Golders Green-t. Még az uramat is visszavittem pár éve megnézni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 13:20:41

@Furos: Nem látom milyen motor van benne.
Ezeket általában VW Bogár hátuljából építik.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 13:22:08

Elvoltam bevásárolni a LIDL-ben. Mondom a LIDL-ben.
Aztán visszajöttünk a gettóba..

Cheap Charli 2016.02.13. 13:37:09

@diggerdriver: Engem leginkabb az bosszant amikor en mint biciklis megallok a piros lampanal, de az utannam jovo 10-bol 4 atmegy rajta. Es ez nagyon jellemzo Londonon belul.

Furos 2016.02.13. 13:37:14

@diggerdriver: Vannak olyanok is. Ezek altalaban Ford motort hasznalnak, de van mas konfiguracio is. Majd meglatjuk mi lesz a kinalatban amikor venni akarok. at szeretnem alakitani kicsit egyebkeny is. :)

©________ 2016.02.13. 13:57:43

Nema! Te ilyen kis ideges, turelmetlen ember lennel? Nem hiszem el.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 14:17:13

@Furos: Oh. Ok. Én még nagyon nem merültem bele a témába, azt tudtam hogy Bogárból a legkönnyebb építeni.

©________ 2016.02.13. 14:27:24

@Ana72:

Uristen, ezek mekkora okorsegek!

Halbajusz (törölt) 2016.02.13. 15:32:14

@diggerdriver:
Ez nagyon durva! És nem is egyedi eset szerintem!
És ilyenkor mit tudsz csinálni? Vagy mész 250 megállót busszal vagy fizetsz 50 fontot taxira?
Itt nemrégiben a Forth Road Bridget zartak le hetekre biztonsagi okokbol,aki onnan jar be Edinburghba az mit csinaljon?kerüljön naponta 50kmert vagy ússzon át?

Halbajusz (törölt) 2016.02.13. 15:32:17

@btiborc:
Itt is/edinburgh/siman atmennek piroson.ugy latszik rajuk nem vonatkozik a Highway cide.a multkor egy villamos es egy busz koze szorult be egyikuk, mert nagyon sietett.

blackhairlady 2016.02.13. 15:40:51

@Herr Géza: semmi baj, ketten jol kiegeszitjuk egymast :)

blackhairlady 2016.02.13. 15:44:25

@adg: raadasul Texasba mar szabad nyiltan az ovon hordano a kispuskat:( Kapjuk is folyamatosan az e-maileket az iskolai korzettol, hogy attol, hogy a torveny igy valtozott, az iskolaba tilos barmilyen fegyvert is vinni.
Sajnos megdobbento mennyi fegyveres rablas tortenik naponta.

blackhairlady 2016.02.13. 15:45:42

@diggerdriver: mert ez a te posztod volt es szerettel volna arrol beszelni. Ez ertheto szerintem :)

P.Elliot 2016.02.13. 15:46:09

@diggerdriver: Diggikem, miert lenne getto? Ha az lenne akkor mar regen elhuztatok volna. Tegnap nem volt idom reggel irni erre a gettosodasra, marmint a lakhelyedre de mintha ugy remlene/ javits ki ha nem igy van, lehet hogy rosszul emlekszem/ hogy valaki azt irta hogy zsido kornyek. Nahat a zsidok rossz helyre nem telepszenek, illetve lehet hogy nem ujak a hazak, lehet hogy tele van kis reszben elhanyagolt utcacskakkal, nem voltam meg Londonban, nem ismerem, de azok kozott lakni nagyonis biztonsagos. Itt a szomszed varoska egy teljesen zsidok lakta varos, kellemes es biztonsagos, ott aztan koszalhatsz akarmikor ejszaka is, vedik egymast, az utcaikat, a kinaiak es a koreaiak kezdenek betelepulni hozzajuk akik ellen semmi kifgasuk mert dolgos nepseg. Reszemrol barmikor ellaknek az o varoskajukban mert olyan "videki", mindenki koszon, mindenki baratsagos, idegenekkel is, segitik egymast.
Egyebkent tetszik hogy megragadtad a getto szot es ahogy sejtem a jovoben is ragaszkodsz hozza, ezt kivanja a humorerzeked, az en humorerzekemnek is tetszik, amiota olvastam egyfolytaban nevetgelek rajta.
Nem ismerem a londoni elelmiszeraruhazakat, boltokat hogy melyik milyen, ami ott jo, ha itt is van Usaban lehet hogy ugyanolyan vagy ocskabb vagy megjobb. Ki tudja hogy milyen szempontok vezerlik a mukodtetoket. En csak az ittenieket ismerem, de en vasarolok mindenhol ahol ugy erzem hogy jo termeket arul, es jo az ara, olyan bolt nincs ahol ne talalnal valami jot. Kozelunkben van egy bolt, a gyumolcs felhaboritoan draga, de kituno a liszt, a tesztafeleseget, draga a tejtermek de olcsobb a bio tojas es sorolhatnam. Miert is kellene egy helyen vasarolni. Fustolt csulok az nincs, igazan szolhatnal nekik hogy itt is lenne ra kereslet.
Gratulalok az uj szinhazi evadhoz, meg erjetek el sokat, E. Attilanak meg jo egeszseget es gyogyulast....
Itt kinnt sziberiai hideg lett, tombol a szel, azt hiszem koran orultunk az eddigi tavaszi idojarasnak.

blackhairlady 2016.02.13. 15:49:11

@diggerdriver: mert szerintem akkor engedi be a kommenteket a Hataratkelo, ok nincsenek a szabadon kommentlok kozott.

Fajankó 2016.02.13. 16:35:21

@diggerdriver:
"Magyarország legnagyobb mélyépítő vállalatánál dolgoztam 25 évet.
Utána Budapest legnagyobb közműszolgáltatójánál.
Ha valaki tud valamit a munkavédelmi különbségről az én vagyok.
Lehet hogy szigórú ELŐÍRÁSOK vannak csak kérdés hogy melyiket tudják betartatni."

No komment....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.13. 16:58:20

@P.Elliot: Tegnap nevezte valamelyik barom gettónak Golders Greent.
Az egyik legjobb környék Londonban. Ha ütnének se mennék máshova.

M. Péter 2016.02.13. 17:26:36

@Halbajusz: Egyirányú utcaban lakom, és kb. 5 percenként jön egy autó a szabálytalan irányból, mert így megspórolnak 100 métert.

Meg van olyan kereszteződés is, ahol az a természetes, hogy 2-3-4 autó még átmegy, miután pirosra vált a lámpa,

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2016.02.13. 18:46:10

AZT mondjak Kinara, hogy mocskos. Lehet, de az biztos, hogy az emberek SOHA nem dobalnak el semmilyen szemetet se metron, sem buszon. Azok mindig tisztak. Bezzeg Eszak-Amerikaban - pont ugy mint a cikkben emlitve vagyon - teli van eldobalt ujsagokkal, muanyag palackokkal, almacsutkakkal stb. az osszes tomegkozlekedesi eszkoz.

adg 2016.02.13. 22:06:49

@ladyamerica: ez jol hangzik. :(
Sajnos nagyon melyen bele van gyokereszve ez a marhasag az amerikai tarsadalomba, es ropant nehez rajta valtoztatni. Eszervek nem mukodnek, aki valtoztatni akar, garantaltan nem juthatalomra jo ideig.
Ugyhogy hajra, minden szep es jo, ketnaponta egy iskolai lovoldozes meg belefer. Es ugye nem a fegyver ol, hanem a kez, ami fogja. Borzaszto.
Valahogy a ciklus legelejen kellene drasztikusan valtoztatni, es ha a kovetkezo valasztasokig lenne komoly eredmeny, talan nem lenne akkora harag. :)
Majd beszelek Donalddal, a kovetkezo elnokotokkel :))

blackhairlady 2016.02.14. 00:57:08

@adg: Jajj, ne ijesztgess:) Remelem csak a PC nelkuli szovegeleset ertekelik egyenlore a kedves amerikaiak, kell egy kis adrenalin, de amikor mar a tenyleges elnoksegert megy a verseny remelem esznel lesznek. Ileltve meg arra vagyok kivancsi, hogy a republikanusok egyaltalan inditjak-e ha tenyleg o nyer. Marpedig nagyon ugy enz ki, hogy mindenkit megver mindenhol igen nagy kulonbseggel.
Most hirtelen nem is emlekszem ra, hogy barmelyik jelolt mindket oldalon foglalkozna-e a fegyvertartas korlatozasaval. Nem hiszem, hogy fo tema lenne.
Oszinten szolva jelen pillanatban nincs senki akire orommel tudnek szavazni. illetve aki van az sajnos a 4. 5. helyen kullog altalaban.

Es nagyon jol irod, en is azt szoktam mondani, hogy nem a fegyver ol hanem az ember. Es igen szar amikor ott van keznel es csak leemeled az ovedrol es losz ha valaki felidegesit.
Egyebkent en nem vagyok fegyver ellenes, szoktunk menni klubba loni, de az egeszen mas.

Herr Géza 2016.02.14. 01:46:02

@Dragonlady (Bp, Hun): Na jó, de te aztán meg pláne nem vagy földhözragadt európai.... :-) Momentán ugyan egy kicsit igen, de gondolom nem sokáig. :)))))))

gabuschka 2016.02.14. 08:26:33

@diggerdriver: Nagyon jo poszt lett! Könnyesre röhögtem volna magam akkor is ha nem eltem volna ott. De igy meg viccesebb volt!!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.14. 08:54:11

@gabuschka:
Köszi. Végre valaki aki helyén kezeli.

kardio1 2016.02.14. 10:15:58

@diggerdriver: valóban jó néha a dolgok fonákjat látni.
Mindenesetre én nem lepődtem meg azok reakcióján, akik csak ezt az egy posztot olvasták tőled, és azt hitték, hogy csak leszolod Londoniat. Onnan nézve jogos volt a kritikajuk. Nem néztek utána az itteni aktivitásodnak.
Másrészt meglepodtem, hogy értetlenül szemlélted, ahogy a kommentek már nem a poszthoz kapcsolódtak. Mindig így van ez, előbb, vagy utóbb. :-)

Halbajusz (törölt) 2016.02.14. 10:34:56

@M. Péter:

Na ez marhára idegesítö lehet! Az utcátokba kène tenni egy pár kamerát, hátha a büntetéstöl lenne kedvük 100mrt kerülni...

Ginix 2016.02.15. 13:45:52

@ladyamerica: örülök, majd ha eszembe jutnak hasonlók vmi kapcsán, dobok még párat:)

Bicepsz Elek77 2016.03.06. 01:04:32

@Chaoyang: Az amerikaiak stb. eezzel is munkahelyeket teremtenek!!
@P.Elliot: Angliaban vegyitik a kornyekeket es mindig is valtoznak a helyek. pl. Brixtonnak is vannak jo(pl. a borton mellett mert ott allandoan jaroroznek a rendorok)es sz.r reszei. Walthamstowban is laktam. Ott ket jo utca mellett volt egy keselos. Elephant 'n Castle-nel egyszer kiszaltam szallast nezni, majd hivtam volna az USAF-ot napalmbombazni.
A zsido reszek(pl. Hendon, nalunk a VII ker stb.) tenyleg jok, az azsiaiak se rosszak(csak tulzsufoltak es sok a rothado szemet pl. East-Hamban).

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása