oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. december 12. 06:47,  Karácsonyi fények texasi módra 30 komment

2015. december 12. 06:47 Határátkelő

Karácsonyi fények texasi módra

A dolog úgy áll, hogy számomra a karácsonyi időszak egyik kedvenc foglalatossága egy esti séta a kivilágított, ünnepre feldíszített házakat nézegetve. Ilyenkor már napokkal, hetekkel karácsony előtt érezni a készülődést, és a kivilágítások (még ha néha kicsit túl is tolják őket) otthonos hangulatot teremtenek.

Ha te is láttál érdekes karácsonyi fényeket, jártál egy jó vásárban, küldd el a képeket rövidebb-hosszabb szöveggel a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

cim_42.jpg

Az Egyesült Államokban nagy hagyománya van a házak és utcák díszítésének, más kérdés, hogy az én ízlésemnek az amerikaiak ebben is kicsit hajlamosak a túlzásokra.

Külön érdekes lehet amikor egy olyan helyen szembesül az ember a karácsonyi fényekkel, mint a texasi Galveston, ahol sok minden van ilyenkor, speciel hideg és téli hangulat nem nagyon.

Ezzel együtt a település (és annak Fényfesztiválja) egyik legnagyobb decemberi attrakciója, több mint egymillió égő és 100 kivilágított figura adja meg az ünnepi hangulatot.

De inkább átadom a szót Lady Americának (avagy Blackhair Ladynek), aki saját szemével győződhetett meg minderről és ha már arra járt, fotózott is – ebből lett a mai poszt. Amiben a képek persze sötétben készültek, de szerintem ezért bőven kárpótol a hangulat.

Lássuk tehát, milyen a karácsonyi hangulatteremtés texasi módra, és ezzel átadom a szót Lady Americának.

„A karácsony elképzelhetetlen díszek, fények nélkül. Egy kicsit mindenki igyekszik felöltöztetni a szűkebb, tágabb környezetét, ki jobban, ki kevésbé. Van, aki csak egy gyertyát gyújt az adventi vasárnapokon, van, aki professzionális segítséget vesz igénybe, hogy az egész házat fénybe öltöztesse kívül-belül, és a kettő között még sok variáció.

Ezt szeretném bemutatni sok-sok képpel, hogy is néz ez ki erre mifelénk, Houstonban és környékén.

Két hete ellátogattunk Galvestonba, ami az óceán, pontosabban a Mexikói-öböl partján található város, óriási turista-forgalommal. A város szélén található a Moody Garden nevű szórakoztatóközpont, télen-nyáron nagyszerű programokkal.

Minden novemberben és decemberben ez ad otthont a Fények Ünnepének, november első szombatján a Santa Claus az égből alászáll és megnyomja a magic gombot, aminek következtében kigyullad a több mint egymillió kis égő. Egy mérföld hosszan különböző témákban, zenével feldobva élvezhetjük a szebbnél szebb kompozíciókat.

A feelinget igazán az adta meg, hogy rövidujjúban, flip-flopban sétálhattuk végig, este 8-kor még mindig 20 fok felett volt a hőmérséklet. :)

A képek terén a bőség zavarával küzdök, próbáltam válogatni a több száz közül, amit ellőttem, és vérzik a szívem azokért, amiket nem tudok megmutatni, de valószínűleg nem lenne senkinek türelme egy órán keresztül képeket nézegetni.”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: karácsony fotók Egyesült Államok Galveston

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr988158662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taxomükke (UK) 2015.12.12. 06:50:59

HA ma korabban kelt, mint Golf.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.12.12. 07:51:59

Köszi, jó volt.
:)
Itt is vannak nagyon szépen dekorált házak, de van amerikai stílus is.

SzZoole 2015.12.12. 10:47:34

Hihetelen,hogy mekkora uzlet ez a karacsony(is) a kereskedoknek,vendeglato egysegeknek.
Minden xart/nakvalot el tudnak adni,szoszerint,amin mar akar csak egy csillag is van.
Ezt a felesegem vette a minap.

kepkezelo.com/images/jrbnviblj5kqfsfq78l1.jpeg

P.Elliot 2015.12.12. 11:40:22

@Zoole[uk]: Istenem, a karacsony lopakodik utanad meg oda is ahova kiraly is gyalog jar es megprobal torkon ragadni, mosolyt csalni az arcodra. Ahol csillag van nekem az a karacsonyt jelenti, fogalmam sincs miert. A csillaggal es a hopelyhekkel engem meg lehet fogni.
Gyerekkori emlek egy celofanzacsko rajta feher hopelyhek, az volt a Mikulas zacsko, evekig orizgettem a hopehely miatt.
Vagy ket eve pillantottam meg itt hasonlot, azonnal vettem belole 6 darabot, egyet megtoltottem sutemennyel es elajandekoztam, 2 meg megvan, azok az enyemek. egyszer lehet hogy keszitek olyan igazi regi szaloncukrokat es megtoltom a zacskot es felakasztom disznek valahova....olyan helyre hogy lassam.
A karacsonyi hangulat egyszer csak jon, hirtelenul, sokszor apro, lehetetlen kis dolgok tudjak elohozni .
Itt is vannak szep fenyek, szokrtunk neha autokazni a sotetben, direkt ezeket nezni.

Muscari 2015.12.12. 11:40:58

Nagyon érdekes volt, bár ez nem az én világom, nekem ez túl sok.
Most kezdtem el gondolkodni rajta, hogy hova is tettük a karácsonyfát, mikor beköltöztünk. Lehet, hogy megkeresem ma és mi is hamarabb feldíszítjük most, úgy mint az angolok. Ilyen fényeket viszont nem hiszem, hogy veszek.

P.Elliot 2015.12.12. 11:42:01

@P.Elliot: Lemaradt az n betu. Nem egyet hanem negyet toltottem meg sutemennyel...

blackhairlady 2015.12.12. 15:36:24

Szép joreggelt , itt vagyok:)
És pont ma reggel nincs Wi-Fi, úgyhogy most a telefonok potyogott:(
Ezek meg nem a hazakfenyei, ez kimondottan egy látványosság és nagyon szép éloben.
A házak kivilagitasarol is készítettem képeket de azokat már majd a hamarosan induló blogomba teszem ki.

blackhairlady 2015.12.12. 15:41:06

@Zsuzsi65: Én az első képen lévő helyen nagyon el tudnám képzelni magam:)

blackhairlady 2015.12.12. 15:43:46

@svájci sapka (ch): köszi:) itt is vannak e,terem módon dekoraltak de sokan nemcsinalnak semmi faxnit.

blackhairlady 2015.12.12. 15:46:56

@Zoole[uk]: Zoli, a kereskedoknek is élni kell valamibol:)

blackhairlady 2015.12.12. 16:05:35

@P.Elliot: így igaz, a hangulatot elohozhatja egy apró kis emlék is. Nekem már elég az is, hogy meglátom az első ajándék ötletet az üzletben. De én nem ismerek tréfát ha karacsonyrol van szó, megszállott vagyok:)))

blackhairlady 2015.12.12. 16:11:04

@Muscari: én otthon is hajlamos voltam tulzasokba esni, szóval jó helyen vagyok:))

P.Elliot 2015.12.12. 16:28:52

@ladyamerica: Lattam en itt a teveben olyan igazi karacsonybolondokat akik egesz evben tartjak. Ezek altalaban egyedulallo szemelyek, csalad ritkan turne el ekkora bolonderiat. Legerdekesebb volt egy olyan 60-koruli no, valahol falun, 6 szobas hazanak minden szobajaba lassan beszivargott a karacsony, minden helyisegben van karacsonyfa, kulonbozo diszitesekkel, tele dekoracioval, egesz evben vadassza a kulonlegeseket. Nem mondom tudtam volna valogatni kozuluk.
Egesz evben unnnepli a karacsonyt, hehehe...., nem erdekli mi szolnak hozza masok, persze igazabol nem erdekel senkit, elcsodalkoznak rajta de hat had elvezze ha ennyire szereti.
Olyan jo itt Usaban ez a csinalj amit akarsz felfogas...

blackhairlady 2015.12.12. 16:59:14

@P.Elliot: azért ennyire nem súlyos a helyzet :))

P.Elliot 2015.12.12. 17:06:25

@ladyamerica: Gondolom....hehehe., nyugi en is belevetem magat a karacsonyba..

rumitom 2015.12.12. 17:12:18

A flip flop es rovidnadrag megvan, de nekem kimondottan udito hogy dec 6-n hallottam eloszor karacsonyi dalt az egyik boltban fuerteventuran. A radioban meg most sem toljak. Muhoember sincs sehol es karacsonyfat is csak az apartman komplex halljaban latok azt is csak egy het ota.
Persze szeretem a karacsonyt, meg az adventet, de mikor oktobertol elkezdik nyomatni dec koezepere mar kelloen megunom

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.12.12. 17:15:13

Eleinte nekem is tulzasnak hatott nemely itteni haz kivilagitasa, de mara hozzatartozik az unnepi hangulathoz. Van olyan haz a kisvarosunkban, ami helyi latvanyossag, es mindenki elismeressel ( nem a " mi a fenenek ez a nagyzolas" kicsit tipikus magyar mentalitasaval) beszelnek rola, sot a hazigazdaval a ferfiak szeretnek szoba elegyedni, es technikai reszleteket kerdeznek arrol, hogyan csinalja a feny-zene osszehangolasat stb...szoval a helyi kozossegnek egy pozitivum, az biztos:)

blackhairlady 2015.12.12. 17:59:31

@Zsuzsi65: nálunk is van ilyen ház, a hiradoban is benne van minden évben:)

FutureFry 2015.12.12. 18:13:47

Az egyik (legalább is "geek" körökben) legismertebb karácsonyi dekoráció Alek Komarnitsky coloradói lakos installációja: interneten keresztül lehet a több mint húszezer fényforrást kapcsolgatni és bábukat (pl. Mikulást) felfújni/leereszteni (és mindezt webcamon keresztül nézni). Legalább is lehetett közel 10 éven át (a legelején csak szimulálta a vezérelhetőséget), mert tavaly csinálta az utolsót:
www.komar.org/christmas/2014/

blackhairlady 2015.12.12. 18:38:57

@rumitom: en meg mar egy jo ideje Michael Buble-t hallgatok az autoban is :)

blackhairlady 2015.12.12. 18:40:51

@FutureFry: koszi, ez erdekes volt (mint altalaban mindig amit irsz:)

Shanarey 2015.12.12. 19:11:43

Karácsonyi fények, jó kis meló, de a végén minden világít.

Régi szép idők, amikor még volt kinek effélét csinálni. Az amit én követtem el sok sok éve, az még mindig működik, ha nem felejtik el bekapcsolni.

blackhairlady 2015.12.12. 21:50:02

@Shanarey: bizony jo kis melo mire minden megfeleloen osszevan kotve ugy, hogy vilagitson is:)
A kommented masodik reszere csak ennyit tudok irni. :(((((

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2015.12.13. 04:35:56

Ezt a posztot akkor most élőben is meg kellene nézni...
Mikor indul a HA csoport???...
Lady...szervezed...???
:)

blackhairlady 2015.12.13. 20:46:52

@vityo641(AT): de akkor le kell mondanod a tobbi talalkat amit itt szerveztel tegnap es tegnapelott:))

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2015.12.13. 20:50:29

@ladyamerica:
Miert is...???
Kivore nem lesz karácsony...
Nem lesznek fények...
Abba bele sem merek gondolni...hogy nem lesz HA csapat...????... :):):)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása