oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. január 29. 06:43,  Pozitív irányba halad az életem 206 komment

2016. január 29. 06:43 Határátkelő

Pozitív irányba halad az életem

Ma ismét olyan írást ajánlok a figyelmetekbe, melyben egy régi szerző foglalja össze, hol is tart ma az élete. Stevee jó két és fél éve írt először a blogra, akkori története egy dél-angliai golf klubban ért véget. Most kiderül, azóta mi történt vele – mint a cím is mutatja, elég sok jó dolog… (A képekért most is köszönet!)

Írd meg, hogyan telik egy napod, készíthetsz fotókat, akár videót is! A sorozat korábbi darabjait itt találod. Az írást a hataratkeloKUKAChotmail.com címre küldheted el. 

cim_new_forest.jpgNew Forest 

„Lassan 2,5-3 éve írtam meg a történetem a Határátkelő blogra és úgy gondoltam ennyi idő után újra van mit írnom, hátha érdekel másokat is. Mert történt velem sok dolog és mondhatom nagyon pozitív irányba haladt / halad az életem.

A sztorim ott ért véget, hogy éppen leköltöztem Dél-Angliába és pár hete kezdtem az új munkahelyemen egy golf klubban. Akkor sokan „leoltottak”, hogy miért nem német nyelvterületre mentem, ha már 9 évig azt tanultam.

(Azt valahogy senki sem vette figyelembe, hogy mivel az elmúlt 10-12 évben egyáltalán nem használtam, így szinte teljesen elfelejtettem, de cserébe ragadt rám némi angol.)

Illetve amiatt is ekézve lettem, hogy ha már van villanyszerelő és szakács képesítésem, akkor miért nem azokban a szakmákban dolgozom. De az majd a sztoriból is kiderül, hogy nem volt akkora hülyeség a magam által kitűzött utat követni.

Felmondtam a főnököm miatt

A golfklubban dolgoztam tavaly júliusig, amikor elegem lett és felmondtam. Azt kell mondjam, fantasztikus hely volt, megtanultam valamennyire golfozni is. (Bár még mindig nem értem ezt a sportágat, ki akar egy kicsi labdát, rohadt messziről egy „még kisebb” lyukba belejuttatni. :D )

A dolgok tavasz környékén kezdtek el „rosszra fordulni”, amikor az akkori főnököm (főszakács) felmondott és elment egy olajfúró-toronyra dolgozni. Az új főnök egy hatalmas gyökér volt és érződött rajta a lenézés (ami köszönhető a két nép közötti régi sérelmeknek, igen, román származású volt... bár én sose adtam rá okot, mert nem érdekelt, hogy ő román-e vagy akármi, az érdekelt, hogy milyen ember, főnök) a nagyképűség.

Egy darabig tűrtem, hátha változik, észreveszi, hogy engem nem érdekel, hogy ő román, de nem így lett, így júliusban felmondtam. Egy barátom ajánlására jöttem ide, ahol most vagyok, most már mint szakács, nem mint konyhai kisegítő.

Egy közepes méretű pubról van szó Burleyben, New Forest mondhatni közepén. Ez egy gyönyörű és hatalmas nemzeti park, ahol szabadon élnek lovak, disznók, szarvasmarhák, konkrétan a lovak besétálnak a faluba, itt mászkálnak a parkolónkban.

A falu olyan, mintha egy meséből lépett volna elő, a „semmi közepén” szabadon kóborló állatokkal, friss levegővel és erő mindenfelé. Jókat lehet sétálni, túrázni, vagy csak élvezni a csillagokat tiszta idő esetén.

Egy percre se bánom, hogy ide költöztem, annak ellenére sem, hogy a tömegközlekedés tragikus (még mindig nincs jogosítványom, most álltam neki) és egyetlen egy bolt van, aminek nem is olyan rossz a választéka, de az árai nem a legbarátibbak.

Nagyon jó csapatba kerültem

Mindenki kedves, jó fej és egész nap megy az idiótaság, ami nekem fontos, mivel úgy jobban telik a nap és a legpörgősebb napon is szívesebben dolgozom. Dolgoztam, ahogy eddig is, kihozva magamból a maximumot, hogy a munkámra ne lehessen panasz. Ez meg is hálálta magát, mert októberben kineveztek second chefnek (ennek a főszakács-helyettes a magyar megfelelője, ha jól emlékszem).

Szóval semmi okom nem lehet panaszra. Jobb fizetés, igaz több felelősség is, de én élvezem. Minden úgy alakul, ahogy tervezem / terveztem, sőt néha még túl is vannak teljesítve a célok.

new_forest_2.jpg

new_forest_1.jpgNew Forest 

Ezért vállaltam be szakácsként azt a pozíciót, amit korábban. Az a 2 év jó volt a nyelv gyakorlására, komolyabb felelősségek nélkül. Így most bátran elvállalhattam ezt a pozíciót, illetve ezáltal egyáltalán esélyem volt rá, hogy kinevezzenek, mert hiába dolgozom jól, ha nem elég az angolom, akkor nem neveznek ki, mert second chefként a kommunikáció is fontos része a munkámnak. Még mindig hagy kivetni valót maga után az angolom, de tanulom folyamatosan, de amit most tudok, azt magamtól értem el, és erre büszke vagyok!

Mit köszönhetek Angliának?

Egy jobb, szebb, nyugodtabb életet. Azt, hogy foglalkozhatok a hobbimmal, ami azóta kibővült a „filmkészítéssel” is. Nem kell azon aggódnom, hogy miből költök új felszerelésre, workshopra, egyebekre.

Végre nyugodtan utazhatok, azóta megjártam Skóciát, Kaliforniát, Velencét és még millió úti cél tervben van. Szóval élem és élvezem az életem és teljesen boldog és elégedett vagyok.

A végére pedig egy üzenet azoknak, akik folyamatosan lenézik, leszólják a mosogatókat / konyhai kisegítőket (persze nem azokról beszélek, akiknek semmi életcélja, beleragadnak abba a pozícióba és nem is akarnak váltani, inkább elvegetálgatnak).

Én mikor kijöttem, alig beszéltem angolul (hisz sosem tanultam, annyit tudtam, ami ragadt rám) egy takarítócégnél kezdtem takarítóként Londonban, onnan leköltöztem Dél-Angliába, ahol konyhai kisegítő / mosogató lettem és jelen pillanatban second chef vagyok!

Élvezem az életem (ahogy mondani szoktam poénosan „Egy kisebb afrikai falu éves költségvetését költöm a hobbimra évente”) és utazgatok. Minden csak célok és kitartás kérdése. Sose nézz le senkit csak azért, mert ő nem ott tart, ahol Te. És sose akard megmagyarázni, hogyan kellene másnak élnie az életét!"

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr798327678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2016.01.29. 07:28:22

"...és erő mindenfelé." Jedik is vannak ;-)?
Viccen kivul, ezert erdemes volt benezni !

2016.01.29. 07:37:15

Csatlakozom az elottem szolohoz, ezt jo volt olvasni. Tovabbi sok szerencset, kitartast a posztironak.

2016.01.29. 07:48:18

Annyit hozzatennek, hogy posztolo balszerencses volt a 'nacionalista' roman munkatarssal - nem mindenki ilyen. Nekem egy roman munkatarsnom volt eddig, aki amint megtudta hogy magyar vagyok, iszonyu baratsagos es segitokesz kezdett velem lenni, roman hazikoszttal traktalt (valami padlizsankrem, nagyon finom volt, el kellett volna kernem a receptet :)), ahol tudott, segitett, mindenkinek elmondta a munkahelyen hogy mi 'szomszedok' vagyunk. Sok magyar szot is tudott, magyar baratai voltak gyerekkoraban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.29. 07:50:04

Igy kell ezt csinálni.
Ugye köztudott hogy minden magyar mosogatókent dolgozik Londonban.
Ugyan en egyet sem ismerek közülük de vegre valaki aki VOLT már mosogató.

tanato 2016.01.29. 07:51:24

FőoldalHírekAktuális hírek
Nagy-Britanniában dolgozik a legtöbb külföldi orvos
2016. január 29. 05:50, péntek - Szemlézte: Dr. Hanyecz Vince
Az Európai Unió tagországai közül - Luxemburgot kivéve - Nagy-Britanniában dolgozik a legtöbb külföldi orvos, immár 38 százalék a máshol született doktorok aránya, háromszor annyi, mint például Németországban.

Ez pótolja a munkakörülményeik miatt elégedetlen, elvándorló angol orvosokat. A brit egészségügyi ellátórendszer egyik problémája, hogy a szigetországba érkező kórházi dolgozók - leginkább az ápolónők, de olykor az orvosok is - gyengén beszélnek angolul, és emiatt akár műhibákat is elkövethetnek.

A brit egészségügyi szakvezetés szerint tarthatatlan helyzet, hogy az állam milliárdokat költ orvosképzésre, de a fiatal orvosok jelentős része elvándorol, például Ausztráliába vagy az Egyesült Államokba, mert ott kevesebb munkaórát követelnek meg tőlük, és jobb életkörülményeket tudnak biztosítani maguknak.

A rezidenseket valóban alaposan megdolgoztatja az egyre nagyobb teherrel küzdő ingyenes brit általános egészségügyi rendszer. A minap emiatt sztrájkoltak a fiatal orvosok.

Jelenleg 17 ezer brit orvos dolgozik külföldön. A távozók helyét Angliában külföldiek töltik be, akik hajlandóak többet dolgozni, inspekciózni, helyettesíteni, mert itt magasabbak a bérek.

Ami a kvalifikációt illeti, régebben az volt a rendszer, hogy elismerték minden olyan bevándorló vagy Angliában munkát vállaló orvos diplomáját, aki oklevelét a Brit Nemzetközösség valamelyik tagországában szerezte. Más külföldieket viszont - még az Európai Unió megalakulása előtt - nagyon nehezen kvalifikáltak. Magyar menekült orvos egyetemi tanárok kényszerültek megszégyenítő alapvizsgák letevésére.

Azután súlyos műhiba történt, egy mauritius-i, francia anyanyelvű sebész tévedésből egy beteg jobb lába helyett a balt amputálta, azóta bevezették a szigorú nyelvvizsgát, tavaly június óta még a külföldről érkező ápolónők számára is. A Fülöp szigeteken külön ápolónő-képzők működnek Angliába kivándorló névőrek felkészítésére.

Immár az Európai Unióból érkeznek nagy számban orvosok Nagy-Britanniába, a szabad munkaerővándorlási szabályok alapján, s egy ideig elnézték a gyenge nyelvtudásukat. Néhány éve azonban Németországból szerződött Angliába egy orvos, aki félreértette a dózisra vonatkozó utasítást, és az előírt fájdalomcsillapító-adag többszörösét adta be egy idős betegnek, aki meghalt.

A nyelvvizsgát szigorították, de a kórházi ellátásra szoruló britek gyakorta bizalmatlanok a külföldről jött kórházi orvosokkal szemben. A magyar orvosok reputációja azonban jó.

Sárközi Mátyás, London

tanato 2016.01.29. 07:52:30

Egy kis angol eü. téma OFF

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.29. 07:52:51

@Mirjam2:
Igen ezt alátámaszthatom.
Nekem nagyon sok román kollégám volt és van de soha egyetlen olyannal nem találkoztam aki rossz véleménnyel lenne a magyarokról.
Nagyon segítőkészek és nagyon jó velük dolgozni.

tanato 2016.01.29. 07:55:38

@Mirjam2: Igen az a padlizsánkrém tényleg jó,Erdélyben vinyettának hívták anno amikor arra jártam,valószínűleg ez a román neve.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.29. 07:57:33

@tanato:
Na jó hogy előkerültél doki. Eltüntél mint az aranyóra.

Golf2 2016.01.29. 07:58:49

Kettesben golfozni,kis lyukba lőni,1 kis dombra(lásd fotók) lecsücsülni,csupa jó.

HardPötty 2016.01.29. 08:00:00

Kár, hogy mire bemelegedtek volna a szemizmaim és a látóidegemen végigfutott volna az információ már vége is lett.
New Forest fantasztikus. Én egyszer egy erdős részről kisétáló csacsi pàrral találkoztam. Ja és volt egy esett, amikor vágtatott velem és a feleségemmel szembe egy ló lovas és felszerelés nélkül. Gyalog voltunk, kicsit félelmetes volt, de lefékezett kb 30 mèterre és nyugodtan legelészett. Aztán elmellőztúk óvatosan. Hátra fordultunk és találkozott a tekintetünk majd tovàbb vágtatottm. Kérdeztem is a feleségem, hogy most ez komolyan azért àllt meg, hogy nyugodtan elmehessünk mellete? Vicces volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.29. 08:01:29

@tanato:
Arra jartam mikor az egészségügyi dolgozók tüntettek az orvosok letrrheltsége miatt a Downing Street előtt. Több tízezer ember volt ott. Érdekes hogy rendőrt alig láttam.

tanato 2016.01.29. 08:09:12

@diggerdriver: Nem tűntem el csak nem kommenteltem időhiány miatt,de a cikkeket elolvastam.

tanato 2016.01.29. 08:10:23

@diggerdriver: A román-magyar nacionalizmus szításában sajnos mi is élen járunk nem vagyunk benne teljesen ártatlanok.

tanato 2016.01.29. 08:13:34

@diggerdriver: Az eü.-ben nyugaton is óriási a leterheltség.Hiába a nagy pénz ha nincs időd élvezni az életed.Az optimális a nagy pénz sok szabadidő volna.Mert a kis pénz sok szabadidő ugyanúgy nem jó mint a nagy pénz minimális szabadidő.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.29. 08:18:42

@tanato:
A paradicsomos húsgombócot megetted mar?

Sanyi9 2016.01.29. 08:24:56

@tanato: es a masik laba meggyogyult a betegnek?

tanato 2016.01.29. 08:27:39

@diggerdriver: Igen nagyon finom volt,köszi.

Muscari 2016.01.29. 08:30:44

Nagyon jó poszt, gratulálok. A fotók nagyon szépek, nyilván nem mind itt készült Angliában :-)

@diggerdriver: csatlakozom, a posztoló szegény kifogta a kevés barmok egyikét.

@tanato: nagyon sok a külföldi eü dolgozó, én is tanúsíthatom, elég sokszor járok különféle rendelésekre. A háziorvosok között messze felülreprezentáltak az indiaiak, a nővérek között meg sok a fekete. K-Eu-ból eddig egy román gyógytornásszal találkoztam. Tudnék mesélni a mi GP-nkről, aki az otthonba jár ki, hát ilyet én még nem láttam. Szerintem a hajad szála az égnek állt volna, ha látod, hogy hogy adja be pl az influenza elleni vakcinákat. Tíz perc alatt leoltott vagy húsz embert, el tudod képzelni, hogy csinálta? Ah, csak felhúzom magam rajta, még jó, hogy az én saját háziorvosom ennél sokkal különb. Sajnos nincs most időm írni, ma is dolgozom.

Muscari 2016.01.29. 08:33:04

@tanato: igen, az. Én is szeretem, még vannak még különféle paprikás, paradicsomos változatok is.

glorianna 2016.01.29. 08:43:09

New Forest az unokáim kedvenc kirándulóhelye :)
Gratulálok, Stevee, csak így tovább!

Padlizsánkrém receptje: az egész padlizsánokat héjastól megsütjük (parázson a legfinomabb, de sütőben is teljesen jó), a még forró padlizsánokról lehúzzuk a héját, lecsöpögtetjük a levét. Turmixgépben vagy botturmix segítségével péppé dolgozzuk el (régen fakéssel aprították és hosszasan kavarták fakanállal - a rozsdamentes konyhai eszközök korában ennek már nincs jelentősége), ízlés szerinti reszelt vöröshagymával, sóval, fehérborssal, citromlével és olajjal.
Kb. mennyiségek: 1 kg padlizsánhoz kb. tojás méretű hagyma, kávéskanál só, mokkáskanál bors, 2 evőkanál citromlé és 1,5 dl olívaolaj.
Az olaj helyettesíthető kb. 2,5 dl majonézzel, úgy is finom és kiadósabb.
Fél paprikába vagy kivájt paradicsomba töltve igen mutatós hidegtálon vagy előételként.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.29. 08:44:30

@Sanyi9:

Nem. A másik lábát is amputalni kellett, es örök hálával tartozik az orvosoknak mert azóta földig ér a fasza.
:)))))))))))))))))))))))))

HardPötty 2016.01.29. 09:09:05

@glorianna: uhh na ezt megcsinálom a hètvégén.

HardPötty 2016.01.29. 09:10:55

Off:

Pénteki kedvcsináló zene és klip. Hétvége a nyakunkon.

youtu.be/bvC_0foemLY

On.

Bredpitt Monika 2016.01.29. 09:25:46

"És sose akard megmagyarázni, hogyan kellene másnak élnie az életét!"

Ez egy jó mondat volt. Folytatva ezt:

"Sose akarj elküldeni senkit pszichiáterhez, kivéve ha nagyon nagy a baj!"

További szép életet !!!!

Karma17 2016.01.29. 09:26:30

@glorianna: En is szeretem, de en jobban olivaolaj helyett tahini-val ami gyak. piritott szezammagkrem.

De meg ennel is jobban szeretem a humuszt, ami nagyon hasonlo, csak csicseriborsobol keszul es erosen fokhagymas :)

glorianna 2016.01.29. 09:30:27

@Karma17: Persze, lehet turbózni sokféleképpen - én az "eredeti" receptet írtam le, ahogy a padlizsánkrémet Erdélyben készítik.

Karma17 2016.01.29. 09:39:17

@glorianna: Ertem, es jogos, en eloszor a torok verzioval talalkoztam, valoszinuleg ezert van benne tahini :)

Karma17 2016.01.29. 09:40:18

Egyebkent, hogy csatlakozzam az elottem szolokhoz, en is gratulalok a posztolonak a kitartashoz, es mielobbi elorelepest kivanok neki :) Lehet, meg talalkozunk vele a Hell's Kitchenben.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.01.29. 09:47:18

Jó kis írás, a képek is nagyon szépek. Látszik, hogy nem egy elveszett figura. További sok sikert.
:)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.01.29. 10:01:58

@glorianna: A padlizsánsaláta készítésétől legtöbbünket a parázson/sütőben sütés, megnyúzásal járó pepecselés riaszt vissza. Egyszerűbb a meghámozott padlizsánt alufóliában megsütni.

hobbiszakacs.blog.hu/2015/09/21/skandinav_vinetta_padlizsansalata_ferfi_padlizsanokbol

Hari Seldon 2 2016.01.29. 10:19:29

Mindig érdekes olvasni olyanok írását, akik egyszer már írtak, és most újra elmesélik, hogy mi történt velük azóta.

„Akkor sokan „leoltottak”, hogy miért nem német nyelvterületre mentem, ha már 9 évig azt tanultam.
(Azt valahogy senki sem vette figyelembe, hogy mivel az elmúlt 10-12 évben egyáltalán nem használtam, így szinte teljesen elfelejtettem, de cserébe ragadt rám némi angol.)”

Nem hiszem, hogy akkor hozzászóltam volna, mert mi egy kicsit később indultunk. De most azért megjegyezném, hogy Mme Seldon még középiskolában tette le a francia nyelvvizsgát, azóta nem használta csak az angolt, és úgy jöttünk ki. Szóval ez nem hiszem, hogy gond lett volna.

Csodabogár 2016.01.29. 10:23:29

Megint egy szép példa, hogy ha valakinek van egy kitűzött cél a szeme előtt, amit kitartóan követ, annak sikerül. Mindig jó olvasni egy ilyen posztot. Csak így tovább, előtted az élet!

Hari Seldon 2 2016.01.29. 10:31:52

@tanato:
„Ami a kvalifikációt illeti, régebben az volt a rendszer, hogy elismerték minden olyan bevándorló vagy Angliában munkát vállaló orvos diplomáját, aki oklevelét a Brit Nemzetközösség valamelyik tagországában szerezte. Más külföldieket viszont - még az Európai Unió megalakulása előtt - nagyon nehezen kvalifikáltak. Magyar menekült orvos egyetemi tanárok kényszerültek megszégyenítő alapvizsgák letevésére.
Azután súlyos műhiba történt, egy mauritius-i, francia anyanyelvű sebész tévedésből egy beteg jobb lába helyett a balt amputálta, azóta bevezették a szigorú nyelvvizsgát, tavaly június óta még a külföldről érkező ápolónők számára is.”

Gratulálok az angoloknak. A saját kis gyarmatairól behoznak mindenkit, aztán néznek, hogy nem mindegyik „beszélni angol”.
Egyébként az egészségügy helyzetének rossz híre miatt nem Angliát választottuk. (mint országot szeretjük, de nem lennék szívesen ott beteg, mert tiszta lutri)

„A nyelvvizsgát szigorították, de a kórházi ellátásra szoruló britek gyakorta bizalmatlanok a külföldről jött kórházi orvosokkal szemben. A magyar orvosok reputációja azonban jó.”

Az utolsó mondat a tipikus jelenkori „vörös farok” szöveg. A betegek bizalmatlanok a külföldiekkel szemben vs. a magyar orvosok reputációja jó – nem kötekedés, de ezt honnan tudjuk? Kb. sehonnan. Vagy az újságíró megkérdezett pár angliai magyar orvost, akik persze hogy ezt válaszolták.

tanato 2016.01.29. 10:49:36

@Hari Seldon 2: Külföldi orvosokkal persze sokan bizalmatlanok,itthon is,mert ugye érezni a kiejtésén hogy nem idevalósi.Pláne ha még nem is európai kinézetű.De idővel azért elfogadják,persze ha nagy marhaságokat nem csinál.Hozzánk is sok külföldi szokott érkezni hétvégére ügyelni,idegenkednek tőlük a helyiek először.Legutóbb éppen a legendákban emlegetett muzulmán agysebész jött./Iráni fiatal srác aki Debrecenben készül az idegsebészet szakvizsgájára./Sokat beszélgettem vele Iránról is meg a menekültekről.Azt mondta ne aggódjunk,náluk egyedül 5 millió iraki és afgán háborús menekült van jelenleg.Európába meg csak alig egy millió érkezett.

tanato 2016.01.29. 10:52:28

www.youtube.com/watch?v=b5cvvmwRpso

Még egy vinetta recept videó,ez autentikusabb,félig székely félig román mint a híres Jószef Attila versben.

justStevee 2016.01.29. 11:23:27

@zöldeketbeszélek: Köszi, igen azt a mondatod kicsit benéztem :D De erő is akad itt, bár jedit még nem láttam :D

Hari Seldon 2 2016.01.29. 11:25:04

@tanato:
Irán egyrészt más mint az arab világ, másrészt muzulmán.
Elvileg egy ősi civilizáció, amit később ellepett az iszlám.
Ott kisebb a civilizációs szakadék az ország és a menekültek között mint itt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.29. 11:25:06

@justStevee83:
… és eldöntöd néhány millió font sorsát az üzletfeleiddel-golfpartnereiddel.

London2009 2016.01.29. 11:29:30

@HardPötty: csacsi par!!! Ez egy annyira kedves kis szo! Szeretnek en is talalkozni egy csacsi parral! :D
Koszonom a tippet, jo kis kirandulo celpontnak tunik!

justStevee 2016.01.29. 11:29:58

@Mirjam2: köszönöm, kitartás van és lesz is ;)
@diggerdriver: látod olyan ez mint a Yeti mindenki beszél róla de még senki se látta :D
@HardPötty: Ha rákattintasz a "foglalkozhatom a hobbimal" szövegre akkor a fotóim facebook oldalára jutsz, ott akad még ;)
Ha meg a videón a youtube felíratra akkor a youtube csatornámra, ott meg videókat nézegethetsz. Pár órája került fel a Velenéről készülő videóm trailere.
@ChristineK: köszi
@Muscari: igen az utolsó amerikában a Valley of Fire State Parkban
@glorianna: nekem is az volt és még jobban az mióta itt élek!
@Bredpitt Monika: köszönöm, sose szerettem mikor mások akarták helyettem élni az életem :D

Igen sajnos én "rossz románokba" futottam bele, de ettől még nem utálom az összeset!!

Határátkelő 2016.01.29. 11:30:13

@justStevee83: Most már meg fognak jelenni rögtön. Feltettelek, bocs a késlekedésért.

justStevee 2016.01.29. 11:31:58

@Határátkelő: ha szépen megkérlek a justStevee83 néven kiment kommenteket törlöd, az volt a gond hogy az egy másik felhasználói fiók és valamiért arról kommenteltem nem a szokásos justSteveeről :D Mert így most majdnem minden kommentem dupla. Köszönöm és bocs a keveredésért!!

justStevee 2016.01.29. 11:33:51

@diggerdriver: Én mindig is itt voltam, csak nem kommentelek :D A Te blogod is hűen követem :D Ha egyszer erre járnál a családdal vendégeim vagytok egy ebédre/vacsorára!

Hát a fontmillióim sorsa nem golfozás mellett fog eldőlni úgy érzem, annyira nem pörögtem rá, meg mióta itt élek gyakorolni se tudom azt a semmit amit tudok :D

kardio1 2016.01.29. 11:45:18

Friss hírek a gallok foldjerol: a taxisok sztrájkja a VTC-k elleni tiltakozásul a végéhez közeledik. A VTC tkp az Ubert jelenti.
Párizsban a Porte de Maillot kivételével a blokádot feloldottak, Marseille még kitart.
Az Uber itt is vihart kavart.

FrankyLon 2016.01.29. 11:47:56

Hello Stevee, gartulálok az új munkához és az előléptetéshez. Amikor én szállodáztam, mi a francia hierarchiát használtuk, abban a sous chef egyenértékű a second cheffel (eredeti amerikai terminológia, master chef second class, ebből lett röviden second chef). A sous chef / second chef feladata a szakácsok koordinálása az ételkészítés során, de kisebb helyeken maga is aktívan részt vesz a folyamatban. Ellenőrzi a tálalást, tányér tisztaságát, minőséget, koordinálja a commis-k munkáját, hogy például egy asztal rendelései egy időben kerüljenek tálalásra, stb. Az ő feladata a készletgazdálkodás, rendelések összeírása (akár maga a rendelés is), a beérkező áru minőségellenőrzése, átvétele. Ellenőrzi a porterek munkájának minőségét, a higiéniai előírások betartását, pláne ott, ahol nincs külön chief steward. Persze helyenként eltérő lehet a felosztás, mindig a konyhafőnöktől függ, mi az amit ő csinál, mi az amit megoszt a second cheffel a feladatok közül.

Remélem titeket nem mosott ki az eső a pubból. Nem jártam arrafelé mostanában, de úgy halottam volt pár csepp eső, tegnap előtt Brockenhurst környékén el is öntötte a vasútvonalat az árvíz, nem jártak a vonatok. Próbáltunk pótlóbuszozni, de az utak sem voltak a legjobb állapotban.

Minden jót a továbbiakban, majd privátban megírhatnád, melyik pubban dolgozol, lehet, hogy meglátogatunk. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.29. 11:49:30

@justStevee:
Köszi. Megoldjuk a találkozót.
Te figyu, ha mar golf.
Van olyan hogy teljesen amatőröknek van lehetőség kipróbálni?
A feleségem nagy álma hogy az eletben egyszer golfozzon.
Az én álmomat nem mertem neki elmondani…
:)))))))))))))))))))))))))

nyuszigonosz 2016.01.29. 12:14:01

@diggerdriver: A golf: azt ajánlanám, hogy pár golf klubban egyszerüen megkérdezni, mikor van lehetöség egy ingyenes próba golfozásra. Létezik ilyen. Vagypedig nem nagy összegért egy próba golfozást kifizetni.
Németországban pl. május elején bármelyik golf klubban lehet ingyenesen próba-golfozni, amúgy meg bármikor 19 Euróért.

Evain 2016.01.29. 12:17:39

@diggerdriver: hogyne lehetne. Bár pályára elsőre lehet nem fogják beengedni, nem tudom, hogy odaát ez hogy működik. Vannak klubbok, ahova helyi tagsági kötelező, az meg nem két fillér.
Esetleg próbálhatná elsőként a driving range-t, ahol az ütéseket lehet gyakorolni. Az ilyen:
www.epd.gov.hk/epd/sites/default/files/epd/english/environmentinhk/waste/prob_solutions/images/SWL3.jpg

Engem az uram megismerkedésünk óta próbál rávenni, hogy menjek vele golfozni (ő rendszeresen jár), ha már cserébe hajlandó volt felülni egy ló hátára az én kedvemért. :D:D:D

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.01.29. 12:21:42

@diggerdriver: "Van olyan hogy teljesen amatőröknek van lehetőség kipróbálni?"

A golfpályán biztonsági okokból csak zöld kártyával - olyasmi, mint az autósoknál a vezetői igazolvány - rendelkező személyt engednek játszani. Hogy miért, arról a tabloid újságokban lehet néha olvasni.

Kezdetnek otthon, a szőnyegpadlón lehet gyakorolni egy putterrel. Biztos árulnak a boltban ilyen szettet. Utána lehetne próbálkozni, egy közeli golfpályához tartozó "driving range-n". (Néha látni az út szélen elkeseredetten hadonászó embereket,)

Egy jólelkű figyelmeztetés az esetleges továbbtanuláshoz: A frusztráció garantált. Túl sok időd van alaposan átgondolni azt, hogy mit csinálj. A gondolkodás megfojtja a lelket, és elfojtja az érzést. Más sportokban századmásodpercek alatt kell reagálnod, mert a labda ide-oda pattog. A reflexeid átveszik a parancsot, triblizhetsz, passzolhatsz, kapura lőhetsz. A golflabda meg csak fekszik, a fűben, és csak arra vár, hogy elveszítsd.

Sokkal egyszerűbb lenne a játék, ha a labda mozogna, és korcsolyával a lábadon botorkálnál utána!

P.Elliot 2016.01.29. 12:54:05

@justStevee: Nagyon jo poszt, minden elismeresem a kitartasert, az elolepetesert es tovabbi jo eletet kivanok.
Nem olvastam hogy ki mikor szolt le es miert ? Azert mert mosogatni mentel ugy hogy mas nyelvtudassal is rendelkeztel mivel nem vagyok regota itt mint olvaso vagy kommentelo de allitom hogy nem sem biztattalak volna hogy csinald amikor szinte mindenkinel a nyelvtudas a legfontosabb dolog egy jo munkahoz es a kesobbi elorejutashoz. A HA kommentelok legtobbje, illetve allitom hogy mindenki csak jot akar amikor azt tanacsolja. Nem, nem lehet mas helyett megelni az eletet de a tanacsokat nem kell rosszindulatnak felfogni, en leglabbis egesz eletemben meghallgattam masok tanacsait mert abbol lehet okulni, megkoszontem es jol atgondoltam, kiszedegettem belole ami tenyleg jo volt akkor is ha nem igazan akartam es alkalmazni probaltam mert mindig is vad hive voltam annak hogy tobb szem tobbet lat. Most is es sosem bantam meg.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.01.29. 12:56:39

@diggerdriver: Lehet, hogy van próbalehetőség, de nehezen hiszem, hogy kezdőt beengednek a pályára. Hacsak nem veszi meg arra a napra :-) Előtted és utánad is jönnek, előbb utóbb felhergelődnek a késlekedés miatt.

Picture it:

Magad előtt vezetsz egy apró, 43 mm átmérőjű labdát, hogy ormótlan ütőkkel a lehető legkevesebb ütéssel beüsd a 18 szakaszra osztott füves pályán elhelyezett, 10 cm átmérőjű lyukakba. (A 19-ik lyuknak a végállomást, a klubház bárját nevezik, ahol a golfozók egy pohár sör mellett elregélhetnek.)

Járkálsz a mesterséges tájban, és megpróbálod a labdát minél távolabbra, minél pontosabban és minél ritkábban beütni a lyukakba. Elütöd, megkeresed. Elütöd, megkeresed.

Magaddal cipelsz tucatnyi ütőt, melyek közül az éppen alkalmassal kell megcsípni - és nem megütni - a labdát. A recézett ütőfelület dőlésszögétől függően változik a kiütött labda íve is. A lapos kanálra emlékeztető ütőfelületnek – az ütőfejnek - az ütő nyeléhez viszonyított dőlésszöge alapján 2-estől 9-esig számozott ütőket „vasaknak” nevezik. A kettessel messze, a kilencessel, boltívvel, rövidebb távolságra lehet ütni a labdát. És akkor még nem szóltam a hosszú nyelű, bunkóban végződőkről, mint a Big Dog és a Big Bertha (Bögyös Maca).

A megcsípésről jut eszembe:

A fiatal golfozó hölgyet megcsípte egy méh. Olyan erős volt a fájdalom, hogy kénytelen volt visszatérni a klubházba. – Ilyen hamar? Valami baj történt? - kérdezte az egyik bárnál üldögélő úriember.
- Megszúrt egy méh!
- Hol?
- Az első és a második lyuk között.
- Akkor túl széles a terpesze! – bólintott hozzáértően a golfozó.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.29. 13:10:33

@Hobbiszakács:
Te figyu ne engem győzködjel. Engem nem érdekel. Talán csak a Bögyös Maca…
:))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.29. 13:18:31

@justStevee:
Figyelj Stevee, megírhatnád egy napod hogyan telik a konyhán képekkel illusztrálva.
Vitya a grilles csinalt ilyet és nagy siker volt.
Az is konyha végül is.
Szerintem jó lenne a tied is.

Itt kérdezem meg az úri közönséget hogy vevő lenne e egy másik "egy napom" posztra tőlem, sok fényképpel videóval más munkáról?

P.Elliot 2016.01.29. 13:21:31

@Hari Seldon 2: Nem ertem ezt a masik labat vagta le dolgot. Nem tudom masutt hogy van de itt az Usaban a mutot es a mutetre kesz beteget nem az orvos kesziti elo hanem a megfelelo szemelyzet aki ezzel foglalkozik, a beteg az orvost nem latja a procedura elott, csak akkor jon be ha mar altatjak.
Voltam mutetem 2x is,mielott bekisertek a mutobe jott egy technikus fele aki tintaval berajzolta a muteti helyet/ a vallamnal/ miutan vegigkerdezte meg a nagyanyamat is hogy ki vagyok es miert jottem ide holott a kezeben voltak az osszes papirok amit az orvos adott at neki. Megkerdezte azt is hogy tudom-e hogy miert vagyok itt? Utana bekototte az infuziot/ ez egy elokeszito szobacska volt/, alairatott ezt-azt, elment. Bejott egy pasas, bemutatkozott hogy o lesz az altatoorvos, aki megint lement a nagyanyam betegsegeig es szinten azt tudakolta hogy tudom-e hogy miert vagyok itt, milyen mutet lesz es milyen reszen, megtudakolta hogy volt-e problemam altatassal elotte es mi, volt, mondtam hogy ugy ebredtem fel hogy azt hittem hogy szivrohamot kaptam, kideritette hogy igen, laparoszkopos vagy milyen mutetnel ez elofordul de nem szivroham az csak rosszullet ami rendezodik gyorsan, ez a mutet masfele lesz, elmondta hogy mivel altat es mire fog ugyelni, elment, utana bejott a sajat orvosom, meg nem beoltozve a mutetre egy bogre kaveval a kezeben es vegigkerdezte a nevemet, miert vagyok itt, hol lesz a mutet es mikor hapogni kezdtem elnevette magat es azt mondta hogy ezt nekik kotelezo vegigkerdezni barmennyire nevetsegesnek is latszik.
Utana jott egy betegkisero a paprjaimmal, o a nevemet kerdezte csupan es bekisert a mutobe ahol vagy 5 tagu szemelyzet fogadott, bemutatkoztak a keresznevukon hogy ok kicsodak es ok lesznek itt korulottem a mutet alatt, mind csupa mosoly es itt a nevemen kivul megkerdeztek hogy milyen mutetre varok, aztan maszhattam csak fel a muteti asztalra ahol elokeszitettek.
Ez eddig nagyon szep hogy a korhaznak nincs kedve millios perekre mert a szemelyzet vagy az orvos elnezte a mutet helyet vagy a beteget, kotelezi oket erre a vegigkerdezesre.
De, itt jon a furasag,amikor a betegkisero a papirjaimmal a kezeben bevezetett egy terembe ahonnan nyiltak a mutok, kozolte hogy a 9-es, odamentunk, benyitottunk es a rankmeredo szinten tobbtagu szemelyzet tatott szajatol kapott eszbe es mondta hogy nem, nem a 9-es, a 10-es muto.
Egyetlen emberen mi mulik! Ha a 9-es mutobe not varnak, hasonlo korut, nem kerdezik meg a nevet es miert van itt akkor lehet hogy megoperalnak valami massal.

P.Elliot 2016.01.29. 13:25:08

@diggerdriver: Hozzad csak.....orommel fogadjuk...

DieNanny CH 2016.01.29. 13:29:49

Ügyes vagy, folytasd így!

Evain 2016.01.29. 13:37:29

@diggerdriver: driving range a próba. Pályára szerintem ott sem fogják kiengedni.

Csak gondolj bele. Az első lyukon nem jutna túl, mert nem fogja 3-4 ütésből megjátszani.

Ja, várj, lehet, ha leperkálod a lét az egész napos excluzív bérletre egy klubban. :D

33621 2016.01.29. 14:13:39

@Mirjam2: A sima padlizsánkrém (vinetta) vagy a finom vegyes (zakuszka) receptje érdekel?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.29. 14:15:23

@diggerdriver: micsoda kérdés... plíz! (Közben próbálok összehozni egyet a kávézóbeli napomról, de folyton elkalandozom... sok nap lesz belőle

Hari Seldon 2 2016.01.29. 14:20:58

@P.Elliot:
"Nem ertem ezt a masik labat vagta le dolgot. Nem tudom masutt hogy van de itt az Usaban a mutot es a mutetre kesz beteget nem az orvos kesziti elo hanem a megfelelo szemelyzet aki ezzel foglalkozik, a beteg az orvost nem latja a procedura elott, csak akkor jon be ha mar altatjak."

Én sem értem. Én csak reagáltam a hírre.

33621 2016.01.29. 14:22:02

@glorianna: Ez házilag kikevert majonézzel az igazi, amit olaj és mustár őszekeverésével állítasz elő! És természetesen friss kenyérre kenve az igazi enni!

33621 2016.01.29. 14:32:04

@HardPötty: Ez házilag kikevert majonézzel az igazi, amit olaj és mustár őszekeverésével állítasz elő! És természetesen friss kenyérre kenve az igazi enni!
Ezt igy próbáld ki! Lényeges az íz miatt, hogy a padlizsánt tűzön vagy parázson pirizsd meg, nem pedig sütőbe! A neten amúgy szerintem nagyon sok recept van fenn. A zakuszkát is meg lehet próbálni megcsinálni, ezt a szerbek ájvárnak hívják.Kicsit macerásabb mint a vinetta, de nagyon finom az is friss kenyérre kenve!

Hari Seldon 2 2016.01.29. 15:15:09

@kardio1:
Nem tudom mi a nagy Uber sztori.
Igaz, engem nem érint, gyakorlatilag soha nem járok taxival. Egyszerűen idegesít, ha más vezet abban az autóban, ahol én ülök. (nem tudom más hogy van vele)

De ha már itteni hírek, itt a mai:

index.hu/kulfold/2016/01/29/kinos_veget_ert_az_irani_es_a_francia_elnok_kozos_ebede/

Amíg az olaszok letakarják a szobrokat, mi borral kínáljuk őket...
Nagyon helyes, érzékelje az egyszerű migrás tömeg is, hogy nálunk ez így megy.

Csodabogár 2016.01.29. 15:18:52

@Hari Seldon 2: Ilyen eset sajnos a szintiszta svájci dolgozókkal ellátott zürichi Universitätspitalban is megesett. Egyszerüen tévedésből balt irtak jobb helyett. Az orvos meg ránézett a táblára és operált.:-(((
Persze óriási pressecirkusz volt és gondolom megegyeztek egy hatalmas kártéritésben. Orvosoknak, kórháznak remek biztosításaik vannak műhibára.

DieNanny CH 2016.01.29. 15:27:41

@P.Elliot:

" Bejott egy pasas, bemutatkozott hogy o lesz az altatoorvos, ..."

10 évvel ezelőtt nekem is volt egy altatásos műtétem, a Szt. János-ban. Bejön az altatóorvos, udvariasan bemutatkozik, leül az ágyam szélére, komolyan rám néz és megkérdezi:
- Nos... Akkor hogyan csináljuk?
Nekem fennakadtak a szemeim...
Mikor ezt látta, akkor sietve hozzátette, hogy a műtét helye miatt választhatok, hogy deréktól lefelé legyek altatva, vagy teljesen.
:-))))))

(Ja, és nekem is volt ezen kívül is még sok nem-altatásos műtétem, azok előtt én magam karikáztam be golyóstollal (!!!) a műtét helyét.)

2016.01.29. 15:29:58

@Zka: Még nem olvastam végig, majd ha hazaérek, alaposabban is átnyálazom. De remélem, hogy te is ezt fogod tenni, és majd megtudjuk beszélni a Mo. elleni világméretű összeesküvést.

Csodabogár 2016.01.29. 15:30:23

@Hari Seldon 2: Engem az idegesít ha nekem kell vezetni, főleg, hogy aztán parkolni is kellene valahol. Taxi egyszerűbb.

DieNanny CH 2016.01.29. 15:30:48

@33621:

Én padlizsánkrémet pitával tunkolva ettem, és úgy volt isteni!

©________ 2016.01.29. 15:34:39

@London2009: a csacsipar olyan mint a kecskecsalad.

2016.01.29. 15:43:53

@glorianna: @tanato: @Hobbiszakács: @33621: Nagyon koszonom a recepteket!! Biztosan masnak is hasznos. Ajanlani tudom, finom.

justStevee 2016.01.29. 15:54:51

@Csodabogár: Köszi. Azon vagyok. Megvannak a célok azok felé haladok folyamatosan :)

justStevee 2016.01.29. 15:56:49

@FrankyLon: én belekeveredtem ebbe az ezer pozícióba itt kint. A lényeg hogy a főszakács és a manager a 2 főnököm. Ha nincs a főszakács én viszem a dolgait. Nem kell privátba nem titok XD
The Queens Head Burley ide gyere ;)

macamuca [IHUN] 2016.01.29. 15:56:53

@justStevee:
Jó poszt, mééééég!, légyszi :)
(ok, telhetetlen vagyok :D )

@Hobbiszakács:
pasztmekkkkkkkkkkk :)))))))))))))))))))))))))))))))))))
(pardony)

macamuca [IHUN] 2016.01.29. 15:59:29

@diggerdriver:

Kezdőknek.......
(=gyakorolj otthon, oszt utána irány a nyilvánosság előtti jáccadozás.......)

A hálószobagolf szabályai
________________________________________
1. Minden játékosnak gondoskodnia kell saját felszereléséről.
A felszerelés általában egy ütő és két labda.
________________________________________
2. A játékhoz hozzá kell járulnia a pálya tulajdonosának.
________________________________________
3. A szabadtéri golftól eltérően itt az ütő lyukba juttatása a cél, miközben a labdák kint maradnak.
________________________________________
4. A jó játékhoz az ütő rúdja kemény kell, hogy legyen.
A pálya tulajdonosának joga van ellenőrizni a rúd keménységét.
________________________________________
5. A pálya tulajdonosa (a lyuk épségének megóvása érdekében) fenntartja magának a jogot, hogy megszabja az ütő hosszúságát.
________________________________________
6. A játék célja: annyi ütés elvégzése, amennyi ahhoz szükséges, hogy a pálya tulajdonosa elégedetten elismerje, hogy a játéknak vége. Ennek elmulasztása azt vonhatja maga után, hogy a játékos ezen a pályán nem játszhat többet.
________________________________________
7. Rossznak tartják, ha egy lyukat azonnal a pályára érkezéskor megjátszik valaki.
A tapasztalt játékos általában időt szakít arra, hogy megcsodálja a teljes pályát, különös tekintettel a szép formájú bunkerekre.
________________________________________
8. A játékosokat figyelmeztetjük, hogy játék közben ne említsenek egyéb pályákat (amelyeken már játszottak vagy ezzel egyidejűleg játszanak), a jelenleg játszandó pálya tulajdonosának. Ismertek elkeseredett pályatulajdonosok, akik ezen okból a játékos felszerelését megrongálták.
________________________________________
9. Bátorítjuk a játékosokat, hogy minden eshetőségre legyen náluk megfelelő esőruházat.
________________________________________
10. A játékosoknak meg kell bizonyosodniuk arról, hogy játékuk tökéletesen tervezett, különösen, amikor egy pályán először játszanak. Ismertek játékosok, akik felháborodtak, amikor fölfedezték, hogy más is játszik azon a pályán, amelyet ők privát pályának hittek.
________________________________________
11. A játékosoknak nem szabad feltételezniük, hogy egy pálya állandóan játszható. Néhány játékos megszégyenülhet, amikor rájön, hogy a pálya ideiglenesen javítás alatt áll. A játékosoktól elvárt dolog, hogy ez esetben rendkívül taktikásak legyenek. Haladóbb játékosok ilyenkor alternatív lehetőségeket találnak a játékra.
________________________________________
12. Javasoljuk a játékosoknak, hogy kérjenek engedélyt a pálya tulajdonosától, mielőtt megjátsszák a hátsó kilencest.
________________________________________
13. Általában a lassú játék javasolt, de a játékosoknak fel kell készülniük a sebesség fokozására, ha időlegesen is, a pálya tulajdonosának kérésére.
________________________________________
14. Csodálatos teljesítménynek számit - ha az idő engedi - ha a játékos többször meg tud játszani egy lyukat egy meccs alatt.
________________________________________
15. A pálya tulajdonosa az egyetlen bírája annak, hogy ki a legjobb játékos. Tanácsoljuk a játékosoknak, hogy kétszer is gondolják meg, mielőtt állandó tagságot váltanak egy pályára. Plusz elvárásokat emelhet a pálya tulajdonosa és a szabályok is változtatás tárgyát képezhetik. Ennek okán sok játékos jobban szeret több különböző pályán játszani.
________________________________________

justStevee 2016.01.29. 15:59:54

@P.Elliot: én mindig a magam feje után mentem, megyek. És eddig még nem bántam meg. Persze meghalgatom a tanácsot de én másképp működőm :) vannak elképzeléseim azokat megvalósítom ha nem jön be, nem működik akkor másképp csinálom. Persze figyelek másokat is de a saját utamat járom. Mindent annak köszönhetek amit eddig elértem :)

justStevee 2016.01.29. 16:01:17

@diggerdriver: nem hinném hogy túl érdekes lenne egy napom XD azzal nem lennénk előbbre ha a konyhát fotozgatnám :)

justStevee 2016.01.29. 16:03:35

@macamuca [IHUN]: mit még? Ennyi a sztori :) hamarosan újra nekiàllok blogolni utazásról, fotózásról, filmezésről érdekes, vicces dolgokról ott majd leaz mit olvasni. A sztorimban ennyi volt érdekes ha hosszabbra nyújtom unalmas :)

2016.01.29. 16:13:05

@diggerdriver: Van meg egy par erdekes lehetoseg, pl. itt ajanlanak ingyenes bemutato orakat vasarnaponkent 3-kor: www.clgc.co.uk/lessons/golf-tasters (elore kell idopontot foglalni). Egyeni orak 30 font / oraert (fel ora 20 font) Barnetben: www.theshirelondon.com/academy/instructors. Lassu az internetem ezert nem tudom megnyitni ezt a linket: www.getintogolf.org, de itt allitolag olcso golf-orakat ajanlanak valahol Londonban.

macamuca [IHUN] 2016.01.29. 16:17:02

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Klassz konteo.
(==elhallgatják, de én tudom a tutit!!-elv mentén megfogalmazott állítások halmaza, hidd el, hiszen aki mondja/írja, az tudja a tutit, sőt, csakis az tudja, hiszen aki mást mond, az hazudik, félrevezet, elhallgat, stbstb)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.29. 16:21:25

@Mirjam2:
Köszi. Egyszer majd befizetem valahova.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.29. 16:24:12

@justStevee:
Én is ezt gondoltam aztan váratlan sikere lett egy napomnak.
Szerintem egy konyha működése nagyon érdekes lehet.

DieNanny CH 2016.01.29. 16:27:12

@macamuca [IHUN]:

Hát ezt meg honnan szerezted??? :-DDDDDDDD

macamuca [IHUN] 2016.01.29. 16:31:11

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Van egy pár marhaság lementve egy stick-en :DDD
(amíg megleltem a sticket...., majd rajta a cuccot...., Node ha golf, meg álmok, meg ..., akkor nincs mese, keresés van :DD A magas labda iskolapéldája, úgy érzem :DD , no és erretájt is akad pár golfpálya/golfozó.....)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.29. 16:31:51

@justStevee: Pedig nekem ez a tervem. Amiben én dolgoztam, kis konyha. A képek megvannak, már csak a szöveg kell. A te konyhád nagy. Hajrá. Ha fotózol, akkor meg pláne. Mit főztök? Milyen egy műszak? Ki mosogat?

M. Péter 2016.01.29. 16:34:45

@tanato: Sajnos minden nyelvi nehézség nélkül is megesik, hogy rossz végtagot amputálnak, érdemes rákeresni a wrong site surgery kifejezésre. Amikor Angliában műtöttek, akkor először jött a sebész, megnézte a papírjaimat, engem is megkérdezett, utána filctollal bekarikázta a bőrömön, hogy hol kell műteni. Amíg vártam, legalább ötször jött valamilyen nővér, és ellenőrizte, hogy be van-e már jelölve a műtét helye.

justStevee 2016.01.29. 17:24:25

@kisrumpf: ez se nagy konyha és szerintem semmi érdekes nincs bennne. Kit érdekel hogy reggel hogy töltöm fel a pályám vagy hogy szeletelem a hagymát XD de meglàtjuk lehet alkotok valamit de most még a Velencei képek és videó vágás van soron... a trailer kész lett most jön a neheze XD de legalább elvagyok és élvezem

SzZoole 2016.01.29. 17:41:48

@justStevee: Jo kis poszt,az az erdekes,hogy epp tegnap mentem keresztul New Foresten,Boernemouth,Christchurch,Hinton,Lyndhurst,Hamble le Rice utvonalon A 35-os uton es elmentem Burley mellet.
Ha ez a poszt tegnap elott jelent volna meg,akkor tegnap nalad ebedeltem volna:)
Na nem baj,ugyis jarok Meg arra.
Ha be megyek kit kell keresnem?
Can I speak with justStevee:)))

justStevee 2016.01.29. 18:04:28

@Zoole[uk]: gyere csak ;) simán csak keresd Stevee-t. Én vagyok az egyetlen, utánozhatatlan XD na ha akkor jöttél volna legalább nem unatkoztam volna unalmas nap egész nap 20-25 rendelés és egyedül vittem az egész konyhát :)

SzZoole 2016.01.29. 18:42:43

@justStevee: megneztem az oldalt a neten,10 oz ribeye csak. £15.49?
Errefele siman tobb egy cheeky tenner-el,a sirloin vagy a rump kerul itt ennyibe.Ami Meg tetszik,hogy arra fele egy full English breakfast £3.99.
Imadom azt a kornyeket,tegnap tatott szajal vezettem ott vegig Es siman el tudnek ott elni.Ott egy 3 szoba,nappali,duplagarazsos haz biztos nem £1300/ho.
Mindegy ,tenyleg fogok Meg arra jarni Es tuti,hogy be megyek.
Ezt most ne fenyegetesnek vedd,hanem igeretnek:)))
A big bloody,fat blue rare ribeye a kedvencem,ugy szeretem,ha kessel vagom,akkor spricceljen a ver belole:)))

justStevee 2016.01.29. 18:46:23

@Zoole[uk]: én is imádom én a pub fölött lakom staff accommodation :) van egy hatalmas szobám és havi kemény 240 font. És abban minden van. Gyere csak. Okès. Olyan véres lesz hogy még futnod kell utána. Igen az áraink egész jók.

tanato 2016.01.29. 19:02:39

@M. Péter: Így van,ahol emberek dolgoznak,mindig lesz tévedés,ezen a területen viszont visszafordíthatatlan változásokat okozhat a tévedés, a hanyag munka.

tanato 2016.01.29. 19:10:39

@Hari Seldon 2: Így van muzulmán országokban azért könnyebben integrálódik egy muzulmán menekült/vagy akár több millió is./.Na meg Perzsia közvetlenül határos Irakkal és Afganisztánnal,nem kell súlyos pénzeket fizetni az embercsempészeknek,elég egy határon átkelni.

2016.01.29. 20:14:52

@macamuca [IHUN]: Nagyon nehezen értem meg, hogy ki az, aki beveszi ezt a sok faszságot, és miért...

micsoda? 2016.01.29. 20:29:02

@tanato: Nem tennék egyenlőség jelet a kettő közé. Sok pénz kevés szabadidő = infarktus. Kevés pénz, sok szabadidő, nagy szabadság, szerintem:)

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.01.29. 20:29:13

Jó kis történet, grat a sikerhez.
Ahol én dolgoztam ott is volt, hogy egy mosogatót előléptettek szakácsnak. Szintén Magyar volt a srác. Nem kicsit meg nőt tőle az arca, hogy őt előlépteték, meg tehetség, meg minden.
Aztán egy egy hónap múlva amikor felvettek egy új szakácsot visszarakták, mosogatni. Viszont amikor valaki szabin volt mindig szépen elővették, ő meg ugrott. Természetesen sosem kapott érte több fizetést.
Ilyen is akad.

33621 2016.01.29. 20:40:34

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: - Nos... Akkor hogyan csináljuk?
Hogyan szeretted volna akkor?

DieNanny CH 2016.01.29. 20:49:38

@33621:

Ja, teljes altatást kértem... És mikor beadta a cuccot, elkezdte mesélni a Csipkerózsikát... :-)))))))
Jópofa volt!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.29. 20:53:25

@justStevee:
Most itthon a nagy monitoron végre normálisan meg tudtam nézni a képeket. Stevee bazmeg te tudsz fotózni. Mé' nem mondtad eddig?
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

macamuca [IHUN] 2016.01.29. 21:11:32

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Akinek az önmeghatározás (és vele együtt az önbecsülés) saját kútfőből nem jött össze (mindegy, miért), az bezony igencsak fogékony olyasmire, ami kívülről jőve alkalmas erre. bónuszként tenni sem kell érte, mert pld a származásra alapozza a "ki vagyok?-mi vagyok?-mit/mennyit érek kérdéskör válaszait.....
Mint pld a mag népe....
(eszembe jutott /nem is értem, miért../, amikor az árja volt a menő származás ....)

tanato 2016.01.29. 21:24:18

@micsoda?: Kevés pénz sok szabadidő,:munkanélküliség,jövedelemnélküliség és infarctus hogy holnap miből fizetsz a boltban meg a patikában.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 21:28:29

F@sza jó kis posz, szuper képek, hajrá,hajrá.Nagyon kéne már Úkába menni, és azon belül Skóciába is.Kéne az egészre legalább vagy egy hónap turnéidő.Csak Londonra elmenne vagy 1 7 (szűkösen), a maradék 3 meg Anglia, Skócia, Írország.Az északírekhez is talán átmennék, bár nem tudom, azok lekushadtak-e teljesen, nem robbantanak már ugye?
Csak kicsit még várni kell, hogy a kölök jobban megnőLjön, hogy őt is kicsit érdekelje...De legalább addig lehet rá gyűjtögetni... :D

2016.01.29. 21:33:55

@macamuca [IHUN]: Igazán elképesztő, hogy -amúgy- értelmes emberek is megmagyarázzák neked a nagy zsidó összeesküvést, Mo. ellen. Én ezen még mindig nem tudom túltenni magamat. No de nem baj, igyekszem mindenki véleményét elfogadni. Persze az indítékokat nagyon is jól értem. Így egyszerűbb leélni az embernek az életét.

puhacica 2016.01.29. 21:36:40

@justStevee: gratulalok! szepek a fotok es a velencei trailer is nagyon tetszik. jo kis joszag lehet ez reppentyu. :)

Karma17 2016.01.29. 21:46:20

OFF: Ha van itt valaki UK csaladjogban jartas akkor keressen meg legyen kedves maganban. Csak nehany kerdes erejeig. Elore is koszonom a ram szant idot.

P.S.: Nem, nem valunk.

M. Péter 2016.01.29. 21:58:35

@Karma17: Van angol, skót és északír családjog.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:00:03

@Hobbiszakács: Bróhaha, háppersze, papa meg mama, mi?
:-)))
Én amúgy csak Winnettu-nak hívom, mondván, hogy annak legalább van értelme is...

Amúgy meg érdekes, ez a kullancskrém téma (engem mindig egy jól teleszívott kullancsra emlékeztet a formája), illetve hogy az országhatár egyben simán tud kulturális határ is lenni.
Az asszonyom nagyváradi származású, ezen város a magyar határtól olyan kb 15 km-re lehet.Mégis az volt, hogy nekem soha, senki, a büdös életben nem beszélt sose a vinnetturól, amíg meg nem ismerkedtünk.A határ magyar oldalától kezdve gyakorlatilag ismeretlen ez a cucc, kivétel, ha járt már odaát valaki, vagy ottani átment Magyarországra...Nem egyszer volt, hogy nevetve kérdezték anyósékat Köcskefalván (jó, tudom, az már picit idébb van a határtól...) hogy mi a fészkes fenét csinálnak annyi padlizsánnal (befőzni vettek vagy 10 kilót).De mondom, 33 év alatt senkinek még a szomszéd ismerősének a nagybátyja sem hallott, mesélt sose olyat, hogy a padlizsánból krémet csinálnak, és hogy az milyen jó...Éééérdekes...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:04:29

@tanato: " ne aggódjunk,náluk egyedül 5 millió iraki és afgán háborús menekült van jelenleg.Európába meg csak alig egy millió érkezett."

Na jó, de mondd meg neki lécci doki bá, hogy ők nagyjából egyívásuak velük, mármint az iraki, az iráni, meg az afgán.Ez a q nagy különbség.Szerintem a svédek se prüszkölnének, meg a németek se, ha mondjuk egy csomó cseh, vagy lengyel, esetleg litván árasztaná el őket...Mondd meg neki, csak hogy értse.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:05:54

@Hari Seldon 2: Na, fákk, csak tovább kellett volna olvasnom.Mindegy, legalább közös a véleményünk...

Karma17 2016.01.29. 22:07:06

@M. Péter: Bocs, eszak-ir es/vagy magyar

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:10:17

@London2009: .Ja, neked meg üzenném, hogy megmutattam a nejednek azt az írást, ahol taglalod az embered fürdőszobatakarításhoz való viszonyát.Hogy az női munka, meg elég lecsapatni, illetve beáztatni a vegyszerrel...
Hát, a hasát fogta vinnyogva, mert hogy nálunk is pont ugyanez van...
Leszámítva, hogy én nem mondom, hogy női munka, meg én a klozetet is befújom, lecsapatom.
:-))))))))))

Valszeg ez a lecsapatás a katonaságból jön, ott télleg így takarítják a vizesblokkot, hogy jól beultráznak, hogy méteres hab legyen, osztán elő a slaggot...
És télleg gyors, hatékony, látványos... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:11:23

@geegee: jav: "megmutattam a nejednek azt az írást,"= megmutattam a nejeMnek azt az írásoDAT...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:15:41

@diggerdriver: Minigolf?
:-)))
Ott csak az utolsó ütést kell megcsinálni, az egész unalmas tortúra részehegyegy-völgyön való gyaloglás, cipekedés, tó vizébe beleütés, stb kimarad, csak az a két méter van hátra, ami igazából érdekes.Hmm..? :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:20:08

@Hobbiszakács: Haha, loller.Van valami vicc olyan is, ami szintén nő hölgy vs golfozás témájó, valami olyasmi a poénja, hogy wrong hole, wrong hole... :D
De nem akarom el-papjancsizni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:23:25

@diggerdriver: Persze, nyomjad, széles az internet háta, elbírja...Ha meg itt nem, akkor a saját blogodon biztos nem megy kárba.
Elolvastam egy múltkori hosszú komment-sorozatos posztot, hát a tzigánjoktól eljutottatok a "hinta"politikán keresztül az alapjövedelmen át az elektromos autókig...
Hihetetlen ez az internet...
:-)))))))))

yoce! 2016.01.29. 22:25:05

@diggerdriver: Én is voltam kicsit mosogató, mint írtam anno a posztomban. :))

micsoda? 2016.01.29. 22:25:07

@tanato: A kevés pénz is pénz. Van különbség a kevés pénz, és a semmi között. Vallom, hogy a pénz nem boldogít, de kevés mindig legyen:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:27:53

@P.Elliot: Hát így kéne ezt, így lenne tuti.
Olyan ez, mint a viccben a csónakkölcsönzőnél:

-Kilences, kilences, jöjjön ki, lejárt a kölcsönzés-üvölti a főnök a hangosbeszélőbe.
-De főnök, csak 7 hajónk van...-súgja az inas.
-Úristen, hatos, hatos, csak nincs valami baj?

tanato 2016.01.29. 22:29:11

@geegee: Cseh,lengyel,litván?Azok már elárasztották a nyugatot.

tanato 2016.01.29. 22:29:56

@micsoda?: Na ez az,mennyi a kevés, és mennyi az elég?

tanato 2016.01.29. 22:37:24

@geegee: Nyilván Irán lakkosságának és a menekültek arányát akarta összehasonlítani EUrópa és a menekültek arányaival.Persze egyértelmű,mecseteket,halal ételeket azért nem kell részükre külön biztosítani ott,az már adott.Meg a Korán is.

33621 2016.01.29. 22:42:15

@geegee: Látod sorstárs, ugyan igy voltam én is a vinettával és a zakuszkával! 83-ig nem is hallottam róla, pedig csak 70km-re voltunk onnan, de egy határ választott el minket!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:49:54

@micsoda?: Erre szokták mondani, hogy inkább sírdogálok egy Bömbike ülésén ülve, mint egy biciklién...
Illetve én még aszondom, hogy hadd próbáljam ki egy kicsit, és ha télleg mégsem boldogít, ígérem, visszaadok minden pénzt és visszaállok csóró prolinak...
:-)))

Komolyra fordítva szerintem intelligencia kérdése is, hogy boldogít e-valakit, vagyis talál-e valaki értelmes célokat, amiket véghez vigyen az anyagi lehetőségével.Én biztos nem unatkoznék az hétszentség, meg nem kezdenék heroinozni, alkoholizálni hogy kibírjam valahogy a hirtelen jött siker, vagy ismertség problémáját.
El nem tudom képzelni, hogy ez hogy okozhat gondot.Szerintem csak rém primitív ember az, aki nem tudja ezt helyén kezelni. illetve nem tud ezek esetleges kellemetlen mellékhatása ellen védekezni.A kellemes meg ugye hadd jöjjön...
De hát nem kell nekem mindent értenem...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:51:43

@tanato: És?Van belőle baja bárkinek is?Robbantgatnak?Molesztálnak?Háborodnak-e fel minden kis jelentéktelen szirsz@r dolgokért?
Mer' szerintem nem... Na ez a különbség.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:53:07

@33621: Ez az, ez az...Pedig mondják, hogy az országhatás nem kulturális határ.Nem a lóf@szt nem... :D

justStevee 2016.01.29. 23:10:19

@diggerdriver: Mert szeretem titkolni, ha bevallom, hogy tudok akkor jönnek az elvárások XD Nem tudok csak szeretek. De már jobbak a fotóim mint pár éve az tény :D

justStevee 2016.01.29. 23:11:21

@geegee: Köszi, érdemes. Én is szép lassan fedezem fel UK-t :D

justStevee 2016.01.29. 23:12:40

@puhacica: Köszönöm és örülök, hogy a trailer is tetszik. A hosszabb videó is kész lesz idővel. Igen én is szeretem a quadrocopterem mert új lehetőségeket nyitott meg előttem és új nézőponttal bővültem.

justStevee 2016.01.29. 23:18:23

@Mr Eggs: A félreértések végett én nem angol módi szerint mosogatóból lettem szakács és megnőtt az arcom, nekem szakács az egyik tanult szakmám, csak a nyelvtanulás oltárán beáldoztam azt hogy inkább mosogató lettem elsőre és nem égtem be mint szakács, a nyelvi korlátok miatt. Ide az új munkahelyemre alapból szakács munkakörbe jöttem és ebből lettem secondchef.
Az előző munkahelyemen is meglett volna én lettem volna a reggeliztető szakács ha az akkori főnököm nem vált és nem jönnek a románok... mivel jött a román és lenézett így inkább felvettek új szakácsokat. Igaz az is, hogy olyan jó és megbízható mosogatót, mint én voltam nem igen találtak volna mint én aki önként ledolgozik akár napi 12-14 órákat is :D (ha alacsony az órabéred akkor muszáj az óraszámot meghúzni, főleg ha ilyen olcsó hobbid van, mint nekem :D Meg ilyen hülye ötleteid vannak mint 12 nap Kalifornia :D

skye8 2016.01.29. 23:26:49

Erdekes, apukamat tavaly mutottek - amputaltak mindket labat Kolozsvaron. a sebesz minden nap tobbszor megvizsgalta a betegeket az orvosi vizit soran, meg a mutet elott. az altatoorvos is napokkal a mutet elott bemutatkozott nem csak apukamnak hanem nekunk a csaladnak is.

nyu 2016.01.29. 23:46:57

Hajrá.

Nekünk is volt egy ismerősünk, aki még a hatvanas években kitántorgott az USÁba, aztán ugyanígy mosogatóként kezdte egy szakadt motelben.
Végül 30 év múlva a Hilton igazgatótanácsából ment nyugdíjba, akkor jött haza.

Muscari 2016.01.30. 00:01:41

@justStevee: nem a hogyan, hanem a munkafolyamatok sorrendje, az előkészítés, szervezés és ilyesmi engem érdekelne. Fogalmam sincs, hogy mi zajlik egy étterem konyháján, de tényleg. Pl azzal kezded a napot, hogy hagymát pucolsz? Vagy azt nem is te csinálod? Hogy tudod belőni, hogy mennyi levest kell főzni? Mit tartotok fagyasztva és mit nem? Nekem millió kérdésem lenne :-)

Pedig nálunk az otthonban van konyha, de én csak annyit látok, hogy több mindent elkészítenek akár másnapra előre, meg már tudom, hogy milyen az a krumplihámozó :-) Igaz nálunk csak kétféle menüt főznek azt annyi, egy normális étterem nagyon más lehet.

BéLóg 2016.01.30. 07:25:06

Hát, hogy ez mekkora élmény volt olvasni!
Szívből és őszintén gratulálok!

William Kidd 2016.01.30. 07:25:30

Csao!

En is mosogatonkent kezdtem Londonban aztan egy belvarosi etteremben chef lettem a barbeque reszlegen egy baratomnak koszonhetoen. Sutogettunk, jol el voltunk. Aztan kijott utanam egy harmadik, kozos cimborank "hentesnek". O azota mar az ismert londoni etteremlanc ket uzleti vezeti soux chef lett. En mar joval korabban hazajottem, meghazasodtam gyerekem szuletett. Az elso cimbi mar Mallorcan tolja a baratnojevel, a masodik Londonban maradt, de gondolkodott hogy tovabb allhatna Ausztraliaba is. Igaz azota kint megszuletett harmadik gyermeke is. Hat ilyen kint, barmikor visszamehetek ha nagy gaz van, neha atfut a fejemen...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.30. 11:13:06

@geegee: Már nem robbantják egymást, inkább célzottan lő egyik fél a másikra.

Nyugodtam mehetsz, turistaként nem lesz gond. Évről évre javul, szépül. Komolyan.

tanato 2016.01.30. 11:53:33

@geegee: Gondolom ,az anyagi részét re gondolt,ha IRán eltart 5 milliót, Európa UNió is eltart 1-et.

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.01.30. 12:33:29

@justStevee: félre értettél én nem rád gondoltam. Csak megosztottam egy történetet. Hogy ilyen is van.

tnt 2016.01.30. 13:10:45

@diggerdriver: lehet több nap is ne aprózd el... csak alkoss...:-)

Karma17 2016.01.30. 13:19:47

@kisrumpf: Valoban nincs robbantgatas, nyugodtan johetsz. Ha ideersz, akkor dobj egy uzenetet valamilyen formaban, beulhetunk egy ir kavera :)

M. Péter 2016.01.30. 13:29:34

@tanato: "Nyugaton" a menekült kap szállást, segélyt, nyelvtanfolyamot, segíséget a beilleszkedéshez, munkavállaláshoz, idővel állampolgár is lehet, a gyerekek járhatnak iskolába. Másutt meg megtűrik, hogy ott legyen, pénzt biztos nem kap, éljen meg abból, amiből tud, esetleg a UNHCR-tol kap élelmiszersegélyt. Iránban a menekültek nem kapnak se állampolgárságot, se letelepedési engedélyt. Az afgánok és irakiak majdnem mind muzulmánok, az afgánok jó része dariul beszél, amely a perzsa nyelv változata. Más lenne a helyzet, ha 5 millió Jehova tanúja lenne Iránban.

2016.01.30. 14:08:13

@M. Péter: Teljesen igazad van, es kepzeld el, hogyan reagalnanak az iraniak pl. ha a 'menekultek' tomegesen eroszakos buncselekmenyeket kovetnenek el a helyi lakossag ellen.

tanato 2016.01.30. 14:23:21

@M. Péter: Ez mind igaz,pénzt biztosan nem kapnak,de ellátást /táborban persze/munkalehetőséget igen.A közös kultúra is segít nyilván.de az 5 millió akkor is egy szép nagy szám az országhoz képest.Meg mint írtam közvetlen határos a két háború sújtotta országgal.Így tudnak oda a szegények is menekülni nem kell embercsempészt fizetni.

tanato 2016.01.30. 14:26:37

@Mirjam2: Iránban van még halálbüntetés,mind kivégeznék az erőszakoskodókat.

tanato 2016.01.30. 14:33:38

@M. Péter: Nyilván nem ugyanaz menekültnek lenni Svédországban mint Iránban,nincs is olyan médiavisszhangja az Iránban lévőknek mint az Eu-ban lévőknek.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.30. 14:55:51

@Karma17: Gegee aggodalmaskodott, mi mentünk ha robbantottak, ha lőttek, bár inkább ne tegyék, ugye. Leginkább Lisbrn-ig szoktunk eljutni, ott szokott lenni olaszautó-találkozó, aztán shopping. De ha megyünk, fogok szólni, biztos van már kedvenc kocsmád

adg 2016.01.30. 15:24:17

@tanato: es valoszinuleg nem probalna a media meg a rendorseg eltitkolni az esemenyeket, sot, egyenesen az aldozatokat hibaztatni. Meg letagadni a napnal is vilagosabbat, es kulturalis kulonbsegnek nevezni a csoportos eroszakot. Meg ilyen kis aprosagok.

tanato 2016.01.30. 16:11:52

@adg: No,távolról sem szeretnék a diktatórikus Irán védelmére kelni,nekem ezt a fiatal perzsa srác mesélte,illetve tényként közölte,hogy ők menekültellátásban már profik,nyilván ha menekülnék én is inkább Ausztráliába tartanék vagy Európába,de ahhoz erős anyagi fedezet volna szükséges pl. ha afgán volnék.Ha szegény iraki lennék a háború elől menekülvén átszöknék a perzsa határon pénz nélkül.

2016.01.30. 16:24:23

@tanato: Van meg egy par dolog amiben profik az iraniak, pl. 9 eves lanyok ferjhez adasa :), de nem akarlak idegesiteni. Maradjunk annyiban, hogy ha egy millio ukran menekult lenne Europaban, szerintem messze nem lennenek annyira zaklatottak a helyi emberek mint most. Nagyon nem mindegy hogy honnan 'menekult' a menekult.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.30. 17:52:16

@kisrumpf: Haha, köszi.Majd akkor útba ejtjük.Belfastban érdekelne nagyon a Titanic múzeum
Sajnos annó a pesti kiállítást kihagytam...2007-ben volt, talán.

Főgebra 2016.01.30. 18:06:48

@tanato:
"...ők menekültellátásban már profik..."

De még mennyire! Összefogdossák az afgán menekülteket és van egy visszautasíthatatlan ajánlatuk, vagy átmennek Szíriába és vagy a Hezbollah vagy az Iráni Forradalmi Gárda oldalán fél évig harcolnak a Daesh ellen. Utána, ha élnek még szabadon mehetnek ahova akarnak, vagy nem harcolnak, de akkor visszatoloncolják őket Afganisztánba!
Profik és humánusak! Naná!

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.30. 18:24:16

@geegee: Nagyon jól megcsinált múzeum. Ha félre tudod rugdosni a folyamatosan selfie-ző spanyol/olasz kamaszokat a tárlók elől, akkor nagyon nagy élmény.

tanato 2016.01.30. 19:38:40

@Főgebra: Tudom erről hallottam,besorozzák a katonaköteles afgán férfiakat.Azt nem tudom az iraK menekültekre vonatkozik e a szabály.

tanato 2016.01.30. 19:41:28

@Mirjam2: Na abban a hinduk is meg a cigányok is profik.de mondom nem akarom védeni az iráni rezsimet,Isten őrizz.csak azt mondom amit nekem mondtak.Gondolom az iráni srác sem biztos hogy hazamegy majd a magyar feleségével,inkább maradnak vagy nyugati irányban távoznak majd tőlünk ha már kész idegsebész lesz a szakvizsgája után.

2016.01.30. 20:07:22

@tanato: A 'hindu'-n azt erted hogy 'indiai'? India egy modern, demokratikus es szekularis allam (mellesleg a lakossag jelentos resze nem is hindu hanem pl. muszlim), legalisan nem lehet 18 eves kor alatt hazasodni. Ezzel szemben Iranban legalisan ferjhez adhat a csaladjuk 9 eves kislanyokat, amit az sulyosbit hogy, a hindukkal ellentetben ahol a lany csaladja fizeti a hozomanyt, a muszlimoknal a ferfiak fizetnek - gyakorlatilag 'megveszik' a menyasszonyt - es igy fordulhat elo az hogy anyagi okokbol hozzakenyszeritenek kislanyokat idosebb ferfiakhoz, es mindez teljesen legalis.

Termeszetesen Indiaban es sok mas orszagban is kihasznalnak, molesztalnak gyerekeket, de ez ellen az allam probal fellepni, nem tamogatja. A gyakorlatban elofordul Indiaban gyerekhazassag videken, de ez csak egy ceremonia, a kislanyt legkorabban akkor engedik egyutt elni a ferjevel amikor menstrualni kezd, nem 9 evesen. Es ez is illegalis, ha feljelenti valaki a csaladot, bortonbe kerulhetnek a szulok, illetve legalisan nem elismert a kapcsolat, igy felnott korban szabadon hazasodhatnak massal a felek.

tanato 2016.01.30. 20:14:52

Én az elrendezett házasságra gondoltam,úgy cigány mint indiai viszonylatban.

2016.01.30. 20:39:18

@tanato: Az elrendezett hazassag egy teljesen normalis tarsadalmi gyakorlat, sokszor diplomas fiatalok kerik a szuleiket hogy talaljanak nekik hazastarsat. Kb. annyira embertelen mint az internetes tarskereses (es valojaban, ma mar nagyon gyakran internetes tarskereses formajaban tortenik). Semmi, de semmi koze kiskoru lanyok szexre kenyszeritesehez idosebb ferfiakkal, allami asszisztacioval. Sajnos egyes iszlam orszagokban (pl. Yemen, Afganisztan) tamogatjak az utobbit, arra hivatkozva hogy Mohamed legfiatalabb felesege is 9 eves volt mikor hozzament az akkor 50 ev koruli Mohamedhez. Ennek tenyleg semmi koze nincsen az elrendezett hazassaghoz, ami jellemzoen hasonlo koru, felnott emberek kozott letrejovo, beleegyezesen alapulo kapcsolat.

tanato 2016.01.30. 20:57:39

@Mirjam2: Igen ez tényleg embertelen.Az elrendezett házasságról én azt tudtam,lehet rosszul, hogy már gyermekkorban kijelölik a SZÜLŐK a házasfeleket egymásnak.És ha törik ha szakad kötelező az egybekelés ha éretté válnak.

2016.01.30. 21:12:55

@tanato: Nem, ez nem igy van. A multban valoban gyerekhazassag volt a jellemzo Indiaban, de akkoriban meg Europaban is sokkal korabban hazasodtak (pl. regen 12 eves kortol hazasodhattak a lanyok Angliaban), de ahogy leirtam, ez ma mar csak falun jellemzo es legalisan nem elismert, sot tiltott. Az elrendezett hazassag abban kulonbozik a szerelmi hazassagtol hogy a szulok / csalad kozremukodnek a hazastars valasztasaban, de ez valojaban segitseget jelent, es nem kenyszert. Ha kenyszerites van, az nem elrendezett hazassag, hanem kenyszerhazassag, amit szinten torveny tilt minden normalis orszagban (igy Indiaban is). A gyakorlatban egy elrendezett hazassag ma jellemzoen ugy nez ki hogy egyutt eldontik a fiatallal kozosen hogy mikor szeretne meghazasodni, interneten megneznek egy csomo profilt, akiket kivalasztottak azokkal a csalad kozosen talalkozik, ezutan a ket fiatal eldontheti hogy akarnak-e tobbszor talalkozni stb. Az a lenyege hogy nem bizzak a veletlenre hogy hatha talalkozik a fiatal valakivel akivel orulten egymasba szeretnek, hanem ha abba az eletszakaszba ert ahol ideje lenne meghazasodni, aktivan keresnek valakit aki lehetoleg hasonlo koru, hasonlo csaladi hatteru, vegzettsegu.

NorthPier 2016.01.30. 21:52:12

@geegee: Hát nem mindegy az neked? Mostanában többször van Svédországban bummbumm, mint az íreknel. (tennék ide egy nevetős szmájlit, ha nem lenne olyan vicces)

tanato 2016.01.30. 21:53:01

@Mirjam2: Na ezt nem tudtam és nem is gondoltam,bennem még a régi a gyermekkorban elrendezett indiai házasság képe élt.Ami még egy élő szerelem ellenére is a régen elrendezett kapcsolatot kényszeríti rá a párra.
Ezt éppen a nagyobbik lányom egyik Indiában dolgozott és most is oda dolgozni induló barátnője mondta,hogy azért nem jött össze egy indiai fiúval történő szorosabb kapcsolat mert annak ellenére hogy anno egy két éve együtt jártak,a szülők hozzákényszerítették a gyermekkorban kiválasztott menyasszonyához.Na de persze lehet hogy csak kamuzott a magyar lány,lehet simán csak elhagyták.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.30. 23:41:20

@Mirjam2: Jaaaa, ez ilyen szabad dolog?Akkor jó...Én is aszittem, hogy anyuci kiválaszt a kicsi fiának egy fiatal csajt, aztán ha törik, ha szakad, egybe kell kelniük, mert így diktálja a család/vallás/állam/mittudomain szokások...
De ha ez ennyire megbeszélés tárgya és nem is muszáj a dolog, ha nem teccenek egymásnak, akkor nem ekézem...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.30. 23:42:51

@NorthPier: Hát ja, nem egyszerű... :-S De talán most már fog változni, legalább is szeretnék hinni benne.

2016.01.31. 06:02:43

@tanato: Azt a legtobb indiai csalad megprobalna megakadalyozni hogy a gyerekuk kulfoldi, vagy mas vallasu, vagy jelentosen eltero tarsadalmi statuszu emberrel hazasodjon. Ez azert van mert azt hiszik (egyebkent valoszinuleg helyesen) hogy az ilyen kapcsolatok nem lesznek stabilak; nem hisznek abban hogy egy mulo erzelemre legyen alapozva egy ilyen fontos dontes. Mas a hozzaallasuk mint a legtobb nyugatinak. Ettol fuggetlenul, ha a ferfi igazan akarta volna, elvehette volna a lanyt felesegul, de persze ez indiai ferfiaknak konnyu kifogas hogy jo volt veled keverni egy ideig, de hat sajnos a csaladom nem engedi hogy osszehazasodjunk, bocs...

Ha erdekel, nezz utana hogy Europaban hogyan alakult ki ez a trend hogy allitolag egy romantikus erzelemre alapul a hazassag - ez egy uj trend, nehany generacioval ezelott elkepzelhetetlen lett volna. Mo.on is a szulok valasztottak a hazastarsat, olvass el errol nehany neprajzi tanulmanyt. Pl. gazdag csaladbol szarmazo parasztlanyt nem adtak hozza szegeny fiuhoz, stb. Es a mai napig sok 'magyar' csalad nem fogadna el ha a gyerekuk cigannyal hazasodna. Ez van kb. Indiaban is, de ott nyiltabban beszelnek rola, nem probalnak egy idealnak megfelelni hogy 'szerelembol' kell hazasodni - a realitas az hogy sokszor nyugati emberek sem szerelembol hazasodnak hanem nagyon is praktikus okokbol, es figyelembe veszik a tarsadalmi statuszt, nemzetiseget, jovedelmi kulonbseget a valasztaskor.

2016.01.31. 06:17:09

@geegee: Ez igy van ahogy leirtam a 'muveltebb', foleg varosi emberek koreben. Gyakorlatilag csaladilag tamogatott randizas (ha tetszenek egymasnak az elejen, a par sokszor kettesben is talalkozik utana, persze nyilvanos helyen, pl. vendeglo, hogy eldontsek, mennyire osszeilloek). Minel egyszerubb, tanulatlanabb emberekrol van szo, annal inkabb valoszinu hogy a fiatalok kozott keves kontaktus van az eskuvo elott (pl. lehet hogy csak telefonon beszelnek, vagy extrem esetben egyaltalan nem), de ez felel meg minden erdekelt fel elvarasainak, a fiatalokat is beleertve. Idealis esetben ez az egesz nem kenyszer, hanem segitseg. Indiaban meg meg nehany mas kulturaban (pl. araboknal is) az elrendezett hazassag a normalis, az emberek nagyon sajnaljak azokat akiknek pl. nincsen csaladja es nem segitenek nekik hazastarsat talalni.

tanato 2016.01.31. 09:17:42

@Mirjam2: Más világ,ma magyar fejjel ezt nem is igazán lehet felfogni,csak olyanoknak akik ott éltek a mindennapokban,mint te vagy a lányom barátnője.Biztos van azért Indiának valami varázsa,a nyomor, utcai mocsok és betegségek ellenére is.AZ említett hölgy is ezt mondta azért megy vissza oda annak ellenére hogy a párja/önként vagy szülői parancsra/ otthagyta.
Erről nemrégen láttam egy német filmet is amikor egy Németországban végzett indiai orvos belészeretett egy német évfolyamtársába,a lány utánament Indiába ahol már megvolt a 20 éve elrendelt menyasszonya és nem igazán volt ezért baráti a család a lánnyal.Végül a filmben persze győzedelmeskedett a szerelem.

tanato 2016.01.31. 09:42:04

Na ez az a film,persze ez csak egy könnyű vígjáték és nem csak erről szól,de benne van a történet.Magyarul nem találtam meg.Németül viszont értesz.

2016.01.31. 10:45:35

@tanato: Nekem oszinten szolva az felfoghatatlan hogy mennyien elhiszik ezt a kulturalis mitoszt hogy csak es kizarolag erzelmi alapon valasztanak az emberek tarsat a nyugati kulturaban, mikozben valojaban nagyon is lehet hogy elsore tetszik a fekete pasi vagy a pincer srac a feher europai ugyvednonek, aztan elkezd gondolkodni hogy mit szolna a csaladja, a baratai ehhez a kapcsolathoz, vagy hogyan jonnenek ki anyagilag stb., es ennek az esetek nagy reszeben nem viszi tovabb a kapcsolatot, ami egy teljesen normalis, racionalis dontes, es nem sokban kulonbozik attol ahogy ez Indiaban tortenne. Szerintem a valodi 'szerelmi' hazassagok aranya nem sokkal magasabb Nyugaton mint Indiaban vagy az arab vilagban, mert egesz egyszeruen ritka hogy pont a megfelelo eletkorban pont hasonlo szocialis hatteru emberek halalosan egymasba szeressenek es osszehazasodjanak. A romantikus szerelemre alapulo kapcsolatnak kultusza van Nyugaton, ettol meg nem biztos hogy a gyakorlatban a legtobb tarskapcsolat, foleg hazassag, erre epul.

2016.01.31. 10:53:16

@tanato: Koszi a linket, ha tudom, megnezem kesobb. Bar hozzatennem hogy ez a gyerekkorban kivalasztott hazastars tenyleg nem gyakori, foleg muvelt emberek koreben (bar teny hogy elofordul). A gyerekhazassag regen azon az elven alapult, hogy hazassag utan a lany a fiu csaladjahoz koltozik, annak a csaladnak a reszeve valik. Azert hogy ne kotodjon tulsagosan a ver szerinti csaladjahoz es inkabb abban a csaladban szocializalodjon ahol az elete hatralevo reszet tolteni fogja, mar gyerekkorban kijeloltek a parokat es a kislany gyakran az uj csaladhoz koltozott, annak a tagja lett, pl. az anyoshoz idealis esetben olyan kotodese alakult ki mintha a ver szerinti anyja lenne, megtanult annak a csaladnak az izlese szerint fozni, oltozkodni stb. A ferjjel csak kesobb, serdulokorban alakult ki a kapcsolata. Ez a fajta modell ma mar nagyon ritka, bar videken elofordul. Enelkul pedig nincs sok ertelme gyerekkorban kivalasztani a hazastarsat, bar elofordulhat, ha a ket csalad kozott szoros kapcsolat van es pont vannak megfelelo koru gyerekeik akiket ossze probalnak hozni.

tanato 2016.01.31. 11:13:12

@Mirjam2: Ez igaz Európában sem csak teljesen szerelmi házasságok léteznek,ami különbséget érzek,az az hogy azért a szülőknek talán nincs akkora direkt beleszólásuk,akár szerelmi akár más alapon kötődik a frigy.

tanato 2016.01.31. 11:20:58

@Mirjam2: Volt egy nagyon jó félig indiai sorozat Mo.-on is,nagyon hosszú 160 részes,ami éppen arról szólt hogy egy dalit, kaszton kívüli fiú és egy brahmin kasztba tartozó lány egymásba szerettek.azután félig az általad leírtak miatt megszakadt a kapcsolat és a szülők által a brahmim lányhoz adott szintén brahmin fiú,aki meg egy külföldi nőbe volt szerelmes évek óta,együtt is jártak.parancsra egybekeltek azután megszerették egymást és boldogan éltek.Cifrázta még a történetet hogy mindkét félnek volt gyermeke is az eredeti párjától/igaz a nő azt hazudta hogy koraszülött volt a gyermeke a férjétől volt/de persze a végén rájött mindenki mindenre.
Érdekes sorozat volt,jó részét én is megnéztem./India az álmok útján,/

tanato 2016.01.31. 11:25:55

It megnézheted mind a 160 részt ha lesz időd amikor majd nyugdíjba mész,mert kereken 160 óra a műsoridő.

2016.01.31. 11:26:50

@tanato: Igy igaz, a szuloknek kevesebb befolyasuk van, de az eletforma is teljesen mas. A csaladi kapcsolatok jellemzoen sokkal szorosabbak az indiai kulturaban, az uj hazastars az egesz kiterjesztett csalad reszeve valik, az anyos-apos sajat gyerekekent tekint ra es szinte mindig egyutt elnek a szulok halalukig a legidosebb fiu csaladjaval. Ezert nagyon nem mindegy nekik hogy ki kerul be a csaladba (hasonlo a helyzet arab csaladokkal). Ennek vannak elonyei, hatranyai. Pl. a szaudi tanitvanyaim egy reszenek van mar gyereke, ok ugy tudnak egyetemre jarni hogy sok esetben az anyos vigyaz a gyerekre egesz nap; ez fiatal, palyakezdo nokre is jellemzo, lehetnek egyszerre anyak es dolgozo nok, mert az anyos vagy mas noi rokonok viszik a haztartast, nevelik a gyereket. Nyugaton ezt mindenkinek maganak kell megoldani (bar elofordul hogy segitenek a nagyszulok, de sokkal ritkabban mint Azsiaban).

tanato 2016.01.31. 11:28:49

@Mirjam2: Ismerős a dolog, a magyarországi cigányok is ezt az ősi indiai eredetű nagycsaládi életformát folytatják napjainkban is.

2016.01.31. 11:29:47

@Mirjam2: Abban valoszinuleg igazad van, hogy nyugaton sem csakis es kizarolag a szerelem donti el a hazassagot, csak kiegesziteskent tennem hozza, hogy a romantika/ipari forradalom/polgarosodas/koztarsasagok kora ota szabad egyaltalan figyelembe venni a szerelmet is hazassagkoteskor, hiszen ekkor nott meg az a mozgaster a tarsadalmi osztalyok kozott, ami egyk kicsit csokkentette a rangok es a vagyoni eloszlas jelentoseget, illetve ekkor alkotott Puskin es Goethe, es a tobbiek is, egyesek szerint valoszinuleg ok is hozzajarultak ehhez a "forradalomhoz" :) Amit ezzel szerettem volna mondani, hogy ez egy kicsivel tobb, mint "nehany" generacio, es valoszinuleg egy atlagos Europainak ezert esik nehezere megerteni az elrendezett hazassagot. Amugy igazad van abban, hogy nyugaton sem kizarolag ez dont, cserebe viszont lehet csak ugy "jarni" egy ideig olyanokkal akikbe szerelmesek vagyunk, aztan meg osszehazasodni azzal, akibe nem csak, hanem meg illik is hozzank. :) Szoval szerintem nincsen ilyen "mitosz" Europaban, inkabb csak azon rokonyodnek meg az emberek az elrendezett hazassagokkal kapcsolatban, hogy a szulok "beleszolnak" abba, hogy kit valasszon a gyermek, mert nalunk - szinten a romantika koratol eredeztetve - az egyen szabadsaga a fontos, nem a csalad. De azok alapjan, amit leirtal ezekrol a hazassagokrol, valojaban nincs is nagy kulonbseg europai es indiai csaladok kozott, mert, bar Europaban "nem illik" beleszolni a valasztasba, ettol meg itt is mindenki ismeri a kotnyeles nagymamat, hogy mikor lesz mar dedunokam hallod-e, es ismered-e a Joskapistat a szomszedbol, hat annak most lett sajat ugyvedi irodaja, hat akkor hivjad fel, na, stb. :D

2016.01.31. 15:18:44

@mojyo: A zsidosag koreben a mai napig ismert jelenseg a hazassagkozvetito, nem hiszem hogy annyira idegen lenne ez az europai kulturatol. Szerintem az elrendezett hazassag sokak szamara sokkal jobb megoldas mint a 'szerelmi' hazassag, pl. sok fiatal (es kevesbe fiatal) nyugati no belekenyszerul szexualis kapcsolatokba amikbe nem szeretne, kulonbozo okokbol (mert az a meno, vagy azt remeli hogy komoly kapcsolat lesz belole, stb.). Sok ferfi pedig nem tud jol 'csajozni', de lehet hogy ha eselyt kap, sokkal jobb ferj valik belole mint a nagydumas, jol kinezo pasikbol. A nagy szerelemmel szemben a valosag nagyon gyakran az - Nyugaton es mashol - hogy a ferfi foleg egy stabil szexpartnert szeretne maganak, a nok pedig csaladot, gyereket szeretnenek es ennek erdekeben egy bizonyos kor felett elegge kompromisszumkepesek, sokan beleegyeznenek egy elrendezett hazassagba ha ez opcio lenne. Valojaban a tarkereso irodak, az internetes parkereses nagyon hasonlit az elrendezett hazassaghoz, nagyon tavol all attol az 'idealtol' hogy veletlenszeruen ratalal valakire a szerelem es aztan boldogok amig meg nem halnak. Persze az utobbi verzio elofordul, de nem mindenkivel tortenik meg.

2016.01.31. 16:04:41

@Mirjam2: Ez szerintem is igy van, inkabb csak az kelt szerintem megrokonyodest, marmint Europaban az azsiaikhoz kepest, hogy a hazassag elrendezesebe bevonjak a csaladtagokat, mig nalunk inkabb az a megszokott, hogy en majd eldontom, hogy en kivel szeretnem leelni az eletem. Merthogy, a szerelemhez hasonloan, a csalad sem mindig idealis, es a szulok sem feltetlenul a gyerek erdekeit nezik ilyenkor. Europaban, nem annyira volt (foleg a romantika es a polgarosodas kora elott) jellemzo, hogy a gyerekek egyutt eltek a szuleikkel, az arisztokraciaban sokszor mar kis korban elkuldtek a gyerekeket maganiskolakba, a parasztsagban pedig hamar munkaba kellett allniuk, stb, vagyis sokszor elofordult az, hogy a szuleik egyaltalan nem ismertek a gyerekuket, es megis beleszoltak a partnervalasztasba. Az azsiai csaladoknal lehet, hogy nem ez van, es naluk ezt meg lehet beszelni a szulokkel, hogy OK, hogy nem akarok egy luzerhez felesegul menni, de azt anyu ugye tudod, hogy az ilyen rolexes bajgunaroktol rosszul vagyok :D Szoval lehet, hogy nalunk eleve nem olyan szorosak a gyerek-szulo kotelekek, mint Azsiaban, igy mi szukseget ereztuk egy ilyen forradalom csinalasanak a romantika ideje alatt. Azt viszont, ahogy irtad, en is el tudom kepzelni, hogy sokakon segitene az elrendezett hazassag, kerdes, hogy a romantikahoz szokott europaiak nem elnek-e meg ezt a valasztasi szabadsaguk csorbitasanak, vagy a sajat onismeretukbe vetett bizalmuk elvesztesenek. Bar, amennyien hasznaljak a tarskeresoket, valoszinuleg nem igy van :) Csak ezekkel a tarskeresokkel az is a baj szerintem nyugaton, hogy sokan egyaltalan nem arra a celra hasznaljak szerintem, ahogyan az altalad leirt elrendezett hazassagot, hanem fogyasztokent, kvazi allando parkereses-szerepbe ragadtak egy csomoan, es ugy keresik az "igazit", hogy havonta cserelik a partnereket, hiszen vegtelen a kinalat ezeken az oldalakon, es hatha lesz egy megjobb valaki a jovo heten... szoval ilyenkor viszont lehet, hogy megiscsak jol jonne az a bizonyos szuloi beleszolas, hogy mostmar eleg legyen fiacskam :D Na mindegy, ezt mar csak ugy mondtam, szerintem ertjuk egymast :)

tanato 2016.01.31. 16:28:17

@mojyo: Igen itt ez a gond,a szülők nem feltétlenül a gyermek érdekeit nézték régen az európai elrendezett házasságnál hanem sokszor a sajátjukat,"jól" nősülni vagy férjhezmenni,suba a subához,guba a gubához.Föld a földhöz stb.

2016.01.31. 22:12:24

@mojyo: @tanato: Persze, mint minden rendszernek, az elrendezett hazassagnak is vannak hatranyai es termeszetesen elofordulhat hogy a szulok a sajat erdekeiket nezik akkor is ha az ellentetes a gyerekukevel. Nem akarom idealizalni, nyilvan az idok soran ez is vezetett szemelyes tragediakhoz - sok szerelmi viszonyhoz hasonloan :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.01. 04:08:13

@Mirjam2: Köszi a választ.Érdekes, de azért inkább maradok az európai kulturkörnél, párválasztásnál...Bár remélem, többet már nem fog kelleni...

Karma17 2016.02.01. 09:48:23

@kisrumpf: Bevallom oszinten, nincs kedvenc kocsmam. Gyakorlatilag nem iszom alkoholt, es bebisinter nelkul egy ot evessel a nyakunkon nem is egyszeru kocsmaba menni :)

Valamikor tavasszal tervezunk elmenni "Winterfellbe". Valahol a hatar kornyeken van a var. Mindketten nagy rajongoi vagyunk a tronok harcanak :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.02.01. 10:02:45

@Karma17: ó, értem... Akkor majd később.

Annak én is. Idén végre eljutottunk a Dark Hedges-ig. Most olvastam, hogy az utolsó vihar kidöntött 3 fát

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.02.01. 10:05:24

@Határátkelő: ezt meg akartam írni Neked is: lásd itt fent, Karma 17-nek írt megjegyzésemben

Karma17 2016.02.01. 10:32:15

@kisrumpf: A kozossegepites ereje :)

Azt hogy megjelenjen konyvben szerintem varhatod. Szvsz az 5. az utolso amit Martin megirt, es kesz. Ha 4 ev alatt ket fejezetnyi elozetesre futotta tole csak, akkor ebbol mar nem lesz konyv.

Szerintem csak megunta, es az 5. reszt is csak rajongoi nyomasra csinalta meg, mostmar az sincs akkra, mert az HBO sorozat elviszi a hatan a rajongok nagyobbik reszet, a maradek meg nem eleg hangos :)

Egyszoval en szkeptikus vagyok, hogy lesz-e hatodik resz egyaltalan.

A Dark Hedges-nel kidolt fakat lattam, sajnalatos :(

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása