oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. január 29. 06:43,  Pozitív irányba halad az életem 206 komment

2016. január 29. 06:43 Határátkelő

Pozitív irányba halad az életem

Ma ismét olyan írást ajánlok a figyelmetekbe, melyben egy régi szerző foglalja össze, hol is tart ma az élete. Stevee jó két és fél éve írt először a blogra, akkori története egy dél-angliai golf klubban ért véget. Most kiderül, azóta mi történt vele – mint a cím is mutatja, elég sok jó dolog… (A képekért most is köszönet!)

Írd meg, hogyan telik egy napod, készíthetsz fotókat, akár videót is! A sorozat korábbi darabjait itt találod. Az írást a hataratkeloKUKAChotmail.com címre küldheted el. 

cim_new_forest.jpgNew Forest 

„Lassan 2,5-3 éve írtam meg a történetem a Határátkelő blogra és úgy gondoltam ennyi idő után újra van mit írnom, hátha érdekel másokat is. Mert történt velem sok dolog és mondhatom nagyon pozitív irányba haladt / halad az életem.

A sztorim ott ért véget, hogy éppen leköltöztem Dél-Angliába és pár hete kezdtem az új munkahelyemen egy golf klubban. Akkor sokan „leoltottak”, hogy miért nem német nyelvterületre mentem, ha már 9 évig azt tanultam.

(Azt valahogy senki sem vette figyelembe, hogy mivel az elmúlt 10-12 évben egyáltalán nem használtam, így szinte teljesen elfelejtettem, de cserébe ragadt rám némi angol.)

Illetve amiatt is ekézve lettem, hogy ha már van villanyszerelő és szakács képesítésem, akkor miért nem azokban a szakmákban dolgozom. De az majd a sztoriból is kiderül, hogy nem volt akkora hülyeség a magam által kitűzött utat követni.

Felmondtam a főnököm miatt

A golfklubban dolgoztam tavaly júliusig, amikor elegem lett és felmondtam. Azt kell mondjam, fantasztikus hely volt, megtanultam valamennyire golfozni is. (Bár még mindig nem értem ezt a sportágat, ki akar egy kicsi labdát, rohadt messziről egy „még kisebb” lyukba belejuttatni. :D )

A dolgok tavasz környékén kezdtek el „rosszra fordulni”, amikor az akkori főnököm (főszakács) felmondott és elment egy olajfúró-toronyra dolgozni. Az új főnök egy hatalmas gyökér volt és érződött rajta a lenézés (ami köszönhető a két nép közötti régi sérelmeknek, igen, román származású volt... bár én sose adtam rá okot, mert nem érdekelt, hogy ő román-e vagy akármi, az érdekelt, hogy milyen ember, főnök) a nagyképűség.

Egy darabig tűrtem, hátha változik, észreveszi, hogy engem nem érdekel, hogy ő román, de nem így lett, így júliusban felmondtam. Egy barátom ajánlására jöttem ide, ahol most vagyok, most már mint szakács, nem mint konyhai kisegítő.

Egy közepes méretű pubról van szó Burleyben, New Forest mondhatni közepén. Ez egy gyönyörű és hatalmas nemzeti park, ahol szabadon élnek lovak, disznók, szarvasmarhák, konkrétan a lovak besétálnak a faluba, itt mászkálnak a parkolónkban.

A falu olyan, mintha egy meséből lépett volna elő, a „semmi közepén” szabadon kóborló állatokkal, friss levegővel és erő mindenfelé. Jókat lehet sétálni, túrázni, vagy csak élvezni a csillagokat tiszta idő esetén.

Egy percre se bánom, hogy ide költöztem, annak ellenére sem, hogy a tömegközlekedés tragikus (még mindig nincs jogosítványom, most álltam neki) és egyetlen egy bolt van, aminek nem is olyan rossz a választéka, de az árai nem a legbarátibbak.

Nagyon jó csapatba kerültem

Mindenki kedves, jó fej és egész nap megy az idiótaság, ami nekem fontos, mivel úgy jobban telik a nap és a legpörgősebb napon is szívesebben dolgozom. Dolgoztam, ahogy eddig is, kihozva magamból a maximumot, hogy a munkámra ne lehessen panasz. Ez meg is hálálta magát, mert októberben kineveztek second chefnek (ennek a főszakács-helyettes a magyar megfelelője, ha jól emlékszem).

Szóval semmi okom nem lehet panaszra. Jobb fizetés, igaz több felelősség is, de én élvezem. Minden úgy alakul, ahogy tervezem / terveztem, sőt néha még túl is vannak teljesítve a célok.

new_forest_2.jpg

new_forest_1.jpgNew Forest 

Ezért vállaltam be szakácsként azt a pozíciót, amit korábban. Az a 2 év jó volt a nyelv gyakorlására, komolyabb felelősségek nélkül. Így most bátran elvállalhattam ezt a pozíciót, illetve ezáltal egyáltalán esélyem volt rá, hogy kinevezzenek, mert hiába dolgozom jól, ha nem elég az angolom, akkor nem neveznek ki, mert second chefként a kommunikáció is fontos része a munkámnak. Még mindig hagy kivetni valót maga után az angolom, de tanulom folyamatosan, de amit most tudok, azt magamtól értem el, és erre büszke vagyok!

Mit köszönhetek Angliának?

Egy jobb, szebb, nyugodtabb életet. Azt, hogy foglalkozhatok a hobbimmal, ami azóta kibővült a „filmkészítéssel” is. Nem kell azon aggódnom, hogy miből költök új felszerelésre, workshopra, egyebekre.

Végre nyugodtan utazhatok, azóta megjártam Skóciát, Kaliforniát, Velencét és még millió úti cél tervben van. Szóval élem és élvezem az életem és teljesen boldog és elégedett vagyok.

A végére pedig egy üzenet azoknak, akik folyamatosan lenézik, leszólják a mosogatókat / konyhai kisegítőket (persze nem azokról beszélek, akiknek semmi életcélja, beleragadnak abba a pozícióba és nem is akarnak váltani, inkább elvegetálgatnak).

Én mikor kijöttem, alig beszéltem angolul (hisz sosem tanultam, annyit tudtam, ami ragadt rám) egy takarítócégnél kezdtem takarítóként Londonban, onnan leköltöztem Dél-Angliába, ahol konyhai kisegítő / mosogató lettem és jelen pillanatban second chef vagyok!

Élvezem az életem (ahogy mondani szoktam poénosan „Egy kisebb afrikai falu éves költségvetését költöm a hobbimra évente”) és utazgatok. Minden csak célok és kitartás kérdése. Sose nézz le senkit csak azért, mert ő nem ott tart, ahol Te. És sose akard megmagyarázni, hogyan kellene másnak élnie az életét!"

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr118327678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

justStevee 2016.01.29. 18:04:28

@Zoole[uk]: gyere csak ;) simán csak keresd Stevee-t. Én vagyok az egyetlen, utánozhatatlan XD na ha akkor jöttél volna legalább nem unatkoztam volna unalmas nap egész nap 20-25 rendelés és egyedül vittem az egész konyhát :)

SzZoole 2016.01.29. 18:42:43

@justStevee: megneztem az oldalt a neten,10 oz ribeye csak. £15.49?
Errefele siman tobb egy cheeky tenner-el,a sirloin vagy a rump kerul itt ennyibe.Ami Meg tetszik,hogy arra fele egy full English breakfast £3.99.
Imadom azt a kornyeket,tegnap tatott szajal vezettem ott vegig Es siman el tudnek ott elni.Ott egy 3 szoba,nappali,duplagarazsos haz biztos nem £1300/ho.
Mindegy ,tenyleg fogok Meg arra jarni Es tuti,hogy be megyek.
Ezt most ne fenyegetesnek vedd,hanem igeretnek:)))
A big bloody,fat blue rare ribeye a kedvencem,ugy szeretem,ha kessel vagom,akkor spricceljen a ver belole:)))

justStevee 2016.01.29. 18:46:23

@Zoole[uk]: én is imádom én a pub fölött lakom staff accommodation :) van egy hatalmas szobám és havi kemény 240 font. És abban minden van. Gyere csak. Okès. Olyan véres lesz hogy még futnod kell utána. Igen az áraink egész jók.

tanato 2016.01.29. 19:02:39

@M. Péter: Így van,ahol emberek dolgoznak,mindig lesz tévedés,ezen a területen viszont visszafordíthatatlan változásokat okozhat a tévedés, a hanyag munka.

tanato 2016.01.29. 19:10:39

@Hari Seldon 2: Így van muzulmán országokban azért könnyebben integrálódik egy muzulmán menekült/vagy akár több millió is./.Na meg Perzsia közvetlenül határos Irakkal és Afganisztánnal,nem kell súlyos pénzeket fizetni az embercsempészeknek,elég egy határon átkelni.

2016.01.29. 20:14:52

@macamuca [IHUN]: Nagyon nehezen értem meg, hogy ki az, aki beveszi ezt a sok faszságot, és miért...

micsoda? 2016.01.29. 20:29:02

@tanato: Nem tennék egyenlőség jelet a kettő közé. Sok pénz kevés szabadidő = infarktus. Kevés pénz, sok szabadidő, nagy szabadság, szerintem:)

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.01.29. 20:29:13

Jó kis történet, grat a sikerhez.
Ahol én dolgoztam ott is volt, hogy egy mosogatót előléptettek szakácsnak. Szintén Magyar volt a srác. Nem kicsit meg nőt tőle az arca, hogy őt előlépteték, meg tehetség, meg minden.
Aztán egy egy hónap múlva amikor felvettek egy új szakácsot visszarakták, mosogatni. Viszont amikor valaki szabin volt mindig szépen elővették, ő meg ugrott. Természetesen sosem kapott érte több fizetést.
Ilyen is akad.

33621 2016.01.29. 20:40:34

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: - Nos... Akkor hogyan csináljuk?
Hogyan szeretted volna akkor?

DieNanny CH 2016.01.29. 20:49:38

@33621:

Ja, teljes altatást kértem... És mikor beadta a cuccot, elkezdte mesélni a Csipkerózsikát... :-)))))))
Jópofa volt!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.29. 20:53:25

@justStevee:
Most itthon a nagy monitoron végre normálisan meg tudtam nézni a képeket. Stevee bazmeg te tudsz fotózni. Mé' nem mondtad eddig?
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

macamuca [IHUN] 2016.01.29. 21:11:32

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Akinek az önmeghatározás (és vele együtt az önbecsülés) saját kútfőből nem jött össze (mindegy, miért), az bezony igencsak fogékony olyasmire, ami kívülről jőve alkalmas erre. bónuszként tenni sem kell érte, mert pld a származásra alapozza a "ki vagyok?-mi vagyok?-mit/mennyit érek kérdéskör válaszait.....
Mint pld a mag népe....
(eszembe jutott /nem is értem, miért../, amikor az árja volt a menő származás ....)

tanato 2016.01.29. 21:24:18

@micsoda?: Kevés pénz sok szabadidő,:munkanélküliség,jövedelemnélküliség és infarctus hogy holnap miből fizetsz a boltban meg a patikában.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 21:28:29

F@sza jó kis posz, szuper képek, hajrá,hajrá.Nagyon kéne már Úkába menni, és azon belül Skóciába is.Kéne az egészre legalább vagy egy hónap turnéidő.Csak Londonra elmenne vagy 1 7 (szűkösen), a maradék 3 meg Anglia, Skócia, Írország.Az északírekhez is talán átmennék, bár nem tudom, azok lekushadtak-e teljesen, nem robbantanak már ugye?
Csak kicsit még várni kell, hogy a kölök jobban megnőLjön, hogy őt is kicsit érdekelje...De legalább addig lehet rá gyűjtögetni... :D

2016.01.29. 21:33:55

@macamuca [IHUN]: Igazán elképesztő, hogy -amúgy- értelmes emberek is megmagyarázzák neked a nagy zsidó összeesküvést, Mo. ellen. Én ezen még mindig nem tudom túltenni magamat. No de nem baj, igyekszem mindenki véleményét elfogadni. Persze az indítékokat nagyon is jól értem. Így egyszerűbb leélni az embernek az életét.

puhacica 2016.01.29. 21:36:40

@justStevee: gratulalok! szepek a fotok es a velencei trailer is nagyon tetszik. jo kis joszag lehet ez reppentyu. :)

Karma17 2016.01.29. 21:46:20

OFF: Ha van itt valaki UK csaladjogban jartas akkor keressen meg legyen kedves maganban. Csak nehany kerdes erejeig. Elore is koszonom a ram szant idot.

P.S.: Nem, nem valunk.

M. Péter 2016.01.29. 21:58:35

@Karma17: Van angol, skót és északír családjog.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:00:03

@Hobbiszakács: Bróhaha, háppersze, papa meg mama, mi?
:-)))
Én amúgy csak Winnettu-nak hívom, mondván, hogy annak legalább van értelme is...

Amúgy meg érdekes, ez a kullancskrém téma (engem mindig egy jól teleszívott kullancsra emlékeztet a formája), illetve hogy az országhatár egyben simán tud kulturális határ is lenni.
Az asszonyom nagyváradi származású, ezen város a magyar határtól olyan kb 15 km-re lehet.Mégis az volt, hogy nekem soha, senki, a büdös életben nem beszélt sose a vinnetturól, amíg meg nem ismerkedtünk.A határ magyar oldalától kezdve gyakorlatilag ismeretlen ez a cucc, kivétel, ha járt már odaát valaki, vagy ottani átment Magyarországra...Nem egyszer volt, hogy nevetve kérdezték anyósékat Köcskefalván (jó, tudom, az már picit idébb van a határtól...) hogy mi a fészkes fenét csinálnak annyi padlizsánnal (befőzni vettek vagy 10 kilót).De mondom, 33 év alatt senkinek még a szomszéd ismerősének a nagybátyja sem hallott, mesélt sose olyat, hogy a padlizsánból krémet csinálnak, és hogy az milyen jó...Éééérdekes...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:04:29

@tanato: " ne aggódjunk,náluk egyedül 5 millió iraki és afgán háborús menekült van jelenleg.Európába meg csak alig egy millió érkezett."

Na jó, de mondd meg neki lécci doki bá, hogy ők nagyjából egyívásuak velük, mármint az iraki, az iráni, meg az afgán.Ez a q nagy különbség.Szerintem a svédek se prüszkölnének, meg a németek se, ha mondjuk egy csomó cseh, vagy lengyel, esetleg litván árasztaná el őket...Mondd meg neki, csak hogy értse.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:05:54

@Hari Seldon 2: Na, fákk, csak tovább kellett volna olvasnom.Mindegy, legalább közös a véleményünk...

Karma17 2016.01.29. 22:07:06

@M. Péter: Bocs, eszak-ir es/vagy magyar

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:10:17

@London2009: .Ja, neked meg üzenném, hogy megmutattam a nejednek azt az írást, ahol taglalod az embered fürdőszobatakarításhoz való viszonyát.Hogy az női munka, meg elég lecsapatni, illetve beáztatni a vegyszerrel...
Hát, a hasát fogta vinnyogva, mert hogy nálunk is pont ugyanez van...
Leszámítva, hogy én nem mondom, hogy női munka, meg én a klozetet is befújom, lecsapatom.
:-))))))))))

Valszeg ez a lecsapatás a katonaságból jön, ott télleg így takarítják a vizesblokkot, hogy jól beultráznak, hogy méteres hab legyen, osztán elő a slaggot...
És télleg gyors, hatékony, látványos... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:11:23

@geegee: jav: "megmutattam a nejednek azt az írást,"= megmutattam a nejeMnek azt az írásoDAT...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:15:41

@diggerdriver: Minigolf?
:-)))
Ott csak az utolsó ütést kell megcsinálni, az egész unalmas tortúra részehegyegy-völgyön való gyaloglás, cipekedés, tó vizébe beleütés, stb kimarad, csak az a két méter van hátra, ami igazából érdekes.Hmm..? :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:20:08

@Hobbiszakács: Haha, loller.Van valami vicc olyan is, ami szintén nő hölgy vs golfozás témájó, valami olyasmi a poénja, hogy wrong hole, wrong hole... :D
De nem akarom el-papjancsizni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:23:25

@diggerdriver: Persze, nyomjad, széles az internet háta, elbírja...Ha meg itt nem, akkor a saját blogodon biztos nem megy kárba.
Elolvastam egy múltkori hosszú komment-sorozatos posztot, hát a tzigánjoktól eljutottatok a "hinta"politikán keresztül az alapjövedelmen át az elektromos autókig...
Hihetetlen ez az internet...
:-)))))))))

yoce! 2016.01.29. 22:25:05

@diggerdriver: Én is voltam kicsit mosogató, mint írtam anno a posztomban. :))

micsoda? 2016.01.29. 22:25:07

@tanato: A kevés pénz is pénz. Van különbség a kevés pénz, és a semmi között. Vallom, hogy a pénz nem boldogít, de kevés mindig legyen:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:27:53

@P.Elliot: Hát így kéne ezt, így lenne tuti.
Olyan ez, mint a viccben a csónakkölcsönzőnél:

-Kilences, kilences, jöjjön ki, lejárt a kölcsönzés-üvölti a főnök a hangosbeszélőbe.
-De főnök, csak 7 hajónk van...-súgja az inas.
-Úristen, hatos, hatos, csak nincs valami baj?

tanato 2016.01.29. 22:29:11

@geegee: Cseh,lengyel,litván?Azok már elárasztották a nyugatot.

tanato 2016.01.29. 22:29:56

@micsoda?: Na ez az,mennyi a kevés, és mennyi az elég?

tanato 2016.01.29. 22:37:24

@geegee: Nyilván Irán lakkosságának és a menekültek arányát akarta összehasonlítani EUrópa és a menekültek arányaival.Persze egyértelmű,mecseteket,halal ételeket azért nem kell részükre külön biztosítani ott,az már adott.Meg a Korán is.

33621 2016.01.29. 22:42:15

@geegee: Látod sorstárs, ugyan igy voltam én is a vinettával és a zakuszkával! 83-ig nem is hallottam róla, pedig csak 70km-re voltunk onnan, de egy határ választott el minket!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:49:54

@micsoda?: Erre szokták mondani, hogy inkább sírdogálok egy Bömbike ülésén ülve, mint egy biciklién...
Illetve én még aszondom, hogy hadd próbáljam ki egy kicsit, és ha télleg mégsem boldogít, ígérem, visszaadok minden pénzt és visszaállok csóró prolinak...
:-)))

Komolyra fordítva szerintem intelligencia kérdése is, hogy boldogít e-valakit, vagyis talál-e valaki értelmes célokat, amiket véghez vigyen az anyagi lehetőségével.Én biztos nem unatkoznék az hétszentség, meg nem kezdenék heroinozni, alkoholizálni hogy kibírjam valahogy a hirtelen jött siker, vagy ismertség problémáját.
El nem tudom képzelni, hogy ez hogy okozhat gondot.Szerintem csak rém primitív ember az, aki nem tudja ezt helyén kezelni. illetve nem tud ezek esetleges kellemetlen mellékhatása ellen védekezni.A kellemes meg ugye hadd jöjjön...
De hát nem kell nekem mindent értenem...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:51:43

@tanato: És?Van belőle baja bárkinek is?Robbantgatnak?Molesztálnak?Háborodnak-e fel minden kis jelentéktelen szirsz@r dolgokért?
Mer' szerintem nem... Na ez a különbség.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.29. 22:53:07

@33621: Ez az, ez az...Pedig mondják, hogy az országhatás nem kulturális határ.Nem a lóf@szt nem... :D

justStevee 2016.01.29. 23:10:19

@diggerdriver: Mert szeretem titkolni, ha bevallom, hogy tudok akkor jönnek az elvárások XD Nem tudok csak szeretek. De már jobbak a fotóim mint pár éve az tény :D

justStevee 2016.01.29. 23:11:21

@geegee: Köszi, érdemes. Én is szép lassan fedezem fel UK-t :D

justStevee 2016.01.29. 23:12:40

@puhacica: Köszönöm és örülök, hogy a trailer is tetszik. A hosszabb videó is kész lesz idővel. Igen én is szeretem a quadrocopterem mert új lehetőségeket nyitott meg előttem és új nézőponttal bővültem.

justStevee 2016.01.29. 23:18:23

@Mr Eggs: A félreértések végett én nem angol módi szerint mosogatóból lettem szakács és megnőtt az arcom, nekem szakács az egyik tanult szakmám, csak a nyelvtanulás oltárán beáldoztam azt hogy inkább mosogató lettem elsőre és nem égtem be mint szakács, a nyelvi korlátok miatt. Ide az új munkahelyemre alapból szakács munkakörbe jöttem és ebből lettem secondchef.
Az előző munkahelyemen is meglett volna én lettem volna a reggeliztető szakács ha az akkori főnököm nem vált és nem jönnek a románok... mivel jött a román és lenézett így inkább felvettek új szakácsokat. Igaz az is, hogy olyan jó és megbízható mosogatót, mint én voltam nem igen találtak volna mint én aki önként ledolgozik akár napi 12-14 órákat is :D (ha alacsony az órabéred akkor muszáj az óraszámot meghúzni, főleg ha ilyen olcsó hobbid van, mint nekem :D Meg ilyen hülye ötleteid vannak mint 12 nap Kalifornia :D

skye8 2016.01.29. 23:26:49

Erdekes, apukamat tavaly mutottek - amputaltak mindket labat Kolozsvaron. a sebesz minden nap tobbszor megvizsgalta a betegeket az orvosi vizit soran, meg a mutet elott. az altatoorvos is napokkal a mutet elott bemutatkozott nem csak apukamnak hanem nekunk a csaladnak is.

nyu 2016.01.29. 23:46:57

Hajrá.

Nekünk is volt egy ismerősünk, aki még a hatvanas években kitántorgott az USÁba, aztán ugyanígy mosogatóként kezdte egy szakadt motelben.
Végül 30 év múlva a Hilton igazgatótanácsából ment nyugdíjba, akkor jött haza.

Muscari 2016.01.30. 00:01:41

@justStevee: nem a hogyan, hanem a munkafolyamatok sorrendje, az előkészítés, szervezés és ilyesmi engem érdekelne. Fogalmam sincs, hogy mi zajlik egy étterem konyháján, de tényleg. Pl azzal kezded a napot, hogy hagymát pucolsz? Vagy azt nem is te csinálod? Hogy tudod belőni, hogy mennyi levest kell főzni? Mit tartotok fagyasztva és mit nem? Nekem millió kérdésem lenne :-)

Pedig nálunk az otthonban van konyha, de én csak annyit látok, hogy több mindent elkészítenek akár másnapra előre, meg már tudom, hogy milyen az a krumplihámozó :-) Igaz nálunk csak kétféle menüt főznek azt annyi, egy normális étterem nagyon más lehet.

BéLóg 2016.01.30. 07:25:06

Hát, hogy ez mekkora élmény volt olvasni!
Szívből és őszintén gratulálok!

William Kidd 2016.01.30. 07:25:30

Csao!

En is mosogatonkent kezdtem Londonban aztan egy belvarosi etteremben chef lettem a barbeque reszlegen egy baratomnak koszonhetoen. Sutogettunk, jol el voltunk. Aztan kijott utanam egy harmadik, kozos cimborank "hentesnek". O azota mar az ismert londoni etteremlanc ket uzleti vezeti soux chef lett. En mar joval korabban hazajottem, meghazasodtam gyerekem szuletett. Az elso cimbi mar Mallorcan tolja a baratnojevel, a masodik Londonban maradt, de gondolkodott hogy tovabb allhatna Ausztraliaba is. Igaz azota kint megszuletett harmadik gyermeke is. Hat ilyen kint, barmikor visszamehetek ha nagy gaz van, neha atfut a fejemen...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.30. 11:13:06

@geegee: Már nem robbantják egymást, inkább célzottan lő egyik fél a másikra.

Nyugodtam mehetsz, turistaként nem lesz gond. Évről évre javul, szépül. Komolyan.

tanato 2016.01.30. 11:53:33

@geegee: Gondolom ,az anyagi részét re gondolt,ha IRán eltart 5 milliót, Európa UNió is eltart 1-et.

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.01.30. 12:33:29

@justStevee: félre értettél én nem rád gondoltam. Csak megosztottam egy történetet. Hogy ilyen is van.

tnt 2016.01.30. 13:10:45

@diggerdriver: lehet több nap is ne aprózd el... csak alkoss...:-)

Karma17 2016.01.30. 13:19:47

@kisrumpf: Valoban nincs robbantgatas, nyugodtan johetsz. Ha ideersz, akkor dobj egy uzenetet valamilyen formaban, beulhetunk egy ir kavera :)

M. Péter 2016.01.30. 13:29:34

@tanato: "Nyugaton" a menekült kap szállást, segélyt, nyelvtanfolyamot, segíséget a beilleszkedéshez, munkavállaláshoz, idővel állampolgár is lehet, a gyerekek járhatnak iskolába. Másutt meg megtűrik, hogy ott legyen, pénzt biztos nem kap, éljen meg abból, amiből tud, esetleg a UNHCR-tol kap élelmiszersegélyt. Iránban a menekültek nem kapnak se állampolgárságot, se letelepedési engedélyt. Az afgánok és irakiak majdnem mind muzulmánok, az afgánok jó része dariul beszél, amely a perzsa nyelv változata. Más lenne a helyzet, ha 5 millió Jehova tanúja lenne Iránban.

2016.01.30. 14:08:13

@M. Péter: Teljesen igazad van, es kepzeld el, hogyan reagalnanak az iraniak pl. ha a 'menekultek' tomegesen eroszakos buncselekmenyeket kovetnenek el a helyi lakossag ellen.

tanato 2016.01.30. 14:23:21

@M. Péter: Ez mind igaz,pénzt biztosan nem kapnak,de ellátást /táborban persze/munkalehetőséget igen.A közös kultúra is segít nyilván.de az 5 millió akkor is egy szép nagy szám az országhoz képest.Meg mint írtam közvetlen határos a két háború sújtotta országgal.Így tudnak oda a szegények is menekülni nem kell embercsempészt fizetni.

tanato 2016.01.30. 14:26:37

@Mirjam2: Iránban van még halálbüntetés,mind kivégeznék az erőszakoskodókat.

tanato 2016.01.30. 14:33:38

@M. Péter: Nyilván nem ugyanaz menekültnek lenni Svédországban mint Iránban,nincs is olyan médiavisszhangja az Iránban lévőknek mint az Eu-ban lévőknek.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.30. 14:55:51

@Karma17: Gegee aggodalmaskodott, mi mentünk ha robbantottak, ha lőttek, bár inkább ne tegyék, ugye. Leginkább Lisbrn-ig szoktunk eljutni, ott szokott lenni olaszautó-találkozó, aztán shopping. De ha megyünk, fogok szólni, biztos van már kedvenc kocsmád

adg 2016.01.30. 15:24:17

@tanato: es valoszinuleg nem probalna a media meg a rendorseg eltitkolni az esemenyeket, sot, egyenesen az aldozatokat hibaztatni. Meg letagadni a napnal is vilagosabbat, es kulturalis kulonbsegnek nevezni a csoportos eroszakot. Meg ilyen kis aprosagok.

tanato 2016.01.30. 16:11:52

@adg: No,távolról sem szeretnék a diktatórikus Irán védelmére kelni,nekem ezt a fiatal perzsa srác mesélte,illetve tényként közölte,hogy ők menekültellátásban már profik,nyilván ha menekülnék én is inkább Ausztráliába tartanék vagy Európába,de ahhoz erős anyagi fedezet volna szükséges pl. ha afgán volnék.Ha szegény iraki lennék a háború elől menekülvén átszöknék a perzsa határon pénz nélkül.

2016.01.30. 16:24:23

@tanato: Van meg egy par dolog amiben profik az iraniak, pl. 9 eves lanyok ferjhez adasa :), de nem akarlak idegesiteni. Maradjunk annyiban, hogy ha egy millio ukran menekult lenne Europaban, szerintem messze nem lennenek annyira zaklatottak a helyi emberek mint most. Nagyon nem mindegy hogy honnan 'menekult' a menekult.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.30. 17:52:16

@kisrumpf: Haha, köszi.Majd akkor útba ejtjük.Belfastban érdekelne nagyon a Titanic múzeum
Sajnos annó a pesti kiállítást kihagytam...2007-ben volt, talán.

Főgebra 2016.01.30. 18:06:48

@tanato:
"...ők menekültellátásban már profik..."

De még mennyire! Összefogdossák az afgán menekülteket és van egy visszautasíthatatlan ajánlatuk, vagy átmennek Szíriába és vagy a Hezbollah vagy az Iráni Forradalmi Gárda oldalán fél évig harcolnak a Daesh ellen. Utána, ha élnek még szabadon mehetnek ahova akarnak, vagy nem harcolnak, de akkor visszatoloncolják őket Afganisztánba!
Profik és humánusak! Naná!

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.30. 18:24:16

@geegee: Nagyon jól megcsinált múzeum. Ha félre tudod rugdosni a folyamatosan selfie-ző spanyol/olasz kamaszokat a tárlók elől, akkor nagyon nagy élmény.

tanato 2016.01.30. 19:38:40

@Főgebra: Tudom erről hallottam,besorozzák a katonaköteles afgán férfiakat.Azt nem tudom az iraK menekültekre vonatkozik e a szabály.

tanato 2016.01.30. 19:41:28

@Mirjam2: Na abban a hinduk is meg a cigányok is profik.de mondom nem akarom védeni az iráni rezsimet,Isten őrizz.csak azt mondom amit nekem mondtak.Gondolom az iráni srác sem biztos hogy hazamegy majd a magyar feleségével,inkább maradnak vagy nyugati irányban távoznak majd tőlünk ha már kész idegsebész lesz a szakvizsgája után.

2016.01.30. 20:07:22

@tanato: A 'hindu'-n azt erted hogy 'indiai'? India egy modern, demokratikus es szekularis allam (mellesleg a lakossag jelentos resze nem is hindu hanem pl. muszlim), legalisan nem lehet 18 eves kor alatt hazasodni. Ezzel szemben Iranban legalisan ferjhez adhat a csaladjuk 9 eves kislanyokat, amit az sulyosbit hogy, a hindukkal ellentetben ahol a lany csaladja fizeti a hozomanyt, a muszlimoknal a ferfiak fizetnek - gyakorlatilag 'megveszik' a menyasszonyt - es igy fordulhat elo az hogy anyagi okokbol hozzakenyszeritenek kislanyokat idosebb ferfiakhoz, es mindez teljesen legalis.

Termeszetesen Indiaban es sok mas orszagban is kihasznalnak, molesztalnak gyerekeket, de ez ellen az allam probal fellepni, nem tamogatja. A gyakorlatban elofordul Indiaban gyerekhazassag videken, de ez csak egy ceremonia, a kislanyt legkorabban akkor engedik egyutt elni a ferjevel amikor menstrualni kezd, nem 9 evesen. Es ez is illegalis, ha feljelenti valaki a csaladot, bortonbe kerulhetnek a szulok, illetve legalisan nem elismert a kapcsolat, igy felnott korban szabadon hazasodhatnak massal a felek.

tanato 2016.01.30. 20:14:52

Én az elrendezett házasságra gondoltam,úgy cigány mint indiai viszonylatban.

2016.01.30. 20:39:18

@tanato: Az elrendezett hazassag egy teljesen normalis tarsadalmi gyakorlat, sokszor diplomas fiatalok kerik a szuleiket hogy talaljanak nekik hazastarsat. Kb. annyira embertelen mint az internetes tarskereses (es valojaban, ma mar nagyon gyakran internetes tarskereses formajaban tortenik). Semmi, de semmi koze kiskoru lanyok szexre kenyszeritesehez idosebb ferfiakkal, allami asszisztacioval. Sajnos egyes iszlam orszagokban (pl. Yemen, Afganisztan) tamogatjak az utobbit, arra hivatkozva hogy Mohamed legfiatalabb felesege is 9 eves volt mikor hozzament az akkor 50 ev koruli Mohamedhez. Ennek tenyleg semmi koze nincsen az elrendezett hazassaghoz, ami jellemzoen hasonlo koru, felnott emberek kozott letrejovo, beleegyezesen alapulo kapcsolat.

tanato 2016.01.30. 20:57:39

@Mirjam2: Igen ez tényleg embertelen.Az elrendezett házasságról én azt tudtam,lehet rosszul, hogy már gyermekkorban kijelölik a SZÜLŐK a házasfeleket egymásnak.És ha törik ha szakad kötelező az egybekelés ha éretté válnak.

2016.01.30. 21:12:55

@tanato: Nem, ez nem igy van. A multban valoban gyerekhazassag volt a jellemzo Indiaban, de akkoriban meg Europaban is sokkal korabban hazasodtak (pl. regen 12 eves kortol hazasodhattak a lanyok Angliaban), de ahogy leirtam, ez ma mar csak falun jellemzo es legalisan nem elismert, sot tiltott. Az elrendezett hazassag abban kulonbozik a szerelmi hazassagtol hogy a szulok / csalad kozremukodnek a hazastars valasztasaban, de ez valojaban segitseget jelent, es nem kenyszert. Ha kenyszerites van, az nem elrendezett hazassag, hanem kenyszerhazassag, amit szinten torveny tilt minden normalis orszagban (igy Indiaban is). A gyakorlatban egy elrendezett hazassag ma jellemzoen ugy nez ki hogy egyutt eldontik a fiatallal kozosen hogy mikor szeretne meghazasodni, interneten megneznek egy csomo profilt, akiket kivalasztottak azokkal a csalad kozosen talalkozik, ezutan a ket fiatal eldontheti hogy akarnak-e tobbszor talalkozni stb. Az a lenyege hogy nem bizzak a veletlenre hogy hatha talalkozik a fiatal valakivel akivel orulten egymasba szeretnek, hanem ha abba az eletszakaszba ert ahol ideje lenne meghazasodni, aktivan keresnek valakit aki lehetoleg hasonlo koru, hasonlo csaladi hatteru, vegzettsegu.

NorthPier 2016.01.30. 21:52:12

@geegee: Hát nem mindegy az neked? Mostanában többször van Svédországban bummbumm, mint az íreknel. (tennék ide egy nevetős szmájlit, ha nem lenne olyan vicces)

tanato 2016.01.30. 21:53:01

@Mirjam2: Na ezt nem tudtam és nem is gondoltam,bennem még a régi a gyermekkorban elrendezett indiai házasság képe élt.Ami még egy élő szerelem ellenére is a régen elrendezett kapcsolatot kényszeríti rá a párra.
Ezt éppen a nagyobbik lányom egyik Indiában dolgozott és most is oda dolgozni induló barátnője mondta,hogy azért nem jött össze egy indiai fiúval történő szorosabb kapcsolat mert annak ellenére hogy anno egy két éve együtt jártak,a szülők hozzákényszerítették a gyermekkorban kiválasztott menyasszonyához.Na de persze lehet hogy csak kamuzott a magyar lány,lehet simán csak elhagyták.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.30. 23:41:20

@Mirjam2: Jaaaa, ez ilyen szabad dolog?Akkor jó...Én is aszittem, hogy anyuci kiválaszt a kicsi fiának egy fiatal csajt, aztán ha törik, ha szakad, egybe kell kelniük, mert így diktálja a család/vallás/állam/mittudomain szokások...
De ha ez ennyire megbeszélés tárgya és nem is muszáj a dolog, ha nem teccenek egymásnak, akkor nem ekézem...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.30. 23:42:51

@NorthPier: Hát ja, nem egyszerű... :-S De talán most már fog változni, legalább is szeretnék hinni benne.

2016.01.31. 06:02:43

@tanato: Azt a legtobb indiai csalad megprobalna megakadalyozni hogy a gyerekuk kulfoldi, vagy mas vallasu, vagy jelentosen eltero tarsadalmi statuszu emberrel hazasodjon. Ez azert van mert azt hiszik (egyebkent valoszinuleg helyesen) hogy az ilyen kapcsolatok nem lesznek stabilak; nem hisznek abban hogy egy mulo erzelemre legyen alapozva egy ilyen fontos dontes. Mas a hozzaallasuk mint a legtobb nyugatinak. Ettol fuggetlenul, ha a ferfi igazan akarta volna, elvehette volna a lanyt felesegul, de persze ez indiai ferfiaknak konnyu kifogas hogy jo volt veled keverni egy ideig, de hat sajnos a csaladom nem engedi hogy osszehazasodjunk, bocs...

Ha erdekel, nezz utana hogy Europaban hogyan alakult ki ez a trend hogy allitolag egy romantikus erzelemre alapul a hazassag - ez egy uj trend, nehany generacioval ezelott elkepzelhetetlen lett volna. Mo.on is a szulok valasztottak a hazastarsat, olvass el errol nehany neprajzi tanulmanyt. Pl. gazdag csaladbol szarmazo parasztlanyt nem adtak hozza szegeny fiuhoz, stb. Es a mai napig sok 'magyar' csalad nem fogadna el ha a gyerekuk cigannyal hazasodna. Ez van kb. Indiaban is, de ott nyiltabban beszelnek rola, nem probalnak egy idealnak megfelelni hogy 'szerelembol' kell hazasodni - a realitas az hogy sokszor nyugati emberek sem szerelembol hazasodnak hanem nagyon is praktikus okokbol, es figyelembe veszik a tarsadalmi statuszt, nemzetiseget, jovedelmi kulonbseget a valasztaskor.

2016.01.31. 06:17:09

@geegee: Ez igy van ahogy leirtam a 'muveltebb', foleg varosi emberek koreben. Gyakorlatilag csaladilag tamogatott randizas (ha tetszenek egymasnak az elejen, a par sokszor kettesben is talalkozik utana, persze nyilvanos helyen, pl. vendeglo, hogy eldontsek, mennyire osszeilloek). Minel egyszerubb, tanulatlanabb emberekrol van szo, annal inkabb valoszinu hogy a fiatalok kozott keves kontaktus van az eskuvo elott (pl. lehet hogy csak telefonon beszelnek, vagy extrem esetben egyaltalan nem), de ez felel meg minden erdekelt fel elvarasainak, a fiatalokat is beleertve. Idealis esetben ez az egesz nem kenyszer, hanem segitseg. Indiaban meg meg nehany mas kulturaban (pl. araboknal is) az elrendezett hazassag a normalis, az emberek nagyon sajnaljak azokat akiknek pl. nincsen csaladja es nem segitenek nekik hazastarsat talalni.

tanato 2016.01.31. 09:17:42

@Mirjam2: Más világ,ma magyar fejjel ezt nem is igazán lehet felfogni,csak olyanoknak akik ott éltek a mindennapokban,mint te vagy a lányom barátnője.Biztos van azért Indiának valami varázsa,a nyomor, utcai mocsok és betegségek ellenére is.AZ említett hölgy is ezt mondta azért megy vissza oda annak ellenére hogy a párja/önként vagy szülői parancsra/ otthagyta.
Erről nemrégen láttam egy német filmet is amikor egy Németországban végzett indiai orvos belészeretett egy német évfolyamtársába,a lány utánament Indiába ahol már megvolt a 20 éve elrendelt menyasszonya és nem igazán volt ezért baráti a család a lánnyal.Végül a filmben persze győzedelmeskedett a szerelem.

tanato 2016.01.31. 09:42:04

Na ez az a film,persze ez csak egy könnyű vígjáték és nem csak erről szól,de benne van a történet.Magyarul nem találtam meg.Németül viszont értesz.

2016.01.31. 10:45:35

@tanato: Nekem oszinten szolva az felfoghatatlan hogy mennyien elhiszik ezt a kulturalis mitoszt hogy csak es kizarolag erzelmi alapon valasztanak az emberek tarsat a nyugati kulturaban, mikozben valojaban nagyon is lehet hogy elsore tetszik a fekete pasi vagy a pincer srac a feher europai ugyvednonek, aztan elkezd gondolkodni hogy mit szolna a csaladja, a baratai ehhez a kapcsolathoz, vagy hogyan jonnenek ki anyagilag stb., es ennek az esetek nagy reszeben nem viszi tovabb a kapcsolatot, ami egy teljesen normalis, racionalis dontes, es nem sokban kulonbozik attol ahogy ez Indiaban tortenne. Szerintem a valodi 'szerelmi' hazassagok aranya nem sokkal magasabb Nyugaton mint Indiaban vagy az arab vilagban, mert egesz egyszeruen ritka hogy pont a megfelelo eletkorban pont hasonlo szocialis hatteru emberek halalosan egymasba szeressenek es osszehazasodjanak. A romantikus szerelemre alapulo kapcsolatnak kultusza van Nyugaton, ettol meg nem biztos hogy a gyakorlatban a legtobb tarskapcsolat, foleg hazassag, erre epul.

2016.01.31. 10:53:16

@tanato: Koszi a linket, ha tudom, megnezem kesobb. Bar hozzatennem hogy ez a gyerekkorban kivalasztott hazastars tenyleg nem gyakori, foleg muvelt emberek koreben (bar teny hogy elofordul). A gyerekhazassag regen azon az elven alapult, hogy hazassag utan a lany a fiu csaladjahoz koltozik, annak a csaladnak a reszeve valik. Azert hogy ne kotodjon tulsagosan a ver szerinti csaladjahoz es inkabb abban a csaladban szocializalodjon ahol az elete hatralevo reszet tolteni fogja, mar gyerekkorban kijeloltek a parokat es a kislany gyakran az uj csaladhoz koltozott, annak a tagja lett, pl. az anyoshoz idealis esetben olyan kotodese alakult ki mintha a ver szerinti anyja lenne, megtanult annak a csaladnak az izlese szerint fozni, oltozkodni stb. A ferjjel csak kesobb, serdulokorban alakult ki a kapcsolata. Ez a fajta modell ma mar nagyon ritka, bar videken elofordul. Enelkul pedig nincs sok ertelme gyerekkorban kivalasztani a hazastarsat, bar elofordulhat, ha a ket csalad kozott szoros kapcsolat van es pont vannak megfelelo koru gyerekeik akiket ossze probalnak hozni.

tanato 2016.01.31. 11:13:12

@Mirjam2: Ez igaz Európában sem csak teljesen szerelmi házasságok léteznek,ami különbséget érzek,az az hogy azért a szülőknek talán nincs akkora direkt beleszólásuk,akár szerelmi akár más alapon kötődik a frigy.

tanato 2016.01.31. 11:20:58

@Mirjam2: Volt egy nagyon jó félig indiai sorozat Mo.-on is,nagyon hosszú 160 részes,ami éppen arról szólt hogy egy dalit, kaszton kívüli fiú és egy brahmin kasztba tartozó lány egymásba szerettek.azután félig az általad leírtak miatt megszakadt a kapcsolat és a szülők által a brahmim lányhoz adott szintén brahmin fiú,aki meg egy külföldi nőbe volt szerelmes évek óta,együtt is jártak.parancsra egybekeltek azután megszerették egymást és boldogan éltek.Cifrázta még a történetet hogy mindkét félnek volt gyermeke is az eredeti párjától/igaz a nő azt hazudta hogy koraszülött volt a gyermeke a férjétől volt/de persze a végén rájött mindenki mindenre.
Érdekes sorozat volt,jó részét én is megnéztem./India az álmok útján,/

tanato 2016.01.31. 11:25:55

It megnézheted mind a 160 részt ha lesz időd amikor majd nyugdíjba mész,mert kereken 160 óra a műsoridő.

2016.01.31. 11:26:50

@tanato: Igy igaz, a szuloknek kevesebb befolyasuk van, de az eletforma is teljesen mas. A csaladi kapcsolatok jellemzoen sokkal szorosabbak az indiai kulturaban, az uj hazastars az egesz kiterjesztett csalad reszeve valik, az anyos-apos sajat gyerekekent tekint ra es szinte mindig egyutt elnek a szulok halalukig a legidosebb fiu csaladjaval. Ezert nagyon nem mindegy nekik hogy ki kerul be a csaladba (hasonlo a helyzet arab csaladokkal). Ennek vannak elonyei, hatranyai. Pl. a szaudi tanitvanyaim egy reszenek van mar gyereke, ok ugy tudnak egyetemre jarni hogy sok esetben az anyos vigyaz a gyerekre egesz nap; ez fiatal, palyakezdo nokre is jellemzo, lehetnek egyszerre anyak es dolgozo nok, mert az anyos vagy mas noi rokonok viszik a haztartast, nevelik a gyereket. Nyugaton ezt mindenkinek maganak kell megoldani (bar elofordul hogy segitenek a nagyszulok, de sokkal ritkabban mint Azsiaban).

tanato 2016.01.31. 11:28:49

@Mirjam2: Ismerős a dolog, a magyarországi cigányok is ezt az ősi indiai eredetű nagycsaládi életformát folytatják napjainkban is.

2016.01.31. 11:29:47

@Mirjam2: Abban valoszinuleg igazad van, hogy nyugaton sem csakis es kizarolag a szerelem donti el a hazassagot, csak kiegesziteskent tennem hozza, hogy a romantika/ipari forradalom/polgarosodas/koztarsasagok kora ota szabad egyaltalan figyelembe venni a szerelmet is hazassagkoteskor, hiszen ekkor nott meg az a mozgaster a tarsadalmi osztalyok kozott, ami egyk kicsit csokkentette a rangok es a vagyoni eloszlas jelentoseget, illetve ekkor alkotott Puskin es Goethe, es a tobbiek is, egyesek szerint valoszinuleg ok is hozzajarultak ehhez a "forradalomhoz" :) Amit ezzel szerettem volna mondani, hogy ez egy kicsivel tobb, mint "nehany" generacio, es valoszinuleg egy atlagos Europainak ezert esik nehezere megerteni az elrendezett hazassagot. Amugy igazad van abban, hogy nyugaton sem kizarolag ez dont, cserebe viszont lehet csak ugy "jarni" egy ideig olyanokkal akikbe szerelmesek vagyunk, aztan meg osszehazasodni azzal, akibe nem csak, hanem meg illik is hozzank. :) Szoval szerintem nincsen ilyen "mitosz" Europaban, inkabb csak azon rokonyodnek meg az emberek az elrendezett hazassagokkal kapcsolatban, hogy a szulok "beleszolnak" abba, hogy kit valasszon a gyermek, mert nalunk - szinten a romantika koratol eredeztetve - az egyen szabadsaga a fontos, nem a csalad. De azok alapjan, amit leirtal ezekrol a hazassagokrol, valojaban nincs is nagy kulonbseg europai es indiai csaladok kozott, mert, bar Europaban "nem illik" beleszolni a valasztasba, ettol meg itt is mindenki ismeri a kotnyeles nagymamat, hogy mikor lesz mar dedunokam hallod-e, es ismered-e a Joskapistat a szomszedbol, hat annak most lett sajat ugyvedi irodaja, hat akkor hivjad fel, na, stb. :D

2016.01.31. 15:18:44

@mojyo: A zsidosag koreben a mai napig ismert jelenseg a hazassagkozvetito, nem hiszem hogy annyira idegen lenne ez az europai kulturatol. Szerintem az elrendezett hazassag sokak szamara sokkal jobb megoldas mint a 'szerelmi' hazassag, pl. sok fiatal (es kevesbe fiatal) nyugati no belekenyszerul szexualis kapcsolatokba amikbe nem szeretne, kulonbozo okokbol (mert az a meno, vagy azt remeli hogy komoly kapcsolat lesz belole, stb.). Sok ferfi pedig nem tud jol 'csajozni', de lehet hogy ha eselyt kap, sokkal jobb ferj valik belole mint a nagydumas, jol kinezo pasikbol. A nagy szerelemmel szemben a valosag nagyon gyakran az - Nyugaton es mashol - hogy a ferfi foleg egy stabil szexpartnert szeretne maganak, a nok pedig csaladot, gyereket szeretnenek es ennek erdekeben egy bizonyos kor felett elegge kompromisszumkepesek, sokan beleegyeznenek egy elrendezett hazassagba ha ez opcio lenne. Valojaban a tarkereso irodak, az internetes parkereses nagyon hasonlit az elrendezett hazassaghoz, nagyon tavol all attol az 'idealtol' hogy veletlenszeruen ratalal valakire a szerelem es aztan boldogok amig meg nem halnak. Persze az utobbi verzio elofordul, de nem mindenkivel tortenik meg.

2016.01.31. 16:04:41

@Mirjam2: Ez szerintem is igy van, inkabb csak az kelt szerintem megrokonyodest, marmint Europaban az azsiaikhoz kepest, hogy a hazassag elrendezesebe bevonjak a csaladtagokat, mig nalunk inkabb az a megszokott, hogy en majd eldontom, hogy en kivel szeretnem leelni az eletem. Merthogy, a szerelemhez hasonloan, a csalad sem mindig idealis, es a szulok sem feltetlenul a gyerek erdekeit nezik ilyenkor. Europaban, nem annyira volt (foleg a romantika es a polgarosodas kora elott) jellemzo, hogy a gyerekek egyutt eltek a szuleikkel, az arisztokraciaban sokszor mar kis korban elkuldtek a gyerekeket maganiskolakba, a parasztsagban pedig hamar munkaba kellett allniuk, stb, vagyis sokszor elofordult az, hogy a szuleik egyaltalan nem ismertek a gyerekuket, es megis beleszoltak a partnervalasztasba. Az azsiai csaladoknal lehet, hogy nem ez van, es naluk ezt meg lehet beszelni a szulokkel, hogy OK, hogy nem akarok egy luzerhez felesegul menni, de azt anyu ugye tudod, hogy az ilyen rolexes bajgunaroktol rosszul vagyok :D Szoval lehet, hogy nalunk eleve nem olyan szorosak a gyerek-szulo kotelekek, mint Azsiaban, igy mi szukseget ereztuk egy ilyen forradalom csinalasanak a romantika ideje alatt. Azt viszont, ahogy irtad, en is el tudom kepzelni, hogy sokakon segitene az elrendezett hazassag, kerdes, hogy a romantikahoz szokott europaiak nem elnek-e meg ezt a valasztasi szabadsaguk csorbitasanak, vagy a sajat onismeretukbe vetett bizalmuk elvesztesenek. Bar, amennyien hasznaljak a tarskeresoket, valoszinuleg nem igy van :) Csak ezekkel a tarskeresokkel az is a baj szerintem nyugaton, hogy sokan egyaltalan nem arra a celra hasznaljak szerintem, ahogyan az altalad leirt elrendezett hazassagot, hanem fogyasztokent, kvazi allando parkereses-szerepbe ragadtak egy csomoan, es ugy keresik az "igazit", hogy havonta cserelik a partnereket, hiszen vegtelen a kinalat ezeken az oldalakon, es hatha lesz egy megjobb valaki a jovo heten... szoval ilyenkor viszont lehet, hogy megiscsak jol jonne az a bizonyos szuloi beleszolas, hogy mostmar eleg legyen fiacskam :D Na mindegy, ezt mar csak ugy mondtam, szerintem ertjuk egymast :)

tanato 2016.01.31. 16:28:17

@mojyo: Igen itt ez a gond,a szülők nem feltétlenül a gyermek érdekeit nézték régen az európai elrendezett házasságnál hanem sokszor a sajátjukat,"jól" nősülni vagy férjhezmenni,suba a subához,guba a gubához.Föld a földhöz stb.

2016.01.31. 22:12:24

@mojyo: @tanato: Persze, mint minden rendszernek, az elrendezett hazassagnak is vannak hatranyai es termeszetesen elofordulhat hogy a szulok a sajat erdekeiket nezik akkor is ha az ellentetes a gyerekukevel. Nem akarom idealizalni, nyilvan az idok soran ez is vezetett szemelyes tragediakhoz - sok szerelmi viszonyhoz hasonloan :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.01. 04:08:13

@Mirjam2: Köszi a választ.Érdekes, de azért inkább maradok az európai kulturkörnél, párválasztásnál...Bár remélem, többet már nem fog kelleni...

Karma17 2016.02.01. 09:48:23

@kisrumpf: Bevallom oszinten, nincs kedvenc kocsmam. Gyakorlatilag nem iszom alkoholt, es bebisinter nelkul egy ot evessel a nyakunkon nem is egyszeru kocsmaba menni :)

Valamikor tavasszal tervezunk elmenni "Winterfellbe". Valahol a hatar kornyeken van a var. Mindketten nagy rajongoi vagyunk a tronok harcanak :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.02.01. 10:02:45

@Karma17: ó, értem... Akkor majd később.

Annak én is. Idén végre eljutottunk a Dark Hedges-ig. Most olvastam, hogy az utolsó vihar kidöntött 3 fát

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.02.01. 10:05:24

@Határátkelő: ezt meg akartam írni Neked is: lásd itt fent, Karma 17-nek írt megjegyzésemben

Karma17 2016.02.01. 10:32:15

@kisrumpf: A kozossegepites ereje :)

Azt hogy megjelenjen konyvben szerintem varhatod. Szvsz az 5. az utolso amit Martin megirt, es kesz. Ha 4 ev alatt ket fejezetnyi elozetesre futotta tole csak, akkor ebbol mar nem lesz konyv.

Szerintem csak megunta, es az 5. reszt is csak rajongoi nyomasra csinalta meg, mostmar az sincs akkra, mert az HBO sorozat elviszi a hatan a rajongok nagyobbik reszet, a maradek meg nem eleg hangos :)

Egyszoval en szkeptikus vagyok, hogy lesz-e hatodik resz egyaltalan.

A Dark Hedges-nel kidolt fakat lattam, sajnalatos :(

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása